Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb van de week de netwerkkabel van mijn Xbox eens vervangen en vooralsnog is hij nu echt zoveel sneller met downloaden... Verrassend hoeveel impact dat kan hebben terwijl de verbinding verder wel stabiel was.
Net Hades binnen getrokken met zo'n 80-90% van de snelheid van mijn internet (300 Mbps).

Zag overigens dat er tegenwoordig in de full library onder gamepass ook kopjes staan voor play later, recently added en leaving soon... Handig :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje over Hades

spoiler:
Is Megaera de eindbaas van Tartarus? Want ik heb geen flauw idee hoelang zoiets duurt. Heb het idee dat ik telkens maar in dezelfde ruimtes bezig ben iedere run

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ectra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-10 12:13
Yonix schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:45:
Ook ik ben op dit moment bezig met 'Twelve Minutes', maar weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden ...

Pros:
• Sfeer, setting en esthetiek zijn dik in orde. Er wordt een prima sfeertje neergezet, and I dig that.
• Time-loop-mechaniek is tof uitgevoerd.

Cons:
• Super frustrerend! Tijd beweegt zich 'real-time' en telkens heb je zo'n vijf minuten om handelingen uit te voeren en informatie te verzamelen, alvorens een belangrijk personage zich presenteert in de loop. Het voelt elke keer weer als een 'speed run' en als je een handeling vergeet of nét iets anders uitvoert, dan kun je fluiten naar je intel. Dan maar wéér een reset van de loop!
• Ik kan me voorstellen dat A-list celebrities iets kunnen toevoegen aan je spel, al is het maar voor de bekendheid, maar in dit geval voegen James McAvoy, Daisy Ridley en Willem Dafoe niets toe - imho. Het is dat je het in het begin duidelijk wordt gemaakt, anders was het mij niet opgevallen. Ja, oké, Dafoe pik je er zo uit. Echter, ook hem vind ik niet bijzonder ofzo.

Maar goed, ondanks het bovenstaande wil ik wel weten hoe het verhaal zich ontvouwt, dus nog even de frustraties en uitzitten ... :')
Helemaal eens met je pro's en con's ook wel.
Vond het inderdaad heel frustrerend als ik de hele set-up had gedaan, maar 1 dingetje was vergeten of op verkeerde tijd deed. Ik had graag een "rewind" functie gezien die de laatste 30sec. terug kon spoelen ofzo.

Qua voice-cast, op zich ben ik het met je eens, maar ik denk wel dat de voice-cast (vooral Dafoe) heel belangrijk was voor de game. Puur voor bekendheid van de game. Het pakte mijn aandacht pas toen ik hoorde dat Dafoe er in voor kwam. Maar je hebt wel gelijk dat het niet per se hun hadden moeten zijn.

Ik raad wel aan iedereen om het op PC te spelen, want de Muis werkt zo veel fijner in dit spel dan een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Dat had een hoop bloed gescheeld een rewind functie...

Ik ben 1 keer het appartement uitgelopen en voor de rest zelfmoord gepleegd of geholpen met :+

Honey......?

Stabstab :Y)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drakiesoft schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:37:
Xbox series Z

Ik zie een handheld nog steeds wel zitten btw

[YouTube: Xbox design Z (concept)]
Ik zie een Xbox handheld helaas niet zo snel gebeuren. Mocht die er ooit toch komen: instabuy.
Altijd wel fan geweest van handhelds. Heb ze praktisch allemaal van Nintendo en Sony gehad, op de Switch Lite na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:09:
Vraagje over Hades

spoiler:
Is Megaera de eindbaas van Tartarus? Want ik heb geen flauw idee hoelang zoiets duurt. Heb het idee dat ik telkens maar in dezelfde ruimtes bezig ben iedere run
Zij is idd de eindbaas van het gebied dat je beschrijft. :) In mijn runs ben ik er na 5 minuten voorbij.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Zij is idd de eindbaas van het gebied dat je beschrijft. :) In mijn runs ben ik er na 5 minuten voorbij.
Ik krijg haar maar niet dood. Begin ook altijd met +/- 70 health aan die battle. Dus ben altijd vrij snel dood.. en dan kan ik weeeeeer opnieuw beginnen. |:(

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Ik krijg haar maar niet dood. Begin ook altijd met +/- 70 health aan die battle. Dus ben altijd vrij snel dood.. en dan kan ik weeeeeer opnieuw beginnen. |:(
Ah ja dan is het vrij irritant. Kan ik me voorstellen dat je er wat minder plezier aan beleefd. Met name omdat je nu nog geen andere wapens kunt unlocken volgens mij. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Ah ja dan is het vrij irritant. Kan ik me voorstellen dat je er wat minder plezier aan beleefd. Met name omdat je nu nog geen andere wapens kunt unlocken volgens mij. :/
Jawel, heb nu 5 wapens ofzo ter beschikking. Maar ik heb ook het idee dat ik zomaar wat doe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:08
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Ik zie een Xbox handheld helaas niet zo snel gebeuren. Mocht die er ooit toch komen: instabuy.
Altijd wel fan geweest van handhelds. Heb ze praktisch allemaal van Nintendo en Sony gehad, op de Switch Lite na.
Persoonlijk hoop ik dat die handheld er nooit komt en dat ze een deal sluiten met Steam om Xbox/gamepass naar Steam te brengen en dus op de Steam deck te kunnen spelen. Al was het alleen al om het feit dat ik dan de pc gamepass app nooit meer hoef te gebruiken gezien het dan op de pc ook zou moeten werken.

Ben erg tevreden met de gamepass ervaring op de Xbox Series, maar op de pc is het nog drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Die handheld...
Komt wel heel dicht bij zo'n 'clip' op je controller voor je mobieltje, en dan remote-play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:28:
[...]

Jawel, heb nu 5 wapens ofzo ter beschikking. Maar ik heb ook het idee dat ik zomaar wat doe. :+
Dan kan ik je de railgun adviseren. Lekker long range. Wegblijven uit de hectiek van close quarter combat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 16:01
Ik heb Hades niet uitgespeeld maar weer verwijderd, vind het zo rommelig dat ik het idee heb dat alleen maar willekeurig op knoppen rammen genoeg is.
Undermine vind ik leuker en heb ik echt heel veel gespeeld (zelfde idee).

12 minutes wel uitgespeeld, best leuk maar na voor de zoveelste keer dezelfde teksten begon het ook saai te worden. Duurde bij mij lang voordat ik doorhad dat je soms juist niets moet doen. Heb gelezen dat je meerdere eindes kunt hebben, maar ik denk niet dat ik datnig ga proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb net mijn tweede run in Hades er op zitten en ben gelijk verliefd, wat speelt dit ongelofelijk lekker *O*

Bij mijn tweede run naar de boog gegaan, eerste wapen wat je vrij kunt spelen, waarmee het spel weer heel anders is (en een stuk makkelijker vooralsnog) dan met dat eerste zwaard. Eindigde nu bij de eerste boss battle, ging op zich niet verkeerd (had haar op 1/3 of zo toen ik neer ging), maar ik had volgens mij ook geweldige boons waarmee mijn special in feite veranderde in een roomclearer :+

Door naar de derde run...

Edit: nee derde run was nog beter :+
spoiler:
bow + rapid fire + 93% damage increase = 1 snel verslagen fury :+

[ Voor 10% gewijzigd door Finraziel op 22-08-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 04:00:
Hazes is overigens érg zuinig op Gamerpoints lol…

Nu 3 keer ontsnapt met verschillende wapens. Gewoon 0 GP :+

Edit: Never mind.. blijkbaar gaat Quick Resume en Achievements niet (altijd) hand in hand..
Net of de GP ook maar iets boeien :+

Ben zelf door alle heat levels per wapen aan het lopen, zit nu op 5 voor allemaal en op een streak van 12 clears. Misschien moet ik het heatlevel gewoon even flink omhoog schroeven, want in die 12 runs was er maar eentje waarbij het echt close was of ik het ging halen. Bij andere runs heb ik niet eens m'n death defiance geprocced.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2021 13:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

G_Dragon schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:07:
De Seagate Expansion Card Xbox Series X|S, 1 TB is goedkoop bij Amazon Spanje. Alleen ik krijg het niet voor elkaar om met Paypal of Ideal te betalen, iemand tips?
Je kan ook met SEPA Incasso kopen. Moet je je debitcard (i.a.w. betaalrekening) toevoegen aan je Amazon account. Op de site heet het Domiciliación bancaria (automatische incasso) onder het kopje Método de pago (Betaalmethode). :)

@FireBladeX Bedankt voor je tip! Ik heb er zojuist eentje gekocht. Ik was inclusief verzending €168,08 kwijt. _/-\o_ Het is nauwelijks duurder dan mijn 1TB opslag uitbreiding van mijn PS5 (€167,80). Bovendien toch een heel stuk aantrekkelijker dan de adviesprijs van €234,99.

[ Voor 30% gewijzigd door Ram-G-maN op 22-08-2021 13:43 ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Er is geen manier om Gamepass Ultimate te verlengen op de "goedkope" manier, toch? Dat gaat pas op het moment dat m'n huidige GPU afgelopen is? Of ik moet al een heel nieuw account aanmaken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Rck010 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:58:
Er is geen manier om Gamepass Ultimate te verlengen op de "goedkope" manier, toch? Dat gaat pas op het moment dat m'n huidige GPU afgelopen is? Of ik moet al een heel nieuw account aanmaken..?
Er zijn wel plekken waar je 'afgeprijsde' keys kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ectra
Rck010 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:58:
Inderdaad, je moet GPU laten aflopen (zorg dat je recurring billing uit hebt staan). Als het is verlopen, dan 3 jaar Gold kopen. Daarna 1 maand GPU en je hebt weer 3 jaar GPU.

Als je gold toevoegt terwijl je nog GPU hebt, dan krijg je 4 maanden GPU i.p.v. 1 jaar gold.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
zetje01 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Top!
Toch nog zo'n 170 euro, maar wordt wel 'gegarandeerd' morgen geleverd.
we gaan het zien
Binnen! En wat is 'ie klein!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:12:
[...]

Net of de GP ook maar iets boeien :+

Ben zelf door alle heat levels per wapen aan het lopen, zit nu op 5 voor allemaal en op een streak van 12 clears. Misschien moet ik het heatlevel gewoon even flink omhoog schroeven, want in die 12 runs was er maar eentje waarbij het echt close was of ik het ging halen. Bij andere runs heb ik niet eens m'n death defiance geprocced.
De heat opschroeven kan voor de uitdaging. Je krijgt alleen dan geen extra titan blood en ambrosia. Dat ga je dan te kort komen als je alle wapens volledig wil unlocken. En dat wil ik in elk geval wel. Sommige aspects zijn alleen speelbaar als ze volledig unlocked zijn. Zeker als je op hogere heat levels speelt.
___
Hier is Hades op 1000GS. Heb nog wel even doorgespeeld. Ik wil nog wel een 32 heat run halen. Hoogste tot nu toe is 24. Daarboven begint het irritant te worden omdat sommige pacts echt zuur zijn in combinatie met anderen. :)

Art of Rally en twelve minutes moeten ook nog uitgespeeld worden. Ongelofelijk hoeveel goede games er recent zijn uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zetje01 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Klein maar fijn ! :D

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-10 14:24
Ook flink getwijfeld om een extra ssd te kopen. Maar besloten niet te doen. In november gaat volgens mij het embargo eraf en mag iedereen er 1 maken. Verwacht dat ze dan wel goedkoper worden. Black friday deal gok ik op. Huidige ruimte begint overigens wel echt nijpend te worden let al die games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobygo76 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:06:
Ook flink getwijfeld om een extra ssd te kopen. Maar besloten niet te doen. In november gaat volgens mij het embargo eraf en mag iedereen er 1 maken. Verwacht dat ze dan wel goedkoper worden. Black friday deal gok ik op. Huidige ruimte begint overigens wel echt nijpend te worden let al die games.
Klinkt interessant. Dat zou grotere opslag en wellicht nog hogere snelheden mogelijk moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
zetje01 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Bij het formateren kreeg ik de melding dat alle games en apps die je op die Seagate zet, ook op elke andere Series 'afspeelbaar' zijn.
Dus ik kan dat 'stickie' meenemen naar mijn (fictieve) broertje zonder GamePass, en dan kan hij mijn games spelen.
Klopt dat echt?

EDIT: hhmm ik dacht, dat is handig voor hem. Maar na even nadenken bedenk ik opeens dat hij waarschijnlijk niks aan die games heeft, als hij geen eigenaar er van is.. ik bedoel, geen account heeft om die games af te spelen.

EDIT 2: @SunnieNL "Werkt in principe hetzelfde als met usb drives op de xbox one x/s en series."
Ja, en daar heb ik dus duidelijk geen ervaring mee. (y) (y)

[ Voor 34% gewijzigd door zetje01 op 22-08-2021 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36
zetje01 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:37:
[...]

Bij het formateren kreeg ik de melding dat alle games en apps die je op die Seagate zet, ook op elke andere Series 'afspeelbaar' zijn.
Dus ik kan dat 'stickie' meenemen naar mijn (fictieve) broertje, en dan kan hij mijn games spelen.
Klopt dat echt?
Mits hij is ingelogd met jouw account of zelf de games heeft.
Elke game wordt nog wel geverifieerd of je hem mag spelen.
Maar scheelt downloaden

Werkt in principe hetzelfde als met usb drives op de xbox one x/s en series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik hoop het al krijg ik er steeds meer een hard hoofd in dat wij dit jaar nog een >1TB model gaan zien.

De gebruikte, M2. 2230, form factor is mooi klein maar ook gelijk een lastige om veel opslag op kwijt te kunnen omdat er fysiek gewoon geen ruimte beschikbaar is. Bij mijn weten is er ook nog geen consumenten SSD in die form factor, beschikbaar of aangekondigd, met een opslagcapaciteit groter dan 1TB. Ik weet ook even niet of de vereiste NAND chips (capaciteit en snelheid) al geproduceerd worden. Ben bang dat wij tot >200L chips moeten wachten.

Hopelijk weet een fabrikant, wanneer Seagate's verwachte exclusiviteit verloopt, iets uit de hoge hoed te toveren. Zou fijn zijn, mijn XSX loopt aardig vol.

CoD Cold War geïnstalleerd hebben staan helpt ook niet met +/-210GB 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 23-08-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Start xbox en "Your controller needs an update".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36
Caayn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:55:
[...]
Ik hoop het al krijg ik er steeds meer een hard hoofd in dat wij dit jaar nog een >1TB model gaan zien.

De gebruikte, M2. 2230, form factor is mooi klein maar ook gelijk een lastige om veel opslag op kwijt te kunnen omdat het er fysiek gewoon ruimte beschikbaar is. Bij mijn weten is er ook nog geen consumenten SSD in die form factor, beschikbaar of aangekondigd, met een opslagcapaciteit groter dan 1TB. Ik weet ook even niet of de vereiste NAND chips (capaciteit en snelheid) al geproduceerd worden. Ben bang dat wij tot >200L chips moeten wachten.

Hopelijk weet een fabrikant, wanneer Seagate's verwachte exclusiviteit verloopt, iets uit de hoge hoed te toveren. Zou fijn zijn, mijn XSX loopt aardig vol.

CoD Cold War geïnstalleerd hebben staan helpt ook niet met +/-210GB 8)7
Het voordeel is wel dat je in het geval van de xbox kan afwijken van de form factor. Hij kan best iets langer en dan past die extra TB er wel op zonder dat hij heel veel groter moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectra
SunnieNL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Het voordeel is wel dat je in het geval van de xbox kan afwijken van de form factor. Hij kan best iets langer en dan past die extra TB er wel op zonder dat hij heel veel groter moet worden.
Ligt er natuurlijk aan wat voor eisen Microsoft heeft gesteld aan de storage expansion. Wellicht mag die max XX mm uitsteken van de console. Lijkt me sterk natuurlijk dat dit heel streng zou zijn met alle kabels er omheen. But you never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Mijn gamepass abonnement verloopt op 5/9. Wat kan ik nu best doen om zo goedkoop mogelijk te verlengen? Heb ooit eens info zien passeren rond een truc met VPN of zo, maar weet niet of dat (nog) kan, zeker ook als je al een GPU hebt gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

lapino schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:29:
Mijn gamepass abonnement verloopt op 5/9. Wat kan ik nu best doen om zo goedkoop mogelijk te verlengen? Heb ooit eens info zien passeren rond een truc met VPN of zo, maar weet niet of dat (nog) kan, zeker ook als je al een GPU hebt gehad.
Het is letterlijk een paar posts eerder vermeld :+
Ectra schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Inderdaad, je moet GPU laten aflopen (zorg dat je recurring billing uit hebt staan). Als het is verlopen, dan 3 jaar Gold kopen. Daarna 1 maand GPU en je hebt weer 3 jaar GPU.

Als je gold toevoegt terwijl je nog GPU hebt, dan krijg je 4 maanden GPU i.p.v. 1 jaar gold.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
En verder is er uiteraard een Gamepass topic waar die vraag eigenlijk nóg veel beter past :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:58
Heb je hier een bron voor?

Ik had er van het weekend ook even op gezocht maar vond niks van het verlopen van de deal?

Ik heb die expansion card inmiddels al een tijdje in bezit. Met een extra 1TB kom je een heel eind hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jammer, WRC 10 ondersteund wederom geen HDR.
Wel heeft het officiële Dolby Atmos support! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRzmYO1PwpVlXjJFUf2mTEbRWyA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6863WJPqHaqPjPU0AL1DdfHq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Mick3112 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Ik had er van het weekend ook even op gezocht maar vond niks van het verlopen van de deal?

Ik heb die expansion card inmiddels al een tijdje in bezit. Met een extra 1TB kom je een heel eind hoor.
Yeah, je koopt zo'n 2,5x je originele (vrije) opslagruimte er bij.
En welke tweaker heeft er niet nog een oud extern SSD'tje aan hangen voor grote oude games als GTA5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-10 07:44
Straks aan de slag met de beta van Riders Republic, ben benieuwd wat ik ervan ga vinden.

Ik heb nog bèta keys over, stuur even je Ubisoft account in een PM.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:50
Ectra schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:12:
[...]
Ligt er natuurlijk aan wat voor eisen Microsoft heeft gesteld aan de storage expansion. Wellicht mag die max XX mm uitsteken van de console. Lijkt me sterk natuurlijk dat dit heel streng zou zijn met alle kabels er omheen. But you never know.
Ze kunnen natuurlijk een gebogen ontwerp introduceren, met een 90-graden bocht naar boven. Daar heb je nog best wat ruimte om meer opslag kwijt te kunnen. Enige nadeel is dat het eruit gaat zien alsof de XSX een antenne heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Laatst online: 22:21

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Exactor it schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:05:
[...]

Hades met touch controls. Dat gaat vast goede runs opleveren. :+
Controller maakt niet uit, de speler is belangrijk! Zie hieronder _/-\o_

Hij schijnt ook het spel ermee uitgespeeld te hebben, pas op spoiler alert!

[Twitter: https://twitter.com/rudeism/status/1362376886827896832?s=20]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
BM schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:41:
En verder is er uiteraard een Gamepass topic waar die vraag eigenlijk nóg veel beter past :p
ok excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0dsk0ll schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:23:
Straks aan de slag met de beta van Riders Republic, ben benieuwd wat ik ervan ga vinden.

Ik heb nog bèta keys over, stuur even je Ubisoft account in een PM.
Hoor graag je ervaringen. Al zal de opzet gelijk zijn aan Steep, ik zoek nog een toffe snowboard-game. Liefste gelijk in opzet aan THPS, maar die hoop heb ik al laten varen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was deze hier nog niet voorbij gekomen. Ziet er wederom wel weer indrukwekkend uit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
De reviews van Psychonauts 2 zijn live. Echt positieve reviews. :) Donderdag te spelen via Gamepass.

https://xboxera.com/2021/08/23/review-psychonauts-2/
https://www.gameinformer....eview-well-worth-the-wait
https://www.trueachieveme...psychonauts-2-review-xbox

[ Voor 59% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-08-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joneboon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-06 16:29
2 maand terug de eerste gespeeld, toen ie op gamepass kwam. Was erg vermakelijk, erg zin in deel 2.

ben benieuwd of ze morgen tijdens de show nog iets van dit spel laten zien, niet perse meer nodig als ie dan ook uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik heb een foutje gemaakt. Volgens mij komt die pas donderdag uit. De 26e. Ik dacht dat het al de 25e was. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Samenvatting van Klobrille, klinkt geweldig allemaal.
Psychonauts 2 shines by delivering an absurd amount of creativity to the player. The story is filled with heart. The gameplay is smooth and fun. The character cast and the environments show incredible diversity throughout the entire experience. The next brain you’ll visit will always be more even more creative than the last, and the game does all that while also being absolutely gorgeous to look at.

Psychonauts 2 is the best game Double Fine has ever created and the best release by Xbox first-party in many years.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik ben heel benieuwd, heb totaal geen ervaring met Psychonauts, buiten 1 of 2 trailers van deel 2 die ik gezien heb, maar dit klinkt wel erg goed. Ben heel benieuwd :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 12:12
devilsnight schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:41:
Samenvatting van Klobrille, klinkt geweldig allemaal.
[...]
Vraag is natuurlijk dan wel hoe betrouwbaar een samenvatting van een wc-bril is. Ik hoef de samenvatting van mijn pleebril niet te horen... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Begrijp ik de nda nu goed dat je ook helemaal niet mag praten hier over Riders Republic?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo te zien unlocked Psychonauts 2 morgen al. Verassing van MS?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YePGxkgjbQuHP6zjjJTn4ITGtlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCknPfZscaQwpTj9sE7djIz0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 22:05
devilsnight schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:03:
Zo te zien unlocked Psychonauts 2 morgen al. Verassing van MS?

[Afbeelding]
Moet hij dan via nieuw zeeland niet al te spelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swoutr schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:11:
[...]

Hmmm, Zou je haast denken van wel idd.
ACG: “I rate games on a buy, wait for sale or rent, or never touch it system. And you can obviously tell this is a game I think you should get…FUCKIN’ FANTASTIC, man”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 22:05
devilsnight schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Hmmm, Zou je haast denken van wel idd.

[...]
Zojuist geprobeerd maar werkt niet. In de nieuw zeeland store staat weer dat de release de 25e is.

Overigens staat dat nu ook bij gamepass.
Alsnog 2 dagen eerder, zou leuk zijn. Wellicht direct na de gamescom presentatie beschikbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door swoutr op 23-08-2021 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
swoutr schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:11:
[...]

Niet als het een worldwide release is.

Xbox One: 1080p / 30FPS
Xbox One X: 2160p / 30FPS
Xbox Series S: 1620p / 60FPS or 1080p / 120FPS
Xbox Series X: 2160p / 60FPS or 1440p / 120FPS
Playstation 4: 1080p / 30FPS
Playstation 4 Pro: 1440p / 30FPS
Playstation 5: 1440p / 60FPS

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

Niet als het een worldwide release is.

[YouTube: Pyschonauts 2 | Xbox One / Series S|X - PS4 / PS5 - PC | All Versions Graphics Comparison & FPS]
Xbox One: 1080p / 30FPS
Xbox One X: 2160p / 30FPS
Xbox Series S: 1620p / 60FPS or 1080p / 120FPS
Xbox Series X: 2160p / 60FPS or 1440p / 120FPS
Playstation 4: 1080p / 30FPS
Playstation 4 Pro: 1440p / 30FPS
Playstation 5: 1440p / 60FPS
Beest die Series X !! 💪🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
ArthurMorgan schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:58:
Begrijp ik de nda nu goed dat je ook helemaal niet mag praten hier over Riders Republic?
Sssssssst. Dadelijk pakken ze je!

Meer serieus: het enige dat ik op hun site zie is dat je geen content mag uploaden of streamen. Een verbod op wat er over praten zie ik nergens staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

justifire schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Beest die Series X !! 💪🏼
Series S mag er ook zijn gezien die beter presteert dan de PS5 :)

Deel 1 ook niet gespeeld maar deze lijkt mij wel erg leuk, zeker een poging wagen denk ik! Top dat GamePass, lekker proberen wat je wil en nieuwe genres ontdekken _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door hifigamefreak op 23-08-2021 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
justifire schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Beest die Series X !! 💪🏼
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hifigamefreak schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:27:
[...]

Series S mag er ook zijn gezien die beter presteert dan de PS5 :)

Deel 1 ook niet gespeeld maar deze lijkt mij wel erg leuk, zeker een poging wagen denk ik! Top dat GamePass, lekker proberen wat je wil en nieuwe genres ontdekken _/-\o_
Lijkt me duidelijk dat er dan iets anders aan de hand is, slaat natuurlijk nergens op dat de PS5 minder zou presteren dan de xss. Dat heeft niks met de kracht van de hardware te maken.

Klinkt verder als een leuke game en zal hem ergens ook wel eens spelen, maar ben voor nu nog wel even zoet met Hades, en twijfel ook of ik niet deel 1 nog zou spelen voor deel 2...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Finraziel schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:42:
[...]

Lijkt me duidelijk dat er dan iets anders aan de hand is, slaat natuurlijk nergens op dat de PS5 minder zou presteren dan de xss. Dat heeft niks met de kracht van de hardware te maken.
Ik denk dat ze bij MS inderdaad niet veel per ongeluk de PS5 optimalisaties 'vergeten' zijn. Niet heel raar ook imho. Volgens mij alsnog meer dan prima speelbaar

Xbox

Acties:
  • +4 Henk 'm!
BM schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

Ik denk dat ze bij MS inderdaad niet veel per ongeluk de PS5 optimalisaties 'vergeten' zijn. Niet heel raar ook imho. Volgens mij alsnog meer dan prima speelbaar
De optimalisaties voor de PS5 waren niet gepland en lagen ook niet vast in afspraken. Dus als Xbox game Studio is het idd logisch dat je de game wel optimaliseert voor de nieuwe generatie Xbox consoles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:48:
[...]

De optimalisaties voor de PS5 waren niet gepland en lagen ook niet vast in afspraken. Dus als Xbox game Studio is het idd logisch dat je de game wel optimaliseert voor de nieuwe generatie Xbox consoles.
Dat bedoelde ik eigenlijk d:)b

Xbox

Acties:
  • +3 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:48:
[...]

Niks mis mee inderdaad, maar ik dacht laat ik even zelf de nuance aanbrengen voor er een paar schuimbekkende blauwe jongens hier staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-10 14:17
Goede kans dat ze niet eens een PS5 devkit hebben aangezien ze nu een Microsoft studio hebben en dan is het onmogelijk om dat in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:58:
Boeie toch? Vaak zijn die dingen helemaal niet rechtsgeldig hier enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kaasje123 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:45:
Goede kans dat ze niet eens een PS5 devkit hebben aangezien ze nu een Microsoft studio hebben en dan is het onmogelijk om dat in te bouwen.
Dit soort studios hebben wel een PS5 Devkit, er zijn gewoon keuzes gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:48
Zit eraan te denken om 'Psychonauts 2' te installeren, maar heb het eerste deel nooit gespeeld, mis ik nu heel erg veel of kan het geen kwaad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Yonix schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:02:
Zit eraan te denken om 'Psychonauts 2' te installeren, maar heb het eerste deel nooit gespeeld, mis ik nu heel erg veel of kan het geen kwaad?
Nee je mist op zich weinig. In de game zelf zit een korte samenvatting als introductie. Je kunt het gewoon spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Finraziel schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:50:
[...]

Niks mis mee inderdaad, maar ik dacht laat ik even zelf de nuance aanbrengen voor er een paar schuimbekkende blauwe jongens hier staan :+
Haha ik dacht nog ik hou het netjes hoor gezien de resolutie net iets hoger is op de XSS dan de PS5 maar prima speelbaar alsnog daarop inderdaad.

Edit: 1080p 120hz is ook een mooie prestatie, las in een van de eerder geposte reviews dat het ook op de XSX in 1440p 120hz het vloeiender aanvoelde dan de 4K60 wat zeker bij een platformer fijn is.

Edit 2: las net in de eerder geposte video dat Pyschonauts 2 geen PS5 versie heeft. Eigenlijk is het de PS4 Pro build maar dan met unlocked framerate, vandaar het verschil in performance.

[ Voor 32% gewijzigd door hifigamefreak op 23-08-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

Sssssssst. Dadelijk pakken ze je!

Meer serieus: het enige dat ik op hun site zie is dat je geen content mag uploaden of streamen. Een verbod op wat er over praten zie ik nergens staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMPjLcu6PQ5jNZz2NMT93BqUBRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulmyxFhYpHLZvhl15xB1LrD5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik zal niets lekken. Heb het na 10 minuten weer verwijderd 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Boem !! Hier zat ik op te wachten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:02
Dat spel heb ik 2 jaar terug al uitgespeeld op de xbox one met lange laadtijden _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wow goed nieuws. heb hem een paar keer geprobeerd op te pakken afgelopen 2 jaar. Eerst op de One X later op de series X, maar dat gestotter beviel me echt niet. Leuk om hem dan nu eindelijk eens echt te gaan doen :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

Ik verbaas me zelfs over PS5, want het draait de PS4 Pro versie, maar toch 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:57:
Nou ik zal niets lekken. Heb het na 10 minuten weer verwijderd 8)7
Mijn toch al ijdele hoop vliegt weg in rap tempo. Je bent niet de eerste die ik in dergelijke teksten over die game zie schrijven. Is het nu zo lastig om gewoon een toffe snowboardgame à la Transworld Snowboarding of Amped te maken? Dan maar wachten op Shredders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draait ie trouwens locked 60fps in de 4K mode op XSX? Ik ga expres geen video's kijken, want ik wil echt niets meer zien. :)

Ik hoop ook dat de auto HDR goed is in de game. Ik zag wat screenshots en wauw, met een goede HDR implementatie kan dat echt prachtig zijn.

Ging over Psychonauts 2 trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 23-08-2021 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:15:
Draait ie trouwens locked 60fps in de 4K mode op XSX? Ik ga expres geen video's kijken, want ik wil echt niets meer zien. :)
Eerste analyse die ik gezien heb is zowel op Series S als Series X een strakke framerate. Ook op 120FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Wom schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:09:
[...]

Mijn toch al ijdele hoop vliegt weg in rap tempo. Je bent niet de eerste die ik in dergelijke teksten over die game zie schrijven. Is het nu zo lastig om gewoon een toffe snowboardgame à la Transworld Snowboarding of Amped te maken? Dan maar wachten op Shredders.
Steep vond ik anders heerlijk wegspelen. Beviel die jou niet?

@justifire dat plaatje zegt toch niet dat je geen tekstjes over het spel mag delen? Ik ken de inhoud van de nda niet (niet gevonden na 3 minuten Googlen) maar het zou wel ver gaan als er ook een discussie verbod inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Ja en nee. Zag er prachtig uit en had zeker wel het juiste gevoel. Maar de besturing mbt. de tricks vond ik erg matig. Voor mijn smaak had dat iets meer arcade moeten zijn (geen SSX overigens, das weer ander uiterste). Maar heb er nooit een enorm fijne flow uit kunnen halen. Een simpelere arcade-mode had die game (imho) veel beter gemaakt. Maar ik hoop dan ook op een THPS in de sneeuw feitelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Donstil schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:55:
[...]

Dit soort studios hebben wel een PS5 Devkit, er zijn gewoon keuzes gemaakt.
Waarom zou een Microsoft only studio een PS5 devkit hebben dan? Ik zou niet weten waarom eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:25:
[...]

Waarom zou een Microsoft only studio een PS5 devkit hebben dan? Ik zou niet weten waarom eerlijk gezegd.
Omdat ze games uitbrengen op de PS5? Je wilt toch niet enkel in backwards compatible modus draaien? MLB The Show zal toch ook wel op een XSX devkit gemaakt zijn? Heb niet de illusie dat ze van elkaar niet weten hoe de tools eruit zien eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Wom schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:23:
[...]

Ja en nee. Zag er prachtig uit en had zeker wel het juiste gevoel. Maar de besturing mbt. de tricks vond ik erg matig. Voor mijn smaak had dat iets meer arcade moeten zijn (geen SSX overigens, das weer ander uiterste). Maar heb er nooit een enorm fijne flow uit kunnen halen. Een simpelere arcade-mode had die game (imho) veel beter gemaakt. Maar ik hoop dan ook op een THPS in de sneeuw feitelijk.
Ah zo. Ja, dan snap Ik dat steep niet precies is wat je wilde. Tricks waren onderbelicht. Ik genot vooral van in alle rust met een e lrme vaart naar beneden (of boven bij die parachute wedstrijdjes) te zoeven. Wel flink moeten zweten op alle challenges op goud maar dat is 3 jaar na voor het eerst spelen gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Wom schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Omdat ze games uitbrengen op de PS5? Je wilt toch niet enkel in backwards compatible modus draaien? MLB The Show zal toch ook wel op een XSX devkit gemaakt zijn? Heb niet de illusie dat ze van elkaar niet weten hoe de tools eruit zien eerlijk gezegd.
Waarom denk je dat psychonauts 2 enkel in backwards compatible mode draait op de PS5? De game is in eerste instantie via een crowdfunding gerealiseerd maar gaande weg is de studio opgekocht door Microsoft. Omdat ze nooit een PS5 versie hadden beloofd maar alleen een PS4 versie is er dus ook geen PS5 versie want waarom zou Microsoft een game funden voor de tegenpartij? Je kan er ook gevoeglijk van uit gaan dat dit de laatste double fine studio game is die nog op een Sony platform uitkomt.

Of verwacht jij ook een ratchet and clank binnenkort op je Xbox? Ik snap daarom nog steeds niet welke denkwijze jullie volgen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Kaasje123 op 23-08-2021 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:16
Wow......... echt Wow :) en dan niet van World of Warcraft maar dat ik het leuk vind om even te delen hoe erg ik nu even geniet van Gears 5... Tot nu toe zoals waarschijnlijk wel meer van hier alle Gears of War games gespeeld. Gears 5 (campaign) was al erg leuk, bungelde qua plezier rond een 9 maar nu ik in het stuk ben gekomen waar je met een sneeuw scooter even kort je eigen tempo kan bepalen en zelfs een side quest gaat doen gaat dit tijdelijk naar een 10... Puur emotioneel, dit geeft mij een mix van Halflife maar ook Metroid prime .. De eenzaamheid en toch die Gears battles, heerlijk!

Dit zal ik later nog eens laden, wat een sfeer

Dit gevoel krijg ik:
YouTube: Metroid Prime Music - Phendrana Drifts - 10 Hours

en dat is echt een compliment voor de campaign van Gears 5. Sowieso is de campaign al zoveel gaver dan deel 4 voor mij.

[ Voor 16% gewijzigd door MetalSonic op 23-08-2021 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

Waarom denk je dat psychonauts 2 enkel in backwards compatible mode draait op de PS5? De game is in eerste instantie via een crowdfunding gerealiseerd maar gaande weg is de studio opgekocht door Microsoft. Omdat ze nooit een PS5 versie hadden beloofd maar alleen een PS4 versie is er dus ook geen PS5 versie want waarom zou Microsoft een game funden voor de tegenpartij? Je kan er ook gevoeglijk van uit gaan dat dit de laatste double fine studio game is die nog op een Sony platform uitkomt.

Of verwacht jij ook een ratchet and clank binnenkort op je Xbox? Ik snap daarom nog steeds niet welke denkwijze jullie volgen hier.
Ik verwacht niet snel een game van een Sony Studio op Xbox, nee. Maar je stelt de vraag waarom er gedacht wordt dat Microsoft (of een studio eigendom van Microsoft) PS5 devkits zou hebben. Naar mijn weten kun je enkel PS5 games maken op een devkit van datzelfde type. Dat ze de game niet geoptimaliseerd hebben voor de PS5, geloof ik direct. Maar als ze enkel een PS4 devkit zouden hebben, dan zou de game enkel in backwards compatible modus kunnen draaien. Is dat het geval ?(ik weet het oprecht niet), want dat was een aanname van mij.

Deathloop komt in eerste instantie enkel uit voor de PS5 en Arkane is toch echt een Microsoft studio. Minecraft en Minecraft Dungeons komen ook gewoon op de Sony consoles uit. En zo zijn er vast nog wel wat voorbeelden.

Of ik denk dat ze nog veel meer games naar de PS5 gaan brengen? Dat verwacht ik niet. Maar om te stellen dat ze dan geen PS5 devkits zouden hebben, is voor mij wat vreemd als je weet dat ze er al games op releasen.

Wat ik persoonlijk alleen maar positief vind hoor, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Nou omdat ze games maken voor het Sony platform en ergens op moeten testen? Ze brengen die game echt niet on getest zo op de markt.

Edit: Ik ben er overigens helemaal voor als Microsoft alles exclusief voor het Xbox platform zou houden hoor, en anders games die toch uitkomen heel groot openen met “Xbox game studio’s” 😋

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 23-08-2021 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Doet mij trouwens denken aan Gears of War 3 op de PS3. Jawel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Phydomir

Dennis

Wom schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:40:
[...]

Ik verwacht niet snel een game van een Sony Studio op Xbox, nee.
Die is er al en staat zelfs op Gamepass.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Wom schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:40:
[...]

Ik verwacht niet snel een game van een Sony Studio op Xbox, nee. Maar je stelt de vraag waarom er gedacht wordt dat Microsoft (of een studio eigendom van Microsoft) PS5 devkits zou hebben. Naar mijn weten kun je enkel PS5 games maken op een devkit van datzelfde type. Dat ze de game niet geoptimaliseerd hebben voor de PS5, geloof ik direct. Maar als ze enkel een PS4 devkit zouden hebben, dan zou de game enkel in backwards compatible modus kunnen draaien. Is dat het geval ?(ik weet het oprecht niet), want dat was een aanname van mij.

Deathloop komt in eerste instantie enkel uit voor de PS5 en Arkane is toch echt een Microsoft studio. Minecraft en Minecraft Dungeons komen ook gewoon op de Sony consoles uit. En zo zijn er vast nog wel wat voorbeelden.

Of ik denk dat ze nog veel meer games naar de PS5 gaan brengen? Dat verwacht ik niet. Maar om te stellen dat ze dan geen PS5 devkits zouden hebben, is voor mij wat vreemd als je weet dat ze er al games op releasen.

Wat ik persoonlijk alleen maar positief vind hoor, maar dat is een andere discussie.
games als deathloop hadden al een Sony Times exclusief contract voor Microsoft ze hadden opgekocht via zenimax. En zover ik weet is er voor Minecraft ook geen native next gen versie en draait alles nog in backwards compatible mode.

En ja psychonauts 2 draait enkel en alleen in backwards compatible mode op de PS5. De series s gaat op een hogere resolutie draaien dan de PS5. Dat zegt op zich al genoeg, maar zo niet het internet staat er vol mee met uitleg waarom de PS5 geen native versie heeft en krijgt.

Dus tot nu toe zie ik geen reden voor first party studios om een PS5 devkit aan te schaffen. PS4 devkit ja, maar PS5? Nee ik zie de logica niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Woohoo *O*
Heb hem gelijk voor Xbox gekocht, hij is nog een paar uur in de sale :9
Wel alleen de base game, de ultimate edition is nog 2 keer zo duur. En ik heb de DLC al op de pc en kwam er daar op een gegeven moment niet meer doorheen omdat het te veel werd. Maar heb zeker zin om weer in de huid van Kassandra te kruipen, kan ik de beetje zure nasmaak van Eyvor weg spoelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Finraziel schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Woohoo *O*
Heb hem gelijk voor Xbox gekocht, hij is nog een paar uur in de sale :9
Wel alleen de base game, de ultimate edition is nog 2 keer zo duur. En ik heb de DLC al op de pc en kwam er daar op een gegeven moment niet meer doorheen omdat het te veel werd. Maar heb zeker zin om weer in de huid van Kassandra te kruipen, kan ik de beetje zure nasmaak van Eyvor weg spoelen O-)
ook net gekocht in de sale, maar ik kon niet in Valhalla komen. Ik hoop dat oddesey me meer bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel erg tof van Oddysey, maar niet Origins? Dat is eentje waar ik nog altijd echt mee moet beginnen. Valhalla pakt me helaas niet, heb het idee dat het nergens naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tuurlijk hebben die wel een PS5 dev kit, en waarschijnlijk ook een shitload aan reguliere PS5 systemen. Uiteindelijk draait de game industrie ook gewoon om geld; met andere woorden Microsoft heeft er zelf belang bij dat dit spel goed verkoopt voor de Playstation. Waar die zowel goed op de PS4 als PS5 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

@justifire dat plaatje zegt toch niet dat je geen tekstjes over het spel mag delen? Ik ken de inhoud van de nda niet (niet gevonden na 3 minuten Googlen) maar het zou wel ver gaan als er ook een discussie verbod inzit.
Ik zie een tekstballonnetje met een streep er doorheen, dus mondje dicht op fora en social !!
Hier ook verwijderd, lijkt wel een slechte kopie van Forza Horizon, maar dan op een fiets met afschuwelijke graphics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Tuurlijk hebben die wel een PS5 dev kit, en waarschijnlijk ook een shitload aan reguliere PS5 systemen. Uiteindelijk draait de game industrie ook gewoon om geld; met andere woorden Microsoft heeft er zelf belang bij dat dit spel goed verkoopt voor de Playstation. Waar die zowel goed op de PS4 als PS5 draait.
Ik denk dat ze hem liever niet op PS4/PS5 uitbrengen maar dat gewoon doen omdat het al was aangekondigd. Uiteraard is verkopen het doel, echter marktaandeel vergroten is ook van belang en dat doe je voornamelijk met exclusief spul..

Ik wil ook nog een keer een PS5 erbij halen (geen haast mee) voor hetgeen ik niet op de XSX kan halen. Nu ben ik altijd al iemand geweest die graag alles in huis heeft maar zonder exclusieve content zou dat natuurlijk nergens voor nodig zijn.

Dus nee… ik geloof niet dat MS echt heel veel zin heeft om games op het Sony platform uit te brengen. Het enige dat ze graag zullen willen (denk ik) is GamePass op PlayStation. Maar dat gaan Sony natuurlijk never nooit in mee.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-10 14:24
Mick3112 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Volgens mij was het een YouTube filmpje van Colt Eastwood..
Pagina: 1 ... 216 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord