Toch blijft 1TB magertjes hoor. Zeker als er met enige regelmaat X/S games in Gamepass gedropt blijven worden.Timothy3000 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:31:
die storage is echt een verademing.
Oh zeker. Maar ten opzichte van die 364 gig van de S is het een verademing.DutchOwnage schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:22:
[...]
Toch blijft 1TB magertjes hoor. Zeker als er met enige regelmaat X/S games in Gamepass gedropt blijven worden.
Kreeg gisteren ook alweer melding dat de opslag vol stond en het spel naar de externe HDD moestDutchOwnage schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:22:
[...]
Toch blijft 1TB magertjes hoor. Zeker als er met enige regelmaat X/S games in Gamepass gedropt blijven worden.
Word tijd dat ik wat spellen afrond en verwijder van de interne SSD
Gamertag: timmie271
Hier ooktimmie271 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:37:
[...]
Kreeg gisteren ook alweer melding dat de opslag vol stond en het spel naar de externe HDD moest
Word tijd dat ik wat spellen afrond en verwijder van de interne SSD

Ik snap dit nooit zo goed. Zitten jullie dan op een 8 mbit lijntje ofzo?DutchOwnage schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:22:
[...]
Hangt er vanaf welke spellen je speelt. Ik heb 20+ games er opstaan, waaronder 12 X|S optimized en nog altijd maar 80% vol. Ik ga echt niet meer dan 20 games op een moment tegelijk spelen. Heb er een externe 1TB SSD aanhangen (USB 3) maar dat is meer luxe en absoluut niet noodzakelijk. Zoals gezegd haal je binnen een paar minuten al die content naar binnen op een 100-250mbit lijn.DutchOwnage schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:22:
[...]
Als je straks direct kan streamen via Xcloud terwijl downloads op de achtergrond voltooien is dit al helemaal geen groot probleem meer voor 80% van de mensen.
De series X nu zo’n 3 maanden in bezit (geüpgraded van een ONE X) ik ben er echt gewoon nog heel blij mee! Het snelle opstarten van de console, Quick resume. En meer FPS.
En hij is stil, heeeeel stil. Stiekem denk ik eraan om de one X te vervangen voor een series S, maar mijn zoon heeft nog wat discs liggen helaas.
En hij is stil, heeeeel stil. Stiekem denk ik eraan om de one X te vervangen voor een series S, maar mijn zoon heeft nog wat discs liggen helaas.
Dat je spellen gewoon even opnieuw kunt downloaden is idd geen probleem met een 250 mbit lijntje. En ook ik speel niet meer dan 3 of 4 games tegelijk. Maar Gamepass zorgt er bij wel degelijk voor dat m'n HDD's sneller vol lopen. Je hoeft ze niet te downloaden natuurlijk, maar toch wil je ze gewoon tot je beschikking hebben wanneer je zin hebt om te spelengiantgiantus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:50:
[...]
Ik snap dit nooit zo goed. Zitten jullie dan op een 8 mbit lijntje ofzo?
NBA2K21 is zo'n voorbeeld. Normaal zou ik die nooit kopen, maar vind het wel lekker om af en toe ff een potje te spelen, maar ja, bijna 80gig ofzo.
Wat opslag betreft...
Ik heb een aantal games geïnstalleerd staan die ik soms coop speel met een vriend. Dat is vrij sporadisch, maar als de kans zich voordoet wil ik dus niet eerst moeten downloaden. Halo MCC en Gears 5 zitten dan samen al over de 200 GB. Dan nog eens dik 40 GB voor Wolfenstein Youngblood.
Borderlands 3 met alle dlc ben ik dan niet coop aan het spelen maar is nu een game die ik gewoon af en toe tussendoor wil spelen, en zit in zijn eentje aan 165 GB. Forza horizon 4 hetzelfde en zit aan 100 GB.
Dat is ruim 500 GB aan games die min of meer permanent geïnstalleerd staan. Op zich zou ik het nog wel kunnen managen door gewoon vrij streng te zijn met wat ik daarnaast installeer en eerst het ene uitspelen voor ik aan iets anders begin, maar ik ben toch wel blij dat ik die 500 GB nu heb kunnen offloaden op de expansion card.
Wat downloaden betreft, mijn verbinding mag dan 250 Mbps down zijn, maar de laatste tijd maakt de Xbox daar nauwelijks gebruik van. De snelheid gaat alle kanten op zoals ik een paar dagen geleden ook al zei. Dat maakt het ook vervelender om dingen opnieuw te installeren. Het is onvoorspelbaar hoe lang je er over gaat doen.
Ik heb een aantal games geïnstalleerd staan die ik soms coop speel met een vriend. Dat is vrij sporadisch, maar als de kans zich voordoet wil ik dus niet eerst moeten downloaden. Halo MCC en Gears 5 zitten dan samen al over de 200 GB. Dan nog eens dik 40 GB voor Wolfenstein Youngblood.
Borderlands 3 met alle dlc ben ik dan niet coop aan het spelen maar is nu een game die ik gewoon af en toe tussendoor wil spelen, en zit in zijn eentje aan 165 GB. Forza horizon 4 hetzelfde en zit aan 100 GB.
Dat is ruim 500 GB aan games die min of meer permanent geïnstalleerd staan. Op zich zou ik het nog wel kunnen managen door gewoon vrij streng te zijn met wat ik daarnaast installeer en eerst het ene uitspelen voor ik aan iets anders begin, maar ik ben toch wel blij dat ik die 500 GB nu heb kunnen offloaden op de expansion card.
Wat downloaden betreft, mijn verbinding mag dan 250 Mbps down zijn, maar de laatste tijd maakt de Xbox daar nauwelijks gebruik van. De snelheid gaat alle kanten op zoals ik een paar dagen geleden ook al zei. Dat maakt het ook vervelender om dingen opnieuw te installeren. Het is onvoorspelbaar hoe lang je er over gaat doen.
Gamertag: FinrazielNL
HerkenbaarFinraziel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:16:
Wat opslag betreft...
Door de jaren heen toch een soort “basislijst” met games opgebouwd die ik tof vind om te spelen.
De een misschien wekelijks, de ander misschien drie keer per jaar, maar toch, fijn om ze zo op te kunnen starten als ik er zin in heb.
Daarnaast krijg je dan de nieuwe releases en games die ik nog op 100% wil zetten.
Voeg daar aan toe de wekelijks nieuwe gamepass titels en die 2TB stelt opeens helemaal niet zoveel meer voor ...
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Nope, maar die games tegenwoordig zijn gewoon zo 80-160gb... denk je even een spelletje te spelen mag je eerst een halfuur wachten tot ie geïnstalleerd is, dan ga ik wel wat anders spelengiantgiantus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:50:
[...]
Ik snap dit nooit zo goed. Zitten jullie dan op een 8 mbit lijntje ofzo?

Je kan het zo op je telefoon aantikken. Maar prima hoor, als je meer wil opslaan loon je meer ruimte:) Maar het doet me vooral denken aan mijn studententijd toen mede huisgenoten enorme hoeveelheden downloaden (en nooit keken of spelen). Een soort verzamelwoede.timmie271 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:36:
[...]
Nope, maar die games tegenwoordig zijn gewoon zo 80-160gb... denk je even een spelletje te spelen mag je eerst een halfuur wachten tot ie geïnstalleerd is, dan ga ik wel wat anders spelen
Er staan 9 games op van >60gb, waarvan 3 100gb, dus dat gaat al hardgiantgiantus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:40:
[...]
Je kan het zo op je telefoon aantikken. Maar prima hoor, als je meer wil opslaan loon je meer ruimte:) Maar het doet me vooral denken aan mijn studententijd toen mede huisgenoten enorme hoeveelheden downloaden (en nooit keken of spelen). Een soort verzamelwoede.
Maar je hebt wel gelijk hoor. Vaak installeer ik alvast de spellen die ik nog wil gaan spelen, alleen kan het dan soms nog ruim een jaar duren eer ik ze opstart en dat helpt niet
Al ruim ik de spellen die ik niet meer ga spelen wel op en download ik ze wel weer als het nodig is.
Gister eindelijk binnengekregen, nu alles weer opnieuw aan het binnenhalen/installeren. Maar blijft een grote bak aan data die binnengeslurpt moet worden met een aantal games van 75+ GB.
Maarruh, ben ik de enige die ietwat teleurgesteld is over het ontbreken van het 'groene LEDje' aan de bovenkant van de XSX ?
(of mis ik nog ergens een setting?)
Maarruh, ben ik de enige die ietwat teleurgesteld is over het ontbreken van het 'groene LEDje' aan de bovenkant van de XSX ?
Volgens mij is dat puur lichtinval tijdens die foto's, en video's. Dacht in eerste instantie ook dat de bovenkant groen licht gaf, maar is dus niet zo.ArmexB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:42:
Gister eindelijk binnengekregen, nu alles weer opnieuw aan het binnenhalen/installeren. Maar blijft een grote bak aan data die binnengeslurpt moet worden met een aantal games van 75+ GB.
Maarruh, ben ik de enige die ietwat teleurgesteld is over het ontbreken van het 'groene LEDje' aan de bovenkant van de XSX ?(of mis ik nog ergens een setting?)
Zijn geen led's, is gewoon verf.ArmexB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:42:
Maarruh, ben ik de enige die ietwat teleurgesteld is over het ontbreken van het 'groene LEDje' aan de bovenkant van de XSX ?(of mis ik nog ergens een setting?)
Sinds gisteren trotse eigenaar van de series x, mooie upgrade van de one s die onlangs kapot is gegaan. Nu loop ik echter tegen t volgende aan en ik vermoed vele met mij... Hij heeft geen aparte audio uitgang. Deze uitgang mis ik niet wanneer ik via de TV game ( ivm hdmi) maar wil ik gamen op mijn 27'monitor welke geen speakers heeft heb ik geen geluid. Echt een slechte zaak. Een dragonfly DAC (middels de usb poort aansluiten op de series x) werkt helaas niet. Heb audioquest verzoek gestuurd om te kijken naar deze mogelijkheid met MS mss.
Ik game trouwens met toetsenbord en muis (oldskool ja, ik weet) nu moet je de controller verbinden met je series x en de 3,55mm jack aansluiting van je speakers op de controller inpluggen en voila je hebt geluid.
Of
Je verbind je gsm dmv bluetooth aan je bluetoothspeakers en maakt verbinding met de xbox app en streamt de game naar je gsm (beeld van je monitor blijft ook aan). Nu heb je ook geluid naar je speakers. (Of ipv bluetooth je usb dac met dragonfly tail, otg op gsm aanzetten en de jack 3,55mm van je speakers aan dr uitgang koppelen. Voila... Geluid
Vind dit echt crap maar goed er is vooralsnog geen andere mogelijkheid
Ik game trouwens met toetsenbord en muis (oldskool ja, ik weet) nu moet je de controller verbinden met je series x en de 3,55mm jack aansluiting van je speakers op de controller inpluggen en voila je hebt geluid.
Of
Je verbind je gsm dmv bluetooth aan je bluetoothspeakers en maakt verbinding met de xbox app en streamt de game naar je gsm (beeld van je monitor blijft ook aan). Nu heb je ook geluid naar je speakers. (Of ipv bluetooth je usb dac met dragonfly tail, otg op gsm aanzetten en de jack 3,55mm van je speakers aan dr uitgang koppelen. Voila... Geluid
En een apparaatje zoals als je googlet op hdmi2audio ?pielle007 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:04:
Sinds gisteren trotse eigenaar van de series x, mooie upgrade van de one s die onlangs kapot is gegaan. Nu loop ik echter tegen t volgende aan en ik vermoed vele met mij... Hij heeft geen aparte audio uitgang. Deze uitgang mis ik niet wanneer ik via de TV game ( ivm hdmi) maar wil ik gamen op mijn 27'monitor welke geen speakers heeft heb ik geen geluid. Echt een slechte zaak. Een dragonfly DAC (middels de usb poort aansluiten op de series x) werkt helaas niet. Heb audioquest verzoek gestuurd om te kijken naar deze mogelijkheid met MS mss.
Of
Sorry maar begrijp je vraag even niet?zetje01 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:55:
[...]
En een apparaatje zoals als je googlet op hdmi2audio ?
Als je zo'n apparaatje aan je xbox hangt, heb je audio out:
https://www.amazon.nl/AMA...id=pla-682902607334&psc=1
Of ik heb je vraag niet goed begrepen. (dat kan ook)
De discdrive van de X maakt wel behoorlijk wat geluid bij het afspelen van een 360 game. Blijft ratelen. Je hoort hoe hij continu de disc blijft lezen als je een game speelt. Stoor me er niet aan maar hoort dat zo?
Edit: Ik druk op enter en het geluid houdt op.
Heeft een kwartiertje tot twintig minuten geduurd.
Edit: Ik druk op enter en het geluid houdt op.
[ Voor 43% gewijzigd door Timothy3000 op 21-03-2021 15:04 ]
Wat zouden jullie een goed alternatief voor THPS vinden? Ben op zoek naar een couch co-op game die een soortgelijke opzet heeft (bij voorkeur). Snowboard/Wakeboard/Ski/Racegame achtig iets. Snel doorgeven van een controller of het tegen elkaar kunnen opnemen. Niet al te hardcore, vermaak op plaats 1 zeg maar.
THPS remake wordt wat te eenvoudig, we vliegen door levels heen nu. En Mario Kart op de SNES mini wordt ook wat eentonig inmiddels. Shooters is wat minder een succes, dus in die hoek zoeken we het niet. We gaan Tennis World Tour nog eens oppakken, maar die game is helaas niet van het Top Spin of Virtua Tennis niveau.
THPS remake wordt wat te eenvoudig, we vliegen door levels heen nu. En Mario Kart op de SNES mini wordt ook wat eentonig inmiddels. Shooters is wat minder een succes, dus in die hoek zoeken we het niet. We gaan Tennis World Tour nog eens oppakken, maar die game is helaas niet van het Top Spin of Virtua Tennis niveau.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Das inderdaad ook een optie thanxzetje01 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:00:
[...]
Als je zo'n apparaatje aan je xbox hangt, heb je audio out:
https://www.amazon.nl/AMA...id=pla-682902607334&psc=1
Of ik heb je vraag niet goed begrepen. (dat kan ook)
En weer een grote gratis uitbreiding voor Killing Floor 2
Spel ooit aangeschaft voor vier tientjes en echt al vele jaren plezier van.
Dit is volgens mij gratis uitbreiding nummer achttien, was elke developer maar zo toegewijd aan hun product !
New Additions and Highlights :
New Map: Dystopia 2029
2 New Weapons: Gravity Imploder for the Demolitionlist, HRG Beluga Beat for the Sharpshooter
2 New Weekly Outbreaks: Blood Thirst, Coliseum
Balance Changes and Improvements
New Achievements
Time-limited Objectives, Tickets, and Cosmetics
Spel ooit aangeschaft voor vier tientjes en echt al vele jaren plezier van.
Dit is volgens mij gratis uitbreiding nummer achttien, was elke developer maar zo toegewijd aan hun product !
New Additions and Highlights :
New Map: Dystopia 2029
2 New Weapons: Gravity Imploder for the Demolitionlist, HRG Beluga Beat for the Sharpshooter
2 New Weekly Outbreaks: Blood Thirst, Coliseum
Balance Changes and Improvements
New Achievements
Time-limited Objectives, Tickets, and Cosmetics
[ Voor 50% gewijzigd door justifire op 21-03-2021 15:46 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

is the Xbox Live plot thickening? Microsoft told me back in August, when its ToS changed, that Xbox Live branding wasn’t going away. Now, it’s disappearing in certain places. Could be nothing, could be something ¯\_(ツ)_/¯ https://t.co/Z7D0LGMJDC https://t.co/oM8joFxVj3
— Tom Warren (@tomwarren) 21 maart 2021
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sinds gisteren de Series X in huis, werkt prima maar sinds vanmiddag krijg ik constant crashes in No Man's Sky, spel stopt gewoon en zit terug op home menu. Nog geen andere games getest. Heeft uren goed gewerkt. Gekend probleem?
Al die dingen hebben vooralsnog geen hdmi 2.1. Tenzij er weer wat nieuws op de markt is gekomen ondertussen...zetje01 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:55:
[...]
En een apparaatje zoals als je googlet op hdmi2audio ?
Mss een rare vraag maar welke herlaadbare batterijen gebruiken jullie. Zelf al een paar merken geprobeerd maar zijn altijd rap plat of duren super lang om op te laden.
Die van de IKEA, met een 15min lader van Duracell.Bieren89 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:09:
Mss een rare vraag maar welke herlaadbare batterijen gebruiken jullie. Zelf al een paar merken geprobeerd maar zijn altijd rap plat of duren super lang om op te laden.
GP met USB-lader. Gaan echt lang mee.Bieren89 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:09:
Ik lees dat het vaak voorkomt, en ook al bij eerdere generaties xboxen. Er zijn veel gamers die hem opsturen en daarna eentje krijgen met hetzelfde probleem.Stef87 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 02:38:
[...]
Tweede controller bestellen en dan garantie claimen?
Ik lees er hier weinig over, dus misschien is het gewoon pech en is de nieuwe gewoon goed.
De lader van IKEA zelf (Tjugo) werkt ook goed.menzo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:19:
[...]
Die van de IKEA, met een 15min lader van Duracell.
En ja de Ladda's van IKEA gaan heel lang mee. Ik heb ze maar even in de Xbox controller gebruikt (1 of 2 maanden) voor ik een elite v2 controller kocht die een ingebouwde accu heeft, maar ook de controllers van mijn Oculus Quest doen er heel lang mee. Prima batterijen. Enige waar je misschien op moet letten is dat er made in Japan op staat, dan zijn het de juiste (in sommige andere landen schijnen ze batterijen gemaakt in China te verkopen en die zijn minder goed, die uit Japan zijn Eneloops met een ander uiterlijk).
Edit: trouwens, 15 minuten?! Worden die batterijen niet heet? Lijkt me wellicht niet goed voor de levensduur. Ik pak gewoon een vers setje uit de lader als ik ze nodig heb en die lader heeft een apart kanaal voor elke batterij en schakelt naar druppelladen als ze vol zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door Finraziel op 21-03-2021 18:39 ]
Blijkbaar kan het: https://www.duracell.nl/product/hi-speed-expert-charger/Finraziel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:38:
[...]
De lader van IKEA zelf (Tjugo) werkt ook goed.
En ja de Ladda's van IKEA gaan heel lang mee. Ik heb ze maar even in de Xbox controller gebruikt (1 of 2 maanden) voor ik een elite v2 controller kocht die een ingebouwde accu heeft, maar ook de controllers van mijn Oculus Quest doen er heel lang mee. Prima batterijen. Enige waar je misschien op moet letten is dat er made in Japan op staat, dan zijn het de juiste (in sommige andere landen schijnen ze batterijen gemaakt in China te verkopen en die zijn minder goed, die uit Japan zijn Eneloops met een ander uiterlijk).
Edit: trouwens, 15 minuten?! Worden die batterijen niet heet? Lijkt me wellicht niet goed voor de levensduur. Ik pak gewoon een vers setje uit de lader als ik ze nodig heb en die lader heeft een apart kanaal voor elke batterij en schakelt naar druppelladen als ze vol zitten.
De vraag is alleen hoe gezond dit is voor de batterijen
Ja die, zal gok ik de levensduur iets beïnvloeden, maar heb er nog niets van gemerkt in de laatste jaren.timmie271 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:47:
[...]
Blijkbaar kan het: https://www.duracell.nl/product/hi-speed-expert-charger/
De vraag is alleen hoe gezond dit is voor de batterijen
Er zit een ventilatortje in om ze te koelen.
Mwah, mijn Makita 18V 5.0 Ah batterijen/accus laden ook in een snellader binnen 20 minuten op. En dat zijn eigenlijk 18650 batterijenFinraziel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:38:
[...]
De lader van IKEA zelf (Tjugo) werkt ook goed.
Maar ik zie de noodzaak van een snellader voor AA(A) batterijen niet zo, zeker niet als je low self discharge batterijen hebt. Zorg dat je er 4 koopt en houd er 2 opgeladen als reserve.
LADDA of Eneloops gebruiken; beide komen uit dezelfde fabriek IIRC (Panasonic) en zijn kwalitatief de beste batterijen. En een goede lader erbij kopen uiteraardBieren89 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:09:
[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 21-03-2021 21:01 ]
https://www.amazon.nl/Xbo...550&qid=1616351677&sr=8-1Bieren89 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:09:
Gebruik zelf deze inclusief oplader. Hoe snel ze laden geen idee, maar je hebt altijd een setje vol leggen. Heb dit setje (toen nog met 4) al 2 jaar en niet het idee dat ze al minder worden. De lader werkt op USB.
Grote voordeel vind ik dat je geen gezeur hebt met mixed setjes zoals bij losse batterijen en ze kunnen alleen maar in controllers.
[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 21-03-2021 19:40 ]
Ben wel benieuwd naar de ID@xbox stream deze week. Hoop een paar kleine verassingen waarbij we van een aantal games de release datum te horen krijgen, zoals:
-the Gunk
-Tunic
-12 minutes
-The Ascent
En kijk erg uit naar Flight Sim later dit jaar. Lijkt me een erg leuke game voor als je gewoon lekker relaxed wil spelen.
-the Gunk
-Tunic
-12 minutes
-The Ascent
En kijk erg uit naar Flight Sim later dit jaar. Lijkt me een erg leuke game voor als je gewoon lekker relaxed wil spelen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
The Ascentuchiha tijntje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:34:
Ben wel benieuwd naar de ID@xbox stream deze week. Hoop een paar kleine verassingen waarbij we van een aantal games de release datum te horen krijgen, zoals:
-the Gunk
-Tunic
-12 minutes
-The Ascent

Nou, ik wacht nog heeeel even en dn ga ik echt beginnen, hoor.zetje01 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:59:
Mensen zin in een paar potjes Wreckfest?
Was dit nog vergeten erbij te vermelden.
Je mag het geen game noemen!uchiha tijntje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:34:
-the Gunk
-Tunic
-12 minutes
-The Ascent
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Grappig, ook de ‘plakkende’ rechter trigger op mijn controller lijkt zich vanzelf te hebben opgelost. Misschien dat daar ook een stukje rubber oid na heel wat uren spelen is gesleten, want sinds gisteravond geen last meer van gehad.
Nou, uiteindelijk toch niet MS bellen vandaag.
Wel blij met 2 jaar garantie...
Nou, uiteindelijk toch niet MS bellen vandaag.
Wel blij met 2 jaar garantie...
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
[mondayrant]Het is toch wel erg sneu gesteld op het internet. Ik blijf mensen blocken op twitter, maar het is net zoals wack a mole. Block je er 1, komen er weer nieuwe
.
Nu is het actuele onderwerp weer de nieuwe Xbox headset en het feit dat er 'slechts' een trial bij zit voor 6 maanden Dolby Atmos. Hoe durven ze voor een headset van 99 euro! Niet te vergeten dat je dan daarna nog kunt kiezen tussen Dolby Atmos, DTX en Windows Sonix. Je zou maar keuzemogelijkheden hebben. Dat is eng!
[/mondayrant]
Voor mensen die van ouderwetse 2d platformers houden, zoals Donkey Kong Country, komt deze week Kaze and the Wild Masks uit. Wordt erg positief ontvangen.
Enige nadeel is wellicht de prijs. Voor 29,99 euro is het wellicht een prijs waarbij de drempel voor spelers net wat te hoog ligt.
Nu is het actuele onderwerp weer de nieuwe Xbox headset en het feit dat er 'slechts' een trial bij zit voor 6 maanden Dolby Atmos. Hoe durven ze voor een headset van 99 euro! Niet te vergeten dat je dan daarna nog kunt kiezen tussen Dolby Atmos, DTX en Windows Sonix. Je zou maar keuzemogelijkheden hebben. Dat is eng!
[/mondayrant]
Voor mensen die van ouderwetse 2d platformers houden, zoals Donkey Kong Country, komt deze week Kaze and the Wild Masks uit. Wordt erg positief ontvangen.
Enige nadeel is wellicht de prijs. Voor 29,99 euro is het wellicht een prijs waarbij de drempel voor spelers net wat te hoog ligt.
Niemand heeft ze verplicht om Dolby Atmos te gebruiken en dan toch klagenuchiha tijntje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:53:
[mondayrant]Het is toch wel erg sneu gesteld op het internet. Ik blijf mensen blocken op twitter, maar het is net zoals wack a mole. Block je er 1, komen er weer nieuwe.
[/mondayrant]
Afgelopen weekend is mijn headset (Razer Tresher) stukgegaan, dus die gaat voor garantie retour naar Coolblue. For the time being, heb ik de headset van Microsoft op het oog maar die is helaas nergens verkrijgbaar
[ Voor 19% gewijzigd door DaMarcus op 22-03-2021 09:59 ]
Toch heel wat fps drops in No Man's Sky op de XSX. Had gehoopt op stabiele 60fps 4K maar blijkbaar is dat toch wat te hoog gegrepen. Zal wel aan engine liggen zeker? Gears 5 loopt zo soepel als iets...
Je kunt die vraag ook in het wreckfest topic stellen. Maar als je me toevoegt doe ik vanavond wel meezetje01 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:59:
Mensen zin in een paar potjes Wreckfest?
Wat ik me trouwens wel afvraag, ik zie nu ook de teller lopen van nog 6 maanden Atmos resterend. Maar ik had al Atmos aangeschaft voordat ik de Xbox Wireless Headset in huis kreeg. Hopelijk hoef ik de licentie over 6 maanden niet nog een keer te kopenuchiha tijntje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:53:
Een trial van 6 maanden ? Je vergeet nog dat de 15 euro kostende licentie een maandelijks bedrag is, dus om je Xbox Wireless headset te gebruiken icm Dolby Atmos of DTS:X moet je dus per maand 15 euro betalen. Doe je dat niet, dan werkt de headset niet meer na 6 maandenuchiha tijntje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:53:
[mondayrant]Het is toch wel erg sneu gesteld op het internet. Ik blijf mensen blocken op twitter, maar het is net zoals wack a mole. Block je er 1, komen er weer nieuwe.
[/mondayrant]
Anders gezegd: velen zijn behoorlijk butthurt als ze hier over beginnen.
In het kader daarvan heb ik de gratis versie van Microsoft gisteravond de hele avond gebruikt. Dus ipv Dolby Atmos/DTS:X heb ik Windows Sonic geprobeerd. En dat was eigenlijk best goed. Sterker nog, gewoon prima geluid. Alles netjes in 3D (om maar een marketing termpje te gebruiken) en dus prima te pinpointen. Voetstappen goed hoorbaar en goede bass te gelijk. Ik krijg spontaan last van keuze stress.
Nee, serieus. Windows Sonic is een prima alternatief als je niet die éénmalige fee wil betalen voor Dolby Atmos of DTS:X Blijft toch een kwestie van gewenning.
XBL: MRE Inc
Nee dat hoeft niet. Ik heb 2 headsets, de Astro A20 en de XBox wireless headset. Wanneer de XWH is aangesloten, zie je in de Dolby Atmos app idd dat de licentie provides is by Xbox met een duur van 6 maanden. Zodra ik de XWH uitzet, verdwijnt dat.Steven030 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:15:
[...]
Wat ik me trouwens wel afvraag, ik zie nu ook de teller lopen van nog 6 maanden Atmos resterend. Maar ik had al Atmos aangeschaft voordat ik de Xbox Wireless Headset in huis kreeg. Hopelijk hoef ik de licentie over 6 maanden niet nog een keer te kopen
Sarcasme toch? Is 15 voor lifetime.MRE-Inc schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:12:
[...]
Een trial van 6 maanden ? Je vergeet nog dat de 15 euro kostende licentie een maandelijks bedrag is, dus om je Xbox Wireless headset te gebruiken icm Dolby Atmos of DTS:X moet je dus per maand 15 euro betalen. Doe je dat niet, dan werkt de headset niet meer na 6 maanden
Ik heb Atmos al lang en ik ben eerlijk, met mijn TB 700 hoor ik te weinig verschil tussen Sonic en Atmos. DTS:X heb ik nooit geprobeerd, als het al kan. Maar goed, kan per headset verschillen natuurlijk.Nee, serieus. Windows Sonic is een prima alternatief als je niet die éénmalige fee wil betalen voor Dolby Atmos of DTS:X Blijft toch een kwestie van gewenning.
Heb sinds een paar maanden een Series S icm met een LG OLED B6 icm Sonos Beam. Werkte prima tot 2 weken terug. Sindsdien heb ik totaal geen geluid meer. Niet in het menu, niet in games en niet via de apps (Youtube bijv). Op Reddit is er ook een topic over. Al die oplossingen al geprobeerd (audio settings, video settings, HDMI kabel, HDMI-CEC aan/uit, Beam los gekoppeld, reset, nieuwste firmware van 17 maart.) Niks helpt.
Iemand hier ook last van?
Iemand hier ook last van?
[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 22-03-2021 11:54 ]
Ontspan.
Ligt inderdaad aan de game, ik vind NMS sowieso vrij onstabiellapino schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:11:
Toch heel wat fps drops in No Man's Sky op de XSX. Had gehoopt op stabiele 60fps 4K maar blijkbaar is dat toch wat te hoog gegrepen. Zal wel aan engine liggen zeker? Gears 5 loopt zo soepel als iets...

Klopt, was idd sarcasmeUltraSub schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:50:
[...]
Sarcasme toch? Is 15 voor lifetime.
[...]
Ik heb Atmos al lang en ik ben eerlijk, met mijn TB 700 hoor ik te weinig verschil tussen Sonic en Atmos. DTS:X heb ik nooit geprobeerd, als het al kan. Maar goed, kan per headset verschillen natuurlijk.

Maar wat ik dus ook al zei, Windows Sonic klinkt prima. Ik heb de luxe dat ik 2 headsets tegelijk kan aansluiten en dat heb ik vrijdag ook gedaan. Dan hoor je idd verschil tussen beide headsets, maar zodra je 30 seconden met headset A en Dolby Atmos speelt, ben je er al weer aan gewend, althans, ik wel. Ja Sonic is over het algemeen iets zachter als de headset op bv stand 3 staat qua geluidsniveau, maar dan schroef ik gewoon het volume iets omhoog. Verder vind ik Dolby Atmos iets voller klinken maar dat is lastig uit te leggen. Geluids is behoorlijk persoonlijk.
Zou de 14 dagen trial van DTS:X zeker eens proberen !UltraSub schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:50:
[...]
Sarcasme toch? Is 15 voor lifetime.
[...]
Ik heb Atmos al lang en ik ben eerlijk, met mijn TB 700 hoor ik te weinig verschil tussen Sonic en Atmos. DTS:X heb ik nooit geprobeerd, als het al kan. Maar goed, kan per headset verschillen natuurlijk.
Het blijft uiteraard persoonlijk maar hier is het voor de headset : DTS:X > Atmos > Windows Sonic
Ladda 2450's en Sanyo eneloops, sowieso wel hele goede batterijen.Bieren89 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:09:
PSN & XBL: Denkoyugo
Ook voor de XWH? Ik kan deze niet kiezen uit de lijst met headsets in de DTS appjustifire schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:47:
[...]
Zou de 14 dagen trial van DTS:X zeker eens proberen !
Het blijft uiteraard persoonlijk maar hier is het voor de headset : DTS:X > Atmos > Windows Sonic
Kunnen jullie ook zo genieten van het opnieuw spelen van Halo MCC?
Ik speel de Single Player campaign met 2 vrienden coop en ik vind het echt vet! Veel memories over halo 1/2/3 en Reach en op 4K 120 hZ kunnen sommige van die delen nog best goed meekomen qua graphics (bijv. Reach die vind ik er gewoon echt supermooi uitzien).
Ik snap nu de verhaallijn ook veel beter dan toen ik 15-20 jaar oud was en damn ik ga denk Halo Forward Unto Dawn kijken en de serie die volgend jaar uitkomt waar oa Steven Spielberg aan meewerkt.
Veel andere vrienden snappen niet dat ik dit zo vet vind (wat een nerd krijg ik dan te horen) en vinden de multiplayer maar "r*k" en langzaam en snap dat best omdat het wel gedateerd is. Heb met ze afgesproken om Infinite maar een kans te geven en misschien dat deze wel iets meer voldoet aan de eisen van een hedendaagse shooter (in hun ogen). Deze week hopelijk weer een update op Halowaypoint!
Ik speel de Single Player campaign met 2 vrienden coop en ik vind het echt vet! Veel memories over halo 1/2/3 en Reach en op 4K 120 hZ kunnen sommige van die delen nog best goed meekomen qua graphics (bijv. Reach die vind ik er gewoon echt supermooi uitzien).
Ik snap nu de verhaallijn ook veel beter dan toen ik 15-20 jaar oud was en damn ik ga denk Halo Forward Unto Dawn kijken en de serie die volgend jaar uitkomt waar oa Steven Spielberg aan meewerkt.
Veel andere vrienden snappen niet dat ik dit zo vet vind (wat een nerd krijg ik dan te horen) en vinden de multiplayer maar "r*k" en langzaam en snap dat best omdat het wel gedateerd is. Heb met ze afgesproken om Infinite maar een kans te geven en misschien dat deze wel iets meer voldoet aan de eisen van een hedendaagse shooter (in hun ogen). Deze week hopelijk weer een update op Halowaypoint!
4YMB-Q2SL9S-LU3LBY
4YML-XMVGEH-234GBH
2x kortingcode voor op duitse amazon (misschien werkt ook wel op Nederlandse amazon?)
De code is in te wisselen voor een Xbox Game Pass Ultimate lidmaatschap van 3 maanden voor slechts €23,99 (in plaats van €38,99):
40 % korting dus.
Ik kan er niet zo veel mee, maar misschien is er wel iemand die er gelukkig van wordt
4YML-XMVGEH-234GBH
2x kortingcode voor op duitse amazon (misschien werkt ook wel op Nederlandse amazon?)
De code is in te wisselen voor een Xbox Game Pass Ultimate lidmaatschap van 3 maanden voor slechts €23,99 (in plaats van €38,99):
40 % korting dus.
Ik kan er niet zo veel mee, maar misschien is er wel iemand die er gelukkig van wordt
Waarom zou je zelf niet gebruiken? Of heb je geen xbox?Sjors1999 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:35:
4YMB-Q2SL9S-LU3LBY
4YML-XMVGEH-234GBH
40 % korting dus.
edit: wacht, net geprobeerd, maar ik kan ze niet bestellen ivm geografische restricties
[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 22-03-2021 14:41 ]
Hier ook 2 codes van mijSjors1999 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:35:
4YMB-Q2SL9S-LU3LBY
4YML-XMVGEH-234GBH
40 % korting dus.
4YFZ-BV39BU-RY6KBN
4YZZ-DDPAXW-C5VHBK
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wat vervelend! Ik heb er al een, daarom niet nodig. Misschien dat een VPN werkt?SunnieNL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:38:
[...]
Waarom zou je zelf niet gebruiken? Of heb je geen xbox?
edit: wacht, net geprobeerd, maar ik kan ze niet bestellen ivm geografische restricties
Ik heb Halo sinds 3 niet meer gespeeld volgens mij, dus goed idee eigenlijk wel om die MCC te downloaden. Kan ik gelijk 120hz testen!JDL15 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:09:
Kunnen jullie ook zo genieten van het opnieuw spelen van Halo MCC?
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik vat 'm niet helemaal:Sjors1999 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:16:
[...]
Wat vervelend! Ik heb er al een, daarom niet nodig. Misschien dat een VPN werkt?
Voor 22 euro kan je ook een jaar EA-Play kopen, en die kan toch worden omgezet naar 4 maanden G.U.?
Zou ik zeker doen, ik vond 3 er namelijk best goed uitzien met auto-hdr, 4K en inderdaad 120FPSOn_E schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:57:
[...]
Ik heb Halo sinds 3 niet meer gespeeld volgens mij, dus goed idee eigenlijk wel om die MCC te downloaden. Kan ik gelijk 120hz testen!
Aansluitend misschien Halo: Reach eens proberen? Las er nog iets over:
https://gamer.nl/artikele...o-reach-is-de-beste-halo/
CEC Xbox X
Klopt het dat je met een Xbox X je console niet kan bedienen met de afstand van de tv?
Xbox X > marantz sr7013 > Sony 65AG9
CEC staat zowel op de tv als de Xbox aan.
Apple TV werkt goed, PS5 ook, in het verleden deed de PS4 het ook gewoon.
Klopt het dat je met een Xbox X je console niet kan bedienen met de afstand van de tv?
Xbox X > marantz sr7013 > Sony 65AG9
CEC staat zowel op de tv als de Xbox aan.
Apple TV werkt goed, PS5 ook, in het verleden deed de PS4 het ook gewoon.
Iemand ervaring met de
Brook Wingman XB Converter?
https://www.brookaccessory.com/detail/59327520/
Ik kan maar niet wennen aan de Xbox controller, en aangezien ik ook een ps5 heb is dit misschien een optie?
Ik kan maar niet wennen aan de Xbox controller, en aangezien ik ook een ps5 heb is dit misschien een optie?
[ Voor 13% gewijzigd door Sajaarja op 22-03-2021 17:35 ]
Photo mode trailer
Zo’n game had ik eigenlijk wel verwacht van People Can Fly in plaats van outridersjustifire schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:45:
Nieuwe screenshots van Atomic Heart![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een Xbox One series S i.c.m. LG Oled 55C9.
Heb nu bij alle games dat het beeld naar zwart springt en binnen paar tiendes weer herstelt.
Ik neem mij te herinneren dat dit te maken hebt met VRR instellingen kan iemand mij op weg helpen welke instellingen dit zijn?
Xbox is aangesloten met orginele kabels die mee geleverd zijn.
Nu ik iets meer op de xbox speel begint het best vervelend te worden.
Heb nu bij alle games dat het beeld naar zwart springt en binnen paar tiendes weer herstelt.
Ik neem mij te herinneren dat dit te maken hebt met VRR instellingen kan iemand mij op weg helpen welke instellingen dit zijn?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Bij het starten van een game? Dat kan VRR zijn maar ook dat je tv omspringt naar game modus of HDR/DV.sekeroglan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:15:
Dat is voor zover ik weet normaal bij LG TV's, dat is het moment dat de TV overschakelt naar Game en HDR modus. (bij het starten van een game dan*)sekeroglan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:15:
Nee gewoon tijdens het gamen.SunnieNL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:38:
[...]
Bij het starten van een game? Dat kan VRR zijn maar ook dat je tv omspringt naar game modus of HDR/DV.
Beeld valt weg en direct weer beeld. Net alsof de input opnieuw is ingesteld, dus ook HDR staat aan in beeld etc.
Dit gebeurdt tijdens het gamen op random momenten.m0h4life schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:50:
[...]
Dat is voor zover ik weet normaal bij LG TV's, dat is het moment dat de TV overschakelt naar Game en HDR modus. (bij het starten van een game dan*)
[ Voor 30% gewijzigd door sekeroglan op 22-03-2021 18:53 ]
Ik heb dit ook, maar volgens mij is het niet weg te krijgen. Het ziet er niet heel relaxed uit. Zowel voor mij als mijn tv, heb ook de c9.sekeroglan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:15:
Bij mij komt er ook elke keer in beeld dat de instant gamerespons modus aan gaat. Volgens mij komt dat omdat ik het dashboard van de tv de output naar PC heb gezet.
[ Voor 4% gewijzigd door Elias2020 op 22-03-2021 18:53 ]
Bij de ps5 heb ik dit niet op mijn oled. Raar.m0h4life schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:50:
[...]
Dat is voor zover ik weet normaal bij LG TV's, dat is het moment dat de TV overschakelt naar Game en HDR modus. (bij het starten van een game dan*)
Dashboard is 1080p dus schakelt de tv steeds heen en terug van 4K naar HDsekeroglan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:15:
@justifire dat is niet in-game en heb ik op mijn B8 geen last van. Kan mij niet voorstellen dat het dusdanig aanwezig is op de c9 dat het als een probleem wordt ervaren.
Bij mij viel het beeld wel eens weg bij een slechte kabel of een slechte switch/hub tussen console en tv.
Omdat de PS5 het dashboard ook in 4K HDR weergeeft.Elias2020 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:57:
[...]
Bij de ps5 heb ik dit niet op mijn oled. Raar.
De Xbox blijft gewoon 4k outputen hoor, dat is hetzelfde als dat een game op een lagere resolutie kan renderen en de Xbox toch een 4k signaal naar de tv stuurt. Dat wordt gewoon omhoog geschaald.justifire schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:05:
[...]
Dashboard is 1080p dus schakelt de tv steeds heen en terug van 4K naar HD
Heb een 65CX via een AVR2700H. Paar keer mee gemaakt dat beeld op zwart ging. Receiver uit/aan lost dat op. Recent ook een paar keer gehad tijdens streamen op een ATV4K met Infuse. Toen de tv even van hdmi input getoggled en na een nieuwe handshake issue weg. Zou me niets verwonderen als het een issue is met de LG. Overigens maar zeer zelden hier.
Tijdens het gamen is het niet normaal. Ik zou dan als eerste de HDMI kabel eens vervangen. Ik heb zelf een c9 en heb dat nooit.sekeroglan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:52:
[...]
Nee gewoon tijdens het gamen.
Beeld valt weg en direct weer beeld. Net alsof de input opnieuw is ingesteld, dus ook HDR staat aan in beeld etc.
[...]
Dit gebeurdt tijdens het gamen op random momenten.
[ Voor 4% gewijzigd door SunnieNL op 22-03-2021 21:21 ]
Dit is de juiste beschrijving van mijn probleem.Elias2020 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:52:
[...]
Ik heb dit ook, maar volgens mij is het niet weg te krijgen. Het ziet er niet heel relaxed uit. Zowel voor mij als mijn tv, heb ook de c9.
Bij mij komt er ook elke keer in beeld dat de instant gamerespons modus aan gaat. Volgens mij komt dat omdat ik het dashboard van de tv de output naar PC heb gezet.
Dat wordt testen met andere instellingen om het probleem op te lossen. Denk inderdaad dat het te maken heeft omdat output op PC staat.
Ben benieuwd of het je lukt, hoor het dan graag. Heb zelf al geprobeerd de hdmi deep colour uit te zetten en pc naar gameconsole gezet.sekeroglan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:47:
[...]
Dit is de juiste beschrijving van mijn probleem.
Dat wordt testen met andere instellingen om het probleem op te lossen. Denk inderdaad dat het te maken heeft omdat output op PC staat.
Gisteren gaf mijn xbox ineens helemaal geen beeld meer. Maar in het dashboard van mijn tv deed hij het wel in een mini preview schermpje. Pas toen ik de stekker van de tv unplugde deed alles het weer, had dat op reddit als oplossing gelezen. Was even zweten. Eerder werkte alles gewoon normaal. Dat heb ik eerder met de ps5 ook 1x gehad.
Werkt cec wel bij iemand?
Ik kan hem zowel niet aanzetten via mijn tv als bedienen met de afstand van de tv
Bij mijn ps5 werkt dat wel vlekkeloos
Ik kan hem zowel niet aanzetten via mijn tv als bedienen met de afstand van de tv
Cocaine in de aanbieding : 25% korting met Gold
https://www.microsoft.com...he-dead-gods/9MX9K92M5CSN
Pas op ! Verslavend !!
https://www.microsoft.com...he-dead-gods/9MX9K92M5CSN
Pas op ! Verslavend !!
Microsoft is bezig om Discord over te nemen. Let it be! Zou geweldig zijn als ze dit dan ook native gaan integreren in Xbox Network.
Ik doe het andersom. Als ik mijn Xbox aanzet dan gaat mijn tv aan, receiver aan en naar de juiste input. Als ik de Xbox uitzet gaat alles ook weer netjes uit. Heb wel kort na een update gehad dat het even niet werkte. CEC uit en weer inschakelen heeft dit toen opgelost. Ik weet alleen niet of dit ook de andere kant op zou moeten werken.Sajaarja schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:57:
Werkt cec wel bij iemand?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik had zo'n Brooks adapter om mijn Xbox One Elite controller te gebruiken op mijn PS4 Pro. Dat ging op dat model niet draadloos, maar werkte perfect. Zonder input delay of wegvallende verbinding oid. Ik zou het een kans geven als ik jou was.Sajaarja schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:33:
Iemand ervaring met de
Ken de game verder niet, maar ziet er strak uit!justifire schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:45:
Nieuwe screenshots van Atomic Heart![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Here are this week’s Deals With Gold and Spotlight Sale offers including discounts on a number of @CapcomUSA_ titles https://t.co/oAqfjP7yVH
— Larry Hryb, Gamer Emeritus 📱⌨️🖱️🎮 (@majornelson) 23 maart 2021
Ja en nee. De hoop dat Discord dan ooit op Playstation beschikbaar komt vervliegt bij mij dan wel een beetje. Met al die games die crossplay ondersteunen zijn die gesloten voicechat ecosystemen toch niet meer van deze tijd.Rivanov schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:05:
Microsoft is bezig om Discord over te nemen. Let it be! Zou geweldig zijn als ze dit dan ook native gaan integreren in Xbox Network.
Ik denk dat mocht Discord door MS worden overgenomen, MS het liefst ziet dat Discord ook naar de overige platformen komt.Graft schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:45:
[...]
Ja en nee. De hoop dat Discord dan ooit op Playstation beschikbaar komt vervliegt bij mij dan wel een beetje. Met al die games die crossplay ondersteunen zijn die gesloten voicechat ecosystemen toch niet meer van deze tijd.
Het draait allemaal om Azure. Discord draait nu nog op Google servers. Als Microsoft dit weet binnen te hengelen kunnen ze het op Azure laten draaien. Ik denk dat ze er uiteindelijk ook wel bij gebaat zijn als dit gewoon crossplatform blijft draaien dus dat het ook wel beschikbaar gemaakt kan worden voor PlayStation.Graft schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:45:
[...]
Ja en nee. De hoop dat Discord dan ooit op Playstation beschikbaar komt vervliegt bij mij dan wel een beetje. Met al die games die crossplay ondersteunen zijn die gesloten voicechat ecosystemen toch niet meer van deze tijd.
Het is uiteindelijk een Microsoft acquisitie en niet een specifieke Xbox acquisitie.
Aan Microsoft zal het ook niet liggen denk ik. Ik vrees alleen dat Sony daar niet op zit te wachten. Op het hele crossplay gebeuren waren ze in de eerste instantie ook niet echt happig.uchiha tijntje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:42:
[...]
Ik denk dat mocht Discord door MS worden overgenomen, MS het liefst ziet dat Discord ook naar de overige platformen komt.
Ik weet niet of het algemeen bekend is dus ik gooi het er toch even in, maar de Xbox controller werkt ook zonder batterijen als er maar stroom voeding aan zit. Omdat ik redelijk dicht naast mijn Xbox zit heb ik mijn controller altijd met kabel aangesloten op de front USB, zonder batterijen (Scheelt ook een beetje gewicht).
Geldt overigens ook als je hem aansluit op een externe voeding/ telefoonlader oid. Alleen powerbank werkt niet helemaal soepel haha.
Edit: chips, dit topic gaat over Series S|X, ik heb het over de One X. Bij de Series consoles weet ik niet of dat ook het geval is maar ik zou niet weten waarom niet.
Geldt overigens ook als je hem aansluit op een externe voeding/ telefoonlader oid. Alleen powerbank werkt niet helemaal soepel haha.
Edit: chips, dit topic gaat over Series S|X, ik heb het over de One X. Bij de Series consoles weet ik niet of dat ook het geval is maar ik zou niet weten waarom niet.
[ Voor 15% gewijzigd door HollovVpo1nt op 23-03-2021 10:12 ]
Er zat geen stroomkabel voor de controller bij mijn XBOX Series X.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:11:
Ik weet niet of het algemeen bekend is dus ik gooi het er toch even in, maar de Xbox controller werkt ook zonder batterijen als er maar stroom voeding aan zit. Omdat ik redelijk dicht naast mijn Xbox zit heb ik mijn controller altijd met kabel aangesloten op de front USB, zonder batterijen (Scheelt ook een beetje gewicht).
Ik dacht dat dit zo hoorde?
Stroomkabel zit er standaard ook niet bij. Op de oude controllers zat een Micro USB port, bij de nieuwe controller is het een USB C port. Deze ports zijn vooral bedoeld om de controller ook 'bedraad' te kunnen gebruiken op de PC. Maar je kunt je controller dus ook prima als bedraad laten fungeren op de Xbox.Elias2020 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:15:
[...]
Er zat geen stroomkabel voor de controller bij mijn XBOX Series X.
Ik dacht dat dit zo hoorde?
Het interessante is dat hij dan schijnbaar zijn signaal niet altijd via de draad doorgeeft, omdat een controller zonder batterij ook werkt als je de Micro USB/ USB C kabel niet in de Xbox doet, maar in het stopcontact.
Daarvoor moet je controller wel eerst gesynchroniseerd zijn met de Xbox.
Ik speel vaak op de monitor. Mijn monitor heeft een USB poort. Ik heb in het verleden wel eens een setup gehad waarbij ik de kabel van mijn controller in de USB poort van mijn monitor had, zonder batterijen in de controller, en het werkte perfect.
[ Voor 17% gewijzigd door HollovVpo1nt op 23-03-2021 10:28 ]
Ik zie discord wel gebeuren. Ze hebben momenteel weer een heleboel community dingen weggehaald. De laatste berichten van mensen zijn vrijwel onzichtbaar (tenzij je echt zelf je tijdlijn gaat managen), de groepen zijn sowieso al vrij onzichtbaar en de "wie joined mij" stuff is ook weer door niemand gebruikt.
Als je dat naar discord verhuisd, heb je denk ik wel een mogelijkheid om dat wat beter cross-platform uit te laten brengen en mensen ook vaker hun mobieltje te laten gebruiken om buiten game-sessies om ook interactief te zijn.
Partychat zie ik op zich niet snel verhuizen, maar wie weet. Op zich is het niet zo lastig om niet alleen de switch naar party chat en game chat te hebben, maar ook discord chat. Maar eer dat alles geïntegreerd is, zijn we wel veel verder. Verder misschien nog videobellen of webcams van anderen in beeld. Lijkt me op zich wel leuk om reacties van anderen te zien tijdens het gamen ipv alleen te horen
(maar goed, dat zal wel weer not-done zijn want iedereen zit natuurlijk als een vetzak op de bank)
Als je dat naar discord verhuisd, heb je denk ik wel een mogelijkheid om dat wat beter cross-platform uit te laten brengen en mensen ook vaker hun mobieltje te laten gebruiken om buiten game-sessies om ook interactief te zijn.
Partychat zie ik op zich niet snel verhuizen, maar wie weet. Op zich is het niet zo lastig om niet alleen de switch naar party chat en game chat te hebben, maar ook discord chat. Maar eer dat alles geïntegreerd is, zijn we wel veel verder. Verder misschien nog videobellen of webcams van anderen in beeld. Lijkt me op zich wel leuk om reacties van anderen te zien tijdens het gamen ipv alleen te horen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |