• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:37
Caayn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:59:
Ongeacht of Starfield goed of slecht is. De game zorgt nu al voor voor vermaak als je ziet hoe er op nieuws rondom de titel wordt gereageerd :+

Persoonlijk hoop ik dat het een Mass Effect achtige titel wordt. Maar ik kijk meer uit na TES:VI dan Starfield, zolang TES:VI maar goed is ben ik blij :)
ik denk inderdaad ook dat het gewoon een fallout achtige game wordt maar dan in space. Mass effect invloeden ook ongetwijfeld.

TES:VI reken ik echt niet op voor 2025.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:24

Nogne

>.<

Lol, nu weet ik weer waarom ik BF nooit zo leuk vond om solo te spelen :P

PS/XBL: Nogne

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:53
FrankoNL schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Ik betwijfel ten zeerste of Halo dit jaar nog wel komt. De game was vorig jaar gewoon echt bij lange na niet af.

We gaan het zien! :)
Halo Infinite komt gewoon dit jaar, 100%!!

Volgende maand wordt het bevestigd tijdens de E3 en in november bestaat Halo 20 jaar, moet heel heel héél raar lopen als dit niet gaat lukken.

Kijk ook even voor de grap op Halo WayPoint, waarin al maanden geleden werd gemeld dat hij al "content-ready" was.

• FrankoNL
JDL15 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:18:
[...]

Halo Infinite komt gewoon dit jaar, 100%!!

Volgende maand wordt het bevestigd tijdens de E3 en in november bestaat Halo 20 jaar, moet heel heel héél raar lopen als dit niet gaat lukken.

Kijk ook even voor de grap op Halo WayPoint, waarin al maanden geleden werd gemeld dat hij al "content-ready" was.
Nouja vorig jaar zou hij ook "zeker" met de launch komen als launchtitel, er was zelfs een gameplaytrailer.

En toen toch niet :+

Ik hoop het ook hoor, daar niet van. Maar ik heb er mijn twijfels bij, gezien de staat van de game vorig jaar.
Moet zeggen dat ik ook wel echt iets verwacht van Halo Infinite. De gedeelde veranderingen zijn ook wel verbeteringen in mijn ogen. Een jaar extra aandacht kan zo'n game toch geen slecht doen denk ik. De core gameplay zag er een jaar geleden ook prima uit (in mijn ogen). De meeste 'shock' was er rond het uiterlijk.

Heb er wel zin in, toch zowat de grootste gamerelease die we dit jaar gaan zien. Zeg ik zo uit mijn hoofd?

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nogne schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:10:
[...]

Lol, nu weet ik weer waarom ik BF nooit zo leuk vond om solo te spelen :P
Ik vind dit soort dingen juist schitterend als het mij zo zou overkomen, toch lachen dit 8)

Nou moet ik ook zeggen dat ik niet zo super fanatiek ben hoor, en ik game ook heel vaak met een paar potten bier op dan wordt het al helemaal snel een drama, en als ik dan helemaal niks meer raak in BF5 start ik Wreckfest op :+
Timothy3000 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:44:
[...]

Heb jij nog vertrouwen in Starfield? Ik kan me niet voorstellen dat hier uiteindelijk een goede game uitrolt.
Nog vertrouwen? Man oh man wat een negativiteit. Vanwege één echte misser met Fallout 76? En van wat ik heb begrepen is dat voor een groot deel gefixt nu en veel beter gemaakt met de Wastelanders expansion. Daarnaast heb ik 76 nooit als Howard en zijn team's game gezien. Meteen na Fallout 4 of zelfs nog tijdens ontwikkeling zijn ze begonnen met Starfield, dat is dus echt hun volgende game. Zelf heb ik altijd genoten van BGS games. Oblivion echt geweldig, Fallout 3 echt super ook, net als Skyrim en ook al ging het qua diepe RPG elementen wel achteruit met Fallout 4....ik heb er gekke uren in zitten en echt van genoten.

Nu komt dan binnenkort eindelijk Howard's nieuwe IP in 25 jaar, het is space en sci-fi, dan heb je sowieso mijn aandacht al, haha. Daarnaast is het de game die hij altijd al heeft willen maken sinds hij bij Bethesda ging werken. Het zal een gloednieuw animatie system hebben (werd tijd) en een engine overhaul net zo groot als van Morrowind > Oblivion. Nou mag Todd natuurlijk wel graag praatjes hebben, maar de screenshots so far tonen toch echt een heel duidelijke vooruitgang. Ik ben zeer benieuwd en verwacht gewoon een hele vette game. Al zou het Fallout in space zijn, ben ik al tevreden, maar als we van Howard en Pete Hines mogen uitgaan is het precies wat je van een BGS game verwacht en nog veel meer.

We gaan het zien, maar na één mindere game wat niet eens 100% BGS Maryland is heb ik echt nog wel vertrouwen. :)

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:24

Nogne

>.<

Sipio schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:34:
[...]

Ik vind dit soort dingen juist schitterend als het mij zo zou overkomen, toch lachen dit 8)

Nou moet ik ook zeggen dat ik niet zo super fanatiek ben hoor, en ik game ook heel vaak met een paar potten bier op dan wordt het al helemaal snel een drama, en als ik dan helemaal niks meer raak in BF5 start ik Wreckfest op :+
Toen ik het filmpje zag moest ik ook wel heel hard lachen, dus ja op zich is het schitterend. Heb zelf al jaren geen BF meer gespeeld (laatste is BF:BC2) en daar speelde wij toen op Hardcore(volgens mij heette dat zo) waardoor je dus geen map had en ook de vijanden niet zo goed zag en wij speelde dat best fanatiek/serieus dus als je dan van die solo mensen er tussen had die maar wat randoms deden of zoals je in het filmpje ziet precies in jouw vuurrichting de boel gaan versperren dan kon dat af en toe een beetje vermoeiend zijn.

Toch blijft het leuk om te zien :o

PS/XBL: Nogne

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Vraagje...

Mijn monitor is een Acer Nitro XV240Y freesync (1080p @ 144hz).
Ik gebruik de series S.

Staat nu ingesteld op 120 FPS @ 1080p.
Ik heb niet die duurdere HDMI kabel om het naar 4K te pushen.

Waar ben ik dan beter mee uit voor games die op 60 FPS draaien met 1440p resolution.

Om mijn Xbox setting op 60 FPS @ 4K te zetten, of gewoon op 120 FPS @ 1080P laten staan?

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-01 08:29
devilsnight schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:38:
[...]
Nog vertrouwen? Man oh man wat een negativiteit. Vanwege één echte misser met Fallout 76?
Nee, meer vanwege de enorme lange development tijd zonder dat we ook maar echt weten wat de game gaat inhouden. Doet me wat denken aan Beyond Good and Evil 2 allemaal.

Zelf ook groot fan van Bethesda games maar ik heb hier gewoon echt 0 vertrouwen meer in.

Hoop dat ze het tegendeel bewijzen.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 17-05-2021 14:43 ]

• Sipio
  • Niet online
@Nogne haha ja ik snap ook dat het frusterend kan zijn hoor, idd zeker als je lekker serieus met een paar mensen samen bezig bent.

Vroeger nog in een clan gezeten waar we ook matches speelden tegen andere (buitenlandse) clans etc, ik was toen zelf ook veel serieuzer ingesteld.

Nu ik bijna de leeftijd van 50 aantik is dat allemaal wat minder en wil ik eigenlijk vooral veel lol hebben.

Dat gezegd hebbende, games zoals BF5 zijn ook wel het mooiste met een lekker samenwerkend squad.

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Timothy3000 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:41:
[...]
Nee, meer vanwege de enorme lange development tijd zonder dat we ook maar echt weten wat de game gaat inhouden.
Tussen Fallout 3 en 4 zat ook 8 jaar, waarbij NV door een ander team gemaakt werd. Waarom is dit plots zo slecht?
Doet me wat denken aan Beyond Good and Evil 2 allemaal.
Maar dat is een game van ubisoft :?
Zelf ook groot fan van Bethesda games maar ik heb hier gewoon echt 0 vertrouwen meer in.
Dit is dus het schoolvoorbeeld van de gigantische negativiteit die ik tegenwoordig ook zie bij iedere game, waardoor ik helemaal niet meer kan afgaan op gebruikersreviews om de kwaliteit van een game te beoordelen.
Andromeda en Outriders zijn bijvoorbeeld ook 2 titels die echt blijkbaar zo vreselijk slecht zijn dat het een belediging is voor alle gamers op de planeet, maar waar ik enorm veel plezier aan beleefd heb.
Soit, your loss.

• Timothy3000
Beyond Good and Evil werd in 2017 aangekondigd en daar is op geruchten na verder ook weinig nieuws over.
Hetzelfde geldt voor Starfield. Al aangekondigd in 2018 maar we weten er nog vrij weinig van en de releasedate wordt steeds naar achteren geschoven. Ook het nieuws van die Xbox / PC release is niet van Microsoft of Bethesda zelf. Alles wat we zowat denken te weten is gebaseerd op geruchten.

En hey, als die game straks fantastisch blijkt te zijn ben ik er alleen maar blij mee hé.
Liever achteraf blij verrast dan achteraf teleurgesteld. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 17-05-2021 14:52 ]

uchiha tijntje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:49:
[...]

Halo Infinite komt gewoon dit jaar.

En tja, Starfield, geen idee wat voor type game het is. Ik weet wel dat het veel emotie oproept als ik wat fora en twitter bekijk :+.
In een interview een tijdje geleden vroeg een journalist aan Todd Howard :

You said Bethesda is uniquely positioned to pull this off. What does this mean? A lot of people think it's going to be a classic sci-fi style RPG in the same vein of Fallout and TES. Do you want to go beyond that and explore different genres or styles? Is it doing that or is it very much what people expect now?
Howard : It has what you expect and more. I would say we have a team that's worked together for a very long time, done some very big games. Done different kinds of systems, some of those we can rely on and then we can push further. We have a lot of experience in the studio, so we can be very ambitious and try some new things and there's a level of confidence that we'll be able to execute.
En in 2019 vroeg IGN om Starfield soort van te beschrijven
The biggest, most epic science fiction thing you can imagine. The end all be all science fiction game that everyone's always wanted to play. Well, we could be the ones to pull this off. But he meant for him personally, since it's very subjective.
Dit vond ik ook wel interessant...
It needs to be as fully fleshed out as to...how far in the future is it? What happened in all those years in between? What is the technology level? What do they eat? Where do they go? What do they know? How do they communicate? What are the races or places or people or creatures or this or that and why? Have it be its own thing as opposed to Star Trek or that Star Wars....somebody looks at it and says that's Starfield.
Geef me gewoon hele toffe side quests met interessante verhalen, mooie en interessante gebieden die je echt wil verkennen, toffe settlements met mensen en hopelijk ook non-human, gewoon die handcrafted stuff van BGS zeg maar.
Timothy3000 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Nee, meer vanwege de 6,5 jaar aan development tijd zonder dat we ook maar echt weten wat de game gaat inhouden. Doet me wat denken aan Beyond Good and Evil 2 allemaal.
Ah, op die fiets. Nah. Ik maak me niet druk. Niet lang meer en dan gaan we de game zien en iets zegt me dat we daarna zoiets hebben van "wtf man, verschuif Halo gewoon naar maart zodat we deze in november hebben." ;)

En vergeet niet dat eigenlijk sinds Fallout 4 of zelfs ervoor al dat ze de game pas onthullen wanneer hij echt ready is om getoond te worden. Dat wat zij tonen echt de game zal zijn wanneer hij uitkomt en dat de releasedatum hetzelfde jaar nog is of niet heel erg veel langer dan dat. Starfield en TES VI zijn alleen maar zo vroeg aangekondigd omdat ze de bui al zagen hangen. Na Fallout 4 wilde men weer een SP game en toen ineens bleek hun volgende game Fallout online te zijn. Dus ze wilden de fans geruststellen dat BGS volop bezig is met SP shizzle.

• Timothy3000
Die quotes zijn dus een goed voorbeeld waardoor ik echt nog even de kat uit de boom kijk. Hij zegt letterlijk niets specifieks over de game. Niet over wat het gaat zijn, niet over wat we kunnen verwachten. Hij heeft het enkel en alleen over de grootsheid en dat het een enorm project is. Maar wat het gaat inhouden, dat weet niemand nog. Het is me allemaal gewoon iets te vaag. :)

Hopelijk weten we op E3 meer!

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 17-05-2021 14:59 ]

Timothy3000 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:58:
Die quotes zijn dus een goed voorbeeld waardoor ik echt nog even de kat uit de boom kijk. Hij zegt letterlijk niets specifieks over de game. Niet over wat het gaat zijn, niet over wat we kunnen verwachten. Hij heeft het enkel en alleen over de grootsheid en dat het een enorm project is. Maar wat het gaat inhouden, dat weet niemand nog. Het is me allemaal gewoon iets te vaag. :)

Hopelijk weten we op E3 meer!
Ik maak me niet druk. Sony heeft ongetwijfeld iets van de game gezien waardoor zij meteen een exclusiviteits deal wilde maken voor minimaal een jaar. Dat vind ik wel wat zeggen. En voor mij heeft BGS Maryland nog geen slechte game gemaakt. Wat betreft die releasedatum, dat klopt niet. Officieel hebben zij niets van een datum aangekondigd. Insiders zeggen dat de game gepland stond voor eind vorig jaar, maar covid zorgde voor issues. En wellicht zouden ze de game dit jaar kunnen releasen, maar Halo is er ook. Zal toch een soort van strijd worden, dat wil je denk ik niet als MS zijnde.

Howard zei het in het interview met IGN in 2019. De fans deze twee teasers geven zodat ze daar op kunnen teren, speculeren, maar ook niet veel meer dan dat. Deze man wil gewoon bij E3 de fans verassen met alles wat de game te bieden heeft. Relax. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door devilsnight op 17-05-2021 15:12 ]

• FrankoNL
Zhankou schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:40:
Vraagje...

Mijn monitor is een Acer Nitro XV240Y freesync (1080p @ 144hz).
Ik gebruik de series S.

Staat nu ingesteld op 120 FPS @ 1080p.
Ik heb niet die duurdere HDMI kabel om het naar 4K te pushen.

Waar ben ik dan beter mee uit voor games die op 60 FPS draaien met 1440p resolution.

Om mijn Xbox setting op 60 FPS @ 4K te zetten, of gewoon op 120 FPS @ 1080P laten staan?
Maar 4K kan je scherm toch niet weergeven?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Krimglas schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Tussen Fallout 3 en 4 zat ook 8 jaar, waarbij NV door een ander team gemaakt werd. Waarom is dit plots zo slecht?

[...]

Maar dat is een game van ubisoft :?

[...]

Dit is dus het schoolvoorbeeld van de gigantische negativiteit die ik tegenwoordig ook zie bij iedere game, waardoor ik helemaal niet meer kan afgaan op gebruikersreviews om de kwaliteit van een game te beoordelen.
Andromeda en Outriders zijn bijvoorbeeld ook 2 titels die echt blijkbaar zo vreselijk slecht zijn dat het een belediging is voor alle gamers op de planeet, maar waar ik enorm veel plezier aan beleefd heb.
Soit, your loss.
Ah Andromeda, een game waarbij ik nog steeds zuur ben dat de singleplayer DLC geschrapt is. De game was weliswaar niet van hetzelfde niveau als de originele trilogie maar desondanks was het nog best vermakelijk en in mijn ogen heeft Andromeda de beste variant van een landvoertuig.

Gelukkig zit ME 4 in de oven :)

offtopic:
Wel vond ik het een enorme teleurstelling dat de nieuwe wezens weer je standaard humanoid aliens waren. Maar goed, dat is natuurlijk lastig(er) om ook daadwerkelijk in gameplay te verwerken.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 17-05-2021 15:17 ]

Caayn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:15:
[...]
Ah Andromeda, een game waarbij ik nog steeds zuur ben dat de singleplayer DLC geschrapt is. De game was weliswaar niet van hetzelfde niveau als de originele trilogie maar desondanks was het nog best vermakelijk en in mijn ogen heeft Andromeda de beste variant van een landvoertuig.

Gelukkig zit ME 4 in de oven :)
DLC was in de maak? Zonde, maar ja.

Helaas vind ik dat BioWare zich wel echt moet bewijzen weer. Dragon Age Inquisition was het helaas niet, zaten toffe dingen in. Anthem.....tja! Nu maar zien hoe de nieuwe Dragon Age wordt. ME4 zal wel insane lang duren nog. Maar ze moeten terug naar wat de trilogie zo sterk maakte. Die hele grote open maps in MEA deed mij persoonlijk heel weinig.

• Caayn
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:17:
[...]

DLC was in de maak? Zonde, maar ja.

Helaas vind ik dat BioWare zich wel echt moet bewijzen weer. Dragon Age Inquisition was het helaas niet, zaten toffe dingen in. Anthem.....tja! Nu maar zien hoe de nieuwe Dragon Age wordt. ME4 zal wel insane lang duren nog. Maar ze moeten terug naar wat de trilogie zo sterk maakte. Die hele grote open maps in MEA deed mij persoonlijk heel weinig.
Geen idee of er daadwerkelijk DLC in productie was, er gingen wel genoeg geruchten rond. In de game zelf werd er ook wel aardig naar gehint, denk aan bijvoorbeeld de Quarian Ark welke in problemen was gekomen en een noodsignaal verstuurde.

• Caayn
  • Niet online
Nu wij het over Mass Effect Andromeda hebben. Ik kan mijn save game niet meer laden, alles is geïnstalleerd maar als ik mijn save game wil laden zegt hij dat er een content mist :/

• Zhankou
FrankoNL schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Maar 4K kan je scherm toch niet weergeven?
Klopt!
Maar kan bij weergave wel 4K selecteren (upscalen).

Heb me wel eens laten vertellen dat je dan toch scherper beeld krijg bij games die bijv. op 1440p of 4K zijn.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-01 09:34
Zhankou schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:45:
[...]

Klopt!

Heb me wel eens laten vertellen dat je dan toch scherper beeld krijg bij games die bijv. op 1440p of 4K zijn.
In de basis is dat zeker waar. Moeten we wel even nagaan of de Xbox dat dan ook op dit manier verwerkt. Maar dit is bijvoorbeeld één van de reden waarom deel van van Ori ook in 6k/60fps kan draaien op de Xbox Series X.

Het heet trouwens geen upscaling maar supersamling. Zie hier bijvoorbeeld https://www.reddit.com/r/...a_1080p_tv_supersampling/

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Caayn
  • Niet online
[...]

Klopt!

Disclaimer: Mits dit om systeem instellingen gaat! Dat is voor mij niet helemaal duidelijk in jouw reactie.

Op 1080p laten staan. Geen idee wie jou dat heeft verteld maar die gene is niet correct, of jij hebt hem/haar verkeerd begrepen.

De interne render resolutie van games op Xbox staat volledig los van de resolutie die jij in het dashboard instelt. Als jij jouw Xbox op 4K instelt zorg jij er enkel voor dat alles, indien nodig, geüpscaled wordt naar 4K. Maar gezien jouw monitor een native resolutie van 1080p heeft wordt dit vervolgens weer naar 1080p gedownscaled.

Bijvoorbeeld in jouw situatie:

1) 1620p game -> 4K output (Xbox moet het beeld upscalen) -> 1080p scherm (scherm moet het beeld weer downscalen)

2) 1620p game -> 1080p output (Xbox moet het beeld downscalen) -> 1080p scherm

Downscalen is niet erg, sterker nog dit zorgt vaak voor beter beeld, maar upscalen zorgt voor kwaliteit verlies omdat er achteraf informatie wordt verzonnen zonder de originele context.

[ Voor 24% gewijzigd door Caayn op 17-05-2021 15:57 ]

• Zhankou
Caayn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:51:
[...]

Disclaimer: Mits dit om systeem instellingen gaat! Dat is voor mij niet helemaal duidelijk in jouw reactie.

Op 1080p laten staan. Geen idee wie jou dat heeft verteld maar die gene is niet correct, of jij hebt hem/haar verkeerd begrepen.

De interne render resolutie van games op Xbox staat volledig los van de resolutie die jij in het dashboard instelt. Als jij jouw Xbox op 4K instelt zorg jij er enkel voor dat alles, indien nodig, geüpscaled wordt naar 4K. Maar gezien jouw monitor een native resolutie van 1080p heeft wordt dit vervolgens weer naar 1080p gedownscaled.

Bijvoorbeeld in jouw situatie:

1) 1620p game -> 4K output (Xbox moet het beeld upscalen) -> 1080p scherm (scherm moet het beeld weer downscalen)

2) 1620p game -> 1080p output (Xbox moet het beeld downscalen) -> 1080p scherm

Downscalen is niet erg, sterker nog dit zorgt vaak voor beter beeld, maar upscalen zorgt voor kwaliteit verlies omdat er achteraf informatie wordt verzonnen zonder de originele context.
Thanks voor de duidelijke uitleg!
Het gaat inderdaad om systeeminstellingen van de Xbox.

Ik heb mijn scherm nu op 1080p@120 staan.
Lekker laten staan dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Zhankou op 17-05-2021 16:07 ]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:32
Krimglas schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Soit, your loss.
Nouja Ik zou Andromeda dan ook willen vergelijken met een hamburger. Heel erg lekker op zijn tijd en kan je best van genieten, maar het heeft verder weinig van doen met een sterrenrestaurant met een 3 gangen menu (Mass effect 1, 2 en3)

• FrankoNL
[...]

Klopt!

Via supersampling ja. Maar dat is met name bij de pc. De Xbox rendert namelijk altijd gewoon de native resolutie van de game. Dus als een game 4K is rendert hij altijd 4K of je dat nou als output selecteert of niet.

Kortom: het maakt geen verschil voor de beeldkwaliteit in jouw geval. Gewoon 1080p laten staan dus.
Las op XboxEra dat de maker van Biomutant heeft gezegd dat het 1080p is op One X en niet dynamic ofzo. Dus dan zou je zeggen...helaas pindakaas voor XSX voor een hogere resolutie. Maar de maker zegt wel dat XSX wel benefits zal hebben. De game heeft sowieso al een 30fps en 60fps slider, dus waar doelen ze op?
Caayn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:59:
Ongeacht of Starfield goed of slecht is. De game zorgt nu al voor voor vermaak als je ziet hoe er op nieuws rondom de titel wordt gereageerd :+

Persoonlijk hoop ik dat het een Mass Effect achtige titel wordt. Maar ik kijk meer uit na TES:VI dan Starfield, zolang TES:VI maar goed is ben ik blij :)
Ja bizar toch hoe er op gereageerd wordt. En dan vooral de mensen die nog steeds hopen/verwachten dat die multiplatform wordt. Ik zeg niet dat dat niet gaat gebeuren, want ik ben geen insider :+ maar Occam’s razor bestaat niets voor niets.

Ik weet wel dat deze game compleet gereview bombed gaat worden op metacritic. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Sipio
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:15:
Las op XboxEra dat de maker van Biomutant heeft gezegd dat het 1080p is op One X en niet dynamic ofzo. Dus dan zou je zeggen...helaas pindakaas voor XSX voor een hogere resolutie. Maar de maker zegt wel dat XSX wel benefits zal hebben. De game heeft sowieso al een 30fps en 60fps slider, dus waar doelen ze op?
Ben ook benieuwd, heb ergens het gevoel dat het gewoon 1080p/60 is op de XSX en that's it.

Ik denk dat ik 1080p wel trek maar op zo ongeveer 2m van de tv, hmm,.. blijf het erg jammer vinden, hoop echt dat de game goed aanslaat en er misschien toch nog een keer een dikke 4k patch komt.

Zit nog volop in ME.LE maar als de reviews erg goed zijn haal ik hem misschien toch op release, vind het hele concept van die game erg leuk, nog ff afwachten maar.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:28
devilsnight schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:15:
Indien de XSX geen modus krijgt met een hogere resolutie of framerate... dat zou mijn inziens een gemiste kans zijn maar goed...

Het enige dat ik mij dan kan bedenken is dat men mogelijk doelt op snellere laadtijden/stabiel op 60fps @ 1080p...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08

On_E

Housemusic

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Grr, te laat! :)

[ Voor 89% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-05-2021 18:12 ]

Top game. Heb m destijds met release meteen gekocht. Heerlijke rustgevend spel en tegelijkertijd ook mega frustrerend. :9

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Jammer van de lage resolutie op console, maar de gameplay is wel :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:53
Ik wilde toch even een bedankje plaatsen voor een aantal actieve leden van dit topic (zonder namen te noemen) die hier elke dag trouw updates plaatsen over de XSX/XSS en updates over games. Iedere dag (vooral na het eten als Amerika wakker is geworden en er wat press releases zijn geweest) is het meestal raak en feest voor mij om weer updates te lezen/zien van games en de console/accessoires zelf. Ik kijk er echt naar uit en voor mij is het toch wel een verslaving geworden om het belletje van de Tweakers website weer aan te klikken voor updates van dit topic :)

Voor mij is dit het #1 topic om te volgen en ik ben blij met de posts van een aantal zeer loyale posters met nieuws, die ik zelf niet zo 1/2/3 verzameld zou hebben, zij het nieuws via Twitter/Youtube of andere fora/gamesites. Daar mag echt wel een dikke dank vanaf en ik paas dit gamenieuws door aan wat minder fanatieke Xbox fans waarmee ik in de avond game en die zijn dan weer op hun beurt blij!

Huppa, keep it up en nogmaals thanks!

• bartd1983
  • Laatst online: 23-10-2025
JDL15 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:06:
Ik wilde toch even een bedankje plaatsen voor een aantal actieve leden van dit topic (zonder namen te noemen) die hier elke dag trouw updates plaatsen over de XSX/XSS en updates over games. Iedere dag (vooral na het eten als Amerika wakker is geworden en er wat press releases zijn geweest) is het meestal raak en feest voor mij om weer updates te lezen/zien van games en de console/accessoires zelf. Ik kijk er echt naar uit en voor mij is het toch wel een verslaving geworden om het belletje van de Tweakers website weer aan te klikken voor updates van dit topic :)

Voor mij is dit het #1 topic om te volgen en ik ben blij met de posts van een aantal zeer loyale posters met nieuws, die ik zelf niet zo 1/2/3 verzameld zou hebben, zij het nieuws via Twitter/Youtube of andere fora/gamesites. Daar mag echt wel een dikke dank vanaf en ik paas dit gamenieuws door aan wat minder fanatieke Xbox fans waarmee ik in de avond game en die zijn dan weer op hun beurt blij!

Huppa, keep it up en nogmaals thanks!
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Dank!
Man oh man, ik blijf het zeggen.

Wat geniet ik van Psychonauts, en ik had echt niet verwacht dat de game mij zo gigantisch zou bevallen. Ik heb eigenlijk niks erop aan te merken. Die Tim Schafer is er eentje hoor. Bij veel dingen had ik echt zoiets van "hoe kom je erop?".

Ik las dat de game een commercial failure was, critics vonden de game top en het heeft een cult fanbase weten op te bouwen. Zonde dat het dus niet super heeft verkocht, echter wel fantastisch dat er na al die jaren toch een deel 2 komt. Bring it the fuck on hoor!

En beetje info over hoe Grubb wist over Starfield exclusiviteit

https://venturebeat.com/2...__twitter_impression=true
"Microsoft likely did investigate what its financials would look like if it made Bethesda games exclusive or not. In the end, it chose exclusivity. And yes, that means it will miss out on money from sales on PlayStation 5. But the point is that Microsoft doesn’t see that as losing money — it sees that as built in marketing for Game Pass. And then it also expects to offset many of those costs by building a deeper relationship with more players who then go on to play and buy even more games on Xbox platforms.

So yes, Starfield is exclusive. And I would predict that Xbox would make this call for The Elder Scrolls VI and beyond."

" I’ve separately confirmed that this situation applies to Starfield through sources familiar with the decision."

[ Voor 46% gewijzigd door devilsnight op 18-05-2021 00:27 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie dat snowrunner daar (bijvoorbeeld) ook tussen staat. Die komt binnenkort op GP. Dus even een waarschuwing voor die game :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 12:10
ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:44:
[...]

Ik zie dat snowrunner daar (bijvoorbeeld) ook tussen staat. Die komt binnenkort op GP. Dus even een waarschuwing voor die game :)
Vandaag zelfs!!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:14
Voor de liefhebber en take it with a grain of salt op reddit een fan die eea over Starfield bij houdt.

Wat opviel:
Eigen engine specifiek geupgrade tbv de game zelf.
Raytracing komt mogelijk op later moment naar de engine.
Microsoft zou bezig zijn met een moddingsysteem voor xbox.

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-01 14:48
Wat is dit voor een site?
Kijk mn ogen uit.

• Rossi46
Furrr schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:08:
[...]

Wat is dit voor een site?
Kijk mn ogen uit.
Bestaat al heel lang hoor ;)

• Rossi46
justifire schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:38:
Jammer van de lage resolutie op console, maar de gameplay is wel :9

[YouTube: Biomutant - New Game LIVE]
Resolutie op de console is zeker een dingetje inderdaad, maar voor de rest ziet het er toch wel heel gaaf uit hoor! :9

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:18
kesj schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:30:
[...]

Hier hetzelfde, vind de Elite V1 echt de fijnste controller die ik ken. En ik heb er nogal wat geprobeerd (waaronder ook de V2).

Top dat je het gaat testen voor me! Heel eerlijk, heb de standaard xsx controller gister voor het eerst sinds november gebruikt in WZ en die valt niks tegen.
Om hier nog wel even op terug te komen. Gisteravond een half potje gespeeld met de "standaard" controller.. maar dat was echt niets (puur en alleen al omdat ik de knoppen op de achterkant zo miste). Ook speel ik met een langere stick rechts en dan is zo'n kort stickje toch wel weer erg wennen.

Maar ik merkte niet dat de aim assist "meer" zou zijn.

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-01 09:41
stijn1309 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:42:
[...]

Om hier nog wel even op terug te komen. Gisteravond een half potje gespeeld met de "standaard" controller.. maar dat was echt niets (puur en alleen al omdat ik de knoppen op de achterkant zo miste). Ook speel ik met een langere stick rechts en dan is zo'n kort stickje toch wel weer erg wennen.

Maar ik merkte niet dat de aim assist "meer" zou zijn.
Thanks voor het checken en doorgeven! Misschien zit het dan toch tussen mijn oren.

Het is inderdaad heel anders spelen zonder paddles en hogere stick.

Verwijderd

Gisteren Gears 5: Hivebusters uitgespeeld. Jammer dat het zo kort was, maar ik heb enorm genoten :)
Zag in de Xbox Game Store dat Assassin's Creed Ezio Collection voor 14,99 te koop is. Aangeschaft aangezien ik wel nieuwschierig ben naar de FPS boost, en deze games stonden ooit is op mijn todo.
Ondanks de iet-wat verouderde graphiks, is heel nog heel goed te spelen, zeker i.c.m. FPS Boost en de toevoeging van HDR! Ik ben hier de komende dagen wel weer zoet mee :P
Ik zelf kan echt niet meer zonder paddles. In mijn optiek de beste innovatie die een controller de laatste jaren heeft door kunnen maken. Je zou het haast next gen kunnen noemen, ware het niet dat de vorige generaties het al had :P.

De A knop is de minst gebruikte knop op mijn controller terwijl dat juist volgens mij de knop is die normaliter het meeste te verduren heeft. :) Ik ben zelf nog wel altijd maar gebleven bij 2 paddles, maar ik merk nu in BFV dat ik eigenlijk knoppen te kort kom. Ik heb jump (A) en crouch (B.) op de paddles gemapped, maar ik wil eigenlijk ook nog reload (X) en healen (omhoog op vierpuntdruktoets). Misschien vanavond eens proberen of dat gaat.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-01 17:02

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:11:
Ik zelf kan echt niet meer zonder paddles. In mijn optiek de beste innovatie die een controller de laatste jaren heeft door kunnen maken. Je zou het haast next gen kunnen noemen, ware het niet dat de vorige generaties het al had :P.

De A knop is de minst gebruikte knop op mijn controller terwijl dat juist volgens mij de knop is die normaliter het meeste te verduren heeft. :) Ik ben zelf nog wel altijd maar gebleven bij 2 paddles, maar ik merk nu in BFV dat ik eigenlijk knoppen te kort kom. Ik heb jump (A) en crouch (B.) op de paddles gemapped, maar ik wil eigenlijk ook nog reload (X) en healen (omhoog op vierpuntdruktoets). Misschien vanavond eens proberen of dat gaat.
Gebruik je die paddles dan in plaats van een andere knop, of heb je extra knoppen zodat je meer acties onder één knop hebt zitten? En waarom zijn die paddles dan beter dan de A en B knop? Ik ben erg benieuwd waarom zo'n elite controller mijn geld waard zou zijn ;)

XBox Series X: BloodyB2121

• Rossi46
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:48:
Gisteren Gears 5: Hivebusters uitgespeeld. Jammer dat het zo kort was, maar ik heb enorm genoten :)
Zag in de Xbox Game Store dat Assassin's Creed Ezio Collection voor 14,99 te koop is. Aangeschaft aangezien ik wel nieuwschierig ben naar de FPS boost, en deze games stonden ooit is op mijn todo.
Ondanks de iet-wat verouderde graphiks, is heel nog heel goed te spelen, zeker i.c.m. FPS Boost en de toevoeging van HDR! Ik ben hier de komende dagen wel weer zoet mee :P
Brotherhood vond ik destijds echt geniaal! :9

• Caayn
  • Niet online
Het was even wennen in het begin maar paddles zijn geniaal. Ik gebruik ze alle vier en heb de vier face buttons (A,B,X,Y) gemapped naar de paddles. Met alle vier de paddles is het even wennen omdat je de controller net iets anders vast houdt maar hierdoor hoef ik minder met mijn duimen te bewegen en merk ik dat mijn handen meer in rust zijn.

ringvingers: onderste paddles
middelvingers: bovenste paddles
wijsvingers: triggers + bumpers
duimen: thumbsticks + d-pad + start/select + guide.

De facebuttons op mijn controller zijn dan ook nog zo goed als nieuw :+

Ik gebruik nu nog de originele Elite controller. ik zou graag een Elite V3 zien, maar dan wel met een verwisselbare accu, gebaseerd op de nieuwe Xbox Series controller.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 18-05-2021 10:29 ]

d.bakker84 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:18:
[...]

Gebruik je die paddles dan in plaats van een andere knop, of heb je extra knoppen zodat je meer acties onder één knop hebt zitten? En waarom zijn die paddles dan beter dan de A en B knop? Ik ben erg benieuwd waarom zo'n elite controller mijn geld waard zou zijn ;)
Je kunt niet acties aan de paddles toekennen, je kunt ze alleen een andere (reguliere) knop na laten doen.
Het voordeel is dat je dan bijvoorbeeld je rechterduim niet van de stick hoeft te halen als je a/b/x/y er op zet, of dat je de stick niet in hoeft te klikken maar een paddle kunt gebruiken (ik vind dat sowieso niet fijn en het kan het richten beïnvloeden). Bij sommige games is het ook gewoon fijn om af te wisselen welke vinger al het werk moet doen.

Bij bijvoorbeeld sky force kan ik zelfs met één hand doorspelen, normaal moet de rechterhand blijven vuren. Bij bijvoorbeeld GTA V vind ik de special van voornamelijk Franklin veel makkelijker te gebruiken omdat ik niet tijdens het sturen beide sticks in hoef te klikken maar twee paddles kan gebruiken (je kan helaas niet één paddle op twee controls zetten, Microsoft probeert het nog een beetje eerlijk te houden, dus bv ook geen autofire of zo).

Als je eenmaal gewend bent aan dat soort gemakken dan wil je niks anders meer :)

Gamertag: FinrazielNL

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klinkt goed, nu wachten op versie 3 dan haal ik er ook een. (na nog een half jaar wachten ;) ) Want de problemen die ik hoor zijn er best veel. MS is dan wel goed met de garantie vervolgens. Maar toch...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• d.bakker84

d.bakker84

Finraziel schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Je kunt niet acties aan de paddles toekennen, je kunt ze alleen een andere (reguliere) knop na laten doen.
Het voordeel is dat je dan bijvoorbeeld je rechterduim niet van de stick hoeft te halen als je a/b/x/y er op zet, of dat je de stick niet in hoeft te klikken maar een paddle kunt gebruiken (ik vind dat sowieso niet fijn en het kan het richten beïnvloeden). Bij sommige games is het ook gewoon fijn om af te wisselen welke vinger al het werk moet doen.

Bij bijvoorbeeld sky force kan ik zelfs met één hand doorspelen, normaal moet de rechterhand blijven vuren. Bij bijvoorbeeld GTA V vind ik de special van voornamelijk Franklin veel makkelijker te gebruiken omdat ik niet tijdens het sturen beide sticks in hoef te klikken maar twee paddles kan gebruiken (je kan helaas niet één paddle op twee controls zetten, Microsoft probeert het nog een beetje eerlijk te houden, dus bv ook geen autofire of zo).

Als je eenmaal gewend bent aan dat soort gemakken dan wil je niks anders meer :)
Thanks voor de uitleg. Inderdaad wachten op de volgende versie en dan ook maar eens proberen :)

• Timothy3000
devilsnight schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:00:
Man oh man, ik blijf het zeggen.

Wat geniet ik van Psychonauts, en ik had echt niet verwacht dat de game mij zo gigantisch zou bevallen. Ik heb eigenlijk niks erop aan te merken. Die Tim Schafer is er eentje hoor. Bij veel dingen had ik echt zoiets van "hoe kom je erop?".

Ik las dat de game een commercial failure was, critics vonden de game top en het heeft een cult fanbase weten op te bouwen. Zonde dat het dus niet super heeft verkocht, echter wel fantastisch dat er na al die jaren toch een deel 2 komt. Bring it the fuck on hoor!
Toen ik die game in 2005 speelde was ik echt zo zeer onder de indruk. Zo vindingrijk en creatief, vol gekke zijsporen. Een game als geen ander en echt een fantastisch spel. Bizar dat het een failure werd. Ieder die dit ook maar een paar minuten probeert weet toch dat het geweldig gaat zijn?

Twijfel of ik hem ga herspelen of mijn herinnering intact wil houden maar kan ook echt niet wachten op deel 2. Benieuwd wat Schafer nu weer voor maffe en briljante dingen heeft bedacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 18-05-2021 10:39 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Naast @Rivanov , zijn er nog meer mensen die al gamen in Dolby Vision? Hoe bevalt het? Geeft het daadwerkelijk een nóg beter plaatje?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:02
Rossi46 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Brotherhood vond ik destijds echt geniaal! :9
Brotherhood was mijn eerste, en erg van genoten.
Veel hoogtevrees gehad ook. Sowieso moet je eerst goed kijken als je wilde klimmen.

Daarna nog eentje gehad waarin ik een indianenjongen was... niks van begrepen.
Twee jaar geleden iets met Egypte, waarin ik werkelijk overal keihard op kon klimmen, totaal onrealistisch.

Beide heb ik slechts een paar uur gespeeld, beide enorme tegenvallers.
Zal er nooit meer eentje kopen.

• Rossi46
zetje01 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Brotherhood was mijn eerste, en erg van genoten.
Veel hoogtevrees gehad ook. Sowieso moet je eerst goed kijken als je wilde klimmen.

Daarna nog eentje gehad waarin ik een indianenjongen was... niks van begrepen.
Twee jaar geleden iets met Egypte, waarin ik werkelijk overal keihard op kon klimmen, totaal onrealistisch.

Beide heb ik slechts een paar uur gespeeld, beide enorme tegenvallers.
Zal er nooit meer eentje kopen.
Ja zonde is dat hè, ze hebben het veel makkelijker gemaakt. Beetje een trend in game-land, lijkt het. Moet je nu eens een Mario game vergelijken met die van vroeger. Nu race je overal zo doorheen, vroeger moest je echt je best doen.

Overigens vind ik de huidige AC games wel een genot voor het oog, echt prachtig!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DutchOwnage schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:40:
Naast @Rivanov , zijn er nog meer mensen die al gamen in Dolby Vision? Hoe bevalt het? Geeft het daadwerkelijk een nóg beter plaatje?
Ja, maar vind het ook niet ontzagwekkend. Ligt misschien ook maar net aan het spel zelf.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:02
Rossi46 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Ja zonde is dat hè, ze hebben het veel makkelijker gemaakt. Beetje een trend in game-land, lijkt het. Moet je nu eens een Mario game vergelijken met die van vroeger. Nu race je overal zo doorheen, vroeger moest je echt je best doen.

Overigens vind ik de huidige AC games wel een genot voor het oog, echt prachtig!
Volgens mij speelde ik Brotherhood op de XB360 op een 42'' plasma en het zag er goed (genoeg) uit.
En genoten van het Colosseum beklimmen.
Kijk, daarvoor is m'n console: om dingen te doen die je in het echt niet kan of mag of durft.

• Caayn
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:40:
Exorcist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Ja, maar vind het ook niet ontzagwekkend. Ligt misschien ook maar net aan het spel zelf.
Zijn er al spellen die daadwerkelijk Dolby Vision ondersteunen? Of wordt alles op het moment nog enkel in een DV container gezet?
Timothy3000 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Toen ik die game in 2005 speelde was ik echt zo zeer onder de indruk. Zo vindingrijk en creatief, vol gekke zijsporen. Een game als geen ander en echt een fantastisch spel. Bizar dat het een failure werd. Ieder die dit ook maar een paar minuten probeert weet toch dat het geweldig gaat zijn?

Twijfel of ik hem ga herspelen of mijn herinnering intact wil houden maar kan ook echt niet wachten op deel 2. Benieuwd wat Schafer nu weer voor maffe en briljante dingen heeft bedacht.
Ik zou hem gewoon in je herinnering houden. Hoe goed de game ook nog steeds is, de herinnering is vaak toch net wat mooier. :) Ik hoop dat deze games en dus ook deel 2 gewoon anno 2021 op waarde geschat kunnen worden. Deel 2 is gewoon een cross gen game dus grafisch zal het echt niet hoogstaand zijn. Maar ik ben bang dat die daardoor sowieso een punt minder krijgt in de reviews.
d.bakker84 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:18:
[...]

Zoals hierboven als is gezegd, het zijn geen extra knoppen ten behoeve van extra acties. De paddles zijn gewoon briljant voor het verbeteren van de gameplay ervaring. Heb je ooit meegemaakt dat je moest reloaden, maar je eigenlijk ook tegelijkertijd naar links wil lopen. Of als je wilt springen tegelijkertijd wilt draaien, of als je aan het aimen bent tegelijkertijd wil gaan liggen? Zo ja, met een normale controller kun je normaliter maar 1 ding tegelijk doen of je moet alles remappen naar je bumpers. Met paddles kun je al deze zaken gewoon tegelijkertijd doen en ben je gewoon pro :+ En verder vind ik de hair triggers ideaal in shooters. Ik hoef hem maar 2 mm ofzo in te drukken en dan heb ik hem al helemaal ingedrukt in plaats van de hele travel van een normale trigger af te leggen.

Daarnaast vind ik het indrukken van een paddle met mijn middelvinger op een of andere manier minder belastend (zeker in en lange gamesessie) dan de face buttons met de duim. En het iedere keer wisselen met je duim van thumbstick naar facebuttons is gewoon iedere keer een extra handeling wat ook in lange gamesessies belastend is.

—-

Zou mooi zijn als die in juli uitkomt :) Volg het echt al lange tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-05-2021 12:52 ]

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2025
Zo, in 80 minuten ongeveer 20 pagina's terug gelezen. Ik moet toch iets doen op me werk.

Kernwoorden voor TL;DR: Gamepass en kapotte controllers :+

Pas begonnen met Assassin's Creed 2 in The Ezio Collection. De Auto-HDR en de FPS Boost is wel nice op de XSX.

Xbox Live: Springbok NL

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Ik zou hem gewoon in je herinnering houden. Hoe goed de game ook nog steeds is, de herinnering is vaak toch net wat mooier. :) Ik hoop dat deze games en dus ook deel 2 gewoon anno 2021 op waarde geschat kunnen worden. Deel 2 is gewoon een cross gen game dus grafisch zal het echt niet hoogstaand zijn. Maar ik ben bang dat die daardoor sowieso een punt minder krijgt in de reviews.

[...]

Zoals hierboven als is gezegd, het zijn geen extra knoppen ten behoeve van extra acties. De paddles zijn gewoon briljant voor het verbeteren van de gameplay ervaring. Heb je ooit meegemaakt dat je moest reloaden, maar je eigenlijk ook tegelijkertijd naar links wil lopen. Of als je wilt springen tegelijkertijd wilt draaien, of als je aan het aimen bent tegelijkertijd wil gaan liggen? Zo ja, met een normale controller kun je maar 1 ding tegelijk doen. Met paddles kun je al deze zaken gewoon tegelijkertijd doen en ben je gewoon pro :+ En verder vind ik de hair triggers ideaal in shooters. Ik hoef hem maar 2 mm ofzo in te drukken en dan heb ik hem al helemaal ingedrukt in plaats van de hele travel van een normale trigger af te leggen.

Daarnaast vind ik het indrukken van een paddle met mijn middelvinger op een of andere manier minder belastend (zeker in en lange gamesessie) dan de face buttons met de duim. En het iedere keer wisselen met je duim van thumbstick naar facebuttons is gewoon iedere keer een extra handeling wat ook in lange gamesessies belastend.

—-

Zou mooi zijn als die in juli uitkomt :) Volg het echt al lange tijd.

[Embed]
Nieuwe screens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYTVDue0C2de_CZ5Y9xlmundwic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8P5tCuGaMJqriJnMQmtHaZI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tq2zuQZm_V8G9j9gDOyiRkVaEzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W4F99t6iPDNxZOAhrvqiXl0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwt45d5RU3585luoJQluNntifp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkAuJmV6r6RyE21nizjDkpu1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqWyIkDzN0Ia9vj_J-zvJFiBPz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CW3KtUnAtQod22yhgzAFLkCY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDCGqOtngQFYm0Wc4y1FMIZBAP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k4NMDFC0mCz0sWxdo9vPmFv8.png?f=fotoalbum_large
Die game ziet er echt supersfeervol uit. Echt top :)

• Kaasje123
Jammer had op een shadowdrop tijdens E3 gehoopt.
Er gaan een paar titels uit Gamepass:

According to the Game Pass mobile app, six games will leave Xbox Game Pass soon, including Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix, Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue, Surviving Mars, Assetto Corsa, Void Bastards, and Broforce (Win10). A departure date hasn't yet appeared on the app, but we expect these games will drop out of the service on May 31st.

----

Verder komt The Ascent dus in Gamepass. Wel leuk omdat het een co-op game is waardoor je gewoon kunt zeggen tegen je vrienden die GP hebben. Downloaden en joinen!

Caayn schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:49:
[...]

[...]
Zijn er al spellen die daadwerkelijk Dolby Vision ondersteunen? Of wordt alles op het moment nog enkel in een DV container gezet?
Nog geen enkele game ondersteunt daadwerkelijk Dolby Vision. Dus het wordt inderdaad gewoon in een DV "container" gemikt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Kaasje123 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Jammer had op een shadowdrop tijdens E3 gehoopt.
Ik hoop hetzelfde voor Psychonauts 2. :)

Iemand van het dev team had gisteren een tweet dat hij de eerste vier uur van Psychonauts 2 had gespeeld, dus ze zijn echt aan het teasen. Daarnaast heeft Spencer zijn twitter icon op Raz gezet, de protagonist uit de franchise.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Ik ga hier ook weer even meelezen, aangezien vrouwlief vorige week een XSX heeft weten te scoren in de lokale mediamarkt.

Wel balen dat Assetto uit de gamepass gaat, daar had ik nou net een plekje voor gemaakt met een stuurtje, omdat ik m'n pc even moet missen. Naja, genoeg andere games nog uit te spelen :p

• d.bakker84

d.bakker84

Romius schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:06:
Wel balen dat Assetto uit de gamepass gaat, daar had ik nou net een plekje voor gemaakt met een stuurtje, omdat ik m'n pc even moet missen. Naja, genoeg andere games nog uit te spelen :p
Standaard prijs via Brazilië €9,20, als je wacht op de aanbieding die elke 2 maanden wel langs komt betaal je minder dan €2,- ;)

Jullie zien Snowrunnner al staan voor Game Pass? Hier namelijk nog niet.

• Timothy3000
Ik ook niet.
GamePass games komen pas om 18:00/19:00 onze tijd online.
Amerika moet nog ontwaken aan de westkust. ;)

Ik ga deze echt alleen halen als er veel toevoegingen zijn, veel verbeteringen etc. Ideaal zou zijn als ineens de beloofde SP DLC erbij zit, yeah right.

Ze hebben wel zelf gezegd dat dit niet zomaar een simpele remaster zal zijn, we gaan het zien. GTA 6 komt pas wanneer we TES VI ook al spelen. :P

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:40
Oeh, en daarmee ook Gamepass? GTA V kan wel een kleine overhaul gebruiken. :)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

devilsnight schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:26:
Jullie zien Snowrunnner al staan voor Game Pass? Hier namelijk nog niet.
Raar genoeg heb ik hem vanmorgen al gedownload.

Included in gamepass stond er bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 18-05-2021 15:41 ]

Elect a clown, expect a circus.

Hopelijk hoeven we de game niet opnieuw te kopen

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:41:
[...]

Hopelijk hoeven we de game niet opnieuw te kopen
Volgens mij was dat lange tijd geleden al bevestigd, dat het een betaalde update is.

Rivanov schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:46:
[...]

Volgens mij was dat lange tijd geleden al bevestigd, dat het een betaalde update is.
oh oeps my bad :o het is blijkaar tijd voor koffie..
Want wist het achteraf ook wel inderdaad!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOW0p5M_w62HjdpY5qdb3pUom3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7cSpYYJkjayTLPRKmvDiKysp.png?f=fotoalbum_large

Nice, maneater was ik al langer naar het kijken.
Fuzion Frenzy, had die niet recent een of andere update gekregen? Dat was vroeger wel een toffe game om op de bank tegen elkaar te spelen.

Mooi.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Wom schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:01:
Fuzion Frenzy, had die niet recent een of andere update gekregen? Dat was vroeger wel een toffe game om op de bank tegen elkaar te spelen.
Haha, altijd lachen om een plantenbak tegen een medespeler aan te gooien :+ of ipv de insecten weg te meppen, gewoon die hamburger van een ander in elkaar beuken :o
LEAVING SOON (MAY, 31)

Assetto Corsa (console/cloud)
Broforce (PC)
Kingdom Hearts HD 1.5+2.5 Remix (console)
Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue (console)
Surviving Mars (console/PC/cloud)
Void Bastards (console/PC/cloud)

Kingdom Hearts en al die belachelijk onnodig verwarrende namen. Is 1.5 qua verhaal na deel 1? Het verhaal is eigenlijk sowieso echt bullshit anyway.

• Kaasje123
devilsnight schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:53:
LEAVING SOON (MAY, 31)

Assetto Corsa (console/cloud)
Broforce (PC)
Kingdom Hearts HD 1.5+2.5 Remix (console)
Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue (console)
Surviving Mars (console/PC/cloud)
Void Bastards (console/PC/cloud)

Kingdom Hearts en al die belachelijk onnodig verwarrende namen. Is 1.5 qua verhaal na deel 1? Het verhaal is eigenlijk sowieso echt bullshit anyway.
Hoewel ik er op voorhand heel veel zin in had kon ik maar niet in deel 3 komen door het achterlijke verhaal. Zelfs die recaps die ik online had gelezen waren nodeloos ingewikkeld. Dat Disney daar hun goedkeuring voor heeft gegeven is mij echt een raadsel. 8)7
Kaasje123 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:58:
[...]
Hoewel ik er op voorhand heel veel zin in had kon ik maar niet in deel 3 komen door het achterlijke verhaal. Zelfs die recaps die ik online had gelezen waren nodeloos ingewikkeld. Dat Disney daar hun goedkeuring voor heeft gegeven is mij echt een raadsel. 8)7
Same here man! Ik ging dus ook die recaps van alle delen kijken voordat ik aan 3 begon, wat een belachelijke onzin zit er in dat algehele verhaal inderdaad joh, man man. Hou de boel normaal, zoveel toffer!
devilsnight schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Same here man! Ik ging dus ook die recaps van alle delen kijken voordat ik aan 3 begon, wat een belachelijke onzin zit er in dat algehele verhaal inderdaad joh, man man. Hou de boel normaal, zoveel toffer!
Ik heb geprobeerd een recap van een recap van een recap te zoeken. Dat werd uiteindelijk vrij simpel uitgelegd. Light versus dark :+

Nee ben het helemaal met jullie eens. Vond deel 3 echt zo’n vage game. Wel uitgespeeld maar niet met heel veel plezier. Was echt button smashen op het einde en de battles bleven maar komen. Nog meer dan de verschillende eindes in Lotr.

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:12:
[...]

Ik heb geprobeerd een recap van een recap van een recap te zoeken. Dat werd uiteindelijk vrij simpel uitgelegd. Light versus dark :+

Nee ben het helemaal met jullie eens. Vond deel 3 echt zo’n vage game. Wel uitgespeeld maar niet met heel veel plezier. Was echt button smashen op het einde en de battles bleven maar komen. Nog meer dan de verschillende eindes in Lotr.
Jammer hoor. Als ze dit verhaal gewoon normaal zouden houden is het echt zoveel beter. Het is al tof genoeg dat je Disney characters tegenkomt en partnered met hen en hun werelden bezoekt. Hou het lekker daarbij. Nope, Nomura moet weer echt bat shit crazy doen. 8)7

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:28
Rivanov schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:46:
[...]

Dé vraag is mijn inziens wat de prijs zal zijn. Kan ik mijn bestaande versie upgraden voor €20 euro of is het een stand alone aanschaf van b.v. €40.

Voor de 1e optie zou ik wel in de markt zijn. De 2e niet..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Kaasje123
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:50:
[...]

Die game ziet er echt supersfeervol uit. Echt top :)
Toch vreemd dat deze game zo veel lof krijgt, terwijl RUINER destijds nauwelijks aandacht heeft gekregen …

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08

On_E

Housemusic

Xgar schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:53:
[Afbeelding]

Nice, maneater was ik al langer naar het kijken.
Solasta ziet er interessant uit!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Pagina: 1 ... 161 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord