Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:45
Er!k schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:36:
Hier even een paar n00b vragen :) Ik overweeg een Xbox, vooral om FIFA te spelen, op een gewone TV, geen 4k. Daarom lijkt mij een Series S voldoende. Of ga ik dan bijvoorbeeld lagere settings/details krijgen?

Is er daarnaast een abo nodig om on-line te kunnen spelen?
FIFA ziet er prachtig uit op de Series S. Je hebt een gold abo nodig om online te spelen. Ik zou voor een Game Pass Ultimate abo gaan. Daar zit Gold bij in en dan ontvang je ook meer games hebt om te spelen als je daar toch zin in hebt. EA Play zit daar ook in dus dan kun je als de nieuwe FIFA uitkomt meteen ook al eerder een early access spelen.

Tweehonderd euro meer betalen voor een X puur zodat FIFA er ietsjes beter uit ziet zou ik iig zonde vinden. Met dat geld kun je dan beter voor een drie jaar aan Gold of Gamepass Ultimate halen. Daar haal je meer uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 29-01-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhankou
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 11:15
Series S scaled hardwarematig naar 4K als je hem op een 4K tv aansluit. Ziet er prachtig uit.

Was het niet zo dat ze live deels gratis gaan maken voor free 2 play games. Bijvoorbeeld. Destiny 2, of Warframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik heb een Series S heel content van , maar wat ik schandalig vind is dat als ik een betaalkaart wil deleten ik een andere betaaloptie moet kiezen , dat is schandalig .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:36
elsympatico schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:39:
Ik heb een Series S heel content van , maar wat ik schandalig vind is dat als ik een betaalkaart wil deleten ik een andere betaaloptie moet kiezen , dat is schandalig .
Grote woorden. Misschien kan je beter je feedback in wat normale bewoordingen versturen aan MS. Ben het wel met je eens dat het wat vreemd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:54
Timothy3000 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:04:
[...]

FIFA ziet er prachtig uit op de Series S. Je hebt een gold abo nodig om online te spelen. Ik zou voor een Game Pass Ultimate abo gaan. Daar zit Gold bij in en dan ontvang je ook meer games hebt om te spelen als je daar toch zin in hebt. EA Play zit daar ook in dus dan kun je als de nieuwe FIFA uitkomt meteen ook al eerder een early access spelen.

Tweehonderd euro meer betalen voor een X puur zodat FIFA er ietsjes beter uit ziet zou ik iig zonde vinden. Met dat geld kun je dan beter voor een drie jaar aan Gold of Gamepass Ultimate halen. Daar haal je meer uit.
Spijker op z'n kop. Voor het prijs verschil tussen de S en X haal je 3 jaar Game Pass Ultimate. Als je als casual gamer gebakken wil zitten is dit een hele goede deal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:47

Phydomir

Dennis

Zhankou schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:22:
Series S scaled hardwarematig naar 4K als je hem op een 4K tv aansluit. Ziet er prachtig uit.

Was het niet zo dat ze live deels gratis gaan maken voor free 2 play games. Bijvoorbeeld. Destiny 2, of Warframe.
Klopt. Voor free 2 play titels heb je (binnenkort) geen gold meer nodig. Weet alleen niet precies of dat al per direct is ingegaan of vanaf een bepaalde datum.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:25
JDL15 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Series S heeft target output van 1080P, dus dat ga je wel zien. Als je al 4K hebt, adviseer ik zelf een XSX. Ook om wat meer future proof te zijn.

Je hebt momenteel nog Xbox Live Gold nodig inderdaad, maar er hangen veel geruchten in de lucht dat Xbox dit in de toekomst gaat laten vallen.

Succes, ik kan je hem in ieder geval van harte aanbevelen.
Voor een casual gamer die voornamelijk Fifa gaat spelen is de Series S wat mij betreft echt meer dan prima. Ik heb zelf de Series S in huis en ben er onwijs tevreden over. De 200 euro is toch een behoorlijk extra bedrag, dat is toch ook wel iets om rekening mee te houden. Ieder zo zijn mening uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die weet wat de 4GB patch voor The Medium van vandaag bevat ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 16:45

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zo de vinyl stickers via Ali Express zijn binnen. Eens kijken of ik dit weekend de tijd heb om mijn zwarte Series X wit te maken en mijn witte PS5, zwart met wat logo's te maken. Zat nog prima verpakt ook. Voor kleine 20 euro. Als het niks is, haal ik het er weer vanaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQcXBH_jK8dnlZNYPBgTuDix-VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4drGqGqN9g9SXT14r1g54pX.jpg?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:44
Voor degenen die het interessant vinden er is weer een Halo Infinite update uit (maandelijks vanaf nu):

https://www.halowaypoint....ide-infinite-january-2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tOog8DHjpR58jfQXum56FmkvF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UDXVYJeK8d5mqjcfzrxvQBlh.png?f=fotoalbum_large

Gaat met name over het "sandbox team" van Halo Infinite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18
Waarin verschilt Sine Mora Ex van Sine Mora? Anders dan dat SM is X360 en BC en SME is XBO. Zelfs op YT zijn geen vergelijkende video's te vinden.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:39
@MRE-Inc Ben benieuwd of ze er goed opblijven....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Amaze86 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:42:
Haha, hoop ik ook. Overigens zit er bij de Xbox Series X stickers geen achterkant bij en de bij de set van de PS5 hebben ze het midden gedeelte, dus dat zwarte stuk waar de usb-c en usb-a aansluiting zitten, verkeerd gedrukt. Het driehoekje wijst met de punt naar beneden ipv naar boven en aangezien mijn PS5 horizontaal ligt, ga je dat dus merken :)

Maar goed, voor 10 euro per console. Als ik dan bij bv dbrand.com kijk, dan betaal je 4x zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ariekanari schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:34:
Waarin verschilt Sine Mora Ex van Sine Mora? Anders dan dat SM is X360 en BC en SME is XBO. Zelfs op YT zijn geen vergelijkende video's te vinden.
Ex is de opgepoetste versie. Toffe game trouwens als je van shmups houdt ! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 15:27
justifire schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:19:
Iemand die weet wat de 4GB patch voor The Medium van vandaag bevat ?
Goed bedoelt, wellicht moet je even een topic aanmaken voor dit spel. Gaat hier over de hardware van de Xbox.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xgar
  • Laatst online: 02:31
Galvatron schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:18:
[...]

Goed bedoelt, wellicht moet je even een topic aanmaken voor dit spel. Gaat hier over de hardware van de Xbox.
Volgens mij gaat dit topic over alles wat met de XSX en XSS te maken heeft, zolang het maar niet de hele tijd over 1 game gaat. Dat het even over the Medium gaat vind ik niet gek, gezien het een exclusive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
Amaze86 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:42:
En of het er ook weer af komt als je het niet mooi vindt. Want dit soort spul kan ook weer van die vage lijm hebben die er nooit goed af komt. Maar hou ons vooral op de hoogte :P
Ik heb zelf in ieder geval geen behoefte om mn consoles van andere kleur te voorzien. Als ik hem echt niet wil zien, zet ik er wel wat voor...

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 29-01-2021 20:04 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:02:
[...]
En of het er ook weer af komt als je het niet mooi vindt. Want dit soort spul kan ook weer van die vage lijm hebben die er nooit goed af komt. Maar hou ons vooral op de hoogte :P
Ik heb zelf in ieder geval geen behoefte om mn consoles van andere kleur te voorzien. Als ik hem echt niet wil zien, zet ik er wel wat voor...
Over die lijm maak ik me geen zorgen. Het is niet zo dat iemand dat op zolder in elkaar knutselt en bij de wibra een doos bisonkit haalt en dat erop smeert en aan je verkoopt. Toevallig werkt mijn vrouw in de deze branche en geeft zelf al aan dat het speciale lijm is die geen restanten achterlaat. Kijk maar eens hoeveel auto's er met bestickering rondrijden. Die moeten ook weer doorverkocht worden zonder bestickering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet om er hier een The Medium topic van te maken, maar zijn die artefacts tijdens dat telefoongesprek in de game normaal? Ik bedoel, de game doet dit mag ik hopen? Anders is er iets niet helemaal jofel met mijn XSX console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Van de week overgestapt van een heel goedkope 48inch 1080p tv naar een 55inch Samsung Q80T, holy shit wat een verschil.

Op 1080p zagen games er al fijn uit maar dit is echt zo'n enorm verschil, had ik vooraf totaal niet verwacht.

Helaas sinds twee weken minder tijd om te gamen door een nieuwe baan maar merk wel dat ik de spaarzame uurtjes game tijd meer waardeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:56
@devilsnight een 100% zwart plaatje openen op je console, dan zie je heel snel of je artifacten hebt :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
devilsnight schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:14:
Niet om er hier een The Medium topic van te maken, maar zijn die artefacts tijdens dat telefoongesprek in de game normaal? Ik bedoel, de game doet dit mag ik hopen? Anders is er iets niet helemaal jofel met mijn XSX console.
Ligt aan het spel, ik heb die glitches ook en ik zag ze ook op een playtrough op youtube.
lijkt wel een raytracing glitch ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuisjeNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:01:
@devilsnight een 100% zwart plaatje openen op je console, dan zie je heel snel of je artifacten hebt :)
Gewoon een volledige zwarte achtergrond op Google zoeken in de browser bedoel je, bijvoorbeeld?

Oh wacht, ik heb iets van Calman Fields, calibration shizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikdedinges schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:16:
[...]

Ligt aan het spel, ik heb die glitches ook en ik zag ze ook op een playtrough op youtube.
lijkt wel een raytracing glitch ofzo.
Gelukkig maar! Dan is er niks aan de hand met mijn XSX. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
een hele vervelende issue is dat de xbox de automatische update niet vanzelf pakt van een spel zodra ik de disc erin doe. jammer dat ik dit eerst moet bevestigen met de controller. op de ps5 doe ik de disc erin en hoef ik de tv niet aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
giantgiantus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Grote woorden. Misschien kan je beter je feedback in wat normale bewoordingen versturen aan MS. Ben het wel met je eens dat het wat vreemd is.
Zeveraar , tegenwoordig mag je niks meer zeggen en echt grote woorden zijn het niet , gij moet gewoon kunnen de grote jan uithangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
elsympatico schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:47:
[...]

Zeveraar , tegenwoordig mag je niks meer zeggen en echt grote woorden zijn het niet , gij moet gewoon kunnen de grote jan uithangen.
Is het niet omdat je bijv. Een doorlopend abonnement hebt? Zonder betaalmethode kan Microsoft nergens het geld vandaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pfff ik kan The Medium vanwege het creepy sfeertje echt niet langer dan een uurtje of anderhalf in het donker spelen met headset op. :) Dat doen ze dus goed!

@MRE-Inc Ben ook wel benieuwd naar het resultaat :)

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-01-2021 23:05 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Farabi schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:47:
een hele vervelende issue is dat de xbox de automatische update niet vanzelf pakt van een spel zodra ik de disc erin doe. jammer dat ik dit eerst moet bevestigen met de controller. op de ps5 doe ik de disc erin en hoef ik de tv niet aan te zetten.
Dit zou inderdaad op zijn minst een instelling moeten zijn om dit geheel automatisch te laten doen. Geldt ook voor opslag; mijn XSX slaat standaard op op extern (intern bepaal ik liever zelf). Deed Hitman 3 erin, en moest voor iedere episode de melding accepteren dat voor dit spel de interne opslag verplicht was. De PS5 laat je tenminste nog de keuze bij installatie, dat zou de XSX ook moeten doen/kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:05:
Pfff ik kan The Medium vanwege het creepy sfeertje echt niet langer dan een uurtje of anderhalf in het donker spelen met headset op. :) Dat doen ze dus goed!

@MRE-Inc Ben ook wel benieuwd naar het resultaat :)
Ja vind je hem echt creepy? Ik heb dat zelf niet zo. Maar dat is niet erg.

Tot nu toe ervaar ik het meer als een adventure game in een horror setting, maar dat is prima. Niet elke game hoeft combat te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ervaart iemand dit ook? In netflix en youtube heb ik af en toe last van een horizontale groene lijn onder aan het scherm. Lijkt gewoon 1 pixel breed te zijn. Dit heb ik alleen bij niet 4k video’s. Heb zelf een CX en las wel meer mensen met dit probleem op hun Series X (ook met andere tv’s). Beetje irritant, enerzijds om te kijken en anderzijds voor eventuele burn in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:26:
Ervaart iemand dit ook? In netflix en youtube heb ik af en toe last van een horizontale groene lijn onder aan het scherm. Lijkt gewoon 1 pixel breed te zijn. Dit heb ik alleen bij niet 4k video’s. Heb zelf een CX en las wel meer mensen met dit probleem op hun Series X (ook met andere tv’s). Beetje irritant, enerzijds om te kijken en anderzijds voor eventuele burn in.
Zal het zo eens testen, sinds ik de CX heb, kijk ik netflix via de app op de tv ipv de SXS. Bepaalde video waar je het altijd bij hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
devilsnight schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:23:
[...]

Ja vind je hem echt creepy? Ik heb dat zelf niet zo. Maar dat is niet erg.

Tot nu toe ervaar ik het meer als een adventure game in een horror setting, maar dat is prima. Niet elke game hoeft combat te hebben.
Ik ben standaard sowieso niet zo van de enge games :P. En met headset op in een volledig donkere kamer doet deze game het wel goed. Juist het punt dat er geen combat is, zorgt er bij mij voor dat ik me hulpeloos voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xgar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Zal het zo eens testen, sinds ik de CX heb, kijk ik netflix via de app op de tv ipv de SXS. Bepaalde video waar je het altijd bij hebt?
Ja ik moet dat ook eigenlijk gaan doen. Ff kijken of ik mijn headset kan connecten met de tv.

De laatste major Nelson podcast van vandaag. Daar heb ik helemaal onderaan een heeeele dunne horizontale groene lijn. Je moet wel even goed kijken. Want het valt in dat filmpje niet zo goed op. :) even kijken naar de 1e 10 seconden: daarna is de video xbox groen :+

Edit: heb headset even gepaired. Vanaf nu zal ik mijn video content gebruiken via de tv denk ik. Daar heb ik idd geen last van die lijn. Wel benieuwd of jullie dat wel of niet ervaren.

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-01-2021 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Je weet dat Netflix nog steeds broken is op Xbox (en PlayStation). Beter kan je Netflix gebruiken op je tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Ja ik moet dat ook eigenlijk gaan doen. Ff kijken of ik mijn headset kan connecten met de tv.

De laatste major Nelson podcast van vandaag. Daar heb ik helemaal onderaan een heeeele dunne horizontale groene lijn. Je moet wel even goed kijken. Want het valt in dat filmpje niet zo goed op. :) even kijken naar de 1e 10 seconden: daarna is de video xbox groen :+
Yep, hier ook een groene lijn, daarna op de yt tv app gekeken, daar is geen groene lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xgar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:47:
[...]

Yep, hier ook een groene lijn, daarna op de yt tv app gekeken, daar is geen groene lijn.
Thanks. Ga ik maar even inloggen in alle streamingsapps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
devilsnight schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:37:
[...]

Gewoon een volledige zwarte achtergrond op Google zoeken in de browser bedoel je, bijvoorbeeld?

Oh wacht, ik heb iets van Calman Fields, calibration shizzle.
Inderdaad een calibratie foto/video opzoeken, dan weet je iig dat het het 0% grijs /100% zwart is qua bron is

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuisjeNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Inderdaad een calibratie foto/video opzoeken, dan weet je iig dat het het 0% grijs /100% zwart is qua bron is
En die video/Pic moet ik dan via Xbox bekijken hé? Morgen even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had dit een tijdje geleden ook, maar toen was deze lijn bovenin het scherm juist. Ik had het het in het inventory scherm van ACV en als ik dan naar een andere categorie ging was het weg en als ik terug ging kwam de lijn ook terug. Tijdens gameplay nergens last van. Ineens out of the blue was het ook weer weg.

Ik had ergens gelezen dat het aan die ene setting op de tv kon liggen waar je 16/9, original, 4:3 etc kan kiezen. Ik heb het altijd op original. Dat was het ook niet.

YouTube: Test

YouTube: Weird line

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 30-01-2021 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@devilsnight via de Xbox ja, daar zou hij goed mee om moeten gaan.

Kijken in een compleet donkere kamer met 0% gray-scale. Mocht dat er raar uitzien even direct op de tv afspelen via USB.

Maar geen ervaring op deze manier ermee, het trekt natuurlijk niet de 18gbps of 48gbps dicht. Maar mocht er storing/artifacts in je beeld zitten zie je het zo het makkelijkste.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Medium is toch wel een hele dikke parel hoor, kan zich prima meten met een Resident Evil of The Evil Within.
Ben nu aangekomen bij
spoiler:
het stuk waar je kennis maakt met Richard, die cutscene... KIPPENVEL !!

Het sfeertje, de muziek, het beperkte zicht, spanning met een hoofdletter S :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb mijn volgende game op het oog.

Gods will fall. Vandaag uitgekomen.

https://www.eurogamer.net...dungeon-crawl-to-remember

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey1908
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:51
justifire schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Hele fijne headset d:)b
Als je een paar paginas terug zoekt heb ik de (voor velen) optimale equalizer instellingen geplaatst.
Maakt nogal een verschil met out-of-the-box instellingen.
Waar kan ik dit terug vinden? Was dit icm met dtx of atmos?
Hoe werkt dit eigenlijk Cod ondersteund bijvoorbeeld atmos maar als ik dts koop hoe gaat dts daar dan mee om en/of werkt dat dan wel? Moet ik ook nog rekening houden wat me headphone (arctis 7x) zelf ondersteund?
Vind dit ook soms moeilijk terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:24:
The Medium is toch wel een hele dikke parel hoor, kan zich prima meten met een Resident Evil of The Evil Within.
Ben nu aangekomen bij
spoiler:
het stuk waar je kennis maakt met Richard, die cutscene... KIPPENVEL !!

Het sfeertje, de muziek, het beperkte zicht, spanning met een hoofdletter S :9
Ben precies even ver als jou. En deel je mening :) Vind de keuze voor de wijze waarop ze de “camera” hebben geïmplementeerd, zoals de oude Resident Evils, wel goed uitgepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zag dit artikel op Reddit en het klonk aardig negatief. Totdat ik het zelf las en erachter kwam wat deze ontwikkelaar precies zei. Op Reddit wilde de poster het doen lijken dat de XSS de next gen consoles (XSX, PS5) gaat tegenhouden. Het welbekende "XSS will hold next gen back."

Ik heb het net gelezen, dat is niet wat ik uit dit artikel en de dev quotes haal.

https://wccftech.com/dev-...uch-easier-with-xsx-only/

Jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeffrey1908 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Hoe werkt dit eigenlijk Cod ondersteund bijvoorbeeld atmos maar als ik dts koop hoe gaat dts daar dan mee om en/of werkt dat dan wel? Moet ik ook nog rekening houden wat me headphone (arctis 7x) zelf ondersteund?
Blader dit topic even door, dan weet je alles :)
[Multi] Algemeen Headset Topic

En om je een beetje op weg te helpen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpG0p0mOGG2S_jtElR8smlIvH4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BjszgEffxSVFYgt7KE9cs5Q.jpg?f=fotoalbum_large
‘Clickable’

[ Voor 27% gewijzigd door justifire op 30-01-2021 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
justifire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:55:
[...]

[Afbeelding]
‘Clickable’
Oke, super bedankt ga het even bestuderen thnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:51

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Jeffrey1908 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Heb zelf de 7x ook sinds gisteren en op aanraden de DTS:X codec aangeschaft gezien deze de 7x ondersteund dmv het profiel voor de Arctic 7 (2019). Verder hou ik nu nog de EQ op flat gezien de DTS app al een equalizer toe past schijnbaar en dat klinkt bij Gears of War 1 Ultimate Editie in ieder geval awesome! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!
devilsnight schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:02:
Ik zag dit artikel op Reddit en het klonk aardig negatief. Totdat ik het zelf las en erachter kwam wat deze ontwikkelaar precies zei. Op Reddit wilde de poster het doen lijken dat de XSS de next gen consoles (XSX, PS5) gaat tegenhouden. Het welbekende "XSS will hold next gen back."

Ik heb het net gelezen, dat is niet wat ik uit dit artikel en de dev quotes haal.

Jullie?
Ik lees dat soort artikelen niet meer sinds launch. Sinds launch ook eigenlijk geen DF filmpje meer gekeken. :) Af en toe kijk ik nog wel eens op Neogaf, maar met de hoeveelheid onzin die daar wordt gepost ben ik daar weer altijd vrij snel weg. Daar waren de diepste periodes van GoT voor de launch niets bij. En mensen gaan zoals helaas gebruikelijk rennen met de headline van een artikel zonder het artikel zelf eerst te lezen.

Net ook de Audeze Penrose X aangeschaft na alle propaganda van @justifire :P Krijg hem volgende week binnen. Eigenlijk ook wel apart. Game eigenlijk altijd met headset heb en gebruik nog steeds de turtlebeach 700 van 4+ jaar oud volgens mij :P Werd dus wel tijd voor een upgrade.

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-01-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Misschien al aangehaald maar iemand die actie van BOL gezien en ook besteld? Die externe SDD's nu aan goeie korting?

Zelfs 2 TB kost nog 189 euro.

Aanrader?

Kan je daar ook XBS X games op plaatsen of MOETEN die op de interne?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:22

BM

Moderator Spielerij
spietie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:48:
Misschien al aangehaald maar iemand die actie van BOL gezien en ook besteld? Die externe SDD's nu aan goeie korting?

Zelfs 2 TB kost nog 189 euro.

Aanrader?

Kan je daar ook XBS X games op plaatsen of MOETEN die op de interne?
Je kunt op elke externe HD XSX games zetten, je kunt ze echter alleen spelen vanaf de interne SSD, of de officiele expansion van Seagate.
devilsnight schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:02:

Jullie?
Ja, het klopt wel wat ie zegt, en ja, het kan 'uitgelegd' worden zoals je wilt. XSS will hold next gen back. Mja, dat zou kunnen. Ik verwacht eigenlijk dat er meer bedoeld word dat er voor XSS geoptimaliseerd moet worden net als dat er voor elk platform moet worden gedaan waar je je game op uit brengt.

Je kunt een PC-build niet klakkeloos op een XSX gooien, en een XSX build niet op een PS5. Er moet nagenoeg altijd wat platformspecifieks aangepast worden. Met dat in het achterhoofd zou je het juist als een compliment kunnen zien naar MS dat ze enkel 'bezuinigd' hebben op datgene wat juist het makkelijkste te schalen is, namelijk de graphics. Als ze ook nog een tragere CPU en/of SSD genomen hadden waren de optimalisatie-uitdagingen een stuk groter geweest.

De tijd zal het leveren of men echt last gaat krijgen van de XSS, of dat het in de praktijk mee gaat vallen :)

[ Voor 59% gewijzigd door BM op 30-01-2021 17:14 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
BM schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:10:
[...]

Je kunt op elke externe HD XSX games zetten, je kunt ze echter alleen spelen vanaf de interne SSD, of de officiele expansion van Seagate.
Oh dus XSX games kan je dus niet spelen vanaf een externe HDD of zelfs SSD ? Gewoon daar effe parkeren en indien nodig kopieren naar de interne SSD om te spelen dan?

Dan kan ik evengoed mijn externe HDDs daarvoor gebruiken ook dan? Voor de XSX games weliswaar en de XB1/X360 vanuit daar ook spelen?

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:22

BM

Moderator Spielerij
spietie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Oh dus XSX games kan je dus niet spelen vanaf een externe HDD of zelfs SSD ? Gewoon daar effe parkeren en indien nodig kopieren naar de interne SSD om te spelen dan?
Correct, games die exclusief, of optimized for XSS/XSX zijn kun je alleen vanaf de interne SSD spelen (of dus de officiele expansion). Je kunt ze wel opslaan op een andere externe disc, en dan voor gebruik kopieren naar de SSD.
Dan kan ik evengoed mijn externe HDDs daarvoor gebruiken ook dan? Voor de XSX games weliswaar en de XB1/X360 vanuit daar ook spelen?
XB1 en X360 zijn wél speelbaar vanaf elke (USB3 dacht ik) externe HDD :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Ok bedankt voor de uitleg. Als ik geen XSX games kan spelen zelfs op een externe SSD dan hou ik het wel nog op de interne. Vind het dan niet waard om die enkel daar te parkeren. Kan ze evengoed dan downloaden als ik ze nodig heb naar de interne hé.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
spietie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:28:
Ok bedankt voor de uitleg. Als ik geen XSX games kan spelen zelfs op een externe SSD dan hou ik het wel nog op de interne. Vind het dan niet waard om die enkel daar te parkeren. Kan ze evengoed dan downloaden als ik ze nodig heb naar de interne hé.
Als ik straks een keer een XSX heb (wacht op voorraad bij de bolle) dan zal de opslag ook wel een uitdaging worden. Gelukkig mogen er nog een heel aantal op de externe HDD die ik al heb _O- _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik ben zelf nog geen enkele keer tegen ruimte gebrek aangelopen op de XSX. Maar ik ben ook vrij makkelijk met het verwijderen van games en speel momenteel geen ongoing games.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Nou ik ben weer eens in de ergste situatie die je in RDR 2 kan meemaken. Gambler challenge 8, hit 3 times with blackjack and win (en dat x 3). Gelukkig al op 1/3 maar dit gaat wel een tijdje duren.

Edit: En daar is nummer 2. Mooi nog eentje te gaan :)

Edit 2: En yes redelijk snel na de 2e de 3e. Mooi nou binnen 2 uur gehaald, viel mee deze keer. Kan ik weer afstrepen.

[ Voor 34% gewijzigd door Zorroberner op 30-01-2021 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Ik lees dat soort artikelen niet meer sinds launch. Sinds launch ook eigenlijk geen DF filmpje meer gekeken. :) Af en toe kijk ik nog wel eens op Neogaf, maar met de hoeveelheid onzin die daar wordt gepost ben ik daar weer altijd vrij snel weg. Daar waren de diepste periodes van GoT voor de launch niets bij. En mensen gaan zoals helaas gebruikelijk rennen met de headline van een artikel zonder het artikel zelf eerst te lezen.

Net ook de Audeze Penrose X aangeschaft na alle propaganda van @justifire :P Krijg hem volgende week binnen. Eigenlijk ook wel apart. Game eigenlijk altijd met headset heb en gebruik nog steeds de turtlebeach 700 van 4+ jaar oud volgens mij :P Werd dus wel tijd voor een upgrade.
Ga je geen spijt van krijgen !
Sidetone off, flat eq (out of the box) icm DTS:X klinkt zo gruwelijk mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen !
Sidetone off, flat eq (out of the box) icm DTS:X klinkt zo gruwelijk mooi _/-\o_
Ik was effe,'m benieuwd, dat ding is gewoon 299 euro, goddamn! Dezelfde prijs als de TB Elite 800x toen ie net uitkwam.

Biedt deze een goede balans van audio? Dus heldere stemmen, duidelijke voetstappen, krachtige bass met explosies en geweerschoten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20
Heb de laatste tijd echt onwijs vaak een controller disconnect. Vanavond zelfs zo erg dat ik de console hard heb moeten resetten om weer verbinding te kunnen krijgen. Known issue?

Echt super vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DutchOwnage schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:56:
Heb de laatste tijd echt onwijs vaak een controller disconnect. Vanavond zelfs zo erg dat ik de console hard heb moeten resetten om weer verbinding te kunnen krijgen. Known issue?

Echt super vervelend.
Heb er al meer mensen over horen mopperen hier ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja.. Moest zelfs de stroom eraf halen, kreeg anders met geen mogelijkheid een verbinding.

Controller is gewoon up to date. Sinds ik toch in een insider programma zit, ga ik even kijken of ik het kan rapporteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:04:
Ja.. Moest zelfs de stroom eraf halen, kreeg anders met geen mogelijkheid een verbinding.

Controller is gewoon up to date. Sinds ik toch in een insider programma zit, ga ik even kijken of ik het kan rapporteren.
Wanneer het weer gebeurd.....

Pair een andere controller met de XSX, check dat het werkt. Doe die controller weer uit. Ze je default controller weer aan, pair de controller mocht het nodig zijn.

Ik heb een paar keer gehad dat ik de XSX aan deed met de controller (Elite V2 in mijn geval) en het lichtje bleef aan maar ik kon er niks mee beginnen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Bedankt voor de tip d:)b

Stond idd al op het punt een andere controller te gaan proberen, tot ik las dat je de hele console even vd stroom moest halen.

Maar goed, kan niet de bedoeling zijn. Ga kijken of ik het even kan melden.

Zat verdorie net in een spannende race(FH4) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Ik was effe,'m benieuwd, dat ding is gewoon 299 euro, goddamn! Dezelfde prijs als de TB Elite 800x toen ie net uitkwam.

Biedt deze een goede balans van audio? Dus heldere stemmen, duidelijke voetstappen, krachtige bass met explosies en geweerschoten?
Probeer het zelf zou ik zeggen (60 dagen vrijblijvend proberen bij hifi-klubben) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey1908
justifire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:55:
[...]

[Afbeelding]
‘Clickable’
Heb even de EQ geprobeerd zoals in de afbeelding, is tot nu toe al een verbetering. Bedankt!
Of ik DTS:X of Dolby Atmos neem ben ik nog niet over uit dat is in het topic nogal verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:55
Waar in BE zou je de series X nog op redelijke termijn op de kop kunnen tikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Koja78 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:37:
Waar in BE zou je de series X nog op redelijke termijn op de kop kunnen tikken?
Daarvoor kun je beter naar het volgende topic toe: [XSX | XSS] Pre-order, bestellingen en levertijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:50:
[...]

Probeer het zelf zou ik zeggen (60 dagen vrijblijvend proberen bij hifi-klubben) :)
Goed om te weten. Dat is nog veel langer dan bij Bol, dat is best bizar!

Ik ben wel heel picky wanneer het aankomt op bass. Ik hou nou eenmaal heel erg van een krachtige bass. Ik wil het horen in muziek tijdens games, explosies, gun shots, deuren die dichtklappen etc. Maar tegelijkertijd wil ik niet dat de andere sounds erin verdrinken zeg maar.

Mijn TB Stealth 700 gen 2 is prima, maar met best veel films vind ik het max volume erg tegenvallen. Of mijn oren zijn gewoon fucked up geraakt en is de max volume juist prima, lol.

Wat betreft Atmos en DTSX. Ik was altijd zo'n fan van Atmos, zeker met de games die het echt supporten, maar ik neig veel meer naar DTSX de laatste tijd. Al verwacht ik wel dat bij echte Atmos supported games zoals Gears 5 Atmos wel beter zal klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Wat betreft Atmos en DTSX. Ik was altijd zo'n fan van Atmos, zeker met de games die het echt supporten, maar ik neig veel meer naar DTSX de laatste tijd.
Dolby Atmos klinkt wat dynamischer/ruimtelijker terwijl DTS wat vlakker klinkt maar wel meer lage tonen weergeeft.

Zolang je geen plafond of Atmos speakers gebruikt, zou ik DTS:X op de Xbox instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3n3B3gnwm7Jc7D6x6tF09D4m0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRV3aNPDrlwpE96HZ2aqX5Jf.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd wat Shinobi bedoelt met die eerste. Stel je voor dat ME1 gewoon een remake ala Mafia is, damn dat zou wat zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 30-01-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een keer het probleem gehad op de series x dat het beeld een paar seconden zwart werd? Geluid liep wel door. Maar daarna leken de hdr settings niet meer te kloppen. Moest de console herstarten en toen was het weer goed. Was overigens bij de game the medium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:15:
Bedankt voor de tip d:)b

Stond idd al op het punt een andere controller te gaan proberen, tot ik las dat je de hele console even vd stroom moest halen.

Maar goed, kan niet de bedoeling zijn. Ga kijken of ik het even kan melden.

Zat verdorie net in een spannende race(FH4) |:(
Mocht dat toch niet werken (ik heb beide scenario's gehad, andere controller werkt wel, of Xbox moet echt power cyclen), je kunt ook de power knop ingedrukt houden. Moet wel lang, 10-20 seconden of zo, maar is wellicht toch vriendelijker voor het ding dan echt de stekker er uit trekken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Het wordt steeds vager. De controller gaat ook niet meer uit, als ik de console uitzet(standby of echt uit). Ik moet de batterij van de play&charge kit eruit halen om 'm uit te laten gaan. Daarna connect ie wel gewoon goed.

Zou 't met een (beta) firmware te maken kunnen hebben die ik draai ofzo?

@Finraziel Ik ben ook helemaal geen fan van kabels uit apparaten halen idd, maar eerder op de avond had ik geen andere oplossing. Die powerknop indrukken had vooralsnog geen effect. Zojuist ook weer een disconnect, nu volstond om de USB kabel te gebruiken.. Maar ben er niet blij mee. Heb er inmiddels wel een melding van gemaakt.

[ Voor 36% gewijzigd door DutchOwnage op 30-01-2021 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
devilsnight schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:16:
[Afbeelding]

Ben benieuwd wat Shinobi bedoelt met die eerste. Stel je voor dat ME1 gewoon een remake ala Mafia is, damn dat zou wat zijn.
Mass Effect is mijn favoriete game serie, zelfs Andromeda vond ik zeer vermakelijk. Maar inderdaad zeg, zou wat zijn. Kijk er in ieder geval zeer naar uit. Hopelijk hebben ze ook meteen next gen enhancements ipv de Cyberpunk aanpak (los van de bugs daar maar dat ze pas later met next gen update zouden komen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zojuist The Medium uitgespeeld. Beste game van Bloober die ik heb gespeeld. Heb maar 1 moment gehad waarbij ik dacht, dit mocht wel ietsjes korter. Daarnaast ook alle collectibles gevonden zonder guide. Dus dat scheelt me een volledige 2e playthrough. Wel helaas nog 1 achievement halen (niet opgemerkt worden bij een stealthsectie..) maar daar ben je ook binnen een uurtje volgens mij. :) Ook de muziek op het einde was echt goed. Ik kan hem alleen niet iedereen direct aanraden want het is wel een game die je wel moet liggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:42:
Het wordt steeds vager. De controller gaat ook niet meer uit, als ik de console uitzet(standby of echt uit). Ik moet de batterij van de play&charge kit eruit halen om 'm uit te laten gaan. Daarna connect ie wel gewoon goed.

Zou 't met een (beta) firmware te maken kunnen hebben die ik draai ofzo?

@Finraziel Ik ben ook helemaal geen fan van kabels uit apparaten halen idd, maar eerder op de avond had ik geen andere oplossing. Die powerknop indrukken had vooralsnog geen effect. Zojuist ook weer een disconnect, nu volstond om de USB kabel te gebruiken.. Maar ben er niet blij mee. Heb er inmiddels wel een melding van gemaakt.
Dat eerste heb ik ook, en aangezien er geen uitneembare accu in de Elite 2 zit pair ik eerst een andere controller. Vaak gaat de Elite 2 dan uit. Heb de issue gelukkig al een tijdje niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 16:31
devilsnight schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:16:
[Afbeelding]

Kom maar op. 1 kan wel wat extra aandacht gebruiken en heb zin om er weer eens in te duiken. Ondanks dat het 1 van mijn favo game series is heb ik er toch maar 1 keer doorheen gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben echt de enige hier in dit topic die nog vol in Cyberpunk zit he? Heb moeite om die game los te laten, aan mijn derde playtrough begonnen inmiddels. Helpt dat je echt heel duidelijk kunt kiezen voor een bepaalde speelstijl, waardoor missies die je eerder al gespeeld hebt weer helemaal anders aanvoelen.

Maar ook de enorme hoeveelheid aan lore blijft mij verbazen. Achter hele kleine details zit echt boekwerken aan achtergrondinformatie. En na de tweede playthrough begin je bepaalde relaties pas te leggen.

spoiler:
Het hele achtergrond verhaal achter de burgemeester en de verkiezingen, echt sterk gedaan.

Kan alleen maar hopen dat de DLC meer Panam en Judy brengt. Vind dat hele sterke karakters, waar je echt mee verweven raakt. Ben dat nog maar weinig tegengekomen in een game.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 15:27
Wom schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:40:
Ben echt de enige hier in dit topic die nog vol in Cyberpunk zit he? Heb moeite om die game los te laten, aan mijn derde playtrough begonnen inmiddels. Helpt dat je echt heel duidelijk kunt kiezen voor een bepaalde speelstijl, waardoor missies die je eerder al gespeeld hebt weer helemaal anders aanvoelen.

Maar ook de enorme hoeveelheid aan lore blijft mij verbazen. Achter hele kleine details zit echt boekwerken aan achtergrondinformatie. En pa na de tweede playthrough begin je bepaalde relaties pas te leggen.

spoiler:
Het hele achtergrond verhaal achter de burgemeester en de verkiezingen, echt sterk gedaan.

Kan alleen maar hopen dat de DLC meer Panam en Judy brengt. Vind dat hele sterke karakters, waar je echt mee verweven raakt. Ben dat nog maar weinig tegekomen in een game.
Wil eigenlijk wachten tot de next gen upgrade komt. Welke instellingen speel jij? Performance of Quality? Sinds ik Doom Eternal heb uitgespeeld heb ik moeite met 30FPS games 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wom schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:40:

Maar ook de enorme hoeveelheid aan lore blijft mij verbazen. Achter hele kleine details zit echt boekwerken aan achtergrondinformatie. En pa na de tweede playthrough begin je bepaalde relaties pas te leggen.

spoiler:

Kan alleen maar hopen dat de DLC meer Panam en Judy brengt. Vind dat hele sterke karakters, waar je echt mee verweven raakt. Ben dat nog maar weinig tegekomen in een game.
Heb 'm van de week voor de eerste keer uitgespeeld. Nomad einde, 118 uur op de teller. Was een goed einde, ik neem nu even een break van deze game. Maar ga de 2 andere eindes zéker binnenkort ook nog checken.

Wat je zegt, zelden zo'n band gekregen met bepaalde karakters.

Wat betreft controller problemen: ben in ieder geval niet de enige.
https://answers.microsoft...8b83-ac77e7f9b62f?page=74

Is dus nog steeds niet gefixt en het speelt al sinds launch.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 31-01-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Galvatron schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Wil eigenlijk wachten tot de next gen upgrade komt. Welke instellingen speel jij? Performance of Quality? Sinds ik Doom Eternal heb uitgespeeld heb ik moeite met 30FPS games 😬
Quality 30fps is in deze game op een of andere manier minder storend dan bijvoorbeeld bij een AC Valhalla. Heb de hele game in Quality mode gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Net wilde mijn controller weer geen verbinding maken met de Series X. Batterijen opnieuw in de controller werkt soms, dit keer niet. Aansluiten met kabel werkte ook niet. Opnieuw connecten deed niets.

Moet de Xbox compleet van ‘t stroom af voor die weer verbinding maakt. Dit is de derde of vierde keer dat het voorkomt nu sinds release.
Zou bijna denken dat het aan de Xbox zelf ligt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik zou indien mogelijk in ieder geval het probleem rapporteren. Het lijkt erger te worden en steeds meer voor te komen bij meer mensen. Teleurstellend dat er nog geen fix is, temeer Microsoft bekend is met het probeem ik dacht al sinds 6 januari.

Is gewoon écht heel vervelend, als je constant in je achterhoofd heb moeten zitten of en wanneer dat ding weer de verbinding verliest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petjekel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 20:27
Heeft er iemand X Cloud al getest?
Als ik er vandaag aan toe kom ga ik het eens proberen. Ik heb alleen nog geen houder voor de telefoon.
Maar zag er een op de site van Microsoft staan voor 17 euro. Die komt ook wel goed uit de test :).
Als het iets is ga ik mogelijk de houder bestellen, prijs valt me alles mee. Als die weer in NL op voorraad is.

Bron: https://www.windowscentra...e-controller-phone-mounts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
petjekel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:56:
Heeft er iemand X Cloud al getest?
Als ik er vandaag aan toe kom ga ik het eens proberen. Ik heb alleen nog geen houder voor de telefoon.
Maar zag er een op de site van Microsoft staan voor 17 euro. Die komt ook wel goed uit de test :).
Als het iets is ga ik mogelijk de houder bestellen, prijs valt me alles mee. Als die weer in NL op voorraad is.

Bron: https://www.windowscentra...e-controller-phone-mounts
Jazekers! Lichte inputlag, maar zeker niet ontevreden erover hoe het allemaal werkt. Snelle spelletjes zijn niet echt aan te raden vind ik persoonlijk. Had soms al wat haperingen of feedbacklag in Forza Horizon 4 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:10
uchiha tijntje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:38:
Zojuist The Medium uitgespeeld. Beste game van Bloober die ik heb gespeeld. Heb maar 1 moment gehad waarbij ik dacht, dit mocht wel ietsjes korter. Daarnaast ook alle collectibles gevonden zonder guide. Dus dat scheelt me een volledige 2e playthrough. Wel helaas nog 1 achievement halen (niet opgemerkt worden bij een stealthsectie..) maar daar ben je ook binnen een uurtje volgens mij. :) Ook de muziek op het einde was echt goed. Ik kan hem alleen niet iedereen direct aanraden want het is wel een game die je wel moet liggen. :)
Ik ben er gister aan begonnen, na Donut County en The Touryst te hebben uitgespeeld (wat een contrast :+ ).
Maar, wat damn wat is The Medium mooi neergezet. Zo'n compleet gevoel van sfeer heb ik sinds s.t.a.l.k.e.r. niet meer gehad en dan ben ik nog aan het begin. Althans, net na de klok-kamer die ook in een dev filmpje zat.
Grafisch ziet het er goed uit, de vaste camera is goed gedaan en helpt echt bij het gevoel in dit spel. De animaties zijn wel wat houterig, elke keer als een deur wordt opengedaan moet ik toch wel even gniffelen.

De collectibles zijn tot nu toe best makkelijk te vinden, of in ieder geval degene die ik heb gevonden. Is er enige mate van backtracking mogelijk, of is het compleet lineaire progressie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0h4life schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:09:
[...]

Ik ben er gister aan begonnen, na Donut County en The Touryst te hebben uitgespeeld (wat een contrast :+ ).
Maar, wat damn wat is The Medium mooi neergezet. Zo'n compleet gevoel van sfeer heb ik sinds s.t.a.l.k.e.r. niet meer gehad en dan ben ik nog aan het begin. Althans, net na de klok-kamer die ook in een dev filmpje zat.
Grafisch ziet het er goed uit, de vaste camera is goed gedaan en helpt echt bij het gevoel in dit spel. De animaties zijn wel wat houterig, elke keer als een deur wordt opengedaan moet ik toch wel even gniffelen.

De collectibles zijn tot nu toe best makkelijk te vinden, of in ieder geval degene die ik heb gevonden. Is er enige mate van backtracking mogelijk, of is het compleet lineaire progressie?
Nee vrij weinig tot geen mogelijkheden tot backtracking. Ook geen chapter select. Maar als je alles grondig uitkamt mis je niet veel. Heb ze allemaal gevonden zonder guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Famous schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:30:
Net wilde mijn controller weer geen verbinding maken met de Series X. Batterijen opnieuw in de controller werkt soms, dit keer niet. Aansluiten met kabel werkte ook niet. Opnieuw connecten deed niets.

Moet de Xbox compleet van ‘t stroom af voor die weer verbinding maakt. Dit is de derde of vierde keer dat het voorkomt nu sinds release.
Zou bijna denken dat het aan de Xbox zelf ligt.
Heb er tijdens het spelen van The Medium twee keer last van gehad. Eerste Reddit hit geeft aan dat het wellicht aan de Instant On power setting kon liggen. Daar hadik hem juist opgezet zodat The Medium volledig geüpdatet was. Na weer terug zetten op energy saving geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Nee vrij weinig tot geen mogelijkheden tot backtracking. Ook geen chapter select. Maar als je alles grondig uitkamt mis je niet veel. Heb ze allemaal gevonden zonder guide.
Ik ben nog helemaal niet ver, heb om een of andere reden niet echt de juiste stemming/gemoedstoestand voor die game, maar ik had vlak voor je bij het hotel kwam wel al een punt waarbij je meerdere aftakkingen op het pad leek te hebben en opeens zat ik voorbij een punt dat je niet meer terug kunt. Dat vond ik wel een beetje minder want dan krijg je dus niet eens de kans om alles grondig te doorzoeken.
Nou zit dat redelijk aan het begin dus als ik daar iets gemist heb ben ik er wel snel genoeg weer terug natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ik ben nog helemaal niet ver, heb om een of andere reden niet echt de juiste stemming/gemoedstoestand voor die game, maar ik had vlak voor je bij het hotel kwam wel al een punt waarbij je meerdere aftakkingen op het pad leek te hebben en opeens zat ik voorbij een punt dat je niet meer terug kunt. Dat vond ik wel een beetje minder want dan krijg je dus niet eens de kans om alles grondig te doorzoeken.
Nou zit dat redelijk aan het begin dus als ik daar iets gemist heb ben ik er wel snel genoeg weer terug natuurlijk.
Ja nadeel is dat het in 1 playthrough moet zijn. Dus ook al heb je de eerste gemist. Je moet dan een volledige 2e playthrough doorlopen om ze allemaal te halen. Stomme design keuze voor een achievement helaas.

En je opmerking dat je soms iets triggert waardoor je niet terug kan is best wel irritant icm collectibles. Heb dan ook een irritante eigenschap ontwikkelt dat ik in een game altijd naar links ga wanneer het verhaal me naar rechts wil hebben en vice versa. :)

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-01-2021 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 15:46
Blaauw87 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:31:
Is er een manier om de sound settings iets fijner te tweaken dan de paar schuifjes in je quick menu? Gisteren met wat vrienden weer Humans Fall Flat opgepakt en ik had eigenlijk zin in wat achtergrond muziek via Spotify, de zachtste stand voor muziek was eigenlijk al te hard om mijn vrienden nog goed te verstaan. Is iemand hier ook al eens tegenaan gelopen en zijn er tips om dit beter voor elkaar te krijgen?
Ja, echt beroerd dit. Spotify heeft bewust de volume slider verwijderd, zodat je het volume totaal niet meer kan bedienen via telefoon, desktop of het Xbox-menu. Heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Ja nadeel is dat het in 1 playthrough moet zijn. Dus ook al heb je de eerste gemist. Je moet dan een volledige 2e playthrough doorlopen om ze allemaal te halen. Stomme design keuze voor een achievement helaas.

En je opmerking dat je soms iets triggert waardoor je niet terug kan is best wel irritant icm collectibles. Heb dan ook een irritante eigenschap ontwikkelt dat ik in een game altijd naar links ga wanneer het verhaal me naar rechts wil hebben en vice versa. :)
Dit dus, en moonwalken tegen elke muur tot je een ons weegt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 17:28
Wow. Je zou toch gaan denken dat 7.5 miljard een schrijntje is voor MS. Damn man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Oh zucht, ja dat was ik nog vergeten. Mwa, dan vergaat de zin om voor de achievements te gaan mij gelijk al. Prima, speel ik hem gewoon een keer uit en door naar de volgende. Maar wel jammer dat ze daar niet iets beter over nagedacht hebben dan inderdaad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Kan niet genoeg gezegd worden. Maar geweldig werk van Microsoft. De stilte console ooit. En dat ga je pas echt waarderen als je tweede console dat niet is..

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Koning-Admiraal schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:32:
Kan niet genoeg gezegd worden. Maar geweldig werk van Microsoft. De stilte console ooit. En dat ga je pas echt waarderen als je tweede console dat niet is..
Eens. Je zou haast hopen dat ze op termijn 1 console ontwerpen 😂. Ze hebben beide nog steeds best veel kleine issues, maar beide op andere terreinen.

Zal denk ik toch ook wel echt met corona te maken hebben, maar toch.

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 31-01-2021 13:46 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 347 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord