Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
And while Xbox Games Pass giveth, it also taketh away. The games leaving this month are: De Blob, Ninja Gaiden II, World of Horror, and Shadows of the Damned.
Snel aan de slag met Ninja Gaiden II, al heb ik die misschien al eens gekocht bedenk ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:36:
[...]

Snel aan de slag met Ninja Gaiden II, al heb ik die misschien al eens gekocht bedenk ik me.
Ik moet even gaan checken wtf World of Horror is.

Ninja Gaiden 2 ga ik me niet meer aan wagen. Echt een moeilijke game en er zitten stukken in die zijn mega annoying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:56
Nou Mass Effect I zal dus niet volledige remake ala Mafia 1 zijn. Aan de ene kant misschien ook goed, die game had ook wel een bepaalde magie om het zo te zeggen. Ben benieuwd, vraag me ook af hoe duur het natuurlijk is. Denk dat ik het wel ga kopen als het technisch gewoon goed in orde is en goed is afgewerkt, en niet quick cash grab. Doen ze dit goed dan wil ik ze graag steunen om te laten zien dat er liefde is voor Mass Effect. Nou afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorroberner schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:22:
Nou Mass Effect I zal dus niet volledige remake ala Mafia 1 zijn. Aan de ene kant misschien ook goed, die game had ook wel een bepaalde magie om het zo te zeggen. Ben benieuwd, vraag me ook af hoe duur het natuurlijk is. Denk dat ik het wel ga kopen als het technisch gewoon goed in orde is en goed is afgewerkt, en niet quick cash grab. Doen ze dit goed dan wil ik ze graag steunen om te laten zien dat er liefde is voor Mass Effect. Nou afwachten.
Geen remake inderdaad, maar toch een zeer nice grafisch verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
devilsnight schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Geen remake inderdaad, maar toch een zeer nice grafisch verschil.
Dat zeker inderdaad, vooral mooi hoe Sovereign eruit ziet op Eden Prime, echt een Reaper zoals deel 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:27:
[...]
  • The Falconeer lijkt me leuke popcorn game en heeft inmiddels waarschijnlijk wel wat updates gehad en is nu beter dan bij de lancering??? Wie heeft deze game en kan hier wat over roepen?
Er komt donderdag een update voor uit, echter zonder de dingen die ik ontzettend mis in deze game.
The hype was real, maar helaas van korte duur :|
https://www.reddit.com/r/...se_for_the_hunter_dlc_and

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 02-02-2021 18:48 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
justifire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:46:
[...]

[...]

Er komt donderdag een update voor uit, echter zonder de dingen die ik ontzettend mis in deze game.
The hype was real, maar helaas van korte duur :|
https://www.reddit.com/r/...se_for_the_hunter_dlc_and
Wat mis je dan vooral?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:56
Nogne schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Geen idee, maar ik ben blij met je comment. Want ik wist niet dat die vandaag zou komen dus je hebt met deze comment mijn dag iig goed gemaakt _/-\o_
Loopt as smooth as butter op de Series X! Hot damn! 8) :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik gok:

Rotating map
Able to change birds on the go
Question Marks on the map for undiscovered poi’s

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu ik steeds meer mensen hoor over 60fps in Control en niet de RT mode begint het mij wel duidelijk te worden dat raytracing het gewoon nog echt niet is op deze consoles. Zo schokkend vind ik het allemaal niet wat ik in WDL, The Medium en Control zie. Terwijl 60fps een crazy verschil maakt.

Daarom zie ik Halo Infinite ook echt niet raytracing krijgen met 60fps in zo'n super grote open wereld, volgens mij nog groter dan WDL en sowieso Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 07:46
devilsnight schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:46:
Nu ik steeds meer mensen hoor over 60fps in Control en niet de RT mode begint het mij wel duidelijk te worden dat raytracing het gewoon nog echt niet is op deze consoles. Zo schokkend vind ik het allemaal niet wat ik in WDL, The Medium en Control zie. Terwijl 60fps een crazy verschil maakt.

Daarom zie ik Halo Infinite ook echt niet raytracing krijgen met 60fps in zo'n super grote open wereld, volgens mij nog groter dan WDL en sowieso Control.
Ik ben het voor nu op zich eens. Ik denk wel dat men wat verder in de generatie de kracht van de XSX veel beter gaat benutten. We hebben bijv. nog geen AAA games gezien die enkel voor de nieuwe generatie ontwikkeld zijn.

Denk ook aan Xbox one games aan het begin vs eind van generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen straks even mijn nieuwe headset uitgeprobeerd in Hellblade. Zag toevallig een optie voor performance en quality. Even beiden geprobeerd. Het verschil is echt dag en nacht. Ik zal denk ik daarom altijd kiezen voor de performance mode als die optie geboden wordt. Ik mag echt hopen dat we niet weer terug gaan naar enkel een 30fps modi voor de visuele pracht.

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-02-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
bartd1983 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Ik ben het voor nu op zich eens. Ik denk wel dat men wat verder in de generatie de kracht van de XSX veel beter gaat benutten. We hebben bijv. nog geen AAA games gezien die enkel voor de nieuwe generatie ontwikkeld zijn.

De AMD variant van Nvidia DLSS is nog niet af maar Xbox Series heeft hier we hardwarematige support voor via full RDNA2 spec. Zodra dit niet af is en geïmplementeerd in de Xbox SDK en vervolgens toegepast door developers gaan we geen verbeteringen zien op dit gebied. Zou me overigens niet verbazen als AMD en Microsoft dit samen ontwikkelen op basis van Microsoft Azure neural networks. Maar we zijn dan snel een jaar verder.

Daarom liever op dit moment geen RT en focus op maximale kwaliteit en pixels.

Zonder DLSS is het met deze hardware gewoon aanmodderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:02:
[...]

De AMD variant van Nvidia DLSS is nog niet af maar Xbox Series heeft hier we hardwarematige support voor via full RDNA2 spec. Zodra dit niet af is en geïmplementeerd in de Xbox SDK en vervolgens toegepast door developers gaan we geen verbeteringen zien op dit gebied.
Variable-rate shading is ook onderdeel van die RDNA2 feature set toch? Daar schijnt ook nog wel aardig wat performancewinst mee gepakt te kunnen worden. Het is allemaal wel een beetje vaag, is er enig zicht op wanneer die 'full set' zijn intrede dan gaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartd1983 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Dat is zeker waar. Daarnaast is Miles Morales op PS5 zeker wel nice te noemen met raytracing, maar de resolutie is 1080p. Dat vind ik nou echt niet bepaald een current gen resolutie meer. Aangezien XSX sterkere hardware is kunnen we hopelijk op zijn minst 1440p met RT verwachten, en 60fps natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:58:
Toen straks even mijn nieuwe headset uitgeprobeerd in Hellblade. Zag toevallig een optie voor performance en quality. Even beiden geprobeerd. Het verschil is echt dag en nacht. Ik zal denk ik daarom altijd kiezen voor de performance mode als die optie geboden wordt. Ik mag echt hopen dat we niet weer terug gaan naar enkel een 30fps modi voor de visuele pracht.
Hoe bevalt ie ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:58:
Welke headset heb je? En zo te horen is 60fps echt een super groot verschil met 30fps in de game en de graphics/resolutie verbetering is te verwaarlozen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:22:
[...]

Welke headset heb je? En zo te horen is 60fps echt een super groot verschil met 30fps in de game en de graphics/resolutie verbetering is te verwaarlozen? :)
De Audeze Penrose X.

Nou ja, als ik game let ik niet zo op een paar reflecties of op de kwaliteit van schaduwen. Ik denk niet eens dat ik het verschil zou kunnen zien als ik gewoon aan het gamen ben. :) Wellichr echt als ik er specifiek op ga letten, maarja dat doe ik niet. Een van de redenen misschien waarom ik die Halo Infinite demo eigenlijk wel prima vond :$
Prima. :) Zit lekker en mooi geluid. Wel even wennen qua geluid, want is toch behoorlijk anders dan die Turtlebeach 700. Heb die DTS app gedownload en trial gestart. Heb je een tip om het geluid even goed te testen?

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-02-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:34:
[...]

De Audeze Penrose X.

Nou ja, als ik game let ik niet zo op een paar reflecties of op de kwaliteit van schaduwen. Ik denk niet eens dat ik het verschil zou kunnen zien als ik gewoon aan het gamen ben. :) Wellichr echt als ik er specifiek op ga letten, maarja dat doe ik niet. Een van de redenen misschien waarom ik die Halo Infinite demo eigenlijk wel prima vond :$

[...]

Prima. :) Zit lekker en mooi geluid. Wel even wennen qua geluid, want is toch behoorlijk anders dan die Turtlebeach 700. Heb die DTS app gedownload en trial gestart. Heb je een tip om het geluid even goed te testen?
Battlefield V klinkt zo waanzinnig mooi.
Hellblade had je al gehad zag ik, wat dacht je van The Medium ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:35
Hebben jullie ook nog steeds game clips die heel donker zijn? Ik kies 1080 sdr (hdr kan ik niet eens meer selecteren) en al mijn triple kills van Halo die ik wilde delen zijn nagenoeg niet te bekijken?

In warzone of jedi fallen Knight doet hij het wel?

Is die bug nog steeds niet gefixt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Battlefield V klinkt zo waanzinnig mooi.
Hellblade had je al gehad zag ik, wat dacht je van The Medium ? :9
Even maar 90GB binnen geharkt voor BFV. Dat klinkt inderdaad wel lekker :) Blijft toch een gave multiplayer. Ben wel weer toe aan een nieuwe MP game. Zoals BF of Halo.

Edit... hmm even BFV checken voor het geluid = een uur conquest spelen en me af te vragen waarom ik dit spel niet meer heb gespeeld in 2020. Echt tof. Kan niet wachten tot een nieuwe BF.

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-02-2021 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:19:
[...]

Dat is zeker waar. Daarnaast is Miles Morales op PS5 zeker wel nice te noemen met raytracing, maar de resolutie is 1080p. Dat vind ik nou echt niet bepaald een current gen resolutie meer. Aangezien XSX sterkere hardware is kunnen we hopelijk op zijn minst 1440p met RT verwachten, en 60fps natuurlijk.
Performance mode is inderdaad 60fps, raytracing. Kan nergens terugvinden dat dat op 1080p is, alleen dat ze dat voordat de patch uitkwam verwachtten. Heb je daar een bron of video van nadat de patch uit is? Is wel interessant inderdaad!

Graphics Mode was volgens mij 30FPS, 4K, raytracing bij Miles Morales.

Ontopic: Morgen eindelijk even goed zitten voor the Medium. Erg veel zin in.

[ Voor 18% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2021 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:31:
Hebben jullie ook nog steeds game clips die heel donker zijn? Ik kies 1080 sdr (hdr kan ik niet eens meer selecteren) en al mijn triple kills van Halo die ik wilde delen zijn nagenoeg niet te bekijken?

In warzone of jedi fallen Knight doet hij het wel?

Is die bug nog steeds niet gefixt?
Nope helaas. Máár ze zijn er als het goed is mee bezig.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben toch wel blij dat we kunnen kiezen tussen graphics en performance mode, genieten !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UIgX12h8knndj5Xgo2BNbjmD4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HJgyU68xgsqC2ekxoqb9lcXU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Yonix schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:47:
[...]

Loopt as smooth as butter op de Series X! Hot damn! 8) :D
Ik weet welke game ik vanavond speel _/-\o_

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om de share-button uit te schakelen op de nieuwe controller? Gisteravond heb ik deze meermaals per ongeluk ingedrukt tijdens het semi-afk levels grinden in Yakuza like a dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-10 10:41
Gisteren the Division 2 geprobeerd ivm de nieuwe Patch.

Gigantisch verschil met de One X. Je beweegt je gewoon veel soepeler door de stad en het schieten voelt ook veel beter.

Verder is het switchen naar je map en je inventory bijna instant. Ik had bij de One X altijd het gevoel dat de menu's van heel ver weg moesten worden geladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:20
justifire schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:38:
Ben toch wel blij dat we kunnen kiezen tussen graphics en performance mode, genieten !
[Afbeelding]
Geef die schoonmaker maar eens een mep, dit ziet er niet uit :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:19
justifire schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:38:
[Afbeelding]
Welke van de twee modes zie je in deze screenshot? (Inmiddels install aangezet)

ps: Ligt het aan mij of lijkt die schoonmaker sprekend op een oudere versie van Paul Serene uit Quantum Break?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:35
Rivanov schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:12:
[...]

Nope helaas. Máár ze zijn er als het goed is mee bezig.
[Twitter]
Thanks, goed nieuws. Fijn dat ze het eindelijk eens prioriteit geven..

Maakt het gamen nog net wat leuker als je via WhatsApp even je funny moments/skills/pech deelt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
m0h4life schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:29:
[...]

ps: Ligt het aan mij of lijkt die schoonmaker sprekend op een oudere versie van Paul Serene uit Quantum Break?
Nu je het zegt, die lijkt er behoorlijk veel op inderdaad! Die heeft wel wat foute keuzes gemaakt in zijn tijdreizen zo te zien :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m0h4life schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:29:
[...]

Welke van de twee modes zie je in deze screenshot? (Inmiddels install aangezet)

Graphics natuurlijk :P
Ray teacing ftw ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Graphics natuurlijk :P
Ray teacing ftw ! :9
Is het een beetje te spelen? Ik lees veel op Reddit over mensen klagen dat hij zelfs onder de 30FPS schiet. Dat lijkt me in een game met zoveel actie vrij lastig en vooral vervelend gamen. Of valt het wat mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het nieuw dat je via de website Xbox.com geen berichten meer kan versturen?
Ook kan ik niet bij mijn geuploade screenshots en video's :/

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Timothy3000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:59:
[...]

Is het een beetje te spelen? Ik lees veel op Reddit over mensen klagen dat hij zelfs onder de 30FPS schiet. Dat lijkt me in een game met zoveel actie vrij lastig en vooral vervelend gamen. Of valt het wat mee?
Ik vind het onspeelbaar.

Het heeft een soort input lag/ghosting en wat DF zei over het stotteren van assets dat gebeurd dus in deze Graphics mode. Performance mode loopt als een tierelier en nogmaals, als je gewoon deze game speelt zoals bedoel, dan zie je het niet eens omdat de game al goede alternatieve technieken in de engine gebruikt. En daarnaast vind ik Ray Tracing meestal te overdreven reflecterend.

En verder simpel principle lijkt me:
- Actie game = 60fps (dus shooter, racen, fighter etc.) al het andere is 30fps acceptabel.

Maar goed, ieder zijn voorkeur, ik merk in de praktijk nauwelijks verschil tussen de modes zolang je niet stilstaat of screenshots gaat analyseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25

Sagat

Is pappa x2!

G_Dragon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:59:
Is het nieuw dat je via de website Xbox.com geen berichten meer kan versturen?
Ook kan ik niet bij mijn geuploade screenshots en video's :/
Liep inderdaad ook tegen het niet kunnen versturen issue aan, denk dat dit bedacht is met de nieuwe versie van de app? Maar hoor het graag als ik het fout heb.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Ik vind het onspeelbaar.

Het heeft een soort input lag/ghosting en wat DF zei over het stotteren van assets dat gebeurd dus in deze Graphics mode. Performance mode loopt als een tierelier en nogmaals, als je gewoon deze game speelt zoals bedoel, dan zie je het niet eens omdat de game al goede alternatieve technieken in de engine gebruikt. En daarnaast vind ik Ray Tracing meestal te overdreven reflecterend.

- Actie game = 60fps (dus shooter, racen, fighter etc.) al het andere is 30fps acceptabel.

Maar goed, ieder zijn voorkeur, ik merk in de praktijk nauwelijks verschil tussen de modes zolang je niet stilstaat of screenshots gaat analyseren.
Daar was ik al bang voor. Hoop op een patch die zowel 60 FPS als raytracing mogelijk maakt (net zoals Miles Morales heeft) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

BM

Moderator Spielerij
Wom schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:44:
[...]

Nu je het zegt, die lijkt er behoorlijk veel op inderdaad! Die heeft wel wat foute keuzes gemaakt in zijn tijdreizen zo te zien :+
Was het niet zo dat die Remedy games zich allemaal in hetzelfde universum afspelen? Dan zou je met wat tijdreizen inderdaad zoiets kunnen krijgen :+

Zelf geen idee, alleen QB gespeeld, dus geen idee hoe die games in elkaar passen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik vind het onspeelbaar.

Heeft dat ghosting niet te maken met motion blur in de settings? Je kunt dat uit zetten en film grain ook dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Liep inderdaad ook tegen het niet kunnen versturen issue aan, denk dat dit bedacht is met de nieuwe versie van de app? Maar hoor het graag als ik het fout heb.
Ja heel appart, dit kon altijd wel.
Lijkt erop dat ze de focus op de app hebben gezet.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

[...]
Dat heb ik dus ook. Al die vergelijkingsfilmpjes waarin ze de verschillen naast elkaar zetten moet ik echt steeds pauzeren om uit te vogelen wat er nou allemaal precies anders is. Ik vind het ook niet zo schokkend. Dan liever een soepele 60 FPS. Maar inderdaad, iedereen zijn eigen voorkeur, de twee modi zitten er niet voor niks in :).

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:23
devilsnight schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:19:
[...]

Dat kan je echt vergeten met de marginaal betere hardware van de Series X.
Op beide consoles zullen over een aantal jaren door optimalisaties de prestaties beter worden, maar verwacht geen grote verschillen tussen beide consoles. Ik snap die hoge verwachtingen niet ten aanzien van de PS5.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwembroek schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Dat kan je echt vergeten met de marginaal betere hardware van de Series X.
Op beide consoles zullen over een aantal jaren door optimalisaties de prestaties beter worden, maar verwacht geen grote verschillen tussen beide consoles. Ik snap die hoge verwachtingen niet ten aanzien van de PS5.
Volgens mij draait Miles Morales daarnaast op performance mode op 60FPS met raytracing in 1440P afgaande op de video's en vergelijkingen op Youtube. Kan niet terugvinden dat hij op 1080P draait.

Edit: Net de Digital Foundry video even gecheckt. De ray tracing reflecties zijn inderdaad 1080P.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:51
Timothy3000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:59:
[...]

Volgens mij draait Miles Morales daarnaast op performance mode op 60FPS met raytracing in 1440P afgaande op de video's en vergelijkingen op Youtube. Kan niet terugvinden dat hij op 1080P draait.

Edit: Net de Digital Foundry video even gecheckt. De ray tracing reflecties zijn inderdaad 1080P.
Klopt. PS5 ondersteund geen 1440P zoals de Xbox wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:34:
[...]

De Audeze Penrose X.

[...]

Kom jij van een Turtle Beach Stealth 700 gen 2 weg of die heel wat oudere? Sowieso qua bass is de oude 700 wel te vergelijken met de Gen 2. Hoe ervaar jij de bass met de Audeze?

Ik zou het zelf testen, maar ik heb op dit moment even niet 300 euro's liggen om hem te kopen en testen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 08:52
Masterchiev schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Volgens mij ondersteund de PS5 geen 1440P output maar kan het intern wel gerenderd worden op 1440P. Maar weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:59:
[...]

Speelt heerlijk.
Heb wel de motion blur uit gezet, snap niet dat er mensen zijn die dat fijn vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]

*Output.

Welke resolutie gebruikt wordt om de game op te renderen zal de PS5 (zelfde geldt voor de XSX|S, PS4, XB1, etc.) een worst wezen. Output resolutie != render resolutie

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 03-02-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Speelt heerlijk.
Heb wel de motion blur uit gezet, snap niet dat er mensen zijn die dat fijn vinden.
Gaat de game dan niet meer stotteren? Had ergens gelezen dat motion blur gebruikt wordt om dat te verminderen. Weet niet of dat klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2021 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:26:
[...]

Kom jij van een Turtle Beach Stealth 700 gen 2 weg of die heel wat oudere? Sowieso qua bass is de oude 700 wel te vergelijken met de Gen 2. Hoe ervaar jij de bass met de Audeze?

Ik zou het zelf testen, maar ik heb op dit moment even niet 300 euro's liggen om hem te kopen en testen. ;)
Ik kom van de oude Turtle Beach. Dus die is al een paar jaartjes oud. En mja, om heeeeel eerlijk te zijn, ik heb niet het gevoel om geluid goed te omschrijven. Dus als je vraagt, hoe ervaar jij de bass. Dan zeg ik. Goed :). Ik denk dat je in het headset topic wat meer geluidsfanaten vindt die je wat meer kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25
[...]

De PS5 ondersteunt geen 1440p output, dat is wat anders dan de interne resolutie. De ps5 rendered games dus wel op 1440p, zoals controle ultimate Edition.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Gaat de game dan niet meer stotteren? Had ergens gelezen dat motion blur gebruikt wordt om dat te verminderen. Weet niet of dat klopt.
Hij stottert net zo hard met motion blur uit als met motion blur aan.
Ik wordt kotsmisselijk van dat vervagende effect met motion blur dus gaat hier standaard uit vooraleer ik een spel start.

Vind het wel grappig hoor, de laatste drie generaties consoles speelden we voor 95% op 30fps
En nu is het opeens volslagen onspeelbaar geworden op 30fps, het wordt zelfs al stotteren genoemd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:31
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:57:
[...]

Children of Morta is echt een hele toffe game! :) Goede keuze!
Hier ook mee begonnen, goede tip! Herinnert met er wel aan dat ik ook eens verder moet gaan met Undermine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:17:
[...]

Vind het wel grappig hoor, de laatste drie generaties consoles speelden we voor 95% op 30fps
En nu is het opeens volslagen onspeelbaar geworden op 30fps, het wordt zelfs al stotteren genoemd :+
Ik heb de afgelopen twee generaties overgeslagen exact om deze reden. Plus het feit dat ik graag shooters speelde en dat niet te doen is met een controller.

De generatie daarvoor had ik een NGC en mijn twee favoriete games daar draaiden ook gewoon op 60 fps (in progressive mode op een crt tv): Super Smash Bros. Melee en Metroid Prime. Games zoals Super Mario Sunshine en Zelda The Windwaker draaiden op 30 fps, maar wel redelijk stabiel van wat ik mij kan herinneren.

Die stabiliteit was bij de generaties daarna ver te zoeken. Op de 360 en PS3 had je naast een maximum framerate van 30 ook vaak het probleem dat dit niet eens gehaald werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:26:
[...]

Plus het feit dat ik graag shooters speelde en dat niet te doen is met een controller.
Beetje mening als feit neerzetten vind ik dit. Muis + KB vind ik ook beter, maar een controller is naar mijn mening zeker niet onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Zijn het voor control nu twee apparte versies?

Ik had Control + expansions geïnstalleerd, en nu heb ik de ultimate versie er ook op staan en het lijkt als of het niet een smart delivery update is.

De oude kan er dan gewoon af, die delen geen installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
[...]

consoles gamers hadden die optie nooit gekregen, dus wisten ze niet beter. nu maak je wonderlijke deuren open voor deze groep met 60fps, waardoor ze gretig worden. (slapende honden wakker gemaakt)

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 03-02-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Beetje mening als feit neerzetten vind ik dit. Muis + KB vind ik ook beter, maar een controller is naar mijn mening zeker niet onwerkbaar.
Ligt eraan hoeveel van het mikken je zelf wil doen ;). Ik speel nu bijvoorbeeld Warframe en daar stuiter je door het level heen, waarbij ik regelmatig even een 180 graden flick naar achteren maak terwijl ik in de lucht ben om een loot container kapot te schieten. Gaat je niet lukken met een controller.

Was overigens ook in de periode dat ik naast games op m'n Gamecube nog veel CS en Q3A speelde. Dat zijn niet echt het soort games om met een controller te spelen.

[YouTube: QL | COOLLER [Frag Movie]]

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hij stottert net zo hard met motion blur uit als met motion blur aan.
Ik wordt kotsmisselijk van dat vervagende effect met motion blur dus gaat hier standaard uit vooraleer ik een spel start.

Er is (iig op Reddit) een hoop om te doen dat de game in actievolle momenten onder de 30FPS komt en dat de gameplay inderdaad wat kan beginnen te stotteren.

De laatste drie generaties was ik niet anders dan die 30FPS gewend. Nu ik op 60 heb gespeeld kan ik niet meer terug. Ik zeg niet dat het volslagen onspeelbaar is maar wel dat het een stuk minder fijn speelt nu ik 60FPS gewend ben. Net zoals jij waarschijnlijk een game met ray-tracing nu een stuk vetter vindt dan een game zonder.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Ligt eraan hoeveel van het mikken je zelf wil doen ;). Ik speel nu bijvoorbeeld Warframe en daar stuiter je door het level heen, waarbij ik regelmatig even een 180 graden flick naar achteren maak terwijl ik in de lucht ben om een loot container kapot te schieten. Gaat je niet lukken met een controller.
Oh ik geloof best dat niet alles te doen is met een controller, maar je zei dat shooters in het algemeen niet doen zijn en dat vind ik een mening en geen feit.

Zoals ik als zei m+kb > controller zeker, maar onwerkbaar neuh.

Ging me meer om een mening als feit neer te zetten, niet zo zeer bij jouw posts, maar iets dat me de laatste tijd meer en meer opvalt.

[ Voor 9% gewijzigd door Xgar op 03-02-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:23
[...]

Fout...De PS5 kan games prima renderen op 1440P...echter output de PS5 4K. De Series X kan renderen in 1440P en ook uitsturen in 1440P. Echter als je de output op 1440P zet op de series X (In de instellingen van de console) dan verlies je HDR en gaat je 4K tv de boel weer opschalen. Daar heb je dus niks aan.

Dus met andere woorden zowel de PS5 en de series X renderen prima op 1440P. Ze sturen daarna op een 4K TV beide 4K uit.

Jammer dat mensen zomaar wat roepen voor ze hun feiten checken.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Caayn schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:57:
Is er een mogelijkheid om de share-button uit te schakelen op de nieuwe controller? Gisteravond heb ik deze meermaals per ongeluk ingedrukt tijdens het semi-afk levels grinden in Yakuza like a dragon.
Ja, in de guide bij capture and share (Het vierkantje met pijltje naar boven) zit onderaan een shortcut naar de settings, capture settings.

Daar kun je capture helemaal uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:36:
[...]

Oh ik geloof best dat niet alles te doen is met een controller, maar je zei dat shooters in het algemeen niet doen zijn en dat vind ik een mening en geen feit.

Zoals ik als zei m+kb > controller zeker, maar onwerkbaar neuh.

Ging me meer om een mening als feit neer te zetten, niet zo zeer bij jouw posts, maar iets dat me de laatste tijd meer en meer opvalt.
Het ligt er ook een beetje aan wat voor speler je bent. Ik raak enorm gefrustreerd als ik faal door de brakke inputmethode. Als ik een schot niet raak wil ik weten dat het komt omdat ik zelf gefaald heb, niet omdat ik aan het vechten met met de inputmethode (en auto aim). Als je gewoon een beetje wilt rondrennen en af en toe wat wil raken dan is een controller natuurlijk gewoon prima. Heb zelf ook genoeg Timesplitter 2 gespeeld.

Mijn grootste probleem met controller is dat game design er op wordt aangepast. Je moet er simpelweg rekening mee houden dat je bepaalde mechanics niet kan introduceren als je rekening moet houden met een controller. Inventory systemen die zich op consoles richten zijn bijvoorbeeld ook echt een drama als je wel een muis en toetsenbord hebt om grote hoeveelheden aan items te handelen. The Division is hier een goed voorbeeld van, de UI is daar echt een drama.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Mijn grootste probleem met controller is dat game design er op wordt aangepast.
ah, dat is net wat ik geweldig vind op een console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:44:
[...]

ah, dat is net wat ik geweldig vind op een console :)
Ja, niet iedereen wil shooters spelen waarbij snelheid en precisie een vereiste zijn, terwijl mijn voorkeur ligt bij games met een hoge skill ceiling.

Maar ik heb nog wat extra's toegevoegd aan mijn post. Je zit het namelijk ook terug in interface design en dat is echt een stap achteruit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2021 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al heel veel jaren klaar met 30fps, was een reden dat ik nog maar weinig speelde op de consoles. Denk dat we het allemaal anders ervaren oid want ik weet nog goed dat een hoop mensen 30fps prima vonden. Ik vind het een heel groot verschil en verkies 60fps boven native 4k en exra toeters en bellen.
Vermoed dat het 30fps kamp geen pc gaming gewend was waar al heel lang hogere fps normaal zijn.
Maar nogmaals, misschien ervaren we het verschillend, ik ben er heel gevoelig voor.
Zeker in 2021 kan 30fps gewoon niet meer. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Ja, niet iedereen wil shooters spelen waarbij snelheid en precisie een vereiste zijn, terwijl mijn voorkeur ligt bij games met een hoge skill ceiling.

Maar ik heb nog wat extra's toegevoegd aan mijn post. Je zit het namelijk ook terug in interface design en dat is echt een stap achteruit.
Tsja zo'n games speel ik dan ook liever op de pc, net zoals bijvoorbeeld een rts.

Echter wil ik niet altijd aan een bureau zitten, vandaar dat console voor mij heerlijk in mijn relax fauteuil of op de bank zitten is en dan 3rd person action games e.d. en af en toe een shooter spelen.

Het gaat mij ook vooral om ontspanning, voor jou meer voor het presteren als ik het zo lees :) die tijd heb ik een beetje gehad, als 43'er wordt je hoe dan ook wat langzamer, haha.

Gisteren the Division 2 gestart na de patch, ben het helemaal met je eens over de interface, wat een warboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:56:
[...]

Tsja zo'n games speel ik dan ook liever op de pc, net zoals bijvoorbeeld een rts.

Echter wil ik niet altijd aan een bureau zitten, vandaar dat console voor mij heerlijk in mijn relax fauteuil of op de bank zitten is en dan 3rd person action games e.d. en af en toe een shooter spelen.

Het gaat mij ook vooral om ontspanning, voor jou meer voor het presteren als ik het zo lees :) die tijd heb ik een beetje gehad, als 43'er wordt je hoe dan ook wat langzamer, haha.

Gisteren the Division 2 gestart na de patch, ben het helemaal met je eens over de interface, wat een warboel.
Ik speel op de bank ook met een muis en toetsenbord terwijl ik onderuitgezakt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

zwembroek schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Fout...De PS5 kan games prima renderen op 1440P...echter output de PS5 4K. De Series X kan renderen in 1440P en ook uitsturen in 1440P. Echter als je de output op 1440P zet op de series X (In de instellingen van de console) dan verlies je HDR en gaat je 4K tv de boel weer opschalen. Daar heb je dus niks aan.

Dus met andere woorden zowel de PS5 en de series X renderen prima op 1440P. Ze sturen daarna op een 4K TV beide 4K uit.

Jammer dat mensen zomaar wat roepen voor ze hun feiten checken.
Tsja ik weet nou niet wie hier fout is, want feit blijft dat momenteel PS5 geen output kan doen op 1440p. Dat het intern rendert heeft niks met de output te maken. En dat is precies wat @Masterchiev zegt.

Maar zoals je zelf ook aangeeft als je het op de Xbox op 1440p zet raak je HDR kwijt, dus heb je de mogelijkheid om 4K/HDR als output te gebruiken zou ik dat zeker adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Ik speel op de bank ook met een muis en toetsenbord terwijl ik onderuitgezakt zit.
maar dan heb je vast iets waar je muis en tb op zet lijkt me, heb dat wel eens geprobeerd, maar vond dat toch niet zo fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Xgar schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:03:
[...]

maar dan heb je vast iets waar je muis en tb op zet lijkt me, heb dat wel eens geprobeerd, maar vond dat toch niet zo fijn.
Heb een plank van 60x30cm (ok ok nu nog 80cm, moet nog ff zagen) op schoot. Prima voor m'n muis en toetsenbord, alhoewel ik die laatste ook weleens op de leuning van m'n bank heb liggen. Ik gebruik wel een 60% toetensbord, een fullsize toetsenbord is niet te doen :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Op de PC heb je natuurlijk ook wel een hogere skill ceiling nodig met al die hackers en cheaters :+
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Het ligt er ook een beetje aan wat voor speler je bent. Ik raak enorm gefrustreerd als ik faal door de brakke inputmethode. Als ik een schot niet raak wil ik weten dat het komt omdat ik zelf gefaald heb, niet omdat ik aan het vechten met met de inputmethode (en auto aim). Als je gewoon een beetje wilt rondrennen en af en toe wat wil raken dan is een controller natuurlijk gewoon prima. Heb zelf ook genoeg Timesplitter 2 gespeeld.
Wel een erg hoog PCMR gehalte. :) Ja als je wilt rennen en af en toe wat wilt raken is een controller prima. :z

Ik heb zelf in het verleden ook Quake en UT gespeeld en was er redelijk bedreven in en ja de input met M/K is uiteraard een stuk anders/beter/directer/sneller dan met een controller. Maar dat laat onverlet dat als je faalt met een controller dit niet zozeer komt door de brakke inputmethode, maar dat het toch echt aan jezelf ligt omdat je de inputmethode gewoon niet eigen hebt gemaakt. Om een dergelijke inputmethode dan maar als brak aan te duiden is een beetje het verhullen van het onvermogen om met een controller om te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:21:
[...]

Op de PC heb je natuurlijk ook wel een hogere skill ceiling nodig met al die hackers en cheaters :+

[...]

Wel een erg hoog PCMR gehalte. :) Ja als je wilt rennen en af en toe wat wilt raken is een controller prima. :z

Ik heb zelf in het verleden ook Quake en UT gespeeld en was er redelijk bedreven in en ja de input met M/K is uiteraard een stuk anders/beter/directer/sneller dan met een controller. Maar dat laat onverlet dat als je faalt met een controller dit niet zozeer komt door de brakke inputmethode, maar dat het toch echt aan jezelf ligt omdat je de inputmethode gewoon niet eigen hebt gemaakt. Om een dergelijke inputmethode dan maar als brak aan te duiden is een beetje het verhullen van het onvermogen om met een controller om te gaan. :)
Potje Quake Live? Die game heeft controller support op de PC. Is alweer jaren geleden dat ik gespeeld heb (en ik was behoorlijk slecht), dus hou het liever bij instagib dan maar ben bereid alles te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:32:
[...]

Potje Quake Live? Die game heeft controller support op de PC. Is alweer jaren geleden dat ik gespeeld heb (en ik was behoorlijk slecht), dus hou het liever bij instagib dan maar ben bereid alles te spelen.
Wat is dit weer voor opmerking? Jij met een controller en ik met een controller? Of jij met M/K en ik met een controller? Want ik zeg juist in mijn post dat een M/K inderdaad beter en sneller is.

Maar als je een MP game speelt met een level playing field voor input controls ligt het toch echt aan jezelf als je faalt.

Edit:

Gelet op je onderstaande post lees je niet goed. Echter gelet op de post daar weer onder zal ik maar stoppen. :) En gelet op de post daar weer onder is het helemaal zinloos.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-02-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:34:
[...]

Wat is dit weer voor opmerking? Jij met een controller en ik met een controller? Of jij met M/K en ik met een controller?

Als je een MP game speelt met een level playing field voor input controls ligt het toch echt aan jezelf als je faalt.
Jij natuurlijk met de controller, ik met een muis. Om het eerlijk te houden zal ik alleen de standaard machine gun en gauntlet gebruiken.

Het verschil is echt zo enorm dat fragmovies van de beste console spelers eruit zien als standaard gameplay voor een gemiddeld muis en toetsenbord gebruiker. Aimen is traag, niet accuraat en de movement van tegenstanders lijkt op dat van bots.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

BM

Moderator Spielerij
Zullen we discussie over welke input-methode superieur is maar gewoon lekker laten?

Je moet ze (imho) niet mixen in een MP-pot, maar verder, lekker kiezen wat je fijn vind. Controller vs Controller is net zo eerlijk als M/K vs M/K.

Kun je niet aan een controller wennen, prima, maar dan moet je niet doen alsof het een inferieure input-metod is. Tientallen/honderden-miljoene spelers kunnen daar namelijk prima mee uit de voeten.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:36:

Kun je niet aan een controller wennen, prima, maar dan moet je niet doen alsof het een inferieure input-metod is. Tientallen/honderden-miljoene spelers kunnen daar namelijk prima mee uit de voeten.
Dat is natuurlijk geen argument. Je kan ook een gat in beton boren met een goedkope klopboor van de Gamma, maar met een Makita boorhamer gaat het toch echt een stuk beter. Ook kunnen mensen genieten van standaard iPhone oordopjes, maar fatsoenlijke Shure in-ears zijn toch echt superieur.

Uiteindelijk is het een kwestie van het juiste gereedschap:
In beton boren? Boorhamer
Shooters spelen? Muis en toetsenbord
Platformer? Controller
Fighting game? (Arcade) controller
Simracing? Racestuur

Maar je kan beter zeggen dat een controller goed genoeg is voor een groot deel van de mensen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2021 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:27
Kunnen we deze verplaswedstrijd laten voor wat het is aub? Wordt vermoeiend dat per se je gelijk willen halen.
We zitten hier in XSX / XSS topic, zit niet te wachten op berichten dat iemand PC superieur vindt, daar zijn al genoeg topics over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Het word nog erger, ik kan via de Xbox app mijn achievements niet eens zien dus:
  • Achievements bekijken via xbox.com.
  • Geuploade screenshots en filmpjes via de app.
  • Xbox store via xbox.com
Ik mis de tijd waar alles in 1 app zat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Jij natuurlijk met de controller, ik met een muis. Om het eerlijk te houden zal ik alleen de standaard machine gun en gauntlet gebruiken.

Het verschil is echt zo enorm dat fragmovies van de beste console spelers eruit zien als standaard gameplay voor een gemiddeld muis en toetsenbord gebruiker. Aimen is traag, niet accuraat en de movement van tegenstanders lijkt op dat van bots.
Ik was zelf eerst ook van kamp M/K is de enige manier voor FPS, maar sinds ik Sea of Thieves speel ben ik daar wel een beetje van genezen. Ik speel bewust met controller omdat ik zo veel meer ontspan, en speel vaak op de PC servers maar het is nou niet dat ik mijzelf echt slecht vind spelen tegen al die M/K spelers.

Feit is wel dat je draaicirkel een beperkende factor is want iemand met M/K heeft daar veel minder last van. Maar sensitivity aanpassen doet wonderen (maar verhelpt het niet).
(zoals verzocht, niet verder met deze discussie)

En de spellen die ik wel met M/K speel, speel ik op een Couchmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
G_Dragon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Het word nog erger, ik kan via de Xbox app mijn achievements niet eens zien dus:
Ik kan wel mijn screenshots en filmpjes bekijken via de app. Verder doe ik er weinig mee, maar wel vet om meteen even screenshot via whatsapp te delen. Maar wellicht opnieuw app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorroberner schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Ik kan wel mijn screenshots en filmpjes bekijken via de app. Verder doe ik er weinig mee, maar wel vet om meteen even screenshot via whatsapp te delen. Maar wellicht opnieuw app installeren?
Uh volgens mij leest u het verkeerd :p
Ik kan via xbox.com mijn screenshots en filmpjes niet bekijken :) juist wel via de app, alleen er was een tijd dat er 1 plek was waar alles kon of op beide gewoon alles. Maar dat is op de een of andere manier veranderd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

G_Dragon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Wat is nu de manier om je achievements te bekijken? Voorheen deed ik dat ook via de app en bekijk het nu via de Xbox maar vond de manier in de app toch wat fijner werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogne schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Wat is nu de manier om je achievements te bekijken? Voorheen deed ik dat ook via de app en bekijk het nu via de Xbox maar vond de manier in de app toch wat fijner werken.
Haha dat staat in mijn bericht, alleen nog via xbox.com.
Verder nog geen manieren gevonden, snap echt niet waarom Microsoft het allemaal zo beperkt en moeilijk heeft gemaakt.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
G_Dragon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Uh volgens mij leest u het verkeerd :p
Ik kan via xbox.com mijn screenshots en filmpjes niet bekijken :) juist wel via de app, alleen er was een tijd dat er 1 plek was waar alles kon of op beide gewoon alles. Maar dat is op de een of andere manier veranderd...
Dat krijg je ervan als je leert voor een tentamen maar ondertussen uitstelgedrag vertoont en op fora gaat zitten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorroberner schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:12:
[...]

Dat krijg je ervan als je leert voor een tentamen maar ondertussen uitstelgedrag vertoont en op fora gaat zitten. :+
Haha geen probleem :p
Succes met je tentamens :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 15:27
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:49:
Ik ben al heel veel jaren klaar met 30fps, was een reden dat ik nog maar weinig speelde op de consoles. Denk dat we het allemaal anders ervaren oid want ik weet nog goed dat een hoop mensen 30fps prima vonden. Ik vind het een heel groot verschil en verkies 60fps boven native 4k en exra toeters en bellen.
Vermoed dat het 30fps kamp geen pc gaming gewend was waar al heel lang hogere fps normaal zijn.
Maar nogmaals, misschien ervaren we het verschillend, ik ben er heel gevoelig voor.
Zeker in 2021 kan 30fps gewoon niet meer. :P
Na intro en 1 missie in GTA V ben ik ook gestopt omdat ik 30 FPS met dips niet trok. Wacht nu al jaren op de 60FPS upgrade, die waarschijnlijk medio dit jaar komt. Het gerucht gaat dat ze de engine van RDR2 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
G_Dragon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Verder nog geen manieren gevonden, snap echt niet waarom Microsoft het allemaal zo beperkt en moeilijk heeft gemaakt.. :p
Telefoonapp bedoel je hiermee denk ik? Daarvan klopt het inderdaad.... op de pc kan ik ze nog wel oproepen, maar om nu te zeggen dat het handig werkt :X

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:33:
[...]

Telefoonapp bedoel je hiermee denk ik? Daarvan klopt het inderdaad.... op de pc kan ik ze nog wel oproepen, maar om nu te zeggen dat het handig werkt :X
Ja klopt, sorry dat had ik er niet duidelijk bij gezegd oeps.. weet niet waarom Microsoft van zo'n goedwerkende ap zoiets slechts heeft kunnen maken. Wil niet oordelen maar sinds ze de app op Apple hebben uitgebracht is het er niet beter op geworden :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
G_Dragon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Snap het ook niet, "vroeger" was het op Xbox.com voor mijn gevoel handiger. Toen had ik ook een soort daily feed waarop ik kon zien wie waarmee bezig was (achievements, opnames, groepsactiviteiten etc.), ik zie daar nu alleen nog maar mijn eigen activiteit. Kon destijds ook makkelijker m'n eigen opnames meteen zien of delen. Overigens deed ik dat op den duur via xboxdvr.com, die website werkt nog steeds zie ik. Daarop kun je ook meteen je spul doorsluizen naar bijv, YouTube, erg handig (voor de rest best wel een draak van een site).

Ook de desktop-apps van Xbox snap ik niet helemaal: er is een "nieuwe" Windows 10 app genaamd "Xbox" die nauwelijks opties heeft en alleen mijn Windows 10-games laat zien en wat shop-opties geeft (verder werkt ook de helft van de functies niet, ligt misschien aan mezelf). Dan is er de "Xbox Companion App" die al veel meer kan dan de (nieuwere) Xbox-app, daarop kan ik wél de activiteit zien van iedereen uit mijn vriendenlijst, daar kan ik meteen opnames checken, makkelijk achievements volgen, de console remote aansturen/streamen, etc. Of zie ik wat over het hoofd?

Verder heb ik ook nog een Xbox Game Bar, een Xbox Insider Hub app en Xbox One Smartglass. Geen van deze apps gebruik ik meer, Smartglass is ook al heel oud geloof ik :P Misschien eens tijd om wat op te schonen... De mobiele app is verder wel prima voor zover ik kan zien maar als ik achter de pc zit wil ik het gewoon daar bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Nu online

Nogne

>.<

G_Dragon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:36:
[...]

Ja klopt, sorry dat had ik er niet duidelijk bij gezegd oeps.. weet niet waarom Microsoft van zo'n goedwerkende ap zoiets slechts heeft kunnen maken. Wil niet oordelen maar sinds ze de app op Apple hebben uitgebracht is het er niet beter op geworden :p
Je bedoelt sinds de release van de Series X? Want de vorige Xbox app op iOS had wel achievements en Microsoft Store (zo haalde ik altijd met Games with Gold).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:47
[...]

De app is echt dramatisch idd. Liep bij mij tijdens het opstarten gisteren ook gewoon vast! En dat op een recente Pixel telefoon, dus die kan het allemaal prima aan.

Nou is de verstandhouding tussen Android en Xbox app's nooit geweldig geweest, maar dit is wel heel erg hoor... 🤨

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
[...]

Had al een flauw vermoeden aangezien ik al die nieuwigheden niet echt fijn vind..

Game invites komen ook maar de helft van de keren binnen op de pc.. normaal kon je iemand vrij makkelijk nog joinen via de xbox app en dat kan dus ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Rossi46 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:06:
[...]

De app is echt dramatisch idd. Liep bij mij tijdens het opstarten gisteren ook gewoon vast! En dat op een recente Pixel telefoon, dus die kan het allemaal prima aan.

Nou is de verstandhouding tussen Android en Xbox app's nooit geweldig geweest, maar dit is wel heel erg hoor... 🤨
Hier sluit ie de app gewoon random af. Leuk als je in een party zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Koelkast en xbox in één. Dat noem ik nog eens top :*) :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogne schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:47:
[...]

Je bedoelt sinds de release van de Series X? Want de vorige Xbox app op iOS had wel achievements en Microsoft Store (zo haalde ik altijd met Games with Gold).
Dan neem ik mijn woorden terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
G_Dragon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:30:
[...]

Dan neem ik mijn woorden terug :)
Kwestie van data driven aanpak van Microsoft (voorbeeld: slechts 5% mensen checked achievements in app), een lean manier van werken en bootstrappen van development.

Daarnaast... niks was af bij de lancering, gevolgen van Covid-19 en remote werken. Quick Resume had nog veel issues, sommige features waren nog niet geïmplementeerd en ook features zoals dat frame doubling van BC titels zijn nog altijd niet uitgebracht. Die app gaat dus nog wel meer oude features terugkrijgen.

Ik geloof dat we eind dit jaar bij Halo: Infinite lancering de echte "lancering" gaan krijgen van hoe de console en alles eromheen bedacht is. Bij Sony is het niet veel anders overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door sohus op 03-02-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
https://www.gamesindustry...g-codemasters-acquisition
"We know if you're based in the US, there's very little F1 racing going on, and yet we know that the owners of F1 would like to build an F1 business in the US," he said. "We know that there's still expansion around the globe.

"It is probably one of the best growth opportunities there is and the reason that we're willing to pay what we were willing to pay for it, on top of the fact that the Dirt franchise, the Grid franchise, all of their franchises are incredible games, but none of them have actually taken advantage of a large publishing organisation and a marketing muscle that we're able to deliver.

"And we think that has growth to it, not to mention the talent that's in that organization that could continue to help our Need for Speed business or our Real Racing business. It could be very powerful. So we know it is not a FIFA-sized business, but we know there is incredible opportunity to own essentially all of the driving business there is."
"We think there might be opportunities around growth of releases and certainly growth of that title. We think that F1 plus live service plus our marketing muscle is a profound opportunity. And we think that Grid and Dirt also represent great new additions to our portfolio. "But the big win here is bringing together what we believe is going to be the greatest collection of racing talent in the industry."
Beloofd weinig goeds voor F1 series. Als EA een "profound opportunity" ziet betekend dit dat ze ons gaan leegkloppen.

Dat betekent F1 Ultimate Team of een iRacing achtig model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
LOTG schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Ja, in de guide bij capture and share (Het vierkantje met pijltje naar boven) zit onderaan een shortcut naar de settings, capture settings.

Daar kun je capture helemaal uit zetten.
Dank u :) Helaas schakelt dat ook de mogelijkheid uit om via Guide+Y een screenshot te maken, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Pagina: 1 ... 107 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord