Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Finraziel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Hoef je niet te doen hè, je kunt al die minutemen quests compleet negeren, je hoeft ze niet eens te gaan redden in Concord. Dat is wel de logische progressie in de game, maar je kunt prima een andere kant op gaan en zelf je eigen pad trekken.

En ja, je kunt de main quest dan ook gewoon nog uitspelen. Ze sturen je een bepaalde kant op maar als je zonder die aanwijzingen al op die locaties uitkomt kun je quests overslaan of in andere volgorde doen. Er zijn maar een handje vol echt verplichte quests, en dat alleen als je het hoofd verhaal wil uitspelen.

DLC er bij zou leuk zijn maar zie ik eigenlijk niet gebeuren, helaas.
Bleek gisteravond dus voor wat betreft die Sanctuary missie: het enige wat ik dus nog moest doen was iemand toewijzen aan een guard post en even babbelen :+ 8)7

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07

Kalkie

NLMP

Gisteren Watch Dogs 2 uitgespeeld, na 'm in 2016 al eens gedaan te hebben. Met autoHDR en 60FPS zeer genietbaar, verhaal en missies best goed, als ik het vergelijk met het zwarte schaap dat Watch Dogs: Legion (dank @Springbokkie) heet. Best mooi ook nog, ondanks de lage resolutie.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalkie op 17-03-2021 10:30 ]

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
matthijst schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:58:
Avondje met de nw headset gespeeld. Die blijft :)
Vooral handig dat je tegelijk xbox en telefoon kunt connecten, mooi muziek aan tijdens 't gamen. Zit uiteindelijk wel lekker, was even wennen.
Hoe bel je via de headset? Ik heb hem op mijn telefoon wel met Bluetooth verbonden, maar oproepen en het geluid worden niet doorgestuurd naar de headset

Edit: Nvm, hij stond gewoon zacht 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 17-03-2021 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Kalkie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:24:
Gisteren Watch Dogs 2 uitgespeeld, na 'm in 2016 al eens gedaan te hebben. Met autoHDR en 60FPS zeer genietbaar, verhaal en missies best goed, als ik het vergelijk met het zwarte schaap at Watch Dogs 3 heet. Best mooi ook nog, ondanks de lage resolutie.
Dat zwarte schaap heet Watch Dogs: Legion.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d:)b

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ophouden nu met al dat positieve Xbox nieuws !!! Straks gaat iedereen nog boos worden omdat er 1 dag geen positief nieuws is >:)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:22
Wel wat jammer dat die belofte van 60fps op de Series S nog niet helemaal wordt waargemaakt. Wreckfest 30fps / 4k (sowieso weird). En nu met Outer Worlds een studio van Microsoft zelf waarvan de frame cap niet wordt weggehaald en die ook op 30fps blijft hangen. Vraag me af wat daar de reden van is want de console zou het makkelijk aan moeten kunnen.

Hopelijk gaat dat in de toekomst wat veranderen en wordt Microsoft er wat strenger op.

Om ook deze post positief te houden: Het gerucht gaat dat Persona 5 naar Xbox komt!

https://gamingbolt.com/pe...-one-xbox-series-x-s-soon

[ Voor 42% gewijzigd door Timothy3000 op 17-03-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Mooie headset in de aanbieding bij bol.com Hyperx CloudX Flight

https://www.bol.com/nl/p/...x-zwart/9200000039507366/

[ Voor 33% gewijzigd door Amaze86 op 17-03-2021 10:20 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:56

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Misschien dan toch iets negatiever nieuws van de buren:

https://nl.hardware.info/...belofte-bij-xbox-series-s

Valt mij inderdaad wel eens op dat sommige 60fps beloften inderdaad niet worden nagekomen bij de series S maar wel de X.

Verder nog steeds wel erg positief over de series S icm GamePass, erg fijne optie nu ik even geen goede game PC heb. En het concept couch gamen is erg fijn deze dagen van thuiswerken :)

[ Voor 0% gewijzigd door hifigamefreak op 17-03-2021 12:06 . Reden: Tik en spelfouten ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://amp.trueachieveme...__twitter_impression=true

Eind maart gaan er twee games uit gamepass voor console. Hyperdot en Journey to the savage planet. Met name die laatste is echt een aanrader. Erg grappige first person platformer die helaas beetje onder de radar is gebleven.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:27:
https://amp.trueachieveme...__twitter_impression=true

Eind maart gaan er twee games uit gamepass voor console. Hyperdot en Journey to the savage planet. Met name die laatste is echt een aanrader. Erg grappige first person platformer die helaas beetje onder de radar is gebleven.
Beetje raar artikel toch? Mij was het iig wel duidelijk dat dit specifiek over Forza Horizon 4 ging. Dat is dus ook bevestigd blijkbaar. De series X heeft voor Forza ook geen 120fps. Komt daar ook nog een artikel van :P

Maar wel raar van wreckfest. Zet die game gewoon op 1080p / 60 fps op de series S.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-03-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
Enerzijds wel bijzonder dat Microsoft een toezegging doet dat de Series S in staat is om 1440p@120hz games te draaien en er vervolgens (vooralsnog) niets is wat dat ondersteunt. NSLT doet 1080p@120fps geloof ik...

Anderzijds zag ik bijv. gister ook veel mensen klagen nu blijkt dat Series S niet altijd mee kan komen met alle optimalisaties. Mijns inziens weet je dat van tevoren, dat je een concessie doet in performance. Het viel me eerlijk gezegd al mee dat de SeS al die Bethesda-games met FPS-boost ook gewoon aankan. Bij Wreckfest wel vaag dat ze 4K30 dan weer de voorkeur geven, die zal toch ook 1080p60 moeten kunnen op Series S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Edit: Verkeerd gelezen

[ Voor 93% gewijzigd door Timothy3000 op 17-03-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:24
Ik begrijp helemaal niks van die FPS boost. Erg onduidelijk wanneer dat dan gaat werken. Nu schijn je het aan te moeten zetten, handmatig. Maar ik zie het bij een New Super Lucky Tale niet staan als ik naar manage game ga. Bij sommige andere games kan ik wel HDR aanzetten, maar is FPS niet toegankelijk (bij die games is dat ook niet mogelijk, maar bij NSLT zou het toch moeten kunnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
2dope schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:35:
Enerzijds wel bijzonder dat Microsoft een toezegging doet dat de Series S in staat is om 1440p@120hz games te draaien en er vervolgens (vooralsnog) niets is wat dat ondersteunt. NSLT doet 1080p@120fps geloof ik...

Anderzijds zag ik bijv. gister ook veel mensen klagen nu blijkt dat Series S niet altijd mee kan komen met alle optimalisaties. Mijns inziens weet je dat van tevoren, dat je een concessie doet in performance. Het viel me eerlijk gezegd al mee dat de SeS al die Bethesda-games met FPS-boost ook gewoon aankan. Bij Wreckfest wel vaag dat ze 4K30 dan weer de voorkeur geven, die zal toch ook 1080p60 moeten kunnen op Series S.
Concessies in performance zijn logisch. Maar de belofte van die 60fps of 120fps is gewoon door Microsoft zelf gemaakt. En moet goed mogelijk zijn ook. Dan zouden ze daar ook wel wat strenger op mogen toezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:13:
Ik begrijp helemaal niks van die FPS boost. Erg onduidelijk wanneer dat dan gaat werken. Nu schijn je het aan te moeten zetten, handmatig. Maar ik zie het bij een New Super Lucky Tale niet staan als ik naar manage game ga. Bij sommige andere games kan ik wel HDR aanzetten, maar is FPS niet toegankelijk (bij die games is dat ook niet mogelijk, maar bij NSLT zou het toch moeten kunnen?)
Dat aan moeten zetten was volgens mij alleen voor fallout 4 en 76 omdat die net niet helemaal strak de 60 fps vast weten te houden. Je kunt er dus voor kiezen om het toch aan te zetten maar omdat het potentieel juist een mindere ervaring zou kunnen geven door frame timing issues (gestotter of tearing) staat het standaard uit.
Nslt staat het volgens mij gewoon standaard aan.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-10 15:52
Huh? De S was toch nooit op 4k gericht? Dat zou een gevalletje leuk meegenomen zijn als dat het geval was. Hetzelfde met 120Hz. Klinkt voor mij vooral als wishful thinking dat mensen dat van de S verwachten.

En heb overigens zelf zowel de S als X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Lincor schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:22:
Huh? De S was toch nooit op 4k gericht? Dat zou een gevalletje leuk meegenomen zijn als dat het geval was. Hetzelfde met 120Hz. Klinkt voor mij vooral als wishful thinking dat mensen dat van de S verwachten.

En heb overigens zelf zowel de S als X.
Dat is het rare juist. Wreckfest biedt 4K en 30fps. De voorkeur gaat bij velen natuurlijk uit naar 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-10 15:52
Timothy3000 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Dat is het rare juist. Wreckfest biedt 4K en 30fps. De voorkeur gaat bij velen natuurlijk uit naar 60 fps.
Maar is dat een Microsoft issue of Wreckfest issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielvmn
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:28
Wireless Headset op voorraad bij Mediamarkt:

https://www.mediamarkt.nl...less-headset-1688560.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Timothy3000 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Concessies in performance zijn logisch. Maar de belofte van die 60fps of 120fps is gewoon door Microsoft zelf gemaakt. En moet goed mogelijk zijn ook. Dan zouden ze daar ook wel wat strenger op mogen toezien.
Het is toch ook mogelijk? Zie o.a. de Bethesda-titels op Game Pass (60fps) en NSLT/Gears 5/Fortnite (120fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Klopt. Vandaar dat Microsoft wel wat strenger mag zijn wanneer het niet gebeurt. Het had bij Outer Worlds gewoon mogelijk moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe bevalt DTS X headphones met de Xbox headset, mensen? Tot nu toe met de TB 700 gen 2 prefereer ik dat over Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2307
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-09 14:48
Thanks, heb hem gelijk besteld! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Timothy3000 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:36:
Klopt. Vandaar dat Microsoft wel wat strenger mag zijn wanneer het niet gebeurt. Het had bij Outer Worlds gewoon mogelijk moeten zijn lijkt me.
Mja dan impliceer je mijns inziens dat Microsoft heeft beloofd dat de Series S te allen tijde 60fps zal kunnen ondersteunen wanneer de Series X dat ook kan. Dat lijkt mij niet realistisch. Of het in The Outer Worlds "zou moeten kunnen" durf ik niet te zeggen, zou het eerlijk gezegd ook wel verwachten hoor maar lastig om dat vanaf de zijlijn te beoordelen. Misschien komt 't nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

devilsnight schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:38:
Hoe bevalt DTS X headphones met de Xbox headset, mensen? Tot nu toe met de TB 700 gen 2 prefereer ik dat over Dolby Atmos.
Mijn Xbox headset komt vanmiddag. Zal het testen, maar welke headset ik ook aansluit (heb er momenteel 3 liggen voor de Xbox) ik moet altijd het volume flink harder zetten als ik DTS:X heb geselecteerd. DTS:X klinkt dus echt flink zachter. Heb ook geen idee waar dat aan ligt. De DTS:X app is nou ook niet zo heel erg uitgebreid op de XBox. Je kan je headset kiezen in een lijst maar daar staan de meeste hedendaagse headsets niet tussen. Verder kun je nog spatial of normaal kiezen als profiel.

Vooralsnog blijf ik dus bij Dolby Atmos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Mijn Xbox headset komt vanmiddag. Zal het testen, maar welke headset ik ook aansluit (heb er momenteel 3 liggen voor de Xbox) ik moet altijd het volume flink harder zetten als ik DTS:X heb geselecteerd. DTS:X klinkt dus echt flink zachter. Heb ook geen idee waar dat aan ligt. De DTS:X app is nou ook niet zo heel erg uitgebreid op de XBox. Je kan je headset kiezen in een lijst maar daar staan de meeste hedendaagse headsets niet tussen. Verder kun je nog spatial of normaal kiezen als profiel.

Vooralsnog blijf ik dus bij Dolby Atmos.
Oh serieus? Dat was me niet eens opgevallen eigenlijk. Ik merkte in ACV dat ik het geluid wel voller vond klinken met DTSX, ook een sterkere bass. Ik ga lager vandaag de Xbox headset ook eens testen, en ik zal de settings van een paar pagina's terug erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Timothy3000 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd, maar nog een keer dan:

De Series consoles zijn gebaseerd op RDNA 2 architectuur (100% compatible). Een onderdeel daarvan is ML Super Resolution, de AMD concurrent voor Nvidia's DLSS die ook gebruikt maakt van Microsoft's Azure platform. Zoek maar eens op wat een performance voordelen dat heeft wat betreft resoluties en framerate dan begrijp je snel hoe belangrijk het is. De hele belofte van 60fps/120fps is gemaakt met deze feature in het achterhoofd. Maar AMD had hem niet op tijd af voor de release.

Als Super Resolution later dit jaar beschikbaar komt kun je ervan uitgaan dat de performance targets veel vaker gehaald zullen worden. Of dat voor oude games nog terugwaarts wat gaat opleveren weet ik niet, maar omdat het een system level API zal zijn verwacht ik dat implementatie niet te moeilijk is.

We krijgen dus waarschijnlijk een mooi Sinterklaas kado dit jaar van Microsoft.

[ Voor 4% gewijzigd door sohus op 17-03-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 15:17
Farabi schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:10:
Hebben mensen nog problemen met bekabeld netwerk? Dit had ik al sinds de release en merkte net dat het nog steeds niet is opgelost.

Zodra ik bekabelde verbinding maak, krijg ik geen verbinding met de ms store. Met wifi wel.

Als ik tijdens de wifi verbinding mijn kabel erin doe, dan verliest ie even contact en pakt dit keer de bekabelde verbinding correct. Maar als ik opnieuw start, dan niet meer.

Het is geen hardware defect, want de forums staan er vol over.
Ik heb nooit problemen gehad met bekabeld netwerk. Dus durf je niet te zeggen waar dat vandaan komt.
Heel af een toe komt die na een reboot op zonder netwerk, maar dat is na een 2de reboot weer weg.
Mijn xbox staat wel in de DMZ om geen problemen te hebben met open poorten of mijn adguard DNS die zaken blokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
SunnieNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:03:
[...]

Ik heb nooit problemen gehad met bekabeld netwerk. Dus durf je niet te zeggen waar dat vandaan komt.
Heel af een toe komt die na een reboot op zonder netwerk, maar dat is na een 2de reboot weer weg.
Mijn xbox staat wel in de DMZ om geen problemen te hebben met open poorten of mijn adguard DNS die zaken blokkeerd.
ik denk dat het aan mijn modem ligt. met poorten openen ben ik echt klungelig. krijg ik niet voor elkaar. ik ga vanavond bij de modem van iemand anders proberen. wat is DMZ trouwens?

zodra ik mijn kabel erin steek heb ik geen verbinding meer met de MS store, maar ik heb wel internet. ik kon de systeemsoftware update wel gewoon via de kabel downloaden. heel raar.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 17-03-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Farabi schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:11:
[...]

ik denk dat het aan mijn modem ligt. met poorten openen ben ik echt klungelig. krijg ik niet voor elkaar. ik ga vanavond bij de modem van iemand anders proberen. wat is DMZ trouwens?

zodra ik mijn kabel erin steek heb ik geen verbinding meer met de MS store, maar ik heb wel internet. ik kon de systeemsoftware update wel gewoon via de kabel downloaden. heel raar.
Demilitarized Zone. Dus een zone waar, zoals het woord al aangeeft, geen controle plaatsvindt op wat dan ook. Het is een setting, specifiek voor één apparaat in je netwerk om zonder restricties het internet op te gaan; alles staat dus open. Dat biedt als voordeel dat je dan kan kijken of het aan je netwerk ligt, of aan de Xbox. Het nadeel is dus dat alles openstaat naar het publieke internet. Het is met een console niet zo een een probleem, maar met een PC is dat dus niet zo handig ;)

Overigens kan je ook gewoon UPnP aanzetten in je modem; dan hoef je niet moeilijk te doen met portforwarding.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Demilitarized Zone. Dus een zone waar, zoals het woord al aangeeft, geen controle plaatsvind op wat dan ook. Het is een setting, specifiek voor één apparaat in je netwerk om zonder restricties het internet op te gaan; alles staat dus open. Dat biedt als voordeel dat je dan kan kijken of het aan je netwerk ligt, of aan de Xbox. Het nadeel is dus dat alles openstaat naar het publieke internet. Het is met een console niet zo een een probleem, maar met een PC is dat dus niet zo handig ;)

Overigens kan je ook gewoon UPnP aanzetten in je modem; dan hoef je niet moeilijk te doen met portforwarding.
UPnP werkte niet. ik heb de poorten wel opengezet, maar ik weet niet of ik dat goed heb gedaan. dat werke iig ook niet. ik denk dat het aan mijn tele-2 modem ligt. ik heb de optie DMZ nooit gezien. waar ergens zou moeten gissen bij de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Farabi schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:16:
[...]

UPnP werkte niet. ik heb de poorten wel opengezet, maar ik weet niet of ik dat goed heb gedaan. dat werke iig ook niet. ik denk dat het aan mijn tele-2 modem ligt. ik heb de optie DMZ nooit gezien. waar ergens zou moeten gissen bij de instellingen?
Ik heb geen ervaring met Tele2, maar als ik het zo lees en je de standaard modem/router hebt van ze, bieden ze die optie niet aan.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Ik heb geen ervaring met Tele2, maar als ik het zo lees en je de standaard modem/router hebt van ze, bieden ze die optie niet aan.
iemand had 3 verschillende xboxen geprobeerd thuis en alle hadden ze geen verbinding met zijn modem. daarna had hij zijn modem vervangen en/of een splitter tussen gedaan, dat werkte goed. dus ik vermoed geen defect aan mijn console. vanavond weet ik meer.

man, ik had een systeemupdate verwacht na al die tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 17-03-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:16:
[...]

Probeer upnp in ieder geval weer uit te zetten als je het aan het werk hebt. Upnp is niet zo veilig en het advies is om het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
oef! schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Probeer upnp in ieder geval weer uit te zetten als je het aan het werk hebt. Upnp is niet zo veilig en het advies is om het uit te zetten.
yep, had het weer gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Notna schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Demilitarized Zone. Dus een zone waar, zoals het woord al aangeeft, geen controle plaatsvind op wat dan ook. Het is een setting, specifiek voor één apparaat in je netwerk om zonder restricties het internet op te gaan; alles staat dus open. Dat biedt als voordeel dat je dan kan kijken of het aan je netwerk ligt, of aan de Xbox. Het nadeel is dus dat alles openstaat naar het publieke internet. Het is met een console niet zo een een probleem, maar met een PC is dat dus niet zo handig ;)

Preciezer is om te zeggen dat alles vanaf het internet naar je console open staat. DMZ wil zeggen: alle binnenkomende verkeer waar je niet expliciet andere regels voor ingesteld hebt gaat naar dat adres (je console dus in dit geval). Als iemand met een portscanner jouw ip probet dan gaan die pakketjes naar je console. Maakt over het algemeen niet uit, die zal ze gewoon negeren, tenzij er een keer een kwetsbaarheid ontdekt wordt.
Het is in principe hetzelfde alsof je je console rechtstreeks aan het internet zou hangen zonder een router er tussen (maar de afgelopen 15 jaar of zo hebben de modems van providers allemaal al een router ingebouwd dus dat gaat niet meer, behalve dus middels DMZ).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

On_E

Housemusic

Vanaf komende zaterdag ook weer lid van de XBox familie. :)

De One overgeslagen, maar mede door Game Pass nu weer voor een MS console gegaan. Heb een rits aan spellen gemist, dus die kan ik nu in 4K/60FPS nog eens gaan spelen.

Zin in!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ewn1KG1VkAE7olM?format=jpg&name=large

@uchiha tijntje ze zijn bezig om dit een Official Licensed product te laten worden..

Overigens is het wel erg onoverzichtelijk nu welke EQ settings hebben nu "voorrang" of zijn toegepast ?

Toen ik de headset aansloot op de PC werd meteen Dolby Atmos ingesteld als output configuratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOnUp9rK8N7lmdpBPRuf85Wdk8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0oQJS3Y0nJZ1KaaTa1T3yEzx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 17-03-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:02:
[Afbeelding]

Overigens is het wel erg onoverzichtelijk nu welke EQ settings hebben nu "voorrang" of zijn toegepast ?

Toen ik de headset aansloot op de PC werd meteen Dolby Atmos ingesteld als output configuratie.

[Afbeelding]
Ik wil weten waar jij die xbox standaard hebt gekocht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:07:
[...]

Ik wil weten waar jij die xbox standaard hebt gekocht :P
Haha was ook het eerste wat ik wilde vragen. :P

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat vraag ik me dus ook nog steeds af. Want de Dolby Atmos EQ is uitgebreider qua sliders dan de Xbox Accessories app.
En als je beide aanpast, beïnvloed dat elkaar?

Krijg dat maar niet goed boven water.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 17-03-2021 14:09 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@uchiha tijntje en @Rivanov zie embedded tweet onder de foto (toegevoegd)

Dit is een screenshot van mijn laptop, maar ditzelfde geldt natuurlijk ook voor de Xbox. Ik kom er verder op internet nog niks over tegen dat deze settings gaan conflicteren en hoe je het beste dit kan instellen. De laatse app die je gebruikt is leidend ? Las ook al dat je bij je geluids instellingen op de Xbox voor Stereo moest kiezen. Echter is dat alleen van toepassing als er op de headset zelf een knop zit voor virtual surround sound zoals op bv de Turtle Beach Stealth en de Sony Gold headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:11:
@uchiha tijntje en @Rivanov zie embedded tweet onder de foto (toegevoegd)

Dit is een screenshot van mijn laptop, maar ditzelfde geldt natuurlijk ook voor de Xbox. Ik kom er verder op internet nog niks over tegen dat deze settings gaan conflicteren en hoe je het beste dit kan instellen. De laatse app die je gebruikt is leidend ? Las ook al dat je bij je geluids instellingen op de Xbox voor Stereo moest kiezen. Echter is dat alleen van toepassing als er op de headset zelf een knop zit voor virtual surround sound zoals op bv de Turtle Beach Stealth en de Sony Gold headset.
Die stand van jouw foto zie ik niet in hun shop staan helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 19:14
Rivanov schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Ik zie dit op hun twitter
[Twitter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rivanov schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:15:
[...]

ZIjn nog niet officieel te koop. Maar de standaard standaard :) is wel te koop voor 40 euro ex 25 euro verzenden. Die met het Xbox logo is wellicht wat duurder ivm het extra bewerken van het hout.

https://www.geekmadedesig...57835778/headsetstandaard

[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 17-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30

Vagax

Hehe

Cyrax0508 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:13:
Beetje raar, bij mij werkt FPS boost automatisch en zonder problemen met HDR :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vandaag uitgekomen. Heb hem maar gekocht. Belachelijk dat die niet in gamepass zit day one! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben de Xbox headset nu aan het testen op de XSX. De bass valt me niks tegen, maar het geluid overall is wat doffig. Welke settings in de Atmos app pas ik het beste aan om dit een beetje beter te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SunnieNL schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:30:
Lichtjes offtopic, maar is er al meer bekend over de problemen die receivers hadden met hdmi 2.1, 120hz, VRR en 4k (en het geen beeld geven). Is dat al opgelost?
Ik heb eergisteren nog contact gehad met Marantz dealer Smits Arnhem en ook bij hun was nog niets bekend.

Toch vreemd dat Marantz uit blijft leveren terwijl de problemen nog steeds niet zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

devilsnight schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:31:
Ik ben de Xbox headset nu aan het testen op de XSX. De bass valt me niks tegen, maar het geluid overall is wat doffig. Welke settings in de Atmos app pas ik het beste aan om dit een beetje beter te krijgen?
Hangt van je smaak af.
Heb me er een klein beetje in verdiept in die EQ settings. Links 125Hz zitten de lage tonen, dus die wat lager zetten. Wil je in een FPS beter de voetstappen horen dan zul je de frequenties tussen de 1Khz en 8Khz wat moeten opschroeven.

Ik hem momenteel:
125Hz -2
250Hz 0
1kHz +2
4kHz +7
8kHz +9

In de Dolby Atmos app heb ik ook zoiets maar puur en alleen om voetstappen in Battlefield 5 goed te kunnen pinpointen en dat lukt met die settings wel redelijk tot goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:43:
[...]

Hangt van je smaak af.
Heb me er een klein beetje in verdiept in die EQ settings. Links 125Hz zitten de lage tonen, dus die wat lager zetten. Wil je in een FPS beter de voetstappen horen dan zul je de frequenties tussen de 1Khz en 8Khz wat moeten opschroeven.

Ik hem momenteel:
125Hz -2
250Hz 0
1kHz +2
4kHz +7
8kHz +9

In de Dolby Atmos app heb ik ook zoiets maar puur en alleen om voetstappen in Battlefield 5 goed te kunnen pinpointen en dat lukt met die settings wel redelijk tot goed.
Dat is al een heel stuk beter inderdaad zeg. En met bass boost hou je de bass nog lekker krachtig. Sterker nog, de bass is beter dan mijn TB vind ik nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Dat vraag ik me dus ook nog steeds af. Want de Dolby Atmos EQ is uitgebreider qua sliders dan de Xbox Accessories app.
En als je beide aanpast, beïnvloed dat elkaar?

Krijg dat maar niet goed boven water.
In geval van DTS:X of Atmos :
EQ van headset op flat (0,0,0,0,0)
Dan finetunen met DTS:X of Atmos software.

Anders krijg je een dubbel vervormd geluidsbeeld.

Geen DTS:X of Atmos ? Aanpassen via EQ van headset zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:56:
[...]

In geval van DTS:X of Atmos :
EQ van headset op flat (0,0,0,0,0)
Dan finetunen met DTS:X of Atmos software.

Anders krijg je een dubbel vervormd geluidsbeeld.

Geen DTS:X of Atmos ? Aanpassen via EQ van headset zelf.
Jullie hebben het over pc gok ik he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[Afbeelding]

[Twitter]

@uchiha tijntje ze zijn bezig om dit een Official Licensed product te laten worden..

[Afbeelding]
Ik heb nu een 5.1 headset. In CoD kan ik daarmee exact horen waar iemand loopt, of waar de UAV vliegt. Deze is alleen stereo. Dat lijkt me toch een aardige aderlating in een FPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

devilsnight schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Jullie hebben het over pc gok ik he? :)
Nee geldt ook voor de op de Xbox. Daar heb je namelijk precies dezelfde apps. Ik ga denk ik de instellingen zoals @justifire schrijft, gebruiken, dus alles op 0 en dan via de Dolby Atmos app alles finetunen. De mic monitoring etc dan wel weer instellen via de Xbox Accessoires app.

@PWM Je hebt 2 soorten van virtual surround (5.1).

Een stereo headset en dan via de Xbox de geluids instellingen op Dolby Atmos/DTS:X zetten.
Een 5.1/7.1 headset en dan de via de Xbox de geluidsinstellingen op Stereo zetten.

In beide gevallen het je virtueel surround (5.1) geluid alleen bij de ene optie regelt de Xbox het en bij de andere optie je headset.

[ Voor 29% gewijzigd door MRE-Inc op 17-03-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Nee geldt ook voor de op de Xbox. Daar heb je namelijk precies dezelfde apps. Ik ga denk ik de instellingen zoals @justifire schrijft, gebruiken, dus alles op 0 en dan via de Dolby Atmos app alles finetunen. De mic monitoring etc dan wel weer instellen via de Xbox Accessoires app.

Een stereo headset en dan via de Xbox de geluids instellingen op Dolby Atmos/DTS:X zetten.
Een 5.1/7.1 headset en dan de via de Xbox de geluidsinstellingen op Stereo zetten.

In beide gevallen het je virtueel surround (5.1) geluid alleen bij de ene optie regelt de Xbox het en bij de andere optie je headset.
Laat maar weten wanneer je echt goede settings hebt gevonden dan, want ik ben echt niet thuis met dat finetunen. Al die EQ settings zeggen mij zeer weinig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Viel me wel op dat als ik de headset op zet en daar Atmos op activeer, het geluid via de HDMI aansluiting op multi-in springt en daar geen atmos geluid meer heen gestuurd wordt. De Atmos codering kan dus maar naar 1 'output' gestuurd worden blijkbaar.

Zogauw ik de headset uitschakel springt de versterker direct weer op Atmos.

[ Voor 13% gewijzigd door SunnieNL op 17-03-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Farabi schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:11:
[...]

Maar je hebt alleen problemen met de Xbox Store op de xbox, de rest doet het allemaal wel?
Dus je profiel komt online etc.?

Want dat is echt heel raar. De Xbox Store verbind gewoon over poort 443 naar buiten en heeft helemaal geen inkomende streams. Je zou de DNS van de xbox eens op 1.1.1.1 kunnen zetten, dan omzeil je eventuele vreemde DNS servers in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:15:
[...]

Dat aan moeten zetten was volgens mij alleen voor fallout 4 en 76 omdat die net niet helemaal strak de 60 fps vast weten te houden. Je kunt er dus voor kiezen om het toch aan te zetten maar omdat het potentieel juist een mindere ervaring zou kunnen geven door frame timing issues (gestotter of tearing) staat het standaard uit.
Nslt staat het volgens mij gewoon standaard aan.
Ook omdat de resolutie nog maar 1080p is met fps boost aan in die twee games. Erg teleurstellend en het echt niet waard ook. Ik vind vandaag de dag op een freaking current gen console 1080p wel echt een no go. Ik zou zelf 76 zonder die fps boost spelen dan, en Fallout 4 is met een mod in 4K te spelen met 60fps. Wel dips in de framerate begreep ik. Waarschijnlijk dat Xbox daarom voor 1080p koos, maar toch bizar dat het zo'n resolutie downgrade moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
SunnieNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:34:
[...]

Maar je hebt alleen problemen met de Xbox Store op de xbox, de rest doet het allemaal wel?
Dus je profiel komt online etc.?

Want dat is echt heel raar. De Xbox Store verbind gewoon over poort 443 naar buiten en heeft helemaal geen inkomende streams. Je zou de DNS van de xbox eens op 1.1.1.1 kunnen zetten, dan omzeil je eventuele vreemde DNS servers in je netwerk.
net bij iemand anders geprobeerd die ook tele2 had, weliswaar met een andere modem en het werkte perfect. dus het ligt echt aan mijn modem. het viel me op dat de Nat meteen open stond bij hem. bij mij staat ie strikt. goed, scheelt weer een retourtje naar microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben even wat pagina's teruggegaan en zag dat iemand Windows Sonic gebruikt met headphones. Maar over het algemeen zijn Atmos en DTSX wel het beste toch?
[...]

Ik dacht eerst dat mijn TB Stealth 700 gen 2 een 5.1 headset was, maar op de TB site zie ik er niks over. Dus ik zit qua setting goed dan. Ik switch tussen Atmos en DTSX. Met mijn vorige TB, de Elite 800x had ik het dus op stereo uncompressed moeten zetten? Want dat is een 5.1 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

devilsnight schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:31:
Gaat die harder dan je Turtle beach of niet.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Ik ben ook heel benieuwd naar de beste Warzone settings binnen zowel de accessoires eq en de Atmos eq. Ik heb er nu 2 voorbij zien komen die redelijk ver uit elkaar liggen en ik ben er nog niet over uit welke ik het beste vind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
@devilsnight ik snap die obsessie met een minimale 60fps ook echt niet. Ik heb een goede 10 jaar met 40 tot 80fps gespeeld en er nooit wat van gemerkt. Stabiel is mooi meegenomen, maar niet perse nodig voor offline spellen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning-Admiraal schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:10:
[...]

Gaat die harder dan je Turtle beach of niet.
Max volume is absoluut hoger. Maar ja, ik vraag me zelf af of dat is omdat mijn oren mogelijk allang naar de tering zijn, lol of dat de Gen 2 qua max volume net even wat minder is dan bijvoorbeeld de Elite 800x van TB. Al moet ik zeggen dat het soms ook aan de games ligt. Maar de MS headset gaat wel goed hard ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:15:
@devilsnight ik snap die obsessie met een minimale 60fps ook echt niet. Ik heb een goede 10 jaar met 40 tot 80fps gespeeld en er nooit wat van gemerkt. Stabiel is mooi meegenomen, maar niet perse nodig voor offline spellen IMO.
Don't get me wrong, 60fps is echt super top sinds ik het ervaarde voor het eerst in een open World game met ACV, maar ik vind het bizar dat Fallout 4 met een mod wel 4K/60fps kan draaien, maar met die fps boost niet. Ik ben dus nu wel echt een groot voorstander van 60fps, helemaal nu met The Division 2, dat is fucking lovely, maar laat de resolutie op zijn minst 1440p zijn.

Deze video keek ik net.

En je ziet dat die mod het heel erg aardig doet, ik zou zelf daarvoor gaan als ik F4 niet al helemaal kapot had gespeeld. Bij de fps boost kan zie je de duidelijk lagere resolutie, oogt waziger en ook hebben ze gesneden in die draw distance, nah!

[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 17-03-2021 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
Caelorum schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:15:
Ik heb (op consoles) een goede 15 jaar met bijna uitsluitend 30fps gespeeld. Wát een verademing dat nu vaak een verdubbeling daarvan mogelijk is. Natuurlijk is het niet 'per se nodig'. Het verschil niet zien tussen 40 en 80 fps lijkt me nogal sterk eerlijk gezegd, dat is immens, maar goed.

Boven de 60 vind ik het ook moeilijk om de verschillen nog waar te nemen met bijv. 120fps, maar op mijn pc heb ik een 144Hz monitor en daar zie ik in Windows (gewoon alleen al simpelweg venstertjes verschuiven) weer wel een gigantisch verschil tussen 60Hz en 144Hz refresh rate.

Het is nog wel enigszins afhankelijk van het type game, maar in 99% van de gevallen verkies ik 1080p60 over 4k30, velen met mij denk ik. In dat vergelijkingsfilmpje van Digital Foundry in NSLT zie je ook weer dat enorme verschil met 30fps (Series S versus One S):

YouTube: Xbox FPS Boost Analysis: 60FPS/120FPS Back Compat on Xbox Series X|S...
(Vanaf 14:22 ong.)

Die One S gameplay lijkt wel slow-motion, in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Staat op de frontpage maar eindelijk EA Play op pc!

https://news.xbox.com/en-...to-pc-for-xbox-game-pass/

Afbeeldingslocatie: https://news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2021/03/EA_Play_PC-v04.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door hifigamefreak op 17-03-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik ga denk ik de instellingen zoals @justifire schrijft, gebruiken, dus alles op 0 en dan via de Dolby Atmos app alles finetunen. De mic monitoring etc dan wel weer instellen via de Xbox Accessoires app.
De atmosmapp is alleen voor de xbox toch?
Als je de instellingenapp gebruikt dan pas je "de hoofdtelefoon" aan, zodat muziek van een telefoon ook goed klinkt.
Tenminste, dat leek me na kort klooien met de Atmos app.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Heb het nu als volgt ingesteld:

Settings > Volume & Audio Output
- Headset format: Dolby Atmos for Headphones

Xbox Accessories App
- Equalizer Game
- Bass Boost +1
- Mic Monitoring High
- Alle EQ sliders op 0 (dus default middelste stand)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S8Zs7SG.jpg

Dolby Atmos app

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TgDbqjz.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moet wel zeggen dat het een beetje naaierij is die Atmos app. Expires in 6 months, maar ik had Atmos al gekocht of gekregen met een andere headset. En wanneer ik mijn TB gen 2 aan zet zie ik die melding niet meer staan in de Atmos app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Xbox Accessories App
- Equalizer Game
- Bass Boost +1
- Mic Monitoring High

[Afbeelding]

Dolby Atmos app

[Afbeelding]
Nice!

Straks eens testen. Ik test nu eerst jouw vorige settings, ik ga zo The Division 2 doen en dan kan ik het eens echt goed uit proberen allemaal, ook de voice chat kwaliteit. De bass is echt nice van deze, maar ik merkte in Gears 5 wel dat andere geluiden zoals voetstappen, herladen van guns echt te dof en zwak klonken. Kan een settings kwestie zijn, of de TB is gewoon ehct beter daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Auto HDR werkt blijkbaar zo goed dat ze het op PC ook gaan invoeren:

https://devblogs.microsof...w-for-pc-available-today/

Mooi om te zien ook hoe dat werkt aan de hand van een heatmap:

Afbeeldingslocatie: https://devblogs.microsoft.com/directx/wp-content/uploads/sites/42/2021/03/heatmap.png

[ Voor 35% gewijzigd door hifigamefreak op 17-03-2021 20:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

Xbox Accessories App
- Equalizer Game
- Bass Boost +1
- Mic Monitoring High

[Afbeelding]

Dolby Atmos app

[Afbeelding]
Op de bass boost +1 na heb ik bijna het zelfde. Zo hoort het dus ook denk ik. Accessoires app op game of custom met alles op 0. Die Xbox accessoires app alleen gebruiken als je niet de Dolby Atmos app geïnstalleerd hebt staan.

In de Dolby Atmos app heb ik:

32Hz op 0
64Hz op 0
125Hz op +6
250Hz op 0
500Hz op -1
1KHz op 0
2KHz op +4
4KHz op +7
8KHz op 2+2
16KHz op 0

Met deze settings hoor ik voetstappen bijzonder goed in Battlefield V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Xbox Accessories App
- Equalizer Game
- Bass Boost +1
- Mic Monitoring High

[Afbeelding]

Dolby Atmos app

[Afbeelding]
Juist ! d:)b
(En nu nog even wissellen naar DTS:X }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de season pass van the outer worlds gekocht... Nieuwe DLC schijnt erg goed te zijn, en de eerste wel goed genoeg om voor die paar euro extra er dan ook bij te nemen. Is een tijd geleden dat ik de base game op pc gespeeld heb, ondertussen wel zin in een nieuwe playthrough :)
En ik zie dat de achievements apart zijn van de pc en Xbox versie dus heb ik ook weer wat aan te doen :+

Alleen dat downloaden op de Xbox blijft toch regelmatig een crime. Nu loopt hij met 60 Mbps, af en toe zakt hij in elkaar tot onder de 1 Mbps, dan claimt hij ineens 10-20 seconden op 360 Mbps te lopen (knap op mijn 250 Mbps lijn)... En net stopte hij er gewoon even helemaal mee. Ik heb ook echt niet het idee dat het aan mijn netwerk instellingen ligt want ik heb ook af en toe games gewoon lekker met 200+ Mbps binnen zien komen. Vermoed eerder dat het aan de servers van Microsoft ligt... Wellicht meer mensen deze game nu weer aan het downloaden (geloof dat DLC 2 vandaag net gereleaset is?).

Gelukkig is hij op 33% of zo al te starten en daar ben ik nu dus kan mijn nieuwe poppetje gaan maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

justifire schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Nadeel van de DTS:X app is dat je maar tussen 2 presets kan kiezen, balanced en spatial. Zelf aanpassen van de sliders zoals in de Dolby Atmos app zou ik graag willen zien.

@Finraziel ik heb hetzelfde met mijn downloads. Denk echt dat het aan de Microsoft servers ligt en niet aan m’n eigen netwerk aangezien de PS5 45GB in 6 minuten doet hier en mijn lijn tot ongeveer 800-900Mbps dicht trekt.

[ Voor 23% gewijzigd door MRE-Inc op 17-03-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope

Dit hoort zeker niet officieel hier? :+
Kijk ik persoonlijk wel onzettend naar uit, geen idee hoe waarschijnlijk een console-versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Op de bass boost +1 na heb ik bijna het zelfde. Zo hoort het dus ook denk ik. Accessoires app op game of custom met alles op 0. Die Xbox accessoires app alleen gebruiken als je niet de Dolby Atmos app geïnstalleerd hebt staan.

In de Dolby Atmos app heb ik:

32Hz op 0
64Hz op 0
125Hz op +6
250Hz op 0
500Hz op -1
1KHz op 0
2KHz op +4
4KHz op +7
8KHz op 2+2
16KHz op 0

Met deze settings hoor ik voetstappen bijzonder goed in Battlefield V.
Heb mijn settings overgenomen uit deze YouTube video.

Zal jouw settings ook eens overnemen in een custom profile. Kan ik eens vergelijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nice !
[Twitter: https://twitter.com/idlesloth84/status/1372058509525843971?s=21]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQqY5yvriyI9mJoAOwC0cxI1Gtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6CrCE4Z288MyXErQmg0evSz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door justifire op 17-03-2021 20:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zeer uitgebreide Reddit over de audio settings voor de Wireless Headset. Met uitleg over zowel de Headset app als de Atmos app! Ze zijn dus complementair aan elkaar aangezien de Headset app de settings op hardware niveau aanpast.

https://reddit.com/r/xbox...rts_i_just_spent_2_hours/

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 17-03-2021 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Man oh man merk wel sinds ik weer op de Xbox speel dat ik veel vaker berichten krijg van hoe slecht ik wel niet ben als ik weer eens een MP spel speel zoals Destiny 2. Ja ik geef het ook gewoon toe. Ik speel veel meer pve dan pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Rivanov schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:10:
Zeer uitgebreide Reddit over de audio settings voor de Wireless Headset. Met uitleg over zowel de Headset app als de Atmos app! Ze zijn dus complementair aan elkaar aangezien de Headset app de settings op hardware niveau aanpast.

Thanks, ga jij mee met het uitzetten van de Surround Virtualizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:49:
[...]

Thanks, ga jij mee met het uitzetten van de Surround Virtualizer?
Nee, want zoals hij ook schrijft kun je dit gewoon aanlaten voor FPS games etc.

Note I turned off the Surround Virtualizer option. It made my game music and Spotify music sound worse. Try turning it back on for an FPS or a movie to see if it does anything.

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 17-03-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Ik merk zelf weinig verschil tussen Atmos en DTS:X met de Xbox headset. Meer met de TB. Waar merk jij vooral het verschil in? Een volume verschil merk ik niet echt op zoals iemand hier wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 23:30

Vagax

Hehe

Heeft iemand trouwens nog steeds erg veel last van disconnects? Mijn controller heeft er nog zwaar last van, ik gebruik een officiële battery pack mocht dat uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vagax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:22:
Heeft iemand trouwens nog steeds erg veel last van disconnects? Mijn controller heeft er nog zwaar last van, ik gebruik een officiële battery pack mocht dat uitmaken
Nooit last van gehad met m’n Elite Series 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Laatst online: 23:29
2dope schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:18:
[YouTube: Age of Empires: Fan Preview - Tune In Trailer]

Dit hoort zeker niet officieel hier? :+
Kijk ik persoonlijk wel onzettend naar uit, geen idee hoe waarschijnlijk een console-versie is.
Bedankt voor het delen, dit lijkt me ook zó tof.
Vroeger AoE grijs gespeeld, maar de laatste ‘remasters’ doen me niet veel. Tof om te zien dat er nieuwe gameplay, factions etc. uit gaat komen dus.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen, welke games zijn echt nice om eens te testen met de headset? Beetje variatie zodat ik alles kan testen zoals de highs, mids en lows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
2dope schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:33:
[...]
Natuurlijk is het niet 'per se nodig'. Het verschil niet zien tussen 40 en 80 fps lijkt me nogal sterk eerlijk gezegd, dat is immens, maar goed. [.. .]

Het is nog wel enigszins afhankelijk van het type game, maar in 99% van de gevallen verkies ik 1080p60 over 4k30, velen met mij denk ik. [.. .]
Ik bedoel meer dat als de target 60 is en soms zit die er boven en af en toe zakt die even in naar 40 in een bepaalde setting, dan is er IMO niets aan de hand. Het verschil tussen 30 en 40 is ook echt enorm en 40 is nog wel te doen. Dat obsessief vasthouden aan een steady framerate (waarbij ze hier 30 kiezen) gaat gewoon nergens over. Als ze 95% van de tijd 4k@60 kunnen vasthouden, mogen ze het wat mij betreft gewoon als optie aanbieden voor single-player spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
Vagax schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:22:
Nee, totaal geen last meer van, al enkele weken niet meer. Maar al geruime tijd voor de meest recente officiële firmware update, dus vermoed dat er ergens een soort van fix is meegekomen met een tussentijdse update.

Gebruik ook de officiële play&charge kit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rivanov schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:10:

Geprobeerd, maar te schel dan voor mij. Niet te doen eerlijk gezegd. De bass is compleet weg. Toevoegen van de bass boost is dan nog een mogelijkheid maar hoge tonen doen dan echt zeer aan m’n oren.

Heb tegelijk de Astro A20 en de XBox headset aangesloten tijdens een potje Battlefield en om en om geluisterd. Zit wel flink verschil tussen beide. Heb niet echt een voorkeur. Zet je de Astro op en daarna de Xbox Wireless dan is het even wennen maar na 30 seconden ook wel weer gewend aan het geluid. En andersom ook.

@devilsnight Battlefield 5, daar zit echt continue alle tonen in. Zware motoren van de tanks en vliegtuigen geven een lekkere diepe brom, hoge tonen van fluitende kogels, explosies etc etc. Inclusief overvliegende V1 bommen. Dat is wel genieten.

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 18-03-2021 01:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:06:
[...]

Ik merk zelf weinig verschil tussen Atmos en DTS:X met de Xbox headset. Meer met de TB. Waar merk jij vooral het verschil in? Een volume verschil merk ik niet echt op zoals iemand hier wel had.
Pinpointing accuracy van objecten.
Atmos vind ik te bombastisch en all over the place.
Prima voor films maar in games wil ik horen waar de schoten vandaan komen of een vijand zich bevind, dat verschil vind ik duidelijk waarneembaar tussen Atmos of DTS:X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
MRE-Inc schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 01:01:
[...]

Geprobeerd, maar te schel dan voor mij. Niet te doen eerlijk gezegd.
Misschien is die gast doof geworden bij z'n concerten want die hoge tonen doen me ook zeer aan de oren.
Zelf nu zo staan:
-7
-4
0
2
2

Lage tonen versterking: uit

Koppel gewoon je telefoon, pak een lading nummers die je vaak gedraaid hebt en stel eea in.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 18-03-2021 07:48 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-10 12:59
Weet iemand hoe je de pop-up berichten van je microfoon kunt uitzetten?
Foei irritant!
Pagina: 1 ... 129 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord