Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ja ik ook, maar ik zag dus dat er iemand ook een optie had gevonden om die verhoging te forceren terwijl je ah gamen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:02

Toshirou

Vinyl Surfer

DeWaanzin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 06:51:
[...]

Ik had ook zoiets. Had FH4 op externe ssd gezet. Na settings menu alles op zwart. Heb FH4 nu op interne schijf gezet en geen problemen meer.
Voor zover ik weet moeten Series S/X games op de interne schijf geïnstalleerd worden. Gezien na de update met Smart Delivery de game native is geworden moet het op de interne SSD blijven.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
DM89 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:53:
[...]

Hoe kan je zien waar het op ingesteld staat?

Heb mijn LG C9 HDMI poort op PC gezet, HGIG heb ik niet ingesteld dan wordt het veel te donker vind ik.

Maar ik heb gemist hoe ik kan zien wat weergegeven wordt 😅
4x op groene knop van LG afstandsbediening.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@Rivanov Hoe krijg je Black Ops op 120 fps dan? Heb ik Xbox menu nu al 120 Hz ingesteld bij display maar blijft 60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:03
Is dat 4 keer op de groene knop rammen alleen een optie voor de LG modellen van dit jaar (CX)? Ik krijg het op m’n C9 niet voor elkaar.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff wat een ellende man. Denk je een console is makkelijk. Zit dus hier nu zonder 120 Hz en met de slechtst mogelijke chroma subsampling namelijk 4:2:0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OcNewB schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:04:
Ja ik ook, maar ik zag dus dat er iemand ook een optie had gevonden om die verhoging te forceren terwijl je ah gamen was?
Volgens mij heb ik dat ook één keer gezien, was in het guide menu (ding aan de zijkant wat opent als je op de Xbox knop drukt) dat er een pop-up was onderaan om met de trigger iets te doen. Had het niet goed gelezen en drukte er al op en weg was het en zag later in de screenshot hier van iemand pas dat er stond dat je de downloads kon versnellen. Maar ik heb het sindsdien niet meer gezien (ook al ben ik ook niks meer aan het downloaden nu na de eerste dag).
Geen idee of en hoe je dat terug zou kunnen krijgen of dat de Xbox zelf moet beslissen je die optie te geven.

Edit: bedenk me nu dat dat misschien ook was terwijl ik nog met de network transfer bezig was dus misschien kan het alleen daarbij.

[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 13-11-2020 08:21 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
OcNewB schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:00:
Wie oh wie kan helpen. Elke keer als io een game open heb staan, zakt de downloadsnelheid van een game op de achtergrond van 180mbit naar 20mbit terug. Nu zag ik een paar paginas terug dat mensen een optie zagen om de downloadsnelheid toch te verhogen. Maar hoe dan? Ik kan het niet vinden helaas.
Dit is niks nieuws. Dat was ook al bij de vorige xboxen. Dat downloadsnelheid verhogen schermpje heb ik ook gehad, maar kon er vrij weinig mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
Vraag me af waarvoor dat "gat" aan de achterkant bij de ventilator is, stofzuiger wellicht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5z6zsOk1RkXPGwrHzE8hsxQU2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9WRgWDlgKXImFuwrby1gFJD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emUBa6CLOqzcNcl7vV8qgZ7KeCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p0Lluc9fM9rOIZQGKhpdvR3P.jpg?f=user_large

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kapitein187 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:38:
[...]

Vraag me af waarvoor dat "gat" aan de achterkant bij de ventilator is, stofzuiger wellicht?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
"Nood" exhaust voor als je iets bovenop de console legt ;)

Edit: Hier wordt het bevestigd door één van de systeem ontwerpers YouTube: Xbox Series X Hands On, Gameplay & Controller! timestamp: ~14:23

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 13-11-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vape injection point ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:36:
[YouTube: Assassin's Creed: Valhalla - The Next Gen Console Comparison - PS5 | Series X]
Ook in andere topic gepost dus dacht deel hem ook hier. Zijn praktisch identiek in resolutie ( dynamische 4k met 1440p ondergrens) performance heeft xsx hele kleine voorsprong. Dus ja laadtijden ook nagenoeg gelijk. Gaan we veel zien denk ik deze generatie.

Wel bizar dat de series s dus dynamische 1440p is op 30 fps.. das wel een beetje een wtf..
Voorbarige conclusie. Phil heeft onlangs in een interview gezegd dat nog lang niet alle power van de Series X gebruikt wordt op dit moment. Bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merk nou trouwens wel dat screenshots nemen van een hdr titel redelijk zinloos is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJpFWhXq4_z5j4BA8f4zb8UPSic=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Xk9ksLh5GXu38FhYifzcoWMk.png?f=fotoalbum_medium
Beetje jammer dat dat niet automatisch gecorrigeerd kan worden. Je ziet nou totaal niet wat er aan de hand is (had mezelf onder een steiger geramd, kwam er niet meer uit, zelfs de photo mode zat vast en daarna snapte de map het ook niet meer waarna de game crashte).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 15:45
Finraziel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:46:
Merk nou trouwens wel dat screenshots nemen van een hdr titel redelijk zinloos is...
[Afbeelding]
Beetje jammer dat dat niet automatisch gecorrigeerd kan worden. Je ziet nou totaal niet wat er aan de hand is (had mezelf onder een steiger geramd, kwam er niet meer uit, zelfs de photo mode zat vast en daarna snapte de map het ook niet meer waarna de game crashte).
Heb hetzelfde idee met wanneer je naar Twitch streamt, de kleuren kwamen totaal niet overeen met hoe het er daadwerkelijk uitzag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
drakiesoft schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:44:
[...]

Voorbarige conclusie. Phil heeft onlangs in een interview gezegd dat nog lang niet alle power van de Series X gebruikt wordt op dit moment. Bij lange na niet.
Kan je over allebei de consoles zeggen
Je ziet wel dat ac valhalla op het laatste pas de optimalisatie gehad geeft ..

[ Voor 10% gewijzigd door tommy50 op 13-11-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
[Afbeelding]
Ik denk dat je dan even het apparaat moet nakijken waarop je de screenshots mee afkijkt. Ik kan het duidelijk zien vanaf m’n iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:48
Hebben meer mensen last van dat je xbox one series x compleet uitvalt. Heb de nieuwe call of duty cold war geïnstalleerd en is nu al 6x gebeurd. Kan geen normaal spel spelen. Bij alle andere games geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Arend1987 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:49:
Hebben meer mensen last van dat je xbox one series x compleet uitvalt. Heb de nieuwe call of duty cold war geïnstalleerd en is nu al 6x gebeurd. Kan geen normaal spel spelen. Bij alle andere games geen last van.
Ja volledig uitvallen zie ik hier vaker voorbijkomen (mezelf meegeteld). Zal vast gefixed worden in een update van de console, want ik heb het niet bij 1 enkel spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
Zit er performance mode of iets dergelijk in in cod black ops ? Normaal zijden ze 120fp te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Hebben meer mensen last van; Reddit. Ff googlen wellicht staat daar wat tussen. Ik lees ff snel dat de BC versie meer problemen geeft dan de XSX versie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

[Afbeelding]
Het gekke is, bij de One X en RDR2 lukte het wel.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:45
OcNewB schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:00:
Wie oh wie kan helpen. Elke keer als io een game open heb staan, zakt de downloadsnelheid van een game op de achtergrond van 180mbit naar 20mbit terug. Nu zag ik een paar paginas terug dat mensen een optie zagen om de downloadsnelheid toch te verhogen. Maar hoe dan? Ik kan het niet vinden helaas.
Buiten het feit dat dit altijd al is geweest en ik niet denk dat je er iets aan kan doen.
Vind ik de download sowieso niet verbeterd, ik kom nog altijd niet boven de 300mbit uit met mijn 500mbit lijn bekabeld uiteraard.
Met alle andere downloads en tests haal ik gewoon de 500 zelfs meer, dus ik snap niet waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:08:
[...]

Froggle schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:11:
Is dat 4 keer op de groene knop rammen alleen een optie voor de LG modellen van dit jaar (CX)? Ik krijg het op m’n C9 niet voor elkaar.
Is dan ook een (LG) X feature, werkt inderdaad niet op de 9 serie.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:13:
[...]

Is ook een spel ontwikkeld voor de vorige generatie.
Pas op het laatste moment hebben ze hem naar 60fps gegooid voor next gen, over optimalisatie gesproken :+
Games zonder unlocked framerate zijn ook niet heel interessant als benchmark als beiden platformen praktisch geen drops hebben onder de 60 fps.
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat gat is voor als iemand per ongeluk wat op de console legt en hij z'n lucht niet kwijt kan.
ErwinJ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:54:
[...]

Buiten het feit dat dit altijd al is geweest en ik niet denk dat je er iets aan kan doen.
Vind ik de download sowieso niet verbeterd, ik kom nog altijd niet boven de 300mbit uit met mijn 500mbit lijn bekabeld uiteraard.
Met alle andere downloads en tests haal ik gewoon de 500 zelfs meer, dus ik snap niet waar het probleem ligt.
De servers hebben het gewoon zwaar op het moment, de eerste dag kwam ik niet boven de 40mbit uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:55:
[...]

[...]

Is dan ook een (LG) X feature, werkt inderdaad niet op de 9 serie.
Heb hier ook c9 en werkt niet inderdaad , zijn zo van die kleine tweaks dat je niet snapt dat ze dit ook op de oudere modellen niet doen . C9 geeft toch ook hdmi2.1 4k 120hz/ VRR ze kunnen dit perfect via fw update doen

Maarja lg en updates ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
Hulleman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:52:
[...]

Hebben meer mensen last van; Reddit. Ff googlen wellicht staat daar wat tussen. Ik lees ff snel dat de BC versie meer problemen geeft dan de XSX versie.
Ik kan alleen maar de 83,03 GB versie selecteren in de store. Die 130 GB versie kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:06
ErwinJ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:54:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar: Kunnen je kabels het aan? Of doe je test over allemaal dezelfde kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik sta versteld van de nieuwe X. Zeker als je de one X ernaast zet en de vergelijking doet.

Jammer genoeg speel ik nog op een Full-HD tv, maar hier zullen nog enkele jongens denken aan een TV upgrade zeker? Ik kijk uit naar de komede televisies, deze pre-release HDMI 2.1 reeksen skip ik.

Bad Company uit 2008 speelt goed! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik heb een probleem met het ophalen van mijn games die op mijn Xbox-account staan. Ik kan ze niet laden als ik op volledige bibliotheek klik, terwijl ik enkele tientallen (digitale games) heb die ik gewoon zou moeten kunnen spelen. Er staat: ‘Probeer het dadelijk nog een keer, er zijn problemen met het ophalen van je items.’ Gisterenavond had ik er ook last van.

De store herkent wel de games die ik reeds in bezit heb, zoals Assassins Creed Unity, maar ik kan ze dus niet terugvinden in de bibliotheek. Mensen bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend1987
Hulleman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:52:
[...]

Ben er inmiddels achter. De oplossing is dat er een een XBOX ONE versie is en een CROSS gen bundel. Die laatste moet je hebben voor de xbox one series x. Dat is de 130 GB versie.

Ik moest dus 5 euro extra betalen om die te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
Spacewide schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:08:
Ik sta versteld van de nieuwe X. Zeker als je de one X ernaast zet en de vergelijking doet.

Jammer genoeg speel ik nog op een Full-HD tv, maar hier zullen nog enkele jongens denken aan een TV upgrade zeker? Ik kijk uit naar de komede televisies, deze pre-release HDMI 2.1 reeksen skip ik.

Bad Company uit 2008 speelt goed! :X
Ik speel nu op een 1080p projector en wilde ook overstappen naar een (fikse) TV... maar gezien diverse berichten over problemen met HDMI 2.1 besloten om te wachten. Ik zal t.z.t. ook mijn receiver moeten upgraden (of het moet via eARC mogelijk zijn om alle audio codecs terug te sturen vanuit de TV naar de receiver natuurlijk)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:45
Lincor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:04:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar: Kunnen je kabels het aan? Of doe je test over allemaal dezelfde kabels?
Zeker dezelfde kabels.

Normale downloads en usenet trek ik de lijn gewoon vol.
Speednet en de ziggo snelheids test neem ik niet al te serieus, maar goed deze trekken ook de lijn vol.

Daarbij denk ik niet dat het met de drukte te maken heeft, want ik heb het altijd al gehad op de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:17
Caayn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:39:
[...]
"Nood" exhaust voor als je iets bovenop de console legt ;)

Edit: Hier wordt het bevestigd door één van de systeem ontwerpers YouTube: Xbox Series X Hands On, Gameplay & Controller! timestamp: ~14:23
Ah duidelijk, dank je voor de link!
Ja dit heb ik ook 2x gehad, begon met dat de controller input wegviel en paar seconde later de xbox.
Zal wel een patch voor komen. (was overigens in AC Valhalla)

[ Voor 37% gewijzigd door Kapitein187 op 13-11-2020 09:17 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

drakiesoft schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:44:
[...]

En wie zegt er dat niet ook geld voor concurrentie. Is meestal zo dat begin generatie we niet meteen mooiste/beste zien. Maja we gaan vanzelf zien of phil gelijk krijgt. Denk dat vooral de gamers deze generatie gaan winnen en de console warriors gaan verliezen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijven de 4K gameplay filmpjes van jullie, zodat ik kan zien wat ik wel of niet mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Thalaron schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:12:
[...]

Ik speel nu op een 1080p projector en wilde ook overstappen naar een (fikse) TV... maar gezien diverse berichten over problemen met HDMI 2.1 besloten om te wachten. Ik zal t.z.t. ook mijn receiver moeten upgraden (of het moet via eARC mogelijk zijn om alle audio codecs terug te sturen vanuit de TV naar de receiver natuurlijk)
Oof, dat gaat centen kosten. Receiver updates bestaan niet zozeer zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:18:
Waar blijven de 4K gameplay filmpjes van jullie, zodat ik kan zien wat ik wel of niet mis?
Bedenk een random Xbox game, maar dan in 4K en met 60FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:14:
[...]
Denk dat vooral de gamers deze generatie gaan winnen en de console warriors gaan verliezen.
Console warriors bewegen mee met de wind. Waar vorig jaar X heel belangrijk was is dat dit jaar Y en volgend jaar weer Z.

Edit: Voor de video van NXG, vind hem doorgaans iets minder dan DF, wacht ik nog even op DF. NXG zelf geeft ook aan dat zijn capture card niet goed ingesteld stond waardoor de beelden niet te vergelijken zijn.
Please ignore any quality/graphics comparisons here, the SX output is quite different and some clear colour tone and sharpness issues here. These were both captured on the same card and settings but it looks darker and flatter in the duller parts here. Graphics comparison is coming, this was just the performance metrics and NOT a graphical comparison, thanks
Wel apart om te zien dat beide consoles (PS5/XSX) op dezelfde momenten een nagenoeg identieke dip hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door Caayn op 13-11-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Zag gisteren bij de mm de qled van samsung 88” man man dat zou lekker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

YouTube staat er vol mee, dat hoeven wij niet meer te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Arend1987 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:02:
[...]

Ik kan alleen maar de 83,03 GB versie selecteren in de store. Die 130 GB versie kan ik nergens vinden.
Vanuit de XBOX app kan je de installatie starten op je console. Daar kan je wel de series X|S versie kiezen (althans, gisteren kon dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
YouTube staat vol met goede 4k60 voorbeelden ;)

Dat Quick Resume is toch wel een toffe functie, als het werkt. De combinatie met de enorme korte cold-boot tijd voelt heel...euh...next-gen? ;)

Al vind ik het nog steeds raar dat het bij bepaalde games niet werkt. Ik bedoel, ik snap dat ze niet alles hebben kunnen testen, maar doe dat dan in ieder geval wel bij alle games die in Game Pass zitten. Want daarvan weet je a) dat veel mensen ze gaan spelen b) dat men dat zal doen zonder disc waardoor Quick Resume het meeste nut heeft.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:08:
[...]

Als je Xbox op 120Hz ingesteld gaat, zie je in Black Ops bij Settings > Graphics dat 120hz Mode op Enabled staat.

Ray Tracing werkt dan niet. Die werkt enkel bij 60Hz.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Caayn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:20:
[...]
Console warriors bewegen mee met de wind. Waar vorig jaar X heel belangrijk was is dat dit jaar Y en volgend jaar weer Z.

Edit: Voor de video van NXG, vind hem doorgaans minder dan DF, wacht ik nog even op DF. NXG zelf geeft ook aan dat zijn capture card niet goed ingesteld stond waardoor de beelden niet te vergelijken zijn.
Klopt maar geeft ook aan dat het voornamelijk een performance video was met een snelle resolutie count.
Ik kijk ook meer naar digital foundry maar vind nx vaak ook goed. Heb ook verder de beelden niet vergeleken. Heb geluisterd naar hem en gezien dat qua performance het nagenoeg gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:38
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:36:
[YouTube: Assassin's Creed: Valhalla - The Next Gen Console Comparison - PS5 | Series X]
Ook in andere topic gepost dus dacht deel hem ook hier. Zijn praktisch identiek in resolutie ( dynamische 4k met 1440p ondergrens) performance heeft xsx hele kleine voorsprong. Dus ja laadtijden ook nagenoeg gelijk. Gaan we veel zien denk ik deze generatie.

Wel bizar dat de series s dus dynamische 1440p is op 30 fps.. das wel een beetje een wtf..
Eerlijk gezegd verbaasd me deze test wel een beetje. Natuurlijk is dit pas het begin van de nieuwe consoles en moet die nog verder uitgediept worden. Qua 60fps performance zit er eigenlijk niets in. 60fps (XBX) tegen soms 59,9 (PS%). Maar laadtijden zijn toch wel meer in het voordeel van de PS5. Daarbij vond ik ook het beeld van de PS5 er frisser uit zien.

Dit is op basis van deze test, er zullen nog genoeg tests komen. Ook met andere games.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

YouTube: art is lies

mijn eerste creatie

[ Voor 4% gewijzigd door shyheim op 13-11-2020 09:34 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Had bij BO Cold War ook een raytracing pakket om te downloaden maar volgens mij heb ik die helemaal niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:20:
[...]

Edit: Voor de video van NXG, vind hem doorgaans iets minder dan DF, wacht ik nog even op DF. NXG zelf geeft ook aan dat zijn capture card niet goed ingesteld stond waardoor de beelden niet te vergelijken zijn.

[...]

Wel apart om te zien dat beide consoles (PS5/XSX) op dezelfde momenten een nagenoeg identieke dip hebben.
Het is wel zielig dat je weet dat je capture card niet goed staat en het toch upload, of op zijn minst niet delete. Alles voor de clicks. En dat hieronder dan wordt gezegd dat het enkel een vergelijking in performance en laadschermen is... Men weet toch wel beter? Mensen gaan vergelijken, ongeacht het doel van een video.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik kom nog even terug op warzone, die draaide gisteren plots zeer soepel op de xbox, het was niet 60 fps met vrr, je voelde dat het nog soepeler was.

Ik kan weinig info vinden vanuit activison, via de xbox store zie je dat er 120fps support is

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGizMo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:38:
Had bij BO Cold War ook een raytracing pakket om te downloaden maar volgens mij heb ik die helemaal niet nodig
Jawel, als je met Ray Tracing enabled wilt spelen wel. ;)
Maar dan moet je je Xbox wel op 60Hz zetten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie geïnteresseerd is:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/13wjg8w.png

Bron: https://www.resetera.com/...-sdr-hdr-dv.73304/page-79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
Je kan de series X terug reserveren bij bol 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:39:
[...]

Het is wel zielig dat je weet dat je capture card niet goed staat en het toch upload. Alles voor de clicks. En dat hieronder dan wordt gezegd dat het enkel een vergelijking in performance en laadschermen is... Men weet toch wel beter? Mensen gaan vergelijken, ongeacht het doel van een video.
Naja zielig wil ik het niet noemen. Het is meer dat hij denk ik graag voor digital foundry wil zijn met zn video. En dat hij dus meer bezig was daarmee dan de video zelf. Voelt beetje gerushed aan. Helaas zie je dat het dus wel een negatief effect heeft want zoals de post hierboven dat de concurrentie er frisser uitziet terwijl ze gewoon identiek zijn en hij een issue had met zn capture card settings van hdr naar sdr. Dus ergens had het beter geweest het opnieuw te doen. Het is dan wel voor de clicks idd. Maar meeste kijken de vergelijkingen van digital foundry die toch vaak het wel beter op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

tommy50 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:48:
[...]

Kan je over allebei de consoles zeggen
Je ziet wel dat ac valhalla op het laatste pas de optimalisatie gehad geeft ..
[...]

En wie zegt er dat niet ook geld voor concurrentie. Is meestal zo dat begin generatie we niet meteen mooiste/beste zien. Maja we gaan vanzelf zien of phil gelijk krijgt. Denk dat vooral de gamers deze generatie gaan winnen en de console warriors gaan verliezen.
Zal best maar ik kom hier voor Xbox. Het interesseert mij persoonlijk weinig of het geldt voor beide next gen consoles.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Rivanov schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:40:
[...]

Alleen al het feit dat men standaard het contrast op 100 zet, doet zeer mijn wenkbrauwen fronsen. Vind ik zeer onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]

Huh? Kan je niet ingame je voorkeur opgeven voor de mode waarin de game draait (perfomance of ray tracing)? Dat zou dan de eerste Xbox game zijn waarbij je dat via de system settings moet forceren (buiten een framerate cap).

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 13-11-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:46
Kan er misschien een apart topic worden geopend voor Xbox - TV gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:45:
[...]

Naja zielig wil ik het niet noemen. Het is meer dat hij denk ik graag voor digital foundry wil zijn met zn video. En dat hij dus meer bezig was daarmee dan de video zelf. Voelt beetje gerushed aan. Helaas zie je dat het dus wel een negatief effect heeft want zoals de post hierboven dat de concurrentie er frisser uitziet terwijl ze gewoon identiek zijn en hij een issue had met zn capture card settings van hdr naar sdr. Dus ergens had het beter geweest het opnieuw te doen. Het is dan wel voor de clicks idd. Maar meeste kijken de vergelijkingen van digital foundry die toch vaak het wel beter op orde hebben.
Hij had het gewoon niet moeten uploaden. Punt. Het geeft nu een vertekend beeld, daar heeft niemand wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
Mooie tabel, eigenaardig dat er gekozen is voor dynamic tone mapping onze vriend van hdtv liet weten best HGiG te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

Wybob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:50:
[...]

Mooie tabel, eigenaardig dat er gekozen is voor dynamic tone mapping onze vriend van hdtv liet weten best HGiG te nemen
De topic starter daar krijgt momenteel nogal veel shit over zich heen wat zijn aanbevelingen betreft. Ik houd het daarom lekker bij de settings van Teoh.

Heb meer vertrouwen in de settings van Teoh dan van die Italiaan op Resetera die blijkbaar settings overneemt van zijn niet door hem zelf gekalibreerde C6 / andere users.

[ Voor 18% gewijzigd door Licko op 13-11-2020 09:53 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Wybob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:50:
[...]

Gisteren die HGiG eens geselecteerd obv HDtv, maar dat heeft niet lang geduurd. Zo flets :|

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
[...]

Haha game op een monitor. Max 4k60 neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:45:
[...]
Huh? Kan je niet ingame je voorkeur opgeven voor de mode waarin de game draait (perfomance of ray tracing)? Dat zou dan de eerste Xbox game zijn waarbij je dat via de system settings moet forceren (buiten een framerate cap).
Jawel, je kunt in-game de Ray Tracing enablen/disablen.
Echter, als je de Xbox op 120Hz hebt ingesteld dan is de optie Ray Tracing niet te enablen. ;)

Je hebt enkel de optie om Ray Tracing handmatig te activeren/de-activeren als je de Xbox op 60Hz hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Retrospect schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:46:
Kan er misschien een apart topic worden geopend voor Xbox - TV gesprekken?
Dit zou inderdaad fijn zijn, nu staat dit topic vol met tv troubleshooting posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
shyheim schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:52:
[...]

Gisteren die HGiG eens geselecteerd obv HDtv, maar dat heeft niet lang geduurd. Zo flets :|
Je moet je calibratie van de xbox opnieuw uitvoeren en in je games

Zijn 8 bit standaard is ook een rare keuze, ik zet hem op 10bit xbox wijzigen naar pc ingang voor de 4:4:4

[ Voor 16% gewijzigd door Wybob op 13-11-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Hairball schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 02:46:
Ben net begonnen met de nieuwe COD. Dat start in Amsterdam. Ik werd daar begroet met "portie bitterballen" bij de eerste npcs buiten hahaha

Edit:

Het gesprek tussen die twee nps is hilarisch. Luister maar zelf.
Bedankt voor de spoilert, weten we dat ook weer...

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Rossi46 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:46:
[...]

Hij had het gewoon niet moeten uploaden. Punt. Het geeft nu een vertekend beeld, daar heeft niemand wat aan.
Ja ergens misschien wel ja. Maja als we allemaal alleen maar de juiste keuzes zouden maken was het een saaie wereld :P
Ik denk meer aan dat hij kleine youtuber is en dus gewoon de eerste wil zijn en daar de fout in is gegaan. Jammer en damage is done. Nu weer verder en zien wat digital foundry vermeld. Ben benieuwd of ze bij digital foundry misschien wat verder in de game zijn want bij nx was voornamelijk eerste gedeelte en later schijnt het wat zwaarder te worden voor de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:52:
[...]

Jawel, je kunt in-game de Ray Tracing enablen/disablen.
Echter, als je de Xbox op 120Hz hebt ingesteld dan is de optie Ray Tracing niet te enablen. ;)

Je hebt enkel de optie om Ray Tracing handmatig te activeren/de-activeren als je de Xbox op 60Hz hebt staan.
Mmhhhh, dat is wel jammer imo. Vond het juist fijn dat MS niet toestond dat developers een mode forceren (met uitzondering van HDR) op basis van de systeem instellingen.

Hopelijk wordt dat in een toekomstige patch aangepakt (hetzelfde voor DMC5S waar een ingame optie voor een framerate cap zeer welkom zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:26:
[...]

Als je Xbox op 120Hz ingesteld gaat, zie je in Black Ops bij Settings > Graphics dat 120hz Mode op Enabled staat.

Ray Tracing werkt dan niet. Die werkt enkel bij 60Hz.
Hmm dus je kunt niet in game switchen sowieso en moet steeds het spel afsluiten en in je Xbox settings duiken om te wisselen. Stel de ene game wil je op 120 Hz spelen en de andere op 60. Lijkt me wat omslachtig.

Net 120 Hz even geprobeerd maar ik merk geen verschil buiten de lagere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:34
(jarig!)
Wybob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:53:
[...]

Zijn 8 bit standaard is ook een rare keuze, ik zet hem op 10bit xbox wijzigen naar pc ingang voor de 4:4:4
Ik had het ook op HGIG gezet en opnieuw gecalibreerd maar vind het beeld veel te donker 🤔

Wel op 10bit en 4:4:4 PC gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Om er maar wat game praat in te gaan naast alle TVs :P

--------------------

XSX bevalt nu prima, paar early adoptor dingetjes waar je tegenaan loopt maar nog niks bijzonders. Eerste indrukken na een paar dagen in bezit:

- Quick Resume, paar keer getest maar werkte maar af en toe. (bekend probleem)
- 4K@120Hz werkt bij mij zonder problemen
- Games:
-- Watch Dogs Legion, ziet er aardig uit voor een cross-gen titel. Komende vanaf de XB1X versie merk je wel verschil, helemaal als het donker is.
-- Gears 5, 120fps _/-\o_ enkel nog multiplayer gespeeld
-- Forza Horizon 4, even kort gespeeld. Schitteringen in de sneeuw vind ik wat overdreven maar ziet er prima uit. Fast travel is nu daadwerkelijk "fast" en het wisselen van auto's is bijna instant.
-- Maneater (leuke game), XB1(X) versie nooit gespeeld dus kan daar niet veel over zeggen maar het speelt prima op de XSX.
-- Monster Hunter World, geen enhancements maar de performance op de XSX is een gigantische vooruitgang ten opzichte van de XB1X versie. Laadtijden zijn ook geen probleem meer in deze game.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 13-11-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:54:
[...]

Ja ergens misschien wel ja. Maja als we allemaal alleen maar de juiste keuzes zouden maken was het een saaie wereld :P
Ik denk meer aan dat hij kleine youtuber is en dus gewoon de eerste wil zijn en daar de fout in is gegaan. Jammer en damage is done. Nu weer verder en zien wat digital foundry vermeld. Ben benieuwd of ze bij digital foundry misschien wat verder in de game zijn want bij nx was voornamelijk eerste gedeelte en later schijnt het wat zwaarder te worden voor de consoles.
True true. Ach, ik kijk voor dit soort dingen eigenlijk al jaren enkel DF (trotse Patreon supporter ook :Y :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:02:
[...]

Hmm dus je kunt niet in game switchen sowieso en moet steeds het spel afsluiten en in je Xbox settings duiken om te wisselen. Stel de ene game wil je op 120 Hz spelen en de andere op 60. Lijkt me wat omslachtig.

Net 120 Hz even geprobeerd maar ik merk geen verschil buiten de lagere kwaliteit.
Zo werkt het toch helemaal niet? Dat was bij 30 en 60 toch ook helemaal niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Rossi46 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:11:
[...]

True true. Ach, ik kijk voor dit soort dingen eigenlijk al jaren enkel DF (trotse Patreon supporter ook :Y :+ ).
Hahah nice ! Ja ik heb nog geen 4k tv dus heeft patreon geen nut voor mezelf en zou dan alleen financiële steun zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:13:
[...]

Hahah nice ! Ja ik heb nog geen 4k tv dus heeft patreon geen nut voor mezelf en zou dan alleen financiële steun zijn.
Snap ik. Maar het is het overwegen waard als je er straks wel over beschikt :) Je ziet dan pas goed hoe hoog te compressie van YouTube is en welk negatief effect het heeft op de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rossi46 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:13:
[...]

Zo werkt het toch helemaal niet? Dat was bij 30 en 60 toch ook helemaal niet nodig?
Nee dat had ik ook gedacht maar ik krijg alleen 120 Hz als ik in display settings 120 Hz kies. Idem voor 60 Hz.

In CoD staat expliciet dat als je Ray tracing will je 120 Hz uit moet zetten in de console settings... Dat is wel een fail zeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 13-11-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DM89 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:10:
[...]

Ik had het ook op HGIG gezet en opnieuw gecalibreerd maar vind het beeld veel te donker 🤔

Wel op 10bit en 4:4:4 PC gezet.
Hoe dan?
Ik krijg dat met geen mogelijkheid voor elkaar.

HGIG is prima voor mij qua helderheid. Ook nu overdag.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 13-11-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Rossi46 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:15:
[...]

Snap ik. Maar het is het overwegen waard als je er straks wel over beschikt :) Je ziet dan pas goed hoe hoog te compressie van YouTube is en welk negatief effect het heeft op de beeldkwaliteit.
Ja misschien wel idd, ja je ziet bij 1080p al de compressie dus met 4k lijkt me dat nog erger.. youtube mag daar echt wel eens wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:13:
[...]

Er zijn blijkbaar een paar games die wat vreemd gedrag hebben qua instellingen op de nieuwe machines.

DMC5 bijvoorbeeld hanteert op Xbox de output frequentie als framerate cap. Staat je systeem op 120Hz ingesteld dan krijg je een instabiele framerate, staat je systeem op 60fps ingesteld dan krijg je een soepele 60fps. Op de PS5 is dit helemaal apart waar de game 120Hz forceert wanneer je een 120Hz scherm gebruikt met als gevolg dat het beeld gedownsampled wordt naar 1440p of 1080p als je HDMI 2.0 gebruikt.

Hopelijk blijven dit soort eigenaardigheden beperkt tot de launch titels en worden die in de nabije toekomst gepatched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ai caramba. Als ik vanuit Call of Duty Black Ops via de home knop settings open crasht de Xbox...

Alles nog maar eens gereset maar ik krijg dus geen 4:4:4 wat ik ook instel. Zucht. Langzaam wel klaar mee. Buggy ellende.

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 13-11-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Caayn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:20:
[...]
Er zijn blijkbaar een paar games die wat vreemd gedrag hebben qua instellingen op de nieuwe machines.

DMC5 bijvoorbeeld hanteert op Xbox de output frequentie als framerate cap. Staat je systeem op 120Hz ingesteld dan krijg je een instabiele framerate, staat je systeem op 60fps ingesteld dan krijg je een soepele 60fps. Op de PS5 is dit helemaal apart waar de game 120Hz forceert wanneer je een 120Hz scherm gebruikt met als gevolg dat het beeld gedownsampled wordt naar 1440p of 1080p als je HDMI 2.0 gebruikt.

Hopelijk blijven dit soort eigenaardigheden beperkt tot de launch titels en worden die in de nabije toekomst gepatched.
Zullen wel beginnersfoutjes zijn, die (hopelijk) eruit worden gepatched.
v8power67 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ja misschien wel idd, ja je ziet bij 1080p al de compressie dus met 4k lijkt me dat nog erger.. youtube mag daar echt wel eens wat mee doen.
Wat mij betreft koppelen ze mogelijkheid voor een lagere compressie aan het Premium abonnement. Maar ja, dat gaat enkel werken op nieuwe uploads denk ik, de huidige uploads zijn immers al gecomprimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weet iemand hoe je de Xbox Series X controller werkend krijgt op een iPhone of iPad? Ik kan de controller met Bluetooth pairen. Echter als ik de App open op zowel mijn iPad of iPhone en start een sessie om remote te spelen, krijg ik constant de melding ''een controller verbinden, je moet een ondersteunde controller verbinden met behulp van USB of bluetooth''. Je kunt dan op Blue-tooth instellingen drukken, maar dan zie ik mijn controller gewoon verbonden... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:17:
[...]

Hoe dan?
Ik krijg dat met geen mogelijkheid voor elkaar.

HGIG is prima voor mij qua helderheid. Ook nu overdag.
Je xbox bij ingang omzetten naar pc (video), in je xbox 10bit aanzetten. Volgens de test video van HDTV heb je chroma 4:4:4, ik merk minder banding. Pas op de instellingen moet je opnieuw instellen voor de input

[ Voor 6% gewijzigd door Wybob op 13-11-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wybob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:36:
[...]

Je xbox bij ingang omzetten naar pc, in je xbox 10bit aanzetten. Volgens de test video van HDTV heb je chroma 4:4:4, ik merk minder banding

[YouTube: How to use LG OLED CX as PC Monitor (GSync Settings and 120hz Display Settings)]
Staat op PC en 10 bit.

Gebruik deze test afbeelding http://abload.de/img/chromaresmzjib.png
Ik zie dan dus alleen 4:2:2

Als ik de Xbox op 120 Hz krijg ik via die VRR Info op de CX te zien dat ie in RGB werkt en zie ik wel 4:4:4 in de test afbeelding.

Maar ik wil dus de beste beeldkwaliteit, aangezien ik het verschil met 120 Hz niet zie, maar op 60 Hz kan ik geen 4:4:4 krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 13-11-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:25:
Alles nog maar eens gereset maar ik krijg dus geen 4:4:4 wat ik ook instel. Zucht. Langzaam wel klaar mee. Buggy ellende.
Je bent een Tweaker, je weet dat er bij nieuwe apparaten kinderziektes in kunnen zitten en toch ga je klagen? Niemand verplicht het je te kopen op launch day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 00:56:
Gears Tactics is echt zeer vermakelijk :). Zowel de gameplay is leuk, als het verhaal (als je een gears fan bent) via mooie cutscenes. Ik ben bang dat Valhalla even moet wachten :).

Is eigenlijk nog maar mijn 2e game in dit genre (eerder dit jaar Wasteland 3), maar moet zeggen dat het me erg goed bevalt.

3 dagen nu met de Series X en nog gelukkig nergens tegen aan gelopen. Ben er echt happy mee. :) De QOL improvements zijn echt tof. Speelde eerder op de avond Gears Tactics en toen even Fifa samen met een vriend en daarna weer verder met Tactics en via Quick Resume zat ik gewoon binnen 5 seconden weer gewoon in een missie waar ik gebleven was. Echt ideaal.

Zit nu te kijken naar een nieuwe tv en dat wordt waarschijnlijk de CX, alleen hoop ik dat de problemen die ik hier af en toe lees uitzonderingen zijn op de regel.
Is gears Tactics veel mooier op de series x dan de normale x? Toevallig gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:37:
[...]

Staat op PC en 10 bit.

Gebruik deze test afbeelding http://abload.de/img/chromaresmzjib.png
Ik zie dan dus alleen 4:2:2

Als ik de Xbox op 120 Hz krijg ik via die VRR Info op de CX te zien dat ie in RGB werkt en zie ik wel 4:4:4 in de test afbeelding.

Maar ik wil dus de beste beeldkwaliteit, aangezien ik het verschil met 120 Hz niet zie, maar op 60 Hz kan ik geen 4:4:4 krijgen.
Klopt 60hz is geen rgb op pc output op de LG.
Je kan toch perfect de console op 120hz laten staan met de vrr gaat hij 60fps ook spoepel weergeven.

Hz is geen fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:44:
[...]

Is gears Tactics veel mooier op de series x dan de normale x? Toevallig gecheckt?
Nee, ik heb mijn One X sinds dinsdag opgeruimd. Ik ben ook niet zo van het vergelijken van graphics als sommigen hier :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:48
Springbokkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:36:
[...]

One way to find out, hè.

Ik heb in ieder geval goede ervaringen met opladen en xbox one/one s/one x uit,
Kan dit inmiddels bevestigen. Vannacht de controller opgeladen, met de console uit. Helemaal vol :) . Dikke prima dus (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Laatst online: 16:32
Zag een filmpje op YouTube wat aangaf dat de Xbox lager dropt dan de ps5 qua resolutie.

Lijkt me zo vreemd aangezien de Xbox toch de sterkere gpu/cpu heeft?

YouTube: Assassin's Creed: Valhalla - The Next Gen Console Comparison - PS5 |...

[ Voor 40% gewijzigd door Smeldor op 13-11-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wybob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:44:
[...]

Klopt 60hz is geen rgb op pc output op de LG.
Je kan toch perfect de console op 120hz laten staan met de vrr gaat hij 60fps ook spoepel weergeven.

Hz is geen fps
Why for the life of me...
Black Ops werkt om te beginnen al niet met VRR want als hij op 120 Hz staat kun je niet kiezen voor ray tracing en ook niet in het menu van het spel 120 Hz uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Laatst online: 12-09 10:24
[...]

Je doet aannames gebaseerd op niks. Phil bevestigd dat de huidige games niet het maximale uit de console haalt. Verder heb ik het niet over andere consoles alleen series x, snap je opmerking dan ook verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Wybob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:53:
[...]

Hgig is dan ook iets wat zowel door de console, de tv als de game moet worden ondersteunt.

Naar mijn weten zijn er nog weinig games met hgig support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:50:
[...]

Black Ops werkt om te beginnen al niet met VRR want als hij op 120 Hz staat kun je niet kiezen voor ray tracing en ook niet in het menu van het spel 120 Hz uitzetten.
Waarom zou VRR niet werken als raytracing niet aanstaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FrankoNL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:52:
[...]

Waarom zou VRR niet werken als raytracing niet aanstaat? :?
Ik bedoel dat ik niet zelf kan kiezen voor een lagere Hz in het spel zolang de Xbox op 120 Hz staat. Dus hij staat daar op gelocked, wat ik gewoon echt raar vind. Dat mijn paneel 120 Hz kan en VRR moet toch voldoende zijn om zelf te kunnen kiezen op hoeveel Hz of met welke opties aan je wil spelen.

Je kunt nu dus onmogelijk ray tracing hebben en RGB, dus hoe je het ook wendt of keert, je haalt niet de beste beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybob
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik heb het spel nog niet, maar ray tracing op 120fps lijkt me uitgesloten op alle next gen consoles. Als je de rat tracing aanzet gaat het spel renderen op 60fps en je kan de output op 120hz laten staan van je box, zal perfect werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wybob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:56:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik heb het spel nog niet, maar ray tracing op 120fps lijkt me uitgesloten op alle next gen consoles. Als je de rat tracing aanzet gaat het spel renderen op 60fps en je kan de output op 120hz laten staan van je box, zal perfect werken
Dat snap ik, ik wil ray tracing op 60 Hz, maar nee dat gaat dus niet.

Je MOET in je console settings dan 60 Hz kiezen, wil je dan een ander spel doen mag je weer de settings in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGlpYwWnSmbCQiT3EU-gdaDQ7v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSdByFVYUPnkJ29noXXpFln6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyDoSzLLLtZ_pzInAjJExeflHmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8qoyYo9Kc5f1wt5ZnBmpA6e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 13-11-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Phusebox schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:55:
[...]

Ik bedoel dat ik niet zelf kan kiezen voor een lagere Hz in het spel zolang de Xbox op 120 Hz staat. Dus hij staat daar op gelocked, wat ik gewoon echt raar vind. Dat mijn paneel 120 Hz kan en VRR moet toch voldoende zijn om zelf te kunnen kiezen op hoeveel Hz of met welke opties aan je wil spelen.

Je kunt nu dus onmogelijk ray tracing hebben en RGB, dus hoe je het ook wendt of keert, je haalt niet de beste beeldkwaliteit.
Ahhh zo. Overigens heeft HDTV test op youtube wel eens uitgelegd waarom de 8 bit optie op de xbox One X de juiste optie is, niet het selecteren van 10bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Rossi46 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:32:
[...]

Zullen wel beginnersfoutjes zijn, die (hopelijk) eruit worden gepatched.
Zeker. Ik kan mij ook niet voorstellen dat een optionele 60fps framerate cap zo moeilijk is om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Wybob schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:56:

De rat tracing. Sorry, maar ik vind hem wel leuk eigenlijk. Toevallig in Hamelen? :+

Xbox Live: Springbok NL

Pagina: 1 ... 17 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord