Verwijderd

lifeguard schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:16:
Heuj, morgen komt mijn serie S :)

Wat zijn nu echte topspellen voor iemand die graag racet en spellen als GTA graag doet?
GTA5 :+

Kidding. Als je graag racet, dan sowieso Forza Horizon 4 uitproberen!

Verwijderd

MetalSonic schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:26:
[Afbeelding]

Daar is hij dan, snel geleverd en in goede staat. Eerste indruk is zeer positief.
+ heerlijk klein
+ stil (tikkent geluid nog niet gehoord of andere dingetjes)
+ installeren via mijn telefoon vond ik erg fijn

Ben benieuwd hoe Gears Tactics speelt.
Gefeliciteerd met je aankoop :) Waarom leg je hem niet plat neer, als ik vragen mag?

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:27:
[...]

GTA5 :+

Kidding. Als je graag racet, dan sowieso Forza Horizon 4 uitproberen!
Vergeten, FH sowieso, die speel ik nu op PC.
Maar zat naar watch dogs legion te kijken, maar daar zijn de meningen sterk over verdeeld.
Cyberpunk lijkt me wel heel vet, en ga ik eens even verder kijken.

Verwijderd

lifeguard schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:30:
[...]

Maar zat naar watch dogs legion te kijken, maar daar zijn de meningen sterk over verdeeld.
Watch Dogs Legion staat zelf ook nog mijn todo lijst. Maar het schijnt er dat er een update aankomt die RayTracing + 60FPS mogelijk maakt. Daar wacht ik zelf nog even op.
Las een tijdje geleden ook ergens een gerucht dat ie waarschijnlijk ook op GamePass uit komt.

• lifeguard
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:33:
[...]

Watch Dogs Legion staat zelf ook nog mijn todo lijst. Maar het schijnt er dat er een update aankomt die RayTracing + 60FPS mogelijk maakt. Daar wacht ik zelf nog even op.
Las een tijdje geleden ook ergens een gerucht dat ie waarschijnlijk ook op GamePass uit komt.
Dat laatste zou helemaal tof zijn!

Mag ik vragen wat jouw top 3 is? Ik bedoel, wat speel jij het meest?

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-01 17:21
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:28:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop :) Waarom leg je hem niet plat neer, als ik vragen mag?
Dankjewel, geen idee ik dacht dat hij rechtop "moest"? mijn Xbox 360 stond ook recht op en in de commercials zag ik de Xbox series ook altijd staan.

Net wel iets raars mee gemaakt (ff wennen ofzo?) ik had gears tactics gedownload en er stond klaar voor gebruik?? maar toen opende ik het spel en keek ik heel lang naar de titel screen. Alsof hij eigenlijk nog niet helemaal klaar was met installeren ofzo?

maakt niet uit hij doet het, in de achtergrond hoor ik de intro.
[Afbeelding]

Daar is hij dan, snel geleverd en in goede staat. Eerste indruk is zeer positief.
+ heerlijk klein

Gears Tactics is echt een leuke game. Zou je aanraden om hem op een wat hogere moeilijkheidsgraad spelen. Dat voegt echt wat toe, omdat je echt strategisch en tactisch moet spelen. :)

En het heeft ook echt de Gears vibe vond ik.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• MetalSonic
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:49:
[...]

Gears Tactics is echt een leuke game. Zou je aanraden om hem op een wat hogere moeilijkheidsgraad spelen. Dat voegt echt wat toe, omdat je echt strategisch en tactisch moet spelen. :)
Welke niveau speelde jij, ik heb 'm nu op de 3de van boven. Heb eerder ook al Xcom 1 en Xcom 2 gespeeld en best veel rts games etc dus ik denk dat "experiences" wel past. Ziet er erg mooi uit.
MetalSonic schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:50:
[...]

Welke niveau speelde jij, ik heb 'm nu op de 3de van boven. Heb eerder ook al Xcom 1 en Xcom 2 gespeeld en best veel rts games etc dus ik denk dat "experiences" wel past. Ziet er erg mooi uit.
Ik had voor Gears Tactics alleen ervaring met Wasteland 3 in het genre. Nooit Xcom gespeeld, dus ik begon op medium omdat ik niet echt wist wat ik kon verwachten. Ik heb hem in mijn 2e playthrough op insane uitgespeeld. Dat was echt super tof om te doen. Je werd echt compleet ingemaakt als je gewoon wat fouten maakte. Klinkt raar dat dat leuk is, maar het is wel een goede manier van spanning aan zo’n game.

MetalSonic schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:39:
[...]

Dankjewel, geen idee ik dacht dat hij rechtop "moest"? mijn Xbox 360 stond ook recht op en in de commercials zag ik de Xbox series ook altijd staan.

Net wel iets raars mee gemaakt (ff wennen ofzo?) ik had gears tactics gedownload en er stond klaar voor gebruik?? maar toen opende ik het spel en keek ik heel lang naar de titel screen. Alsof hij eigenlijk nog niet helemaal klaar was met installeren ofzo?

maakt niet uit hij doet het, in de achtergrond hoor ik de intro.
Sommige games kun je al starten voordat de download helemaal klaar is. Het idee is dat ze dan bv het eerste level als eerste downloaden en installeren, dan kun je vast beginnen terwijl de rest van de game in de achtergrond gedownload en geïnstalleerd wordt.

Alleen... Sommige games die lijken dat te ondersteunen, maar dan zit je vervolgens alleen maar naar een scherm te kijken terwijl de rest downloadt 8)7 wat men noemt een dooie mus...

Geen idee of Gears tactics er zo een is, maar zo klinkt het wel... Stomste is nog wel dat de Xbox dan denkt dat er een game draait en dus de download snelheid capt op 40 Mbps... Zou alleen niet echt verwachten dat Gears tactics dat doet aangezien het een titel van Microsoft zelf is, je mag hopen dat die de functies van de Xbox begrijpen...

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 24-04-2021 22:10 ]

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:33:
[...]

Je bedoelt 60 fps zonder ray tracing...
Vind Londen geweldig op 30 fps met ray tracing :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTCnC5NrwPB0kQYBKr3gMLROZ9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nptXCDSD8vjUrzNhZvMoeTCR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVNCIQC5nWnFNvY2mXjsZLvjBso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYexKIKtQ2VJQmX4CjOLCeo6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ws3lo1LNgfiRpdq3-_qgRBF7X6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gbn3eCDjBJPnSZXpQq8NfSK.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MetalSonic
Finraziel schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:09:
[...]

Sommige games kun je al starten voordat de download helemaal klaar is. Het idee is dat ze dan bv het eerste level als eerste downloaden en installeren, dan kun je vast beginnen terwijl de rest van de game in de achtergrond gedownload en geïnstalleerd wordt.

Alleen... Sommige games die lijken dat te ondersteunen, maar dan zit je vervolgens alleen maar naar een scherm te kijken terwijl de rest downloadt 8)7 wat men noemt een dooie mus...

Geen idee of Gears tactics er zo een is, maar zo klinkt het wel... Stomste is nog wel dat de Xbox dan denkt dat er een game draait en dus de download snelheid capt op 40 Mbps... Zou alleen niet echt verwachten dat Gears tactics dat doet aangezien het een titel van Microsoft zelf is, je mag hopen dat die de functies van de Xbox begrijpen...
Ik heb dit eerder wel gezien bij de Blizzard launcher bij o.a Starcraft 2 etc. Ik vind het wel prima. Als hij zegt dat de game ready is pak ik nog wat te drinken zodat ik hem ook volledig kan spelen.

• MetalSonic
uchiha tijntje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:47:
[...]

Ik had voor Gears Tactics alleen ervaring met Wasteland 3 in het genre. Nooit Xcom gespeeld, dus ik begon op medium omdat ik niet echt wist wat ik kon verwachten. Ik heb hem in mijn 2e playthrough op insane uitgespeeld. Dat was echt super tof om te doen. Je werd echt compleet ingemaakt als je gewoon wat fouten maakte. Klinkt raar dat dat leuk is, maar het geen wel een goede manier van spanning aan zo’n game.
Ik kan mij goed voorstellen dat dat gaaf is. Dan wordt het helemaal tactisch en kan je niet zomaar wat doen. _/-\o_

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 15:22
justifire schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:14:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
60 fps + RT gaat 'em niet worden inderdaad. Of ze moeten de resolutie gaan terugschroeven naar 720p ofzo 😄

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:49
Mega irritant,, achievements die pas ontsluiten na de credits, zeker als die veeeeeeeeel te lang duren
#outriders
justifire schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:14:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er inderdaad heel mooi uit... Helaas denk ik dat dat een game is die ik niet in 30 fps zal willen spelen.

Ben net een paar dagen geleden begonnen met Control, en had die in eerste instantie op rt/30fps laten staan. Was heel mooi, maar de framerate stoorde me ontzettend. Dus die speel ik nu toch op 60. Bij the Medium stoorde het me dan weer totaal niet, maar ik denk dat dat was door de tragere gameplay en vooral dat je zelf geen controle over de camera had. Dat was iets wat ik niet echt veel fijn vond, maar het hielp denk ik dus wel om makkelijker de performance hit van raytracing te kunnen accepteren.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 13:00

On_E

Housemusic

Gisteren een paar uurtjes Octopath Traveler gespeeld, toch wel leuk al fast-forward ik alle tekst en cut-scenes. Verhaal boeit me niet, de tactische battles wel en die worden steeds leuker naarmate ik meer karakters vrij speel.

Ook de Be A Pro mode in NHL 2k21 speel ik best veel. Stuk leuker dan de nieuwe Road to the Show in MLB iig.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Finraziel schreef op zondag 25 april 2021 @ 07:52:
[...]

Ziet er inderdaad heel mooi uit... Helaas denk ik dat dat een game is die ik niet in 30 fps zal willen spelen.

Ben net een paar dagen geleden begonnen met Control, en had die in eerste instantie op rt/30fps laten staan. Was heel mooi, maar de framerate stoorde me ontzettend. Dus die speel ik nu toch op 60. Bij the Medium stoorde het me dan weer totaal niet, maar ik denk dat dat was door de tragere gameplay en vooral dat je zelf geen controle over de camera had. Dat was iets wat ik niet echt veel fijn vond, maar het hielp denk ik dus wel om makkelijker de performance hit van raytracing te kunnen accepteren.
Had niet zo veel last van de 30fps in Control, de dead-zone en aim acceleration van de guns daarintegen ...
Meeste doe je toch met je superpowers die lock on hebben.
En de ray-tracing geeft bij Control Ultimate juist een enorme toevoeging aan de sfeer en mate van realisme.
Maar gelukkig hebben we de keuze, en in WD Legion straks dus ook :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• lifeguard
[Afbeelding]

+ heerlijk klein

Haha tof man!
vandaag komt de mijne binnen. Wel laat pas ... nou ja laat, in de combinatie met morgen 4 uur opstaan vind ik 18:00 uur laat. Maar goed, dinsdag vrij :)

Zit er aan te denken cyberpunk te kopen. Is dit een must buy als je alle GTA reeksen gespeeld hebt en de Driver serie?

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:02
Nee. Cyberpunk is een totaal andere game dan GTA en Driver.

Sterker nog, het rondrijden is één van de slechtst uitgewerkte aspecten van het spel imo.

Buiten dat om vond ik het ook niet echt een bijzondere game.

Zou dan eerder Watch Dogs Legion kopen. Die lijkt meer op de games die je noemt. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Timothy3000 op 25-04-2021 11:21 ]

• lifeguard
Ok, voorlopig laatste vraag en wellicht een domme :D

als ik een game koop dan koop ik deze in de MS store, logisch.
Maar kan ik ook elders games kopen en dat ik een key krijg die ik inwissel in de MS store?

Sommige spellen zijn 69,99 terwijl ergens anders 29,99.
lifeguard schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:10:

Maar kan ik ook elders games kopen en dat ik een key krijg die ik inwissel in de MS store?

Je kunt inderdaad keys kopen op andere sites en dan redeemen op je xbox. Dit is echter wel op eigen risico, want sommige sites die keys verkopen zijn niet altijd even 100%.

Je kunt ook kijken naar het kopen van games in andere regio’s via VPN ofzo. Soms zijn games in bijv. Brazilië goedkoper dan in Europa.

Volgens mij vindt je via Google wel wat sites die dit wat beter kunnen uitleggen dan ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-04-2021 12:13 ]

• lifeguard
uchiha tijntje schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:13:
[...]

Je kunt inderdaad keys kopen op andere sites en dan redeemen op je xbox. Dit is echter wel op eigen risico, want sommige sites die keys verkopen zijn niet altijd even 100%.

Je kunt ook kijken naar het kopen van games in andere regio’s via VPN ofzo. Soms zijn games in bijv. Brazilië goedkoper dan in Europa.

Volgens mij vindt je via Google wel wat sites die dit wat beter kunnen uitleggen dan ik :P
Ok thanks :)

• MetalSonic
lifeguard schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:10:

Ik heb Gears tactics key voor 25 euro gekocht via de “grijze markt” geredeemed via microsoft store en op mijn pc geïnstalleerd. Toen ik inlogde op mn Xbx S ook op mn Xbx geïnstalleerd.

Check bij de key die je koopt dat het compatibel is met Windows/Xbx|x|s en dan zit je goed.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:03

Weer maar eens een ontwikkelaar die Gamepass aanprijst. Nu moeten wij hier niet overtuigd worden, maar de signalen uit de industrie blijven ook positief. Niet onbelangerijk.

• lifeguard
Wom schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:24:
[Twitter]
Weer maar eens een ontwikkelaar die Gamepass aanprijst. Nu moeten wij hier niet overtuigd worden, maar de signalen uit de industrie blijven ook positief. Niet onbelangerijk.
Gebruik zelf de gamepass op de PC, en vind het een verademing.
Waar ik voorheen games liet liggen heb ik nu de mogelijkheid om ze eerst eens te proberen voordat ik het koop :)

• Rossi46
[Twitter]
Dirt 5 is dan wel echt een hele slechte racegame (vind ik), dus ze moeten het dan wel van Gamepass hebben 😉

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01 16:10
Rossi46 schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:56:
[...]

Dirt 5 is dan wel echt een hele slechte racegame (vind ik), dus ze moeten het dan wel van Gamepass hebben 😉
Mwah... Ik wou dat ik het kon maken.
SunnieNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 02:51:
Mega irritant,, achievements die pas ontsluiten na de credits, zeker als die veeeeeeeeel te lang duren
#outriders
Kon zojuist gewoon B ingedrukt houden om de credits te skippen, waarna de achievement netjes popte :)
spoiler:
Wat een varken trouwens die eindbaas, over difficulty spikes gesproken .... 8)7

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:58

Phydomir

Dennis

justifire schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:02:
[...]

Kon zojuist gewoon B ingedrukt houden om de credits te skippen, waarna de achievement netjes popte :)
spoiler:
Die hele game is een grote rare difficulty spike. Maar die eindbaas vond ik dan wel weer mee vallen. Op WT9 een try of 6. Terwijl ik ook bosses op 4 en 5 heb moeten doen als Pyromancer. Mijn assault rifle die 10k extra damage per critical doet heeft wel echt enorm mee geholpen daarbij.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
Rossi46 schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:56:
[...]

Dit vooral. Door de vele matige reviews (van de gebruikers dan, de pers was echt ongeloofwaardig lyrisch over deze game), moest de game het ook wel van gamepass en dergelijke hebben om nog een beetje aandacht te krijgen.

Kijk voor de gein het verschil maar eens op https://www.metacritic.com/game/xbox-series-x/dirt-5
Forza valt in hetzelfde genre en is echt zoveel beter.

Het is mooi dat GamePass ze bevalt en ik denk dat dit voor veel games geldt, maar veel matige games worden beter ontvangen omdat het mensen simpelweg minder geld kost om uit te proberen. Er zijn er genoeg die na de eerste paar minuten afgehaakt zijn. Iets wat ook terug te zien is aan het aantal spelers wat de "complete chapter 1" e.d. achievements heeft gehaald.

Martinspire - PC, PS5, XSX

[Twitter]
Ach ja, gebruikers van de service hoeven idd niet overtuigd te worden. Maar gamepass haters gonna hate. Zoals je nu ook weer op de frontpage kunt lezen bij het Abe Odyssey nieuws. :)

• Wom
uchiha tijntje schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:48:
[...]

Ach ja, gebruikers van de service hoeven idd niet overtuigd te worden. Maar gamepass haters gonna hate. Zoals je nu ook weer op de frontpage kunt lezen bij het Abe Odyssey nieuws. :)
Had die review niet gelezen, want Oddworld is totaal mijn game niet. Maar als ik dan de usernames zie bij bepaalde reacties, hoef ik de reacties zelf al niet meer te lezen hoor ;) Het is prijzenswaardig om te zien hoeveel moeite men kan steken in een negatieve mening, zonder ook maar enig steekhoudend argument te geven. Of op zijn minst open te staan voor iemands anders mening. Het hoort bij Xbox dus is het slecht, lijkt de consensus te zijn. Argumenten daar voor zoeken we daarna wel, eerst je mening vormen...

Het is slecht voor de industrie! - Industrie zegt van niet.
Er komen alleen maar matige games op! - RDR2, GTA5, 1st party MS, EA Play, 1st party Bethesda, zeggen van niet.
Je hebt geen eigendom over de content! - Je kunt nog steeds de games kopen (met kortings zelfs) als je dat persé wilt.

Je krijgt er alleen maar meer mogelijkheden bij, met meer keuzes en meer content. Het is gewoon knap dat je dit negatief kunt blijven uitleggen. Maar ja, ik heb dan ook aandelen Microsoft, dus ben totaal niet objectief. Sue me.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-01 20:02
[...]

Niet iedereen hoeft die gamepass geweldig te vinden he, of mag dat niet? niks mis mee in mijn ogen.

Hetzelfde net als netflix, amazon prime, disney.

[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 25-04-2021 14:07 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Wom
Amaze86 schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:05:
[...]

Niet iedereen hoeft die gamepass geweldig te vinden he, of mag dat niet? niks mis mee in mijn ogen.
Boter op een boterham vind ik een van de meest smerige dingen die er zijn. Dus nu ga ik tegen iedereen die boter gebruikt roepen dat ze absoluut geen boter meer op hun brood mogen smeren. Want ik vind het smerig.

Dat is het niveau waarop vaak dergelijke discussies gaan. Als het je niet bevalt, gebruik het dan niet. Niemand heeft er last van dat het bestaat, het geeft alleen maar méér mogelijkheden en je wordt nergens toe verplicht. De aversie is gewoon bijzonder te noemen.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-01 16:30
[...]

Klopt, is een discussie die ik ook vaker heb, ik speel best veel verschillende spellen en 75% ervan speel ik vaak maar 1x en gaan dan weer verkoop in, vaak krijg ik toch al €10,00 minder terug dan ik ervoor betaald heb, als je dat zo berekend dan haal je de Xbox Pass er wel uit, plus hij is ook voor de PC en onderweg, en dan nog eens dat de nieuwste Microsoft Titels er al meteen opstaan.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• SunnieNL
justifire schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:02:
[...]

spoiler:
Dat had ik geprobeerd, maar die werkte niet bij mij.
Nu vraag ik mij af waarom de sidequest achievement niet unlocked. Naar mijn weten heb ik ze allemaal gedaan, incl degene na de credits.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

SunnieNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:26:
[...]

Nu vraag ik mij af waarom de sidequest achievement niet unlocked. Naar mijn weten heb ik ze allemaal gedaan, incl degene na de credits.
Je heb ook alle monster, targets en artifacts quests gedaan?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

[...]

Nope hoeft zeker niet. :) Punt is alleen dat als men de service niet zo boeiend vind het toch vreemd is dat men er maar negatief over blijft praten.

SunnieNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:26:
[...]

spoiler:
de geheime sidemissie in rifttown ook gedaan ? (Fles drank van jakob)

Alle bounties ook daadwerkelijk ingeleverd ?

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 25-04-2021 14:45 ]

• Timothy3000
[...]

Dat is als ik het goed lees 1 negatieve user en diezelfde user kan zoals je weet in het PS5 topic ook nooit iets van commentaar op de PS5 hebben. Groot fan van alleen Sony dus. :P

Voor de rest is iedereen juist positief op Gamepass in de comments toch? Het valt volgens mij sowieso wel mee hoeveel kritiek er op Gamepass is. De meeste mensen met alleen een Playstation die ik ken kijken er juist ietwat jaloers naar en hopen op een soortgelijke dienst op de PS4/PS5.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 25-04-2021 14:46 ]

• Rossi46
Timothy3000 schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:45:
[...]

Dat is als ik het goed lees 1 negatieve user en diezelfde user kan zoals je weet in het PS5 topic ook nooit iets van commentaar op de PS5 hebben. Groot fan van alleen Sony dus. :P
Oh is de usual suspect weet bezig? Even lezen straks, kan ik me weer lekker ergeren :+

• SunnieNL
justifire schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:44:
[...]

spoiler:
de geheime sidemissie in rifttown ook gedaan ? (Fles drank van jakob)

Alle bounties ook daadwerkelijk ingeleverd ?
Check, ik had een andere gemist in de canyon of the grand obelisk. Omdat ik gewend was dat alle missies wel werden aangegeven. Behalve deze dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door SunnieNL op 25-04-2021 15:25 ]

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:01
[...]

Ik gok op een "verkenner" en goed gedacht dus, typisch weer.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-01 11:57

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

justifire schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:00:
[...]

Enjoy !
Echt een waanzinnige (religieuze) rollercoaster _/-\o_
Over NieR Automata:

35 uur verder inmiddels, ik vond ‘m echt geweldig. Enorm van genoten.

spoiler: Ending
ABCDEGLT gehaald

[ Voor 3% gewijzigd door Elias2020 op 25-04-2021 18:46 ]

Save game syncing gaat nog niet altijd even soepel bij xCloud. Zojuist bij zowel Control als MLB The Show werd de savegame niet ingeladen waardoor ik een nieuwe game ging starten.

Halo MCC en GTA V daarentegen gingen wel gewoon goed.

Je kunt ook nergens een sync forceren volgens mij?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

xCloud is wel superhandig hoor.
Zo heeft Wreckfest een achievement voor een uur op een grasmaaier zitten.
Doodzonde om daar de xbox, televisie en versterker voor aan te gooien.
FF xCloud opstarten, race in Wreckfest aanmaken, starten en lekker uurtje laten idlen op de ipad :P

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
justifire schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:31:
FF xCloud opstarten, race in Wreckfest aanmaken, starten en lekker uurtje laten idlen op de ipad :P
Haha mja die is een beetje muf. Ik heb hem zelf overigens gewoon gehaald met derby events. 20x resetten in zo'n race was niet ongebruikelijk. Maar ik vond het leuker dan normale online races waar je sowieso laatste rijdt en vaak onnodig gepakt wordt door je concurrentie. Nu kon ik gewoon tegen 23 AI in grasmaaiers botsen. Want racen is er ook niet echt bij.

Overigens zijn de overige achievements niet zo heel lastig. De meesten haal je al wel tijdens de career, een aantal kun je online redelijk simpel halen en er waren er volgens mij maar 4 waar ik even een custom race voor heb moeten opzetten. Voor de achievementhoeren niet zo'n lastige game. In een weekend of zo heb je die wel klaar.

Ik heb trouwens mijn difficulty aangepast door traction control naar off te zetten ipv half (dat heb ik bij abs en stability not wel op half staan) en driften gaat nu nog lekkerder. En mn rondetijden zijn vaak weer net wat sneller. Niet veel (je kunt nog steeds van me winnen met assists aan als je wilt), maar wel wat leuker om te racen.

Laatste dagen weer wat meer online gespeeld. Vooral overdag in het weekend is de game erg pittig online want iedereen beukt zich een ongeluk. Echt veel die niet racen voor enig resultaat haha. Maar wel uitdagend om dat dan te overleven. Vooral als het je lukt om ze ook even de muur in te hangen >:)
Maar echt, de game is online zoveel leuker als je wat vijanden maakt. Dan krijg je ook dat het veld zich meer verspreid en dat de toprijders wat vaker aan de kant gebeukt worden. Zo kun je op die manier ook veel vaker van plek 15 alsnog een race winnen. Iets wat je met menig andere racer gewoon niet lukt. Ik begin ook de banen steeds meer te waarderen. Zoveel kleine stukjes waarop je je kunt stuk rijden. Hobbeltjes die op de goede plek liggen om je auto net even onstabiel te maken. Muurtjes die je net even wat schade toebrengen (maar ook niet teveel tijd kosten om van een botsing terug te komen) en bochtencombinaties die meerdere lijnen toestaan. Op het oog lijkt het zo'n doorsnee racer met aardige graphics voor de crashes, maar hij gaat echt zoveel dieper.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 25-04-2021 22:43 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

It takes Two zojuist uitgespeeld met broer. Echt heel erg tof allemaal!

Echt veel verschillende gameplay styles, een tof verhaal, mooie gebieden, leuke humor, muziek etc. Heel anders dan Brothers en A way Out. Dit is echt wel co-op op zijn best eigenlijk.

Kijk nu al uit naar hun volgende game.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 10:59
justifire schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:31:
Ik zet dan gewoon de xbox aan en vervolgens de rest weer uit of ga een film kijken ofzo :+

Al heb ik dan geen CEC aanstaan (ook niet mogelijk op de monitors) en jij geloof ik wel op alles :P

Gamertag: timmie271

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 13:00

On_E

Housemusic

Dragon Quest Builders 2 op Game Pass. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Timothy3000
lifeguard schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:30:
[...]

Ik vond Legion vele malen leuker dan Cyberpunk. Die laatste is een vrij lege simpele RPG. Wel vermakelijk maar geen goede game. Hoop bugs ook.

Voor die laatste zou ik gewoon een jaar wachten tot de echte S/X versie er is.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 26-04-2021 07:05 ]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:32
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Ik zat laatst teleurgesteld te constateren dat dragon Quest builders 2 helemaal geen game was op het Xbox platform. Nu is het dus volgende week wel het geval plus op gamespass. Dat is dan wel een leuke verassing

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:39
Ik heb dit weekend The Outer Worlds uitgespeeld, heb nu de smaak te pakken met de fallout-achtige games. Kan ik nu beter Fallout 4 of Fallout 76 spelen? Ik zat wat filmpjes te bekijken, en begreep dat FAllout 76 wel veel beter is geworden dan toen de game uitkwam. Ik twijfel alleen welke ik mee moet starten? Hebben jullie tips? Ik download ze voor de zekerheid nu allebei :P

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 18:01
mobygo76 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:45:
Ik heb dit weekend The Outer Worlds uitgespeeld, heb nu de smaak te pakken met de fallout-achtige games. Kan ik nu beter Fallout 4 of Fallout 76 spelen? Ik zat wat filmpjes te bekijken, en begreep dat FAllout 76 wel veel beter is geworden dan toen de game uitkwam. Ik twijfel alleen welke ik mee moet starten? Hebben jullie tips? Ik download ze voor de zekerheid nu allebei :P
Wil je een Outer Worlds achtige ervaring, met diepere verhaallijnen, ga dan voor Fallout 4.

Wil je wat meer een open world achtige sandbox game, met loot en multiplayer aspecten, dan is fallout 76 meer geschikt.

• Timothy3000
En mocht je Fallout New Vegas nog niet gespeeld hebben dan is dat, ondanks dat hij wat ouder is, al helemaal een aanrader.

Wasteland 3 is, ondanks dat het een totaal ander perspectief en vechtsysteem heeft, ook fantastisch. Geweldige RPG met enorm veel keuzes.

[ Voor 36% gewijzigd door Timothy3000 op 26-04-2021 09:52 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:36
De duistere humor van Fallout 3 is ook nog wel goed te doen. Alleen de graphics wat minder tegenwoordig.

• Timothy3000
Iemand hier nog tips voor goede platformgames op Gamepass? Super Lucky's Tale en Yooka Laylee al gespeeld.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Timothy3000 schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:03:
Iemand hier nog tips voor goede platformgames op Gamepass? Super Lucky's Tale en Yooka Laylee al gespeeld.
Neme aan dat je de beste platformer op de Xbox, Ori and the Will of the Wisps, al gespeeld hebt? Celeste is ook een aanrader. Wel beide 2D platformers.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:39
FrankoNL schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:50:
[...]

Wil je een Outer Worlds achtige ervaring, met diepere verhaallijnen, ga dan voor Fallout 4.

Wil je wat meer een open world achtige sandbox game, met loot en multiplayer aspecten, dan is fallout 76 meer geschikt.
Thanks, allebei spreken me wel aan, denk dat ik ga beginnen met deeltje 4.

• bartd1983
  • Laatst online: 23-10-2025
mobygo76 schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:37:
[...]

Thanks, allebei spreken me wel aan, denk dat ik ga beginnen met deeltje 4.
Dank voor de vraag. Ben net begonnen aan Outer Worlds en twijfel inderdaad voor daarna ook tussen Fallout 4 en 76. En wil ook nog aan Wastelands 3 beginnen.

Great minds...:p

Verwijderd

Celeste, Ori en als je Roguelite's leuk vind dan is Dead Cells een van de beste games die je kan spelen.

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42
Laatste weken steeds meer op de Series X aan het spelen en wat is Smart Delivery op de Xbox een hele fijne, consumentvriendelijke feature zeg. Gewoon 1 versie van de game, geen aparte achievement/trophy lijst of gezeur met het downloaden van de juiste versie van de game. Heerlijk. Gisteravond ook eens uitgebreid gebruik gemaakt van game streaming en heerlijk Borderlands 3 zitten spelen vanuit bed, top. Geen enkel moment een hapering of vertraging gehad :)

Heb overigens een aantal mensen hier die hun gamertag in hun handtekening hebben staan toegevoegd. (WinterBaseNL). Ik ben geen online gamer maar meer activiteit in m’n Xbox vrienden lijst is welkom en altijd leuk om te zien wat andere mensen aan het spelen zijn :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Heb even gekeken wat er allemaal in staat. Ik kom op:

Celeste. Echt een hele toffe game. Ook echt voor iedereen geschikt qua difficulty, want je kunt ontzettend veel zelf aanpassen als je wilt.

Dead Cells Een Roguelite platformer die echt enorm goed is ondersteund door de developers. Best wel behoorlijk wat content gekregen sinds launch. Erg uitdagend, maar juist door de permanent upgrades etc, kom je gewoon steeds verder en verder. Een complete goede run doe je in een klein uurtje. Een van de games waar ik best behoorlijk trots op ben om hem op 1000GS te hebben gezet.

Guacamelee 2. Een metroidvania platformer met leuke fightingmechanics.

Hollow Knight. Ook een metroidvania platformer en een Dark Souls like game. Niet echt een platformer pur sang, maar de platform elementen zijn beter dan menig platform spel.

Human Fall Flat Een hele bijzondere platformer... Maar ik zou zeggen, probeer het 1e level. Ik vind hem geniaal, maar ben denk ik in de minderheid :).

Max and the curse of Brotherhood Volgens mij een releasegame van de Xbox One, maar vond hem toen best wel vermakelijk. Geen idee of die de tands des tijds een beetje heeft doorstaan.

Ori Een Metroidvania platformer met leuke fighting mechanics en geweldige graphics en muziek en een imho tof verhaal. De platformelementen zijn zo ontzettend goed uitgewerkt.

Unravel 1 & 2 Hele leuke platformgames met puzzelelementen. Deel 2 richt zich meer op de platform elementen dan deel 1. Echt aanraders. De time trials (niet verplicht) in deel 2 hebben me echt enorm veel plezier (frustratie en blijdschap) opgeleverd :).

Unruly Heroes Zelf niet gespeeld, maar @justifire zweert erbij.

Tot zover :) Ik hoor wel als je vragen hebt over bepaalde spellen.

• Beakzz
  • Laatst online: 21:24
Kaasje123 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:36:
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Ik zat laatst teleurgesteld te constateren dat dragon Quest builders 2 helemaal geen game was op het Xbox platform. Nu is het dus volgende week wel het geval plus op gamespass. Dat is dan wel een leuke verassing
Was ik ook teleurgesteld over en gezien de Switch port mwah is de pc versie gekocht omdat die in de sale was :+ Moet meer vertrouwen hebben in MS en de Gamepass 8)7 :)

• Timothy3000
Thanks all voor de aanraders. Enkele al gespeeld (Ori, Dead Cells, Hollow Knight, Celeste) maar ook een hoop nieuwe games. De downloads staan al aan. :D
Unruly Heroes !
-edit- zie dat @uchiha tijntje mij al voor was :P

[ Voor 10% gewijzigd door justifire op 26-04-2021 13:48 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 11:02
uchiha tijntje schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:36:
[...]

Heb even gekeken wat er allemaal in staat. Ik kom op:

Human Fall Flat Een hele bijzondere platformer... Maar ik zou zeggen, probeer het 1e level. Ik vind hem geniaal, maar ben denk ik in de minderheid :).
Ik had deze even geprobeerd op jouw aanraden. Niet echt mijn game, omdat ik de actie te langzaam vond. Je ziet vaak al hoe de puzzel is op te lossen, maar het uitvoeren ervan vond ik tergend traag (lees doosje slepen, lift activeren, etc.). Ik had meer iets gehoopt met het jezelf katapulteren, laten vallen in de trend van Flatout met jezelf katapulteren uit de auto in verschillende minigames (vooral couch co-op). Daar had ik nou heel veel plezier aan en ik hoop dat er hier snel meer games van uitkomen :9

• MetalSonic
Zojuist weer positief verrast door de Xbox Series S. Je kan games die je eerder hebt gekocht voor de Xbox 360 via xbox live arcade gratis opnieuw downloaden en spelen. Om het te testen net ook al opnieuw plezier gehad met Banjo Kazooi. Voor mij een pareltje van de Nintendo 64.

Paar vragen heb ik nu wel voor jullie:
1) wat kan worden aangeraden als battery pack? om nou elke 30 uur nieuwe batterijen te kopen spreekt mij niet zo aan. Wat kunnen jullie aanraden?

Ik heb zelf al rond gekeken is dit een goede set?
https://www.bol.com/nl/p/...GJBGg.2_9.11.ProductTitle
?

2) Opslag, tja welke externe SSD stick hebben jullie gekocht? voor je het weet is hij vol.. Ik zal het vooral gebruiken voor oudere games. Van X360 en Xbx one... van de nieuwste generatie denk ik dat ik per keer één game op de schijf laat. Nu dus ff Gears tactics..

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 09:34
JDL15 schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:13:
[...]

Ik had deze even geprobeerd op jouw aanraden. Niet echt mijn game, omdat ik de actie te langzaam vond. Je ziet vaak al hoe de puzzel is op te lossen, maar het uitvoeren ervan vond ik tergend traag (lees doosje slepen, lift activeren, etc.). Ik had meer iets gehoopt met het jezelf katapulteren, laten vallen in de trend van Flatout met jezelf katapulteren uit de auto in verschillende minigames (vooral couch co-op). Daar had ik nou heel veel plezier aan en ik hoop dat er hier snel meer games van uitkomen :9
Ik vind dit echt een heerlijk spel om in een party van 3 a 4 te spelen met wat vrienden, op momenten echt buikpijn gehad van het lachen.
MetalSonic schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:18:
Zojuist weer positief verrast door de Xbox Series S. Je kan games die je eerder hebt gekocht voor de Xbox 360 via xbox live arcade gratis opnieuw downloaden en spelen. Om het te testen net ook al opnieuw plezier gehad met Banjo Kazooi. Voor mij een pareltje van de Nintendo 64.

1) wat kan worden aangeraden als battery pack? om nou elke 30 uur nieuwe batterijen te kopen spreekt mij niet zo aan. Wat kunnen jullie aanraden?

?

2) Opslag, tja welke externe SSD stick hebben jullie gekocht? voor je het weet is hij vol.. Ik zal het vooral gebruiken voor oudere games. Van X360 en Xbx one... van de nieuwste generatie denk ik dat ik per keer één game op de schijf laat. Nu dus ff Gears tactics..
Ik heb deze naast mijn Xbox Series S staan, vind het wel een leuk setje :)

https://www.amazon.nl/dp/...9967891_404437601_TE_item

[ Voor 45% gewijzigd door Blaauw87 op 26-04-2021 15:05 ]

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-01 16:34

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

?

Ik gebruik zelf gewoon oplaadbare batterijen. Heb er 8 en twee controllers, dus altijd een vol setje klaarliggen. Werkt prima.

Als SSD de Samsung T5 of T7 werken goed en zijn snel genoeg om er het maximale uit te halen. Series S/X optimized games draaien er niet vanaf, maar al het andere prima!

XBox Series X: BloodyB2121

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

?

1) Gewone herlaadbare AA batterijen werken prima, op de 360 gebruikte ik zelf altijd simpele herlaadbare duracell batterijen in combinatie met een oplader verstopt onder de bank. Tegenwoordig gebruik ik (nog steeds) de officiële play and charge kit (pricewatch: Microsoft Xbox oplaadbare batterij + USB-C kabel) die ik in 2013 bij de launch van de Xbox One heb gekocht.

2) Externe USB opslag kan je enkel gebruiken voor Xbox (de originele), 360 en Xbox One games. Een Samsung T5 (https://tweakers.net/exte...d-t5_p669859/vergelijken/) of equivalent is prima, een T7 biedt geen meerwaarde in combinatie met de USB poorten op de Xbox. Een simpele externe HDD (https://tweakers.net/exte...port_p306982/vergelijken/) kan ook prima maar dat merk je eventueel in de laadtijden van games ;)
2.1) Voor Xbox Series games moet je gebruik maken van de interne opslag of de dure 1TB expansion card (pricewatch: Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S 1TB 1TB Zwart).

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 26-04-2021 14:54 ]

• Timothy3000

?

Officiele battery pack van Microsoft. 22,99 in de Microsoft Store. Komt een gigalange kabel ook bij dus 0 kans dat je ooit moet stoppen met spelen. ;)

Als je Banjo tof vindt is Rare Replay op Gamepass trouwens een dikke aanrader!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 26-04-2021 15:10 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01 16:10
@Caayn duidelijke post!
Je kan er nog aan toevoegen dat die Seagate de laatste weken af en toe voor 190 in de aanbieding is.

[ Voor 16% gewijzigd door zetje01 op 26-04-2021 15:42 ]

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-01 20:58
Timothy3000 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:09:
[...]

Officiele battery pack van Microsoft. 22,99 in de Microsoft Store. Komt een gigalange kabel ook bij dus 0 kans dat je ooit moet stoppen met spelen. ;)

Als je Banjo tof vindt is Rare Replay op Gamepass trouwens een dikke aanrader!!!!
Alleen past bij mij die giga lange kabel niet in mijn controller of ben ik simpel? 🤔😇

iRacing Profiel

• Jeroen Sack
  • Laatst online: 26-01 15:33
R0dsk0ll schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:09:
[...]

Alleen past bij mij die giga lange kabel niet in mijn controller of ben ik simpel? 🤔😇
Dat lijkt me vreemd, is gewoon een USB-C kabel en de controller heeft bovenaan een USB-C ingang.

Edit:
Of heb je misschien een XBox One controller, die heeft een Micro USB als ik het goed zie op de plaatjes. Of XBox one batterij met XBox series controller.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroen Sack op 26-04-2021 17:19 ]

• Timothy3000
R0dsk0ll schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:09:
[...]

In de controller van de Series S of X controller hoort hij te passen.

• bartd1983
Hoppa, xcloud uitnodiging komt net binnen.

Edit: werkt helaas nog niet goed op Ipad uit 2016. Hij geeft aan dat Safari niet ondersteund wordt ( :S ) en ik heb onspeelbare lag.

[ Voor 61% gewijzigd door bartd1983 op 26-04-2021 18:27 ]

Helaas zelf nog steeds geen xcloud invite gehad. Wel jammer dat het echt zo random is. :)

Schijnbaar is er nu een fix gekomen voor time played van alle games. Ook van games die dat niet lieten zien op de stats pagina op de xbox.

https://www.trueachieveme...38/xbox-games-time-played

Heb even gekeken en volgens mij klopt het vrij aardig, met uitzondering van peggle 2, waar ik schijnbaar 370 uur in heb zitten :P

Games with Gold voor Mei ...

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 26-04-2021 19:43 ]

Dat ze nog de moeite nemen zeg... 8)7 Volgens mij hebben ze een random generator gemaakt die willekeurig games kiest die totaal niet boeiend of bekend zijn :P

• Beakzz
  • Laatst online: 21:24
uchiha tijntje schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:48:
[...]

Dat ze nog de moeite nemen zeg... 8)7 Volgens mij hebben ze een random generator gemaakt die willekeurig games kiest die totaal niet boeiend of bekend zijn :P
Armello is anders een verrekt goede game. Zou het alleen liever als toevoeging van gamepass zien inclusief pc, want dan hebben vrienden het spel ook. Snap de toevoeging van de Gold games dan ook niet meer.

Tropico 4 is ook nog de beste uit de serie, maar ja zie mijzelf dat niet met een controller spelen. Zou mij alleen maar irriteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 26-04-2021 20:02 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-01 10:24

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Haha Lego Batman kreeg ik bij de aanschaf van mijn Xbox360 Elite. 4094 dagen later heb ik die game met zoon 2 opb1000GS gezet nadat ik die met zoon 1 ben begonnen.

Ander nieuws. Voor de Apple gebruikers.

XBL: MRE Inc

• Wom
Dat MLB The Show heeft wel een uitgebreide manier om je te introduceren in de gameplay. Lijkt een zeer flexibel systeem te zijn. Dat geeft wel een prima eerste indruk eigenlijk.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:36
Beakzz schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:01:
[...]
Tropico 4 is ook nog de beste uit de serie, maar ja zie mijzelf dat niet met een controller spelen. Zou mij alleen maar irriteren.
Zou het gewoon een keer proberen. Vond sommige dingen stuk makkelijker gaan dan met muis en toetsenbord, maar andere dingen stuk lastiger. Overall is het vooral gewoon even wennen. En er gaat niets boven op de bank in januari met sneeuw tropico spelen ^_^
Wom schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:18:
Dat MLB The Show heeft wel een uitgebreide manier om je te introduceren in de gameplay. Lijkt een zeer flexibel systeem te zijn. Dat geeft wel een prima eerste indruk eigenlijk.
Ik heb hem deze week best wel veel gespeeld. Vrij relaxte game en prima game ook voor te streamen naar mijn telefoon. Dus lekker op de bank wat potjes gespeeld. Je hebt idd best wel wat keuze voor de input mechanics voor zowel batting als pitching.

Zou grappig zijn geweest als ze een achievement hadden opgenomen die Platinum Trophy heette als je alle achievements gehaald had :P

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-01 11:02
Ik heb nu al een stuk of 20x sinds dat de wireless headset uit is en ik hem gekocht heb van die random disconnects. Ik zit gewoon achter de xbox te gamen en ik hoor dan helemaal niks meer. Ook met wat goed geduld schiet ik dan niks op. Als ik dan die power knop indruk krijg ik het geluid dat ik de headset uitschakel. Vervolgens schakel ik hem weer in en krijg ik headset assigned te zien. Al met al vervelend tijdens competitive play kan ik je zeggen... Iemand dit toevallig meegemaakt en weten te verhelpen?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-01 10:24

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Dit soort op de man gestook is ook nergens voor nodig...
Wom schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:02:
[...]

Het is slecht voor de industrie! - Industrie zegt van niet.
Er komen alleen maar matige games op! - RDR2, GTA5, 1st party MS, EA Play, 1st party Bethesda, zeggen van niet.
Je hebt geen eigendom over de content! - Je kunt nog steeds de games kopen (met kortings zelfs) als je dat persé wilt.

Je krijgt er alleen maar meer mogelijkheden bij, met meer keuzes en meer content. Het is gewoon knap dat je dit negatief kunt blijven uitleggen. Maar ja, ik heb dan ook aandelen Microsoft, dus ben totaal niet objectief. Sue me.
Je vergeet nog MLB The Show, nota bene van een Sony 1st party dev. Dan zeggen dat er maar matige games in Gamepass staan, is zeggen dat Sony San Diego pruts werk aflevert, maar dàt kan natuurlijk niet.

Verder heb je nooit eigendom over de content. Je koopt een licentie om de content te mogen spelen. Nog zoiets wat ze niet lijken te begrijpen. Je bent hooguit eigenaar van de fysieke media waarop de game staat als je bv een disc versie koopt. Wat erop staat, is niet van jou, en wordt niet van jou tenzij je voor een groot bedrag de rechten ervan koopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2021 04:21 ]

XBL: MRE Inc

• Timothy3000
Helaas schijnt deze MLB The Show door de microtransactions en rare keuzes in career de minste sinds jaren te zijn.

Waar Gamepass games kunnen verdwijnen kunnen PS Plus games dat niet. Die hou je voor altijd in je library zolang je Plus hebt. In tegenstelling tot Gamepass waaruit games kunnen verdwijnen en je ze kwijt bent.

En ik ben gewoon eigenaar van mijn fysieke games hoor. De copyright en rechten zijn het misschien niet maar wat er op die discs staat is gewoon van mij! :) ;)

Voor de rest eens. Gamepass is fantastisch.

[ Voor 57% gewijzigd door Timothy3000 op 26-04-2021 21:25 ]

• Timothy3000
Dank aan de platformtips vanochtend allen. Unravel is prachtig.
uchiha tijntje schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:18:
Schijnbaar is er nu een fix gekomen voor time played van alle games. Ook van games die dat niet lieten zien op de stats pagina op de xbox.

https://www.trueachieveme...38/xbox-games-time-played

Heb even gekeken en volgens mij klopt het vrij aardig, met uitzondering van peggle 2, waar ik schijnbaar 370 uur in heb zitten :P
Nice! Werkt hier ook prima :)
Het is een klein dingetje maar wel een waar ik me toch wel een aantal keer aan gestoord heb dat het er niet was.
Overigens werkt het niet voor 360 games zo te zien, maar dat is een klein gemis.

Blijkbaar ook al dik 14 uur in Control zitten... Waarmee ik op 1 sta van mijn vriendjes, maar... De ultimate edition wordt dan echt als andere game gezien dan de gewone Control geloof ik.
Leuke game, en ik heb hem vanmiddag toch weer eens op graphics gezet omdat sommige hoekjes gewoon compleet zwart waren en met raytracing zie ik toch nog net wat... Ben eens door gaan spelen en nou stoort de 30 fps me eigenlijk weer niet. Wellicht dat ik het aan het begin meer als shooter aan het benaderen was.

Overigens zitten er wat mij betreft wel echt scherpe randjes aan die game zeg... Hij is erg goed, maar kan ook ontzettend frustrerend zijn met flinke difficulty spikes die lang niet altijd eerlijk voelen evenals wat design keuzes waarbij ik me afvraag of de ontwerper zich misschien net wat meer had moeten bedenken dat een game ook gewoon fun moet zijn (respawnen naar een control point en dan een heel stuk terug moeten lopen naar een boss fight bv, of de vele random loot gecombineerd met een veel te kleine inventory waardoor je steeds tussendoor weer moet zitten kijken wat je weg gooit). Ook het richten is inderdaad nogal bagger zoals, ik geloof Justifire ook al zei? Eerst een deadzone en dan als hij reageert gelijk te sterk reageren maakt richten bijna onmogelijk (zeker die absurde sidemissies om met pierce headshots te maken).

Maar goed... Heb alsnog wel een hoop fun met de game :)

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:01
Timothy3000 schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:22:

Waar Gamepass games kunnen verdwijnen kunnen PS Plus games dat niet. Die hou je voor altijd in je library zolang je Plus hebt. In tegenstelling tot Gamepass waaruit games kunnen verdwijnen en je ze kwijt bent.
Dus eigenlijk net zoals Games with Gold bedoel je.

• Timothy3000
Ja, het is inderdaad meer te vergelijken met Games with Gold dan Gamepass.
MRE-Inc schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:57:
[...]

-knip-

[...]

Je vergeet nog MLB The Show, nota bene van een Sony 1st party dev. Dan zeggen dat er maar matige games in Gamepass staan, is zeggen dat Sony San Diego pruts werk aflevert, maar dàt kan natuurlijk niet.

Verder heb je nooit eigendom over de content. Je koopt een licentie om de content te mogen spelen. Nog zoiets wat ze niet lijken te begrijpen. Je bent hooguit eigenaar van de fysieke media waarop de game staat als je bv een disc versie koopt. Wat erop staat, is niet van jou, en wordt niet van jou tenzij je voor een groot bedrag de rechten ervan koopt.
Ik zeg niets :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmFCGyGzCs31dafQUDdkh2xp9CE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8taZDAmV6Thm9s8KgRTZ6B3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2021 04:33 ]

• Timothy3000
Maar met 120fps heb je geen raytracing! :P

Beide consoles zijn goed bezig. Ik mis bij de Xbox de Dualsense en ik mis bij de Playstation Gamepass.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 15:54
Tijden kloppen m.i. niet, zo heb ik A Plague Tale Innocence volgens de statistieken slechts 4 min. gespeeld. Ik heb deze op 100% staan en dat was niet mogelijk in één playthrough en heeft mij meerdere dagen gekost.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• bartd1983
Wat zijn jullie ervaringen met xcloud via de browser?

Bij mij werkt het prima op een windows 10 PC met bekabeld internet en met bekabelde xbox controller. Ik kan bijv competitieve rondetijden rijden in F12019.

Bij mijn Ipad (gekocht in dec 2016, wel nieuwste besturingssysteem) heb ik echter helaas erg veel input lag met internet via wifi bij zowel touch control als xbox controller via bluetooth. Ik kan bij F12019 de auto niet eens op de baan houden door de input lag.

Ik gebruik overigens ook al maanden de android app op een Samsung Galaxy S9 met Razer Kishi. Dat werkt ook goed al kan het niet tegen de bekabelde Windows PC op.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:43
Vanavond begonnen aan 'Observer: System Redux' op de Xbox Series X (4K + Ray Tracing). Een aanrader als je van sfeervolle, 'story driven games' met puzzel-elementen houdt. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ok4uo847famFIzwi-Vveac-ypdk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/4Rkr0kdAeUMkguZKxIanI7vL.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByJdPtLAjTG_gw2iWvPPo-i8ljA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Rwq44dPEvQVFft5BPWL7hYY8.png?f=fotoalbum_medium

Net m'n eerste 'dream eater' sequence gehad als Observer. Stuff of nightmares, net als de dromen in Max Payne. :X :D

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:23
bartd1983 schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:22:
Wat zijn jullie ervaringen met xcloud via de browser?

Bij mij werkt het prima op een windows 10 PC met bekabeld internet en met bekabelde xbox controller. Ik kan bijv competitieve rondetijden rijden in F12019.

Bij mijn Ipad (gekocht in dec 2016, wel nieuwste besturingssysteem) heb ik echter helaas erg veel input lag met internet via wifi bij zowel touch control als xbox controller via bluetooth. Ik kan bij F12019 de auto niet eens op de baan houden door de input lag.

Ik gebruik overigens ook al maanden de android app op een Samsung Galaxy S9 met Razer Kishi. Dat werkt ook goed al kan het niet tegen de bekabelde Windows PC op.
Op iPad inderdaad niet te spelen (iPad Pro 2020). Heel de ervaring van xcloud is nog erg matig in vergelijking met bv stadia. Ik zie dit niet slagen.
Pagina: 1 ... 149 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord