Ben gisteravond ook aan Psychonauts deel 2 begonnen, heeft me echt in positieve zin verrast. Veel afwisselende werelden met graphics van deze tijd. Veel afwisseling qua platform/fighting en je ziet dat er een groter budget is geweest. Ik ga deze wel uitspelen hoor!
Had afgelopen week verlof en ondanks tijd met de kinderen (speeltuin, zwemmen, controle bij tandarts, shoppen voor kleding en schoolgerief, spelen in ed tuin...) toch 30h gegamed (weekend, 5 werkdagen, weekend). Voornamelijk s'nachts gamen natuurlijk.giantgiantus schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:10:
[...]
4 uur per dag🤣 waar halen jullie toch de tijd vandaan? Student nog?
Ik vind het een geweldige game. Vind wel de recap van de vorige game en het verhaal moeilijk te volgen.
Heb overigens nog eens dik 10h in de tuin gewerkt (en nog is het niet winterproof...)
Nu ik terug moet werken gaat dat nietmeer, maar was een vermoeiende maar goede vakantie, gelukkig neem ik nooit 3 weken verlof, dat overleef ik niet
Vooral het ontbreken van reistijd vind ik heerlijk, die tijd is nu echt weer van mijzelf, de kleine en de vrouw zijn er dan meestal ook niet dus kan ik mooi even ongestoord gamen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
We gaan binnenkort wel weer naar kantoor in een 40/60 regeling. Dus gemiddeld 2x per week weer 2h reizen. Maar dan is die 75k kostende bedrijfswagen voor de deur ook weer te verantwoorden natuurlijk.Donstil schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:51:
Vooral het ontbreken van reistijd vind ik heerlijk, die tijd is nu echt weer van mijzelf, de kleine en de vrouw zijn er dan meestal ook niet dus kan ik mooi even ongestoord gamen.
Geen reistijd merk je goed. De auto die op de stoepstaat is door Corona veranderd in een veredelde boodschappenwagen
Maar ook kleine dingetjes, zoals huishoudelijke klusjes als de was even tussendoor draaien of tussendoor even sporten ipv een lunchpauze, scheelt toch aanzienlijk. Hierdoor heb ik 's avonds of in het weekend meer over om gewoon te ontspannen en ik merk dat tussendoor even iets anders doen, hoofd legen, helpt bij mijn productiviteit.
Met Tales of Arise die volgende week uitkomt kan ik de extra tijd goed gebruiken
Met Tales of Arise die volgende week uitkomt kan ik de extra tijd goed gebruiken
Engineer Stewie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:54:
[...]
Maar dan is die 75k kostende bedrijfswagen voor de deur ook weer te verantwoorden natuurlijk..
offtopic:
Mijn leasecontract liep af, kon eventueel nog verlengd worden, midden in Corona heb ik dus een gloednieuwe leasauto gekregen
Familie en buren keken mij ookal vreemd aan "maar je werkt toch thuis?".
Mijn leasecontract liep af, kon eventueel nog verlengd worden, midden in Corona heb ik dus een gloednieuwe leasauto gekregen
[ Voor 30% gewijzigd door Caayn op 31-08-2021 11:12 ]
Update 31/08: The PlayStation 4, PlayStation 5 and Xbox Series X|S versions of WRC 10 have received the Patch D1 update (v.1.001.000).
— WRC The Official Games (@WRCTheGame) 31 augustus 2021
We are currently working on making this update available to Xbox One players.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Haha er zijn hier weken dat ik alleen op donderdag even naar mijn moeder rij om de kleine te brengen.Caayn schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:03:
Geen reistijd merk je goed. De auto die op de stoepstaat is door Corona veranderd in een veredelde boodschappenwagenMaar ook kleine dingetjes, zoals huishoudelijke klusjes als de was even tussendoor draaien of tussendoor even sporten ipv een lunchpauze, scheelt toch aanzienlijk. Hierdoor heb ik 's avonds of in het weekend meer over om gewoon te ontspannen en ik merk dat tussendoor even iets anders doen, hoofd legen, helpt bij mijn productiviteit.
[...]
offtopic:
Mijn leasecontract liep af, kon eventueel nog verlengd worden, midden in Corona heb ik dus een gloednieuwe leasauto gekregenFamilie en buren keken mij ookal vreemd aan "maar je werkt toch thuis?".
Rest van de week stil aan de lader

Verder precies gelijk aan hier, dat je even tussendoor wat kunt doen maakt de dag echt zoveel fijner en over heel 2020 nog eens een stuk productiever ook begreep ik uit de jaarcijfers.
Dikke patsers hier allemaal met die lease bakken 
Mijn 19 jaar oude autootje is van 5k per jaar naar 2k gegaan nu
Maar teruggewonnen reistijd (te fiets/voet/bus, woon 3 km van kantoor) is eigenlijk allemaal geclaimd door de hond, die is nu een paar uur per dag buiten met mij aan een lijntje. Gelukkig werk ik parttime dus nog genoeg game tijd over
Mijn 19 jaar oude autootje is van 5k per jaar naar 2k gegaan nu

Maar teruggewonnen reistijd (te fiets/voet/bus, woon 3 km van kantoor) is eigenlijk allemaal geclaimd door de hond, die is nu een paar uur per dag buiten met mij aan een lijntje. Gelukkig werk ik parttime dus nog genoeg game tijd over
Gamertag: FinrazielNL
Zo net even 10min in de pauze Psychonauts 2 uitgespeeld, alsin de laatste figment gevonden.
Wat een mooi spel! Level design is echt geweldig. Ten opzichte van deel 1 is dit deel een stuk makkelijker, in deel 1 zaten echt irritante stukjes.
Om even on topic te zijn kwa Xbox, ik merkte wel wat textures pop-ins op de Series X (in de dialogen vooral). Hopelijk kunnen ze dat nog een beetje verbeteren met een update.
Wat een mooi spel! Level design is echt geweldig. Ten opzichte van deel 1 is dit deel een stuk makkelijker, in deel 1 zaten echt irritante stukjes.
Om even on topic te zijn kwa Xbox, ik merkte wel wat textures pop-ins op de Series X (in de dialogen vooral). Hopelijk kunnen ze dat nog een beetje verbeteren met een update.
Gisteren weer begonnen aan AC Oddysey... wat speelt die nu heerlijk. Heb er nu 3 uur inzitten en lijk het leuker te vinden dan Valhalla. Heb het idee dat alles wat meer natuurlijk werkt. Bij ACV vond ik het vaak lastig om te begrijpen waarom ik bepaalde dingen deed. Ik ben natuurlijk nog niet ver nu, zit echt helemaal aan het begin omdat ik ook heel veel sidemissies doe en dergelijke. Maar wat ik doe makes sense zeg maar.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik wil aan psychonnauts beginnen, maar hang nog steeds vast aan Ghost of Tsushima. Zit zover in het verhaal dat ik nietmeer wil stoppen en wil deze game ook gewoon platinum halen. Heb al zoveel sidequests gedaan dat het niet zoveel werk meer is.
Moet eens zoeken of er geen samenvatting is van deel 1, aangezien ik wel het verhaal wil volgen maar deel 1 niet wil spelen.
Moet eens zoeken of er geen samenvatting is van deel 1, aangezien ik wel het verhaal wil volgen maar deel 1 niet wil spelen.
Ik hoop nog steeds heel erg op een AC Origins 60fps patch, want die game is ook prachtig en smeekt bijna om 60fps. Maar daar hoor ik niets over helaasArthurMorgan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:10:
Gisteren weer begonnen aan AC Oddysey... wat speelt die nu heerlijk. Heb er nu 3 uur inzitten en lijk het leuker te vinden dan Valhalla. Heb het idee dat alles wat meer natuurlijk werkt. Bij ACV vond ik het vaak lastig om te begrijpen waarom ik bepaalde dingen deed. Ik ben natuurlijk nog niet ver nu, zit echt helemaal aan het begin omdat ik ook heel veel sidemissies doe en dergelijke. Maar wat ik doe makes sense zeg maar.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Daar hoop ik nu ook op idd. Die moet ik juist nog spelen, Odyssey staat al op 100%Rossi46 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:29:
[...]
Ik hoop nog steeds heel erg op een AC Origins 60fps patch, want die game is ook prachtig en smeekt bijna om 60fps. Maar daar hoor ik niets over helaas
En met Gears 5 bijna bij legend 25. Zat een vorige keer al op 16 blijkbaar

Gamertag: timmie271
Qua verhaal bedoel je dan? Zo ja, dat heb ik ook wel ja... In Odyssey heb ik veel meer het gevoel dat ik zelf kan beslissen hoe ik speel. In Valhalla vond ik het lastig te rijmen dat ik enerzijds het hele land af ging in een poging vriendjes te maken, maar wel moest gaan raiden waarbij om een of andere reden alles plat gebrand moest worden (echt jongens, ik heb alle soldaten al uit de weg geruimd, ik had alleen wat hulp nodig om deze kist te dragen, waar zijn die fakkels voor??)ArthurMorgan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:10:
En ja ik hoop dat ze hierna ook origin nog doen. Hopelijk zien ze een mooie spike in sales voor Odyssey wat ze motiveert om het nog een keer te doen
Ik denk dat die spike in sales de reden is dat ze niet tegelijk de update hebben gekregen. Nu kopen er veel Odyssey, als meeste daarmee klaar zijn krijgt Origins de patch en zijn daar weer meer sales. Denk ik...Finraziel schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:51:
[...]En ja ik hoop dat ze hierna ook origin nog doen. Hopelijk zien ze een mooie spike in sales voor Odyssey wat ze motiveert om het nog een keer te doen
Hoop ik!Ectra schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:17:
[...]
Ik denk dat die spike in sales de reden is dat ze niet tegelijk de update hebben gekregen. Nu kopen er veel Odyssey, als meeste daarmee klaar zijn krijgt Origins de patch en zijn daar weer meer sales. Denk ik...
De eerst volgende leuke sale haal ik hem. Ben er best wel van overtuigd dat die komt. (Desnoods alleen al de MS frame boost.)
Die 60fps is toch zo een gamechanger. Nooit gedacht dat het zoveel zou uitmaken. Geen stutter, geen tearing, smooth combat/beweging brengt zoveel goeds.
Ze gaan nooit nog terug kunnen naar 30fps vrees ik. Mss de 40fps datvze bij R&C gedaan hebben, maar dat vond ik ook nog niet smooth genoeg.
Ze gaan nooit nog terug kunnen naar 30fps vrees ik. Mss de 40fps datvze bij R&C gedaan hebben, maar dat vond ik ook nog niet smooth genoeg.
Ik ga ACO ook weer opnieuw oppakken je hebt mij enthousiast gemaakt, en hoop ook het verschil te kunnen ervarenArthurMorgan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:10:
Ik kan ook met gemak 4 uur per dag gamen als ik wil en dan werk ik ook gewoon nog fulltime. Zijn ook mensen die de hele avond tv kijken of gaan netflixen, maar dat vind ik weer niks. Ieder zijn ding natuurlijk.giantgiantus schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:10:
[...]
4 uur per dag🤣 waar halen jullie toch de tijd vandaan? [MBR]*knip*
Mensen vinden gamen leuk, en denk dat genoeg mensen ook rustig 4 uur tv, kijken, sporten, wandelen, schilderen TLDR aan hun hobby spenderen, ik stel voor hier geen verkapte waardeoordelen over te geven.
[/MBR]
Ik vind het een geweldige game. Vind wel de recap van de vorige game en het verhaal moeilijk te volgen.
Ligt hier op disc (van een maatje van me). Ik ben er al even in bezig, maar die laat ik mooi even liggen in de hoop dat ik het straks lekker op 60fps kan spelen.ArthurMorgan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:24:
[...]
De eerst volgende leuke sale haal ik hem. Ben er best wel van overtuigd dat die komt. (Desnoods alleen al de MS frame boost.)
Nogmaals, die game is echt een plaatje. Er valt genoeg kritiek te leveren op de AC games van de afgelopen jaren, maar het is niet alsof ze zich er visueel makkelijk vanaf proberen te maken.
I know... heb ook niet de deal bij MS zelf afgewacht, net gewoon bij Eneba gehaald, is nu aan het installeren.Rossi46 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:46:
[...]
Ligt hier op disc (van een maatje van me). Ik ben er al even in bezig, maar die laat ik mooi even liggen in de hoop dat ik het straks lekker op 60fps kan spelen.
Nogmaals, die game is echt een plaatje. Er valt genoeg kritiek te leveren op de AC games van de afgelopen jaren, maar het is niet alsof ze zich er visueel makkelijk vanaf proberen te maken.
Mocht de 60fps versie er nog niet zijn na Origins, dan hebben de wat oudere versies soms frameboost, dus ga ik die wel doen. Heb er in de loop der jaren heel wat verzameld. Maar eigenlijk niet gespeeld
(Ach is niks vergeleken bij football manager dat ik eigenlijk na 2000/2001 niet meer gespeeld heb maar tot zo ongeveer 2008/2009 elk jaar kocht
Song of Iron review voor de Xbox https://xboxera.com/2021/08/30/review-song-of-iron/
Moet zeggen dat ik een 6/10 nog best vindt meevallen na het spelen van de demo poosje terug.
Zie dat de controls nog steeds clunky zijn, evenals de mechanics.
Zoals verwacht, lekker in het virtuele schap laten liggen.
Moet zeggen dat ik een 6/10 nog best vindt meevallen na het spelen van de demo poosje terug.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik laat hem ook liggen. Net wel heel even The Big Con geprobeerd. Die is wel leuk denk ik voor even tussen door. Na Hades, Art of Rally en Psychonauts ook wel even toe aan een kortere game die lekker wegspeelt.justifire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:00:
Song of Iron review voor de Xbox https://xboxera.com/2021/08/30/review-song-of-iron/
Hier een review:
https://www.trueachievements.com/n46885/the-big-con-review
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja daar zou ik ook wel voor zijn.Rossi46 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:29:
[...]
Ik hoop nog steeds heel erg op een AC Origins 60fps patch, want die game is ook prachtig en smeekt bijna om 60fps. Maar daar hoor ik niets over helaas
Heb in Odyssey 220 uur en in Valhalla 150 maar omdat mijn Savegame corrupt raakte op 45 uur Origins eigenlijk nooit alles eruit gehaald.
Ik heb hem wel gehaald (al is het alleen al om de developer, 1 mans team te supporten) en ik vind het echt een leuke game voor tussendoor. Graphics ook echt dik in orde en muziek is echt toepasselijk. Controls zijn inderdaad niet altijd even prettig, maar vermaak me er wel mee.justifire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:00:
Daar zat ik ook nog over na te denken, voor gewoon de support, maar dan zou ik hem alleen kopen en niet spelen, want ik kon de beta niet langer dan 2 minuten spelen en ik was het helemaal beu.harrytasker schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:50:
[...]
Ik heb hem wel gehaald (al is het alleen al om de developer, 1 mans team te supporten) en ik vind het echt een leuke game voor tussendoor. Graphics ook echt dik in orde en muziek is echt toepasselijk. Controls zijn inderdaad niet altijd even prettig, maar vermaak me er wel mee.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Helemaal prima natuurlijk, zolang je er maar plezier van hebtharrytasker schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:50:
[...]
Ik heb hem wel gehaald (al is het alleen al om de developer, 1 mans team te supporten) en ik vind het echt een leuke game voor tussendoor. Graphics ook echt dik in orde en muziek is echt toepasselijk. Controls zijn inderdaad niet altijd even prettig, maar vermaak me er wel mee.
Vind zelf persoonlijk echter het argument om een spel te kopen omdat het een 1 mans team is altijd zo’n nonsens.
Niet iedereen kan een goed spel maken, en om dan vergevingsgezind te zijn omdat er maar 1 persoon aan gewerkt heeft ?
Als het niet lekker speelt, speelt het niet lekker, of er nou 1, 10 of 1000 man aan gewerkt heeft.
En dan is het naar mijn idee gewoon zonde geld en kan je beter wat anders spelen dat wel gewoon goed afgewerkt is.
Had dit voorheen al met Bright Memory en The Falconeer, in mijn ogen twee snelle cashgrabs bedekt met een “sorry folks i’m a one man developer team” (maar tegelijkertijd wel nieuwe betaalde dlc uitbrengen voor een half afgewerkt spel)
- End rant -
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Geef mij eerst maar een Black Flag patch. Ben die uit pure ellende maar weer op de pc gaan spelen (lage reso en fps op de series). Maar daar zal wel een remaster voor in de maak zijn.Finraziel schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:51:
[...]
En ja ik hoop dat ze hierna ook origin nog doen. Hopelijk zien ze een mooie spike in sales voor Odyssey wat ze motiveert om het nog een keer te doen
[ Voor 34% gewijzigd door Beakzz op 31-08-2021 17:32 ]
Start ik WRC 10 op.. kijk ik bij settings. Geen Performance of 120Hz mode. Oké, vreemd.
Start ik een rally.. wtf is deze pixel brei?!
Heeft ie de Xbox One versie geïnstalleerd.
Nu maar even de Series X|S versie downloaden.
Start ik een rally.. wtf is deze pixel brei?!
Heeft ie de Xbox One versie geïnstalleerd.

Nu maar even de Series X|S versie downloaden.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Game van het jaar nu beschikbaar:
Rustler aka Grand Theft Horse. Voor wie verlangt naar de 2,5D Top Down GTA. Maar dan in de middeleeuwen:
https://www.microsoft.com/nl-nl/p/rustler/9P52H84FW7RV (€29,99). Misschien nog even wachten op een sale of misschien komt ie nog in Game Pass, maar hij is wel lachen
Rustler aka Grand Theft Horse. Voor wie verlangt naar de 2,5D Top Down GTA. Maar dan in de middeleeuwen:
https://www.microsoft.com/nl-nl/p/rustler/9P52H84FW7RV (€29,99). Misschien nog even wachten op een sale of misschien komt ie nog in Game Pass, maar hij is wel lachen
Zijn mensen de live FarCry 6 XSX beelden aan het bekijken? Het valt mij grafisch goed tegen zeg, zeker vergeleken met de screenshots die ze vrijgaven helemaal in het begin.
Qua lighting mist er echt het een en ander.
Zo direct om 19:00 als het goed is Dead Space remake early first look.
[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 31-08-2021 18:24 ]
Volgens mij is er een deadline gekomen:devilsnight schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:19:
Zijn mensen de live FarCry 6 XSX beelden aan het bekijken? Het valt mij grafisch goed tegen zeg, zeker vergeleken met de screenshots die ze vrijgaven helemaal in het begin.
Deadline? Hoe bedoel je precies?Martinspire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:24:
[...]
Volgens mij is er een deadline gekomen:
[YouTube: Far Cry 6 Preview - Maak kennis met de guerrillastrijders van Yara]
[YouTube: Far Cry 6 Gameplay and Impressions...]
Ik hoop dat die A.I. in de stream van Ubi expres zo achterlijk is want dat is niet best. Speler grijpt een vijand, andere vijand staat erbij en richt haar gun maar doet echt helemaal niets. De speler kan rustig zijn tijd nemen om haar te killen, zucht.
[ Voor 22% gewijzigd door devilsnight op 31-08-2021 18:34 ]
Denk dat hij bedoeld dat er een embargo verlopen is en er daarom nieuws naar buiten komt.devilsnight schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:32:
[...]
Deadline? Hoe bedoel je precies?
Ik hoop dat die A.I. in de stream van Ubi expres zo achterlijk is want dat is niet best. Speler grijpt een vijand, andere vijand staat erbij en richt haar gun maar doet echt helemaal niets. De speler kan rustig zijn tijd nemen om haar te killen, zucht.
Heb niet alles gezien maar die stukjes die ik zag vond ik er wel lekker uitzien eigenlijk. Zeker zo op een compressed stream enz.devilsnight schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:19:
[YouTube: Far Cry 6 - Xbox Series X Gameplay | Ubisoft [NA]]
Kweenie man. Misschien heeft RDR2 en Gears 5 me echt teveel verwend, want het doet me niet heel veel. Er mist iets met de belichting.Donstil schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:09:
[...]
Heb niet alles gezien maar die stukjes die ik zag vond ik er wel lekker uitzien eigenlijk. Zeker zo op een compressed stream enz.
Dead Space echter in deze early state ziet er al goed uit zeg, damn!
Vond de beta ook best leuk vandaar dat ik deze al gepreorderd had.justifire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:28:
[...]
Helemaal prima natuurlijk, zolang je er maar plezier van hebt![]()
Vind zelf persoonlijk echter het argument om een spel te kopen omdat het een 1 mans team is altijd zo’n nonsens.
Niet iedereen kan een goed spel maken, en om dan vergevingsgezind te zijn omdat er maar 1 persoon aan gewerkt heeft ?
Als het niet lekker speelt, speelt het niet lekker, of er nou 1, 10 of 1000 man aan gewerkt heeft.
En dan is het naar mijn idee gewoon zonde geld en kan je beter wat anders spelen dat wel gewoon goed afgewerkt is.
Had dit voorheen al met Bright Memory en The Falconeer, in mijn ogen twee snelle cashgrabs bedekt met een “sorry folks i’m a one man developer team” (maar tegelijkertijd wel nieuwe betaalde dlc uitbrengen voor een half afgewerkt spel)
- End rant -
Wat voor mij gewoon is een bepaald budget wat ik gebruik voor het supporten van indies/opensource software etc..
Zo heb ik bv. the art of rally (ondanks dat deze ook in GP zit) en the Lake ook gewoon gekocht. Daarnaast is mij gaming tijd beperkt en deze spellen zijn over het algemeen wat korter.
"When everyone plays, we all win"
Ja RdR2 was wel echt een prachtige game op dat gebied. Hoop dat die nog een Next-Gen patch krijgt, dan ga ik er nog eens voor denk ik.devilsnight schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:14:
[...]
Kweenie man. Misschien heeft RDR2 en Gears 5 me echt teveel verwend, want het doet me niet heel veel. Er mist iets met de belichting.
Ik verwacht geen patch maar een nieuwe release á € 40,- of meerDonstil schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:29:
[...]
Ja RdR2 was wel echt een prachtige game op dat gebied. Hoop dat die nog een Next-Gen patch krijgt, dan ga ik er nog eens voor denk ik.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Met liefde betaal ik het!Thalaron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:31:
[...]
Ik verwacht geen patch maar een nieuwe release á € 40,- of meer
Ik raad jullie echt aan de Dead Space remake stream te kijken, dit is nou een echt toffe early first look. Je ziet hele duidelijke grote verschillen en ook hoe gedetailleerd ze de game gaan maken qua dismemberment. Dit ziet er heel veelbelovend uit.
Is dat de EU versie van €18,48? Ik heb de aanbieding gemist maar wil hem toch wel eens proberen..ArthurMorgan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:53:
[...]
I know... heb ook niet de deal bij MS zelf afgewacht, net gewoon bij Eneba gehaald, is nu aan het installeren.
Mocht de 60fps versie er nog niet zijn na Origins, dan hebben de wat oudere versies soms frameboost, dus ga ik die wel doen. Heb er in de loop der jaren heel wat verzameld. Maar eigenlijk niet gespeeld
(Ach is niks vergeleken bij football manager dat ik eigenlijk na 2000/2001 niet meer gespeeld heb maar tot zo ongeveer 2008/2009 elk jaar kocht)
Anoniem: 159816
RDR2 is geen eerlijke vergelijking aangezien deze game maar de helft van de frames rendered t.o.v. FC6.devilsnight schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:14:
[...]
Kweenie man. Misschien heeft RDR2 en Gears 5 me echt teveel verwend, want het doet me niet heel veel. Er mist iets met de belichting.
Wat mij vooral opvalt aan FC6 is is dat de FOV echt extreem klein is....ziet er echt niet uit.
Gold versie voor ongeveer 22 heb ik gehaald. Dacht global. (1.56 verwerkingskosten)D-Ed schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:39:
[...]
Is dat de EU versie van €18,48? Ik heb de aanbieding gemist maar wil hem toch wel eens proberen..
Maar ik heb hem dus op voorhand voor als de 60fps komt. Beetje voorsorteren dus. ;-)
Edit: voor de duidelijkheid nog even. Het is niet zeker dat die er ooit gaat komen.
[ Voor 21% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-08-2021 19:57 ]
Doe dat nou niet, jou kennende haak je na 2 uur af 😀D-Ed schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:39:
[...]
Is dat de EU versie van €18,48? Ik heb de aanbieding gemist maar wil hem toch wel eens proberen..
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
Zo slecht als Watch Dogs Legion is ie toch niet 😁Kalkie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:07:
[...]
Doe dat nou niet, jou kennende haak je na 2 uur af 😀
Maar het is ook een last gen game, je mag toch wel echt iets gaan verwachten met deze krachtige nieuwe hardware, zou je zeggen.Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:41:
[...]
RDR2 is geen eerlijke vergelijking aangezien deze game maar de helft van de frames rendered t.o.v. FC6.
Wat mij vooral opvalt aan FC6 is is dat de FOV echt extreem klein is....ziet er echt niet uit.
Het is meer dat FC6 een downgrade lijkt tov eerdere beelden, ik kan me vergissen natuurlijk maar ik herinner me aardig mooie lighting in oudere trailers en hier.... gewoon niet. Het kan ook een time of day ding zijn in de game, dat kan ook.
Vond je die zo slecht? Ik vond Watch Dogs Legion echt fantastisch! 1 van de leukste Ubisoft games imo.D-Ed schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:18:
[...]
Zo slecht als Watch Dogs Legion is ie toch niet 😁
Vind de nieuwe Far Cry er ook fantastisch uitzien trouwens.
Vermaak me voor nu nog steeds erg goed met Psychonauts 2. Enige minpunt aan de game is dat je soms sidemissies krijgt die je nog niet kunt doen omdat je bepaalde mogelijkheden nog niet hebt. Zou fijn zijn als dat er bij zou staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 31-08-2021 20:59 ]
Dead Space Original vs Remake :
:strip_exif()/f/image/bby0B9IMXRyvQzJSLb1VN9kx.jpg?f=fotoalbum_large)
Gimme gimme !!
:strip_exif()/f/image/bby0B9IMXRyvQzJSLb1VN9kx.jpg?f=fotoalbum_large)
Gimme gimme !!

[ Voor 10% gewijzigd door justifire op 01-09-2021 06:51 ]
En dit is super early he, zoals de dev constant benadrukte, geweldig. Dat stuk over dismemberment was ook echt heel erg nice, wat een detail brengen ze daarin zeg. En de character model van die Necromorph zag er super goed uit ook.justifire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:04:
[Afbeelding]
Gimme gimme !!![]()
![]()
Kappen nu, je hebt mijn vorige ingreep prima gelezen, er komt een punt dat het waarschuwen ophoud
[ Voor 90% gewijzigd door BM op 01-09-2021 07:28 ]
Ben het echt met je eens. Ik boycot Ubisoft voorlopig. Poepen al jaar en dag dezelfde games er uit in een andere setting. In het begin nog topnotch qua graphics, maar zelfs dat wordt mediocre. Wordt tijd dat daar de engine eens een fatsoenlijke update krijgt en creatief talent eens mag op staan. Want het genre dat Ubisoft maakt (verhalende open world games) staat me juist eigenlijk wel aan.devilsnight schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:14:
[...]
Heb AC Origins nog liggen, als ze daar nu eens een Xbox series X update voor maken dan moet ik wel een XSX gaan aanschaffen
Holy cow, dit was me helemaal ontgaan. Kijk uit naar die game. Benieuwd naar de eerste echte gameplaybeelden!drakiesoft schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:38:
Geen idee of deze al een keer getoond is hier.
STARFIELD
3 of the locations from it's universe:
The "pleasure city" of Neon, the United Colonies capital city of New Atlantis, and capital of the Freestar Collective, Akila
[YouTube: Starfield: Location Insights (Developer Commentary) - Neon]
[YouTube: Starfield: Location Insights (Developer Commentary) - New Atlantis]
[YouTube: Starfield: Location Insights (Developer Commentary) - Akila]
[ Voor 33% gewijzigd door Chrosser op 01-09-2021 08:22 ]
Eindelijk weer eens CoD in de sale maar wat een prijzen blijft Activision voor de oude delen vragenjustifire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:48:
Gouden dealtjes https://www.trueachieveme...-roundup-august-31st-2021
Get Even 85%
Killing Floor 2 75%
Slain Back From Hell 80%
Warhammer End Times : Vermintide 90%
Mee eensdevilsnight schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:14:
[...]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Watch Dogs Legion slecht? hoe kom je daarbij. Net zoals Watch Dogs 2 speelt Legion ook heerlijk weg, ik heb er inmiddels al 80 uur inzitten en heb alle Tech Points en Skills inmiddels verzameld. De story ben ik nog steeds mee bezig, las overal dat die kort was maar op de een of andere manier ben ik er na 80 uur nog niet doorheen.D-Ed schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:18:
[...]
Zo slecht als Watch Dogs Legion is ie toch niet 😁
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Behalve de controls. Die zijn poep. En het feit dat je geen centimeter kan en mag afwijken van je missie, het kan allemaal maar op 1 heel specifieke manier. Gewoon 2 dingetjes waarom RDR2 overrated is IMO.G_Dragon schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:26:
[...]
Mee eenser zouden meer Single Player games zo'n diepe gameplay en uitgewerkte kwaliteit moeten hebben. Red Dead Redemption 2 is echt wel een game die laat zien hoe het zou moeten
Het verhaal en de wereld op zich zijn second to none, dat dan weer wel!
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ben het er zelf niet mee eens, heb de Single Player inmiddels 2 keer uitgespeeld en wou binnenkort een 3e poging gaan doen. Ik vind de controls echt ontzettend goed en de trage lange gameplay speelt ook erg fijn weg, het is een serieuse game. Niet eentje waarbij je 10 verschillende manieren hebt om de missie te doen, als je dit niks vind kan ik me ergens wel voorstellen dat het niet jou game isWillybubba schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:44:
[...]
Behalve de controls. Die zijn poep. En het feit dat je geen centimeter kan en mag afwijken van je missie, het kan allemaal maar op 1 heel specifieke manier. Gewoon 2 dingetjes waarom RDR2 overrated is IMO.
Het verhaal en de wereld op zich zijn second to none, dat dan weer wel!
Ik heb de game vorig jaar al uitgespeeld. Zeker met ray tracing in de regen vind ik het prachtig. Maar een goed spel vond ik het niet. Repetitief zoals alle Ubi games, maar bij Watch Dogs LEgion is het wel erg vaak hetzelfde. De characters vond ik ook weinig toevoegen. Ik heb iets van 20 agents vrijgespeeld en ging toch altijd naar dezelfde om een missie op te lossen, want dat werkte gewoon goed.G_Dragon schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:30:
[...]
Watch Dogs Legion slecht? hoe kom je daarbij. Net zoals Watch Dogs 2 speelt Legion ook heerlijk weg, ik heb er inmiddels al 80 uur inzitten en heb alle Tech Points en Skills inmiddels verzameld. De story ben ik nog steeds mee bezig, las overal dat die kort was maar op de een of andere manier ben ik er na 80 uur nog niet doorheen.
Ik had er persoonlijk veel meer van verwacht.
De GPU is maar 2 keer zo krachtig (los van wat generatie verschillen) als in de One X. Dus een dubbele framerate gaat je render budget al aan op (mits gpu limited).devilsnight schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:29:
[...]
Maar het is ook een last gen game, je mag toch wel echt iets gaan verwachten met deze krachtige nieuwe hardware, zou je zeggen.
Het is meer dat FC6 een downgrade lijkt tov eerdere beelden, ik kan me vergissen natuurlijk maar ik herinner me aardig mooie lighting in oudere trailers en hier.... gewoon niet. Het kan ook een time of day ding zijn in de game, dat kan ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-09-2021 09:20 ]
Je kan niet 2 generaties met elkaar vergelijk en dan zeggen dat de ander "maar" 2x zo snel is. Er komt wel meer bij kijken dan alleen ruwe rekenkrachtAnoniem: 159816 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:19:
[...]
De GPU is maar 2 keer zo krachtig (los van wat generatie verschillen) als in de One X. Dus een dubbele framerate gaat je render budget al aan op (mits gpu limited).
Alweer? Ik heb de 360 en de One versie al. Als er nu weer een remastered versie komt voor Series S/X word ik niet goed.Beakzz schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:32:
[...]
Geef mij eerst maar een Black Flag patch. Ben die uit pure ellende maar weer op de pc gaan spelen (lage reso en fps op de series). Maar daar zal wel een remaster voor in de maak zijn.
De eerste hoe het er echt uitzag. De tweede hoe we dachten hoe het er uitzag.justifire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:04:
[Afbeelding]
[YouTube: DEAD SPACE Remake Gameplay Demo NEW (2023)]
Gimme gimme !!![]()
![]()
Zeker, in praktijk komt het neer op 2.5 keer zoveel. Vergeet ook niet dat de GPU in de Series X écht op het randje is voor goede 4K prestaties bij moderne titels. Je kan niet zomaar zeggen dat de GPU nu super snel is omdat hij sneller is dan die in de One X. De prestaties zijn naar het niveau getild van een mid-range PC GPU, dus wonderen kan je echt niet verwachten. Zeker omdat AMD gewoon een aantal belangrijke features mist.Kaasje123 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:21:
[...]
Je kan niet 2 generaties met elkaar vergelijk en dan zeggen dat de ander "maar" 2x zo snel is. Er komt wel meer bij kijken dan alleen ruwe rekenkracht
Naja ik ben ook pro patch, maar het is heel opvallend waarom die geen patch heeft gehad terwijl het door velen gezien wordt als de beste in de serie en alle AC games er omheen wel een patch krijgen/hebben gekregen.gr1542 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:23:
[...]
Alweer? Ik heb de 360 en de One versie al. Als er nu weer een remastered versie komt voor Series S/X word ik niet goed.
Oh het is niet niet mijn game hoor, ik heb 'm met veel plezier uitgespeeld. Dat trage had ook wel wat. Ik vind het alleen geen 12/10 game vanwege de punten die ik aangeefG_Dragon schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:53:
[...]
Ben het er zelf niet mee eens, heb de Single Player inmiddels 2 keer uitgespeeld en wou binnenkort een 3e poging gaan doen. Ik vind de controls echt ontzettend goed en de trage lange gameplay speelt ook erg fijn weg, het is een serieuse game. Niet eentje waarbij je 10 verschillende manieren hebt om de missie te doen, als je dit niks vind kan ik me ergens wel voorstellen dat het niet jou game is
De ontzettend vrije Open Wereld botst voor mij met de ontzettend restrictieve missies. Maar evengoed is het een heul goeie game.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Maar het gaat niet alleen om de gpu. Er is zoveel meer waarbij de rekenkracht benut kan worden. Dingen als VRS of SFS gaan straks enorm helpen. Dan kan je wel zeggen hij is "maar"2,5 keer zo krachtig maar door optimaler gebruik haal je er meer uit dan op een gemiddelde desktop pc met dezelfde specs.Anoniem: 159816 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:30:
[...]
Zeker, in praktijk komt het neer op 2.5 keer zoveel. Vergeet ook niet dat de GPU in de Series X écht op het randje is voor goede 4K prestaties bij moderne titels. Je kan niet zomaar zeggen dat de GPU nu super snel is omdat hij sneller is dan die in de One X. De prestaties zijn naar het niveau getild van een mid-range PC GPU, dus wonderen kan je echt niet verwachten. Zeker omdat AMD gewoon een aantal belangrijke features mist.
Dat laatste is een mythe, want de PC maakt ook gebruikt van VRS en SFSKaasje123 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:21:
[...]
Maar het gaat niet alleen om de gpu. Er is zoveel meer waarbij de rekenkracht benut kan worden. Dingen als VRS of SFS gaan straks enorm helpen. Dan kan je wel zeggen hij is "maar"2,5 keer zo krachtig maar door optimaler gebruik haal je er meer uit dan op een gemiddelde desktop pc met dezelfde specs.
Nee want een gemiddels pc heeft geen SSD die snel genoeg is voor die technieken. Microsoft moet nu noodgedwongen wachten met sommige implementaties omdat pc-gebruikers achterlopen.Anoniem: 159816 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:36:
[...]
Dat laatste is een mythe, want de PC maakt ook gebruikt van VRS en SFS.
Wat mij betreft prima. Heb zowel de 360 en One versies digitaal, maar vrijwel de gehele AC serie zit nog in mijn backlog, maar heb serieus de intentie de hele serie nog eens te gaan spelen. Dan wel zo fijn als dat dan zo mooi mogelijk kan op de XSX.gr1542 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:23:
[...]
Alweer? Ik heb de 360 en de One versie al. Als er nu weer een remastered versie komt voor Series S/X word ik niet goed.
Overigens pik ik ze vrijwel alleen in een sale op voor een prikkie, in mei 2019 "op vakantie in Argentinië" AC Origins Gold Edition en Odyssey Gold Edition gekocht voor iets van 4 euro per stuk.
Wat heeft een PC SSD te maken met bijvoorbeeld VRS?Kaasje123 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:08:
[...]
Nee want een gemiddels pc heeft geen SSD die snel genoeg is voor die technieken. Microsoft moet nu noodgedwongen wachten met sommige implementaties omdat pc-gebruikers achterlopen.
De noodzaak voor SF(S) op PC is minder vanwege de, doorgaans, grotere RAM pools. En met SF(S) verlaag je juist de druk op bandbreedte om je minder data heen en weer schuift.
Volgende game show (Tokyo gameshow) heeft wat "exclusieve news" volgens videogameschronicle
Nou dat is weer mooi voer voor speculaties...
Nou dat is weer mooi voer voor speculaties...
Moet even het volgende kwijt.
Ik heb een hardcore game PC (10900K + RTX3090) staan met 3440x1440 scherm.
Sinds 12-05-21 een series X in bezit en aangesloten aan een LG CX 65” en maak sinds mei geen gebruik meer van m’n PC om te gamen.
Hardcore CoD (WARZONE, Coldwar, etc..) junky hier en de Series X volstaat blijkbaar en nemen mijn brein en ogen genoegen met de Series X.
Enige wat ik mis zijn VOF instellingen voor Warzone.
M.a.w. de Series X rocked hard hier in huis!
Sinds 12-05-21 een series X in bezit en aangesloten aan een LG CX 65” en maak sinds mei geen gebruik meer van m’n PC om te gamen.
Hardcore CoD (WARZONE, Coldwar, etc..) junky hier en de Series X volstaat blijkbaar en nemen mijn brein en ogen genoegen met de Series X.
Standaard onderdeel van DX12...plus een recente gaming PC heeft een SSD die veel sneller is dan die in Series X.Kaasje123 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:08:
[...]
Nee want een gemiddels pc heeft geen SSD die snel genoeg is voor die technieken. Microsoft moet nu noodgedwongen wachten met sommige implementaties omdat pc-gebruikers achterlopen.
Dat iets standaard onderdeel is van DX12 betekend niet dat elke PC gamer dat heeft, zelfde met de SSD. Veel gebruikers halen een NVMe SSD voor het OS en kiezen nog voor SATA (want goedkoop) als 2e SSD voor games storage.Anoniem: 159816 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:11:
[...]
Standaard onderdeel van DX12...plus een recente gaming PC heeft een SSD die veel sneller is dan die in Series X.
En daarbij kan je een PC gewoon niet vergelijken met een console, ik zou graag de eerste computer willen zien die dezelfde specs en performace heeft als een Xbox voor dezelfde prijs. Dat ga je natuurlijk niet vinden, daar kan je tegenover zetten dat een PC weer wat meer kan maar als je een Xbox koopt heb je die extra natuurlijk niet nodig.
PS/XBL: Nogne
Het kon mij niet echt bekoren dus excuses, ik vond het persoonlijk niet zo goedG_Dragon schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:30:
[...]
Watch Dogs Legion slecht? hoe kom je daarbij. Net zoals Watch Dogs 2 speelt Legion ook heerlijk weg, ik heb er inmiddels al 80 uur inzitten en heb alle Tech Points en Skills inmiddels verzameld. De story ben ik nog steeds mee bezig, las overal dat die kort was maar op de een of andere manier ben ik er na 80 uur nog niet doorheen.
Ik zie dat ik niet de enige ben. Ik moet het eerste deel nog uitspelen en de rest heb ik 5 minuutjes bekeken per deel. Maar ik koop alles wel van de serie (ook in de budgetbak overigens), omdat ik iets met geschiedenis heb en ik de graphics vanaf deel 1 al erg mooi vind. Ik heb ook van die boeken er van met mooi artwork erin bijvoorbeeld.Powder Toastman schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:29:
[...]
Wat mij betreft prima. Heb zowel de 360 en One versies digitaal, maar vrijwel de gehele AC serie zit nog in mijn backlog, maar heb serieus de intentie de hele serie nog eens te gaan spelen. Dan wel zo fijn als dat dan zo mooi mogelijk kan op de XSX.
Overigens pik ik ze vrijwel alleen in een sale op voor een prikkie, in mei 2019 "op vakantie in Argentinië" AC Origins Gold Edition en Odyssey Gold Edition gekocht voor iets van 4 euro per stuk.
Noodgedwongen wachtenKaasje123 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:08:
[...]
Ben echt zeer tevreden met mijn Series X, maar die is totaal niet vergelijkbaar met wat mijn pc aan kan. Natuurlijk ook tegen een hele andere prijs.
Als ik alleen al het verschil zie bij Flight Simulator die toch heel veel voordeel zou moeten hebben van die ubersnelle fantastische SSD op de Series X.
How big of a deal is Dolby Vision voor XSX games nu echt? In films waardeer ik de extra kwaliteit tegenover HDR, maar echt een gigantisch verschil? Mwa... Is dat bij games idem dito?
Ik heb beneden een 65 inch C9 hangen, waarop ik XSX en PS5 aangesloten heb.
Echter ben ik sterk aan het overwegen een QLED erbij te nemen voor de bovenverdieping:
A. Omdat de TV beneden dan niet altijd bezet is en m'n wederhelft gewoon haar series kan kijken.
B. Omdat ik opmerk dat ik toch geregeld games speel met static user interfaces in rode/oranje kleuren (Ascent bijvoorbeeld). Ik weet dat de kans op burn-in niet heel groot is, maar wel degelijk nog aanwezig.
Ik overweeg dus een 55 inch QLED met alle toeters en bellen, behalve Dolby Vision (wat ik beneden dus wel heb).
Echter ben ik sterk aan het overwegen een QLED erbij te nemen voor de bovenverdieping:
A. Omdat de TV beneden dan niet altijd bezet is en m'n wederhelft gewoon haar series kan kijken.
B. Omdat ik opmerk dat ik toch geregeld games speel met static user interfaces in rode/oranje kleuren (Ascent bijvoorbeeld). Ik weet dat de kans op burn-in niet heel groot is, maar wel degelijk nog aanwezig.
Ik overweeg dus een 55 inch QLED met alle toeters en bellen, behalve Dolby Vision (wat ik beneden dus wel heb).
[ Voor 5% gewijzigd door Rck010 op 01-09-2021 13:37 ]
Er zijn nog geen games met volwaardig Dolby Vision support. Dolby Vision werkt echter wel, maar dan word eigenlijk de huidige HDR10 protocol converteert naar Dolby Vision. En dat verschil is vrij minimaal.Rck010 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:36:
How big of a deal is Dolby Vision voor XSX games nu echt? In films waardeer ik de extra kwaliteit tegenover HDR, maar echt een gigantisch verschil? Mwa... Is dat bij games idem dito?
In 1 van mijn vorige posts in dit topic staat wel een link naar Vincent Teoh die een vergelijking doet.
Véél sneller? Cijfers op papier zeggen niet zoveel. PS5 SSD is op papier stukken sneller dan die van de XSX.Anoniem: 159816 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:11:
[...]
Standaard onderdeel van DX12...plus een recente gaming PC heeft een SSD die veel sneller is dan die in Series X.
Is de PS5 in de praktijk een stuk sneller dan de XSX? Nee...
De PS5 SSD is dan ook weer niet zo snel als de huidige PC hardware. Daar moet je mee vergelijken.Powder Toastman schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:16:
[...]
Véél sneller? Cijfers op papier zeggen niet zoveel. PS5 SSD is op papier stukken sneller dan die van de XSX.
Is de PS5 in de praktijk een stuk sneller dan de XSX? Nee...
Waarom MOET je daar mee vergelijken dan? PC, PS en Xbox kunnen alle 3 games afspelen, wat er voor hardware in zit is relevant maar het gaat uiteindelijk om de prestaties van de machines. Al zit er een PCIe 6.0 20GB/s SSD in een PC en je gebruikt een APU dan zal je niet snel de kwaliteit van games krijgen die je van een console krijgt.Anoniem: 159816 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:19:
[...]
De PS5 SSD is dan ook weer niet zo snel als de huidige PC hardware. Daar moet je mee vergelijken.
Het eerlijkste is om te vergelijken op aanschaf prijs van de gehele console/PC en dan de games vergelijken.
PS/XBL: Nogne
Dit kwam voort uit een discussie dat iemand aangaf dat RDR2 zo mooi was op de One X t.o.v. FarCry 6 op de Series X, waarbij ik aankaartte dat FarCry 6 het dubbele aantal frames eruit spuugt en je dus praktisch heel je render budget al kwijt bent aan de frame rate verhoging.Nogne schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:45:
[...]
Waarom MOET je daar mee vergelijken dan? PC, PS en Xbox kunnen alle 3 games afspelen, wat er voor hardware in zit is relevant maar het gaat uiteindelijk om de prestaties van de machines. Al zit er een PCIe 6.0 20GB/s SSD in een PC en je gebruikt een APU dan zal je niet snel de kwaliteit van games krijgen die je van een console krijgt.
Het eerlijkste is om te vergelijken op aanschaf prijs van de gehele console/PC en dan de games vergelijken.
Verder is een Xbox op het moment inderdaad goedkoper, maar jarenlang is het prijsverschil minimaal geweest als je veel games kocht.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-09-2021 14:51 ]
Dat doet weinig af aan het principe. Op papier is de SSD van de PS5 tweemaal zo snel als die van de XSX (PS5: 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed) en XSX 2.4GB/s (Raw), 4.8GB/s (Compressed)).Anoniem: 159816 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:19:
[...]
De PS5 SSD is dan ook weer niet zo snel als de huidige PC hardware. Daar moet je mee vergelijken.
Echter de PS5 is niet tot nauwelijks sneller dan de XSX, soms is de XSX zelfs sneller dan een PS5.
Kan een PC SSD misschien nóg sneller zijn, alhoewel ik niet zo heel erg thuis (meer) ben in PC SSD's, maar welke PC schijven zijn dan nog een stuk sneller en wat is die throughput dan?
Haha ja ik ken het... Mijn pc is met een Ryzen 2600 en rtx2080 iets minder extreem, maar staat ook grotendeels stof te vangen. En een zelfde soort monitor die op zich wel nog gebruikt wordt, maar alleen voor thuis werken (heerlijk zo'n ultrawide daarvoor, alleen wel beetje zielig voor hem dat hij via HDMI een 49 Hz signaal moet krijgen ipv de 120 Hz met gsync op de game pcFurrr schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:07:
Moet even het volgende kwijt.
Ik vind de Xbox gewoon een heerlijk ecosysteem en de series x heeft vrijwel alle nadelen die er voor mij nog waren ten opzichte van pc weggewerkt.
Dat ze die mini fridge preorder maar eens gaan droppen
Zijn er al prijzen bekend?schumi1986 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:29:
Heeft iemand ervaring met een Scuf controller of powera controllers? Ik game nu met de standaard controller omdat mijn Elite Series 2 controller steeds kapot ging ( RT / A knop / stick drift) en ik de controller heb verkocht toen ik hem voor de 3e keer onder garantie had laten repareren.
Ik zag namelijk op youtube de Scuf Instinct pro en de Powera Fusion pro 2 voorbij komen.
Ik zag namelijk op youtube de Scuf Instinct pro en de Powera Fusion pro 2 voorbij komen.
Heb ergens gelezen dat het ergens tussen de 150 en 300 dollar zou moeten zijn.
Ik heb er een hard hoofd in dat de ijskast ook buiten Noord-Amerika verkrijgbaar zal zijn en anders beperkt tot landen waar Xbox een relatief stevige voet aan de grond heeft (zoals bijvoorbeeld het VK).schumi1986 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:29:
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Van Scuf weet ik iig dat ze zelf weinig vertrouwen in hun product hebben aangezien ze maar 6 maanden garantie gevenG_Dragon schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:01:
Heeft iemand ervaring met een Scuf controller of powera controllers? Ik game nu met de standaard controller omdat mijn Elite Series 2 controller steeds kapot ging ( RT / A knop / stick drift) en ik de controller heb verkocht toen ik hem voor de 3e keer onder garantie had laten repareren.
Van wat ik gehoord heb aan ervaringen met die dingen en met de service van Scuf heb ik ze zelf eigenlijk al als alternatief voor de elite afgeschreven... Lijkt alleen maar erger te zijn en dan zonder de goede service van Microsoft. Oh, en duurder.schumi1986 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:05:
[...]
Van Scuf weet ik iig dat ze zelf weinig vertrouwen in hun product hebben aangezien ze maar 6 maanden garantie geven
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |