• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 13:11
devilsnight schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:52:
[...]

Yeah same here met mijn C9.

Pfff, dus wanneer we straks Dolby Vision games krijgen moeten we refresh rate weer naar 60hz zetten. Gedoe allemaal.
Het scheelt dat mijn samsung geen dolby vision heeft. Maar game eigenlijk nooit op 120Hz (dat kan die wel).

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ondersteunen alle oleds vanaf 2020 wel dolby vision 120hz?

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01 11:11
Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:28:
[...]

Er zitten geen 3 spellen in de gamepass he? Het duurt gewoon even todat je een goed spel tegenkomt in de catalog. Dus die vlieger gaat niet op. Daarom is 1 jaar al veel te weinig.
Ben ik niet met je eens (zonder je aan te vallen hoor). In een jaar tijd had je hem al lang kunnen spelen toch, als je er laat achter komt dan is dat gewoon pech maar niet de schuld van game pass (zo vind ik het dan). Dan komt er wel een andere game weer voor in de plaats! Je hebt dan nu nog +/- 2weken om het uit te spelen, dan is het keuzes maken haha en anders koop je hem met korting ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 12-05-2021 08:05 ]

• Farabi
  • Niet online
JDL15 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:05:
[...]

Ben ik niet met je eens (zonder je aan te vallen hoor). In een jaar tijd had je hem al lang kunnen spelen toch, als je er laat achter komt dan is dat gewoon pech maar niet de schuld van game pass (zo vind ik het dan). Dan komt er wel een andere game weer voor in de plaats! Je hebt dan nu nog +/- 2weken om het uit te spelen, dan is het keuzes maken haha en anders koop je hem met korting ;)
Tjah, niet iedereen heeft de tijd om een spel binnen paar weken uit te spelen. (Sociale leven, werk, kinderen, gezinsleven)

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-01 17:02

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Er zitten momenteel meer dan 200 (?) games in die gamepass. Natuurlijk verdwijnen er games die je niet gespeeld hebt. Was deze een jaar langer gebleven zodat je hem nog wel kon spelen, had je weer een andere game gehad die je daardoor niet kon spelen. Dat is inderdaad het "nadeel" van gamepass ;)

XBox Series X: BloodyB2121

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13

BM

Admin Softe Goederen
Mag ik iedereen even wijzen op het volgende topic: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

De discussie is best interessant, maar past beter in dat topic ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:08:
[...]

Tjah, niet iedereen heeft de tijd om een spel binnen paar weken uit te spelen. (Sociale leven, werk, kinderen, gezinsleven)
Maar dan is game pass ook niets voor jou.
Kan je beter één of twee games per jaar kopen.
Ben je voordeliger uit en kan je op je eigen tempo er doorheen spelen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:31

Nogne

>.<

justifire schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:14:
[...]

Maar dan is game pass ook niets voor jou.
Kan je beter één of twee games per jaar kopen.
Ben je voordeliger uit en kan je op je eigen tempo er doorheen spelen.
Bedankt dat jij bepaalt of deze dienst wat voor mij is O-)

Zelf ook geen tijd om spellen in enkele weken uit te spelen door dezelfde reden als hierboven. Maar jij bent niet degene die bepaalt of een dienst wel of niet bij iemand past. Kritiek leveren moet gewoon kunnen (alleen wel in het andere topic) zonder dat iedereen hier nu meteen laat zien hoe geweldig het wel niet is.

PS/XBL: Nogne

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12
Na jarenlang PC gamer geweest te zijn de overstap gemaakt naar de XSX. Waarom ? Helaas is mijn PC toe aan een upgrade en zijn de prijzen voor een videokaart gewoon belachelijk. Los van het feit of ik het wel of niet kan betalen is de Bang for the Buck gewoon niet goed genoeg in mijn ogen. Daarnaast heb ik twee kids die steeds meer in aanraking komen bij vriendjes/vriendinnetjes met verschillende consoles en natuurlijk Gamepass een bijzonder goede deal is (zeker als je het afsluit via Brazilië). Dus die wil ik dan op het moment dat het slecht weer is ook de mogelijkheid geven om iets te spelen.

Gisteren de XSX aangesloten en de eerste meters gemaakt. Een aantal games geïnstalleerd waaronder ORI and the blind forest, Rocket League, FIFA21 en Minecraft. Ik ben begonnen met ORI, maar dat is een verassend leuke game! Ik moet natuurlijk wel even wennen aan de controller en de menu's van de xbox, maar dat is een kwestie van tijd voordat het automatisch gaat. Tot nu toe erg onder de indruk. De console is vrij stil en alles werkt out of the box. Heb nog wel een oude televisie, dus 1080p zou ook geen probleem moeten zijn ;)

Mijn dashboard heb ik aangepast met een Games groep waarin ik mijn geïnstalleerde games plaats, maar ik zou de reclame van aanbiedingen en dergelijk ook wel weg willen hebben op het start scherm. Volgens mij gaat dat helaas niet of zie ik iets over het hoofd ? Ik wil eigenlijk alleen de games en apps die zijn geïnstalleerd.

Verder was ik benieuwd of er nog mensen zijn met jonge kinderen (leeftijd 4-7) die nog aanraders uit de gamepass bundel hebben?

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45
Hopelijk komt er nog een Digital Foundry video voor de release van de Mass Effect Legendary Edition deze vrijdag. Heb de originele games allemaal op de Xbox gespeeld dus zeker vanuit nostalgisch oogpunt ga ik 'm op de Series X spelen maar ben toch wel erg benieuwd naar de 120 fps modus 8) En ergens staat me bij dat de Mass Effect games destijds op de PlayStation 3 nogal beroerd draaide i.t.t. de Xbox 360 versies. Mag hopen dat ze dat nu wel beter voor elkaar hebben met deze release :+

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Verwijderd

Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:28:
[...]

Er zitten geen 3 spellen in de gamepass he? Het duurt gewoon even todat je een goed spel tegenkomt in de catalog. Dus die vlieger gaat niet op. Daarom is 1 jaar al veel te weinig.
Ik vroeg mij af of games die onder de vlag van Microsoft studio’s zijn gemaakt, blijven die er gewoon ‘eeuwig’ instaan?

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:32
Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:08:
[...]

Nee maar hij staat er dan ook al bijna een jaar op.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:55
KraveN schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:41:
Na jarenlang PC gamer geweest te zijn de overstap gemaakt naar de XSX. Waarom ? Helaas is mijn PC toe aan een upgrade en zijn de prijzen voor een videokaart gewoon belachelijk. Los van het feit of ik het wel of niet kan betalen is de Bang for the Buck gewoon niet goed genoeg in mijn ogen. Daarnaast heb ik twee kids die steeds meer in aanraking komen bij vriendjes/vriendinnetjes met verschillende consoles en natuurlijk Gamepass een bijzonder goede deal is (zeker als je het afsluit via Brazilië). Dus die wil ik dan op het moment dat het slecht weer is ook de mogelijkheid geven om iets te spelen.

Gisteren de XSX aangesloten en de eerste meters gemaakt. Een aantal games geïnstalleerd waaronder ORI and the blind forest, Rocket League, FIFA21 en Minecraft. Ik ben begonnen met ORI, maar dat is een verassend leuke game! Ik moet natuurlijk wel even wennen aan de controller en de menu's van de xbox, maar dat is een kwestie van tijd voordat het automatisch gaat. Tot nu toe erg onder de indruk. De console is vrij stil en alles werkt out of the box. Heb nog wel een oude televisie, dus 1080p zou ook geen probleem moeten zijn ;)

Mijn dashboard heb ik aangepast met een Games groep waarin ik mijn geïnstalleerde games plaats, maar ik zou de reclame van aanbiedingen en dergelijk ook wel weg willen hebben op het start scherm. Volgens mij gaat dat helaas niet of zie ik iets over het hoofd ? Ik wil eigenlijk alleen de games en apps die zijn geïnstalleerd.

Verder was ik benieuwd of er nog mensen zijn met jonge kinderen (leeftijd 4-7) die nog aanraders uit de gamepass bundel hebben?
Welcome to the club! 😎

Wat betreft games voor kinderen:
• New Super Lucky's Tale.
• Zoo Tycoon.
• The Sims 4.
• Disneyland Adventures.

Binnen Gamepass heb je verschillende categorieën, zoals 'Geschikt voor het hele gezin.'

Tip: Check ook zeker even 'FPS Boost'. Is zeker handig, gezien de resolutie waarop je speelt. Meer info: https://majornelson.com/fpsboost/

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Ik vroeg mij af of games die onder de vlag van Microsoft studio’s zijn gemaakt, blijven die er gewoon ‘eeuwig’ instaan?
Volgens mij is dat niet helemaal duidelijk, maar ervaring leert van wel :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 12:29

On_E

Housemusic

Ik baal stiekem een beetje dat Quarrel, een XBLA game uit de 360-tijd, verdwenen is... (Scrabble vs Risk, soort van)

Bizar veel gespeeld toen, bevriende stelletjes tegen elkaar. :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Phydomir

Dennis

[...]

Volgens mij is dat wel het hele idee ja. Volgens mij zijn er tot nu toe ook nog geen Microsoft 1st party titels uit gamepass gegaan.

En over wat lang genoeg is qua tijd in Gamepass. Valt eigenlijk weinig over te zeggen. Dit is het model wat ze hebben en dan zal je soms games hebben die je eigenlijk had willen spelen maar dan toch verdwijnen. Dat is nou eenmaal het model. Wel vind ik dat ze beter kunnen aangeven welke games er uit gaan en ook langer van te voren. 2/3 maanden lijkt mij een veel betere termijn. Als ik vandaag te horen krijgt dat die 100 uur durende RPG volgende week eruit gaat, dan is dat eigenlijk te laat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aangezien FH3 zelfs niet meer te koop is in de store vraag ik me echt af of FH4 gewoon in GP blijft na de komst van FH5. Ik zou er in elk geval niet blind vanuit gaan dat alle MS games blijven. Al verwacht ik het wel van de meeste games.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Farabi
  • Niet online
Phydomir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Volgens mij is dat wel het hele idee ja. Volgens mij zijn er tot nu toe ook nog geen Microsoft 1st party titels uit gamepass gegaan.

En over wat lang genoeg is qua tijd in Gamepass. Valt eigenlijk weinig over te zeggen. Dit is het model wat ze hebben en dan zal je soms games hebben die je eigenlijk had willen spelen maar dan toch verdwijnen. Dat is nou eenmaal het model. Wel vind ik dat ze beter kunnen aangeven welke games er uit gaan en ook langer van te voren. 2/3 maanden lijkt mij een veel betere termijn. Als ik vandaag te horen krijgt dat die 100 uur durende RPG volgende week eruit gaat, dan is dat eigenlijk te laat.
een beter model is dat ze games minimaal 3 jaar vastleggen in de gamepass.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:32
Phydomir schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Helemaal eens met dat laatste. PSNOW heeft standaard de laatste dag dat hij speelbaar is op de pagina van de game staan. Zou ik bij Gamepass ook graag zien.

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:49:
[...]
Een jaar is toch meer dan voldoende als de eindtijd erbij staat? Dan kun je anticiperen.

Ik zie persoonlijk de games liever sneller rouleren dan drie jaar lang vaststaan. Standaard een jaartje erop zou voor mij iig meer dan voldoende
zijn. Microsoft exclusives daargelaten natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Timothy3000 op 12-05-2021 09:53 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

Dan krijg je dus dat bedrijven als RockStar gewoon helemaal niet meer mee willen doen. Het is niet MS die in zijn eentje bepaald wat er wel en niet op komt en voor hoe lang. En zelfs bij drie jaar komt het natuurlijk net zo goed voor dat je een bepaald spel pas in de laatste periode begint te spelen.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-01 17:02

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

[...]

Ja tuurlijk. Een nog beter model is dat alle games minimaal 5 jaar in gamepass zitten. Of wacht, beter zitten alle bestaande games voor altijd in gamepass... De mogelijkheden hangen natuurlijk altijd af van de kosten van GamePass.

XBox Series X: BloodyB2121

• Farabi
  • Niet online
d.bakker84 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Ja tuurlijk. Een nog beter model is dat alle games minimaal 5 jaar in gamepass zitten. Of wacht, beter zitten alle bestaande games voor altijd in gamepass... De mogelijkheden hangen natuurlijk altijd af van de kosten van GamePass.
Tjah, 13 euro per maand is niet niks. Waarom niet?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Tjah, 13 euro per maand is niet niks. Waarom niet?
het is niet niets, maar ook niet voldoende om dat te realiseren.

• Farabi
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:03:
[...]

het is niet niets, maar ook niet voldoende om dat te realiseren.
Als ze de '21 versies van ea sports kunnen realiseren, gaat dat prima.

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-01 15:56
Zoals eerder gezegd, discussie over Gamepass kan naar hier.

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Als ze de '21 versies van ea sports kunnen realiseren, gaat dat prima.
Die zitten er ook maar een jaar in... tot de nieuwe versies verschijnen.

Wat die 21 EA sports games met contracten mbt de tijd in Gamepass te maken hebben snap ik trouwens niet helemaal. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 12-05-2021 10:14 ]

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Die zitten er ook maar een jaar in... tot de nieuwe versies verschijnen.

Wat die 21 EA sports games met contracten mbt de tijd in Gamepass te maken hebben snap ik trouwens niet helemaal. :)
Er zit een groot verschil in. Die spellen zijn een jaar oud. En bijv. Alan Wake 7 jaar ofzo?

• Timothy3000
De releasedatum van een game heeft niets met duur van de game in Gamepass te maken.... tenzij de game Microsoft Exclusive is natuurlijk.

Laten we dit gesprek in het Gamepass topic voortzetten. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 12-05-2021 10:18 ]

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:50
Nogne schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:26:
[...]

Bedankt dat jij bepaalt of deze dienst wat voor mij is O-)

Zelf ook geen tijd om spellen in enkele weken uit te spelen door dezelfde reden als hierboven. Maar jij bent niet degene die bepaalt of een dienst wel of niet bij iemand past. Kritiek leveren moet gewoon kunnen (alleen wel in het andere topic) zonder dat iedereen hier nu meteen laat zien hoe geweldig het wel niet is.
Kritiek mag zeker, maar kritiek op die kritiek moet ook kunnen.
Ik vind een jaar wel wat meer dan enkele weken.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-01 16:37
Die post over die original Xbox achtergrond vond ik mooi. Doet me terugdenken aan mijn eerste Xbox dashboard. Was de Nxe dashboard op de Xbox 360 in 2010, ah nostalgie. Mis die echt, dat is het jammer dat je niet zelf je dashboard op die oude consoles kon kiezen. Denk dat een hoop mensen natuurlijk ook de Blades missen van de 360.

• Rossi46
[...]

Dan moet MS bij externe triple-A games heel diep in de buidel gaan tasten....

• Farabi
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Dan moet MS bij externe triple-A games heel diep in de buidel gaan tasten....
bij de nieuwe spellen snap ik het wel, maar ik zag dat laatst fifa 15, fifa16 werd verwijderd? vond het vreemd. omdat die spellen het gros niet meer interesseert.

• Xgar
Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:54:
[...]

bij de nieuwe spellen snap ik het wel, maar ik zag dat laatst fifa 15, fifa16 werd verwijderd? vond het vreemd. omdat die spellen het gros niet meer interesseert.
Dat komt omdat die in EA Play zitten, wat volledig door EA beheerd wordt. EA Play is als dienst aan gamepass toegevoegd.

In dit geval ben ik het wel met je eens, snap ook niet wat de meerwaarde is voor EA om deze te verwijderen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zorroberner schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:32:
Die post over die original Xbox achtergrond vond ik mooi. Doet me terugdenken aan mijn eerste Xbox dashboard. Was de Nxe dashboard op de Xbox 360 in 2010, ah nostalgie. Mis die echt, dat is het jammer dat je niet zelf je dashboard op die oude consoles kon kiezen. Denk dat een hoop mensen natuurlijk ook de Blades missen van de 360.
offtopic:
Hehe, bijna iedereen is nostalgisch naar zijn eerste Xbox 360 dashboard. Voor mij is dat het originele blades dashboard.

Ik heb het geluk dat ik een paar werkende Xbox 360s, origineel, niet gemod, heb staan met daarop o.a. Blades, NXE en het Metro dashboard. Ik mis geloof ik enkel nog de NXE Kinect variant. Graag zou ik nog één extra Xbox 360 willen hebben waar Blades op draait maar je komt ze helaas niet zo vaak tegen.

Op de XBLA compilatie disc, mocht je die nog ergens tegen komen, wordt een zeer beperkte versie van het blades dashboard als menu gebruikt.

• Nogne

Nogne

>.<

Xgar schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:22:
[...]

Kritiek mag zeker, maar kritiek op die kritiek moet ook kunnen.
Ik vind een jaar wel wat meer dan enkele weken.
Dat zeker, maar als iemand kritiek levert en dan maar de opmerking maken dat deze dienst niks voor jou is slaat nergens op en is gewoon kleineren en snap niet waarom je een persoonlijke aanval moet doen op iemand die kritiek levert.

Zelf heb ik ook geen tijd om een spel in 2weken uit te spelen maar vind deze dienst geweldig dus zou niet weten waarom deze dienst dan niks voor mij is omdat ik een spel niet in 2weken kan uitspelen.

Ik snap zijn kritiek namelijk helemaal, maar is gewoon weinig wat je er tegen kan doen want niet alle spellen zijn van Microsoft en die zijn weer afhankelijk van de deals die er worden gesloten.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 23:46
[...]

Sommige wel, maar niet allemaal. Indien mogelijk wel.
Zoals bijvoorbeeld Forza Horizon 3, die is naast niet in Game Pass ook helemaal niet meer beschikbaar in de MS Store. Schijnt te maken hebben met licenties die voor een bepaalde tijd gekocht waren voor de muziek en auto's.

FH3 (en DLC) is dus nog maar enkel te spelen als je die eerder (digitaal of fysiek) gekocht hebt.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
WinterBase schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:50:
Hopelijk komt er nog een Digital Foundry video voor de release van de Mass Effect Legendary Edition deze vrijdag. Heb de originele games allemaal op de Xbox gespeeld dus zeker vanuit nostalgisch oogpunt ga ik 'm op de Series X spelen maar ben toch wel erg benieuwd naar de 120 fps modus 8) En ergens staat me bij dat de Mass Effect games destijds op de PlayStation 3 nogal beroerd draaide i.t.t. de Xbox 360 versies. Mag hopen dat ze dat nu wel beter voor elkaar hebben met deze release :+
Ik kreeg vorige week van Microsoft een mail dat de release is verschoven naar donderdag 13 mei.
(heb hem gepre-ordered). Dus hij komt morgen al beschikbaar.

Ik kan helaas de 120fps niet testen dan, want door de AVR en HUE playbox in het midden kan ik niet hoger dan 60fps.

Ik ben zelf gisteren begonnen met Destroy all humans. Moet zeggen, dat is ook wel een meesterlijke game :)

[ Voor 5% gewijzigd door SunnieNL op 12-05-2021 12:15 ]

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-01 15:23
Nogne schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Dat zeker, maar als iemand kritiek levert en dan maar de opmerking maken dat deze dienst niks voor jou is slaat nergens op en is gewoon kleineren en snap niet waarom je een persoonlijke aanval moet doen op iemand die kritiek levert.

Zelf heb ik ook geen tijd om een spel in 2weken uit te spelen maar vind deze dienst geweldig dus zou niet weten waarom deze dienst dan niks voor mij is omdat ik een spel niet in 2weken kan uitspelen.

Ik snap zijn kritiek namelijk helemaal, maar is gewoon weinig wat je er tegen kan doen want niet alle spellen zijn van Microsoft en die zijn weer afhankelijk van de deals die er worden gesloten.
Misschien moet je de woorden niet zo letterlijk nemen en je er niet door aangevallen voelen. " kleineren"........

• Xgar
Nogne schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Maar we hebben het dus niet over 2 weken, maar over een jaar wat ik zelf iig zeer lang vind, reden dat ik erop reageerde was, dat er gedaan werd alsof er iets net was toegevoegd en nu alweer eruit ging.

Of de dienst iets voor je is, vind ik ook iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen, maar ja die opmerking kwam dan ook niet van mij. :P

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:55
SunnieNL schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:14:
[...]

Ik kreeg vorige week van Microsoft een mail dat de release is verschoven naar donderdag 13 mei.

Ik kan helaas de 120fps niet testen dan, want door de AVR en HUE playbox in het midden kan ik niet hoger dan 60fps.

Ik ben zelf gisteren begonnen met Destroy all humans. Moet zeggen, dat is ook wel een meesterlijke game :)
Hoe is de input lag met zo'n HUE Playbox?

• SunnieNL
Yonix schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:32:
[...]

Hoe is de input lag met zo'n HUE Playbox?
0% ... of in ieder geval niet waarneembaar
(sowieso stuurt mijn AVR een signaal naar de hue box en een andere output naar de tv)

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:32
Inderdaad, na 5 jaar zijn er ook nog die balen dat de game eruit gaat. Ik vind het super, maar ik speel de spellen wel zo snel mogelijk uit wanneer ze in de Gamepass komen. En worst kaas scenario koop ik ze dan alsnog.

• Zorroberner

De originele of de remaster? Heb het origineel geclaimd met gold maar moet er nog eens aan beginnen. Misschien houdt het origineel mij tegen doordat ik de nostalgie er natuurlijk niet bij heb.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:17
Xgar schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:56:
[...]

Dat komt omdat die in EA Play zitten, wat volledig door EA beheerd wordt. EA Play is als dienst aan gamepass toegevoegd.

In dit geval ben ik het wel met je eens, snap ook niet wat de meerwaarde is voor EA om deze te verwijderen.
Dit ligt mogelijk aan de afspraken tussen MS en EA. Als EA een vast bedrag per spel in EA Play zou krijgen dan maakt het inderdaad niet veel uit.
Krijgt EA daarentegen een vergoeding per download dan is het aantrekkelijker om een uit de gratie geraakt spel te vervangen door een populairder spel. In het geval van FIFA door een oude jaareditie vervangen door een meer recentere.
De praktijk zal wel een combinatie van bovenstaande zijn.

Daarnaast zullen er nog specifieke afspraken zijn rondom de aanschaf van en spel door een gebruiker. EA krijgt waarschijnlijk een groter deel van de koek en neemt MS genoegen met een lagere commissie.

En naar alles wat ik meegekregen heb zijn veel developers/uitgevers tevreden met Game Pass en worden spellen, ondanks dat deze 'gratis' te spelen zijn via Game Pass, alsnog vaak aangeschaft. Game Pass heeft dus een aanjagend effect op echte gameverkopen i.p.v. een kannibaliserend effect, iets waarvoor vele uitgevers/delevopers beducht voor waren.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ariekanari schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:58:

En naar alles wat ik meegekregen heb zijn veel developers/uitgevers tevreden met Game Pass en worden spellen, ondanks dat deze 'gratis' te spelen zijn via Game Pass, alsnog vaak aangeschaft. Game Pass heeft dus een aanjagend effect op echte gameverkopen i.p.v. een kannibaliserend effect, iets waarvoor vele uitgevers/delevopers beducht voor waren.
Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Maar zonder Gamepass had ik nooit Resident Evil 2R en Village gekocht. Dankzij RE7 in Gamepass ben ik er pas achter gekomen hoe leuk ik die games vind.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• SunnieNL
Zorroberner schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:49:
[...]

De originele of de remaster? Heb het origineel geclaimd met gold maar moet er nog eens aan beginnen. Misschien houdt het origineel mij tegen doordat ik de nostalgie er natuurlijk niet bij heb.
De remaster, die is onderdeel van de gamepass.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 10:25
KraveN schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:41:

Met een game-pc was ik altijd aan het klooien
- mid-range videokaart uitzoeken.. beste verhouding tussen prijs en rekenkracht
- na 1-2 jaar evengoed weer verouderd
- drivers die goed met de ene game werkten en weer minder met de andere

En met console:
Download de game .... EN GAAN!
Dure pc uiteindelijk vervangen voor goedkope handige laptop (die eventueel gewoon aan de monitor kan)

(Tuurlijk weet ik ook dat er bij sommige games niks boven muis+keyboard gaat.
Het blijft een keuze met voor- en nadelen)

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 01:56

Jasmijn22

& Ravenwood

zetje01 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Met een game-pc was ik altijd aan het klooien
- mid-range videokaart uitzoeken.. beste verhouding tussen prijs en rekenkracht
- na 1-2 jaar evengoed weer verouderd
- drivers die goed met de ene game werkten en weer minder met de andere

En met console:
Download de game .... EN GAAN!
Dure pc uiteindelijk vervangen voor goedkope handige laptop (die eventueel gewoon aan de monitor kan)

(Tuurlijk weet ik ook dat er bij sommige games niks boven muis+keyboard gaat.
Het blijft een keuze met voor- en nadelen)
Same here. Ik had een i9 10th gen en rtx 3080. Nog steeds frame skipping en stutters in veel PC games en beroerde HDR support. Constant gezeik. Ding verkocht, ps5 en XSX gekocht en een simpele desktop pc met i5 en 1660 super voor als ik een keer supreme commander of civilization wil doen. Ik kijk niet meer om.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasmijn22 op 12-05-2021 17:51 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Vaag, bij mij staat de teller op vrijdag 00.00. Is dit een Microsoft exclusive dingetje? Wel gek een dagje eerder.

Verbaasd me overigens dat er nog nergens gameplay verschenen is op youtube...

• SunnieNL
Kenny_026 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:19:
[...]

Vaag, bij mij staat de teller op vrijdag 00.00. Is dit een Microsoft exclusive dingetje? Wel gek een dagje eerder.

Verbaasd me overigens dat er nog nergens gameplay verschenen is op youtube...
Geen idee. Dit is de mail die ik kreeg.. meestal zijn dit soort mailtjes negatief (in de zin van uitstel, latere release datum). Dus was al blij verrast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF64gr3U6u5NUZMmc4lzjDdgZLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HsGG8HH9m2MKxZUbvoeN3vn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 12-05-2021 18:26 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
SunnieNL schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:25:
[...]

Geen idee. Dit is de mail die ik kreeg.. meestal zijn dit soort mailtjes negatief (in de zin van uitstel, latere release datum). Dus was al blij verrast.
[Afbeelding]
Dat snap ik 😊

Have fun! Ik moet nog een dagje langer wachten. Heb gelukkig volgende week wel drie dagen vrij zonder kids 😊

• Nogne

Nogne

>.<

Xgar schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Maar we hebben het dus niet over 2 weken, maar over een jaar wat ik zelf iig zeer lang vind, reden dat ik erop reageerde was, dat er gedaan werd alsof er iets net was toegevoegd en nu alweer eruit ging.

Of de dienst iets voor je is, vind ik ook iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen, maar ja die opmerking kwam dan ook niet van mij. :P
Dat games verdwijnen heb ik zelf geen moeite mee, en veel spellen in Gamepass die ik erg tof vind heb ik uiteindelijk gekocht voor het geval dat die wel ooit uit Gamepass gaat. Ik stoor mij daar dus ook niet zo aan.

Het ging mij meer om de opmerking dat iemand anders gaat bepalen of deze dienst geschikt is voor iemand of niet, ik denk dat iemand dat zelf wel kan betalen en vrij is om kritiek te uiten.
Mick3112 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Misschien moet je de woorden niet zo letterlijk nemen en je er niet door aangevallen voelen. " kleineren"........
Misschien moet je niet reageren op een forum als je niet verwacht dat er iemand anders kan reageren. Sorry dan dat ik er wat van heb gezegd maar ik vind het echt niet normaal/aardig om over een hele groep mensen die plezier halen uit gamen maar te zeggen dat dit niks voor ze is. Kleineren was misschien het verkeerde woord, maar je (en nee bedoel ik niet jou ;) ) kan ook gewoon normaal doen ipv meteen op de man te spelen.

Scarlet Nexus krijgt een demo, ben benieuwd !
Zit dankzij game pass tot mijn ellebogen in Code Vein en die anime-style smaakt best naar meer :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
So many games to play, so little time, voorlopig nu ff een lang weekend en Mass Effect Legendary inmiddels aan het preloaden.

Ik blijf toch ook erg nieuwsgierig naar Biomutant, als die toch al 4k60 blijkt te zijn komt die er wellicht ook gelijk op release.
Sipio schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:03:
So many games to play, so little time, voorlopig nu ff een lang weekend en Mass Effect Legendary inmiddels aan het preloaden.

Ik blijf toch ook erg nieuwsgierig naar Biomutant, als die toch al 4k60 blijkt te zijn komt die er wellicht ook gelijk op release.
Ook al is er geen versie voor XSX, de maker heeft wel gezegd dat er geen "limiters" aan de game zit, dus ben benieuwd wat hij daarmee bedoeld precies. Unlocked framerate en dynamic resolution zou echt ideaal zijn. Daar weet de XSX wel raad mee.
devilsnight schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:21:
[...]

Ook al is er geen versie voor XSX, de maker heeft wel gezegd dat er geen "limiters" aan de game zit, dus ben benieuwd wat hij daarmee bedoeld precies. Unlocked framerate en dynamic resolution zou echt ideaal zijn. Daar weet de XSX wel raad mee.
Ik vind ze veels te ontwijkend op twitter.
Elke poep of scheet vraag reageren ze op, maar zodra er wordt gevraagd naar framerate op (next-gen) consoles blijft het doodstil …
Hoop nog steeds op een console review, maar die zal er voor release wel niet komen.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sipio schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:03:

Hoe groot is ie op de xsx?

• Sipio
  • Niet online
@Kenny_026 De preload is maar iets van 21GB, nog geen idee wat de complete editie zal zijn, ik zal het nog laten weten als het zover is 👍

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sipio schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:36:
@Kenny_026 De preload is maar iets van 21GB, nog geen idee wat de complete editie zal zijn, ik zal het nog laten weten als het zover is 👍
Op PS5 in elk geval 101GB

• Sipio
  • Niet online
@Kenny_026 Ok dan 👍 hoop dat ie morgen ergens unlocked.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sipio schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:58:
@Kenny_026 Ok dan 👍 hoop dat ie morgen ergens unlocked.
Ik zie net na de download nog 17 uur 😊
justifire schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:40:
Scarlet Nexus krijgt een demo, ben benieuwd !
Zit dankzij game pass tot mijn ellebogen in Code Vein en die anime-style smaakt best naar meer :9

[Embed]

[YouTube: Scarlet Nexus – New Gameplay Today]
Die man van GI zegt dat het zijn most anticipated game of the year is. Dat is nogal wat om te zeggen. De combat ziet er erg tof uit moet ik zeggen. De vijanden vond ik vorig jaar wel heel weird en dat blijf ik vinden. Geen fan van de enemy design.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-01 19:14
Ben Decker, head of gaming services:(interview met gamesradar)
We have 23 studios across Xbox and Bethesda, working on Halo, Forza, Fallout, and new IP that we haven't even talked about yet that's gonna blow your mind
New IP = Starfield? maar daar is al over gesproken.

Edit: New IP kan ook meervoud zijn trouwens. Nou we zullen zien.

[ Voor 7% gewijzigd door drakiesoft op 12-05-2021 22:05 ]

• Zorroberner
Op Trueachievements zag ik dat sommigen al achievements bij ME Legendary edition hebben gehaald, zullen wel reviewers zijn? Achja we gaan het zien, heb bij gamemania ge-preordered voor de XP puntjes daar en had nog een kortingsbon ^^ Dus ff wachten tot vrijdag maar ach.
drakiesoft schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:52:
Ben Decker, head of gaming services:(interview met gamesradar)

[...]

New IP = Starfield? maar daar is al over gesproken.

Edit: New IP kan ook meervoud zijn trouwens. Nou we zullen zien.
Zeker weten meervoud. Anders is het maar karig met 23 studios :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Rossi46
justifire schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:29:
[...]

Elke poep of scheet vraag reageren ze op, maar zodra er wordt gevraagd naar framerate op (next-gen) consoles blijft het doodstil …
Hoop nog steeds op een console review, maar die zal er voor release wel niet komen.
Hoe graag ik ook wil dat deze game een succes wordt, houd ook in een slag om de arm. Eerst zien, dan geloven...

justifire schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:29:
[...]

Oei. Dat wist ik niet.

Afwachten maar dan.
Nogne schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:37:
[...]

Dat games verdwijnen heb ik zelf geen moeite mee, en veel spellen in Gamepass die ik erg tof vind heb ik uiteindelijk gekocht voor het geval dat die wel ooit uit Gamepass gaat. Ik stoor mij daar dus ook niet zo aan.

Het ging mij meer om de opmerking dat iemand anders gaat bepalen of deze dienst geschikt is voor iemand of niet, ik denk dat iemand dat zelf wel kan betalen en vrij is om kritiek te uiten.

[...]

Misschien moet je niet reageren op een forum als je niet verwacht dat er iemand anders kan reageren. Sorry dan dat ik er wat van heb gezegd maar ik vind het echt niet normaal/aardig om over een hele groep mensen die plezier halen uit gamen maar te zeggen dat dit niks voor ze is. Kleineren was misschien het verkeerde woord, maar je (en nee bedoel ik niet jou ;) ) kan ook gewoon normaal doen ipv meteen op de man te spelen.
Eerlijk gezegd vond ik je reactie ook nogal vreemd, maar het lijkt er op dat we de opmerking heel anders ervaren. Naar mijn idee is zeggen dat iets dan niks voor iemand anders is absoluut geen persoonlijke aanval maar gewoon een vrij normaal iets. Als ik bv zeg dat ik helemaal niet van heet weer hou en iemand zegt dat Curaçao dan helemaal niks voor me is, waarom zou ik dan beledigd reageren en zeggen dat ik dat zelf wel bepaal omdat ik bv wel heel erg van duiken hou? Het komt eigenlijk nogal absurd over op mij (maar blijkbaar is het een uitspraak die voor verschillende mensen een heel andere lading kan hebben).

Maar goed, vrije dag, game dag *O*

Gamertag: FinrazielNL

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
Finraziel schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:58:
[...]

Ik heb nog wel een goede deal. Jij maakt mijn scriptie af dan ga ik gamen. Goeie deal of niet? :+

Gamertag: timmie271

• Willybubba
  • Laatst online: 18:22

Willybubba

Nut up or shut up.

Sipio schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:36:
De oorspronkelijke preload op Xbox is alleen ME1, je kunt 2 en 3 apart selecteren en downloaden in de Launcher. Bij PS download je meteen de hele game, vandaar het verschil in preload.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-01 15:23
Finraziel schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:58:
[...]

Eerlijk gezegd vond ik je reactie ook nogal vreemd, maar het lijkt er op dat we de opmerking heel anders ervaren. Naar mijn idee is zeggen dat iets dan niks voor iemand anders is absoluut geen persoonlijke aanval maar gewoon een vrij normaal iets. Als ik bv zeg dat ik helemaal niet van heet weer hou en iemand zegt dat Curaçao dan helemaal niks voor me is, waarom zou ik dan beledigd reageren en zeggen dat ik dat zelf wel bepaal omdat ik bv wel heel erg van duiken hou? Het komt eigenlijk nogal absurd over op mij (maar blijkbaar is het een uitspraak die voor verschillende mensen een heel andere lading kan hebben).

Precies dit.

Er was gewoon sprake van een goed bedoeld advies en geen enkele reden om voor iemand om zich daar aangevallen te voelen.

Fascinered/grappig idd hoe mensen dus toch blijkbaar een bepaalde opmerking anders kunnen interpreteren. Toch altijd een nadeel van tekstueel iets duidelijk te willen maken zonder intonatie.

• drakiesoft
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:16:
[...]

Zeker weten meervoud. Anders is het maar karig met 23 studios :P
Dat sowieso.
Kwam net wat leuke infographics voorbij.
Als ik dat excel bestand zo kijk...💪💪💪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNnKWYyIMd7QeWcSJtRPYZtOIzA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79AIs8w1fV6R9ly16yvjDVVL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bqx4lzqm5eAXheibRAfydHxYWfA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g9k056S33JJVPgUg33QDnlqg.png?f=fotoalbum_tile

• Sipio
  • Niet online
Ah jammer, na verschillende berichten her en der dacht ik dat ME.LE vandaag wat eerder zou unlocken maar nog steeds gewoon om 0.00h vanacht volgens de store.

Morgenvroeg dan maar aan beginnen.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:38
Sipio schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:33:
Ah jammer, na verschillende berichten her en der dacht ik dat ME.LE vandaag wat eerder zou unlocken maar nog steeds gewoon om 0.00h vanacht volgens de store.

Probeer je regio eens naar nieuw Zeeland te zetten dan kan je het om 12 middags uur denk ik al spelen, meestal werkt dat

• Sipio
  • Niet online
Ruudox schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:39:
[...]

Probeer je regio eens naar nieuw Zeeland te zetten dan kan je het om 12 middags uur denk ik al spelen, meestal werkt dat
He he ja heb al vaker van die truc gehoord idd, nog nooit eerder gedaan voor een game maar misschien tijd voor een eerste keer om te proberen :+

• Spellingerror
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06-2021
Nieuwe controller binnen en oude retour. Andere kleur gekozen, was allemaal geen probleem. Net zo’n goede service als bij de playstation destijds. Doei azijndrinkers :*

• Willybubba
  • Laatst online: 18:22

Willybubba

Nut up or shut up.

Sipio schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:33:

Ja, vreemd wel. Waarom kregen sommigen (waaronder ik) dan een mail dat 'ie eerder kwam?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 10:25
Spellingerror schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:19:
Nieuwe controller binnen en oude retour. Andere kleur gekozen, was allemaal geen probleem. Net zo’n goede service als bij de playstation destijds. Doei azijndrinkers :*
Door dit te doen?
"Kun je ook gewoon een nieuwe bestellen bij een webwinkel en hem onder het mom van retour terug sturen met de andere erin?"
Een "insider" op RetardEra zegt het volgende, en ook hij/zij weet het niet als feit....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuTTm1g8b2Jhc14NHDbZPSYmQis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EqQryb0qhXGKn4t0LVMcIjU2.png?f=fotoalbum_large

No Man’s Sky, dat is iets wat ik in eerste instantie liever niet hoor over BGS' nieuwe IP. Maar het hoeft niet te betekenen dat Starfield juist de slechte aspecten heeft van die game. Stel je voor dat je in je (self made) spacecraft echt naar de planeten gaat vliegen, je bezoekt een stadje of dorpje met NPCs die jou quests geven etc. Als dat het is in combinatie met de toffe world design van BGS ben ik er helemaal voor. En de vergelijking met Outer Worlds betekent hopelijk de RPG systemen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:48
Kaasje123 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:13:
[...]

Ach er zijn wel meer issues met verschillende games. Borderlands 3 en Dragon Quest 11 en Dragon Quest builders 2 doen het überhaupt niet. Control crashte vanavond en sloot de hele game af en bij Dragon Quest inquisition heeft het tijd lopen doorrekenen waardoor ik ineens een savefile heb waar staat dat ik 36 uur gespeeld heb terwijl dat er gisteren nog 13 waren.

Dat hele quick resume lijkt er nog steeds met de haren bijgesleept zonder dat er echt goed over de functionaliteit is nagedacht en robuust is. :/
Eens quick resume had in beta moet blijven. Of in ieder geval optioneel. Alles is zo onduidelijk in het os. Gelukkig werkt het gamen verder probleemloos, maar snap niets van dat slechte design.

Nog geen reviews over mass effect. Toch altijd vervelend.

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 13-05-2021 12:24 ]

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 16:55
devilsnight schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:22:
Een "insider" op RetardEra zegt het volgende, en ook hij/zij weet het niet als feit....

[Afbeelding]

No Man’s Sky, dat is iets wat ik in eerste instantie liever niet hoor over BGS' nieuwe IP. Maar het hoeft niet te betekenen dat Starfield juist de slechte aspecten heeft van die game. Stel je voor dat je in je (self made) spacecraft echt naar de planeten gaat vliegen, je bezoekt een stadje of dorpje met NPCs die jou quests geven etc. Als dat het is in combinatie met de toffe world design van BGS ben ik er helemaal voor. En de vergelijking met Outer Worlds betekent hopelijk de RPG systemen.
Starfield ljikt in een soort development hell te zitten. Ik krijg bij interviews met Todd Howard het idee dat hij enorm teleurgesteld is in de voortgang.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Eens quick resume had in beta moet blijven. Of in ieder geval optioneel. Alles is zo onduidelijk in het os. Gelukkig werkt het gamen verder probleemloos, maar snap niets van dat slechte design.

Schijnen amper review exemplaren verstuurd te zijn. Ik ben blij dat ik even heb gewacht met pre-orderen.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 08:34
giantgiantus schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Quick Resume werkt hier anders grandioos! een functie waarvan ik niet verwacht had hem nodig te hebben maar enorm blij dat het er is :P

Er zijn games waar het minder in werkt maar mijn eigen ervaring is dat het dan vaak online/lobby achtige games betreft (Destiny/Outriders) maar andere games werken gewoon prima en connecten hun online dienst automatisch weer. Ik heb heel Shadow of War: Mordor via QR uitgespeeld en had bij een wat oudere game wel issues verwacht maar 0,0 bij mij in elk geval

Ik denk dat wel dat ontwikkelaars er ook rekening mee moeten gaan houden en dat het dan nog beter gaat werken. Zo had ik in het begin mij Assassins Creed ook issues met QR vorig jaar maar een patch later werkte alles weer zonder problemen.
Wolfos schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Starfield ljikt in een soort development hell te zitten. Ik krijg bij interviews met Todd Howard het idee dat hij enorm teleurgesteld is in de voortgang.
Huh, hoe kom je daarbij? Welke interviews? . Het interview met IGN in 2019, daar was hij vooral geheimzinnig erover, maar teleurgesteld?

• Timothy3000
Spellingerror schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:19:
Je hebt de winkel dus vertelt dat hij defect was en hem omgeruild in plaats van hem gewoon terug te retourneren in een nieuwe verpakking zoals je eerst van plan was?

Goed om te lezen dat je uiteindelijk voor de nette oplossing bent gegaan en ons advies hebt opgevolgd. :)

• drakiesoft
devilsnight schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:22:

[Afbeelding]
Haha ja ver weg blijven van retardEra en idiotenforum neogaf. Zogenaamde fake insiders hebben altijd wel wat gehoord via via.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nieuw Zeeland trucje werkt ook voor ME. Hij crashed echter wel na direct na het begin scherm. Lees op Reddit wel meer die er last van hebben. Even kijken op opnieuw installeren helpt.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01 11:11
Jaguar645 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Quick Resume werkt hier anders grandioos! een functie waarvan ik niet verwacht had hem nodig te hebben maar enorm blij dat het er is :P

Er zijn games waar het minder in werkt maar mijn eigen ervaring is dat het dan vaak online/lobby achtige games betreft (Destiny/Outriders) maar andere games werken gewoon prima en connecten hun online dienst automatisch weer. Ik heb heel Shadow of War: Mordor via QR uitgespeeld en had bij een wat oudere game wel issues verwacht maar 0,0 bij mij in elk geval

Ik denk dat wel dat ontwikkelaars er ook rekening mee moeten gaan houden en dat het dan nog beter gaat werken. Zo had ik in het begin mij Assassins Creed ook issues met QR vorig jaar maar een patch later werkte alles weer zonder problemen.
Die ervaring heb ik nu ook. Het gaat bij mij altijd fout als ik MP games speel in met lobbies als Halo MCC online speel of Warzone. SP games zoals Ori, Doom Eternal SP, Wreckfest, Steep, The Medium, etc. gaan perfect in Quick Resume!
Phydomir schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:14:
Nieuw Zeeland trucje werkt ook voor ME. Hij crashed echter wel na direct na het begin scherm. Lees op Reddit wel meer die er last van hebben. Even kijken op opnieuw installeren helpt.
Yep. Matty in de video die ik plaatste heeft het er ook over. Bugs. Hij heeft crashes gehad, audio bugs, character die ineens vast zit en niet kan lopen. Flawless is het niet.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Na een reboot van de Xbox start hij in ieder ge al normaal op. Over een paar uurtjes wel de eerste indruk posten. Maar kan nu al zeggen, wat blijft de soundtrack toch fantastisch.

• Zorroberner
Phydomir schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:40:
Na een reboot van de Xbox start hij in ieder ge al normaal op. Over een paar uurtjes wel de eerste indruk posten. Maar kan nu al zeggen, wat blijft de soundtrack toch fantastisch.
Zal iig door mij gewaardeerd worden, toch benieuwd. Zou toch enorm dom zijn als er giga veel bugs in zitten.
Ook wel jammer dat het cover systeem in 1 nog steeds soft is, dus niet zoals 2 en 3.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33
drakiesoft schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Haha ja ver weg blijven van retardEra en idiotenforum neogaf. Zogenaamde fake insiders hebben altijd wel wat gehoord via via.
Mja er komt een boel nieuws vandaan, maar tegenwoordig staat er net zoveel onzin bij dat je niet meer de insider van de bullshit kunt onderscheiden.

Verder vind ik het eigenlijk nog steeds leuker om met 1 of andere reveal alle info te zien en bij E3 alle nieuwe aankondigingen te zien. Alles vooraf lekken heeft voor mij weinig toegevoegde waarde. Bovendien komt het toch allemaal pas maanden later uit. Of de BF reveal nu vandaag is of pas over 5 maanden maakt mij persoonlijk geen reet uit als ik toch pas in november aan de slag kan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33
Probleempje met Mass Effect Legendary Edition trouwens:
Als je een (wireless) headset hebt, kan het zijn dat je niet voorbij de "press any key to continue" scherm kunt. Je headset loskoppelen, opstarten wat je wilt doen en dan weer erin doen lijkt te werken.

Verder is 21gb de ME1 versie die standaard download. Dan heb je nog 21 en 36gb voor ME2 en ME3. Je kunt die downloaden tijdens het spelen trouwens.

Dus wil je Mass Effect spelen, koppel je headset even los!

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 13-05-2021 17:04 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 158 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord