Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Heb gisteren Gears of War 4 op 100% (4000/4000gs) gezet. Nu weer even wat andere spelletjes spelen :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:19
uchiha tijntje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:14:
[...]
Nee vrij weinig tot geen mogelijkheden tot backtracking. Ook geen chapter select. Maar als je alles grondig uitkamt mis je niet veel. Heb ze allemaal gevonden zonder guide.
Thanks, had voor de zekerheid maar een stukje terug geladen en niet zonder resultaat, ik had blijkbaar nog twee echo's en een collectible gemist. Die heb ik nu wel en kwa tijd kostte het maar vijf minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 07:25
Chirrel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Ja, echt beroerd dit. Spotify heeft bewust de volume slider verwijderd, zodat je het volume totaal niet meer kan bedienen via telefoon, desktop of het Xbox-menu. Heel apart.
Ik heb het iets verder kunnen aanpassen door in de Party chat de volume per persoon iets op te krikken. Al is dat ook niet voor elke situatie de oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:58

Nogne

>.<

Blaauw87 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Ik heb het iets verder kunnen aanpassen door in de Party chat de volume per persoon iets op te krikken. Al is dat ook niet voor elke situatie de oplossing...
Kan je niet de voicechat en muziek geluid apart bedienen op je headset? Normaal kan je dit op je Xbox doen maar als je een Xbox certified headset hebt dan word die optie uitgeschakeld omdat je het dan op je headset kan regelen. Mijn huidige headset heeft 2 sliders, 1 voor het geluid/muziek en de andere voor de voicechat.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 22:39
Koning-Admiraal schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:32:
Kan niet genoeg gezegd worden. Maar geweldig werk van Microsoft. De stilte console ooit. En dat ga je pas echt waarderen als je tweede console dat niet is..
En toch lukt het me niet om die XSX te kopen erg raar :) ondanks dat die stiller is en gamepass, hopelijk als de nieuwe Halo komt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +4 Henk 'm!
https://news.xbox.com/en-...021-xbox-exclusive-games/

Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen. Ik heb het in ieder geval gemist. Een lijst met (exclusive) games die in 2021 uitkomen. Staan er best wel wat op die ik interessant vindt en waar ik naar uitkijk .

The artful escape, The ascent, Echo Generation, The Gunk, Last Stop, MSFS natuurlijk, Psychonauts 2, RPG Time, Sable, 12 minutes, Tunic, Way to the woods...

Het zou wat zijn als al deze games day one in gamepass komen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 07:25
Nogne schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:36:
[...]

Kan je niet de voicechat en muziek geluid apart bedienen op je headset? Normaal kan je dit op je Xbox doen maar als je een Xbox certified headset hebt dan word die optie uitgeschakeld omdat je het dan op je headset kan regelen. Mijn huidige headset heeft 2 sliders, 1 voor het geluid/muziek en de andere voor de voicechat.
Nope, is op mijn Steelseries niet mogelijk. Met de vorige OS was dit wat mij betreft beter te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien hij in de gamepass zit ben ik torchlight 3 maar eens gaan proberen. Meteen van het begin 'voelt' de game echter niet lekker... De roots dat het eigenlijk een f2p game moest worden zijn nog wel duidelijk voelbaar.

De gameplay is erg simpel, hou een knop ingedrukt tot spul dood is simpel. Dat zou wellicht nog kunnen veranderen met latere skills maar van het lezen van beschrijvingen word ik nog niet enthousiast. Ook zijn de skills erg onduidelijk in wat ze doen vind ik, en je kunt ze niet echt goed uitproberen want je zit er meteen aan vast. Er zijn wel 'respectacle' points maar die zijn in ieder geval in het begin veel te duur om te gebruiken.

Het menu is echter best weer ingewikkeld en een draak om door te navigeren. Om een of andere reden doet de cursor nooit wat ik wil en is het erg lastig daar te komen waar ik moet zijn. Ook zitten er nog dingen in zoals dat wanneer je een quest in levert je cursor meteen op je mogelijke rewards staat en daarmee in de vorm van een soort tooltip laat zien wat het is en hoe dat vergelijkt met je huidige equip... Wat handig is, alleen staat het over de tekst heen van de npc waar je mee praat en dat is dus niet meer te lezen...

Ben eens wat user reviews op gaan zoeken op metacritic en steam, maar daar wordt de game ook behoorlijk afgemaakt. Ik denk dus dat ik het maar hou bij de paar uur die ik er nu ingestoken heb. Jammer, want voorgaande games in de serie vond ik erg leuk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Phydomir schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Heb er tijdens het spelen van The Medium twee keer last van gehad. Eerste Reddit hit geeft aan dat het wellicht aan de Instant On power setting kon liggen. Daar hadik hem juist opgezet zodat The Medium volledig geüpdatet was. Na weer terug zetten op energy saving geen last meer van gehad.
Kan het eens proberen maar het is hier met aanzetten van de xbox dat die totaal niet wilt. Als die tijdens het spelen de verbinding verliest werkt batterij in en uit altijd wel.
Niet spel gerelateerd in mijn ogen, nu is het met BL3 maar speel dat nu pas voor ‘t eerst op de Series X na wat DLC releases. Bij de One X geen last gehad ervan.

Hoopte dat het verholpen kon worden met een patch gezien het vooral in het begin gebeurde maar nu nog blijkt. Zal Microsoft binnenkort eens contacten via support, ben benieuwd wat ze zeggen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52

Phydomir

Dennis

Famous schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:46:
Kan het eens proberen maar het is hier met aanzetten van de xbox dat die totaal niet wilt. Als die tijdens het spelen de verbinding verliest werkt batterij in en uit altijd wel.
Dat is wel anders dan ik had ja. Bij mij was het tijdens het spelen. Alleen 10s power knop inhouden werkte. Andere controller werd ook niet herkend toen (via kabel).

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:30:
https://news.xbox.com/en-...021-xbox-exclusive-games/

Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen. Ik heb het in ieder geval gemist. Een lijst met (exclusive) games die in 2021 uitkomen. Staan er best wel wat op die ik interessant vindt en waar ik naar uitkijk .

The artful escape, The ascent, Echo Generation, The Gunk, Last Stop, MSFS natuurlijk, Psychonauts 2, RPG Time, Sable, 12 minutes, Tunic, Way to the woods...

Het zou wat zijn als al deze games day one in gamepass komen.
Warhammer 40K: Darktide en Scorn :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Phydomir schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:30:
[...]

Dat is wel anders dan ik had ja. Bij mij was het tijdens het spelen. Alleen 10s power knop inhouden werkte. Andere controller werd ook niet herkend toen (via kabel).
Je kan er online ook wel wat topics/vragen/problemen over vinden. Speelt al enige maanden vandaar dat ik hoopte op een patch.

Maar gezien die het nu nog steeds heeft (complete disconnect en niet kunnen verbinden) ben ik er bang voor.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:31
justifire schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Warhammer 40K: Darktide en Scorn :9
Tunic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:47
Vraag het hier maar even, in het FIFA topic zijn ze te druk met FUT denk ik... Ik krijg als het goed is over een paar dagen de nieuwe Series S. Hier wil ik graag FIFA 21 bij, maar er zijn zoveel verschillende versies/keys...

Wat ik nu weet is dat bij de DVD versie One X/X Series geen serial zit, dus die kan ik niet gebruiken... Maar ik zie nergens een (goedkope) download voor de Series S?

Edit: ik heb nu wel deze pagina gevonden: https://www.ea.com/nl-nl/...a-21-dual-entitlement-faq

Hiermee zou ik dus wel de Xbox One versie kunnen kopen en vervolgens aan EA vragen voor een digitale code?

[ Voor 23% gewijzigd door Er!k op 31-01-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:53
Er!k schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:28:
Vraag het hier maar even, in het FIFA topic zijn ze te druk met FUT denk ik... Ik krijg als het goed is over een paar dagen de nieuwe Series S. Hier wil ik graag FIFA 21 bij, maar er zijn zoveel verschillende versies/keys...

Wat ik nu weet is dat bij de DVD versie One X/X Series geen serial zit, dus die kan ik niet gebruiken... Maar ik zie nergens een (goedkope) download voor de Series S?

Edit: ik heb nu wel deze pagina gevonden: https://www.ea.com/nl-nl/...a-21-dual-entitlement-faq

Hiermee zou ik dus wel de Xbox One versie kunnen kopen en vervolgens aan EA vragen voor een digitale code?
Als ik die pagina zo lees dan ja inderdaad. Maar je hebt fifa 21 al wel neem ik aan. Dan gewoon inderdaad contact met ea opnemen en die helpen je wel. Veel plezier iig met de Series S :)
En laat ff weten hoe het verschilt tussen de One en de Series S :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 22:59
Niemand??

HALO INFINITE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi stukje uitleg over de techniek achter The Medium : https://news.xbox.com/en-...ms-dual-reality-gameplay/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik weet niet meer wie het hier was die Trackmania Turbo vermeldde als titel om te proberen op zijn xbox, maar omdat ik lang geleden op lanparties nog vele uren in Trackmania Nations gestoken heb, toch eens de demo van Turbo gedownload.
En een uurtje later de volledige versie gekocht: Trackmania blijft toch DE ultieme arcaderacer, verslavingsfactor veel groter dan pakweg Forza of Dirt _/-\o_

Als je het nog niet gespeeld hebt: De demoversie bevat maar een paar maps in singleplayer, maar laat je een uur lang alles (inclusief custom maps) spelen in multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik ga The Medium nog wel een keer een kans geven maar de 1e 5 minuten stonden mij niet echt aan. De cameraview voelt voor mij enorm gedateerd (á la Resident Evil 1/2..)

Blijft dat de gehele game zo of is dat alleen een deel van het spel?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 22:59
Thalaron schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:35:
Ik ga The Medium nog wel een keer een kans geven maar de 1e 5 minuten stonden mij niet echt aan. De cameraview voelt voor mij enorm gedateerd (á la Resident Evil 1/2..)

Blijft dat de gehele game zo of is dat alleen een deel van het spel?
Blijft zo, geeft de game juist charme imo. Best een grappige game, een echte gamepass game. Ga hem wel uitspelen denk ik. De omgevingen zien er echt top uit, had alleen verwacht dat het lopen wat beter uitgewerkt zou worden (Het is immers een van de weinige dingen die goed uitgewerkt hoefde te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01
DutchOwnage schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Heb 'm van de week voor de eerste keer uitgespeeld. Nomad einde, 118 uur op de teller. Was een goed einde, ik neem nu even een break van deze game. Maar ga de 2 andere eindes zéker binnenkort ook nog checken.
Je weet dat er 4 zijn? (of eigenlijk zelfs 5).
Je moet echter wel ingame wat zaken niet zijn vergeten, wil je die laatste goed hebben en er de punten voor binnen halen.

Ik wacht met de laatste playthrough. Kan op het moment niet om een bug heen waardoor ik van voor af aan moet beginnen en dat wil ik pas doen bij de nextgen update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In Maart wordt Nederland op de kaart gezet :+
https://www.thegamer.com/...ll-be-france-and-benelux/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:52
SunnieNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:13:
[...]

Je weet dat er 4 zijn? (of eigenlijk zelfs 5).
Je moet echter wel ingame wat zaken niet zijn vergeten, wil je die laatste goed hebben en er de punten voor binnen halen.

Ik wacht met de laatste playthrough. Kan op het moment niet om een bug heen waardoor ik van voor af aan moet beginnen en dat wil ik pas doen bij de nextgen update.
Ik had naast de Nomad optie nog 2 andere opties waar ik voor kon kiezen. Als dat voor Corpo en Streetkid ook zo zal zijn, komt het inderdaad op 5 eindes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Was al gemeld op de FP:
nieuws: Nederland en België zitten in volgende World Update voor Flight Simul...

Ben echt benieuwd naar FS, ben normaal niet zo van dit soort spellen. Maar aangezien die in Gamepass zit ga ik hem zeker een keer spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Gister even die vermintide 2 opgestart (ook X|S optimized). Wow, dat is best cool !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
Gisteren The Medium gespeeld. Donkere ruimte, koptelefoon op, anderhalf meter van het scherm en gaan. Uiteindelijk na een 45min maar besloten om een ander spel te spelen. Iets teveel onverwachtse dingen ^^
Vond de wereld er goed uitzien. Wel aan een aantal zaken gestoord, waarvan de grootste:
  • lage framerate: duidelijk te zien. Ik heb geen adaptive sync, dus wellicht heeft het daarmee te make.
  • distortions bij character: kan een design keuze zijn geweest, maar ik zag de characters soms als horizontale lijntjes, waarbij om en om de lijntjes wat achter versprongen. Vond ik nogal storend
  • interactie met de wereld is langdradig: lopen duurt lang, niet duidelijk waar je wel en niet heen kan lopen, waardoor je tegen onzichtbare boundaries aanloopt en meteen weer uit de setting bent gehaald. Moeten wachten tot het dia/monoloog is afgelopen voordat je op X mag rammen, etc.
Maar overall is de gameplay en world building goed genoeg dat ik er uiteindelijk maar mee ben gestopt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 01-02-2021 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
DutchOwnage schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Ik had naast de Nomad optie nog 2 andere opties waar ik voor kon kiezen. Als dat voor Corpo en Streetkid ook zo zal zijn, komt het inderdaad op 5 eindes.
Begin keuze staat los van de eindopties. De eindopties verschil maak je tijdens een aantal major side missies

spoiler: cyberpunk eindes
1. corporate einde in space station opgesloten (labrat for ever) (geen archievement)
2. coprorate einde gekoppeld aan het redden van Takemura (labrat met keuze terug te gaan naar aarde of mind archive)
3. nomad
4. v blijft in cyberspace en johnny op aarde
5. johnny blijft in cyberspace en V wordt cybercity legend
6. zelfdoding (en dan kom je direct in de credits zonder ook maar verder te spelen) (geen archievement)

[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 01-02-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ben benieuwd of er nog een preload komt van Control Ultimate Edition next-gen. Hij is nog altijd 203mb op mijn interne schijf. Komt woensdag uit geloof ik?

Of zal de game gewoon grotendeels de huidige installatie van de last-gen versie benutten?

[ Voor 23% gewijzigd door sohus op 01-02-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kom ik nooit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zhankou schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:42:
Gister even die vermintide 2 opgestart (ook X|S optimized). Wow, dat is best cool !
Lekker in 4K 60fps ratten hakken ! :9

Ben dan ook benieuwd naar Warhammer 40K Darktide, wordt ook gemaakt door Fat Shark.

[ Voor 29% gewijzigd door justifire op 01-02-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sohus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:29:
Ben benieuwd of er nog een preload komt van Control Ultimate Edition next-gen. Hij is nog altijd 203mb op mijn interne schijf. Komt woensdag uit geloof ik?

Of zal de game gewoon grotendeels de huidige installatie van de last-gen versie benutten?
Komt morgen uit en is een andere build, net als bij de verschillende versies van COD CW.
Preload zal vanavond wel binnen lopen 🤞

[ Voor 16% gewijzigd door justifire op 01-02-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Misschien eens doen, lees je het nieuws misschien wat eerder :+

Haal mijn Xbox nieuws ook niet via Tweakers hoor, maar MSFS is best geliefd onder de Tweakers dus die krijgt wel de nodige aandacht op de FP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

justifire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Komt morgen uit en is een andere build, net als bij de verschillende versies van COD CW.
Preload zal vanavond wel binnen lopen 🤞

[YouTube: Control Ultimate Edition - PlayStation 5 & Xbox Series X|S Teaser (Out February 2nd 2021)]
Ik ben hel benieuwd naar deze game :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogne schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Misschien eens doen, lees je het nieuws misschien wat eerder :+

Haal mijn Xbox nieuws ook niet via Tweakers hoor, maar MSFS is best geliefd onder de Tweakers dus die krijgt wel de nodige aandacht op de FP :P
Haha, nieuws op de frontpage van tweakers _O-
Nee, ik kom al op het forum toen er nog geen frontpage was en het echt een klein groepje tweakers betrof die met de soldeerbout in de hand 1 of 2 mhz meer uit een cpu probeerden te wringen.
Dat sfeertje bevalt me beter dan de commerciele kant die ze ingeslagen zijn met de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

justifire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Haha, nieuws op de frontpage van tweakers _O-
Nee, ik kom al op het forum toen er nog geen frontpage was en het echt een klein groepje tweakers betrof die met de soldeerbout in de hand 1 of 2 mhz meer uit een cpu probeerden te wringen.
Dat sfeertje bevalt me beter dan de commerciele kant die ze ingeslagen zijn met de website.
Kom zelf ook wat jaartjes op Tweakers (voorheen onder andere naam, maar daar kom ik niet op meer op), en vind het nieuws altijd wel fijn (meer de reacties dan de artikelen zelf). Maar de weg die nu word ingeslagen is/was wel voor mij een reden om mijn abonnement niet meer te verlengen inderdaad.

Gelukkig is het hier op het forum nog niet zo doorgeslagen inderdaad, anders had ik jouw comments pas mogen lezen na het aanschaffen van Premium :9

Maar om weer verder on-topic te gaan:
Gebruiken hier soms de Xbox app ook via zijn telefoon, ik merk namelijk dat als ik de Xbox party join via mijn telefoon dat ik soms mensen helemaal niets hoor. Ik zie in het scherm wel dat ze aan het praten zijn maar hoor dan helemaal niks.

Gisteren zat ik in een groepje van 4, en 1 hoorde ik helemaal niet. 1 viel steeds weg en de andere hoorde ik perfect. Toen ik dezelfde headset via de Xbox gebruikte hoorde ik iedereen wel goed en via bluetooth/pc hoorde ik ook iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Nogne schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:10:
[...]

Kom zelf ook wat jaartjes op Tweakers (voorheen onder andere naam, maar daar kom ik niet op meer op), en vind het nieuws altijd wel fijn (meer de reacties dan de artikelen zelf). Maar de weg die nu word ingeslagen is/was wel voor mij een reden om mijn abonnement niet meer te verlengen inderdaad.

Gelukkig is het hier op het forum nog niet zo doorgeslagen inderdaad, anders had ik jouw comments pas mogen lezen na het aanschaffen van Premium :9

Gebruiken hier soms de Xbox app ook via zijn telefoon, ik merk namelijk dat als ik de Xbox party join via mijn telefoon dat ik soms mensen helemaal niets hoor. Ik zie in het scherm wel dat ze aan het praten zijn maar hoor dan helemaal niks.

Gisteren zat ik in een groepje van 4, en 1 hoorde ik helemaal niet. 1 viel steeds weg en de andere hoorde ik perfect. Toen ik dezelfde headset via de Xbox gebruikte hoorde ik iedereen wel goed en via bluetooth/pc hoorde ik ook iedereen.
Die issues herken ik. Ik heb ook vrienden die af en toe via de XBox app op PC joinen en ook dan is het regelmatig klooien voordat het lekker werkt.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
As detailed on this support page, Control Ultimate Edition offers two modes on PS5 and Xbox Series X. Graphics Mode enables ray tracing for transparency and reflections, and targets 30fps. This mode renders at 1440p and upscales to 4K.

As expected, Control Ultimate Edition will also make use of some of the PS5’s unique features. The DualSense controller’s vibrations and reactive triggers will both be supported. You’ll even see Control cards under Activities and Help on the PS5 UI, something only really Sony’s first-party games use extensively.

bij deze ga ik voor de PS5 versie zo te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 01-02-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
SunnieNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:12:
[...]

Begin keuze staat los van de eindopties. De eindopties verschil maak je tijdens een aantal major side missies

spoiler: cyberpunk eindes
1. corporate einde in space station opgesloten (labrat for ever) (geen archievement)
2. coprorate einde gekoppeld aan het redden van Takemura (labrat met keuze terug te gaan naar aarde of mind archive)
3. nomad
4. v blijft in cyberspace en johnny op aarde
5. johnny blijft in cyberspace en V wordt cybercity legend
6. zelfdoding (en dan kom je direct in de credits zonder ook maar verder te spelen) (geen archievement)
Bedankt voor de toelichting. Optie 5 was die van mij. Volgende next-gen playthrough wordt corporate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

d.bakker84 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Die issues herken ik. Ik heb ook vrienden die af en toe via de XBox app op PC joinen en ook dan is het regelmatig klooien voordat het lekker werkt.
Als ik de Xbox app op de computer gebruik dan hoor ik iedereen dus wel, het speelt zich echt alleen af als ik de party join op iOS (heb het niet getest op Android). En baal daar wel van want juist het kunnen streamen naar mijn iPad en dan alsnog in de party zitten is wat ik vaak gebruik (heb niet altijd de TV tot mijn beschikking :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Nogne schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:10:
[...]

Hier ook altijd party via de telefoon. Soms hapert ie weleens en hoor ik helemaal niks en dan moet ik rejoinen zodat alles weer werkt :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Troy Baker is de antagonist in The Medium, oftewel Joel uit The last of Us en andere games. Hij zet wel even een super toffe en creepy stem neer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:16:
[...]

As detailed on this support page, Control Ultimate Edition offers two modes on PS5 and Xbox Series X. Graphics Mode enables ray tracing for transparency and reflections, and targets 30fps. This mode renders at 1440p and upscales to 4K.

As expected, Control Ultimate Edition will also make use of some of the PS5’s unique features. The DualSense controller’s vibrations and reactive triggers will both be supported. You’ll even see Control cards under Activities and Help on the PS5 UI, something only really Sony’s first-party games use extensively.

Was ook wel te verwachten dat ze uitgebreide support bieden voor die features gelet op de deal tussen Sony en Remedy/505 Games voor Control. En als je de mogelijkheid om te kiezen hebt, waarom niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
uchiha tijntje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:58:
[...]

Was ook wel te verwachten dat ze uitgebreide support bieden voor die features gelet op de deal tussen Sony en Remedy/505 Games voor Control. En als je de mogelijkheid om te kiezen hebt, waarom niet. :)
Welke deal? PS Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:58:
[...]

komt deze niet gratis uit als een update voor de X? (via ultimate pass)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52

Phydomir

Dennis

Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:30:
[...]

komt deze niet gratis uit als een update voor de X? (via ultimate pass)
De versie die nu in Gamepass zit is de normale versie. Niet de Control Ultimate editie. Alleen bij die laatste zit ook en next-gen update.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indiana Jones and the Emperor's Tomb met auto HDR nu op XSX. Gratis Games witj Gold game.

Bizar als je die gameplay ziet in de intro, zo ongelofelijk blurry en prachtig scherp eenmaal in main menu en tijdens gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:14:
Indiana Jones and the Emperor's Tomb met auto HDR nu op XSX. Gratis Games witj Gold game.

Bizar als je die gameplay ziet in de intro, zo ongelofelijk blurry en prachtig scherp eenmaal in main menu en tijdens gameplay.
is het x optimized? is de resolutie ook omhoog gekrikt naast de HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Ik ga juist voor de Series X versie.
Dat targets 30 fps doet het hem, elke teraflop rekenkracht meer is in deze situatie meegenomen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
justifire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:28:
[...]

Ik ga juist voor de Series X versie.
Dat targets 30 fps doet het hem, elke teraflop rekenkracht meer is in deze situatie meegenomen !
ja, misschien nog even op comparison wachten. ik zie dat de disc versie pas later komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, van Control is de DLC timed exclusive geweest voor de PS5. Volgens mij iets van een half jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:15:
[...]

is het x optimized? is de resolutie ook omhoog gekrikt naast de HDR?
One X. Dus heel mooi scherp, gelukkig wel. Anders zat je met OG Xbox resolutie, ouch! :P

Ik moet zeggen dat ie erg fun is so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:42:
[...]

One X. Dus heel mooi scherp, gelukkig wel. Anders zat je met OG Xbox resolutie, ouch! :P

Ik moet zeggen dat ie erg fun is so far.
nice, heb 'm nooit gespeeld. ik zie dat ie €10 kost, maar vind het teveel geld. ik wacht wel op een sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:43:
[...]

nice, heb 'm nooit gespeeld. ik zie dat ie €10 kost, maar vind het teveel geld. ik wacht wel op een sale.
Hij is toch gratis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb geen abbo's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:52:
[...]

ik heb geen abbo's helaas.
Gold is toch verplicht of speel je nooit online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
justifire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:53:
[...]

Gold is toch verplicht of speel je nooit online ?
nee, heb er zelfs hekel aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gold is nou één van die dingen die je gewoon moet nemen voor die 40 euro in het jaar (als je goed zoekt). De games die je erbij krijgt zijn het dat al waard :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:54:
[...]

nee, heb er zelfs hekel aan :P
Oke, krijg je dan wel gewoon updates voor je games ?
Ken werkelijk waar niemand met een xbox zonder gold :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
justifire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Oke, krijg je dan wel gewoon updates voor je games ?
Ken werkelijk waar niemand met een xbox zonder gold :o
haha, ik weet dat ik uniek ben op dit gebied. yep, updates komen gewoon netjes binnen. nooit een ps plus of xbox abbo gehad. ik ben echt van de singeplayer-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Notna schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:55:
Gold is nou één van die dingen die je gewoon moet nemen voor die 40 euro in het jaar (als je goed zoekt). De games die je erbij krijgt zijn het dat al waard :Y
En dus ook ultimate, aangezien je dat nu dus voor diezelfde 40 euro krijgt ;)

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:59:
[...]

haha, ik weet dat ik uniek ben op dit gebied. yep, updates komen gewoon netjes binnen. nooit een ps plus of xbox abbo gehad. ik ben echt van de singeplayer-games.
Dan heb je Gold zeker niet nodig nee. De games die je "krijgt" (lees: huurt, want je kunt ze niet meer downloaden als je Gold verlopen is (uitgezonderd 360 en Xbox Classic games) moet je maar net kunnen waarderen of al niet op disc hebben bijv., dan kun je de 40 Euro beter gebruiken om games te kopen waarvan je zeker weet dat je ze leuk vindt ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Dan heb je Gold zeker niet nodig nee. De games die je "krijgt" (lees: huurt, want je kunt ze niet meer downloaden als je Gold verlopen is (uitgezonderd 360 en Xbox Classic games) moet je maar net kunnen waarderen of al niet op disc hebben bijv., dan kun je de 40 Euro beter gebruiken om games te kopen waarvan je zeker weet dat je ze leuk vindt ja.
precies, ik wil de spellen uitspelen zonder tijdsdrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:43:
[...]

Had de verdere reacties niet gelezen, hehe.

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 01-02-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:27:
[...]

Heb je geen Xbox Live Gold dan? Want hij is vanaf vandaag gratis met Games with Gold.
nope, helemaal niks. (mooi die excentrieke aandacht _O- )

ben zelfs op dit moment alleen maar red dead uit 2010 aan het spelen :9. ik denk dat ik indiana jones beter op een disc kan scoren.

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 01-02-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:27
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:19:
[...]
Er is toch geen tijdsdrang? Tenzij je iedere zoveel maanden je Gold abbo weer opzegt. Want spellen blijven speelbaar zolang je Gold hebt.

Ik heb dan wel Gold, want GPU, maar speel ook nooit, maar dan ook nooit online. Heb ik ook nog nooit gedaan. Maar ja, ik stam dan ook nog de tijd dat er enkel singleplayer games uitkwamen (bouwjaar 1975).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik krijg wel gewoon de X patch als ik indiana jones op disc koop toch? het is niet digital only ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 01-02-2021 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Weet niet of dit er voorheen ook al bij stond of heeft MS de versie op gamepass geupgrade naar Ultimate ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as31f54UPlZfvakxxfC1m_W9TaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjKE8IiqLpO57DGBxpty6y2E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:03:
ik krijg wel gewoon de X patch als ik indiana jones op disc koop toch? het is niet digital only ofzo?
Dat lijkt me wel, maar met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:04:
Weet niet of dit er voorheen ook al bij stond of heeft MS de versie op gamepass geupgrade naar Ultimate ?
[Afbeelding]
Dat zou wat zijn zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja zeg, dan wil ik mijn geld terug! :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Check het ff dan :9. Heb 'm nog niet geïnstalleerd staan.

Edit: ow wacht, kan je pas morgen zien natuurlijk |:(

[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 01-02-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik hoor het graag over control :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
[Afbeelding]
Stond er volgens mij altijd al. Ik ben nu ingelogd met mijn account waarop ik Control al heb en GPU-abonnee ben:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ig7eojJ.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wat hoop ik stiekem toch op een X-update van ryse son of rome...

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 01-02-2021 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

BM

Moderator Spielerij
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:45:
Wat hoop ik stiekem toch op een X-update van ryse son of rome...
Ik zou er niet teveel op hopen. Die game is ruim 7 jaar oud, en oorspronkelijk zelfs voor de X360 aangekondigd. Zover ik kan nagaan is er zelfs geen Xbox One X patch voor uitgekomen, dus ik acht de kans nagenoeg nul dat er nu wél een update voor komt :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
BM schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:48:
[...]

Ik zou er niet teveel op hopen. Die game is ruim 7 jaar oud, en oorspronkelijk zelfs voor de X360 aangekondigd. Zover ik kan nagaan is er zelfs geen Xbox One X patch voor uitgekomen, dus ik acht de kans nagenoeg nul dat er nu wél een update voor komt :+
met 7 jaar oud bedoel je dat het nog te recent is neem ik aan? voor de rest vrees ik dat je gelijk hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ondanks een PlayStation tweet, nog steeds helemaal ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2dope schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:43:
[...]

Stond er volgens mij altijd al. Ik ben nu ingelogd met mijn account waarop ik Control al heb en GPU-abonnee ben:

[Afbeelding]
Hier staat ook 31,99 euro with Game Pass. Maar op die andere foto staat included he? Hmmm, interesting. Maar ik ga me er niet op verheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
https://www.eurogamer.net...-edition-next-gen-upgrade

We'll be talking specifically about performance in a different piece. Thus far, we've only played PS5 with the day one patch, but we have taken a look at Xbox Series consoles with gold master code. On PlayStation 5, the 60fps mode is mostly solid, with slowdown only really manifesting in the most effects-heavy combat, where the screen is filled with taxing effects work. Meanwhile, the RT mode at a capped 30fps is consistent, properly frame-paced and sticks doggedly to its target for the vast majority of play with only minor deviations. Xbox Series consoles are similar, but what looks like occasional I/O stutter seen in last-gen versions (and also in PC) is present. We'll cover this in more depth in a separate piece with more detailed analysis.

[ Voor 99% gewijzigd door sohus op 01-02-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
devilsnight schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Hier staat ook 31,99 euro with Game Pass. Maar op die andere foto staat included he? Hmmm, interesting. Maar ik ga me er niet op verheugen.
Wat me nog wel opviel is wanneer je kijkt naar de inhoud van de Ultimate Edition, dan staan daar vijf onderdelen:

- Control (base game, €23,99)
- Control Season Pass (€13,49)
- Control Expansion 1 "The Foundation" (€8,99)
- Control Expansion 2 "AWE" (€8,99)
- Control - Xbox Series X|S

Die laatste lijkt wel een beetje op een (aparte?) next-gen upgrade/patch. Is ook de enige die "not sold seperately" aangeeft. Maar goed allemaal speculatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
2dope schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:13:
[...]

Wat me nog wel opviel is wanneer je kijkt naar de inhoud van de Ultimate Edition, dan staan daar vijf onderdelen:

- Control (base game, €23,99)
- Control Season Pass (€13,49)
- Control Expansion 1 "The Foundation" (€8,99)
- Control Expansion 2 "AWE" (€8,99)
- Control - Xbox Series X|S

Die laatste lijkt wel een beetje op een (aparte?) next-gen upgrade/patch. Is ook de enige die "not sold seperately" aangeeft. Maar goed allemaal speculatie :+
Die laatste zorgt voor preload. Ze hebben volgens mij geen smart delivery geïmplementeerd. Sowieso is het 505 dus ze naaien je een oor aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 06:57
Hier begonnen aan The Medium, heb van te voren bijna niets gelezen over dit spel dus blind en zonder verwachting begonnen. Tot nu toe bevalt het mij goed en af en toe best creepy (kippenvel momentjes). 😅👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik kom toch wel vaak i/o stutter tegen bij Series games, als DF er in duikt. Wat zou een verklaring hiervoor kunnen zijn? Devkit nog niet helemaal up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Hi all, ik ben me al wat langer aan het oriënteren op een Elite Series 2 controller. Nu kwam ik via reddit de Fusion Pro Wired tegen.

Het prijsverschil met een Elite controller is echt aanzienlijk, en gamen met een draad vind ik zelf niet zo'n probleem. Iemand van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:43:
[...]

Ik kom toch wel vaak i/o stutter tegen bij Series games, als DF er in duikt. Wat zou een verklaring hiervoor kunnen zijn? Devkit nog niet helemaal up to date?
Wat is dat precies? Noem eens voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
devilsnight schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:59:
[...]

Wat is dat precies? Noem eens voorbeelden?
Hele kleine stotteringen, microstutter. Geen vlakke fps lijn, je ziet en merkt kleine dipjes.

Volgens mij werd er in de review van The Medium door DF ook op ingegaan. Daar werd het uitgelegd.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 01-02-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Hebben andere er ook last van dat de Xbox verwijderde games opnieuw blijft downloaden? Heb ze ooit met remote download aangezet, maar nu blijft die bij elke stream (of als ik hem aanzet), de verwijderde games queeen en opnieuw downloaden. Erg iritant !

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:57:
[Embed]

Ondanks een PlayStation tweet, nog steeds helemaal ontopic!
Release 20 April
https://www.microsoft.com...x-series-x-s/9pbldt9bz8cq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

[Afbeelding]
Staat op de frontpage https://tweakers.net/nieu...ies-x-in-30fps-modus.html
Om de next-genupdate van Control te downloaden, moeten spelers in het bezit zijn van de Ultimate Edition van het spel, waarbij ook dlc is inbegrepen. Bij het Microsoft Game Pass-abonnement is de reguliere versie van Control beschikbaar, maar de Ultimate-variant niet.
Dus lijkt mij toch niet helaas, sowieso weinig voordelen voor mij als XSS owner gezien geen RT maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Hele kleine stotteringen, microstutter. Geen vlakke fps lijn, je ziet en merkt kleine dipjes.

Volgens mij werd er in de review van The Medium door DF ook op ingegaan. Daar werd het uitgelegd.
The Medium heeft het sowieso, maar voor een Bloober game is het verrassend weinig. Qua framerate is het nooit echt best met deze ontwikkelaar. Maar andere exclusives en third parties niet echt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:53
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:19:
[...]

Dit herken ik zeer, heb wel altijd gold gehad, jaar abbo van 60 euro, maar dat kan nu niet meer via microsoft (dus tips van die 40 euro hoor ik graag of is dat in de post van gamepass met Brazilië truc?) Heb wel een Game Pass Ultimate Abbo genomen van 1 euro voor 3 maanden en had net Gold voor 12 maanden. Dus 15 maanden Game Pass, maar dat ga ik niet verlengen. (Verloopt in maart)

Ik ben grotendeels als jij daarin, wil lekker in alle rust mijn games spelen (op sommige multiplayer, maar zeer zeldzaam, na) op mijn eigen tempo. Met Game Pass voel ik dan de druk om het op tijd uit te spelen, en oh nog maar zo en zo lang duurt het abbo, of oh jeetje het wordt verwijderd over een maand of minder, dus shit moet dat wel uitspelen. Wil lekker de game kopen zodat ik kan spelen wanneer ik dat wil (wat soms een tijdje niet kan door drukte) en niet dat ik moet gaan plannen en dingen moet verzetten qua speelvolgorde. Dus mooi om zo iemand als jou tegen te komen.

Gold overweeg ik nog wel aan te schaffen, maarja zoals ik zei op Microsoft kan je niet meer jaarlijks abbo afsluiten. "We want to offer consumers every choice", ja behalve met dit want dan vullen we onze zakken niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
devilsnight schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:31:
[...]

The Medium heeft het sowieso, maar voor een Bloober game is het verrassend weinig. Qua framerate is het nooit echt best met deze ontwikkelaar. Maar andere exclusives en third parties niet echt toch?
Het is vaker naar voren gekomen in analyses van DF, in vergelijking met de PS5, vandaar dat het mij enigzins begon op te vallen. Eens kijken hoe Control het doet, als de uitgebreide analyse online komt.

Heb Valhalla weer opgepakt, na weken Cyberpunk. Dan is die 60fps wel errug lekker weer hoor. Moet even in de juiste gemoedstoestand komen voor The Medium... :z

[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 01-02-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Zorroberner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Dit herken ik zeer, heb wel altijd gold gehad, jaar abbo van 60 euro, maar dat kan nu niet meer via microsoft (dus tips van die 40 euro hoor ik graag of is dat in de post van gamepass met Brazilië truc?) Heb wel een Game Pass Ultimate Abbo genomen van 1 euro voor 3 maanden en had net Gold voor 12 maanden. Dus 15 maanden Game Pass, maar dat ga ik niet verlengen. (Verloopt in maart)

Ik ben grotendeels als jij daarin, wil lekker in alle rust mijn games spelen (op sommige multiplayer, maar zeer zeldzaam, na) op mijn eigen tempo. Met Game Pass voel ik dan de druk om het op tijd uit te spelen, en oh nog maar zo en zo lang duurt het abbo, of oh jeetje het wordt verwijderd over een maand of minder, dus shit moet dat wel uitspelen. Wil lekker de game kopen zodat ik kan spelen wanneer ik dat wil (wat soms een tijdje niet kan door drukte) en niet dat ik moet gaan plannen en dingen moet verzetten qua speelvolgorde. Dus mooi om zo iemand als jou tegen te komen.

Gold overweeg ik nog wel aan te schaffen, maarja zoals ik zei op Microsoft kan je niet meer jaarlijks abbo afsluiten. "We want to offer consumers every choice", ja behalve met dit want dan vullen we onze zakken niet genoeg.
Xbox live van een jaar kun je nog kopen. Microsoft heeft ook aangegeven de prijsverhoging niet door te voeren en terug te draaien.
O.a. Bij de grote blauwe kun je nog jaarkaarten kopen. Dus ik zou zeggen, koop er 3. Wacht tot je gamepass helemaal is verlopen en zet ze dan op je account. (Als je gamepass nog niet verlopen is kun je ze niet toevoegen als gold maar zet die ze direct om naar gamepass). Je kunt maximaal 3 jaar stacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorroberner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Voor third party games kan ik het begrijpen, want je krijgt nooit meteen te zien hoe lang ze in de Game Pass zullen zitten. Met exclusives hoef je je nergens zorgen over te maken, die zullen er voor altijd in zitten. Super nice :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:04
nieuws: IOS 14.5 laat Apple Watch-gebruikers iPhones ontgrendelen met mondkap...

iOS 14.5 krijgt eindelijk ondersteuning voor de nieuwe Xbox controller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DutchOwnage schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Ik merk het ook bij The Medium. Weet niet waar het mee te maken heeft, maar ik merk bij vlagen wel framedips/haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Medium hier ook uitgespeeld.
Beetje jammer dat ik er een glitched achievement tussen heb
spoiler:
heb de chievo voor alle echos in ëéén playthrough maar niet de chievo voor alle echos van Henry 8)7

Ook de stealth achievement unlockte niet, terwijl ik niet gedetecteerd was, maar goed daar kan ik nog inkomen, 100% zeker weet je het nooit...
En heb één ansichtkaart gemist, denk dat ik het er maar bij laat.
Afgezien van wat kleine ergernissen (chapter select of manual save anyone) echt genoten van deze game :)
Mooi op tijd afgerond, morgen lekker starten met Control (nog steeds geen pre load trouwens ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:56:
The Medium hier ook uitgespeeld.
Beetje jammer dat ik er een glitched achievement tussen heb
spoiler:
heb de chievo voor alle echos in ëéén playthrough maar niet de chievo voor alle echos van Henry 8)7

Ook de stealth achievement unlockte niet, terwijl ik niet gedetecteerd was, maar goed daar kan ik nog inkomen, 100% zeker weet je het nooit...
En heb één ansichtkaart gemist, denk dat ik het er maar bij laat.
Afgezien van wat kleine ergernissen (chapter select of manual save anyone) echt genoten van deze game :)
Mooi op tijd afgerond, morgen lekker starten met Control (nog steeds geen pre load trouwens ...)
Heb Control nu even aan en zonder die patch vind ik het allemaal niet schokkend, niet zo scherp zoals het zou kunnen zijn en ik merkte ook aliasing op. Mag toch hopen dat de XSX patch het naar een beduidend hogere resolutie brengt en weg met die aliasing ook.

Maar ja, dat is dan in de non-raytracing mode, dus zit je ook nog steeds met 30fps, pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Inmiddels zo'n beetje alles van Hitman sinds 2016 opnieuw uitgespeeld in de Hitman 3-hoedanigheid op de XSX. Blijft toch een machtige franchise, al mag er nu ook wel weer wat aan gesleuteld worden. Qua gameplay is er in de kern niet heel veel veranderd in vijf jaar. Die story misssions/opportunities zijn af en toe briljant uitgedacht maar voelen tegelijkertijd ook wat scripted allemaal. Ik zou zelf ook niet goed weten hoe ze het gevoel van vrijheid nog groter kunnen maken.

Wat me het meest bijgebleven is van de nieuwere Hitmans is hoe waanzinnig mooi en gevuld de locaties zijn. De enorme villa's, Hotels, bedrijvencomplexen etc. die tot de nok toe gevuld zijn met de kleinste details blijven me af en toe verbazen. Whittleton Creek, Vermont bijvoorbeeld is gewoon bizar, een complete 'block' vol met woningen die één voor één tot in de puntjes zijn uitgewerkt. Ook Dartmoor en Mendoza zijn prachtig. Dat mag je dan ook wel verwachten als er verder weinig verandert bij een nieuwe iteratie, maar dit doen ze dan ook wel echt goed.

Hopen dat ze in die 007-game veel goede eigenschappen van de Hitman-games mee kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2dope schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:33:
Inmiddels zo'n beetje alles van Hitman sinds 2016 opnieuw uitgespeeld in de Hitman 3-hoedanigheid op de XSX. Blijft toch een machtige franchise, al mag er nu ook wel weer wat aan gesleuteld worden. Qua gameplay is er in de kern niet heel veel veranderd in vijf jaar. Die story misssions/opportunities zijn af en toe briljant uitgedacht maar voelen tegelijkertijd ook wat scripted allemaal. Ik zou zelf ook niet goed weten hoe ze het gevoel van vrijheid nog groter kunnen maken.

Wat me het meest bijgebleven is van de nieuwere Hitmans is hoe waanzinnig mooi en gevuld de locaties zijn. De enorme villa's, Hotels, bedrijvencomplexen etc. die tot de nok toe gevuld zijn met de kleinste details blijven me af en toe verbazen. Whittleton Creek, Vermont bijvoorbeeld is gewoon bizar, een complete 'block' vol met woningen die één voor één tot in de puntjes zijn uitgewerkt. Ook Dartmoor en Mendoza zijn prachtig. Dat mag je dan ook wel verwachten als er verder weinig verandert bij een nieuwe iteratie, maar dit doen ze dan ook wel echt goed.

Hopen dat ze in die 007-game veel goede eigenschappen van de Hitman-games mee kunnen nemen.
Ben extreem benieuwd naar hun 007, maar hopelijk wordt het niet een Hitman game met James Bond jasje. Het moet niet als een Hitman game gaan aanvoelen.
Pagina: 1 ... 105 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord