Lokaal streamen snap ik best (en gebruik ik volop wanneer vrouw tv kijkt), maar online streaming services snap ik -echt- niet waarom mensen hiervoor zouden kiezen. Los daarvan is de streaming service van MS momenteel echt niet zo goed. Veel macroblocking (zelfs bij lokaal streamen kan je dit voorhebben) en traaaage xbox one s hardware. Als ze willen inzetten op streaming gaat er toch grote verbetering moeten komen.
Opzich doet Sony toch ook 4 AAA per jaar?devilsnight schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:25:
Dus vier first party titels per jaar. No way dat dit allemaal grote jongens (AAA) zullen zijn. Dus laten we zeggen twee AAA en twee AA per jaar. Not bad at all. Benieuwd vanaf wanneer dit echt gaat gebeuren.
Vraag me ook af of dit zal betekenen dat we maar één RPG per jaar krijgen, zo ja.....dan kunnen we nog echt lang wachten op Avowed, Fable, de RPG van inXile, om nog maar te zwijgen over The Elder Scrolls VI. Pfffffff.
Good point.giantgiantus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:25:
[...]
Opzich doet Sony toch ook 4 AAA per jaar?
Returnal wordt wel als AAA gezien, Ratchet sowieso, als Horizon FW nog komt dit jaar, dan die sowieso...maar verder? Ik denk dat Sony dit jaar de 4 niet haalt.
Dat denk ik ook dat het niet zo snel gaat gebeuren, Sony PS is en blijft een heel sterk merk. Ik vind het gek als ik op feestjes/sporten/vrienden ofzo met andere mensen over gaming praat en dat iedereen zo verbaasd reageert als ik zeg dat ik een Xbox heb. Dan krijg ik vaak direct de reactie waarom geen Playstation?FrankoNL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:04:
[...]
Ik vraag me wel af of MS ooit de kroon van Sony nog gaan afpakken. In Europa zijn ze toch echt een stuk kleiner dan Sony en in Azië zijn ze helemaal niet bestaand.
Don't get me wrong: I love my series X ... maar ik denk dat Sony gewoon marktleider blijft. Xbox kan uiteraard wel haar eigen positie verwerven (en behouden).
Gelukkig heb ik 5 vrienden weten te overtuigen om voor een XSX te gaan en iedereen is er happy mee, behalve 1tje die blijft klagen dat XSX geen crossplay uit kan zetten bij Warzone (PC cheaters blah blah blah
Lijkt wel alsof PS de norm is in Nederland. Ik gun het beide partijen dat ze naast elkaar bestaan en ik heb ook een aantal Playstations gehad, maar ik blijf een Xbox gamer in hart en nieren.
Heb een Xbox gehad en een Xbox 360 en die waren veel populairder toen, denk dat de PS 4 in Nederland echt heel goed heeft verkocht en ze hadden ook wel een aantal dikke games
Haha herkenbaar. In mijn vriendengroep/omgeving is het echter wel andersom, iedereen heeft de nieuwste Xbox. Zal wellicht ook een leeftijds-dingetje zijn (varieert van 27 - 33 jaar)JDL15 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:30:
[...]
[...] Ik vind het gek als ik op feestjes/sporten/vrienden ofzo met andere mensen over gaming praat en dat iedereen zo verbaasd reageert als ik zeg dat ik een Xbox heb. Dan krijg ik vaak direct de reactie waarom geen Playstation?
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Is er ergens een minimum aan budget wat je moet spenderen om AAA te worden genoemd?… Dat begrip heeft zo weinig nut als er geen definitie aan wordt gekoppeld.
Het heeft in mijn optiek al sowieso weinig nut, want budget staat niet voor plezier.
Ik heb Knock-out City al 70 uur met enorm veel plezier gespeeld via Gamepass. Een game die ik zonder Gamepass of free Trial niet eens geprobeerd zou hebben. Een AA titel, wat vele AAA titels qua plezier en tijd doet verbleken.
Ik heb Knock-out City al 70 uur met enorm veel plezier gespeeld via Gamepass. Een game die ik zonder Gamepass of free Trial niet eens geprobeerd zou hebben. Een AA titel, wat vele AAA titels qua plezier en tijd doet verbleken.
[ Voor 49% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-06-2021 16:56 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik weet bijna zeker dat die big budget AAA Hollywood style (superlatieven schieten te kort) knallers zoals Horizon, TLOU, GoW(ik vergeet er nog een paar), het domein zullen blijven van Sony. Daar is hun hele beleid op gebaseerd.giantgiantus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:21:
[...]
Ik denk en hoop dat je gelijk hebt. Maar ik maak me pas geen “ zorgen” meer als er een paar echt goede big budget games uitgebracht worden. Als dat niet gebeurd is er nog geen man overboord overigens want zat mensen die ook veel plezier hebben met het huidige aanbod. Zelf heb ik maar paar uur tijd per week en dan wil ik gewoon big budget toppers spelen. Juist die games heeft MS in de afgelopen periode (muv Ori en Forza) te weinig uitgebracht.
MS heeft met de aquasitie van Bethesda ook uitzicht op een aantal grote knallers, buiten de Halo's, Forza's en dergelijke om.
Daarnaast is MS gewoon super innovatief bezig, kijk naar het nieuws van vandaag ook weer. Maar er moeten gewoon echt een paar knallers van jewelste verschijnen binnen nu en 2 of 3 jaar, de reden om een Xbox of stick of whatever met Gamepass te halen. Dan heb ik het niet over titels als bijvoorbeeld Grounded of The Medium, hoe leuk ook, maar echte knallers. Fable, Avowed, Fallout, Elders Scrolls, Starfield enz. enz.
Je hebt gelijk. Ik kan alleen zeggen wat ik er mee bedoel en dat zijn de grote Halo games van vroeger, Tomb Raider, Forza’s, Sony exclusives etc. Daar heeft MS nu weinig van en het lijkt alsof ze dat wel willen gaan leveren.uchiha tijntje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:54:
Is er ergens een minimum aan budget wat je moet spenderen om AAA te worden genoemd?… Dat begrip heeft zo weinig nut als er geen definitie aan wordt gekoppeld.Het heeft in mijn optiek al sowieso weinig nut, want budget staat niet voor plezier.
The Ascent video met developer commentary.
FOR AGATHA ! FOR GLORY !!Sipio schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:48:
In November van dit jaar een halve eeuw oud,.. FOR THE CROSS AND LIOOOOOONNNN!...
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
3 studios erbij?
26 is definitely "more than 23 studios worldwide creating games for Xbox"
— Tom Warren (@tomwarren) 10 juni 2021
Die one s hardware gaat ook vervangen worden (was volgens mij ook al een tijdje bekend dat dat de bedoeling was, maar wellicht dat de chip tekorten daar ook nog wat vertraging in gebracht hebben).Krimglas schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:25:
[...]
Lokaal streamen snap ik best (en gebruik ik volop wanneer vrouw tv kijkt), maar online streaming services snap ik -echt- niet waarom mensen hiervoor zouden kiezen. Los daarvan is de streaming service van MS momenteel echt niet zo goed. Veel macroblocking (zelfs bij lokaal streamen kan je dit voorhebben) en traaaage xbox one s hardware. Als ze willen inzetten op streaming gaat er toch grote verbetering moeten komen.
Verder vraag ik me af of er dan ook een mogelijkheid komt om games te kopen en te streamen of dat mensen die alleen streamend spelen dan volledig overgeleverd zijn aan hoe lang een game in gamepass blijft staan. Op de console heb ik niet zo'n problemen met dat games er soms weer vanaf gaan. Heb je een game ontdekt die je echt wil blijven spelen dan is het het ook wel waard om hem dan gewoon alsnog te kopen. Maar met zo'n streaming stick zou het dan wellicht kunnen betekenen dat de mogelijkheid om de game te spelen volledig verdwijnt.
Gamertag: FinrazielNL
Nu ben ik in de gelukkige financiële positie dat ik ze allebei heb, maar ik herken het wel. Ps is de norm, Xbox het buitenbeentje. Maar het is niet alleen onder gamers. Mijn vriendin, een niet gamer, had nog niet eens van Xbox gehoord. Voor die mensen is alles een “PlayStation”. Dat gaat denk ik niet meer veranderen.JDL15 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:30:
[...]
Dat denk ik ook dat het niet zo snel gaat gebeuren, Sony PS is en blijft een heel sterk merk. Ik vind het gek als ik op feestjes/sporten/vrienden ofzo met andere mensen over gaming praat en dat iedereen zo verbaasd reageert als ik zeg dat ik een Xbox heb. Dan krijg ik vaak direct de reactie waarom geen Playstation?
Gelukkig heb ik 5 vrienden weten te overtuigen om voor een XSX te gaan en iedereen is er happy mee, behalve 1tje die blijft klagen dat XSX geen crossplay uit kan zetten bij Warzone (PC cheaters blah blah blah)
Lijkt wel alsof PS de norm is in Nederland. Ik gun het beide partijen dat ze naast elkaar bestaan en ik heb ook een aantal Playstations gehad, maar ik blijf een Xbox gamer in hart en nieren.
Heb een Xbox gehad en een Xbox 360 en die waren veel populairder toen, denk dat de PS 4 in Nederland echt heel goed heeft verkocht en ze hadden ook wel een aantal dikke games
Als Xbox nou ook nog eens met games kwam op het niveau van Sony studio’s, dat zou helemaal fijn zijn
Er is vandaag een persbericht uitgegaan vanaf Xbox over de toekomst van game pass en xcloud. Daarin is inderdaad ook aangegeven dat de transitie van xcloud naar series x bijna is afgerond.Finraziel schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:42:
[...]
Die one s hardware gaat ook vervangen worden (was volgens mij ook al een tijdje bekend dat dat de bedoeling was, maar wellicht dat de chip tekorten daar ook nog wat vertraging in gebracht hebben).
Verder vraag ik me af of er dan ook een mogelijkheid komt om games te kopen en te streamen of dat mensen die alleen streamend spelen dan volledig overgeleverd zijn aan hoe lang een game in gamepass blijft staan. Op de console heb ik niet zo'n problemen met dat games er soms weer vanaf gaan. Heb je een game ontdekt die je echt wil blijven spelen dan is het het ook wel waard om hem dan gewoon alsnog te kopen. Maar met zo'n streaming stick zou het dan wellicht kunnen betekenen dat de mogelijkheid om de game te spelen volledig verdwijnt.
Die dagen voorafgaand aan de presentatie zijn haast nog leuker dan de presentatie zelf. Heerlijk al die geruchten
Waar heeft ome Phil nou weer een paar zakken met dollars gedropt
We zullen het snel genoeg horen.DutchOwnage schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:48:
[...]
Die dagen voorafgaand aan de presentatie zijn haast nog leuker dan de presentatie zelf. Heerlijk al die geruchten
Waar heeft ome Phil nou weer een paar zakken met dollars gedropt
Ik denk wat kleinere studios die wat games genres in hun portfolio hebben, die ms nog niet of weinig bezit.
Ja ik had het artikel op de frontpagina gezien, maar ik zie dat ik zoals zo vaak beter meteen naar de bron had kunnen gaan. Dat artikel zei alleen maar dat Microsoft het ging doen... Mijn gedachte was dan ook 'dat wisten we toch allang?'FrankoNL schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:44:
[...]
Er is vandaag een persbericht uitgegaan vanaf Xbox over de toekomst van game pass en xcloud. Daarin is inderdaad ook aangegeven dat de transitie van xcloud naar series x bijna is afgerond.
Maar ja dat krijg je als mensen die eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in de materie alleen even een persbericht zien en dan een artikeltje typen.
Dat is wel mooi als ze bijna klaar zijn dan
Ik hoop dat ze ook opschieten met het beschikbaar maken op de console zelf (en niet moeilijk via de browser). Lijkt me top om een game even uit te proberen of vast te beginnen terwijl hij downloadt. En ideaal voor gamepass quests
Deze al voorbijgekomen in het topic?
Betreft nog een gerucht maar zou wel een welkom gerucht zijn.
Ben heel benieuwd hoe flight simulator draait op de Series X.
https://gamer.nl/artikele...ijk-op-15-juni-voor-xbox/
Betreft nog een gerucht maar zou wel een welkom gerucht zijn.
Ben heel benieuwd hoe flight simulator draait op de Series X.
https://gamer.nl/artikele...ijk-op-15-juni-voor-xbox/
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Inderdaad. Gewoon kijken hoe de wereld er van boven een beetje uitziet. Ik heb een poosje een oculus rift gehad. Google earth vond ik een van de leukste dingen om te doen. Maar die was vrij slecht aangepast, dus werd er nogal misselijk van en het was erg in de beginfase. Wat ik tot nu toe op youtube van MSFS zie is gewoon leuk.uchiha tijntje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:54:
[...]
Ik ga het spel zeker spelen, maar dan vooral voor de sightseeing. Niet voor tripjes van 4 uur boven een oceaan.Na 1.5 jaar in lockdown in eigen land lijkt me dat echt heerlijk
.
Ik ga niet echt leren vliegen, maar gewoon lekker basic starten in de lucht en dan rondvliegen op de simpelste manier.
Heb een paar jaar geleden een rondvlucht is een cesna gedaan, dat vond ik ook echt heel geslaagd.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Het gaat om mensen die niet altijd thuis zitten, maar wel willen gamen. Op een gegeven moment heb je de mobiele games al gezien en wil je wat anders.Krimglas schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:25:
[...]
Ik zat laatst bij de bandenboer te wachten op een bandenwissel. Toch weer een uurtje waar je zit te niksen. Denk verder aan mensen die (vaak) ergens in een wachtkamer zitten. Of mensen die veel onderweg zijn. Truckers willen ook wel wat doen tijdens hun pauze. Mensen die in de trein zitten of juist wachten op het perron. Genoeg te bedenken waarbij online streaming toch best chill is.
Voor de meesten is het 90% van de tijd toch niet echt een oplossing, maar voor de 10% waar wel een momentje is voor ontspanning, kan het best een interessante oplossing zijn. Zeker met alle verbeteringen in infrastructuur.
Het grote probleem is dat veel games niet lekker schalen naar een klein scherm, maar dat is denk ik een kwestie van tijd.
Zo'n stick zie ik mijzelf wel gebruiken als ik ergens op hotel verblijf. Begin dit jaar voor werk in Toulouse* gezeten en toen mijn Stadia controller + Chromecast meegenomen. HDMI poort was gelukkig niet geblokkeerd en kon zo toch nog Cyberpunk spelen op de hotelkamer. Nu was er ook een prima internetverbinding in dat hotel, dat hielp natuurlijk ook.
Maar voor complete vervanging van mijn console thuis ben zelfs ik niet casual gamer genoeg
Maar: meer mogelijkheden is altijd een pluspunt in mijn boek.
Maar voor complete vervanging van mijn console thuis ben zelfs ik niet casual gamer genoeg
offtopic:
* als je ooit eens met je geliefde een weekendje weg wil naar een wat minder standaard locatie: Toulouse is een dikke aanrader. Zuid-Frankfrijk met Catalaanse mentaliteit, universiteitsstad dus veel leven in de stad en kwa uitgaan en eten alles wat je zou willen op een weekendje weg.
* als je ooit eens met je geliefde een weekendje weg wil naar een wat minder standaard locatie: Toulouse is een dikke aanrader. Zuid-Frankfrijk met Catalaanse mentaliteit, universiteitsstad dus veel leven in de stad en kwa uitgaan en eten alles wat je zou willen op een weekendje weg.
[ Voor 23% gewijzigd door Wom op 10-06-2021 20:08 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Bij Summer Game Fest is een (voor mij) nieuwe titel gepresenteert die Xbox exclusief lijkt (komt ook direct naar Game Pass bij release): The Anacrusis.
The Anacrusis is a four player co-op shooter by former Valve developer Chet Faliszek. It is being released on Xbox Series X|S, Xbox One, Steam, Epic Game Store, and #XboxGamePass
[ Voor 32% gewijzigd door Wom op 10-06-2021 21:06 ]
Nog een andere titel die vooralsnog op consoles alleen naar Xbox komt: Planet of Lana
Summer Game Fest is voor mij nog niet echt een geslaagd evenement. Heb nog niets gezien wat voor mij interessant is. Denk dat ik zondag veel meer aan mijn trekken ga komen.
Battlefield wacht ik eerst af tot de open beta. Op zich is de prijs niet het probleem met pre-order korting en een VS account maar ik wil eerst weten wat er allemaal aan content in zit buiten 7 verschillende maps want dat is wat karig.
Hopelijk zondag ook nieuws over Grim Dawn. De game is op 2 april bij MS ingediend voor goedkeuring dus zou onderhand weleens uit mogen gaan komen.
Battlefield wacht ik eerst af tot de open beta. Op zich is de prijs niet het probleem met pre-order korting en een VS account maar ik wil eerst weten wat er allemaal aan content in zit buiten 7 verschillende maps want dat is wat karig.
Hopelijk zondag ook nieuws over Grim Dawn. De game is op 2 april bij MS ingediend voor goedkeuring dus zou onderhand weleens uit mogen gaan komen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Tunic demo komt er aan, komende dinsdag! Er komt weer een ID@Xbox evenement, zoals we dat vorig jaar hebben gezien. Dus niet enkel Tunic zal als demo speelbaar zijn.
Demo… T wordt eens tijd voor een releaseWom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:35:
Tunic demo komt er aan, komende dinsdag! Er komt weer een ID@Xbox evenement, zoals we dat vorig jaar hebben gezien. Dus niet enkel Tunic zal als demo speelbaar zijn.
Is de demo nu wel op de xbox of weer enkel pc.
Ah hier meer info:
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true
[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-06-2021 21:43 ]
Jaaa Elden Ring!! Nice!
Zitten leuke dingetjes tussen. Lake, Echo Generation. Die laatste maakt toch een vette knipoog naar Stranger Things?uchiha tijntje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:42:
[...]
Demo… T wordt eens tijd voor een release![]()
Is de demo nu wel op de xbox of weer enkel pc.
Ah hier meer info:
Toch wel benieuwd, vond het eerste deel zeker potentie hebben.
https://tweakers.net/nieu...-voor-consoles-en-pc.html
[ Voor 52% gewijzigd door Lastpost. op 10-06-2021 22:07 ]
Grrrr, nu ik de trailer van Elden Ring heb gezien ben ik stiekem toch weer wat gehyped voor wat we zondag allemaal te zien krijgen.
40 demos vanaf 15 juni lees ik, nice!
Elden Ring, gaat ongetwijfeld top worden en ik had die releasedatum niet verwacht. Maar ik had zelf niet verwacht dat het zo extreem veel op Dark Souls zou lijken. Als Elden Ring niet bekend was en iemand had gezegd "zie hier de trailer van Dark Souls 4" dan had ik dat meteen geloofd!
Gezien dit een open world game is hoop ik wel dat het niet qua features exact doet wat Dark Souls doet, dus bonfires en respawning enemies en shit. Maar het zou me niet verbazen als dit wel het geval is, zelfs Sekiro had dit.
Elden Ring, gaat ongetwijfeld top worden en ik had die releasedatum niet verwacht. Maar ik had zelf niet verwacht dat het zo extreem veel op Dark Souls zou lijken. Als Elden Ring niet bekend was en iemand had gezegd "zie hier de trailer van Dark Souls 4" dan had ik dat meteen geloofd!
Gezien dit een open world game is hoop ik wel dat het niet qua features exact doet wat Dark Souls doet, dus bonfires en respawning enemies en shit. Maar het zou me niet verbazen als dit wel het geval is, zelfs Sekiro had dit.
Op gebied van Elden Ring bedoel je? Heb begrepen dat daar niks van getoond wordt tijdens de Xbox showcase.uchiha tijntje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:01:
Grrrr, nu ik de trailer van Elden Ring heb gezien ben ik stiekem toch weer wat gehyped voor wat we zondag allemaal te zien krijgen.
I just know that Bandai Namco turned down a deal to put this trailer into the Xbox showcase. And I know it was not because everything in the Xbox showcase is Game Pass, to answer a common question.
— Grubb (@JeffGrubb) 10 juni 2021
Grafisch gezien vind ik het niet veel bijzonders. Dat komt natuurlijk ook door games zoals Demon's Souls Remake en vele andere games, maar poeh....niet super. Iemand op XboxEra maakte zelfs de vergelijking met Skyrim. Like a 2022 game with Skyrim era graphics. Dat is wel erg overdreven gelijk weer maar toch.uchiha tijntje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:01:
Nee gewoon in het algemeen. Was vrij neutraal qua verwachtingen, maar zo'n trailer van Elden Ring maakt me toch weer erg enthousiast over nieuwe games die we te zien krijgen.Wom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:04:
[...]
Op gebied van Elden Ring bedoel je? Heb begrepen dat daar niks van getoond wordt tijdens de Xbox showcase.
[Twitter]
Geef mij de gameplay van Fromsoftware in 8 bit graphics en nog steeds zijn die games beter dan 95% van wat er uit komtdevilsnight schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:05:
[...]
Grafisch gezien vind ik het niet veel bijzonders. Dat komt natuurlijk ook door games zoals Demon's Souls Remake en vele andere games, maar poeh....niet super. Iemand op XboxEra maakte zelfs de vergelijking met Skyrim. Like a 2022 game with Skyrim era graphics. Dat is wel erg overdreven gelijk weer maar toch.
Dark Souls 1 is een van mijn tofste game ervaringen en Sekiro is voor mij gewoon een van de beste games van de afgelopen generatie.
[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-06-2021 23:17 ]
Like Sekiro and Dark Souls had a baby
\[T]/Wom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:47:
[Afbeelding]
Elden Ring heeft ook een release date gekregen.
Oh, herkenbaar. Ben in persoon de meest nuchtere man die je kunt tegenkomen, maar als je van die grote bombastische scenes ziet, kun je alleen maar hopen op veel meer van dergelijke momenten komende zondag. Ze weten in de gamesindustrie inmiddels ook wel al een paar jaar hoe het werkt.uchiha tijntje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:14:
[...]
Nee gewoon in het algemeen. Was vrij neutraal qua verwachtingen, maar zo'n trailer van Elden Ring maakt me toch weer erg enthousiast over nieuwe games die we te zien krijgen.
Master Chief en de bekende Halo-tune op de achtergrond terwijl je langzaam een groene weidse battlefield ziet en ik zit te fangirlen van hier tot Tokio hoor.
Het lijkt inderdaad meer de vlottere combat van Sekiro te hebben dan dat tragere van Souls, en dat is nice! Maar ik hoop dat ze met andere dingen komen dan wederom respawns van enemies, bonfires. Het mag zoals Souls aanvoelen, maar graag ook echt flink wat nieuwe features.
Ben zo blij dat de franchise terug is op Xbox! Maar die Engelse stemmen, hell nooooo! Dat gaat hem echt niet worden, die smijt ik meteen op Japans.
Bandai heeft dit weekend ook een stream, ongetwijfeld beelden van de game daar.
Ben het niet met je eens.devilsnight schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:24:
[...]
Het lijkt inderdaad meer de vlottere combat van Sekiro te hebben dan dat tragere van Souls, en dat is nice! Maar ik hoop dat ze met andere dingen komen dan wederom respawns van enemies, bonfires. Het mag zoals Souls aanvoelen, maar graag ook echt flink wat nieuwe features.
Laat Souls aub Souls blijven !
Er zijn genoeg andere games zonder bonfires en respawns (Chivalry 2 is een goed voorbeeld van Dark Souls zonder Souls
Ik vind het een gouden formule en verwacht dat FROM hier net zo over denkt.
Helemaal mee eensjustifire schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:56:
[...]
Ben het niet met je eens.
Er zijn genoeg andere games zonder bonfires en respawns (Chivalry 2 is een goed voorbeeld van Dark Souls zonder Souls)
#ELDENRING Details
— Shinobi602 (@shinobi602) 10 juni 2021
-Create your own character
-Fromsoft's biggest game yet
-Interconnected seamless open world
-Day/Night cycle + dynamic weather system
-NPCs in the world can help or hurt you
-Smart Delivery on Series X or free upgrade on PS5
More: https://t.co/l1172iFNSs pic.twitter.com/s5u9m4KPEE
Xbox E3 2021 Deals : Ruim 500 spelletjes met voordeeltjes die oplopen tot wel 75 % !
https://www.trueachieveme...ox-deals-unlocked-e3-sale
Leuke deals!justifire schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:33:
Xbox E3 2021 Deals : Ruim 500 spelletjes met voordeeltjes die oplopen tot wel 75 % !
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik vind Tiny Tina’s Wonderlands wel leuk. Volgens mij borduren ze voort op de BL2-DLC, met dat Tina “constant de spelregels kan veranderen”.
Heb die Funko Pop nog van Tiny Tina, is volgens mij redelijk gewild
Xbox Live: Springbok NL
Ik ben vooral enorm benieuwd of we een comparison gaan zien vanuit from software/ bandai wat het verschil is met de xbox series x/ PS5 en de old gen. Hoop persoonlijk dat het op de next gen eruit ziet als demon souls ps5, maar ergens ben ik er bang voor.
Dat gaat ook niet gebeuren denk ik. De scope is zoals ik de trailer mag geloven veel groter dan Demon Souls dus dezelfde visual quality gaat sowieso niet lukken.mxmemx schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:25:
[...]
Ik ben vooral enorm benieuwd of we een comparison gaan zien vanuit from software/ bandai wat het verschil is met de xbox series x/ PS5 en de old gen. Hoop persoonlijk dat het op de next gen eruit ziet als demon souls ps5, maar ergens ben ik er bang voor.
En daarnaast heeft bluepoint jaren gewerkt aan de remake waarbij ze amper hebben hoeven na te denken over de basis van de game zelf want die bestond al jaren.
En Fromsoftware games zijn nooit heel bijzonder geweest qua graphics.
Is dat de stem van Jeff Goldblum?Lastpost. schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:01:
Toch wel benieuwd, vond het eerste deel zeker potentie hebben.
[YouTube: Jurassic World Evolution 2 | Announcement Trailer]
Inderdaad. Die kondigde gisteren de trailer zelfs aan via een videoboodschap.
Hoe de stream zondag te kijken:
Important note: the show will be streamed in 1080p at 60fps. For a more representative look at the visuals contained in the showcase, we recommend watching the 4K / 60fps rebroadcast of the showcase on the Xbox YouTube channel, which will be available after the conclusion of the premiere. We will be sure to post on @Xbox social when the 4K / 60fps version is ready to view.
Important note: the show will be streamed in 1080p at 60fps. For a more representative look at the visuals contained in the showcase, we recommend watching the 4K / 60fps rebroadcast of the showcase on the Xbox YouTube channel, which will be available after the conclusion of the premiere. We will be sure to post on @Xbox social when the 4K / 60fps version is ready to view.
Hoelaat is deze showcase?uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:00:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
19:00
Mooie tijd
Ik mis Mixer. 
Daarmee streamde ze gewoon live in 4K.
Daarmee streamde ze gewoon live in 4K.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
the plot thickens 👀 pic.twitter.com/whtbDNFGT4
— Tom Warren (@tomwarren) 11 juni 2021
(video van Flight Simulator install in Tweet)
[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2021 10:37 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan hier ook al een 2tal weken Microsoft flight simulator console opzoeken en zogezegd laten installeren naar men Xbox series x maar uiteraard gebeurt er nog helemaal niets…..Rivanov schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:36:
[Twitter]
(video van Flight Simulator install in Tweet)
Hmm moet ik dus toch mijn spaarpot gaan legen en mijn pa de series S ook cadeau geven. Jammer (maar oh zo begrijpelijk) niet op de One X dus.
Ik zit in de Amsterdam Arena, en ga het pas de volgende dag kijken. Hoe verzinnen ze het om dit op dezelfde dag te plannen. Voor het eerst in anderhalf jaar een uitje, tijdens de E3. Dit komt op het evaluatieformulier.uchiha tijntje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:00:
Ik beheers mijn ongeduld wel tot na 21:00 uur zondagavond (of na het voetbal), dan kan ik de stream gelijk in 4K kijken. Live is alleen in 1080p te kijken, direct na afloop wordt de presentatie in 4K op YouTubekanaal van X-Box gezet.
Jammer dat Youtube blijkbaar nog geen ondersteuning heeft om een pre-recorded stream als livestream aan te bieden zodat je wel een fatsoenlijke kwaliteit hebt maar men niet vooruit kan spoelen.
Hier is de woonkamer TV in ieder geval vanaf 19:00 gereserveerd
Hier is de woonkamer TV in ieder geval vanaf 19:00 gereserveerd
[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 11-06-2021 11:50 ]
Maar je hebt het over Souls, deze game heet Elden Ring. Niet Dark Souls 4!justifire schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:56:
[...]
Ben het niet met je eens.
Er zijn genoeg andere games zonder bonfires en respawns (Chivalry 2 is een goed voorbeeld van Dark Souls zonder Souls)
Wil je echt geen andere features zien en dat ze bepaalde typische Souls dingen net even anders aanpakken? Ik denk dat met een grote open world bepaalde features niet goed kunnen uitpakken.
Wat betreft die release date....Jason Schreier zegt" Nice release date you got there...hope nobody...delays it."
Niks is zeker in deze industrie,met of zonder covid. Laat ze sowieso lekker de tijd nemen die ze nodig hebben!
Die DLC was verassend leuk inderdaad en origineel ook hoe ze dat gedaan hadden.Springbokkie schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:24:
Ik vind Tiny Tina’s Wonderlands wel leuk. Volgens mij borduren ze voort op de BL2-DLC, met dat Tina “constant de spelregels kan veranderen”.
Take Two heeft een panel dit weekend, maar ik denk niet dat we gameplay zullen gaan zien van de game. Maar ja, als hij begin volgend jaar uitkomt zal een gameplay reveal niet lang meer op zich laten wachten lijkt me.
Vanmorgen WD legion maar eens gekocht. Had hem tijdens de testweek op 30 fps gespeeld en dat was het niet echt. Nu op 60 speelt hij prima imo. Maar de cut scenes zijn duidelijk nog op 30 fps. Wat is daar de reden van. Is dat echt puur video? Want ook daarin zitten toch gewoon gerenderde dingen als kleding en zo. Dan zou ik denken dat het geheel gewoon gerenderd wordt, dan zou 60fps toch geen probleem mogen zijn.
Ik heb er geen verstand van, ben gewoon benieuwd naar de reden.
Ik heb er geen verstand van, ben gewoon benieuwd naar de reden.
Ik zit te denken om extern een case te kopen en daarin M2 geheugen te kopen. Ik zat te denken aan WD black SN750 (3500 Mbps) met een USB 3.2 Gen2 Type M2 case. Ik zit dan rond de 160 euro of kan ik beter deSeagate Geheugenuitbreidingskaart Xbox Series X|S 1 TB SS van 239 kopen.
Vanaf een externe ssd kun je alleen bc games spelen, xsx games kun je er alleen op opslaan,Noresponse schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:03:
Ik zit te denken om extern een case te kopen en daarin M2 geheugen te kopen. Ik zat te denken aan WD black SN750 (3500 Mbps) met een USB 3.2 Gen2 Type M2 case. Ik zit dan rond de 160 euro of kan ik beter deSeagate Geheugenuitbreidingskaart Xbox Series X|S 1 TB SS van 239 kopen.
Dus in dat geval lijkt me de seagate meer het geld waard.
Wat @Xgar zegt. Dus wil je alle games kunnen spelen ben je vooralsnog gebonden aan de officiële Xbox Seagate expansion.Noresponse schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:03:
Ik meen me te herinneren dat hij bij Amazon de afgelopen tijd zo nu en dan weleens weg ging voor 189,- en laat nu net over 10 dagen primeday beginnen. Allicht het wachten waard.
@Noresponse Als aanvulling op de reacties van @Xgar en @Graft zijn de USB poorten van de XSX|S maar max 500MB/s.
[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 11-06-2021 13:40 ]
Let op ik dacht dat de expansion al 2x in de aanbieding is geweest voor +/- 180 of 190 euro....Noresponse schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:03:
Dus dan wordt het een seagate insteek sdd kaart , maar las ook iets bijzonder.
Iemand gaf al netjes aan dat een externe SDD 500 MB/s geen issue is ,want dat zou al 5x sneller zijn dan de Xbox One X dus al sneller en daarop kun je minder zware games op zetten zoals fifa of Battlefield waar de loadtime voornamelijk zit in het online aanmelden en games zoals AC, Wolfstein met lange laadtijden op de internet SDD. Ach er is ook een verwijzing dat series X games niet vanaf externe SDD gespeeld kunnen worden.
mmm ik ga er over nadenken
, maar ontkom er niet aan volgens mij op insteek kaart te kopen. benieuwd of er meer merken komen met een insteekkaart.
Een grote game is al snel 40-55 GB
Iemand gaf al netjes aan dat een externe SDD 500 MB/s geen issue is ,want dat zou al 5x sneller zijn dan de Xbox One X dus al sneller en daarop kun je minder zware games op zetten zoals fifa of Battlefield waar de loadtime voornamelijk zit in het online aanmelden en games zoals AC, Wolfstein met lange laadtijden op de internet SDD. Ach er is ook een verwijzing dat series X games niet vanaf externe SDD gespeeld kunnen worden.
mmm ik ga er over nadenken
[ Voor 101% gewijzigd door Noresponse op 11-06-2021 14:38 ]
Bedoel je een HDD of een SSD? Ga er even vanuit dat je een SSD bedoelt.Noresponse schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:11:
Dus dan wordt het een seagate insteek sdd kaart , maar las ook iets bijzonder.
mmm ik ga er over nadenken, maar ontkom er niet aan volgens mij op insteek kaart te kopen. benieuwd of er meer merken komen met een insteekkaart.
Non-Series S|X (geoptimaliseerde) games kan je ook vanaf een externe HDD/SSD laden en spelen.
Series S|X (geoptimaliseerde) games kan je enkel vanaf de interne SSD of Seagate Expansion Card laden en spelen.
In het eerste geval is de snelheid van de USB aansluiting en de snelheid van de HDD/SSD de beperkende en bepalende factor v.w.b. de laadtijden.
Edit: Je kan Series S|X (geoptimaliseerde) games wel op een externe HDD/SSD opslaan, en als je ze wilt spelen naar de interne SSD verplaatsen. Scheelt opnieuw downloaden van de game.
[ Voor 6% gewijzigd door Lincor op 11-06-2021 15:18 ]
Blijkbaar is de next-gen upgrade van Star Wars: Jedi Fallen Order gepubliceerd voor PlayStation 5 en Xbox Series X. EA heeft er nog niks over gezegd maar de nieuwe download is nu gen9 in plaats van gen9aware.
https://press-start.com.a...es-x-with-a-free-upgrade/
Geen idee nog of de game anders loopt/er anders uitziet, de download is 10GB groter.
Demo van Sable kan je ook al vinden in de store, downloaden en spelen. Zoek op de term "SGDemo" in de Xbox app en je vind alle (reeds beschikbare) demo's van Xbox's Summer Game Fest Event.
https://press-start.com.a...es-x-with-a-free-upgrade/
Geen idee nog of de game anders loopt/er anders uitziet, de download is 10GB groter.
Demo van Sable kan je ook al vinden in de store, downloaden en spelen. Zoek op de term "SGDemo" in de Xbox app en je vind alle (reeds beschikbare) demo's van Xbox's Summer Game Fest Event.
[ Voor 34% gewijzigd door sohus op 11-06-2021 15:42 ]
Ik zag op XboxEra dat dingen beginnen te lekken nu en één van de mods daar zegt dat als je echt nog verassingen wilt je beter nu op "dark" gaat. Dat ga ik dan ook zeker doen, want the element of surprise is iets wat ik graag wil behouden.
Ook Twitter even uit laten dan, want de usual suspects zijn wel erg doorzichtig hints aan het geven.devilsnight schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:46:
Ik zag op XboxEra dat dingen beginnen te lekken nu en één van de mods daar zegt dat als je echt nog verassingen wilt je beter nu op "dark" gaat. Dat ga ik dan ook zeker doen, want the element of surprise is iets wat ik graag wil behouden.
Heeft iemand al ervaring met een goed laadstationnetje die werkt met de officiële charge kit usb-c?
In het verleden wel eens aan gebrand dat 2 controllers niet goed samen passen of de contacten die niet altijd lekker laden.
In het verleden wel eens aan gebrand dat 2 controllers niet goed samen passen of de contacten die niet altijd lekker laden.
We're proud to announce that the next-gen upgrade of #StarWarsJediFallenOrder is available starting today.
— Respawn (@Respawn) 11 juni 2021
Get it now on PlayStation 5 and Xbox Series X|S.
Already own a copy of the game on console? Your next-gen upgrade is free.
Full details: https://t.co/5dr52XgSvO pic.twitter.com/sTRJGy2zu9
Does the next-gen release include any graphical settings like a Performance Mode?
Yes, Star Wars™ Jedi: Fallen Order’s next generation release does include the return of two graphical settings on Xbox Series X and PlayStation 5, which can be turned On/Off at the player’s preference:
Performance Mode (ON) - 1440p Resolution at 60 FPS
Performance Mode (OFF) - 4K Resolution at 30 FPS
Note: There is no graphical setting on Xbox Series S, as performance is locked at 1080p/60FPS.
[ Voor 78% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2021 16:20 ]
Na een dag heb ik de poll gesloten. Hieronder de uitslag.
Opvallend dat er 1 iemand onder de 25 jaar is. Toch wel typerend denk ik voor Tweakers en ook voor dit topic.
Daarnaast mijn excuus aan de 13 personen die ik oud heb genoemd… leuk om te zien dat er toch bijna 10% van de mensen die gestemd hebben boven de 50 zijn!
Zelf val ik in de categorie die de meeste stemmen heeft gekregen, namelijk 36-40. Op zich niet heel verwonderlijk denk ik. Want zag dat ik me in 2001 op tweakers had aangemeld toen ik dus 17 was en wellicht hebben veel meer mensen dat rond die tijd gedaan toen ze rond die leeftijd waren.
Opvallend dat er 1 iemand onder de 25 jaar is. Toch wel typerend denk ik voor Tweakers en ook voor dit topic.
Daarnaast mijn excuus aan de 13 personen die ik oud heb genoemd… leuk om te zien dat er toch bijna 10% van de mensen die gestemd hebben boven de 50 zijn!
Zelf val ik in de categorie die de meeste stemmen heeft gekregen, namelijk 36-40. Op zich niet heel verwonderlijk denk ik. Want zag dat ik me in 2001 op tweakers had aangemeld toen ik dus 17 was en wellicht hebben veel meer mensen dat rond die tijd gedaan toen ze rond die leeftijd waren.
Wil er niet direct al te veel conclusies aan geven, maar geeft wel een trend aan. @Krimglas typte het hier al eerder, jongeren zitten minder op klassieke fora zoals GoT en meer op discord en aanverwanten. Geen idee hoe zich dit verhoudt tov. het globale GoT-forum, maar zou mij niet verbazen als dit in lijn ligt.
Dit werkt perfect overigens, met een simpele Samsung QVO SSD erin van 1 TB. Werkt sowieso sneller dan die "officiële" drives van Seagate en WD (dat zijn geen SSDs) en voor mij genoeg opslag.mrtl schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:18:
Ik heb inmiddels bij Bol een behuizing aangeschaft. USB 3 met UASP ondersteuning. Komt morgen aan, ik laat wel weten of het goed werkt.
Ik vind de officiële uitbreiding te duur voor games die het niet nodig hebben en voor 15 piek neem ik de gok wel.
Vananf morgen ook eigenaar van de X net besteld bij Bol:) nu heb ik in het verleden gelzen dat er mooie acties waren met gamepass voor 3 jaar geloof ik weet iemand datbhoe te doen? Thx
Op Amazon is de Seagate Geheugenuitbreidingskaart Xbox Series X|S 1 TB SS al geregeld in de aanbieding geweest voor 189 euro, dus geduld kan lonen...Noresponse schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:03:
Nu op Amazon.de 209,99 op Amzon.nl 221,52...
[ Voor 3% gewijzigd door harrytasker op 11-06-2021 17:27 ]
Weet niet of het nog werkt. Maar je moet eerst 3 jaar xbox gold kopen, op diverse plekken relatief goedkoop te krijgen.continue12345 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:22:
Vananf morgen ook eigenaar van de X net besteld bij Bol:) nu heb ik in het verleden gelzen dat er mooie acties waren met gamepass voor 3 jaar geloof ik weet iemand datbhoe te doen? Thx
Hierna kan je deze upgraden naar game pass ultimate voor 1 euro totaal.
Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.
Welkomcontinue12345 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:22:
Maar voor die vraag mag je even hier kijken (lees ook de start post):
[XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Ja . Ik bedoelde een SDD extern. Trouwens USB 3.2 zou ik toch >1000 mb/s moeten kunnen halen en vraag me af of een game zoals state of decay dan ook een geoptimaliseerde game is. Hoe zit dan met Fifa 21 is dat ook geoptimaliseerd of als de de series X hebt download je dan automatisch een X gameLincor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:03:
[...]
Bedoel je een HDD of een SSD? Ga er even vanuit dat je een SSD bedoelt.
Non-Series S|X (geoptimaliseerde) games kan je ook vanaf een externe HDD/SSD laden en spelen.
Series S|X (geoptimaliseerde) games kan je enkel vanaf de interne SSD of Seagate Expansion Card laden en spelen.
In het eerste geval is de snelheid van de USB aansluiting en de snelheid van de HDD/SSD de beperkende en bepalende factor v.w.b. de laadtijden.
Edit: Je kan Series S|X (geoptimaliseerde) games wel op een externe HDD/SSD opslaan, en als je ze wilt spelen naar de interne SSD verplaatsen. Scheelt opnieuw downloaden van de game.
Ik moet me echt inlezen en krijg toch het idee dat een externe SDD en een seagate insteek kaart beide wel makkelijk zijn. Extern SDD oude games erop en copieren/verplaatsen en de rest voor de echte X games.
Ik weet nu wel dat je van de USB poort max 400 mb/s mag verwachten en dat is inderdaad heel anders dat de 3500 mb/s. Ik denk dat als er een nieuw Xbox series uitkomt dat deze dus USB 3.2 gaat krijgen, want dan zou het wel > 1200 mb/s kunnen halen en meteen upgrade naar wifi 6 en wellicht meer opslag.
[ Voor 10% gewijzigd door Noresponse op 11-06-2021 18:15 ]
20 miljoen spelers, keurig.
Binnenkort deze update maar eens proberen.
Al uitgespeeld, maar wil die zwarte jedi nog een keer verslaan.
Star Wars Jedi: Fallen Order has surpassed over 20 million players
— Benji-Sales (@BenjiSales) 11 juni 2021
Incredible numbers for a single player focused title
Free PS5 and Xbox Series X|S patch hits today featuring higher resolution textures, 4k resolution, improved 60fps, and faster loadinghttps://t.co/7OwqpvR0Fx pic.twitter.com/ErGHZf8YEv
https://www.ea.com/games/.../next-gen-release-detailsdrakiesoft schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:22:
[Twitter]
This next-gen release provides the best possible way to experience Star Wars Jedi: Fallen Order on consoles, bringing the following technical improvements:
Higher Resolution Textures & Assets
4K/HDR Resolution
Improved 60 FPS Performance
Significantly Faster Loading Times
Does the next-gen release include any graphical settings like a Performance Mode?
Yes, Star Wars™ Jedi: Fallen Order’s next generation release does include the return of two graphical settings on Xbox Series X and PlayStation 5, which can be turned On/Off at the player’s preference:
Performance Mode (ON) - 1440p Resolution at 60 FPS
Performance Mode (OFF) - 4K Resolution at 30 FPS
Note: There is no graphical setting on Xbox Series S, as performance is locked at 1080p/60FPS.
De Xbox series x is gen1 als ik het goed heb. Ik heb een externe USB SSD gekocht. En ik hoop dat de officiële uitbreidingen groter en goedkoper worden. Met een jaar of 2, 3.Noresponse schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:03:
Hoe dan ook ga je daar geen Series games vanaf kunnen spelen. Hooguit opslaan en wanneer je het wilt gebruiken overzetten.. Mijn inziens heb je dan weinig aan een M2 opslag... dan kun je denk ik beter gewoon een normale externe SSD halen voor minder (gedoe).Noresponse schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:03:
Ik heb een tijdje geleden de Seagate Expansion bij Amazon kunnen scoren voor 219. Wellicht even in de gaten houden of er rond E3 sales voorbij gaan komen?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Laat dit nou ook gewoon overtuigend bewijs zijn richting developers dat er nog genoeg potentie zit en geld te verdienen valt aan (goede) SP games.drakiesoft schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:22:
[Twitter]
Of wacht op black Friday voor kortingbop de geheugenkaart, de grote games komen toch pas eind dit jaar / volgend jaar uit
Toch ben ik wel verbaasd dat hier helemaal niemand van 21 of jonger zit. Blijkbaar is dit dan het begin van het afhaken bij de jongere generatie op het gebied van Tech 😜. (En daar bedoel ik mee dat ik afhaak en dus niet meer mee kan praten over de nieuwste shit)Wom schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:42:
Wil er niet direct al te veel conclusies aan geven, maar geeft wel een trend aan. @Krimglas typte het hier al eerder, jongeren zitten minder op klassieke fora zoals GoT en meer op discord en aanverwanten. Geen idee hoe zich dit verhoudt tov. het globale GoT-forum, maar zou mij niet verbazen als dit in lijn ligt.
XBox Series X: BloodyB2121
Het verbaasd mij niet.d.bakker84 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:17:
[...]
Toch ben ik wel verbaasd dat hier helemaal niemand van 21 of jonger zit. Blijkbaar is dit dan het begin van het afhaken bij de jongere generatie op het gebied van Tech 😜. (En daar bedoel ik mee dat ik afhaak en dus niet meer mee kan praten over de nieuwste shit)
Vroeger knutselde de tweaker zelf een pc in mekaar.
Tegenwoordig kan een telefoon hetzelfde en meer.
Die krijg je kant en klaar bij een telefoonabonnement.
Is dat ik via pc (overclocking) naar xbox ben gegaan en daardoor hier een beetje op het forum ben blijven hangen.
Mocht ik nu als jongere een xbox kopen en een nieuwsbron zoeken, dan zou ik lekker op reddit en twitter gaan zitten.
Links en rechts een youtube filmpje en je bent volledig op de hoogte.
Dan ga je toch niet op zo’n stoffig forum zitten met van die ouwe knarren die alles en iedereen vergelijken met het fantastische vroeger …..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/PXqV8VNW42m4RLf3wxx1Px51.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iFf1yIT6OyLZ97beGk5ts2iW.jpg?f=fotoalbum_large)