Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:35:
Mensen, welke games zijn echt nice om eens te testen met de headset? Beetje variatie zodat ik alles kan testen zoals de highs, mids en lows.
Hellblade, Battlefield V, Code Vein en Gears 5 Hyvebuster dlc (jungle gedeelte)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:42
Rivanov schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Ik doelde op de March Update.
Is deze al beschikbaar gekomen? Ik bedoel Batman voor Series S|X. Dank voor je reply

[ Voor 7% gewijzigd door kuka op 18-03-2021 09:50 ]

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kuka schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:49:
[...]

Is deze al beschikbaar gekomen? Ik bedoel Batman voor Series S|X. Dank voor je reply
Nee, en het is ook nooit bevestigd dat Arkham Knight een Series S|X of een andere FPS Boost update krijgt.
De geruchten zijn aangewakkerd door een screenshot die Microsoft plaatste waarop het X|S logo te zien was op het icon van Arkham Knight.. that's all.

En de March Update is er al 2 weken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Quick Resume wil voor mij niet erg meer lijkt wel. Outer Worlds, Dirt 5, Gears Tactics, Control UE. Allemaal starten ze gewoon opnieuw op elke keer. Jammer wel, want ik vond QR echt wel heel prima toen het werkte.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:41
Willybubba schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:55:
Quick Resume wil voor mij niet erg meer lijkt wel. Outer Worlds, Dirt 5, Gears Tactics, Control UE. Allemaal starten ze gewoon opnieuw op elke keer. Jammer wel, want ik vond QR echt wel heel prima toen het werkte.
Ik baal er ook van dat het vaak hit en miss is. Bij Warzone en Halo MCC lukt het nooit. Bij Halo moet ik zelf een forced close doen want anders kan ik niet online (wel gewoon single player).

Ik had het gemeld bij 343 en kreeg de volgende reactie:

Hello,

Sorry for the time we have not being in touch with you. It´s great to know that you are able to get into games again!

Regarding the situation on comming back from quick resume, our team will be taking a look at it and let you know again whenever there is an update for you to know.

I hope you are having some great time,

Kind regards,
Halo Agent 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30

Vagax

Hehe

Bijzonder hoe onstabiel het uiteindelijk is. Ik switch de hele tijd tussen Mount & Blade Warband, Oblivion en Skyrim en die werken tot zo ver perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Vagax schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:30:
Bijzonder hoe onstabiel het uiteindelijk is. Ik switch de hele tijd tussen Mount & Blade Warband, Oblivion en Skyrim en die werken tot zo ver perfect
Het lijkt erop dat de wat meer intensieve Series X-optimized zaken nog steeds niet lekker met QR werken, en de niet-perse-optimized spullen wel. Mijn oude sessie van Cyberpunk ging exact door waar ik gebleven was.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Dan ben ik ook wel voor voor de beslissing om QR uit te schakelen per game of gewoon compleet. Voor een onstabiele game zou ik het liever uit zetten dan dat hij opstart en een tijdje blijft hangen en crasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:22:
Heeft iemand trouwens nog steeds erg veel last van disconnects? Mijn controller heeft er nog zwaar last van, ik gebruik een officiële battery pack mocht dat uitmaken
Had het van de week nog, maar toen ik na het herstarten ging checken zag ik dat ik ook nog een update te installeren had.
Ik heb het niet vaak dus moeilijk te zeggen of het nu weg is, maar ik heb gisteravond mijn headset gebruikt (wat meestal de problemen lijkt te triggeren) en hij ging zojuist gewoon netjes aan met de controller, dus wie weet...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Die nieuwe XBox headset levert toch nog wel wat probleempjes op.

Gekoppeld via BT aan mijn werk laptop om mee te bellen via Teams. Ik zet de headset aan, gaat beneden dus de XBox ook aan. En aangezien er net tv werd gekeken en de XBox er dus weer voor zorgt dat de tv naar HDMI1 spingt, kreeg ik net weer commentaar van de vrouw des huizes :)

Bereik is dus wel goed. Ik zit op de studeerkamer schuin boven waar de Xbox staat in een woning van 2006 met veel beton, deuren allemaal dicht etc.

Toch eens kijken hoe dit opgelost kan worden. Wilde de headset dus ook voor vergaderingen gebruiken, maar als dan elke keer de Xbox ook aan gaat, dan houd ik het wel bij mijn Astro A20. En omdat de headset zich als controller gedraagt, is het niet mogelijk om, als de headset eenmaal gepaired is met de Xbox, dit automatisch aan zetten, uit te zetten.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:35:
Die nieuwe XBox headset levert toch nog wel wat probleempjes op.

Gekoppeld via BT aan mijn werk laptop om mee te bellen via Teams. Ik zet de headset aan, gaat beneden dus de XBox ook aan. En aangezien er net tv werd gekeken en de XBox er dus weer voor zorgt dat de tv naar HDMI1 spingt, kreeg ik net weer commentaar van de vrouw des huizes :)

Bereik is dus wel goed. Ik zit op de studeerkamer schuin boven waar de Xbox staat in een woning van 2006 met veel beton, deuren allemaal dicht etc.

Toch eens kijken hoe dit opgelost kan worden. Wilde de headset dus ook voor vergaderingen gebruiken, maar als dan elke keer de Xbox ook aan gaat, dan houd ik het wel bij mijn Astro A20. En omdat de headset zich als controller gedraagt, is het niet mogelijk om, als de headset eenmaal gepaired is met de Xbox, dit automatisch aan zetten, uit te zetten.
Heel Reddit valt hier ook over. :+
Dus verwacht maar een update binnen afzienbare tijd dat je dit kunt in- of uitschakelen dat je met de headset de Xbox wel/niet aan kunt zetten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 09:59

sn0ww

Goet is niet goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bzSjnKD0d9GI2ZODZS07WjSCKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyTRQUSXcOxB03oDhU1CIk1e.jpg?f=fotoalbum_large

Set Complete!

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Welke dual-charger heb je daar staan? En bevalt die? Ik ben nog op zoek naar zo'n ding, maar ik krijg de indruk dat het allemaal wat crappy after-market spul is... Ben op zoek naar een officiële Microsoft dual-charger, maar die bestaat geloof ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 09:59

sn0ww

Goet is niet goed.

VanRoyal schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Welke dual-charger heb je daar staan? En bevalt die? Ik ben nog op zoek naar zo'n ding, maar ik krijg de indruk dat het allemaal wat crappy after-market spul is... Ben op zoek naar een officiële Microsoft dual-charger, maar die bestaat geloof ik niet?
https://www.gamemania.nl/...eries-xs-black--snakebyte

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik zie dat de accu's 800 mAh zijn, terwijl de standaard accu 1400mAh heeft. Zijn deze dan niet héél snel leeg? Weet niet of het uitmaakt, omdat je ze na gebruik toch op de charger legt, maar toch....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik gebruik oplaadbare 2700mah batterijen. ik zou echt niet weten waarom ik zo'n docking station moet hebben. 2700mah gaat echt heel lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik gebruik nu ook Eneloops en dat gaat in principe prima, maar zo'n docking station is gelijk een handig plekje om ze netjes op te bergen. Scheelt toch weer om niet altijd een setje opgeladen batterijen achter de hand te moeten hebben (en dit netjes bij te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Hey :)

Ik was bezig met DA Inquisition en had een Zelda elf archer gemaakt en was zo tevreden met het resultaat dat ik een video verhaal lijn wilde maken maar nu mist een 10% van de video's en de rest is nu dus ook zinloos maar ik heb geen zin om weer met een nieuwe character te beginnen voordat ik zeker weet hoe de video's bewaard kunnen blijven..

Het zal vast vaker gevraagd zijn maar ik kan het zo niet vinden maar heeft iemand een tip uit eigen ervaring om "foto's en video's permanent op xbox te bewaren en eventueel te delen op bijv. Youtube" want tot nu toe werkt niets of het werkt slecht.

De video kwaliteit van One drive is slecht en op een usb en media player opslaan is ook beperkt en er zijn via de XB store alternatieven maar om die allemaal te testen lijkt mij zinloos maar waarom is het niet mogelijk om rechtstreeks van xbox naar youtube te uploaden ?

Update.

XB en Youtube hebben schijnbaar elkaar een koude oorlog verklaard en om media van de XB naar youtube te krijgen in goede kwaliteit moet er een PC tussen hun in...

TF.

[ Voor 9% gewijzigd door Tri Force op 18-03-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EA Play for PC is nog niet voor iedereen uitgerold? Want ik zie EA Play niet in de Xbox app op Windows 10.

[YouTube: https://www.youtube.com/embed/fkY6EuGPEAA]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Nieuwe game voor Xbox aangekondigd, GOTY imo:

Hij komt van Kickstarter af waar ik hem al heel goedkoop heb kunnen bemachtigen. Ziet er wel uit als iets leuks voor tussendoor. GTA2 voor de middeleeuwen

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 18-03-2021 14:58 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 05-10 11:43
NukaWorldNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:42:
Man oh man merk wel sinds ik weer op de Xbox speel dat ik veel vaker berichten krijg van hoe slecht ik wel niet ben als ik weer eens een MP spel speel zoals Destiny 2. Ja ik geef het ook gewoon toe. Ik speel veel meer pve dan pvp.
Och ik ben ook altijd een noob in online games. @uchiha tijntje laat mij zelfs aan mijn lot over door mij te verhongeren en kou te laten lijden :+

Maar normaal heb ik een K/D ratio van <1.0 :P
Farabi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:44:
ik gebruik oplaadbare 2700mah batterijen. ik zou echt niet weten waarom ik zo'n docking station moet hebben. 2700mah gaat echt heel lang mee.
Hier 1900mah batterijen of de 1400mah accu's, maar zijn altijd te snel leeg :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!
timmie271 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:07:
[...]

Och ik ben ook altijd een noob in online games. @uchiha tijntje laat mij zelfs aan mijn lot over door te verhongeren en kou te laten lijden :+

Maar normaal heb ik een K/D ratio van <1.0 :P

[...]

Hier 1900mah batterijen of de 1400mah accu's, maar zijn altijd te snel leeg :+
Haha, tja als je Achievements wilt boosten moet je wel je mannetje staan ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 05-10 11:43
uchiha tijntje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:12:
[...]

Haha, tja als je Achievements wilt boosten moet je wel je mannetje staan ;)
Weet ik. Alleen jammer dat ik de sjaak was :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:49
Ik heb zo'n setje van 4 GP batterijen (met oplader) van 2000mAh en die gaan echt heel lang mee, vind ik.
(als ik vergelijk met normale batterijen die ik nog had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:11
Maatje van mij heeft deze besteld n.a.v. de link die jij stuurde.
Verkeerde headset ontvangen, foto's aangepast en tekst ook.. Beetje jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:51
Wat baal ik van de Xbox en het weigeren om Bluetooth audio toe te staan. Heb die nieuwe headset gekocht maar wat een armoede qua geluid. Waarom mag ik niet gewoon mijn AirPod max gebruiken. Ik heb geen enkel probleem met die minimale latency want speel toch alleen maar single player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
lowskilled-ftw schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Maatje van mij heeft deze besteld n.a.v. de link die jij stuurde.
Verkeerde headset ontvangen, foto's aangepast en tekst ook.. Beetje jammer!
lekkere boel bij bol.com ccccc

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
VanRoyal schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:47:
Ik gebruik nu ook Eneloops en dat gaat in principe prima, maar zo'n docking station is gelijk een handig plekje om ze netjes op te bergen. Scheelt toch weer om niet altijd een setje opgeladen batterijen achter de hand te moeten hebben (en dit netjes bij te houden).
Hier precies hetzelfde, gebruik ook 4 oplaadbare eneloops waar ik mee afwissel maar zo'n houder vind ik wel netjes staan. Vroegah t.t.v. de Xbox 360 heb ik zo'n oplaadstation gekocht voor een vriend van me, die gebruikt 'm tot op de dag van vandaag nog voor zijn twee controllers.

Anyway heb laatst per ongeluk een verkeerde besteld :') Ik ging er even vanuit dat "oplaaddock voor Xbox One controllers" wel gewoon compatible zou zijn, maar helaas is de plaatsing van de pinnetjes net even anders. Ging om deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:31:
Wat baal ik van de Xbox en het weigeren om Bluetooth audio toe te staan. Heb die nieuwe headset gekocht maar wat een armoede qua geluid. Waarom mag ik niet gewoon mijn AirPod max gebruiken. Ik heb geen enkel probleem met die minimale latency want speel toch alleen maar single player.
Ik snap je punt van bluetooth op zich, maar ga je een gaming headset van 99 euro indirect vergelijken met een 500+ euro koptelefoon :)

En anders verbind je je tv toch met je AirPod max? Probleem opgelost? Zeker als je toch alleen maar single player speelt.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-03-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Ik snap je punt van bluetooth op zich, maar ga je een gaming headset van 99 euro indirect vergelijken met een 500+ euro koptelefoon :)

En anders verbind je je tv toch met je AirPod max? Probleem opgelost? Zeker als je toch alleen maar single player speelt.
Nee zeker geen vergelijk. Die koptelefoon is voor 99,- echt helemaal prima. Net als de pulse 3D overigens. Alleen AirPod max met tv merk ik wel latency. Terwijl ik Bluetooth dongle in ps5 de latency niet opmerk. Ik snap niet dat MS niet gewoon de keuze geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Nee zeker geen vergelijk. Die koptelefoon is voor 99,- echt helemaal prima. Net als de pulse 3D overigens. Alleen AirPod max met tv merk ik wel latency. Terwijl ik Bluetooth dongle in ps5 de latency niet opmerk. Ik snap niet dat MS niet gewoon de keuze geeft.
Ah jammer dat er dan wel merkbare latency via de tv is dan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen 3.5mm connector? Of USB-audio naar een bluetooth dongle?*

Gebruik mijn Bose QC 35II naar tevredenheid via de 3.5mm connector. Het liefst zou ik het draadloos doen maar om daar nou speciaal de Xbox headset of een andere "gamer" headset voor te kopen vind ik te ver gaan.

*Wordt USB-audio ondertussen al ondersteund op Xbox?

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 18-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zo, voor het eerst game-pass gehaald.

voordelen:

-teveel leuke games ontdekt die ik nooit zou kopen.
-geen disk gedoe (heerlijk!)

nadelen:

-de leuke spellen wil ik tegelijk spelen, waardoor je focus wegglijdt. dit probleem had je eerst niet omdat je een forse bedrag voor 1 spel neerlegde en deze ging uitspelen voordat je een andere kocht.

-kroket uit de muur. je wilt niet teveel tijd besteden bij spellen waarvan je twijfels hebt, waardoor je ze meteen verwijderd. wat oneerlijk kan zijn tegenover een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:06
Farabi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:18:

voordelen:

nadelen:

-de leuke spellen wil ik tegelijk spelen, waardoor je focus wegglijdt. dit probleem had je eerst niet omdat je een forse bedrag voor 1 spel neerlegde en deze ging uitspelen voordat je een andere kocht.

-kroket uit de muur. je wilt niet teveel tijd besteden bij spellen waarvan je twijfels hebt, waardoor je ze meteen verwijderd. wat oneerlijk kan zijn tegenover een game.
Je eerste nadeel kan ik me wel in vinden. Daarom heb ik mijn backlog maar laten varen en speel gewoon wat ik leuk vind. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 15:48
Ik zag gister dat bij Wreckfest ook Quick Resume is geactiveerd. Vond het wel vreemd want die is niet optimized voor Series S/X (ondanks de 60fps update voor Series X)

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 18-03-2021 16:28 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 01:34

Nogne

>.<

Martinspire schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:28:
Ik zag gister dat bij Wreckfest ook Quick Resume is geactiveerd. Vond het wel vreemd want die is niet optimized voor Series S/X (ondanks de 60fps update voor Series X)
Meeste spellen die een goed werkende QR hebben zijn bij mij niet optimised for S/X.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F57m9YH2ZfQQBubf1xDmmrjDBeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5iYoLDuH4lp580BPhD6kO2r.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Farabi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:18:

voordelen:

nadelen:

En dan doet Microsoft het weer super slim met quick resume. Ik switch namelijk tussen 4 games, Warband, Oblivion, Skyrim en Wreckfest :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Caayn schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:08:
[...]
Geen 3.5mm connector? Of USB-audio naar een bluetooth dongle?*

Gebruik mijn Bose QC 35II naar tevredenheid via de 3.5mm connector. Het liefst zou ik het draadloos doen maar om daar nou speciaal de Xbox headset of een andere "gamer" headset voor te kopen vind ik te ver gaan.

*Wordt USB-audio ondertussen al ondersteund op Xbox?
Nee dat is dus juist het punt. USB-audio is niet supported. En ik vind de 3.5mm connector niet geweldig klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Heel Reddit valt hier ook over. :+
Dus verwacht maar een update binnen afzienbare tijd dat je dit kunt in- of uitschakelen dat je met de headset de Xbox wel/niet aan kunt zetten.
Zou fijn zijn, maar wel apart dat mensen er nu dan over vallen. Mijn TB stealth 700 gen 2 doet hetzelfde (alle headsets op Xbox protocol denk ik) en daar vind ik het ook een onhandige functie, maar ik zag overal in reviews, ook van gebruikers, dit als een pluspunt benoemd worden. Wat handig, de Xbox gaat gelijk aan als je de headset aan zet! Wat die mensen dan doen op hun console zonder hun controller aan te zetten (die immers ook de console al aan zet)... Geen idee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true

Pfff we krijgen geen rust :P

----------

Verder over een goed half uur een Square Enix stream.
Eager to hear news about some of your favorite Square Enix games? SQUARE ENIX PRESENTS is a new digital series where you’ll catch game announcements, news, updates, and previews of upcoming games including: an all-new Life Is Strange game, Outriders, Marvel’s Avengers, Tomb Raider 25th Anniversary, new games from Square Enix Montreal, Just Cause Mobile, and Balan Wonderworld.
--------------------------

Ook een mooi stukje om te lezen van Rare met betrekking tot een nieuwe missie in Sea of Thieves. Een 'tribute' naar een medewerker die een jaar geleden is overleden. :

https://www.seaofthieves.com/news/legend-of-glitterbeard
As we approach the launch of the next Sea of Thieves content update, we’d like to tell you about an upcoming addition to the world and our reasoning behind it. While we usually love seeing speculation and different interpretations of the lore of Sea of Thieves, in this case it’s a unique and specific story we wanted to tell, and one that we hope players will celebrate with us.

2020 was a difficult and challenging year for many. In March, the Rare team were faced with a challenge of our own as, tragically, one of our team passed away. We’d like to tell you a little bit about him.

James White was an exceptionally bright and friendly Apprentice Data Analyst at Rare. In fact, he was the first apprentice to ever join the studio. He was known as a gentle giant with a warm hearty laugh, down-to-earth demeanour and an epic beard that would make even the greatest pirate glow with pride. James (or Jim as we called him) was just starting his career in the games industry, but had already played an instrumental part in developing the game that you love. Whether he was digging into data to help our Design team balance new features or ensuring our Support team were compensating any pirates who may have missed out on loot, his focus was always on the players.

When we lost Jim in March, as a studio and a family we were heartbroken. But we were also resolute that we would see Jim remembered not just in our hearts, but in the game he worked so hard to make special – a haven for everyone who discovered it.

As a team, we came together and looked at all the ways we could possibly look to represent and memorialise him in Sea of Thieves. As we approach the anniversary of his passing, we will be introducing the result of that work, The Legend of Glitterbeard, to the game. We hope that it captures Jim’s spirit, that of a man whose stature was only ever dwarfed by his kindness and compassion.

Now it's up to you to go out and find The Legend of Glitterbeard yourselves. We’ve shaped this one-off storyline in memory of someone we miss, placing him in the world forever as the larger-than-life Glitterbeard, selfless guide to the players who follow in his wake. Should you discover the scattered chronicles of his adventures, they – and the huge heart behind them – are something we hope you enjoy sharing with friends, family, crewmates and other voyagers you meet on the seas. Best of luck to you all, pirates.

– Alex Hunnisett, Head of Live Service
Deze missie ga ik binnenkort maar eens doen. :) Goede reden om Sea of Thieves weer even op te starten.

[ Voor 149% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-03-2021 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:20:
https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true

Pfff we krijgen geen rust :P

[Embed]

----------

[YouTube: Square Enix Presents Livestream | Spring 2021]

Verder over een goed half uur een Square Enix stream.

[...]

--------------------------

Ook een mooi stukje om te lezen van Rare met betrekking tot een nieuwe missie in Sea of Thieves. Een 'tribute' naar een medewerker die een jaar geleden is overleden. :

https://www.seaofthieves.com/news/legend-of-glitterbeard

[...]

Deze missie ga ik binnenkort maar eens doen. :) Goede reden om Sea of Thieves weer even op te starten.
S.T.A.L.K.E.R.2 *O*
Best news since sliced bread !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe zijn deze games? Durf het bijna niet te zeggen maar heb er nog nooit eentje gespeeld :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:31:
Hoe zijn deze games? Durf het bijna niet te zeggen maar heb er nog nooit eentje gespeeld :p

[YouTube: Life is Strange: True Colors - Announcement Trailer | Square Enix Presents]
Ik vond Life is Strange (met name deel 1) erg goed. Zeker een aanrader om te spelen. wel een 'emotioneel' verhaal met best wel heftige storyline dingen. Dus daar moet je wel rekening mee houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
justifire schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:22:
[...]

S.T.A.L.K.E.R.2 *O*
Best news since sliced bread !!
Oooohh man. Wat heb ik zin in die game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 10:38
Ik heb de year one pass in bezit van doom eternal. Echter kan ik de tweede uitbreiding niet downloaden. Iemand hetzelfde probleem?

Ik snap er niks meer van.
Wanneer ik in de store naar de beschikbare versies van doom eternal kijk staat daar de year one pass bij waarin zit in begrepen: doom eternal, dlc 1 en de year one pass.
Klik op erop en ga ik naar de beschrijving staat er The year one pass includes two campaign expansions, the ancient gods part 1 & 2.

[ Voor 56% gewijzigd door Darow op 18-03-2021 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Darow schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:24:
Ik heb de year one pass in bezit van doom eternal. Echter kan ik de tweede uitbreiding niet downloaden. Iemand hetzelfde probleem?

Ik snap er niks meer van.
Wanneer ik in de store naar de beschikbare versies van doom eternal kijk staat daar de year one pass bij waarin zit in begrepen: doom eternal, dlc 1 en de year one pass.
Klik op erop en ga ik naar de beschrijving staat er The year one pass includes two campaign expansions, the ancient gods part 1 & 2.
Games and apps -> Doom eternal -> hamburger knop -> manage -> dlc aanvinken -> save changes

Acties:
  • +3 Henk 'm!
B)

oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo oOo

[ Voor 44% gewijzigd door justifire op 18-03-2021 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Heeeeeeeeeel dikke vette trailer! Wauw spreekt me echt aan, dikke actie gek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 10:38
justifire schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Games and apps -> Doom eternal -> hamburger knop -> manage -> dlc aanvinken -> save changes
Dat dacht ik dus ook maar hier stond hij niet bij.
Ik heb het inmiddels via mijn telefoon gedaan. Daar stond de 2de dlc ook inbegrepen bij de year one pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vraagje over man of medan:

Er komen 2 rondjes op het scherm als ik een keuze moet maken. Maar de sticks doen niks? Hoe moet ik precies mijn keuze toewijzen met mijn controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:05:
Vraagje over man of medan:

Er komen 2 rondjes op het scherm als ik een keuze moet maken. Maar de sticks doen niks? Hoe moet ik precies mijn keuze toewijzen met mijn controller?
Ff gegoogled. Ook ff in spoiler tags omdat het blijkbaar iets zegt over het begin van de game. Niets schokkends, maar toch voor de zekerheid.

spoiler:
The first thing you will do as Joe is go and talk to the fortune teller. While talking to the fortune teller you will be introduced to how you choose dialogue and make choices. You use the right stick to point to a dialogue option. You must hold the right stick in the direction of the dialogue option you wish to pick, for a couple of seconds, before it confirms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xbox Wireless Headset: Impressions, best EQ settings, and the power of 3D audio (Dolby Atmos)

https://www.windowscentra...ower-3d-audio-dolby-atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mosin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Oooohh man. Wat heb ik zin in die game :D
Veel gelezen over Stalker maar nooit gespeeld, zitten er spinnen in deze game?

Zonder een discussie los te maken over het zijn maar pixels etc maar ik moet al aardig wat games laten schieten als arachnofoob :+

*edit, ik heb de Dolby atmos licentie op de XSX maar welke app uit de store moet ik nou precies hebben voor de eq?
Er staan er een aantal in de app store

[ Voor 17% gewijzigd door Sipio op 18-03-2021 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
id Software offers hints about Doom Eternal’s PS5, Xbox Series X upgrade
Now that id Software has released Doom Eternal’s second expansion, The Ancient Gods — Part Two, the studio is focusing on the PlayStation 5 and Xbox Series X upgrade for the game. We spoke to id Software’s Marty Stratton about what we should expect from the updated new-generation version of the game.
En zoals ik al eerder zei, de AMD concurrent van DLSS komt eraan om RDNA 2 compleet te maken, maar het gaat nog spannend worden of dit daadwerkelijk dit jaar gaat gebeuren.

AMD's DLSS rival will hopefully be arriving later this year
AMD are hoping to launch their answer to Nvidia's AI-driven upscaling DLSS tech later this year, according to a new interview with PC World. DLSS is currently one of the only ways to achieve playable frame rates at high resolutions in games that support ray tracing at the moment, but AMD's version of it, FidelityFX Super Resolution, isn't currently available on any of their next-gen RX 6000 Big Navi GPUs. It's one of the reasons why I was so down on the Radeon RX 6700 XT yesterday in my review, but AMD's Radeon boss Scott Herkelman called FidelityFX Super Resolution (or FSR) one of the "biggest software initiatives we have internally [at AMD]" and that the company "wants to launch it this year". I wouldn't get your hopes up for an imminent release, however, as he also said there's still a lot of work to do before it's ready for primetime.

"It's progressing very well internally in our labs, but our commitment to the gaming community is that it's open, it needs to work across all things, and our game developers need to adopt it and feel like it's a good thing," Herkelman told PC World. "So even though it's progressing well, we've still got more work to do, not only internally but also with our game developer partners.

"You know, we want to launch it this year, we believe we can do that this year, but at the same time we've got a lot more work ahead of us. We need to make sure the image quality is there, we need to make sure we can scale from different resolutions and at the same time that our game developers are happy with what we're producing. So we still have some work ahead of us.

"It's probably one of the biggest software initiatives we have internally because we know how important it is that you want to turn on ray tracing and you don't want to just have that competitive hit, or have your GPU get hit so hard. So FSR, that's the acronym for FidelityFX Super Resolution, is something key to us to launch this year, but it's going to take a little bit more time."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:31:

[YouTube: Life is Strange: True Colors - Announcement Trailer | Square Enix Presents]
Als je gamepass hebt kun je tell me why proberen, die had eigenlijk ook gewoon life is strange kunnen heten, zelfde soort game (maar wat korter/kleinschaliger). Het kan wel vooral je een idee geven of je het type game leuk vindt.

LiS 1 is wel met grote afstand de beste en had ook de beste 'power' mechanics. LiS bts heeft geen power en is eigenlijk alleen cool als je meer verhaal en achtergrond wil bij 1 (ik vond hem om die reden wel echt heel cool).

LiS 2 viel tegen wat mij betreft en zou ik skippen tenzij je de rest al gedaan hebt en per se meer wil, maar gezien tell me why heb ik wel vertrouwen dat de volgende game weer beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:07
Life is Strange 1 en BFS waren geweldig. Tell Me Why ook. Deel 2 viel mij ook echt enorm tegen. Kon me niet zo boeien.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 18-03-2021 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De hele avond weer The Division 2 gespeeld, echt een hele toffe game en heerlijk met die 60fps.

Dit keer heb ik mijn TB Stealth 700 Gen 2 gebruikt en de bass mag dan wat minder "punchy" zijn dan de Xbox headset, qua overall sound is hij wel echt veel beter vind ik. Ik blijf de Xbox headset heel muddy vinden klinken wanneer ik stemmen hoor, door water loop in Gears 5 of guns reload. Alles klinkt lekker helder met de TB.

Had ik deze TB niet gehad, dan was ik wellicht voor de Xbox headset gegaan, maar Nope, ze gaan terug. Echt niet nodig om ze te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dude.....100% met je eens.

Ik hoopte zo dat MS nu eindelijk Bluetooth ging ondersteunen, maar helaas. Hadden ze dat wel gedaan dan had je elke soort earpiece kunnen gebruiken. Man wat vond ik die earpiece op 360 goed toen. Ik gamede toen regelmatig met een surround systeem en dan kon ik chatten met mensen via de earpiece. Dus nu wachten we nog altijd tot ze weer met eentje komen.....maar dat lijkt niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:47
devilsnight schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:00:
De hele avond weer The Division 2 gespeeld, echt een hele toffe game en heerlijk met die 60fps.

Dit keer heb ik mijn TB Stealth 700 Gen 2 gebruikt en de bass mag dan wat minder "punchy" zijn dan de Xbox headset, qua overall sound is hij wel echt veel beter vind ik. Ik blijf de Xbox headset heel muddy vinden klinken wanneer ik stemmen hoor, door water loop in Gears 5 of guns reload. Alles klinkt lekker helder met de TB.

Had ik deze TB niet gehad, dan was ik wellicht voor de Xbox headset gegaan, maar Nope, ze gaan terug. Echt niet nodig om ze te houden.
Wat had je verwacht dat beter was aan het Xbox headset dan? En vooral wat bevalt je niet aan de Turtle om deze te bestellen? Mic schijnt ook veel beter te zijn?

Hier gaat het Xbox headset ook weer terug maar zit nu met een schuin oog naar de Turtle te kijken. Wil graag Bluetooth mix om een podcast op te zetten en ik zie niet zoveel geschikte headsets onder de €150.

Xbox is niet mijn main platform dus geen zin om €300 uit te geven aan een headset. Speel niet eens met chat op de Xbox :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Weet je wat ze precies bedoelen? Ik hoorde gisterenavond van maten met wie ik gamede wat mijn vriendin was aan het kijken?

Die zat echt 8m verderop in de keuken iets op haar telefoon te kijken en ze konden alles horen? Daar stond ik ff van te kijken en vroeg me af of dit wel de bedoeling was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:48:
[...]

Weet je wat ze precies bedoelen? Ik hoorde gisterenavond van maten met wie ik gamede wat mijn vriendin was aan het kijken?

Die zat echt 8m verderop in de keuken iets op haar telefoon te kijken en ze konden alles horen? Daar stond ik ff van te kijken en vroeg me af of dit wel de bedoeling was..
Mic Monitoring houdt in dat je jezelf hoort praten zodat je niet schreeuwt. Dus jouw stem komt via de microfoon terug in je oor. Maar dat is zelfs op standje High nog aan de zachte kant waardoor je jezelf nog niet heel goed hoort. Dat fixen ze nu.

Dat je vriendin jou hoort op 8m afstand is opmerkelijk. M’n vriendin die naast mij op de bank zit zei zelfs; ik hoor nu helemaal niets! Terwijl dat met je vorige headset (Stealth 600) wel zo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Sipio schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Veel gelezen over Stalker maar nooit gespeeld, zitten er spinnen in deze game?

Zonder een discussie los te maken over het zijn maar pixels etc maar ik moet al aardig wat games laten schieten als arachnofoob :+

*edit, ik heb de Dolby atmos licentie op de XSX maar welke app uit de store moet ik nou precies hebben voor de eq?
Er staan er een aantal in de app store
Als spinnen je enige probleem zijn, kun je het gerust spelen of ze moeten er ineens tarantula’s aan toe gevoegd hebben :P
Heel kort, fantastisch spel en ik raad het je echt aan. Super vette atmosfeer en geluid. Staat samen met de Metro reeks, dik op 1 voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Rivanov schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:50:
[...]

Mic Monitoring houdt in dat je jezelf hoort praten zodat je niet schreeuwt. Dus jouw stem komt via de microfoon terug in je oor. Maar dat is zelfs op standje High nog aan de zachte kant waardoor je jezelf nog niet heel goed hoort. Dat fixen ze nu.

Dat je vriendin jou hoort op 8m afstand is opmerkelijk. M’n vriendin die naast mij op de bank zit zei zelfs; ik hoor nu helemaal niets! Terwijl dat met je vorige headset (Stealth 600) wel zo was.
Volgens mij is het ook precies andersom. Anderen konden het filmpje van zijn vriendin horen door de mic.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mosin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:10:
[...]

Als spinnen je enige probleem zijn, kun je het gerust spelen of ze moeten er ineens tarantula’s aan toe gevoegd hebben :P
Heel kort, fantastisch spel en ik raad het je echt aan. Super vette atmosfeer en geluid. Staat samen met de Metro reeks, dik op 1 voor mij.
Zal tegen die tijd wel weer wat video's op gaan zoeken en bekijken of het wat is, maar idd de Metro games zijn normaal gesproken ook wel mijn ding, maar die zijn ook niet speelbaar voor mij vanwege de spinnen.

We gaan het zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Rivanov schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:50:
[...]

Thnx voor de uitleg (mic monitoring).

Wat ik bedoel is dat zij op haar telefoon Videoland was aan het kijken, en dat mijn maten waarmee ik een party zat precies konden horen wat zij was aan het kijken. Ze had gewoon het geluid uit de speakers van haar telefoon komen, dat bedoel ik. Daar stond ik nogal van te kijken. Toen ik tijdens het wachten in een lobby ff een filmpje keek op mijn telefoon (zachtste volume) hoorde ik dat het wel leek alsof ik de telefoon echt tegen de mic aanhield op het hoogste volume, dus ik moet nog ff die mic settings aanpassen, want dit is wel erg overdreven (met oppikken omgevingsgeluid) :*)

Dat had ik niet bij mijn Arctis 3 (wired)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dit zou wel eens een titel in mijn straatje kunnen zijn. Die houden we eens even in de gaten :)
Beakzz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 02:24:
[...]

Xbox is niet mijn main platform
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlGyxc5ngOElJ_SUdxClwbCP1PI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6eeH5BJ2rS7KLzr6OXvjGBhX.png?f=user_large

O-)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Sipio schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Zal tegen die tijd wel weer wat video's op gaan zoeken en bekijken of het wat is, maar idd de Metro games zijn normaal gesproken ook wel mijn ding, maar die zijn ook niet speelbaar voor mij vanwege de spinnen.

We gaan het zien ;)
Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Snel geïnstalleerd en verwijdert, als je het niets vindt.
Wel zonde dat je er last van hebt!

En als je er nu mee start, kun je straks lekker door met STALKER 2 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Voor wie wat meer over de frequenties wil weten van geluid ivm al het headset geleuter hier ;)

https://www.teachmeaudio....techniques/audio-spectrum

Van de 32 en 64Hz dus afblijven en lekker op 0 laten staan. Als je wat meer/minder bass wil de 125Hz omhoog of omlaag zetten en voor een (zoals ik het lees op de website) een warme bass de 500Hz wat hoger.

Voor de wat hogere tonen/geluiden (zoals voetstappen) de 1kHz, 2kHz en 4kHz wat hoger zetten. Je moet hier wat mee spelen, te hoog resulteert namelijk in echt piepend geluid waarvan je oren zeer van gaan doen.

De 8kHz en 16kHz te hoog zetten is niet aan te raden, gaat door merg en been als deze te hoog staat en je zal waarschijnlijk zsm je headset van je hoofd zetten.

Bovenstaande zitten allemaal in de Dolby Atmos app.

De Xbox Accessoires App heeft alleen maar 125Hz en 250Hz voor de lage tonen, dus bas en 1kHz, 4kHz en 8kHz voor de mid en hoge tonen.

Bovenstaande is hoe ik het interpreteer ook omdat ik de afgelopen 2 dagen flink heb lopen testen met 2 headsets en de instellingen in zowel de Dolby Atmos app als de Xbox EQ app.

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 19-03-2021 10:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:10
Het is mij gelukt om een xsx te bemachtigen! Ik twijfelde eerst enorm, dit omdat ik al een ps5 heb. De gamepass is echt een goede deal! Op gamepass staan zoveel games die ik wil spelen o.a. Forza, Gears, Wreckfest, Dirt, Flight Simulator (deze zomer) en de EA play games. En uiteindelijk ben ik goedkoper uit ipv de volle mep betalen. Het is de bedoeling dat ik de ps5 verkoop, maar toch ben ik bang dat de X tegenvalt. De vrouw hier thuis gaat er niet mee akkoord dat ik 2 consoles thuis heb staan haha. Maar goed lastig lastig/ luxe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 02:24:
[...]

Wat had je verwacht dat beter was aan het Xbox headset dan? En vooral wat bevalt je niet aan de Turtle om deze te bestellen? Mic schijnt ook veel beter te zijn?

Hier gaat het Xbox headset ook weer terug maar zit nu met een schuin oog naar de Turtle te kijken. Wil graag Bluetooth mix om een podcast op te zetten en ik zie niet zoveel geschikte headsets onder de €150.

Xbox is niet mijn main platform dus geen zin om €300 uit te geven aan een headset. Speel niet eens met chat op de Xbox :+
Het was meer nieuwsgierigheid van mij. Ik was benieuwd hoe de headset zou klinken, en de sterkere bass en hogere volume is iets wat ik niet verwacht had. Is echter geen reden om ze te houden voor "ernaast" zeg maar.

De accuduur van de TB is goed genoeg om ervoor te zorgen dat ik eigenlijk nooit zonder headset zit tijdens gaming.

Wat betreft voor jou, er is ook de TB Stealth 600 gen 2 he. Die is 100 euro en ik dacht dat die Bluetooth had. Weet ik echter niet volledig zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjuuls92 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:24:
Het is mij gelukt om een xsx te bemachtigen! Ik twijfelde eerst enorm, dit omdat ik al een ps5 heb. De gamepass is echt een goede deal! Op gamepass staan zoveel games die ik wil spelen o.a. Forza, Gears, Wreckfest, Dirt, Flight Simulator (deze zomer) en de EA play games. En uiteindelijk ben ik goedkoper uit ipv de volle mep betalen. Het is de bedoeling dat ik de ps5 verkoop, maar toch ben ik bang dat de X tegenvalt. De vrouw hier thuis gaat er niet mee akkoord dat ik 2 consoles thuis heb staan haha. Maar goed lastig lastig/ luxe probleem.
Tegenvallen hangt ervanaf. Kijk met PS5 heb je als je de vele exclusives van PS4 niet gespeeld hebt een prima console. Ratchet in de zomer als je niet uitgesteld wordt, Horizon FW eind dit jaar, ik twijfel zelf of de game niet uitgesteld gaat worden. God of War obviously haalt dit jaar niet na wat Cory Barlog heeft gezegd.

Voor Xbox komt Halo Infinite, behoorlijke geruchten over Forza Horizon 5, Starfield mogelijk dit jaar, geruchten over Wolfenstein 3 etc. Game Pass is geweldig inderdaad en ze zijn nog lang niet klaar. Dus tja, qua wat zou de Xbox gaan tegenvallen ben je bang?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
De XSX zal je niet tegen gaan vallen. Kijk eens welke weg Microsoft is ingeslagen. Dat is wel een middellange tot lange termijn strategie, maar vanaf einde dit jaar en verder gaan wij daar de vruchten van zien. Ik neem aan dat je doelt op exclusieve content, want GP heb je al en alleen al daarom kan de XSX simpelweg niet tegenvallen.

Als je tóch al een PS5 hebt staan, zou ik vrouwlief er echt van proberen te overtuigen om die ook gewoon te laten staan.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 19-03-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
devilsnight schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Tegenvallen hangt ervanaf. Kijk met PS5 heb je als je de vele exclusives van PS4 niet gespeeld hebt een prima console. Ratchet in de zomer als je niet uitgesteld wordt, Horizon FW eind dit jaar, ik twijfel zelf of de game niet uitgesteld gaat worden. God of War obviously haalt dit jaar niet na wat Cory Barlog heeft gezegd.

Voor Xbox komt Halo Infinite, behoorlijke geruchten over Forza Horizon 5, Starfield mogelijk dit jaar, geruchten over Wolfenstein 3 etc. Game Pass is geweldig inderdaad en ze zijn nog lang niet klaar. Dus tja, qua wat zou de Xbox gaan tegenvallen ben je bang?
Dat de controller tegenvalt, want ik ben de DualSense5 gewend en omdat ik al jaren op PS speel. De Xbox is misschien toch een iets spannender console.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjuuls92 op 19-03-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Sjuuls92 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Dat de controller tegenvalt, want ik ben de DualSense5 gewend en omdat ik al jaren op PS speel.
Ik heb ze al jaren allebei (PS en Xbox) en wat mij betreft is de Xbox controller de beste controller ooit gemaakt.

Heel eerlijk, als je wederhelft van 2 consoles echt een principieel punt maakt dan zou ik me toch nog eens achter de oren krabben. Lijkt me dat je elkaars interesses moet accepteren. Of er moet een financiële noodzaak zijn om er 1 de deur uit te doen ...

[ Voor 28% gewijzigd door FrankoNL op 19-03-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
FrankoNL schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Ik heb ze al jaren allebei (PS en Xbox) en wat mij betreft is de Xbox controller de beste controller ooit gemaakt.

Heel eerlijk, als je wederhelft van 2 consoles echt een principieel punt maakt dan zou ik me toch nog eens achter de oren krabben. Lijkt me dat je elkaars interesses moet accepteren. Of er moet een financiële noodzaak zijn om er 1 de deur uit te doen ...
Financieel gezien niet hoor, maar ik vind het persoonlijk ook lichtelijk overdreven om 2 consoles thuis te hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:07
Gewoon beide houden joh. Best of both worlds. De PS5 voor de fantastische PS5 exclusives en de Dualsense en de Xbox voor Gamepass en de Xbox exclusives.

Als je de PS5 verkoopt en die ene game die je graag wil spelen komt uit gaat het toch weer kriebelen er één te kopen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 19-03-2021 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjuuls92 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Financieel gezien niet hoor, maar ik vind het persoonlijk ook lichtelijk overdreven om 2 consoles thuis te hebben staan.
Als het financieel gezien niet zo erg is en je bent bang dat je de controller niet alles vindt, dan zou ik je aanraden om de Elite Controller voor de Xbox te kopen. ;)

https://www.xbox.com/nl-N...eless-controller-series-2

In mijn optiek de beste controller die ooit is uitgebracht en totdat er een 3e versie komt blijft dit de beste controller die ooit zal uitkomen :+

Je wilt daarna niet meer terug naar een standaard controller. 99% guaranteed!

Mocht je nog tips willen voor games uit gamepass of oudere xbox games die je mogelijk gemist hebt, dan hoor ik het graag als je ook even aangeeft wat voor genre je leuk vindt.

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-03-2021 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 15:14

On_E

Housemusic

Ik ga beginnen met alle exclusives die ik de afgelopen jaren heb gemist. Forza 7 en Horizon 4, Gears 5, Gears Tactics, Killer Instinct, Sea of Thieves...

Voorlopig wel even zoet mee denk ik! :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
@Sjuuls92 Probeer hem uit en mocht het niks zijn dan kan je die terugsturen, bol of amazon doen niet moeilijk.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Zou de PS5 dan lekker op zolder verstoppen.
Haal je die weer eens onder het stof vandaan als je door je game pass collectie heen bent :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat de controller tegenvalt, want ik ben de DualSense5 gewend en omdat ik al jaren op PS speel. De Xbox is misschien toch een iets spannender console.
Ah op die fiets.

Zelf zweer ik gigantisch bij de Xbox controller, al sinds Xbox 360 en met de One controller kwam het in de buurt van perfectie en met de Elite V2 vind ik het eigenlijk gewoon perfectie. Super comfortabel en geweldig accu of batterij duur.

Ik heb zelf erg weinig met PS controllers, ze doen hun ding maar for me it's Xbox pad all the way! De DualSense is leuk, maar als je al die features aan hebt blijft er niet heel veel over van die accuduur. Gelukkig kan het uit, maar het komt nog steeds niet in de buurt van Xbox.

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 19-03-2021 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

Wat is tegenvallen ? Het zijn beide andere consoles en controllers van 2 verschillende bedrijven. Daarin zullen verschillen zitten en zo moet je het ook bekijken. We kunnen wel heel makkelijk alles 1:1 gaan vergelijken, maar dat is vaak te simpel gedacht.

Zelf probeer ik daarom verder te kijken dan een 1:1 vergelijking en dan te zeggen van controller A is klote vergeleken met controller B.

De DualSense en de Series X|S controller zijn beide goed. Het is echter een kwestie van gewenning wanneer je overschakelt naar de andere. Ik heb zelf ook beide consoles staan. Xbox is mijn main platform dus ik speel het meest met de Xbox controller. Valt de Dualsense dan tegen als ik na 3 dagen weer eens de Dualsense in mijn hand heb ? Nee, het is puur gewenning. Na een paar minuten gamen op de PS5 weet ik al weer niet beter en speelt voor mij de DualSense net zo fijn als de Xbox controller.

En ja, je kan natuurlijk een voorkeur hebben, dan heb ik zelf ook voor de Xbox layout van de controller, maar dat maakt het voor mij niet dat de Dualsense dan tegenvalt.
PS5 niet verkopen en lekker houden helemaal als het financieel geen probleem is. Keuze hebben, is altijd goed in dit soort zaken.
Verder over je vrouw: Keep your pimp hand strong !!! ;)
[...]

Ik vind het niet overdreven. Je leeft 1x hè ;) Als je het leuk vindt om te gamen en het financieel haalbaar is, waarom dan niet beide ? En laten we eerlijk zijn, 500 euro is eigenlijk en schijntje voor wat je krijgt bij beide consoles en het is nou ook niet zo dat er volgend jaar alweer nieuwe versies zijn zoals bv bij iPhones die je dan voor jezelf verplicht moet halen. Wat bij mij ook altijd mee speelt: ik werk hard voor mijn geld en wil daar ook van genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
[...]

Dan is het uiteraard wat anders :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-10 17:18
Heb maandag Jedi Fallen Order uitgespeeld, binnen 18 dagen. Wat een heerlijk spel, zeker met 60FPS zo de knetter. Toen ik speelde dacht ik zal het zo een verschil zijn, toen keek ik het einde terug op youtube (niet doen spoilers als je het spel niet kent) en zag ik hoe traag 30 fps overkwam. Geweldige ervaring zeg. Nu af en toe bezig met AC Valhalla, maar dat pakt me niet zo als AC Odyssey wel deed. Origins vond ik eerst ook niet, maar toen speelde ik het in juli 2018 weer en toen sloeg het opeens helemaal aan bij mij. Zal wel door RDR 2 nog komen, nog even geen zin in te grand scale games. Plus zit opeens hele Rome Total War II Caesar in Gaul te spelen op pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjuuls92
Bedankt voor de uitgebreide reacties en tips een ieder! Dit kan ik zeer op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Ik heb deze generatie ook maar 1 console: Xbox Series X.

Door een kleine sinds een paar weken minder tijd en de tijd die ik heb gaat dus naar de XSX. Heb de XOX, de Xbox 360 en de PS4 niet meer aangeraakt sinds de release van de Xbox Series X.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:09
[...]

Mwah, de XBox is mijn main maar ik zou sommige exclusives van de Switch en games als Persona en Ni No Kuni niet willen missen. Ik heb er dus drie naast elkaar staan. Hangt er wellicht ook vanaf of gamen bijzaak of hoofdzaak is in je vrije tijd.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:28:
[...]

De DualSense en de Series X|S controller zijn beide goed. Het is echter een kwestie van gewenning wanneer je overschakelt naar de andere. Ik heb zelf ook beide consoles staan. Xbox is mijn main platform dus ik speel het meest met de Xbox controller. Valt de Dualsense dan tegen als ik na 3 dagen weer eens de Dualsense in mijn hand heb ? Nee, het is puur gewenning. Na een paar minuten gamen op de PS5 weet ik al weer niet beter en speelt voor mij de DualSense net zo fijn als de Xbox controller.

En ja, je kan natuurlijk een voorkeur hebben, dan heb ik zelf ook voor de Xbox layout van de controller, maar dat maakt het voor mij niet dat de Dualsense dan tegenvalt.
Vond eerder dat het wel jammer was dat de Xbox controller bepaalde functies van de DualSense niet had. Maar nu dat mijn schoonbroer een PS5 heeft (wat een huge MF is dat trouwens in real-life) ben ik toch wat minder overtuigd. Fifa werd zowat onspeelbaar en ook bij COD is het eerder een nadeel dan een voordeel. Bij Astro is het dan wel weer een toevoeging. Hoe sta jij daar in?

Vind persoonlijk tov van de DS4 het een flinke stap voorwaarts. Met beide geen problemen in ieder geval. Maar stickpositie van Xbox heeft wel mijn lichte voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 06-10 10:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

Wom schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Vond eerder dat het wel jammer was dat de Xbox controller bepaalde functies van de DualSense niet had. Maar nu dat mijn schoonbroer een PS5 heeft (wat een huge MF is dat trouwens in real-life) ben ik toch wat minder overtuigd. Fifa werd zowat onspeelbaar en ook bij COD is het eerder een nadeel dan een voordeel. Bij Astro is het dan wel weer een toevoeging. Hoe sta jij daar in?

Vind persoonlijk tov van de DS4 het een flinke stap voorwaarts. Met beide geen problemen in ieder geval. Maar stickpositie van Xbox heeft wel mijn lichte voorkeur.
Ik heb ze allebei al (sinds release ongeveer) en ik moet toch eerlijk zijn dat zover is de dual sense wel hetgene wat me echt de "next gen" feeling geeft. Al zijn allebei de systemen wel echt top deze gen. Her en der kleine issues, maar over het algemeen echt top.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
[...]

Ik heb een tijdje ook op een PS 5 gespeeld bij een van mijn vrienden, en ik vind de XSX controller echt veel fijner, want hij is zwaarder en kleiner. De stickpositie heeft ook echt mijn voorkeur, die van de PS 5 is zo breed.

Maar, dat kan natuurlijk ook gewenning zijn (al kom ik van een PS 4). De functie adaptive trigger vond ik wel leuk, maar niet bij competitive gaming, heeft wel meerwaarde bij SP games IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

Ik heb alleen de DualSense met Fifa21 en Astro's Playroom getest. Bij Astro is het echt een toevoeging maar die game is ook speciaal daar voor gebouwd, als showcase. Bij Fifa merkte ik alleen dat er meer weerstand kwam in de triggers naarmate de wedstrijd vorderde en de spelers moe werden. Voor sprinten in Fifa 21 moet je een van de triggers indrukken en voelde wat weerstand, maar niet noemenswaardig dat ik er van onder de indruk was.

Van mij mag Microsoft wel die Dualsense features overnemen in een opvolger van de huidige controller.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
[...]

Vind persoonlijk tov van de DS4 het een flinke stap voorwaartsq. Met beide geen problemen in ieder geval. Maar stickpositie van Xbox heeft wel mijn lichte voorkeur.
Ik moest even drie keer lezen, want ik dacht dat je je schoonbroer een huge MF vond :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-10 17:18
uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Ik moest even drie keer lezen, want ik dacht dat je je schoonbroer een huge MF vond :$
Hahaha ik had exact hetzelfde, sterker nog ik dacht het nog steeds tot ik dit las. Maar oh de PS5 is een huge MF right oeps... Om on-topic te zijn die XSX vind ik ook behoorlijk zwaar om te tillen. Als ik op vakantie ga in de zomer (lekker in NL) neem ik maar mijn oude One S mee (tot verdriet want God wat is die XSX lekker snel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:49
Zorroberner schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Hahaha ik had exact hetzelfde, sterker nog ik dacht het nog steeds tot ik dit las. Maar oh de PS5 is een huge MF right oeps... Om on-topic te zijn die XSX vind ik ook behoorlijk zwaar om te tillen. Als ik op vakantie ga in de zomer (lekker in NL) neem ik maar mijn oude One S mee (tot verdriet want God wat is die XSX lekker snel).
Er is een tussenweg: de Series S.
Nextgen en zeer draagbaar en knuffelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:51:
[...]

_O-

Nee, dat had ik veel slechter kunnen treffen. Hij is net voor de eerste keer vader geworden (en ik oom voor de eerste keer *O* ), dus alleen maar liefde op dit moment. Daarnaast ruilen we af en toe van console, om zo de exclusives te kunnen spelen. Dus ik klaag niet :+

Pagina: 1 ... 130 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord