• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 00:45

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

shyheim schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:28:
[...]

I'm your man ;)
Ben voornamelijk op zoek naar Deeprock, Sea of Thieves & Overwatch. Open voor alles op Gamepass om eens te proberen.

Gisteren "A Way Out" (EA Play) geprobeerd, maar euh... dat doet het niet voor mij. Althans niet online, misschien dat het leuker is met z'n 2 IRL.
Deeprock, Grounded en SoT staan hier ook nog op mn to-play lijst. Lijken me beide erg leuk, maar moet eerst nog een Xbox (Series X) zien te vinden ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• Wybob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Ja ik speel veel COD MW ik heb er last van, dacht eerst dat het aan de nieuwe update lag. De high res pack is het niet, het is de tv die stutterd bij donkere gedeeltes in de map (shaduw). Zeeeeeeeeer vervelend!

Oled 48cx

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:13
Caayn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:39:
[...]
Games moeten er expliciet ondersteuning voor inbouwen om te zorgen dat er geen content buiten het scherm valt, FOV aanpassen, ander performance profiel, etc. Het is best wat werk waar jij dit op een PC deels zelf regelt gaat dat op een console niet.
Dat snap ik wel maar als de Xbox het ondersteund komen de games er vanzelf mee. Je verwacht dat de Xbox wel aantal jaar mee gaat. Xbox One is er sinds 2013.
giantgiantus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:41:
[...]

Je koopt een game console. Als je dit allemaal wil kan je beter een PC kopen denk ik. Als gameconsoles zich nog meer als pc gaan gedragen moet ik binnenkort ook eerst een heel onderzoek uit gaan voeren welke settings optimaal zijn om vervolgens geconfronteerd te worden met driver problemen etc.

Nee, MS en Sony, ik zou graag zien dat het allemaal simpel blijft. Keus voor prestatie versies graphics ok, maar al die andere keuzes liever niet.
Ik heb al een pc met een 21:9 scherm, wil misschien ook een Xbox gaan aanschaffen en dan hetzelfde scherm gebruiken.

Het heeft verder niks te maken met "als een pc gaan gedragen" het is gewoon ondersteuning van de beeldschermen. Het blijft gewoon een game console en daar verandert niets aan.

Over die keuzes hoef je ook niet na te denken. Gewoon een scherm aansluiten of dat nu 16:9 of 21:9 is.
Rossi46 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:59:
[...]

Onderschat de gevolgen van een 21:9 scherm niet. Je hebt ineens veel meer pixels. Een game die op een 16:9 scherm 4K60 draait, zal dat op 21:9 niet meer doen. Ik denk dat daar het grootste 'probleem' zit.
Dan zou je ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld max 1440p te ondersteunen i.c.m. 21:9.

[ Voor 12% gewijzigd door Arvado op 12-11-2020 09:49 ]

Anoniem: 159816

Jasmijn22 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:23:
Hoeveel users zijn hier nu met een kapotte XBX? Tot nu toe nog geen problemen ondervonden hier, geen vastlopers of rare kuren.
Hier ook niet, had eerst alleen problemen met wegvallend beeld om de zoveel tijd. Gelukkig spotte ik dat ik ook lichte sneeuw zag wanneer er wel beeld was....mijn eigen HDMI kabel was niet goed (of m'n receiver). Nu gewoon de Xbox direct in de TV met de meegeleverde kabels en er is geen probleem meer. Opmerkelijk, want de kabel die ik heb zou HDMI 2.1 meten zijn en m'n TV/receiver kunnen max 4K/60 aan dus in theorie zou er genoeg bandbreedte moeten zijn.

Mensen met wegvallend beeld e.d. zou ik iig aanraden om de Xbox direct aan te sluiten op je scherm/tv met de meegeleverde kabel.
Wat een geweldige support voor Grounded!

https://www.eurogamer.net...-is-now-live-for-everyone

Wat mij betreft brengen ze nu gewoon een versie uit met achievements etc. Ik betrap mezelf er op dat ik daar eigenlijk stiekem op wacht voordat ik weer helemaal overnieuw ga beginnen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
uchiha tijntje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:49:
Wat een geweldige support voor Grounded!

https://www.eurogamer.net...-is-now-live-for-everyone

Wat mij betreft brengen ze nu gewoon een versie uit met achievements etc. Ik betrap mezelf er op dat ik daar eigenlijk stiekem op wacht voordat ik weer helemaal overnieuw ga beginnen. :)
Juist vanwege het ontbreken van achievements heb ik Grounded nog niet gespeeld :+

Xbox Live: Springbok NL

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Caayn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:30:
[...]
Nee. De output frequentie forceert, net als de output resolutie, niet de interne render. Het bepaalt enkel het limiet waarmee het signaal naar buiten verstuurd kan worden. Een 30fps game wordt ook niet naar 60fps geforceerd doordat je TV op 60Hz staat ;)

Edit:

Stel je hebt een 30fps game die je afspeelt op een 60Hz display. Dan mis je iedere seconden 30 frames, de missende frames worden opgevuld met duplicaten van voorgaande frames. Ieder frame wordt in dit geval 2x getoond (2x 16.6ms in plaats van 1x 33.3ms), dit gebeurd altijd en merk jij niks van. Hetzelfde geld voor 60fps op 120Hz. Bijvoorbeeld:

30fps op 30Hz: 123456 (1x 33.3ms per frame)
30fps op 60Hz: 112233445566 (2x 16.6ms per frame)
30fps op 120Hz: 111122223333444455556666 (4x 8.3ms per frame)
60fps op 60Hz: 123456 (1x 16.6ms per frame)
60fps op 120Hz: 112233445566 (2x 8.3ms per frame)

Eind edit:

120Hz op een 60fps game heeft geen negatieve impact, eerder positief omdat de input lag van TVs doorgaans lager is in 120Hz mode. Daarnaast is het schakelen tussen frequentie in het output signaal vervelend omdat dit altijd een zwarte flikker zal geven tijdens het schakelen.

Als je problemen hebt met 120Hz dan moet je de refreshrate zelf op 60Hz locken. Als ik het zo lees lijkt het erop alsof CoD iets vreemds/fout doet.
Hmm, het klinkt als een probleem dat ik heb met Jedi Fallen Order en Red Dead Redemption 2, twee games die niet enhanced zijn voor Xbox Series X. Ik heb een 60hz scherm, maar de twee games zijn 30FPS. Wanneer er ook maar een beetje actie is of iets gaat snel, is het beeld bizar schokkerig waardoor de games onspeelbaar worden. Bij Assassin’s Creed Valhalla heb ik dit niet bijvoorbeeld. Wanneer ik bij Jedi Fallen Order de game naar performance mode (niet 4K, wel 60fps) heb ik de problemen met stotteren ook niet meer.

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 16:50
Katseviool schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:59:
[...]

Iemand dit toevallig getest met een C8?
Zal het vandaag eens testen. Heb een 55 inch C8. Wel ernstig in de verleiding om een 65 inch CX te halen nu..

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 12:28
Alwayshappyz schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:46:
[...]

Wij hebben een C9, en in theorie kan ik de Xbox gewoon op 120 FPS zetten, maar heb hem gewoon op 60 laten staan voor nu. Kijk er over een paar weken wel naar. 4K 60 FPS is sowieso prima zat voor mij.
Hz (refresh rate) en FPS (frame rate) is niet hetzelfde, toch? Ik zie veel mensen hier dat door elkaar halen. We kunnen de Xbox niet op 120fps of 60fps zetten. De maker van de game kiest de fps voor ons. Als we geluk hebben laat de maker van de game ons in-game kiezen tussen bepaalde modes, maar in de meeste gevallen kiezen ze voor een locked fps (op de Series X vaak 60fps). We kunnen de Xbox wel op 120hz zetten. Hiermee moet je in theorie 120fps kunnen halen, als je scherm dat toelaat. 120hz heeft ook andere voordelen, zoals lagere input lag bijvoorbeeld. Daarom zou ik altijd voor 120hz kiezen als het werkt.

Ik ben overigens geen expert op dit gebied, dus de echte kenners moeten me maar verbeteren als ik uit mijn nek lul. :+

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:10:
Ga hem niet terugsturen, je geld terugvragen of wat dan ook als hij kapot is en je een nieuwe wil. Bel Microsoft, of chat met ze, en vraag een "Advanced Exchange". Gebruik een creditcard om borg te staan, zij sturen je dan eerst een nieuwe waarna jij jouw defect terugstuurt. Hebben ze die ontvangen wordt de reservering van je creditcard gehaald.

Microsoft heeft echt wel een percentage achter de hand gehouden voor repairs. Dit is by far de snelste methode om weer te gamen, zou normaal iets van 3-4 dagen moeten zijn.
Dit. Heb daar een zéér goede ervaring mee. Binnen 4 dagen had ik een nieuwe One X in huis via Advanced Exchange. Aanrader!

Mijn XSX staat nu ook correct weergegeven bij mijn apparaten. Tenminste, het plaatje, de naam is nog steeds Xbox One. Garantie tot 5-1-2023.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 12-11-2020 10:06 ]

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 08:56
Wow! Wat een gigantisch verschil zeg. Ik ben ook nog wel onder de indruk van het plaatje van de One X.

Edit: weet iemand trouwens of het ook nut heeft om het Warzone High texture pack binnen te halen op een Series S? Hij staat aangesloten op een 1440P monitor.

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:35
Is deze link al gepost / bekend? Misschien een goede voor de topic warning:

https://answers.microsoft...91-4067-ba81-33ab671179b5

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07 18:38
XSX nu eventjes kort aan de tand kunnen voelen, wat heerlijk dat die laadtijden zo onwijs verkort zijn, echt een genot!

Uiteraard loop je ook tegen 'dingetjes' aan, misschien weten jullie raad:
Ik heb een play&charge kit gekocht, maar de nieuwe play&charge kit heeft géén lampje meer op de kabel die aangeeft of de controller aan het laden is (vroeger: lampje oranje) of dat hij vol is (vroeger: lampje wit) of dat hij helemaal niets doet (vroeger: lampje uit).

Als de xbox aanstaat kan je gewoon een 'charging animatie' zien rechtsboven in beeld als je op de xbox-knop drukt. Nou is mijn vraag; als ik de xbox uitzet, maar ik hou de oplaadkabel aangesloten, gaat het opladen dan ook door? De controller gaat uit, dat is niet anders dan voorheen. Ik heb alleen geen enkel idee meer of er überhaupt nog wordt opgeladen en/of de controller misschien al vol is.

Ik gebruik eigenlijk nooit de poorten op de xbox zelf voor het opladen, meestal pak ik een oude oplader van een telefoon om de USB-A kant van de laadkabel in te steken.

Iemand hier ook 'last' van en misschien al een geniale tip?

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 18:57

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

beugeldop schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:13:
XSX nu eventjes kort aan de tand kunnen voelen, wat heerlijk dat die laadtijden zo onwijs verkort zijn, echt een genot!

Ik heb een play&charge kit gekocht, maar de nieuwe play&charge kit heeft géén lampje meer op de kabel die aangeeft of de controller aan het laden is (vroeger: lampje oranje) of dat hij vol is (vroeger: lampje wit) of dat hij helemaal niets doet (vroeger: lampje uit).

Als de xbox aanstaat kan je gewoon een 'charging animatie' zien rechtsboven in beeld als je op de xbox-knop drukt. Nou is mijn vraag; als ik de xbox uitzet, maar ik hou de oplaadkabel aangesloten, gaat het opladen dan ook door? De controller gaat uit, dat is niet anders dan voorheen. Ik heb alleen geen enkel idee meer of er überhaupt nog wordt opgeladen en/of de controller misschien al vol is.

Ik gebruik eigenlijk nooit de poorten op de xbox zelf voor het opladen, meestal pak ik een oude oplader van een telefoon om de USB-A kant van de laadkabel in te steken.

Als je xbox op standby gaat ipv uit (energie instellingen) dan moet het laden doorgaan. Dit was altijd zo, zou niet weten waarom dit nu niet zo is.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• DutchOwnage
  • Nu online

Dat viel mij ook op. Dat is best jammer inderdaad.

• beugeldop
Mu.siQ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:15:
[...]

Als je xbox op standby gaat ipv uit (energie instellingen) dan moet het laden doorgaan. Dit was altijd zo, zou niet weten waarom dit nu niet zo is.
Ik doe het laden dus niet eens aan de USB poorten van de xbox zelf, maar gewoon aan een oude USB adapter van een telefoon, maar ik mis de indicatie dat er wordt opgeladen. (en vooral: de indicatie dat hij vol is, want dan kan de stekker er uit ;) )
DutchOwnage schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:19:
[...]

Dat viel mij ook op. Dat is best jammer inderdaad.
Je gaat er niet dood aan verder, maar wel een gemis.

[ Voor 18% gewijzigd door beugeldop op 12-11-2020 10:22 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:48

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik liep tegen exact hetzelfde aan met het opladen. Je ziet op je dashboard idd die charging animatie rechtsbovenen daar houdt het op. Ik mis dat lampje op de connector wel. Enige oplossing zou kunnen zijn om de oude kabel te gebruiken en daar een verloop stukje op zetten naar USB-C.

Wellicht kun je nog proberen te kijken in de accessoires app of je daar de controller ziet en wat het accu niveau is. Maar volgens mij staat het accu niveua ook op je dashboard rechtsboven in. Na een nacht opladen zou die op vol moeten staan.

Iemand al RDR2 gedaan op de Series X en die wat kan vertellen over het geluidsniveau ?

Verder lach ik me werkelijkwaar te pletter met die korte laad tijden en Quick Resume in combinatie met Gamepass. Even snel een potje Tetris. Daarna binnen 10 seconden weer verder waar ik was in Far Cry 5 om vervolgens binnen 7 seconden met The Touryst verder te gaan. 8)

XBL: MRE Inc

• beugeldop
MRE-Inc schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:22:
[...]

Ik liep tegen exact hetzelfde aan met het opladen. Je ziet op je dashboard idd die charging animatie rechtsbovenen daar houdt het op. Ik mis dat lampje op de connector wel. Enige oplossing zou kunnen zijn om de oude kabel te gebruiken en daar een verloop stukje op zetten naar USB-C.

Wellicht kun je nog proberen te kijken in de accessoires app of je daar de controller ziet en wat het accu niveau is. Maar volgens mij staat het accu niveua ook op je dashboard rechtsboven in. Na een nacht opladen zou die op vol moeten staan.
Ja ik zal het eens in de gaten houden wanneer hij leeg is. Xbox uit en opladen, logischerwijs zou hij na een aantal uur vol moeten zijn en zou de batterij indicatie dat ook aan moeten geven rechtsboven in beeld, nadat de xbox weer is aangezet uiteraard ;) (ook als de lader niet meer aangesloten is)

[ Voor 18% gewijzigd door beugeldop op 12-11-2020 10:24 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

beugeldop schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:23:
[...]

Ja ik zal het eens in de gaten houden wanneer hij leeg is. Xbox uit en opladen, logischerwijs zou hij na een aantal uur vol moeten zijn en zou de batterij indicatie dat ook aan moeten geven rechtsboven in beeld, nadat de xbox weer is aangezet uiteraard ;) (ook als de lader niet meer aangesloten is)
Net gecontroleerd in de accessoires app op de Xbox. Batterij niveau: Vol

Dat klopt ook want ik heb de controller de hele nacht aan de oplader laten hangen. Maar vind dat lichtje idd een gemis, althans het ontbreken ervan.

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 11:30

Rpower18

PSN: Rpower18

Vraag mbt headsets. Mijn TB headset werkt verder prima, maar nu blijft het geluid van de tv ook aanstaan als de headset geconnect is.

Is het bij jullie ook zo? Nu moet ik de tv zelf muten, maar het is wel vreemd dat dat moet toch? Zou het aan de headset liggen? Turtle beach recon 200.

• DutchOwnage
  • Nu online
MRE-Inc schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:28:
[...]

Net gecontroleerd in de accessoires app op de Xbox. Batterij niveau: Vol

Dat klopt ook want ik heb de controller de hele nacht aan de oplader laten hangen. Maar vind dat lichtje idd een gemis, althans het ontbreken ervan.
Daarvoor moet ie wel in standby mode blijven, toch?

• Springbokkie
Mu.siQ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:15:
[...]

Volgens mij laadt ie ook op als Xbox uit staat ipv stand-by.

Jarenlang mijn Xboxen op uit gezet ipv stand-by en heeft gewoon netjes altijd mijn controllers opgeladen.

• beugeldop
DutchOwnage schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:29:
[...]

Daarvoor moet ie wel in standby mode blijven, toch?
En dan moet hij vermoedelijk opladen aan de xbox zelf, en niet aan een andere lader. Ik zit zelf best ver van de tv af, en de xbox ligt onder de TV in het tv meubel. Daarom pak ik altijd een andere lader.

Welke app is dat trouwens, de gewone xbox app, of is er een app specifiek voor accesoires?

[ Voor 14% gewijzigd door beugeldop op 12-11-2020 10:32 ]

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-07 13:06
Rpower18 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:29:
Vraag mbt headsets. Mijn TB headset werkt verder prima, maar nu blijft het geluid van de tv ook aanstaan als de headset geconnect is.

Is het bij jullie ook zo? Nu moet ik de tv zelf muten, maar het is wel vreemd dat dat moet toch? Zou het aan de headset liggen? Turtle beach recon 200.
Ik heb dat ook (ook al op mijn One S)

• Jopio
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Ik laad op deze manier mijn Steelseries Arctis 9X op, gaat gewoon verder als de Xbox uit gaat, tenminste in Stand-by modus.

Gister avond viel me op dat, toen ik mijn Xbox Series X aanzette, deze mijn controller niet herkende.
Ik probeerde, door middel van de connect knop opnieuw verbinding te maken, controller reageerde hier op (lampje ging knipperen) maar mijn Xbox niet. Heb 'm uit moeten zetten door het stroomsnoer er uit te halen.
Na opnieuw opstarten herkende deze de controller vanzelf weer.

Zijn er meer die dit gehad hebben?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik moet als ik ga gamen altijd het geluid van mijn tv muten. Dat doe ik al jaren lang handmatig en ik speel altijd met headset.

@DutchOwnage klopt. Standby stand waarin je ook updates kunt downloaden.

• DutchOwnage
  • Nu online
Springbokkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:30:
[...]

Volgens mij laadt ie ook op als Xbox uit staat ipv stand-by.

Jarenlang mijn Xboxen op uit gezet ipv stand-by en heeft gewoon netjes altijd mijn controllers opgeladen.
Als dat zo is, zou wel fijn zijn. Ik was in de veronderstelling dat ie in standby stand moest blijven. We gaan het testen :)

Haha de een zegt wat anders dan de ander :9 . Komt goed, even testen vandaag.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 12-11-2020 10:33 ]

• PepieNL
  • Laatst online: 16:10
Rivanov schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:29:
[...]

Zie het inderdaad nu ook. (kwestie van paar keer op de groene knop rammen op je LG remote)
Heb de settings overgenomen van de laatste HDTV test video die zojuist gepost is.

En heb Allow 4:2:2 nu op de Xbox ook uitgeschakeld. (had ik eerst aanstaan)

TLDR:

Home screen LG
• Edit
◇ Set appropriate HDMI input to “PC” (changing this will reset all picture mode settings)

SDR:

Settings:
• Set picture mode to “Game”
Advanced settings:
• Energy Saving: off
• Picture mode settings for “Game”
◇ Sharpness: 0
◇ Gamma: BT.1886
◇ Advanced Controls:
▪ White Balance: Warm2
◇ Picture Mode Settings:
▪ Black Level: Low

HDR:

Settings:
• Set picture mode to “Game”
Advanced settings:
• Energy Saving: off
• Picture mode settings for “Game”
◇ Sharpness: 0
◇ Color: 50
◇ Advanced Controls:
▪ Dynamic Tone Mapping: HGIG
▪ White Balance: Warm2
◇ Picture Mode Settings:
▪ Black Level: Low
Dank hiervoor!
Die Vincent legt het fantastisch uit maar beetje warrig als je eenmaal zelf de settings ingaat.
Heb dit lijstje overgenomen en kleurdiepte e.d. voelt nu echt goed op m'n C9 (laatste fw) .
Eventjes wat 120hz games geprobeerd, loopt ook allemaal lekker met VRR aan.

Laatste waar ik over twijfel zijn wat settings op de Xbox zelf onder Videokwaliteit en overscannen.
Daar staat kleurdiepte op 8bits, maar dit zal naar 10bits moeten toch? Want de C9 en cx zijn 10bit panelen.
Daaronder staat vervolgens kleurruimte, staat op standaard. Optie is om dit naar sRGB te switchen.
Ook hier twijfel ik aan wat in te stellen.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:08

Dat was bij mijn One X ook al.

Is dat per se negatief?

Ik vind het wel een voordeel bij het spelen van bijvoorbeeld een shooter. De speler kan een koptelefoon gebruiken en de toeschouwers hebben ook geluid.

Mocht je het niet willen dan zet je hem zacht of op mute.

• Springbokkie
DutchOwnage schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:32:
[...]

Als dat zo is, zou wel fijn zijn. Ik was in de veronderstelling dat ie in standby stand moest blijven. We gaan het testen :)

Haha de een zegt wat anders dan de ander :9 . Komt goed, even testen vandaag.
One way to find out, hè.

Ik heb in ieder geval goede ervaringen met opladen en xbox one/one s/one x uit,

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39

Same had ik bij de Xbox one X ook als ik mijn Bose headset gebruk

• DutchOwnage
  • Nu online
Zet eigenlijk liever m'n Xbox gewoon helemaal uit s'nachts, tenzij er echt giga veel gedownload moet worden. Het standby verbruik van de XSX is iets aan de hoge kant. Daar koop je op jaarbasis een game voor, als je 'm altijd stanby zou laten.

• beugeldop
DutchOwnage schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:39:
Zet eigenlijk liever m'n Xbox gewoon helemaal uit s'nachts, tenzij er echt giga veel gedownload moet worden. Het standby verbruik van de XSX is iets aan de hoge kant. Daar koop je op jaarbasis een game voor, als je 'm altijd stanby zou laten.
Op basis van bovenstaande lijkt het laden wél door te gaan ook als de xbox uit is.

Anders kan je net als ik een oude telefoon oplader gebruiken.

• DutchOwnage
  • Nu online
Echt jammer geen duimpjes, dus d:)b

• Springbokkie
Ja, viel mij ook al op. Heeft dat een specifieke rede dat je toevallig weet?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07 19:09
Ik lijk de enige te zijn die opgenomen clips niet kan trimmen in game. Dan krijg ik een foutmelding.

Hardware or software probleem? Ik gok het tweede.

• beugeldop
Morgen komt de nieuwe COD uit, als ik dit online speelde met vrienden maakte ik altijd gebruik van de chat headset van MS zelf. Voldoet prima op gebied van verstaanbaarheid, maar in draagcomfort niet geweldig.

Hebben jullie tips voor een goede chat headset? Ik vind vooral draagcomfort belangrijk, waarbij het natuurlijk niet de bedoeling is dat je bijv. door grote afsluitende oorschelpen het geluid uit de tv niet meer kan horen.
Ik hou me aanbevolen voor tips, mooie cadeaus voor onder de kerstboom volgende maand

• DutchOwnage
  • Nu online
Springbokkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:51:
[...]

Geen flauw idee. Zijn we zó stout geweest? Duurt wel lang nu.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 09:32

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

DutchOwnage schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:39:
Ik zet hem ook liever helemaal uit, voelde toch wat warmte uit het uitlaatrooster komen. Daar hou ik niet van.

Ik heb hem van "insant on" op "energy saving" gezet. Geen idee of hij dan echt helemaal uit is.

XBL: theArthurrrr

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Is het mogelijk om games te pre-loaden je nog niet hebt gekocht?

• crackanimal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 17:48
Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:09:
[...]

Er zit een IR-Sensor in hoor.. zit in de "controller-connect" knop.
Dat is idd een IR receiver, maar geen blaster. Oftewel hij kan geen IR zenden / afstandbediening nabootsen, bijvoorbeeld voor TV's die geen HDMI-CEC ondersteunen (niet meer van toepassing in deze tijd), maar ook bijv. een mediabox als die van Ziggo etc.

Maakt ook niet veel uit, want die gebruikt(e) ik samen met de mediabox die weer achter de HDMI-IN hing. En dat is inmiddels, eerlijk gezegd, ook wel weer ff geleden.
Maar toch is het jammer, dat soort 'kleine' dingen maakte de Xbox ook een media hub.

• midego
midego schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:53:
Is het mogelijk om games te pre-loaden je nog niet hebt gekocht?
Antwoord op mijn eigen vraag is JA.

https://www.polygon.com/2...-buying-install-pre-order

• DutchOwnage
  • Nu online
DeWaanzin schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:53:
[...]

Ik zet hem ook liever helemaal uit, voelde toch wat warmte uit het uitlaatrooster komen. Daar hou ik niet van.

Ik heb hem van "insant on" op "energy saving" gezet. Geen idee of hij dan echt helemaal uit is.
https://www.gamesradar.co...20bear%20that%20in%20mind.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Had hem nog niet geplaatst, maar zo staat de Series X er bij mij :). Is wel een mooi apparaat om te zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kJfnqDwq/8-D4-E7-ADA-3806-426-F-984-F-4-C913-D5-CB4-D6.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Koning-Admiraal op 12-11-2020 10:59 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Melantrix
  • Laatst online: 13:22
Is het in energy saving mode zo dat je dan echt de knop op de X zelf moet indrukken of gaat hij ook aan via de controller of IR Receiver?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:06
Koning-Admiraal schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:57:
Had hem nog niet geplaatst, maar zo staat de Series X bij mij :). Is wel een mooi apparaat om te zien.
[Afbeelding]
Beterschap :+

Sorry moest aan een ziekenhuis denken met de kleuren en de wel heel cleane setup. Netjes hoor.

JK hè

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DutchOwnage
  • Nu online
Het laatste. Gewoon via de controller ook.

• Melantrix
  • Laatst online: 13:22
DutchOwnage schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:59:
Het laatste. Gewoon via de controller ook.
Aah oke, top!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:22
beugeldop schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:52:
Morgen komt de nieuwe COD uit, als ik dit online speelde met vrienden maakte ik altijd gebruik van de chat headset van MS zelf. Voldoet prima op gebied van verstaanbaarheid, maar in draagcomfort niet geweldig.

Hebben jullie tips voor een goede chat headset? Ik vind vooral draagcomfort belangrijk, waarbij het natuurlijk niet de bedoeling is dat je bijv. door grote afsluitende oorschelpen het geluid uit de tv niet meer kan horen.
Ik hou me aanbevolen voor tips, mooie cadeaus voor onder de kerstboom volgende maand
Volgensmij komt de nieuwe COD vanavond om 18u uit NLse tijd.

Niet dus

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• beugeldop
CyberJohn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:01:
[...]

Volgensmij komt de nieuwe COD vanavond om 18u uit NLse tijd.
Hmm... ik heb een schijfje besteld bij Bol. Die zeggen morgen ;-)

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:57
Ik ben toch beetje teleurgesteld met Fallen Order.

Op mijn pc op 1440p rond de 40/50 fps.. medium quality, maar verder prima ervaring met freesync.

Dus ik keek wel uit naar de full experience

Helaas Series x draait hem dus maar op 30 fps bij 4k. De performance mode is 1080p 60 fps.

Hopelijk komen ze nog met een patch of iets.

[ Voor 7% gewijzigd door aalekss op 12-11-2020 11:03 ]

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-07 23:58

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Phusebox schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:59:
[...]

Beterschap :+

Sorry moest aan een ziekenhuis denken met de kleuren en de wel heel cleane setup. Netjes hoor.

JK hè
Precies dit :)

Misschien ook gewoon een persoonlijke frustratie dat ik bij dit soort woonkamers? denk aan een ziekenhuis. Bij mij zien je gewoon kabels, kaarsjes en decoratie en allerlei andere wensen van de baas des huizes. Daarbij nog wat vingers op de muur, speelgoed dat door het huis zwerft en kastjes van het tv-meubel die deels loshangen :)

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 09:06

C4D

Alles aangesloten, alles werkt.
Dolby Atmos is alleen niet helemaal wat ik ervan verwachtte.

Sony WH1000-XM3 op de controller aangesloten, ook in de Atmos app als zodanig ingesteld.
In Gears 5 maakt het echt niet uit of een stem van achteren of van voren komt, het klinkt allemaal hetzelfde.

Standby downloaden moet ik ook nog even uitzoeken. Games toevoegen via de Xbox GamePass app werkt volgens mij niet helemaal, of alle downloads blijven op ''pause'' staan.

[ Voor 22% gewijzigd door C4D op 12-11-2020 11:05 ]

psn: lupusergo

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:22
beugeldop schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:02:
[...]

Hmm... ik heb een schijfje besteld bij Bol. Die zeggen morgen ;-)
Aha, ik heb de digitale :) of kan digitaal tegenwoordig ook via Bol.com?

https://www.sportskeeda.c...s-cold-war-release-region

https://www.gfinityesport...australia-ps4-ps5-xbox-pc

Of lees ik t internet verkeerd?

Edit: of heb ik AM/PM verkeerd gelezen 8)7

Yup, morgen ochtend 6u...

[ Voor 9% gewijzigd door CyberJohn op 12-11-2020 11:12 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• Toshirou
  • Laatst online: 14:26

Toshirou

Vinyl Surfer

aalekss schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:02:
Ik ben toch beetje teleurgesteld met Fallen Order.

Op mijn pc op 1440p rond de 40/50 fps.. medium quality, maar verder prima ervaring met freesync.

Dus ik keek wel uit naar de full experience

Helaas Series x draait hem dus maar op 30 fps bij 4k. De performance mode is 1080p 60 fps.

Hopelijk komen ze nog met een patch of iets.
Zodra ze de framerate in Quality mode zouden unlocken, dan zou dit wel zo zijn, maar helaas. Tot dan is perfomance mode de enige optie. Nu nog hopen op een toekomstige patch :)

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 11:09
Had hem nog niet geplaatst, maar zo staat de Series X er bij mij :). Is wel een mooi apparaat om te zien.
[Afbeelding]
Vind het in je interieur helemaal niet storen eigenlijk. Bij de meeste foto's die ik hier zie valt mij dat eigenlijk wel op. Wat dat betreft is het doel met het ontwerp wel gelukt denk ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Springbokkie
Nou, ik probeer vanuit de app Call Of Duty: Black Ops Cold War die morgen uit komt te preloaden naar mijn XSX en dat lukt me niet.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

Phydomir

Dennis

Over helemaal uit of standby. Ik zet hem ook helemaal uit en vanaf een cold boot zit ik alsnog binnen 30 seconde in Fallen Order die op quick resume staat. Wellicht dat ik wissel als ik weet dat hij 's nachts mooi even die nieuwe game kan gaan downloaden maar vooralsnog zet ik hem mooi helemaal uit.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Tongpo84
  • Laatst online: 24-06 13:58
Phydomir schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:08:
Over helemaal uit of standby. Ik zet hem ook helemaal uit en vanaf een cold boot zit ik alsnog binnen 30 seconde in Fallen Order die op quick resume staat. Wellicht dat ik wissel als ik weet dat hij 's nachts mooi even die nieuwe game kan gaan downloaden maar vooralsnog zet ik hem mooi helemaal uit.
Dat valt eigenlijk wel mee. De OneX heeft bij mij altijd in standby gestaan ipv full-off omdat ik niet wil wachten op een update fest. Misschien toch eens heroverwegen aangezien de XSX iets meer stroom verbruikt in standby

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:38
Ik laat hem op standby staan. Ik bedenk me overdag wel eens dat ik 's avonds game X wil spelen die nog niet geïnstalleerd is. Dan pak ik de telefoon en klik aan dat ik game X wil installeren. Vervolgens staat de game klaar als ik dan eindelijk achter de Xbox kruip.

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 11:30

Rpower18

PSN: Rpower18

Dank allemaal voor de feedback met betrekking tot het geluid van de tv en de headset!

Bij nader inzien kan het inderdaad wel handig zijn, ik was dit anders gewend. Het is verder een kleine moeite om het geluid van de tv uit te zetten natuurlijk.

• beugeldop
Tongpo84 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:13:
[...]

Dat valt eigenlijk wel mee. De OneX heeft bij mij altijd in standby gestaan ipv full-off omdat ik niet wil wachten op een update fest. Misschien toch eens heroverwegen aangezien de XSX iets meer stroom verbruikt in standby
Ik heb de XSX vanwege de updates nu altijd aan. Mijn tijd is relatief schaars geworden, en de vervelende verrassingen van 50Gb updates net als ik wil gaan spelen vind ik dan niet zo relaxed.

Anoniem: 192266

Vraagje: ik wil de Series X gebruiken in combinatie met een Series S. Op beide ingelogd met (alleen) mijn eigen account. De Series X staat in de woonkamer (icm 4k oled tv) en de Series S op de werkkamer met een monitor. Ik wil snel kunnen switchen tussen de woonkamer en werkkamer, bijv. als er hier thuis iemand anders tv wilt kijken in de woonkamer. Mits dezelfde games staan geïnstalleerd moet dit toch gewoon werken? De savefiles gaan via de cloud. Ik heb al een tijdje zitten zoeken, maar kan het antwoord niet echt vinden. Iemand anders een vergelijkbare set-up heeft draaien? Bijv. een Xbox One en Xbox One X?

Ik ben bekend met de streaming-opties, maar mijn eerdere ervaringen hiermee zijn niet positief. Verder heb ik geen Windows of Android devices.

• Torgo
Ook een foto’tje van mij. Persoonlijk vind ik het niet zo’n succes, zou hem liever weg werken in het meubel maar dat kan niet echt. Ernaast zetten zou ook kunnen maar mijn schoonmaakster is nogal lomp met stofzuigen, die speakers staan ook altijd helemaal anders als ze langs is geweest dus durf het niet om hem daar neer te zetten. 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fiy7Pd9rws_Oel--uhhyO3sL6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sU52aOy0AFFXMLqmh2PL7tv5.jpg?f=fotoalbum_large

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 192266 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:18:
Vraagje: ik wil de Series X gebruiken in combinatie met een Series S. Op beide ingelogd met (alleen) mijn eigen account. De Series X staat in de woonkamer (icm 4k oled tv) en de Series S op de werkkamer met een monitor. Ik wil snel kunnen switchen tussen de woonkamer en werkkamer, bijv. als er hier thuis iemand anders tv wilt kijken in de woonkamer. Mits dezelfde games staan geïnstalleerd moet dit toch gewoon werken? De savefiles gaan via de cloud. Ik heb al een tijdje zitten zoeken, maar kan het antwoord niet echt vinden. Iemand anders een vergelijkbare set-up heeft draaien? Bijv. een Xbox One en Xbox One X?

Ik ben bekend met de streaming-opties, maar mijn eerdere ervaringen hiermee zijn niet positief. Verder heb ik geen Windows of Android devices.
Ik heb exact dat gedaan met twee Xbox One X (eentje in de woonkamer en de ander in de studie). Snel schakelen was doorgaans geen probleem. Soms gaf de Xbox een melding dat de andere console nog bezig is met het uploaden van de save file waardoor je eventjes moet wachten maar verder werkt het volledig automatisch _/-\o_

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Torgo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:21:
Ook een foto’tje van mij. Persoonlijk vind ik het niet zo’n succes, zou hem liever weg werken in het meubel maar dat kan niet echt. Ernaast zetten zou ook kunnen maar mijn schoonmaakster is nogal lomp met stofzuigen, die speakers staan ook altijd helemaal anders als ze langs is geweest dus durf het niet om hem daar neer te zetten. 🙂

[Afbeelding]
Hij staat hier nu wel op de grond, maar gisteren een lang HDMI kabel besteld (3m) zodat ik hem op een tafel kan plaatsen. Ben ook wel bang voor de stofzuiger ja, je gaat met die scherpe hoeken wel snel schade zien denk ik

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• beugeldop

[Afbeelding]
Keurige setup, vind de XSX op het meubel totaal niet storen. Wel jammer dat het kabelgootje een andere kleur is dan de muur ;-)

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:52
Zo. Advanced Exchange aangevraagd via MS. Ik ben eens benieuwd.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 00:30

shyheim

busta! straight busta!

Yup, als ik een PS5 in huis zou halen, maak ik mij daar nog het meest zorgen over feitelijk: waar plaats ik hem zo subtiel maar toch zo stabiel mogelijk. Want behalve dat hij groot is, is 't ook nog eens een onhandig formaat...

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52

[Afbeelding]
Die CM serie heeft een ook mooie center he ;-)

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
[Afbeelding]
Ik zou me meer storen aan de nekpijn die ik krijg van zo omhoog kijken haha, zou je TV wat lager hangen man

• Springbokkie
wimpie007 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:30:
[...]

Ik zou me meer storen aan de nekpijn die ik krijg van zo omhoog kijken haha, zou je TV wat lager hangen man
Zo hoog hangt ie toch niet? Ik denk dat die van mij hoger staat.

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 13:00
Ik ben inmiddels ook blije gebruiker van een XSX, in combinatie met een LG C7 OLED :) . Nu valt me op dat wanneer ik de XSX opstart, het menu heel erg grijs oogt. Ook sommige laadschermen zijn nog erg grijs in plaats van zwart.
Wanneer je in games zit zet de TV HDR aan, en dan ziet het er normaal uit. Dus het lijkt als het Xbox menu soort van met HDR wordt getoond terwijl dat niet zo is, en daardoor het zwart erg grijs wordt?

Heeft iemand dit ook, of een idee waar dit door komt?
CyberJohn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:05:
[...]

Aha, ik heb de digitale :) of kan digitaal tegenwoordig ook via Bol.com?

https://www.sportskeeda.c...s-cold-war-release-region

https://www.gfinityesport...australia-ps4-ps5-xbox-pc

Of lees ik t internet verkeerd?

Edit: of heb ik AM/PM verkeerd gelezen 8)7

Yup, morgen ochtend 6u...
Je kunt Black Ops vandaag al spelen door je timezone en region even naar Nieuw-Zeeland te zetten. Zodra het daar 0:00 AM is, kun je los.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MRE-Inc

MRE-Inc

beugeldop schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:26:
[...]

Keurige setup, vind de XSX op het meubel totaal niet storen. Wel jammer dat het kabelgootje een andere kleur is dan de muur ;-)
Ik heb het kabelgootje dezelfde kleur geverfd, maar je blijft dat toch goed zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gIrLJJUF5vkmFjn8ji2lQIdfvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdIG1ArMNlIyqzEniBJEORA7.jpg?f=fotoalbum_large

• beugeldop
MRE-Inc schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:33:
[...]

Ik heb het kabelgootje dezelfde kleur geverfd, maar je blijft dat toch goed zien.

[Afbeelding]
Ik moest even inzoomen, maar het is vooral de schaduw die het gootje werpt op de muur. Verven is netjes zo toch? Veel meer kan je niet doen.

• Wom
Springbokkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:32:
[...]

Zo hoog hangt ie toch niet? Ik denk dat die van mij hoger staat.
Nog nachtmerries over de hoogte waarop de TV hangt. Als je rechtop zit 'moet' normaal gezien driekwart van het scherm onder je ooghoogte zitten. Althans, dat was wat mij verteld werd en ik proefondervindelijk ook het meest fijn vond.

Bleek ik mijn TV-meubel 10cm te hoog hebben hangen om dat te kunnen redden. Wist dat ik mij daar aan ging ergeren. Die dus lager gehangen, waardoor ik aantal stopcontacten kwijt raakte. Stuk uit de kast gefreest om toch stroom te hebben in de kast zelf.

Erg tevreden dat ik het gedaan heb, maar als het over TV-hoogtes gaat moet ik altijd een beetje op mijn handen zitten. :X

• Torgo
beugeldop schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:26:
[...]

:D Ja dat vind ik ook minder. Overigens, past de HDMI kabel voor de XSX niet meer in het gootje, die heb ik er nu heel strak langs gelegd en omdat de kabel zwart is valt het niet zo op. Maar ik moet het gootje dus zowizo vervangen. Maar zo'n gootje schilderen (met muurverf?) is ook best lelijk.

Misschien laat ik mijn klusjesman wel komen om een mooie gootje te frezen 8)

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

wimpie007 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:30:
[...]

Ding staat precies goed. Het is maar wat jij gewend bent. Ik zou niet lager willen in ieder geval.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Jumpman
  • Laatst online: 15:59
Zojuist een TV meubel lijn opgezet voor grote consoles. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• PepieNL
  • Laatst online: 16:10
Defnosh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:32:
Ik ben inmiddels ook blije gebruiker van een XSX, in combinatie met een LG C7 OLED :) . Nu valt me op dat wanneer ik de XSX opstart, het menu heel erg grijs oogt. Ook sommige laadschermen zijn nog erg grijs in plaats van zwart.
Wanneer je in games zit zet de TV HDR aan, en dan ziet het er normaal uit. Dus het lijkt als het Xbox menu soort van met HDR wordt getoond terwijl dat niet zo is, en daardoor het zwart erg grijs wordt?

Heeft iemand dit ook, of een idee waar dit door komt?
TV settings aanpassen.
Daar valt heel veel te winnen.

Rivanov heeft settings uitgeschreven voor de C9 en CX, wellicht dat je daarvan ook wat kan overnemen op je c7?
Je dashboard is SDR.

[ Voor 10% gewijzigd door PepieNL op 12-11-2020 11:41 ]

• beugeldop
Torgo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:36:
[...]

:D Ja dat vind ik ook minder. Overigens, past de HDMI kabel voor de XSX niet meer in het gootje, die heb ik er nu heel strak langs gelegd en omdat de kabel zwart is valt het niet zo op. Maar ik moet het gootje dus zowizo vervangen. Maar zo'n gootje schilderen (met muurverf?) is ook best lelijk.

Misschien laat ik mijn klusjesman wel komen om een mooie gootje te frezen 8)
Mijn tv staat gewoon op het meubel. Ik heb een samsung met zo'n 'one connect box'. Dus alle aansluitingen zitten netjes in het kastje, en er gaat alleen één fliterdunne glasvezel draad naar de tv. Ik vind dat een top oplossing!

• Torgo
wimpie007 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:29:
[...]

Die CM serie heeft een ook mooie center he ;-)
Hou op :D. Ik heb nu een stereo versterker (NAD7050) en 2 speakers en probeer mijzelf te overtuigen dat dit meer dan voldoende is en weg te blijven bij pagina's over surround, dolby atmos etc. :)

• Caayn
  • Niet online
In eerste instantie had ik hem in een kastje gezet maar dankzij de formfactor past hij ook heel mooi achter de TV zonder dat hij ergens uitsteekt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNKZBhhRTsM584qGPUKNHG0pn6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTTC9n8WhxUkken2Nim7Eyil.png?f=fotoalbum_large

offtopic:
Met een beetje geluk past de PS5 in dat kastje waar eerst de XSX stond, scheelt dat ook weer mooi

• Wom
Jumpman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:37:
Zojuist een TV meubel lijn opgezet voor grote consoles. :)
https://www.pcgamer.com/a...line-of-gaming-furniture/
https://www.ikea.com/nl/en/cat/desks-for-gaming-47070/

Stel het voor dat ze die toevoegen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Wom op 12-11-2020 11:44 ]

• Jumpman
  • Laatst online: 15:59
Caayn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:40:
In eerste instantie had ik hem in een kastje gezet maar dankzij de formfactor past hij ook heel mooi achter de TV zonder dat hij ergens uitsteekt :)

[Afbeelding]

offtopic:
Met een beetje geluk past de PS5 in dat kastje waar eerst de XSX stond, scheelt dat ook weer mooi
Hebben we allemaal eindelijk een hele platte TV (exclusief voet), stapelen we hem erachter vol met te grote consoles. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 16:29
Caayn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:40:

[Afbeelding]

offtopic:
Ik heb exact hetzelfde gedaan :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4pcSe5cxxZI0nUNMSSwUuya-4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXZBPsiR1ldARY9OS4Ek8h5f.jpg?f=fotoalbum_large

• Caayn
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:47:
[...]

Hebben we allemaal eindelijk een hele platte TV (exclusief voet), stapelen we hem erachter vol met te grote consoles. :)
Dat is toch de reden dat TV's platter zijn geworden :9B

De TV staat al zo ver mogelijk tegen de muur aan maar de voet neemt veel ruimte in beslag waardoor de XSX er nog steeds makkelijk achter past.
:w

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:49
SantinoNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:01:
[...]

Hz (refresh rate) en FPS (frame rate) is niet hetzelfde, toch? Ik zie veel mensen hier dat door elkaar halen. We kunnen de Xbox niet op 120fps of 60fps zetten. De maker van de game kiest de fps voor ons. Als we geluk hebben laat de maker van de game ons in-game kiezen tussen bepaalde modes, maar in de meeste gevallen kiezen ze voor een locked fps (op de Series X vaak 60fps). We kunnen de Xbox wel op 120hz zetten. Hiermee moet je in theorie 120fps kunnen halen, als je scherm dat toelaat. 120hz heeft ook andere voordelen, zoals lagere input lag bijvoorbeeld. Daarom zou ik altijd voor 120hz kiezen als het werkt.

Ik ben overigens geen expert op dit gebied, dus de echte kenners moeten me maar verbeteren als ik uit mijn nek lul. :+
Klinkt heel logisch allemaal, nu voel ik me even een noob, haha. Bedankt voor de uitleg!

• Jeroenvde89
  • Laatst online: 10:31
beugeldop schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:35:
[...]

Ik moest even inzoomen, maar het is vooral de schaduw die het gootje werpt op de muur. Verven is netjes zo toch? Veel meer kan je niet doen.
Je kunt zeker wel meer doen, neem een voorbeeld aan ondergetekende ;)

Alles van de muur halen, muurfrees er tegenaan, muur uithakken, kabelgoot erin (40mm PVC afvoerpijp), dichtsmeren met kalkstucmortel (of een andere vuller), alles opnieuw sauzen en dan de kabels erdoor en alles weer strak tegen de muur. Weg kabels :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• midego
Springbokkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:05:
[...]

Nou, ik probeer vanuit de app Call Of Duty: Black Ops Cold War die morgen uit komt te preloaden naar mijn XSX en dat lukt me niet.
Ik krijg een melding dat deze niet kan worden gevonden.

• Springbokkie
midego schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:58:
[...]
Ik krijg een melding dat deze niet kan worden gevonden.
Exactement.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00
Jammer dat er zo weinig Accessoires zijn nog voor de Series X/S, bijv charge stations voor de controllers om ze in te zetten zouden insta buy zijn voor mij, ze willen mijn geld blijkbaar niet:) Zag net foto's voorbij komen in het PS5 topic waar ze die wel hebben en dat is toch heel nice hopelijk komen die er snel aan.

Playstation 5

• Alwayshappyz
Springbokkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:51:
[...]

Gedaan omdat die duimpjes blijkbaar gebruikt werden door enkele users (binnen de PS5 en series X reeksen) om andere console war posts te liken. Waardoor users door andere users werden aangesproken dat ze bepaalde posts hadden geliked. Klein groepje die het verpest voor de rest dus.
Erg fijn dat ze de hdmi-cec functie weer hebben terug gebracht.
Xbox knop op de controller indrukken en alles floept netjes aan / uit.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 12:20
Ook een foto’tje van mij. Persoonlijk vind ik het niet zo’n succes,
Van de 4 dingen die op je kast staan, is de XSX veruit het mooiste, IMHO :P.

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Stylze schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:00:
Jammer dat er zo weinig Accessoires zijn nog voor de Series X/S, bijv charge stations voor de controllers om ze in te zetten zouden insta buy zijn voor mij, ze willen mijn geld blijkbaar niet:) Zag net foto's voorbij komen in het PS5 topic waar ze die wel hebben en dat is toch heel nice hopelijk komen die er snel aan.
Ik weet dat er binnenkort het e.e.a. beschikbaar komt van 3rd party merken.

• Alwayshappyz
Moeten we ons trouwens zorgen maken om die open bovenkant van de X? Stof en zo. Ben bijna geneigd om er iets duns op te leggen als ik de Xbox uit zet (ik zet hem helemaal uit ipv stand-by). Of maak ik me zorgen om niks? Wij hebben een harige Noorse boskat rondlopen, dus best wel wat stof in huis.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07 19:09
Mijn xbox staat op de "uit" instelling. Dus zonder dat hij op de achtergrond updates uitvoert. Wat ik heb gemerkt is dat de ventilator blijft draaien en dat er nog een heel klein beetje warmte uit komt, ookal staat hij dus uit.

Is dit normaal?

• hommie3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-05 16:02
Hoeveel geluid maakt jullie discdrive en in welke orrientatie staat die? Sommige reddit gebruikers geven aan dat sommige consoles te veel herrie maken bij het lezen van discs. Die van mij maakt wel wat geluid maar niet heel extreem ofzo. Wel iets meer dan m'n OG xboxone denk ik
Pagina: 1 ... 13 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord