Acties:
  • +3 Henk 'm!
Xgar schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:11:
[...]

En voor @justifire : Achievements are coming back to the Xbox app (mobile),
Moet hier gewoon wat vaker klagen !
Wil Phil Spencer zich nu dan bekend maken ? :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:39:
Ik wil bij deze graag @justifire even in het zonnetje zetten vanwege zijn ongelooflijke skills in Mortal Shells. Hij heeft die game namelijk op de Xbox one X uitgespeeld met 30 FPS!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb die game vandaag uitgespeeld op de Series X (60 FPS) en vond hem al best pittig. Maar ik heb hem ook net even gespeeld op de One X met 30 FPS en dat is serieus echt gewoon 10x keer moeilijker...

Die game laat zo goed zien hoe groot het verschil kan zijn tussen 30 en 60 fps.
En toch had ik honderd maal liever een dikke ray tracing update gezien.
30 fps is meer dan zat, GIT GUD !! })

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:04
Rivanov schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Die tikken dat gewoon in één keer af. :+
Ik denk dat er ook wel een prestatiebonus in verwerkt is.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:33
Hmpf.. Had een extra blauwe controller bij mijn XSX gekocht en de rechterstick hiervan gaat vanzelf omhoog.. Morgen maar even inleveren :( schijnt bekend probleem te zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu alleen de Xbox Store nog, er komt gelukkig wel veel weer terug in de app _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 11:22
Timothy3000 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:50:
[...]

En dit is dus wat ik jammer vind. Want uiteindelijk is niet alleen Sony maar zijn vooral de gamers de dupe van dit getouwtrek.

Wel eens dat Sony wat meer de samenwerking mag zoeken. Die zijn daarin veel te star. Zie ook gewoon graag Sony Games naar Xbox komen. Al gaat dat nooit gebeuren natuurlijk.

Edit: Klinkt nu net of ik negatief ben maar dat valt wel mee. :P Hoe meer Bethesda games en sowieso games naar Gamepass hoe beter natuurlijk. Exclusief hoeft alleen van mij niet zo. :)
Laat ik wat duidelijker zijn: Ik wil niet dat Sony ten onder gaat maar ik wil wel dat Sony het moeilijk krijgt zodat ze genoodzaakt zijn om mee te gaan in het openstellen van hun bubbeltje. Zodat exclusives niet meer nodig zijn. Daar wordt iedere gamer uteindelijk beter van.

Hoe je het went of keert, Microsoft is niet van de exclusives. Hoe wil je Gamepass exclusive noemen als je ze op vrijwel elk apparaat kan spelen? Zolang je maar de gamepass app of in de toekomst een browser kan openen, kan je gamen. Dat is verre van exclusive.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
shyheim schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:40:
[...]

Mja, als PC-gamer ben je dit keer tenminste niet genaaid. En zo kan het “lol no exclusives”-verhaal toch nog dieper de grond onder.

Nu goed, op zich is het sowieso klote - ik heb een PS5 voor de Sony-exclusives ook gekocht. Ofwel iedereen 2 consoles, ofwel leuke exclusives missen. Maar in het geval van Xbox, heb je nog het geluk dat je op PC kan spelen.
Veel PC ports zijn nog altijd om te janken, vooral van Japanse developers. Dus in theorie zou PC het beste platform zijn maar ik vind het vaak verre van optimaal qua ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Melantrix schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:46:
[...]

Laat ik wat duidelijker zijn: Ik wil niet dat Sony ten onder gaat maar ik wil wel dat Sony het moeilijk krijgt zodat ze genoodzaakt zijn om mee te gaan in het openstellen van hun bubbeltje. Zodat exclusives niet meer nodig zijn. Daar wordt iedere gamer uteindelijk beter van.

Hoe je het went of keert, Microsoft is niet van de exclusives. Hoe wil je Gamepass exclusive noemen als je ze op vrijwel elk apparaat kan spelen? Zolang je maar de gamepass app of in de toekomst een browser kan openen, kan je gamen. Dat is verre van exclusive.
Nou ja, als het allemaal via het XBox exosysteem is, is het nog steeds hardstikke exclusive. Het enige is dat je er niet een stukje hardware voor hoeft te kopen (XBox), waardoor het wel makkelijker beschikbaar is voor iedereen. Maar het verandert niks aan de zaak dat je nog steeds klant van Microsoft moet worden om het te kunnen spelen.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

d.bakker84 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Nou ja, als het allemaal via het XBox exosysteem is, is het nog steeds hardstikke exclusive. Het enige is dat je er niet een stukje hardware voor hoeft te kopen (XBox), waardoor het wel makkelijker beschikbaar is voor iedereen. Maar het verandert niks aan de zaak dat je nog steeds klant van Microsoft moet worden om het te kunnen spelen.
Dat klopt.

En wat moet ik doen om binnenkort God of War: Ragnarok te kunnen spelen?

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 11:22
[...]

Nja je hebt exclusives en je hebt exclusives. Maar je kan er niet omheen dat sony gewoon een stuk slechter te bereiken is voor de gemiddelde gamer dan microsoft. Je krijgt tegenwoordig een code bij een willekeurige pakje boter of busje pringles voor x weken Gamepass, maar je moet voor sony games altijd een vermogen neerleggen om het te kunnen spelen.

Ja de laatste tijd brengt Sony iets meer games ook naar pc, maar waarom doen ze dat denk je? Dat hadden ze niet gedaan als het niet nodig was..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:50
shyheim schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:01:
[...]

Dat klopt.

Geduld 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Dat klopt.

79€ betalen aan Sony voor de standaard versie. Wil je de remaster erbij van een van de vorige delen, dan kost die 89€ of 99€. Een bedrag waar ik ongeveer 6-7 maanden een gamepass abo voor heb.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat klopt.

Een PS4 kopen :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:34
Melantrix schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:03:
[...]
Je krijgt tegenwoordig een code bij een willekeurige pakje boter of busje pringles voor x weken Gamepass, maar je moet voor sony games altijd een vermogen neerleggen om het te kunnen spelen.
Gaat niet altijd op. PSPLUS is ook niet zo heel duur en daar verschijnen de laatste tijd ook vrij veel nieuwe of recent uitgekomen topgames (FF 7, Control Ultimate, Bugsnax) op. En de PLUS collectie natuurlijk. Sony is bezig met een tegen antwoord op Gamepass iig. Al heb je gelijk dat digitale Sony games echt aan de prijs zijn.

Dat Sony genoodzaakt is om klantvriendelijker te worden is wel echt te danken aan Microsoft. In die zin hebben jullie gelijk dat exclusives ed
niet altijd slecht zijn voor de gamers.

Ik zie een hoop discussie op andere fora dat door de bewoording niet alle Bethesda games exclusief zullen zijn. Maar het zou me niets verbazen als alleen Deathloop nog naar Playstation verschijnt en het daarbij blijft.

Het eerste wat Playstation gamers dan te zien krijgen als ze de game opstarten is het Microsoft logo. :P

Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen die nog twijfelen over welke nextgen console ze gaan halen het een hele moeilijke keuze gaat worden deze generatie!

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 10-03-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

[...] En wat moet ik doen om binnenkort God of War: Ragnarok te kunnen spelen?
Wat ik hiermee bedoelde was dus effectief: daarvoor moet ik ook in het PS-ecosysteem stappen ;)

(zit er ook al in sinds de PSx - maar dat is niet het punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Volgens die logica zijn bijna alle games exclusives. Je moet altijd klant worden van de uitgever. Ik kan Assassin's Creed ook niet van EA kopen (als ik dat om een of andere reden zou willen).
Het gaat er naar mijn idee nou juist om op welke hardware je het kunt spelen.

Overigens ben ik het wel ook eens met dat redelijk wat games beter draaien op de Xbox dan op pc (even afgezien van power hoewel dat nu met de xsx ook een minder groot verschil is). Dat is deel van de reden dat ik nu toch liever op een console speel dan op mijn pc.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30

Nogne

>.<

[...]

Met deze logica zijn alle Epic games ook exclusief voor Xbox want het enige platform waar je Epic games op kan spelen is Windows 10 wat valt onder het Xbox game platform.

Begrijp me niet verkeerd maar Microsoft brengt zijn games uit op de Xbox, Microsoft Store (en vaak ook nog op Steam) dus zo exclusive is het niet. Dat je als PS speler mogelijk buiten de boot kan vallen is best zuur maar je hebt meerdere opties om de games te spelen, dus je bent niet gebonden aan de Xbox console.

Ik als PC/Xbox gamer val momenteel buiten de boot met de PS exclusives, is dat erg? Nee zeker niet want Sony heeft ook zo zijn eigen games nodig om het platform rendabel te houden, en kan daardoor weer meer investeren in andere games en IP's. Met Microsoft zal dat precies hetzelfde zijn, dus in plaats van je focus op de negatieve punten te zetten kan je misschien het eens omdraaien en het vanuit een positieve kant bekijken?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
MRE-Inc schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:08:
[...]

79€ betalen aan Sony voor de standaard versie. Wil je de remaster erbij van een van de vorige delen, dan kost die 89€ of 99€. Een bedrag waar ik ongeveer 6-7 maanden een gamepass abo voor heb.
Beetje een non-argument. Je hebt namelijk ook 6-7 maanden psn. Als ik ze 1-op-1 vergelijk zie ik niet meer heel veel verschil (heb ook gamepass btw). Beide diensten geven een enorme shitload aan games gratis weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

giantgiantus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Beetje een non-argument. Je hebt namelijk ook 6-7 maanden psn. Als ik ze 1-op-1 vergelijk zie ik niet meer heel veel verschil (heb ook gamepass btw). Beide diensten geven een enorme shitload aan games gratis weg.
PSN kan je eerder vergelijken met Xbox Live Gold, Gamepass heeft iets meer games en xCloud. Mijn PSN+ abonnement loopt nog steeds en heb niet het gevoel dat het in de buurt komt van de catalogus van Gamepass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Nogne schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:22:
[...]

PSN kan je eerder vergelijken met Xbox Live Gold, Gamepass heeft iets meer games en xCloud. Mijn PSN+ abonnement loopt nog steeds en heb niet het gevoel dat het in de buurt komt van de catalogus van Gamepass.
Met psn+ heb ik 20 top games gratis van de PS4 en sinds begin van ps5 hebben we al meerdere exclusives gratis ontvangen (control ultimate, abe, en wat andere kleinere game:) komen er ook meerdere grote games voorbij (final fantasy 7 remake etc). Je ziet echt dat psn+ recent een andere weg ingeslagen is door de concurrentie van gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

giantgiantus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Met psn+ heb ik 20 top games gratis van de PS4 en sinds begin van ps5 hebben we al meerdere exclusives gratis ontvangen (control ultimate, abe, en wat andere kleinere game:) komen er ook meerdere grote games voorbij (final fantasy 7 remake etc). Je ziet echt dat psn+ recent een andere weg ingeslagen is door de concurrentie van gamepass.
Ben het er zeker mee eens dat PSN+ betere (misschien is beter niet het juiste woord maar er zitten gemiddeld wel meer AAA games in), maar die enkele games vallen in het niets met Gamepass. Neemt niet weg dat de games van Xbox live Gold echt ondermaats is (=mening) sinds Gamepass.

En die 20 "top games" krijg je alleen als je al een PS5 hebt, en het zijn voornamelijk Sony games in die 20 "top games" collectie. Waarbij je met Gamepass niet alleen blij word gemaakt met Microsoft games, maar ook van andere ontwikkelaars (en zelfs alle wat oudere games van de uitgever EA).

Voor beide is wat te zeggen maar je kan het lastig met elkaar vergelijken want Sony heeft al een grote groep fans en Microsoft wil zijn fanbase ook graag uitbreiden dus zie zullen nu net iets "liever" doen naar de consument (maar vergeet niet dat Microsoft maar 1 ding wil, en dat is geld verdienen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik hoop dat ze met de nieuwe richting van PSN+ waarin er steeds meer games komen niet een negatief effect heeft op de kwaliteit en dat het gewoon PSN filler gaat worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:55:
Ik hoop dat ze met de nieuwe richting van PSN+ waarin er steeds meer games komen niet een negatief effect heeft op de kwaliteit en dat het gewoon PSN filler gaat worden :+
Ik denk dat dit wel een risico is eigenlijk. Bijvoorbeeld de nieuwe destruction derby game was onvoldoende voor een full price game en komt dus op psn+. Zelfde met gamepass en bv the medium. Denk dat die game nooit voor een normale retail prijs verkocht had kunnen worden maar door gamepass zien mensen de flaws meer door de vingers.

Ik snap eigenlijk wel waarom je positief bent over gamepass maar snap niet dat je het risico niet ziet. Je hebt toch ook wel Netflix? Daar is het super duidelijk dat er een enorme hoeveelheid filler content is.

[ Voor 14% gewijzigd door giantgiantus op 10-03-2021 11:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo lastig is het niet toch?
XBLGPS+Nintendo Switch Online (why not :P)
Online multiplayer
Maandelijkse "gratis" gamesNee
Start set aan gamesNee✔ (enkel voor PS5 bezitters)✔ (NES/SNES games wordt nog steeds uitgebreid)
Cloud saves✔ (standaard gratis)

GamepassPS Now
Cloud streamingMomenteel beperkt aanbod
Lokaal (ie: eigen hardware)✔ (XB1, XSX|S, PC)Momenteel beperkt aanbod
Inclusief PS+/XBLG voordelen✔ (Gamepass ultimate)Nee

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 10-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk kunnen de maandelijkse "gratis" games mij gestolen worden. De games die erop komen heb ik vaak al gekocht als ik ze interessant vind.

Ik betaal eigenlijk puur voor online multiplayer (of cloud saves ... |:( )

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 10-03-2021 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 01:45
Damn. Nadat ik mijn Switch heb verkocht kan ik nooit meer Fast RMX spelen. Dat was echt een super vette F-Zero/Wipeout clone.

Denk dat ik deze maar eens ga proberen! :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat dit wel een risico is eigenlijk. Bijvoorbeeld de nieuwe destruction derby game was onvoldoende voor een full price game en komt dus op psn+. Zelfde met gamepass en bv the medium. Denk dat die game nooit voor een normale retail prijs verkocht had kunnen worden maar door gamepass zien mensen de flaws meer door de vingers.
Destruction Derby was denk ik bedoeld om gewoon voor 79 euro in de store te zetten, alleen is de conclusie getrokken dat voor dat geld weinig mensen die game kopen en aangezien dat echt een MP game is, zou dat op dag 1 al de doodsteek zijn voor die game.

Ik zie Gamepass en dan wellicht in mindere mate PSN+ dan ook niet als risico. Die games die je noemt hebben gewoon een bepaald publiek, echter wellicht onvoldoende om succesvol te zijn als je die voor de volledige nieuwprijs zou moeten kopen.

Dat soort games in een subscription abonnement zorgt er juist voor dat die ook een breder publiek krijgt, wat in mijn optiek alleen maar goed is. Er zijn voorbeelden van games die juist meer verkocht zijn nadat ze in Gamepass zijn gekomen.

Dat mensen bang zijn voor een mindere kwaliteit aan games vanwege een subscription service vind ik gewoon een rare angst die nog steeds niet onderbouwd kan worden in mijn optiek. Er komen al 30 jaar lang slechte games uit, net zoals slechte series en films. De subscription based services hebben echt niet een stormvloed veroorzaakt van slechte series, films en games. Het enige wat wel zo is, is dat je makkelijker toegang hebt tot die content, en daardoor lijkt het misschien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:55:
[...] De subscription based services hebben echt niet een stormvloed veroorzaakt van slechte series, films en games. Het enige wat wel zo is, is dat je makkelijker toegang hebt tot die content, en daardoor lijkt het misschien meer.
Je ziet toch wel echt dat bv Netflix en Amazon e.d. zoveel mogelijk willen blijven releasen en uitbrengen. Er zitten parels tussen maar over het algemeen is het voor mijn gevoel ook toch wel echt kwantiteit boven kwaliteit als het om subscription based services aankomt.

Denk dat het bij games wel mee gaat vallen trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 10-03-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Destruction Derby was denk ik bedoeld om gewoon voor 79 euro in de store te zetten, alleen is de conclusie getrokken dat voor dat geld weinig mensen die game kopen en aangezien dat echt een MP game is, zou dat op dag 1 al de doodsteek zijn voor die game.

Ik zie Gamepass en dan wellicht in mindere mate PSN+ dan ook niet als risico. Die games die je noemt hebben gewoon een bepaald publiek, echter wellicht onvoldoende om succesvol te zijn als je die voor de volledige nieuwprijs zou moeten kopen.

Dat soort games in een subscription abonnement zorgt er juist voor dat die ook een breder publiek krijgt, wat in mijn optiek alleen maar goed is. Er zijn voorbeelden van games die juist meer verkocht zijn nadat ze in Gamepass zijn gekomen.

Dat mensen bang zijn voor een mindere kwaliteit aan games vanwege een subscription service vind ik gewoon een rare angst die nog steeds niet onderbouwd kan worden in mijn optiek. Er komen al 30 jaar lang slechte games uit, net zoals slechte series en films. De subscription based services hebben echt niet een stormvloed veroorzaakt van slechte series, films en games. Het enige wat wel zo is, is dat je makkelijker toegang hebt tot die content, en daardoor lijkt het misschien meer.
Dat is waar. Over 2 jaar weten we meer. Als de AAA games van MS wel echte big budget AAA games zijn is mijn zorg onterecht. Als het allemaal filler content is, weten we sat mijn zorg gegrond was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
Timothy3000 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Je ziet toch wel echt dat bv Netflix en Amazon e.d. zoveel mogelijk willen blijven releasen en uitbrengen. Er zitten parels tussen maar over het algemeen is het voor mijn gevoel ook toch wel echt kwantiteit boven kwaliteit als het om subscription based services aankomt.

Denk dat het bij games wel mee gaat vallen trouwens.
Dat noemt men ook wel voor ieder wat wils. Vind het echt flauwekul om te zeggen dat het meer kwantiteit dan kwaliteit is. Ik heb al een hoop gezien, dus niet alles is meer interessant, dat is een heel ander verhaal.
Games verschijnen ook met een mindere regelmaat dan series en films tegenwoordig. De vergelijking gaat ook niet helemaal op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]
Dat mensen bang zijn voor een mindere kwaliteit aan games vanwege een subscription service vind ik gewoon een rare angst die nog steeds niet onderbouwd kan worden in mijn optiek.
Die angst kan ik prima voor je onderbouwen en weet je zelf ook ;)

Die angst komt voornamelijk van personen die in het andere kamp zitten en het verdommen om de concurrent credits te geven voor iets waar anderen plezier van hebben en ze zelf direct een abonnement op nemen wanneer hun eigen leverancier er mee komt. Want dan is het ineens allemaal prima.

Dat is weer die dubbele moraal.
mobygo76 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Dat noemt men ook wel voor ieder wat wils. Vind het echt flauwekul om te zeggen dat het meer kwantiteit dan kwaliteit is. Ik heb al een hoop gezien, dus niet alles is meer interessant, dat is een heel ander verhaal.
Games verschijnen ook met een mindere regelmaat dan series en films tegenwoordig. De vergelijking gaat ook niet helemaal op.
Dit dus. Geen enkele abonnement service of dienst zal 100% overeenkomen met je smaak. Er zal altijd wat tussen zitten wat jij niet leuk vindt maar een ander wel. Maar ja, als je zo gaat denken, dan heb je straks geen argumenten meer om de goal posts mee te kunnen verplaatsen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
MRE-Inc schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Die angst komt voornamelijk van personen die in het andere kamp zitten en het verdommen om de concurrent credits te geven voor iets waar anderen plezier van hebben en ze zelf direct een abonnement op nemen wanneer hun eigen leverancier er mee komt. Want dan is het ineens allemaal prima.

[...]

Dit dus. Geen enkele abonnement service of dienst zal 100% overeenkomen met je smaak. Er zal altijd wat tussen zitten wat jij niet leuk vindt maar een ander wel. Maar ja, als je zo gaat denken, dan heb je straks geen argumenten meer om de goal posts mee te kunnen verplaatsen. :+
Joh doe niet zo kinderachtig. Dit is een forum waar mensen discussiëren over games en consoles. Dezelfde angst heb ik met films waarbij ik een risico zie voor kwaliteit met netflix en Amazon. Heb zowel de Xbox en Ps5 en je ziet bij beide consoles in mijn ogen hetzelfde gebeuren. Opschuiven naar het Netflix business model en ik heb daar bij beide consoles zorgen over.

Edit na je reactie: Verder stop ik met discussie met jou. Hele vervelende arrogante manier van discussiëren.

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 10-03-2021 13:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Dat is waar. Over 2 jaar weten we meer. Als de AAA games van MS wel echte big budget AAA games zijn is mijn zorg onterecht. Als het allemaal filler content is, weten we sat mijn zorg gegrond was.
Ik snap je wel op zich, maar wat is bijvoorbeeld filler content? Is dat niet heel erg subjectief? Wat zijn daarvoor criteria?

-Lengte van development?
-Budget?
-Lengte van de game?
-Metacritic score?

Geen idee. :)

Sommige mensen zullen Grounded als fillercontent zien. Ik zelf heb bijvoorbeeld meer uur in die game (early acces) zitten dan in de gemiddelde 5 AAA SP games met een speelduur van 25 uur. En ook nog wel meer plezier aan gehad. :) Dus als Grounded een vorm van filler content is, dan ontvang ik met open armen nog meer filler content. :P

En is content van normale kwaliteit (even voor een indicatie tussen een 6 en een 8 op metacritic als voorbeeld) per definitie slecht? Ik heb bijvoorbeeld als hobby F1. Objectief gezien zou je kunnen zeggen dat 15 van de 18 races filler content is, maar het is mijn hobby dus ik heb alle races bekeken. Als iets je hobby is, is filler content niet iets negatiefs. :) Uiteraard moeten er ook echt een paar parels tussen zitten. Zowel in een F1 seizoen als in Gamepass. Maar die zitten er nu al meer dan genoeg in en hebben er in gezeten sinds de launch in 2018.

En dan je opmerking over big budget AAA games. Een term waar ik weinig mee kan. Big budget AAA games zijn niet per definitie beter of leuker alleen maar omdat er veel geld tegen aan is gegooid. Kijk maar naar een Anthem. Het is allemaal relatief. Ik snap ook niet zo goed de obsessie van veel gamers voor en drang naar big budget AAA-games. Zeker niet SP-georienteerde games. Jeej, een developer brengt 1 keer in de 5 jaar een big budget AAA-game die ik in 25 uur (en als ik mezelf een beetje ken dus in een goed weekend) uitspeel. Uitzondering betreft Rockstar, verhoog dat naar 10 jaar en 50 uur :P.
Dat ik daarna nog jaren online kan discussieren over hoe geweldig die animaties zijn is wat mij betreft niet zo boeiend. Uiteraard speel ik dat soort games ook wel, maar als dat het enige type game is waar ik naar uitkijk dan moet ik voor 45 weken van het jaar een andere hobby zoeken. :P

En ja ik snap dat ik niet de gemiddelde gamer ben, want ik speel alles wat los en vast zit. Maar ik vind oprecht dat zoveel mensen zich verkijken op hoeveel gave games er eigenlijk uit zijn gekomen die volledig onder de radar zijn gevlogen, maar door een release in Gamepass wel echt een publiek hebben gevonden. Het enige wat je moet doen is het zelf ondervinden en proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

giantgiantus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:59:
[...]

Joh doe niet zo kinderachtig. Dit is een forum waar mensen discussiëren over games en consoles. Dezelfde angst heb ik met films waarbij ik een risico zie voor kwaliteit met netflix en Amazon. Heb zowel de Xbox en Ps5 en je ziet bij beide consoles in mijn ogen hetzelfde gebeuren. Opschuiven naar het Netflix business model en ik heb daar bij beide consoles zorgen over.
Kinderachtig ? Kom onder je steen vandaan. Open hier de frontpage met XBox artikelen en lees de comments. De enige die altijd lopen te zeuren over gamepass fillers en zgn kwaliteitsverlies zijn altijd dezelfden van de concurrent. Open je social media feed (twitter ed) en je ziet alleen maar blauwen die afgeven op Gamepass en de kwaliteit daarvan. Kan jij kinderachtig vinden, maar dat is de realiteit.

En als jij angst hebt mbt Netflix en Amazon Prime en hun zogenaamde kwantiteit over kwaliteit, tja, dat is puur je eigen beperkte inlevingsvermogen dat anderen misschien iets wel leuk vinden wat jij niet leuk vindt. Is het dan meteen een show/film zonder kwaliteit omdat jij het niet leuk vindt ? Rare gedachtengang 8)7 Zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
MRE-Inc schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:44:
[...]

[...]

Ik denk dat er geen Playstation bezitter is die niet ietwat jaloers naar Gamepass kijkt. PSNOW biedt ook geen fractie van wat Gamepass biedt (en is juist een goed voorbeeld van kwantiteit boven kwaliteit)

Om elk kritiekpunt meteen weg te zetten als goalpost verschuiven en fanboygezeik is imo echt te makkelijk. Dat dat op Twitter en andere fora gebeurt betekent niet dat dat hier ook het geval is. Er is volgens mij niemand die hier post die geen Xbox heeft toch? ;)

Dat mensen op Netflix of Amazon iets leuk vinden of kijken betekent trouwens niet per definitie dat datgene automatisch kwalitatief goed is. :P Je kan niet ontkennen dat beide diensten steeds meer en meer filler content hebben en krijgen in de strijd om het grootste aanbod.

Denk niet dat dat met Gamepass gaat gebeuren maar snap de "angst" wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 10-03-2021 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 12:25
Caayn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:00:
Zo lastig is het niet toch?
XBLGPS+Nintendo Switch Online (why not :P)
Online multiplayer
Maandelijkse "gratis" gamesNee
Start set aan gamesNee✔ (enkel voor PS5 bezitters)✔ (NES/SNES games wordt nog steeds uitgebreid)
Cloud savesNee (standaard gratis)

GamepassPS Now
Cloud streamingMomenteel beperkt aanbod
Lokaal (ie: eigen hardware)✔ (XB1, XSX|S, PC)Momenteel beperkt aanbod
Inclusief PS+/XBLG voordelen✔ (Gamepass ultimate)Nee
Ligt het aan mij, ik dacht eerst te lezen in je overzicht dat XBL geen cloud-save functie had, omdat er nee staat. Maar je bedoelt te zeggen dat je altijd gratis cloudsaves hebt bij Xbox. Door het ontbreken van het vinkje en nee, las ik het eerst anders... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Timothy3000 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat er geen Playstation bezitter is die niet ietwat jaloers naar Gamepass kijkt. PSNOW biedt ook geen fractie van wat Gamepas biedt.

Om elk kritiekpunt meteen weg te zetten als goalpost en fanboygezeik is imo echt te makkelijk. Dat dat op Twitter en andere fora gebeurt betekent niet dat dat hier ook het geval is. Er is niemand die hier post die geen Xbox heeft toch? ;)

Dat mensen op Netflix of Amazon iets leuk vinden betekent trouwens niet per definitie dat datgene automatisch kwalitatief goed is. :P Je kan niet ontkennen dat beide diensten steeds meer en meer filler content hebben.
PSNOW is een ondergewaardeerde dienst. Heb ik al eens eerder gezegd hier. TOen ik mijn PS5 net had, wilde ik PS+ afsluiten, maar klikte op het dashboard van de PS5 verkeerd en had PSNow afgesloten. Dat was op een zaterdagavond, dus moest tot maandag wachten om dat om te laten zetten naar PS+.

In de tussentijd lopen bladeren door de games op PSNow en dat viel me helemaal niet tegen, sterker nog daar staan prima games tussen die ook gewoon lokaal te spelen zijn op je console ipv te streamen. Toegegeven, de oude titels van de PS3/X360 generatie speel ik liever lokaal dan via streaming dus dan speel ik die liever op de XBox. Maar nogmaals, PSNow is ondergewaardeerd maar wat ik al zei, kuddo's geven voor de concurrent is natuurlijk Not Done, dus ik doe daar dan heerlijk hypocriet aan mee. ;)

En ik zei nergens dat alles wat op Netflix of Amazon of welke dienst dan ook, kwaliteits content is, maar het is niet zo wat beweerd wordt dat alles wat niet in je straatje past maar moet worden gecategoriseerd als content zonder kwaliteit wat nu wel continu met gamepass gedaan wordt onder het mom van "Oh gamepass filler want geen triple A game".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Zeg, wisten jullie al dat een Series S met Gamepass Ultra best een lollig ding is?
(tipjevanzetje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

zetje01 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:41:
Zeg, wisten jullie al dat een Series S met Gamepass Ultra best een lollig ding is?
(tipjevanzetje)
Nee joh, Series S met Gamepass Turbo is echt beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Nu online
Een van de redenen om voor de S te gaan, was dat deze 30-60 % minder energie gebruikt dan de X
(Tijdens gamen, that is. In het menu scheelt het niks).

Maar het voelt en speelt en ziet er wel gewoon uit als nextgen gameconsole.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
zetje01 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:41:
(tipjevanzetje)
Een Series X ook :+

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetje01 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:08:
Een van de redenen om voor de S te gaan, was dat deze 30-60 % minder energie gebruikt dan de X
(Tijdens gamen, that is. In het menu scheelt het niks).

Maar het voelt en speelt en ziet er wel gewoon uit als nextgen gameconsole.
En je hebt geen 4K TV zeker. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:19:
[...]

En je hebt geen 4K TV zeker. ;)
Zeker wel.
En ik denk ook heus wel dat als je een S en een X naast elkaar zet, met gelijkwaardige tv's, dat de X mooier beeld / meer details laat zien.
Maar ik vind het beeld van de S ook prima.

(Trouwens, als ik aan het racen of vliegen of schieten ben, heb ik echt geen oog voor details. Wil gewoon lekker gamen. En nog eens wat: Als beeldkwaliteit echt zooooo belangrijk was, dan zouden dus alle voorgaande consoles slecht zijn? Enkel omdat de huidige wat mooier beeld heeft?))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
giantgiantus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:49:
[...]

Nee hoor. Zo was het vroeger wel vaker totdat Sony denkt er is geen concurrentie meer en dan schroeven ze het weer terug. En gezien nu veel mensen beslissen voor PlayStation of Xbox deze generatie gaan ze nu natuurlijk even iedereen paaien met dikke games en content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 17:59

Phydomir

Dennis

zetje01 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:27:
En nog eens wat: Als beeldkwaliteit echt zooooo belangrijk was, dan zouden dus alle voorgaande consoles slecht zijn? Enkel omdat de huidige wat mooier beeld heeft?))
Je kan dit soort dingen niet op die manier met elkaar vergelijken. Je moet het altijd in zijn tijdskader zien. Als je nu een game met PS3 graphics om de markt brengt zal die worden afgebrand.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Het gaat uiteindelijk om games. Dus dan maar een gave trailer :)

[ Voor 34% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-03-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Nu online
Phydomir schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Je kan dit soort dingen niet op die manier met elkaar vergelijken. Je moet het altijd in zijn tijdskader zien. Als je nu een game met PS3 graphics om de markt brengt zal die worden afgebrand.
Tuurlijk, is ook zo (over het algemeen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Nu online
Okay, welke blonde chick wil gezellig samen een lekker potje co-open bij mij op de bank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:09
[...]

Zeker wel.
En ik denk ook heus wel dat als je een S en een X naast elkaar zet, met gelijkwaardige tv's, dat de X mooier beeld / meer details laat zien.
Maar ik vind het beeld van de S ook prima.
Het is geen kwestie van denken, volgens mij zijn er al meerdere DF videos waarin bewezen is dat de X hogere settings heeft, naast uiteraard de resolutie, wat ook een groot verschil is.

Alleen voor mij persoonlijk, is de res van de S niet genoeg, vind het verschil dermate groot, dat ik die imo kleine meerprijs ervoor over heb.
Tevens wil ik disks kunnen gebruiken

Maar dat wil idd niet zeggen dat het beeld van de S niet prima is, voor die prijs, die kwaliteit is gewoon een killerdeal imo.

Energieverbruik vind ik dan weer een factor, die ik bij aankoop van een console niet belangrijk vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
En nog eens wat: Als beeldkwaliteit echt zooooo belangrijk was, dan zouden dus alle voorgaande consoles slecht zijn? Enkel omdat de huidige wat mooier beeld heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Boem !!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LNSUrLzWILT8sJlKwfBnRIAdn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JeyZgJRwuaf6katHH0bvtg5G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzipje1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 21:26
Beste medetweakers, weten jullie vanaf wanneer free-to-play games online te spelen zijn zonder abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Xbox March Update rolt nu uit:
“Team Xbox is excited to continue bringing new ways to make Xbox even better with software updates designed to improve your Xbox gaming experience based on your feedback, including both delivering you new features and refining existing ones,” Microsoft’s Jonathan Hildebrandt writes. “This month’s release includes updates to the Xbox Accessories app in advance of the launch of the Xbox Wireless Headset, new toggles for FPS Boost and Auto HDR for backward compatible games, achievements returning to the Xbox app, and an improved game management experience.”
Wat is nieuw:
FPS Boost and Auto HDR toggles for backward compatible games on Xbox Series X|S.
New toggles for both FPS Boost and Auto HDR are available on Microsoft’s latest consoles. You can choose toggle Auto HDR and FPS Boost on or off in game settings when available.

Xbox Wireless Headset support on Xbox One, Xbox Series X|S, and Windows 10.
The Xbox app on Xbox One, Xbox Series X|S, and Windows 10 is getting an Xbox Wireless Headset update ahead of the launch of the headset. “The app lets you fine-tune the audio controls for a customized audio experience, including equalizer settings, bass boost, auto-mute sensitivity, mic monitoring, and brightness of the mic’s mute light,” Hildebrandt says. “Best of all, the headset can stay updated with the latest features via wireless updates from your console, ensuring you’ll have a premium audio experience that continues to evolve.”

Achievements in Xbox app on mobile.
Microsoft is bringing achievements back to the Xbox on mobile after getting a lot of feedback. The first update will provide a list of your achievements in the app along with an achievements details screen and achievement unlocked notifications. In the future, more achievements-related features, like leaderboards, will be coming back as well.

Xbox subscription management improvements on console.
If you navigate to Settings > Account on supported Xbox consoles, you will find a new interface for managing your subscriptions. You can see important plan information, including last charge, next charge, end date, and more, and update credit card information.

No more TV listings in OneGuide on Xbox One.
Beginning this May Microsoft is killing off live TV listings for OneGuide on Xbox One. “You can continue to use OneGuide to view your connected HDMI devices or USB TV tuner,” Hildebrant notes. “You can also keep using OneGuide for HDMI-passthrough and to watch TV via USB TV tuners, but you won’t be able to access the on-screen TV Listings guide.”

Game management improvements on console.
Microsoft is improving the loading performance of the Manage screens in My games & apps, and making small improvements to the interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Als je nu een game met PS3 graphics om de markt brengt zal die worden afgebrand.
Vraag maar eens aan de makers van Cyberpunk :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Ik snap eigenlijk wel waarom je positief bent over gamepass maar snap niet dat je het risico niet ziet. Je hebt toch ook wel Netflix? Daar is het super duidelijk dat er een enorme hoeveelheid filler content is.
Misschien een beetje late reactie al ondertussen (verveelde me vandaag niet genoeg om overdag het forum te lezen :+ ) en Tijntje heeft het ook al een beetje gezegd...

Maar ik kijk eigenlijk heel anders naar die 'filler' content. Ik heb juist het idee dat ze veel meer durven, mensen krijgen kansen om iets te maken wat anders nooit gelukt was omdat het te weinig mensen aan zou spreken of te riskant zou zijn. Je ziet naar mijn idee op Netflix juist ook dat ze veel meer durven. Logisch gevolg daarvan is dat veel daarvan niet iedereen aan zal spreken, maar dat wil niet zeggen dat het alleen maar pulp is om de bibliotheek te vullen. Eigenlijk denk ik dat de standaard Hollywood situatie voor Netflix veel saaier was, veel meer eenheidsworst, alleen maar 'safe bets'. Want elk product moest zijn geld opbrengen. Nu in het Netflix model is het minder erg als iets wat minder populair is, juist omdat ze zoveel uitbrengen.

En ik heb het idee dat dat bij gamepass net zo wordt. Dat hoor je ook terug in bijvoorbeeld uitspraken van Tim Schafer (als ik me niet vergis) die zei dat hij nu eens opnieuw kon gaan kijken naar oude ideeën die hij toen geparkeerd had omdat niemand het ooit zou willen financieren.

Natuurlijk 'moeten' er ook nog steeds dikke knallers tussen zitten, het moet niet alleen maar experimentele edgy 'troep' zijn. Of dat goed komt dat zullen we inderdaad af moeten wachten, maar zelf heb ik daar wel vertrouwen in.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Big if true ! 🤞🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTzfKtwbjUuo0X-3Acxpedf3izU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lggjX3XMO7DLeNVcnTZPzHsD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Is dat de collectie of arkham knight?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:03

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Bron: https://www.gamespot.com/...ox-series-x/1100-6488658/

Zou deze wel willen spelen op 60 fps op de series S _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:33:
[...]

Is dat de collectie of arkham knight?
Arkhmam Knight :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:07:
Xbox March Update rolt nu uit:

[...]

Wat is nieuw:

[...]
Was er dinsdag al. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Heel tof! Die wil ik wel met een update!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 17:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ugh, dan zou ik hem voor de 3de keer moeten uitspelen :N

....

*O* :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren inderdaad een update van het Dashboard gehad, maar kon nergens bij settings iets vinden over een FPS boost aan of uit.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wybob
  • Laatst online: 23-11-2023
Vandaag bericht had van Mediamarkt Belgie dat mijn Xbox Wireless Headset de deur uit gaat. Leuk dat ik hem ontvang voor de release. Ben benieuwd als het veel bang for buck is nog nergens een preview of test van gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:18:
Gisteren inderdaad een update van het Dashboard gehad, maar kon nergens bij settings iets vinden over een FPS boost aan of uit.
geldt alleen voor bepaalde games. je moet op dat knopje linksboven met die 2 vierkantjes drukken, en dan compabiliteitsoptes. Maar bij bijvoorbeeld RDR 1 een 360 game is die optie er niet. Bij GTA 5 wel, dan kan ik auto hdr uitzetten en is de fps boost niet aanklikbaar. Bij watchdogs 2 allebei te kiezen, en bij AC Odyssey weer niks. Dus alleen als een game geen HDR van zichzelf heeft, en/of als de fps boost mogelijk is.

je regelt de pfs boost dus sowieso per game.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-03-2021 08:41 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:40:
[...]

geldt alleen voor bepaalde games. je moet op dat knopje linksboven met die 2 vierkantjes drukken, en dan compabiliteitsoptes. Maar bij bijvoorbeeld RDR 1 een 360 game is die optie er niet. Bij GTA 5 wel, dan kan ik auto hdr uitzetten en is de fps boost niet aanklikbaar. Bij watchdogs 2 allebei te kiezen, en bij AC Odyssey weer niks. Dus alleen als een game geen HDR van zichzelf heeft, en/of als de fps boost mogelijk is.

je regelt de pfs boost dus sowieso per game.
Ah op die fiets ! :) bedankt voor je uitleg, zal er nog een keer naar kijken.
Want had gisteren mijn settings al 2 keer helemaal doorgezocht oeps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:24
Wybob schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:29:
Vandaag bericht had van Mediamarkt Belgie dat mijn Xbox Wireless Headset de deur uit gaat. Leuk dat ik hem ontvang voor de release. Ben benieuwd als het veel bang for buck is nog nergens een preview of test van gezien
Zou top zijn als jij je bevindingen hier wil posten ik twijfel namelijk ook om hem te halen en wacht op wat bevindingen. Zowel de + als - punten zijn welkom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

JDL15 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:05:
[...]

Zou top zijn als jij je bevindingen hier wil posten ik twijfel namelijk ook om hem te halen en wacht op wat bevindingen. Zowel de + als - punten zijn welkom ;)
Nice! Ik ben ook erg benieuwd. Heb hem al besteld, lekkere impulsaankoop. Had nog geen draadloze headset en vond het design vet en de prijs goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 06-10 10:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

Toevallig gisteren een Arctis 7X besteld. Maar die van MS zelf lijkt mij ook wel top.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wybob
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PzHcruiwJUVkBjnlkr6t7PLBV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epMKB73xGe4jRCvVPPab6EY8.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond thuis eens testen (aangekomen op mijn werk) even snel opengedaan, zit goed, afscherming lijkt in orde. Bouwkwaliteit lijkt voldoende.
De draaiknoppen is wel uniek, is ook de enigste headset aan die prijs waar je eq volledig kan afstellen. Ik heb een Dolby atmos licentie dus kan hem optimaal testen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wybob op 11-03-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 15:17
Wybob schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:48:
[Afbeelding]

Vanavond thuis eens testen (aangekomen op mijn werk) even snel opgedaan, zit goed afscherming lijkt in orde. Bouwkwaliteit lijkt voldoende
Dat is wel lekker vroeg ontvangen dan, ruim 6 dagen voor de release. Was al weer bijna vergeten dat ik hem heb besteld bij Microsoft :)
Ben benieuwd naar je oordeel. Kan ik eventueel die van mij nog cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Lucky basterd!

Wat ik me nog af vroeg is of hij makkelijk is op en af te zetten zonder de volumeknop of chat/game audio knop te verdraaien?

[ Voor 82% gewijzigd door d.bakker84 op 11-03-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim

shyheim

busta! straight busta!

Heel knappe headset alleszins in ieder geval, ben inderdaad benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Headset ziet er gaaf uit :) Zou 'm zelf ook wel graag willen, maar sinds mijn gehoorbeschadiging (Tinnitus) draag ik geen koptelefoons meer.
Gebruik enkel een 2.1 Home Cinema (van Sony :+ )

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
mooie deal voor de geïnteresseerde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07SU42iXUZAUnYB5n7szxBD-8v4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EYyCPKcteTpCPEns8mfnpz7J.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 16:39
[Afbeelding]

Vanavond thuis eens testen (aangekomen op mijn werk) even snel opengedaan, zit goed, afscherming lijkt in orde. Bouwkwaliteit lijkt voldoende.
De draaiknoppen is wel uniek, is ook de enigste headset aan die prijs waar je eq volledig kan afstellen. Ik heb een Dolby atmos licentie dus kan hem optimaal testen.
Nice. Zit er ook een dongle bij voor je PC mocht je hem daarop willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Nicee, laat maar even weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wybob
cvs79 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:26:
[...]

Nice. Zit er ook een dongle bij voor je PC mocht je hem daarop willen gebruiken.
Enkel headset en zeer korte usb-a naar usb-c kabel (-+40cm) in de doos

Even gekoppeld aan mijn telefoon, geluid vind ik wel top, er zit aardig wat bass op, dit heb ik wel liever niet teveel bij gamen (eq komt handig van pas)

Linker draaiknop kan je regelen tussen game en partychat, met een stoppunt in het midden. Rechts volume 0/100%

Headset kan uit via de groene knop, 1x drukken en je hoort xbox geluidje. Terug aan 2seconden drukken en je hoort xbox start geluid dan is hij ook meteen gepaird.

Ik ben gewoon on te gamen met een micro tot tegen mijn mond, de microfoon is tot halfweg mijn kaak, benieuwd of hij alles goed oppikt. Er is een knop aan om hem te muten (met notificatie geluid).

Mijn headsets dat ik hier liggen heb om te vergelijken Steelseries arctis 1, razer kraken x, hp omen 800. Headsets van 60 a 80 euro.

Xbox.com/accessories-app kan je de pc app downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Farabi schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:08:

[Afbeelding]
Nice, mooie prijsverhoging inderdaad! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 20:42
Ik heb die game en een series x. Toch zie ik niet dat deze geoptimaliseerd is voor de s|x . Ook niet als ik in de store kijk. Ik heb de collectie destijds gekocht en hij zit ook in gamepass die ik heb maar zie echt nergens s|x. Waar ligt dat nou aan?

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 21:01

Vagax

Hehe

Zou er vandaag niet een soort verassing komen? Ik zag een aantal artikelen staan over dat er donderdag een event zou worden gehouden maar ik gok dat er vandaag een aankondiging komt over de Bethesda titels die naar Game Pass komen (Please please Oblivion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 18:31
Vagax schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:15:
Zou er vandaag niet een soort verassing komen? Ik zag een aantal artikelen staan over dat er donderdag een event zou worden gehouden maar ik gok dat er vandaag een aankondiging komt over de Bethesda titels die naar Game Pass komen (Please please Oblivion)
Volgens TrueAchievements zou Fallout 4 GOTY, Skyrim SE en The Evil Within op vrijdag naar Gamepass voor Windows 10 komen.
Neem het maar met een kilo zout.
https://www.reddit.com/r/...in_game_pass_this_friday/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:37
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:22:
Headset ziet er gaaf uit :) Zou 'm zelf ook wel graag willen, maar sinds mijn gehoorbeschadiging (Tinnitus) draag ik geen koptelefoons meer.
Gebruik enkel een 2.1 Home Cinema (van Sony :+ )
Hier ook al jaren last van. Alleen vind ik gamen zonder headset niet te doen, speel met name shooters. Zijn er (andere) dingen die jij hebt geprobeerd om jouw tinnitus te verminderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 01:42
Thom2289 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Volgens TrueAchievements zou Fallout 4 GOTY, Skyrim SE en The Evil Within op vrijdag naar Gamepass voor Windows 10 komen.
Neem het maar met een kilo zout.
https://www.reddit.com/r/...in_game_pass_this_friday/
Ik vind dit juist wel plausible. De overname van Bethesda is immers afgerond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 16:31
Gisteren voor de fun eens Overwatch bekeken na de update. Damn wat is dat nu toch een smooth ervaring op 120 fps. Game ziet er wat beter uit en is nu voor de Xbox zoals de game moet zijn (grafisch vergelijkbaar met PC). Dit geeft hoop op wat we kunnen verwachten als in 2030 Overwatch 2 eens komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Farabi schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:08:

[Afbeelding]
Wel offtopic. Hoort thuis in het 360-topic :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Remmetje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:58:
Gisteren voor de fun eens Overwatch bekeken na de update. Damn wat is dat nu toch een smooth ervaring op 120 fps. Game ziet er wat beter uit en is nu voor de Xbox zoals de game moet zijn (grafisch vergelijkbaar met PC). Dit geeft hoop op wat we kunnen verwachten als in 2030 Overwatch 2 eens komt.
Overwatch vind ik nou de meeste overhypete en meeste overrate game van de One-generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Iemand enig idee of GTA 4 ook een FPS upgrade heeft gehad? Zou wel nice zijn!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Springbokkie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Wel offtopic. Hoort thuis in het 360-topic :+ :+
Maar je kan hem toch ook halen op de Series X|S? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
G_Dragon schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Maar je kan hem toch ook halen op de Series X|S? :P
Ik heb mij (nog) niet verdiept in de terugwaards compatibiliteits functie van die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 01:42
kesj schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Hier ook al jaren last van. Alleen vind ik gamen zonder headset niet te doen, speel met name shooters. Zijn er (andere) dingen die jij hebt geprobeerd om jouw tinnitus te verminderen?
Tinnitus is niet echt te verminderen. Het enige wat werkt is het accepteren en negeren. Dan wordt het een soort bijgeluid wat niet perse opvalt.

Mee leren leven dus.

En je headset zachter zetten om erger te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 01:45
Die nieuwe Xbox wireless headset is alweer overal uitverkocht.
Ik heb hem met geluk zojuist op amazon.de besteld. Daar stond ie nog tussen 'andere verkopers' (wat blijkbaar in dit geval ook gewoon Amazon EU sarl is) dus heb ik hem nog kunnen kopen.

Ben heel benieuwd hoe het zit omtrent de kwaliteit etc.
R0dsk0ll schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:28:
Nee. Maar dit is heel vreemd: op mijn Series X draait ie gewoon vlekkeloos op 60fps. Heel vreemd!

[ Voor 32% gewijzigd door mcgloud op 11-03-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kuka schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:53:
[...]

Ik heb die game en een series x. Toch zie ik niet dat deze geoptimaliseerd is voor de s|x . Ook niet als ik in de store kijk. Ik heb de collectie destijds gekocht en hij zit ook in gamepass die ik heb maar zie echt nergens s|x. Waar ligt dat nou aan?
Ik doelde op de March Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Nice. Waar had je 'm besteld.
Ik die van mij bij Bol.com, vooralsnog gewoon dinsdag levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
R0dsk0ll schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:28:
mcgloud schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:03:

[...]

Nee. Maar dit is heel vreemd: op mijn Series X draait ie gewoon vlekkeloos op 60fps. Heel vreemd!
GTA4 heeft een unlocked frame rate. (Ok niet helemaal.want nu is hij wel op 60 afgetopt.)
Ik dacht dat digital foundry daar nog een filmpje over had.

YouTube: Grand Theft Auto 4 Xbox Series X|S vs Xbox One X Frame Rate Comparis...

[ Voor 17% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-03-2021 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-03-2021 15:22 ]

Pagina: 1 ... 124 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord