Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:59
jmignolet schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:58:

Het lijkt me ook wel ideaal om dan een 144hz 1080p scherm aan te schaffen in combinatie met de Series S gezien deze meer richting de 1080p gaat met hogere fps. Ik zou dan vooral Rocket League spelen en andere multiplayer games. Af en toe single player.

Lijkt me leuk idee, niet? :D
Als ik je advies mag geven is het om niet zomaar aan te nemen dat elke 144hz 1080p monitor 120hz op 1080p via de HDMI poort accepteerd.
Die specs betreffen vaak de Displayport interface en niet de HDMI interface.
Al is de kans groter dat 1080p/120hz werkt op een monitor dan 1440p/120hz zou ik me toch even verdiepen in welke schermen 1080p/120hz goed ondersteunen via HDMI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 06:41:
Gisteravond weer eens verder gegaan met Ori Will of the Wisps.
Maar ben er helemaal uit. Ken de controls niet meer goed en kom maar niet verder. :+
Kun je eigenlijk een level opnieuw starten? Want ben een beetje lost..

Ben dus op dit punt maar geen idee hoe ik bij The Wellspring kom.

[Afbeelding]
Ik ga een poging doen :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vud6_91g2iJkxU-mkI-d97tkHmA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGN3bKPo9BwV1JZlPuCf9MbD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHv86lYJQz94FVf3yEz8flnl1UA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdXyVLGUw0mVpnJfMu3lqCs2.jpg?f=fotoalbum_tile

Het eerste plaatje laat volgens mij zien waar je bent? Klopt dat? Je staat ter hoogte van de rode pijl als het goed is. Vanaf daar moet je naar links boven. Het tweede plaatje geeft aan hoe de map van The Wellspring in elkaar zit en hoe de verschillende deuren zich tot elkaar verhouden. Beetje een doolhof als je het niet weet. Ik hoop dat je hiermee een beetje op weg bent geholpen. :)

Je kunt verder geen nieuw level starten helaas.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-10 22:32
uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Het eerste plaatje laat volgens mij zien waar je bent? Klopt dat? Je staat ter hoogte van de rode pijl als het goed is. Vanaf daar moet je naar links boven. Het tweede plaatje geeft aan hoe de map van The Wellspring in elkaar zit en hoe de verschillende deuren zich tot elkaar verhouden. Beetje een doolhof als je het niet weet. Ik hoop dat je hiermee een beetje op weg bent geholpen. :)

Als ik dat kaartje zo zie zat ik heeeel ergens anders in de map. Ik dacht bij The Wellspring aan een ander deel (meer linksonder). Advies van jou is dus wel wat beter. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:42

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Gekocht. Komt pas in maart uit, maar zag op Twitter dat die game door 1 persoon is gemaakt. Zal ongetwijfeld wel een keer naar gamepass komen, maar dit soort gasten gun ik mijn geld meer dan een EA met hun zoveelste Fifa kopie.

En om eerlijk te zijn, de titel van de game deed het voor mij. Kill it with fire _/-\o_

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
PepieNL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Als ik je advies mag geven is het om niet zomaar aan te nemen dat elke 144hz 1080p monitor 120hz op 1080p via de HDMI poort accepteerd.
Die specs betreffen vaak de Displayport interface en niet de HDMI interface.
Al is de kans groter dat 1080p/120hz werkt op een monitor dan 1440p/120hz zou ik me toch even verdiepen in welke schermen 1080p/120hz goed ondersteunen via HDMI.
Wel 144hz gaat de S nooit niet halen, dus in theorie kan HDMI 2.0 120hz halen op 1080p. Zelfs op 1440p. :)
Dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 07:25
Haha tof concept, kan niet wachten om met een RPG kakkerlakken in de garage te vermoorden. Voor mij dan echt een typisch Gamepass titel, dus daar wacht ik dan geduldig op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37
MRE-Inc schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Gekocht. Komt pas in maart uit, maar zag op Twitter dat die game door 1 persoon is gemaakt. Zal ongetwijfeld wel een keer naar gamepass komen, maar dit soort gasten gun ik mijn geld meer dan een EA met hun zoveelste Fifa kopie.

En om eerlijk te zijn, de titel van de game deed het voor mij. Kill it with fire _/-\o_
Haha, ik heb echt een hekel aan spinnen dus dit leek me totaal geen game voor mij :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.eurogamer.net...-pass-too-good-to-be-true
Blijft een interessant onderwerp, gamepass.

Voor nu vind ik het prima maar het kan ook de boel verpesten en gamen nog meer richting een, game is een snack, kant uit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik ga het straks eens proberen! Thanks! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:02:
https://www.eurogamer.net...-pass-too-good-to-be-true
Blijft een interessant onderwerp, gamepass.

Voor nu vind ik het prima maar het kan ook de boel verpesten en gamen nog meer richting een, game is een snack, kant uit gaan.
Zelfde argument wordt gebruikt voor videodiensten. Als dat zo zou zijn en consumenten vinden dat niet fijn, dan onststaat er toch vanzelf weer een markt voor losle verkoop van andere soort games buiten de abonnementsdienst om?

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik quote mezelf even uit een reactie op de frontpagina:
Ach, het mooie is dat je altijd weer terug kunt naar games maken met wat kleinere budgetten. Ik maak me er niet zo druk om, je ziet nu al dat indie games een enorme vlucht genomen hebben. Als de huidige succesvolle studio's allemaal opgekocht worden en er komt 'troep' uit, dan is er altijd wel weer iemand anders die opstaat om het achtergebleven gat op te vullen.

Natuurlijk zal dat niet voor alles op gaan, vooral de mega budget AAA titels is wat lastiger, maar ik maak me echt geen zorgen over dat we op een gegeven moment geen mooie games meer zouden krijgen.

Het is wat dat betreft eigenlijk net als toen de muziek labels net deden alsof ze om zouden kunnen vallen door piraterij en dat er dan geen muziek meer zou zijn, wat een belachelijk idee is. Voor het maken van de muziek zijn zij namelijk helemaal niet belangrijk, de artiesten die blijven gewoon en blijven ook muziek maken. Met games is dat ook ongeveer zo denk ik
Ik maak me dus ook niet zo'n zorgen over abonnementsdiensten. Als dat ooit echt de verkeerde kant op gaat dan staan er altijd wel weer andere mensen op om games te ontwikkelen en aan te bieden om in de behoefte die de grote diensten niet vervullen te voorzien.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

d.bakker84 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Zelfde argument wordt gebruikt voor videodiensten. Als dat zo zou zijn en consumenten vinden dat niet fijn, dan onststaat er toch vanzelf weer een markt voor losle verkoop van andere soort games buiten de abonnementsdienst om?
Waarschijnlijk vinden een hoop mensen dat wel fijn, zolang ze maar veel games "krijgen".
Ik hoop gewoon niet dat dit allemaal ten koste gaat van grote aaa games of games die om commitment durven te vragen, maar het kan best zo zijn dat mijn doelgroep in de minderheid is.
Als je naar een god of war of tlou kijkt zie je dat de productie waarde hoger is bijvoorbeeld.

Kan trouwens niet zeggen dat de gemiddelde film beter is geworden de laatste jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2021 16:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Waarschijnlijk vinden een hoop mensen dat wel fijn, zolang ze maar veel games "krijgen".
Ik hoop gewoon niet dat dit allemaal ten koste gaat van grote aaa games of games die om commitment durven te vragen, maar het kan best zo zijn dat mijn doelgroep in de minderheid is.
Als je naar een god of war of tlou kijkt zie je dat de productie waarde hoger is bijvoorbeeld.

Kan trouwens niet zeggen dat de gemiddelde film beter is geworden de laatste jaren.
Jouw doelgroep? Ben benieuwd wat jouw doelgroep is? :)

Deze discussie is in het verleden al fel gevoerd hier, maar ik blijf me toch wel een beetje verbazen dat dit iedere keer opnieuw terugkomt.

De gemiddelde film was vroeger trouwens ook niet zo denderend. Ik herinner me prima nog de tijd dat ik 20 jaar geleden makkelijk een half uur in de Mediamarkt of de Free record store door de dvd bakken kon snuffelen. Wat een mediocriteit kwam er toen al uit. Alleen heb je nu makkelijker toegang tot die mediocriteit zonder dat je er apart euro’s voor hoeft neer te leggen. En mediocriteit is ook prima als het je hobby is. Niet alles hoeft een productievalue te hebben van hier tot Tokyo want dan speel ik 4 AAA sp games van circa 15 uur per game en wat doe ik dan de rest van de 49 weken? :P

Juist door een subscriptions model gaat een gemiddelde gamer juist veel meer zijn smaak verbreden. En dat is alleen maar goed en zeker voor kleine developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:13

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Syndz schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:03:
[...]

Heb je al geprobeerd om Hitman Legacy Pack (dat zijn de levens van H1 die je dan kunt spelen in H2) vanuit de Hitman 2 game te kopen? Toen ging de prijs bij mij opeens van 70 euro naar iets van 23 euro.
Dit vandaag ook maar gedaan gezien de proloog van Deel 1/2 mij goed beviel. Thanks voor het aangeven, die korting is nog steeds geldig blijkbaar. Koopje vergeleken met deel 1 kopen voor 60€ :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
justifire schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:30:
[...]
En Watch Dogs 2 heeft geen ray tracing -O-
Ray tracing is de meest overhypte grafische feature sinds lens blur. Het voegt echt niks toe en het valt ook alleen maar op als je erop gaat zitten letten. Ik speel veel games zonder ray tracing en ik heb nou nooit het idee van "ik wou dat deze game ray tracing had". Het is absoluut de huidige performance penalty niet waard. Daarnaast is het in veel games op dit moment zo over de top dat het gewoon lelijk is. In het echt spiegelen hele ruimtes niet op alle oppervlakken. Dus waarom in games wel opeens?

Laat Microsoft eerst maar eens met een VR headset/ondersteuning komen. Dat voegt namelijk wel enorm veel toe aan sommige soort games en zou wel een nuttige optie/toevoeging zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door sohus op 19-02-2021 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:08
FUSER is dit weekend gratis te spelen op Xbox. Paar uurtjes zitten spelen en is erg leuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
sohus schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:37:
[...]

Ray tracing is de meest overhypte grafische feature sinds lens blur. Het voegt echt niks toe en het valt ook alleen maar op als je erop gaat zitten letten. Ik speel veel games zonder ray tracing en ik heb nou nooit het idee van "ik wou dat deze game ray tracing had". Het is absoluut de huidige performance penalty niet waard. Daarnaast is het in veel games op dit moment zo over de top dat het gewoon lelijk is. In het echt spiegelen hele ruimtes niet op alle oppervlakken. Dus waarom in games wel opeens?

Laat Microsoft eerst maar eens met een VR headset/ondersteuning komen. Dat voegt namelijk wel enorm veel toe aan sommige soort games en zou wel een nuttige optie/toevoeging zijn.
Dat jij dat vindt is prima.
Dat je het brengt als feit stoot mij dan weer tegen de borst.
Ik vind het juist enorm veel toevoegen.
Ook als je er niet op let, de game-omgeving wordt gewoon veel realistischer.
In het dagelijks leven reflecteren objecten namelijk ook andere objecten en lichtval.
Had The Divison 2 maar Ray Tracing, dat zou New York een stuk realistischer maken.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:56

Nogne

>.<

justifire schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:54:
[...]

Dat jij dat vindt is prima.
Dat je het brengt als feit stoot mij dan weer tegen de borst.
Ik vind het juist enorm veel toevoegen.
Ook als je er niet op let, de game-omgeving wordt gewoon veel realistischer.
In het dagelijks leven reflecteren objecten namelijk ook andere objecten en lichtval.
Had The Divison 2 maar Ray Tracing, dat zou New York een stuk realistischer maken.
Ben zelf ook nog geen één game tegen gekomen op de console die het echt veel beter maakt. Vaak is de performance penalty (30fps) hetgene wat mij doet besluiten om toch maar 60fps te kiezen.

Deze generatie word RT met 30fps of 60fps zonder RT. En er zullen zeker nog wel wat uitzonderingen komen (dus 60fps met RT) maar echte RT zal sowieso nog niet komen met deze generatie.

En bij The Division mis ik het juist niet omdat je daar al de reflecties ziet in het water bijvoorbeeld. Division is juist 1 van de weinige games die zonder RT toch heel mooi licht en weerkaatsing weet mogelijk te maken. En zie dan ook niet in wat RT daar voor een winst zou zijn.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:32
Echte RT zie ik wel zitten, maar dat gaat zelfs met de huidge topmodellen niet. Daar moeten we nog minstens een jaar of 5 op wachten. Komt met de volgende console of die daarna wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als techniek vind ik RT niet echt overhyped. op de XsX wel. De machine is niet krachtig genoeg om het volledig uit te voeren*. Dus je krijgt het maar in beperkte mate. En de penalty is echt huge in mijn ogen. RT zie ik vooral als ik er op let, 60 fps zie ik de hele tijd.
Over een jaar of 7 bij de xbox huppeldepup X ( ;) ) hoop ik dat de techniek zover is dat ze beiden kunnen combineren en de RT ook verder is dan nu.

offtopic:
* Zelfs de 3090 is eigenlijk nog maar een beginnetje voor de mogelijkheden van RT

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

ArthurMorgan schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:09:
Als techniek vind ik RT niet echt overhyped. op de XsX wel. De machine is niet krachtig genoeg om het volledig uit te voeren*. Dus je krijgt het maar in beperkte mate. En de penalty is echt huge in mijn ogen. RT zie ik vooral als ik er op let, 60 fps zie ik de hele tijd.
Over een jaar of 7 bij de xbox huppeldepup X ( ;) ) hoop ik dat de techniek zover is dat ze beiden kunnen combineren en de RT ook verder is dan nu.

offtopic:
* Zelfs de 3090 is eigenlijk nog maar een beginnetje voor de mogelijkheden van RT
Inderdaad, RT zelf is echt een aanwinst. Maar deze generatie is de penalty zo groot dat ik dan toch liever voor de 60fps zonder RT kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
We hebben het er de afgelopen weken al vaker over gehad maar op dit moment lijkt het in veel games dat je moet kiezen tussen 60 fps of raytracing. In dat geval is er geen keus voor mij en ga ik altijd voor de performance.

De meeste games vind ik er in Digital Foundry vergelijkingen of ingame ook beter uitzien zonder RT dan met. Het wordt mij vaak wat te nep allemaal op de een of andere manier.

Als het echt goed werkt kan het prachtig zijn maar op console zijn er imo (nog) maar weinig games waar het echt wat toevoegt aan de game.

Maar we zijn nog maar net aan de start van de nieuwe generatie. Hoop op een hoop moois de komende jaren. En dat uiteindelijk RT en 60FPS beide mogelijk zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Timothy3000 op 19-02-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:26
@Timothy3000 Denk pas volgende gen RT+60fps

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In the Medium vond ik het toch echt wel een toevoeging, dus dat het niks toevoegt zou ik niet willen zeggen. Verder hangt het van het type game af of de performance hit een probleem is, al zal ik in veel games ook wel voor 60 fps kiezen. Maar ook daar was de 30 fps in the Medium geen enkel probleem.

Wat betreft dat het overused is... Tja, dat is altijd als iets nieuw is. Devs moeten het een beetje leren toepassen en als het niet meer nieuw is hoeven ze er ook niet zo opzichtig mee te koop te lopen.

Overigens, wat betreft dat dingen in het echt niet zo reflecteren... Mij valt de laatste tijd juist op dat ze dat wél doen! Maar je bent het gewend en let er niet op. Omdat het nu met raytracing een dingetje is ben ik er wel op gaan letten buiten en dan zie je veel meer reflecties in het echt dan dat je normaal opvalt (of mij dan toch). Dat staat natuurlijk los van de games die echt over the top gaan, maar zoals gezegd dat is even leren en de nieuwigheid er vanaf slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volledig onder mijn radar doorgevlogen maar dit ziet er toch wel interessant uit, soort Hades :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sohus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
Toch wel goed nieuws wat mij betreft dat Diablo 2 ook naar de consoles komt. Als het goed is krijgen we komende zomer eindelijk Grim Dawn op de XBox en dan ook nog Diablo 2.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Inmiddels weer een heel stuk verder! Heb de molen nu losgekregen zodat het water weer gaat stromen.
Heb de controls weer onder de vingers dus speelt weer heerlijk.

Echter, ben nu met Luma Pools bezig en daar moet je onder water door een “geblokkeerd” stuk zien te komen maar dat wil nog niet lukken. Er zit zo’n plant bij die soms hapt en soms iets afschiet. Dat moet ik denk ik richten op die barrière?

En hoe unlock je dat je langer onder water kunt blijven? Want die kan ik maar niet kopen. Heb het dan over Water Breath. Zie 1:00 in dit filmpje.

/edit: gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beiden zien er goed uit :)
Valt wel op dat Diablo II naar PS4 en PS5 komt, maar aan Xbox kant staat alleen series x|s. Dus niet naar Xbox one? Niet dat het mij uitmaakt, ik heb een xsx, maar zou het een aparte beslissing vinden. Lijkt me sterk dat ze het op een PS4 wel goed kunnen laten draaien en op een one niet.

Edit: zie op diverse andere plaatsen wel Xbox one er bij staan dus zal wel puur aan de trailer liggen die wat onduidelijk is...

[ Voor 8% gewijzigd door Finraziel op 20-02-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi zo! Mocht je nog hulp nodig hebben, dan hoor ik het wel :). Geniet van dit pareltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:15:
[...]

,,

Deze discussie is in het verleden al fel gevoerd hier, maar ik blijf me toch wel een beetje verbazen dat dit iedere keer opnieuw terugkomt.

,,
Ik zal je niet verder verbazen, en stoppen met deze discussie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Finraziel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Beiden zien er goed uit :)
Valt wel op dat Diablo II naar PS4 en PS5 komt, maar aan Xbox kant staat alleen series x|s. Dus niet naar Xbox one? Niet dat het mij uitmaakt, ik heb een xsx, maar zou het een aparte beslissing vinden. Lijkt me sterk dat ze het op een PS4 wel goed kunnen laten draaien en op een one niet.

Edit: zie op diverse andere plaatsen wel Xbox one er bij staan dus zal wel puur aan de trailer liggen die wat onduidelijk is...
Dacht eerst welke console ga ik d2 kopen. Switch of xbox. Toen zag ik crossplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 09:18
Zou ook tof zijn dat Diablo 2 naar de iPad komt net zoals Titan Quest. Laatste is inmiddels beschikbaar met uitbreidingen en speelt echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MissMe NL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Dacht eerst welke console ga ik d2 kopen. Switch of xbox. Toen zag ik crossplatform.
Ja progressie wordt gedeeld, maar ik verwacht dat je hem wel gewoon voor elk platform mag betalen. Ik weet niet of jij bereid bent 80 euro neer te leggen om te kunnen switchen (no pun intended :+ ) tussen de twee platformen...
Mochten ze toch iets regelen dat je hem voor 1 prijs op meerdere platformen kunt spelen dan zou ik dat echt heel goed vinden, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk (vooral van Activision Blizzard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:59
Mhm of.. Je koopt D2 voor het xbox platform en streamed hem via xcloud naar de tablets/mobiles.
Mooi vooruitzicht, houdt me wel bezig tot D4 hopelijk 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ghostrunner demo is sinds vandaag beschikbaar *O*
Voor mij toch wel de GotY2020.
Mirror’s Edge meets Super Hot !
Cyberpunk 2077 eat your heart out !!
Inclusief Smart Delivery !!!
https://www.microsoft.com...trunner-Demo/9PM7NTC1RFHS

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 20-02-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
PepieNL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:43:
Mhm of.. Je koopt D2 voor het xbox platform en streamed hem via xcloud naar de tablets/mobiles.
Mooi vooruitzicht, houdt me wel bezig tot D4 hopelijk 👍
D3 was dacht ik bij de release 40 als ik het goed heb op de switch. Braziliaanse store goedkoper scoren. Valt het nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justifire schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:06:
Ghostrunner demo is sinds vandaag beschikbaar *O*
Voor mij toch wel de GotY2020.
Mirror’s Edge meets Super Hot !
Cyberpunk 2077 eat your heart out !!
Inclusief Smart Delivery !!!
https://www.microsoft.com...trunner-Demo/9PM7NTC1RFHS
Ik vond de moeilijkheidsgraad de game eigenlijk wat in de weg zitten. Je gaat heel snel dood en kunt daardoor niet een beetje showrunnen, maar moet echt als een trutje de vijanden aanpakken. De moeilijkheidsgraad kun je verder niet instellen volgens mij (of maakt weinig uit) dat ik de game na een uur of wat had uitgezet. Het idee is aardig, maar ik had weinig zin om hier meer tijd in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:42:
[...]
maar ik had weinig zin om hier meer tijd in te steken.
Daar ligt het probleem.
Heb je het eenmaal door en wat skills vrijgespeeld dan vlieg je echt door de levels :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
justifire schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:33:
[...]

Daar ligt het probleem.
Heb je het eenmaal door en wat skills vrijgespeeld dan vlieg je echt door de levels :*)
Ja maar je moet toch ook gewoon het eerste uur kunnen doen zonder dat je verplicht bent om diverse skills te unlocken en moves 100% onder de knie te hebben. Prima als je zin hebt om 100x dood te gaan om een checkpoint door te komen, maar dat is echt niet aan iedereen besteed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:43:
[...]

Ja maar je moet toch ook gewoon het eerste uur kunnen doen zonder dat je verplicht bent om diverse skills te unlocken en moves 100% onder de knie te hebben. Prima als je zin hebt om 100x dood te gaan om een checkpoint door te komen, maar dat is echt niet aan iedereen besteed
Volkomen met je eens !
Zal mijn voorliefde voor Souls-like games zijn dat ik het wel een enorm toffe game vind.
Super Hot vond ik dan weer te traag, Ghostrunners draait echt om snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 07:25
Ehm wat is dit? Lijkt een parodie van een mobile versie van World of tanks, maar dan met piraten?

Nope, skip /3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:13

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

[YouTube: Xbox Series S Gameplay - Enlisted]

Ziet er Nice uit! Nog in Closed beta maar kan niet wachten op een open beta O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
New super Lucky's tale ondertussen weer volledig uitgespeeld, en alle achievements gehaald... Op één na. Ik haat Meowmalade :( 8)7
Verder wel een lekkere snack tussendoor en voor het overgrote deel lekker simpel. Denk dat dit inderdaad heel erg geschikt is voor kinderen om mee te leren gamen zeg maar. Alleen de laatste levels aan het einde, als je het spel/verhaal eigenlijk al uitgespeeld hebt, die worden wat lastiger.
Ook dat gevecht met Meowmalade is op zich best te doen, het is alleen de achievement om helemaal geen schade te krijgen die mij parten blijft spelen. Het allerlaatste stukje voordat ze verslagen is krijg ik maar niet voor elkaar om niet geraakt te worden (en heb ondertussen wel genoeg van de cutscene aan het begin :p Mee-oooooooooooowww!)

Edit: gelukt :D stonden op ta nog een paar tips die het iets makkelijker maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 21-02-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:04:
New super Lucky's tale ondertussen weer volledig uitgespeeld, en alle achievements gehaald... Op één na. Ik haat Meowmalade :( 8)7
Verder wel een lekkere snack tussendoor en voor het overgrote deel lekker simpel. Denk dat dit inderdaad heel erg geschikt is voor kinderen om mee te leren gamen zeg maar. Alleen de laatste levels aan het einde, als je het spel/verhaal eigenlijk al uitgespeeld hebt, die worden wat lastiger.
Ook dat gevecht met Meowmalade is op zich best te doen, het is alleen de achievement om helemaal geen schade te krijgen die mij parten blijft spelen. Het allerlaatste stukje voordat ze verslagen is krijg ik maar niet voor elkaar om niet geraakt te worden (en heb ondertussen wel genoeg van de cutscene aan het begin :p Mee-oooooooooooowww!)

Edit: gelukt :D stonden op ta nog een paar tips die het iets makkelijker maken :)
Haha ja dat is best een irritant stukje. Een klein foutje is snel gemaakt :) Ik vond het ook wel een leuke platformer en denk ik inderdaad ideaal voor kinderen om mee te beginnen. Ook wel goed dat ze de “New” Super lucky tales hebben uitgebracht. Het origineel was ook wel leuk maar die camera was hit and miss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:24:
[...]

Haha ja dat is best een irritant stukje. Een klein foutje is snel gemaakt :) Ik vond het ook wel een leuke platformer en denk ik inderdaad ideaal voor kinderen om mee te beginnen. Ook wel goed dat ze de “New” Super lucky tales hebben uitgebracht. Het origineel was ook wel leuk maar die camera was hit and miss.
Beetje suf wel om in feite gewoon dezelfde game maar iets verbeterd als nieuwe game uit te brengen. Als ik ze niet gratis via gamepass zou spelen zou ik toch 'not amused' zijn dat dit niet als patch voor de 1e game gedaan is... Maar de verbeteringen op zich zijn wel goed ja. En voordeel is nieuwe achievements :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:35:
[...]

Beetje suf wel om in feite gewoon dezelfde game maar iets verbeterd als nieuwe game uit te brengen. Als ik ze niet gratis via gamepass zou spelen zou ik toch 'not amused' zijn dat dit niet als patch voor de 1e game gedaan is... Maar de verbeteringen op zich zijn wel goed ja. En voordeel is nieuwe achievements :+
Dat ben ik met je eens :) Zelf had ik de originele versie gekocht en de “new” versie via Gamepass gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spellingerror
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06-2021
Iemand aanraders voor online multiplayer games? Bij voorkeur met fatsoenlijke progressie/ coop setting. Pvp mag er ook in zitten, maar vind ik niet belangrijk. COD geeft me daar al genoeg plezier mee :) Ben eigenlijk op zoek naar iets om in groepsverband mee te knallen of dungeoncrawlen in een relaxte setting waar een potje niet vanaf 0 begint, maar jij je char ook echt uitbouwt.

Destiny 2 had ik al getipt gekregen, maar dat spel is zo groot en ongeleid dat ik er snel klaar mee was. Alternatieven of toch maar weer proberen? Dank!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
Spellingerror schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:43:
Iemand aanraders voor online multiplayer games? Bij voorkeur met fatsoenlijke progressie/ coop setting. Pvp mag er ook in zitten, maar vind ik niet belangrijk. COD geeft me daar al genoeg plezier mee :) Ben eigenlijk op zoek naar iets om in groepsverband mee te knallen of dungeoncrawlen in een relaxte setting waar een potje niet vanaf 0 begint, maar jij je char ook echt uitbouwt.

Destiny 2 had ik al getipt gekregen, maar dat spel is zo groot en ongeleid dat ik er snel klaar mee was. Alternatieven of toch maar weer proberen? Dank!!
The Division 2 zou ik toch zeker wel kunnen aanraden voor zoiets!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Melantrix schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:18:
[...]

The Division 2 zou ik toch zeker wel kunnen aanraden voor zoiets!
Sprong bij mij idd ook gelijk in gedachten, zeker omdat ik weer vol in die game zit, ik vind hem echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:12

Als je gewoon veel plezier wil hebben met wat vrienden kan ik Sea of Thieves van harte aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:39
Ik wordt echt helemaal gek van dat streamen. Toevallig gisteren bij een vriend van mij ingesteld, alles werkt perfect, nagenoeg geen lag etc.

Dus ik ga weer een poging wagen:
- bij de eerste controller blijft de joystick of dpad input naar beneden hangen en kun je dus Nike
- bij de tweede controller werken alleen de face buttons maar verder niks

Eerste was een vrij recente Xbox one controller, tweede een Series X controller. Weet niet meer wat ik nog moet proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 21-02-2021 19:26 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Had Ghostrunner al een tijd op mijn kooplijstje staan. Blij met de demo want heb mezelf dertig euro bespaard. Niet te doen zeg zo moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is wel vaag... Was Borderlands 3 al aan het spelen van disc, maar besloot de ultimate edition te kopen met alle dlc er bij. Gekozen om alles te downloaden maar de base game was natuurlijk al geïnstalleerd... Maar daar lijkt de Xbox anders over te denken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZcZXFjxYwnapQLPzUiFlM07Uok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N5h8GtWtPLvGCvTFo2p2qpyG.jpg?f=user_large

Download snelheid is de laatste tijd ook knudde moet ik zeggen, hangt nou een beetje rond de 80-100 Mbps. Dat valt op zich nog mee, heb hem met andere dingen soms ook in zien storten tot kbps weergave. Blijft schijnbaar toch moeilijk voor Microsoft om een of andere reden om stabiele download snelheden te bieden. Vind dat toch vreemd aangezien op pc verschillende stores al jaren altijd mijn bandbreedte vol gebruiken (maar ook daar de Microsoft store niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:46:
Had Ghostrunner al een tijd op mijn kooplijstje staan. Blij met de demo want heb mezelf dertig euro bespaard. Niet te doen zeg zo moeilijk....
Speel je met een Elite controller? Want eerlijk gezegd lijkt me dat spel idd erg lastig op een controller zonder back buttons. Ik zal die demo ook eens downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
uchiha tijntje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:58:
[...]

Speel je met een Elite controller? Want eerlijk gezegd lijkt me dat spel idd erg lastig op een controller zonder back buttons. Ik zal die demo ook eens downloaden.
Had net de a knop gekoppeld aan de rb ivm springen maar leuke uitdaging om dan wat in het xbox menu te doen(via de xbox logo knop) want ipv de bindings alleen binnen de game aan te houden doet hij het ook buiten de game. Dus enkele oplossing was hardewarematig de xbox uitzetten. (want kon de a niet indrukken bij restart console). Een volgende keer de A nog maar ergens anders naar toe mappen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Remnant : From the Ashes

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hier gewoon met de Series X controller op 1000GS gezet, lekker bumperjumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Gewone controller inderdaad.

Als zelfs level 1 en de tutorial te moeilijk zijn (mede door de controls, voelde nooit helemaal alsof je de main character goed onder controle had) dan geloof ik het wel. Niet te doen zeg haha.

Werd er ook wel wat motionsick van.

Jammer want de setting was wel erg gaaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 21-02-2021 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
[...]

Als je de controls moet aanpassen is dat imo ook al een teken dat de game niet echt lekker in elkaar zit :X

Vandaag trouwens lekker wreckfest zitten doen. Erg veel man online ook. Ik denk dat er iets van 175 servers (met 16 man elk) de hele dag wel online waren. Normaal haalt ie in de EU net 40 of zo in de avond. Niet dat het heel veel uitmaakt, zolang er een paar servers zijn kun je altijd wel doen wat je wilt. Maar normaal gesproken join ik via de server browser, maar dat is wel erg veel scrollen vandaag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:45:
[...]

Gewone controller inderdaad.

Als zelfs level 1 en de tutorial te moeilijk zijn (mede door de controls, voelde nooit helemaal alsof je de main character goed onder controle had) dan geloof ik het wel. Niet te doen zeg haha.

Werd er ook wel wat motionsick van.

Jammer want de setting was wel erg gaaf.
Wallrun werkt exact hetzelfde als in Titanfall en heb daar werkelijk nog nooit iemand over horen klagen.
Zodra je vast plakt aan de muur kan je overal heen kijken.
Sliden tijdens het rennen en op het laatste moment springen geeft je een snelheidsboost waardoor je verder kan springen en ook sneller bij de vijand bent.
Kogels kan je reflecten / parry-en maar het makkelijkst is natuurlijk om de tijd te vertragen ala F.E.A.R. en zo kogels te ontwijken.
Stilstaan is sterven, dat is juist de fout die de meeste nieuwe spelers maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
Gister Morkredd gespeeld samen met m'n vriendin. Als iemand nog een geinig couch-coop game zoekt, aanrader :) Bijzonder eenvoudige controls (linkerstick + LB), geen al te ingewikkeld concept, en niet al te lang. Denk dat we er in uurtje of 3 doorheen waren.

spoiler:
Wat stukje sneller had gekund, ware het niet dat het laatst stuk iets meer frustratie was dan leuk was. Zonde, de 90% daarvoor waren stuk beter :)

Alleen beetje zonde dan je geen achievements op beide accounts krijgt die het spelen, maar goed, dat is dan maar zo :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
justifire schreef op maandag 22 februari 2021 @ 05:59:
[...]

Wallrun werkt exact hetzelfde als in Titanfall en heb daar werkelijk nog nooit iemand over horen klagen.
Zodra je vast plakt aan de muur kan je overal heen kijken.
Sliden tijdens het rennen en op het laatste moment springen geeft je een snelheidsboost waardoor je verder kan springen en ook sneller bij de vijand bent.
Kogels kan je reflecten / parry-en maar het makkelijkst is natuurlijk om de tijd te vertragen ala F.E.A.R. en zo kogels te ontwijken.
Stilstaan is sterven, dat is juist de fout die de meeste nieuwe spelers maken.

[YouTube: GHOSTRUNNER - UNTOUCHABLE (Perfect Controller Play)]
Titanfall nooit gespeeld. Wel even Gegoogled of ik de enige was die de demo zo moeilijk vond maar gelukkig was dat niet zo.

Het ging me gewoon veel te snel allemaal en de tutorial geeft je niet de kans om even rustig te leren hoe de game werkt. Vond het vertragen ook niet helemaal lekker werken. Op een gegeven moment in level 1 wordt er van alle kanten op je geschoten en wat ik ook deed het was instadeath. :P

Als de game op Gamepass komt probeer ik het misschien nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar kan ik die FPS Boost vinden in de settings?
Heb even gezocht maar kon het zo snel niet vinden :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:26
G_Dragon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:59:
Waar kan ik die FPS Boost vinden in de settings?
Heb even gezocht maar kon het zo snel niet vinden :)
De games hebben het nu, je kan het niet aan of uitzetten voor nu nog. Met de volgende dashboard update is dit wel aan/uit te zetten en is het zichtbaar in het Guide menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stijn1309 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:03:
[...]

De games hebben het nu, je kan het niet aan of uitzetten voor nu nog. Met de volgende dashboard update is dit wel aan/uit te zetten en is het zichtbaar in het Guide menu.
Oke dank je wel :) !
Dan wacht ik rustig af..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Oke dank je wel :) !
Dan wacht ik rustig af..
Gewoon nieuwsgierig, waar wil je het uitzetten dan en waarom? Ik vind het echt heel aangenaam, had net een week of wat geleden WD2 eraf gegooid met het idee dat ik hem toch nooit zou oppakken ivm die 30fps, nu mooi er weer bij en ook even gespeeld. Stukken beter zo vind ik. (een grafische update zou wel leuk zijn overigens, want 900p blijft wel iets karig. Maar toch heb ik dat snel liever dan 4k@30.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:09:
[...]

Gewoon nieuwschierig, waar wil je het uitzetten dan en waarom? Ik vind het echt heel aangenaam, had net een week of wat geleden WD2 eraf gegooid met het idee dat ik hem toch nooit zou oppakken ivm die 30fps, nu mooi er weer bij en ook even gespeeld. Stukken beter zo vind ik. (een grafische update zou wel leuk zijn overigens, want 900p blijft wel iets karig. Maar toch heb ik dat snel liever dan 4k@30.)
Oh ik wil het zeker niet uitzetten, wou juist controleren of het aanstond.
Maar kon het nergens vinden bij bij de instellingen, zoals auto hdr er staat.
Blijkbaar is de dashboard update nog niet live :).
Ik moet binnenkort maar eens weer verder gaan met Watch Dogs: Legion, laatste keer dat ik die heb gespeeld was op de Xbox One X. ( ben benieuwd naar de Series X kwaliteit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als je binnen een paar seconden wilt zien of het aan staat moet je even snel bewegen met de camera. Hoe sneller de beweging hoe beter je het verschil ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:42

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

BM schreef op maandag 22 februari 2021 @ 07:36:
Gister Morkredd gespeeld samen met m'n vriendin. Als iemand nog een geinig couch-coop game zoekt, aanrader :) Bijzonder eenvoudige controls (linkerstick + LB), geen al te ingewikkeld concept, en niet al te lang. Denk dat we er in uurtje of 3 doorheen waren.

spoiler:
Wat stukje sneller had gekund, ware het niet dat het laatst stuk iets meer frustratie was dan leuk was. Zonde, de 90% daarvoor waren stuk beter :)

Alleen beetje zonde dan je geen achievements op beide accounts krijgt die het spelen, maar goed, dat is dan maar zo :)
Vaag, zou Microsoft wel mogen verplichten bij co-op games. Zelfs Lego Indiana Jones (deel 1) uit 2009 heeft dat al. Ik speelde zaterdag co-op met mijn zoon en er zijn 3 geheime levels waarvan ik er zelf 1 nog niet van had unlocked. Mijn zoon wel en we hebben samen dat level uitgespeeld. Er kwam 2x een achievement melding in beeld en op onze accounts was die dus ook beide bijgeschreven.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:39
Even een vraagje voor de Xbox kenners hier (misschien een domme vraag)

Ik heb sinds kort een Xbox Series S, als ik een game wil downloaden terwijl mijn Xbox in standby staat hoe werkt dit?

Komend van een PlayStation 4 waar games alleen downloaden als ik de PS knop ingedrukt hield en dan in rustmodus zetten.

Als ik dit doe bij de series S staat er alleen 'console uitschakelen en geen standby modus oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:04
Inhumanous schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:10:

Ik heb sinds kort een Xbox Series S, als ik een game wil downloaden terwijl mijn Xbox in standby staat hoe werkt dit?
Van zelf, zie in het instellingenmenu Algemeen > Power & startup.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inhumanous schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:10:

Komend van een PlayStation 4 waar games alleen downloaden als ik de PS knop ingedrukt hield en dan in rustmodus zetten.

Als ik dit doe bij de series S staat er alleen 'console uitschakelen en geen standby modus oid
Voor de duidelijkheid, zoals @ariekanari zegt, daar moet je het dus in de instellingen aanpassen als je wil dat hij downloadt terwijl hij standby staat. Maar dan is dat dus altijd zo tot je het weer om zet, je hebt helaas niet de keuze bij het uitzetten zoals bij PlayStation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Interessante titels! Met name Vapor World (lijkt wat op Inside en Limbo) en Little Witch in the Woods. :)
Ben wel benieuwd naar Project GR :)
Vapor World vond ik iets weg hebben van Salt & Sanctuary :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:9

[ Voor 39% gewijzigd door justifire op 22-02-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Ben wel benieuwd naar Project GR :)
Vapor World vond ik iets weg hebben van Salt & Sanctuary :9
Ja, ik kijk vooral uit naar The Ascent :) Dat sfeertje spreekt me wel erg aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:00:
[...]

Ja, ik kijk vooral uit naar The Ascent :) Dat sfeertje spreekt me wel erg aan!
Mij ook !
Beetje Ruiner achtig ...
KILL BOSS !!
KILL BOSS !!
KILL BOSS !!
8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb net Kill it with fire gekocht. Komt over weekje uit ofzo. En niet eens mijn portemonnee hoeven te trekken. Ik zag dat ik iets van 12.000 reward points had. Snel ingewisseld voor 12 euro aan giftcards en afgerekend. :) Per kwartaal ofzo kan ik dan gewoon leuk zo’n game gratis oppikken zonder dat ik er bewust iets voor heb moeten doen. Erg leuk systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Laatst online: 09:00

Vagax

Hehe

[Twitter: https://twitter.com/GearsofWar/status/1363975553057972227]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LqsJPAaH5VhWEUvcowOKa04i6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cNaTeILfEJHcPqbiK5CNuZbY.png?f=fotoalbum_large

Gears of War 2 remaster? :>

[ Voor 72% gewijzigd door Vagax op 22-02-2021 23:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zou leuk zijn. Vind de SP van deel 2 wel erg tof, met uitzondering van misschien de eindbaas. De MP vond ik wel vrij klote. :P

Maar zal eerder wellicht een hint zijn maar Operation 6 in Gears 5.

———

En weer een mooie update voor Grounded. Patchnotes zijn hier te lezen: https://forums.obsidian.n...tch-notes-for-update-070/

Als die game uitkomt is dat echt een special edition waard :)

———

Voor de geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B19bcYfiWY9dmYJP289y7qEWzBU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CmVWGzEvfGLN262sjHCFp56a.jpg?f=user_large

www.thegamer.com/microsof...t-for-february-23-24/amp/

[ Voor 55% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-02-2021 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:14:
Ik heb net Kill it with fire gekocht. Komt over weekje uit ofzo. En niet eens mijn portemonnee hoeven te trekken. Ik zag dat ik iets van 12.000 reward points had. Snel ingewisseld voor 12 euro aan giftcards en afgerekend. :) Per kwartaal ofzo kan ik dan gewoon leuk zo’n game gratis oppikken zonder dat ik er bewust iets voor heb moeten doen. Erg leuk systeem.
Is inderdaad een leuke bonus :)
Ik heb de laatste tijd niet meer echt actief de quests gedaan, alleen af en toe wat ik automatisch deed ingeleverd, maar had nog genoeg staan voor 25 euro aan tegoed (voornamelijk van toen ik er wel actieve mee bezig was). Heb er Borderlands 3 ultimate mee gekocht waar ik dan zelf nog 25 euro bij moest leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heel benieuwd. Hopelijk laten ze wat meer zien van hun DirectML Super Resolution en Texture Reconstructie tech.

Ik denk dat de toevoeging van INT4/INT8/FP8 ondersteuning aan de RDNA2 basis voor XSX|S nog goed van pas kan komen in de toekomst. Volgens mij leunt DLS2.0 van NVIDIA zwaar op INT8 operaties binnen de Tensor Cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Laatst online: 23-05 11:15
Als een game native 1440p is, en ik speel op een 1080p scherm.

Ik zet output van xbox up to 4K, krijg ik dan een beter beeld te zien als dat de output op 1080p staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Zhankou schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:33:

Ik zet output van xbox up to 4K, krijg ik dan een beter beeld te zien als dat de output op 1080p staat?
Zie in je signature Series S staan dus ik ga er van uit dat je de S bedoelt, maar als ik het goed zeg rendert die toch in 1080p ongeacht je output? Ik dacht dat de Series X dat namelijk wel zo doet (maar dan rendert in 4K ongeacht je output).

Ben er niet helemaal zeker van dus kan zijn dat iemand mij nu keihard gaat verbeteren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online

Nee. Je wilt zo min mogelijk upscale acties hebben. Het beste resultaat krijg je als de output gelijk is aan de native resolutie van je scherm.

Bijvoorbeeld:
1) 1440p game -> 4K output (Xbox moet het beeld upscalen) -> 1080p scherm (scherm moet het beeld weer downscalen)

2) 1440p game -> 1080p output (Xbox moet het beeld downscalen) -> 1080p scherm

Bij voorbeeld 2 wordt het beeld direct correct aangepast voor jouw beeldscherm en wordt er niet eerst informatie bij verzonnen om vervolgens alsnog te downscale maar dan met mogelijk incorrecte informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus

De Xbox downscaled naar de resolutie van je output scherm, tenzij de game zelf dat overruled.
  • Dus games met een 1080p mode hebben ook output op 1080p (e.g. de 60fps Ray Tracing mode in Devil May Cry 5 SE, of voor de Series S|X patch de performance mode in Jedi Fallen Order).
  • Games die 4k of 1440p zijn downscalen met scherpe graphics als result. Dit scenario is van toepassing op nagenoeg alle games.

[ Voor 17% gewijzigd door sohus op 23-02-2021 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:36:
[...]

Zie in je signature Series S staan dus ik ga er van uit dat je de S bedoelt, maar als ik het goed zeg rendert die toch in 1080p ongeacht je output? Ik dacht dat de Series X dat namelijk wel zo doet (maar dan rendert in 4K ongeacht je output).

Ben er niet helemaal zeker van dus kan zijn dat iemand mij nu keihard gaat verbeteren :9
De Series S kan prima een game in 4K renderen en als output versturen ;)

De Series S heeft als ontwerp "target" 1440p, al lijkt 1080p over het algemeen beter te passen, maar is daartoe niet gelimiteerd. Dat zou ook vreemd zijn.

Render resolutie staat los van de output resolutie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 23-02-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Laatst online: 23-05 11:15
Dat maakt het allemaal zo vaag, hehe.
Dus die 1440p wordt sowieso wel scherper op 1080p ga ik dan maar van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Caayn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:42:
[...]
De Series S kan prima een game in 4K renderen en als output versturen ;)

De Series S heeft als ontwerp "target" 1440p, al lijkt 1080p over het algemeen beter te passen, maar is daartoe niet gelimiteerd. Dat zou ook vreemd zijn.

Render resolutie staat los van de output resolutie ;)
Ah dat wist ik niet, ik meen mij namelijk te herinneren dat de Series X intern altijd op 4K rendert ongeacht de output resolutie. Maar misschien heb ik dat dan wel gelezen in de fabeltjes krant :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:51:
[...]

Ah dat wist ik niet, ik meen mij namelijk te herinneren dat de Series X intern altijd op 4K rendert ongeacht de output resolutie. Maar misschien heb ik dat dan wel gelezen in de fabeltjes krant :o
Dat zal inderdaad de fabeltjes krant zijn geweest :)

Wat wel klopt is dat op Xbox de output resolutie geen impact heeft op de render resolutie. Ik kan mij ook geen Xbox games herinneren die hiervan afwijken. Iedere game is vrij om te bepalen welke render resolutie gebruikt wordt, als dev X game Y graag op 8K wilt renderen op de Series S en 16K op X dan zijn zij daar vrij in (de performance zal ruk zijn maar het is geen systeem beperking :P).

[ Voor 21% gewijzigd door Caayn op 23-02-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Zhankou schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:44:
Het is niet zo moeilijk....

Render resolutie > output resolutie = hogere kwaliteit pixels/meer scherpte.
Render resolutie < output resolutie = lagere kwaliteit pixels/waziger beeld.

In de meeste gevallen is op een Series S je beeld scherper, al zal in aantal gevallen de 60fps mode op rond de 900-1000p renderen en dus een iets minder scherp beeld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhankou schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:44:
De Series S of X gewoon instellen op de resolutie van je monitor, dat levert het mooiste resultaat op.
Pagina: 1 ... 117 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord