Xbox Live: Springbok NL
Is er al een grote grafische sprong gemaakt nu die Geoptimaliseerd is voor Xbox Series X|S?On_E schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:35:
Ik zit nu een uurtje FIFA 21 te spelen en kan maar niet loslaten hoe graag ik de PES gameplay met deze presentatie zou willen...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat is wel van de regen in de drup zeg. Nu speel ik games sowieso altijd al in het Engels dus geen last van Siert z'n commentaar.bartd1983 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:11:
[...]
Positief in de laatste FIFA’s vind ik het commentaar van El Siert, zeker in vergelijking met Evert ten Napel en Youri Mulder in de edities daarvoor…
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Héle grote grafische sprong niet. Maar het ziet er wel beter uit qua belichting. Publiek is realistischer en je hebt in de Series X|S versie volgens mij ook meer cut-scenes voorafgaand aan de wedstrijd t.o.v. de normale versie.G_Dragon schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Is er al een grote grafische sprong gemaakt nu die Geoptimaliseerd is voor Xbox Series X|S?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oke netjes!Rivanov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:44:
[...]
Héle grote grafische sprong niet. Maar het ziet er wel beter uit qua belichting. Publiek is realistischer en je hebt in de Series X|S versie volgens mij ook meer cut-scenes voorafgaand aan de wedstrijd t.o.v. de normale versie.
Die hadden we aan moeten zien komen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit idd ja.On_E schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:35:
Ik zit nu een uurtje FIFA 21 te spelen en kan maar niet loslaten hoe graag ik de PES gameplay met deze presentatie zou willen...
Het ziet er lekker uit maar er gebeurt geen moer op het veld. Geen enkele speler die opeens een run maakt zodat er actie het onstaat. Het is constant dezelfde soort aanvalletjes opzetten.
Ik ben erg benieuwd naar PES 22 die naar verwachting in september uitkomt en speciaal voor nextgen is ontwikkeld.
Een demo "spoilt" de eerste kennismaking met een game. Ik heb dan liever dat die "eerste kennismaking" gebeurt met de full game. Die full game waar je naar hebt uitgekeken, waarvoor je geld opzij hebft gelegd, waarvoor je hebt moeten sparen, waarvoor je heel ongeduldig de installatie en de Day One-patch af zit te wachten...
Ik kan het mij wel voorstellen dat als je het wat minder breed hebt, dat dan een demo een uitkomst kan bieden of je het spel wilt kopen ja of nee.
Ik ben dus benieuwd naar Resident Evil Village en of het mij zal bevallen, want ik heb de demo dus niet gespeeld
Xbox Live: Springbok NL
Bal in de ruimteTimothy3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:42:
Na acht keer Wubbo Ockels in vier matches heb ik hem ook naar het Engels overgezet.
In vergelijking met Evert en Youri is alles maar dan ook echt alles winst
Ik heb vanwege F12020 mijn Xbox naar het Engels gezet. Ik kon het tussencommentaar van Olaf Mol niet hebben (in het echt valt hij mee, maar weinig talent voor inspreken spellen).
Ik besef me nu pas dat ik met die Wubbo comment vrij duidelijk heb gemaakt hoe goed ik in FIFA ben.bartd1983 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Bal in de ruimte.
In vergelijking met Evert en Youri is alles maar dan ook echt alles winst.
Ik heb vanwege F12020 mijn Xbox naar het Engels gezet. Ik kon het tussencommentaar van Olaf Mol niet hebben (in het echt valt hij mee, maar weinig talent voor inspreken spellen).
Volgens mij niet. Ik denk dat ik destijds al iets meer gehaald had dan wat ik nu zie. Maar ik denk niet dat ik er nog achter kom hoe of wat. Ik denk eigenlijk dat het te maken heeft met mijn rockstar account. Ik meen me te herinneren dat ik daar iets moest doen zo rond 2013 bij GTA V. Dus dat MS en RS toen gecombineerd werden en daarvoor los van elkaar of zo. Of dat ik in 2008 nog helemaal los van internet werkte met de 360 dat is misschien wel de meest logische verklaring.Wom schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:14:
Achievements staan in het Xbox eco-systeem. Er zijn namelijk ontwikkelaars die inmiddels failliet zijn of niet meer bestaan, waar ik nog steeds de achievements van heb. Klopt de lijst met achievements (los van de datum) wel die je hebt?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Niet opgegroeid met shareware dus?Springbokkie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:33:
Over demo's gesproken, ik speel ze zelden tot bijna nooit.
Een demo "spoilt" de eerste kennismaking met een game. Ik heb dan liever dat die "eerste kennismaking" gebeurt met de full game. Die full game waar je naar hebt uitgekeken, waarvoor je geld opzij hebft gelegd, waarvoor je hebt moeten sparen, waarvoor je heel ongeduldig de installatie en de Day One-patch af zit te wachten...
Ik kan het mij wel voorstellen dat als je het wat minder breed hebt, dat dan een demo een uitkomst kan bieden of je het spel wilt kopen ja of nee.
Ik ben dus benieuwd naar Resident Evil Village en of het mij zal bevallen, want ik heb de demo dus niet gespeeld
Het ziet er best gelikt uit, zeker als je met de topteams speelt. Maar een grote sprong voorwaarts vind ik het nog niet, echt nog een cross-gen game.G_Dragon schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:27:
[...]
Is er al een grote grafische sprong gemaakt nu die Geoptimaliseerd is voor Xbox Series X|S?
Snap bv niet waarom EA met die bakken aan Ultimate Team inkomsten er niet voor zorgt dat alle spelers echt lijken. Met FC Utrecht bv ziet het er juist gek uit allemaal omdat bv een Gyrano Kerk wel een donkere speler met geblondeerd haar is, maar verder totaal niet lijkt op de speler. Dat haalt de immersie er weer flink uit.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Weet niet of het voor elke competitie geldt, maar in Nederland was het best een heel gedoe met rechten ed. Of het nu zo is weet ik niet, maar een jaar of tien terug waren veel van die rechten verzameld via de VVCS, een vakbond voor profvoetballers. Toentertijd was dat schoonfamilie van Ronald de Boer die daar oa. achter zat als ik mij niet vergis. Die rechten (logo's, namen en ook uiterlijke kenmerken) werden dus als één pakket aangeleverd en verkocht. Maar soms kruistte dat met sponsordeal die spelers zelf hadden met bijv. hun schoenenleverancier. Of met hun vorige clubs, die nog voor x-jaar rechten hadden op foto's waar jij als speler op stond. Zeker PES viste daar vaak achter het net, omdat EA dan al die rechten te pakken had voor de eredivisie. Was dan ook weer anders voor spelers die al in het buitenland hadden gespeeld en op eigen houtje hun rechten hadden verkocht (niveau Kluivert/Bergkamp spreek je dan over). Of voor spelers die bij Oranje geselecteerd waren, daarvoor waren ook weer andere voorwaardes. Lang verhaal kort, dat is een vrij complex verhaal dus.On_E schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:03:
[...]
Snap bv niet waarom EA met die bakken aan Ultimate Team inkomsten er niet voor zorgt dat alle spelers echt lijken. Met FC Utrecht bv ziet het er juist gek uit allemaal omdat bv een Gyrano Kerk wel een donkere speler met geblondeerd haar is, maar verder totaal niet lijkt op de speler. Dat haalt de immersie er weer flink uit.
* Wom kende iemand die profvoetballer was in die tijd.
Daarnaast is het ook echt een hele tijdrovende klus, voor een competitie die buiten Nederland niet enorm aanspreekt natuurlijk. Dat is een simpele kosten/baten berekening die daar op losgelaten wordt. Maar met het toegenomen detail vallen dergelijke 'gaps' steeds beter op inderdaad.
Ga ik ook eens proberen. Al zit ik in de tweede insiders ring of zo Preview Beta. Ik kan niet gamen via de oude Edge-browser. Een banner geeft aan dat de browser niet compatibel is.Rivanov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:13:
[...]
Werkt enkel met de nieuwe. Ik zit in de Alpha Skip Ahead dus heb de nieuwe browser al geruime tijd. Die werkt echt super.
Ik heb slechts twee spellen (Unravel 2, Golf) geprobeerd en die pagina is nagenoeg leeg. Geen knoppen en zo. Ik nam/neem aan dat deze onder de banner verstopt zitten.Rivanov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:51:
[...]
De nieuwe Edge geeft ook de melding dat de browser niet compatible is, maar je kunt dan wel gewoon doorgaan en de game starten.
[ Voor 48% gewijzigd door ariekanari op 07-05-2021 16:02 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Klinkt logisch!Wom schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:18:
[...]
Weet niet of het voor elke competitie geldt, maar in Nederland was het best een heel gedoe met rechten ed. Of het nu zo is weet ik niet, maar een jaar of tien terug waren veel van die rechten verzameld via de VVCS, een vakbond voor profvoetballers. Toentertijd was dat schoonfamilie van Ronald de Boer die daar oa. achter zat als ik mij niet vergis. Die rechten (logo's, namen en ook uiterlijke kenmerken) werden dus als één pakket aangeleverd en verkocht. Maar soms kruistte dat met sponsordeal die spelers zelf hadden met bijv. hun schoenenleverancier. Of met hun vorige clubs, die nog voor x-jaar rechten hadden op foto's waar jij als speler op stond. Zeker PES viste daar vaak achter het net, omdat EA dan al die rechten te pakken had voor de eredivisie. Was dan ook weer anders voor spelers die al in het buitenland hadden gespeeld en op eigen houtje hun rechten hadden verkocht (niveau Kluivert/Bergkamp spreek je dan over). Of voor spelers die bij Oranje geselecteerd waren, daarvoor waren ook weer andere voorwaardes. Lang verhaal kort, dat is een vrij complex verhaal dus.
* Wom kende iemand die profvoetballer was in die tijd.
Daarnaast is het ook echt een hele tijdrovende klus, voor een competitie die buiten Nederland niet enorm aanspreekt natuurlijk. Dat is een simpele kosten/baten berekening die daar op losgelaten wordt. Maar met het toegenomen detail vallen dergelijke 'gaps' steeds beter op inderdaad.
En inderdaad dat laatste, hoe realistischer het wordt hoe meer dat opvalt.
edit :
Blijkbaar is de audio van de nieuwe Battlefield trailer gelekt, waar blijven die beelden haha.
YouTube: BATTLEFIELD 6 EXTENDED AUDIO LEAK 1:37
[ Voor 6% gewijzigd door On_E op 07-05-2021 15:44 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
De nieuwe Edge geeft ook de melding dat de browser niet compatible is, maar je kunt dan wel gewoon doorgaan en de game starten.ariekanari schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:25:
[...]
Ga ik ook eens proberen. Al zit ik in de tweede insiders ring of zo Preview Beta. Ik kan niet gamen via de oude Edge-browser. Een banner geeft aan dat de browser niet compatibel is.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ligt er aan welk lijstje je aanhoudt, volgens mij was Remnant From The Ashes toch echt de GOTY 2019.
[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 07-05-2021 18:12 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Yeah, best wel mooi, maar je isoleert je behuizing zo ook wel erg.
Toch wel benieuwd naar dit spel, lijkt iets weg te hebben van Hunt Showdown qua gameplay.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Je zult het maar in je woonkamer hebben staan!
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 07-05-2021 19:52 ]
Volgens mij is de koeling via de behuizing zelf verwaarloosbaar vergeleken bij de koeling via de luchtstroming. Vind het overigens erg lelijk.zetje01 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:54:
[...]
Yeah, best wel mooi, maar je isoleert je behuizing zo ook wel erg.
XBox Series X: BloodyB2121
Dit zag ik laatst ook staan bij een game! Volgens mij betekend het dat je al kan spelen voordat hij helemaal klaar is met downloaden, “Ready to play” zie je dan ook staan op de progressbar.Rivanov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:51:
Zie nu dit ineens op m’n Xbox. Nieuwe feature? (Alpha Skip ahead) FastStart bedoel ik dan.
[Afbeelding]
Is dat niet gewoon die functie dat je een spel al kan opstarten voordat hij helemaal binnen is? Dan kan je bijvoorbeeld een eerste race rijden in FH4.Rivanov schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:51:
Zie nu dit ineens op m’n Xbox. Nieuwe feature? (Alpha Skip ahead) FastStart bedoel ik dan.
[Afbeelding]
De term FastStart heb ik nog niet eerder gezien. Volgens mij is dat ook een evolutie van de Ready to Start functionaliteit waarbij je dus eigenlijk de game gaat streamen en spelen tijdens het downloaden.
Al aangekondigd in 2018.
https://www.windowscentra...ncredible-xbox-fast-start
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 07-05-2021 21:41 ]
[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 07-05-2021 23:20 ]
Ik vind die turn based gameplay dan weer stukken leuker. Denk dat ik, hoe zeer ik ook van de serie hou, deze game aan me voorbij laat gaan.devilsnight schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:19:
Gameplay video van Lost Judgment. Geweldig die combat hoor, zoveel beter dan die turn based shizzle in LAD.
[Video: Lost Judgment - Gameplay Trailer [HD 1080P]]
Als ze dan de opstart tune ook terugbrengen van de OG Xbox.
Verwijderd
Dat doet ie als je een OG Xbox game opstartRivanov schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:04:
[...]
Als ze dan de opstart tune ook terugbrengen van de OG Xbox.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Komt door de online features. Forza Horizon 4 Quick Resume werkt ook niet ideaal vanwege de online connectie. Merk dat het het best werkt bij Single Player games.Phydomir schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:29:
Heb het idee dat mijn quick resume niet helemaal lekker meer werkt, maar dat kan ook aan de games liggen die ik nu speel. Zowel MLB the Show als RE Village lijken het niet te gebruiken. Ervaring van andere met deze games?
https://www.xbox.com/en-US/wallpapers
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
QR heeft bij civ6 overigens wel een interessante bijwerking. Er is een in-game klok zodat je makkelijk kan zien of het alweer 2 uur 's nachts is, maar die blijft dus vrolijk doorgaan vanaf het punt dat het spel in QR is gezet. Dan staat er dus midden op de dag dat het nog uur' s nachts is. Blijkbaar syncen ze die klok dus maar 1x.
Het werkt prima, maar forzathon en andere timed online zaken zijn dan uit sync (net zoals je sim city voorbeeld eigenlijk dus)... Of dat was zo, heb al een tijdje niet gespeeld, wellicht opgelost zoals Arthur zegt.Caelorum schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:57:
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met FH4 en Quick Resume. Als je het spel opstart is die binnen 2s weer connected en kan je weer verder.
QR heeft bij civ6 overigens wel een interessante bijwerking. Er is een in-game klok zodat je makkelijk kan zien of het alweer 2 uur 's nachts is, maar die blijft dus vrolijk doorgaan vanaf het punt dat het spel in QR is gezet. Dan staat er dus midden op de dag dat het nog uur' s nachts is. Blijkbaar syncen ze die klok dus maar 1x.
Gamertag: FinrazielNL
Verwijderd
Mooie wallpapers. Alleen beetje jammer dat ze omslachtig via een USB-stick er op gezet moeten worden. Hopelijk word dat met Microsoft Edge straks makkelijker.Rivanov schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:49:
Stuitte via Reddit op deze pagina vol met wallpapers. Kende die nog niet.
https://www.xbox.com/en-US/wallpapers
Ik ben nu met Judgment bezig maar ik neig toch een beetje terug naar de combat van Like a Dragon. Desondanks komt Judgment 2 er waarschijnlijk ook gewoon in.devilsnight schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:19:
Gameplay video van Lost Judgment. Geweldig die combat hoor, zoveel beter dan die turn based shizzle in LAD.
[Video: Lost Judgment - Gameplay Trailer [HD 1080P]]
Ik wilde ook voor niet te veel geld met een stuur aan de slag. Ik heb uiteindelijk de playseat challenge gekocht met de thrustmaster tmx pro en ben daar heel tevreden over!Spellingerror schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 06:08:
Iemand hier ervaring met stuurtje/ pedalen op de xbox? Ik ben (een beetje) begonnen met het spelen van F1 via gamepass en daardoor de 2021 versie gepreordered. Overweeg nu een playseat in huis te halen, maar ben nog zoekende over wat en waarom. Ik heb nul ervaring met deze hardware, iemand tips?
Hier ook de challenge. Erg fijn omdat je hem redelijk eenvoudig kan opvouwen en dus opbergen en je zit er heerlijk in (ben 1.98). Heb de oude Logitech. De nieuwe is net uit: g920. Oude bevalt erg goed!d.bakker84 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:04:
[...]
Ik wilde ook voor niet te veel geld met een stuur aan de slag. Ik heb uiteindelijk de playseat challenge gekocht met de thrustmaster tmx pro en ben daar heel tevreden over!
Ik hoop dat een discussie over de prestaties van een bepaald spel niet gezien wordt als een fanboy discussie. Ook ben ik nergens echt "fan" van.
Dat hangt echt van de game af... Als het correct geïmplementeerd is dan kun je gewoon beginnen met spelen en bv je karakter maken en het eerste level doen of zo.Farabi schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:17:
die fast-start vind ik ook eigenlijk echt een onzin. Ja, je kan eerder beginnen, maar komt niet verder dan een arcade voorproefje in het menu. je moet alsnog wachten om te completen.
Ik vind wel ook dat Microsoft wat meer af zou mogen dwingen dat dat soort functionaliteit ook goed genoeg is en het anders gewoon uitzetten. Alleen maar een ander scherm waar alsnog staat dat je moet wachten op de download is dikke onzin en zouden ze tegen op moeten treden.
Inderdaad kan je soms bijvoorbeeld de tutorial spelen terwijl de rest gedownload wordt.Finraziel schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:26:
[...]
Dat hangt echt van de game af... Als het correct geïmplementeerd is dan kun je gewoon beginnen met spelen en bv je karakter maken en het eerste level doen of zo.
Ik vind wel ook dat Microsoft wat meer af zou mogen dwingen dat dat soort functionaliteit ook goed genoeg is en het anders gewoon uitzetten. Alleen maar een ander scherm waar alsnog staat dat je moet wachten op de download is dikke onzin en zouden ze tegen op moeten treden.
Dan is het een fijn systeem.
Ik had wel al het een en ander aan references gevonden in control, maar als je Alan Wake daarna nog een keer speelt zie je echt hoe lekker het allemaal in elkaar grijpt, erg cool
Het is ook nog steeds een erg leuke game. De oude graphics storen me ook niet, waarschijnlijk deels omdat het zo donker is dat je toch meestal nauwelijks wat ziet
Kan hem zeker aanraden als iemand hem ook nog snel wil spelen (wel opschieten, geloof dat hij later deze week er uit gaat).
[ Voor 9% gewijzigd door Finraziel op 08-05-2021 13:29 ]
Haha ja dat kan ik wel beamen. Denk dat wanneer de nieuwe Forza er is ik wel weer los ga, maar staat nu al weer een tijdje ingeklapt in de hoek.Spellingerror schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:34:
Dank voor de terugkoppeling @d.bakker84 en @Chabio . Ik zal eens kijken of zo’n set 2e hands leuk op de kop te tikken is. Dit lijkt me echt zoiets als een crosstrainer kopen: of je doet er veel mee, of hij staat na een maand stof te happen
Ik heb een Wheelstand Pro, iets goedkoper als Playseat Challenger alleen nadeel is dat soms beetje lastig afstemmen is qua stoel.Spellingerror schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 06:08:
Iemand hier ervaring met stuurtje/ pedalen op de xbox? Ik ben (een beetje) begonnen met het spelen van F1 via gamepass en daardoor de 2021 versie gepreordered. Overweeg nu een playseat in huis te halen, maar ben nog zoekende over wat en waarom. Ik heb nul ervaring met deze hardware, iemand tips?
Op kantoor hebben we 2 echte playseats, dat is toch beter
Ook buiten game pass is dit gewoon een must-play !Finraziel schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:54:
Was nog niet helemaal klaar met control, maar aangezien de 2e dlc wel heel erg duidelijk refereerde aan Alan Wake en die game binnenkort uit gamepass gaat ben ik die eerst nog een keer gaan spelen (vroeger wel op pc gespeeld).
Ik had wel al het een en ander aan references gevonden in control, maar als je Alan Wake daarna nog een keer speelt zie je echt hoe lekker het allemaal in elkaar grijpt, erg coolhad ook compleet gemist dat the old gods of Asgard (van take control wat speelt tijdens het stuk in de ashtray maze) die twee oude knakkers uit Alan Wake zijn
(edit: en nu net het 'rock concert' stuk gespeeld, Barry aan het einde: haha that was awesome! Wat Jesse aan het einde van de ashtray maze ook zegt, wat dus ook weer een callback was!)
Het is ook nog steeds een erg leuke game. De oude graphics storen me ook niet, waarschijnlijk deels omdat het zo donker is dat je toch meestal nauwelijks wat ziet
Kan hem zeker aanraden als iemand hem ook nog snel wil spelen (wel opschieten, geloof dat hij later deze week er uit gaat).
Control Ultimate is deze week overigens in de aanbieding ( €10 in de Braziliaanse store https://xbox-store-checke...x-Series-X-S/9p4d0k92bm7v)
Zeker icm ray tracing een waanzinnige game
/f/image/5zZVbBxzsZORFljJck7gSZNN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door justifire op 08-05-2021 14:01 ]
Oh absoluut, beide games zijn het geld ook gewoon waard. Ben ook blij dat ik voor 2 tientjes control ultimate gewoon gekocht heb (ik reis niet graag naar Brazilië), de dlc is het tot nu toe ook gewoon waard en raytracing laat het er toch echt wel beter uit zien.justifire schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:56:
[...]
Ook buiten game pass is dit gewoon een must-play !
Control Ultimate is deze week overigens in de aanbieding ( €10 in de Braziliaanse store https://xbox-store-checke...x-Series-X-S/9p4d0k92bm7v)
Zeker icm ray tracing een waanzinnige game
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: en de threshold kids zijn de creepiest thing ever
Heb ze ook alle twee geprobeerd en de maximaal 80 euro extra voor de playseat challenge is het echt volledig waard! Die heeft me echt enorm positief verrast. Als je er in zit heb je niet het gevoel dat je in een klapstoel zit.Barryvdh schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Ik heb een Wheelstand Pro, iets goedkoper als Playseat Challenger alleen nadeel is dat soms beetje lastig afstemmen is qua stoel.
Op kantoor hebben we 2 echte playseats, dat is toch beter
Wat een prachtig klein apparaatje. Hij had nog de Xbox One (mijn oude) dus hij gaat er flink op vooruit!
Schoonbroer, dat heet een zwager toch?Rivanov schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:55:
Toen straks voor m’n schoonbroertje de Series S gekocht bij de Mediamarkt. Hadden er voldoende liggen.
Wat een prachtig klein apparaatje. Hij had nog de Xbox One (mijn oude) dus hij gaat er flink op vooruit!
Is hetzelfde.
Brabants
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Maar is het nou de echtgenoot van z'n zus, of de broer van zijn echtgenote?
Ik word gillend gek van nieuwsgierigheid.
[ Voor 8% gewijzigd door zetje01 op 08-05-2021 15:15 ]
Is schoonbroer iets typisch Brabants ja?
Dacht dat het een algemene term was.
Sorry dan.
Broer van m’n geregistreerd partner.zetje01 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:15:
[...]
Maar is het nou de echtgenoot van z'n zus, of de broer van zijn echtgenote?
Ah!
Was er een beter voorbeeld van mijn bekrompen gedachtenwereld denkbaar?
Nee, het is net zo typisch zuidelijk als zwager typisch noordelijk is. Niet dus. Al zal je zwager vaker richting het noorden en westen horen en schoonbroer vaker richting het oosten en zuiden.Rivanov schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:15:
[...]
Is schoonbroer iets typisch Brabants ja?
Dacht dat het een algemene term was.
Sorry dan.
Is een terechte vraag vind ik, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de resultaten. Ik kan je niet helpen, heb (nog) geen PS5 (als die er ooit komt).WokeBroke schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:59:
Zijn hier ook series x no man sky spelers? Ik ben benieuwd hier de prestaties zijn bij het laden van een grote base? En het lopen er in. Ik heb alleen een ps5, maar ik vind het netjes gezegd niet indrukwekkend.
Ik hoop dat een discussie over de prestaties van een bepaald spel niet gezien wordt als een fanboy discussie. Ook ben ik nergens echt "fan" van.
Denk niet dat de XSX sneller zou moeten zijn dan de PS5 voor het laden van een grote base, met name door die snelle ssd, maar ik zie in veel comparisons dat de XSX on par is..
Ja als ik nu zou kiezen zou ik de Playseat pakken, maar eerlijk gezegd vond ik het al vrij veel (150 voor stuur, 120 voor Wheelstand, 60 voor het spel) om voor de lol een keer te racend.bakker84 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:31:
[...]
Heb ze ook alle twee geprobeerd en de maximaal 80 euro extra voor de playseat challenge is het echt volledig waard! Die heeft me echt enorm positief verrast. Als je er in zit heb je niet het gevoel dat je in een klapstoel zit.
Hier in Zeeland noemennwe het ook zwager (althans de meeste die ik ken) al noemen we de vrouwelijke kant wel schoonzus. Volgens mij is daar ook geen andere naam voor.Caelorum schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:31:
[...]
Nee, het is net zo typisch zuidelijk als zwager typisch noordelijk is. Niet dus. Al zal je zwager vaker richting het noorden en westen horen en schoonbroer vaker richting het oosten en zuiden.
Nog ff off topic: nog iets wat schijnbaar echt zeeuws is en ik daar pas een paar jaar geleden achterkwam door mijn zuid Hollandse zwager.
Wij zeggen vaak Laat maar doen.
Dan bedoelen we dus het hoeft niet meer.
Dit schijnt dus echt typisch zeeuws te zijn want mijn zwager dacht elke keer omdat datgene waar we het over hadden wel te gaan doen.
Bijv. Wil je nou nog een frietje?
En als wij dan geen zin meer daar in hadden zeggen wij: laat maar doen. Maar mn zwager stond dan klaar met zn briefje om op te schrijven wat we wilden.. haha.
Ontopic.
Vandaag ff resident evil village gespeeld maar ik weet niet of het nou ligt aan dat ik steeds ouder wordt of niet maar sodeju, ben nog maar 15 minuten bezig en ben mij al verschillende keren het lep lazerua geschrokken... Ik speel overigens wel met een koptelefoon op...
Mooie collectie van verschillende aanpakken van trailers... Eentje waarvan ik na het kijken nog geen flauw idee heb wat voor game het is, eentje waarbij dat volledig duidelijk is want het is gewoon gameplay (top!) en eentje die ik niet eens aan hoef te klikken want de thumbnail maakt al duidelijk dat het mijn game niet gaat zijnjustifire schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:30:
Tussen al het zwager, schoonbroer, of die klootzak van mijn zus geneuzel door, tijd voor wat gametrailers !![]()
[YouTube: Curved Space – Space Day Trailer]
[YouTube: Flowing Lights launch trailer]
[YouTube: Lonesome Village Xbox Announcement Trailer]
Wel een prachtige game.
[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 08-05-2021 20:21 ]
De laatste RE game die ik heb gespeeld is RE5.. dus het is alweer even geleden.
25-05 is BioMutant vermoedelijk aan de beurt... keuzes keuzes... denk dat ik vanavond RE7 nog maar eens een kans geven denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 08-05-2021 20:29 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Wat een sfeertje:
/f/image/x1IcDYOq3Sj2VooWbWBcLpr3.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/ZfwHm759ZOiInbOFyPsKO5sQ.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/RVhiwoTrD30iHEdvqsDSzf34.png?f=fotoalbum_medium)
En dat RE7 'Play Anywhere' ondersteunt is heel fijn, want dan kan ik afwisselen tussen XSX en pc. Trouwens, dat moet de volgende grote troef worden van Microsoft - wat mij betreft: alle GamePass-titels 'Play Anywhere' en dus cross-save.
Het kan ook zijn dat ik gewoon een mietje ben geworden met de jaren, haha..Timothy3000 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:20:
Resident Evil Village is een leuke game, maar vind het geen enge game. Best al een paar uur gespeeld maar vond 7 ook veel enger.
Wel een prachtige game.
Oke, hij is niet perse eng maar ben al een paar keer geschrokken van iets dat ik niet verwachtte omdat ik mij focuste op iets anders dat bewoog.
Kan me herrineren dat ik vroeger minder last daar van had haha
Kan mij ook overigens echt niet voorstellen hoe mensen resident evil 7 in VR durfden te spelen..
[ Voor 8% gewijzigd door airwolf83 op 09-05-2021 01:58 ]
Ik kan dat soort games gewoon helemaal niet meer spelen, veel te eng 🤣🤐airwolf83 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 01:48:
[...]
Het kan ook zijn dat ik gewoon een mietje ben geworden met de jaren, haha..
Oke, hij is niet perse eng maar ben al een paar keer geschrokken van iets dat ik niet verwachtte omdat ik mij focuste op iets anders dat bewoog.
Kan me herrineren dat ik vroeger minder last daar van had haha
Kan mij ook overigens echt niet voorstellen hoe mensen resident evil 7 in VR durfden te spelen..
Denk eerder dat zoiets van twitch zelf is dan van xbox? Maar dat is wat ik denkRivanov schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:21:
Gisteren sinds lange tijd weer eens gestreamed naar Twitch vanaf m’n Series X, en ik zag dat de broadcast balk nu een donker grijze kleur heeft ipv het fluorescerende dat het voorheen had. Is dit al lange tijd het geval? Of heb ik dit aangezien ik in het Alpha Skip Ahead programma zit?
Gamertag: timmie271
Me zelf net de season pas voor €11,00 gekocht voor Resident Evil 7 Biohazard, had nog te goed in mijn store dus kwam goed uit. Wil deel 8 kopen als ik straks in Augustus lekker vakantie heb.Yonix schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:29:
Ik wil heel graag beginnen aan 'Resident Evil: Village' (de demo was érg tof!), maar eerst deeltje 7 uitspelen. Vanavond kennis mogen maken met de moeder in het spel.![]()
![]()
Wat een sfeertje:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dat RE7 'Play Anywhere' ondersteunt is heel fijn, want dan kan ik afwisselen tussen XSX en pc. Trouwens, dat moet de volgende grote troef worden van Microsoft - wat mij betreft: alle GamePass-titels 'Play Anywhere' en dus cross-save.
[ Voor 14% gewijzigd door Linksquest op 09-05-2021 11:28 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Het is de algemene balk die in beeld staat op het moment dat je aan het streamen bent naar Twitch. Die balk had je ook destijds met Mixer. Dus dat is wel een Xbox UI dingetje.timmie271 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:01:
[...]
Denk eerder dat zoiets van twitch zelf is dan van xbox? Maar dat is wat ik denk
Zit even te Googlen, maar kan er niks over vinden. Alleen al die klachten en vragen over hoe die broadcast bar uit beeld gezet kan wordenRivanov schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:34:
[...]
Het is de algemene balk die in beeld staat op het moment dat je aan het streamen bent naar Twitch. Die balk had je ook destijds met Mixer. Dus dat is wel een Xbox UI dingetje.
Gamertag: timmie271
Dat is ook mijn langs lopende wens, dat ze dat eens aanpakken.timmie271 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:39:
[...]
Zit even te Googlen, maar kan er niks over vinden. Alleen al die klachten en vragen over hoe die broadcast bar uit beeld gezet kan worden
Kom maar door met deze dikke knaller !!
Ja ik kijk hier ook wel naar uit.justifire schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:36:
Interview met een dev van The Ascent : https://wccftech.com/the-...d-the-games-living-world/
Kom maar door met deze dikke knaller !!
Daarnaast zit ik weer BFV te spelen en met enige regelmaat vergezeld door @MRE-Inc. Ik kijk wel echt uit naar BF6 en wat ze daarvan gaan maken. Weinig games waarbij ik af en toe 'juich' als ik een heel spannend potje win, maar met Battlefield komt dat regelmatig voor. Ook weinig games waar ik mijn KD-ratio ook totaal niet boeiend vindt zolang we maar winnen. Alles voor het team en de overwinning
Zelf ben ik wel altijd infantry en heb ik maar eigenlijk 2 classes waar ik continue mee speel. Namelijk assault en medic. Vliegen kan ik voor geen meter en tanks zijn alleen maar zinvol als je team je goed 'verdedigd'. Zelf vind ik het een beetje jammer dat BF6 waarschijnlijk zich weer in het heden afspeelt, want geen enkel wapen in geen enkele shooter overtreft de M1 Garand. Dat zit er op 1 of andere manier bij mij zo ingebakken. Dus kijk uit naar de BF6 nieuwtjes deze maand.
Daarnaast hoop ik stiekem bij de E3 een full release voor Grounded. Ik vind het zo'n ontzettend leuke game en erg tof dat Obsidian van MS de tijd krijgt om met een klein team hier aan te blijven werken terwijl de rest van Obsidian uiteraard werkt aan projecten zoals Avowed. Ik hoop dat ze deze werkwijze er in blijven houden.
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-05-2021 15:01 ]
En de auto HDR in Super Villains is echt top, maakt het grafisch echt extra bijzonder. Ik blijf het zeggen, auto HDR is nogal vaak een heel stuk beter dan HDR implementaties van third parties. Outriders bijvoorbeeld, totaal geen bijzondere HDR.
Zijn leuke potjes echter kunnen wij niks als de rest van het team niks doetuchiha tijntje schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:16:
[...]
Daarnaast zit ik weer BFV te spelen en met enige regelmaat vergezeld door @MRE-Inc. Ik kijk wel echt uit naar BF6 en wat ze daarvan gaan maken. Weinig games waarbij ik af en toe 'juich' als ik een heel spannend potje win, maar met Battlefield komt dat regelmatig voor. Ook weinig games waar ik mijn KD-ratio ook totaal niet boeiend vindt zolang we maar winnen. Alles voor het team en de overwinning![]()
Zelf ben ik wel altijd infantry en heb ik maar eigenlijk 2 classes waar ik continue mee speel. Namelijk assault en medic. Vliegen kan ik voor geen meter en tanks zijn alleen maar zinvol als je team je goed 'verdedigd'. Zelf vind ik het een beetje jammer dat BF6 waarschijnlijk zich weer in het heden afspeelt, want geen enkel wapen in geen enkele shooter overtreft de M1 Garand. Dat zit er op 1 of andere manier bij mij zo ingebakken. Dus kijk uit naar de BF6 nieuwtjes deze maand.
Spawnde zaterdag avond achter je op die sneeuw map. Is echt wel tof om te zien dat je gewoon voetafdrukken achter laat in de sneeuw. Er wordt van sommige studio's gezegd dat ze god zijn als het op graphics aankomt, maar Dice mag je gerust bij dat rijtje zetten.
Als de screenshots van BF6 kloppen, dan kijk ik er niet naar uit. Drones etc etc kan me allemaal gestolen worden, ik wil het liefst ouderwetse warfare zoals in BF1 en BF5. Modern mag wel, maar dan zonder alle futuristische meuk.
Had afgelopen week vakantie dus hier ook flink Lego games gespeeld. Lego Jurassic World gekocht in de sale voor 15 euro en die met m'n zoon van bijna 5 uitgespeeld. (Alle free play overgeslagen, het verhaal dus alleen uitgespeeld) FPS boost en HDR logo's zag ik idd ook staan. Nu samen bezig met Lego Marvel Avengers. Ook erg leuk Tevens krijg je beide de achievements als je met 2 gamertags ingelogd bent en speelt.devilsnight schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:26:
Heb de afgelopen 3 dagen flink LEGO games gespeeld, waaronder The Movie game en DC Super Villains, echt hardstikke leuk.
En de auto HDR in Super Villains is echt top, maakt het grafisch echt extra bijzonder. Ik blijf het zeggen, auto HDR is nogal vaak een heel stuk beter dan HDR implementaties van third parties. Outriders bijvoorbeeld, totaal geen bijzondere HDR.
De Series X heeft hier overuren gedraaid in de vakantie aangezien de oudste hier ook nog een paar dagen was en in de late middag een uurtje of 3 COD Warzone aan het spelen was
XBL: MRE Inc
Maar vrijdag dan is het Mass Effect tijd.
Snap al dat gebash op BFV ook niet.MRE-Inc schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:17:
[...]
Zijn leuke potjes echter kunnen wij niks als de rest van het team niks doetVerder ziet BF5 er gewoon prachtig uit. Heb één avondje 120fps geprobeerd, maar zag er duidelijk minder uit, dus weer terug naar 60fps.
Spawnde zaterdag avond achter je op die sneeuw map. Is echt wel tof om te zien dat je gewoon voetafdrukken achter laat in de sneeuw. Er wordt van sommige studio's gezegd dat ze god zijn als het op graphics aankomt, maar Dice mag je gerust bij dat rijtje zetten.
Ben misschien niet pro genoeg, maar ik vermaak mij er regelmatig meer dan prima mee.
Jij hebt het over de graphics, maar als de Battlefield serie ergens in uitblinkt is het imo juist het geluid.
De kanonnen in de verte, de inslagen aan de andere kant van de map, het geschreeuw even verderop, de kogels langs je oren, de hulzen die voor je voeten op de grond vallen, de muziek van de campaign, geen spel dat dat ooit heeft weten te evenaren
Hier ben ik het helemaal mee eens! Die geluidseffecten zijn echt waanzinnig goed voor de beleving. Mijn gevoel is dat dit bij Battlefield-games altijd al dik in orde is geweest.justifire schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:53:
[...]
Snap al dat gebash op BFV ook niet.
Ben misschien niet pro genoeg, maar ik vermaak mij er regelmatig meer dan prima mee.
Jij hebt het over de graphics, maar als de Battlefield serie ergens in uitblinkt is het imo juist het geluid.
De kanonnen in de verte, de inslagen aan de andere kant van de map, het geschreeuw even verderop, de kogels langs je oren, de hulzen die voor je voeten op de grond vallen, de muziek van de campaign, geen spel dat dat ooit heeft weten te evenaren
Ben de laatste tijd ook bezig met een inhaalslag om verhaallijnen te voltooien in games. Stort me vaak direct op de Multiplayer waardoor de verhaallijn altijd links blijft liggen. Nu al enkele games uitgespeeld. Doe het wel op Easy zodat ik er "makkelijk" doorheen loop, want het gaat me meer om de ervaring dan om de uitdaging.Zorroberner schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:45:
Heb weer eens een verhaallijn uitgespeeld, SW Squadrons, als Star Wars fan stond deze toch op het lijstje. Vermakelijk maar had ook niet veel langer hoeven duren. Deze dagen maar even verder met Plague Inc, en misschien Valhalla toch maar weer even aanslingeren.
Donderdag al volgens mij, ik kreeg mail vanuit de store dat de release aangepast is naar de 13e.Zorroberner schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:45:
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Hmmm, futuristische meuk houd ik ook niet van... Sinds Call of Duty die kant op is gegaan heb ik er zelf een beetje een hekel aan gekregen. Hoop dat ze daar dus niet al te veel focus op gaan leggen. Maar in plaats van een flare gun die spot, een drone die spot kan ik nog wel plaatsen en is niet al te futuristisch. Althans ik heb gisteren de film 13 hours gezien over de Bengazhi aanvallen in 2012 en als het enigszins realistisch was hadden ze daar ook 'spotting drones'.MRE-Inc schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:17:
[...]
Zijn leuke potjes echter kunnen wij niks als de rest van het team niks doetVerder ziet BF5 er gewoon prachtig uit. Heb één avondje 120fps geprobeerd, maar zag er duidelijk minder uit, dus weer terug naar 60fps.
Als de screenshots van BF6 kloppen, dan kijk ik er niet naar uit. Drones etc etc kan me allemaal gestolen worden, ik wil het liefst ouderwetse warfare zoals in BF1 en BF5. Modern mag wel, maar dan zonder alle futuristische meuk.
En verder zoals @justifire aangeeft. Het geluid is echt top, op alle vlakken. Zowel de voetstappen als je in de bosjes ligt als de tanks, de vliegtuigen, de kogels. Dat maakt het echt immersive. Benieuwd hoe ze dat in BF6 nog kunnen verbeteren.
En zelf qua graphics, mja ik weet niet heel snel hoe veel het beter kan deze generatie. Ik vind het er al echt goed uitzien en dat op 60 fps. Ik hoef niet nog meer particles op mijn scherm te krijgen... Leidt alleen maar af
Interessant. Ik ben nog eerst benieuwd naar reviews. Hoop dat de deadline daarvoor wel voor de release ligt...Willybubba schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:57:
[...]
Donderdag al volgens mij, ik kreeg mail vanuit de store dat de release aangepast is naar de 13e.
Dit topic is gesloten.
![]()
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/URDibHgSkWVHroWubM8WbVi3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zE3qo1kyikGDy1Zf4jfTcRZY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MOx8ELQ5QKII2CoGyChOwfuk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zoadl4hObmLbsWNR3HmB5vAL.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/oRdwg6185pYPAxIPYDjK1q9h.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MJJWExB0xHrSbOOWtgCOUFFj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s2PaJ7xAbGNfG7H9S621jE7j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bPRzuw0YJLX4ifIDX3FioOnP.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/N564AeA1Nm7OnTynLCNc6jgL.webp?f=fotoalbum_large)