Ik ook. Het is angstvallig stil rondom die game.Martinspire schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:04:
[...]
Interessant. Ik ben nog eerst benieuwd naar reviews. Hoop dat de deadline daarvoor wel voor de release ligt...
Oh, nee geen idee dat er iets uit was. Zal straks eens even kijkenjustifire schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:14:
Over geluid gesproken, @uchiha tijntje jij al de nieuwe firmware op jouw Penrose X gezet ?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Mijn XSX controller is (semi)kaduuk. Wat is hierbij handig? RT blijft regelmatig hangen, erg leuk bij race games…
Via MS kan ik hem onder garantie retour sturen, maar dan zit in 2-4 weken zonder controller. Kun je ook gewoon een nieuwe bestellen bij een webwinkel en hem onder het mom van retour terug sturen met de andere erin? Dankjewel!
Wat denk je zelf?Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:08:
Mijn XSX controller is (semi)kaduuk. Wat is hierbij handig? RT blijft regelmatig hangen, erg leuk bij race games…Via MS kan ik hem onder garantie retour sturen, maar dan zit in 2-4 weken zonder controller. Kun je ook gewoon een nieuwe bestellen bij een webwinkel en hem onder het mom van retour terug sturen met de andere erin? Dankjewel!
Je kan vast een winkel belazeren, maar erg netjes is het niet. Heb je al contact gezocht met de winkel waarbij jij de originele aankoop hebt gedaan?Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:08:
Mijn XSX controller is (semi)kaduuk. Wat is hierbij handig? RT blijft regelmatig hangen, erg leuk bij race games…Via MS kan ik hem onder garantie retour sturen, maar dan zit in 2-4 weken zonder controller. Kun je ook gewoon een nieuwe bestellen bij een webwinkel en hem onder het mom van retour terug sturen met de andere erin? Dankjewel!
Mocht je een credit card hebben kan je MS vragen voor een inplace-replacement. Hierbij hoef jij het defecte product pas op te sturen wanneer jij een nieuwe ontvangen hebt. Ik weet dat MS dit voor consoles doet, misschien doen ze het ook voor controller en accessoires.
[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 10-05-2021 14:17 ]
Heb het met PS een keer gehad en kon ‘m zo omwisselen bij een winkel. Hun lijntjes zijn net wat korter met de leverancier dan voor ons gamers
ff serieus?Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:08:
Ik ben dus echt niet te spreken over het streamen. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik vind het echt niet van een acceptabele kwaliteit. Gaat hier om de Beta via browser op W10.
Hier de volgende verbinding;

Draait IMO voor geen meter, die latency kun je niks mee, terwijl ik nou niet het idee heb dat het aan mijn verbinding ligt.
Hier de volgende verbinding;

Draait IMO voor geen meter, die latency kun je niks mee, terwijl ik nou niet het idee heb dat het aan mijn verbinding ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door Thomas op 10-05-2021 14:23 ]
Ik neem aan dat ze wel naar een serienummer kijken dus ik zou dit niet doen.Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:08:
Ergens wil ik ook eerst wat reviews afwachten van Mass Effect Legendary maar ergens wil ik hem ook gewoon sowieso wel hebben, beetje nostalgie gevoel krijg ik er wel bij, en ben benieuwd naar 4k Tali 
Zag dat als je hem via de store pre ordered 6000 Microsoft punten erbij krijgt das ook wel leuk meegenomen.
Zag dat als je hem via de store pre ordered 6000 Microsoft punten erbij krijgt das ook wel leuk meegenomen.
Achja je weet wat de content is, dus op dat vlak kan je niet teleurgesteld worden (of je moet pinnacle station zo geweldig vinden, heb dat 1x doorgespeeld voor het appartement dat je dan ergens krijgt, not worth it).Sipio schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:58:
Ergens wil ik ook eerst wat reviews afwachten van Mass Effect Legendary maar ergens wil ik hem ook gewoon sowieso wel hebben, beetje nostalgie gevoel krijg ik er wel bij, en ben benieuwd naar 4k Tali
Er zijn voor mij drie dingen waarop ik zou afwachten (wat ik niet doe maar waarop ik zou kunnen afwachten laat ik het zo noemen.
1: Gameplay bugs, mede vanwege de aanpassingen in bijvoorbeeld deel 1.
2: Grote glitches of bugs, Andromeda stijl, al had ik daar weinig last van toen der tijd.
3: De galactic readiness in deel 3, was eerst natuurlijk onderdeel van MP, speelde je dat dan werd de galactic readiness verhoogd (dat vond ik enorm vet trouwens, deed ik een N7 missie, ging ik daarna een mp missie doen dat ik die locatie ging verdedigen).
Ik denk dat het verder in de kern niks nieuws onder de zon is. Je weet wat je krijgt, ik doe het voor de nostalgie ook en heb deel 3 bijna 2 jaar geleden voor het laatst uitgespeeld. Wordt dus weer tijd. Enige jammer is dat er achievements zijn weggehaald, maarja ach dat is toch maar eenmalig en deze spellen speel ik normaliter elk jaar.
Leuk voor de persoon die de controller dan na je koopt.Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:08:
Je kan als de reviews goed zijn toch alsnog meteen pre-orderen? Die zullen wel voor release verschijnen.Sipio schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:58:
Dus jij denkt serieus dat dit 'een manier' is om service te krijgen...?Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:08:
Schrijf je er dan meteen een briefje bij voor de medewerker met de opmerking dat zei fijnere lijntjes hebben lopen en je daarom maar een kapotte controller terugstuurt, we zo fijn voor die mensen
Zoals ik al zei… dit is al een keer EERDER door COOLBLUE zelf voorgesteld. Ik zei dat het traag ging via Sony. Zij stelden voor een nieuwe controller te kopen en de oude in die verpakking met opmerking: ‘werkt niet’ te retourneren. Ik wist niet of microsoft ook zo werkt aangezien dit mijn eerste xbox is, maar ik ga het wel gewoon doen.D-Ed schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:08:
[...]
Dus jij denkt serieus dat dit 'een manier' is om service te krijgen...?![]()
Schrijf je er dan meteen een briefje bij voor de medewerker met de opmerking dat zei fijnere lijntjes hebben lopen en je daarom maar een kapotte controller terugstuurt, we zo fijn voor die mensen
Zijn jullie allemaal van die ‘ik volg de regels’ figuren? Een brutaal mens heeft de halve wereld… Ik ga echt geen 4 weken op een controller wachten, ben je mal…
Het is nogal een verschil of een verkopende partij je een voorstel doet tov bewust een verkopende partij oplichten. Want dat is wat je van plan bent. Een kapotte controller zonder melding terug sturen in een doos van een nieuw te ontvangen controller.Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:21:
[...]
Zoals ik al zei… dit is al een keer EERDER door COOLBLUE zelf voorgesteld. Ik zei dat het traag ging via Sony. Zij stelden voor een nieuwe controller te kopen en de oude in die verpakking met opmerking: ‘werkt niet’ te retourneren. Ik wist niet of microsoft ook zo werkt aangezien dit mijn eerste xbox is, maar ik ga het wel gewoon doen.
Zijn jullie allemaal van die ‘ik volg de regels’ figuren? Een brutaal mens heeft de halve wereld… Ik ga echt geen 4 weken op een controller wachten, ben je mal…
Heeft niets met regels te maken maar gewoon normale omgangsvormen oplichter. Als je het nog enigszins netjes wil doen start je een chat met Microsoft maar dat zal wel niet aan je besteed zijn.
En als je zo tevreden bent over de service van Coolblue, waarom daar dan niet een controller besteld..?
Niet netjes voorgesteld van Coolblue en niet netjes van jou. Al vermoed ik dat Coolblue gewoon bedoelde dat je je defecte voor een ander exemplaar mocht ruilen bij hen.
Heeft ook niets met "volg de regels" te maken. Eerder met gewoon een beetje netjes en sociaal zijn. Je zou toch zelf ook geen "nieuwe controller" willen kopen om er vervolgens thuis achter te komen dat je een defect product hebt gekocht?
Gewoon terugsturen onder garantie naar Microsoft. Dat is de enige normale oplossing in deze situatie. Vermoedelijk heb je binnen een week dan een nieuwe in huis.
Heeft ook niets met "volg de regels" te maken. Eerder met gewoon een beetje netjes en sociaal zijn. Je zou toch zelf ook geen "nieuwe controller" willen kopen om er vervolgens thuis achter te komen dat je een defect product hebt gekocht?
Gewoon terugsturen onder garantie naar Microsoft. Dat is de enige normale oplossing in deze situatie. Vermoedelijk heb je binnen een week dan een nieuwe in huis.
[ Voor 31% gewijzigd door Timothy3000 op 10-05-2021 17:36 ]
Je had hem gewoon naar coolblue moeten sturen, jij je geld terug en dan koop je een nieuwe. Jouw teruggestuurde gaat gewoon naar ms.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Er staat een serienummer op het doosje, deze correspondeert met het nummer onder de batterijklep van de controller. Ga er maar van uit dat ze dit goed controleren.Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:08:
Wat ik altijd doe voor legio spullen (want ook geen zin om zonder te zitten) is :Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:21:
[...]
Zoals ik al zei… dit is al een keer EERDER door COOLBLUE zelf voorgesteld. Ik zei dat het traag ging via Sony. Zij stelden voor een nieuwe controller te kopen en de oude in die verpakking met opmerking: ‘werkt niet’ te retourneren. Ik wist niet of microsoft ook zo werkt aangezien dit mijn eerste xbox is, maar ik ga het wel gewoon doen.
Defecte exemplaar opsturen voor garantie.
Vervolgens een nieuw exemplaar kopen zodat je gewoon door kan.
Uiteindelijk als ik een (nieuw) exemplaar terug heb onder garantie gaat die op marktplaats / v&a voor een leuke prijs.
Meestal heb je dan voor twee tot vijf tientjes geen ergernis mbt wachten op garantie
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Documentaire van Noclip over The making of dishonored:
6 minuten van 12 minutes met developer commentary:
En the Coalition maakt de stap naar UE5.
6 minuten van 12 minutes met developer commentary:
En the Coalition maakt de stap naar UE5.
Announcement: The Coalition Moving to Unreal Engine 5.
— The Coalition Studio (@CoalitionGears) 10 mei 2021
We wanted to update our fans on the journey ahead as we shift our resources to next-gen development: https://t.co/D2TY4xsyGO pic.twitter.com/HbVHhlfssy
[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-05-2021 20:14 ]
Komt weer een nieuwe Alpha Skip Ahead update aan vanavond / vannacht:
Fixes Implemented
Thanks to the hard work of Xbox engineers, we are happy to announce the following fixes have been implemented for this build:
Game DVR
Fixes to address poor quality when recording game clips on console.
Fixes Implemented
Thanks to the hard work of Xbox engineers, we are happy to announce the following fixes have been implemented for this build:
Game DVR
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Een brutaal mens mag de halve wereld hebben, maar dan kun je ook accepteren dat andere mensen daar iets van vinden. Ga niet verwachten dat wij dat gaan goedkeuren. Als de winkel zelf zoiets voorstelt prima, maar jij lijkt voor te stellen dat je bij een niets vermoedende winkel een controller bestelt en dan jouw kapotte terug stuurt. Dat is gewoon oplichting en ik hoop als je dat doet ook dat het in je gezicht opblaast (geld betaald en controller kwijt of zo, volgens mij is die winkel bepaald niet verplicht jou je controller terug te sturen als jij ze iets anders terug stuurt dan wat je gekocht hebt).Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:21:
[...]
Gamertag: FinrazielNL
Is het iemand al gelukt om Kodi 19 op de Series S te installeren?
Ik zie in de de store alleen 18.9
(wat ik eigenlijk wil is gebruik maken van de Restrospective add-on, maar deze crasht bij het opstarten)
Ik zie in de de store alleen 18.9
(wat ik eigenlijk wil is gebruik maken van de Restrospective add-on, maar deze crasht bij het opstarten)
Ah wat shit!
Vrijdag begonnen met Peaky Blinders, in het weekend weinig kunnen spelen. Vandaag wat gespeeld en net was ik echt 15 minuten van het einde vandaan, echt het laatste stukje....sluit ie af. Free play days is over.
Er is geen manier om de game alsnog te kunnen starten hé? Zoals sommige mensen de Xbox soms op bijvoorbeeld Australië zetten zodat ze een game eerder kunnen spelen? Ik heb Xdoos op USA zetten al geprobeerd, no dice.
Vrijdag begonnen met Peaky Blinders, in het weekend weinig kunnen spelen. Vandaag wat gespeeld en net was ik echt 15 minuten van het einde vandaan, echt het laatste stukje....sluit ie af. Free play days is over.
Er is geen manier om de game alsnog te kunnen starten hé? Zoals sommige mensen de Xbox soms op bijvoorbeeld Australië zetten zodat ze een game eerder kunnen spelen? Ik heb Xdoos op USA zetten al geprobeerd, no dice.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Samen met drie vrienden Zombie Army 4 gespeeld, erg fun moet ik zeggen! Blijft gewoon iets waar ik ook maar niet zat van kan worden, zombies, haha.
Deals with Gold van deze week :
https://www.trueachieveme...ale-roundup-may-11th-2021
Nieuwe podcast van Colt Eastwood.
Kan je het even samenvatten? Dat scheel me weer anderhalf uur.🤣🤣🤣Rivanov schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:18:
Nieuwe podcast van Colt Eastwood.
[YouTube: Xbox New Games & Developer Reports | Xbox & PS5 Hardware Issues | Xbox News Cast]
Fijne sale.justifire schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:17:
Deals with Gold van deze week :
Zag dat Mad Max in de aanbieding is. Die was voorzien van FPS boost op 120fps de Series X ?
Zie ook dat Lego Marvel SuperHeroes op 120fps draait. Ben ik momenteel aan het spelen. Wel vreemd dat deel 2 daarvan op 60fps draait.
@devilsnight jij was toch Lego DC Super Villians aan het spelen en had daar toch ook het FPS boost logo in beeld ? Ik zie deze game echter niet in de lijst staan met FPS boosted games: https://majornelson.com/fpsboost/
Die wil ik dan ook nog wel oppikken om samen met mijn zoon te spelen. Die kon maar niet begrijpen dat Flash niet in Lego Marvel Superheroes zat
Eerst maar eens wat gameplay beelden bekijken van Mad Max. Stond vorige week nog gewoon voor 69 euro in de store.
XBL: MRE Inc
Mad Max is zo'n rare game waar de base prijs al jaren geleden verlaagd is naar 20 dollar in de VS store maar hier nog steeds op full price staat. Nu met de sale is hij in de VS ook maar 5 dollar en hier veel duurder.MRE-Inc schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Fijne sale.
Zag dat Mad Max in de aanbieding is. Die was voorzien van FPS boost op 120fps de Series X ?
Zie ook dat Lego Marvel SuperHeroes op 120fps draait. Ben ik momenteel aan het spelen. Wel vreemd dat deel 2 daarvan op 60fps draait.
@devilsnight jij was toch Lego DC Super Villians aan het spelen en had daar toch ook het FPS boost logo in beeld ? Ik zie deze game echter niet in de lijst staan met FPS boosted games: https://majornelson.com/fpsboost/
Die wil ik dan ook nog wel oppikken om samen met mijn zoon te spelen. Die kon maar niet begrijpen dat Flash niet in Lego Marvel Superheroes zat
Eerst maar eens wat gameplay beelden bekijken van Mad Max. Stond vorige week nog gewoon voor 69 euro in de store.
Gamertag: FinrazielNL
Ter info:
Van de week een series S gekocht. Maar echt wel spijt van. PC gamer in hart en nieren maar ook zeker fan van de Xbox consoles.
Maar, de series S kan ik echt niet next gen noemen. Zeer teleurstellende ervaring. De one X was echt wel beter. Buiten de tragere laadtijden en geen raytracing is het in alle andere opzichten de betere console imo.
Enige wat next gen is aan de Series S zijn de laadtijden.
Als je het geld hebt zou ik zeker voor een X gaan.
Hoop dat ik de Series S terug kan brengen.
En anders verpatsen.
Zodra de series X te verkrijgen is ga ik voor de X.
Van de week een series S gekocht. Maar echt wel spijt van. PC gamer in hart en nieren maar ook zeker fan van de Xbox consoles.
Maar, de series S kan ik echt niet next gen noemen. Zeer teleurstellende ervaring. De one X was echt wel beter. Buiten de tragere laadtijden en geen raytracing is het in alle andere opzichten de betere console imo.
En anders verpatsen.
[ Voor 13% gewijzigd door Furrr op 11-05-2021 10:37 ]
Kan je ook noemen wat dan teleurstellend is aan die ervaring?
XBox Series X: BloodyB2121
Hij beweert dat de One X beter is dan de Series S, wat denk je zelf?
Nee niet weer een ignorance discussie dat de One X beter is omdat die meer 4k titels heeft graag. Een mobiele CPU die al dated was in 2013 vs een gewoon mooie middenrange (of zelfs iets daar boven) CPU nu. Een van de beste (zei het kleine) SSDs van nu, waardoor gamemakers veel sneller bij de data kunnen (zeker in samenwerking met de eerder genoemde CPU)... kom op zeg.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Nee ik was zeer te spreken over auto HDR in die game, er is inderdaad geen fps boost.MRE-Inc schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Fijne sale.
Dus de one x heeft fps boost, quick resume en kan next gen games draaien?
Volgens mij niet hoor...
Kijk, als je de series s koopt dan krijg je ook de one s erbij. Voor jou teleurstellend, want je had al een one x. Waarom heb je dan niet gewacht op de series x?
Volgens mij niet hoor...
Kijk, als je de series s koopt dan krijg je ook de one s erbij. Voor jou teleurstellend, want je had al een one x. Waarom heb je dan niet gewacht op de series x?
Precies, het is bedoeld voor mensen die nog een 1080p tv/monitor willen afschrijven.SunnieNL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:19:
[...]
Waarom ben je van een One X naar een Series S gegaan? Je hebt een 1080p scherm?
Want dat is de enige reden waarom je van een One X naar een Series S zou willen gaan. Als je een 4k tv hebt dan is het totaal niet logisch om een Series S te nemen omdat je dan wel wat zaken gaat missen die de One X wel deed (mbt One X Enhanced games en 360 games).
[ Voor 47% gewijzigd door Bionaut93 op 11-05-2021 13:14 ]
Waarom ben je van een One X naar een Series S gegaan? Je hebt een 1080p scherm?Furrr schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:32:
Ter info:
En anders verpatsen.
Want dat is de enige reden waarom je van een One X naar een Series S zou willen gaan. Als je een 4k tv hebt dan is het totaal niet logisch om een Series S te nemen omdat je dan wel wat zaken gaat missen die de One X wel deed (mbt One X Enhanced games en 360 games).
De Series S is mijn eerste Xbox console ooit en ben er zielsgelukkig mee. Wat een plaatje en fijne console is het toch
.
Ik zie het nu. Idd op de EN-US pagina van $19,99 naar $4.99. Met belasting daar iets van 7$. Hier 14€Finraziel schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Mad Max is zo'n rare game waar de base prijs al jaren geleden verlaagd is naar 20 dollar in de VS store maar hier nog steeds op full price staat. Nu met de sale is hij in de VS ook maar 5 dollar en hier veel duurder.
@devilsnight Dank. Dus die draait op 30fps ?
Ik had bij mijn controller binnen een week een nieuwe. Heb in de tussentijd een nieuwe controller gekocht en die komt vast wel een keer van pas.Spellingerror schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:08:
PSN ID Binloading_nl
Yes, maar het stoort niet. Erg leuke game. Wel jammer van rare bugs zoals dat het autosave icoontje in beeld blijft en niet weggaat best vaak.MRE-Inc schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:24:
[...]
Ik zie het nu. Idd op de EN-US pagina van $19,99 naar $4.99. Met belasting daar iets van 7$. Hier 14€![]()
@devilsnight Dank. Dus die draait op 30fps ?
Weet iemand of je bij Metro 2033 redux die gratis next gen upgrade krijgt waar ze mee bezig zijn. Game kost nu 4 euro.
Dat is Metro Exodus. Ander spel.Zhankou schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:39:
Weet iemand of je bij Metro 2033 redux die gratis next gen upgrade krijgt waar ze mee bezig zijn. Game kost nu 4 euro.
Er is zeker geen manier om achievements ongedaan te maken he?
Door niet na te denken een achievement unlocked*, die ik eigenlijk op de eerlijke manier wilde halen. Maar door iets te proberen, zonder dat ik het wist, deze gehaald.
* 10 miljoen in 1 sessie bij THPS en combo van meer dan 1.000.000. Was aan het rommelen met die custom parks en daar zat er één bij waarbij je veel grinds achter elkaar kon doen op eenvoudige manier. Dat werkte inderdaad goed, waardoor die achievements behaald werden. Echter dacht ik dat het enkel bij de classics parks zo zou zijn, maar dat bleek geen waar te zijn.
Door niet na te denken een achievement unlocked*, die ik eigenlijk op de eerlijke manier wilde halen. Maar door iets te proberen, zonder dat ik het wist, deze gehaald.
* 10 miljoen in 1 sessie bij THPS en combo van meer dan 1.000.000. Was aan het rommelen met die custom parks en daar zat er één bij waarbij je veel grinds achter elkaar kon doen op eenvoudige manier. Dat werkte inderdaad goed, waardoor die achievements behaald werden. Echter dacht ik dat het enkel bij de classics parks zo zou zijn, maar dat bleek geen waar te zijn.
wat een pokke-herrie door mijn home-cinema iedere keer als mijn xbox startscherm opent. het huis trilt ervan. waarom zoveel bass meegeven voor een beginscherm?
Je kunt het eventueel uitzetten. Zit ergens in de opties onder Power oid geloof ik.Farabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:04:
wat een pokke-herrie door mijn home-cinema iedere keer als mijn xbox startscherm opent. het huis trilt ervan. waarom zoveel bass meegeven voor een beginscherm?
Die Sinking City game is Bizar cheap op Brazil store he. 9 euro. Iets meer omdat je niet op de dollar kan kopen.
https://xbox-store-checke...icon-Edition/brv3141nd0fg
Aan de andere kant is dit echt zo'n titel die ik naar GP zie komen.
https://xbox-store-checke...icon-Edition/brv3141nd0fg
Aan de andere kant is dit echt zo'n titel die ik naar GP zie komen.
Wist zelf ook niet dat die achievement in custom parks gehaald kon worden. Had me wat frustrerende momentjes bespaardWom schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:57:
Er is zeker geen manier om achievements ongedaan te maken he?![]()
+1! Vind het op zich wel imposant klinken overdag, maar 's avonds is het wel iets te veel van het goede.Farabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:04:
Dan moet ik dan heel snel volume verlagen, want heel het huis trilt dan ongeveer, zelfs bij normaal volume. Muten heeft geen zin, want de XSX laat m'n LG tv een aantal keer van beeldmodus wisselen en dan zet tv mute weer uit. Mijn huis is helaas redelijk gehorig, of ik heb nogal gevoelige (oude) buren, die klagen toch al zo snel over geluid.
Is zelfs een tijdje de reden geweest dat ik hem niet op energysaving had staan, want in de standby modus heb je dat opstartgeluid niet.
Gemakkelijk is het wel, daar is niks tegenin te brengen. Maar was al tijdje bezig om mijn skills voor hogere scores wat te verbeteren. Zoeken naar lijnen, mijn walljump+wallie verbeteren enzo. Heb er al paar keer dichtbij gezeten, maar nu dus 'helaas' op deze manier gehaald.uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:37:
[...]
Wist zelf ook niet dat die achievement in custom parks gehaald kon worden. Had me wat frustrerende momentjes bespaard
Ook mijn stats van het profiel direct om zeep trouwens
Ik heb alleen 1080p~1440p nodig op 60Hz. En ik gebruik alleen de game pass. Dan is de series s toch voldoende voor de komende drie jaar?derKaiser29 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:21:
De Series S is mijn eerste Xbox console ooit en ben er zielsgelukkig mee. Wat een plaatje en fijne console is het toch.
[ Voor 10% gewijzigd door Bionaut93 op 11-05-2021 14:05 ]
-
[ Voor 102% gewijzigd door Bionaut93 op 11-05-2021 13:57 ]
Zolang je die tv/opzet houdt gewoon de hele generatie.Bionaut93 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:54:
[...]
Ik heb alleen 1080p~1440p nodig op 60Hz. En ik gebruik alleen de game pass. Dan is de series s toch voldoende voor de komende drie jaar?
Nice, hoop dat ze dan niet alleen de "poor quality" hebben gefixt maar ook dat de opnames soms heel donker zijn (soort reversed HDR lijkt het dan wel). Gisteren met Warzone een mooie 360-no-scope opgenomen, is hij totaal niet te zien zo donkerRivanov schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:06:
Komt weer een nieuwe Alpha Skip Ahead update aan vanavond / vannacht:
Fixes Implemented
Game DVR
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ja hij output dan in HDR en moet dus proberen dit te tonemappen naar een SDR formaat. Dat is lastig denk ik.Jeroenvde89 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:29:
[...]
Nice, hoop dat ze dan niet alleen de "poor quality" hebben gefixt maar ook dat de opnames soms heel donker zijn (soort reversed HDR lijkt het dan wel). Gisteren met Warzone een mooie 360-no-scope opgenomen, is hij totaal niet te zien zo donker
Ik wacht altijd even met naar het HDMI kanaal van de xbox te switchen zodat die sequence al voorbij is.Farabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:04:
Vind hem ook wel wat te zwaar. Zeker als je daarvoor iets anders hebt gekeken en je dan je volume nog hoog hebt staan.
Maar waarom werkt het bij de andere 80% van de opnames dan wél, het kan dus welFrankoNL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:36:
[...]
Ja hij output dan in HDR en moet dus proberen dit te tonemappen naar een SDR formaat. Dat is lastig denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenvde89 op 11-05-2021 15:00 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Speel je dan een SDR game?Jeroenvde89 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:59:
[...]
Maar waarom werkt het bij de andere 80% van de opnames dan wél, het kan dus wel
Nope, alleen maar COD: Warzone op dit moment (en dus altijd met 4K HDR)
Om het lekker episch te maken. Ik geniet er elke keer weer van. Fantastisch openingsscherm.Farabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:04:
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 11-05-2021 15:39 ]
Iemand van jullie toevallig Homefront The Revolution onlangs nog gespeeld of vorig jaar? Is het wat meer polished nu op console? Ik speelde op One X vorig jaar de demo en vond de intro erg tof, maar zodra de stad open ging zeg maar vond ik het al gauw een herhaaldelijke bedoening worden. Of zitten er wel genoeg toffe liniaire stukjes in ook?
Komende van een Xbox One X is het juist een verademingFarabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:04:
https://news.xbox.com/en-us/2021/05/11/may-2021-xbox-update/
The May Xbox update will be rolling out today with improvements for Quick Resume, passthrough audio, and more. Read here: https://t.co/l6VTzoRvIW
— Xbox Wire (@XboxWire) 11 mei 2021
[ Voor 74% gewijzigd door justifire op 11-05-2021 18:35 ]
Die Quick Resume features zit ik wel op te wachten. Handig !!!
Changelog is ook live: https://support.xbox.com/...w-xbox-one-system-updates
Ik heb de update net geïnstalleerd. Ben hier heel blij mee. Bleek dus gewoon een handjevol games nog in QR te zitten, games die ik weken geleden voor het laatst had aangeraakt. Dit is een feature die echt onmisbaar is.
Wel blijf ik merken dat de ene game meteen opstart met QR zoals Control, Dying Light, Lego Super Villains, maar een Tomb Raider DE weer niet. Benieuwd of dit uiteindelijk echt helemaal gefixt wordt dat alle games gewoon ermee werken.
Wel blijf ik merken dat de ene game meteen opstart met QR zoals Control, Dying Light, Lego Super Villains, maar een Tomb Raider DE weer niet. Benieuwd of dit uiteindelijk echt helemaal gefixt wordt dat alle games gewoon ermee werken.
Vergis ik mij of is het homescreen nu in 4K?
Als dit de 'verbeteringen' van QR zijn die eerder in de diverse Preview/insiderringen zijn getest en nu als algemene update worden uitgerold dan kan ik jullie uit de droom helpen: verschillen zijn amper op te merken, QR heeft nog steeds dezelfde problemen.
Forza Motorsport 5-7 had vrijwel geen QR problemen, de netwerkverbinding (al is het vermoedelijk beter om te spreken van het herstel van een (game)sessie of verbinding met een specifieke gameserver) werd altijd keurig hersteld en nieuwe berichten verschenen keurig in de berichtenbox (drivatarvergoedingen voor deelname aan races: dagelijkse inlogbonus).
Sinds de laatste update FM5 maakt/herstelt de netwerkverbinding niet. Dat kan alleen met omwegen of "truc": het selecteren van een onlinerace en deze vervolgen niet aanvangen maar stoppen. Deze truc werkt redelijk goed maar het gaat ook redelijk vaak mis.
FH4 is er ook niet op vooruit gegaan: de netwerkverbinding soms wel en soms niet hersteld maar meestal is deze out of sync. Ook als handmatig een nieuwe sessie wordt geforceerd blijft deze out of sync.
Nieuwe berichten worden niet opgehaald en Forzathon start ineens bijvoorbeeld om 22 minuten over het uur (althans volgens de melding op het scherm) maar zodra Forzathon zou moeten aanvangen verdwijnt deze geheel. Of rare meldingen Forzathon start over 32h23 minuten.
Alleen het geforceerd afsluiten van een spel, maar daarmee gaan de voordelen van QR geheel verloren, verhelpen sessie/gameserverproblemen met bepaalde games.
Forza Motorsport 5-7 had vrijwel geen QR problemen, de netwerkverbinding (al is het vermoedelijk beter om te spreken van het herstel van een (game)sessie of verbinding met een specifieke gameserver) werd altijd keurig hersteld en nieuwe berichten verschenen keurig in de berichtenbox (drivatarvergoedingen voor deelname aan races: dagelijkse inlogbonus).
Sinds de laatste update FM5 maakt/herstelt de netwerkverbinding niet. Dat kan alleen met omwegen of "truc": het selecteren van een onlinerace en deze vervolgen niet aanvangen maar stoppen. Deze truc werkt redelijk goed maar het gaat ook redelijk vaak mis.
FH4 is er ook niet op vooruit gegaan: de netwerkverbinding soms wel en soms niet hersteld maar meestal is deze out of sync. Ook als handmatig een nieuwe sessie wordt geforceerd blijft deze out of sync.
Nieuwe berichten worden niet opgehaald en Forzathon start ineens bijvoorbeeld om 22 minuten over het uur (althans volgens de melding op het scherm) maar zodra Forzathon zou moeten aanvangen verdwijnt deze geheel. Of rare meldingen Forzathon start over 32h23 minuten.
Alleen het geforceerd afsluiten van een spel, maar daarmee gaan de voordelen van QR geheel verloren, verhelpen sessie/gameserverproblemen met bepaalde games.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Metro 2033 redux is toch een remaster van Exodus?
Neen. Exodus is de laatste uitgave in de serie.Zhankou schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:21:
[...]
Verwijderd
Fout:Zhankou schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:21:
[...]
Wikipedia: Metro (franchise)
Lees maar. Ik heb ze alle drie met plezier uitgespeeld.
Als ik na de recente update van zojuist, kijk bij mijn 4K tv-details dan zie ik dat gamen in Dolby Vision op 4K/120, niet ondersteund wordt. 60 fps/Dolby Vision wel. Heb een LG CX. Is dit normaal, of dien ik hiervoor iets in de tv instellingen aan te passen?
Niet dat het nou direct van toepassing is, in tegendeel zelfs want nog helemaal geen DV games, maar heb zo graag overal groene vinkjes
Niet dat het nou direct van toepassing is, in tegendeel zelfs want nog helemaal geen DV games, maar heb zo graag overal groene vinkjes
De nadelen van gamepass komen wel erg snel hier. Was met alan wake bezig, ik zie nu dat deze binnenkort verdwijnt.
De nadelen komen snel? Alan Wake is op 21 mei vorig jaar toegevoegd.Farabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:03:
De nadelen van gamepass komen wel erg snel hier. Was met alan wake bezig, ik zie nu dat deze binnenkort verdwijnt.
https://www.relyonhorror....ion%20for%20Windows%2010.
En het verdwijnen is ongeveer 2 weken voor het eruit gaan bekend gemaakt, vind ik zelf eigenlijk best netjes.
Snap dat het zuur is als je net begonnen bent, maar nadelen komen snel roepen over een hele dienst, terwijl het gaat over game die er een jaar op gestaan heeft komt op mij als overdreven over.
Zit dus nog maar een jaar? Dat is erg kort inderdaad!Xgar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:10:
[...]
De nadelen komen snel? Alan Wake is op 21 mei vorig jaar toegevoegd.
En het verdwijnen is ongeveer 2 weken voor het eruit gaan bekend gemaakt, vind ik zelf eigenlijk best netjes.
Snap dat het zuur is als je net begonnen bent, maar nadelen komen snel roepen over een hele dienst, terwijl het gaat over game die er een jaar op gestaan heeft komt op mij als overdreven over.
Verwijderd
Farabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:04:
Koop hem lekker met de korting. Voor 16 euro heb je hem. Die game is het dubbel en dwars waard.Farabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:03:
Farabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:03:
Nooooo.. dacht dat de rechten bij Microsoft lagen eigenlijk.Xgar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:10:
[...]
De nadelen komen snel? Alan Wake is op 21 mei vorig jaar toegevoegd.
Ben er een paar weken terug mee begonnen, super vette titel. Dan maar in de discount meepikken.
Zie na de update van vandaag dat de “Original” dynamic background ook al beschikbaar is.
Had er eerlijk gezegd meer van verwacht, maar de “Motes” background is wel nice !
Had er eerlijk gezegd meer van verwacht, maar de “Motes” background is wel nice !
Haha even switchen tussen games met Quick Resume. Forza Horizon 4 in 5 a 6 seconden. Top hoor dit.
Yeah same here met mijn C9.DutchOwnage schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:59:
Als ik na de recente update van zojuist, kijk bij mijn 4K tv-details dan zie ik dat gamen in Dolby Vision op 4K/120, niet ondersteund wordt. 60 fps/Dolby Vision wel. Heb een LG CX. Is dit normaal, of dien ik hiervoor iets in de tv instellingen aan te passen?
Pfff, dus wanneer we straks Dolby Vision games krijgen moeten we refresh rate weer naar 60hz zetten. Gedoe allemaal.
Ach er zijn wel meer issues met verschillende games. Borderlands 3 en Dragon Quest 11 en Dragon Quest builders 2 doen het überhaupt niet. Control crashte vanavond en sloot de hele game af en bij Dragon Quest inquisition heeft het tijd lopen doorrekenen waardoor ik ineens een savefile heb waar staat dat ik 36 uur gespeeld heb terwijl dat er gisteren nog 13 waren.ariekanari schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:06:
Als dit de 'verbeteringen' van QR zijn die eerder in de diverse Preview/insiderringen zijn getest en nu als algemene update worden uitgerold dan kan ik jullie uit de droom helpen: verschillen zijn amper op te merken, QR heeft nog steeds dezelfde problemen.
Dat hele quick resume lijkt er nog steeds met de haren bijgesleept zonder dat er echt goed over de functionaliteit is nagedacht en robuust is.
Zit je te trollen of zo?Farabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:13:
[...]
Zit dus nog maar een jaar? Dat is erg kort inderdaad!
Al zou die game er 10 jaar op staan, dan is het nog te kort voor je, als je 1 uur voor expiry eraan begint natuurlijk.
DutchOwnage schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:59:
:strip_exif()/f/image/a204XEIs8rLDRHRxbABz2fus.jpg?f=fotoalbum_large)
In dat geval zou het iets zijn wat ze kunnen patchen! 👍
Top. Lijkt me inderdaad wel iets wat MS graag gepacht ziet worden binnenkort. Benieuwd wanneer we de eerste Dolby Vision game gaan ziendevilsnight schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 01:28:
[...]
[Afbeelding]
In dat geval zou het iets zijn wat ze kunnen patchen! 👍
Xbox insiders can now access the original Xbox dashboard animation as a dynamic background called "The Original" pic.twitter.com/Nvh6D8iw2X
— Tom Warren (@tomwarren) 11 mei 2021
scrap that, it's available for everyone on Xbox Series X / S
— Tom Warren (@tomwarren) 11 mei 2021
Bruut, nu de originele Xbox geluidjes er nog bij
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Verwijderd
Of een keuze uit allemaal, waarbij de eerste nog steeds mijn favoriet isWinterBase schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 06:13:
[...]
Bruut, nu de originele Xbox geluidjes er nog bij
Met Display Stream Compression (DSC), een standaard die door VESA is geïmplementeerd vanaf hdmi 2.1, zou het in theorie wel mogelijk moeten zijn:DutchOwnage schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 01:38:
[...]
Top. Lijkt me inderdaad wel iets wat MS graag gepacht ziet worden binnenkort. Benieuwd wanneer we de eerste Dolby Vision game gaan zien

Artikel: hier.
Maar goed, ik hoor daar verdacht weinig over. 🤔
Een jaar is meer dan voldoende tijd om de game te spelen imo. En het was inderdaad ook al twee weken bekend dat hij uit Gamepass zou verdwijnen. Alan Wake is vrij vlot uit te spelen dus je hebt alle tijd gehadFarabi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:13:
[...]
Zit dus nog maar een jaar? Dat is erg kort inderdaad!
[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 12-05-2021 07:11 ]
Mensen doen heel gek als ik een spel langer dan een jaar in de gamepass verwachtTimothy3000 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:10:
[...]
Een jaar is meer dan voldoende tijd om de game te spelen imo. En het was inderdaad ook al twee weken bekend dat hij uit Gamepass zou verdwijnen. Alan Wake is vrij vlot uit te spelen dus je hebt alle tijd gehad
Ik ken het spel pas sinds een paar weken. Ik heb ook nog andere spellen om te spelen hier he
Tip voor de volgende keer is tijdens de aankondiging van de nieuwe spellen even checken welke verdwijnen. Dan kun je indien je wilt die games nog snel even spelen. Je hebt er dan nog twee weken voor.
En een jaar is toch een mooie tijd?
En een jaar is toch een mooie tijd?
[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 12-05-2021 07:21 ]
Dragon Age Inquisition telde de tijd al door op de Xbox One, daar heb ik ook save files met enorme speeltijden. Dat heeft dus niets met Quick Resume te maken maar iets met een eindtijd minus starttijd van het spel in plaats van gewoon verstreken in-game tijd.Kaasje123 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:13:
[...]
Ach er zijn wel meer issues met verschillende games. Borderlands 3 en Dragon Quest 11 en Dragon Quest builders 2 doen het überhaupt niet. Control crashte vanavond en sloot de hele game af en bij Dragon Quest inquisition heeft het tijd lopen doorrekenen waardoor ik ineens een savefile heb waar staat dat ik 36 uur gespeeld heb terwijl dat er gisteren nog 13 waren.
Dragon Quest doet het bij mij zonder problemen trouwens. Ik heb eigenlijk alleen problemen met Quick Resume als een andere gebruiker het spel heeft gestart en niet helemaal heeft afgesloten. Wat mij betreft mag QR dus vooral kijken naar of de opgeslagen state wel van dezelfde ingelogd gebruiker is en zo niet, automatisch de boel al afsluiten en opnieuw starten.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Er zitten geen 3 spellen in de gamepass he? Het duurt gewoon even todat je een goed spel tegenkomt in de catalog. Dus die vlieger gaat niet op. Daarom is 1 jaar al veel te weinig.Timothy3000 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:10:
[...]
Een jaar is meer dan voldoende tijd om de game te spelen imo. En het was inderdaad ook al twee weken bekend dat hij uit Gamepass zou verdwijnen. Alan Wake is vrij vlot uit te spelen dus je hebt alle tijd gehad
Toch is dat gewoon een normale tijd om contracten over te sluiten. RDR2 heeft er geloof ik nog korter ingezeten.Farabi schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:28:
[...]
Er zitten geen 3 spellen in de gamepass he? Het duurt gewoon even todat je een goed spel tegenkomt in de catalog. Dus die vlieger gaat niet op. Daarom is 1 jaar al veel te weinig.
/edit: https://www.want.nl/red-dead-redemption-2-xbox-game-pass/ 4 tot 5 maanden heeft die er dus op gestaan.
Maar soms komen games ook terug. GTA5 is nu voor de tweede keer een gamepass titel.
[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-05-2021 08:01 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |