Die dude die dat alles dus zei over Starfield heeft zichzelf gecorrigeerd. Hij bedoelde niet The Outer Worlds maar The Outer Wilds. Dat vind ik niet positief. Maar verder ga ik nu gewoon wachten tot Todd Howard het allemaal zelf uitlegt en laat zien.
devilsnight schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:22:
Die dude die dat alles dus zei over Starfield heeft zichzelf gecorrigeerd. Hij bedoelde niet The Outer Worlds maar The Outer Wilds. Dat vind ik niet positief. Maar verder ga ik nu gewoon wachten tot Todd Howard het allemaal zelf uitlegt en laat zien.
The outer wilds is voor mij 1 van de tofste games van de hele vorige generatie, dus kom maar door :) Wat een unieke en bijzondere games was dat zeg. Denk er nog met regelmaat aan terug.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

Phydomir

Dennis

Martinspire schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:03:
Probleempje met Mass Effect Legendary Edition trouwens:
Als je een (wireless) headset hebt, kan het zijn dat je niet voorbij de "press any key to continue" scherm kunt. Je headset loskoppelen, opstarten wat je wilt doen en dan weer erin doen lijkt te werken.

Dus wil je Mass Effect spelen, koppel je headset even los!
Aha. Dan was dat het. Niet de reboot, maar mijn headset die door de reboot niet meer gekoppeld was.

Anyway. Nu zo'n 3 uur inzitten en het is gewoon Mass Effect. Dus ja, voor mij als liefhebber puur genieten. Grafisch flink opgepoetst maar aan alles is natuurlijk wel te zien dat het een oude game is. Verwacht geen remake als in Resident Evil 2 remake maar ik vind het er nog steeds best goed uitziet.
Ook geen bugs of andere gekke dingen tegen gekomen verder.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Net ook Eden Prime gedaan en nu onderweg naar de Citadel, toch weer erg vet hoor tot zover, gaat weer een heel avontuur worden.

Ze hadden wat mij betreft wel een fov slider mogen toevoegen op de een of andere manier, vooral tijdens ads vind ik het wel erg 'in your face', maar sowieso genieten d:)b
Beetje jammer dat het niet de Series X versie van NBA 2K21 is. Die zou ik graag nog eens willen ervaren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k64Eqic.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Oeh! Oeh!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

uchiha tijntje schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:30:
[...]

The outer wilds is voor mij 1 van de tofste games van de hele vorige generatie, dus kom maar door :) Wat een unieke en bijzondere games was dat zeg. Denk er nog met regelmaat aan terug.
Ik denk dat ik ongeduldig begin te raken als hardcore BGS fan. Ik wil gewoon een keiharde space RPG van BGS zien met alles wat BGS games zo tof maakt. Die insiders helpen niet, want het zegt allemaal zo weinig. De dingen die echter door de maker zelf zijn gezegd klinken juist weer zeer goed. Hier een uitstekende video met alles wat we echt weten over Starfield.

Dit is bijvoorbeeld wat Todd zei in de Noclip documentary

“It needs to be as fully fleshed out as to…how far in the future is it? What happened in all those years in between? What is the technology level? What do they eat? Where do they go? What do they know? How do they communicate? What are the races or places or people or creatures or this or that and why? Have it be its own thing as opposed to Star Trek or Star Wars…somebody looks at it and says that’s Starfield.”

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 13-05-2021 19:44 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:11
Rivanov schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:56:
Beetje jammer dat het niet de Series X versie van NBA 2K21 is. Die zou ik graag nog eens willen ervaren.
[Twitter]

[Afbeelding]
Weet je toevallig wat er met die headset fix wordt bedoeld? Specifiek die xbox wireless headset? En welke big wordt er geplet?
JDL15 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:50:
[...]

Weet je toevallig wat er met die headset fix wordt bedoeld? Specifiek die xbox wireless headset? En welke big wordt er geplet?
Ja voor de wireless headset. Weet niet welke fix ze bedoelen. De Alpha users krijgen ‘m morgen. Ik heb deze al enige tijd aangezien ik in Alpha Skip Ahead zit. Maar helaas is de mic monitoring nog niet gefixt.

Maar ben meer benieuwd naar wat ze voor Alpha Skip Ahead in petto hebben. Hoop niet dat ie doelt op de Party Chat Speech to Text feature, aangezien ze die vandaag al hebben aangekondigd.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 12:10
Spellingerror schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:19:
Nieuwe controller binnen en oude retour. Andere kleur gekozen, was allemaal geen probleem. Net zo’n goede service als bij de playstation destijds. Doei azijndrinkers :*
Knap van je dat je er voor hebt gekozen het op de nette manier te doen, sticker voor jou.
Biomutant screenshot op de PS5, dit geeft dan toch weer goede moed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQndXqOtiHPaK6E6Se_9X59oHRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4AN7jYUXu6t7I4ai1FXhV0a.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01 19:24
Damn, ik had niet verwacht het verschil tussen 60 fps en 120 fps te zien maar Titanfall 2 speelt echt heerlijk in die modus. Dat wordt Mass Effect morgen ook direct op 120 fps instellen, love it :9

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
justifire schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:41:

[Afbeelding]
Ik heb die gameplay volledig gezien maar wie zegt dat dit PS5 gameplay was? Dit was eerder op een PS4 Pro. ;) Maar ik neem aan dat je dit ook mag verwachten op de PS5 en Series S | X idd. Ben zo benieuwd naar die game.

Nog even wat anders.. Zijn er hier nog mensen die een carry / travelcase zoeken voor hun Series S? Ik heb een goedkope (lees €11) gevonden op Ali.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKEhOBkua4sA9U22QooFN9cKL7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pX2WRt1B6Kq9i9nJCUJyeawA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door doobieters op 13-05-2021 22:58 ]

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:25
doobieters schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:55:
[...]

Ik heb die gameplay volledig gezien maar wie zegt dat dit PS5 gameplay was? Dit was eerder op een PS4 Pro. ;) Maar ik neem aan dat je dit ook mag verwachten op de PS5 en Series S | X idd. Ben zo benieuwd naar die game.

Nog even wat anders.. Zijn er hier nog mensen die een carry / travelcase zoeken voor hun Series S? Ik heb een goedkope (lees €11) gevonden op Ali.

[Afbeelding]
Mooie case!
Bedankt voor de link ;-)

• doobieters

justifire schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:41:

[Afbeelding]
Framerate limit? Dat is super! Dan kunnen we het lekker op 60fps hebben en hopelijk een dynamic resolutie ook.

• doobieters
Dungeons & Dragons Dark Alliance komt naar Gamepass op Day One!

https://news.xbox.com/en-...k0sohz3wu2xukdkqpmxpitk00

Nice ! *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

WinterBase schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:31:
Damn, ik had niet verwacht het verschil tussen 60 fps en 120 fps te zien maar Titanfall 2 speelt echt heerlijk in die modus. Dat wordt Mass Effect morgen ook direct op 120 fps instellen, love it :9
Mass Effect is wel 1440p/120 ipv 4K/60. ;)
Just so you know.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:14:
[...]

Mass Effect is wel 1440p/120 ipv 4K/60. ;)
Just so you know.
ik vind zelf het verschil tussen 1080 en 1440 een heel stuk groter dan tussen 1440 en 4k. (Ik zit op 2m30 van een 55") Hoewel 60-> 120 ook niet wereldschokkend is vind ik dat als ik moet kiezen wel meer verbeteren dan de stap van 1440 naar 4k met 60 fps.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 12:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

doobieters schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:55:
[...]

De game is er toch alleen in last gen versie? Ik kan niets vinden over een PS5/seriesX versie of verbeteringen. Imho ziet de game er grafisch nogal underwhelming uit, dus ik ga er vanuit dat alle beelden tot dusver van de last gen versie zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-01 18:26

sjaool

Every life should have 9 cats

ArthurMorgan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:51:
[...]

ik vind zelf het verschil tussen 1080 en 1440 een heel stuk groter dan tussen 1440 en 4k. (Ik zit op 2m30 van een 55") Hoewel 60-> 120 ook niet wereldschokkend is vind ik dat als ik moet kiezen wel meer verbeteren dan de stap van 1440 naar 4k met 60 fps.
Met full HD net zo. Je moet die vaak direct naast de 4K-beelden zien wil je het echt opmerken vanaf een meter of 3/4 afstand.

Bij films is het zodat de meesten niet eens een hogere resolutie dan 2K hebben ook al worden ze als 4K gepresenteerd.

"When you grow up your heart dies"

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:32
Chaoss schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:34:
[...]

De game is er toch alleen in last gen versie? Ik kan niets vinden over een PS5/seriesX versie of verbeteringen. Imho ziet de game er grafisch nogal underwhelming uit, dus ik ga er vanuit dat alle beelden tot dusver van de last gen versie zijn.
Dat is het ook. Er is geen next gen versie en het is überhaupt nog twijfelachtig of ze die van plan zijn te maken. Ik denk dat dat van het succes afhangt en daarvoor is deze game te onbekend en dus onbemind en verwacht zelf van niet.
De gameplay en customizations van Biomutant zien er bijzonder vermakelijk uit. Dat het er grafisch niet “next gen” uitziet neem ik dan graag voor lief. Ik heb nu nog geen enkele “next gen exclusive” gezien waarvan de gameplay op een positieve manier anders is dan de laatste 2 generaties. Ik denk dat dit ook nog wel lang op zich laat wachten.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Edit: Whoops, dacht even dat het om Mass Effect ging, excuus.

[ Voor 94% gewijzigd door Caayn op 14-05-2021 11:00 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:15
Kaasje123 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:54:
[...]

Dat is het ook. Er is geen next gen versie en het is überhaupt nog twijfelachtig of ze die van plan zijn te maken. Ik denk dat dat van het succes afhangt en daarvoor is deze game te onbekend en dus onbemind en verwacht zelf van niet.
Die gaat er sowieso niet meer komen. De ontwikkeling heeft veel langer geduurd dan gedacht, met hoogst waarschijnlijk dus ook veel hogere kosten. Ik denk dat ze al blij mogen zijn als ze überhaupt in de zwarte cijfers terecht komen.

Wellicht dat MS nog wat kan bijdragen met hun 'trickery' op dit gebied. Vanuit de ontwikkelaar gaat het niet komen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• giantgiantus
  • Laatst online: 12:45
uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:59:
De gameplay en customizations van Biomutant zien er bijzonder vermakelijk uit. Dat het er grafisch niet “next gen” uitziet neem ik dan graag voor lief. Ik heb nu nog geen enkele “next gen exclusive” gezien waarvan de gameplay op een positieve manier anders is dan de laatste 2 generaties. Ik denk dat dit ook nog wel lang op zich laat wachten.
Returnal is voor mij wel echt nieuw. Heb nog nooit iets dergelijks gespeeld. De controller is super next gen in die game. De geluiden zijn echt anders dan ik gewend ben en eigenlijk ken ik deze gameplay ook niet van eerder (de combinatie dan).

• ArthurMorgan
  • Niet online
nieuws: Xbox Party Chat krijgt spraak-naar-tekst- en tekst-naar-spraakfuncties

Dat is nog eens goed nieuws. Hopelijk ook met ondersteuning van het Nederlands uiteindelijk. Kan ik eindelijk ook eens echt multi play dingen doen waar overleg bij nodig is :D

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-01 22:13
Ik heb precies hetzelfde. Lijkt me een heel leuke game, gisteren nog even begonnen met de DLC van Valhalla. Toch ook wel weer vermakelijk, de grootste wereld, de combat. Ubi games zijn vaak hetzelfde, maar toch vind ik The Division en Assassins Creed prima te doen. Moet ook nog steeds beginnen met Immortals Fenix Rising.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-01 22:13
giantgiantus schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Returnal is voor mij wel echt nieuw. Heb nog nooit iets dergelijks gespeeld. De controller is super next gen in die game. De geluiden zijn echt anders dan ik gewend ben en eigenlijk ken ik deze gameplay ook niet van eerder (de combinatie dan).
Returnal is absoluut niet mijn ding. Ik heb ook een PS5, maar vind de Xbox controller nog steeds veel fijner. De addaptive triggers waarbij je extra (variabel) hard moet drukken vind ik zelf erg storend. Zowel bij Fortnite als bij Spider-man Miles Morales heb ik het heel snel uitgezet. Ik had het gevoel dat ik er door heen moest drukken. Mijn vingers verkrampte helemaal.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-01 19:59
En klaar met scriptie voor vandaag :D Op naar de gamemania en Mass Effect halen

• Rossi46
Zorroberner schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:46:
En klaar met scriptie voor vandaag :D Op naar de gamemania en Mass Effect halen
Dat is zo'n chill gevoel. Verplichting zit erop en dan fysiek een nieuwe game oppikken in de winkel 8)

sjaool schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Met full HD net zo. Je moet die vaak direct naast de 4K-beelden zien wil je het echt opmerken vanaf een meter of 3/4 afstand.

Bij films is het zodat de meesten niet eens een hogere resolutie dan 2K hebben ook al worden ze als 4K gepresenteerd.

[YouTube: Why your Avengers UHD Blu-rays aren’t actually 4K | Upscaled]
Films en games kun je niet echt op deze manier vergelijken. Wat vaak het meeste opvalt bij een lagere resolutie is aliasing, oftewel kartelrandjes. Dat is iets wat je niet hebt bij film want een camera heeft als het ware automatisch perfecte antialiasing. Als de rand van een object deels over een pixel op de sensor valt dan 'ziet' die pixel vanzelf het correcte deel de kleur van dat object en de rest het licht wat van achter het object komt.

Wil je dat effect in een game perfect nadoen dan moet je op een véél hogere resolutie renderen en downscalen (supersampling). Dat is ook waarom het er toch beter uitziet als je op 4k rendert en het dan naar een fhd scherm stuurt (en dat is dan nog maar 4 pixels die naar één pixel gemiddeld worden, nog verre van perfect).

Ik zie zelf in een game best makkelijk wanneer het 'maar' fhd is (vind het niet echt onoverkomelijk maar dat is iets anders) terwijl ik bij films mijn best moet doen om het voordeel van een uhd blu-ray te zien.

Overigens zit ik dan ook best redelijk dichtbij mijn 65 inch scherm (2,5 meter of zo).

Gamertag: FinrazielNL

• zetje01
Finraziel schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Films en games kun je niet echt op deze manier vergelijken. Wat vaak het meeste opvalt bij een lagere resolutie is aliasing, oftewel kartelrandjes. Dat is iets wat je niet hebt bij film want een camera heeft als het ware automatisch perfecte antialiasing. Als de rand van een object deels over een pixel op de sensor valt dan 'ziet' die pixel vanzelf het correcte deel de kleur van dat object en de rest het licht wat van achter het object komt.

Wil je dat effect in een game perfect nadoen dan moet je op een véél hogere resolutie renderen en downscalen (supersampling). Dat is ook waarom het er toch beter uitziet als je op 4k rendert en het dan naar een fhd scherm stuurt (en dat is dan nog maar 4 pixels die naar één pixel gemiddeld worden, nog verre van perfect).

Ik zie zelf in een game best makkelijk wanneer het 'maar' fhd is (vind het niet echt onoverkomelijk maar dat is iets anders) terwijl ik bij films mijn best moet doen om het voordeel van een uhd blu-ray te zien.

Overigens zit ik dan ook best redelijk dichtbij mijn 65 inch scherm (2,5 meter of zo).
Ik heb er een poosje over nagedacht, me gekleurde driehoeken en roosters ingebeeld, en kan me hier niet in vinden.
Wel is het natuurlijk zo, dat (al m'n hele leven) digitale camera's (de CCD's) een veel hogere resolutie hebben dan de digitale schermen waar ze op worden afgebeeld. Je zou kunnen zeggen (om het in jouw verhaal te laten passen) dat er op veel hogere resolutie gerenderd wordt dan er afgespeeld wordt.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:21
@zetje01 de lens pakt alle kleuren met de nagenoeg oneindige resolutie van het licht en zet het op een raster. De lichtstraal die van de rand van een kubus komt en die daarachter kunnen beide op hetzelfde vakje vallen. De sensor (het raster) vangte dan beide op en neemt daarvan een gemiddelde (simpelweg gezegd).
Precies wat er met AA algoritmes ook wordt gedaan.

In die zin krijg je dus gratis AA. Bovenstaand is wel wat simpel uitgelegd.

• zetje01
Caelorum schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:29:
@zetje01 de lens pakt alle kleuren met de nagenoeg oneindige resolutie van het licht en zet het op een raster. De lichtstraal die van de rand van een kubus komt en die daarachter kunnen beide op hetzelfde vakje vallen. De sensor (het raster) vangte dan beide op en neemt daarvan een gemiddelde (simpelweg gezegd).
Precies wat er met AA algoritmes ook wordt gedaan.

In die zin krijg je dus gratis AA. Bovenstaand is wel wat simpel uitgelegd.
HHmm.. okay okay.. hhmm ... een pixel op de CCD registreert dus een gemiddelde kleur van twee kleuren.
Meestal iets grijsbruinigs... (en dus niet één van de twee kleuren (van bv de kleur van het voorwerp op de voorgrond en de kleur van de achtergrond.))
Okay, ik neem mijn vorige post terug. Nou ja... ik laat hem wel gewoon staan.

• sjaool

sjaool

Finraziel schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:20:
[...]

In de video wordt het allemaal op het einde wel uitgelegd. Ik vond het gewoon een duidelijk verhaal.

Ik heb een paar jaar geleden bij een presentatie van 4K televisies van Samsung het verschil mogen zien. En naast elkaar zie je het direct. Terwijl ik thuis toch echt goed moet kijken. Het verschil zit hem dan ook in de details. Zodra het beeld beweegt moet je erg goed kijken. Maar dat is mijn persoonlijk ervaring.

Qua gaming ben ik iets van 2 jaar geleden overgegaan van een Xbox One S naar een Xbox One X en in het begin had ik echt zoiets van is dit alles? Het beeld werd in mijn beleving namelijk niet veel beter. Ik zit dan ook iets van 4 meter van mijn 65 inch af. :P Wil ik echt verschil gaan zien zal ik misschien een Series X moeten aanschaffen maar dat heeft geen prioriteit (die dingen zijn toch amper verkrijgbaar :P ). Het belangrijkste vind ik toch nog altijd de gameplay. Hoewel ik vooral Assassins Creed en Red Dead Redemption speel.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
zetje01 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:06:
[...]

Ik heb er een poosje over nagedacht, me gekleurde driehoeken en roosters ingebeeld, en kan me hier niet in vinden.
Wel is het natuurlijk zo, dat (al m'n hele leven) digitale camera's (de CCD's) een veel hogere resolutie hebben dan de digitale schermen waar ze op worden afgebeeld. Je zou kunnen zeggen (om het in jouw verhaal te laten passen) dat er op veel hogere resolutie gegenereerde wordt dan er afgespeeld wordt.
Bij een gelijke resolutie zal je bij een computer gegenereerde afbeelding meer last hebben van aliasing dan bij een foto. Dit heeft te maken dat de sensor van jouw camera (nagenoeg) de juiste kleur opvangt voor iedere pixel, bij een computer gegenereerde afbeelding is dat lastiger.

[Over simplificatie]

Gegeven de onderstaande afbeelding als uitgangspunt:
Afbeeldingslocatie: https://www.beyond3d.com/images/articles/diveintoaa/illus/8x8pixelgrid_triangle.png

Ieder blokje is één pixel, bij volledig zwarte of witte blokjes is het eenvoudig om te bepalen welke kleur de pixel moet worden. Bij de blokjes waar zowel zwart als wit aanwezig zijn is dit lastiger. Een camera sensor heeft hier minder moeite mee omdat de juiste verhouding/kleur doorgaans al op de sensor belandt. Bij een computer gegenereerde moet de computer gaan bepalen wat de correcte kleur is. Zonder anti-aliasing wordt er simpelweg naar het midden van de pixel gekeken (rode stipje) en die kleur wordt vervolgens toegewezen aan de pixel.

Wat anti-aliasing doorgaans probeert te doen is op basis van de verhouding en de omliggende pixels te bepalen welke kleur de pixel toegewezen moet krijgen.

[/Over simplificatie]

Mocht je er wat dieper in willen duiken kan ik je dit artikel aanraden: https://www.beyond3d.com/content/articles/122/2 (iet wat verouderd, maar de basis klopt nog steeds)

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:21
Was dit al bekend:

• ArthurMorgan
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:36:
Ik zit dan ook iets van 4 meter van mijn 65 inch af. :P
Dat is wel echt precies de reden dat je het niet ziet. Vanaf ongeveer 2m80 afstand ga je het verschil tussen HD en 4K niet meer zien op een 65 inch scherm.

plaatje van rtings Zij zijn wel heel erg strict vind ik hoor :) Ook van iets (cm of 20-40) verder dan zij aangeven kan ik het verschil nog best duidelijk zien. Al wil ik op mijn 2m30 uiteindelijk wel naar de 65".

Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

/edit: heb het nog een keer nagemeten, maar de afstand hier is 1m80 tussen TV en ogen. Dus misschien toch niet veel extra bovenop wat rtings.com zegt.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-05-2021 13:55 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 12:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik verwacht ook geen complete rebuild van de game, maar een 4k/60fps raytracing implementatie was wel leuk geweest. Veel games hebben dat inmiddels en ik zou het wel echt missen, voelt toch weer als een stap terug.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• sjaool

sjaool

ArthurMorgan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Dat is wel echt precies de reden dat je het niet ziet. Vanaf ongeveer 2m80 afstand ga je het verschil tussen HD en 4K niet meer zien op een 65 inch scherm.

plaatje van rtings Zij zijn wel heel erg strict vind ik hoor :) Ook van iets (cm of 20-40) verder dan zij aangeven kan ik het verschil nog best duidelijk zien. Al wil ik op mijn 2m30 uiteindelijk wel naar de 65".

[Afbeelding]

/edit: heb het nog een keer nagemeten, maar de afstand hier is 1m80 tussen TV en ogen. Dus misschien toch niet veel extra bovenop wat rtings.com zegt.
Ik weet het, daarom maak ik er mij ook niet zo druk om of iets FHD of 4K is. ;)

O, en altijd voor het grootste scherm gaan wat je portemonnee aan kan. In het geval beeld is groter altijd beter. :+ Ik weet nog dat ik van een oude 75cm Philips beeldbuis naar een 50 inch full HD Panasonic plasma ging. Ik kon daarna echt niet meer naar de Philips kijken. Je kon de pixels gewoon tellen. :|

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 14-05-2021 14:04 ]

giantgiantus schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Met iets nieuws bedoel ik vernieuwende gameplay die enkel en alleen mogelijk is doordat de nieuwe specs het mogelijk maakt. Dat heb ik nog niet gezien en ik verwacht dus dat dit nog best wel een tijd duurt.

Zo is bijv 12 minutes ook iets “nieuws” maar dat draait volgens mij ook op een xbox 360 als je als developer je best doet :P Wat we nu vooral zien zijn enorm veel particle effects die shinen met ray tracing.

Vernieuwende gameplay omdat het nu technisch kan begint vermoed ik eerder bij indy developers met creatieve nieuwe ideeen dan bij de grote studio’s.

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
Weten jullie toevallig waar ik kan aansluiten bij een NL/BE clan om samen spellen mee te spelen? Soort spel maakt mij totaal niet uit
uchiha tijntje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Met iets nieuws bedoel ik vernieuwende gameplay die enkel en alleen mogelijk is doordat de nieuwe specs het mogelijk maakt. Dat heb ik nog niet gezien en ik verwacht dus dat dit nog best wel een tijd duurt.

Zo is bijv 12 minutes ook iets “nieuws” maar dat draait volgens mij ook op een xbox 360 als je als developer je best doet :P Wat we nu vooral zien zijn enorm veel particle effects die shinen met ray tracing.

Vernieuwende gameplay omdat het nu technisch kan begint vermoed ik eerder bij indy developers met creatieve nieuwe ideeen dan bij de grote studio’s.
Ik denk dat er qua gameplay maar heel weinig is wat echt niet mogelijk was op de vorige generatie en nu wel, behalve als je er specifiek bij gaat stellen 'met x graphics niveau'. Enige wat ik me zo voor kan stellen is bijvoorbeeld zeer realistische physics zaken of heel veel individueel berekende 'AI' objecten, zaken waarbij de berekening gewoon te traag zou worden op de oude cpu's. Maar dat heeft dus allemaal niks te maken met grafisch niveau.

Finraziel schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat er qua gameplay maar heel weinig is wat echt niet mogelijk was op de vorige generatie en nu wel, behalve als je er specifiek bij gaat stellen 'met x graphics niveau'. Enige wat ik me zo voor kan stellen is bijvoorbeeld zeer realistische physics zaken of heel veel individueel berekende 'AI' objecten, zaken waarbij de berekening gewoon te traag zou worden op de oude cpu's. Maar dat heeft dus allemaal niks te maken met grafisch niveau.
Dat denk ik dus ook en vind ik ook persoonlijk niet zo erg, maar de verwachtingen waren natuurlijk hoog gespannen. Alles wat extra mogelijk is qua technische capaciteit moet ook geprogrammeerd worden... laat het nu al zo zijn dat development jaren en jaren duurt. Juist door al die “grafische verbeteringen”.

Next gen deze generatie is verwacht ik gewoon voornamelijk graphics. Niets mis mee, maar voor mij en wellicht velen met mij hier die al 30+ jaar lang generaties mee hebben gemaakt zijn de grafische verbeteringen van de vorige generatie naar deze generatie niet heel spannend met uitzondering van de hogere fps.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:23

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

@justifire speciaal voor jou:

Goed nieuws voor LG OLED eigenaren!

Ik heb echter een 2019 OLED, shit out of luck?

[ Voor 38% gewijzigd door devilsnight op 14-05-2021 14:58 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:19
Alleen voor de 2021 modellen?
devilsnight schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:56:
Goed nieuws voor LG OLED eigenaren!

[Embed]

[Embed]

Ik heb echter een 2019 OLED, shit out of luck?
O+

Bring it on!

Nee, mijn CX ondersteunt ook DV.

• DutchOwnage
Rivanov schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Nee, mijn CX ondersteunt ook DV.
Ja, hier ook maar wel tot 4K@60Hz

• ArthurMorgan
  • Niet online
LG kennende.... ik vrees er een beetje voor.

• DutchOwnage
ArthurMorgan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:02:
LG kennende.... ik vrees er een beetje voor.
I got a bad feeling about this ;) :o
DutchOwnage schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:01:
[...]

Ja, hier ook maar wel tot 4K@60Hz
Dolby Vision Gaming gaat op dit moment ook maar tot 4K/60. ;)
At the time the feature seemed to be limited to 60Hz, but Forbes has more recently reported that Dolby is working with TV manufacturers to enable the standard to work at 120Hz.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:57
Rivanov schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Dolby Vision Gaming gaat op dit moment ook maar tot 4K/60. ;)

[...]
En dat is dan @hdmi 2.0b én 4:2:2 chroma subsampling.
Ben benieuwd, hopelijk rollen ze het vannacht uit.

*O*

Het is al actief op mijn Series X. Je moet de Xbox wel fixed op 60Hz zetten om Dolby Vision for Gaming te activeren.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-01 11:57

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ik lees ook nog steeds mee hier!
Na Nier Automata, zojuist Nier Replicant uitgespeeld. Deze franchise knalt gelijk mijn top 5 binnen, echt wauw!

Vanavond de volgende game uitkiezen op GamePass, of misschien toch Mass Effect? Nooit aan gewaagd, maar de enthousiaste verhalen hier maken me nieuwsgierig.

• DutchOwnage
Rivanov schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:06:
Het is al actief op mijn Series X. Je moet de Xbox wel fixed op 60Hz zetten om Dolby Vision for Gaming te activeren.
Update moeten binnenhalen hiervoor?

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-01 19:59
Elias2020 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:06:
Ik lees ook nog steeds mee hier!
Na Nier Automata, zojuist Nier Replicant uitgespeeld. Deze franchise knalt gelijk mijn top 5 binnen, echt wauw!

Vanavond de volgende game uitkiezen op GamePass, of misschien toch Mass Effect? Nooit aan gewaagd, maar de enthousiaste verhalen hier maken me nieuwsgierig.
Mass effect! Ongetwijfeld Mass Effect, niet over twijfelen gewoon doen. (Of is het niet in ea play meteen?) Als je geen geld wilt uitgeven, dan even wachten.

Ik ga nu aan deel 1 beginnen kwamen nog wat dingen tussen. Vraagje voor degenen die de fysieke editie hebben. Hoefden jullie disc te gebruiken? Ik hoefde alleen de play disc te doen, deel 2 en 3 werd gewoon gedownload via internet.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:06:
Zie je echt verschil? Bij films maakt het veel uit vind ik. Maar vraag me af hoe ze dat doen met games, waar het blijkbaar op een soort 'auto hdr' manier gebeurt of zo?

DutchOwnage schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Update moeten binnenhalen hiervoor?
Nee, m’n Xbox herstarten was voldoende. Je moet wel Alpha Skip Ahead of Alpha Insider zijn uiteraard.

ArthurMorgan schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Zie je echt verschil? Bij films maakt het veel uit vind ik. Maar vraag me af hoe ze dat doen met games, waar het blijkbaar op een soort 'auto hdr' manier gebeurt of zo?
Zojuist MLB The Show getest in DV en zag niet direct heel groot verschil. Ga nu BF5 testen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik had al zo'n vermoeden. Als ik het goed heb moet je bij DV juist echt frame voor frame doen. Normaal HDR heeft helemaal aan het begin een vaste set waarden. Dat maakt dat DV meer rijkdom kan geven in verschillende settings, heel donker versus heel kleurrijk bijvoorbeeld. Dat kan waarschijnlijk wel geautomatisseerd worden op de een of andere manier (ben leek op dat gebied) maar het moet alsnog wel ergens ingebakken worden in de game lijkt mij.

Hmm.. lijk toch wel wat verschil te zien. Of het is placebo. :+

• DutchOwnage
Rivanov schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:20:
[...]

Nee, m’n Xbox herstarten was voldoende. Je moet wel Alpha Skip Ahead of Alpha Insider zijn uiteraard.
Ja prcies. Ben ik volgens mij niet :+.

Krijg je een DV icoontje in beeld? Of moet je nog bepaalde handelingen verrichten, bahalve 60Hz forceren?
DutchOwnage schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Ja prcies. Ben ik volgens mij niet :+.

Krijg je een DV icoontje in beeld? Of moet je nog bepaalde handelingen verrichten, bahalve 60Hz forceren?
Enkel op 60Hz zetten en dan starten alle games die normaliter in HDR opstarten, in Dolby Vision. M’n LG zet de Picture Mode dan ook op Dolby Vision Game.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 14-05-2021 16:53 ]

• DutchOwnage
Rivanov schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Enkel op 60Hz zetten en dan starten alle games die normaliter in HDR opstarten, in Dolby Vision. M’n LG zet de Picture Mode dan ook op Dolby Vision Game.
Super, dank voor je toelichting. Ik zal nog even geduld moeten hebben, maar fijn dat het zo werkt d:)b

• DutchOwnage
https://www.theverge.com/...sion-xbox-series-x-s-test

Klinkt goed hoor. Benieuwd naar bevindingen.
Ik had een review gezien van Jim Sterling van de game. Hij vond het allemaal maar matig. Maar zo te zien moet ik het toch eens proberen. Game Pass toch?
devilsnight schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Ik had een review gezien van Jim Sterling van de game. Hij vond het allemaal maar matig. Maar zo te zien moet ik het toch eens proberen. Game Pass toch?
Ik ben als Dark Souls fan zwaar bevooroordeeld, maar het is in ieder geval mijn GOTY2019
Dark Souls with guns, nu ook nog eens in 4K, what not to like ?? oOo

justifire schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:23:
[...]

Ik ben als Dark Souls fan zwaar bevooroordeeld, maar het is in ieder geval mijn GOTY2019
Dark Souls with guns, nu ook nog eens in 4K, what not to like ?? oOo
Van Dark Souls heb ik genoten, toen ik eenmaal echt erin zat en alles lekker ging. DS met guns, ik ga het zeker een kans geven dan!

Zag net op XboxEra dat Jeff Grubb helemaal niet meer zo zeker over een 2021 release is voor Starfield. Ach, het zou me niet echt verbazen. Zolang het maar bij E3 is, dan zal de release neem ik aan iets van maart 2022 zijn.
Uit de Insider releasenotes;

Dolby Vision for Gaming

Some TVs do not support Dolby Vision at 120 Hz currently and will fall back to either 60 Hz or HDR. We are working closely with TV manufactures to update firmware support for Dolby Vision capabilities. Go to Settings>General>TV & Display Options>4K TV details and look for “Your TV setup supports Dolby Vision”

https://news.xbox.com/en-...s-alpha-2106-210512-0000/

Nu ik hem eenmaal aan het spelen ben heb ik geen idee waarom het me zolang gekost heeft om er aan te beginnen... Maar damn wat is Titanfall 2 ontzettend cool zeg!
Heb wel het idee dat ik er ontzettend snel doorheen ga en ik zie dat de campaign inderdaad ook niet zo lang duurt, maar dat maakt niet uit :)
Moet wel zeggen, de mech is best geinig, maar de beste gameplay is toch echt buiten de mech met die heerlijk snelle jump/wallrun/doublejump/slide gameplay :+

• Rossi46
Chaoss schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Ik verwacht ook geen complete rebuild van de game, maar een 4k/60fps raytracing implementatie was wel leuk geweest. Veel games hebben dat inmiddels en ik zou het wel echt missen, voelt toch weer als een stap terug.
Nou nou, veel games met RT is toch ook wel een beetje overdreven ;) Maar, toegegeven, het zou tof zijn!

Finraziel schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:54:
Nu ik hem eenmaal aan het spelen ben heb ik geen idee waarom het me zolang gekost heeft om er aan te beginnen... Maar damn wat is Titanfall 2 ontzettend cool zeg!
Heb wel het idee dat ik er ontzettend snel doorheen ga en ik zie dat de campaign inderdaad ook niet zo lang duurt, maar dat maakt niet uit :)
Moet wel zeggen, de mech is best geinig, maar de beste gameplay is toch echt buiten de mech met die heerlijk snelle jump/wallrun/doublejump/slide gameplay :+
De campaign is ook in een uurtje of 6 uit te spelen. :) maar daarna kun je een uur oefenen om de time trial achievement te halen :P

• WinterBase
  • Laatst online: 23-01 19:24
Mass Effect is weer een heerlijke trip down memory lane. Geweldig:) En ook nog voor een mooie prijs weten te scoren, 36 euro :9~

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:37
WinterBase schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:17:
Mass Effect is weer een heerlijke trip down memory lane. Geweldig:) En ook nog voor een mooie prijs weten te scoren, 36 euro :9~
Hoe precies?:p

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
betekent dit ook dat de xbox dolby vision voor uhd discs gaat ondersteunen? of alleen spellen?
Farabi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:44:
betekent dit ook dat de xbox dolby vision voor uhd discs gaat ondersteunen? of alleen spellen?
Alleen spellen op dit moment.

• Farabi
  • Niet online
Zit RDR2 nu in de gamepass of RDR online?

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54
Farabi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:27:
Zit RDR2 nu in de gamepass of RDR online?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Psychonauts in de game pass en ik vermaak me ontzettend goed met deze game. Ik heb deze nooit gespeeld op de eerste Xbox. Het is ook niet alleen maar een 3D platformer, het is meer. Ik kijk echt nog meer uit naar 2 nu.

Wel jammer dat hij niet werkt met quick resume.
Zo zonde dat hij er binnenkort al weer uit gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 14-05-2021 23:32 ]

• Farabi
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:32:
[...]

Zo zonde dat hij er binnenkort al weer uit gaat.
Wanneer? Hoezo zo snel?
Farabi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:38:
[...]

Wanneer? Hoezo zo snel?
Binnen een jaar.
Zal wel zijn afgesproken met Rockstar.

• Farabi
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:42:
[...]

Binnen een jaar.
Aha, ik dacht over 2 weken ofzo.
1080p/60fps. Zo te zien dus geen dynamic resolution. Zou toch wel echt heel zonde zijn als we het ook in 1080p op Series X hebben straks. Framerate kunnen we instellen, maar zo'n optie is voor de resolution niet gevonden.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54
devilsnight schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:54:
[...]

1080p/60fps. Zo te zien dus geen dynamic resolution. Zou toch wel echt heel zonde zijn als we het ook in 1080p op Series X hebben straks. Framerate kunnen we instellen, maar zo'n optie is voor de resolution niet gevonden.
Ik hoop echt dat ze 60fps als doel hebben zonder restricties op de resolutie. Maar goed... het lijkt er vooralsnog niet op. Nu maar hopen, gezien de XSX zo’n back-compat beest is, dat hier meer mogelijk zal zijn.

Anders heb ik blij dat ik er slechts €30,- aan kwijt ben en dat zal hij mij naar alle waarschijnlijkheid toch wel waard zijn :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Thalaron schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:30:
[...]

Ik hoop echt dat ze 60fps als doel hebben zonder restricties op de resolutie. Maar goed... het lijkt er vooralsnog niet op. Nu maar hopen, gezien de XSX zo’n back-compat beest is, dat hier meer mogelijk zal zijn.

Anders heb ik blij dat ik er slechts €30,- aan kwijt ben en dat zal hij mij naar alle waarschijnlijkheid toch wel waard zijn :)

• Rossi46
devilsnight schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:54:
[...]

Hoe moeilijk is het eigenlijk om dynamische resolutie te implementeren? Bij Halo 5 bijvoorbeeld werkte het heel goed. Maar ja, dat is Halo, waar MS met heel veel geld achter zat...

• ArthurMorgan
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:42:
[...]

Binnen een jaar.
Heb je daar een bron voor? of op basis van de eerdere ervaringen?
Ik denk zelf dat Online er wel eens heel lang in kan blijven omdat voor RockStar het belangrijker is dat er veel mensen zijn die het spelen. Het verdienmodel daar is niet de verkoop, maar de ingameaankopen.

*O*

Pagina: 1 ... 159 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord