Acties:
  • 0 Henk 'm!
\[T]/ Release 29 Juli \[T]/

Gameplay (PC) :

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 30-06-2021 10:10 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 10:55
Finraziel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:45:
[...]

Nee, want Mario strooit met levens als een Piet van onbeschreven kleur met strooigoed.
Prima dat jij het wel leuk vindt, dat mag, ik gaf gewoon aan waarom ik het niet leuk vind :) (edit: en omdat de game vaak zo bejubeld wordt is het ook wel eens leuk om te zien dat je niet de enige bent die het helemaal niks vond)
En van die git gud opmerkingen vind ik altijd van dat de maker er vooral een beetje als een ass van overkomt. Mijn mening :>
Dan ben ik maar een ass. Je kan het spel ook op easy spelen maar als ook dat te moeilijk blijkt tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:14
Finraziel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Dat was ook exact mijn ervaring met die game... Was erg blij dat ik hem via gamepass kon spelen, dat betekende dat ik vrij snel kon beslissen dat ik het helemaal niks vond. Ik was helemaal niet ver genoeg om verschillende wapens en zwakheden te gebruiken, ik vond het gewoon al helemaal niks dat je continu zo met je ammo bezig moest zijn. Als het even niet zo lekker ging, paar keer missen, dan zat je meteen in de problemen. Vond het echt een vreselijk spel.
Ik deel helemaal deze mening, mijn ervaring was ok van Vet Doom via gamepass.
Lekker oldschool Doom spelen, maar dit viel idd tegen voor mij ook.

Ik wil relaxed kunnen gamen met een shooter en niet bezig zijn met ammo Management de hele tijd.
Maar goed miss is het ook de leeftijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kaasje123 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Dan ben ik maar een ass. Je kan het spel ook op easy spelen maar als ook dat te moeilijk blijkt tja...
Het gaat ook niet direct om de moeilijkheidsgraad, het gaat om de gameloop die ik niet leuk vind.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Konami and Bloober Team have entered a strategic partnership

https://xboxera.com/2021/...-a-strategic-partnership/

Hmm, ik verwacht snel een tweet met: New game: First letter S, Last letter L. :P

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-06-2021 11:13 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:14

Willybubba

Nut up or shut up.

Voor alle Doom Eternal klachten... Gebruik de kettingzaag gewoon vaker. Dan regent het ammo en health. Hele idee is, slappe enemies zagen en de rest knallen. En, vergeet niet dat je armor krijgt als je enemies die in de fik staan raakt. Dus gebruik ook de flamethrower. Je moet de gameplay loop even doorhebben en dan wordt je net zo unstoppable als in Doom 2016.

Behalve bij de Marauders. F*ck Marauders.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:13:
Konami and Bloober Team have entered a strategic partnership

https://xboxera.com/2021/...-a-strategic-partnership/

Hmm, ik verwacht snel een tweet met: New game: First letter S, Last letter L. :P
Als iemand het constant beklemmende sfeertje van Silent Hill neer kan zetten is Bloober Team het wel :Y

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:56
ErwinJ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Ik deel helemaal deze mening, mijn ervaring was ok van Vet Doom via gamepass.
Lekker oldschool Doom spelen, maar dit viel idd tegen voor mij ook.

Ik wil relaxed kunnen gamen met een shooter en niet bezig zijn met ammo Management de hele tijd.
Maar goed miss is het ook de leeftijd ;)
Ook even geprobeerd. Draait lekker op 120FPS, maar het is ook niet echt mijn ding.
Ik snap de gameplayloop wel, maar ik ben er ook geen fan van.

Ik vond Doom 2016 ook al niet echt top met die glorykills die je toch elke x moet gaan maken.

uninstall weer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:06

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Krimglas schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Je bent zeker niet alleen, Doom 2016 is voor mij de ultieme ontstresser: Volume op 11, BFG Division soundtrack op en demonen knallen terwijl een stevige mengeling van adrenaline en dopamine door je hersenen gepompt wordt. Nooit gedacht dat ik op mijn leeftijd nog zo hard kon genieten van een shooter. _/-\o_
Doom Eternal is....niet slecht, maar voelt eerder aan als een puzzelspel, waarbij de makers exact bepalen hoe je het moet spelen.
Dus, voor de mensen die doom nog niet gespeeld hebben, maar het wel overwegen: De 2016 versie is GODLIKE.
merken jullie ook een vertraging als je beweegt met je stick. ? volgens mij was de vorige doom echt super smooth, maar deze als je je stick beweegt dan merk je duidelijk een delay. maakt niet uit welke grafische modes ik kies.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:22
Grappig hoe mening verschillen over Doom Eternal en Doom 2016.

Eternal eerst gespeeld hebbende vond ik Doom 2016 in het begin super traag aanvoelen. Zeker vanwege het ontbreken van double jump / dash. Begin er nu langzaam aan te wennen maar vind juist Doom Eternal de fijnere shooter.

Vermaak me met 2016 nu overigens ook echt meer dan prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand enig idee waarom mijn downloadsnelheid maar 15Mbit/s is als ik zo'n test doe op de Xbox Series X? Want via de Wifi 5GHz is het gewoon 110Mbit/s

Heb dit probleem sinds zondag al en heb de volgende dingen al geprobeerd:
  • Modem herstart
  • Switch van het stroom gehad
  • Xbox full shutdown
  • Hard reset helpt ook niet

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:07:
Heeft iemand enig idee waarom mijn downloadsnelheid maar 15Mbit/s is als ik zo'n test doe op de Xbox Series X? Want via de Wifi 5GHz is het gewoon 110Mbit/s

• Modem herstart
  • Xbox full shutdown
Heb je dat alleen bij een test of ook als je iets download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:08:
[...]

Heb je dat alleen bij een test of ook als je iets download?
Iets downloaden ging gister ook erg mager, ik zal straks even kijken bij de Grounded update wat die aangeeft. Die update was er namelijk net nog niet

Edit

Ja hij download ook te traag 11 tot 16 mb

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 30-06-2021 13:19 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Iets downloaden ging gister ook erg mager, ik zal straks even kijken bij de Grounded update wat die aangeeft. Die update was er namelijk net nog niet

Edit

Ja hij download ook te traag 11 tot 16 mb
Haha, nee ik zat ook al te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Haha, nee ik zat ook al te kijken. :)
Ik lees op twitter veel klachten over trage downloadsnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Duurt het ook echt langer? Ik had net ook geen stabiele cijfers. Maar de totale snelheid is gewoon rond mijn maximum. Ik heb spikes naar beneden, maar ook naar 800... (2 keer mijn max) Maar de effectiefe snelheid om A Plaque Tale binnen te halen was gewoon iets minder dan een kwartier zoals het hoort. (laatste 10 minuten wel strak 400, maar na 5 minuten zat hij gewoon op zo ongeveer 15 GB opgehaald ondanks alle heen en weer gespring)

offtopic:
ik ben wel dubbel gevaccineerd dus het kan natuurlijk zijn dat Ome Bill me een snellere verbinding gegeven heeft als beloning :+

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-06-2021 13:47 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:00

Freak187

geen

ArthurMorgan schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:34:
[...]

Dat is een link naar de store van Microsoft. Daar kun je het spel kopen, en als je hem gekocht hebt kun je hem downloaden. Hij komt dan namelijk in je bibliotheek te staan.

overigens op de series X/S is hij denk ik wel te vinden als je de zoekterm Grand Theft Auto" gebruikt ipv GTA. Dan zie ik GTA IV er wel bij staan (net als San Andreas)
Als ik via de Xbox store zoek of via de Xbox app, vind ik geen Grand Theft Auto San Andreas of 4. Alleen GTA 5. Het is toch gek dat die andere GTA versies niet te vinden zijn via de Xbox environment, maar dat ik daarvoor via Google moet zoeken?

Misschien ben ik verwend omdat ik voor de rest in een Apple bubble zit, maar de Xbox is wel een beetje buggy...
De console instellen met je telefoon, loopt 3x vast tijdens het proces.
Wifi instellen gaat niet, dus maar kabeltje gebruikt.
Talloze grammatica fouten, komt zeer slordig over.
Sommige text valt buiten beeld... ga ik met de Xbox zo'n selftest draaen, moet ik m'n TV anders gaan instellen terwijl die normaal alles perfect laat zien. :?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb je gezocht op "Grand Theft Auto" op de xbox. Dat heb ik gisteren gedaan en toen vond ik ze beiden. Als ik zoek op "GTA" vind ik ze niet.

Je moet dus wel op die drie streepjes (hamburgermenu) klikken, niet alleen kijken naar die games die direct boven en zoekveld verschijnen.

/edit: ik heb nooit google gebruikt. Ik heb op de xbox/microsoft store op de xbox en op de PC gekeken. Via beiden kon ik ze vinden.
Sowieso, afgezien van de soms rare taalfouten en/of taalgebruik heb ik van geen van je andere kritiekpunten ooit last gehad. Installatie via mijn androidtelefoon ging als een tierelier, en van WIFI heb ik een maand gebruik gemaakt tot ik er achter kwam dat ik boven een kapotte ethernetkabel had liggen die problemen gaf.

[ Voor 79% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-06-2021 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Freak187 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:52:
[...]
Talloze grammatica fouten, komt zeer slordig over.
Je kan helaas goed merken dat de Nederlandse vertaling niks meer is dan een machinevertaling. Alle context is doorgaans verloren, waardoor je vreemde zinnen krijgt.

Inmiddels ben ik gestopt met het melden van taal fouten, ik ben de tel kwijt geraakt hoevaak ik een melding gedaan heb. Het is voor mij duidelijk dat MS er geen moeite in wilt steken dus waarom ik zou dat wel doen.
Sommige text valt buiten beeld... ga ik met de Xbox zo'n selftest draaen, moet ik m'n TV anders gaan instellen terwijl die normaal alles perfect laat zien. :?
Je bedoeld overscan? Als dat het geval was dan stond je TV niet goed ingesteld. Zelf al zie je alles wel via andere sources dan was het nog niet correct ;) Je TV zoomt dan als het ware in op het inkomende signaal waardoor je nooit een 1:1 pixel mapping hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Caayn op 30-06-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:07:
[...]
Je kan helaas goed merken dat de Nederlandse vertaling niks meer is dan een machinevertaling. Alle context is doorgaans verloren, waardoor je vreemde zinnen krijgt.

Inmiddels ben ik gestopt met het melden van taal fouten, ik ben de tel kwijt hoevaak ik een melding gedaan heb. Het is voor mij duidelijk dat MS er geen moeite in wilt steken dus waarom ik zou dat wel doen.
Jullie krijgen Nederlands? Regelmatig dat ik Portugees of Deens op mijn scherm te zien krijg. Ik steek dat altijd maar op het gebruik van Pi-hole, want daar heeft de Xbox het af en toe wel lastig mee zo lijkt het.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Wom schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Jullie krijgen Nederlands? Regelmatig dat ik Portugees of Deens op mijn scherm te zien krijg. Ik steek dat altijd maar op het gebruik van Pi-hole, want daar heeft de Xbox het af en toe wel lastig mee zo lijkt het.
Dat heeft helaas niks met jouw pi-hole te maken maar met de brakke regio/taal implementatie van MS. Ook daar lijkt MS weinig interesse in te hebben want het werkt toch prima*?

offtopic:
*Zolang je maar Engels gebruikt.

Sorry, dit zijn slordige fouten waar ik mij aan kan irriteren. Helemaal omdat dergelijke fouten al jaren aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:24
Everybody happy met de Series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Laatst online: 19:22
G_Dragon schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:07:

• Modem herstart
  • Xbox full shutdown
Jij hebt t over 2.4GHZ wifi toch? Want mijn Series X topte ook op ~15 Mbit. Niet getest wat het met verschil met 5GHZ was omdat ik hem aan de ethernet kabel heb gehangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
zetje01 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:25:
Ben zeer tevreden met de aankoop als ik eerlijk ben. Stille en krachtige console met genoeg aanbod om in mijn behoefte te voorzien. We zijn nu al een flink aantal maanden na release en nog steeds voelen de korte laadtijden en zaken als Quick Resume als een echte toevoeging. Ben een tevreden gebruiker in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graft schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:38:
[...]

Jij hebt t over 2.4GHZ wifi toch? Want mijn Series X topte ook op ~15 Mbit. Niet getest wat het met verschil met 5GHZ was omdat ik hem aan de ethernet kabel heb gehangen.
Nee ik heb het over de 5GHz wifi zoals ik vermeld in mijn post. Zie onderstaande screenshot, op me mobiel over de wifi haal ik gewoon de 100 Mbit/s download met een speedtest. De Xbox aan kabel haalt maximaal 20 Mbit/s momenteel en lees op twitter er ook veel klachten over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6c0YU-REVu9RSbk_jD0L-i2sDpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1c8YOZ0EzJQG7gquGkVUGnE5.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brushaway
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Na de Dreamcast en Megadrive toch wel mn favoriete console. Vooral qua gebruiksgemak een heerlijk apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Sinds afgelopen maandag een Xbox Series X in bezit. Geen voorkeur voor console, de PS5 komt er nog naast te staan. Maar het scheelt wel dat ik al Game Pass UItimate had en dus direct aan de slag kon.
Wat filmpjes van HDTVTest op YouTube gekeken om de XSX en mijn LG C9 zo goed mogelijk af te stemmen, en het ziet er behoorlijk strak uit zeg (dat terwijl ik ook PC gamer ben).
Downloads gaan ook bijna max-speed, dus weinig te klagen.

Nog echte aanraders kwa games die ik gespeeld moet hebben, die mogelijk niet op de PC uit zijn gebracht?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hier moet het nog een beetje landen.
Ik vind het hardware technisch echt een tof ding, hij is stil, snel, en de controller is erg fijn.

Als Playstation gebruiker vind ik de interface wel wat onhandig (lees: Wennen) en vooral veel clutter bevatten, verwijzingen naar games die ik niet wil spelen, etc.

Al met al een lastige keuze deze generatie als je het mij zou vragen maar de toekomst visie van Microsoft voelt wat toekomstbestendiger op een of andere manier.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 30-06-2021 16:19 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40

On_E

Housemusic

Van een OG PS4 naar de Series X gegaan, zeker blij mee. Met Game Pass gelijk toegang tot de One collectie die ik heb overgeslagen dus direct nieuwe games kunnen spelen, ondanks dat ze al wat ouder zijn. Verder doodstil, supersnel en een fijne controller.

Smetje was dat ik een kapotte ventilator had en m dus retour heb moeten sturen, maar dat kan altijd gebeuren.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 23:39
Wreckfest update:

http://community.bugbearg...c-enhanced-visuals.16033/
60 FPS ON XBOX SERIES X|S

If you're a lucky owner of Xbox Series X|S, we have thrilling news for you: Wreckfest now runs at sweet 60 fps on both Series X (@ 4K) and Series S (@ 1080p). In addition to that, we've now improved the way the Upgrade DLC and Bonus Car are handled so both should be now downloaded and installed automatically once the Upgrade DLC is purchased. Furthermore, we've also improved the stability of the title so if you've been waiting on the sidelines for improvements now it's a better time than ever to get back on the track and start wrecking!

As always, we're also actively working on improving the gameplay experience based on the feedback so this this release contains numerous other improvements and additions as well. For example, the frustrating launch delay on PS5 is now gone and loaner vehicles work properly on PC whenever a host restriction is in place (please note that you do need an actual host in the lobby), but we invite you to check out the complete summary of items fixed or improved below.

Aanpassingen onder andere:
(XSX) The download of the Upgrade DLC now starts automatically.
(XSX) The free Bonus Car now appears correctly in the garage.
(XSX) Improved performance on both Series X and S.
(PS4/XSX) First gear is now correctly engaged while on the start grid, eliminating launch delay.

Improved Speedbird GT competitiveness.
In-game: Added more dynamic variety to vehicle contact sounds.

Verder krijgt de PC versie nu ook de grafische updates van de consoles, maar dan wel gratis zo te zien. Maar goed, die hebben de game dan ook vanaf het begin ondersteund.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:53
Kleine vraag: gisteren is mijn xbox series x gearriveerd en ik ben momenteel druk bezig games te installeren. Ik ben gisteren de lijst game pass games langsgelopen en heb redelijk wat downloads aangeslingerd. Tot mijn verbazing kom ik in de xbox app echter games tegen die ik kan installeren, zonder dat ik kan verklaren waarom ze beschikbaar zijn. Een voorbeeld is Assassin's Creed 2.

Is dit spel gratis te downloaden, is ie beschikbaar omdat ik AC2 (op schijf) op m'n xbox360 had, of kan ik hem straks gewoon niet spelen omdat ik hem niet digitaal gekocht heb?

Edit: ik vergeet te noemen dat ik het spel nog niet gestart heb, daar had ik gisteravond geen tijd voor en ik ben momenteel op m'n werk.

[ Voor 11% gewijzigd door MrMaxedTank op 30-06-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:13
Nog echte aanraders kwa games die ik gespeeld moet hebben, die mogelijk niet op de PC uit zijn gebracht?
Ik vind persoonlijk Gears een aanrader. Ziet er op een OLED helemaal prachtig uit.
Verder: Forza Horizon 4, Ori,

[ Voor 14% gewijzigd door Radko op 30-06-2021 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogierba
  • Laatst online: 10:47
MrMaxedTank schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:25:
Kleine vraag: gisteren is mijn xbox series x gearriveerd en ik ben momenteel druk bezig games te installeren. Ik ben gisteren de lijst game pass games langsgelopen en heb redelijk wat downloads aangeslingerd. Tot mijn verbazing kom ik in de xbox app echter games tegen die ik kan installeren, zonder dat ik kan verklaren waarom ze beschikbaar zijn. Een voorbeeld is Assassin's Creed 2.

Is dit spel gratis te downloaden, is ie beschikbaar omdat ik AC2 (op schijf) op m'n xbox360 had, of kan ik hem straks gewoon niet spelen omdat ik hem niet digitaal gekocht heb?

Edit: ik vergeet te noemen dat ik het spel nog niet gestart heb, daar had ik gisteravond geen tijd voor en ik ben momenteel op m'n werk.
Via de app kun je volgens mij alle games installeren maar ze daadwerkelijk spelen kan dan alleen als je ook daadwerkelijk de disc erin doet of het digitaal gekocht hebt (of het natuurlijk free-to-play game is). Dit zodat als je een nieuw spel hebt gekocht je niet hoeft te wachten totdat hij klaar is met installeren maar dat je dat de vorige avond al hebt kunnen doen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Laatst online: 15:53
rogierba schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Via de app kun je volgens mij alle games installeren maar ze daadwerkelijk spelen kan dan alleen als je ook daadwerkelijk de disc erin doet of het digitaal gekocht hebt (of het natuurlijk free-to-play game is). Dit zodat als je een nieuw spel hebt gekocht je niet hoeft te wachten totdat hij klaar is met installeren maar dat je dat de vorige avond al hebt kunnen doen bijvoorbeeld.
Dat zal het vast zijn, bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
On_E schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:20:
[...]
... Verder doodstil, ...
De geluidsproductie, of het gebrek daarvan, is echt een prestatie. Het doet mij een beetje denken aan de cartridge-based consoles van vroeger die ook geen geluid maakte.

Ja je omgeving maakt ook geluid, maar het is heerlijk om daar geen gezoem of geratel van een ventilator of coil whine bovenop te horen. En altijd met een headset spelen is ook niet ideaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 30-06-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:47
Caayn schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:38:
[...]

[...]

[...]

[...]
De geluidsproductie, of het gebrek daarvan, is echt een prestatie. Het doet mij een beetje denken aan de cartridge-based consoles van vroeger die ook geen geluid maakte.

Ja je omgeving maakt ook geluid, maar het is heerlijk om daar geen gezoem of geratel van een ventilator of coil whine bovenop te horen. En altijd met een headset spelen is ook niet ideaal.
Eens. Ik heb hiervoor echter een xbox one x gehad en ik vond die ook al stil? Althans zo stil dat ik er geen last van had / hem hoorde als ik de speakers van mijn tv gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:49:
[...]

Eens. Ik heb hiervoor echter een xbox one x gehad en ik vond die ook al stil? Althans zo stil dat ik er geen last van had / hem hoorde als ik de speakers van mijn tv gebruikte.
Ik heb hem aardig horen blazen toen ik DQ11 speelde. Mijn XBX stond in open kastje in een TV dressoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Seroczynski schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Ik heb hem aardig horen blazen toen ik DQ11 speelde. Mijn XBX stond in open kastje in een TV dressoir.
Hmm oke. Zelf die ervaring nooit gehad. Ook niet met redelijk veeleisende games zoals de laatste AC (voor Valhalla) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Hmm oke. Zelf die ervaring nooit gehad. Ook niet met redelijk veeleisende games zoals de laatste AC (voor Valhalla) etc.
Ik heb mijn twee one x consoles ook nooit gehoord, maar daar scheen nog wel net wat meer variatie in geluidsproductie te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:37

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Donstil schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Als Playstation gebruiker vind ik de interface wel wat onhandig (lees: Wennen)
Zet beide consoles eens in rest mode/standby.

Xbox: Guide knop lang indrukken en daarna op A

PS5: minimaal 4x klikken en dan nog op X

Of ik zie iets over het hoofd op de PS5 of het is daar juist onhandig. Waarom daar niet lang op de PS knop drukken en op X ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FrankoNL
MRE-Inc schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:34:
[...]

Of ik zie iets over het hoofd op de PS5 of het is daar juist onhandig. Waarom daar niet lang op de PS knop drukken en op X ?
Hij valt niemand aan. Niet meteen zo in de verdediging schieten. Hij komt van de PS4/PS5 en geeft aan dat hij het onhandig (wennen) vindt. Dat is toch niet gek?

Overigens heb ik ze allebei en ik vind met name het hoofdscherm van de xbox wat onoverzichtelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door FrankoNL op 30-06-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat je iets over het hoofd ziet idd. De PlayStation en de Xbox aanzetten verschilt amper.

Homeknop op controller > gebruiker kiezen > klaar.

Maar buiten dat is een interface veel meer dan dit enkele voorbeeld natuurlijk. Vooral de clutter irriteert mij een beetje op de SeriesX maar misschien dat dit nog wat moet settelen als ik wat meer games heb ofz. Nu zie ik vooral “reclame” voor games die ik (nog) niet speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat een onzin toch weer.. Om Doom even te checken moet ik een Bethesda account aanmaken? |:(

Is een Live account niet genoeg? Komt weer wat ruimte vrij op m’n ssd denk ik d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:28:
Wat een onzin toch weer.. Om Doom even te checken moet ik een Bethesda account aanmaken? |:(

Is een Live account niet genoeg? Komt weer wat ruimte vrij op m’n ssd denk ik d:)b
Gezellig in de Slayers Club B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
justifire schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:30:
[...]

Gezellig in de Slayers Club B-)
Zonder mij, ben wel klaar om voor iedere game ontwikkelaar (van MS notabene) een nieuwe account aan te maken..

Edit: ah, ff offline gaan en dan doet ie het wel _O-

[ Voor 9% gewijzigd door D-Ed op 30-06-2021 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-Ed schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:31:
[...]

Zonder mij, ben wel klaar om voor iedere game ontwikkelaar (van MS notabene) een nieuwe account aan te maken..

Heeft volgens mij te maken met cross platform progressie voor de MP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:53:
[...]

Heeft volgens mij te maken met cross platform progressie voor de MP.
Tja, ik vind ook wel dat dat een opt in ergens in de settings mag zijn... Hoeveel mensen zouden nou echt de game op meerdere platformen door elkaar heen spelen?
Ok met gamepass ultimate wordt dat iets waarschijnlijker :+ maar dat was niet de insteek van toen de game gemaakt werd. Ik denk dat maar een heel klein deel van de spelers hier echt iets aan heeft en dat het vooral weer gaat om het verzamelen van informatie en mogelijkheden om meer zooi aan jou te marketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:34
Caayn schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:38:
[...]

[...]

[...]

[...]

Klopt, dat was net als quick resume een factor die ik in het aankoopproces heb onderschat heb maar nu dagelijks ontzettend waardeer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02
D-Ed schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:31:
[...]

Ik vermoed dat dit ook niet op zal gaan voor nieuwe games. Maar DOOM bestond natuurlijk al voor de overname dus tsja..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:10:
[...]

Tja, ik vind ook wel dat dat een opt in ergens in de settings mag zijn... Hoeveel mensen zouden nou echt de game op meerdere platformen door elkaar heen spelen?
Ok met gamepass ultimate wordt dat iets waarschijnlijker :+ maar dat was niet de insteek van toen de game gemaakt werd. Ik denk dat maar een heel klein deel van de spelers hier echt iets aan heeft en dat het vooral weer gaat om het verzamelen van informatie en mogelijkheden om meer zooi aan jou te marketen.
Precies dit idd..

Nu even gespeeld en lijkt wel of ik er zeeziek begin te worden dus ondanks dat het is gelukt om te starten verwacht ik Doom niet uit te spelen..

Die glorykills zijn wel bruut overigens 🤘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Een in-game account voor crossplay is zodat jij parties/lobbies kan maken met vrienden, omdat je een verband nodig hebt tussen PSN en XBL accounts. Zonder een laag daartussen zou dat niet werken, omdat je vanuit XBL geen mensen op PSN kan aanspreken of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:42:
Een in-game account voor crossplay is zodat jij parties/lobbies kan maken met vrienden, omdat je een verband nodig hebt tussen PSN en XBL accounts. Zonder een laag daartussen zou dat niet werken, omdat je vanuit XBL geen mensen op PSN kan aanspreken of andersom.
Daar doe ik niet aan dus overbodig. Bizar dat het de eerste horde is die je overmoet als de singleplayer start toch? Is puur voor het verzamelen van data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
D-Ed schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:54:
[...]

Daar doe ik niet aan dus overbodig. Bizar dat het de eerste horde is die je overmoet als de singleplayer start toch? Is puur voor het verzamelen van data
Goed punt, had net zo goed pas nodig zijn geweest als je online multiplayer zou willen spelen. Ik ben bang dat ik het al als normaal ben gaan beschouwen dat ik er niet meer raar van op kijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Goed punt, had net zo goed pas nodig zijn geweest als je online multiplayer zou willen spelen. Ik ben bang dat ik het al als normaal ben gaan beschouwen dat ik er niet meer raar van op kijk :X
Sja, een Ubisoft, Activision, Waypoint, Bethesda account en ik wil alleen op en met Xbox spelen 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fingers crossed 🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Er staat toch "Out now!"? Dus deze update is er als het goed is al.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Nou, laten we hopen dat het nu wel loopt, zoals het hoort ... Die vorige 'Series X-update' was een drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:05:
[...]

Ik denk dat je iets over het hoofd ziet idd. De PlayStation en de Xbox aanzetten verschilt amper.

Homeknop op controller > gebruiker kiezen > klaar.

Maar buiten dat is een interface veel meer dan dit enkele voorbeeld natuurlijk. Vooral de clutter irriteert mij een beetje op de SeriesX maar misschien dat dit nog wat moet settelen als ik wat meer games heb ofz. Nu zie ik vooral “reclame” voor games die ik (nog) niet speel.
Ik had het over uitzetten ;)

Aanzetten is idd het probleem niet. Dat is zo goed als gelijk. Uitzetten op de PS5 vind ik onhandig. Je moet tijd wel 3x of meer klikken voordat je de console echt uit kan zetten of in standby.

Ik heb overigens ook een systeem update. Zag Brad Rossetti van Microsoft eergisteren al hier iets o er posten op Twitter dat het tijd werd om "iets" naar iedereen uit te rollen. Zag bij het aanzetten wel Dolby Atmos verschijnen op m'n LG C9. Voorheen was dat niet zo. Eens kijken bij de changelog.

[ Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 30-06-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Aanzetten is idd het probleem niet. Dat is zo goed als gelijk. Uitzetten op de PS5 vind ik onhandig. Je moet tijd wel 3x of meer klikken voordat je de console echt uit kan zetten of in standby.
Aah daar had ik ff overheen gelezen, nou ja goed is alsnog maar een enkel voorbeeld.
Ik zal heus wel aan het series X menu wennen verder maar het voelt mij nu nog veel te veel Microsoft OS zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Gupje360 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:20:
Oke de E3 heeft mij overgehaald, er staat nu ook een series x aangesloten!

Hellblade wat een plaatje van een game is dit! Bizar!
Vandaag uitgespeeld, echt een hele dikke ervaring dit!

Het is oprecht een zware game, maar de audio en ervaring is om te smullen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gupje360 op 30-06-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Laatst online: 18:45
Wat vinden de souls liefhebbers van Code Vein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xgar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:16:
Heb hem zelf niet gespeeld, behalve de demo. Maar @justifire volgens mij wel. Heb je hem zelf wel al gespeeld of ben je op zoek naar ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
uchiha tijntje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:18:
[...]

Heb hem zelf niet gespeeld, behalve de demo. Maar @justifire volgens mij wel. Heb je hem zelf wel al gespeeld of ben je op zoek naar ervaringen?
Het laatste, ben aan het twijfelen om eraan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Iemand anders hier die performance mode niet kan enablen met Doom Eternal ? Ik heb de xbox series S op 1080@120 staan in console, en gebruik een 144hz monitor.

Kan er verder niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Zhankou schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 06:39:
Iemand anders hier die performance mode niet kan enablen met Doom Eternal ? Ik heb de xbox series S op 1080@120 staan in console, en gebruik een 144hz monitor.

Kan er verder niks over vinden.
Werkte hier probleemloos op mijn 1440P 165 hz model.

Welke monitor heb je en heb je daarvoor wel al eens iets op 120hz kunnen draaien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Xgar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:16:
Ik vind Code Vein wel aardig, zeg een 7/10
Het is een leuke souls-like, het ziet er allemaal prachtig uit en als je van anime houdt dan is dit een must play.
Code Vein is stukken makkelijker dan Dark Souls, met de juiste companion kan je zowat op een afstandje toekijken hoe de cpu het veld opschoont.
Hebben er een leuke twist aan gegeven met de blood codes, al is dat best wel een gepuzzel en gegrind om de juiste combinaties te vinden / vrij te spelen.
Ik moet hem zelf nog uitspelen, was er laatst aan begonnen maar toen kwamen Biomutant en Chivalry er tussendoor.
En dat zegt ook wel behoorlijk wat, een Dark Souls zou ik nooit weg leggen voor een ander spel voordat hij op 1000GS staat, dat is een cake waar je van wil blijven eten, Code Vein heeft dat niet.
Al met al kan ik Code Vein wel aanraden, maar verwacht geen niveau van Dark Souls / Sekiro
Mocht je de keus hebben dan zou ik eerder voor Mortal Shell gaan !
\[T]/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Doom inmiddels weer opgepakt. Alle upgrades nu in bezit en klaar voor de DLC!

In eerste instantie merkte ik niet heel veel van de Raytracing… tot ik de 120hz modus eens had aangezet. Pfff… toch best een flink verschil.

Nu is DOOM van zichzelf grafisch best een puike game, echter voegt Raytracing toch best flink wat toe.

Ik denk wel dat het meer tot zijn recht komt bij games waar je niet constant alle kanten op vliegt maar goed… blij met de upgrade dus :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Mick3112 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:05:
[...]

Werkte hier probleemloos op mijn 1440P 165 hz model.

Welke monitor heb je en heb je daarvoor wel al eens iets op 120hz kunnen draaien?
Absoluut, Ori bijv. werkte goed.
Halo MCC ook.

Ik heb de Acer Nitro XV240p
1080P HDR 144 HZ monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:00

Freak187

geen

MRE-Inc schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Even over het uitzetten. Ik heb gisteren mijn apparaat uitgezet dmv de controller. Lichtje op de console ging ook uit. Maar vanochtend was de console warm alsof ie de hele nacht aan het loeien was geweest. Je hoorde de ventilator ook draaien als ik m'n oor erop legde. Ik heb geloof ik de standby functie gekozen waarmee je snel kan opstarten, maar als ik de warmte voelde die de console produceerde vraaag ik me af of die standby functie wel voldoende is.
Iemand anders dit opgevallen?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:47:
In eerste instantie merkte ik niet heel veel van de Raytracing… tot ik de 120hz modus eens had aangezet. Pfff… toch best een flink verschil.

Nu is DOOM van zichzelf grafisch best een puike game, echter voegt Raytracing toch best flink wat toe.
Wellicht bedoel je dat 120 Hz tov 60 wel wat toevoegt terwijl RT dat niet of nauwelijks doet, want in de 120 Hz modus wordt er juist geen gebruik gemaakt van RT ;)

RT is een zeer algemeen begrip. De heilige graal van 3d beelden is dat alle aspecten met RT berekend worden en daar komen we vast een keer, maar op het moment zouden we Doom Eternal dan in 240p moeten spelen. Ontwikkelaars kiezen dus kleine specifieke onderdelen van het hele renderproces om om te zetten naar RT. In het geval van Doom gaat het dan om reflecties. Dat is in mijn ogen een nice to have en maakt geen dramatisch verschil. Reflecties zijn dan accuraat wat met de gebruikelijke trucjes lang niet altijd zo is en je kan voorwerpen die buiten beeld liggen terugzien in reflecterende oppervlakken. Niet heel boeiend allemaal, het is niet dat er voorheen geen reflecties waren.
In Metro Exodus heeft de ontwikkelaar gekozen om de Global Illumination te berekenen mbv RT. Het effect daarvan is naar mijn idee veel dramatischer, het heeft een behoorlijk grote invloed de hele scene (niet alleen een paar glimmende oppervlakken) en alle scenes. Realistische lichtval en daarmee schaduwen (en reflecterend licht dat weer in schaduwgebieden terechtkomt) zorgt voor een veel dynamischer beeld met ogenschijnlijk meer diepte. Het neemt ook een narigheid voor ontwikkelaars weg, nl. het plaatsen van vaak een grote hoeveelheid aan onzichtbare lichtpunten in een scene om de tekortkomingen van de ‘oude’ lichttrucjes enigszins op te vangen. Met ray traced verlichting hoeven ze alleen lichtpunten te plaatsen daar waar daadwerkelijk lampen of andere lichtgevende zaken zijn en RT zorgt er dan voor dat het licht zich realistisch over de scene verspreidt. Een genot voor de lichtkunstenaars bij ontwikkelaars, want zij kunnen nu met ‘echt’ licht gaan spelen ipv allerlei trucjes.

Deze generatie consoles heeft maar een klein RT budget, dus het zal heel kieskeurig ingezet moeten gaan worden. We zitten nog maar aan het begin, dus ik zie het in de loop van de generatie nog wel gebeuren dat ontwikkelaars RT aan de praat krijgen voor reflecties en GI tegelijk op 60 fps. Tot die tijd hoop ik dat de nadruk vooral op GI komt te liggen, maar ik vrees dat het vooral bij reflecties zal blijven omdat dat eenvoudiger is en een kleiner budget vereist (in rekenkracht, niet in geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Freak187 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:24:
[...]

Even over het uitzetten. Ik heb gisteren mijn apparaat uitgezet dmv de controller. Lichtje op de console ging ook uit. Maar vanochtend was de console warm alsof ie de hele nacht aan het loeien was geweest. Je hoorde de ventilator ook draaien als ik m'n oor erop legde. Ik heb geloof ik de standby functie gekozen waarmee je snel kan opstarten, maar als ik de warmte voelde die de console produceerde vraaag ik me af of die standby functie wel voldoende is.
Met die functie staat de console in feite gewoon aan en kan updates binnenhalen en installeren, je kan op afstand games laten installeren en je kan op afstand een game in remote play starten en naar je telefoon streamen. In het meest gunstige geval wordt er dan nog iets van 10 Watt continu verbruikt, vaak meer. Ieder heeft daar een eigen idee over natuurlijk, maar in mijn situatie zou het een toename van 15% van mijn totale elektriciteitsverbruik betekenen. Ik gebruik de functie dus niet en zet de console echt in stand-by (en haal daarna de stroom eraf, want de ‘echte’ stand-by verbruikt ook nog enkele Watt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 08:14

Willybubba

Nut up or shut up.

Basket Kees schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Met die functie staat de console in feite gewoon aan en kan updates binnenhalen en installeren, je kan op afstand games laten installeren en je kan op afstand een game in remote play starten en naar je telefoon streamen. In het meest gunstige geval wordt er dan nog iets van 10 Watt continu verbruikt, vaak meer. Ieder heeft daar een eigen idee over natuurlijk, maar in mijn situatie zou het een toename van 15% van mijn totale elektriciteitsverbruik betekenen. Ik gebruik de functie dus niet en zet de console echt in stand-by (en haal daarna de stroom eraf, want de ‘echte’ stand-by verbruikt ook nog enkele Watt).
Tegenwoordig haalt 'ie ook updates binnen als 'ie in Energy Saving (dus 'uit') staat. Enige wat dan niet werkt is remote play en (dacht ik) op afstand installeren. Dus ik heb hem snel in die stand gezet, opstarten vanuit niks is toch al behoorlijk snel.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Zhankou schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:58:
[...]

Absoluut, Ori bijv. werkte goed.
Halo MCC ook.

Ik heb de Acer Nitro XV240p
1080P HDR 144 HZ monitor.
Mooi, dan kan je iig uitsluiten dat het je monitor is.

https://slayersclub.bethe...-doom-eternal-to-next-gen
120FPS op series S ook echt officieel bevestigd dus dat is ook positief.

Misschien dat het toch nog een patch nodig heeft ofzo. Ik draaide het zelf op de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Freak187 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:24:
[...]

Dat kan en is een probleem wat ik in het begin ook wel eens had. Dat had destijds vooral te maken met Call of Duty bij mij. Wanneer ik die game gespeeld had en gewoon naar het dashboard ging en dan de console uitdeed, dan bleef de fan draaien, de hele nacht totdat de console weer aan ging.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat het dus alleen bij COD was. Dus voor het uitzetten van de console heb ik Call of Duty geforceerd afgesloten dmv de kleine knopje rechts van de guide button (die met die 3 horizontale streepjes). Daarna eigenlijk er nooit meer last van gehad. Maar het kan zijn dat naast COD andere games er ook last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Basket Kees schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:46:
[...]
Wellicht bedoel je dat 120 Hz tov 60 wel wat toevoegt terwijl RT dat niet of nauwelijks doet, want in de 120 Hz modus wordt er juist geen gebruik gemaakt van RT ;)
Ik bedoel dat ik pas zag wat de RT modus bracht toen ik terug ging naar een niet RT modus. De stap van 60fps naar 60fps met RT ervaar ik als meer toegevoegde waarde dan 60fps -> 120fps. Toegegeven... dat zal voor multiplayer zeker niet het geval zijn, maar singleplayer gaat mijn voorkeur, in ieder geval in dit geval, naar 60fps met RT.

Ik heb voor de duidelijkheid een 120Hz VRR scherm en ik zag wel degelijk een verschil bij 120fps, maar die modus heeft mij dus niet kunnen overtuigen t.o.v. de andere optie :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrankoNL
D-Ed schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:32:
[...]

Precies dit idd..

Nu even gespeeld en lijkt wel of ik er zeeziek begin te worden dus ondanks dat het is gelukt om te starten verwacht ik Doom niet uit te spelen..

Die glorykills zijn wel bruut overigens 🤘
Motion blur even uitzetten en FOV wat omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:04:
[...]

Ik bedoel dat ik pas zag wat de RT modus bracht toen ik terug ging naar een niet RT modus. De stap van 60fps naar 60fps met RT ervaar ik als meer toegevoegde waarde dan 60fps -> 120fps. Toegegeven... dat zal voor multiplayer zeker niet het geval zijn, maar singleplayer gaat mijn voorkeur, in ieder geval in dit geval, naar 60fps met RT.

Ik heb voor de duidelijkheid een 120Hz VRR scherm en ik zag wel degelijk een verschil bij 120fps, maar die modus heeft mij dus niet kunnen overtuigen t.o.v. de andere optie :)
Ah, duidelijk, die interpretatie had ik even over het hoofd gezien :)

Ik hanteer dezelfde prioriteiten. Bij kiezen tussen 30 fps met mooiere beelden en 60 fps met minder mooie beelden wint 60 fps. Tussen 60 en 120 is het voordeel van de fps voor mij te klein en dan ga ik voor de mooiere beelden. Nog steeds mooi dat er 120 fps opties uitkomen natuurlijk voor de liefhebbers die daar meer gevoelig voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
Willybubba schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Tegenwoordig haalt 'ie ook updates binnen als 'ie in Energy Saving (dus 'uit') staat. Enige wat dan niet werkt is remote play en (dacht ik) op afstand installeren. Dus ik heb hem snel in die stand gezet, opstarten vanuit niks is toch al behoorlijk snel.
Dat is goed om te weten, dank. Ik vroeg mij al af wanneer de updates geïnstalleerd worden, ik merk er eigenlijk nooit iets van.
Dan kan ik beter de automatische updates uitzetten denk ik. Systeem zal er niet vrolijk van worden wanneer ik de stroom eraf trek als ik naar bed ga terwijl er dan net een update geïnstalleerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:04:
[...]

Dank voor de tip! Ga ik vanavond even proberen d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 10:55
Voor de mensen die ook op flightsim 2020 wachten is er gisteren een hoop informatie naar buiten gekomen voor de xbox versie maar ook pc versie.

https://twinfinite.net/20...imulator-pc-xbox-details/

In het kort: de nieuwste versie/update komt op 27 juli op de xbox uit maar ook die dag op pc. Ze hebben de engine een deel herschreven waardoor deze vele malen beter/efficiënter draait. Waar je voorheen misschien in de 35 fps zat halen ze nu op een RTX2060 een goede 55-60 fps.

Op console zal het locked 30fps zijn, maar als je een VRR display hebt wordt de framerate unlocked en zit je dus max op 60fps.

Oftewel dit wordt echt een prima ervaring op console ook al is het nu nog super zwaar op pc omdat ze dus een nieuwe versie uitbrengen gelijktijdig met de console release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Kaasje123 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:07:
Voor de mensen die ook op flightsim 2020 wachten is er gisteren een hoop informatie naar buiten gekomen voor de xbox versie maar ook pc versie.

https://twinfinite.net/20...imulator-pc-xbox-details/

In het kort: de nieuwste versie/update komt op 27 juli op de xbox uit maar ook die dag op pc. Ze hebben de engine een deel herschreven waardoor deze vele malen beter/efficiënter draait. Waar je voorheen misschien in de 35 fps zat halen ze nu op een RTX2060 een goede 55-60 fps.

Op console zal het locked 30fps zijn, maar als je een VRR display hebt wordt de framerate unlocked en zit je dus max op 60fps.

Oftewel dit wordt echt een prima ervaring op console ook al is het nu nog super zwaar op pc omdat ze dus een nieuwe versie uitbrengen gelijktijdig met de console release.
Dat wordt dan helaas wel Flickering galore op mijn C9 icm VRR. VRR in settings maar even uitzetten dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59
FrankoNL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Dat wordt dan helaas wel Flickering galore op mijn C9 icm VRR. VRR in settings maar even uitzetten dan.
Heb je je brightness al eens verlaagd naar 49? Dat hielp bij me echt een flink stuk om flickering tegen te gaan (ook een C9). Dan is het echt nog maar minimaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb nog nooit flickering gehad op mijn C9, idd helderheid op 49 gezet. Maar als ik het goed onthouden heb zat dat toch vooral/alleen bij de 120 fps games? en ook vooral met donkere scenes. Voor MSFS lijkt het me echt geen probleem te gaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-07-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierba
  • Laatst online: 10:47
Ik heb zelf bij mijn C9 flickering 2x meegemaakt. De eerste keer was met The Medium ergens in het begin van het spel op 1 plek maar verder nergens anders meer gehad. De 2de keer was tijdens de beta van Outriders, maar toen de volledige game uit was ook geen last meer van gehad.
Ik heb geloof ik de helderheid niet aangepast maar dat weet ik niet zeker want net zoals zovelen hier heb ik ook met de instellingen lopen spelen aan de hand van schema's van mensen die er verstand van hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Er komt weer wat nieuws.... of een upgrade van een bestaand iets. En Brad Rossetti is een Microsoft medewerker bij het XBox team.

Bij Mercury dacht ik aan het element van wat je bij scheikunde leert, maar liep daar vast aangezien ik de link niet kon leggen naar iets Xbox gerelateerd. Wellicht is het helemaal niks bijzonders, maar een leuke tease is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Redesign voor de Xbox store?

Nvm, we hadden vorig jaar al een store redesign met Mercury als codenaam.

[ Voor 74% gewijzigd door Caayn op 01-07-2021 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:55:
Er komt weer wat nieuws.... of een upgrade van een bestaand iets. En Brad Rossetti is een Microsoft medewerker bij het XBox team.

[Twitter]
Freddie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk inderdaad de nieuwe Edge. Aangezien Cloud Gaming nu voor iedereen beschikbaar is en Flight Simulator eind deze maand komt, en die moet je via Edge spelen op de Xbox One. ;)

Ik gebruik de nieuwe Edge al enkele maanden vanuit het Insider Program en dat werkt echt super met de Cloud Gaming games.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Remnant From The Ashes heeft een nieuwe update.
Performance en graphics mode van de Series X upgrade zijn komen te vervallen, spel loopt nu standaard op knisperend 4K / 60fps :9~

@Xgar deze trouwens al gespeeld ?

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 01-07-2021 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hideo Kojima’s deal with Xbox reaches key milestone:
https://venturebeat.com/2...__twitter_impression=true

Daar zijn de geruchten over een Kojima-game voor de Xbox weer. Lijkt mij niks wat we op korte termijn moeten verwachten eerlijk gezegd. Maar Venturebeat is wel redelijk zeker van zijn zaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Wom op 01-07-2021 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
justifire schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:29:
Remnant From The Ashes heeft een nieuwe update.
Performance en graphics mode van de Series X upgrade zijn komen te vervallen, spel loopt nu standaard op knisperend 4K / 60fps :9~

[YouTube: Remnant: From the Ashes | Next-Gen Upgrade Trailer]

@Xgar deze trouwens al gespeeld ?
Nog niet, wel weer een reden om gunsouls op te pakken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:03:
Redesign voor de Xbox store?

Nvm, we hadden vorig jaar al een store redesign met Mercury als codenaam.
De nieuwe store is wel echt een verbetering TOV de vorige. Veel sneller en duidelijker navigeerbaar. Graag meer in die vorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm xCloud is nog niet voor mij zo te merken, heb hier Ori2, sea of Thieves en Forza7 geprobeerd op een 2021 iPad Pro en een snel WiFi netwerk maar vond ze eigenlijk allemaal niet te spelen door de input lag, ben benieuwd of dat na de beta periode nog zal verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:56:
Mm xCloud is nog niet voor mij zo te merken, heb hier Ori2, sea of Thieves en Forza7 geprobeerd op een 2021 iPad Pro en een snel WiFi netwerk maar vond ze eigenlijk allemaal niet te spelen door de input lag, ben benieuwd of dat na de beta periode nog zal verbeteren.
SoT weet ik zo niet maar die andere twee zijn ook wel heel gevoelig voor inputlag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:04:
[...]

Dat werkte dus echt!

Alsnog na een uurtje of anderhalf afgezet want man man wat een hectische (maar vette) game! _/-\o_ Nogmaals dank voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nice :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuN8Ag3HyDFG4qHR73VcMHBXwFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2hk0mY8UNiJtfOVgVn4tjvw.jpg?f=fotoalbum_large

Even claimen via de game pass perks dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Een background dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59
rogierba schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:30:
Ik heb zelf bij mijn C9 flickering 2x meegemaakt. De eerste keer was met The Medium ergens in het begin van het spel op 1 plek maar verder nergens anders meer gehad. De 2de keer was tijdens de beta van Outriders, maar toen de volledige game uit was ook geen last meer van gehad.
Ik heb geloof ik de helderheid niet aangepast maar dat weet ik niet zeker want net zoals zovelen hier heb ik ook met de instellingen lopen spelen aan de hand van schema's van mensen die er verstand van hebben.
Dat wat jij bedoelt zijn meer artifacts :) Die artifacts lijken sommige games last van te hebben zoals outriders en oa. the Medium., dat zijn meer van die flikkerende gekleurde en of witte bollen. De flickering waar we het hier boven over hadden is dit:

YouTube: LG Oled C9 flickering issues with 120FPS enabled, Xbox Series X

Dat kun je das al echt bijna niet meer zichtbaar laten zijn met brightness op 49.

PS: Ben blij dat deze zomer weer wat meer te doen is qua festivals/bioscoop/vakantie etc, want buitenom MSF en The Ascent vind ik niet echt veel spannends worden gereleased. Oktober met BF lijkt pas weer een eerste juich momentje voor mij :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Donstil schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:56:
Misschien maakt het verschil, maar ik heb op een plek in het huis een 802.11ax (WiFi 6) AP hangen, waar ik echt seamless kan gamen op xCloud vanaf m’n iPhone 12 Pro. Overige plekken met 802.11ac (WiFi 5) wisselende ervaringen. Het zou dus kunnen dat wanneer overal niet alleen het bereik goed is, maar ook de bandbreedte je eindelijk games kan streamen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Froggle op 02-07-2021 07:04 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Pagina: 1 ... 189 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord