Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Wat had je dan verwacht, 120FPS met ray tracing en alle toeters en bellen?Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:17:
[...]
Nee dat had ik ook gedacht maar ik krijg alleen 120 Hz als ik in display settings 120 Hz kies. Idem voor 60 Hz.
In CoD staat expliciet dat als je Ray tracing will je 120 Hz uit moet zetten in de console settings... Dat is wel een fail zeg.
Ray Tracing is gewoon erg zwaar op performance, zelfs op krachtige pc's.
Voor 120FPS moet je kwaliteit omlaag brengen en dan is Ray Tracing heel logisch om meteen uit te schakelen.
Het voegt ook weinig toe in dit spel in Multiplayer.
Nee, nogmaals, ik wil en verwacht geen 120 FPS met ray tracing. Ik wil ray tracing aan maar dat is dus super omslachtig nu.Mick3112 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:00:
[...]
Wat had je dan verwacht, 120FPS met ray tracing en alle toeters en bellen?
Ray Tracing is gewoon erg zwaar op performance, zelfs op krachtige pc's.
Voor 120FPS moet je kwaliteit omlaag brengen en dan is Ray Tracing heel logisch om meteen uit te schakelen.
Het voegt ook weinig toe in dit spel in Multiplayer.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Typo op de gsm, hahaSpringbokkie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:00:
[...]
De rat tracing. Sorry, maar ik vind hem wel leuk eigenlijk. Toevallig in Hamelen?

Dat vind ik dus wel zieligv8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:45:
[...]
Naja zielig wil ik het niet noemen. Het is meer dat hij denk ik graag voor digital foundry wil zijn met zn video. En dat hij dus meer bezig was daarmee dan de video zelf. Voelt beetje gerushed aan. Helaas zie je dat het dus wel een negatief effect heeft want zoals de post hierboven dat de concurrentie er frisser uitziet terwijl ze gewoon identiek zijn en hij een issue had met zn capture card settings van hdr naar sdr. Dus ergens had het beter geweest het opnieuw te doen. Het is dan wel voor de clicks idd. Maar meeste kijken de vergelijkingen van digital foundry die toch vaak het wel beter op orde hebben.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
ik snap het nu, je kan ingame niet een vinkje aanzetten om 120fps uit te zetten en te renderen op 60fps met ray tracking.Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:02:
[...]
Nee, nogmaals, ik wil en verwacht geen 120 FPS met ray tracing. Ik wil ray tracing aan maar dat is dus super omslachtig nu.
je moet expliciet naar de console instellingen gaan en je refresh rate aanpassen?
dit is eigenaardig, waarom kan de game niet renderen aan 60fps in combinatie met 120HZ VRR.
lijkt me dat daar nog een patch zal voor komen? warzone lijkt ook te draaien op 120fps maar nergens vind je dit terug in instellingen. Voorbeeld te kiezen voor native 4K op 60 fps of dynamische resolutie op 120 fps
Exact. Je kan de vinkjes van 120 Hz en Ray Tracing niet zelf aan of uit zetten. Die zijn geforceerd op basis van je Xbox instelling...Wybob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:12:
[...]
ik snap het nu, je kan ingame niet een vinkje aanzetten om 120fps uit te zetten en te renderen op 60fps met ray tracking.
je moet expliciet naar de console instellingen gaan en je refresh rate aanpassen?
dit is eigenaardig, waarom kan de game niet renderen aan 60fps in combinatie met 120HZ VRR.
lijkt me dat daar nog een patch zal voor komen? warzone lijkt ook te draaien op 120fps maar nergens vind je dit terug in instellingen. Voorbeeld te kiezen voor native 4K op 60 fps of dynamische resolutie op 120 fps
Redelijke fail als je het mij vraagt.
Bij de pc zit je gem 50 cm van het scherm af. Maar nu soms 4 5 meter.
Je kunt ingame vaak de font size aanpassen.soccerroos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:20:
Misschien een hele gekke vraag maar ben ik de enige die eraan stoort dat de letters op de console altijd zo klein zijn?
Ja is helaas te vaak een probleem. Een simpele optie dat je het kan aanpassen qua grote zou perfect zijn..soccerroos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:20:
Misschien een hele gekke vraag maar ben ik de enige die eraan stoort dat de letters op de console altijd zo klein zijn?
gewoon niet doen
[ Voor 22% gewijzigd door BM op 13-11-2020 11:33 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Maneater ziet er na de Smart Delivery update echt loeistrak uitCaayn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:10:
Om er maar wat game praat in te gaan naast alle TVs
--------------------
XSX bevalt nu prima, paar early adoptor dingetjes waar je tegenaan loopt maar nog niks bijzonders. Eerste indrukken na een paar dagen in bezit:
- Quick Resume, paar keer getest maar werkte maar af en toe. (bekend probleem)
- 4K@120Hz werkt bij mij zonder problemen
- Games:
-- Watch Dogs Legion, ziet er aardig uit voor een cross-gen titel. Komende vanaf de XB1X versie merk je wel verschil, helemaal als het donker is.
-- Gears 5, 120fpsenkel nog multiplayer gespeeld
-- Forza Horizon 4, even kort gespeeld. Schitteringen in de sneeuw vind ik wat overdreven maar ziet er prima uit. Fast travel is nu daadwerkelijk "fast" en het wisselen van auto's is bijna instant.
-- Maneater (leuke game), XB1(X) versie nooit gespeeld dus kan daar niet veel over zeggen maar het speelt prima op de XSX.
-- Monster Hunter World, geen enhancements maar de performance op de XSX is een gigantische vooruitgang ten opzichte van de XB1X versie. Laadtijden zijn ook geen probleem meer in deze game.
En dan komt er binnenkort ook nog een ray-tracing update aan, wat zal dat water schitterend worden !

Hopelijk gaan ze voor Monster Hunter ook nog eea aan updates uitbrengen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dan is je scherm gewoon te kleinsoccerroos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:20:
4,5 meter is ook wel een end, ik zit op 3 meter van 65 inch en ik zou al echt niet kleiner willen.
Gamertag: FinrazielNL
Verwijderd
Dit was voor mij serieus de hoofdreden om naar 65" te gaan. Eigenlijk krankzinnig, maar de meeste games hadden er gewoon geen optie voor.soccerroos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:20:
Als ik de controller aansluit aan een usb poort van de xbox, dan gaat de xbox aan. Weet jij of ik dit ook kan uitzetten?DutchOwnage schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:48:
[...]
Kan dit inmiddels bevestigen. Vannacht de controller opgeladen, met de console uit. Helemaal vol. Dikke prima dus
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Ik heb al tijden geen Assassins Creed gespeeld en wil best wel weer eens proberen. Valhalla overtuigd me (nog) niet, en al helemaal niet voor het huidige prijskaartje. Ik ben dan ook naar bijvoorbeeld Odyssey het kijken, die is met een beetje speurwerk goedkoop te krijgen.
Echter:
- Goede game voor iemand die al jaren geen AC game gespeeld heeft? Of andere suggesties?
- Draait Odyssey 4k60 op de Series X? 30 fps begin ik niet meer aan.
Helemaal mee eens. Planet coaster heeft alleen een optie om de tekst kleiner te maken. Ik kon mijn ogen bijna niet geloven want de max sized text is al zo klein. Ik ben een bril drager dus mijn ogen zijn al niet te best maar het is af en toe echt te klein gewoon. Heel veel games zouden in de accessibility opties die er vaak zijn voor mensen die kleurenblind zijn ook een optie voor fontsize moeten inbouwen.soccerroos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:20:
Dat kan dus vaak niet en in het geval van planet coaster alleen maar kleiner...uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:22:
[...]
Je kunt ingame vaak de font size aanpassen.
[ Voor 15% gewijzigd door Kaasje123 op 13-11-2020 11:42 ]
In Planet Coaster kan het dus wel?Kaasje123 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:40:
[...]
Helemaal mee eens. Planet coaster heeft alleen een optie om de tekst kleiner te maken. Ik kon mijn ogen bijna niet geloven want de max sized text is al zo klein. Ik ben een bril drager dus mijn ogen zijn al niet te best maar het is af en toe echt te klein gewoon. Heel veel games zouden in de accessibility opties die er vaak zijn voor mensen die kleurenblind zijn ook een optie voor fontsize moeten inbouwen.
[...]
Dat kan dus vaak niet en in het geval van planet coaster alleen maar kleiner...
In best wel wat games die nu uitkomen zitten toch wel accessibility opties? Ik ben het met je eens dat het wel nog beter kan.
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 13-11-2020 11:47 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Taal van je console van Nederlands naar Engels zetten heb ik gelezen.Bullet NL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:47:
Mijn Planetcoaster wil alleen maar in het Spaans werken..... Snap er niets van
Klopt, taal van je console naar Engels (uk) zetten en daarna opnieuw opstarten. Vervolgens planet coaster starten, dan gaat hij hem updaten. Nu planet coaster nog een keer opnieuw starten en hij doet het in het EngelsBullet NL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:47:
Ah! Dus ik ben toch niet de enige. Ik zit op 3,2 meter van mijn 55 inch TV en ik kan de in game text ook bijna niet lezen. Ik moet echt heel goed mijn best doen. Ik dacht dat ik oud werd en vroeg mij al af of mijn ogen achteruit gingensoccerroos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:20:
Eerst stond de TV op 5,5 meter, maar de woonkamer heringericht en nu dus 3,2 meter. Hij stond eerst nog dichter bij maar het probleem is dat voor gewone TV en dan vooral snelle beelden zoals reclame het echt 'in your face' is op zo'n kleine afstand.
Straks maar even 20 centimeter naar voren zetten de bank en kijken of dat helpt
Niet aan beginnen dus. Volgens mij krijgt Odyssey geen Series X-enhancement.Rck010 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:39:
Vraagje aan de Assassins Creed veteranen hier.
Ik heb al tijden geen Assassins Creed gespeeld en wil best wel weer eens proberen. Valhalla overtuigd me (nog) niet, en al helemaal niet voor het huidige prijskaartje. Ik ben dan ook naar bijvoorbeeld Odyssey het kijken, die is met een beetje speurwerk goedkoop te krijgen.
Echter:
- Goede game voor iemand die al jaren geen AC game gespeeld heeft? Of andere suggesties?
Plus dat Origins en Odyssey beduidend anders spelen dan de vroegere AC's.
Xbox Live: Springbok NL
correct, allemaal precies hetzelfde.Gratje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:59:
[...]
Dus bij jou klikken ze allemaal hetzelfde? Mijn omhoog maakt amper geluid terwijl de andere 3 een echte hoorbare klik geven.
Maar die spelen allebei wel veel meer zoals Valhalla. Dus in dat opzich is het een mooie opstap naar Valhalla als die games je bevallen.Springbokkie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:56:
[...]
Niet aan beginnen dus. Volgens mij krijgt Odyssey geen Series X-enhancement.
Plus dat Origins en Odyssey beduidend anders spelen dan de vroegere AC's.
Ik heb persoonlijk erg genoten van zowel Origins als Odyssey.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nee, dit is sinds de Xbox One al zo.danplo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:38:
[...]
Als ik de controller aansluit aan een usb poort van de xbox, dan gaat de xbox aan. Weet jij of ik dit ook kan uitzetten?
Oplossing : laadkabeltje in een USB lader of in usb poort van de televisie mocht die er een hebben.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Eso es lo que obtienes cuando juegas demasiados world of tanks !!Bullet NL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:47:
Ik zit ff het topic door te scannen (niet te doen ditFinraziel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:20:
[...]
Volgens mij heb ik dat ook één keer gezien, was in het guide menu (ding aan de zijkant wat opent als je op de Xbox knop drukt) dat er een pop-up was onderaan om met de trigger iets te doen. Had het niet goed gelezen en drukte er al op en weg was het en zag later in de screenshot hier van iemand pas dat er stond dat je de downloads kon versnellen. Maar ik heb het sindsdien niet meer gezien (ook al ben ik ook niks meer aan het downloaden nu na de eerste dag).
Geen idee of en hoe je dat terug zou kunnen krijgen of dat de Xbox zelf moet beslissen je die optie te geven.
Edit: bedenk me nu dat dat misschien ook was terwijl ik nog met de network transfer bezig was dus misschien kan het alleen daarbij.
:strip_exif()/f/image/nfnggrqzdRDHwFFGhZnJnhNp.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit kreeg ik ineens, tbh heb ik geen idee hoe.
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Odyssey draait 30fps en de kans is inderdaad zo ongeveer nul dat ze hier nog een patch voor gaan uitbrengen. Het is wèl een prachtige game (althans, ik speel nu Origins maar volgens mij is die qua graphics zeer vergelijkbaar).Rck010 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:39:
Echter:
Ik snap je afkeer van de 30fps en ik merk dat ook zeker op bij het spelen van Origins. Dus als je daar echt niet tegen kan, skip dan Origins en Odyssey en ga (later) direct voor Valhalla.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Veel te rommelig en "groot" voelde enorm filler aan. En de wereld voelde ook enorm copy paste.
Toch Valhalla weer gehaald en vind hem stukken beter dan Odyssey, check ook mijn comments in het AC topic. Uiteraard ook 60 fps!
[ Voor 3% gewijzigd door swoutr op 13-11-2020 12:22 ]
Ik vind hem nogal herhalend. Jij geen last vN dus? Of moet ik verder in de game komen? Ben ongeveer 2 uur spelen in Engelandswoutr schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:22:
Ik vond odyssey een flinke tegenvaller terwijl origins mijn favo game van 2017 was.
Veel te rommelig en "groot" voelde enorm filler aan. En de wereld voelde ook enorm copy paste.
Toch Valhalla weer gehaald en vind hem stukken beter dan Odyssey, check ook mijn comments in het AC topic. Uiteraard ook 60 fps!
PENDEJO!justifire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:09:
[...]
Eso es lo que obtienes cuando juegas demasiados world of tanks !!
Ik huil iedere keer dat ik een Series X in het Nederlands zieMavel 128 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:12:
[...]
Ik zit ff het topic door te scannen (niet te doen dit) maar ik had inderdaad de optie:
[Afbeelding]
Ik kan het ook nergens terug vinden op de site van MS hoe je dit voor elkaar krijgt nochtans zie ik ook maar één vermelding opkomen in de zoekmachines. Vaag
[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 13-11-2020 12:25 ]
Met niet native Atmos games heb ik ook geluid uit mijn Atmos speakers, weet iemand of de Series X iets van upmixing doet? Of worden alle niet native Atmos game nu omgezet naar Atmos?
Dit heb ik inderdaad ook eerder gehad. Maar kan het niet echt reproduceren of iets..Mavel 128 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:12:
[...]
Ik zit ff het topic door te scannen (niet te doen dit) maar ik had inderdaad de optie:
[Afbeelding]
GT: The Bozzz88
Bij Cold War kan je de subtitles groter zetten. Meteen gedaan, stoor me er ook al te vaak aan.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:36:
[...]
Dit was voor mij serieus de hoofdreden om naar 65" te gaan. Eigenlijk krankzinnig, maar de meeste games hadden er gewoon geen optie voor.
Ik herinner mij nog Dead Rising. Gewoon onleesbaar, zelfs op 1 meter afstand

+
Design
Gamepass
Forza
Gears
Flight Simulator (release onbekend)
Service Microsoft
Veel potentie xsx
-
Vrienden hebben geen Xbox, maar ik doe niet aan online multiplayer.
Geen exclusives games momenteel.
Controller (denk ik)
Tjaa lastiggg en luxe probleem 😋
Ik ben ook overgestapt en heb er geen spijt van. Met name de gamepass library die je voor een prikkie 3 jaar tot je beschikking hebt is fantastisch. Net als jij heb ik een ps4 en had geen xbox. Veel mooie titels kun je nu spelen en uitproberen. Daarnaast ben ik een groter fan van de xbox controller. Mijn ps5 pre order gaat naar mijn zwager👍Sjuuls92 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
Met geluk vanochtend xsx besteld bij bol.com en leverdatum staat op 9dec als het goed is! Alleen zit ik nu in dilemma haha.. Ik heb ook een pre order staan bij de grote concurrent, maar die krijg ik sowieso niet op de release. Ik overweeg over te stappen naar Xbox, omdat ik het gewoonweg wil proberen en goed uitgebalanceerde hardware heeft en dat ik de xsx veel eerder kan krijgen dan de concurrent. Ik game al jaren op de PS4 eerste generatie trouwens.
+
Design
Gamepass
Forza
Gears
Service Microsoft
Veel potentie xsx
-
Controller (denk ik)
Tjaa lastiggg 😋
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Je bent niet de enige! Ik heb de overstap ook gemaakt en met mij velen anderen. Ik ben tot nu toe erg tevreden. Ik heb zoveel games om in te halen dat ik door game pass soms niet weet wat ik moet spelen..Sjuuls92 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
Met geluk vanochtend xsx besteld bij bol.com en leverdatum staat op 9dec als het goed is! Alleen zit ik nu in dilemma haha.. Ik heb ook een pre order staan bij de grote concurrent, maar die krijg ik sowieso niet op de release. Ik overweeg over te stappen naar Xbox, omdat ik het gewoonweg wil proberen en goed uitgebalanceerde hardware heeft en dat ik de xsx veel eerder kan krijgen dan de concurrent. Ik game al jaren op de PS4 eerste generatie trouwens.
+
Design
Gamepass
Forza
Gears
Service Microsoft
Veel potentie xsx
-
Controller (denk ik)
Tjaa lastiggg 😋
Enige games die ik online speel met vrienden zijn warzone, en deze kan gewoon crossplay dus ik mis niets en speel lekker op mijn favoriete console.
Froggle schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:11:
Is dat 4 keer op de groene knop rammen alleen een optie voor de LG modellen van dit jaar (CX)? Ik krijg het op m’n C9 niet voor elkaar.
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:55:
[...]
[...]
Is dan ook een (LG) X feature, werkt inderdaad niet op de 9 serie.
Ik weet niet precies waar jullie naar opzoek zijn, maar op de C9 kun je wel iets omhoog toveren. Via instellingen - kanalen - kanaal afstelling en instellingen, daar op gaan staan of aanwijzen (niet aanklikken) en dan 11111 (vijf keer 1). Vervolgens kun je met pijltje naar rechts doorklikken op HDMI mode.tommy50 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:59:
[...]
Heb hier ook c9 en werkt niet inderdaad , zijn zo van die kleine tweaks dat je niet snapt dat ze dit ook op de oudere modellen niet doen . C9 geeft toch ook hdmi2.1 4k 120hz/ VRR ze kunnen dit perfect via fw update doen
Maarja lg en updates ...
https://tweakers.net/cons...series-x_p988216/reviews/
[ Voor 5% gewijzigd door Torgo op 13-11-2020 12:48 ]
Als het kan dan gewoon allebei nemen kerel, heb gelukkig vanmorgen ook een XSX kunnen bestellen bij bol voor 9 december er vanuit gaande dat alles goed gaat met levering levering natuurlijk maar ik blijf zeker ook op jacht voor de PS5.Sjuuls92 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
+
Design
Gamepass
Forza
Gears
Service Microsoft
Veel potentie xsx
-
Controller (denk ik)
Tjaa lastiggg en luxe probleem 😋
Heb nu ook een PS4 en een One X, beide consoles hebben voor mij iig hun eigen games die ik gewoon graag wil spelen.
hij zei dat ie al "jaren" geen Assassin's Creed meer had gespeeld, ik interpreteer dat dus als geen ervaring met Origins en Odyssey. Dus dan is mijn referentiekader de AC's voor Origins.Phydomir schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:04:
[...]
Maar die spelen allebei wel veel meer zoals Valhalla. Dus in dat opzich is het een mooie opstap naar Valhalla als die games je bevallen.
Ik heb persoonlijk erg genoten van zowel Origins als Odyssey.
Voor mij goed om te lezen dat Valhalla speelt zoals Origins en Odyssey. Die waren fantastich
Xbox Live: Springbok NL
Dit is de vraag van het momentMavel 128 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:12:
[...]
[Afbeelding]
Enige wat mij ook opvalt er staat RT maar de logo is van de LT
De enige reden dat ik een PS5 zou kopen is de controller. Die zou echt super tof zijn. Of verkijk ik mij daar enorm op en moet ik gewoon series X kopen als hij ooit beschikbaar komt?
Volgens mij precies andersom. De Series versie heeft usb-cLincor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:53:
Even ter controle:
Is dit de Play en Charge kit voor de Xbox One controller en dit de play en charge kit voor de Xbox Series controller?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Precies andersom. Series X/S heeft USB C kabel.Lincor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:53:
Even ter controle:
Is dit de Play en Charge kit voor de Xbox One controller en dit de play en charge kit voor de Xbox Series controller?
Je versterker zit er tussen dus die zal iets doen bij non-atmos games. Mijn versterker geeft ook Atmos aan bij non-atmos games.Flash3d schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:31:
Heb de Series X ingesteld op Atmos en receiver geeft netjes Atmos aan.
Met niet native Atmos games heb ik ook geluid uit mijn Atmos speakers, weet iemand of de Series X iets van upmixing doet? Of worden alle niet native Atmos game nu omgezet naar Atmos?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YkjsbtMMzBtZggKaM2tqq2hP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q5SqHLZqhs1rW2QZ9UWv9RQV.jpg?f=user_large)
ja, de ouwe is stoffig
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
How-to vind je hier: https://www.windowscentra...box-one-series-x-series-s
/f/image/uMW3kwjatYs4ZuFTGLXIc4qw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Wom op 13-11-2020 13:00 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Kijk dan joh, 2x zo breed ;-)BM schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:58:
Overigens wil ik niemand meer horen dat de Series X zo groot is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ja, de ouwe is stoffig
Gekheid; ik vind het ook een mooi compact apparaat
Wat is de originele Xbox One lelijk eigenlijk zeg... Hoe ze dat hebben weten om te keren met de compactere One X enzo erna is mij een raadsel.. Xbox zat wel diep in het begin van de vorige generatie haha mooi hoe ze dat hebben weten recht te krijgen lijkt hetBM schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ja, de ouwe is stoffig
[ Voor 3% gewijzigd door dglavimans op 13-11-2020 13:07 ]
Oh wow, thanks !Wom schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:59:
Heb al een paar keer in deze thread voorbij zien komen dat men liever niet crossplay wil spelen met gamers die gebruik maken van PC's. Ondanks wat hier eerder gedeeld is, kun je dit weldegelijk uitzetten.
[Afbeelding]
Dan misschien toch Gears 5 multiplayer nog eens opstarten.
Vergeet niet dat je die Charge kit van je One-controller gewoon kunt gebruiken. Alleen heb je dan zelf een USB-C-kabel nodig.Lincor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:53:
Even ter controle:
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Daarnaast ook het uploaden van videoclips geeft een probleem zoals jullie al aanhaalden: veel te donker. Ik ga eens met die settings spelen kijken of dat helpt (HDR uitzetten voor geuploade clips).
Vanavond weer lekker Master Chief Collection en COD Cold War
Ja, maar als je crossplay met pc uitzet, dan kan je geen Warzone spelen. Dus het is verplicht crossplay voor Warzone, waardoor de ps5 mijn main console wordt. Ik heb de XSX hier nu staan voor de gamepass en eventuele exclusives als die nog mogen komenWom schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:59:
Heb al een paar keer in deze thread voorbij zien komen dat men liever niet crossplay wil spelen met gamers die gebruik maken van PC's. Ondanks wat hier eerder gedeeld is, kun je dit weldegelijk uitzetten.
[Afbeelding]
Horizon 2 krijgt nog een PS4 release.Phydomir schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:41:
Gewoon allebij doen. Heb nu de XSX en die combinatie met Gamepass Ultimate is echt heerlijk. Maar moet er niet aan denken om Horizon 2 en Ragnarok te missen. Goede tijden om een gamer te zijn.
Good enough for me.
psn: lupusergo
Ja, dat vind ik toch ook wel erg jammer.biertje79 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:14:
[...]
Ja, maar als je crossplay met pc uitzet, dan kan je geen Warzone spelen. Dus het is verplicht crossplay voor Warzone, waardoor de ps5 mijn main console wordt. Ik heb de XSX hier nu staan voor de gamepass en eventuele exclusives als die nog mogen komen
Vriend van mij speelt op de PS4 ook met zo'n adapter mouse+keyboard, dus als ik daarmee multiplayer speelde, domineerde die alles en iedereen (cheaten maw). Maar op Xbox is het gewoon "intended".
[ Voor 19% gewijzigd door shyheim op 13-11-2020 13:19 ]
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Versterker doet geen upmixing met Atmos signaal, is immers al Atmos (all channels).Tongpo84 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:56:
[...]
Je versterker zit er tussen dus die zal iets doen bij non-atmos games. Mijn versterker geeft ook Atmos aan bij non-atmos games.
Upmixing door versterker kan alleen met non Atmos signalen (DTS, Dolby, DTS HD etc.).
Vandaar mijn originele vraag, de xbox stuurt Atmos (alle kanalen) uit met non Atmos games.
Er gebeurt dus iets in de Xbox waardoor alles Atmos wordt.
In de Dolby app heb je een vinkje waarmee je upmixing aan en uit kunt zettenFlash3d schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:31:
Overigens blijft alles in een Atmos container zitten aangezien anders je receiver telkens moet overschakelen. Net zo als dat hdr switching is dat erg irritant
[ Voor 15% gewijzigd door LuisjeNL op 13-11-2020 13:24 ]
Lichtpuntje...
Halo MCC moet je eigenlijk mee wachten, de krijgt als het goed is op de 17e deze maand een XSX|S upgradeJDL15 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:13:
Ben heel blij met de XSX, loopt als een zonnetje, slechts 1x iets vreemds gemerkt bij het spelen van Wolfenstein Youngbloods in combinatie met oled C9: https://streamable.com/gkqvo7
Daarnaast ook het uploaden van videoclips geeft een probleem zoals jullie al aanhaalden: veel te donker. Ik ga eens met die settings spelen kijken of dat helpt (HDR uitzetten voor geuploade clips).
Vanavond weer lekker Master Chief Collection en COD Cold War
It's time to dust off the ol' Needler.
— Xbox (@Xbox) 20 oktober 2020
✅ Fully Optimized on Series X|S
✅ 120 FPS in Campaign & Multiplayer
✅ Split-screen improvements & up to 4K on Series X
✅ Available for free to existing owners or those with @XboxGamePass on November 17 pic.twitter.com/Ufusdsyd8C
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 13-11-2020 13:29 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
De originele Xbox One was dan ook lomp groot, veel lege ruimte aan de binnenkant, helemaal met de externe voeding.BM schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ja, de ouwe is stoffig
Wat ik wel een leuk detail vond bij de eerste Xbox One was dat alles, incl. kabels, in dezelfde stijl was. Beetje wat Sony nu doet met de textuur op de console en de accessoires of Nintendo met de Wii.
Echter telkens als ik ergens deftig aan wil beginnen dan blijkt daar een optimized for XSX patch voor aan te komen. Toch nog even wachten dus. Is er ergens een lijst met games die nog een update gaan krijgen (al een onvolledige gevonden) en liefst ook in welke tijdspanne (meestal geen datum aangegeven)?
En om het af te maken kun je vervolgens de taal van je Xbox weer terugzetten naar NL, Planet Coaster blijft dan netjes in het Engels.koenvd90 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:52:
[...]
Klopt, taal van je console naar Engels (uk) zetten en daarna opnieuw opstarten. Vervolgens planet coaster starten, dan gaat hij hem updaten. Nu planet coaster nog een keer opnieuw starten en hij doet het in het Engels
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Cheers!!!! Dat is heel niceCaayn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:26:
[...]
Halo MCC moet je eigenlijk mee wachten, de krijgt als het goed is op de 17e deze maand een XSX|S upgrade
[Twitter]
Vraag me af of ik dan weer wat beter wordt want ik werd gisteren volledig gepnwd!! Jezus christus hey, en dat te bedenken dat ik ten tijde van REACH echt een mega goede K/D ratio had. Heb daarna niks meer aangeraakt (switch naar PS 4) en moet er echt even inkomen.
Geen moment spijt weer terug te zijn bij de XSX, wat een machine!!
Om de MCC trouwens weer naar het Engels om te zetten, heb ik met Google Translate een live vertaling gedaan met de camera van mijn telefoon om van Koreaans naar Engels te gaan, was anders echt niet te doen!
[ Voor 13% gewijzigd door JDL15 op 13-11-2020 14:00 ]
Zonder exacte data maar in ieder geval wel de officiële lijst :ilm schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:42:
Net zoals velen een beetje keuzestress met gamepass. Ik heb nu een 15-tal games geinstalleerd om te zien waar de series x in toe in staat is. Nu tijd om een keuze te maken.
Echter telkens als ik ergens deftig aan wil beginnen dan blijkt daar een optimized for XSX patch voor aan te komen. Toch nog even wachten dus. Is er ergens een lijst met games die nog een update gaan krijgen (al een onvolledige gevonden) en liefst ook in welke tijdspanne (meestal geen datum aangegeven)?
https://www.xbox.com/en-US/games/optimized
Halo 5 ontbreekt op de lijst?justifire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:02:
[...]
Zonder exacte data maar in ieder geval wel de officiële lijst :
Halo Infinite toch? (https://www.xbox.com/en-US/games/halo-infinite)
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
En net zo blij mee als ik ? of toch te weinig bass voor je ?DM89 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:55:
[Afbeelding]
Ik ben eens benieuwd 😋 straks testen 😁
Geen upmixing, alles wordt nu gewoon in een atmos container geduwd. Maar bij stereo heb je 2 speakers en als de game 5.1 doet heb je 5.1 speaker met atmos. De games die atmos ondersteunen zullen naar 5.2.1 springen en alle speakers activeren.Flash3d schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:31:
De enige uitzondering daarop is de bluray app. Die kun je onder settings instellen dat de AVR het geluid mag decoderen en dan wordt het via passthrough doorgezet.
Dat is toch Halo 6 en Halo MCC is 1-4? Dan mis is Halo 5:Guardians in de lijst.Sjalabert schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:08:
[...]
Halo Infinite toch? (https://www.xbox.com/en-US/games/halo-infinite)
[edit]
Thanks @Wom, lastig om het allemaal te volgen, zeker als je er al een tijdje uit bent.Wom schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:20:
[...]
Er komt geen next-gen patch voor Halo 5.
https://www.thegamer.com/halo-5-series-x-no-upgrade/
Was net enthousiast begonnen met Halo MCC, maar die gaat nu on-hold voor dinsdag. (Vond het trouwens al super mooi, ik kom van ver) 😅
En als Halo 5 al 4K/60fps is dan snap ik wel dat ze geen patch maken. Ik heb toch geen HDR support op mijn TV dus merk het überhaupt niet. 🙂
[ Voor 52% gewijzigd door Torgo op 13-11-2020 14:24 ]
Bedankt, The outer worlds staat er bijvoorbeeld niet op of ik moest er serieus naast zien.justifire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:02:
[...]
Zonder exacte data maar in ieder geval wel de officiële lijst :
https://www.tweaktown.com...on-xbox-series/index.html
Het wordt er niet eenvoudiger op inderdaad. Deze 'crossgen' periode is daar wel deels de oorzaak van. De enige game is smart delivery, de andere gebruikt een eigen proces, de volgende krijgt een patch en de ander game draait net zo matig als op de vorige generatie.Torgo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:21:
[...]
Thanks @Wom, lastig om het allemaal te volgen, zeker als je er al een tijdje uit bent.
Was net enthousiast begonnen met Halo MCC, maar die gaat nu on-hold voor dinsdag. (Vond het trouwens al super mooi, ik kom van ver) 😅
En als Halo 5 al 4K/60fps is dan snap ik wel dat ze geen patch maken. Ik heb toch geen HDR support op mijn TV dus merk het überhaupt niet. 🙂
De tijd dat je een cartridge in je console propte en je altijd goed zat is inmiddels wel al even voorbij
Hetzelfde geldt voor de XSS welke de Xbox One versie afspeelt welke nu ook een veel stabielere resolutie zal hebben, helaas is die alleen gelimiteerd tot max 1080p.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 13-11-2020 14:50 ]
Ik zie helemaal niks op mijn C9. Alleen een paars vlak.Heb de settings ingesteld volgens het filmpje.Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:37:
[...]
Staat op PC en 10 bit.
Gebruik deze test afbeelding http://abload.de/img/chromaresmzjib.png
Ik zie dan dus alleen 4:2:2
Als ik de Xbox op 120 Hz krijg ik via die VRR Info op de CX te zien dat ie in RGB werkt en zie ik wel 4:4:4 in de test afbeelding.
Maar ik wil dus de beste beeldkwaliteit, aangezien ik het verschil met 120 Hz niet zie, maar op 60 Hz kan ik geen 4:4:4 krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Miesjh op 13-11-2020 15:15 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Het grappige is dat hij op de Xbox one x eigenlijk minimaal net zo goed draaide en op onderdelen beter:).Vagax schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:46:
Ik speelde nog nooit Horizon 4 maar nu ben ik erg blij dat ik het zo mag spelen. Nu Gears 4 en 5 nog
De TV accepteert op die manier Chroma 4:4:4, het verschil is echter miniem bij videogames. Hier is er meer over te lezen;devilsnight schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:01:
EvilBoris zegt dus dat je de input van de tv naar PC moet veranderen. Ik heb dat op dag 1 gedaan, maar wat haalt het eigenlijk echt uit?
https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling.
Ik kon de Xbox pas op 120hz zetten nadat ik de HDMI ingang naar PC had veranderd op mijn C9, volgens mij zou het ook zonder moeten kunnen.
Overigens vond ik het er al wel mooi uitzien, dus vraag ik me af of ik het verschil wel ga zien lol
Ik denk dat het wel degelijk verschil kan maken. Zo heb ik nu een paar spelen gespeeld die eerst op 30 fps waren en nu 60. Dat merk ik al goed als ik die games op de Series X speel. Ik denk dat het verschil pas echt duidelijk is als ik die nu weer op mijn One X ga spelen. Misschien voor de gein eens doen dit weekend.Wom schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:08:
Net een collega die zich vol op Dirt 5 heeft gestort. Die had de game direct op 120FPS staan, maar ging bij wijze van test terug naar 60FPS en vond de game plotsklaps amper speelbaar. Mensen hier met dezelfde ervaring? In eerste instantie vond hij die 120FPS maar onzin, tot het moment hij op 60FPS ging spelen. Toen merkte hij weldegelijk het verschil.
Ik ben zelf ook een tijdje uit de serie geweest maar op de One X toch Odyssey weer gespeeld. Toevallig gisteren op de Series X even opgestart en helaas is de fps locked op 30 fps.Rck010 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:39:
Echter:
Zou er in moeten zitten, speel altijd met een vriend split screen.
Ook benieuwd hoe mensen gamen via Dolby 5.1 met een Sonos Playbar. Gebruiken jullie optical passthrough via de TV of is er een splitter aan te pas gekomen?
Maar goed ik heb het ook nog niet geprobeerd op de xsx nu... Volgens mij zou ik dat alleen kunnen testen met Gears multiplayer en dat is niet zo mijn ding (doe alleen campaign).
Ik vraag me af of dit niet gewoon een slechte vertaling is net zoals de de Guide vertaald hebben naar Handleiding.Mavel 128 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:12:
[...]
[Afbeelding]
Als je RT indrukt verspringt de "cursor" van boven direct naar beneden en is dat wat ze bedoelen ipv de RT indrukken om hogere downloadsnelheden te krijgen. Dat is sowieso afhankelijk van de drukte en bandbreedte aan de server kant. Jij kan wel 1Gbit hebben, maar als de server kant maar 100mbit heeft, dan zul je nooit sneller gaan dan 100mbit.
Ik houd het voorlopig op een brakke vertaling.
XBL: MRE Inc
De XSX is aangesloten op een Samsung Q9FN. Als ik het goed begrijp is dit een 100Hz tv. Ik haal nu dus 4K en 60fps. Hoger dan die 60fps lijkt mij niet mogelijk omdat het óf 60 óf 120 fps is. Iets daar tussenin bestaat niet. Is dat de juiste denkwijze?
Daarnaast heb ik nog op internet zitten zoeken naar goede settings voor gebruik van de XSX. Ik heb hem nu gewoon op game modus staan. Is dat de beste keuze?
Oh dat is wel een goede, zou verklaren waarom iedereen het maar één keer ziet, gewoon een tutorial melding. Ik heb hem dan wel op Engels staan maar had niet opgelet op wat hij eigenlijk zeiMRE-Inc schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:22:
[...]
Ik vraag me af of dit niet gewoon een slechte vertaling is net zoals de de Guide vertaald hebben naar Handleiding.
Als je RT indrukt verspringt de "cursor" van boven direct naar beneden en is dat wat ze bedoelen ipv de RT indrukken om hogere downloadsnelheden te krijgen. Dat is sowieso afhankelijk van de drukte en bandbreedte aan de server kant. Jij kan wel 1Gbit hebben, maar als de server kant maar 100mbit heeft, dan zul je nooit sneller gaan dan 100mbit.
Ik houd het voorlopig op een brakke vertaling.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Alle 100 Hz tv's doen ook 120, net zo voor 50 en 60. Dat is een overblijfsel van pal/ntsc verschil.BrightSun schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:23:
Ik heb weinig verstand van tv's, vandaar deze wellichte simpele vraag.
De XSX is aangesloten op een Samsung Q9FN. Als ik het goed begrijp is dit een 100Hz tv. Ik haal nu dus 4K en 60fps. Hoger dan die 60fps lijkt mij niet mogelijk omdat het óf 60 óf 120 fps is. Iets daar tussenin bestaat niet. Is dat de juiste denkwijze?
Daarnaast heb ik nog op internet zitten zoeken naar goede settings voor gebruik van de XSX. Ik heb hem nu gewoon op game modus staan. Is dat de beste keuze?
We hebben hier 500 Mbit van Ziggo en halen tussen de 200 en 300 Mbit.
Andere netwerkkabel getest en ook een tussenliggende netwerkhub (Gitabit) er tussenuit gehad.
MTU instelling gecontroleerd en geeft 1460 aan.
DNS aangepast naar Google DNS en dat maakte geen verschil. NAT type is Open.
Hoe zijn de ervaringen hier met het downloaden. Halen jullie maximale verbinding?
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |