Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Het word nog erger, ik kan via de Xbox app mijn achievements niet eens zien dus:
  • Achievements bekijken via xbox.com.
  • Geuploade screenshots en filmpjes via de app.
  • Xbox store via xbox.com
Ik mis de tijd waar alles in 1 app zat :(
Dat de store niet langer beschikbaar is vanuit de app is echt wel een groot gemis.

Iets zegt mij dat dat gedaan is vanwege de regels die Apple/Google hanteren incombinatie met streamen. De store op de Xbox zelf wordt zelfs geblokkeerd als je lokaal streamt 8)7

offtopic:
Tevens kan je ook geen 360/OG games streamen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Caayn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:50:
[...]
Dat de store niet langer beschikbaar is vanuit de app is echt wel een groot gemis.

Iets zegt mij dat dat gedaan is vanwege de regels die Apple/Google hanteren incombinatie met streamen. De store op de Xbox zelf wordt zelfs geblokkeerd als je lokaal streamt 8)7

offtopic:
Tevens kan je ook geen 360/OG games streamen :'(
Had het niet te maken met dat Apple geld wilde zien van Microsoft als er een game in de iOS app werd gekocht? Zo niet, dan ben ik in de war met een andere app waar dat wel het geval was :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sohus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:49:
[...]

Kwestie van data driven aanpak van Microsoft (voorbeeld: slechts 5% mensen checked achievements in app), een lean manier van werken en bootstrappen van development.

Daarnaast... niks was af bij de lancering, gevolgen van Covid-19 en remote werken. Quick Resume had nog veel issues, sommige features waren nog niet geïmplementeerd en ook features zoals dat frame doubling van BC titels zijn nog altijd niet uitgebracht. Die app gaat dus nog wel meer oude features terugkrijgen.

Ik geloof dat we eind dit jaar bij Halo: Infinite lancering de echte "lancering" gaan krijgen van hoe de console en alles eromheen bedacht is. Bij Sony is het niet veel anders overigens.
Ik kan dit beamen, Sony heeft ook een nieuwe app geïntroduceerd bij de ps5. En dat is ook een drama, net zoals de store. Allemaal functies die verdwenen zijn. Allemaal gehaast om iets uit te brengen. Op de pc zitten in de store niet eens meer screenshots bij een game.

Bij de series x gebruik ik de app eigenlijk niet vaak. Bijna alles via de Xbox zelf. Maar ik mis daar inderdaad wel mijn achievements. Daarnaast mis ik ook de optie om games op afstand te installeren. Verwijderen zie ik wel, maar een game installeren kan ik niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Gisteren mijn eerste game crash gehad op de Series X in Control. Begon aan de Research Area en in het grote atrium was het midden in een groot gevecht ineens boem, terug naar dashboard. Ik draai hem in de Performance mode. Meer mensen hier problemen mee? Ik had trouwens al eerder een crash toen in in-game schakelde tussen de Performance en Quality mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
8)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb deze maand Tony Hawk 1+2 op 1000GS gezet, dan moet SkateBIRD natuurlijk ook gespeeld gaan worden! :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:01:
[...]

Ik heb deze maand Tony Hawk 1+2 op 1000GS gezet, dan moet SkateBIRD natuurlijk ook gespeeld gaan worden! :)
Wait what? 1000G?
Ik heb gewoon moeite met de levels :o :F

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Launch trailertje mag natuurlijk niet ontbreken, captured on Series X :)

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 04-02-2021 09:14 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
onbegrijpelijk dat de disc versie later komt (control)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caayn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:50:
[...]
Dit klopt inderdaad, soms word ik helemaal gek van die kleine regeltjes die het allemaal zo omslachtig en moeilijk maken >:) ! Het kan allemaal zo simpel zijn :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:13:
onbegrijpelijk dat de disc versie later komt (control)
Hoop niet dat dit de toekomst is voor games :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 10:46

Vagax

Hehe

G_Dragon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:29:
[...]

Hoop niet dat dit de toekomst is voor games :X
Nog even aankijken hoe alles gaat lopen deze generatie maar ik zou mij best kunnen voorstellen dat dit de laatste disc-generatie wordt. Tegen die tijd zijn we misschien ook weer 6-7 jaar later.

Vind het al absurd dat als ik een schijfje van Cyberpunk of Yakuza er in doet en dat het lijkt alsof hij alsnog de game opnieuw moet downloaden wegens patches en andere zaken, maar dat is eenmaal de industrie nu

[ Voor 22% gewijzigd door Vagax op 04-02-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
Vagax schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:35:
[...]

Nog even aankijken hoe alles gaat lopen deze generatie maar ik zou mij best kunnen voorstellen dat dit de laatste disc-generatie wordt. Tegen die tijd zijn we misschien ook weer 6-7 jaar later.

Vind het al absurd dat als ik een schijfje van Cyberpunk of Yakuza er in doet en dat het lijkt alsof hij alsnog de game opnieuw moet downloaden wegens patches en andere zaken, maar dat is eenmaal de industrie nu
Lijkt me wel toch. Die discs voelen zo ouderwets. Het zou wel goed zijn als er meerdere stores op die consoles zouden komen, al levert dit wel problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Gisteren stond ik op het punt een heerlijke kill te maken in Warzone en toen viel mijn controller in eens helemaal weg, echt op zo'n moment dat je het niet kon gebruiken... Hele team gefrustreerd dat ik niemand hielp, etc (hoorde het via de speakers ipv headset).

Moest inderdaad de hele console opnieuw opstarten (ook door de stroom ervan af te halen) en alles opnieuw pairen. Mijn 2e controller was nog gepaird met mijn telefoon dus dat ging ook niet zo gemakkelijk.

Ik maak het niet vaak mee, maar wel net 2x op een moment dat ik het echt niet kon gebruiken. Ik was even aan het lezen op https://news.xbox.com/en-...s-alpha-2102-210202-0000/ en zag dat je daar dus ook een probleem kunt melden, maar ik zie deze optie helemaal niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1EYTW5dqZ5pscgRpcgSpn_TulU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DofCvijjt4mYV4celxpXLZLM.jpg?f=user_large

Moet je dan lid zijn van insider program?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik hoop het persoonlijk van niet, want ik vind het juist fijn om alles als disc versie te hebben.
Aangezien de regels ook een stuk strenger zijn geworden op Xbox Live, zelfs voor het woord Noob kan je al een communication block krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:33
[...]

Kan me dat echt niet voorstellen en hoop ook echt dat discs nooit zullen verdwijnen. Met een disc heb je het product iig echt gekocht. Digitaal kunnen services de game altijd offline halen en dan ben je hem gewoon kwijt.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 04-02-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
JDL15 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:45:
Gisteren stond ik op het punt een heerlijke kill te maken in Warzone en toen viel mijn controller in eens helemaal weg, echt op zo'n moment dat je het niet kon gebruiken... Hele team gefrustreerd dat ik niemand hielp, etc (hoorde het via de speakers ipv headset).

Moest inderdaad de hele console opnieuw opstarten (ook door de stroom ervan af te halen) en alles opnieuw pairen. Mijn 2e controller was nog gepaird met mijn telefoon dus dat ging ook niet zo gemakkelijk.

Ik maak het niet vaak mee, maar wel net 2x op een moment dat ik het echt niet kon gebruiken. Ik was even aan het lezen op https://news.xbox.com/en-...s-alpha-2102-210202-0000/ en zag dat je daar dus ook een probleem kunt melden, maar ik zie deze optie helemaal niet?

[Afbeelding]

Moet je dan lid zijn van insider program?
Als ik de Home button ingedrukt hou om af te sluiten, kan ik kiezen uit afsluiten, opnieuw opstarten of een probleem melden. Via die laatste optie heb ik heb uitvallen van de controller gemeld.

Bij mij valt ie dagelijks ook nog wel een keer uit :-( . Het enige verschil met vorige week is dat nu vliegensvlug de accu erin en eruit halen volstaat om de verbinding weer te hervatten. Maar ik baal daar natuurlijk wel van. Heb het in al de generatie Xboxen ook nog nooit meegemaakt, en het valt me tegen dat er nog steeds geen fix voor is. Het haalt voor een flink deel mijn plezier ook weg.

Aangezien dit een behoorlijk wijdverspreid probleem is, sluit ik uit dat het specifiek een probleem is met mijn Xbox of controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Timothy3000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:03:
[...]

Kan me dat echt niet voorstellen en hoop ook echt dat discs nooit zullen verdwijnen. Met een disc heb je het product iig echt gekocht. Digitaal kunnen services de game altijd offline halen en dan ben je hem gewoon kwijt.
Dat is bij de disk versies toch ook ondertussen? Voordat ik een disc versie kan spelen moet ik eerst nog ik weet niet hoeveel shit downloaden. Ja, je zou nog zonder internet de eerste basisversie kunnen spelen, vol met bugs...

Bezit is sowieso een concept dat steeds minder belangrijk gaat worden. Ik hoef een spel niet percé te hebben. Ik betaal om het te spelen zo lang ik leuk vind, daarna heeft het zijn geld opgeleverd. Ik heb hier nog wel wat schijfjes, die gooi ik waarschijnlijk over een paar jaar weg als ik er achter ben gekomen dat ik er toch echt helemaal niks mee doe. Zelfde als mijn muziek CD's van vroeger.

[ Voor 25% gewijzigd door d.bakker84 op 04-02-2021 10:13 ]

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Maar je kunt met disc dan iig nog de basisversie spelen. Als Sony of Microsoft of Nintendo besluit een game niet meer beschikbaar te stellen dan ben je hem gewoon kwijt.

Daarnaast is het ook enorm jammer voor de verzamelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Timothy3000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:16:
Maar je kunt met disc dan iig nog de basisversie spelen. Als Sony of Microsoft of Nintendo besluit een game niet meer beschikbaar te stellen dan ben je hem gewoon kwijt.

Daarnaast is het ook enorm jammer voor de verzamelaars.
Niet als een console altijd online moet zijn binnen x termijn voor activation. Schijfjes bieden iets meer zekerheid maar zijn alles behalve veilig.

Sowieso als ik niet meer bij mijn content kan om welke reden dan ook gaan de zeilen uit van mijn piratenboot. Maak me dus weinig zorgen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Fair point.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:42
Timothy3000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:03:
[...]

Nog niet zo heel lang geleden hoopte ik ook dat fysieke games altijd zouden blijven bestaan. Ik besefte echter dat ik alleen waarde hecht aan fysiek Nintendo Switch spul. Ik weet echt niet waarom, maar ik vind het tof om de echte Nintendogames fysiek te hebben, sommige games heb ik zelfs nog in seal en ik heb diverse LimitedRun games en Super Rare Games voor de Switch. Ik koop kekke kleurtjes Joy Cons, nieuwe Pro Controllers met aparte kleurtjes en bij de 35ste verjaardag van vriend Mario koop ik ook even de Game&Watch (waar ik nooit op speel). Ik vind het mooi spul allemaal, maar het zal nostalgie zijn.

Ik heb sinds een kleine 1,5 maand ook een Series X en ik merk toch dat ik eigenlijk alleen maar digitaal koop. Ik heb alleen NBA 2K21 en MK 11 Ultimate fysiek, de rest is allemaal digitaal. Ik vind het heerlijk om alles digitaal te hebben, ik verwacht snelheid op mijn nieuwe console en dat krijg ik. Een disc verwisselen hoort er dan niet bij. Daarbij vind ik het installeren van een games middels een disc verschrikkelijk op de Series X. Wat een takkengeluid maakt de console dan zeg. Bij MK11 vooral was het een drama, het hele installatieproces was ruk, dingen die hij niet download, of half en ga zo maar door. Ik verwacht dat ik alleen fysieke games aanschaf als het een geweldige aanbieding is. Anders alleen maar digitaal voor mij graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
heb na een paar dagen mn xbox aangezet, zag een update voorbij komen. waar kan ik de patchnotes vinden op internet? heb ff snel gegoogled maar niet gezien. (vind het fijner op pc lezen dan op de xbox)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:54:
heb na een paar dagen mn xbox aangezet, zag een update voorbij komen. waar kan ik de patchnotes vinden op internet? heb ff snel gegoogled maar niet gezien. (vind het fijner op pc lezen dan op de xbox)
Hier kan je terecht voor de patch notes van reguliere systeem updates: https://support.xbox.com/...w-xbox-one-system-updates

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Farabi schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:54:
https://support.xbox.com/...w-xbox-one-system-updates

Daar kun je ze vinden.

Of je kijkt naar de link die @Caayn hierboven deelt. Dat is dezelfde namelijk. :+

Om mijn post dan nog enig nut mee te geven:

Iemand een voorstel hoe mijn oude console in te zetten? Er is hier een jeugdsoos/jeugdhonk waar ze nog met hele oude meuk werken. Wil mijn oude One S daaraan doneren (Ziekenhuis wilde hem niet 8)7 ). Maar gezien de kennis aanwezig bij de vrijwilligers daar moet het redelijk fool-proof. Kan ik een generiek account opzetten zonder betalingsgegevens, of dat blokkeren op een bepaalde manier? Ben daar eigenlijk niet zo in thuis.

[ Voor 38% gewijzigd door Wom op 04-02-2021 11:01 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is een prima prestatie. We zitten ook bijna op de 1000GS, denk nog een speelsessie of twee en we hebben genoeg XP voor de laatste achievement. Nooit verwacht dat te halen eigenlijk, want dat is best een grind. Maar Nu dat we op anderhalf uur alles uitspelen is er wat meer tijd voor al die extra opdrachten te doen. Dan gaat het best vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:03:
[...]

Dat is een prima prestatie. We zitten ook bijna op de 1000GS, denk nog een speelsessie of twee en we hebben genoeg XP voor de laatste achievement. Nooit verwacht dat te halen eigenlijk, want dat is best een grind. Maar Nu dat we op anderhalf uur alles uitspelen is er wat meer tijd voor al die extra opdrachten te doen. Dan gaat het best vlot.
Welk level ben je nu? :)

Weet je, nog misschien wel een tip. Eigenlijk heeft elk spel een soort van couch coop met de optie van Copilot.

In plaats van het doorgeven van een controller kun je gewoon copilot inschakelen. Erg makkelijk eigenlijk.

Copilot inschakelen:
-Verbind een tweede controller met de Xbox voor de copiloot. De copiloot kan zich aanmelden of niet, maar de achievements en de gamerscore gaan niet naar deze speler.
-Druk met behulp van de controller van de piloot op de Xbox-knop om de guide te openen. Selecteer vervolgens Profiel en systeem > Instellingen > Toegankelijkheid > Controller.
-Kies Copilot-instellingen en selecteer vervolgens Copilot inschakelen.
-Selecteer de controller van de copiloot.

[ Voor 42% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-02-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
93/94 dacht ik? Per sessie halen we wel zo'n 5-600XP binnen geloof ik? Niet echt op gelet hoor. Alleen gaat het door de avondklok wat minder snel, omdat we elkaar nu eigenlijk niet zien. Speel het altijd met vrienden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:15:
[...]

93/94 dacht ik? Per sessie halen we wel zo'n 5-600XP binnen geloof ik? Niet echt op gelet hoor. Alleen gaat het door de avondklok wat minder snel, omdat we elkaar nu eigenlijk niet zien. Speel het altijd met vrienden namelijk.
5/600 xp? Bedoel je 5-6.000 of 5/60.000? Want 5/600 XP heb je binnen 2 minuten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:17:
[...]

5/600 xp? Bedoel je 5-6.000 of 5/60.000? Want 5/600 XP heb je binnen 2 minuten :P
Sorry, met een sessie bedoel ik 2 minuten inderdaad. Anders zou het wel heel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Cyrax0508 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Daarbij vind ik het installeren van een games middels een disc verschrikkelijk op de Series X. Wat een takkengeluid maakt de console dan zeg. Bij MK11 vooral was het een drama, het hele installatieproces was ruk, dingen die hij niet download, of half en ga zo maar door.
Dit herken ik voor de volle 100% :X

Wat een f*cking drama was die installatie, met 2 cd's ook nog! Traag, handmatig items moeten selecteren (dat kon pas nadat de voorgaande items geïnstalleerd werden), 2 cd's erin moeten doen (waarbij de laatste cd er pas na 1 uur ofzo in kon en je nadat je de 2e cd erin had gedaan ook weer cd 1 erin moest zetten), skins/packs die hij niet installeerde en nog een hele waslijst hahaha. Dit was me dus ook bijgebleven.. Voor mij een reden om toch ook wat meer op digitaal in te zetten. Misschien dat ik Infinite nog koop op collector's edition, maar verder denk ik niet veel meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik dacht dat de Xbox Series X in tegenstelling tot de PS5 erg stil was bij de installatie? Of was dat alleen bij MK zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 04-02-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brushaway
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Timothy3000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:42:
Ik dacht dat de Xbox Series X in tegenstelling tot de PS5 erg stil was bij de installatie? Of was dat alleen bij MK zo.
Juist het enige moment dat ik ook maar iets hoor uit de xbox. Ik dacht zelfs even dat er iets mis was ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik herken enige vorm van geluid met een disc echt totaal niet op mijn XSX, ik denk dat je een defect hebt. Mijn XSX is echt compleet stil, hoogstens af en toe een zachte spin bij installatie. Mijn PS5 daarentegen... die stijgt op met een disc, ik heb pech daarmee want niet elke PS5 heeft dat zo erg. Overigens heb ik MK niet, maar het lijkt me sterk dat het alleen bij 1 game is

[ Voor 16% gewijzigd door Steven030 op 04-02-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Timothy3000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:42:
Dat is ie ook.
Ik moet iedere keer kijken of hij wel aanstaat.
Vandeweek COD geinstalleerd, de schijf hoorde ik nauwelijks.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:42
Steven030 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:44:
Ik herken enige vorm van geluid met een disc echt totaal niet op mijn XSX, ik denk dat je een defect hebt. Mijn XSX is echt compleet stil, hoogstens af en toe een zachte spin bij installatie. Mijn PS5 daarentegen... die stijgt op met een disc, ik heb pech daarmee want niet elke PS5 heeft dat zo erg. Overigens heb ik MK niet, maar het lijkt me sterk dat het alleen bij 1 game is
Ik hoor van veel meer mensen dat bij het installeren de Series X behoorlijk veel geluid maakt. Ook in mijn vriendenkring. Bij het spelen van een game vanaf een disk hoor ik ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Lijkt dus bij de Series X ook wel per console te verschillen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07

Phydomir

Dennis

Ik weet niets eens of de disc drive van mijn XSX überhaupt werkt. Dat wil ik eigenlijk ook wel zo houden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Phydomir schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:11:
Ik weet niets eens of de disc drive van mijn XSX überhaupt werkt. Dat wil ik eigenlijk ook wel zo houden.
dalijk heb je een kapotte disc drive :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:11:
Ik heb het getest met een cd en that's it :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Timothy3000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:03:
Lijkt dus bij de Series X ook wel per console te verschillen.
Maakt geloof ik ook nog uit of ie staat of ligt. Bij liggend maakt ie volgens mij over het algemeen minder herrie dan wanneer ie staat.

Zelf niet uitgetest, alleen gehoord en gelezen van verschillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
timmie271 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:38:
[...]

Maakt geloof ik ook nog uit of ie staat of ligt. Bij liggend maakt ie volgens mij over het algemeen minder herrie dan wanneer ie staat.

Zelf niet uitgetest, alleen gehoord en gelezen van verschillende mensen.
Jep, mijn XSX maakt staand een enorme herrie bij het installeren, liggend is het veel beter te doen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

BeefHazard schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Jep, mijn XSX maakt staand een enorme herrie bij het installeren, liggend is het veel beter te doen.
Kan je een filmpje maken? Ik ben wel benieuwd. Ik hoor de disk wel draaien als hij installeert, maar om nou te zeggen dat het een enorme herrie is... Is bij mij vergelijkbaar met het geluid van de fan van mijn laptop als hij het even warm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat de ene de console verticaal en de ander 'm horizontaal heeft liggen?

edit: ben niet helemaal wakker denk ik... werd al over gesproken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
[...]

Bijzonder, bij mij ook staand en als het lampje niet zou branden zou ik zweren dat hij uitstond. Wereld van verschil met mijn PS5, die wilde ik eerst terugsturen, totdat ik erachter kwam dat het normaal was. Sindsdien heb ik besloten nooit meer een disc in mijn PS5 te stoppen. Discs is mijn XSX echter geen enkel probleem

[ Voor 11% gewijzigd door Steven030 op 04-02-2021 13:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:50
[...]

Ook de Series X moet af en toe even liggen en uitrusten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Electronic Arts wil na overname Codemasters elk jaar een racegame op de markt brengen

Formule 1 games komen gelukkig al elk jaar uit.
Nu hopen dat ze zo goed blijven :)

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 04-02-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
d.bakker84 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Kan je een filmpje maken? Ik ben wel benieuwd. Ik hoor de disk wel draaien als hij installeert, maar om nou te zeggen dat het een enorme herrie is... Is bij mij vergelijkbaar met het geluid van de fan van mijn laptop als hij het even warm heeft.
Ja hoor, als jij mij een game stuurt om te installeren ;)

Heb op 't moment niks liggen en geen zin om de installatie van RDR2 helemaal opnieuw te doorlopen om een filmpje te maken :+
Steven030 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:57:
[...]

Bijzonder, bij mij ook staand en als het lampje niet zou branden zou ik zweren dat hij uitstond. Wereld van verschil met mijn PS5, die wilde ik eerst terugsturen, totdat ik erachter kwam dat het normaal was. Sindsdien heb ik besloten nooit meer een disc in mijn PS5 te stoppen. Discs is mijn XSX echter geen enkel probleem
Heb zelf het idee dat het pootje een beetje tegen de behuizing resoneert, dat en/of de disc drive zit gewoon niet strak genoeg vast. Liggend dus bijna geen probleem. En bovendien, ik heb maar één game op disc, dus het maakt me weinig uit...
ariekanari schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Ook de Series X moet af en toe even liggen en uitrusten.
En verdiend! Want poh, die verzet me toch een patij werk. Ik heb No Man's Sky helemaal opnieuw uitgevonden op de XSX. Zonder aarzeling hop ik nu gewoon rond sterrenstelsels want het laden is zo gedaan :9~

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:46
Goed? Zijn ze zo goed dan? :? Valt wel mee toch... Ik ken geen enkele serieuze racer op de PC/Xbox/PS die deze game als favoriete racegame noemt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:51
Ik hoop dat die F1-games een keer een flinke grafische update krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rossi46 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Goed? Zijn ze zo goed dan? :? Valt wel mee toch... Ik ken geen enkele serieuze racer op de PC/Xbox/PS die deze game als favoriete racegame noemt.
Ja ik vind keer op keer dat de games erg goed zijn en er genoeg te doen is naast career mode.
Vooral My team was een erg goede toevoeging en verder zit alles erin wat je als F1 fan durft te verwachten.
NotSoSteady schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:58:
Ik hoop dat die F1-games een keer een flinke grafische update krijgen.
Nog mooier? vind ze er al onwijs goed uit zien
Natuurlijk het kan altijd nog beter , vooral met de nieuwe consoles :P
Hoop dat ze My team gaan uitbreiden :o

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 04-02-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:59

Ulti23

Quality Time

justifire schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:12:
Launch trailertje mag natuurlijk niet ontbreken, captured on Series X :)
[YouTube: Control - Xbox Series X Launch Trailer]
Ben deze nu aan het spelen, maar de graphics mode met 30 fps speelt voor mijn gevoel niet fijn. Het is niet vloeiend, niet strak in tegenstelling tot de 60 fps performance mode. Die is erg smooth. Grafisch scheelt het wellicht wel iets, vooral de reflecties in ramen en schaduw, maar de gameplay met 60 fps maakt dat vollop goed. Heerlijke wazige game om door te spelen :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Ulti23 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:23:
[...]

Ben deze nu aan het spelen, maar de graphics mode met 30 fps speelt voor mijn gevoel niet fijn. Het is niet vloeiend, niet strak in tegenstelling tot de 60 fps performance mode. Die is erg smooth. Grafisch scheelt het wellicht wel iets, vooral de reflecties in ramen en schaduw, maar de gameplay met 60 fps maakt dat vollop goed. Heerlijke wazige game om door te spelen :)
Ja precies mijn ervaring.

Heb overigens inmiddels al 4 crashes gehad die me uit de game hebben gegooid. Bij geen enkele andere game tot nu problemen gehad. 1x bij switchen graphic mode, 1x bij X indrukken bij Control Point, 1x midden in een vuurgevecht en 1x na hervatten Quick Resume na een dag.

Andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
G_Dragon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:07:
[...]

Ja ik vind keer op keer dat de games erg goed zijn en er genoeg te doen is naast career mode.
Vooral My team was een erg goede toevoeging en verder zit alles erin wat je als F1 fan durft te verwachten.

[...]

Nog mooier? vind ze er al onwijs goed uit zien
Natuurlijk het kan altijd nog beter , vooral met de nieuwe consoles :P
Hoop dat ze My team gaan uitbreiden :o
Als je Assetto Corsa Competizione op een PC speelt dan valt F1 2020 enorm tegen qua visuals. Die game draait echter nog niet zo lekker op next-gen. Wacht op een update, is zelfde publisher als Control dus dat gaat waarschijnlijk een betaalde GOTY versie worden ofzo.

Dit jaar zal EA nog weinig met F1 kunnen doen gezien aankomende release in komende 2 maanden maar vanaf volgend jaar verwacht ik wel dat ze hun stempel gaan drukken. Ben benieuwd wat dit betekend. Als ze richting Fifa praktijken gaan ben ik snel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Rossi46 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Zijn er genoeg hoor. Zeker als je F1 leuk vind hebben ze het aardig goed benaderd qua pit stops, regels, dingen die je kan aanpassen etc. Niet voor niks ook populaire e-sport leagues met o.a. de keeper van Real Madrid en toch wel aantal bekende Sim racers die deelneemt.

Maar het is geen Kunos qua physics. Daarnaast zijn de tracks niet laser scanned, wat ik wel jammer vind en ook vind ik de banen selectie saai geworden na al die jaren. Zou het liefst toegang tot alle tracks uit eerdere games hebben en houden maar dan wel engine upgrades. Wellicht gaat EA dit wel doen. iRacing light zou ik niet zoveel moeite mee hebben zolang het maar geen maandelijkse sub is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wipe Out anyone ?
Xbox release 11 februari.

B)

[ Voor 26% gewijzigd door justifire op 04-02-2021 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Over games op 1000GS zetten.... Ik dacht vandaag Lego Batman op 1000GS te zetten.

11 jaar, 2 maanden en 15 dagen nadat ik de eerste achievement samen met MRE Inc Junior (destijds 6 jaar) in coop heb gehaald, dacht ik vandaag de laatste achievement met MRE Inc Junior v2 te halen (leeftijd 4,5 jaar) te halen.

Je moet dus 25 burgers redden in de game. Ongeveer 1 per level. Echter moet IK die burger redden en niet de coop persoon met wie je speelt. Ik speelde dus met mijn eigen account en mijn zoon met zijn eigen account, maar die krijgt dan geen achievements. Probleem is dus dat tijdens het spelen van de laatste levels, hij dus de burger heeft gered en dat dus mee telt voor je totale 25/25 burgers maar niet voor jou eigen achievement. Wie dat verzonnen heeft 8)7

Al met al, kan ik dus een paar levels op nieuw spelen. Echter hebben we de laatste levels in wellekeurige volgorde gespeeld en ik heb al helemaal niet bijgehouden wel levels dat zijn. Alleen weet ik dat het de levels zijn waarin je als schurk speelt en dus niet het eerste gedeelte met 15 levels als Batman en Robin.

Weer een uitdaging dus. Erg slecht voor zo'n klootviool als ik die dus niet tegen dit soort dingen kan :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop dat ze spoedig met een nieuwe engine komen voor hun racegames. Je merkt aan alles dat het een beetje op zijn laatste benen loopt. Tijd voor een echte nieuwe versie. Wat niet wegneemt dat ik met veel plezier F1 2020 speel, maar het wordt tijd voor beter en mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hoe zit het eigenlijk met Backwards Compatible games:

Ik zie Lego Batman 2 namelijk 2x:

1x via de oude xbox360 marketplace waar de game 9,99€ kost: https://marketplace.xbox....fe-1000-9115-d80257520817

1x via de huidige Xbox store waar de game 19,99€ kost: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Ik heb zelf ook nog de Xbox360 disc versie liggen. Wanneer ik die in de Series X druk, dan krijg ik uiteraard een update voor mijn kiezen zodat de digitale versie geinstalleerd wordt welke bij het spelen geverifieerd wordt aan de hand van de disc versie.

Omdat ik liever lui dan moe ben, wil ik best de digitale versie kopen voor 9,99€ via de oude XBox360 marketplace, maar gaat die dan werken of heeft Microsoft het zo bedacht dat wanneer je Xbox360 games digitaal op je Xbox One wil spelen, dat je dan de digitale versie uit de huidige Xbox store voor 10€ meer moet kopen ?

XBox 360 games die je met games with Gold kon downloaden, kwamen volgens mij ook nog gewoon uit de oude Marketplace aangezien je op de console altijd werd doorgestuurd naar de oude aankoop omgeving/store.

[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 04-02-2021 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eindelijk maar eens verder met the Medium... Licht gedimd, koptelefoon op... Maar pfff ik ben het wel met @uchiha tijntje eens, niet te lang achter elkaar!

Ik ben net
spoiler:
de spiegel in en weer uitgekomen, me weten te verstoppen voor dat kutbeest mijn adem inhoudend... En ik moet nu weer opnieuw een spiegel in...
en ik had echt zoiets van Nuh-uh! No way, not today! Screw that noise! :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:55:
Eindelijk maar eens verder met the Medium... Licht gedimd, koptelefoon op... Maar pfff ik ben het wel met @uchiha tijntje eens, niet te lang achter elkaar!

Ik ben net
spoiler:
de spiegel in en weer uitgekomen, me weten te verstoppen voor dat kutbeest mijn adem inhoudend... En ik moet nu weer opnieuw een spiegel in...
Sterkte !
Het wordt nog veel gekker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
Starbucks schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Er bestaat ook zoiets als een mobiele telefoon en mobiel internet.Tweakers kun je dus ook zonder een pc bezoeken. ;)
Sure thing. Maar inloggen doe ik bijna nergens op de telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Zien er beiden cool uit. Op Pacer zat ik al te wachten. Hopelijk X|S Optimized en snel in Game Pass.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 11:19
Finraziel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:55:

Ik ben net
spoiler:
Veel plezier met de rest dan O-)

spoiler:
He just wants to try you on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:27

Kalkie

NLMP

sohus schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:58:
[...]

Heb overigens inmiddels al 4 crashes gehad die me uit de game hebben gegooid. Bij geen enkele andere game tot nu problemen gehad. 1x bij switchen graphic mode, 1x bij X indrukken bij Control Point, 1x midden in een vuurgevecht en 1x na hervatten Quick Resume na een dag.

Gisteren ging het prima, vandaag ook 2x een crash. En als je dan al moe bent en denkt ''vroeger was ik toch een stuk beter en sneller'' niet supermotiverend ;). Verder wel een gave game, ik zoek me alleen af en toe rot.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:46
MRE-Inc schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:49:
Hoe zit het eigenlijk met Backwards Compatible games:

Ik zie Lego Batman 2 namelijk 2x:

1x via de oude xbox360 marketplace waar de game 9,99€ kost: https://marketplace.xbox....fe-1000-9115-d80257520817

1x via de huidige Xbox store waar de game 19,99€ kost: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Ik heb zelf ook nog de Xbox360 disc versie liggen. Wanneer ik die in de Series X druk, dan krijg ik uiteraard een update voor mijn kiezen zodat de digitale versie geinstalleerd wordt welke bij het spelen geverifieerd wordt aan de hand van de disc versie.

Omdat ik liever lui dan moe ben, wil ik best de digitale versie kopen voor 9,99€ via de oude XBox360 marketplace, maar gaat die dan werken of heeft Microsoft het zo bedacht dat wanneer je Xbox360 games digitaal op je Xbox One wil spelen, dat je dan de digitale versie uit de huidige Xbox store voor 10€ meer moet kopen ?

XBox 360 games die je met games with Gold kon downloaden, kwamen volgens mij ook nog gewoon uit de oude Marketplace aangezien je op de console altijd werd doorgestuurd naar de oude aankoop omgeving/store.
Xbox ziet deze twee games echt als afzonderlijke games. Komt nog uit de tijd dat het niet als één in elkaar doorlopend eco-systeem was. Dus koop je digitaal de X360 versie (en is die ook daadwerkelijke backwards compatible) dan zul je op je XSX de X360 versie voorgeschoteld krijgen. Let hierbij ook op met achievements: ik ga er vanuit dat de achievements behaald met de X360 versie niet 'zichtbaar' zijn bij het spelen van de XO versie.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rossi46 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:10:
[...]

Xbox ziet deze twee games echt als afzonderlijke games. Komt nog uit de tijd dat het niet als één in elkaar doorlopend eco-systeem was. Dus koop je digitaal de X360 versie (en is die ook daadwerkelijke backwards compatible) dan zul je op je XSX de X360 versie voorgeschoteld krijgen. Let hierbij ook op met achievements: ik ga er vanuit dat de achievements behaald met de X360 versie niet 'zichtbaar' zijn bij het spelen van de XO versie.
Deze game is nooit op de Xbox One uitgekomen en is van oorsprong gewoon een 360 titel, je zult dus altijd de 360 versie krijgen voorgeschoteld :).

EChter heb ik het idee dat het verschil tussen beide is dat de digitale 360 versie (prijs 9,99) gewoon direct zonder poespas werkt op een echte 360 console en de Xbox One versie (met prijs 19,99) dezelfde 360 versie is met 360 virtualisatie erom heen gebouwd zodat die op een Xbox One afgespeeld kan worden. Deze laatste versie kun je dus wel kopen, maar die gaat nooit werken op een 360 console.

Inmiddels gisteravond maar Lego Batman opgestart om die 25 Burgers achievement te halen om de gamerscore ook op 1000 te zetten. Gelukkig hoefde ik van de 25 levels waarin je een burger moet redden, er 22 te spelen en toen kreeg ik de achievement in beeld. Gelukkig kun je de meeste burgers in het begin van het level vinden, dus binnen 2 tot 3 minuten en dan heb je ze. Quit and Save en dan naar het volgende level. Duurde bij elkaar een uurtje, maar naar ruim 11 jaar deze game dus op 1000GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens mij is er toch een upgrade geweest voor The Division 2?
Mijn game pakt geen update op de XSX en op de tile staat ook geen XS logo zoals wel het geval is bij andere games die een upgrade hebben gehad.

Of was het niet echt een next gen patch nog? Ik kom er ff niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sipio schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:36:
Mijn game pakt geen update op de XSX en op de tile staat ook geen XS logo zoals wel het geval is bij andere games die een upgrade hebben gehad.

het kromme vind ik dat je handmatig geen updates kan zoeken op de xbox. (of is dat er wel?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MRE-Inc schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Inmiddels gisteravond maar Lego Batman opgestart om die 25 Burgers achievement te halen om de gamerscore ook op 1000 te zetten. Gelukkig hoefde ik van de 25 levels waarin je een burger moet redden, er 22 te spelen en toen kreeg ik de achievement in beeld. Gelukkig kun je de meeste burgers in het begin van het level vinden, dus binnen 2 tot 3 minuten en dan heb je ze. Quit and Save en dan naar het volgende level. Duurde bij elkaar een uurtje, maar naar ruim 11 jaar deze game dus op 1000GS.
Heb je hier nu plezier in? Meer plezier dan gewoon een uur een game spelen die je alleen voor je plezier speelt?

Ik vraag mij dit oprecht af, ik heb de aantrekkingskracht van achievements en gamer scores nooit begrepen. Misschien komt het omdat die dingen niet bestonden toen ik begon met gamen, en ik mijn plezier haalde uit mijn eigen voldoening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Sipio schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:36:

Het is geen next-gen patch. Alleen een patch om er voor te zorgen dat het op de next-gen consoles 60fps draait.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Heb je hier nu plezier in? Meer plezier dan gewoon een uur een game spelen die je alleen voor je plezier speelt?

Ik vraag mij dit oprecht af, ik heb de aantrekkingskracht van achievements en gamer scores nooit begrepen. Misschien komt het omdat die dingen niet bestonden toen ik begon met gamen, en ik mijn plezier haalde uit mijn eigen voldoening.
Haha, ik kan daar ook niet inkomen. Het boeit mij helemaal niets of dat ik wel of niet een achievement heb.
Waarschijnlijk is het zoiets dat als je er eenmaal in meegaat, je er in vast zit. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Phydomir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Het is geen next-gen patch. Alleen een patch om er voor te zorgen dat het op de next-gen consoles 60fps draait.
Ah vandaar tnx 👍

@Farabi

volgens mij kun je bij het uitklap menu van een game wel handmatig checken voor een update, manage game oid dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Phydomir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Wat is dan de definitie van een "next gen patch"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
d.bakker84 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:52:
[...]

X/S logo + als je opeens 30GB+ moet downloaden voor een spel. allemaal aanwijzingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:14
Heb ik het juist voor dat Control en Control Ultimate Edition verschillende games zijn?
Ik heb destijds Control Ultimate Edition gekocht in een sale. Ik heb de hoofdverhaallijn uitgespeeld in Control en dacht de DLC te spelen in de geoptimaliseerde versie, maar ik heb daar geen savegame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
techix schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:55:
Heb ik het juist voor dat Control en Control Ultimate Edition verschillende games zijn?
Ik heb destijds Control Ultimate Edition gekocht in een sale. Ik heb de hoofdverhaallijn uitgespeeld in Control en dacht de DLC te spelen in de geoptimaliseerde versie, maar ik heb daar geen savegame.
klopt. maar de PS5 gebruikers krijgen de update gratis, mits ze de ultimate versie hebben. (las ik tenminste ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84

d.bakker84

Farabi schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:53:
[...]

X/S logo + als je opeens 30GB+ moet downloaden voor een spel. allemaal aanwijzingen :)
Dat zijn puur symptomen waaraan je kan zien of ze het een Series X update noemen.

Mijn vraag is: wat is een Series X update? Een update waardoor hij op de Series X 60fps gaat draaien, waarom is dat geen Series X update? En wat moet er dan dus nog meer in zo'n update zitten wil het wel een Series X update zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
d.bakker84 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Dat zijn puur symptomen waaraan je kan zien of ze het een Series X update noemen.

Mijn vraag is: wat is een Series X update? Een update waardoor hij op de Series X 60fps gaat draaien, waarom is dat geen Series X update? En wat moet er dan dus nog meer in zo'n update zitten wil het wel een Series X update zijn?
aangepaste resolutie, verversingssnelheid, betere belichting, texture enz.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

[...]

Ja en nee. Hier kwam een stukje sentimentele waarde bij kijken. Ik ben destijds in 2009 met Lego Batman begonnen met mijn zoon die toen bijna 6 jaar was. We hebben ongelooflijk veel plezier van die game gehad, maar op een 3 tal levels na, nooit uitgespeeld. Uitgespeeld als in: alle levels doen en dus niet 1000GS proberen te halen.

In 2016 is mijn 2e zoon geboren en hij heeft nu de leeftijd dat hij het gamen ook leuk vindt, en vooral de Lego Batman games. Hij vraagt ook de hele dag om samen te spelen en we hebben de hele game met zijn account gespeeld en ruim 2 maanden dikke fun gehad. Toen ging ik weer eens met mijn eigen account kijken en zag dat mijn save game op 91% voltooid stond, dus ik ben gaan kijken en zag dat ik 3 levels nog niet helemaal gedaan had. Die dus afgemaakt en de achievements gehaald die je automatisch haalt, maar er bleef er dus 1 open staan. Die daarom gisteren maar plichtmatig gehaald. Toen was de cirkel rond. Begonnen met zoon 1 en geeindigd met zoon 2. Dat voelde serieus even als een periode die afgesloten werd en deed me beseffen dat het leven snel gaat. Kan als de dag van gisteren me herinneren dat ik samen op de bank met zoon 1 zat, Lego Batman te spelen.

Normaal ben ik geen achievement hunter. Althans, ik speel geen games voor de achievements. Games die leuke achievements hebben, wil ik soms best wel wat langer spelen juist door die achievements. Een leuk voorbeeld was Just Cause 2 waarin veel achievements direct in lijn lagen met het doel van het spel, zoveel mogelijk chaos creëren. Verder heb ik nog wel meer games waarin ik nog mmaar 1 of 2 achievements moet halen, maar dat niet doe omdat het plichtmatigs is zonder fun voor mij.

Deze Lego Batman was speciaal voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 08:52
[...]

Een game waarvan aangegeven wordt dat die optimized for Series consoles is maakt gebruik van Series consoles specifieke features. The Division 2 heeft bijvoorbeeld (waarschijnlijk) een check ingebouwd die bij het opstarten controleerd of je op een Series console zit of niet. Zo ja wordt de framerate unlocked tot 60 fps, zo niet dan maar een framerate tot 30 fps. Als je dat vergelijkt met Gears 5 en ook Forza Horizon die hebben echt specifieke optimalisaties doorgevoerd waardoor er gebruik gemaakt wordt door nieuwe features van de Series consoles zoals bijvoorbeeld het Velocity Architecture.

Dus een simpele update die checkt op welke console je zit is gewoon een normale update. Het updaten van het spel wat er dan voor zorgt dat er specifieke Series consoles features gebruikt worden zorgt ervoor dat je game de optimized for Series consoles beschrijving krijgt.

Ik hoop dat dit een duidelijk verhaal is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

techix schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:55:
Klopt. Save games van de normale Control en de Ultimate editie zijn niet compatible met elkaar. Volgens de ontwikkelaar komt dit door "veranderingen in de engine", wat dat betekend hebben ze het niet over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Farabi schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:38:
[...]

het kromme vind ik dat je handmatig geen updates kan zoeken op de xbox. (of is dat er wel?)
Kan prima.

Je kan via Guide menu Manage Game/Installation doen, je kan naar de store page gaan en dan vanuit daar Launch klikken en dan krijg je ook een update notificatie en sommige games updaten in-game een deel van hun content als ik me niet vergis. Verder kan je via My Games een update check doen.
How to Update Games on Xbox Series X and Series S
To manually update your game, go to the My Games and App section of your dashboard. Select Manage and then go to Updates.

Any game that can patch without having done so already appears on this menu. Choose to begin the update by hovering over the game and pressing A to start it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Qua "Series X|S optimized" lang verhaal kort:

Je hebt vier modussen waarin een game kan draaien op de XBX|S.

1 XDK) Call of Duty Black ops 3, Forza Horizon 3, Forza Motorsport 5
- Geen kennis van de Xbox Series X|S hardware
- Xbox Series X gedraagd zich als een 12TFLOP+8Core@3.8Ghz Xbox One (X)
- Xbox Series S gedraagd zich als een 4TFLOP+8Core@3.6Ghz Xbox One
2 XDK + "gen9aware") Cyberpunk 2077, Apex Legends, Halo MCC
- Mogelijkheid om een speciaal settings "profiel" te gebruiken voor Xbox Series X|S
- Xbox Series X gedraagt zich als een 12TFLOPS+8Core@3.8Ghz Xbox One (X)
- Xbox Series S gedraagt zich als een 4TFLOPS+8Core@3.6Ghz Xbox One
3 XDK + gen9) Destiny 2, Start Wars Fallen Order,
- Mogelijkheid om een speciaal settings "profiel" te gebruiken voor Xbox Series X|S
- Uitgebreide/Volledige(?) toegang tot de Series X|S hardware
-- Xbox Series X en S gedragen zich als zichzelf
- Precieze verschil tussen deze en de volgende optie kan ik je niet vertellen.
4 GDK*) Dirt 5, Borderlands 3, Gears 5, Control Ultimate Edition
- Volledige toegang tot de hardware
---- Xbox Series X en S gedragen zich als zichzelf

*Wanneer een game het "Series X|S optimized" logo krijgt in combinatie met de XDK is mij nog niet helemaal duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Caayn op 05-02-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
[...]

Er zijn twee soorten Series S/X updates:
  • Microsoft laat toe dat BC/Xbox One/Xbox 360/Xbox OG games een groot deel van de extra rekenkracht van de Series S/X aanspreken (in een sandbox, dus het is waarschijnlijk 80-90%) via een paar regels code. Dit is de meest basale patch. Voorbeelden hier van zijn Star Wars Fallen Order en de huidige implementatie van CyberPunk 2077.
  • Volwaardige Series S/X patches. Deze kosten meer werk, maar kunnen 100% van de hardware benutten en ook gebruiken maken van alle APIs en SDK features van de nieuwe consoles. Deze vereisen meer werk. Zo krijgen we deze nog voor Doom Eternal, The Outer Worlds, CyberPunk 2077, Metro Exodus en vele andere games.

[ Voor 3% gewijzigd door sohus op 05-02-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Caayn schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:47:
Qua "Series X|S optimized" lang verhaal kort:

Je hebt vier modussen waarin een game kan draaien op de XBX|S.

1 XDK) Call of Duty Black ops 3, Forza Horizon 3, Forza Motorsport 5
- Geen kennis van de Xbox Series X|S hardware
2 XDK + "gen9aware") Cyberpunk 2077, Apex Legends, Halo MCC
3 XDK + gen9) Destiny 2, Start Wars Fallen Order,
- Precieze verschil tussen deze en de vorige optie kan ik je niet vertellen.
4 GDK*) Dirt 5, Borderlands 3, Gears 5, Control Ultimate Edition
- Volledige toegang tot de hardware

*Wanneer een game het "Series X|S optimized" logo krijgt in combinatie met de XDK is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik vond het volgende:
Gen9 means the software recognizes the hardware of the Xbox Series X|S. Gen9 software is built with the GDK and is able to use all the RDNA2 features on the GPU and unlocks 8 cores, 16 threads on the Zen 2 CPU.

Gen9aware means that the software recognizes the Xbox Series X|S GPU as GCN and the CPU is 8 cores, 8 threads. This “mode” is still using the older XDK.

GCN is older AMD μarchitecture that the X1X utilized. So, with that in mind, gen9aware is basically an X1X with 12 TF of GPU compute and a much better CPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Phydomir schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Klopt. Save games van de normale Control en de Ultimate editie zijn niet compatible met elkaar. Volgens de ontwikkelaar komt dit door "veranderingen in de engine", wat dat betekend hebben ze het niet over gehad.
Tja. Inmiddels is al bewezen dat 505 games, zoals gewoonlijk met Control, niet de waarheid verteld. Op PC, en PS4/PS5, kan je met een truckje je save games van de gewone editie werkend krijgen in de ultimate editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat klopt. De enige reden dat die savegames niet compatible zijn en ze zeggen dat het een aparte game is is zodat ze extra geld voor de Ultimate Edition kunnen vragen. Anders hadden ze van Microsoft een free upgrade moeten aanbieden. 505 is gewoon geen leuk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
sohus schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:49:
[...]

Ik vond het volgende:

[...]
Thanks :) Moest "volgende" zijn :P Ik heb mijn post wat duidelijker gemaakt.

Verschil tussen XDK+gen9 en GDK, buiten dat de GDK de opvolger van de XDK is. Ik ben benieuwd of GDK op dit moment ook meer mogelijkheden met de Series X|S hardware biedt ten opzichte van de XDK+Gen9 tools.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 05-02-2021 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik denk dat de meesten hier en ook in het trophy/achievement topic zijn begonnen met gamen voordat er achievements en gamerscores waren, dus daar zal het niet aan liggen. Zelf vind ik het leuk om alle achievements te halen. Dat vind ik vroeger al leuk in games om ze volledig te completen (106% of zo in donkey kong country / Crash, etc.). Met name als ze je op een andere manier het spel laten spelen of dat ze extra uitdagingen bieden die ik niet zo snel standaard uit mezelf zou doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 09:16
MRE-Inc schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:08:
[...]
Ja en nee. Hier kwam een stukje sentimentele waarde bij kijken.
Mooi is dat he? Die van mij (tweeling van 8 ) spelen veel samen op de xbox, ook veel lego games. Leuk om naar te kijken hoe ze samenwerken. En sinds kort met zijn allen op de WiiU, ook erg leuk. De jongste (4) heeft nog geen interesse in gamen, hopelijk komt dat nog en kan ik met hem samen spelen. Voor mij komt het besef dat de tijd snel gaat, doordat de boys tegenwoordig soms een spel aan mij moeten uitleggen ipv andersom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:57:
[...]

klopt. maar de PS5 gebruikers krijgen de update gratis, mits ze de ultimate versie hebben. (las ik tenminste ergens)
Ja, dat weten we nu wel !! :O

Dat gezegd hebbende, damn wat een heerlijke game is dat Control.
Doet me denken aan de serie Lost, eerste seizoenen waren ook echt geweldig, lekker mysterieus met dat luik.
En die ray tracing, man man :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:06:
[...]

Ja, dat weten we nu wel !! :O
hij nog niet blijkbaar :) (het ontging me trouwens dat het al zo vaak is besproken)

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 05-02-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 11:01
d.bakker84 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:52:
[...]

Bij een next-gen patch wordt de game omgezet naar de nieuwe SDK en maakt hij gebruik van de volle mogelijkheden van het OS en grafische kaart. Dus raytracing, nieuwe API's etc. Daar wordt bv. op gewacht bij Cyberpunk. De game moet daardoor opnieuw door de compiler heen. De gehele code wordt dan dus geupdate.

Bij een normale patch blijft de game in backwards compatible modus draaien en gebruikt hij de oude API's en heeft die niet de volledige featureset van de GPU in gebruik. Daarbij wordt vaak een locked framerate omgezet naar eentje die variabel is, waardoor de game door de snellere afhandeling van cpu calls bv. wel de 60fps kan aantikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
[...]

Met een completion percentage van 91% kan ik best zeggen dat ik er plezier in heb om die score zo hoog mogelijk te houden. Daarnaast ook om die games op 100% zien te staan gewoon leuk is.
Uiteraard is dit allemaal een persoonlijke voorkeur, zo speel ik af en toe samen met mijn neef of broertje en dan staan de achievements vrijwel nooit op de eerste plek. Alleen als het zo uitkomt, want dan is plezier veel belangrijker.

Eén ding weet ik wel en dat is dat ik die 100% completion percentage nooit zal halen. De reden daarvan is vooral dat ik games heb opgestart die ik vroeger leuk vond, maar nu niet meer speel (World of Tanks) of simpelweg dat het echt veel te lang duurt.

Gears of War 4 heb ik recent naar de 100% (4000/4000gs) gezet, omdat ik er toch al bijna was en het wel voldoening gaf deze op 100% te zetten ondanks dat het 3 jaar terug niet mijn insteek was voor dit spel.
Voor Gears 5 daarentegen kan ik je nu al met zekerheid vertellen dat die niet op 100% gezet zal worden. Wie verzint er nou weer achievements dat je 100.000 kills en 50.000 assists moet halen in de online multiplayer 8)7.

Zolang ik het leuk blijf vinden om de gamerscore en completion percentage op te krikken blijft ik dat ook zeker doen. En ja af en toe zitten er de meest vage spelletjes tussen maar so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Call Of Duty is alweer onderweg :)
Activision bevestigt nieuwe Call of Duty voor eind dit jaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Gezien de serie in zijn gehele bestaan maar één jaar heeft overgeslagen (2004, tussen CoD 1 en CoD2) zou ik het eerder nieuws vinden als wij een jaar geen nieuwe CoD krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:51:
[...]
Gezien de serie in zijn gehele bestaan maar één jaar heeft overgeslagen (2004, tussen CoD 1 en CoD2) zou ik het eerder nieuws vinden als wij een jaar geen nieuwe CoD krijgen :P
Daar ben ik het wel mee eens haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
sohus schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:58:
[...]

Ja precies mijn ervaring.

Je bent niet de enige:

https://www.reddit.com/r/...edition_nonstop_crashing/
Pagina: 1 ... 108 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord