• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-01 09:38
Weer op voorraad.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-01 09:20
Was echt een stap terug van het origineel helaas. Niet zo heel leuk spel.
Blasphemous in de aanbieding met 60% korting *O* https://xbox-store-checke.../Blasphemous/9p0478ztxlz4

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:34:
[...]

Was echt een stap terug van het origineel helaas. Niet zo heel leuk spel.
In welk opzicht? Heb het origineel gespeeld en was wel benieuwd naar deze game. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:35:
[...]

In welk opzicht? Heb het origineel gespeeld en was wel benieuwd naar deze game. :)
Het origineel was inderdaad een fantastische platformer. Super Meat Boy Forever is een autorunner. Levels worden random gegenereerd. Alles wat het origineel leuk maakte is in de nieuwe game niet aanwezig. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 10:44 ]

Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:41:
[...]

Het origineel was inderdaad een fantastische platformer. Super Meat Boy Forever is een autorunner. Alles wat het origineel leuk maakte is in de nieuwe game niet aanwezig. |:(
Serieus? Een autorunner?... oké dan, bizarre keus :)

• Timothy3000
Jep. Screenrant verwoord het beter dan ik kan:
Super Meat Boy Forever is a departure from the previous title in gameplay, however, and this is where the game really struggles to live up to the reputation of its predecessor. Instead of stages that are intricately and deliberately designed, there are now randomly-generated levels that are created from different puzzle chunks that are strung together. The intention is for infinite replayability, which seems like it works, but it's an infinite replayability of poorly-made stages. Super Meat Boy Forever is just a procession of split-timing death puzzles, which aren't any fun to complete, thanks to the shift from platformer to auto-runner.
Ik vond het origineel ook fantastisch. Hier kon ik helemaal niets mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 10:46 ]

Stel games in de queue gegooid en een paar updates te installeren maar mijn Xbox kwam weer niet boven de 70 a 80 Mbps... Dus ik denk laat ik toch eens kijken of het helpt als ik handmatig poorten forward op mijn modem. Maar eenmaal ingelogd zie ik dat de Xbox op een 100 Mbps link zit! Kabel er uit en weer terug gestoken, hoppa download gaat met 220 Mbps 8)7
Even in de gaten houden maar of hij dat vaker doet, wellicht is de kabel niet helemaal jofel.

Gamertag: FinrazielNL

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:33
Finraziel schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:47:
Stel games in de queue gegooid en een paar updates te installeren maar mijn Xbox kwam weer niet boven de 70 a 80 Mbps... Dus ik denk laat ik toch eens kijken of het helpt als ik handmatig poorten forward op mijn modem. Maar eenmaal ingelogd zie ik dat de Xbox op een 100 Mbps link zit! Kabel er uit en weer terug gestoken, hoppa download gaat met 220 Mbps 8)7
Even in de gaten houden maar of hij dat vaker doet, wellicht is de kabel niet helemaal jofel.
Hier zat ie vandaag gewoon lekker te pendelen tussen de 10 en 250 Mbps 8)7

Gamertag: timmie271

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 00:29
Control Ultimate edition maar in de sale gekocht, eigenlijk omdat ik de DLC nog graag wilde spelen. Heb vorig jaar de game cadeau gekregen bij mijn Nvidia RTX 2070 super. Al genoten van de game op de pc met volledige raytracing.

De game opgestart op mijn seris X, en hoewel de game al schitterend en leuk was op mijn pc geniet ik er op de Series X echt enorm van! Speel op de performance mode, omdat de game toch te snel gaat om echt te genieten van Raytracing. Athans, liever 60 fps dan 30 fps.

En WAUW! wat een dijk van een game is het ook. De grafische stijl spreekt me echt enorm aan. De belichting, het minimalistsche, maar consistente kleurgebruik, de gigantische witte kapitalen die in beeld springen bij het betreden van een nieuw gebied ondersteunt door een hevige bas. Als visueel vormgever & ui/ux'er geniet ik er echt enorm van. De game komt echt geweldig tot zijn recht op een OLED met de volle kleuren en contrasten.

Het is denk ik voor het eerst dat ik echt geniet van mijn Series X ondanks dat ik AC Valhalla, COD Cold War, Watch dogs legion, Gears, Forza etc. ook al gespeeld heb. Wellicht komt het ook omdat deze games meer "the same old" zijn. En ik de helft van de games ook al op de One X gespeeld heb. Voor de mensen die Control nog niet gespeeld hebben. De 60fps upgrade ten opzichte van de Gamepass variant (en DLC) zijn de 20 euro echt dubbel en dwars waard imho.
swoutr schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:42:
Control Ultimate edition maar in de sale gekocht, eigenlijk omdat ik de DLC nog graag wilde spelen. Heb vorig jaar de game cadeau gekregen bij mijn Nvidia RTX 2070 super. Al genoten van de game op de pc met volledige raytracing.

De game opgestart op mijn seris X, en hoewel de game al schitterend en leuk was op mijn pc geniet ik er op de Series X echt enorm van! Speel op de performance mode, omdat de game toch te snel gaat om echt te genieten van Raytracing. Athans, liever 60 fps dan 30 fps.

En WAUW! wat een dijk van een game is het ook. De grafische stijl spreekt me echt enorm aan. De belichting, het minimalistsche, maar consistente kleurgebruik, de gigantische witte kapitalen die in beeld springen bij het betreden van een nieuw gebied ondersteunt door een hevige bas. Als visueel vormgever & ui/ux'er geniet ik er echt enorm van. De game komt echt geweldig tot zijn recht op een OLED met de volle kleuren en contrasten.

Het is denk ik voor het eerst dat ik echt geniet van mijn Series X ondanks dat ik AC Valhalla, COD Cold War, Watch dogs legion, Gears, Forza etc. ook al gespeeld heb. Wellicht komt het ook omdat deze games meer "the same old" zijn. En ik de helft van de games ook al op de One X gespeeld heb. Voor de mensen die Control nog niet gespeeld hebben. De 60fps upgrade ten opzichte van de Gamepass variant (en DLC) zijn de 20 euro echt dubbel en dwars waard imho.
Topspel d:)b
Ik heb hem trouwens van begin tot eind op quality mode gespeeld.
Vond de 30fps geen belemmering, de aim acceleration van de wapens vond ik een grotere uitdaging...
Ray tracing vond ik wel echt een enorme meerwaarde aan de game geven, maakt alles zoveel realistischer.
En dan doel ik niet enkel op de reflecties van voorwerpen, maar ook op de realistische reflecties van lichtval :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Weet iemand hoe ik van de local cache is almost full melding af kom?
Heb m'n console nu net een maand en heb al ruim 1,5 week last van die melding.

Heb nog genoeg vrije ruimte, heb al geprobeerd de blu-ray cache te legen (ook al speel ik die niet af). Ook de power er een nacht af helpt niet.

Andere opties?
En waarom wordt de cache niet vanzelf geleegd?

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 00:29
justifire schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:47:
[...]

Topspel d:)b
Ik heb hem trouwens van begin tot eind op quality mode gespeeld.
Vond de 30fps geen belemmering, de aim acceleration van de wapens vond ik een grotere uitdaging...
Ray tracing vond ik wel echt een enorme meerwaarde aan de game geven, maakt alles zoveel realistischer.
En dan doel ik niet enkel op de reflecties van voorwerpen, maar ook op de realistische reflecties van lichtval :9
Als je 30 minuten op 30 fps speelt merk je het ook een stuk minder, maar omdat ik de game al met volledige raytracing heb gespeeld op PC verkies ik nu toch de 60 fps. Ik heb de "Quality" mode ook even geprobeerd, maar het viel me op dat niet alle RT functies die in de PC versie zitten ook in de Series X versie zitten, waaronder RT shadows.

Ik hoop dat AMD snel met hun Fidelity FX naar de Series X komt. Scheelt een hoop performance.
Heb de game op PC gespeeld met DLSS. 55/80 fps op 1440p alles Maxed out. Maar native 1440p haalde ik denk ik rond de 35/50 fps.

Tot die tijd zal ik denk ik vaak performance boven quality kiezen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik krijg met dishonored 1 hoofdpijn. Ik kan nergens motion-blur of iets in die richting uitzetten. Iemand nog tips?
Farabi schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:14:
Ik krijg met dishonored 1 hoofdpijn. Ik kan nergens motion-blur of iets in die richting uitzetten. Iemand nog tips?
Die game vond ik ook onspeelbaar op de Xbox...

• Farabi
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:32:
[...]

Die game vond ik ook onspeelbaar op de Xbox...
Had op de pc hetzelfde destijds.
swoutr schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:42:

Als je de Ultimate versie hebt, werkt dat dan ook met de save game van de normale versie of moet je dan alles opnieuw spelen?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:48
uchiha tijntje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:35:
[...]

Als je de Ultimate versie hebt, werkt dat dan ook met de save game van de normale versie of moet je dan alles opnieuw spelen?
Je hebt toch ook ps5? Daar is tie gratis.
giantgiantus schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:37:
[...]

Je hebt toch ook ps5? Daar is tie gratis.
Haha nee die heb ik niet. :) Misschien komt die er ooit nog, maar dan pas denk ik op zijn vroegst midgen.

Maar ook al was Control gratis, vroeg me af of het een volledig “nieuwe” game is of dat je je save game kunt gebruiken van de originele game. Vond het wel gewoon een prima spel (zeker niet de beste van Remedy) en wil best de DLC proberen als de Ultimate versie ongeveer even duur is als de losse DLC en ik mijn save game kan gebruiken.

uchiha tijntje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:56:
[...]

Haha nee die heb ik niet. :) Misschien komt die er ooit nog, maar dan pas denk ik op zijn vroegst midgen.

Maar ook al was Control gratis, vroeg me af of het een volledig “nieuwe” game is of dat je je save game kunt gebruiken van de originele game. Vond het wel gewoon een prima spel (zeker niet de beste van Remedy) en wil best de DLC proberen als de Ultimate versie ongeveer even duur is als de losse DLC en ik mijn save game kan gebruiken.
Ik vermoed van niet want je kunt control en control ultimate ook tegelijk geïnstalleerd hebben (ik had eerst per ongeluk de verkeerde geïnstalleerd). Dus voor de Xbox lijken het twee verschillende games te zijn.

... Ah, nee, kan helaas niet dus: https://www.gamesradar.co...d-xbox-series-x-versions/

Je zou het ook kunnen zien als mogelijkheid om de achievements opnieuw te halen :+

Finraziel schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:06:
[...]

Ik vermoed van niet want je kunt control en control ultimate ook tegelijk geïnstalleerd hebben (ik had eerst per ongeluk de verkeerde geïnstalleerd). Dus voor de Xbox lijken het twee verschillende games te zijn.

... Ah, nee, kan helaas niet dus: https://www.gamesradar.co...d-xbox-series-x-versions/

Je zou het ook kunnen zien als mogelijkheid om de achievements opnieuw te halen :+
Haha. Ja dat gaan we dan niet doen :). Daarom heb ik ook nog niet de DLC gekocht. Vanwege dit soort acties. Jammer want ik vind Remedy zelf wel prima. Maar 505 games gun ik mijn geld niet.

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2025
Is er eigenlijk al een manier om op je Mac remote play te spelen op je series x ?
SteffanS schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:28:
Is er eigenlijk al een manier om op je Mac remote play te spelen op je series x ?
Volgens mij niet. Een vriend van mij heeft op een of andere manier Windows geïnstalleerd op zijn Mac en daarna kan hij via de beta app wel streamen.

SteffanS schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:28:
Bootcamp of virtual machine installeren. Helaas werkt Onecast niet met de Series X.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 18:43
Zijn er toevallig meer Tweakers die 'last' hebben van deze grafische bug / artifact?

Toevallig heb ik hem nu al een aantal keren voorbij zien komen tijdens het spelen van 'Outriders'.

Meer info op Reddit: https://www.reddit.com/r/...or_sign_of_gpu_artifacts/

[ Voor 20% gewijzigd door Yonix op 10-04-2021 16:20 ]

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:19
Weten jullie of er een instelling is om de HUD van verschillende games groter te maken?

Nu heb ik een leuke 4K tv, 65 inch. Maar op de Xbox series X zijn de menuutjes echt heel klein en moeilijk leesbaar soms.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Wil ik net naar Justice League gaan kijken, dus gehuurd op Xbox voor 6 euro. Best te doen voor de UHD versie.

Echter geen geluid between van begin af aan al. Video app gesloten, opnieuw gestart....niks! Blijft gewoon hangen. Weer opnieuw de app starten, reboot ie de hele console. What the fuck man!

En nog steeds geen geluid! Gvd.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 10-04-2021 20:52 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:59
devilsnight schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:49:
Wil ik net naar Justice League gaan kijken, dus gehuurd op Xbox voor 6 euro. Best te doen voor de UHD versie.

Echter geen geluid between van begin af aan al. Video app gesloten, opnieuw gestart....niks! Blijft gewoon hangen. Weer opnieuw de app starten, reboot ie de hele console. What the fuck man!

En nog steeds geen geluid! Gvd.
Ik heb een paar keer gehad dat "een spel het geluid van de xbox vasthoudt".
Na bijvoorbeeld Wreckfest te hebben gespeeld, daarna een ander spel spelen en dat spel heeft dan geen geluid. Terug naar Wreckfest -> wèl geluid. Wreckfest killen, nieuw spel opstarten en dan heeft het nieuwe spel wel geluid. Dit heb ik een paar keer meegemaakt.
zetje01 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:38:
[...]

Ik heb een paar keer gehad dat "een spel het geluid van de xbox vasthoudt".
Na bijvoorbeeld Wreckfest te hebben gespeeld, daarna een ander spel spelen en dat spel heeft dan geen geluid. Terug naar Wreckfest -> wèl geluid. Wreckfest killen, nieuw spel opstarten en dan heeft het nieuwe spel wel geluid. Dit heb ik een paar keer meegemaakt.
Maar dat is het bizarre nu. Geen enkele game draait, hard reset al gedaan. De trailer van de film in de tv and movies app werkt prima met geluid en al, de film niet. Niet met tv geluid, wel met headphones. Gewoon echt wtf.

Xbox support (zijn dat tegenwoordig nog wel echt Xbox mensen) raden me aan een volledige reset te doen waarbij ik mijn geïnstalleerde games wel behoudt.

• zetje01
devilsnight schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:48:
[...]

Maar dat is het bizarre nu. Geen enkele game draait, hard reset al gedaan. De trailer van de film in de tv and movies app werkt prima met geluid en al, de film niet. Niet met tv geluid, wel met headphones. Gewoon echt wtf.

Xbox support (zijn dat tegenwoordig nog wel echt Xbox mensen) raden me aan een volledige reset te doen waarbij ik mijn geïnstalleerde games wel behoudt.
"geen enkele game draait" ja, dat had ik ook als ik dat tweede spel opstartte ... maar toch geen geluid omdat Wreckfest (in quickresume) "het geluid had vastgehouden" . Maar goed.het was maar een hint.

Verder zou ik eerst in jouw geval de hdmi-instellingen en geluidsinstellingen van zowel xbox als tv bekijken.
Ik bedoel, voordat je de boel gaat resetten.
zetje01 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:55:
[...]

"geen enkele game draait" ja, dat had ik ook als ik dat tweede spel opstartte ... maar toch geen geluid omdat Wreckfest (in quickresume) "het geluid had vastgehouden" . Maar goed.het was maar een hint.

Verder zou ik eerst in jouw geval de hdmi-instellingen en geluidsinstellingen van zowel xbox als tv bekijken.
Ik bedoel, voordat je de boel gaat resetten.
Misschien is het toch die issue geweest man. Ik deed nog een keer de hard reboot, heb Shadow Tactics opgestart en weer afgesloten. Heb quit gedaan bij de settings app en toen hoorde ik ineens geluid bij de film. Wel mega raar dat de trailer gewoon geluid gaf. Nou ja, zal wel. Ik huur haast nooit films, dus echt vaak zal ik de movies app niet gebruiken.

Nu movie time! En dit gaat een latertje worden haha.
Vorige week Wasteland 3 weer opgepakt om hem op Supreme Jerk uit te spelen en alle achievements die ik had gemist bij elkaar te sprokkelen. Vandaag uitgespeeld en hem op 1000GS gezet. Echt een enorm leuke uitdaging als je van het genre houdt. Elke move, met name in de eerste 50% van de game, is echt gewoon van belang. 1 slechte keuze en drie turns later ben je volledig geowned. Erg leuk, omdat het nooit oneerlijk aanvoelt. Maar ik ben wel iemand die elke side missie ook speelt, dus na een tijdje (rond de helft van de game) ben je wel een redelijk hoog level voor de mainstory quests. Nooit echt OP, maar ook zeker niet meer van glas zoals in de 1e helft. Daarnaast had ik mijn team wel echt goed gebalanceerd qua wapens.

Omdat de collectibles best wel pittig waren (sommigen waren missable als je bepaalde keuzes maakte), had ik een mooi exceldocumentje gemaakt om even goed bij te houden welke zaken echt missable waren zodat ik niet per ongeluk een hele nieuwe run moest doen. :P

Verder is het ook gewoon tof om te zien dat je keuzes wel meer invloed hebben op het verhaal en in setpieces dan in menig game die dat vaak pretenderen te doen. Probleem met mij is dat ik eigenlijk altijd een beetje neig naar een Chaotic Good run in elke RPG. :P

Enige wat ik op het spel aan te merken had is dat de laadschermen op de One X vrij lang waren en je met enige regelmaat van gebied naar gebied gaat met iedere keer toch een laadscherm. Op de Series X vond ik de laadschermen ook eigenlijk nog best wel lang.

MS heeft met InXile er een mooie studio bij. Ben erg benieuwd naar hun volgende game met de kracht van de Series console.

En in best veel games moet ik tegenwoordig aan @justifire denken... (naam van de gun)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UB83tNsUTT_2nBy-FAusbZS1qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IW22d1TEMR59TtF52zdVG95G.png?f=fotoalbum_large

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-01 19:45
Ik heb na t lezen van wat positieve berichten hier Alan Wake maar eens gedownload. Man man man, wat een vette titel zeg.

Was vanavond alleen thuis vandaag, headphones op een gaan. Net episode twee uit. _/-\o_

Graphics kunnen echt nog prima mee voor een 360 titel trouwens.
Halo 2 campaign finished. Verder met Halo 3. Wil alle campaigns voltooid hebben voordat Infinite uitkomt.

Halo 5 heb ik al uitgespeeld, dus enkel 3 en 4 nog.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-01 17:57
Rivanov schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:36:
Halo 2 campaign finished. Verder met Halo 3. Wil alle campaigns voltooid hebben voordat Infinite uitkomt.

Halo 5 heb ik al uitgespeeld, dus enkel 3 en 4 nog.
Dus je slaat ODST over? ;)

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 00:24
Graft schreef op zondag 11 april 2021 @ 01:26:
Ik heb na t lezen van wat positieve berichten hier Alan Wake maar eens gedownload. Man man man, wat een vette titel zeg.

Was vanavond alleen thuis vandaag, headphones op een gaan. Net episode twee uit. _/-\o_

Graphics kunnen echt nog prima mee voor een 360 titel trouwens.
Net eens bekeken op youtube.
Ik zou hier zitten roepen denk ik van de schrik 😂🤣

• timmie271
Dioscuri schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:22:
[...]

Dus je slaat ODST over? ;)
En reach :P

Al hoort Reach voor CE en 3 ODST is losstaand wat zich inderdaad afspeelt tussen 2 en 3 :).

Hier eergisteren halo 3 x360 op 100% gezet. Hoef ik mij geen zorgen meer te maken over sluitende servers in December. Halo Wars ga ik alleen de definitive Edition van spelen en niet de originele.

• Richie B
  • Laatst online: 06-11-2025
Wat is er mis met de series X versie van Outriders tov de PS5 versie...Op de PS5 loopt het spel perfect, geen storingen niks, enkel de bekende coilwhine uit de console zelf ;). Maar op de series X heeft hetzelfde spel last van artifact problemen in water of met regendruppels. Ook komen deze zelfde gekleurde "storingen" voor bij The Medium en Fortnite...Maar op PS5 niet.
Er wordt geroepen dat het een Unreal Engine ding is, maar waarom zie ik dit dan niet op de PS5 terug?

Zal er dan toch gewoon een design fout zitten mbt de hardware in die Series X ? Het duikt bij veel mensen op, maar niet perse bij hetzelfde spel (ik had bv. bij Gears 5 weer helemaal geen last, of Horizons 4, en andere mensen weer wel, ik bij Warzone, Outriders, en weer een groep niet)
het is een vaag iets
Richie B schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:39:
Wat is er mis met de series X versie van Outriders tov de PS5 versie...Op de PS5 loopt het spel perfect, geen storingen niks, enkel de bekende coilwhine uit de console zelf ;). Maar op de series X heeft hetzelfde spel last van artifact problemen in water of met regendruppels. Ook komen deze zelfde gekleurde "storingen" voor bij The Medium en Fortnite...Maar op PS5 niet.
Er wordt geroepen dat het een Unreal Engine ding is, maar waarom zie ik dit dan niet op de PS5 terug?

Zal er dan toch gewoon een design fout zitten mbt de hardware in die Series X ? Het duikt bij veel mensen op, maar niet perse bij hetzelfde spel (ik had bv. bij Gears 5 weer helemaal geen last, of Horizons 4, en andere mensen weer wel, ik bij Warzone, Outriders, en weer een groep niet)
het is een vaag iets
Wat bedoel je precies met artifacts en gekleurde storingen?

• timmie271
devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:59:
[...]

Wat bedoel je precies met artifacts en gekleurde storingen?
Denk dat van de onderstaande link.

https://answers.microsoft...-a8e3-b7c34937dbc2?auth=1

[ Voor 11% gewijzigd door timmie271 op 11-04-2021 12:10 ]

• Richie B
  • Laatst online: 06-11-2025
ja exact dat, er klopt gewoon iets niet. Dit heeft niks met de Unreal Engine te maken Reddit staat er vol mee. en dit is niet het enige spel wat het vertoont. Op PS5 totaal geen last, niks nada. Maar de Xbox is mijn main console dus daarom baal ik als een stekker, MS geeft ook totaal geen verklaring. Ja je kan een nieuwe krijgen...ik heb nu de 2e unit, en die is net zo.

• timmie271
Richie B schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:14:
[...]

ja exact dat, er klopt gewoon iets niet. Dit heeft niks met de Unreal Engine te maken Reddit staat er vol mee. en dit is niet het enige spel wat het vertoont. Op PS5 totaal geen last, niks nada. Maar de Xbox is mijn main console dus daarom baal ik als een stekker, MS geeft ook totaal geen verklaring. Ja je kan een nieuwe krijgen...ik heb nu de 2e unit, en die is net zo.
Hier verder nog nergens last van gehad, maar goed speel dan ook heel veel 360 games op het moment dus dat telt dan ook niet :P

Maar in je eerder genoemde Gears 5 en FH4 heb ik geen problemen gehad op de XSX in ieder geval.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:48
[...]

Ik snap dat idee van “main” console niet. Ik speel gewoon de games waar ze het best te spelen zijn.

In algemene zin vind ik de software van de xsx nog erg buggie aanvoelen. Ps5 nooit ergens last van, ook niet met quick resume. Met xsx werkt t vaker niet dan wel. Het liefst zou ik het helemaal uitzetten want geopende games geeft ook problemen met downloadsnelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door giantgiantus op 11-04-2021 12:26 ]

• Timothy3000
Kan ik me ook helemaal in vinden. Heb dezelfde ervaring.

Dat geopende games / Quick Resume downloads langzamer maakt haalt voor mij voor nu ook de hele waarde van QR weg. Zodra dat gepatcht is ga ik het pas echt gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 11-04-2021 12:46 ]

Ik snap dat het vervelend is als je een game wilt downloaden de snelheid gecapped wordt. Maar hoe vaak download je nu iets ten opzichte van dat je een of meerdere spellen opstart die wel het nut hebben van QR? In mijn geval wegen de voordelen ruim op tegen dat ene nadeel dat heel makkelijk is op te lossen met 2 handelingen.

• timmie271
Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:45:

Dat geopende games / Quick Resume downloads langzamer maakt haalt voor mij voor nu ook de hele waarde van QR weg. Zodra dat gepatcht is ga ik het pas echt gebruiken.
Geopende games is logisch toch? :?

De bandbreedte van de opslag moet dan verdeeld worden... Bij QR zou dat niet moeten idd. Al hangt het er ook vanaf of het spel nog draait in de achtergrond of dat het spel op inactief staat zoals na het herstarten van de Xbox. Hier stond blijkbaar een maand of 2 AC3 in de QR en downloads waren gewoon maximaal.
giantgiantus schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:23:
[...]

Ik snap dat idee van “main” console niet. Ik speel gewoon de games waar ze het best te spelen zijn.

In algemene zin vind ik de software van de xsx nog erg buggie aanvoelen. Ps5 nooit ergens last van, ook niet met quick resume. Met xsx werkt t vaker niet dan wel. Het liefst zou ik het helemaal uitzetten want geopende games geeft ook problemen met downloadsnelheid.
Hier nergens last van behalve bij games die de verbinding breken met de server en weer opnieuw moeten connecten. Het werkte hier vandaag ook gewoon bij Far Cry 2.

En ook geen last van buggie software.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24

Phydomir

Dennis

Richie B schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:39:

het is een vaag iets
Hier ook nergens last van. Als het echt een design fout zou zijn dan denk ik dat je het echt nog veel vaker tegen zou komen lijkt me.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:49:
Weet iemand hoe ik van de local cache is almost full melding af kom?
Heb m'n console nu net een maand en heb al ruim 1,5 week last van die melding.

Heb nog genoeg vrije ruimte, heb al geprobeerd de blu-ray cache te legen (ook al speel ik die niet af). Ook de power er een nacht af helpt niet.

Andere opties?
En waarom wordt de cache niet vanzelf geleegd?
Inmiddels is de cache full. Kan nog steeds gamen, maar hoe dat nu op te schonen is... Vind online wel de optie om een full reset te doen, maar dat lijkt mij nogal kansloos... Ben ik ook al mijn settings kwijt.
Iemand een oplossing?

• timmie271
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:17:
[...]

Inmiddels is de cache full. Kan nog steeds gamen, maar hoe dat nu op te schonen is... Vind online wel de optie om een full reset te doen, maar dat lijkt mij nogal kansloos... Ben ik ook al mijn settings kwijt.
Iemand een oplossing?
Lees meer meldingen erover inclusief de one serie.

Heb je de powerknop op de Xbox zelf al geprobeert door die 10 seconden ingedrukt te houden (dan gaat ie ook uit)? Dan zou die de boel ook leeg moeten maken. En ja officieel hoort dat automatisch te gebeuren....

Verwijderd

timmie271 schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:25:
[...]

Lees meer meldingen erover inclusief de one serie.

Heb je de powerknop op de Xbox zelf al geprobeert door die 10 seconden ingedrukt te houden (dan gaat ie ook uit)? Dan zou die de boel ook leeg moeten maken. En ja officieel hoort dat automatisch te gebeuren....
Zelfs een nacht de power eraf gehad. Daarnaast staat de Xbox niet in standby, maar gaat ie altijd uit. Kan em
dus ook niet remote aanzetten bijv.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:36
[...]

Iemand een oplossing?
Vind bij een Google search 2 manieren om caches op te schonen:

Here’s how to clear cache of your Xbox Series X|S:

Press the Xbox button on your controller, go to the ‘Profile & system’ panel, and select ‘Settings;’
Scroll down to ‘System’ and select ‘Console info;’
Click on ‘Reset console’ and then pick ‘Reset and Keep My Games & Apps.’

En

Press the Xbox button in the middle of your controller and cycle all the way to the right in the new menu to your profile.
Click the “Settings” option.
Click the “Devices and Connections” option.
Click “Blu-Ray” in the new menu.
Click “Persistent Storage.”
Then click “Clear Persistent Storage.”

Heb met beide geen ervaring, maar wellicht een poging waard, ingewikkeld lijkt het niet te zijn.

• timmie271
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:36:
[...]

Zelfs een nacht de power eraf gehad. Daarnaast staat de Xbox niet in standby, maar gaat ie altijd uit. Kan em
Profiel verwijderen en opnieuw downloaden?

Xbox herstarten via settings of startknopmenu?

Dat zijn de enige dingen die ik nog kan verzinnen verder... Naja en de mogelijke factory reset, al lees ik dat dat ook niet altijd helpt.

• timmie271
Powder Toastman schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:38:
[...]

Press the Xbox button on your controller, go to the ‘Profile & system’ panel, and select ‘Settings;’

En

Press the Xbox button in the middle of your controller and cycle all the way to the right in the new menu to your profile.

Heb met beide geen ervaring, maar wellicht een poging waard, ingewikkeld lijkt het niet te zijn.
Dat 2e had ie al geprobeerd en 1e wilde ie nog niet aan beginnen als ik het goed begreep :P

Verwijderd

Powder Toastman schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:38:
[...]

En

Je hebt mijn bericht van gisteren niet gelezen denk ik. ;)

En die reset vind ik geen oplossing, ben dan al mijn voorkeuren kwijt.
Wil niet elke maand mijn console resetten.
[...]

Ik heb nergens last van hoor. Dus zo “algemeen” is het allemaal niet.

Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:45:

In de nieuwe update komt een Suspend mode. Ik heb die al aangezien ik in de Alpha Skip Ahead groep zit, en dat werkt super. Als ik een game download geeft hij netjes in de Queue aan dat een game actief is in de achtergrond waardoor de snelheid gecapped wordt. Vanuit de Queue kun je de game dan Suspenden en voila, de volle 500Mbit wordt gebruikt.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 06:49
[...]

Iemand een oplossing?
Die melding ken ik alleen van de tijd dat ik een pi-hole draaide en die bepaalde sites tegen hield waardoor de Xbox zijn cache niet kon syncen. Waarschijnlijk haal je ook geen achievements, want die zijn afhankelijk van die sync.
Zet de Xbox eens handmatig op dns 1.1.1.1

Anders alles onder Xbox live whitelisten zoals gemeld op https://discourse.pi-hole...y-whitelisted-domains/212

[ Voor 9% gewijzigd door SunnieNL op 11-04-2021 13:55 ]

• zetje01
[...]

Mijn xbox gaat ook uit, maar is prima met de controller op te starten.
[...]

Power eraf is niet hetzelfde als hard reset via de powerbutton.
Met den hard reset via ce powerbutton worden de instellingen trouwens gewoon behouden, dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)
Nog een tip mijnerzijds : ga eens naar settings->network->advanced->clear cache
Heeft hier in het verleden 99% van de fouten verholpen.

Ik heb amper Outriders gespeeld, maar dat ziet er wel echt kut uit zeg, zoiets mag niet. Gelukkig heb ik dit nog niet in games meegemaakt. Wel dat rare witte artifact effect in de hoeken van het scherm soms. Ik had het met We happy Few, maar gelukkig laatste tijd ook niet meer gehad in games.

Wel merk ik dat de refresh rate van 120hz soms echt voor irritante flickering zorgt, maar dit schijnt dan weer ook door VRR van de tv te komen ofzo. I don't know, maar al die kleine foutjes zijn wel jammer. Beter fixen ze het, ervan uitgaande dat het gefixt kan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 11-04-2021 14:27 ]

Rivanov schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:51:
[...]

In de nieuwe update komt een Suspend mode. Ik heb die al aangezien ik in de Alpha Skip Ahead groep zit, en dat werkt super. Als ik een game download geeft hij netjes in de Queue aan dat een game actief is in de achtergrond waardoor de snelheid gecapped wordt. Vanuit de Queue kun je de game dan Suspenden en voila, de volle 500Mbit wordt gebruikt.
Kun je echt elke game die in de QR staat op die manier sluiten? Want dat is iets wat me wel stoort. Stel je hebt 5 of meer games in QR staan en je wilt eigenlijk gewoon alle games sluiten. Als je ze niet meer uit je hoofd weet is het zeer vervelend en omslachtig hoe je de games moet gaan sluiten. Stel het is maanden geleden en je weet het niet meer.....dan kun je al games op gaan starten en sluiten om zeker ervan te zijn dan geen enkele game meer in QR staat.

Dus zie jij een soort lijstje van alle huidige QR games?
devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:30:
[...]

Kun je echt elke game die in de QR staat op die manier sluiten? Want dat is iets wat me wel stoort. Stel je hebt 5 of meer games in QR staan en je wilt eigenlijk gewoon alle games sluiten. Als je ze niet meer uit je hoofd weet is het zeer vervelend en omslachtig hoe je de games moet gaan sluiten. Stel het is maanden geleden en je weet het niet meer.....dan kun je al games op gaan starten en sluiten om zeker ervan te zijn dan geen enkele game meer in QR staat.

Dus zie jij een soort lijstje van alle huidige QR games?
Nee, je krijgt gewoon de melding dat een game op de achtergrond de downloadsnelheid capped. Je kunt dan Suspend Game kiezen wat de game in QR modus zet. Nu moet je handmatig de game afsluiten om de volledige downloadsnelheid te krijgen, maar dan verlies je Quick Resume. Nu niet meer met Suspend.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31
devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:25:
[...]
Wel merk ik dat de refresh rate van 120hz soms echt voor irritante flickering zorgt, maar dit schijnt dan weer ook door VRR van de tv te komen ofzo. I don't know, maar al die kleine foutjes zijn wel jammer. Beter fixen ze het, ervan uitgaande dat het gefixt kan worden.
Kan het niet ook zijn dat de implementatie van VRR op de TV zelf het issue is?

Ik heb tot heden geen flikkering opgemerkt op mijn XSX in combinatie met mijn Samsung Q80T.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Verwijderd

SunnieNL schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:51:
[...]

Die melding ken ik alleen van de tijd dat ik een pi-hole draaide en die bepaalde sites tegen hield waardoor de Xbox zijn cache niet kon syncen. Waarschijnlijk haal je ook geen achievements, want die zijn afhankelijk van die sync.
Zet de Xbox eens handmatig op dns 1.1.1.1

Anders alles onder Xbox live whitelisten zoals gemeld op https://discourse.pi-hole...y-whitelisted-domains/212
Hoppa! Dat was em! _/-\o_
Whitelist aangepast in de Pihole en kreeg ook idd gelijk een hele sloot meldmeldingen van achievements. 😎
Ook weer opgelost! Dank! d:)b
Rivanov schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:44:
[...]

Nee, je krijgt gewoon de melding dat een game op de achtergrond de downloadsnelheid capped. Je kunt dan Suspend Game kiezen wat de game in QR modus zet. Nu moet je handmatig de game afsluiten om de volledige downloadsnelheid te krijgen, maar dan verlies je Quick Resume. Nu niet meer met Suspend.
Dat is wel nice. Maar damn, ik hoop echt dat ze een manier kunnen vinden om gewoon een lijst te tonen van alle games in de QR queue zeg maar.
Thalaron schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:49:
[...]

Kan het niet ook zijn dat de implementatie van VRR op de TV zelf het issue is?

Ik heb tot heden geen flikkering opgemerkt op mijn XSX in combinatie met mijn Samsung Q80T.
Klopt hoor. Ik had geloof ik op AVS gelezen dat dit een LG OLED issue is. VRR uit zetten vind ik geen optie wanneer we nog altijd games hebben met onregelmatige framerates. Maar refresh rate van 120 naar 60hz zetten kan wel, ik baal er wel van, maar ja.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:05:
[...]

Dat is wel nice. Maar damn, ik hoop echt dat ze een manier kunnen vinden om gewoon een lijst te tonen van alle games in de QR queue zeg maar.
En een aantal games kunnen beschermen tegen overschrijven. Ik geloof dat er minimaal plek is voor 5 games, dus zeg, maximaal 3 games een beschermde status.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

timmie271 schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:53:
[...]

Geopende games is logisch toch? :?

De bandbreedte van de opslag moet dan verdeeld worden... Bij QR zou dat niet moeten idd. Al hangt het er ook vanaf of het spel nog draait in de achtergrond of dat het spel op inactief staat zoals na het herstarten van de Xbox. Hier stond blijkbaar een maand of 2 AC3 in de QR en downloads waren gewoon maximaal.
Eerlijk gezegd ben ik het daar niet echt mee eens. Die SSD zou 2400 MB/s aan moeten kunnen. De download wordt gecapt op 40 Mbps, oftewel 5 MB/s... Ik geloof er eigenlijk niet zoveel van dat die download niet rustig 5-10 keer zo hard zou moeten kunnen zonder significante impact op de game te hebben. Ze kunnen het game proces ook gewoon een hogere prioriteit geven dan het download proces, dat zit gewoon in Windows, zou me eigenlijk zeer verbazen als dat niet al zo is.
En al zou het toch de game te zeer beïnvloeden, dan zou het toch op zijn minst moeten kunnen als je in het menu staat en de game dus niet eens kunt zien.

Het is fijn dat ze (ooit) met een workaround komen en het is ook niet dat ik het nou zo'n probleem vindt, maar ik kan het ook eigenlijk niet goed praten.

Wat betreft die artifacts in Outriders, heb je die vrijwel de hele tijd? Of maar zo af en toe of op specifieke plekken? Heb net een kleine 2 uur de game gespeeld en mij is in ieder geval niks opgevallen. Ook in the Medium is me niks opgevallen maar ik ben dan ook niet heel kritisch dus kan zijn dat ik het gemist heb. Maar die kleurige flitsen vallen echt op, dat had ik denk ik wel gezien.

Kan het overigens niet meer testen want heb de game er net gelijk afgegooid. De moeilijkheidsgraad knalt alle kanten op, van slaapverwekkend tegen normale gastjes tot ineens schijnbaar schier onmogelijk tegen altered. Ben tot de eerste boss gekomen (electrodude) en na een aantal keer dood gegaan te zijn concludeerde ik dat ik het spel eigenlijk gewoon niet leuk genoeg vind om te proberen voorbij die gast te komen. Heb wel leukere games te spelen. Vind het eigenlijk jammer dat de game mijn tijd zo verkwist heeft met die superlange intro voordat het zijn ware aard liet zien.

Finraziel schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:28:
[...].

Kan het overigens niet meer testen want heb de game er net gelijk afgegooid. De moeilijkheidsgraad knalt alle kanten op, van slaapverwekkend tegen normale gastjes tot ineens schijnbaar schier onmogelijk tegen altered. Ben tot de eerste boss gekomen (electrodude) en na een aantal keer dood gegaan te zijn concludeerde ik dat ik het spel eigenlijk gewoon niet leuk genoeg vind om te proberen voorbij die gast te komen. Heb wel leukere games te spelen. Vind het eigenlijk jammer dat de game mijn tijd zo verkwist heeft met die superlange intro voordat het zijn ware aard liet zien.
Klinkt als mijn ervaring.
Totdat ik het nog een goede tweede kans gaf, wat betere gear kreeg en de skilltree wat vrijgespeeld had.
Toen werd het toch wel een leuk spelletje :)

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-01 15:41
Ik ben die artifacts niet tegen gekomen, niet in de outriders(uitgespeeld) en the medium (50 procent gespeeld).
justifire schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:02:
[...]

Power eraf is niet hetzelfde als hard reset via de powerbutton.
Met den hard reset via ce powerbutton worden de instellingen trouwens gewoon behouden, dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)
Nog een tip mijnerzijds : ga eens naar settings->network->advanced->clear cache
Heeft hier in het verleden 99% van de fouten verholpen.
Wat vreemd zeg, ik heb die optie niet hier. Ik dacht ik ga dit eens proberen, want wederom doet het geluid het niet tijdens die trash movies & TV app.

• SunnieNL
justifire schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:50:
[...]

Totdat ik het nog een goede tweede kans gaf, wat betere gear kreeg en de skilltree wat vrijgespeeld had.
Ik blijf toch hangen in world level 5. Al begin ik op t punt te komen dat ik die mogelijk te makkelijk vind, maar soms zit er ineens een baas bij die ik gewoon niet een kopje kleiner kan maken. Vooralsnog was het vulkaan beest en later een ander monster de enige die ik niet na 5x dood heb gekregen en waar ik de spel wereld even heb laten zakken.

Overigens heb ik nog geen artifacts gezien. Wel heb ik ergens in de opties iets op 0,5 gezet, omdat ik verspringen had in het beeld in de tussen filmpjes (net alsof de frame rate niet klopt) en die setting moest dat oplossen (wat klopt) en heb ik motion blur uitgeschakeld omdat ik er misselijk van werd :p

[ Voor 19% gewijzigd door SunnieNL op 11-04-2021 20:02 ]

Wanneer men een Headphones gebruikt en Dolby Atmos of DTSX heeft aan staan op de Xbox, dan moest in games gewoon stereo gekozen worden, en niet surround toch? Ik meen me te herinneren dat iemand hier dat zei.

Ik ga zo It takes Two spelen en ik zie die optie staan nu.
devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:03:
Wanneer men een Headphones gebruikt en Dolby Atmos of DTSX heeft aan staan op de Xbox, dan moest in games gewoon stereo gekozen worden, en niet surround toch? Ik meen me te herinneren dat iemand hier dat zei.

Ik ga zo It takes Two spelen en ik zie die optie staan nu.
Surround / Home Cinema / 7.1 / 5.1 maar dus geen stereo ;)

justifire schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:30:
[...]

Surround / Home Cinema / 7.1 / 5.1 maar dus geen stereo ;)
Oh dus wel. Ik dacht echt dat iemand zei dat juist omdat je al dolby gebruikt dat je dat niet ook nog eens in de game moet doen. Dan zet ik het gewoon op Surround.

Ik moest trouwens vandaag even iets op mijn One X doen, want ik had hele rare flickering effecten tijdens gameplay in Shadow Tactics. Wilde echt even zien of dit nou aan de XSX lag, nope! Het zit in de game zelf.

Wat ik wel meteen merkte was het verschil met laadtijden, zelfs de logo schermen doen er lang over op One X en ze vliegen eroverheen met XSX. Love it.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 18:01
devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:20:
[...]

Oh dus wel. Ik dacht echt dat iemand zei dat juist omdat je al dolby gebruikt dat je dat niet ook nog eens in de game moet doen. Dan zet ik het gewoon op Surround.

Ik moest trouwens vandaag even iets op mijn One X doen, want ik had hele rare flickering effecten tijdens gameplay in Shadow Tactics. Wilde echt even zien of dit nou aan de XSX lag, nope! Het zit in de game zelf.

Wat ik wel meteen merkte was het verschil met laadtijden, zelfs de logo schermen doen er lang over op One X en ze vliegen eroverheen met XSX. Love it.
Speel je op een OLED met HDMI 2.1 en VRR aan? Dan is het de Tv namelijk (flickering)
FrankoNL schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:37:
[...]

Speel je op een OLED met HDMI 2.1 en VRR aan? Dan is het de Tv namelijk (flickering)
Yep, oled c9. Maar het is in dit geval de game die het doet. Ik had het eerst met Desperados 3, puur tijdens het pauzeren van de game gaf flickering, verder niet tijdens gameplay. Met Shadow Tactics heb ik juist flickering in bepaalde stukken van een map, voornamelijk water, heel apart. Maar op de One X had ik het ook. En op een andere tv zelfs getest, super oud ding en ook daar.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 18:43
Toevallig heb ik dus (in mindere mate) last van het 'Artifact-probleem' waarbij er visuele onregelmatigheden op het scherm verschijnen. Nu heb ik dat alleen nog in 'Outriders' voorbij zien komen - heb nog geen ander spel gespeeld.

Het deed mij denken aan artifacts die veroorzaakt kunnen worden door een onstabiele overclock op je gpu. Ben benieuwd of dat ook de kern van het probleem is en of het simpelweg met een update / patch verholpen kan worden. De Series X staat hier op de grond en heeft voldoende ruimte voor ventilatie, dus het zal niet zo snel met warmte te maken hebben.

Anyhow, we houden het in de gaten en als het erger wordt, dan trek ik aan de bel bij MS. (y)

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 21:40

Bozznl

GT: The Bozzz88

Yonix schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:02:
Toevallig heb ik dus (in mindere mate) last van het 'Artifact-probleem' waarbij er visuele onregelmatigheden op het scherm verschijnen. Nu heb ik dat alleen nog in 'Outriders' voorbij zien komen - heb nog geen ander spel gespeeld.

Het deed mij denken aan artifacts die veroorzaakt kunnen worden door een onstabiele overclock op je gpu. Ben benieuwd of dat ook de kern van het probleem is en of het simpelweg met een update / patch verholpen kan worden. De Series X staat hier op de grond en heeft voldoende ruimte voor ventilatie, dus het zal niet zo snel met warmte te maken hebben.

Anyhow, we houden het in de gaten en als het erger wordt, dan trek ik aan de bel bij MS. (y)
Hier hetzelfde ook klein beetje last. En daarnaast ook van flickering in alle laadschermen van Outriders, maar dat komt geloof ik door mijn Oled CX.

GT: The Bozzz88

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Bozznl schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:36:
[...]

Hier hetzelfde ook klein beetje last. En daarnaast ook van flickering in alle laadschermen van Outriders, maar dat komt geloof ik door mijn Oled CX.
Dat ligt denk ik niet aan je tv, voor de patch release had ik ook geen last van flikkeren in de laadschermen. Post-patch nu wel dus het is een software matig probleem. Zal wel ergens in een komende patch worden aangepakt.

Ik game hier op een LG C9 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Toshirou op 12-04-2021 08:56 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zombie Army 4 van dit weekend gespeeld met mijn zoon; leuk gedaan en draait geweldig op de Series X. Bekende stemactaurs van Strange Brigade die voorbij komen fietsen en de gameplay elementen zijn ongeveer exact hetzelfde (met traps, power ups etc.) maar dat is helemaal niet erg; Strange Brigade was ook een heel leuk co-op spel om te spelen :D

Jammer dat het geen crossplay ondersteunt (als in PC icm Xbox), maar gelukkig heb ik 2 Xboxen (Series X en One X) in huis :9

Xbox Live ID:Notna8310

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

devilsnight schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:20:
[...]

Klopt, maar dat geldt alleen voor headsets die zelf een dedicated Dolby knop hebben op de headset of de amp. Die moet je dan niet gebruiken als je op de Xbox zelf de instelling op Dolby hebt staan. Dan krijg je een soort van min keer min is plus (als je nog iets weet van wiskunde van vroeger).

De mixamps van mijn oude Astro A30 en Astro A50 hebben zo'n knop. In game liet ik dan alles standaard (stereo) staan en dan drukte ik op het Dolby knopje op mijn mixamp voor surround.

Xbox op Stereo > Dolby knop AAN op headset
Xbox op Dolby > Dolby knop UIT op headset.

XBL: MRE Inc

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24

Phydomir

Dennis

justifire schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:50:
[...]

Beetje zonde ja. De eerste twee uur zijn echt heel slecht en totaal niet representatief voor de rest van de game. Als je eenmaal 3 skills hebt unlocked en wat gear krijgt die de skills ook weer beter maken, dan kan je echt hele leuke combinaties maken.
SunnieNL schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:00:

Ik blijf toch hangen in world level 5. Al begin ik op t punt te komen dat ik die mogelijk te makkelijk vind, maar soms zit er ineens een baas bij die ik gewoon niet een kopje kleiner kan maken. Vooralsnog was het vulkaan beest en later een ander monster de enige die ik niet na 5x dood heb gekregen en waar ik de spel wereld even heb laten zakken.
De moeilijkheidsgraad schommelt nogal ja. Maar gelukkig is WT aanpassen heel makkelijk en ook echt geen schande. Al ben ik zelf te koppig om op iets te spelen wat lager is dan wat maximaal kan op dit moment (ben nu lvl 24/WT9).

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Farabi
  • Niet online
merken mensen echt het verschil tussen 60hz en 120hz vrr? ik heb het gevoel dat je je xbox-instelling het best op 60hz kan laten om eventueel flickering en andere issues te voorkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 12-04-2021 13:16 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:46
Farabi schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:11:
merken mensen echt het verschil tussen 60hz en 120hz vrr? ik heb het gevoel dat je je xbox-instelling het best op 60hz kan laten om eventueel flickering en andere issues te voorkomen.
Ben ik met je eens dat 60hZ flickering en andere issues voorkomt, vooral op LG Oleds.

Persoonlijk merk ik echter wel verschil tussen 60hZ en 120hZ, het oogt allemaal net wat vloeiender. Merk het vooral goed bij Halo MP. Of ik er daadwerkelijk beter door game, dat is een 2e ;)
MRE-Inc schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:15:
[...]

Klopt, maar dat geldt alleen voor headsets die zelf een dedicated Dolby knop hebben op de headset of de amp. Die moet je dan niet gebruiken als je op de Xbox zelf de instelling op Dolby hebt staan. Dan krijg je een soort van min keer min is plus (als je nog iets weet van wiskunde van vroeger).

De mixamps van mijn oude Astro A30 en Astro A50 hebben zo'n knop. In game liet ik dan alles standaard (stereo) staan en dan drukte ik op het Dolby knopje op mijn mixamp voor surround.

Xbox op Stereo > Dolby knop AAN op headset
Xbox op Dolby > Dolby knop UIT op headset.
Helder!

Aangezien mijn TB Stealth 700 Gen 2 niet dolby is, kan ik games gewoon op surround zetten. Valt me wel op dat soms deze optie zachter qua volume is dan wanneer ik de game op stereo of TV zet.
Farabi schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:11:
Als ik heel eerlijk ben merk ik het niet heel duidelijk. Ik heb nu Halo, Rainbow Six Siege, Star Wars Squadrons gespeeld en het is soepeler dan 60hz maar dat ik echt van mijn bank flikker van verbazing....nah! Het is dat AV pro's zeggen dat 120hz zelfs voor non supported games toch iets goed doet dat ik het aan laat, maar zodra ik echt flickering in mijn gameplay krijg gooi ik hem terug naar 60hz. VRR laat ik ten alle tijden aan, want in best nog wat games met unlocked framerates heb je hier veel aan.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het verschil is (voor mij) niet zo enorm als tussen 30 en 60, maar nog altijd duidelijk. Ori speel ik echt liever op 120 met een iets lagere grafische setting dan andersom bijvoorbeeld.

ArthurMorgan schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:08:
Het verschil is (voor mij) niet zo enorm als tussen 30 en 60, maar nog altijd duidelijk. Ori speel ik echt liever op 120 met een iets lagere grafische setting dan andersom bijvoorbeeld.
Dat is één van de games die ik meteen kocht op dag 1 (of was ie meteen op Game Pass?) en helaas in de backlog is beland. Ik had wel even op de XSX getest met die 6K downscaled mode en 120fps. Waar merk je vooral verschil in, in Ori 2 met 120hz?

• ArthurMorgan
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:20:
[...]

Dat is één van de games die ik meteen kocht op dag 1 (of was ie meteen op Game Pass?) en helaas in de backlog is beland. Ik had wel even op de XSX getest met die 6K downscaled mode en 120fps. Waar merk je vooral verschil in, in Ori 2 met 120hz?
Het is nog soepeler :)

Maar het is echt een persoonlijke kwestie hoor. Sommigen zien het heel duidelijk, anderen helemaal niet.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik zou het eigenlijk fijn vinden als je per game kon aangeven of je QR wel of niet wil activeren. Bijna alles wat online multiplayer is werkt niet fijn. Lobbies met foutmeldingen, logisch, maar goed en ik zie bugs, bijvoorbeeld een game die laat zien dat je in party chat zit terwijl er geen party actief is. En gezien de snelheid van starten van een game kies ik dus standaard voor quit en start. Soms heb ik echter geen optie quit, en dan blijkt bij starten toch QR actief te zijn.
Single player games daarentegen is het awesome. Dus per game aan kunnen geven, en liefst global default instelbaar zou erg welkom zijn.

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04-2025
Lau26 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:03:
Heeft hier iemand RetroArch 1.9.0. aan de praat gekregen op de "dev-mode'' van de Xbox Series X?
Want ik heb alles al geprobeerd maar ik blijf een "failed to load content''-melding krijgen :S

Ik wilde Mario Kart Double Dash voor de Gamecube aan de praat krijgen maar het lukt maar niet, terwijl het me wel gelukt is in het verleden met versie 1.9.1., maar die doet het nu ineens ook niet meer |:(

Ik heb alles al geprobeerd: de ''sys''-map kopieren naar de dolphin-emu map onder de RetroArch-map, de gamecube iso's verwijderen en opnieuw kopieren, allerlei soorten settings in RA veranderen en downloaden en dergelijke, maar ik krijg het niet voor elkaar |:(

Kan iemand mij hier alsjeblieft bij helpen, dat zou echt zo fijn zijn, alvast duizendmaal dank voor jullie reacties!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb inmiddels de nieuwste versie van RA op m'n series X geïnstalleerd (1.9.1.) want ik had dus versie 1.9.0. voorheen. Maar nu heb ik het probleem dat alleen Mario Kart Double Dash werkt en alle andere iso's niet. En daarnaast krijg ik nu telkens de melding: "could not read content" samen met: "configuration override loaded". Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? :? |:(

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• SunnieNL
Weten jullie of https://www.gamespot.com/...t-gen-patch/1100-6488830/ dit de echte nextgen patch is voor Outer Worlds, of komt er nog eentje om bv. ook raytracing te activeren?

• Farabi
  • Niet online
Ik lees in het menu dat de resolutie omlaag gaat als je fps-boost inschakeld. Zou dat echt zijn bij oude xbox360 spellen? Je zou denken dat de kracht van de X het makkelijk moet trekken.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 18:01
SunnieNL schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:39:
Weten jullie of https://www.gamespot.com/...t-gen-patch/1100-6488830/ dit de echte nextgen patch is voor Outer Worlds, of komt er nog eentje om bv. ook raytracing te activeren?
RT komt niet in die game, dat durf ik wel te stellen. Daarvoor dient de hele engine herzien te worden.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-01 22:10

Vagax

Hehe

Farabi schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:57:
Ik lees in het menu dat de resolutie resolutie omlaag gaat als je fps-boost inschakeld. Zou dat echt zijn bij oude xbox360 spellen? Je zou denken dat de kracht van de X het makkelijk moet trekken.
Het is denk ik nog afwachten wat het bij de Xbox 360 gaat doen maar ik gok de resolutie hetzelfde is, lijkt me gek als je een game van 720p speelt dat die nog verder dipt naar 480p :P

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-12-2025
GTA5 op Gamepass :D

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:32
Farabi schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:57:
Ik lees in het menu dat de resolutie omlaag gaat als je fps-boost inschakeld. Zou dat echt zijn bij oude xbox360 spellen? Je zou denken dat de kracht van de X het makkelijk moet trekken.
Bij fallout 4 in ieder geval wel. Microsoft dwingt de game daarmee te draaien op Xbox one hardware modus zodat de game niet boven 1080p uitkomt.

Beter zou zijn natuurlijk een resolutie daartussen te hebben of dynamic resolution scaling maar dat is nooit voor die game geprogrammeerd en 4k is gewoon te hoog gegrepen voor stabiele 60fps dus lossen ze het voor die game op die manier op.
Pagina: 1 ... 142 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord