Finraziel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:13:
Net ook Wreckfest maar eens gaan proberen... De Bluetooth functionaliteit van mijn headset kwam gelijk weer van pas. Werd helemaal wild van de muziek in die game, dus hop, uit, en Spotify playlist aan. Stuk beter te pruimen

Mja de ingame muziek vind ik ook niks. Die van het eerste laadscherm vond ik wel tof eigenlijk. Dus
deze en
deze en
deze.
Als ie vervolgens overschakelt naar de rest van de playlist, dan is het inderdaad hele vage metal die met een reden nooit echt verder is gekomen dan (ik gok) Finland (want daar komt tegenwoordig toch alle Metal vandaan geloof ik). Maar goed, die 3 nummers vond ik wel tof maar die spelen ze dan weer niet na het menu
Leuk feitje: Voor de game zijn deze 3 (en de rest) toegevoegd
nadat ze een wedstrijd hadden gewonnen.
Mochten mensen hier toch benieuwd zijn naar de muziek,
dan heb je hier nog een playlist in spotifyik hou meer van netjes rijden en ik ben ook niet zo'n fan van online multiplayer.
Lol, netjes rijden gaat je hier niet lukken denk ik. Al kun je het altijd proberen

Overigens moet je misschien eens de tuning aanpassen. Zet de 3 onderste eens op half (eerst even proberen, pas daarna off). Dan merk je dat er een hele leuke drift-game in zit die qua rondetijden ondertussen nog best lastig zijn van de leaderboards. Dus de ABS/TractionControl/StabilityControl dingen.
En qua setup braking naar links (front) en de andere 3 (differential, gears en springs) naar rechts. Dan wordt het wel een andere soort game.
En online is het nu een chaos vanwege de Xbox Game Pass gebruikers. Voor die er waren, was het vaak een groepje in de racing servers die redelijk netjes wilden rijden (en 0 armor reden) en een groepje wat wel wilde beuken. Bij de kopgroep was het wel zo dat als ze het idee hadden dat je ze wilde beuken ipv racen, dat ook echt bij het eerste contact je meteen achterstevoren of in een muur staat. Maar goed, leren defensief te rijden is in deze game een hele eigen tak van sport. Zonder armor een race winnen vanaf de laatste plek (of laatste na de eerste bocht) is echt een uitdaging maar nooit onmogelijk. Mensen ontwijken, wat ook in andere online racers handige skills zijn, is echt heel goed te leren in deze game.
Solo vind ik het eigenlijk al snel saai worden.
Mja de AI is niet al te best. Al moet ik zeggen dat de toernooi-races altijd wel lekker zijn om even in te komen voor ik online ga.
En ook echt 0 fucks geven om schade of iets. Heel goed om dingen uit te proberen voor je online gaat.
Enige momenten dat ik niet met gemak kan winnen is als een van de ai racers me laat crashen, en dat vind ik alleen maar irritant, niet uitdagend.
Mja klopt. Niet geweldig, maar ook niet echt uniek voor een game als dit.
Die minimap is echt compleet waardeloos... Wie dat onding ontworpen heeft... Als je het veel speelt heb je hem ook niet nodig natuurlijk maar voor een nieuwe speler knap irritant dat de map je maar een paar seconden vooruit laat kijken.
Ik denk zelf dat dit vooral is, net als bepaalde objecten in de map, om mensen wat makkelijker te laten crashen. Perfecte races rij je eigenlijk nooit en ook weinig vooruit kunnen kijken helpt mee om de game wat onvoorspelbaarder te maken. Je ziet ook regelmatig mensen op kop toch in de fout gaan omdat die ene bocht net wat sneller dichtbij kwam of net dat hekje of die steen op een plek stond dat je er net tegenaan komt. Je leert dat wel, net als dat je bij shooters leert waar je wel en niet moet staan. Verder geeft het je dus wat meer kans als je niet vooraan rijdt om nog bij te komen. Want een fout maken kan altijd gebeuren.
En het schakelen... Ik snap dat die barrels niet zo snel kunnen schakelen als de hypercars waarmee we in Forza rondrijden

maar in het echt zou ik versnellingen over kunnen slaan en dat gaat niet met de controller. Als je meer dan 1 versnelling omlaag wil dan kost dat een eeuwigheid en moet je op het scherm kijken of je input geaccepteerd wordt of genegeerd omdat je te snel wou zijn.
Mja 1 van de redenen dat ik hem lekker op automatische versnellingsbak laat staan (al kan ik daar toch nooit echt mee overweg). Maar je kunt bij de automatische bak ook zelf de versnellingen nog beinvloeden. Soms zal ie weer terug gaan, maar over het algemeen kun je dan bv wel eerder de toeren in jagen. Dat is dus niet onmogelijk. Maar goed, het zijn barrels dus een beetje realistisch is het wel. Maar ik vind vooral het driften in deze game wel uitdagend en voor mij voelt elke race nog anders aan op de banen waar ik rij. Op de 1 of andere manier is het heel lastig om dezelfde lijnen te blijven rijden, ook omdat de baan evolueert. Dus waar de ene keer een bocht krapper moet vanwege een hek of een paar banden, kun je die daarna wel mooi meenemen.
De game rijdt echter wel heel goed en ik snap helemaal waarom dit supercool kan zijn, maar ik zit niet echt in de doelgroep denk ik

Klinkt alsof je het even met wat Tweakers moet spelen om het online deel wat meer te waarderen