Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:28:
Valt me op dat de downloadsnelheid met de Series X niet veel hoger is geworden tov de One X.
We hebben hier 500 Mbit van Ziggo en halen tussen de 200 en 300 Mbit.

Andere netwerkkabel getest en ook een tussenliggende netwerkhub (Gitabit) er tussenuit gehad.
MTU instelling gecontroleerd en geeft 1460 aan.

DNS aangepast naar Google DNS en dat maakte geen verschil. NAT type is Open.
Hoe zijn de ervaringen hier met het downloaden. Halen jullie maximale verbinding?
Heb ook 500 en hij schommelt hier gemiddeld tussen de 350 en 500.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:30:
[...]

Ok dat is dus wel iets hoger dan bij ons. Bij ons heeft hij nog niet eerder 500 aangetikt.
Download op PC en bv de PS4 gaan wel maximaal, dus op zich lijkt het geen Ziggo issue te zijn.
Wel goed om te weten dat de Series X dus hoger aan moet kunnen dan we nu halen.

Heb jij nog een aparte netwerk kabel? Bv CAT6 ipv Cat5e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:38
Heb glasvezel 1 gigabit en haalde eergisteren tussen de 600 tot 800 kortom top. Ik heb de SSD op 100 gig na vol staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

DoctorV64

Cosmopoliet

DeWaanzin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 06:51:
[...]

Ik had ook zoiets. Had FH4 op externe ssd gezet. Na settings menu alles op zwart. Heb FH4 nu op interne schijf gezet en geen problemen meer.
Het gebeurd alleen onder het account van een mijn zonen. De overige accounts hebben nergens last van.
Ik zal anders zijn gamesave eraf gooien, maar eerst controleren of zijn gamesave nog goed is op de PC.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
TheKillingBean schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:25:
Ik zie in de store 3 versies staan van COD. Een ultimate, cross gen en een normale versie. Heeft de normale versie die verbeteringen? Of moet ik de crossgen kopen. Bij de ultimate en crossgen staat een XS logo bij de normale niet.
De goedkoopste is niet voor de Series X de crosssgen en ultimate wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Hmm geen split screen in Cold War op Series X, zal dus een bug zijn want op de gewone Xbox One werkt het wel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:59
Finraziel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:25:
[...]

Alle 100 Hz tv's doen ook 120, net zo voor 50 en 60. Dat is een overblijfsel van pal/ntsc verschil.
Helder. Dus als ik 120 fps aan zet zal die het gewoon doen.

Iemand nog suggesties voor een gamepass game waarbij het de moeite is dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

destro9704 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:33:
Heb glasvezel 1 gigabit en haalde eergisteren tussen de 600 tot 800 kortom top. Ik heb de SSD op 100 gig na vol staan..
Hier ook 1Gbit glas up en down. Download de eerste avond al schommelend tussen de 250 en 600Mbps. Gemiddeld zag ik hem behoorlijk lang op zo'n 450Mbps staan... Bij mij dus flink hoger dan bij de One X waar het vaak bleef steken op 280Mbps. Heel af en toe eens door de 300Mbps.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Ik twijfel of ik de xsx niet terug ga sturen. Hoewel ik hem al voor de toekomst had gekocht en ik wist dat gamepass weinig echte toppers heeft (alleen Ori en Forza zijn voor mij een uitzondering) heb ik er nu alleen een paar uurtjes Tetris op gespeeld. Bovendien denk ik dat de concurrent zijn zaakjes beter voor elkaar heeft en heb ik ook nog de switch waar geweldige games op uitkomen.

Tegelijkertijd twijfel ik omdat er in de toekomst ook wel mooie games uit gaan komen voor de Xbox. Twijfels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:09
giantgiantus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:49:
Ik twijfel of ik de xsx niet terug ga sturen. Hoewel ik hem al voor de toekomst had gekocht en ik wist dat gamepass weinig echte toppers heeft (alleen Ori en Forza zijn voor mij een uitzondering) heb ik er nu alleen een paar uurtjes Tetris op gespeeld. Bovendien denk ik dat de concurrent zijn zaakjes beter voor elkaar heeft en heb ik ook nog de switch waar geweldige games op uitkomen.

Tegelijkertijd twijfel ik omdat er in de toekomst ook wel mooie games uit gaan komen voor de Xbox. Twijfels....
Hoezo beter voor elkaar? Denk dat ze toch vrij gelijkwaardig zijn enkel van de PS5 mag je verwachten dat deze met een sterker aanbod exclusieve games komt. De Xbox heeft dan weer gamepass en betere backwards compatibility, als je wil kan je zelfs kotor spelen op 1080p@60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Smeldor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:56:
[...]

Hoezo beter voor elkaar? Denk dat ze toch vrij gelijkwaardig zijn enkel van de PS5 mag je verwachten dat deze met een sterker aanbod exclusieve games komt. De Xbox heeft dan weer gamepass en betere backwards compatibility, als je wil kan je zelfs kotor spelen op 1080p@60fps
Ja de value van Xbox is ongekend. Nog nooit was gamen zo goedkoop als nu met de Xbox. Maar ik krijg er een enorm Netflix gevoel van. Heel veel is middelmaat terwijl mijn aanwezige tijd heel beperkt is tot alleen de absolute toppers. Als student had ik het wel geweten overigens😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet om lullig te doen, maar ik kreeg al bij meerdere posts zo'n negatieve vibe van jou dat me dit niet verbaast. Niks mis mee verder, ieder zijn ding, maar volgens mij ben jij er inderdaad helemaal niet happy mee.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Yup, hier ook.... gemiddeld 400mbit, naar beneden 300 naar boven de volle 500mbit

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:09
Ik haal ze op termijn ook beide hoor.

Eerst de Xbox deels omdat die ook beter te verkrijgen is ATM en in de tijd dat ik wacht op de ps5 hoop ik dat ze met een zwarte versie komen ipv de witte waardoor het minder schreeuwerig wordt.

Moest pc hardware wat goedkoper zijn zou ik er geld in stoppen en was de Xbox overbodig. Maar aangezien ze enorme prijzen vragen en alles opgekocht wordt door scalpers en AMD nog moet releasen kies ik eerst voor de combi Xbox+Ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Finraziel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:01:
[...]

Niet om lullig te doen, maar ik kreeg al bij meerdere posts zo'n negatieve vibe van jou dat me dit niet verbaast. Niks mis mee verder, ieder zijn ding, maar volgens mij ben jij er inderdaad helemaal niet happy mee.
Joh, als iemand aangeeft dat Gamepass niets is..... Tja... Tis zo'n beetje de beste gamedeal die je kan krijgen, wanneer je dan op 2 games aan komt het een nekschot wil geven.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
Caayn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:40:
In eerste instantie had ik hem in een kastje gezet maar dankzij de formfactor past hij ook heel mooi achter de TV zonder dat hij ergens uitsteekt :)

[Afbeelding]

offtopic:
Met een beetje geluk past de PS5 in dat kastje waar eerst de XSX stond, scheelt dat ook weer mooi
Nice, goed idee! Heb jij nog wat ruimte tussen die console en de TV gelaten? Want ik kan hem hier enkel tegen de TV aanzetten maar aan de andere zijkant en boven heeft hij voldoende ruimte dus ik zit even te kijken of dat warmte technisch nog wat issues geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@giantgiantus , ik wil hem wel van je overnemen voor de retailprijs hoor. Is inderdaad niks voor jou. Stom ding :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
BrightSun schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:47:
[...]

Helder. Dus als ik 120 fps aan zet zal die het gewoon doen.

Iemand nog suggesties voor een gamepass game waarbij het de moeite is dit te testen?
Op de TV hoef je waarschijnlijk niets in te stellen. Ik heb het net zelf getest op mijn Q90T en bij mij werkt het als volgt:

TV in Game Mode (hoeft niet voor 120hz!) -> Xbox op 4K 120hz instellen. Game starten. Klaar :P Je kan dit verifiëren bij mij door in Tizen naar input te gaan, dan op de input te klikken (waarschijnlijk Xbox, óf PC als je die gebruikt) en dan verschijnt er een scherm dat aangeefet 4K, 120hz, Game Mode. Indien je een veranderend getal voor hz ziet heb je VRR aanstaan.

Pro tip:
Ookal speel je een game die locked is op 30 of 60fps (het grootste deel momenteel) heeft het een groot voordeel om de TV en Xbox Series X/S alsnog op 120hz te laten staan: merkbaar lagere input lag en bij TV's als de Q90T ook nog eens betere pixel response times :P Dat deed ik ook al jaren op de PC en werkt gelukkig hier ook ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Brutal1ty op 13-11-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Wom schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:09:
@giantgiantus , ik wil hem wel van je overnemen voor de retailprijs hoor. Is inderdaad niks voor jou. Stom ding :+
De Xbox lijkt best ok leverbaar te zijn. Vandaag heeft bol.com er weer een heleboel in de verkoop gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Bullet NL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:07:
[...]

Joh, als iemand aangeeft dat Gamepass niets is..... Tja... Tis zo'n beetje de beste gamedeal die je kan krijgen, wanneer je dan op 2 games aan komt het een nekschot wil geven.
Sorry? Ik weet niet of ik je begrijp. Ik vind gamepass de beste deal in gaming. Maar ik vind het veel middelmaat die er op staat (natuurlijk deels ook mijn smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 19:39
thomas-x-1982 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:20:
Vraagje: horen jullie aan de bovenkant bij de ventilator ook een licht tikkend geluidje? Vergelijk het met vroeger toen je als kind een kaart tussen de spaken van je fiets liet lopen (maar dan (gelukkig) wel een stuk minder geluid).

Ook benieuwd hoe mensen gamen via Dolby 5.1 met een Sonos Playbar. Gebruiken jullie optical passthrough via de TV of is er een splitter aan te pas gekomen?
In mijn geval heb ik er een HDMI matrix 4x2 (splitter én switch tegelijk) met optische uitgang tussen zitten, omdat ik zowel de Xbox als een Chromecast wil kunnen verdelen tussen tv en beamer en dan vervolgens ook nog een platenspeler wil aansluiten op mijn Sonos set (playbar, 2x1 en sub).

Het was even puzzelen, omdat de xbox niet wilde accepteren dat geluid op standje bitstream / Dolby digital moest staan (gaf steeds aan dat de receiver dit niet aankon), maar uiteindelijk bleek ik op de HDMI switch de EDID schuifjes aan te kunnen passen en daarmee werd het wel mogelijk om de Xbox op bitstream / Dobly digital te zetten. Nu werkt het perfect over mijn Sonos op 5.1 ipv stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrightSun schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:19:
[...]

Ik ben zelf ook een tijdje uit de serie geweest maar op de One X toch Odyssey weer gespeeld. Toevallig gisteren op de Series X even opgestart en helaas is de fps locked op 30 fps.
Ben zelf halverwege Odyssey en verdom het om Valhalla te kopen voordat ik die op 100% heb
Ik geniet dus maar van de bijna instant fast travel en verminderde pop-in / uitgestrektere horizon.

Hier trouwens al iemand Enlisted gespeeld ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
giantgiantus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:13:
[...]

Sorry? Ik weet niet of ik je begrijp. Ik vind gamepass de beste deal in gaming. Maar ik vind het veel middelmaat die er op staat (natuurlijk deels ook mijn smaak).
Begrijpelijk hoor, maar ik moet zeggen dat ook de toevoeging van o.a. EA play en straks meer Bethesda spul het wéér een stuk beter maakt :p :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hier gaat hij zo nu en dan zelfs over de 500 heen.
Vermoed dat op de vorige generaties de harde schijf toch een bottleneck was tijdens downloaden.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
giantgiantus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:12:
[...]

De Xbox lijkt best ok leverbaar te zijn. Vandaag heeft bol.com er weer een heleboel in de verkoop gehad.
Voor levering op 9 december ja. Mag hopen dat er dan ook wel weer wat meer PS5's in het verschiet liggen. Ook gezien de meerdere waves in de VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:59
Brutal1ty schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:10:
[...]

Op de TV hoef je waarschijnlijk niets in te stellen. Ik heb het net zelf getest op mijn Q90T en bij mij werkt het als volgt:

TV in Game Mode (hoeft niet voor 120hz!) -> Xbox op 4K 120hz instellen. Game starten. Klaar :P Je kan dit verifiëren bij mij door in Tizen naar input te gaan, dan op de input te klikken (waarschijnlijk Xbox, óf PC als je die gebruikt) en dan verschijnt er een scherm dat aangeefet 4K, 120hz, Game Mode. Indien je een veranderend getal voor hz ziet heb je VRR aanstaan.

Pro tip:
Ookal speel je een game die locked is op 30 of 60fps (het grootste deel momenteel) heeft het een groot voordeel om de TV en Xbox Series X/S alsnog op 120hz te laten staan: merkbaar lagere input lag en bij TV's als de Q90T ook nog eens betere pixel response times :P Dat deed ik ook al jaren op de PC en werkt gelukkig hier ook ;)
Thanks. Ik heb de tv nu op game mode staan en op de Xbox ingesteld op 120hz. Ik kom dan echter niet verder dan 1440p. Wanneer ik 4K selecteer switcht ie terug naar 60 fps. Ligt dat dan aan mijn tv of mis ik ergens nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switcht
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:07
giantgiantus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:12:
[...]

Dat zou ik zo nog niet zeggen. Het gaat om een pre order systeem waar ook Bol in de fout is gegaan. Zijn nog genoeg Tweakers die hun X met pre order op 22september niet hebben gehad.

Vraag is veel groter dan het aanbod. De gelukkigen (waaronder mezelve) mogen blij zijn dat we er al 1 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09

Ik vraag me een beetje af waar je op doelt als je zegt dat ze hun zaakjes beter op orde hebben bij de concurrent? Als alles mee zit de komende maanden wil ik de PS5 er ook heel graag bij hebben, maar hoe heeft Sony het beter voor elkaar? Op welk vlak? Ze hebben allebei hun pluspunten namelijk en ik ben benieuwd waar je precies op doelt :)

Uiteindelijk moet je gewoon kiezen voor het apparaat waar jij het beste gevoel bij hebt. Dat is het belangrijkste. Het zijn allebei top consoles. Er zijn bij MS wel degelijk veel leuke games op komst, maar dat is mijn persoonlijke smaak. Heeft in mijn mening ook wat meer multiplayer co-op spellen. Maar als het aanbod in spellen je niet trekt dan gaat dat de komende maanden waarschijnlijk ook niet veranderen denk ik? Zolang je er maar rekening mee houd dat we in week 1 zitten van de nieuwe generatie. Komende jaren zullen er nog zat games aan komen waar je wellicht geen rekening mee houd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
Weet iemand of er al een soort Carry Case is voor de Series S? Lijkt me ideaal om mee te nemen naar vrienden of op vakantie ofzo om snel even aan te sluiten. Dat ding is super compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

doobieters schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:41:
Weet iemand of er al een soort Carry Case is voor de Series S? Lijkt me ideaal om mee te nemen naar vrienden of op vakantie ofzo om snel even aan te sluiten. Dat ding is super compact.
Zon blauwe ikea bigshopper🤣 hoeft niet meer alleen de controler.. gamepass is play anywere en everywere, ook op tablet,laptop, smartphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Coldbullet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:44:
[...]

Zon blauwe ikea bigshopper🤣 hoeft niet meer alleen de controler.. gamepass is play anywere en everywere, ook op tablet,laptop, smartphone...
Maar kun je mij uitleggen hoe dat dan werkt. Hoe krijg ik dat dan bijv op de TV van m'n maat zonder dat ik m'n xbox mee hoef te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
*knip* op de man

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 13-11-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Ik weet niet of dit nu het juiste topic is om deze vraag te bestellen.

Ik heb afgelopen dinsdag gebeld met microsoft over de seagate expansion. Deze had geen status en hierop heeft de medewerker een nieuwe order aangemaakt. Echter heb ik gisteren 2 verzend emails gekregen en is er dus ook 2 keer afgeschreven. Mijn paypal staat direct gekoppeld aan paypal.

Ik wil nu graag het geld van de laatste bestelling die door de klantenservice is gemaakt terugboeken. Echter kan ik op zowel paypal als mijn bankrekening niet zien waar welke afschrijving bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Darow schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:00:
Ik weet niet of dit nu het juiste topic is om deze vraag te bestellen.

Ik heb afgelopen dinsdag gebeld met microsoft over de seagate expansion. Deze had geen status en hierop heeft de medewerker een nieuwe order aangemaakt. Echter heb ik gisteren 2 verzend emails gekregen en is er dus ook 2 keer afgeschreven. Mijn paypal staat direct gekoppeld aan paypal.

Ik wil nu graag het geld van de laatste bestelling die door de klantenservice is gemaakt terugboeken. Echter kan ik op zowel paypal als mijn bankrekening niet zien waar welke afschrijving bij hoort.
Het lijkt er op dat je beide orders (alsnog) toegestuurd hebt gekregen. In dat geval zou ik het geld niet klakkeloos terug proberen te boeken maar één van beide weigeren/retourneren. Dan krijg je het vanzelf teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Iets wat me de afgelopen dagen op is gevallen is dat de quick resume er geen rekening mee houdt wanneer je wisselt van profiel. Deel m'n xbox en wanneer je dezelfde game speelt, dan blijf je na het wisselen van profiel spelen met het oude profiel die het spel al had opgestart. Hoorde van de week veel frustratie dat al het progress weg was, terwijl dat dus op mijn account stond. Had toch wel gehoopt dat hiermee rekening was gehouden. Enige wat je nu kunt doen is dus de game afsluiten en opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Katseviool schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:07:
[...]

Nice, goed idee! Heb jij nog wat ruimte tussen die console en de TV gelaten? Want ik kan hem hier enkel tegen de TV aanzetten maar aan de andere zijkant en boven heeft hij voldoende ruimte dus ik zit even te kijken of dat warmte technisch nog wat issues geeft.
Grofweg:
TV - Xbox: 1cm
TV voet - Xbox: 8cm
Xbox - muur: 3cm

Hij zuigt voornamelijk lucht aan via de gaten aan de achterzijde bij de aansluitingen en via de onderzijde. De 8cm bij mij tussen de voet en Xbox is niet heel ideaal maar de voet komt niet zo hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LD2h-nVpEgpTpqUUydZQsoFML0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x0875b27uBccW6ZaRehuYpzT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:13:
[...]

Niet deels jouw smaak, maar gewoon jouw smaak. Niets mis mee overigens. Wel vraag ik me dan af wat je smaak is.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
*knip* op de man

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 13-11-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

doobieters schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:50:
[...]

Maar kun je mij uitleggen hoe dat dan werkt. Hoe krijg ik dat dan bijv op de TV van m'n maat zonder dat ik m'n xbox mee hoef te nemen?
Laptop, hdmi kabel, smartphone/tablet kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
Cannoli schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:08:
[...]

Het lijkt er op dat je beide orders (alsnog) toegestuurd hebt gekregen. In dat geval zou ik het geld niet klakkeloos terug proberen te boeken maar één van beide weigeren/retourneren. Dan krijg je het vanzelf teruggestort.
Wellicht beter ja. Ondanks dat er volgens de app van ups niks zou komen is er vandaag wel al een gearriveerd. Hopelijk krijg ik die andere op korte termijn zodat ik hem zo snel mogelijk kan retourneren. Dit is wel mijn laatste bestelling bij microsoft geweest hoor. De klantenservice helpt ook niet bepaald goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Darow schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:22:
[...]

Wellicht beter ja. Ondanks dat er volgens de app van ups niks zou komen is er vandaag wel al een gearriveerd. Hopelijk krijg ik die andere op korte termijn zodat ik hem zo snel mogelijk kan retourneren. Dit is wel mijn laatste bestelling bij microsoft geweest hoor. De klantenservice helpt ook niet bepaald goed mee.
Kan zijndat de verzendig bij het magezijn al verwerkt was dat ze m daarom
Niet meer zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heeft het nut om voor een Samsung T7 SSD ten opzichte van de T5? Ik dacht het niet toch, vanwege de limitatie vd XSX? De T7 is maar een tientje duurder dan de T5 op 't moment bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
Coldbullet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:26:
[...]

Kan zijndat de verzendig bij het magezijn al verwerkt was dat ze m daarom
Niet meer zagen?
Intern loopt de communicatie niet echt vlekkeloos.
Op donderdag 12 nov krijg ik een email dat het 9 november verstuurd is.
Klantenservice weet van niks en plaatst gewoon een nieuwe order welke gewoon wordt afgeschreven.
Ups my choice geeft ook niks aan terwijl er vandaag wel een levering is geweest.
Aan de andere kant, kijkend naar het xsx pre order topic, had het slechter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Ik twijfel nog tussen ps5 en xsx. Heb een game pass dus logisch zou xbox zijn maar de controller van ps lijkt me enorm tof. Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nu een XSX, volgend jaar een PS5 met een leuke deal d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
Caayn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:12:
[...]
Grofweg:
TV - Xbox: 1cm
TV voet - Xbox: 8cm
Xbox - muur: 3cm

Hij zuigt voornamelijk lucht aan via de gaten aan de achterzijde bij de aansluitingen en via de onderzijde. De 8cm bij mij tussen de voet en Xbox is niet heel ideaal maar de voet komt niet zo hoog.

[Afbeelding]
Ah super, dank voor je uitleg en maken van de foto! :) Ik heb m nu inderdaad ook een kwartslag gedraaid richting de voet. Zo heb ik ook wat meer ruimte tussen TV en zuigt hij lucht aan vanaf de zijkant ipv een muur.

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 13-11-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep2
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-05 22:58
Net gelukt om bij Mediamarkt te bestellen. Ben benieuwd of die morgen inderdaad al binnenkomt. Zoja, dan kan ik de bol.com bestelling annuleren van 9 december!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:40:
Ik twijfel nog tussen ps5 en xsx. Heb een game pass dus logisch zou xbox zijn maar de controller van ps lijkt me enorm tof. Hoe gaan jullie hiermee om?
Wat wil je horen ?
Je vraagt dit in het Series X|S topic, dan kan je vast het antwoord al raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk naar de games die je wilt spelen. Ik geloof direct dat de controller een meerwaarde gaat zijn, maar als je er geen toffe games mee kunt spelen heb je er niet veel aan. Neemt niet weg dat ook op de PS5 je heel veel toffe games kunt spelen. Zoals Game Pass een pluspunt voor de Xbox is, zal de controller dat voor de PS5 blijken (ga ik even vanuit). Maar die keuze moet je dus zelf maken.

Halo Infinite zul je nooit met die toffe controller spelen. Net zoals je Spider-Man niet op een Xbox-console zult zien verschijnen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeros1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-07 17:25
Heeft hier iemand al eens na het booten van de XSX een grijs pixel scherm gehad met in het midden een paarse streep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uiteindelijk allebei kopen ;)

Voorlopig heb ik aan de Xbox mijn handen vol. Maar grote kans dat de PS5 er ook nog wel een keer komt. Ben alleen benieuwd of de controller als de nieuwigheid eraf is (dus zeg over 6 tot 9 maanden) nog steeds zo bewonderd wordt. Zoja dan komt hij er zeker, zoniet dan kijk ik nog wel.
Maar op dit moment zie ik de Xbox als meer bij mij passend.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Uiteindelijk ontloopt het (zoals te verwachten) elkaar niet tot nauwelijks. Het is maar net waar je voorkeur ligt.

De Xbox heeft als voordeel dat het misschien meer/stabieler fps enzo kan doen in de aankomende spellen, en heeft bijvoorbeeld 'out the box' wat andere audio en video opties (officiele Dolby Atmos en Vision ipv Sonys eigen dingen)

De Ps heeft het 'voordeel' dat je evt. een XsS voor weinig erbij kan kopen om toch de Xbox exlusives te spelen.. Of op de PC kunt spelen, en daarnaast dus wel de PS exclusives hebt op de 5. Plus wat andere leuke hardware dingetjes.

Controller layout (thumbsticks) is voor velen een belangrijk iets. Het is wat je zelf prettig vindt.

En (voor mij) het misschien belangrijkste: Waar bevindt je vriendengroep zich? Dat is voor mij vooral dé reden waarom ik al jaren bij dezelfde zit en waarschijnlijk blijf.

Maar als het je echt echt écht uiteindelijk niet uitmaakt, tsja.. dan zul je van een van beide geen spijt hebben denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Walkman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:09:
Iets wat me de afgelopen dagen op is gevallen is dat de quick resume er geen rekening mee houdt wanneer je wisselt van profiel. Deel m'n xbox en wanneer je dezelfde game speelt, dan blijf je na het wisselen van profiel spelen met het oude profiel die het spel al had opgestart. Hoorde van de week veel frustratie dat al het progress weg was, terwijl dat dus op mijn account stond. Had toch wel gehoopt dat hiermee rekening was gehouden. Enige wat je nu kunt doen is dus de game afsluiten en opnieuw starten.
Ik kreeg netjes een melding bij het resumen van Valhalla (of Yakuza, niet helemaal zeker) dat de save data nieuwer was en de game opnieuw gestart moest worden om verder te kunnen spelen met de nieuwe save (had stuk op de One X gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ace schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:57:
[...]

Ik kreeg netjes een melding bij het resumen van Valhalla (of Yakuza, niet helemaal zeker) dat de save data nieuwer was en de game opnieuw gestart moest worden om verder te kunnen spelen met de nieuwe save (had stuk op de One X gespeeld).
Maar dat is over de save game op hetzelfde profiel, dit is tussen profielen op dezelfde xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
DutchOwnage schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:32:
Heeft het nut om voor een Samsung T7 SSD ten opzichte van de T5? Ik dacht het niet toch, vanwege de limitatie vd XSX? De T7 is maar een tientje duurder dan de T5 op 't moment bij Amazon.
Allemaal verspilling van je geld omdat de maximale snelheid niet benut kan worden.

Ik zou voor een goedkope SSD gaan (T5 of ouder als het goedkoper is) of direct voor de Expansion Card van 239,00. Heb zelf een 1TB SanDisk SSD eraan hangen van rond de 120 euro destijds met actie. Veel meer zou ik er niet graag aan uitgeven, hoe meer nieuwe games releasen hoe sneller je alsnog naar die Expansion Card moet.

Als je 180 euro wil uitgeven aan SSD kan je net zo goed gelijk 239 uitgeven (of even wachten op een actie/kortingsbon ofzo ergens). Black Friday wellicht al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
poor Leno schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:56:
[...]

Uiteindelijk ontloopt het (zoals te verwachten) elkaar niet tot nauwelijks. Het is maar net waar je voorkeur ligt.

De Xbox heeft als voordeel dat het misschien meer/stabieler fps enzo kan doen in de aankomende spellen, en heeft bijvoorbeeld 'out the box' wat andere audio en video opties (officiele Dolby Atmos en Vision ipv Sonys eigen dingen)

De Ps heeft het 'voordeel' dat je evt. een XsS voor weinig erbij kan kopen om toch de Xbox exlusives te spelen.. Of op de PC kunt spelen, en daarnaast dus wel de PS exclusives hebt op de 5. Plus wat andere leuke hardware dingetjes.

Controller layout (thumbsticks) is voor velen een belangrijk iets. Het is wat je zelf prettig vindt.

En (voor mij) het misschien belangrijkste: Waar bevindt je vriendengroep zich? Dat is voor mij vooral dé reden waarom ik al jaren bij dezelfde zit en waarschijnlijk blijf.

Maar als het je echt echt écht uiteindelijk niet uitmaakt, tsja.. dan zul je van een van beide geen spijt hebben denk ik ;)
Al mijn vrienden zitten en blijven op PlayStation. Maar ik ben geen schaap.... Game Pass is gewoon de beste deal en aantal van die mensen komt met een jaar of 2 wel tot bezinning als ze elke keer 80 euro moeten aftikken en ik 5 euro per maand. Ook komen de grote Xbox exclusives er over 1-2 jaar aan.

Ik vind zelf de Xbox controller erg fijn, en ook de standaard op PC, maar vind die Dual Sense wel interessant qua features. Maar dat is voor mij geen reden om een console te kiezen boven een andere optie. Uiteindelijk vind ik design, performance en (goedkoop) aanbod van games belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
poor Leno schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:56:
[...]

Zit er eigenlijk nog verschil tussen Dolby Atmos en DTS Headphones? Zag beide opties maar geen idee welke de beste is. Heb Dolby Acces app maar aangeschaft, leek me de beste optie. Denk niet dat die DTS Headphones app dan nog wat gaat toevoegen, tenzij ik specifieke DTS Headphones koop lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
justifire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:51:
[...]

Wat wil je horen ?
Je vraagt dit in het Series X|S topic, dan kan je vast het antwoord al raden :)
haha ja idd, (waarom kan ik niet meer liken??)

Zowieso heb ik pech want niks preorder dus moet nog wel een tijdje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Voor gimmicks op een controller moet je het denk ik niet doen. Als zelfs elk spel het al ondersteunt, kan ik me goed voorstellen dat er mensen zijn die het snel beu zullen zijn.

Bij CoD werken geven die triggers bv. meer weerstand bij zwaardere wapens dan bij lichte wapens. Op zich supercool, maar vanaf de eerste keer dat het je een competitief nadeel oplevert omdat je iets minder snel kan knallen ofzo, vermoed ik dat het wel snel uit staat :D

Anyhow, zelf ben ik wel fan van de innovatie op zich - dus ik snap je ‘FOMO’-argument wel. Alleen zou ik op basis daarvan niet kiezen welke next gen ik eerst binnen haal.

[ Voor 10% gewijzigd door shyheim op 13-11-2020 18:22 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
En de Series S is inmiddels ook overal uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 09:52
Haydenen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:14:
[...]

In mijn geval heb ik er een HDMI matrix 4x2 (splitter én switch tegelijk) met optische uitgang tussen zitten, omdat ik zowel de Xbox als een Chromecast wil kunnen verdelen tussen tv en beamer en dan vervolgens ook nog een platenspeler wil aansluiten op mijn Sonos set (playbar, 2x1 en sub).

Het was even puzzelen, omdat de xbox niet wilde accepteren dat geluid op standje bitstream / Dolby digital moest staan (gaf steeds aan dat de receiver dit niet aankon), maar uiteindelijk bleek ik op de HDMI switch de EDID schuifjes aan te kunnen passen en daarmee werd het wel mogelijk om de Xbox op bitstream / Dobly digital te zetten. Nu werkt het perfect over mijn Sonos op 5.1 ipv stereo.
Klinkt goed, heb jij een link ergens waar je die vandaan heb getoverd?

EDIT: Oh en nu ik toch iemand z'n aandacht heb (helaas nog geen antwoord ontvangen): hoor jij bij de ventilator ook een licht tikkend geluid? Als in heel licht, maar wel snel (zo snel als de ventilator draait dan)

EDIT2: ik denk dat je deze hebt toch? https://www.bol.com/nl/p/...hl/9200000131373882/?s2a=

Ik heb 'm iig gekocht alvast, kan ik zo zonder zorg aan de wijn.

[ Voor 20% gewijzigd door thomas-x-1982 op 13-11-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
sohus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:13:
[...]

Al mijn vrienden zitten en blijven op PlayStation. Maar ik ben geen schaap....
Ik zie het niet als schaap.. ik vind t gewoon leuk om met ze te online/multiplayer gamen en te kletsen :)

Dat is voor mij toch veel meer waard dan wat geld uitsparen voor een gamepass oid, of misschien wat meer fps, een super SSD of een bijzondere controller met allerlei gekke functies.. Voor mij doet het er uteindelijk niet zo veel toe (mits t wel een beetje bij elkaar ligt, zoals in dit geval..)
sohus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:14:
[...]

Zit er eigenlijk nog verschil tussen Dolby Atmos en DTS Headphones? Zag beide opties maar geen idee welke de beste is. Heb Dolby Acces app maar aangeschaft, leek me de beste optie. Denk niet dat die DTS Headphones app dan nog wat gaat toevoegen, tenzij ik specifieke DTS Headphones koop lijkt me?
Geen idee.. ik denk dat je voor Dolby Atmos ook een headset nodig hebt zoals de Corsair HS75XB, die DA functie heeft? Hoe dat met DTS-X zit, ook geen idee..
shyheim schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:21:
[...]

Bij CoD werken geven die triggers bv. meer weerstand bij zwaardere wapens dan bij lichte wapens. Op zich supercool, maar vanaf de eerste keer dat het je een competitief nadeel oplevert omdat je iets minder snel kan knallen ofzo
Jack Frags had al aangegeven, dat elk wapen wel anders aanvoelt door verschillende tril patroontjes, maar dat de druk/pressure op de triggers zelf niet verandert..

[ Voor 18% gewijzigd door poor Leno op 13-11-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Wom schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:08:
Net een collega die zich vol op Dirt 5 heeft gestort. Die had de game direct op 120FPS staan, maar ging bij wijze van test terug naar 60FPS en vond de game plotsklaps amper speelbaar. Mensen hier met dezelfde ervaring? In eerste instantie vond hij die 120FPS maar onzin, tot het moment hij op 60FPS ging spelen. Toen merkte hij weldegelijk het verschil.
Hmmm, interessant. Want ik merkte amper verschil op 120fps. Zo weinig dat ik me afvroeg of het wel functioneerde. Maar de game stond echt op high framerate modus (één van de drie opties). Bij Ori eigenlijk dezelfde ervaring.

Is hier iemand die nadrukkelijk verschil merkt tussen 60fps en 120fps?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

@poor Leno wat heb je gerookt ? Jij hier een positieve, opbouwende bijdrage ? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

;)

d:)b

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38

Nogne

>.<

poor Leno schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:24:
[...]

Ik zie het niet als schaap.. ik vind t gewoon leuk om met ze te online/multiplayer gamen en te kletsen :)

Dat is voor mij toch veel meer waard dan wat geld uitsparen voor een gamepass oid, of misschien wat meer fps, een super SSD of een bijzondere controller met allerlei gekke functies.. Voor mij doet het er uteindelijk niet zo veel toe (mits t wel een beetje bij elkaar ligt, zoals in dit geval..).
Op de Xbox kan je ook kletsen met je vrienden, en als 1 van je vrienden op een PC of andere console speelt en je speelt crossplatform zit je toch vaak aan Discord oid vast. Zelf hier ook de enige uit mijn vriendenkring die nu voor een Xbox gaat ipv een Playstation en tuurlijk zal ik soms niet met ze in een lobby kunnen zitten maar dat maakt mij persoonlijk niet zo veel uit want dat hadden wij hiervoor al (veel vrienden spelen op PS of PC, geen Xbox).

Maar als antwoord op de vraag, ga voor de console waar jij je het beste bij voelt. Niemand hier kan aanvoelen wat jou het meeste aanspreekt, en het zijn beide super snelle consoles dus beide apparaten zullen niet misstaan.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:28:
@poor Leno wat heb je gerookt ? Jij hier een positieve, opbouwende bijdrage ? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

;)

d:)b
Hah t zal je verbazen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is voor mij toch veel meer waard dan wat geld uitsparen voor een gamepass oid, of misschien wat meer fps, een super SSD of een bijzondere controller met allerlei gekke functies.. Voor mij doet het er uteindelijk niet zo veel toe (mits t wel een beetje bij elkaar ligt, zoals in dit geval..)

[...]

Geen idee.. ik denk dat je voor Dolby Atmos ook een headset nodig hebt zoals de Corsair HS75XB, die DA functie heeft? Hoe dat met DTS-X zit, ook geen idee..

[...]

Jack Frags had al aangegeven, dat elk wapen wel anders aanvoelt door verschillende tril patroontjes, maar dat de druk/pressure op de triggers zelf niet verandert..
Het is ook gewoon persoonlijk hoe belangrijk dat voor je is, ik kan me helemaal voorstellen dat als je vaker met bepaalde vrienden online gamet dat je dan zorgt dat je op hetzelfde platform zit. Zelf speel ik vrijwel alleen singleplayer en mijn vrienden zijn ook niet echt gamers (of niet meer) dus voor mij totaal geen factor. Moet iedereen voor zich uitmaken :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

sohus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:13:
[...]

Al mijn vrienden zitten en blijven op PlayStation. Maar ik ben geen schaap.... Game Pass is gewoon de beste deal en aantal van die mensen komt met een jaar of 2 wel tot bezinning als ze elke keer 80 euro moeten aftikken en ik 5 euro per maand. Ook komen de grote Xbox exclusives er over 1-2 jaar aan.

Ik vind zelf de Xbox controller erg fijn, en ook de standaard op PC, maar vind die Dual Sense wel interessant qua features. Maar dat is voor mij geen reden om een console te kiezen boven een andere optie. Uiteindelijk vind ik design, performance en (goedkoop) aanbod van games belangrijker.
De games die het gross van de mensen multiplayer doen zijn crossplatform, ja je hebt dan ingamechat of als je met pc doet kan die de xbox companion app downloaden en zit dan met je in de partychat met xbx.
Anders kan je altijd nog discord via telefoon/pc
Mogelijkheden genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:42
Coldbullet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:39:
[...]

De games die het gross van de mensen multiplayer doen zijn crossplatform, ja je hebt dan ingamechat of als je met pc doet kan die de xbox companion app downloaden en zit dan met je in de partychat met xbx.
Mogelijkheden genoeg!
is er ergens een lijst van crossplatform games?
Ik wil ook graag de xbox, maar aangezien al mijn vrienden ps5 gaat aanschaffen moet ik haast wel de sony nemen. (Is ook mooi apparaat hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Kan je zo opzoeken zij meestal.m niet zo veel wat er in een groep gespeeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:42
Coldbullet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:43:
Kan je zo opzoeken zij meestal.m niet zo veel wat er in een groep gespeeld wordt
Zie het ja.. dat wil nog niet zeggen dat je samen in een lobby zit natuurlijk.

Games zoals rainbowsix siege vallen er niet onder.
Rocket league wel, maar dan kan je dacht ik niet competitief spelen.

Lastig hoor! Keuzes keuzes..
Of serie S kopen en ps5 erbij ... serie X en ps5 vind ik TE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:28:
[...]

Hmmm, interessant. Want ik merkte amper verschil op 120fps. Zo weinig dat ik me afvroeg of het wel functioneerde. Maar de game stond echt op high framerate modus (één van de drie opties). Bij Ori eigenlijk dezelfde ervaring.

Is hier iemand die nadrukkelijk verschil merkt tussen 60fps en 120fps?
Ik had gedacht dat ik het niet zou merken.En inderdaad als ik spellen op 60fps speel is dat gewoon fijn. Toch als ik een spel (ori) eerst speel op 120 en daarna op 60 dan is het toch echt behoorlijk minder... Speel ik eerst 60 en dan 120 dan merk ik het wel maar minder duidelijk dan andersom. Dus ja ik zie wel duidelijk verschil, maar het is onvergelijkbaar met de stap van 30 naar 60. Als ik niet al te veel grafisch inlever zal ik zeker voor 120 kiezen. (Bij multi player zeker als de optie er is.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 09:34
(jarig!)
Slux schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:15:
[...]

En net zo blij mee als ik ? of toch te weinig bass voor je ?
Nee, ik heb last van slechte verbinding ofzo, als ik bijvoorbeeld AC Valhalla speel en ik blijf stilstaan hoor ik allemaal haperingen en als ik dan verder ga spelen werkt het geluid opeens weer.. heel raar.

Edit: Dacht eerst aan een lege accu maar dit is niet het geval.

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 13-11-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

giantgiantus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:04:
[...]

Het grappige is dat hij op de Xbox one x eigenlijk minimaal net zo goed draaide en op onderdelen beter:).
Welke onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
DM89 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:58:
[...]

Nee, ik heb last van slechte verbinding ofzo, als ik bijvoorbeeld AC Valhalla speel en ik blijf stilstaan hoor ik allemaal haperingen en als ik dan verder ga spelen werkt het geluid opeens weer.. heel raar.

Edit: Dacht eerst aan een lege accu maar dit is niet het geval.
Dat haperen heb ik ook, met een arctis 9x. Zolang ik maar iets met de controller doe dan is het direct weg. Overigens alleen bij Valhalla, niet bij andere games. Dus ligt aan de game, niet de headset lijkt mij.

Heb gegoogled, maar lijken niet veel mensen last van te hebben. Dus “blij” ;) dat ik iemand gevonden heb met zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:56:
[...]

Ik had gedacht dat ik het niet zou merken.En inderdaad als ik spellen op 60fps speel is dat gewoon fijn. Toch als ik een spel (ori) eerst speel op 120 en daarna op 60 dan is het toch echt behoorlijk minder... Speel ik eerst 60 en dan 120 dan merk ik het wel maar minder duidelijk dan andersom. Dus ja ik zie wel duidelijk verschil, maar het is onvergelijkbaar met de stap van 30 naar 60. Als ik niet al te veel grafisch inlever zal ik zeker voor 120 kiezen. (Bij multi player zeker als de optie er is.)
Ik heb eerst Black Ops op 120 Hz gespeeld en daarna 60 Hz en ik merk geen verschil. Geef mij maar de grafische verbetering op 60 Hz want dat valt me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
(jarig!)
Roodaap schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:25:
[...]

Dat haperen heb ik ook, met een arctis 9x. Zolang ik maar iets met de controller doe dan is het direct weg. Overigens alleen bij Valhalla, niet bij andere games. Dus ligt aan de game, niet de headset lijkt mij.

Heb gegoogled, maar lijken niet veel mensen last van te hebben. Dus “blij” ;) dat ik iemand gevonden heb met zelfde probleem.
Ik heb het toevallig net getest bij Bright memory, krijg hetzelfde en als ik dan inderdaad weer iets doe met de controller is het geluid weer goed.

Er moet dus een fix komen vanuit Microsoft hiervoor 🤔 twijfel nu sowieso om de headset maar te retourneren 😅

[ Voor 4% gewijzigd door DM89 op 13-11-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Kwam dit tegen:
Dolby has partnered with dozens of manufacturers to integrate Atmos into a range of products, including televisions, smartphones, laptops and even video games. Since this is a growing category, some products, like laptops and smartphones, have a few entries, while others, like AVRs, include over 100 products to choose from.

While Plantronics offers several Dolby Atmos-enabled gaming headsets, you can get Dolby Atmos effects in just about any headphones — if you use the Dolby Access app on the Xbox One X or a Windows 10-compatible device. The following is a short list of Atmos-enabled devices (with links to our reviews and links to buy our favorites).
Vraag is in dat geval wat is nog de meerwaarde van een Atmos-enabled headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Coldbullet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:39:
[...]

Mogelijkheden genoeg!
Ik zet hier wel even een kanttekening bij..

Je hebt multiplatform games en crossplatform games.. Multi is dat ze (hetzelfde spel) op de andere platforms ook uitkomen en cross is dat deze platforms ook nog tegen/met elkaar spelen. Waarbij het gros waar je het over hebt, toch enkel multi zijn en niet perse cross.

Ik heb even geen zicht op welke (populaire online mp) spellen enkel multi zijn en welke cross.

Ik weet ook niet welke crossplatforms met elkaar kunnen chatten in een party, qua Playstation en Xbox met elkaar :? (PC even buiten beschouwing gelaten)

Wie weet dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
This full list of cross-platform games is below. It is growing rapidly, particularly for competitive shooters.
  • Fortnite: PS4, Xbox One, Switch, PC, mobile
  • Dauntless: PS4, Xbox One, PC, Switch
  • Rocket League: Xbox One, Switch, PC, PS4
  • SMITE: Xbox One, Switch, PC, PS4
  • Paladins: Champions of the Realm: Xbox One, Switch, PC, PS4
  • Realm Royale: Xbox One, Switch, PC, PS4
  • Call of Duty: Modern Warfare: Xbox One , PS4 , PC
  • Call of Duty: Warzone: PS4, Xbox One, PC
  • Need for Speed: Heat: PS4, Xbox One, PC
  • No Man’s Sky: PS4, Xbox One, PC
  • Brawlhalla: Switch, Xbox One, PS4, PC
  • Super Mega Baseball 2: PS4 , Xbox One, PC, Switch
  • Fantasy Strike: PS4, Switch, Mac, PC (including Linux)
  • World of Warships: Legends: PS4, Xbox One, PC
  • Minecraft: Xbox One , PS4, Switch , PC , mobile
  • Power Rangers: Battle for the Grid: Switch, Xbox One, PS4, PC
  • Dead by Daylight: Switch, Xbox One, PS4, PC
  • World War Z: Epic Games Store, Xbox One, PC
  • Spellbreak: Epic Games Store, Xbox One, PS4, Switch
  • Genshin Impact: PC, PS4, Android, iOS
  • Among Us: Android, iOS, PC
  • Star Wars: Squadrons: Xbox One, PS4, PCA
https://www.digitaltrends...all-cross-platform-games/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:28:
[...]

Ik heb eerst Black Ops op 120 Hz gespeeld en daarna 60 Hz en ik merk geen verschil. Geef mij maar de grafische verbetering op 60 Hz want dat valt me wel op.
Heb m’n Xbox nu op 120Hz non-VRR staan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Laatst online: 28-04 19:15
[...]

Is het nu zo dat als je voor 120 fps gaat het grafisch altijd minder is? Want dan gaat mijn voorkeur ook uit naar 60fps.

[ Voor 6% gewijzigd door moca op 13-11-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:32:
Nee, snelheid van T7 haal je niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:31
moca schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:43:
[...]

Is het nu zo dat als je voor 120 fps gaat het grafisch altijd minder is?
Lijkt me logisch. Op een uitzondering na waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wel 60Hz VRR? Of zonder VRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
(jarig!)
[...]

Heb alleen dit gevonden tot nu toe,
https://discussions.ubiso...ring-cutscenes?lang=en-US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:44:
[...]

Wel 60Hz VRR? Of zonder VRR.
Met VRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:18
Ik snap echt de nut niet van VRR. Het is toch altijd beter om die aan te zetten? Ik heb het iig altijd aan staan. Zowel op 120hz als 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:53
Heb net hetzelfde probleem met mn corsair die vandaag is toegekomen...
Dacht al dat het een defect van de headphone was...
Voor de rest wel super dolby atmos geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Laatst online: 23-11-2023
Rivanov schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:42:
[...]

Heb m’n Xbox nu op 120Hz non-VRR staan.
Waarom? Vrr us toch altijd vloeiender, screen tearing haat ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Laatst online: 16:53
[...]

Ik heb het probleem ook bij gears 5 en de nieuwe call of duty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
Ik volg de launch een beetje en zie steeds meer posts op oa reddit van spontane reboots. Zijn er hier mensen die dat ook ervaren?

https://www.reddit.com/r/..._on_my_xbox_series_x_the/

https://amp.reddit.com/r/...hut_down_during_gameplay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30

Don Quijote

El Magnifico

Ik heb nu Black Ops Cold War. Maar daar gaat ook iets niet helemaal goed met de HDR implementatie. Beetje hetzelfde als wat ik anderen over Valhalla hoor zeggen. HDR is onbruikbaar. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Don Quijote schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:02:
Ik heb nu Black Ops Cold War. Maar daar gaat ook iets niet helemaal goed met de HDR implementatie. Beetje hetzelfde als wat ik anderen over Valhalla hoor zeggen. HDR is onbruikbaar. Hebben anderen dit ook?
Hier niks aan de hand op de LG CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
(jarig!)
P3rf3ct1on schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:55:
[...]

Heb net hetzelfde probleem met mn corsair die vandaag is toegekomen...
Dacht al dat het een defect van de headphone was...
Voor de rest wel super dolby atmos geluid!
Ah oke, dan is het voor mij ook duidelijk dat het niet aan de headset ligt maar aan de Xbox. Toch twijfel ik of het retour stuur of niet 😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:09
Ik probeer al 3 keer COD Cold War te spelen maar telkens bij het spelen zowel campaign als online sluit mijn X zich automatisch af.. Behoorlijk frustrerend. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30

Don Quijote

El Magnifico

Rivanov schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:06:
[...]

Hier niks aan de hand op de LG CX.
Ik zal het eens op mijn LG E9 proberen. Want op mijn 75” Sony 9096 lijkt het nergens op:

HDR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvNP0SAUBhj_cUPVjGfDX4dO_j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izqoSco3gCtUnzSN87j4AVie.jpg?f=fotoalbum_large
SDR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfSqIITxBTrSb0-v00XPXulYO_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fp6bu4aYOc43I75gtPVGBnQh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
Krijgt iemand zijn 120 hertz aan bij cold war op 1440p heb een Samsung chg70 monitor.

Kan wel raytracing aanzetten maar 120!hertz blijft grijs. Deze kan ik niet aanpassen.

Iemand tips of ideeën? Nieuwste firmware 1.20 staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
Granaatappel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:15:
Ik probeer al 3 keer COD Cold War te spelen maar telkens bij het spelen zowel campaign als online sluit mijn X zich automatisch af.. Behoorlijk frustrerend. Iemand enig idee hoe dit kan?
Als je de normale versie speelt 87 gig dan heb ik dat ook. Bij de x|s versie is 130 gig daar heb ik het niet. Probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:31

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

[...]

Heb precies hetzelfde met Gears 5. Over de speakers klinkt alles goed. Maar over mijn Turtle beach hapert alles als ik stil sta. Zodra ik beweeg is het weg/minder.

Xbox Live: Miesjh NL

Pagina: 1 ... 19 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord