Ook ik ben op dit moment bezig met 'Twelve Minutes', maar weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden ...
Pros:
• Sfeer, setting en esthetiek zijn dik in orde. Er wordt een prima sfeertje neergezet, and I dig that.
• Time-loop-mechaniek is tof uitgevoerd.
Cons:
• Super frustrerend! Tijd beweegt zich 'real-time' en telkens heb je zo'n vijf minuten om handelingen uit te voeren en informatie te verzamelen, alvorens een belangrijk personage zich presenteert in de loop. Het voelt elke keer weer als een 'speed run' en als je een handeling vergeet of nét iets anders uitvoert, dan kun je fluiten naar je intel. Dan maar wéér een reset van de loop!
• Ik kan me voorstellen dat A-list celebrities iets kunnen toevoegen aan je spel, al is het maar voor de bekendheid, maar in dit geval voegen James McAvoy, Daisy Ridley en Willem Dafoe niets toe - imho. Het is dat je het in het begin duidelijk wordt gemaakt, anders was het mij niet opgevallen. Ja, oké, Dafoe pik je er zo uit. Echter, ook hem vind ik niet bijzonder ofzo.
Maar goed, ondanks het bovenstaande wil ik wel weten hoe het verhaal zich ontvouwt, dus nog even de frustraties en uitzitten ...