Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56
Nog niet in het topic gezien, een nieuw aangekondigde zombie survival game:

Zo te zien een mix tussen The Division, State of Decay en TLOU.'

Edit: ah pc exclusive voorlopig

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 02-02-2021 01:27 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Martinspire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 00:24:
Nog niet in het topic gezien, een nieuw aangekondigde zombie survival game:
[YouTube: The Day Before - Announcement Trailer]

Zo te zien een mix tussen The Division, State of Decay en TLOU.
Hmmm ons lekker maken met een pc exclusive 🤣 Tenminste wat ik kan vinden er over. Ziet er wel heel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
MissMe NL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 00:43:
[...]

Hmmm ons lekker maken met een pc exclusive 🤣 Tenminste wat ik kan vinden er over. Ziet er wel heel tof uit.
Ah, my bad... Misschien in gamepass dan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het viel mij trouwens op hoezeer het verhaal van The Medium overeen kwam met dat van Get Even
Vond jij ook niet @uchiha tijntje ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
En Perfect Dark is zijn eerste director kwijt, industrie veteraan. Gaat ook weer lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:19
justifire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:56:
The Medium hier ook uitgespeeld.
Beetje jammer dat ik er een glitched achievement tussen heb
spoiler:
heb de chievo voor alle echos in ëéén playthrough maar niet de chievo voor alle echos van Henry 8)7

Ook de stealth achievement unlockte niet, terwijl ik niet gedetecteerd was, maar goed daar kan ik nog inkomen, 100% zeker weet je het nooit...
En heb één ansichtkaart gemist, denk dat ik het er maar bij laat.
Afgezien van wat kleine ergernissen (chapter select of manual save anyone) echt genoten van deze game :)
Mooi op tijd afgerond, morgen lekker starten met Control (nog steeds geen pre load trouwens ...)
spoiler:
Bij mij popte de 'alle echo's in één playthrough' bij mijn één na laatste echo, de volgende zat ernaast op een spuit in de kelder van het verbrande huis.

Kwa stealth, bij mij popte die pas nadat ik de bolt-cutters had gepakt. Dat hele stuk daarvoor is nodig voor die achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 06:08:
Het viel mij trouwens op hoezeer het verhaal van The Medium overeen kwam met dat van Get Even
Vond jij ook niet @uchiha tijntje ?
Get Even heb ik wel ooit gekocht in een sale maar nooit gespeeld :).

En @sohus, tja mensen maken keuzes. Zeker als ze hun privé leven waardevoller achten dan het maken van videogames... Niet meteen zo dramatisch doen. :p En wat een sneue reacties weer in die comments.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-02-2021 08:20 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:15:
[...]

En @sohus, tja mensen maken keuzes. Zeker als ze hun privé leven waardevoller achten dan het maken van videogames... Niet meteen zo dramatisch doen. :p En wat een sneue reacties weer in die comments.
Het is meer dat Microsoft gigantisch veel Game Directors verliest.

Gast van Gears of War is vertrokken, Everwild is zijn director verloren, Halo Infinite inmiddels geloof ik twee, nu weer de gast bij The Initiative. Dat vind ik persoonlijk een erg hoge turnaround.

Maar uit vertrek van 1 persoon is inderdaad nog geen conclusie te trekken. En het is natuurlijk een nieuw uit de grond gestampte studio dus enig verloop is dan logisch.

Daarom ben ik ook blij met alle overnames van gerenommeerde studios, die hebben stabiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:21:
[...]

Het is meer dat Microsoft gigantisch veel Game Directors verliest.

Gast van Gears of War is vertrokken, Everwild is zijn director verloren, Halo Infinite inmiddels geloof ik twee, nu weer de gast bij The Initiative. Dat vind ik persoonlijk een erg hoge turnaround.

Maar uit vertrek van 1 persoon is inderdaad nog geen conclusie te trekken. En het is natuurlijk een nieuw uit de grond gestampte studio dus enig verloop is dan logisch.

Daarom ben ik ook blij met alle overnames van gerenommeerde studios, die hebben stabiliteit.
Tja, hij maakt een keuze om zijn privé leven voorrang te geven. Good for him. Dat heeft voor zover ik weet niets met MS te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:26:
[...]

Tja, hij maakt een keuze om zijn privé leven voorrang te geven. Good for him. Dat heeft voor zover ik weet niets met MS te maken.
Dat is vaak verkapt "corporate speak" voor we zijn het niet eens, en we hebben iemand ontslagen. Dus dat is niet zonder meer altijd het echte verhaal.

Game had voor mij sowieso een erg laag Rare-gevoel maar veel meer Tomb Raider/The Division/Splinter Cell. Dus wellicht werkt zijn vertrek in mijn voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 07:46
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:46:
[...]

Dat is vaak verkapt "corporate speak" voor we zijn het niet eens, en we hebben iemand ontslagen. Dus dat is niet zonder meer altijd het echte verhaal.

Game had voor mij sowieso een erg laag Rare-gevoel maar veel meer Tomb Raider/The Division/Splinter Cell. Dus wellicht werkt zijn vertrek in mijn voordeel.
Ik begrijp dat hij zijn broer heeft verloren van Twitter reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
bartd1983 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Ai, dat is een ander verhaal. Volledig te begrijpen keuze in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:46:
[...]

Wat een onzin reactie is dit weer. Heb je uberhaubt al zijn tweets gelezen of alleen de eerste.

Zover ik nu lees, ook in de reacties, is dat er in zijn directe omgeving iemand is overleden. Als je dan een game director bent die vast iets meer dan 40 uur werkt kun je je afvragen als persoon of dat het allemaal waard is.

En hoezo een Rare gevoel? Wat is dat Rare gevoel? Dat Rare gevoel wat jij wellicht hebt bij Perfect Dark bestaat al lang niet meer. Het is 21 jaar later dan de release van Perfect Dark. Zelfs Rare geeft volgens mij niet eens meer jou het Rare gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:49:
[...]

Ai, dat is een ander verhaal. Volledig te begrijpen keuze in dat geval.
Goh, nu ineens niet meer corporate speak? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:52:
[...]

Wat een onzin reactie is dit weer. Heb je uberhaubt al zijn tweets gelezen of alleen de eerste.

Zover ik nu lees, ook in de reacties, is dat er in zijn directe omgeving iemand is overleden. Als je dan een game director bent die vast iets meer dan 40 uur werkt kun je je afvragen als persoon of dat het allemaal waard is.

En hoezo een Rare gevoel? Wat is dat Rare gevoel? Dat Rare gevoel wat jij wellicht hebt bij Perfect Dark bestaat al lang niet meer. Het is 21 jaar later dan de release van Perfect Dark. Zelfs Rare geeft volgens mij niet eens meer jou het Rare gevoel.
Ik was groot fan van "Klassiek Rare" dus als ze dan een franchise nieuw leven inblazen dan zoek ik daarna. Als deze game daar niks van heeft dan hoef ik hem ook niet te spelen.

Het geniale van de Tomb Raider reboot trilogie was dat ze enorm vernieuwden zonder de originele sfeer/opzet uit het oog te verliezen.

Daar zoek ik ook in deze titel naar. Met de director van Tomb Raider 2013 zou dat goed moeten komen, maar de eerste announce trailer gaf mij nog niet het gevoel dat ik zoek.

Jij niet? Prima, geen probleem. Maar jij hoeft mij niet de les te lezen over wat ik wel of niet zoek :?
Maar laten we het gezellig houden hier.

[ Voor 6% gewijzigd door sohus op 02-02-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:15:
[...]

Gekocht maar niet gespeeld ? :o
Get Even is destijds volledig onder gesneeuwd door de grote releases, maar kan zich qua gameplay en verhaal zeker meten met The Medium

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:52:
[...]
Jawel hoor. Sea of Thieves zit er vol mee en ook Everwild lijkt de goede kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

BM

Moderator Spielerij
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:59:
[...]

Jawel hoor. Sea of Thieves zit er vol mee en ook Everwild lijkt de goede kant op te gaan.
Nog los van het feit dat ik het knap vind dat je op basis van een (cgi) trailer van (wat was het) 2 minuten kunt beoordelen wat voor gevoel een game geeft: de games die jij noemt worden ook daadwerkelijk door Rare gemaakt. PD is van origine misschien een Rare-franchise, maar word nu door een andere ontwikkelaar gemaakt. Dan is het toch niet gek dat die er hun eigen twist aan geven?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
BM schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Nog los van het feit dat ik het knap vind dat je op basis van een (cgi) trailer van (wat was het) 2 minuten kunt beoordelen wat voor gevoel een game geeft: de games die jij noemt worden ook daadwerkelijk door Rare gemaakt. PD is van origine misschien een Rare-franchise, maar word nu door een andere ontwikkelaar gemaakt. Dan is het toch niet gek dat die er hun eigen twist aan geven?
Voor de duidelijkheid: ik beoordeel de trailer, niet de game. En die trailer gaf mij totaal geen Perfect Dark vibes.

Dus ja, een ander type game met eigen interpretatie lijkt me logisch en ook wenselijk maar ik verwacht wel iets van de originele vibe daarin terug te vinden en dat ontbrak vooralsnog voor mij.

Maar goed, het is nog early production dus het kan nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bartd1983 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Maar dan heb je toch alleen tijd nodig om het te verwerken? Of gaat ie zijn werk overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Ik was groot fan van "Klassiek Rare" dus als ze dan een franchise nieuw leven inblazen dan zoek ik daarna. Als deze game daar niks van heeft dan hoef ik hem ook niet te spelen.

Het geniale van de Tomb Raider reboot trilogie was dat ze enorm vernieuwden zonder de originele sfeer/opzet uit het oog te verliezen.

Daar zoek ik ook in deze titel naar. Met de director van Tomb Raider 2013 zou dat goed moeten komen, maar de eerste announce trailer gaf mij nog niet het gevoel dat ik zoek.

Jij niet? Prima, geen probleem. Maar jij hoeft mij niet de les te lezen over wat ik wel of niet zoek :?
Maar laten we het gezellig houden hier.
Volgens mij houden we het nog best gezellig. Echter waar ik over viel, en dat heb ik wellicht teveel laten merken, is dat je op basis van 1 simpele tweet conclusies trok, zonder nuance en direct gerelateerd aan de gevolgen voor ons gamers, terwijl er gewoon persoonlijk leed aan ten grondslag ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Gekocht maar niet gespeeld ? :o
Get Even is destijds volledig onder gesneeuwd door de grote releases, maar kan zich qua gameplay en verhaal zeker meten met The Medium

[YouTube: Get Even - Trailer]
Haha, ik zal hem weer ergens op mijn backlog zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die was niet zo heel leuk helaas. De Yakuza games zijn fantastisch maar dit was echt een zeer zwakke spin-off. Gigantisch veel missies waar je iemand langzaam moet achtervolgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 02-02-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Die was niet zo heel leuk helaas. De Yakuza games zijn fantastisch maar dit was echt een zeer zwakke spin-off. Gigantisch veel missies waar je iemand langzaam moet achtervolgen.
had dit hier ook een beetje. maar toch leuk altijd die dikke cutscenes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:29:
[...]

had dit hier ook een beetje. maar toch leuk altijd die dikke cutscenes...
De game had echt gave momenten.... de story was tof en het vechten werkten weer lekker.... en dan kwam je weer in zo'n eindeloze lange achtervolging uit waar je continu achter een muurtje oid moest springen om niet gezien te worden. Na de zoveelste achtervolging was ik er echt klaar mee.

Als die er niet in hadden gezeten was de game echt een stuk beter geweest. Haalde alle vaart eruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 02-02-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:31:
[...]

De game had echt gave momenten.... de story was tof en het vechten werkten weer lekker.... en dan kwam je weer in zo'n eindeloze lange achtervolging uit waar je continu achter een muurtje oid moest springen om niet gezien te worden. Na de zoveelste achtervolging was ik er echt klaar mee.

Als die er niet in hadden gezeten was de game echt een stuk beter geweest. Haalde alle vaart eruit.
de nieuwe yakuza 7 vond ik erger eerlijk gezegd met het nieuwe vechtsysteem. na chapter 7 was ik afgehaakt. jammer, zat een dikke verhaal achter. maar ik ga het nog een keer proberen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die vond ik dan weer geweldig haha. Alles met turn based is voor mij al +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:34:
Die vond ik dan weer geweldig haha. Alles met turn based is voor mij al +1.
zelfs dat was het probleem niet, maar dat levelen continue om een boss te verslaan. nee, dat lag mij niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Gisteren ben ik begonnen aan de Gamepass-versie van Control, holy shit wat vet :D De eerste paar minuten vond ik het jammer dat ik de grafische update mistte, maar eenmaal begonnen aan de game was ik ineens een paar uur verder.

Al met al een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:15

ilm

Ik ben afgehaakt bij Yakuzi 0 na meermaals van begin te beginnen :-) Zonde wat een goed verhaal en de setting ligt me wel. Ik kon niet echt door de trage, lange cutscenes komen (zonder voice-acting / geluid).

Ik krijg nu terug zin maar ik zou men savegame van pc willen overbrengen naar pc. Helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:33
Heren (en evt Dames,

Even een vraagje. Ik heb een ASUS VG27AQL1A monitor aangesloten op mijn XsX. Dit voor het 1440p / 120Hz gamen. Nu heb ik HDR/4K moeten uitzetten om dit te kunnen bewerktstelligen. Ik speel heel veel Apex op dit moment en merk echt een verschil tussen de 60 en 120. Maar de HDR aan geeft ook een mooi beeld.

Kortom de vraag: Moet HDR uitstaan op de XsX voor 120Hz te halen (1440p). Of wordt dit middels driver updates in de toekomst opgelost?

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ilm schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:38:
Ik ben afgehaakt bij Yakuzi 0 na meermaals van begin te beginnen :-) Zonde wat een goed verhaal en de setting ligt me wel. Ik kon niet echt door de trage, lange cutscenes komen (zonder voice-acting / geluid).

Ik krijg nu terug zin maar ik zou men savegame van pc willen overbrengen naar pc. Helaas dus.
ik zie yakuza games als een hele sterke film met toffe personages. de gameplay is natuurlijk een beetje kinderachtig. misschien moet je met dit idee spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Zijn er hier al ervaringen met Control Ultimate op de Series X? Ga zo even spelen maar ben benieuwd hoe de game draait. Meeste recenties/artikelen gaan over de PlayStation 5 versie (Marketing deal Sony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:42:
[...]

ik zie yakuza games als een hele sterke film met toffe personages. de gameplay is natuurlijk een beetje kinderachtig. misschien moet je met dit idee spelen...
Wat is er kinderachtig aan de gameplay? Is gewoon een solide fighter. Zit wel veel humor in.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 02-02-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:41
uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:26:
[...]

Opzich is dat in de zakenwereld wel echt heel vaak eufemisme voor opstappen door onenigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Wat is er kinderachtig aan de gameplay? Is gewoon een solide fighter. Zit wel veel humor in.
als je ziet wat je kan doen met een fiets en een pion tijdens een gevecht :P en nog andere dingen...bij yakuza 7 is het helemaal een feest.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 02-02-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Oh das jammer! Want in de trailer lijkt ie echt gaaf, ook dat het schijnbaar een detective is. Maar wat jij beschrijft klinkt saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja was echt een tegenvaller. Had hem day one gekocht maar nooit uitgespeeld terwijl ik in alle andere Yakuza games (zelfs Fist of the North Star) alles zo compleet mogelijk heb geprobeerd te spelen. Zonde want het verhaal was wel fantastisch. (ben ook dol op detective stories)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:09

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

DaMarcus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:38:
Gisteren ben ik begonnen aan de Gamepass-versie van Control, holy shit wat vet :D De eerste paar minuten vond ik het jammer dat ik de grafische update mistte, maar eenmaal begonnen aan de game was ik ineens een paar uur verder.

Al met al een aanrader :)
Hoe werkt die update dan, kan je die alsnog kopen bovenop de basic GamePass versie?

Enige jammere vind ik dat de XSS nauwelijks iets wint behalve 60fps wat overigens bij Star Wars Fallen order gewoon gratis was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:25
hifigamefreak schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:43:
[...]

Hoe werkt die update dan, kan je die alsnog kopen bovenop de basic GamePass versie?

Enige jammere vind ik dat de XSS nauwelijks iets wint behalve 60fps wat overigens bij Star Wars Fallen order gewoon gratis was...
Die update werkt alleen als je de Ultimate versie van Control hebt.... de GamePass versie krijgt die update dus niet....

Beetje flauw van ze want er zit echt 0 verschil tussen maargoed....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01
Sjalabert schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:42:
Heren (en evt Dames,

Even een vraagje. Ik heb een ASUS VG27AQL1A monitor aangesloten op mijn XsX. Dit voor het 1440p / 120Hz gamen. Nu heb ik HDR/4K moeten uitzetten om dit te kunnen bewerktstelligen. Ik speel heel veel Apex op dit moment en merk echt een verschil tussen de 60 en 120. Maar de HDR aan geeft ook een mooi beeld.

Kortom de vraag: Moet HDR uitstaan op de XsX voor 120Hz te halen (1440p). Of wordt dit middels driver updates in de toekomst opgelost?
Er is discussie of dit een probleem van de instellingen van MS is of van Asus.

Microsoft lijkt HDR op 1440p te ondersteunen, maar alleen als EDID dit terug geeft en mogelijk doet de monitor dat niet.

Andere kant van het verhaal is dat Microsoft HDR heeft gekoppeld aan 4K. Op het moment dat dit inderdaad het geval is, heb je voor 120hz ook de hdmi2.1 standaard nodig om tot de benodigde bandbreedte te komen en dat heeft deze monitor niet. Mogelijk dat hij daarom bij HDR beelden terug schakelt naar 60fps.

zie ook https://answers.microsoft...d9-4601-a159-962ca45672d4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Control + ray tracing = fiet fiew ! :9~
Heb alleen moeite met richten, iemand tips mbt sensitivity settings of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Sjalabert schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:42:
Heren (en evt Dames,

Edit...

[ Voor 4% gewijzigd door zwembroek op 02-02-2021 11:34 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
[...]
Nee, in de UE zitten bijvoorbeeld ook beide uitbreidingen, daardoor gaat je vergelijking met Fallen Order mank. Verder inderdaad wel heel jammer dat er geen smart delivery beschikbaar is en dus (opnieuw) aanschaffen de enige manier is.

Wel krijgen we maar liefst 8 euro korting met Game Pass :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Als je games van gamepass download en deze worden er uit gehaald kan je deze dan nog spelen ? of zijn deze niet meer speelbaar als deze niet meer op gamepass staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

SteffanS schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:38:
Als je games van gamepass download en deze worden er uit gehaald kan je deze dan nog spelen ? of zijn deze niet meer speelbaar als deze niet meer op gamepass staan.
Die zijn dan niet meer speelbaar inderdaad.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brushaway
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
SteffanS schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:38:
Nope, en precies de reden waarom ik geen Gamepass heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Als je ook ps5 hebt krijg je hem gratis met psplus. Sowiso de tip van deze generatie. Beide consoles en je kan zo ongelooflijk veel spelen voor praktisch noppes. Gamen is denk ik nog nooit zo goedkoop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 06:38
Iemand enig idee hoe laat de Series X-update voor 'The Division 2' live gaat? 19.00u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
is de X-update voor control gratis? iemand geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brushaway
Farabi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:18:
is de X-update voor control gratis? iemand geprobeerd?
Die is niet gratis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:03

Nogne

>.<

Yonix schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:14:
Iemand enig idee hoe laat de Series X-update voor 'The Division 2' live gaat? 19.00u?
Geen idee, maar ik ben blij met je comment. Want ik wist niet dat die vandaag zou komen dus je hebt met deze comment mijn dag iig goed gemaakt _/-\o_

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

[...]

De versie in de Game Pass is de basic versie, die is ook niet geoptimaliseerd voor de Xbox Series S of X. Via de Microsoft Store kan je de Ultimate Edition kopen, deze is wel geoptimaliseerd voor de Xbox Series S en X (ziet er grafisch dus beter uit) en heeft ook extra DLC. Of dat 32 euro waard, is ieder voor zich; voorlopig vermaak ik mij met de gratis versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht dat hij in de toekomst wel wordt toegevoegd of in Games With Gold verschijnt. Alle info rondom die Ultimate versie is vrij warrig. De Ultimate versie is nu wel gratis voor Playstation. Zou me niets verbazen als dat na deze maand ook voor Xbox zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaMarcus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:26:
[...]

De versie in de Game Pass is de basic versie, die is ook niet geoptimaliseerd voor de Xbox Series S of X. Via de Microsoft Store kan je de Ultimate Edition kopen, deze is wel geoptimaliseerd voor de Xbox Series S en X (ziet er grafisch dus beter uit) en heeft ook extra DLC. Of dat 32 euro waard, is ieder voor zich; voorlopig vermaak ik mij met de gratis versie :)
In de kerstsale was de UE twintig euro en in Brazilie omgerekend een eurootje of acht.
Tuurlijk had een Smart Delivery update netter geweest, maar vind het verbazingwekkend dat men zo door blijft zeuren terwijl men het bij COD CW wel slikt als zoete koek.
Terwijl ze daar gewoon lekker 70 euro vragen voor de “Series X|S upgrade”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:42:
[...]

In de kerstsale was de UE twintig euro en in Brazilie omgerekend een eurootje of acht.
Tuurlijk had een Smart Delivery update netter geweest, maar vind het verbazingwekkend dat men zo door blijft zeuren terwijl men het bij COD CW wel slikt als zoete koek.
Enig verschil is natuurlijk wel dat die Control Ultimate Edition next gen op de dag van release voor Playstation Plus gebruikers wel gratis is. Dat was bij CoD niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sohus
justifire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:21:
Control + ray tracing = fiet fiew ! :9~
Heb alleen moeite met richten, iemand tips mbt sensitivity settings of zo ?
Ik vind het verschil in actie niet noemenswaardig. Dus 60fps all the way. En meeste reviews die ik lees denken er zo over. Net 2 uur gespeeld en is heerlijk in 60fps. De 30fps Ray Tracing mode voelt erg vreemd aan, er zit een soort lag in die de performance mode niet heeft.

Ray Tracing is een leuke gimmick maar gewoon totaal niet realistisch op huidige console generatie (wellicht is dit straks een reden om naar een Pro / One X achtig model te gaan upgraden mid-gen). Wellicht dat RDNA 2 DLSS plus de hardware matige Ray Tracing nog wat gaan verbeteren, maar op dit moment zeg ik tegen developers focus je aandacht lekker ergens anders. Op een RTX 3080 of vergelijkbaar gaat het pas leuk worden, en dat kan alleen maar dankzij Nvidia DLSS.

Het komt er in feite op neer dat door Ray Tracing aan te zetten je een game downgrade van Xbox Series graphics naar Xbox One graphics (en framerates). Mij is dat het absoluut niet waard maar ieder zijn ding. Reden dat ik naar next-gen ben gegaan is laadtijden + stabiel 60fps + stille console. Ray Tracing voegt voor mijn specifieke scenario dan ook niks toe.

Dit zijn overigens de matchende PC Windows 10 settings voor de PS5 (en gok ook XSX) versie, door Remedy zelf doorgegeven aan Digital Foundry:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvsK-UkXz5j7-mjqDgHZ34LRfBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vowy3yLFkvC2TNKdecqnSZTC.png?f=fotoalbum_large

Veel settings staan op laag maar dat ligt ook aan het feit dat dit echt als een PC game voelt die geport is naar consoles, in plaats van andersom. Gok dat andere studios de XSX/PS5 harder op hun start kunnen trappen. En vergeet ook niet dat alle kapot kan, physics zijn insane in deze game.

Maar vind hem wel top draaien tot zover (3 uur gespeeld) op de Series X. Framerate is super stabiel (was op mijn PC met GTX1080 niet mogelijk om 1080p stabiel te halen op 60fps) en het ziet er OK uit. Met headphones op is het echt een genot qua audio beleving. Sowieso is deze game niet de mooiste qua character models en textures, maar wel geweldig qua sfeer/beleving. Lekker X-Files/Twin Peaks gevoel.

[ Voor 30% gewijzigd door sohus op 02-02-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
Wat vinden we van deze game:

Het lijkt me wel interessant. Beetje Code Vein achtig, en erg Japans, wat het Xbox platform goed kan gebruiken. Volgens mij heeft Microsoft een marketing deal voor deze titel, maar nog geen release date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
justifire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:42:
[...]

Zoals ik het zie:

Je had normaal of 20 euro voor de next-gen upgrade betaald, of nu betaal je 19 euro voor de Ultimate Edition in de winter uitverkoop. Broekzak/vestzak wat mij betreft. Uiteraard was een gratis upgrade beter geweest, maar deze titel heeft het niet supergoed gedaan qua verkopen dus ze zullen wel wat goed moeten maken. Bij Devil May Cry 5 heeft Capcom hetzelfde gedaan en daar hoor je ook bijna niemand over.

[ Voor 5% gewijzigd door sohus op 02-02-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik ben heel benieuwd naar vergelijkingen tussen de XSX en de PS5 versie van Control, maar kan er nog weinig over vinden. Ik had de Ultimate Edition ook voor 20 euro in de wintersale gekocht voor de XSX, maar nu twijfel ik waar ik de game op zal spelen. Als de kracht van de XSX een verschil maakt is de keuze makkelijk gemaakt voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Ik vermoed dat vandaag, of anders morgen, de uitgebreide DF video van Control online komt te staan. Ben ook wel benieuwd.

Ik vermoed geen verschil XSX/PS5. Sterker nog, ben een beetje bang dat ie op de PS5 zelfs wat beter loopt door geen of minder i/o stutter, iets waar de XSX toch iets meer last van lijkt te hebben naar het schijnt.

[ Voor 47% gewijzigd door DutchOwnage op 02-02-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Ik vind het verschil in actie niet noemenswaardig. Dus 60fps all the way. En meeste reviews die ik lees denken er zo over. Net 2 uur gespeeld en is heerlijk in 60fps. De 30fps Ray Tracing mode voelt erg vreemd aan, er zit een soort lag in die de performance mode niet heeft.

Ray Tracing is een leuke gimmick maar gewoon totaal niet realistisch op huidige console generatie (wellicht is dit straks een reden om naar een Pro / One X achtig model te gaan upgraden mid-gen). Wellicht dat RDNA 2 DLSS plus de hardware matige Ray Tracing nog wat gaan verbeteren, maar op dit moment zeg ik tegen developers focus je aandacht lekker ergens anders. Op een RTX 3080 of vergelijkbaar gaat het pas leuk worden, en dat kan alleen maar dankzij Nvidia DLSS.

Het komt er in feite op neer dat door Ray Tracing aan te zetten je een game downgrade van Xbox Series graphics naar Xbox One graphics (en framerates). Mij is dat het absoluut niet waard maar ieder zijn ding. Reden dat ik naar next-gen ben gegaan is laadtijden + stabiel 60fps + stille console. Ray Tracing voegt voor mijn specifieke scenario dan ook niks toe.

Dit zijn overigens de matchende PC Windows 10 settings voor de PS5 (en gok ook XSX) versie, door Remedy zelf doorgegeven aan Digital Foundry:
[Afbeelding]

Veel settings staan op laag maar dat ligt ook aan het feit dat dit echt als een PC game voelt die geport is naar consoles, in plaats van andersom. Gok dat andere studios de XSX/PS5 harder op hun start kunnen trappen. En vergeet ook niet dat alle kapot kan, physics zijn insane in deze game.

Maar vind hem wel top draaien tot zover (3 uur gespeeld) op de Series X. Framerate is super stabiel (was op mijn PC met GTX1080 niet mogelijk om 1080p stabiel te halen op 60fps) en het ziet er OK uit. Met headphones op is het echt een genot qua audio beleving. Sowieso is deze game niet de mooiste qua character models en textures, maar wel geweldig qua sfeer/beleving. Lekker X-Files/Twin Peaks gevoel.
Mooi toch dat we de keuze hebben ?
Jij blij, ik blij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
justifire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Mooi toch dat we de keuze hebben ? :)
Zeker!

Al is het is tijd dat de 60fps geest nu definitief uit de fles is en blijft. Wat dat betreft had ik liever nog geen Ray Tracing gehad op deze gen consoles omdat het veel werk is en het weinig oplevert op underpowered hardware. En Sony heeft geen RDNA 2 RT implementatie dus dat is ook weer extra werk voor developers. Maar wellicht komt hier nog verbetering in de komende 1-2 jaar, vind het tot nu toe ondermaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:53
Steven030 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:28:
Ik ben heel benieuwd naar vergelijkingen tussen de XSX en de PS5 versie van Control, maar kan er nog weinig over vinden. Ik had de Ultimate Edition ook voor 20 euro in de wintersale gekocht voor de XSX, maar nu twijfel ik waar ik de game op zal spelen. Als de kracht van de XSX een verschil maakt is de keuze makkelijk gemaakt voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik denk dat er buitenom de internet fora bijzonder veel mensen zijn die gewoon mooie beelden willen en geen zak geven om 60 FPS. Dat is zo’n groot thema geworden op de forums dat mensen er in beginnen te geloven dat het live changing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wat is de conclusie in de video? sorry, geen tijd om te bekijken maar wel erg benieuwd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:16:
Ik denk dat er buitenom de internet fora bijzonder veel mensen zijn die gewoon mooie beelden willen en geen zak geven om 60 FPS. Dat is zo’n groot thema geworden op de forums dat mensen er in beginnen te geloven dat het live changing is.
Eh... je bedoelt denk ik dat jou het niet boeit. De meeste mensen die ik ken en gamen (en voor een groot deel niet hier komen) vinden 60fps echt wel een big deal. Alleen sommigen daarvan vinden RT ook een big deal en kiezen daarvoor. (maar hadden nog liever RT + 60fps gehad) Anderen kiezen echter altijd de hoogste fps omdat ze dat fijner vinden spelen. En ook is er nog weer een groep die het per spel zou willen bepalen...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
https://www.pringles.com/nl/home.html

Liefhebbers van Pringles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:17:
[...]

wat is de conclusie in de video? sorry, geen tijd om te bekijken maar wel erg benieuwd.
PC Master Race

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
buiten dat, PS5 of X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1440p met raytracing aan dus en Xbox One (X?) qua grafische toeters en bellen? Wat is de resolutie met performance mode dan? En qua toeters en bellen meer dan RT mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Niet voor mij, maar die gekleurde controllers doen me wel afvragen wanneer de design labs terug beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brushaway
Eens, het leeuwendeel koopt een nieuwe console en verwacht dat games er gewoon weer een flinke stap beter uitzien. Die hebben geen idee wat 60 fps inhoudt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik hield me er nooit zo mee bezig maar na een game in 30FPS te hebben gespeeld en het vervolgens op 60FPS te proberen kwam ik erachter wat een gigantisch verschil het was. Veel games spelen in 60FPS vele malen beter dan een game in 30FPS. Al een aantal titels op zowel Xbox als PS5 gespeeld waar de keuze tussen graphics mode of performance mode een makje was en waardoor het door de gewenning aan 60FPS moeilijk werd om vervolgens weer naar 30FPS games terug te keren. Dat voelt meteen gigantisch slow motion aan. Control zal ik ook zeker in 60FPS spelen.

Als er iets is wat nextgen nextgen maakt voor mij is het (naast de laadtijden) wel de mogelijkheid om games in 60 FPS te kunnen spelen. Games waren op de vorige generatie imo ook al mooi genoeg. :)

Ik vind persoonlijk ook ray tracing niet zo'n big deal. Heb liever dat games gewoon in 4K op 60FPS draaien zonder ray tracing dan 4K 30 FPS met.

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 02-02-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
Tot ze het in veel games ervaren en dan terugmoeten naar een game die het niet heeft.

Dat we 15 jaar met 20-30fps (met schommelingen) genoeg hebben genomen betekent nog niet dat het goed is. Er is ook een reden dat televisie programma's 60fps zijn en films 24fps (maar de actie scenes dan vaak wel weer geschoten in 60fps of meer). 24-30fps is een erfenis van film... dat gebeurd altijd bij een nieuw medium, dat het oude medium er op wordt geprojecteerd.

Gaming is nu volwassen en 60-120fps past gewoon vele malen beter bij 95% van alle games. Heb ook jaren van genoeg 30fps games genoten maar als je ze dan op 60fps speelt is dat puur genieten.

Stap naar 120fps vind ik dan weer veel minder interessant, ja het is nog beter, maar verschil van 30 naar 60fps is veel groter. Dus wat mij betreft is dat de absolute sweetspot voor 80% van de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
ArthurMorgan schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Eh... je bedoelt denk ik dat jou het niet boeit. De meeste mensen die ik ken en gamen (en voor een groot deel niet hier komen) vinden 60fps echt wel een big deal. Alleen sommigen daarvan vinden RT ook een big deal en kiezen daarvoor. (maar hadden nog liever RT + 60fps gehad) Anderen kiezen echter altijd de hoogste fps omdat ze dat fijner vinden spelen. En ook is er nog weer een groep die het per spel zou willen bepalen...
Uiteraard veel iedereen alles, en dan maximaal.

Maar voor 499 is dat niet realistisch. Een goede Ray Tracing ervaring met vergelijkbare laadtijden kost je 1.500 euro minimaal. RTX 3080 of 3090 heb je echt nodig voor een maximale ervaring qua RT met alles op high/max.

Op deze generatie consoles zal het een gimmick zijn, tenzij het een minder complexe game is net zoals dat Ori in 6k kan draaien op 60fps.

Laten we beginnen met dat allemaal accepteren. Zelfs 4k30 met RT is vergelijkbaar met alles Laag/Low op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
sohus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Zelfs 4k30 met RT is vergelijkbaar met alles Laag/Low op PC.
ben ik absoluut niet mee eens. als je 4K30 met RT vs PC Highest RT 30fps settings naast elkaar houdt, merk je bar weinig verschil. (high-end pc gehad). De checkerboarding is echt goed op de consoles. alleen als je echt specifiek op anti-aliasing gedeeltes gaat opletten zal het opvallen. maar wie doe dat op een console.

een PC kan niet opbotsen tegen €499.

[ Voor 26% gewijzigd door Farabi op 02-02-2021 15:29 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqmtJwMse2ruXPLls7OJ2_CwhrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjtCQ4IBGFPEW2slW1TrsF3k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Control Ultimate Edition toch maar gekocht nu hij 13,78 euro is via Brazilië. Eindelijk 60fps :)

[ Voor 11% gewijzigd door Starbucks op 02-02-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:35
Ik was even voor mezelf af aan het vragen waarom de stap van 60 --> 120FPS is gemaakt en waarom er niet voor 90 is gekozen als gulden middenweg? Ik dacht dat boven de 100FPS sowieso al wat moeilijker waarneembaar was voor het menselijk oog? Je belast de GPU dan toch ook minder?

Of zeg ik nu iets doms? Ik merk bijna geen verschil met 60 FPS en op mijn LG Oled C9 levert gamen op 4K @ 120FPS bij sommige games alleen maar problemen op :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk dat Falconeer er al op komt, ben benieuwd! En die FF game ga ik ook zeker checken. Wel jammer dat console Ghost of a Tale niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starbucks schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:30:
Control Ultimate Edition toch maar gekocht nu hij 13,78 euro is via Brazilië. Eindelijk 60fps :)
Is het ook bekend op welke resolutie dit draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Als je dan toch een Final Fantasy game wil spelen is XII wel de beste keuze imo. De latere Final Fantasy games geven jrpg's een slechte naam omdat ze je doorheen enkele rechte corridors van cutscene naar cutscene laten lopen, maar XII was daar een opvallende uitzondering op: Een open wereld FF op playstation 2 die zijn tijd vooruit was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:09

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Starbucks schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:30:
Hoe krijg je dat voor elkaar, via de Microsoft Store gewoon?

Voor deze prijs overweeg ik het nog we alhoewel het erg cheap blijft dat je het spel alsnog moet kopen ipv update krijgt (PSPlus).

Edit: vind wel deze via de store: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab betreft dit dan alleen de update voor de basis versie van de game op GamePass? Dus als je die gratis hebt deze de game ‘update’ naar next-gen?

[ Voor 26% gewijzigd door hifigamefreak op 02-02-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond persoonlijk Zodiac Age dan weer de minste uit de reeks. Paar jaar geleden op PS4 geprobeerd en kon er niet inkomen. De enige FF die ik niet heb kunnen uitspelen omdat ik er gewoon niet doorheen kwam. Misschien dat ik hem via Gamepass nog een kans geef want lees er veel goede verhalen over.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 02-02-2021 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Farabi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Je kunt beter het Digital Foundry item bekijken. Die geeft meer inzicht in de settings. XSX en PS5 gebruiken volgens mij dezelfde settings. Zowel in graphics als in performance mode 1440P render resolutie. De grafische instellingen zijn vergelijkbaar met low en af en toe medium (textures bijvoorbeeld) op de PC. Verschil tussen performance en graphics is voornamelijk RT en de 30fps cap ipv 60fps.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus