toch opeens blij dat de disc versie later komtTimothy3000 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:02:
[...]
Je bent niet de enige:
https://www.reddit.com/r/...edition_nonstop_crashing/
Ik heb het meer met TrueAchievement scores.. Die zeggen mij wat meer omdat die rekening houden met:timmie271 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:18:
[...]
Met een completion percentage van 91% kan ik best zeggen dat ik er plezier in heb om die score zo hoog mogelijk te houden. Daarnaast ook om die games op 100% zien te staan gewoon leuk is.
Uiteraard is dit allemaal een persoonlijke voorkeur, zo speel ik af en toe samen met mijn neef of broertje en dan staan de achievements vrijwel nooit op de eerste plek. Alleen als het zo uitkomt, want dan is plezier veel belangrijker.
Eén ding weet ik wel en dat is dat ik die 100% completion percentage nooit zal halen. De reden daarvan is vooral dat ik games heb opgestart die ik vroeger leuk vond, maar nu niet meer speel (World of Tanks) of simpelweg dat het echt veel te lang duurt.
Gears of War 4 heb ik recent naar de 100% (4000/4000gs) gezet, omdat ik er toch al bijna was en het wel voldoening gaf deze op 100% te zetten ondanks dat het 3 jaar terug niet mijn insteek was voor dit spel.
Voor Gears 5 daarentegen kan ik je nu al met zekerheid vertellen dat die niet op 100% gezet zal worden. Wie verzint er nou weer achievements dat je 100.000 kills en 50.000 assists moet halen in de online multiplayer.
Zolang ik het leuk blijf vinden om de gamerscore en completion percentage op te krikken blijft ik dat ook zeker doen. En ja af en toe zitten er de meest vage spelletjes tussen maar so be it.
a) hoe makkelijk kun je de achievement halen
b) hoeveel mensen hebben die al gehaald.
De punten lopen dan ook soms best afwijkend met de normale score die microsoft hanteerd.
Ik bel vaak toch wel als een achievement staat op 91% complete om te halen of als de game eindigd in 89% gehaald. Dat is soms genoeg om net dat zetje te geven om nog die laatste ook nog te halen
De online multiplayer achievements leg ik altijd naast mij neer. Ik speel voornamelijk single player, dus daar kan ik mij niet zo druk om maken. Zou graag zien dat MS die eens zou splitsen.
Bedacht me net dat misschien niet iedereen weet wat TrueAchievements is
[ Voor 6% gewijzigd door SunnieNL op 05-02-2021 13:28 ]
Is er al iets bekend over een nieuwe Dashboard update ? 
Ik heb de laatste dagen steeds vaker dat Quick Resume vastloopt en ik minimaal 10 min en 5 keer verder ben voordat ik de game weer kan opstarten.
Ik heb de laatste dagen steeds vaker dat Quick Resume vastloopt en ik minimaal 10 min en 5 keer verder ben voordat ik de game weer kan opstarten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Laatste update is van gisteren:G_Dragon schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:30:
Is er al iets bekend over een nieuwe Dashboard update ?
https://news.xbox.com/en-...es-beta-2102-210204-0000/
Hmm controller disconnects staan nog steeds onder known issues. Jammer! Maar goed, zolang ik alleen even de accu in en uit moet halen, valt er mee te leven..JDL15 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:59:
[...]
Laatste update is van gisteren:
https://news.xbox.com/en-...es-beta-2102-210204-0000/
Totaal geen last van, zou het soms door de performance mode komen dat de Series X over zijn gier gaat ?Timothy3000 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:02:
[...]
Je bent niet de enige:
https://www.reddit.com/r/...edition_nonstop_crashing/
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Herken mij hier ook wel in inderdaad. Met RDR 2 (kan idd over niks anders dat praten gezien dat mijn achievement paardje (^^) is voor deze tijd. Ik had dat spel op 89% met bijna alle achievements gehaald. Nu vind ik het ook een leuk spel en ben ik dus bezig alle achievements te halen, zelfs online gedaan. (Doe ik zelden)SunnieNL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:25:
[...]
Ik heb het meer met TrueAchievement scores.. Die zeggen mij wat meer omdat die rekening houden met:
a) hoe makkelijk kun je de achievement halen
b) hoeveel mensen hebben die al gehaald.
De punten lopen dan ook soms best afwijkend met de normale score die microsoft hanteerd.
Ik bel vaak toch wel als een achievement staat op 91% complete om te halen of als de game eindigd in 89% gehaald. Dat is soms genoeg om net dat zetje te geven om nog die laatste ook nog te halen
De online multiplayer achievements leg ik altijd naast mij neer. Ik speel voornamelijk single player, dus daar kan ik mij niet zo druk om maken. Zou graag zien dat MS die eens zou splitsen.
Bedacht me net dat misschien niet iedereen weet wat TrueAchievements isHierbij een linkje: https://www.trueachievements.com/ Naast dat je er uitleg/filmpjes kan vinden hoe de achievements gehaald kunnen worden, krijg je daar dus ook een aparte score naast de MS achievementscores.
Maar ik doe dat alleen met games die ik leuk vindt, waar ik nog wat extra plezier uit wil halen. Vormt voor mij ook een leuke ontdekkingstocht doordat ik daardoor kanten van een spel tegenkom die je anders minder snel zou zien. GTA San Andreas met de collectables bijvoorbeeld (pre achievements tijd) kwam je in regio's voor bijvoorbeeld de Oysters of bepaalde Photo ops in San Fierro waar je anders niet snel kwam doordat de missies zich daar niet afspeelden.
Ja I know, maar ik heb dus ook vaker dat ik de gehele accu eruit moet halen maar ook de XSX even van de stroom moet halen. Ik kan niet achterhalen wat dit triggert...DutchOwnage schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:13:
[...]
Hmm controller disconnects staan nog steeds onder known issues. Jammer! Maar goed, zolang ik alleen even de accu in en uit moet halen, valt er mee te leven..
Hoop ook op game clip fix (donker beeld), maar die benoemen ze hier vreemd genoeg niet!
Dat ik de hele console van de stroom moest halen is hier 1 keer voorgekomen. Ook geen idee hoe dit nou kwam. Sindsdien dagelijks wel een keer een disconnect, maar dan volstaat vooralsnog om de accu er even uit te halen.JDL15 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:27:
[...]
Ja I know, maar ik heb dus ook vaker dat ik de gehele accu eruit moet halen maar ook de XSX even van de stroom moet halen. Ik kan niet achterhalen wat dit triggert...
Hoop ook op game clip fix (donker beeld), maar die benoemen ze hier vreemd genoeg niet!
Als ik nu nog steeds iedere keer de console van de stroom zou moeten halen, had ik echt niet blij geweest en had ik een advanced exchange overwogen. Hopen dat ze het bij een volgende update hebben weten te fixen..
Haha, ja. Geniet er maar van. Nu is het nog vol enthousiasme:kleinelievewolff schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:32:
[...]
Mooi is dat he? Die van mij (tweeling van 8 ) spelen veel samen op de xbox, ook veel lego games. Leuk om naar te kijken hoe ze samenwerken. En sinds kort met zijn allen op de WiiU, ook erg leuk. De jongste (4) heeft nog geen interesse in gamen, hopelijk komt dat nog en kan ik met hem samen spelen. Voor mij komt het besef dat de tijd snel gaat, doordat de boys tegenwoordig soms een spel aan mij moeten uitleggen ipv andersom
Het gele groene mannetje (The JOker) doet zo: en dan een houding aannemen van de joker
Het rode meisje (Poison Ivy) doet zo papa: en dan Poison Ivy nadoen
Het witte mannetje (Harvey Dent aka Two Face) doet altijd dit het papa: en dan Two Face nadoen.
...en over een paar jaar is het: Jonguhhhh, ik heb een vette 360 no scope gedaan. Je moeder jonguh.....

en ja ik spreek uit ervaring. En het mooie hier nog is dat er ook een PS5 staat die steevast witte Xbox wordt genoemd
XBL: MRE Inc
Ik keek even laatst aandachtig naar mijn 1e xbox (X). dit is echt de mooiste console ooit gemaakt. terwijl die in het zicht staat, hoor ik en zie ik hem niet. en wat een mooie compacte design...
Deze woorden komen van een die-hard sony boy
Deze woorden komen van een die-hard sony boy
YouTube: Control PS5 vs Xbox Series X Ray Tracing 'Benchmark' - Unlocked FPS ...
Nog een vergelijkingsvideo van Control op series X vs Ps5 in photo mode, waar de framerate unlocked is.
Xbox heeft gemiddeld 16% betere performance met RT, met uitschieters boven de 35% verschil, best impressive. Kwestie van tijd voordat we de verschillen terug gaan zien bij andere games wanneer developers de development kits beter kennen.
Nog een vergelijkingsvideo van Control op series X vs Ps5 in photo mode, waar de framerate unlocked is.
Xbox heeft gemiddeld 16% betere performance met RT, met uitschieters boven de 35% verschil, best impressive. Kwestie van tijd voordat we de verschillen terug gaan zien bij andere games wanneer developers de development kits beter kennen.
is dit een reden om voor de xbox versie te gaan ipv PS5? ik ben er nog steeds niet uit...wat houdt die photo-mode trouwens in? dat is toch pauze in de gameplay? waarom wordt dat als voordeel meegenomen?swoutr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:41:
YouTube: Control PS5 vs Xbox Series X Ray Tracing 'Benchmark' - Unlocked FPS ...
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 05-02-2021 16:03 ]
Nee het laat alleen zien dat de Xbox iets krachtiger is. de versies zijn en spelen hetzelfde.Farabi schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:00:
[...]
is dit een reden om voor de xbox versie te gaan ipv PS5? ik ben er nog steeds niet uit...wat houdt die photo-mode trouwens in? dat is toch pauze in de gameplay? waarom wordt dat als voordeel meegenomen?
De reden dat men de 'photo mode' kiest is dat het spel dan alle grafische toeters en bellen openzet en de framerate unlocked.Farabi schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:00:
[...]
is dit een reden om voor de xbox versie te gaan ipv PS5? ik ben er nog steeds niet uit...wat houdt die photo-mode trouwens in? dat is toch pauze in de gameplay? waarom wordt dat als voordeel meegenomen?
Ik heb ineens geen geluidjes meer tijdens het navigeren door het dashboard. Wanneer je bijvoorbeeld naar onderen/boven gaat, of wanneer je een game start dan hoor je van die geluiden. Ineens niet meer. Echter in de guide hoor ik wel geluiden.
Weird, en wennen. Begrijp niet hoe dit zo ineens komt.
[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 05-02-2021 18:30 ]
Had ik laatst ook. Niet veel later moest ik een hard reset doen vanwege een controller issue en was het terug. Probeer eens via setting een volledige shutdown te doen.devilsnight schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:39:
Ik heb ineens geen geluidjes meer tijdens het navigeren door het dashboard. Wanneer je bijvoorbeeld naar onderen/boven gaat, of wanneer je een game start dan hoor je van die geluiden. Ineens niet meer. Echter in de guide hoor ik wel geluiden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
That did it!Phydomir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:32:
[...]
Had ik laatst ook. Niet veel later moest ik een hard reset doen vanwege een controller issue en was het terug. Probeer eens via setting een volledige shutdown te doen.
Ik vergat erbij te vermelden dat ik gisteren om 16:30 een stroomstoring had en de XSX stond aan. De storing was pas om 21:30 over, dus pas vandaag de Xbox weer echt gebruikt.
Ohjee, ik dacht al. Wat is er aan de hand want mijn Twitterfeed stond weer vol...swoutr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:41:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Is maar foto mode, wel apart dat DF die vergelijking gebruikt terwijl ze eigenlijk de gameplay moeten vergelijken tussen ps5 en xsx.swoutr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:41:
Maar was toch al duidelijk dat de xbox krachtiger zou zijn dan de ps5....het is alleen hoe goed de devs ermee omgaan.
En met VRR mode op xsx werkt dat met deze game...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat het duidelijk was wordt net zo bediscussieerd als dat de verkiezingen in Amerika bestolen zijn.Amaze86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:46:
[...]
Is maar foto mode, wel apart dat DF die vergelijking gebruikt terwijl ze eigenlijk de gameplay moeten vergelijken tussen ps5 en xsx.
Maar was toch al duidelijk dat de xbox krachtiger zou zijn dan de ps5....het is alleen hoe goed de devs ermee omgaan.
En met VRR mode op xsx werkt dat met deze game...
Ze hebben volgens mij toch ook al gameplay vergeleken? Die heb ik trouwens niet gezien. Geen idee wat daar dus uitkomt maar is volgens mij hier wel eerder besproken incl. link naar filmpje. Wat ik ervan begrijp nu is dat juist door de unlocked fps in photo mode je een soort van benchmark mode hebt doordat de game zelf grafisch identiek is op beide platformen.
Lees nu een hoop gedoe met “argumenten” als, photomode was toch niet boeiend. Maar dat is volgens mij ook niet de essentie van dat filmpje.
Maarja, zat gisteren met een vriend BFV te spelen en verbaas me er over hoe goed dat spel er uitziet in mijn beleving. Ik zou niet weten wat er moet veranderen wil het echt een volgende grafische stap zijn waar ik (tijdens het actief spelen en dus niet stilstaan en rondkijken) van denk... Wow.. dit is echt de volgende stap.
[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-02-2021 20:49 ]
Nou, ray tracing bijvoorbeeld.uchiha tijntje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:28:
[...]
Dat het duidelijk was wordt net zo bediscussieerd als dat de verkiezingen in Amerika bestolen zijn.![]()
Ze hebben volgens mij toch ook al gameplay vergeleken? Die heb ik trouwens niet gezien. Geen idee wat daar dus uitkomt maar is volgens mij hier wel eerder besproken incl. link naar filmpje. Wat ik ervan begrijp nu is dat juist door de unlocked fps in photo mode je een soort van benchmark mode hebt doordat de game zelf grafisch identiek is op beide platformen.
Lees nu een hoop gedoe met “argumenten” als, photomode was toch niet boeiend. Maar dat is volgens mij ook niet de essentie van dat filmpje.
Maarja, zat gisteren met een vriend BFV te spelen en verbaas me er over hoe goed dat spel er uitziet in mijn beleving. Ik zou niet weten wat er moet veranderen wil het echt een volgende grafische stap zijn waar ik (tijdens het actief spelen en dus niet stilstaan en rondkijken) van denk... Wow.. dit is echt de volgende stap.
Dat je in je vizier de vijand achter je aan kan zien komen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik zit nooit in voertuigen haha. Ik ben geen @MRE-Inc !justifire schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:02:
[...]
Nou, ray tracing bijvoorbeeld.
Dat je in je vizier de vijand achter je aan kan zien komen
Eigenlijk zouden ze de framerate moeten unlocken in RT mode. Benieuwd hoe dichtbij we dan bij 60fps komen.
Dat is dus precies wat ze hebben laten zien in de video van DigitalFoundry. In de foto mode met de fidelity mode (met RT aan) is de framerate unlocked. Daarin kun je dus een exacte vergelijking maken tussen dezelfde scenes op de Series X en de PS5 en daaruit blijkt dat de Series X beter performt en regelmatig in de buurt van de 60fps komt.devilsnight schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:29:
Eigenlijk zouden ze de framerate moeten unlocken in RT mode. Benieuwd hoe dichtbij we dan bij 60fps komen.
In de gameplay vergelijking die DigitalFoundy heeft gemaakt, zie je dat er nagenoeg geen performanceverschillen zijn, op wat matige optimalisaties op de Series X na. Dat komt dus ook voornamelijk omdat de performance mode wordt gecapt op 60fps en de fidelity mode op 30fps. De consoles trekken dat bijna in alle situaties prima en hebben dan ook nog wat headroom over, waardoor die vergelijking niet zo spannend is.
Moet Control nog steeds spelen. Op de een of andere manier is dat er nog niet van gekomen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Aaaaah, nice.Maxow schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:40:
[...]
Dat is dus precies wat ze hebben laten zien in de video van DigitalFoundry. In de foto mode met de fidelity mode (met RT aan) is de framerate unlocked. Daarin kun je dus een exacte vergelijking maken tussen dezelfde scenes op de Series X en de PS5 en daaruit blijkt dat de Series X beter performt en regelmatig in de buurt van de 60fps komt.
In de gameplay vergelijking die DigitalFoundy heeft gemaakt, zie je dat er nagenoeg geen performanceverschillen zijn, op wat matige optimalisaties op de Series X na. Dat komt dus ook voornamelijk omdat de performance mode wordt gecapt op 60fps en de fidelity mode op 30fps. De consoles trekken dat bijna in alle situaties prima en hebben dan ook nog wat headroom over, waardoor die vergelijking niet zo spannend is.
Ik had de video zelf nog niet gekeken inderdaad. Eigenlijk zouden ze gewoon een optie erin moeten gooien, maar wellicht is het dan niet 60fps constant.
Iets wat op PC al sinds mensenheugenis bestaat bedoel je ?devilsnight schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:24:
[...]
Aaaaah, nice.
Eigenlijk zouden ze gewoon een optie erin moeten gooien, maar wellicht is het dan niet 60fps constant.
Vsync on/off

Yes sir.justifire schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:37:
[...]
Iets wat op PC al sinds mensenheugenis bestaat bedoel je ?
Vsync on/off
Had je toevallig Spotify nog actief als app? Dat heeft ook invloed op overige geluiden namelijkdevilsnight schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:39:
Nee, ik denk zelf dat het de onverwachte stroomstoring was. Daardoor klapte de Xbox op de verkeerde manier uit. Anders zou ik het ook niet weten.Blaauw87 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:49:
[...]
Had je toevallig Spotify nog actief als app? Dat heeft ook invloed op overige geluiden namelijk
Met veel pijn en moeite The Falconeer op 1000GS gezet.
Wat een draak van een game, ver van weg blijven !
Kan ook echt niet begrijpen dat als je een spel uitbrengt dat gewoon nog niet klaar is, je dan nu al aan komt zetten met paid dlc...
Maar goed, afgerond, uninstal en nu lekker verder genieten van Control
Kan ook echt niet begrijpen dat als je een spel uitbrengt dat gewoon nog niet klaar is, je dan nu al aan komt zetten met paid dlc...
Wat viel er tegen, veel bugs?justifire schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:36:
Met veel pijn en moeite The Falconeer op 1000GS gezet.
Iemand toevallig ook een thrustmaster rx racing wheel al aangesloten op zn series X?
Hij herkent hem niet meer bij mij. Kan hem in het home scherm wel als controller gebruiken maar in Forza 7 bijv word hij niet goed herkend. Soms doet het stuur of flippers wel en buttons maar de pedalen niet.
Firmware update maar mee beginnen...
Hij herkent hem niet meer bij mij. Kan hem in het home scherm wel als controller gebruiken maar in Forza 7 bijv word hij niet goed herkend. Soms doet het stuur of flippers wel en buttons maar de pedalen niet.

[ Voor 15% gewijzigd door LosGieros op 06-02-2021 11:36 ]
Rapapa...
Te veel bugs en het spel is gewoon niet af.
Dogfights staan gelijk aan continue buiten het scherm om je heen cirkelen.
Vliegen gaat traag.
Ammo raakt snel op en moet je weer helemaal opladen in een donderwolk, wat resulteert in een reset van het gevecht / respawn van enemies.
Ammo indicator zit op de rug van je vogel, leuk concept maar totaal onoverzichtelijk.
Het vliegen zelf, en dan vooral de races, wie verzint dit, met een olifant door de porseleinkast en dan een vogel die bij elk dingetje rondtolt om zijn as, succes om binnen de tijd te finishen.
Het richten, of liever gezegd het gebrek er aan.
Het random ge-oneshot worden door iets dat zich wederom buiten het gezichtsveld bevind.
Het kopen van vogels, leuk maar je koopt een vogel, ben je je geld kwijt, maar bouwt geen collectie op, dus wil je wissellen ? Hoppa weer 8000 coins down the drain.
De kaart, tsjaa het is een kaart, that’s it.
Minimap, handig, als die met je mee zou draaien....
Story, je bent drukker met zoeken naar de story dan dat je daadwerkelijk met de story bezig bent.
Campaigns, oke leuk, je kan kiezen uit vijf campaigns, wanneer en waarom, joost mag het weten. Dat de map hetzelfde blijft maar bepaalde dingen campaign gerelateerd zijn (mag je zelf achterkomen) maakt het er ook niet duidelijker op.
Missies, veelal dezelfde en ook missies waar je juist andere dingen moet doen dan de missie aangeeft, volg je de aanwijzingen, mag je van vooraf aan beginnen....
Dan het ontdekken van settlements... tien, twintig keer rondvliegen voor hij een settlement herkent en unlocked op de kaart.
Had ik al gezegd dat dogfights enkel maar van links naar rechts gaan, zonder enige vorm van jagen ?
En dan de kers op de taart, een nieuwe skin voor je vogel, een soort qol-update. Iets om de pijn te verzachten terwijl je wacht op de update die alles beter gaat maken, maar dan wel tegen betaling

En waarom heb je het spel ook alweer helemaal uitgespeeld?
XBox Series X: BloodyB2121
Wilde vandaag eens via de series x een film (blu-ray) kijken. Welke film ik er ook in stop, na het hoofdmenu, wanneer de film daadwerkelijk start, begint elke film gigantische te stotteren. Heb alles al naar fabrieksinstellingen gezet, helaas geen oplossing..
Zou de drive stuk zijn?
Zou de drive stuk zijn?
@justifire het spel is erg slecht maar toch speel je hem volledig uit. Dat kan ik niet helemaal plaatsen, spelletjes speel je toch voor je plezier. Of heb je echt de drang om iets helemaal uit te spelen ongeacht of je het leuk vindt? Niet dat het slecht is maar snap niet helemaal dat je iets geforceerd gaat spelen als je het niet leuk vind (tenminste zo komt het nu op mij over).
Ik heb 2 games op 100% staan en dat is Fallout 3 en BF:BC2. En dat was omdat ik beide games echt super goed vond en daardoor hem volledig uitgespeeld. De rest komt niet in de buurt van de 100%, als ik het spel uitgespeeld heb (story) ga ik door naar de volgende.
Ik heb 2 games op 100% staan en dat is Fallout 3 en BF:BC2. En dat was omdat ik beide games echt super goed vond en daardoor hem volledig uitgespeeld. De rest komt niet in de buurt van de 100%, als ik het spel uitgespeeld heb (story) ga ik door naar de volgende.
PS/XBL: Nogne
OCDd.bakker84 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:26:
En waarom heb je het spel ook alweer helemaal uitgespeeld?
Ach, op release was het wel aardig.Nogne schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:33:
@justifire het spel is erg slecht maar toch speel je hem volledig uit. Dat kan ik niet helemaal plaatsen, spelletjes speel je toch voor je plezier. Of heb je echt de drang om iets helemaal uit te spelen ongeacht of je het leuk vindt? Niet dat het slecht is maar snap niet helemaal dat je iets geforceerd gaat spelen als je het niet leuk vind (tenminste zo komt het nu op mij over).
Had zoiets van ik speel hem wel uit na wat patches, dat heb ik nu dus ook gedaan.
Maar de laatste 40% was inderdaad meer ergernis dan plezier.
Maar ja, wilde er toch nog even mijn 40 euro uit proberen te halen

Dat verklaart het wel een beetje dan, ik dacht dat je hem vanuit Gamepass aan het spelen was. Maar als je de game hebt gekocht snap ik wel dat je dan even wat meer energie er in steekt.justifire schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:39:
[...]
Ach, op release was het wel aardig.
Had zoiets van ik speel hem wel uit na wat patches, dat heb ik nu dus ook gedaan.
PS/XBL: Nogne
Hier blijf ik me dus afvragen of strategie van MS nu gaat werken. Je bent echt dief van je eigen geld als je nog games koopt. Dat geldt in meer of mindere mate ook voor Sony (daar krijg je ook meer en meer games gratis) maar bij MS hoef je niet eens meer first party te kopen. Zou die 100€ abo dan echt opwegen tegen verkoop van first party games van rond de 60€?justifire schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:39:
[...]
Ach, op release was het wel aardig.
Denk dat je dit echt groter moet bekijken.giantgiantus schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:50:
[...]
Hier blijf ik me dus afvragen of strategie van MS nu gaat werken. Je bent echt dief van je eigen geld als je nog games koopt. Dat geldt in meer of mindere mate ook voor Sony (daar krijg je ook meer en meer games gratis) maar bij MS hoef je niet eens meer first party te kopen. Zou die 100€ abo dan echt opwegen tegen verkoop van first party games van rond de 60€?
Netflix maakt zelf ook meerdere series per jaar, zou een blu-ray box meer opbrengen denk je ?
Bij de een pak je wat, bij de ander geef je wat, maar je hebt wel een continue geldstroom binnen het bedrijf.
[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 06-02-2021 15:27 ]
Verwijderd
Mensen kijken hier vreemd naar, het is niet, of, maar het is in veel gevallen, en. Als je inderdaad gamepass neemt en that's it dan is dat heel goedkoop, maar dat doet men niet want er is altijd wel die nieuwe game die er niet in zit die ze willen hebben of DLC etc.giantgiantus schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:50:
[...]
Hier blijf ik me dus afvragen of strategie van MS nu gaat werken. Je bent echt dief van je eigen geld als je nog games koopt. Dat geldt in meer of mindere mate ook voor Sony (daar krijg je ook meer en meer games gratis) maar bij MS hoef je niet eens meer first party te kopen. Zou die 100€ abo dan echt opwegen tegen verkoop van first party games van rond de 60€?
Ik vermoed dat er uiteindelijk meer uitgegeven/verdiend gaat worden dan vóór "diensten" zoals gamepass.
En de klant is nog extra tevreden ook omdat die het gevoel heeft veel goedkoper uit te zijn op jaarbasis.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2021 15:33 ]
Net even gekeken, maar bij mij treedt het in ieder geval niet op. Kun je een hoofdstuk of 2 skippen en heb je het dan ook nog?brtkpr schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:33:
Wilde vandaag eens via de series x een film (blu-ray) kijken. Welke film ik er ook in stop, na het hoofdmenu, wanneer de film daadwerkelijk start, begint elke film gigantische te stotteren. Heb alles al naar fabrieksinstellingen gezet, helaas geen oplossing..
Zou de drive stuk zijn?
Ja dan blijft het probleem ook. Snap er niets van. De film start maar Hapert elke seconde. Geluid tikt af en toe. Raar ...SunnieNL schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:37:
[...]
Net even gekeken, maar bij mij treedt het in ieder geval niet op. Kun je een hoofdstuk of 2 skippen en heb je het dan ook nog?
TV HDMI poort kan de bandbreedte van de blu ray aan? 4K film met Dolby Atmos over een HDMI 2.0 kan net te krap zijn. Probeer eens een DVD? Als die stottert dan is er denk ik een grote kans dat je drive niet goed is. Zet eventueel ook game mode uit (Samsung) en VRR gerelateerde opties mocht je TV die ondersteunen.brtkpr schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:41:
[...]
Ja dan blijft het probleem ook. Snap er niets van. De film start maar Hapert elke seconde. Geluid tikt af en toe. Raar ...
De kabel is wel goed, die werkte voorheen altijd prima. Hij stottert ook bij blu-ray (fhd)Galvatron schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:13:
[...]
TV HDMI poort kan de bandbreedte van de blu ray aan? 4K film met Dolby Atmos over een HDMI 2.0 kan net te krap zijn. Probeer eens een DVD? Als die stottert dan is er denk ik een grote kans dat je drive niet goed is. Zet eventueel ook game mode uit (Samsung) en VRR gerelateerde opties mocht je TV die ondersteunen.
Misschien komt omdat output op Atmos staat en mijn nieuwe TV (oled935) dit niet ondersteund of zo.
Straks even testen en dan laat ik het weten.
Dank voor de support zover.
Edit:
//
Het bleek de settings te zijn: laat je receiver decoderen en output van Atmos naar Dolby Digital. Blijkbaar heeft mijn oled935 geen earc en de hogere geluidsformaten.
//
[ Voor 29% gewijzigd door brtkpr op 06-02-2021 16:48 ]
Ik denk dat het een kwestie is van (i) meer engagement, (ii) grotere schaal. Ik zet de Xbox door gamepass veel meer aan, waardoor ik meer geld aan andere games, headset etc uitgeef. Daarnaast zullen veel meer mensen een game bij gamepass spelen. Een developer verdient dan bijv 20 miljoen spelers maal 10 euro (fictief bedrag dat ze van Microsoft krijgen per speler) ipv 1 miljoen spelers maal 70 euro.Verwijderd schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:29:
[...]
Mensen kijken hier vreemd naar, het is niet, of, maar het is in veel gevallen, en. Als je inderdaad gamepass neemt en that's it dan is dat heel goedkoop, maar dat doet men niet want er is altijd wel die nieuwe game die er niet in zit die ze willen hebben of DLC etc.
Ik vermoed dat er uiteindelijk meer uitgegeven/verdiend gaat worden dan vóór "diensten" zoals gamepass.
En de klant is nog extra tevreden ook omdat die het gevoel heeft veel goedkoper uit te zijn op jaarbasis.
Microsoft heeft wel veel gamepass leden nodig om dit te laten werken en daar zijn ze nu mee bezig.
Vooral dat laatste is erg belangrijk. Daarom hoop ik ook echt op 1st party klappers de komende 2 jaar day and date in Gamepass. Met mediocre titels als The Falconer en The Medium ga je het niet redden.
Op zich logisch dat je het zo bekijkt als gamer op een forum als deze, maar er zijn nog steeds legers console eigenaren die niet verder komen dan de jaarlijkse FIFA en COD en als het mee zit Assassin’s Creed. En dat is heel wat meer dan 50% van de doelgroep.giantgiantus schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:50:
[...]
Als je die naar gamepas kan lokken heb je kans dat ze eens een andere game proberen. Zo heeft de ontwikkelaar ineens een veel groter bereik en er zijn al verschillende die hebben aangegeven dat de verkoop onverwachts hoog was na een periode hun game beschikbaar maken op gamepass en dergelijken.
Meer potentiële klanten die misschien je dlc dan wel microtransacties willen kopen. Nee dit werkt best. Zeker voor kleine ontwikkelaars met een klein bereik. 1 populaire game op gamepass en miljoenen mensen die hyped zijn voor je 2e game en die gelijk kopen.
De toekomst (en het heden eigenlijk ook al) zit gewoon in subscription based services. Gamepass past helemaal in dat beeld. Naast dat het heerlijk goedkoop gamen is biedt het ook echt veel meer engagement. Heb de afgelopen dagen lekker BFV gespeeld met een vriend van me. Die had het spel nog nooit gekocht en speelt nu lekker via gamepass. Zonder gamepass zat ik sneu in mijn eentje te spelen 
En er zijn al verhalen van developers (met name kleinere games) dat zodra de game in gamepass kwam, de normale sales van het spel toenam.
En er zijn al verhalen van developers (met name kleinere games) dat zodra de game in gamepass kwam, de normale sales van het spel toenam.
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-02-2021 17:44 ]
Het zal me zelfs niet verbazen als je zult zien dat een game die op Gamepass komt, ook ineens op de pc of Ps4/5 meer gaat verkopen. Het is voor een ontwikkelaar ook een mooi moment om weer even in de spotlight te komen.uchiha tijntje schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:36:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik hoop het niet. Ik vind een subscription erg leuk voor ernaast maar ik moet er niet aan denken dat je alleen nog maar games via subscription based services kunt spelen. Hopelijk blijft er voor gamers altijd de keuze tussen een subscription of het kopen van fysieke games.uchiha tijntje schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:36:
De toekomst (en het heden eigenlijk ook al) zit gewoon in subscription based services. Gamepass past helemaal in dat beeld.
[ Voor 41% gewijzigd door Timothy3000 op 06-02-2021 19:56 ]
Fysieke games zijn natuurlijk op sterven na dood. Kijk gewoon wat er gebeurd is met films en muziek.Timothy3000 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:45:
[...]
Ik hoop het niet. Ik vind een subscription erg leuk voor ernaast maar ik moet er niet aan denken dat je alleen nog maar games via subscription based services kunt spelen. Hopelijk blijft er voor gamers altijd de keuze tussen een subscription of het kopen van fysieke games.
Films en muziek kun je ook nog steeds in fysieke vorm kopen.... ik zie dat bij games ook niet snel veranderen.
[ Voor 34% gewijzigd door Timothy3000 op 06-02-2021 20:00 ]
Dat zal vast wel blijven. Echter de focus zal echt wel anders komen te liggen. Ik had in mijn jeugd iets van een dvd collectie van 300 of 400 dvd’s ofzo. Achteraf gezien echt zo ontzettende zonde en ik sta dan ook compleet achter een subscription based toekomst. Ik vind persoonlijk dat er teveel waarde wordt gehecht aan het “bezitten” van games.Timothy3000 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:45:
[...]
Ik hoop het niet. Ik vind een subscription erg leuk voor ernaast maar ik moet er niet aan denken dat je alleen nog maar games via subscription based services kunt spelen. Hopelijk blijft er voor gamers altijd de keuze tussen een subscription of het kopen van fysieke games.
Helemaal eens. Ik wil stap verder gaan. Ik vind bezit van spulletjes vaak zonde. Uiteindelijk wil ik een bepaalde ervaring. Bezit is daar voor niet nodig.uchiha tijntje schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:25:
[...]
Dat zal vast wel blijven. Echter de focus zal echt wel anders komen te liggen. Ik had in mijn jeugd iets van een dvd collectie van 300 of 400 dvd’s ofzo. Achteraf gezien echt zo ontzettende zonde en ik sta dan ook compleet achter een subscription based toekomst. Ik vind persoonlijk dat er teveel waarde wordt gehecht aan het “bezitten” van games.
Zag bij de cijfers van Sony dat ze al flink meer digitaal verkopen tov fysieke media. Om over de inkomsten van IAP en DLC nog maar te zwijgen. Zal bij Xbox niet anders zijn. Ben zelf ook van de oude school, maar verandering hoeft niet slecht te zijn.
mits ze geen verschrikkelijke prijzen vragen voor xbox/ps5 spellen (€80!) en je spel-key mag doorverkopen van games die je vanaf een bepaald bedrag heb gekocht zoals €40+ (details moeten ze maar bedenken), verandering hoeft niet slecht te zijn inderdaad. maar voor de rest vind ik het afzetterij,Wom schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:36:
Zag bij de cijfers van Sony dat ze al flink meer digitaal verkopen tov fysieke media. Om over de inkomsten van IAP en DLC nog maar te zwijgen. Zal bij Xbox niet anders zijn. Ben zelf ook van de oude school, maar verandering hoeft niet slecht te zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 07-02-2021 10:31 ]
Het gaat niet enkel en alleen om het bezitten van games.
Als we straks alleen nog maar subscription based services en digitale games zouden hebben dan is het dus niet meer mogelijk om games te verkopen, games aan elkaar uit te lenen, games uit de budgetbak of van Marktplaats te vissen, gaat de boel net als bij films en series streaming diensten versplinteren en ben je straks afhankelijk van meerdere services om alle games die je wilt spelen te kunnen spelen en ben je altijd afhankelijk van het digitale aanbod dat de diensten aanbieden.... om het maar niet te hebben over landen en gebieden waar je amper goed internet hebt en die dus dan amper meer kunnen gamen.
Wat mij betreft mogen fysieke games altijd blijven bestaan. Meerdere opties is altijd beter dan 1. :-)
Als we straks alleen nog maar subscription based services en digitale games zouden hebben dan is het dus niet meer mogelijk om games te verkopen, games aan elkaar uit te lenen, games uit de budgetbak of van Marktplaats te vissen, gaat de boel net als bij films en series streaming diensten versplinteren en ben je straks afhankelijk van meerdere services om alle games die je wilt spelen te kunnen spelen en ben je altijd afhankelijk van het digitale aanbod dat de diensten aanbieden.... om het maar niet te hebben over landen en gebieden waar je amper goed internet hebt en die dus dan amper meer kunnen gamen.
Wat mij betreft mogen fysieke games altijd blijven bestaan. Meerdere opties is altijd beter dan 1. :-)
[ Voor 33% gewijzigd door Timothy3000 op 07-02-2021 10:28 ]
Ik blijf quick resume maar hit or miss vinden hoor.
Paar dagen geleden werkte het prima met Indiana Jones en nu totaal niet meer.
Deze generatie blijven fysieke games gewoon bestaan. Dus de komende 7 jaar heb je er geen last van.Timothy3000 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:23:
Het gaat niet enkel en alleen om het bezitten van games.
Maar kijk eens naar de pc markt. Daar is Steam al jaren het standaard model. En dat werkt uitstekend en heeft er volgens mij toe geleidt dat pc gaming nog goedkoper is geworden dan pak ‘m beet 10 tot 15 jaar terug.
Ik hoop echt dat je ernaast zit. Anders zal deze gen voor mij de laatste gen zijn waarin ik een console koop. 1 groot systeem als Steam voor de consoles en volledig afhankelijk zijn van één of een aantal grote digitale bibliotheken of services is iets waar ik echt niet aan moet denken.uchiha tijntje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:08:
[...]
Deze generatie blijven fysieke games gewoon bestaan. Dus de komende 7 jaar heb je er geen last van.En daarna zal het echt (wat nu ook al is) voornamelijk digitaal gaan in combinatie met subscription services.
Maar kijk eens naar de pc markt. Daar is Steam al jaren het standaard model. En dat werkt uitstekend en heeft er volgens mij toe geleidt dat pc gaming nog goedkoper is geworden dan pak ‘m beet 10 tot 15 jaar terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 07-02-2021 12:42 ]
Over 5 jaar denk je (of iig de meesten die vergelijkbare gedachtes hebben) er waarschijnlijk anders over. Is afgelopen jaren continu gebleken met films, muziek, tv en nu zelfs ook boeken.Timothy3000 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:41:
[...]
Ik hoop echt dat je ernaast zit. Anders zal deze gen voor mij de laatste gen zijn waarin ik een console koop. 1 groot systeem als Steam voor de consoles en volledig afhankelijk zijn van één of een aantal grote digitale bibliotheken of services is iets waar ik echt niet aan moet denken.
Blu-rays, dvd's, cd's, vinyl, tijdschriften, boxsets en fysieke boeken worden ook nog steeds goed verkocht.
Ik zie niet in waarom dat met videogames anders zal zijn.
Zolang ze worden uitgebracht blijf ik ze iig kopen. En ik denk velen met mij.
Sorry is echt een fractie van de omzet. Dus velen is een heel betrekkelijk woord in dezen. Verder prima natuurlijk dat het blijft bestaan. Hoop alleen wel dat ook MS de kant op gaat van Sony. Gewoon een xsx zonder de jaren 90 gleuf. Graag wel pas als er ook voldoende goede kwaliteit streaming is (4K HDR met hoge bitrate). Maar dat komt vast snel.Timothy3000 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:09:
Blu-rays, dvd's, cd's, vinyl, tijdschriften, boxsets en fysieke boeken worden ook nog steeds goed verkocht.
Heb je wat meer informatie of wat linkjes waarin blijkt dat digitaal veel beter verkoopt dan fysiek als het om boeken en videogames aankomt? Want kan me dat echt niet voorstellen.
Waarom digitaal meer betalen als er goedkopere opties zijn als je het fysiek kan kopen?
Waarom digitaal meer betalen als er goedkopere opties zijn als je het fysiek kan kopen?
[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 07-02-2021 13:20 ]
https://www.gamesindustry...m-as-new-generation-loomsTimothy3000 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:19:
Heb je wat meer informatie of wat linkjes waarin blijkt dat digitaal veel beter verkoopt dan fysiek als het om boeken en videogames aankomt? Want kan me dat echt niet voorstellen.
Vast betere bronnen hoor, maar die kan je zelf ook wel even googlen.
Wat mij betreft blijft die gleuf er gewoon in, zodat ik ook nog oude disks kan blijven gebruiken.giantgiantus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Sorry is echt een fractie van de omzet. Dus velen is een heel betrekkelijk woord in dezen. Verder prima natuurlijk dat het lijdt bestaan. Hoop alleen wel dat ook MS de kant op gaat van Sony. Gewoon een xsx zonder de jaren 90 gleuf. Graag wel pas als er ook voldoende goede kwaliteit streaming is (4K HDR met hoge bitrate). Maar dat komt vast snel.
Ondanks dat ik digitaal heel fijn vindt, heb ik liever een drive erin zitten zodat ik iig de optie heb om disks te gebruiken.
Interessant. Lijkt dus inderdaad zo te zijn dat meer mensen digitaal kopen. Kan natuurlijk ook zijn dat door covid meer mensen geneigd waren een game digitaal te kopen omdat winkels dicht waren.giantgiantus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:24:
[...]
https://www.gamesindustry...m-as-new-generation-looms
Vast betere bronnen hoor, maar die kan je zelf ook wel even googlen.
Fysieke boeken worden overigens daarentegen nog steeds vele malen beter verkocht dan ebooks.According to Polygon, the growing trend of digital game sales has outnumbered physical sales for the first time with the help of the COVID-19 pandemic. The publication’s numbers were provided by senior analyst for the Niko Partners research firm Daniel Ahmad, who told Polygon the growing trend in digital sales, even before COVID-19, was the reason why Microsoft “has had the confidence to launch a digital version of its Xbox One S console (in 2018) and why Sony will have a digital-only version of its PlayStation 5 console at launch.” Over 50 percent of sales are now digital, with EA, Take-Two, and Sony all reporting more than half of their sales were digital in 2020, according to Ahmad. The implication is that the launch of the PlayStation 5 and Xbox Series X will mark the first console generation where digital game sales are the standard, not the supplement.
Ik hoop gewoon dat én én blijft bestaan. Keuze is nooit verkeerd.
[ Voor 49% gewijzigd door Timothy3000 op 07-02-2021 13:30 ]
Bij Sony al sinds 2019 (dus voor COVID). Denk dat bij MS het aandeel digital door gamepass nog veel groter is eigenlijk.Timothy3000 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:28:
[...]
Interessant. Lijkt dus inderdaad zo te zijn dat meer mensen digitaal kopen. Kan natuurlijk ook zijn dat door covid meer mensen geneigd waren een game digitaal te kopen omdat winkels dicht waren.
Ik hoop gewoon dat én én blijft bestaan. Keuze is nooit verkeerd.
Ten aanzien van keus ben ik het met je eens. Daarom zou het goed zijn als MS ook een xsx zonder drive uitbrengt.
@Timothy3000 een fysiek boek heeft dan ook nogal wat voordelen. Bij lang lezen is het rustiger voor je ogen, zelfs vergeleken met een ereader. Je kan er makkelijker aantekeningen in maken dan met de meeste ereaders. En hij kan makkelijker op en wc gelegd worden 
Maar een disc? Met de content verandert niet zoveel. Je zal vaak tohh nog online moeten voor patches omdat de gold Master vol met bugs zit enz.
Maar een disc? Met de content verandert niet zoveel. Je zal vaak tohh nog online moeten voor patches omdat de gold Master vol met bugs zit enz.
[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 07-02-2021 16:23 ]
Ben blij dat @justifire mij BFV aanraadde om mijn headset te proberen. Speel al een week niets anders meer. Blijft een toffe MP. Helaas blijft het wel zo dat mensen hun KD ratio blijkbaar interessanter vinden dan winnen. Wordt een punt overgenomen in breakthrough. Zitten ze alledrie vanuit onze eigen spawn te campen. Heel irritant
Hij is al af en toe genoemd, maar Unravel Two is wel echt top. Zou je hem kopen voor 30 euro als je er niet van wist? Denk het niet, maar met Gamepads gedownload en de kinderen vinden het top. Ook mooi gemaakt.
Gisteren een Series S besteld bij bol.com, voor naast de PS5!
Zou eigenlijk vandaag binnen komen, maar toen kwam er sneeuw.. Nu hyped voor morgen!
Enjoy! Al een idee welk spel je gaat spelen?kaanmijo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:52:
Gisteren een Series S besteld bij bol.com, voor naast de PS5!Zou eigenlijk vandaag binnen komen, maar toen kwam er sneeuw.. Nu hyped voor morgen!
Naast dat het een leuke platformer is voor veel leeftijden, zijn de time trials echt enorm uitdagendPWM schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:59:
Hij is al af en toe genoemd, maar Unravel Two is wel echt top. Zou je hem kopen voor 30 euro als je er niet van wist? Denk het niet, maar met Gamepads gedownload en de kinderen vinden het top. Ook mooi gemaakt.
Thanks! Ik heb een hele lijst met gamepass games die ik nog graag wil spelenBlaauw87 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:12:
[...]
Enjoy! Al een idee welk spel je gaat spelen?
ik krijg alleen een lichtgrijze scherm als ik mijn X start. dus verder geen menu, heeft iemand ervaringen mee? hoe los ik dit op?
update: nadat ik de stekker eruit heb gehaald, werkt het weer. ik had voor het eerst de console 2 dagen lang in energiemode laten staan vanwege downloads, ging waarschijnlijk daar iets verkeerd.
update: nadat ik de stekker eruit heb gehaald, werkt het weer. ik had voor het eerst de console 2 dagen lang in energiemode laten staan vanwege downloads, ging waarschijnlijk daar iets verkeerd.
[ Voor 60% gewijzigd door Farabi op 07-02-2021 23:01 ]
Ik heb sinds de release de serie s, perfect in gebruik! Snel stil en grafisch doet die niks onder!
De beschikbare aantal gb is beperkt maar goed mee rond te komen.
De beschikbare aantal gb is beperkt maar goed mee rond te komen.
Update kan wonderen doen, en staat in hij de juiste setting? Brandt het lampje rood of groen? (Rood is pedalen normaal, groen inverted, als ik het goed heb)LosGieros schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:35:
Iemand toevallig ook een thrustmaster rx racing wheel al aangesloten op zn series X?
TX bedoel je, toch?
Heb zomaar het idee dat je zeker niet de laatste gaat zijn die een dergelijke combinatie thuis heeft staan. Juist icm. Gamepass heb je serieus wat content tot je beschikking op die manier. En van wat ik tot nu toe begrepen heb, moeten er weinig consessies gedaan worden tov de XSX (op resolutie na), dus kan er eigenlijk weinig nadelen rond bedenken.kaanmijo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:05:
[...]
Thanks! Ik heb een hele lijst met gamepass games die ik nog graag wil spelenDaarvoor is die S echt een perfect apparaat
Same.devilsnight schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:02:
Ik blijf quick resume maar hit or miss vinden hoor.
Dacht 1,5 week geleden laat ik The Witcher weer eens gaan spelen.
Het spel opgestart maar er kwam wat tussen, een dag of 5 - 6 later starte het spel op met Quick resume.
Gisteren heel even de console uitgezet toen ik wat biertjes ging halen, was binnen 30 minuten weer "live". Geen Quick Resume

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Coldbullet schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:58:
Ik heb sinds de release de serie s, perfect in gebruik! Snel stil en grafisch doet die niks onder!
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/tNd8yoKjH8eKG0Yry20VnkaD.gif?f=user_large)
[ Voor 69% gewijzigd door Farabi op 08-02-2021 10:21 ]
Hahaha Ja dacht hetzelfde. Natuurlijk is die grafisch stukken minder😂
Ik snap hem wel. Games op de X zijn mooier maar op de S zien ze er alsnog meer dan prima uit.
dat is iets anders dan: ''grafisch doet die niks onder''Timothy3000 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:12:
Games op de X zijn mooier maar op de S zien ze er alsnog meer dan prima uit.
Hij heeft niet helemaal ongelijk. Bij The Medium bleek de game er op de S en X er vrijwel identiek uit te zien in de vergelijkingsvideo's.
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 08-02-2021 11:25 ]
dat soort spellen ''pushen'' het systeem niet. waarschijnlijk zou die op de xbox one ook bijna hetzelfde uitzien.Timothy3000 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:25:
Hij heeft niet helemaal ongelijk. Bij The Medium bleek de game er op de S en X er vrijwel identiek uit te zien in de vergelijkingsvideo's.
The Medium pusht het systeem aardig. Helemaal met die twee werelden die tegelijk draaien. De game is niet voor niets niet uitgekomen op de gewone Xbox One.Farabi schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:47:
[...]
dat soort spellen ''pushen'' het systeem niet. waarschijnlijk zou die op de xbox one ook bijna hetzelfde uitzien.
denk je? het zijn telkens enorme lineaire ruimtes. De fps vliegt je niet om de oren ofzo. dat het spel niet op de one is uitgebracht heeft eerder te maken om de focus te leggen op 1 systeem (X/S) vermoed ik.Timothy3000 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:09:
[...]
The Medium pusht het systeem aardig. Helemaal met die twee werelden die tegelijk draaien. De game is niet voor niets niet uitgekomen op de gewone Xbox One.
Die twee werelden klinkt heel spannend, maar het is echt niet veel meer dan bijv. bij een fatsoenlijke spiegel of portal moet worden gedaan in een spel. Een extra camera met een andere view die moet worden gerenderd. Dat wordt echt al jaren gedaan.
Enige wat je nog zou kunnen zeggen is dat er een compleet andere set aan textures moet worden ingeladen, maar ook dat valt volgens mij wel mee bij The Medium.
Ben het denk ik eens met @Farabi dat het meer een focus ding is. Al wil ik daar marketing ook bijgooien, want dat doen ze wel goed
Enige wat je nog zou kunnen zeggen is dat er een compleet andere set aan textures moet worden ingeladen, maar ook dat valt volgens mij wel mee bij The Medium.
Ben het denk ik eens met @Farabi dat het meer een focus ding is. Al wil ik daar marketing ook bijgooien, want dat doen ze wel goed
Snap niet dat deze game als voorbeeld voor iets mag dienen. Van het weekend geprobeerd en wow wat een tijdverspilling (voor mij).Timothy3000 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:09:
[...]
The Medium pusht het systeem aardig. Helemaal met die twee werelden die tegelijk draaien. De game is niet voor niets niet uitgekomen op de gewone Xbox One.
Graphics medium met sommige textures (zeker in de achtergrond) ronduit slecht. Echt geen uitdaging in de puzzels en zo lineair als een game uit de jaren 90. Nee zelfs “gratis” niet de moeite waard.
Echt een one trick pony die verder maar weinig met het concept doet. Ook verbaast dat dit al hoge cijfers krijgt. Alleen door iets anders te doen?
Kan best zijn dat het zwaar is voor een systeem, maar dat ligt ook helemaal aan hoe ze het geprogrammeerd hebben. Het is niet alsof je 2 compleet verschillende werelden ziet.
Digital Foundry schreef er dit over:Caelorum schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:36:
Die twee werelden klinkt heel spannend, maar het is echt niet veel meer dan bijv. bij een fatsoenlijke spiegel of portal moet worden gedaan in een spel. Een extra camera met een andere view die moet worden gerenderd. Dat wordt echt al jaren gedaan.
https://www.eurogamer.net...-first-next-gen-only-game
While there are commonalities in the two game worlds, we are looking at two distinct locations rendered simultaneously, with unique sets of assets per view also increasing the demands on the hardware in terms of streaming, GPU compute and CPU load. For example, rendering components like depth of field, ambient occlusion and motion blur are calculated twice, increasing the cost. On top of that, DXR-accelerated ray tracing is featured on the Xbox Series X and PC versions and the BVH acceleration structure that's a fundamental requirement for this technology must be maintained for both viewports, taxing both CPU and VRAM (which may explain why RT is missing on Xbox Series S).
The Medium is available on both Xbox Series X and Series S as well as PC, meaning that this is the first title we've played that cannot run on prior generation Xbox One hardware - and that makes sense, factoring in the unique presentation.
Grappig dat men hier zo negatief is over The Medium. Gisteravond zelf de game uitgespeeld en ik vond hem fantastisch.
De grafische stijl moet je liggen, maar op veel momenten in de game had ik echt een 'wow' gevoel. Helemaal naar het einde toe. Voor mij zeker de eerste echte 'next-gen' titel. HDR ook erg overtuigend op een LG OLED.
Daarnaast vond ik het verhaal weer erg goed gedaan, hoewel de game praktisch een walking simulator is, werd ik er helemaal in gezogen.
Naast Observer Redux (ook van Blooper Team) één van m'n favoriete games van de afgelopen tijd.
De grafische stijl moet je liggen, maar op veel momenten in de game had ik echt een 'wow' gevoel. Helemaal naar het einde toe. Voor mij zeker de eerste echte 'next-gen' titel. HDR ook erg overtuigend op een LG OLED.
Daarnaast vond ik het verhaal weer erg goed gedaan, hoewel de game praktisch een walking simulator is, werd ik er helemaal in gezogen.
Naast Observer Redux (ook van Blooper Team) één van m'n favoriete games van de afgelopen tijd.
[ Voor 4% gewijzigd door dubbeldekkert op 08-02-2021 13:19 ]
Ik heb The Medium ook uitgespeeld. Prima om wat uurtjes mee door te komen, maar grafisch niet bepaald indrukwekkend, zelfs niet op de pc.
Inzake de discussie fysiek vs digitaal:
Digital downloads jumped 47% across Europe in 2020 | European Annual Report
Deels te verklaren door Corona en winkelsluitingen maar de trend zal hard doorzetten.
Digital downloads jumped 47% across Europe in 2020 | European Annual Report
Deels te verklaren door Corona en winkelsluitingen maar de trend zal hard doorzetten.
[ Voor 14% gewijzigd door sohus op 08-02-2021 12:54 ]
Ik heb vanochtend ook The Medium uitgespeeld en alle achievements gehaald. Voor mij ook een goede ervaring en goed verhaal. 👍🏼👍🏼dubbeldekkert schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:49:
Grappig dat men hier zo negatief is over The Medium. Gisteravond zelf de game uitgespeeld en ik vond hem fantastisch.
De grafische stijl moet je liggen, maar op veel momenten in de game had ik echt een 'wow' gevoel. Helemaal naar het einde toe. Voor mij zeker de eerste echte 'next-gen' titel. Helemaal op een LG OLED.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |