Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Quick resume is gewoon aangekondigd voor de optimized versie van forza horizon 4 hoor dus het is een kwestie van tijd..LOTG schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:44:
[...]
Quick resume is geen pauze in het geval van online games. Bij pauze is er immers nog steeds communicatie mogelijk met de server, bij quick resume niet.
[...]
Zou idd ook mooi zijn bij destiny maar weet niet of het daar mogelijk is, was met dat spel gestopt omdat je daar echt rete lang in laadschermen zat, zolang dat het gewoon niet meer leuk was imo. Laadtijden zullen in ieder geval al beter zijn nu.
[ Voor 23% gewijzigd door Stylze op 11-11-2020 20:05 ]
Playstation 5
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Alan Wake opstarten en de Xbox 360 intro gewoon in HDR zien.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Wat mij vooral opvalt is dat de latency van de controller voelbaar korter is.
Ik vind Grid eigenlijk nog indrukwekkender. Gebruikt een Dynamische resolutie die bij de SX op zijn max ligt en geen enkele vertraging te bekennen. Ook juist scenario's met regen opgezocht waar de one X echt problemen had.
Bleek daarnaast ook QuickResume te ondersteunen en dat is wel echt ideaal, paar uur JC3 spelen, schakelen naar Dirt 5, wat YouTube en terug naar JC3 waar ik nog netjes in de lucht aan mijn parachute hang!
Heb het gevoel dat Dirt 5 echt is gemaakt voor Next Gen waarbij ondersteuning voor One S snel is bijgevoegd door de graphics settings enorm omlaag te gooien. Zag er op One S vrij belabberd uit en is op Series X schitterend.
[ Voor 23% gewijzigd door Homeland op 11-11-2020 20:20 ]
Oke, met HDR instellingen 4.000 nits en 0,5 exposure toch maar een kans gevenSteven030 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:15:
Ik twijfel een beetje om Valhalla pas weer verder te spelen als ze de HDR issues hebben gepachted
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Heeft FIFA geen smart delivery?Koning-Admiraal schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:31:
Enige wat ik jammer vind op de Xbox Series X is dat het vaak niet helemaal duidelijk is of je een game in enhanced speelt of dat je dit apart dient te dowloaden vanuit de store. Om een voorbeeld te noemen. Fifa 21 heeft twee games; één voor de Xbox One en één voor de Series X. Wil je de Xbox Series X versie spelen dan moet je dit zo dadelijk apart gaan downloaden. Als je daar niet van op de hoogte bent zal dit niet automatisch met een update gaan plaatsvinden. Daar heeft Sony met de PlayStation 5 het beter aangepakt. Koop je de PS5 van de game dan weet je meteen dat je voorderest niks extra's hoeft te downloaden.
Heb voor mij een oplossing voor dit geluid gevonden op reddit. Er zijn meer mensen die dit ervaren. De oplossing die bij mij geholpen heeft:Bozznl schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:57:
Als ik de series x aanzet volgt daarna 1 sec een vibratie (geluid) vanuit de console. Ik dacht eerst dat het mijn controller was, maar dat is niet zo. Kan natuurlijk ook gewoon de drive zijn die aangaat (of wat anders), maar wilde even checken of dat 'normaal' is.
Is dit ook zo bij jullie?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Es3G8nIejx6Sk1bcfsMeEZG.jpg?f=user_large)
Volgens mij niet en moet je het echt apart downloaden.
Blijkt een EA ding te zijn: https://www.windowscentra...e-lieu-smart-delivery?ampKoning-Admiraal schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:35:
[...]
Volgens mij niet en moet je het echt apart downloaden.
Blijkbaar een gelimiteerde periode om gratis te upgraden in plaats van Smart Delivery dus zal denk ik voor FiFa op PS5 hetzelfde werken.
Jep.. er is geen cross progression voor the division.. ik ben zelf in discussie over WDL cross progression van pc naar xbox, maar lijkt er op dat dat gewoon niet ondersteund isKatseviool schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:41:
Snap geen zak van Ubisoft connect; heb TD2 op Stadia. Nu heb ik m ook gekocht voor Series X. Als ik echter inlog op de X moet ik weer opnieuw een karakter aanmaken. Dit terwijl ik zowel Stadia als Xbox live heb gelinkt en in de Ubisoft connect app ook gewoon beide versies zieIemand een idee?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Het punt zit er voornamelijk in dat iedere uitgever vrij is om zijn eigen implementatie te introduceren op de Xbox. Versplintering is nooit goed. Je moet het maar net weten. En blijkbaar wist je dat zelf ook niet van EA.Homeland schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:42:
[...]
Blijkt een EA ding te zijn: https://www.windowscentra...e-lieu-smart-delivery?amp
Blijkbaar een gelimiteerde periode om gratis te upgraden in plaats van Smart Delivery dus zal denk ik voor FiFa op PS5 hetzelfde werken.
[ Voor 94% gewijzigd door BM op 11-11-2020 20:54 ]
Xbox zou SmartDelivery moeten afdwingen, dat zou ideaal zijn. Maar EA hoopt gewoon dat mensen nu op One X spelen en pas na hun actieperiode een Series X hebben en dus gewoon hun game opnieuw moeten kopen.Koning-Admiraal schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:46:
[...]
Het punt zit er voornamelijk in dat iedere uitgever vrij is om zijn eigen implementatie te introduceren op Xbox. Versplintering is nooit goed. Je moet het maar net weten. En blijkbaar wist je dat zelf ook niet van EA.
Vanmiddag AC gespeeld. Toen samen met een vriend Gears 5 opgestart. Daarna Forza Horizon 4 gedaan en nog even gekeken naar Sea of Thieves (wat speelt dat lekker op 60FPS) en nu weer AC en binnen 5 sec gewoon waar ik gebleven was zonder te kunnen met save games of wat dan ook.
Ideaal
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Inderdaad een erg toffe functie, en iets wat de console zeker onderscheid van in elk geval PC's.uchiha tijntje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:58:
Hoop snel dat het Quick Resume voor alle games gaat werken, want het is wel echt heel tof.
Vanmiddag AC gespeeld. Toen samen met een vriend Gears 5 opgestart. Daarna Forza Horizon 4 gedaan en nog even gekeken naar Sea of Thieves (wat speelt dat lekker op 60FPS) en nu weer AC en binnen 5 sec gewoon waar ik gebleven was zonder te kunnen met save games of wat dan ook.
Ideaal
Het besturingsysteem is echt mega onduidelijk eigenlijk. Alles staat maar een beetje door elkaar. Bovendien zie ik helemaal niet welke games nog draaien en welke niet. Is er ook een mogelijkheid om gewoon een simpels dashboard te krijgen zonder alle gekke toeters en bellen?
Ach, EA hoopt ook dat mensen elk jaar de nieuwe FIFA kopen, ook al is het niet meer dan een roster upgrade.Homeland schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:48:
[...]
Xbox zou SmartDelivery moeten afdwingen, dat zou ideaal zijn. Maar EA hoopt gewoon dat mensen nu op One X spelen en pas na hun actieperiode een Series X hebben en dus gewoon hun game opnieuw moeten kopen.
Het had inderdaad wel mooi geweest als MS het had afgedwongen voor alle cross-gen titels, maar waarschijnlijk zijn EA, Ubi en Blactivision net iets te groot om het risico te lopen dat ze je nieuwe platform dan maar links laten liggen, geen FIFA of COD is ineens een heeeel groot aantal verkopen minder
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Xbox knop op de controller, cursor op de game die je gespeelt hebt, menu knop (de rechter, die met 3 streepjes)op controller, quit gamegiantgiantus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:03:
Hoe zorg je dat de download weer snel gaat lopen als je een game hebt gespeeld? Pas na een herstart gaat tie weer op maximale snelheid lopen.
Het besturingsysteem is echt mega onduidelijk eigenlijk. Alles staat maar een beetje door elkaar. Bovendien zie ik helemaal niet welke games nog draaien en welke niet. Is er ook een mogelijkheid om gewoon een simpels dashboard te krijgen zonder alle gekke toeters en bellen?
Dus als je maximale snelheid wil downloaden moet je elke keer alles afsluiten terwijl je amper ziet of een game draait? Zelfs in stand-by gaat download niet maximaal lopen.Notna schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:05:
[...]
Xbox knop op de controller, cursor op de game die je gespeelt hebt, menu knop (de rechter, die met 3 streepjes)op controller, quit game
Jezelf quoten is niet de bedoeling maar ik was helaas te voorbarig. Het geluid is er weer helaas......Erik-1980 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:34:
[...]
Heb voor mij een oplossing voor dit geluid gevonden op reddit. Er zijn meer mensen die dit ervaren. De oplossing die bij mij geholpen heeft:
[Afbeelding]
Maar even aankijken. Meer mensen die kort een geluid horen vanuit de disc drive bij opstarten? Wil geen discs gebruiken en hoor toch de drive elke keer als ik de xbox aan zet....
Nee.giantgiantus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:07:
[...]
Dus als je maximale snelheid wil downloaden moet je elke keer alles afsluiten terwijl je amper ziet of een game draait? Zelfs in stand-by gaat download niet maximaal lopen.
Bij de Xbox One X werd de download snelheid gethrottled als je een game speelde. Ging je terug naar het hoofdmenu dan ging de snelheid weer omhoog. Dat heb ik ook gezien bij de Series X tot nu toe; ik heb nog geen 1 game compleet hoeven af te sluiten.
Jup hier ook het geluid.Erik-1980 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:23:
[...]
Jezelf quoten is niet de bedoeling maar ik was helaas te voorbarig. Het geluid is er weer helaas......
Maar even aankijken. Meer mensen die kort een geluid horen vanuit de disc drive bij opstarten? Wil geen discs gebruiken en hoor toch de drive elke keer als ik de xbox aan zet....
Kon het al snel herleiden naar de drive, maar twijfelde toch of het normaal is.
Tis een kort “Brrr” geluid.
[ Voor 3% gewijzigd door Danno88 op 11-11-2020 21:25 ]
Gek. Heb maximale snelheid totdat ik een game heb gespeeld. Daarna pas weer maximale snelheid na een herstart.Notna schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:24:
[...]
Nee.
Bij de Xbox One X werd de download snelheid gethrottled als je een game speelde. Ging je terug naar het hoofdmenu dan ging de snelheid weer omhoog. Dat heb ik ook gezien bij de Series X tot nu toe; ik heb nog geen 1 game compleet hoeven af te sluiten.
Edit: niet de enige lijkt het https://answers.microsoft...90-441c-85ee-3fd1de6d7346
Gelukkig direct bij MS gekocht, dus dat wordt terug sturen.
[ Voor 28% gewijzigd door mannowlahn op 11-11-2020 21:40 ]
Ja exact dat ja, toch jammer vind ik. Verder werkt mijn xbox perfect. De vraag is of dit met een update te fixen is...Danno88 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:25:
[...]
Jup hier ook het geluid.
Kon het al snel herleiden naar de drive, maar twijfelde toch of het normaal is.
Tis een kort “Brrr” geluid.
Bullet NL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:43:
[...]
Lol.... Same story, every day ;-)
De enige constante, The man him self
https://twitter.com/xboxs...326517572167233537?s=21lf.
The making of the HOAX

Game Pass Ultimate opzeggen en weer opnieuw afsluiten. Enige nadeel is dat als je maanden nog open had staan, (ik tot januari 2023), je nu 12.99 in rekening wordt gebracht en 1 maand toegevoegd wordt aan het eind van die rit. Hij zegt nu tegen mij: volgende termijn 9 januari 2023 betalen.
Daarna werkt het direct!
[ Voor 8% gewijzigd door MGSNK op 11-11-2020 21:44 ]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Kan het niet gewoon zijn wat zo hoort? Mijn Xbox One deed dat volgens mij ook.Erik-1980 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:37:
[...]
Ja exact dat ja, toch jammer vind ik. Verder werkt mijn xbox perfect. De vraag is of dit met een update te fixen is...
Ik heb de teardowns niet in de gaten gehouden dus weet niet of MS dezelfde discdrives gebruikt.
Bij de OG xbox weet ik dat ze destijds verschillende merken DVD drives gebruikten.
Aha jij dus ook hetzelfde issue.fabianvm schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:34:
Hier is het alweer uit met de pret. Midden in een game viel de Xbox uit en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat 😭
Morgen maar eens met Microsoft bellen...
- Forza Horizon 4 Fortune Island
- Forza Horizon 4 LEGO® Speed Champions
- Forza Horizon 4 - Beste-van-Bond-autopack
- Forza Horizon 4 - Autopas
- Forza Horizon 4 - Vip
- Forza Horizon 4 - Formule Drift-autopack
- Forza Horizon 4 Welcome Pack
Liep tegen drie dingen aan:
- Ik heb hem ook even getest als UHD speler. Kwaliteit is prima, maar de console maakt wel wat meer geluid dan de One X....kan dat kloppen? Niet heel erg storend, maar bij dialogen hoor je hem gewoon draaien en dat had ik niet bij de One X. Kan ermee te maken dat de series X echt op het tv meubel staat (op ongeveer 2 meter van onze bank), en de One X altijd in het kastje stond (wel met deurtje open), maar het viel me op in ieder geval. Nu hebben we een dedicated UHD speler die we vaker gebruiken (series X is puur als back up, omdat bepaalde schijfjes om de een of andere reden niet altijd soepel spelen op de dedicated speler), dus niet de grootste ramp, maar toch.
- Als ik een spel als Ori opstart knippert het beeld even 1-2 seconden. Word heel even zwart en dan laad de game pas. Beetje de overgang naar HDR heb ik het idee. Hadden we bij de One X ook niet echt last van. Zelfde HDMI poort. En als de game eenmaal opstart ook helemaal geen problemen met HDR.
- Qua updates viel het heel erg mee. Kregen een update voor Diablo 3 en voor Ori: Will of Wisps. We hebben andere spellen als The Witcher 3, Gears 4, Halo MC collection, Forza Motorsport 7, AC Origins, Shadows of Mordor, maar die hebben geen updates? Of krijg je die pas te zien als je ze op de interne SSD zet?
En hoe kan je zien met welke settings je speelt? Bij een spel als The Witcher 3 kon je kiezen tussen een graphics mode en een performance mode. Je kon merken dat je meer FPS had bij de performance mode en bij de graphics mode zag het er net iets mooier uit, maar ik kan nergens zien welke settings er verbonden zitten aan die modes. Dat je zeg maar ziet staan dat performance mode 60 FPS is in een bepaalde resolutie. Ori had dat wel goed geregeld; kon je heel duidelijk wisselen tussen 6k supersampled 60 FPS & 4k 120 FPS. Soms wat onduidelijk dus als je alleen ''performance mode'' en graphics mode ziet zeg maar.
Krijg wel de neiging om de One X ernaast op te starten om te zien wat er nu beter is. Haha. Ik merk er zelf weinig van.
Wachten op de echte next gen titels maar.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Als je hem van een externe storage speelt is er ook geen verschil, de SXS patch heeft de interne ssd nodig.Phusebox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:50:
FH4 doet het hier nu ook na 4 reinstalls en verwijderen van de externe storage. Geen idee wat nu het probleem was.
Krijg wel de neiging om de One X ernaast op te starten om te zien wat er nu beter is. Haha. Ik merk er zelf weinig van.
[ Voor 131% gewijzigd door Miki op 11-11-2020 21:53 ]
Nee staat intern, maar had hem eerst middels externe SSD gekopieerd. Toen kreeg ik de patch, die zorgde voor een zwart scherm. Daarna nog paar keer geprobeerd opnieuw te installeren maar pas toen ik de externe SSD had uitgetrokken en nogmaals opnieuw gedownload deed ie het.Xgar schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:51:
[...]
Als je hem van een externe storage speelt is er ook geen verschil, de SXS patch heeft de interne ssd nodig.
Ja de standaard instelling staat op installeren op de interne drive.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Maakt jouw xbox series x dit geluid ook dan? Heb het idee dat de meeste exemplaren dit geluid niet maken en een aantal wel. Kan anders eens de chat van microsoft proberen om het te checkenGraft schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:44:
[...]
Kan het niet gewoon zijn wat zo hoort? Mijn Xbox One deed dat volgens mij ook.
Ik heb de teardowns niet in de gaten gehouden dus weet niet of MS dezelfde discdrives gebruikt.
Bij de OG xbox weet ik dat ze destijds verschillende merken DVD drives gebruikten.
Xbox Live: Miesjh NL
Vaag, ik dacht juist dat dit een van de voordelen van Ubisoft connect was. Thx voor iig voor je reactie, hou ik voorlopig nog wel even Stadia aan om hem uit te spelenMelantrix schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:43:
[...]
Jep.. er is geen cross progression voor the division.. ik ben zelf in discussie over WDL cross progression van pc naar xbox, maar lijkt er op dat dat gewoon niet ondersteund is
Volgens mij gaan een paar nieuwe games van Ubisoft het ondersteunen maar geen van de huidige.Katseviool schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:59:
[...]
Vaag, ik dacht juist dat dit een van de voordelen van Ubisoft connect was. Thx voor iig voor je reactie, hou ik voorlopig nog wel even Stadia aan om hem uit te spelen
Dit was gister en omdat ik de bui van een niet-directe omruilng van bol wel zag hangen de series x vanochtend nog eens aangezet en serieus nog geen crash gehad in 4 uur speltijd(tetris en wdl)..vaagHouseQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:16:
[...]
Ik heb helaas wel een series X die ik moet aanmelden morgen, heeft vandaag aangestaan om wat gamepass games binnen te halen, in de avond watchdogs legion gekocht om lekker te gaan spelen..vlak na de intro missie een green screen en de xbox slaat uit:( ook pas na een kwartier weer aan te krijgen, even tetris opgestart, maar daarmee knalde de xbox er na een kwartier ofzo ook uit
[ Voor 0% gewijzigd door HouseQ op 11-11-2020 22:05 . Reden: Typo ]
"Probleem" bij Forza is dat je meestal harder rijdt dan 200 en je dus niet echt tijd hebt om op de details te letten.Phusebox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:50:
FH4 doet het hier nu ook na 4 reinstalls en verwijderen van de externe storage. Geen idee wat nu het probleem was.
Ik zie vooral veel meer detail in gebouwen op de achtergrond etc.
Dan zijn er hopelijk ook meer next gen patches beschikbaar.
Ja hoor. Zoals ik al zei, ik heb 0,0 verstand van die schuifjes in de Dolby app dus zoals ze zo staan, zal niet goed zijn, maar het klinkt voor mij beter dan die game setting die boven aan staat.Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:04:
[...]
Kun je even een foto plaatsen van jouw Dolby Atmos instellingen?
![]() | ![]() |
XBL: MRE Inc
Ik denk het, jij schrijft het. Je zou bijna denken dat het geen toeval meer kan zijn.Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:29:
[...]
Het is echt niet persoonlijk bedoeld Phuse.. maar ongelofelijk. Met álles.. maar dan ook echt met álles heb jij wel een probleem. Maakt niet uit wat het is.. bij jou is er al-tijd wat.
Dus.. Challenge accepted. Xbox aan. Paar seconden wachten. FH4 aan. Ondertussen weer de partychat in. Spel opgestart. Game joinen. Net op tijd voor de start weer terug in de game.
Kijk, dat was dus met de XOX nooit gelukt.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ja viel mij ook al op. Je kan hem echt flink heen en weer bewegen.Katmi schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:03:
Ligt het aan mij of zit er veel speling op waar je de power cable achteraan de Xbox steekt ?
Steekt er wel deftig in bij mij maar ik kan dat nogal veel van links naar rechts bewegen.
Alle schuifjes omhoog betekend bij die hert en er 12 dB bij, je kan het net zo goed op 0 zetten en je audio 12 dB harder zetten.MRE-Inc schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:17:
[...]
Ja hoor. Zoals ik al zei, ik heb 0,0 verstand van die schuifjes in de Dolby app dus zoals ze zo staan, zal niet goed zijn, maar het klinkt voor mij beter dan die game setting die boven aan staat.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Wat je ziet noemen ze een equalizer.
Geen idee of het daar aan ligt hoor, maar sindsdien alleen maar gedonder met de XSX. Probeerde over te zetten naar 120hz. Ging met veel artifacten en gedonder en sindsdien krijg ik 'em met geen mogelijkheid meer in de 60hz modus. En geen enkel game geeft beeld meer (dashboard nog wel). Pas toen ik de "HDMI ULTRA HD DEEL Colour" functie uitzette voor deze HDMI-poort krijg ik weer beeld. Maar geen HDR meer en al m'n beeldinstellingen zijn weg. Dit is dus ook niet de oplossing.
Wat een gezeik met dat 120hz...
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
VRR uitzetten in je Xbox settings.Rossi46 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:26:
Nog meer mensen die vandaag voor de C9 nieuwe firmware aangebonden kregen?
Geen idee of het daar aan ligt hoor, maar sindsdien alleen maar gedonder met de XSX. Probeerde over te zetten naar 120hz. Ging met veel artifacten en gedonder en sindsdien krijg ik 'em met geen mogelijkheid meer in de 60hz modus. En geen enkel game geeft beeld meer (dashboard nog wel). Pas toen ik de "HDMI ULTRA HD DEEL Colour" functie uitzette voor deze HDMI-poort krijg ik weer beeld. Maar geen HDR meer en al m'n beeldinstellingen zijn weg. Dit is dus ook niet de oplossing.
Heb een B9 met nieuwe firmware.Rossi46 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:26:
Werkt perfect.
Ligt het niet gewoon aan de xbox?
Thanks voor de info. Bij mij helpt het niet helaas. Na wat zoekwerk kan ik de betreffende posts op reddit niet vinden, heb jij een link?Erik-1980 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:34:
[...]
Heb voor mij een oplossing voor dit geluid gevonden op reddit. Er zijn meer mensen die dit ervaren. De oplossing die bij mij geholpen heeft:
[Afbeelding]
Edit: zag nu pas jullie vervolgposts. Het is toch jammer idd. Het kan zijn dat het 'hoort', maar dat niet iedereen het Brr geluidje heeft is toch wel apart.
Maar hij werkt lekker verder

[ Voor 13% gewijzigd door Bozznl op 11-11-2020 22:33 ]
GT: The Bozzz88
Die rendert de game niet op 4k 60.Powerrick153 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:15:
Ik heb bijna heel de avond FH4 gespeeld op de Series S (4K @ 60 red die met 2 vingers in de neus). Bovenop de zwarte cirkel is hij echter nu wel behoorlijk warm. De fan hoor ik niet draaien. Zal dit goed zijn? Hebben anderen dit ook?
Ik gok 1080p 60, met een 4k upscale.
Artics 7Boefaz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:32:
Vandaag voor het eerst ook even kunnen spelen. Bevalt me prima! Het enige flinke jammere is dat mijn draadloze Turtle Beach Elite 800X die ik voor de One had, het dus op deze niet meer doetop zoek naar een nieuwe draadloze headset dan maar. (Aanbevelingen welkom
)
Voor zover ik gezien heb wacht het systeem even maar geeft uiteindelijk wel de volle snelheid vrij als je in het menu staat. Ik vermoed dat je ook de Xbox in standby zou kunnen zetten als je hem niet op de energiebesparende stand hebt staan.giantgiantus schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:07:
[...]
Dus als je maximale snelheid wil downloaden moet je elke keer alles afsluiten terwijl je amper ziet of een game draait? Zelfs in stand-by gaat download niet maximaal lopen.
Wat gaat dit topic trouwens ongelooflijk hard zeg... Heb vandaag tussendoor pogingen gedaan om het bij te houden maar telkens als ik even tijd had lag ik verder achter

Nu maar even snel scannend door de pagina's gescrollt en deed er nog een half uur over.
Wel lekker genoten van de xsx vandaag. Vooral gears tactics gespeeld, al ben ik nog niet ver, nog in act 1... Ik ben vooral bij dat soort games geen snelle speler. Of het echt het next gen gevoel geeft, tja weet niet of het daar echt de game voor is, maar het speelt heerlijk
Heb net wel toch ook maar een externe ssd besteld, een Seagate 1 TB ultra touch. Die is nu maar 96 bij Amazon NL wat toch zo'n 30 euro met een Samsung t5 scheelt. Volgens Amazon komt hij echter pas maandag aan, zal dan wat testjes doen met kopiëren en de resultaten hier delen.
Gamertag: FinrazielNL
Dus;
- TV geluid werkt op smarttv apps of andere input.
- TV reboot, nog niks
- XSX reboot, nog niks
- Alle settings nagelopen, nog niks
- HDMI eruit en erin beide kanten (kabel die bij XSX zat), nog niks
Headphones werken nog wel via de controller.
Dit hele proces meerdere malen. Geen geluid.
Uiteindelijk in de instellingen van TV, ‘test sound optie’ en dat werkte. Sluiten en ineens geluid op de XSX.
Heel vreemd allemaal. Zou natuurlijk aan de TV kunnen liggen, maar apart dat alle andere HDMI poorten, smartapps etc gewoon geluid hadden.
Maargoed. Benieuwd of anderen dit ook tegen zijn gekomen.
Compleet dood vandaag, gisteren geen probleemJasmijn22 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:23:
Hoeveel users zijn hier nu met een kapotte XBX? Tot nu toe nog geen problemen ondervonden hier, geen vastlopers of rare kuren.
Komt omdat alles in China gemaakt wordt he tegenwoordigshyheim schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:39:
Halo MCC staat in 't Chinees. Euh?
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Bedanktmidego schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:24:
[...]
Alle schuifjes omhoog betekend bij die hert en er 12 dB bij, je kan het net zo goed op 0 zetten en je audio 12 dB harder zetten.
Wat je ziet noemen ze een equalizer.
Ik wil gewoon een helder geluid. Dus een overdreven bass hoeft er niet zo in. Hoge tonen, zoals bv in BF5 het Ping geluid als de M1 Garand zijn lege clip eruit gooit, wil ik graag helder hebben ipv dof. In de game stand in de Dolby app, klinkt alles echt dof. Een beetje als iemand aan het praten is met zijn hand voor z’n mond.
@Rossi46 vandaag op de c9 de nieuwe firmware geïnstalleerd. Daarna VRR uitgezet, 120hz aan, Xbox een robot gegeven en daarna VRR weer aan gezet. Dat werkte bij mij goed. Liet ik VRR aan staan en dan 120hz instellen, dan kreeg ik eenhandig zwart beeld.
Quick Resume is echt heerlijk. Had al een tijdje Far Cry 5 niet meer gespeeld ivm lange intro en laadtijden. Kende bijna alle spreuken van John Seed en consorten uit m’n hoofd. Met Quick resume in 10 seconden op het punt waar ik gisteravond gestopt was. En dat met diverse reboots en zelfs power kabel eruit gehad.
@Finraziel ik had nog een oude ssd die ik sinds 2017 had liggen en aangesloten op de One X. Battlefield 1 87GB naar intern was krap 5 minuten.
[ Voor 19% gewijzigd door MRE-Inc op 11-11-2020 22:49 ]
:strip_exif()/f/image/FD9oEa91PPYjUTIvkqPqtdZz.jpg?f=fotoalbum_small)
Je hebt dus geen 'Warp Speed HDMI 2.1-kabel' nodig die door Elven gesmeed is bij het licht van een volle maan.
Oh, en waarom een HDMI 2.0 a/b-kabel? Mijn kabels lopen via een buis in de muur en ik had geen zin om mijn tv van de muur te moeten halen om de kabels te vervangen. Is een rotklus namelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 11-11-2020 22:46 ]
Vandaag retour gestuurd helaas, crashte steeds na een x aantal minuten spelen. Wat die afspeelde was wel top, maar dan liep het beeld vast en werd ik teruggegooid naar het hoofdmenu. Bij quick resumen ging de xbox uit..Jasmijn22 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:23:
Hoeveel users zijn hier nu met een kapotte XBX? Tot nu toe nog geen problemen ondervonden hier, geen vastlopers of rare kuren.
Dat komt omdat een hdmi 2.1 kabel niet bestaat. Zolang de hdmi kabel 48 gbps kan verstouwen is het goed.Yonix schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:45:
Wel interessant om te melden dat de Xbox Series X hier via een HDMI 2.0 a/b-kabel verbonden is met mijn LG OLED C9 en gewoon netjes 4K/120Hz/VRR/HDR doet.
[Afbeelding]
Je hebt dus geen 'Warp Speed HDMI 2.1-kabel' nodig die door Elven gesmeed is bij het licht van een volle maan.
Dat kon die oudere kabel blijkbaar.
De Xbox staat ingesteld op 4K en ook de monitor geeft aan dat hij een 4K signaal ontvangt op 60 Hz.FrankoNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:29:
[...]
Die rendert de game niet op 4k 60.
Als het wel een vorm van upscale is, dan vind ik dat er behoorlijk goed uit zien. En het draait heel soepel.
Maar goed, hij wordt dus wel aardig warm vind ik.
Maar hij toont een snelheid van 14.835 Gbps. Die 'magische' 40/48 Gbps zie ik in geen van mijn stats terug.FrankoNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:46:
[...]
Dat komt omdat een hdmi 2.1 kabel niet bestaat. Zolang de hdmi kabel 48 gbps kan verstouwen is het goed.
Dat kon die oudere kabel blijkbaar.
Dat hij 4k output betekent niet dat hij 4k rendert.Powerrick153 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:47:
[...]
De Xbox staat ingesteld op 4K en ook de monitor geeft aan dat hij een 4K signaal ontvangt op 60 Hz.
Als het wel een vorm van upscale is, dan vind ik dat er behoorlijk goed uit zien. En het draait heel soepel.
Maar goed, hij wordt dus wel aardig warm vind ik.
Het is dus idd een vorm van upscale vanaf 1080p
Geen update mogelijk zoals Astro doet?Boefaz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:32:
Vandaag voor het eerst ook even kunnen spelen. Bevalt me prima! Het enige flinke jammere is dat mijn draadloze Turtle Beach Elite 800X die ik voor de One had, het dus op deze niet meer doetop zoek naar een nieuwe draadloze headset dan maar. (Aanbevelingen welkom
)
Het tikje bij opstarten heb ik vanmiddag ook gehad. Normaal had ik het niet meegekregen maar nu toch maar eens opgelet
edit :
Ook ik kreeg bij FH4 de vraag of ik gebruik wil maken van Portugees maar dat kan je gewoon annuleren en doet ie het gewoon perfect
[ Voor 11% gewijzigd door MrGizMo op 11-11-2020 22:56 ]
Je kan deze bestellen via de Steelseries site direct, ik heb hetzelfde gedaan en verwacht hem eind deze week.DM89 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:00:
[...]
Oke maar wel voldoende dus?
Twijfel enorm tussen deze en de Arctis 7x voor de series x maar de laatste is in NL sowieso niet leverbaar en bestel.liever via bol of amazon ivm retouren.
En vandaag kwam ik pas achter het bestaan van die Corsair af, weinig comparisons nog te vinden dus geen idee welke van de twee beter is.
Ik ben van plan over te stappen van de PS4 Pro naar de Xbox Series X, met name omdat mijn vrienden ook Xbox kiezen en we dan makkelijker samen kunnen spelen. Ik speel voornamelijk Fifa21. Ik heb geen interesse in een maandabonnement waarmee ik online games kan spelen a la "Netflix model".
Bij Playstation heb ik een PSN abonnement nodig (ca 60 euro per jaar dus 5 euro per maand). Nu heb ik begrepen dat Xbox Live het Microsoft equivalent daarvan is, kost ook ca 60 euro per jaar. Alleen ik lees ook dat dit gaat stoppen met de komst van de Xbox X....
Nope, helaas niet. Turtle Beach heeft het wel bij een paar andere headsets gedaan, maar deze laten ze om de een of andere reden er dan weer uitMrGizMo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:54:
[...]
Geen update mogelijk zoals Astro doet?
Het tikje bij opstarten heb ik vanmiddag ook gehad. Normaal had ik het niet meegekregen maar nu toch maar eens opgelet
edit :
Ook ik kreeg bij FH4 de vraag of ik gebruik wil maken van Portugees maar dat kan je gewoon annuleren en doet ie het gewoon perfect
FH4 is wel native 4k@60.FrankoNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:29:
[...]
Die rendert de game niet op 4k 60.
https://support.forzamoto...timized-for-Xbox-Series-XQ: How does Forza Horizon 4 leverage the power of Xbox Series X? What improvements have you made to the game’s textures, draw, framerate and resolution?
A: Now optimized for the Xbox Series X, experience higher fidelity graphics and faster performance in Forza Horizon 4, similar to high-end gaming PC Ultra settings. Explore beautiful, historic Britain and drive hundreds of the world’s greatest cars in native 4K Ultra HD, now at 60fps
Op de series X ja. Hij speelt echter op de series S.Ace schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:05:
[...]
FH4 is wel native 4k@60.
[...]
https://support.forzamoto...timized-for-Xbox-Series-X
Geen native 4k.
https://amp.reddit.com/r/..._make_a_weird_sound_when/Bozznl schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:29:
[...]
Thanks voor de info. Bij mij helpt het niet helaas. Na wat zoekwerk kan ik de betreffende posts op reddit niet vinden, heb jij een link?
Edit: zag nu pas jullie vervolgposts. Het is toch jammer idd. Het kan zijn dat het 'hoort', maar dat niet iedereen het Brr geluidje heeft is toch wel apart.
Maar hij werkt lekker verder![]()
Oh, dat het ik niet gezien. Waarschijnlijk de verkeerde gekregen van bol.com dan want wie wil er nou een SFrankoNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:06:
[...]
Op de series X ja. Hij speelt echter op de series S.
Geen native 4k.
Maar doet ie ook chroma 4:4:4 dat is de vraagYonix schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:45:
Wel interessant om te melden dat de Xbox Series X hier via een HDMI 2.0 a/b-kabel verbonden is met mijn LG OLED C9 en gewoon netjes 4K/120Hz/VRR/HDR doet.
[Afbeelding]
Oh, en waarom een HDMI 2.0 a/b-kabel? Mijn kabels lopen via een buis in de muur en ik had geen zin om mijn tv van de muur te moeten halen om de kabels te vervangen. Is een rotklus namelijk.
Jeetje, dat is echt vervelend. Ik stel de aanschaf van een CX maar even uit, en wacht wel op de 2021 modellen. Tenzij er een fatsoenlijke firmware komt. Ik lees mij te veel gedonder met 120hz.Rossi46 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:26:
Xbox, FIFA en abonnement voor Xbox Live Gold. Dat is wat je nodig hebt als je FIFA online wilt spelen. Xbox Live gaat zeker niet stoppen en wordt ook nog gewoon los verkocht.menno_m schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:02:
Kan iemand mij in simpele bewoordingen uitleggen (of wijzen op een site waar dit staat) wat het per maand kost om op een Xbox X online Fifa21 te spelen, naast de aanschaf van het spel en de console?
Ik ben van plan over te stappen van de PS4 Pro naar de Xbox Series X, met name omdat mijn vrienden ook Xbox kiezen en we dan makkelijker samen kunnen spelen. Ik speel voornamelijk Fifa21. Ik heb geen interesse in een maandabonnement waarmee ik online games kan spelen a la "Netflix model".
Bij Playstation heb ik een PSN abonnement nodig (ca 60 euro per jaar dus 5 euro per maand). Nu heb ik begrepen dat Xbox Live het Microsoft equivalent daarvan is, kost ook ca 60 euro per jaar. Alleen ik lees ook dat dit gaat stoppen met de komst van de Xbox X....
Prijs van Xbox Live Gold varieert op basis van de looptijd die je koopt.
Ik ken het gevoel , haha. Maar is wel leuk om alle ervaringen te lezen.Finraziel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:36:
[...]
Wat gaat dit topic trouwens ongelooflijk hard zeg... Heb vandaag tussendoor pogingen gedaan om het bij te houden maar telkens als ik even tijd had lag ik verder achter![]()
Nu maar even snel scannend door de pagina's gescrollt en deed er nog een half uur over.
[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 11-11-2020 23:21 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
+ / +
- Voelt als een zeer degelijk en strak apparaat. Is toffer in het echt dan op de foto's
- Eerste keer instellen was een makkie via de app
- De console is muisstil
- Menu's zijn lekker vlot
- Downloadsnelheid is prima
- Controller voelt solide en fijne grip
- Aanbod op Gamepass!
- / -
- Voelt wel erg aan als een Xbox One door gebruik van zelfde menu's en ontbreken van echte next gen launch games
- Controller is nagenoeg gelijk gebleven, beetje saai
- Hier en daar wat bugs, bijv Planet Coaster die in het Spaans opstart
- Één crash gehad
Moet je t wel goed zeggen, de Arctis 7X. De 7 zelf is niet compatible, voor zover ik weet.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Hier geen problemen hoor met CX, 4K 120Hz, VRR etcDutchOwnage schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:11:
[...]
Jeetje, dat is echt vervelend. Ik stel de aanschaf van een CX maar even uit, en wacht wel op de 2021 modellen. Tenzij er een fatsoenlijke firmware komt. Ik lees mij te veel gedonder met 120hz.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gold kan je wel cheap fixen hoor.menno_m schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:02:
Kan iemand mij in simpele bewoordingen uitleggen (of wijzen op een site waar dit staat) wat het per maand kost om op een Xbox X online Fifa21 te spelen, naast de aanschaf van het spel en de console?
Uhm heeft je tv geen optical?Boefaz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:03:
[...]
Nope, helaas niet. Turtle Beach heeft het wel bij een paar andere headsets gedaan, maar deze laten ze om de een of andere reden er dan weer uit
[ Voor 14% gewijzigd door MrGizMo op 11-11-2020 23:22 ]
Idem.Rivanov schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:19:
[...]
Hier geen problemen hoor met CX, 4K 120Hz, VRR etc
Net wel eerste issue gehad: Sea of Thieves afgesloten en beeld weg. Xbox stond nog aan, maar geen signaal.
Herstart en OK.
Weird...
Stomme vraag misschien maar hoe heb je dat diagnostics menuutje naar voren gekregen?Yonix schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:45:
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door airwolf83 op 11-11-2020 23:22 ]
Live gold jaar abonnement via een buitenlandse key heb je al voor zo'n €28-35 als je goed zoektmenno_m schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:02:
(Wel een vpn nodig om het te kunnen activeren dan, maar scheelt veel met de officiële Nederlandse prijs)
Edit: en dat kun je dan eventueel ook nog omzetten voor eenmalig €1 naar een gamepass ultimate abonnement, dan heb je gratis honderden games er bij
[ Voor 6% gewijzigd door edgarf28 op 11-11-2020 23:23 ]
Had ik gisterenavond ook.. Vannacht opnieuw in de download que en vanmiddag speelde hij perfectPhusebox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:57:
Twee Series X-en getest en twee accounts maar FH4 werkt nog steeds niet hier.
Season changing laadscherm blijft hangen of bij een nieuw account en nieuwe save alleen zwart scherm bij de intro race.
Mijn XBX is een keer vastgelopen en een keer werd mijn beeld zwart terwijl ik wel game geluid op se achtergrond hoorde.Jasmijn22 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:23:
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit topic is gesloten.
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen
Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• Gamepass: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Voor uitgebreide vragen over TV's en/of bijbehorende instellingen, gebruik de zoek functie, of open een topic Televisies & Beamers
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
• Geen vragen over het kopen van games in andere stores (buitenland/grijze key stores)
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |