Ik zeg het al jaren hier, en daar, en overal: Gooi die gamemachine er uit! Nooit meer gekut met drivers, en met videokaarten die na een jaar of twee weer vervangen moeten worden: Neem een console en een laptop. Is nog goedkoper ook. En kan je nog eens meenemen.Finraziel schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:22:
[...]
Haha ja ik ken het... Mijn pc is met een Ryzen 2600 en rtx2080 iets minder extreem, maar staat ook grotendeels stof te vangen. En een zelfde soort monitor die op zich wel nog gebruikt wordt, maar alleen voor thuis werken (heerlijk zo'n ultrawide daarvoor, alleen wel beetje zielig voor hem dat hij via HDMI een 49 Hz signaal moet krijgen ipv de 120 Hz met gsync op de game pc)
Ik vind de Xbox gewoon een heerlijk ecosysteem en de series x heeft vrijwel alle nadelen die er voor mij nog waren ten opzichte van pc weggewerkt.
Ah man, de eerste game speelde ik als jong ventje met broer samen op PC. Gaaf dat het vervolg naar console komt op 30 november. Ziet er goed uit!
[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 01-09-2021 20:13 ]
Had 'Rustler' wel even willen proberen, maar ik kan niet eens een nieuwe game starten, omdat de controller-input niet wordt geregistreerd.
Refund dan maar ...
Refund dan maar ...
Heb ook een mooie game pc (5900x en RTX3080)Furrr schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:07:
Moet even het volgende kwijt.
Ik heb een hardcore game PC (10900K + RTX3090) staan met 3440x1440 scherm.
Sinds 12-05-21 een series X in bezit en aangesloten aan een LG CX 65” en maak sinds mei geen gebruik meer van m’n PC om te gamen.
Hardcore CoD (WARZONE, Coldwar, etc..) junky hier en de Series X volstaat blijkbaar en nemen mijn brein en ogen genoegen met de Series X.
Enige wat ik mis zijn VOF instellingen voor Warzone.
M.a.w. de Series X rocked hard hier in huis!
Na dat ik besloten had om van een 27inch naar een 34inch UW scherm over te stappen heb ik nu 6 schermen terug gestuurd ivm dode pixels. (Ben er klaar mee dus nu geen monitor)
Ondertussen steelt mijn 65 inch LG OLED C1 samen met de XSX en PS5 de show.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Blijf het toch jammer vinden dat dit soort events niet werken in NL:
https://www.xbox.com/nl-NL/promotions/summer-spotlight
https://www.xbox.com/nl-NL/promotions/summer-spotlight
Weet nog niet wat ik hier van moet denken. Tactical turn based rpgs ben ik wel gaan waarderen met Wasteland 3, Mutant year zero en Gears Tactics. Maar ik zie hier een of ander card systeem, wat ik nog niet kan inschatten of dit een vorm van RNG heeft (ja daar is die weer @justifire
nieuws: XCOM-makers tonen gameplaybeelden van tactische rpg Marvel's Midnight...
Ah zoals ik hier lees is het inderdaad zoals ik dacht. Elke beurt krijg je random ability kaarten toegewezen. Skip…
[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-09-2021 21:27 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik ben wel geïnteresseerd! Card-based gameplay bevalt mij wel, de RNG zoveel mogelijk beïnvloeden met de juiste kaarten en combinaties.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik word soms wel een beetje leip van de 0x8027025A "Took too long to start" error als ik een spel wil starten net nadat de XSX is opgestart. Had eerst het vermoeden dat dit lag aan één of andere update van een (willekeurig) ander spel, zodra de updates klaar waren was het andere spel klaar voor gebruik.
Naar mijn weten treedt het ook sneller/alleen op bij spellen die ik op de externe HDD heb staan. Maar echt uitgesloten heb ik nog niets. Wat is de meest voorkomende reden van deze error?
Naar mijn weten treedt het ook sneller/alleen op bij spellen die ik op de externe HDD heb staan. Maar echt uitgesloten heb ik nog niets. Wat is de meest voorkomende reden van deze error?
Card based games vind ik toch vooral iets om mobiel te spelen, de gameplay is me niet groot genoeg op een bepaalde manier om dat op de bank op een groot scherm te gaan spelen, dan liever iets wat grafisch wat leuker is en wat je echt niet op een telefoon kan spelen.
Ghostrunner Update rolt hier momenteel binnen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik vond 1 en 2 een stuk beter dan Legion, maar de boodschap richting D-Ed was vooral dat ik hem niet ken als iemand die dergelijke open world games uitspeeltD-Ed schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:28:
[...]
Het kon mij niet echt bekoren dus excuses, ik vond het persoonlijk niet zo goed
Tenzij je Destiny ook als open world game beschouwt
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
Is allemaal de schuld van Halo Infinite!Kalkie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:47:
[...]
Ik vond 1 en 2 een stuk beter dan Legion, maar de boodschap richting D-Ed was vooral dat ik hem niet ken als iemand die dergelijke open world games uitspeelt.
Tenzij je Destiny ook als open world game beschouwt.
RNG is niet altijd hetzelfde toch? De RNG om een superdeloeper kaartje in fifa te krijgen is verderfelijke onzin dat mensen aanzet tot geld uitgeven aan tijdgebonden virtuele ongein. De RNG om de drie kaarten te krijgen om een endless combo te maken in Slay the Spire is een beetje irritant als je die specifieke achievement als levensdoel hebt ingesteld. De, in een percentage aangegeven, RNG die bepaalt of je actie raakt of mist in een Xcom game is onderdeel van je beslissing van wat je gaat doen met die beurt. Dat is core gameplay.uchiha tijntje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:19:
[...]
Weet nog niet wat ik hier van moet denken. Tactical turn based rpgs ben ik wel gaan waarderen met Wasteland 3, Mutant year zero en Gears Tactics. Maar ik zie hier een of ander card systeem, wat ik nog niet kan inschatten of dit een vorm van RNG heeft (ja daar is die weer @justifire). Want dit genre heeft natuurlijk RNG (% Hitrate enzo) maar je kunt wel vertrouwen op je skills en wapens. Die moeten in mijn optiek nooit RNG zijn. Dus wel benieuwd naar wat uitgebreidere gameplay beelden.
nieuws: XCOM-makers tonen gameplaybeelden van tactische rpg Marvel's Midnight...
Ah zoals ik hier lees is het inderdaad zoals ik dacht. Elke beurt krijg je random ability kaarten toegewezen. Skip…
Dat gezegd lijkt me Marvel's Midnight een mobile game die niet het spelen waard is.
De RNG die jij beschrijft hoort bij games als Xcom of wasteland of gears tactics idd.Exactor it schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:12:
[...]
RNG is niet altijd hetzelfde toch? De RNG om een superdeloeper kaartje in fifa te krijgen is verderfelijke onzin dat mensen aanzet tot geld uitgeven aan tijdgebonden virtuele ongein. De RNG om de drie kaarten te krijgen om een endless combo te maken in Slay the Spire is een beetje irritant als je die specifieke achievement als levensdoel hebt ingesteld. De, in een percentage aangegeven, RNG die bepaalt of je actie raakt of mist in een Xcom game is onderdeel van je beslissing van wat je gaat doen met die beurt. Dat is core gameplay.
Dat gezegd lijkt me Marvel's Midnight een mobile game die niet het spelen waard is.
Misschien is dit kaart systeem iets meer in jouw straatje / minder RNG :uchiha tijntje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:19:
[...]
Weet nog niet wat ik hier van moet denken. Tactical turn based rpgs ben ik wel gaan waarderen met Wasteland 3, Mutant year zero en Gears Tactics. Maar ik zie hier een of ander card systeem, wat ik nog niet kan inschatten of dit een vorm van RNG heeft (ja daar is die weer @justifire). Want dit genre heeft natuurlijk RNG (% Hitrate enzo) maar je kunt wel vertrouwen op je skills en wapens. Die moeten in mijn optiek nooit RNG zijn. Dus wel benieuwd naar wat uitgebreidere gameplay beelden.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wat een mooie stijl zeg. Één om in de gaten te houdenjustifire schreef op donderdag 2 september 2021 @ 07:13:
[...]
Misschien is dit kaart systeem iets meer in jouw straatje / minder RNG :
[YouTube: Lost in Random – Official Gameplay Trailer]
Die EA Original spellen zijn altijd wel spot on. Erg leuk om te zien dat ze daar ook op inzetten. Thanks voor de tip, want ik had hem nog niet op mijn netvlies.justifire schreef op donderdag 2 september 2021 @ 07:13:
[...]
Misschien is dit kaart systeem iets meer in jouw straatje / minder RNG :
[YouTube: Lost in Random – Official Gameplay Trailer]
Ik heb zelf net na veel research een Elite V2 gekocht. Het blijft volgens mij kiezen tussen twee kwaden in dit geval.. heel veel streamers prijzen Scuf de hemel in maar die worden vaak ook gesponsored.G_Dragon schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:01:
Heeft iemand ervaring met een Scuf controller of powera controllers? Ik game nu met de standaard controller omdat mijn Elite Series 2 controller steeds kapot ging ( RT / A knop / stick drift) en ik de controller heb verkocht toen ik hem voor de 3e keer onder garantie had laten repareren.
Ik zag namelijk op youtube de Scuf Instinct pro en de Powera Fusion pro 2 voorbij komen.

Internet en reviewers genoeg die ook problemen ondervinden met scuf controllers.. ik ben toch voor de goede garantie afhandeling van MS gegaan. So far nog geen problemen *knock the wood* Maar begrijp dat jij er wel een beetje genoeg van hebt..
Scuf heeft wel net een nieuw model op de markt, wie weet is dat iets? En al eens gekeken naar controllers van Razer? Lees daar ook goede verhalen over. Weet niet hoe het zit met betrouwbaarheid. Succes iig!
Bedankt voor je uitgebreide bericht, ik hoop dan dat je niet zoveel problemen krijgt als mij met de Elite Series 2.Graft schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:34:
[...]
Ik heb zelf net na veel research een Elite V2 gekocht. Het blijft volgens mij kiezen tussen twee kwaden in dit geval.. heel veel streamers prijzen Scuf de hemel in maar die worden vaak ook gesponsored.![]()
Internet en reviewers genoeg die ook problemen ondervinden met scuf controllers.. ik ben toch voor de goede garantie afhandeling van MS gegaan. So far nog geen problemen *knock the wood* Maar begrijp dat jij er wel een beetje genoeg van hebt..
Scuf heeft wel net een nieuw model op de markt, wie weet is dat iets? En al eens gekeken naar controllers van Razer? Lees daar ook goede verhalen over. Weet niet hoe het zit met betrouwbaarheid. Succes iig!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik heb al een behoorlijke tijd een Razer. Ik ben er erg blij mee, maar er zit wel een lange draad aan bij mijn model. Dat is wel een showstopper voor sommigen.Graft schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:34:
[...]
Ik heb zelf net na veel research een Elite V2 gekocht. Het blijft volgens mij kiezen tussen twee kwaden in dit geval.. heel veel streamers prijzen Scuf de hemel in maar die worden vaak ook gesponsored.![]()
Mijn elite v2 heb ik al sinds launch, ik heb wel het bekende LB en RB probleem gehad, met veel ethanol i.c.m. perslucht en blazen is dit verholpen, werkt nog steeds sinds 4 a 5 maanden.Graft schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:34:
[...]
Persoonlijk zou ik niet meer zonder paddles kunnen spelen.
Mijn elite v2 had echt wel rare issues, vooral de A knop registreerde maar 70% van de tijd. Heb hem na 3 x proberen terug gestuurd, en een PowerA gekocht met bumpers.
[ Voor 29% gewijzigd door Punkbuster op 02-09-2021 10:08 ]
automation fanboy
Die gebruik ik sinds ik paddles heb dus niet meer. Zal de a knop vlak voordat m'n garantie verloopt nog maar eens goed testen.Punkbuster schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:07:
Mijn elite v2 had echt wel rare issues, vooral de A knop registreerde maar 70% van de tijd. Heb hem na 3 x proberen terug gestuurd, en een PowerA gekocht met bumpers.
Wij denken met z’n alle dat MS de elite controller paddels heeft gegeven voor competitieve gamers maar de echte reden is natuurlijk omdat ze de a knop niet werkend krijgen
@drakiesoft Lijkt mij wel een leuke prijs om te winnen maar helaas zit ik niet op Twitter.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Inderdaad een leuke prijs. Maar ik zit gelukkig niet op Twitter.ariekanari schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:51:
@drakiesoft Lijkt mij wel een leuke prijs om te winnen maar helaas zit ik niet op Twitter.
@Graft Ik heb even gekeken naar de controllers van Razor, maar moet er thuis even een review video van bekijken met geluid. Het gaat nu ook prima met de standaard controller, alleen ben toch teveel gewend aan de feel van de Elite Series 2 en hoop daarom dat er iets soort gelijk te verkrijgen is wat niet om de zoveel tijd kapot gaat. Want het vertrouwen in die Elite Controllers van Microsoft is bij mij ver weg na zoveel defecten
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een korte, wat meer gedetailleerde beschrijving is gewenst. Mijn LB begint de laatste tijd een beetje raar te doen. Soms registreert die niet dat ik de knop indruk. Heb nog even gecontroleerd of het niet aan mijn lag omdat ik mijn vinger er dan niet goed op had liggen of iets dergelijks, maar ook na uitgebreid testen, registreert de LB soms niet.PacinoAllstars schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:04:
[...]
Mijn elite v2 heb ik al sinds launch, ik heb wel het bekende LB en RB probleem gehad, met veel ethanol i.c.m. perslucht en blazen is dit verholpen, werkt nog steeds sinds 4 a 5 maanden.
Persoonlijk zou ik niet meer zonder paddles kunnen spelen.
Ik zou het dus waarderen als je beschrijft wat je exact gedaan hebt
XBL: MRE Inc
Ik lees met veel interesse mee, in de elite 2 issues. Heb de Halo variant besteld en die komt in november binnen, hopelijk zijn alle issues tegen die tijd verdwenen en hebben geleerd van de issues uit het verleden en "het interieur" iets verfijnd.
Zal zeker even mijn bevindingen posten tzt.
Zal zeker even mijn bevindingen posten tzt.
Ik heb FF13 genolifed vroeger en ik geloof op 1 achievement na 100% behaald. Het was mijn eerste FF game en een hele toffe ervaring, maar ga hem niet nogmaals spelen ook niet met de 4k patch die uitgebracht is daarna. Wel leuk dat je ze nu allemaal op gamepass kan spelen die oude games.
Ik had twee weken voor de Halo Elite een Elite V2 gekocht.
Uit de doos gehaald en bij de eerste koppeling aan USB deed de A knop het al 2x niet, direct terug gestuurd.
Nu met de Halo controller ga ik het nog 1x proberen, anders wacht ik ook maar op de V3
Uit de doos gehaald en bij de eerste koppeling aan USB deed de A knop het al 2x niet, direct terug gestuurd.
Nu met de Halo controller ga ik het nog 1x proberen, anders wacht ik ook maar op de V3
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
:strip_exif()/f/image/Fpy1Vl4Ay5dbB6GkpmSaR7UJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Niks geen elite controller maar ben er blij mee 🙃
Mooie groene pearlwaas er door maar mijn IPhone negeert dat totaal
[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 02-09-2021 17:19 ]
Ik heb mijn elite 2 keer moeten wisselen bij msft. Nu al ruim een jaar zonder problemen met de 3deDonstil schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:57:
Ik heb mijn vingers ook maar gebrand aan een Elite v2. Voelt allemaal degelijk aan, maar had het idee dat de A knop, zoals hierboven al vaak gemeld wordt, matig registreert.
Als het niets is dan mag ‘ie terug en ga ik ook wel wachten op een nieuwe versie
Overigens heb ik wel vaker gemerkt, dat knoppen op XBOX controllers slecht registreren. Ongeacht wat voor een uitvoering.
Als het niets is dan mag ‘ie terug en ga ik ook wel wachten op een nieuwe versie
Overigens heb ik wel vaker gemerkt, dat knoppen op XBOX controllers slecht registreren. Ongeacht wat voor een uitvoering.
No problem.MRE-Inc schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:23:
[...]
Een korte, wat meer gedetailleerde beschrijving is gewenst. Mijn LB begint de laatste tijd een beetje raar te doen. Soms registreert die niet dat ik de knop indruk. Heb nog even gecontroleerd of het niet aan mijn lag omdat ik mijn vinger er dan niet goed op had liggen of iets dergelijks, maar ook na uitgebreid testen, registreert de LB soms niet.
Ik zou het dus waarderen als je beschrijft wat je exact gedaan hebt
Benodigd pure alcohol, ik heb die van de ethos gebruikt 96% (niet geschikt voor consumptie:) )
En een spuitbus met perslucht met een rietje eraan, zodat het rietje tussen de scharnieren van lb lt en rb rt past.
Specifiek gesteld:
1. Zet de controller uit;
2. Druk lt en rt in zodat er meer ruimte ontstaat tussen de lb lt en rb rt bumpers en giet er lekker veel 96% bijna pure alcohol in;
3. Druk vervolgens lt en rt in, zodat je met de perslucht alle alcohol door de hele controller kan blazen;
4. Haal ook de sticks en dpad magneten eraf en gooi ook hier wat alcohol in;
5. Spuit met perslucht ook in de vierpunt druktoets en bij de sticks;
6. Zet de controller tegen iets aan, zodat de voorkant (lb en rb) omhoog richting plafond staan;
7. Laat de controller nu lekker drogen, het is alcohol dus lost snel op, maar beter is om dit te doen voor het slapen, zodat het lekker de hele nacht zijn ding kan doen;
8. Doe dit wel op een theedoek ofzo, anders krijg je een boze vrouw, omdat je bijt plekken krijgt op je tafel of meubel van de alcohol;
9. Het kan zijn dat dit proces meerdere malen nodig is, blijf dit doen en test je input a.d.v. de instellingen op je xbox vervolgens accesoires en dan met controller de input testen en blijf lb en rb indrukken en controleer of elke actie ook daadwerkelijk registreert;
10. OPTIONEEL: Bizar maar waar, blaas af en toe hard met je mond tussen lb en rb indien een lb of rb bumper nog steeds gebrekkig is. Ik heb dit gedaan na stappen 1t/m9 3 tot 4 maal gedaan te hebben, op een gegeven moment werkte alles weer feilloos.
Dit is samengesteld op basis van een combinatie van diverse youtube bronnen.
[ Voor 3% gewijzigd door PacinoAllstars op 02-09-2021 19:44 ]
HELLBLADE: SENUA’S SACRIFICE XBOX SERIES X|S VERSION 1.0.1.4
Following feedback and further testing we have released a patch for the Xbox Series X|S optimised version of Hellblade: Senua’s Sacrifice. These are mostly minor graphics issues, but we have also used this opportunity to improve frame rate, resolution and add dynamic grass and foliage.
Here’s a full list of changes:
Fixed several small issues when accessing/leaving photo mode in game.
Fixed graphical anomalies with some shadows.
Fixed the black reflections appearing under certain angles in water puddles in Resolution and Performance modes.
Added a new feature – dynamic grass and interactive foliage, bending with Senua’s movement
Improved frame rate in certain sections of the game whilst in performance mode.
Improved resolution in some sections of the game whilst in resolution mode.
Fixed a minor graphical bug during intro sequence with Senua’s canoe.
Several minor texture and lighting improvements made in general.
Fixed a bug where the difficulty could switch to Auto on its own
Fixed small issues with certain geometry being disconnected from the map.
Fixed HDR issue causing the screen to become washed out or overbright on some HDR screens
Fixed HDR issue that could cause all filters within the Photo Mode to become disabled with HDR enabled.
Bron
Following feedback and further testing we have released a patch for the Xbox Series X|S optimised version of Hellblade: Senua’s Sacrifice. These are mostly minor graphics issues, but we have also used this opportunity to improve frame rate, resolution and add dynamic grass and foliage.
Fixed the black reflections appearing under certain angles in water puddles in Resolution and Performance modes.
Added a new feature – dynamic grass and interactive foliage, bending with Senua’s movement
Fixed HDR issue causing the screen to become washed out or overbright on some HDR screens
Fixed HDR issue that could cause all filters within the Photo Mode to become disabled with HDR enabled.
Bron
Damn, ik heb wat zitten prutsen met settings en ik krijg die gamerscore achievements niet uit mijn beeld, iemand een tip waar ik dit nog eens kan vinden, zou wel chill zijn want dit is niet speelbaar::strip_exif()/f/image/aBBvTxdCby4jEyAntz6MvNjU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan niet eens meer zeggen of ik het in Halo MCC heb getoggled of Xbox, maar ik vermoed in Halo zelf..
:strip_exif()/f/image/aBBvTxdCby4jEyAntz6MvNjU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan niet eens meer zeggen of ik het in Halo MCC heb getoggled of Xbox, maar ik vermoed in Halo zelf..
[ Voor 8% gewijzigd door JDL15 op 02-09-2021 23:10 ]
Is dat niet dit:JDL15 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:04:
Damn, ik heb wat zitten prutsen met settings en ik krijg die gamerscore achievements niet uit mijn beeld, iemand een tip waar ik dit nog eens kan vinden, zou wel chill zijn want dit is niet speelbaar:[Afbeelding]
https://support.xbox.com/...achievements-in-your-game
Als je je voortgang wilt weergeven tijdens het spelen, selecteer je Achievementtracker inschakelen en kies je de locatie van de tracker, het aantal bij te houden achievements (maximaal 5) en de transparantie van de tracker. Selecteer Tracker configureren als je wijzigingen wilt aanbrengen.
[ Voor 5% gewijzigd door Xgar op 02-09-2021 23:15 ]
Het zit in het Xbox menu, dus via de Xbox knop op je controllerIk kan niet eens meer zeggen of ik het in Halo MCC heb getoggled of Xbox, maar ik vermoed in Halo zelf..
Is éénzelfde optie als die van de partychat die een stuk nuttiger is.JDL15 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:23:
Yessss, thanks @Xgar en @Radko
Was idd achievement tracker en zat in het xbox menu. Gekke was dat ik het alleen bij Halo MCC zag. Dacht al dat ik het misschien uit quick resume moest halen en een setting in Halo MCC moest veranderen!
Top!
Die van de achievements is vooral nuttig als je iets x aantal keer moet doen ofzo. Bij mij staat ie dan rechtsonderin met 1 achievement. Of gewoon uit 99% van de tijd
Gamertag: timmie271
Ook ik heb de Halo Elite besteld en ik hoop zo erg dat deze controller perfect gaat werken maar ik heb er echt een hard hoofd in. Sinds de release van de Elite 2 elk jaar 1 a 2 elite controllers gekocht met telkens dezelfde gebreken(A en RB knop)Donstil schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:57:
Met de Halo elite release is het trouwens wel meteen duidelijk dat we nog even met de V2 door moeten. De V3 aankondigen en meteen een Halo versie uitbrengen was een goede introductie geweest.
Gisteravond begonnen aan 'Song of Iron'. Een prima tussendoor en knap wat één persoon kan ontwikkelen. Props.
Hier gisteren aan begonnen maar irriteerde me dood aan het ontzettend trage begin.justifire schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:11:
HELLBLADE: SENUA’S SACRIFICE XBOX SERIES X|S VERSION 1.0.1.4
Bron

Speel je hem wel met koptelefoon? Dat voegt ontzettend veel toe. Zonder is het nog niet eens de helft van de ervaring denk ik.Vinnocchio schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:04:
[...]
Hier gisteren aan begonnen maar irriteerde me dood aan het ontzettend trage begin.
Maar het gaat ook om die ervaring, ligt dat je niet en wil je continu actie dan is dit waarschijnlijk gewoon niet jouw game.
Gamertag: FinrazielNL
Helemaal mee eens! 👍🏽✌🏽Finraziel schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:22:
[...]
Haha ja ik ken het... Mijn pc is met een Ryzen 2600 en rtx2080 iets minder extreem, maar staat ook grotendeels stof te vangen. En een zelfde soort monitor die op zich wel nog gebruikt wordt, maar alleen voor thuis werken (heerlijk zo'n ultrawide daarvoor, alleen wel beetje zielig voor hem dat hij via HDMI een 49 Hz signaal moet krijgen ipv de 120 Hz met gsync op de game pc)
Ik vind de Xbox gewoon een heerlijk ecosysteem en de series x heeft vrijwel alle nadelen die er voor mij nog waren ten opzichte van pc weggewerkt.
[ Voor 18% gewijzigd door Furrr op 08-09-2021 16:19 ]
Wat een gezeur met je schermen man!schumi1986 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:52:
[...]
Heb ook een mooie game pc (5900x en RTX3080)
Na dat ik besloten had om van een 27inch naar een 34inch UW scherm over te stappen heb ik nu 6 schermen terug gestuurd ivm dode pixels. (Ben er klaar mee dus nu geen monitor)
Ondertussen steelt mijn 65 inch LG OLED C1 samen met de XSX en PS5 de show.
Wilde in eerste instantie ook nog een PS5 erbij halen, maar heeft op dit moment echt geen toegevoegde waarde *knip* Geen vergelijkingen, dit heeft vaak flamewars tot gevolg
Xbox it is! 👍🏽
[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 08-09-2021 08:20 ]
Crysis Remastered Trilogy will launch on October 15th
All-in-one bundle of Crysis Remastered games and individual releases of Crysis 2 Remastered and Crysis 3 Remastered detailed
Bron: https://press.crytek.com/...ll-launch-on-october-15th
Hierbij ook een analyse van de Xbox 360 vs Series X graphics:
All-in-one bundle of Crysis Remastered games and individual releases of Crysis 2 Remastered and Crysis 3 Remastered detailed
Bron: https://press.crytek.com/...ll-launch-on-october-15th
Hierbij ook een analyse van de Xbox 360 vs Series X graphics:
[ Voor 26% gewijzigd door hifigamefreak op 03-09-2021 08:27 ]
Ik hoef niet continue actie maar ik wil ook niet een half uur naar een cinematic moeten kijken voordat ik eindelijk kan beginnen. Ik heb het niet meteen verwijderd, ga het later vandaag nog maar eens proberen.Finraziel schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:16:
[...]
Speel je hem wel met koptelefoon? Dat voegt ontzettend veel toe. Zonder is het nog niet eens de helft van de ervaring denk ik.
Maar het gaat ook om die ervaring, ligt dat je niet en wil je continu actie dan is dit waarschijnlijk gewoon niet jouw game.
Bedankt !!PacinoAllstars schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:36:
[...]
No problem.
Benodigd pure alcohol, ik heb die van de ethos gebruikt 96% (niet geschikt voor consumptie:) )
En een spuitbus met perslucht met een rietje eraan, zodat het rietje tussen de scharnieren van lb lt en rb rt past.
Specifiek gesteld:
1. Zet de controller uit;
2. Druk lt en rt in zodat er meer ruimte ontstaat tussen de lb lt en rb rt bumpers en giet er lekker veel 96% bijna pure alcohol in;
3. Druk vervolgens lt en rt in, zodat je met de perslucht alle alcohol door de hele controller kan blazen;
4. Haal ook de sticks en dpad magneten eraf en gooi ook hier wat alcohol in;
5. Spuit met perslucht ook in de vierpunt druktoets en bij de sticks;
6. Zet de controller tegen iets aan, zodat de voorkant (lb en rb) omhoog richting plafond staan;
7. Laat de controller nu lekker drogen, het is alcohol dus lost snel op, maar beter is om dit te doen voor het slapen, zodat het lekker de hele nacht zijn ding kan doen;
8. Doe dit wel op een theedoek ofzo, anders krijg je een boze vrouw, omdat je bijt plekken krijgt op je tafel of meubel van de alcohol;
9. Het kan zijn dat dit proces meerdere malen nodig is, blijf dit doen en test je input a.d.v. de instellingen op je xbox vervolgens accesoires en dan met controller de input testen en blijf lb en rb indrukken en controleer of elke actie ook daadwerkelijk registreert;
10. OPTIONEEL: Bizar maar waar, blaas af en toe hard met je mond tussen lb en rb indien een lb of rb bumper nog steeds gebrekkig is. Ik heb dit gedaan na stappen 1t/m9 3 tot 4 maal gedaan te hebben, op een gegeven moment werkte alles weer feilloos.
Dit is samengesteld op basis van een combinatie van diverse youtube bronnen.
Na een paar glazen is het een topding !!MRE-Inc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:33:
[...]
Bedankt !!Van het weekend eens kijken. Alcohol heb ik nog wel in de kast staan.
Ik heb een hekel aan cutscenes en matige verhalen in games (Psychonauts 2 vind ik bijvoorbeeld niet erg leuk) maar Hellblade vond ik een top spel. Vooral in het begin heb je veel cutscenes, dat wordt daarna minder. De tip om met koptelefoon op te spelen is wel een goede overigens. Juist het geluid maakt het spel bijzonder.Vinnocchio schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:07:
[...]
Ik hoef niet continue actie maar ik wil ook niet een half uur naar een cinematic moeten kijken voordat ik eindelijk kan beginnen. Ik heb het niet meteen verwijderd, ga het later vandaag nog maar eens proberen.
Zo sinds vandaag ook de eigenaar van een Xbox Series X. Gekocht ter voorbereiding op FH5 en voor nu wat aankloten met Game Pass. Heb ook al sinds januari een PS5 dus kan nu eindelijk zelf eens de vergelijking maken.
Moet eerlijk zeggen dat de XSX me vooralsnog een beetje tegenvalt. Controller voelt en klinkt (met name de vier punt toets) heel erg goedkoop t.o.v. die van die PS5. Vind de UI ook ontzettend veel bloat ware bevatten / onoverzichtelijk en installatie van games via Game Pass verliep initieel wat stroef. Pas na een herstart van de console gebeurde er iets.
Voelt allemaal wat matigjes aan, MAAR ik ben klaar voor FH5 en kan tot die tijd aan de gang met FH4 😄
Moet eerlijk zeggen dat de XSX me vooralsnog een beetje tegenvalt. Controller voelt en klinkt (met name de vier punt toets) heel erg goedkoop t.o.v. die van die PS5. Vind de UI ook ontzettend veel bloat ware bevatten / onoverzichtelijk en installatie van games via Game Pass verliep initieel wat stroef. Pas na een herstart van de console gebeurde er iets.
Voelt allemaal wat matigjes aan, MAAR ik ben klaar voor FH5 en kan tot die tijd aan de gang met FH4 😄
Ze hebben echt beide hun sterke kanten. De controller voelt dan wat cheap, die van de XSX heb ik al 9 maanden, die van mijn PS5 vertoond na dik 2 maanden drift.SparksNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:03:
Zo sinds vandaag ook de eigenaar van een Xbox Series X. Gekocht ter voorbereiding op FH5 en voor nu wat aankloten met Game Pass. Heb ook al sinds januari een PS5 dus kan nu eindelijk zelf eens de vergelijking maken.
XSX heb ik vooral voor gamepass en gedeeld account met de kinderen die een XSS hebben, de PS5 voor exclusives (ook nog de PS4 spellen aangezien ik die niet gehad heb.
Engineer Stewie schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:12:
[...]
Ze hebben echt beide hun sterke kanten. De controller voelt dan wat cheap, die van de XSX heb ik al 9 maanden, die van mijn PS5 vertoond na dik 2 maanden drift.
XSX heb ik vooral voor gamepass en gedeeld account met de kinderen die een XSS hebben, de PS5 voor exclusives (ook nog de PS4 spellen aangezien ik die niet gehad heb.
Helaas liggen console vergelijkingen nog steeds erg moeilijk dus aangepast, zie ook topic warning
Maar op de XSX kan ik FH5 spelen. en op de PS5 helaas niet, dus helemaal prima 👍🏻
[ Voor 17% gewijzigd door Sagat op 04-09-2021 11:05 ]
@SparksNL FH5 systemseller
die mist Sony nog.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
MatigjesSparksNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:03:

Probeer anders eens wat save file van je PS4 games op je PS5 te krijgen zonder handleiding. Dat er al handleidingen voor bestaan zegt al genoeg toch?
Lees vooral het onderstaande even:
https://www.gamespot.com/...ight-expect/1100-6482981/
https://www.digitaltrends...man-save-from-ps4-to-ps5/
Gelukkig is Smart Delivery van Microsoft maar een buzz woord/marketing term
Of probeer anders na het gamen je PS5 eens uit te zetten met 3 handelingen. De laatste keer dat ik het probeerde, moest ik 5 of 6x klikken en scrollen.
Matigjes niet?
Ho rustig joh. Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Dit is mijn persoonlijke ervaring. Die van jou is anders. Helemaal prima 👍🏻MRE-Inc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:27:
[...]
Matigjes![]()
Probeer anders eens wat save file van je PS4 games op je PS5 te krijgen zonder handleiding. Dat er al handleidingen voor bestaan zegt al genoeg toch?
Lees vooral het onderstaande even:
https://www.gamespot.com/...ight-expect/1100-6482981/
https://www.digitaltrends...man-save-from-ps4-to-ps5/
Gelukkig is Smart Delivery van Microsoft maar een buzz woord/marketing term![]()
Of probeer anders na het gamen je PS5 eens uit te zetten met 3 handelingen. De laatste keer dat ik het probeerde, moest ik 5 of 6x klikken en scrollen.
Matigjes niet?
Grappig, ik heb een totaal andere mening over de series X. Ben eigenlijk een PlayStation ‘fanboy’ om het zo maar te noemen. Dit is mijn eerste Xbox (en game al sinds de 90’s op PlayStation consoles) De gamepass is echt een toevoeging voor Xbox. Heerlijk om eigenlijk ‘out of the box’ (wel met abo) 100’en games tot je beschikking te hebben. Voornamelijk omdat er ook echt toffe recente en nieuwe games tussen zitten.SparksNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:03:
Ik mis dit businessmodel wel bij de ps5. En eigenlijk maakt het de software (naast de exclusives van PlayStation om) eigenlijk veel te duur op het Sony ecosysteem..
Moet wel zeggen dat inderdaad het menu nogal warrig uitziet en de controller minder degelijk aanvoelt. Iets wat minder innovatief zeg maar ook qua haptic ect.
Xbox staat momenteel iets wat meer uurtjes aan vanwege het mooie aanbod op gamepass.. ben er wel blij mee 👍🏻
http://psnprofiles.com/Arc_Xev
Ja gamepass is inderdaad een goede zet van Microsoft. Staan best wel wat games op die ik normaliter niet snel zou kopen, maar vanwege gamepass voor een pietluttig bedrag mooi kan uitproberen. Gamepass samen met FH5 hebben me uiteindelijk over de streep getrokken. En overname van Bethesda ook wel in mindere mate, aangezien die games nog wel even op zich laten wachten.Dmp1982 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:43:
[...]
Grappig, ik heb een totaal andere mening over de series X. Ben eigenlijk een PlayStation ‘fanboy’ om het zo maar te noemen. Dit is mijn eerste Xbox (en game al sinds de 90’s op PlayStation consoles) De gamepass is echt een toevoeging voor Xbox. Heerlijk om eigenlijk ‘out of the box’ (wel met abo) 100’en games tot je beschikking te hebben. Voornamelijk omdat er ook echt toffe recente en nieuwe games tussen zitten.
Ik mis dit businessmodel wel bij de ps5. En eigenlijk maakt het de software (naast de exclusives van PlayStation om) eigenlijk veel te duur op het Sony ecosysteem..
Moet wel zeggen dat inderdaad het menu nogal warrig uitziet en de controller minder degelijk aanvoelt. Iets wat minder innovatief zeg maar ook qua haptic ect.
Xbox staat momenteel iets wat meer uurtjes aan vanwege het mooie aanbod op gamepass.. ben er wel blij mee 👍🏻
Ik heb tegenovergestelde, heb ze ook beide maar de accu van de ps5 controller is erg matig of vergelijk het geluid van de console wanneer ze aan staan. Of het toevoegen van extra geheugen … de Xbox is juist niet de Seat lijkt me.SparksNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:19:
[...]
Ik heb er ook zeker geen spijt van, maar de algehele ervaring die ik (vooralsnog) met de XSX heb is wat minder t.o.v. de PS5. Beetje vergelijkbaar wanneer je van een Audi in een Seat stapt 😅
Maar op de XSX kan ik FH5 spelen en op de PS5 helaas niet, dus helemaal prima 👍🏻
Wanneer de controller niet wordt gebruikt heb ik ‘m altijd op de charging dock liggen. Ik heb nog nooit een lege controller gehad, zelfs niet met Ratchet and Clank die volop gebruik maakt van haptic feedback etc.mobygo76 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:28:
[...]
Ik heb tegenovergestelde, heb ze ook beide maar de accu van de ps5 controller is erg matig of vergelijk het geluid van de console wanneer ze aan staan. Of het toevoegen van extra geheugen … de Xbox is juist niet de Seat lijkt me.
Klacht over het geluid lees ik vaker, maar mij valt het oprecht niet op. Waarschijnlijk doordat m’n soundbar vaak redelijk hard staat 😅
Toevoegen van extra geheugen? Je bedoelt storage? Ik verwijder games zodra ik er klaar mee ben, dus daar nog geen hinder van ondervonden.
Zojuist even FH4 gedaan. Toffe game! Weet iemand of mijn Trustmaster T150 die ik destijds op de PS4 gebruikte het op de XSX gaat doen? 😁
Verwijderd
Gaat niet werken. Wheel is sowieso niet top met de Horizon serie.SparksNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:44:
[...]
Zojuist even FH4 gedaan. Toffe game! Weet iemand of mijn Trustmaster T150 die ik destijds op de PS4 gebruikte het op de XSX gaat doen? 😁
Ik heb het niet over je oplossing maar meer over de kwaliteit. En de series X is veel innovatiever dan de ps5. Op software niveau en hardware.SparksNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:44:
[...]
Wanneer de controller niet wordt gebruikt heb ik ‘m altijd op de charging dock liggen. Ik heb nog nooit een lege controller gehad, zelfs niet met Ratchet and Clank die volop gebruik maakt van haptic feedback etc.
Klacht over het geluid lees ik vaker, maar mij valt het oprecht niet op. Waarschijnlijk doordat m’n soundbar vaak redelijk hard staat 😅
Toevoegen van extra geheugen? Je bedoelt storage? Ik verwijder games zodra ik er klaar mee ben, dus daar nog geen hinder van ondervonden.
Succes, en welkomSparksNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:03:
MAAR ik ben klaar voor FH5 en kan tot die tijd aan de gang met FH4 😄
FH is voor mij echt de ontdekking van de afgelopen 2 jaar geweest.
[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-09-2021 08:13 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Innovatiever in welk opzicht?mobygo76 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:05:
[...]
Ik heb het niet over je oplossing maar meer over de kwaliteit. En de series X is veel innovatiever dan de ps5. Op software niveau en hardware.
Onder aan de streep draait het bij mij puur om de games. Als je alle top games wilt kunnen spelen, dan ontkom je niet aan een PS4/5. Vrijwel alle exclusives vind ik persoonlijk must-haves.
Enige game waarvoor ik de afgelopen jaren heb overwogen een Xbox te kopen is FH. Nu zal ik normaliter niet voor 1 game een console kopen, maar met de overname van Bethesda gaan er dat al meer worden. Gamepass maakt het ook al een stuk interessanter, dus vandaar dat ik overstag ben gegaan.
Interesseert me verder geen reet of de XSX of de PS5 het meeste aan staat. Speel nu weer even FH4 en volgende week waarschijnlijk weer Ghost of Tsushima. (Voor mij persoonlijk GOTY geweest, maar dat terzijde 😄)
Laten we dit verder maar niet laten uitmonden in een PS/Xbox discussie. De een vindt dit de ander dat.
Mooi dat ze er beiden zijn, hebben we wat te kiezen naar onze eigen voorkeuren.
Of gewoon allebei. Zelfs met accessories goedkoper dan een pc (of zelfs alleen een videokaart) 👍.ArthurMorgan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:39:
Laten we dit verder maar niet laten uitmonden in een PS/Xbox discussie. De een vindt dit de ander dat.
Het valt me op dat sommige games die ik op mijn Xbox heb staan ik niet in streamen naar m’n iPad. Bv final fantasy x. Andere games werken prima. Wat is daar de verklaring voor?
Als er geen shortage was geweest was ik inderdaad ook voor beide gegaan. Maar heb nu toch besloten het er bij een te houden (zal niet zeggen welkegiantgiantus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:43:
[...]
Of gewoon allebei. Zelfs met accessories goedkoper dan een pc (of zelfs alleen een videokaart) 👍.
Het valt me op dat sommige games die ik op mijn Xbox heb staan ik niet in streamen naar m’n iPad. Bv final fantasy x. Andere games werken prima. Wat is daar de verklaring voor?
Precies. Ik heb altijd de XBox en mijn zoon de PS. Aan allebei zitten voor- en nadelen. Is een persoonlijke keuze en een kwestie van smaak. Van mijn part speel je op een Atari 2600. Als je maar lol aan je hobby beleeft.ArthurMorgan schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:39:
Met alle respect, maar dit is echt flauwekul in mijn optiek. Alle exclusives? PS exclusives bedoel je. En dat is nog geen 1% van alle gespeelde games.SparksNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:36:
[...]
Als je alle top games wilt kunnen spelen, dan ontkom je niet aan een PS4/5. Vrijwel alle exclusives vind ik persoonlijk must-haves.
Echt niks tegen PS5 (!) en wil er stiekem één naast mn Series X hebben maar de Series X is op dit moment in verreweg de meeste, van belang zijnde, opzichten de betere console.
*knip* Geen vergelijkingen, zie TW
[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 08-09-2021 08:33 ]
Verwijderd
Zullen we de Xbox vs. PS5 fanboy war gewoon stoppen?
Ieder zijn eigen mening over wat hij of zij mooier / beter vind.
Tenslotte is dit ook een Xbox topic. Zullen we het weer gaan hebben over de Xbox?
Tenslotte is dit ook een Xbox topic. Zullen we het weer gaan hebben over de Xbox?
Dat lijkt me een bijzonder goed ideeVerwijderd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:44:
Zullen we de Xbox vs. PS5 fanboy war gewoon stoppen?![]()
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Prima hoor, maar kom dan niet hier roepen dat het allemaal maar matigjes is. Ik geef hem nota bene 2 links om te lezen hoe het overzetten van save games gaat op de PS en dan nog vragen in welk opzicht Xbox innovatief is.Verwijderd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 09:44:
Zullen we de Xbox vs. PS5 fanboy war gewoon stoppen?![]()
Als ik een 2013 Xbox One koop vandaag en daar 60 uur FH4 op speel, dat ding volgende week verkoop en de dan een Series X koop en daar FH4 op start, heb ik gewoon m'n save game/progressie automatisch terug. Niet alleen bij FH4 maar bij elke game. Ik doe het nu nog regelmatig want ik heb boven nog mijn oude 2017 One X Scorpio Edition staan.
Het internet staat vol van verhalen van lui die op de PS5 hun hele progressie van games kwijt zijn omdat ze hun save file niet meer hebben want die stond op de PS4 en die hebben ze verkocht en ze hebben die nooit geupload naar de cloud. Dus als je je save games niet naar de cloud hebt overgezet en je hebt geen PS4 meer dan ben je screwed. Als je wel je PS4 boven hebt staan en je wil switchen tussen PS5 en 4 wat dan? Moet je dan elke keer 12 stappen doorlopen om je save file op het juiste systeem te krijgen?
En dit is nog maar 1 voorbeeld. En het dan matigjes noemen? Ja dan vind ik Paris Saint German een matige club omdat ik het shirt niet mooi vind. Terwijl daar Messi, Ramos, Wijnaldum en nog een zooi sterspelers wekelijks op het veld staan. Die hebben natuurlijk nooit iets gepresenteerd

Ik vind de Gui van de Xbox fijner dan van de PS5 maar dat houdt niet in dat de Gui van de PS5 matig is. Het is anders dan dat ik gewend ben, maar matigjes? Nee totaal niet, kwestie van gewenning.
Heb beide consoles. Geniet evenveel van de Xbox als van de PS5. Ben het ook eens dat dit een vrij onzinnige discussie is. Wil wat MRE-inc daar zegt wel even aankaarten want ben het daar niet helemaal mee eens.
Smart Delivery is inderdaad fantastisch en zorgt ervoor dat je nergens over hoeft na te denken, maar op de PS5 is het ook allemaal zo ingewikkeld niet. Je PS4 save in een PS5 game zetten is een kwestie van wennen. Heb met het overzetten van saves iig 0 problemen ondervonden. Wil je het daar verder over hebben dan kan dat wel in het PS5 topic.
Beide consoles hebben plus en minpunten. Ik heb ze hier beide staan. Welke aankoop je ook doet, je koopt sowieso een topconsole.
Edit: Langer verhaal wat korter gemaakt, dit is idd meer een discussie voor in het PS5 topic.
Smart Delivery is inderdaad fantastisch en zorgt ervoor dat je nergens over hoeft na te denken, maar op de PS5 is het ook allemaal zo ingewikkeld niet. Je PS4 save in een PS5 game zetten is een kwestie van wennen. Heb met het overzetten van saves iig 0 problemen ondervonden. Wil je het daar verder over hebben dan kan dat wel in het PS5 topic.
Beide consoles hebben plus en minpunten. Ik heb ze hier beide staan. Welke aankoop je ook doet, je koopt sowieso een topconsole.
Edit: Langer verhaal wat korter gemaakt, dit is idd meer een discussie voor in het PS5 topic.
[ Voor 89% gewijzigd door Timothy3000 op 04-09-2021 11:03 . Reden: Langer verhaal wat korter gemaakt, dit is idd meer een discussie voor in het PS5 topic. ]
Voel je toch niet zo aangevallen joh. Ik heb helemaal geen zin in deze nutteloze discussie. Ik deel enkel mijn eigen persoonlijke ervaring, zonder enig doel om daarbij iemand tegen het zere been aan te stoten of een kinderlijke console-war te starten. Je hoeft me dus ook niet proberen te overtuigen met allerlei linkjes en voorbeelden, laat het los en ga lekker gamen, of dat nou op een Xbox of PlayStation is 😄
Om het meer naar de Xbox te brengen: Jullie ook zo'n zin in Artful Escape volgende week op Gamepass? Die game ziet er echt prachtig uit.
Het gebeurt echt vaak dat ik in de Edge over een game lees, hij me fantastisch lijkt, en dat hij vervolgens in Gamepass verschijnt. Heel blij mee.
Het gebeurt echt vaak dat ik in de Edge over een game lees, hij me fantastisch lijkt, en dat hij vervolgens in Gamepass verschijnt. Heel blij mee.
[ Voor 35% gewijzigd door Timothy3000 op 04-09-2021 11:02 ]
Sinds vorige week ook een PS5 naast de XSX en heb afgelopen week eindelijk The Last Of Us eens uitgespeeld, God of War ga ik nog doen en eind van deze maand de Directors Cut van Death Stranding waar ik naar uit kijk.
Directors Cut van Ghost of Thushima moet ik ook nog een keer tijd voor vinden.
De XSX blijft mijn main maar bovengenoemde games had ik toch niet willen missen.
Ook nog steeds erg tevreden met de Penrose X die ook goed werkt op de PS5
De XSX blijft mijn main maar bovengenoemde games had ik toch niet willen missen.
Cool, maar je zit in het verkeerde topic.Sipio schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:04:
Sinds vorige week ook een PS5 naast de XSX en heb afgelopen week eindelijk The Last Of Us eens uitgespeeld, God of War ga ik nog doen en eind van deze maand de Directors Cut van Death Stranding waar ik naar uit kijk.
Ik sluit me aan bij 'kunnen we het weer over de Xbox hebben?'
Ik had mijn post gemaakt voordat die opmerking geplaatst werd rustig maar.Finraziel schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:36:
[...]
Cool, maar je zit in het verkeerde topic.
Ik sluit me aan bij 'kunnen we het weer over de Xbox hebben?'
Ik had het toch ook over de Penrose X...
Xbox it is..
Toen ik een XsX naast de Ps5 zette vond ik de Bloatware ook irritant inderdaad, daar heb ik eigenlijk niets op gevonden en nu negeer ik het maar.SparksNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 22:03:
Verder ben ik inmiddels wel gewend aan het menu maar vond dat van de PS5 er wel beter uitzien. De XsX is mij persoonlijk iets te veel windows (Ik weet waarom etc) zeg maar
Verwijderd
Had hier dan ook opgehouden. Je gaat zelf door. Stop, hou het gezellig en laten we verder discussiëren over de Xbox
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2021 12:03 ]
Welke bloatware precies?Donstil schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:00:
[...]
Toen ik een XsX naast de Ps5 zette vond ik de Bloatware ook irritant inderdaad, daar heb ik eigenlijk niets op gevonden en nu negeer ik het maar.
Verder ben ik inmiddels wel gewend aan het menu maar vond dat van de PS5 er wel beter uitzien. De XsX is mij persoonlijk iets te veel windows (Ik weet waarom etc) zeg maar
Alle zaken waar ik niets mee had (lees: avatar zaken, xbox social apps etc) heb ik zonder problemen kunnen verwijderen. Verder niets aan bloatware op mijn Series X aangetroffen.
En iets te veel Windows? Niets mis met Windows overigens in mijn optiek. Maar enige link die ik kan maken is Microsoft. Verder vind ik het weinig gelijkenissen hebben met Windows.
[ Voor 12% gewijzigd door Furrr op 04-09-2021 12:08 ]
Als ik nu de Xbox aanzet bijvoorbeeld:.Furrr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:06:
[...]
Welke bloatware precies?
Alle zaken waar ik niets mee had (lees: avatar zaken, xbox social apps etc) heb ik zonder problemen kunnen verwijderen. Verder niets aan bloatware op mijn Series X aangetroffen.
En iets te veel Windows? Niets mis met Windows overigens in mijn optiek. Maar enige link die ik kan maken is Microsoft. Verder vind ik het weinig gelijkenissen hebben met Windows.
Bovenste rij staan van links naar rechts, 3 games die ik recent gespeeld heb. “Microsoft rewards” (Nooit gebruikt maar staat er ineens tussen). De store en 2 games die ik niet vaak speel.
Dus daar geen grote bijzonderheden, op rewards na (wat verwijderd kan worden zie ik).
Onderste rij zijn dan rechts twee advertenties, 1tje over “Dubbele punten” en eentje over “Halo Infinite”.
Ga ik verder naar beneden kom ik ook nog reclame voor Xbox Live gold tegen, terwijl ik GamePass Ultimate heb.
Maar goed wat ik al zei, het stoort me niet heel erg, ik negeer het nu.
Maar voor mijn persoonlijke smaak prefereer ik het os van de Ps5 (waar ook dit soort rommel in zit overigens).
Edit: als console zelf prefereer ik weer de XsX overigens.
Ja het is het design, of het gebrek daaraan.Furrr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:06:
Het ziet eruit als Windows 8.0 en dat vind ik naar persoonlijke smaak simpelweg niet fraai
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 04-09-2021 12:17 ]
Dan moet je bijna 1,5 uur aan het schrijven geweest zijnSipio schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:50:
[...]
Ik had mijn post gemaakt voordat die opmerking geplaatst werd rustig maar.
Ik had het toch ook over de Penrose X...
Xbox it is..
Wat de interface betreft, ik heb een voorkeur voor de Xbox maar het is gewoon een kwestie van smaak. Je ziet inderdaad dezelfde design language als in Windows wel terug ja. Maar of dat erg is dat is dus weer smaak afhankelijk. Ik vind het zelf fijn dat ik alles wat ik wil erg snel kan vinden waar ik op de PS4 veel meer zat te zoeken (maar dat komt natuurlijk ook deels omdat ik gewoon meer ervaring heb met de Xbox).
Ik ben niet degene die met gestrekt been dit topic in komt met de woorden matigjes hè. Zo werken fora nou eenmaal dat wanneer je over product x je negatief uitlaat, je daar reactie op krijgt en vervolgens het met een dooddoener af doen dat je het niet moet aantrekken. Dan snap je niet hoe fora werken.Verwijderd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:01:
[...]
Had hier dan ook opgehouden. Je gaat zelf door. Stop, hou het gezellig en laten we verder discussiëren over de Xbox
Als ik op het Ajax forum ga lopen roepen dat ik Ajax matig vind en vervolgens zeg dat ik een Feyenoord seizoenkaart heb, dan weet je toch dat je antwoord daarop krijgt?
Maar klaarblijkelijk is het doodnormaal tegenwoordig om ongezouten je mening te kunnen geven en dan te verwachten dat diegenen die het er niet mee eens zijn gewoon hun bek houden. Soort van Hugo mentaliteit: zitten en je bek houden. Sorry, maar dan heb je toch echt een verkeerd beeld van hoe het werkt.
Edit: kijk naar de reactie van @Donstil Die geeft op een nette manier
aan wat hij minder vind aan de Xbox. Zo'n reactie is veel beter en geeft veel meer ruimte om een gezonde discussie te starten dan met gestrekt been dit topic in te komen.
[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 04-09-2021 12:30 ]
Met de terminologie matigjes is wat mij betreft niets mis. Dat is niet “met gestrekt been” of zo heb ik het in ieder geval niet gelezen.
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 04-09-2021 12:31 ]
Je maakt zijn post echt veel groter dan dat het was. Imho in elk geval.
Ik heb alleen een Xbox en vind de ui ook matig. So what...
Het is niet iemand die hier komt afkraken zonder kennis. Hij heeft hem en deelt zijn eigen ervaring. Dat mag ook best wat minder positief toch? Ik ben het met veel van hem niet eens. Nou en? Zijn ervaring.
Ik heb alleen een Xbox en vind de ui ook matig. So what...
Het is niet iemand die hier komt afkraken zonder kennis. Hij heeft hem en deelt zijn eigen ervaring. Dat mag ook best wat minder positief toch? Ik ben het met veel van hem niet eens. Nou en? Zijn ervaring.
[ Voor 44% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-09-2021 12:33 ]
Het klopt inderdaad dat Xbox OS vol met bloatware zit, maar ook het OS zelf is nog best traag. Als ik bijvoorbeeld de home knop indruk zit daar soms best nog wat delay op, of game tiles reageren niet wanneer ik op A druk. Ook is de melding dat de xbox storage volzit uiterst irritant, ik druk het weg, 3 seconden later is het er weer. Het pauzeren van alle downloads werkt ook heel matig. Soms pauzeert die alsnog maar 1 download en moet ik "pause all" blijven drukken totdat de queue leeg is en de "storage is full" ophoudt .Donstil schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:13:
[...]
Als ik nu de Xbox aanzet bijvoorbeeld:.
Bovenste rij staan van links naar rechts, 3 games die ik recent gespeeld heb. “Microsoft rewards” (Nooit gebruikt maar staat er ineens tussen). De store en 2 games die ik niet vaak speel.
Dus daar geen grote bijzonderheden, op rewards na (wat verwijderd kan worden zie ik).
Onderste rij zijn dan rechts twee advertenties, 1tje over “Dubbele punten” en eentje over “Halo Infinite”.
Ga ik verder naar beneden kom ik ook nog reclame voor Xbox Live gold tegen, terwijl ik GamePass Ultimate heb.
Maar goed wat ik al zei, het stoort me niet heel erg, ik negeer het nu.
Maar voor mijn persoonlijke smaak prefereer ik het os van de Ps5 (waar ook dit soort rommel in zit overigens).
Edit: als console zelf prefereer ik weer de XsX overigens.
[...]
Ja het is het design, of het gebrek daaraan.
Het ziet eruit als Windows 8.0 en dat vind ik naar persoonlijke smaak simpelweg niet fraai
Dat terzijde, het was bij de Xbox One nog 20x zo erg want die was sowieso super traag. Tenminste reageert de xbox iets beter nu met de nieuwe ssd.m
Ik heb enkel een ps4 slim om het mee te vergelijken, maar ook die voelt wat sneller/strakker qua design. Tenminste weet ik heel duidelijk waar ik moet kijken voor alles wat ik nodig heb. Bij Xbox ben ik dat vaak al snel kwijt en moet ik weer zoeken. Om maar te spreken van de settings op de Xbox, die zo onduidelijk gecategoriseerd is....
[ Voor 8% gewijzigd door Meneer UYL op 04-09-2021 12:40 ]
[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]
Ik had het over die post boven mij en die was toch echt pas van net daarvoor, ik had hem iig nog niet gezien laten we het daar dan maar op houden.Dan moet je bijna 1,5 uur aan het schrijven geweest zijn
Je begint zelf overigens ook weer over de PS4 in je post
[ Voor 11% gewijzigd door Sipio op 04-09-2021 12:40 ]
Verwijderd
Hou het nu maar gezelligMRE-Inc schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:27:
[...]
Ik ben niet degene die met gestrekt been dit topic in komt met de woorden matigjes hè. Zo werken fora nou eenmaal dat wanneer je over product x je negatief uitlaat, je daar reactie op krijgt en vervolgens het met een dooddoener af doen dat je het niet moet aantrekken. Dan snap je niet hoe fora werken.
Als ik op het Ajax forum ga lopen roepen dat ik Ajax matig vind en vervolgens zeg dat ik een Feyenoord seizoenkaart heb, dan weet je toch dat je antwoord daarop krijgt?
Maar klaarblijkelijk is het doodnormaal tegenwoordig om ongezouten je mening te kunnen geven en dan te verwachten dat diegenen die het er niet mee eens zijn gewoon hun bek houden. Soort van Hugo mentaliteit: zitten en je bek houden. Sorry, maar dan heb je toch echt een verkeerd beeld van hoe het werkt.
aan wat hij minder vind aan de Xbox. Zo'n reactie is veel beter en geeft veel meer ruimte om een gezonde discussie te starten dan met gestrekt been dit topic in te komen.
Verwijderd
True that. Het OS interface kan wel flink op de schop. Ik verlang eigenlijk terug naar de Xbox 360 blades dash. Daar stond alles op de juiste plek en was alles eenvoudig te vinden.Meneer UYL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:33:
[...]
Het klopt inderdaad dat Xbox OS vol met bloatware zit, maar ook het OS zelf is nog best traag. Als ik bijvoorbeeld de home knop indruk zit daar soms best nog wat delay op, of game tiles reageren niet wanneer ik op A druk. Ook is de melding dat de xbox storage volzit uiterst irritant, ik druk het weg, 3 seconden later is het er weer. Het pauzeren van alle downloads werkt ook heel matig. Soms pauzeert die alsnog maar 1 download en moet ik "pause all" blijven drukken totdat de queue leeg is en de "storage is full" ophoudt .
Dat terzijde, het was bij de Xbox One nog 20x zo erg want die was sowieso super traag. Tenminste reageert de xbox iets beter nu met de nieuwe ssd.m
Ik heb enkel een ps4 slim om het mee te vergelijken, maar ook die voelt wat sneller/strakker qua design. Tenminste weet ik heel duidelijk waar ik moet kijken voor alles wat ik nodig heb. Bij Xbox ben ik dat vaak al snel kwijt en moet ik weer zoeken. Om maar te spreken van de settings op de Xbox, die zo onduidelijk gecategoriseerd is....
Huidige Xbox dashboard is iet wat rommelig/druk met name op het homescreen maar wel aardig feature complete.
Iets als de NXE lijkt mij beter te werken.
Fantastisch dashboard, ik heb hier zelfs nog een werkende 360 met blades liggen. Maar als ik die nu opstart krijg ik niet het gevoel dat dat dashboard zou werken met de hoeveelheid content die wij nu gewend zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:13:
[...]
True that. Het OS interface kan wel flink op de schop. Ik verlang eigenlijk terug naar de Xbox 360 blades dash. Daar stond alles op de juiste plek en was alles eenvoudig te vinden.
Iets als de NXE lijkt mij beter te werken.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 04-09-2021 13:19 . Reden: PS vergelijking/opmerking verwijderd, overbodig. ]
Je vergelijking klopt niet helemaal. Deze man heeft niet alleen een seizoenkaart bij Feyenoord, maar ook bij Ajax. Wellicht dat hij daarom ook vindt dat hij ze kan (en mag) vergelijken. Wat sowieso moet kunnen natuurlijk.MRE-Inc schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:27:
[...]
Ik ben niet degene die met gestrekt been dit topic in komt met de woorden matigjes hè. Zo werken fora nou eenmaal dat wanneer je over product x je negatief uitlaat, je daar reactie op krijgt en vervolgens het met een dooddoener af doen dat je het niet moet aantrekken. Dan snap je niet hoe fora werken.
Buiten dat ben ik wel met je eens dat de Xbox next gen meer next gen is. Althans voor mij. Ik had een XSX op launch, maar heb die kort vervangen voor een PS5. Met name omdat ik gek werd van de verplichte crossplay en cheaters in Warzone. En omdat vrienden de PS5 hebben. Maar ik was snel weer terug en wel hierom:
- Mijn LG tv ondersteunt VRR, PS5 (nog) niet. In WZ bijvoorbeeld merk je dat echt, X haalt (op volgens mij een hogere resolutie) bijna continu 120fps;
- Backwards compatibilty vind ik op X beter vanwege de fps boost (o.a. BFV heeft 120fps op XSX, 60 op PS5);
- Game Pass!
- Sommige games renderen net even scherper, merk ik echt in shooters. Dit zal vast niet voor elke game zo zijn overigens;
- Keuze uit meerdere headsets met chatmix;
- Oudere controllers werken wel gewoon in next gen games, vind ik fijn omdat ik de Elite V1 heb;
- Games kun je kopen via o.a. de Braziliaanse MS store, scheelt veel geld.
Het zullen best persoonlijke dingen zijn en ik beweer niet dat de PS5 matig of slecht is. Maar ik vind de next gen ervaring op de XSX net even toffer. Het is ook een gevoel dat je bij een product krijgt en in dit geval voelde de PS5 niet voor mij en de XSX juist wel. Ik kom overigens van een PS4 Pro (en pc, waarop ik ook niet meer game sinds de XSX).
Dit is overigens geen post om een vervelende discussie op gang te houden, eerder om iemand die twijfelt tussen de twee mijn punten mee te geven.
[ Voor 3% gewijzigd door kesj op 04-09-2021 13:33 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |