Illegale activiteiten zijn op Tweakers niet toegestaan.
[ Voor 72% gewijzigd door Ardana op 14-11-2020 09:30 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 328026
[ Voor 72% gewijzigd door Ardana op 14-11-2020 09:30 ]
Nee overstappen is gratis. Je verzekering is als het ware gebonden aan het kalenderjaar. Dus bij VGZ stop je per 31-12 en vanaf 1-1 zit je bij een nieuwe partij.pokle312 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:32:
Hallo ik ben hier nieuw,
Vroeg me af, ik betaal 146 straks voor mijn verzekering, alleen lijkt me dat teveel terwijl ik vrij weinig gebruik...
Volgens mij kan het dus goedkoper.
Ik ben nooit overgestapt en heb altijd bij vgz gezeten.
Kost overstappen geld? En hoe weet ik of een andere zorgverzekering beter/even goed is kwalitatief?
Iemand aanraders?
Cash is king.
Goeie tip, ik kom op 87 euro in de maand uit met jaarbetaling. Al ken ik de verzekeraar helemaal niet, independer geeft ook geen reviews.Anoniem: 328026 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:20:
De goedkoopste die ik vind, met ziekenhuizen in de buurt, is 'Jaaah' op independer voor 89 euro per maand.
[ Voor 3% gewijzigd door mk1992 op 14-11-2020 09:39 ]
Cash is king.
Anoniem: 328026
[ Voor 80% gewijzigd door Ardana op 15-11-2020 09:12 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik denk het niet, boven de 12 keer fysio wordt namelijk de aanvullende verzekering bij vrijwel alle zorgverzekeraars een heel stuk duurder.DJustin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:22:
Ik wil nog iets aangeven wat ik niet via independer of via zorgkiezer kan vinden.
IZZ VGZ Zorg voor de zorg.
- Fysio 15x per jaar
- tandzorg 200 euro per jaar
- €385 eigen risico
Kosten: 130,85 per maand of €1570,20 per jaar (geen jaarkorting)
Kan iemand iets anders vinden met €385 eigen risico, rond de 15x fysio en rond de 250 euro tandzorg voor minder dan 130 per maand?
In vino veritas, in aqua sanitas
Maand geleden een series 6 gekocht...Flappiewappie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:57:
[...]
Ik heb de A.S.R. Vitality combi icm. Ditzo:
Jaarpremie€ 1.097,16 (inclusief de 1% korting)
Effectief betekend dit dat je als je 2/3 per week flink sport (duursport, niet fitness of yoga) dat je makelijk 75% van de totale beloning haalt (weekjes vakantie etc. etc.)
Totale beloning is dan ongeveer 10 euro per maand aan kadobonnen (altijd bol.com kiezen geld geef je sowieso wel een keer uit), en zeg ongeveer 15 euro terug op je Applewatch: Je pakt dus effectief ongeveer 20 euro korting per maand - ALS je sowieso al had overwogen om een Apple watch te kopen. Totaal dan dus 850 euro voor je Zorgpremie = 71 euro p.m.
Personal note: ik geloof echt in dit concept rondom Vitality. Minder betalen voor mensen met een (bewezen) gezondere lifestyle. Nog veel stappen te zetten maar dit voelt gewoon fair.
[ Voor 17% gewijzigd door Longcat op 14-11-2020 16:21 ]
Ik dacht ergens ook wat te lezen dat dit impliceerde, inderdaad. Werd alleen niet veel detail gegeven, beetje sneaky...Er was alleen nog wel iets met dat er wordt gekeken naar jouw huidige conditie en ook naarmate deze verbeterd, dat er dan mogelijk hogere doelen worden gesteld.
[ Voor 53% gewijzigd door Longcat op 14-11-2020 16:54 ]
https://www.ditzo.nl/voordeelpakketKorting op je verzekeringen?
Als je naast je zorgverzekering ook een schadeverzekering bij ons afsluit, word je voordeelklant en ontvang je jaarlijks korting op je schadeverzekering(en). Hoe meer verzekeringen, hoe meer voordeel! Je voordeel kan wel oplopen tot € 100 per jaar. Dus sluit snel nog een andere verzekering of bekijk voor meer info ons Ditzo Voordeelpakket.
Upgrade naar Ditzo Pechvogelhulp Plus
En er is meer voordeel! Standaard krijg je bij onze zorgverzekering met de Ditzo Pechvogelhulp tot € 10.000 extra vergoeding na een ongeval in Nederland. Heb je ook een schadeverzekering bij Ditzo? Dan krijg je zonder extra kosten de upgrade naar de Ditzo Pechvogel Plus en ben je verzekerd tot € 12.500 voor extra zorg na een ongeval over de hele wereld.
[ Voor 57% gewijzigd door JohanNL op 14-11-2020 17:22 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Enkel voor de €20 aan cadeaukaarten die je kunt krijgen per maand al interessant, maar zo'n Apple watch er nog gratis bij is natuurlijk nog leuker.mokyz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:29:
Volgens mij is Ditzo vooral interessant als je die apple watch meteen doorverkoopt op marktplaats en met een (tweedehands) fitbit van een paar tientjes de punten haalt.
Zo heb ik het ook begrepen, heb er daarom vanaf gezien, want nevernooitniet dat ik dan de doelen zou halen.JohanNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:45:
Er was alleen nog wel iets met dat er wordt gekeken naar jouw huidige conditie en ook naarmate deze verbeterd, dat er dan mogelijk hogere doelen worden gesteld.
Ook moet het sporten aaneengesloten zijn bij dat met de hartslag, als je meerdere keren op een dag sport van bijvoorbeeld 15, 20 en 30 minuten, dan telt alleen de 30 minuten voor de puntentelling zover ik het begrijp.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 22% gewijzigd door CyberMania op 15-11-2020 08:13 ]
Maar dat doen toch vrijwel alle verzekeraars? Extra verzekering voor tanden is overal een kleine kans dat je er iets aan “verdient” tenzij je een slecht gebit hebt en weet dat je jaarlijks flink geld kwijt bentCyberMania schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:12:
Ditzo vind ik ook alweer zo misleidend met hun tandartsverzekering van TandBest.
Er wordt geadverteerd met 'vergoeding tot 500 euro per jaar', maar daarvan betaal je 407 euro zelf (premie: 33,95*12). Dus in werkelijkheid ben je maar verzekerd voor (extra) tandartskosten van 93 euro. Je betaalt dus eigenlijk 33,95 per maand om een risico van 93 euro af te dekken. Absurd.
En als je een jaartje niks hebt ben je dat geld dan dus gewoon kwijt.
Let er op dat je met bewegen (hartslag, stappen) max 20.000 vitality points per jaar kan verdienen. Dus 12 keer 2500 (100% cashback) verdienen gaat dus niet. Je zal ook mee moeten doen met events en vragenlijsten of (betaalde) medische check-ups laten doen. Ik ga maar ff uit van 50% cashback max. En dan moet je ook nog eens geloof binnen een jaar meedoen aan de gekoppelde verzekering (die soms duurder is dan de concurrentie) en je betaalt 3,50 per maand. Alleen Bol.com bonnen zijn interessant, want veel kortingen bij gewone shops zijn toch al duurder dan bijv. een Amazon voor hetzelfde product. Maar de vraag is of Bol.com 2 jaar lang verbonden blijft.Flappiewappie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:57:
[...]
Ik heb de A.S.R. Vitality combi icm. Ditzo:
Jaarpremie€ 1.097,16 (inclusief de 1% korting)
Effectief betekend dit dat je als je 2/3 per week flink sport (duursport, niet fitness of yoga) dat je makelijk 75% van de totale beloning haalt (weekjes vakantie etc. etc.)
Totale beloning is dan ongeveer 10 euro per maand aan kadobonnen (altijd bol.com kiezen geld geef je sowieso wel een keer uit), en zeg ongeveer 15 euro terug op je Applewatch: Je pakt dus effectief ongeveer 20 euro korting per maand - ALS je sowieso al had overwogen om een Apple watch te kopen. Totaal dan dus 850 euro voor je Zorgpremie = 71 euro p.m.
Personal note: ik geloof echt in dit concept rondom Vitality. Minder betalen voor mensen met een (bewezen) gezondere lifestyle. Nog veel stappen te zetten maar dit voelt gewoon fair.
[ Voor 21% gewijzigd door CyberMania op 15-11-2020 08:32 ]
Voor 100% cashback heb je 2500 punten nodig per maand ( https://www.asr.nl/vitality/beloningen/apple-watch ) anders val je direct terug op maar 50%, maar:Longcat schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:35:
@CyberMania ik word een beetje ongemakkelijk van alle addertjes... staat dit duidelijk in de voorwaarden? Dan zal ik die nog eens doornemen.
https://www.asr.nl/vitali...zondheid/punten-verdienen[...] De punten die je verdient met bewegen, tellen mee voor je week-, maand- en jaardoel (Vitality Status). Per lidmaatschapsjaar kan je maximaal 20.000 punten met bewegen verdienen voor je jaardoel.
[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 15-11-2020 08:39 ]
Op z’n minst gebruiken ze het om hun ledenbestand gezonder te maken zodat ze minder hoeven te vergoeden. Zelfs als dat niet lukt, zal dit concept ervoor zorgen dat ze nieuwe mensen binnenhalen die fitter zijn, waardoor het totale ledenbestand gemiddeld gezien gezonder is.Sbakker1982 schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:47:
Ditzo koopt gewoon je data met dit concept. Wat willen ze met al die gegevens?
[ Voor 42% gewijzigd door Longcat op 15-11-2020 09:12 ]
Bij de tandverzekeringen is de premie in het algemeen inderdaad niet heel veel lager dan de maximale dekking. Maar deze premie van Ditzo is daarbij relatief extra hoog. Lijkt er op dat ze de basispremie extra laag maken en dat op aanvullende verzekeringen terugverdienen.We Are Borg schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:18:
[...]
Maar dat doen toch vrijwel alle verzekeraars? Extra verzekering voor tanden is overal een kleine kans dat je er iets aan “verdient” tenzij je een slecht gebit hebt en weet dat je jaarlijks flink geld kwijt bent
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Maar zou de verevening van de overheid niet zo moeten werken dat voor alle groepen in Nederland goed verevend wordt?Longcat schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:09:
[...]
Op z’n minst gebruiken ze het om hun ledenbestand gezonder te maken zodat ze minder hoeven te vergoeden. Zelfs als dat niet lukt, zal dit concept ervoor zorgen dat ze nieuwe mensen binnenhalen die fitter zijn, waardoor het totale ledenbestand gemiddeld gezien gezonder is.
Bovenstaande is natuurlijk een naïeve insteek en ze zullen de data vast verkopen aan iedereen die ervoor wil betalen. Aan de andere kant zorgen overgewicht/obesitas voor enorme zorgkosten. Ik zou niet gek opkijken als er meer van dit soort concepten komen.
Er zijn meer van dit soort initiatieven, zoals Samengezond.Longcat schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:09:
[...]
Bovenstaande is natuurlijk een naïeve insteek en ze zullen de data vast verkopen aan iedereen die ervoor wil betalen. Aan de andere kant zorgen overgewicht/obesitas voor enorme zorgkosten. Ik zou niet gek opkijken als er meer van dit soort concepten komen.
... maar: Het is van Menzis. Niet delen is iets anders dan de data zelf gebruikenWe gaan zorgvuldig om met de gegevens waar jij toestemming voor geeft. Je gegevens worden nooit gedeeld met zorgverzekeraars of andere (externe) partijen.
Alleen met de Rijksuniversiteit Groningen worden gegevens gedeeld. Met dit onafhankelijke onderzoeksinstituut wordt op groepsniveau, anoniem, het gezondheidseffect van SamenGezond onderzocht.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
De verevening werkt op basis van risicogroepen. Bijvoorbeeld ouderen. Echter als jij kan zorgen at jij de 50% gezondste ouderen hebt dan werkt het nog steeds in jouw voordeel.Sbakker1982 schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:28:
[...]
Maar zou de verevening van de overheid niet zo moeten werken dat voor alle groepen in Nederland goed verevend wordt?
Dit is inderdaad wel een hele dure tandartsverzekering. Heb even naar alle voorwaarden en vergoedingen zitten kijken (onduidelijke website overigens) en dit lijkt inderdaad geen goede "deal". Er zijn zorgverzekeringen met met betere/meer vergoedingen voor een lagere maandpremie.CyberMania schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:12:
Ditzo vind ik ook alweer zo misleidend met hun tandartsverzekering van TandBest.
Er wordt geadverteerd met 'vergoeding tot 500 euro per jaar', maar daarvan betaal je 407 euro zelf (premie: 33,95*12). Dus in werkelijkheid ben je maar verzekerd voor (extra) tandartskosten van 93 euro. Je betaalt dus eigenlijk 33,95 per maand om een risico van 93 euro af te dekken. Absurd.
Met 15.000 stappen op een dag krijg je 200 punten en met een workout van 60+ minuten of 90+ minuten afhankelijk van hartslag 300 punten.CyberMania schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:21:
[...]
Let er op dat je met bewegen (hartslag, stappen) max 20.000 vitality points per jaar kan verdienen. Dus 12 keer 2500 (100% cashback) verdienen gaat dus niet. Je zal ook mee moeten doen met events en vragenlijsten of (betaalde) medische check-ups laten doen. Ik ga maar ff uit van 50% cashback max. En dan moet je ook nog eens geloof binnen een jaar meedoen aan de gekoppelde verzekering (die soms duurder is dan de concurrentie) en je betaalt 3,50 per maand. Alleen Bol.com bonnen zijn interessant, want veel kortingen bij gewone shops zijn toch al duurder dan bijv. een Amazon voor hetzelfde product. Maar de vraag is of Bol.com 2 jaar lang verbonden blijft.
Bijv: Bij Zilverenkruis ben ik 10 euro per maand goedkoper uit dan bij Ditzo met de tandartsverzekering en collectiviteitskorting (5%). Dat is 2 jaar lang (de termijn voor terug verdienen Apple Watch met cashbacks): 240 euro. Je kan ASR Vitality ook apart afnemen en kortingsbonnen verdienen. Ik vind het lig te veel gedoe. voor die 180 euro verschil daar 2 jaar lang (veel) moeite voor moeten doen, en met alleen bewegen kom je dus niet aan de maximale punten over een jaar uitgesmeerd.
[ Voor 9% gewijzigd door JohanNL op 15-11-2020 12:43 ]
Ben erg benieuwd naar de Cashbacks van 2021. Is toch weer snel verdiend.Odeklontje schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:06:
[...]
Dat wisselen heeft mij in ieder geval geen windeieren gelegd. Zo kwam ik er dus achter dat mijn vorige tandarts zeer oude technieken gebruikte voor de vullingen. Dus dat er in de toekomst weer aan gewerkt moet worden is zeer groot. Zo is het dus vrij lastig om te beoordelen hoe 'goed' een tandarts is die een beetje met de tijd mee gaat.
Een algemene opmerking: hier staan de 'Prestatie- en tariefbeschikking Tandheelkundige zorg - TB/REG-21614-01'. Dit zijn de tarieven van de tandarts in 2021 (NZa). Volgens het KNMT stijgen de tandartskosten voor 2021 met 3,4% (link).
edit: En laten we dit jaar ook niet de Cashback-acties en gratis tandenborstels (heeft iedereen die van vorig jaar al?) vergeten. De CashbackXL-pagina van 2021 staat (nog) niet online: https://www.cashbackxl.nl/zorgverzekering-2021
Ik heb even naar de voorwaarden gekeken (PDF-bestand. Die zorgverzekeringskaarten zijn te vaag). Bij Ditzo krijg je meer vergoed. Als het bij jou om M-codes (gebitsreiniging/mondhygiëne) gaat, dan vergoed Ditzo dit 100% in tegenstelling tot Zilveren Kruis/Ziezo die dit voor 75% vergoed bij een vergelijkbare verzekering.michaelw1998 schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:08:
Volgens Independer ben ik goedkoper uit bij Zilverenkruis ZieZo basis.
Ik had dit jaar Ditzo Vrije Keuze + Tandbeter en ben aan het kijken voor Zilverenkruis ZieZo Basis + Tand 1.
Echter vind ik het lastig om te bepalen of ik er qua tandarts verzekering op voor- of achteruit ga, al dat geneuzel over M-codes etc ligt mij niet zo (bekeken via de zorgverzekeringskaart van beide verzekeraars).
Het enige dat ik wel eens heb is een gaatje, verder geen speciale behandelingen. Iemand die hier wellicht iets zinnigs over kan zeggen?
Ditzo geeft een "contractgarantie" voor ziekenhuizen in 2021. Geen idee wat dit precies betekent, maar het lijkt erop dat Ditzo meer zekerheid geeft op dit moment. Bij Achmea duurt het wat langer om met alles en iedereen contracten af te sluiten omdat ze het doen voor heel veel labels (Interpolis, ZK, Ziezo, Prolife etc).Wat ook niet helpt is dat ZK nog in overleg is met de ziekenhuizen in de regio, terwijl die ziekenhuizen bij Ditzo al vast liggen. Sowieso dus nog even geduld hebben voordat ik definitief wissel naar ZK.
Hier vind je alle aanvullende tandartsverzekeringen: https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/tandarts. De meeste zijn inderdaad erg onaantrekkelijk. Alleen 'Tand 1' en 'Just Smile' van respectievelijk CZdirect en Just (beide labels van CZ) lijken nog een redelijke premie/dekking-verhouding te bieden. Ook 'Tand Basis' van Zilveren Kruis kan het overwegen waard zijn als je jaarlijks tweemaal controle plus reiniging hebt. Maar veruit de meeste van deze aanvullende tandartsverzekeringen zou ik links laten liggen, tenzij je heel zeker bent van de exacte kosten die eraan zitten te komen.CyberMania schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:12:
Blijkbaar besteden ze het leveren en verdere afwikkeling van de Fitbit en Apple watch aan een andere partij, ik kwam namelijk dit tegen:Patavorene schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:21:
Weet iemand of de apple watch bij ASR Vitality een nieuwe watch betreft?
Met andere woorden ben je de eerste eigenaar en kun je hem via apple care aanmelden?
Levertijden en garantie van je Fitbit of Apple Watch
Voor vragen over levertijden of garantie van de Fitbit of Apple Watch, kun je contact opnemen met Sparco. Je kunt ze bereiken via: support@sparco.nl of 035- 647 08 22.
Jazeker. Het is uiteraard voor iedereen verschillend of deze verzekeringen nut hebben. Maar bij een groot deel van de tandartsverzekeringen is de premie in verhouding tot de dekking veel te hoog, waardoor je in de praktijk maar een klein deel van de kosten afdekt. In veel gevallen is dat zonde, tenzij je heel precies weet welke kosten eraan zitten te komen. Maar het blijft uiteraard een persoonlijke afweging.Rubbergrover1 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:15:
Heb je er bij de premie/dekking-verhouding van die twee ook rekening mee gehouden dat de vergoeding bij die twee maar 75% is?
Let er wel op dat je meestal een "Wacht jaar" hebt met orthodontie voor 18 +. Je betaald dus voor twee jaar de aanvulling, en mag pas in het tweede jaar gebruik maken van de vergoeding.stokmeister schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:57:
Iemand enig idee hoe het zit met orthodontie vanaf 18 jaar? Bv bij VGZ, word je daar ook geaccepteerd als je al een beugel hebt? In dat geval haal je een "tand beter" aanvulling van 23,75€pm, er gemakkelijk uit. Je krijgt daar 100% tot 500€ vergoed, dat ga ik aankomend jaar wel redden. Ook minimaal 80% voor algemene mondzorg met een max van 500€. 2x per jaar naar de mondhygiënist is 200€ , 80% is 160€. 1x Tandarts controle is 50€ is 100% vergoed. Je betaalt daar 12x23,75= 285€ per jaar.
In mijn geval zou ik dan 500€(beugel)+210€(mondzorg)=710€ vergoed krijgen....Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar anders is het een makkelijke keuze, mits ik geaccepteerd word omdat ik al een beugel heb.
Er zijn ook werkgevers die betalen het bedrag per maand.CyberMania schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:21:
[...]
Let er op dat je met bewegen (hartslag, stappen) max 20.000 vitality points per jaar kan verdienen. Dus 12 keer 2500 (100% cashback) verdienen gaat dus niet. Je zal ook mee moeten doen met events en vragenlijsten of (betaalde) medische check-ups laten doen. Ik ga maar ff uit van 50% cashback max. En dan moet je ook nog eens geloof binnen een jaar meedoen aan de gekoppelde verzekering (die soms duurder is dan de concurrentie) en je betaalt 3,50 per maand. Alleen Bol.com bonnen zijn interessant, want veel kortingen bij gewone shops zijn toch al duurder dan bijv. een Amazon voor hetzelfde product. Maar de vraag is of Bol.com 2 jaar lang verbonden blijft.
Bijv: Bij Zilverenkruis ben ik 10 euro per maand goedkoper uit dan bij Ditzo met de tandartsverzekering en collectiviteitskorting (5%). Dat is 2 jaar lang (de termijn voor terug verdienen Apple Watch met cashbacks): 240 euro. Je kan ASR Vitality ook apart afnemen en kortingsbonnen verdienen. Ik vind het lig te veel gedoe. voor die 180 euro verschil daar 2 jaar lang (veel) moeite voor moeten doen, en met alleen bewegen kom je dus niet aan de maximale punten over een jaar uitgesmeerd.
Zijn nieuwe. Hij wordt geleverd vanaf Apple.Patavorene schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:21:
Weet iemand of de apple watch bij ASR Vitality een nieuwe watch betreft?
Met andere woorden ben je de eerste eigenaar en kun je hem via apple care aanmelden?
[ Voor 8% gewijzigd door Erwinvz1 op 15-11-2020 21:16 ]
De CashbackXL voor 2021: https://www.cashbackxl.nl/zorgverzekering-2021Crasheeee schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:30:
[...]
Ben erg benieuwd naar de Cashbacks van 2021. Is toch weer snel verdiend.
Vergelijker | Punten | Cashback |
---|---|---|
Independer | 1750 | €17,50 |
Zorgkiezer | 1250 | €12,50 |
[ Voor 102% gewijzigd door Odeklontje op 16-11-2020 10:37 ]
[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. VitalityArdana schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:17:
[mbr]ASR Vitality klinkt interessant genoeg om een eigen topic voor te openen. Wil iemand dat doen?[/]
Hier staat wat
Hier staan de premies en voorwaarden voor 2021 van die twee verzekeringen:Binnetie schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:00:
Mijn zwager heeft komend jaar een gebitsrenovatie nodig van ongeveer €2000,-
Maar zijn er verzekeraars die dit vergoeden?
Ik kom via deze site een overzicht tegen: https://www.tandartsverzekering.nl/vergelijken.html
En met name de verzekering van ONVZ is interessant. Maar het gekke is dat als je 1500 euro vergoeding kiest dan is degene met 1500 euro vergoeding duurder dan die van 2000 euro.
[Afbeelding]
Premie is nog uit 2020 maar ben benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde hebben gehad en veel kosten moesten maken voor hun gebit.
Tandfit C:Vergoedingen:
• controle en preventie volledig
• andere tandheelkundige zorg: € 2.000, waarvan max. € 300 voor vullingen en tandvleesbehandelingen samen
• elektrische tandenborstel + opzetborsteltjes
Vergoedingen: max. per kalenderjaar
Tandenborstel: 1 per 3 jaar
Opzetborsteltje: 1 per kwartaal
Geen vergoeding voor: kronen, bruggen, wortelkanaalbehandelingen, implantaten en protheses
De goedkopere, Tandfit Preventief, kent een aantal beperkingen en is voornamelijk gericht op preventie. Gebitsrenovatie valt hier (vermoedelijk) niet onder. Bij Tandfit C lijkt de maximale vergoeding van 1500 euro te zijn teruggebracht naar 1250 euro en hier wordt juist preventieve mondzorg beperkt vergoed.Vergoedingen:
€ 1.250, waarvan max. € 250 preventieve mondzorg (M-codes)
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Let hierbij ook op dat je een tandartsverklaring nodig hebt als je de wat uitgebreidere aanvullende tandverzekeringen wilt nemen. Als je ook maar ergens op het formulier 'Ja' invult dan houdt het al op. Maximaal zou je dan ergens een pakket kunnen kiezen zonder tandartsverklaring die vaak 75% vergoeden tot een bedrag van €250 of €450.Binnetie schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:00:
Mijn zwager heeft komend jaar een gebitsrenovatie nodig van ongeveer €2000,-
Maar zijn er verzekeraars die dit vergoeden?
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Odeklontje op 16-11-2020 13:40 ]
Er is wel cashback als je overstapt naar Anderzorg van €17.50 via CashbackXL.meermarco schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:54:
[...] Anderzorg blijft dan het goedkoopste voor mij. Geen cashback, geen OralB dan helaas :)[...]
Ja dat is mijn huidige verzekeraar. Dus nu opzeggen en dan over een week weer aanvragen en dan wel 17,50 cashback? Oh okee 👍Odeklontje schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:59:
[...]
Er is wel cashback als je overstapt naar Anderzorg van €17.50 via CashbackXL.
Is Anderzorg je huidige zorgverzekeraar kan je ook nu opzeggen en voor 1 januari 2021 weer aanmelden.
Heel hollands?douwe.nl schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:03:
Ik ben me ook weer aan het verdiepen in het woud der verzekeraars. Voor mijzelf is het makkelijk, max eigen risico, kleine tandmodule, klaar.
Voor mijn vriendin is het wat lastiger, die heeft vaak dingetjes dus eigen risico zetten we niet hoger. Maakt regelmatig gebruik van fysio, de dure variant van bijna €80 per keer en is van plan volgend jaar een kleine op de wereld te zetten, uiteraard door mij verwekt en met instemming
Zijn er zaken waar jullie uit ervaring misschien van zeggen let hier op bij het kiezen van de vergoedingen omtrent zwangerschap/ kraamzorg?
Ik ga vanavond wel even goed wat dingen doorspitten iig.
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 16-11-2020 14:47 ]
Net vgz gesproken, er is voor het tand beter pakket geen medische selectie of wacht jaar. Wel is het zo dat je voor orthodontie eenmalig aanspraak kan maken op de 500€ vergoeding. Dus niet per jaar.Adarkar schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:08:
[...]
Let er wel op dat je meestal een "Wacht jaar" hebt met orthodontie voor 18 +. Je betaald dus voor twee jaar de aanvulling, en mag pas in het tweede jaar gebruik maken van de vergoeding.
Wat een bedragen! Neem eens een kijkje bij de tarieven op de website van de NZa.stokmeister schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:57:
Iemand enig idee hoe het zit met orthodontie vanaf 18 jaar? Bv bij VGZ, word je daar ook geaccepteerd als je al een beugel hebt? In dat geval haal je een "tand beter" aanvulling van 23,75€pm, er gemakkelijk uit. Je krijgt daar 100% tot 500€ vergoed, dat ga ik aankomend jaar wel redden. Ook minimaal 80% voor algemene mondzorg met een max van 500€. 2x per jaar naar de mondhygiënist is 200€ , 80% is 160€. 1x Tandarts controle is 50€ is 100% vergoed. Je betaalt daar 12x23,75= 285€ per jaar.
In mijn geval zou ik dan 500€(beugel)+210€(mondzorg)=710€ vergoed krijgen....Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar anders is het een makkelijke keuze, mits ik geaccepteerd word omdat ik al een beugel heb.
[ Voor 22% gewijzigd door douwe.nl op 16-11-2020 15:25 ]
Klinkt leuk, maar dan betaal je toch alsnog 60% teveel voor wat je daadwerkelijk nodig hebtOdeklontje schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:18:
Voor mensen die blijven plakken, Bewuzt van VGZ heeft ook een No-Claim korting! (tot 40%).
[ Voor 0% gewijzigd door baco101 op 16-11-2020 15:32 . Reden: Typos ]
Preferentiecontract of niet, apothekers geven als het goed is altijd het goedkoopste geneesmiddel mee (met werkzame stof die je nodig hebt). Dit is om de zorgkosten betaalbaar te houden. Vraag aan je apotheker (niet een dame/man aan de balie) of het voor hem uitmaakt dat je naar Ditzo gaat en of hij dan iets anders gaat meegeven.baco101 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:31:
Ik zit al een aantal jaar bij DSW, maar nu wil ik overstappen, ik zit te denken aan Ditzo heeft iemand hier ervaring met ze? Ze hebben, zoals denk ik de meeste zorgverzekeraars, medicijn preferentie (je krijgt dus het goedkoopste medicijn) behalve bij medische noodzaak , ik gebruik medicijnen voor mijn schildklier en ik heb geen zin om me weer helemaal opnieuw in te stellen op nieuwe medicatie. Weet iemand hoe moeilijk of makkelijk ze daar in zijn en wat is jullie algemene ervaring met Ditzo?
Lijkt mij dat je redelijk eenvoudig bij de verzekeraar zou kunnen navragen of jouw specifieke medicijnen vergoed worden. Het beleid kan namelijk van medicijn tot medicijn verschillen.baco101 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:31:
Ik zit al een aantal jaar bij DSW, maar nu wil ik overstappen, ik zit te denken aan Ditzo heeft iemand hier ervaring met ze? Ze hebben, zoals denk ik de meeste zorgverzekeraars, medicijn preferentie (je krijgt dus het goedkoopste medicijn) behalve bij medische noodzaak , ik gebruik medicijnen voor mijn schildklier en ik heb geen zin om me weer helemaal opnieuw in te stellen op nieuwe medicatie. Weet iemand hoe moeilijk of makkelijk ze daar in zijn en wat is jullie algemene ervaring met Ditzo?
Het eerste viel mij ook op; ik heb het nagevraagd bij ASR;CyberMania schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:21:
[...]
Let er op dat je met bewegen (hartslag, stappen) max 20.000 vitality points per jaar kan verdienen. Dus 12 keer 2500 (100% cashback) verdienen gaat dus niet. Je zal ook mee moeten doen met events en vragenlijsten of (betaalde) medische check-ups laten doen. Ik ga maar ff uit van 50% cashback max. En dan moet je ook nog eens geloof binnen een jaar meedoen aan de gekoppelde verzekering (die soms duurder is dan de concurrentie) en je betaalt 3,50 per maand.
Je maanddoel staat los van je jaardoel. Je jaardoel is het sparen voor cashback op je (aanvullende) verzekering. Dit zijn maximaal 20.000 punten voor bewegen en 5.000 punten voor het invullen van onze vragenlijsten en het uitvoeren van de gezondheidscheck. Je maanddoel staat hier los van. De hoogte van de cashback op je watch wordt bepaald aan de hand van de hoeveelheid punten die je de afgelopen maand hebt verdient. Ik heb je een overzicht meegestuurd van de puntenopbouw, ter verduidelijking.
Als je je weekdoel behaalt kan je een tegoedbon van 5 euro uitkiezen voor inderdaad bijvoorbeeld bol.com. Per maand is dit dan inderdaad 20 euro. Je kan sparen voor zowel je week-, maand- als jaardoel!
Op medicijnkosten.nl kan iedereen zien wat er vergoed zou kunnen worden, maar het is voornamelijk de apotheker die bepaalt wat hij meegeeft. Daarnaast is dit zo'n specifieke vraag, die kan de gemiddelde klantcontactmedewerker niet makkelijk beantwoorden. Een apotheker kan dit wel :Rubbergrover1 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:51:
[...]
Lijkt mij dat je redelijk eenvoudig bij de verzekeraar zou kunnen navragen of jouw specifieke medicijnen vergoed worden. Het beleid kan namelijk van medicijn tot medicijn verschillen.
Mondhygiënist is 100€ per keer. En kan zijn dat er bij de tandarts nog een foto gemaakt is, ik heb alleen even opgezocht wat ik de vorige keer betaald heb.Odeklontje schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:00:
[...]
Wat een bedragen! Neem eens een kijkje bij de tarieven op de website van de NZa.
€200 mondhygiënist? Dat is bijna vijf kwartier tandsteenverwijderen...
€50 voor 1x tandartscontrole? 1x C11 Periodieke controle is €22,91...
Misschien dat ik iets over het hoofd zie maar volgens mij kan je betere keuzes maken door de juiste tarieven te gebruiken en alles in een Excel te zetten om dan te vergelijken. En wat betreft die beugel... vraag je orthodontist een offerte zodat jij in ieder geval inzicht kan krijgen in (te verwachten) kosten. Of dat je eerdere facturen kan gebruiken om een indicatie te krijgen van de kosten.
[ Voor 6% gewijzigd door stokmeister op 16-11-2020 16:01 ]
Misschien loont het nog om te kijken naar HEMA + Tandarts 3 (whitelabel van Menzis). Geen vragenlijst en geen wachttijd van 1 jaar. Voor €39 per maand tot 80% vergoed tot max. €750 per jaar.stokmeister schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:59:
[...]
Mondhygiënist is 100€ per keer. En kan zijn dat er bij de tandarts nog een foto gemaakt is, ik heb alleen even opgezocht wat ik de vorige keer betaald heb.
Maar zelfs als ik dat en de tandarts niet mee reken en wel de 500€ aan orthodontie eruit haal, dan ben ik nog voordeliger uit.
Ik denk dat Zilveren Kruis + 2 sterren aanvullend een goede keus is. Heb ik een vriend van me ook aangeraden. Daardoor worden best veel dingen vergoed, waaronder eigen bijdrage voor kraamhulp en dat soort zaken.douwe.nl schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:03:
Ik ben me ook weer aan het verdiepen in het woud der verzekeraars. Voor mijzelf is het makkelijk, max eigen risico, kleine tandmodule, klaar.
Voor mijn vriendin is het wat lastiger, die heeft vaak dingetjes dus eigen risico zetten we niet hoger. Maakt regelmatig gebruik van fysio, de dure variant van bijna €80 per keer en is van plan volgend jaar een kleine op de wereld te zetten, uiteraard door mij verwekt en met instemming
Zijn er zaken waar jullie uit ervaring misschien van zeggen let hier op bij het kiezen van de vergoedingen omtrent zwangerschap/ kraamzorg?
Ik ga vanavond wel even goed wat dingen doorspitten iig.
In Amsterdam is alles duur 😉. Verder heb ik ook geen idee...Anoniem: 91868 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:34:
Ik vraag me ook af waarom die mondhygiënist zo duur is?
Thx voor de tip, zal ik naar kijken.Slickk schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:21:
[...]
Ik denk dat Zilveren Kruis + 2 sterren aanvullend een goede keus is. Heb ik een vriend van me ook aangeraden. Daardoor worden best veel dingen vergoed, waaronder eigen bijdrage voor kraamhulp en dat soort zaken.
Klopt helemaal. Code M03 Gebitsreiniging, per vijf minuten á €13,52:JohanNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:33:
Tarief per 5 minuten voor '' reinigen '' hanteren ze toch normaal gesproken?
Zit op zo'n 14 euro per 5 minuten dacht ik bij mijn tandarts... €168~ uurtarief...
De prestatie omvat: het verwijderen van plaque of tandsteen; het polijsten van tanden, kiezen, implantaten of de prothese. De prestatie wordt uitsluitend naar evenredigheid van de werkelijke behandeltijd voor deze prestatie in tijdseenheden van vijf minuten gedeclareerd. Dit betekent dat de behandeltijd dient te worden afgerond naar het dichtstbijzijnde veelvoud van vijf minuten.
Ben benieuwd wat jouw indruk is en of je mogelijk nog andere verzekeringen tegen bent gekomen. Dan kan ik dat aan hem doorgeven.
T geinige is: ik heb nu ook al ZK, dat zou betekenen dat ik de collectiviteit vanuit t werk behoud. extra fysio is fijn (en nodig) en de korting op tand ook.Slickk schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:35:
[...]
Ben benieuwd wat jouw indruk is en of je mogelijk nog andere verzekeringen tegen bent gekomen. Dan kan ik dat aan hem doorgeven.
Ik heb eigenlijk alleen Zilveren Kruis en FBTO bekeken en met elkaar vergeleken. Daarbij was ZK iets duurder maar wel wat ruimer qua vergoeding waarbij FBTO eigenlijk alles max €250 was (kraanzorg, kolfapparaat, etc) en bij ZK viel daar veel meer onder. Oja, CZ + Gezinnen ook bekeken maar dan ben je wat oververzekerd denk ik als het nog maar om een baby gaat.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Ga je over de 500 heen of over de 213? Je kunt ook overwegen om toch 250 te nemen.Headshot_NL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:52:
Voor de €500 tandarts vergoeding betaal ik €213. Ik weet nu al zeker dat ik hier overheen ga dus dat lijkt me geen slechte deal.
Schatting is redelijk tegen de €400. Er zitten wat oude slechte vullingen die ik wil laten vervangen. Dit is volgens de tandarts ook echt nodig. Daarnaast heb ik vaak wel 1x per jaar een pech geval. Dus €400 is vrij realistisch.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:41:
[...]
Ga je over de 500 heen of over de 213? Je kunt ook overwegen om toch 250 te nemen.
Stel dat je 300 tandartskosten hebt en 250 verzekering je bv 120 euro kost, dan zou dat je 120 + 50 = 170 euro kosten. Dat is goedkoper dan 213 betalen voor 500 dekking.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Eerste reacties ontvangen:Het jaar zit er bijna op en ik denk er over om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. Ik krijg via u zorg van X.
Mijn vraag aan u is:
Heeft uw instelling met alle verzekeraars voor het nieuwe jaar voor alle polissen een contract afgesloten? Zo niet: met welke wel en welke niet?
Als u mij hier geen antwoord op kunt geven, kunt u mij dan vertellen waar ik wel antwoord kan vinden op deze vragen? Welke gegevens heb ik dan van u nodig om bij een potentiële verzekeraar te kunnen controleren of de begeleiding voor vergoeding in aanmerking komt?
Niet echt concreet.Het UMC is bij bijna alle zorgverzekeraars gecontracteerd met uitzondering van de budgetpolissen.
U kunt hiervoor het best contact op nemen met uw zorgverzekering.
Lekker dan, mag je stuk voor stuk alle zorgverzekeraars af.De beste volgorde is eerst te bepalen welke zorgverzekeraar uw voorkeur heeft, die te bellen en vragen of zij een zorgcontract hebben met het LUMC.
Ook handig, maar kan gebeuren.Zoals het er nu naar uitziet, sluiten we voor komend jaar weer contracten met alle verzekeraars af. Het is nog niet officieel; we zijn bezig met de laatste onderhandelingen.
Check het eind november nog even voor de zekerheid.
Ben ik nou gek als ik hieruit absoluut geen zekerheden kan halen? Dit is toch idioot? Ik wil gewoon weten: wordt mijn zorg wel of niet vergoed? Als ik iedere potentiële zorgverzekering voor iedere polis moet mailen met de vraag of behandelaar X, Y, Z, A en B vergoed worden, ben ik nog 'n half jaar bezig.Naam instelling sluit onder de paraplu van Anderenaam met alle zorgverzekeraars contracten af; ook voor 2021 heeft naam instelling met alle zorgverzekeraars contracten.
Nog mevrouw Behandelaar1, nog mevrouw Behandelaar2 hebben contractvoorwaarden dus u kunt bij beide professionals onder dezelfde condities in zorg blijven.
Het is net de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.Mevrouw, ik kan u niet vertellen of u voor behandeling bij X, Y en Z volgend jaar vergoeding gaat krijgen, nog niet met iedereen is een contract afgesloten. Uiterlijk 31 december moeten die contracten afgesloten zijn. Neemt u anders even contact op met uw zorgverleners om te vragen of ze een contract hebben.
[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 17-11-2020 16:42 ]
Ja ik begrijp dat ook niet helemaal. Ze moeten de polis tarieven verplicht doorgeven. Maar zolang je nog niet eens waar je terecht kan voor je zorg weet je nog vrij weinig.Ardana schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:39:
Ik wil enkel een basis-verzekering, minimaal eigen risico (gaat toch ieder jaar op), maar ik twijfel of ik voor vrije zorgkeuze ga of niet.
Ik heb wel veel zorg:
* GGZ-therapie
* GGZ-begeleiding
* 2x per week fysiotherapie (vergoed uit basisverzekering)
* neurologie bij LUMC
* bijzondere tandheelkunde bij UMC (vergoed uit basisverzekering)
Ik heb ze momenteel allemaal gemaild met de vraag of ze met alle zorgverzekeraars contracten hebben afgesloten, plus of deze contracten voor alle polissen gelden. En zo niet: welke wel of niet.
Nu vraag ik me af of het de moeite waard is om te kijken of ik ook naar 'n natura-verzekering kan gaan.
En als dat niet zo is, of ik gebruik kan maken van een cashback-ding oid voor een restitutieverzekering.
Mijn vraagstelling:
[...]
Eerste reacties ontvangen:
UMC
[...]
Niet echt concreet.
Fysio:
[...]
Ook handig, maar kan gebeuren.
GGZ:
[...]
Ben ik nou gek als ik hieruit absoluut geen zekerheden kan halen? Dit is toch idioot? Ik wil gewoon weten: wordt mijn zorg wel of niet vergoed? Als ik iedere potentiële zorgverzekering voor iedere polis moet mailen met de vraag of behandelaar X, Y, Z, A en B vergoed worden, ben ik nog 'n half jaar bezig.
Het is net de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Volgens mij hebben alle zorgverzekeraars "Zorgzoekers"; daarmee kan je zoeken of een zorgverlener gecontracteerd is voor 2021. Hou die in de gaten als je wilt overstappen. Bij Achmea wordt de zorgzoeker in ieder geval iedere dag bijgewerkt.Ardana schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:39:
Ben ik nou gek als ik hieruit absoluut geen zekerheden kan halen? Dit is toch idioot? Ik wil gewoon weten: wordt mijn zorg wel of niet vergoed? Als ik iedere potentiële zorgverzekering voor iedere polis moet mailen met de vraag of behandelaar X, Y, Z, A en B vergoed worden, ben ik nog 'n half jaar bezig.
Echt, ik weet écht NIET hoe ik zekerheid kan krijgen dat ik mijn zorg vergoed kan krijgen, iig niet zonder een dure restitutiepolis af te sluiten én daarvan ook nog eens de kleine lettertjes te lezen...
Ik heb het in dit topic al eerder uitgelegd, maar het is helaas niet zo makkelijk. En voor het einde van het jaar moet het voor de "belangrijkste" zorgverleners in ieder geval duidelijk zijn. Die druk gebruiken sommige zorgverleners ook; "Hey zorgverzekeraar, jullie moeten volgende week bekendmaken of jullie een contract met ons hebben. Geef ons 10% extra vergoeding en dan gaan we akkoord met het voorstel".Headshot_NL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:01:
Ja ik begrijp dat ook niet helemaal. Ze moeten de polis tarieven verplicht doorgeven. Maar zolang je nog niet eens waar je terecht kan voor je zorg weet je nog vrij weinig.
Ik weet dat dit vorig jaar (bij ZK in elk geval) pas heel laat bekend was. Misschien iets wat ze moeten gaan invoeren volgend jaar, voor bijvoorbeeld 1 december de tarieven + de gecontracteerde zorgverleners verplicht bekend maken.
Ik zal eens teruglezen over je uitleg waarom het niet eerder mogelijk is.GerardHenninger schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:51:
[...]
Volgens mij hebben alle zorgverzekeraars "Zorgzoekers"; daarmee kan je zoeken of een zorgverlener gecontracteerd is voor 2021. Hou die in de gaten als je wilt overstappen. Bij Achmea wordt de zorgzoeker in ieder geval iedere dag bijgewerkt.
Dan blijft het probleem (en dat geven jouw zorgverleners ook aan) dat de contracten nog niet rond zijn. Dat duurt even.
[...]
Ik heb het in dit topic al eerder uitgelegd, maar het is helaas niet zo makkelijk. En voor het einde van het jaar moet het voor de "belangrijkste" zorgverleners in ieder geval duidelijk zijn. Die druk gebruiken sommige zorgverleners ook; "Hey zorgverzekeraar, jullie moeten volgende week bekendmaken of jullie een contract met ons hebben. Geef ons 10% extra vergoeding en dan gaan we akkoord met het voorstel".
Over welke tarieven heb je het in je voorbeeld (die voor 1 december bekend moeten zijn) ?
Ah duidelijk, dan snap ik je, je doelt op de premies.Headshot_NL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:56:
Met mijn voorbeeld bedoelde ik de tarieven die nu 12 november bekend zijn. Het zou toch wel erg handig zijn om de tarieven en de dekking gelijktijdig te ontvangen.
Voorbeeld:
Er komt een nieuwe auto uit van merk X en model Y. De prijs volgt op 1 maart. Prima.
Vervolgens op 1 maart is de prijs €30,000. Maar welke opties de auto krijgt weet je niet.
Heb je dat al eens geprobeerd?GerardHenninger schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:51:
[...]
Volgens mij hebben alle zorgverzekeraars "Zorgzoekers"; daarmee kan je zoeken of een zorgverlener gecontracteerd is voor 2021. Hou die in de gaten als je wilt overstappen. Bij Achmea wordt de zorgzoeker in ieder geval iedere dag bijgewerkt.
Dan blijft het probleem (en dat geven jouw zorgverleners ook aan) dat de contracten nog niet rond zijn. Dat duurt even.
En als je dan zelf op vakantie bent/gaatArdana schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:15:
[...]
Owja, en je mag, on top of dat, inderdaad hopen dat ze ruim vóór 31 december alle contracten in de site gezet hebben. Anders mag je de gok nemen, en hopen dat ze het iig vóór 31 januari bekend maken. Er zijn jaren geweest dat ze dat niet deden.
9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017
Misschien als tijdelijke oplossing in elk geval de lopende zorgverzekering(en) vast opzeggen en de tijd tot en met 31 januari dan gebruiken om rustig een nieuwe (of dezelfde) uit te zoeken? Geeft je in elk geval een maand extra tijd en de kans is natuurlijk groter dat er op 15 januari bijvoorbeeld meer duidelijkheid is wat betreft de contractering vanuit de zorgverzekering met de aanbieders, dan bijvoorbeeld op 15 december...Ardana schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:15:
[...]
Heb je dat al eens geprobeerd?
* Dan mag je dus voor alle (iig de potentiële) zorgverzekeraars de 5 zorgverleners opzoeken, plus de huisarts, plus de apotheek.
* Dat opzoeken is nog zo makkelijk niet, want ze gaan onder verschillende namen, voor verschillende locaties.
* Voor verschillende diagnoses hebben ze verschillende contracten afgesloten. Dit is niet zichtbaar in zo'n zorgzoeker.
* Er wordt soms vermeld dat er bijv. beperkt ingekocht is, maar het is onduidelijk of dit ook geldt voor doorlopende behandelingen.
Owja, en je mag, on top of dat, inderdaad hopen dat ze ruim vóór 31 december alle contracten in de site gezet hebben. Anders mag je de gok nemen, en hopen dat ze het iig vóór 31 januari bekend maken. Er zijn jaren geweest dat ze dat niet deden.
Opzeggen en in januari opnieuw navragen/nazoeken, wel iets wat ik overweeg nu.Ardana schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:39:Echt, ik weet écht NIET hoe ik zekerheid kan krijgen dat ik mijn zorg vergoed kan krijgen, iig niet zonder een dure restitutiepolis af te sluiten én daarvan ook nog eens de kleine lettertjes te lezen...
Als we dat allemaal zouden doen worden ze niet blijSdreeg schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:41:
[...]
Misschien als tijdelijke oplossing in elk geval de lopende zorgverzekering(en) vast opzeggen en de tijd tot en met 31 januari dan gebruiken om rustig een nieuwe (of dezelfde) uit te zoeken? Geeft je in elk geval een maand extra tijd en de kans is natuurlijk groter dat er op 15 januari bijvoorbeeld meer duidelijkheid is wat betreft de contractering vanuit de zorgverzekering met de aanbieders, dan bijvoorbeeld op 15 december...
9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017
Hier is gelukkig het dichtstbijzijnde ziekenhuis al gecontracteerd. In tegenstelling tot vorig jaar toen het pas ver in janauri rond was. Dit was bij Zilveren Kruis.teb schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:42:
[...]
Opzeggen en in januari opnieuw navragen/nazoeken, wel iets wat ik overweeg nu.
Het drama met contracten die niet bekend zijn lijkt dit jaar erger dan de jaren ervoor.
[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 17-11-2020 19:30 ]
[ Voor 16% gewijzigd door GerardHenninger op 18-11-2020 16:57 ]
Dit komt in 100% van de gevallen ook altijd rond. Ziekenhuizen hebben hier zelf ook belang bij.GerardHenninger schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:26:
Voor de mensen die naar Zilveren Kruis/Ziezo aan het kijken zijn.... de contracten met de ziekenhuizen zijn nog niet rond, maar het is wel duidelijk waar je naartoe kan gaan voor 100% vergoeding.
"U kunt in 2021 met onze zorgverzekering Ziezo Selectief terecht bij onderstaande 57 ziekenhuizen. Ondanks dat we vanwege corona nog niet met alle ziekenhuizen afspraken hebben gemaakt."
= Voor Zilveren Kruis Basis Budget en Ziezo Selectief (beide een budgetpolis)
= Voor de overige polissen
Let op! Dit geldt alleen voor ziekenhuizen.
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq