Zorgverzekering 2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Waar nou weer zo? Ik probeer alleen duidelijk te krijgen waarom iemand naar de mondhygiëniste zou gaan voor iets wat de tandarts (bij mij al mijn hele leven) ook doet. Niets meer, niets minder. Maar goed, kom maar door met die kinderachtige medaille van je hoor.
De vraag was of het standaard kosten waren. En nee, dat zijn het dus niet altijd.... dat was waar ik op reageerde.

Wmb case closed dus.
Lekker zwart wit. Of het nou standaard bij een tandartscontrole is of niet. Gebitsreiniging hoort bij standaard onderhoud. Als de tandarts het niet doet, omdat hij ziet dat je naar de mondhygiëniste gaat... die kosten heb je toch wel. En daar gaat het onderaan de streep om. Verder zit er nul verschil in.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:36
Freakster86 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:05:
[...]

Denk niet dat het aan de persoon ligt hoor :P Maar bij jou wordt dus nooit tandplak verwijderd? Volgens mij is dat echt standaard bij een controle.
Haha dat ligt dan wel aan de persoon. Ik heb nooit tandplak. Ok 1 keertje wel en dat is toen meteen verwijderd. Kan zijn dat ik toen meer betaald heb, maar dat is al lang geleden. Beter poetsen en flossen bespaart dus toch. Mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Freakster86 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:05:
[...]

Denk niet dat het aan de persoon ligt hoor :P Maar bij jou wordt dus nooit tandplak verwijderd? Volgens mij is dat echt standaard bij een controle.
Hoe vaak gebitsreiniging nodig is kan sterk afwijken van hoe vaak tandartscontrole nodig is. Daarom zou ik het niet logisch vinden als dit standaard bij de tandartscontrole wordt gedaan. Daarnaast is het natuurlijk ook een vak apart.

Maar het komt er dus voor de verzekering op neer dat de rekening van jouw bezoek aan de praktijk zal bestaan uit een code voor de controle en een code voor gebitsreiniging. Het is bij een eventuele aanvullende verzekering wel handig om erop te letten of beide behandelingen worden vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Als gebitsreiniging bij de standaardcontrole zou horen, waarom heeft het dan een aparte code? Checkmate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:38
Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:38:
Als gebitsreiniging bij de standaardcontrole zou horen, waarom heeft het dan een aparte code? Checkmate.
Gebitsreiniging is inderdaad iets anders dan controle. Controle is puur een controle, daaronder vallen dus geen reiniging allá tandsteen verwijderen, foto’s maken, etc.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:55
Morpheusk schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:46:
[...]

Gebitsreiniging is inderdaad iets anders dan controle. Controle is puur een controle, daaronder vallen dus geen reiniging allá tandsteen verwijderen, foto’s maken, etc.
Controle en foto's maken hebben wel een correlatie. Als de de conditie van het gebit niet met het blote oog is te zien is, zal de tandarts over het algemeen foto's willen maken. Dat is namelijk ook een instrument om te controleren wat de staat van de wortel, kaakbot of vulling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Cheezborger schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:26:
[...]

Controle en foto's maken hebben wel een correlatie. Als de de conditie van het gebit niet met het blote oog is te zien is, zal de tandarts over het algemeen foto's willen maken. Dat is namelijk ook een instrument om te controleren wat de staat van de wortel, kaakbot of vulling is.
Klopt, maar dat hebben de remschijven vervangen bij een APK ook. Dat maakt niet dat je alleen maar de APK controle moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

Ik ga van anderzorg over naar Jaaah met maximum ER en geen extra pakketten. Vrouw is zwanger en heeft vorig jaar zilveren kruis met aanvullend pakket gedaan. Is dat nog steeds de beste keus dit jaar? Vorig jaar stak die er met kop en schouders bovenuit.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
JohanNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:28:
Lekker omslachtig inderdaad.

Maarja, ze willen dit allemaal zo graag, dus kunnen ze het ook zo krijgen :Y)
Je fysiotherapeut of tandarts eerst vooruit betalen en later de factuur indienen bij je zorgverzekering hoeft ook niet zo'n groot probleem te zijn.
Het lijkt mij echter wel zo dat je moet voorkomen dat je zorgverlener de rekening ( probeert ) in te dienen bij de zorgverzekeraar waarbij je de basisverzekering hebt lopen, of maakt dat niet uit?

@birdibird Hoe heb je de aanvullende verzekering " Zilveren Kruis Tand Basis " zonder een basisverzekering van Zilverenkruis kunnen afsluiten? Kan het zo nergens vinden hoe je dit zou moeten afsluiten.
Je kan het telefonisch afsluiten.

En wat betreft het verschillend declareren :
Daar heb ik totaal geen last van.

Óf ik geef de juiste maatschappij door, de eerste keer dat ik er ben
Óf ik mag de rekening binnen een paar dagen betalen en heb dan via de app de factuur gescand en al terugbetaald gekregen
Óf ik schiet het voor en heb het 2 dagen later terug van de verzekering.

Sowieso doet mijn tandarts altijd al het laatste, en die van mijn vriendin de 2e optie.

edit: ik heb al jaren gescheiden basisverzekering en aanvullende/tandarts. Nooit enig probleem mee gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door birdibird op 26-12-2020 12:39 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heeft iemand een tip voor een restitutiepolis waarbij het aanvullende pakket ook op basis van restitutie is? Ik zie door de bomen het bos even niet meer.. ik wil fysio en hulpmiddelen verzekeren maar kom er niet uit. Zit nu bij NN en dat is me toch niet zo goed bevallen qua uitzoekwerk en regelingen mbt de aanvullende verzekering helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:07
@Frieda Als je daarin vooral ontlast wilt worden dan zou ik naar ONVZ of DSW gaan. Dat zijn allebei verzekeraar met alleen, vanuit hun overtuiging, restitutie polissen. Waarbij DSW het eigen risico symbolisch met 10 euro verlaagd tot 375euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 17:10
jongetje schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:49:
@Frieda Als je daarin vooral ontlast wilt worden dan zou ik naar ONVZ of DSW gaan. Dat zijn allebei verzekeraar met alleen, vanuit hun overtuiging, restitutie polissen. Waarbij DSW het eigen risico symbolisch met 10 euro verlaagd tot 375euro.
Als ik de bekende vergelijkers er op nasla, is ONVZ een combinatie polis, toevallig kijk ik daar zelf ook naar. Mijn vrouw heeft ONVZ en we zijn daar meer dan tevreden mee. Ze zijn erg flexibel. Zo heeft mijn vrouw claustrofobie en moest een MRI ondergaan. Dat ging helaas dus niet bij een standaard donut style apparaat met paniek aanvallen tot gevolg. Uiteindelijk hebben we Open MRI Zen (prive kliniek) gevonden in Sluis die een nieuw soort MRI hebben waar je meer zicht rondom hebt (en ik er bij mocht zijn ter ondersteuning). Was allemaal geen enkel probleem.

Momenteel twijfel ik tussen VGZ en ONVZ. Ik had dit jaar nog altijd CZ Direct met aanvulling voor fysio (ik meen 16 of 18 behandelingen), 150,- brillen/lenzen en tandzorg met 75% dekking tot 250,- . Volgens mij wordt CZ Direct al jaren niet meer "nieuw" aangeboden (word je naar Just gepusht) maar de dekking was dit jaar in elk geval nog behoorlijk goed voor een bedrag waar je bij een aantal verzekeraars alleen basis dekking voor krijgt. (137,- per maand).

Dit jaar wil ik echter overstappen omdat ze stapsgewijs mensen aan het uitkleden zijn die nog op deze pakketten zitten.

VGZ ken ik niet als in dat ik er nooit een verzekering heb gehad maar ONVZ dus wel. Ik heb nu 2 polissen naast elkaar liggen die slechts enkele centen van elkaar verschillen waarbij VGZ wat royaler lijkt ook in wat ik aanvullend wil maar ik weet niet hoe flexibel ze in de praktijk zijn ten opzichte van ONVZ. Voor zover ik kan zien is het grootste verschil dat VGZ een natura polis is en ONVZ combi.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zorgverzekering zoeken anno 2020 is wel een drama zeg. Vermoedelijk heeft mijn dochter een beugel nodig de komende jaren. Van de week maar eens goed voor gaan zitten om het 1 en ander uit te zoeken.
Grote verzekeraars hanteren een wachttijd van een jaar, voorbeeld interpolis, ben daar al jaren klant mbt autoverzekeringen/inboedel. Ze kunnen hiervoor geen uitzondering maken.

Wie heeft ervaringen met deze aanvullende verzekeringen? Het is eigenlijk een spaarpotje welke jezelf gaat vullen. Heb ook nog een jongere dochter, weet niet of zij in de toekomst een beugel nodig zal hebben.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:51
Harmen schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:55:
Zorgverzekering zoeken anno 2020 is wel een drama zeg. Vermoedelijk heeft mijn dochter een beugel nodig de komende jaren. Van de week maar eens goed voor gaan zitten om het 1 en ander uit te zoeken.
Grote verzekeraars hanteren een wachttijd van een jaar, voorbeeld interpolis, ben daar al jaren klant mbt autoverzekeringen/inboedel. Ze kunnen hiervoor geen uitzondering maken.

Wie heeft ervaringen met deze aanvullende verzekeringen? Het is eigenlijk een spaarpotje welke jezelf gaat vullen. Heb ook nog een jongere dochter, weet niet of zij in de toekomst een beugel nodig zal hebben.
Gewoon zorgen dat je alvast een verzekering afsluit op het moment dat je kind 7/8 jaar is, aangezien men vaak met een beugel begint met 10-11 jaar.

En een beugel is meer de standaard dan de uitzondering tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Je geeft het eigenlijk zelf al aan. In veel gevallen gaat het bij een beugel niet om een onverwachte grote uitgave (waar een verzekering voor bedoeld is), maar is het eerder iets wat je al een beetje kunt zien aankomen. En waarvoor het dus logischer is om ervoor te sparen.

(Overigens hanteert mijn verzekeraar geen wachttijd voor orthodontie < 18. Volgens mij zijn er wel meer die dat gewoon van begin af aan vergoeden. Maar omdat ik dat toch niet nodig heb, heb ik hierop niet geselecteerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
President schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:13:
[...]

Gewoon zorgen dat je alvast een verzekering afsluit op het moment dat je kind 7/8 jaar is, aangezien men vaak met een beugel begint met 10-11 jaar.

En een beugel is meer de standaard dan de uitzondering tegenwoordig...
Maar in 3-4 jaar tijd betaal je aan aanvullende verzekering net zo veel (zo niet meer) dan dat je zou betalen aan de beugel zelf (2-2.5k?). Wat is dan het nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje

Hoe dacht je dat dan anders ging. Hallo mijn dochter heeft een beugel nodig, even premie 8 euro per maand omhoog en 2000euro vergoed krijgen? Die wachttijd (ook bij de hogere tandverzekeringen trouwens) zijn er juist voor om mensen niet elk jaar een andere orthodontie verzekering te laten afsluiten als bij de ene verzekeraar het potje leeg is. Is natuurlijk ook we logisch, dat geld moet ergens vandaan komen, in dat geval dan van andere klanten die premie betalen.

Juist orthodontie is vaak prima te plannen(overleg op tijd met je tandarts) dus een jaar van te voren hier rekening mee houden, heb ik ook zo gedaan. Soms is een jaar later een beugel ook geen probleem dus dan zou je dat zelfs naar voren kunnen schuiven zodat je verzekering wel dekt. Als je nu afsluit kun je in januari 2022 starten. Aangezien orthodontisten vaak wachttijden hebben is dat zelfs nog wel realistisch. Ik ken orthodontisten hier in Den Haag waar een intake al een half jaar tot 2 jaar wachttijd heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 28-12-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:51
sverzijl schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:34:
[...]

Maar in 3-4 jaar tijd betaal je aan aanvullende verzekering net zo veel (zo niet meer) dan dat je zou betalen aan de beugel zelf (2-2.5k?). Wat is dan het nut?
10 euro per maand extra is 120 euro op jaarbasis, oftewel 360-480 euro investering. En of je 1 of 2 kinderen hebt (of 8) maakt niet uit :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

jongetje schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:35:
[...]
Hoe dacht je dat dan anders ging. Hallo mijn dochter heeft een beugel nodig, even premie 8 euro per maand omhoog en 2000euro vergoed krijgen? Die wachttijd (ook bij de hogere tandverzekeringen trouwens) zijn er juist voor om mensen niet elk jaar een andere orthodontie verzekering te laten afsluiten als bij de ene verzekeraar het potje leeg is. Is natuurlijk ook we logisch, dat geld moet ergens vandaan komen, in dat geval dan van andere klanten die premie betalen.

Juist orthodontie is vaak prima te plannen(overleg op tijd met je tandarts) dus een jaar van te voren hier rekening mee houden, heb ik ook zo gedaan. Soms is een jaar later een beugel ook geen probleem dus dan zou je dat zelfs naar voren kunnen schuiven zodat je verzekering wel dekt. Als je nu afsluit kun je in januari 2022 starten. Aangezien orthodontisten vaak wachttijden hebben is dat zelfs nog wel realistisch. Ik ken orthodontisten hier in Den Haag waar een intake al een half jaar tot 2 jaar wachttijd heeft.
Thanks voor je antwoord. ;) Verzekeringen blijft een aparte tak van sport, de helft heb je vaak niet nodig. Denk dat we eerst maar even de huidige verzekering iets omhoog schroeven, kunnen we midden volgend jaar kijken wat we gaan doen. Switch eens in de 3-4 jaar van verzekeraar.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
President schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:38:
[...]

10 euro per maand extra is 120 euro op jaarbasis, oftewel 360-480 euro investering. En of je 1 of 2 kinderen hebt (of 8) maakt niet uit :-)
Dat hangt van je verzekering af. Bij Menzis (en de whitelabels zoals PMA) moet je per kind vanaf 10jaar een aanvulling betalen om aanspraak te maken orthodontie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
President schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:38:
[...]

Zulke goedkope aanvullende orthodontie verzekeringen die tot 2000 euro dekten heb ik niet gezien. Eerder 40-60 euro/maand. Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
sverzijl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:05:
[...]

Zulke goedkope aanvullende orthodontie verzekeringen die tot 2000 euro dekten heb ik niet gezien. Eerder 40-60 euro/maand. Welke is dat?
Bij Menzis kun je als kind Tand 750 nemen voor kleine 8 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jongetje schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:58:
[...]

Bij Menzis kun je als kind Tand 750 nemen voor kleine 8 euro per maand.
Ah ok ik had niet naar de lage vergoedingen gekeken. Dan betaal je 192 voor 750 vergoeding. Dat is nog wel te doen

[edit] nevermind ik keek verkeerd

[ Voor 41% gewijzigd door sverzijl op 28-12-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
sverzijl schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:21:
[...]

Ah ok ik had niet naar de lage vergoedingen gekeken. Dan betaal je 192 voor 750 vergoeding. Dat is nog wel te doen

[edit] nevermind ik keek verkeerd
Gaat natuurlijk meer om de 2000euro othodontie. Tandarts zit onder de 18 al in de basisverzekering. Wel vergoeding bij bijv. op maat gemaakte bitjes voor sport e.d.

---Mijn punt is meer dat elke verzekering anders in elkaar zit en je voor specifieke zaken er dus even in moet verdiepen bij de verzekeraars die je overweegt.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 28-12-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
jongetje schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:28:
[...]

Gaat natuurlijk meer om de 2000euro othodontie. Tandarts zit onder de 18 al in de basisverzekering. Wel vergoeding bij bijv. op maat gemaakte bitjes voor sport e.d.
Geen idee wat je nu probeert te zeggen, maar ja, het ging me precies om de orthodontie. Dat normale tandarts-handeling voor kinderen <18 jaar al in het basispakket zit was me wel bekend ja.

[edit] ah je hebt nog een update toegevoegd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 28-12-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:45
Nou zijn er hier uit:

2x zekur.nl met Max eigen risico + het aanvullende pakket. Met totaal andere redenen grappig genoeg.

1x voor 500 tand kosten (parodontologie verwacht ik voor ongeveer 500 euro) en fysiotherapie. Verder nooit kosten dus al jaren Max ER. Als bonus zit er een reisverzekering, annuleringsverzekering bij en 100 euro als brilvergoeding.

Miss Waah gaat voor de zwangerschapsvergoeding (ziekenhuis bevalling zonder noodzaak) en kraamzorg. Volgende maand is het al zover dus de rest hebben we niets aan. Met Max ER want kindje ligt goed, is relatief klein en vorige keer ging ook prima. Toen hebben we dat jaar ook nauwelijks ER gebruikt. Is een gok, maar nu heeft ze dus ook alle voordelen die ik hierboven ook heb beschreven.

Wilde beide tegelijk aanmelden... maar moest per persoon. Prima, want na aanmelden kreeg je nog een link en als de ander daarmee aanmeld ontvang je beide 12,50 cashback. Stond vrienden of familieleden, dus zou goed moeten komen...

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 28-12-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Ik blijf maar gewoon weer trouw bij Anderzorg Jong. Heb nog niet meer bang voor bucks elders kunnen vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 28-12-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:35

thechib12

aka ChiB

Toch maar voor mij tijd om over te stappen vanaf Besured aangezien ik ook wel wat fysio er bij wil hebben. Is het handigist om direct naar een andere over te stappen of om het via een andere partij (Zorgkiezer o.i.d) voor beloofde bonussen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
fysio kan je los afsluiten bij UMC

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Hier zoals ieder jaar gekozen voor restitutie (voel ik mij het prettigste bij) en dan is er niet zo'n uitgebreide keus. Die via het werk was daarbij prima en relatief voordelig. Daarbij de meest simpele aanvullende verzekering, niet omdat dat nodig is, maar omdat ik dan vanuit de werkgever een extra bijdrage krijg (extra bijdrage is netto iets hoger dan de kosten van de aanvullende verzekering).

Ik twijfel alleen nog over tandarts. Dat is ieder jaar toch wel weer een klein kostenpostje bij me. Liefst zou ik een kleine losse tandartsverzekering willen, maar ik heb nog geen vergelijker gevonden waar je alleen de aanvullende verzekeringen (zonder basis) kunt vergelijken. En om nou iets van 175 euro per jaar te betalen voor de mogelijkheid van 250 vergoeding vind ik een beetje uit verhouding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:31
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:45:
En om nou iets van 175 euro per jaar te betalen voor de mogelijkheid van 250 vergoeding vind ik een beetje uit verhouding.
Zo'n verzekering moet je ook niet willen afsluiten.
Kun je beter €250 opzij leggen en alles wat je overhoud als winst uitkeren naar jezelf aan het einde van het jaar.

Deze regel is overigens altijd van toepassing bij twijfel en lage dekkingen die je ook zonder verzekering wel zou kunnen dragen.

[ Voor 13% gewijzigd door JohanNL op 29-12-2020 13:14 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
JohanNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:12:
[...]

Zo'n verzekering moet je ook niet willen afsluiten.
Kun je beter €250 opzij leggen en alles wat je overhoud als winst uitkeren naar jezelf aan het einde van het jaar.

Deze regel is overigens altijd van toepassing bij twijfel en lage dekkingen die je ook zonder verzekering wel zou kunnen dragen.
Ben ik met je eens. Ik zit in het algemeen wel op zo'n 120 per jaar zonder dat er iets geks is. Daarom wou ik even controleren of er niet toevallig nog een tandverzekering van een tientje per maand zou zijn, zodat ik zonder gekke dingen ongeveer quitte zou spelen en als er eens iets extra moet gebeuren dat verzekerd zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:34:
[...]

Ben ik met je eens. Ik zit in het algemeen wel op zo'n 120 per jaar zonder dat er iets geks is. Daarom wou ik even controleren of er niet toevallig nog een tandverzekering van een tientje per maand zou zijn, zodat ik zonder gekke dingen ongeveer quitte zou spelen en als er eens iets extra moet gebeuren dat verzekerd zou zijn.
Just smile is wel een interessante tandartsverzekering, voor maar €6,50 per maand.
Maar die is enkel af te sluiten i.c.m. hun basisverzekering, welke een naturapolis betreft.
Mocht je toch af zien van dat je perse een restitutiepolis wilt kan dat wel een hele voordelige optie zijn, i.c.m. standaard €385 ER, de Just smile module en eventueel de Just Live module

Ik had deze optie ook gekozen afgelopen jaar voor iemand die ik in het echt ken en een chronische ziekte heeft.
Waar je vooral op moet letten is dat je zorgverzekeraar contracten heeft afgesloten met jouw zorgverleners, als dat zo is, dan is een naturapolis eigenlijk geen enkel probleem in veruit de meeste gevallen.
Maar als je je alleen fijn voelt bij een restitutiepolis moet je dat gewoon doen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 15:52
birdibird schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:14:
Deze combinatie is het voor ons geworden:

Jaaah basis 885 ER
UMC Extra zorg 1
Zilveren Kruis Tand Basis

De ideale combi van verschillende maatschappijen :)

@mensen hierboven die het over beperkingen van Jaaah mbt fysio hadden, je lost dat op met een los pakketje van UMC: UMC Extra Zorg instap heeft dezelfde prijs als de Jaaah fysio, maar een betere dekking
Hoe heb je enkel een umc extra zorg 1 pakket afgesloten? Ik kan dit niet zo snel terugvinden op de website. Enkel in combi met een basis zorgverzekering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:16:
[...]

Just smile is wel een interessante tandartsverzekering, voor maar €6,50 per maand.
Maar die is enkel af te sluiten i.c.m. hun basisverzekering, welke een naturapolis betreft.
Mocht je toch af zien van dat je perse een restitutiepolis wilt kan dat wel een hele voordelige optie zijn, i.c.m. standaard €385 ER, de Just smile module en eventueel de Just Live module
Je kunt exact dezelfde tandartsverzekering tegen dezelfde prijs ook bij CZdirect afsluiten: https://czdirect.cz.nl/zo...ekering/tand-1-75-procent. De CZdirect-basisverzekering is wel iets duurder dan die van Just, maar ze bieden ook wat uitgebreidere aanvullende verzekeringen: https://czdirect.cz.nl/zorgverzekering. Just en CZdirect zijn beide labels van CZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
JohanNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:16:
Waar je vooral op moet letten is dat je zorgverzekeraar contracten heeft afgesloten met jouw zorgverleners, als dat zo is, dan is een naturapolis eigenlijk geen enkel probleem in veruit de meeste gevallen.
Maar als je je alleen fijn voelt bij een restitutiepolis moet je dat gewoon doen natuurlijk ;)
Tsja, ik heb een verzekering voor onverwachte situaties. En ik weet dus nog niet welke zorg en zorgverleners ik ooit nodig heb :) . Ik weet wel, uit ervaringen in mijn directe omgeving, dat de zorg nogal kan verschillen en dat ik te allen tijde vrije keus wil houden, mocht mij wat overkomen. Die vrijheid is mij wel een paar tientjes extra waard, vandaar dat natura voor mij geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
TexMex schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:49:
[...]

Je kunt exact dezelfde tandartsverzekering tegen dezelfde prijs ook bij CZdirect afsluiten: https://czdirect.cz.nl/zo...ekering/tand-1-75-procent. De CZdirect-basisverzekering is wel iets duurder dan die van Just, maar ze bieden ook wat uitgebreidere aanvullende verzekeringen: https://czdirect.cz.nl/zorgverzekering. Just en CZdirect zijn beide labels van CZ.
Dat is op zich dus ook een optie, maar helaas ook niet los af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 15:52
birdibird schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:36:
fysio kan je los afsluiten bij UMC
Hoe? Ik kan dir niet zo snel terugvinden op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
wrstylo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:47:
[...]

Hoe? Ik kan dir niet zo snel terugvinden op de site
Losse aanvullende verzekeringen zonder basisverzekering kan je telefonisch afsluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
@Rubbergrover1
Ik heb een losse tand basis bij Zilveren Kruis.
Kost 7 nogwat per maand.
Telefonisch af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05
birdibird schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:53:
@Rubbergrover1
Ik heb een losse tand basis bij Zilveren Kruis.
Kost 7 nogwat per maand.
Telefonisch af te sluiten.
Je moet hiervoor wel geduld hebben:
1) Het is gigantisch druk op de telefonische afdeling. Druk als in: "Er zijn nog 300+ wachtenden voor u"
2) De aanvraag moet helemaal handmatig verwerkt worden. De medewerker is hier wel even mee bezig.

Zie ook mijn eerdere opmerking hierboven over een losse aanvullende (tand)verzekering, waaronder het handmatig declareren van je nota's.

[ Voor 12% gewijzigd door GerardHenninger op 30-12-2020 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
GerardHenninger schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:46:
[...]
Zie ook mijn eerdere opmerking hierboven over een losse aanvullende (tand)verzekering, waaronder het handmatig declareren van je nota's.
Wat in praktijk geen probleem is, heb ik al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
birdibird schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:50:
[...]

Wat in praktijk geen probleem is, heb ik al jaren.
"Geen probleem" is relatief. Het is o.a. afhankelijk hoe de zorgverlener ermee omgaat.
Daarnaast vindt de een het misschien fijn dat de nota rechtstreeks naar de zorgverzekeraar gaat. Een ander vindt het geen probleem om (soms) zelf voor te schieten en via een app te declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
GerardHenninger schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:52:
[...]

"Geen probleem" is relatief. Het is o.a. afhankelijk hoe de zorgverlener ermee omgaat.
Daarnaast vindt de een het misschien fijn dat de nota rechtstreeks naar de zorgverzekeraar gaat. Een ander vindt het geen probleem om (soms) zelf voor te schieten en via een app te declareren.
Helaas is dat ook zeer afhankelijk van de behandelaar.

Vaak is het doorgeven van de juiste verzekering genoeg.
Echter sommige van mijn behandelaars sturen sowieso de nota niet rechtstreeks naar de zorgverzekeraar.
Dus mag ik óf eerst zelf betalen en dan declareren, maar vaak ook eerst declareren en dan de factuur betalen binnen x aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
GerardHenninger schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:52:
[...]

Zonder zo'n aanvullende verzekering zou je het sowieso zelf moeten betalen. Dus dat je het met aanvullende verzekering eerst voor moet schieten lijkt mij bij de afweging tussen wel of geen aanvullende verzekering niet echt een punt.

Maar om nou een uur in de wacht te staan om een verzekering te kunnen afsluiten, daar heb ik ook niet echt zin in. Zeker niet omdat zo'n kleine verzekering ook net niets vergoedt en het eigenlijk toch lood om oud ijzer is. Dus dan toch maar niet. Misschien volgend jaar in november er eens naar kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubbergrover1 op 30-12-2020 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

Ik vind het toch niet zo inzichtelijk, en blijf het vreemd vinden dat niet alle ziekenhuizen gewoon gedekt worden. Ik zat zelf naar Ziezo basis te kijken, op de site staat:
Met ZieZo Basis kunt u terecht bij alle gecontracteerde ziekenhuizen in Nederland. De premie is daarom hoger dan die van ZieZo Selectief.
let op het sneaky woordje 'gecontracteerde', want die zin kan je dus over elke zorgverzekering zeggen. Een snelle steekproef leert dat het UMCG in Groningen momenteel nog in onderhandeling is.

Nu woon ik zelf in provincie Groningen, maar dan ga ik het er toch niet op gokken dat dat allemaal wel goedkomt, of is dat echt een formaliteit? Anders toch maar iets kiezen waar expliciet bijstaat dat ALLE ziekenhuizen gedekt worden, dit is ook bij verschillende natura polissen het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 21:03
Bio schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:28:
Ik vind het toch niet zo inzichtelijk, en blijf het vreemd vinden dat niet alle ziekenhuizen gewoon gedekt worden. Ik zat zelf naar Ziezo basis te kijken, op de site staat:

[...]

let op het sneaky woordje 'gecontracteerde', want die zin kan je dus over elke zorgverzekering zeggen. Een snelle steekproef leert dat het UMCG in Groningen momenteel nog in onderhandeling is.

Nu woon ik zelf in provincie Groningen, maar dan ga ik het er toch niet op gokken dat dat allemaal wel goedkomt, of is dat echt een formaliteit? Anders toch maar iets kiezen waar expliciet bijstaat dat ALLE ziekenhuizen gedekt worden, dit is ook bij verschillende natura polissen het geval.
Dit was voor mij ook de reden om Ziezo over te slaan, ik woon vlakbij Leeuwarden en zou dan naar Sneek moeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Carfanatic op 30-12-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Rubbergrover1 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:19:
[...]

Zonder zo'n aanvullende verzekering zou je het sowieso zelf moeten betalen. Dus dat je het met aanvullende verzekering eerst voor moet schieten lijkt mij bij de afweging tussen wel of geen aanvullende verzekering niet echt een punt.
Dat begrijp ik, maar een aanvullende verzekering nemen bij dezelfde zorgverzekeraar waar ook de basisverzekering zit voorkomt vaak dat je zelf voor moet schieten. Zie ook m'n eerdere bericht over het kiezen van een losse aanvullende verzekering bij een andere zorgverzekeraar.
Maar om nou een uur in de wacht te staan om een verzekering te kunnen afsluiten, daar heb ik ook niet echt zin in. Zeker niet omdat zo'n kleine verzekering ook net niets vergoedt en het eigenlijk toch lood om oud ijzer is. Dus dan toch maar niet. Misschien volgend jaar in november er eens naar kijken.
Daarom gaf ik een aantal weken geleden de tip om alles voor de kerst te regelen ;)
Bio schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:28:

[...]

Waar zag je dat het UMCG nog in onderhandeling is? Gaat het om deze UMCG? Die is gecontracteerd.

Gewoon de zorgzoeker van de zorgverzekering gebruiken om je geselecteerde/gecontracteerde ziekenhuis te vinden. Voor zover ik weet zijn alle ziekenhuizen die in 2020 gecontracteerd zijn ook voor 2021 gecontracteerd (Ziezo, Zilveren Kruis, Interpolis etc etc).

Verder snap ik niet goed wat je "sneaky" vindt aan het woord "gecontracteerd".
Simpel gezegd houdt gecontracteerd in dat je bij die zorgverlener 100% vergoeding krijgt.
Je mag sowieso naar iedere ziekenhuis, alleen komt het soms voor dat je zelf iets moet bijbetalen bij een niet gecontracteerd ziekenhuis (in het geval van planbare zorg).
Als ik de zorgzoeker van Ziezo (Basis) gebruik dan zie ik in de omgeving van Groningen dat het UMCG, Martini en Bravis ziekenhuis gecontracteerd zijn voor planbare zorg. Mis je dan een bepaald ziekenhuis in jouw omgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

@GerardHenninger in de zorgzoeker staat het UMCG inderdaad op gecontracteerd, maar dit is blijkbaar ook weer niet zo zwart wit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Xg-GoGI9PLCzNcc6ziNNIf1yCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PTXH2GiGYmwESYQyfGHgx9Vy.png?f=fotoalbum_large

Hoe komt zo'n selectie eigenlijk tot stand? Verdoving bij operatie is blijkbaar niet gecontracteerd, dus bij eender welke operatie waar dat voor nodig is ga je zelf al kosten hebben 8)7

Ik was echter blijkbaar niet via de zorgzoeker maar via de zorgverkenner aan het kijken. Daar staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWG2uoyfr4q0JEg7lwk8c9nQf0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HycHqtlIlop2JFv2jBLo1eBh.png?f=fotoalbum_large

Misschien is niet zozeer het woordje gecontracteerd sneaky, maar ik vind toch de hele zin misleidend: 'Met ZieZo Basis kunt u terecht bij alle gecontracteerde ziekenhuizen in Nederland. De premie is daarom hoger dan die van ZieZo Selectief'. Dit insinueert in mijn ogen dat je je bij de basis in tegenstelling tot de selectief nergens meer druk om hoeft te maken, maar dit is dus nog steeds het geval.

[ Voor 15% gewijzigd door Bio op 30-12-2020 11:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Bio schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:55:
@GerardHenninger in de zorgzoeker staat het UMCG inderdaad op gecontracteerd, maar dit is blijkbaar ook weer niet zo zwart wit:

[Afbeelding]

Hoe komt zo'n selectie eigenlijk tot stand? Verdoving bij operatie is blijkbaar niet gecontracteerd, dus bij eender welke operatie waar dat voor nodig is ga je zelf al kosten hebben 8)7

Ik was echter blijkbaar niet via de zorgzoeker maar via de zorgverkenner aan het kijken. Daar staat het volgende:

[Afbeelding]

Misschien is niet zozeer het woordje gecontracteerd sneaky, maar ik vind toch de hele zin misleidend: 'Met ZieZo Basis kunt u terecht bij alle gecontracteerde ziekenhuizen in Nederland. De premie is daarom hoger dan die van ZieZo Selectief'. Dit insinueert in mijn ogen dat je je bij de basis in tegenstelling tot de selectief nergens meer druk om hoeft te maken, maar dit is dus nog steeds het geval.
Gewoon tanden op elkaar en kiezen voor de operatie zonder verdoving >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Bio schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:55:

[Afbeelding]

Niet iedere zorgverlener kan of wil een bepaalde behandeling uitvoeren (met voorwaarden). Die uitzonderingen staan zie je dan zo staan. Het UMCG is wel een uitzondering, vaak zijn het er niet zoveel.

[Afbeelding]

Dat "in gesprek" houdt in dat het contract nog niet rond is (vaak corona gerelateerd). Voor de klant maakt dat niets uit, die kan er gewoon naartoe voor een behandeling. Daarom geeft de zorgzoeker alvast aan dat het gecontracteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Nouja bij Ziezo ( selectief ) mag je dus ook naar slechts een select aantal van de gecontracteerde ziekenhuizen, als je een volledige vergoeding wilt.
Ik vraag mij wel eens af of het Zilverenkruis echt betere ( prijs ) afspraken heeft gemaakt met die geselecteerde ziekenhuizen of dat het vooral willekeur is.
Dat ze dan gewoon proberen meer klanten te lokken door een net iets lagere premie aan te bieden en er op hopen/in calculeren dat mensen met zo'n verzekering mogelijk naar een niet-geselecteerd ziekenhuis gaan, waardoor er een soort van extra, verhoogd en flexibel eigen risico ontstaat.

Goed, in principe was het de bedoeling volgens mij dat je gewoon wat minder keuze hebt uit ziekenhuizen in je omgeving.
Zo werkt dat op zich wel goed, in gebieden als de randstad waar je zomaar flink wat aantal hoogwaardige ziekenhuizen in je nabije omgeving hebt.
Maar hier in het noorden is dat net even wat anders; we hebben hier niet zoveel en dan sluiten ze de belangrijkste, welke ook nog een paar extra vestigingen heeft in Friesland: het MCL
In Groningen zie je hetzelfde patroon.
Het " selectief " pakket is heel vaak eigenlijk gewoon geen optie als je in deze provincies woont, ook al verwacht je geen zorgkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
JohanNL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:21:
Nouja bij Ziezo ( selectief ) mag je dus ook naar slechts een select aantal van de gecontracteerde ziekenhuizen, als je een volledige vergoeding wilt.
Ik vraag mij wel eens af of het Zilverenkruis echt betere ( prijs ) afspraken heeft gemaakt met die geselecteerde ziekenhuizen of dat het vooral willekeur is.
Dat ze dan gewoon proberen meer klanten te lokken door een net iets lagere premie aan te bieden en er op hopen/in calculeren dat mensen met zo'n verzekering mogelijk naar een niet-geselecteerd ziekenhuis gaan, waardoor er een soort van extra, verhoogd en flexibel eigen risico ontstaat.
Ik werk niet bij Zorginkoop, maar het premieverschil bij Ziezo zit grotendeels in de communicatie:
Veel verloopt online/digitaal en met automatische incasso. Het niet meer versturen van brieven en acceptgiro's scheelt echt een boel geld. Het is echt een digitale verzekering voor de moderne mens (het niveau van de gemiddelde Tweaker). Klanten regelen veel zaken zelf en nemen minder onnodig contact op. Dat bij elkaar zorgt op jaarbasis voor een flinke (premie)besparing.

In mijn ervaring komt het relatief weinig voor dat mensen moeten bijbetalen voor hun behandeling. En als dat zo is dan wisten ze dat vaak vooraf (door het zelf uit te zoeken, contact op te nemen met Achmea of door de communicatie vanuit het ziekenhuis)
Goed, in principe was het de bedoeling volgens mij dat je gewoon wat minder keuze hebt uit ziekenhuizen in je omgeving.
Zo werkt dat op zich wel goed, in gebieden als de randstad waar je zomaar flink wat aantal hoogwaardige ziekenhuizen in je nabije omgeving hebt.
Maar hier in het noorden is dat net even wat anders; we hebben hier niet zoveel en dan sluiten ze de belangrijkste, welke ook nog een paar extra vestigingen heeft in Friesland: het MCL
In Groningen zie je hetzelfde patroon.
Het " selectief " pakket is heel vaak eigenlijk gewoon geen optie als je in deze provincies woont, ook al verwacht je geen zorgkosten.
De regel (voor een budgetpolis) is dat een ziekenhuis binnen 45 minuten reisafstand (auto) moet zitten voor planbare zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Richh schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:48:
[...]

Ik zou dan ook eens kijken bij ONVZ; die doet ook directe acceptatie, 100% dekking tot 2000 euro volgens https://www.tandartsverzekering.nl/vergelijken.html
Klinkt bijna te goed om waar te zijn, want alle anderen (en duurdere van ONVZ zelf) doen wel medische acceptatie.

Bij FBTO doen ze 100% vergoed, ook directe acceptatie, tot 750 euro.

Verder geen ervaring met HEMA zelf, maar ik dacht laat het toch even weten :P
IZA bied 1000E 100% vergoed zonder selectie/vragenlijsten zover ik weet. Hun Classic Comfort (combi aanvullend en tand) 1000 80%

FBTO bied geen 100% dekking bij mondhygieniste bijvoorbeeld IZA bied bij hun randpakketten 100% op alle behandelingen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 30-12-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik ben ook nog steeds opzoek en weet even niet welke ik moet kiezen.
Het doel is zo goedkoop mogelijk uit zijn maar wel met de volgende aanvullingen.

Tandarts kosten van mij zijn elk jaar minimaal €198.
1 uur schoonmaken totaal bij de mondhygiënist (2x30 min) en twee keer controle bij de tandarts.
En heb minimaal 9x fysio nodig het liefst 12x minimaal maar wil ook best zelf betalen als het goedkoper is.
Max ER.

Bij mij komt zoals ik het zie CZ direct als goedkoopste uit de bus.
Deze valt af doordat de ziekenhuizen bij mij in de buurt een omzetplafond hebben.

Heeft iemand nog tips?

[ Voor 8% gewijzigd door michael3 op 30-12-2020 19:33 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-06 16:40
Iemand ervaring met het afsluiten van een zorgverzekering i.c.m. een kinderwens in 2021? Wel of geen aanvullende verzekering nemen en ER van 885 naar 385 zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@-Muncky- Volgens mij is zwangerschap al vaker voorbij gekomen. Als je in 2021 een kind krijgt dan moet je het wel binnen 3 maanden gaan maken ;)

Verder valt een zwangerschap en de zorg eromheen onder de basiszorg, tenzij je graag kraampakket wilt, tegemoetkoming in de kraamzorg/ziekenhuis zorg (indien je (of je vrouw) zelf in het ziekenhuis gaat bevallen zonder medische indicatie). Maar dat kun je prima uitrekenen toch of dat voordelig is. Uiteindelijk zijn die misschien 100 a 200euro peanuts op de kosten van het kind de eerste maand zelf (kamertje, luiers, kleding, (auto)stoeltje etc. etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
GerardHenninger schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:30:
[...]
In mijn ervaring komt het relatief weinig voor dat mensen moeten bijbetalen voor hun behandeling. En als dat zo is dan wisten ze dat vaak vooraf (door het zelf uit te zoeken, contact op te nemen met Achmea of door de communicatie vanuit het ziekenhuis)
Ik denk dat de meeste mensen dan ook kiezen voor een ander ziekenhuis dan het ziekenhuis van hun voorkeur, als het voorkeursziekenhuis niet 100% vergoed wordt. Dat er dan niet bijbetaald hoeft te worden betekent dus nog niet dat iedereen blij is met het ziekenhuis waar je terecht kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:13
Overgestapt van CZ naar Just ( ook van CZ )
Nu wil ik het jaarbedrag vandaag nog overmaken. Iemand enig idee of dit naar hetzelfde rekeningnummer kan als CZ? Sta al 20 minuten in de wachtrij maar vrees dat ik niemand te pakken krijg door de drukte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
Rubbergrover1 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:35:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen dan ook kiezen voor een ander ziekenhuis dan het ziekenhuis van hun voorkeur, als het voorkeursziekenhuis niet 100% vergoed wordt. Dat er dan niet bijbetaald hoeft te worden betekent dus nog niet dat iedereen blij is met het ziekenhuis waar je terecht kunt.
Klopt, veel mensen kiezen dan liever voor een gecontracteerd ziekenhuis. En inderdaad, niet iedereen is misschien even blij met de keuze voor gecontracteerde ziekenhuizen, daarom zijn er ook verschillende polissen met meer of minder keuze vrijheid (voor de hoogst mogelijke vergoeding).
Mastergo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:29:
Overgestapt van CZ naar Just ( ook van CZ )
Nu wil ik het jaarbedrag vandaag nog overmaken. Iemand enig idee of dit naar hetzelfde rekeningnummer kan als CZ? Sta al 20 minuten in de wachtrij maar vrees dat ik niemand te pakken krijg door de drukte.
Ik doe de aanname dat CZ een beetje hetzelfde werkt als andere zorgverzekeraars/financiële instellingen:

Jouw account wordt nu aangemaakt, dat duurt even. Daarnaast moet jouw premie/nota verwerkt worden.
Je zou kunnen vragen of er al een bedrag openstaat en of je dat handmatig kan betalen (ovv je relatienummer + jaarpremie). Maar kleine kans dat het allemaal zo snel verwerkt is.

Tip: Log in in het klantdomein van Just, check of daar een nota voor je klaar staat. Zo ja, dan kan je die vast wel betalen via iDEAL. Zo niet..... dan denk ik niet dat je zomaar een bedrag handmatig over kan maken zonder dat daar een nota tegenover staat.

[ Voor 8% gewijzigd door GerardHenninger op 30-12-2020 18:39 ]

• Mastergo
  • Laatst online: 23:13
GerardHenninger schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:36:
[...]

Klopt, veel mensen kiezen dan liever voor een gecontracteerd ziekenhuis. En inderdaad, niet iedereen is misschien even blij met de keuze voor gecontracteerde ziekenhuizen, daarom zijn er ook verschillende polissen met meer of minder keuze vrijheid (voor de hoogst mogelijke vergoeding).

[...]

Ik doe de aanname dat CZ een beetje hetzelfde werkt als andere zorgverzekeraars/financiële instellingen:

Jouw account wordt nu aangemaakt, dat duurt even. Daarnaast moet jouw premie/nota verwerkt worden.
Je zou kunnen vragen of er al een bedrag openstaat en of je dat handmatig kan betalen (ovv je relatienummer + jaarpremie). Maar kleine kans dat het allemaal zo snel verwerkt is.

Tip: Log in in het klantdomein van Just, check of daar een nota voor je klaar staat. Zo ja, dan kan je die vast wel betalen via iDEAL. Zo niet..... dan denk ik niet dat je zomaar een bedrag handmatig over kan maken zonder dat daar een nota tegenover staat.
Inmiddels is de jaarpremie van CZ afgeboekt. Just boekt het verschil terug. Rekeningnr. alles is hetzelfde bij Just. Sterker je logt gewoon op CZ site in dus er veranderd niet zoveel. Ook nog ff 9,50 euro meegepakt via cashback site.

[ Voor 3% gewijzigd door Mastergo op 31-12-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-06 23:13
Inmiddels overgestapt van Just naar Ditzo naar 385 euro eigen risico (ipv 885) ivm hogere medicijnen kosten voor eczeem.

Maar als ik het bereken betaal ik het volgende:

Jaaah (met 885 eigen risico) jaar bedrag is 1068,00
Ditzo (met 385 eigen risico) jaar bedrag is 1319,20

Verschil is dus 251,20

Eigen risico van Jaaah wordt dan 885 - 251,20 = 633,80
EIgen risico van Ditzo wordt dan 365 + 251,20 = 636,20

Wat dan duurder is dan ik me laat verzekeren bij jaaah.

Ik heb het gevoel dat ik iets fout doen? Anders kan ik beter nog overstappen naar Jaaah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:56
RaiderZ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:35:

Ik heb het gevoel dat ik iets fout doen? Anders kan ik beter nog overstappen naar Jaaah.
Volgens mij tel je het verschil in premie nu dubbel.

Het is 885 - 251 VS 385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:40
@RaiderZ Waarom vergelijk je niet met dezelfde eigen risico?
En heb je wel gekeken of je voorkeur medicatie word voorgoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Laatst online: 24-06 14:43
RaiderZ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:35:
Inmiddels overgestapt van Just naar Ditzo naar 385 euro eigen risico (ipv 885) ivm hogere medicijnen kosten voor eczeem.

Maar als ik het bereken betaal ik het volgende:

Jaaah (met 885 eigen risico) jaar bedrag is 1068,00
Ditzo (met 385 eigen risico) jaar bedrag is 1319,20

Verschil is dus 251,20

Eigen risico van Jaaah wordt dan 885 - 251,20 = 633,80
EIgen risico van Ditzo wordt dan 365 + 251,20 = 636,20

Wat dan duurder is dan ik me laat verzekeren bij jaaah.

Het verschil wat je probeert te zoeken is denk ik de korting die je krijgt op basis van maximaal eigen risico?
Want dat en de basispremie zijn de enige verschillen tussen verzekeraars.

Wel appels met appels vergelijken, dus of beiden met 385 euro eigen risico of beiden met 885 euro eigen risico. Dat Ditzo met laag eigen risico duurder is dan Jaah met een hoog is vanzelfsprekend.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
Batavia schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Volgens mij tel je het verschil in premie nu dubbel.

Het is 885 - 251 VS 385
Maar er moet toch nog weer 251 euro bij de 385 aangezien ie 251 euro duurder is dan de 885 eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
Roos79 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:28:
@RaiderZ Waarom vergelijk je niet met dezelfde eigen risico?
En heb je wel gekeken of je voorkeur medicatie word voorgoed?
Omdat ik van goedkoopste optie van 885 vergelijk met goedkoopste optie van 385

Voorkeur medicatie hoeft voor mij niet, als t maar werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
mk1992 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:41:
[...]

Het verschil wat je probeert te zoeken is denk ik de korting die je krijgt op basis van maximaal eigen risico?
Want dat en de basispremie zijn de enige verschillen tussen verzekeraars.

Wel appels met appels vergelijken, dus of beiden met 385 euro eigen risico of beiden met 885 euro eigen risico. Dat Ditzo met laag eigen risico duurder is dan Jaah met een hoog is vanzelfsprekend.
Maar t verschil is om te kijken hoeveel je kan besparen met max eigen risico en mnimale eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Iemand anders al cashback van Jaaah. al zichtbaar bij aankopen bij de cashbackxl website? Bij mij is er nog helemaal niks van terug te vinden.

Ik heb donderdag 31 december aangevraagd maar het staat nog steeds niet bij aankopen.

Heb overigens ook nog geen officieel akkoord gehad van Jaaah. zelf over de verzekering. Wel een bevestiging van de aanvraag. Maar daarin staat dat je snel te horen krijgt of het akkoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:05

de Peer

under peer review

LIMIT-AR schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:14:
Iemand anders al cashback van Jaaah. al zichtbaar bij aankopen bij de cashbackxl website? Bij mij is er nog helemaal niks van terug te vinden.

Ik heb donderdag 31 december aangevraagd maar het staat nog steeds niet bij aankopen.

Heb overigens ook nog geen officieel akkoord gehad van Jaaah. zelf over de verzekering. Wel een bevestiging van de aanvraag. Maar daarin staat dat je snel te horen krijgt of het akkoord is.
Bij mij werd de cashback niet geregistreerd, dus ik heb een claim ingediend bij cashbackXL met de polis als bijlage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 23:06
De cashback voor Jaaah is bij mij binnen een kwartier bevestigd. Goedkeuring vindt binnen 3 maanden plaats. Ik ben er wel achter gekomen dat, als ik iets met cashback wil kopen, mijn Pi-hole uit moet staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
de Peer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Bij mij werd de cashback niet geregistreerd, dus ik heb een claim ingediend bij cashbackXL met de polis als bijlage.
Hmm raar, ben dus niet de enige. Ik had van tevoren alle instellingen van m’n browser nagekeken met cookies, voorkom volgen uitgezet en had ook m’n adblocker verwijderd. Achteraf gezien beter Chrome kunnen gebruiken op m’n iPhone omdat ze zeggen dat dat beter werkt. Maar dat las ik pas later. Maar had wel de instellingen van Safari gecheckt van tevoren zoals ze zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
LIMIT-AR schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:56:
[...]

Hmm raar, ben dus niet de enige. Ik had van tevoren alle instellingen van m’n browser nagekeken met cookies, voorkom volgen uitgezet en had ook m’n adblocker verwijderd. Achteraf gezien beter Chrome kunnen gebruiken op m’n iPhone omdat ze zeggen dat dat beter werkt. Maar dat las ik pas later. Maar had wel de instellingen van Safari gecheckt van tevoren zoals ze zeiden.
ik gebruik altijd chrome en incognito en nooit problemen meer gehad met CashbackXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Onlangs Just / CZ-pasje ontvangen.
Ik verbaas me er alleen over dat de achterkant geen EHIC is. Er staat wel een telefoonnummer op de achterkant wat je moet bellen als je in buitenland hulp nodig hebt.

Op de website van Just staat dit:
Neem je EHIC-pas altijd mee op reis.
De EHIC is een Europese zorgpas waarmee je aantoont dat je verzekerd bent bij Just. Dat heeft als groot voordeel dat je in veel Europese landen geen rekeningen hoeft voor te schieten. De EHIC is de achterkant van je gewone zorgpas.

Nog geen EHIC of zijn je gegevens op je pasje veranderd? Bestel gratis je EHIC via Mijn Just. Je EHIC ligt dan binnen 5 werkdagen op je deurmat.
Dus alsnog een EHIC aanvragen? Deze informatie klopt namelijk niet want de achterkant is geen EHIC. Gemiste kans en pasje extra...

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 07-01-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Cheesy Ja je kan/moet nog een tweede pasje aanvragen voor als je buiten de EU/EER gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Laatst online: 24-06 14:43
Net mail van independer om de tandongevallenverzekering gratis te verlengen. Moet je handmatig bevestigen dus check je (reclame-)inbox.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Nu online
Cheesy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:52:
Dus alsnog een EHIC aanvragen? Deze informatie klopt namelijk niet want de achterkant is geen EHIC. Gemiste kans en pasje extra...
Deze pasjes zijn volgens mij meer informatieve pasjes voor jezelf, terwijl bij zo'n EHIC ook naar de buitenwereld toe een 'zekerheid' is dat je verzekerd bent. Die willen ze dus alleen sturen naar mensen die echt verzekerd zijn.

Ik heb in het verleden regelmatig gehad dat ik eind van het jaar bij de nieuwe polisofferte ook al nieuwe pasjes kreeg. Terwijl ik dus ook nog kon kiezen voor overstappen. Dan willen ze je dus eerst nog geen EHIC geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Deze pasjes zijn volgens mij meer informatieve pasjes voor jezelf, terwijl bij zo'n EHIC ook naar de buitenwereld toe een 'zekerheid' is dat je verzekerd bent. Die willen ze dus alleen sturen naar mensen die echt verzekerd zijn.

Ik heb in het verleden regelmatig gehad dat ik eind van het jaar bij de nieuwe polisofferte ook al nieuwe pasjes kreeg. Terwijl ik dus ook nog kon kiezen voor overstappen. Dan willen ze je dus eerst nog geen EHIC geven.
Klinkt plausibel, wellicht heeft de ene verzekeraar dit beter op orde dan de andere. Bij mijn vorige verzekeringen ontving ik namelijk direct een dubbelzijdig pasje.
Vandaag de EHIC in ieder geval ontvangen, en gelukkig vervangt deze het pasje dat ik vorige week ontving (voorkant is zelfde, achterkant is EHIC). Jammer van de extra moeite, het extra plastic, het extra briefpapier en envelop en extra vervoersbeweging van de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bij Menzis krijg je al een aantal jaar geen pasje meer. En de pasjes staan daar verder gewoon in de app, inclusief de european health insurance card, ik zie als polishouder meteen alle pasjes van mijn gezin. Vind ik veel handiger dan het rondsturen van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 15:05
Ok nou ik ga ook maar eens een verzekering uitzoeken voor mijzelf, mijn vrouw en twee kleine kinderen. In principe wordt het simpel, want we gaan gewoon voor de laagst mogelijke premie, want zowel ik als mijn vrouw hebben nooit wat (behalve als we er op sturen, bijvoorbeeld bij zwangerschappen :) )

Wel ben ik vandaag bij de tandarts geweest, in totaal ongeveer 150 euro kwijt (controle, beetje tandsteen en twee gaatjes), nu is het nog vroeg in het jaar dus ik denk dat het best wel 'aantrekkelijk' is om 250euro te verzekeren (premie is dan ongeveer gelijk aan de reeds gemaakte kosten en ik kan nog ongeveer 90 euro 'besteden', lees gratis geld. Heeft iemand hier een aanrader voor?

Ow ja, als je denkt hoe doet ie dat dan nu nog een verzekering aanvragen: vorig opzeggen en je hebt tot eind deze maand om een basis en eventuele aanvullende verzekering af te sluiten. Voordeel hiervan is dat er nu wel zo'n beetje bekend is welke contracten er wel en niet zijn afgesloten. (en vorig jaar was het voordeel dat we op 6 januari een zoontje kregen en ik op basis van reeds gemaakte kosten en te verwachten kosten toen een aanvullend pakket voor mijn vrouw heb gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Sammy_tukker Houd er wel rekening mee dat je dan wel een tandarts verzekering neemt zonder acceptatie. Anders ben je al gemaakt kosten achteraf aan het verzekeren (vraag me af of de verzekeraars hier een clausule voor hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Sammy_tukker Dat is best wel slim bedacht en vooral qua tandarts kosten kun je op die manier wel heel goed inschatten hoeveel kosten je gaat hebben dit jaar.
Maar ik vraag mij ook wel af of ze hier niet iets voor hebben bedacht, want in principe hoeven ze jou niet die aanvullende verzekering aan te bieden.
Sowieso moet je wel alle kosten voorschieten die je maakt totdat je een nieuwe verzekering hebt, inclusief wellicht zelfs die bijdrage voor je huisarts.
Krijg je allemaal wel vergoed, máár mogelijk is wat extra inspanning vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 15:05
@JohanNL & @jongetje ik ga er eigenlijk niet vanuit dat acceptatie een probleem is, behalve bij hele hoge verzekeringen (vanaf 750 euro) zie je het wel eens terug, maar de kleine lettertjes zou natuurlijk kunnen, alhoewel het niet veel anders is als op 20 december naar de tandarts gaan, daar horen dat je bijvoorbeeld een wortelkanaalbehandeling krijgt en die verzekeren en en dan de wkb ergens in januari laten plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik zit bij de nationale Nederlanden met een aanvullende zorg verzekering tandengaaf500, maar ik kom er net achter dat er een eigen bijdrage is voor het trekken van verstand kiezen.

Nergens kan ik vinden hoeveel die eigenbijdrage is, ik word goed ziek van het enorm uitgeklede basis pakket dat ik verplicht ben af te nemen. Ik probeer de beste verzekering te hebben die ik kan betalen ivm 3 kinderen op mijn verzerking staan meegeschreven.

Ik moet 2 verstandkiezen trekken, maar heb geen idee hoeveel ik nog extra moet gaan lappen boven op de 150 euro die ik per maand betaal voor deze verzekering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 08:39
Wowhead schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:14:
Ik zit bij de nationale Nederlanden met een aanvullende zorg verzekering tandengaaf500, maar ik kom er net achter dat er een eigen bijdrage is voor het trekken van verstand kiezen.

Nergens kan ik vinden hoeveel die eigenbijdrage is, ik word goed ziek van het enorm uitgeklede basis pakket dat ik verplicht ben af te nemen. Ik probeer de beste verzekering te hebben die ik kan betalen ivm 3 kinderen op mijn verzerking staan meegeschreven.

Ik moet 2 verstandkiezen trekken, maar heb geen idee hoeveel ik nog extra moet gaan lappen boven op de 150 euro die ik per maand betaal voor deze verzekering...
Als de verstandskies door de tandarts getrokken wordt dan valt het volgens mij gewoon onder de tandengaaf500, maar als je doorverwezen wordt naar de kaakchirurg (wat vaak gebeurt bij verstandskiezen) dan valt het onder je basisverzekering en tik je je eigen risico af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Tales schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:18:
[...]

Als de verstandskies door de tandarts getrokken wordt dan valt het volgens mij gewoon onder de tandengaaf500, maar als je doorverwezen wordt naar de kaakchirurg (wat vaak gebeurt bij verstandskiezen) dan valt het onder je basisverzekering en tik je je eigen risico af.
Dankjewel voor je antwoord, hmmm behoorlijk zuur. Geen idee of een chirurg nodig is dat hoor ik donderdag nog. Maar er zitten zoveel haken en ogen aan die verzekeringen dat ik bijna gewoon de goedkoopste ga nemen de volgende keer en dan gewoon wat geld opzij leg.

Ik heb 10 jaar in hebt buiteland gewoond, destijds wat het goedkoopste basis verzerking geloof ik nog 75 euro en nu al 125 euro waar heel veel vergoedingen er nu al uitgesloopt zijn.

Ik denk dat we echt flink in de maling worden genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 08:39
Wowhead schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:22:
[...]

Dankjewel voor je antwoord, hmmm behoorlijk zuur. Geen idee of een chirurg nodig is dat hoor ik donderdag nog. Maar er zitten zoveel haken en ogen aan die verzekeringen dat ik bijna gewoon de goedkoopste ga nemen de volgende keer en dan gewoon wat geld opzij leg.

Ik heb 10 jaar in hebt buiteland gewoond, destijds wat het goedkoopste basis verzerking geloof ik nog 75 euro en nu al 125 euro waar heel veel vergoedingen er nu al uitgesloopt zijn.

Ik denk niet perse dat we in de maling genomen worden, maar het risico wordt wel veel meer op het individu gegooid en andere manieren van het betalen van de zorg.

Zoals eerder aangegeven in dit topic ook zijn tandarts verzekeringen het bijna nooit waard omdat de premie vaak op 80% ligt van het verzekerde bedrag. Tenzij je echt weet dat je er jaarlijks aan komt (en die mensen zijn er) kan je bijna beter je geld opzij leggen om daar dit soort dingen van te bekostigen.

Ik zou sowieso even NN bellen als ik jou was, ze zijn altijd erg behulpzaam aan de telefoon en dan is het meteen duidelijk of je de tandarts een beetje moet pushen om het voor je te doen ipv door te verwijzen.

In elk geval sterkte bij het herstellen! Kiezen trekken is nooit leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Harstikke bedankt, voor alle hulp en uitleg!
Dankjewel, het worden mijn eerst getrokken kiezen. Spannend :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Wowhead schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:22:
[...]

Wees blij dat de zorg zo goed is geregeld in Nederland. Mocht je echt een keer ziek worden dan is die premie die jij betaald een schijntje. En dan krijg jij de eerste 18 jaar alle 3 je kinderen er nog zonder extra kosten bij verzekerd...

Succes met trekken van je verstandskiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
jongetje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Wees blij dat de zorg zo goed is geregeld in Nederland. Mocht je echt een keer ziek worden dan is die premie die jij betaald een schijntje. En dan krijg jij de eerste 18 jaar alle 3 je kinderen er nog zonder extra kosten bij verzekerd...

Succes met trekken van je verstandskiezen.
Dat snap ik, maar dan moet het wel iets zijn dat net wel gedekt word, er valt namelijk veel buiten de boot en dan mag je zelf de volle pond betalen :)

Tevens dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:40
@Wowhead Eigen risico heeft elke Nederlander heeft niks met buiten de boot vallen te maken
Chronisch ziek en je betaalt je hele eigen risico elk jaar die vallen altijd buiten de boot zoals jij dat noemt
Suc6 met je kiezen trekken in ieder geval 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:13
Nooit eerder heeft een Independer cashback zo lang op zich laten wachten, maar vandaag dan toch 17,50 approved door CashbackXL. Voor iedereen die nog langer moet wachten: Er is dus nog hoop.

Lekker!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 13:45
Heb destijds via Independer mijn zorgverzekering afgesloten, hierbij zit gratis Tandongevallen-verzekering.

Hoe werkt dit precies?
Ik ben van de week bij voor de jaarlijkse controle bij de tandarts geweest, nu blijkt dat ik een gaatje heb.
Gaat dit vergoed worden door Independer.

Aangezien dit niet direct met een ongeval te maken heeft verwacht ik het niet.
Of zou ik het alsnog kunnen claimen?
https://www.independer.nl...gevallen-verzekering.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
walterworld schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:44:
Heb destijds via Independer mijn zorgverzekering afgesloten, hierbij zit gratis Tandongevallen-verzekering.

Hoe werkt dit precies?
Ik ben van de week bij voor de jaarlijkse controle bij de tandarts geweest, nu blijkt dat ik een gaatje heb.

Het leek mij al een aardige inkopper maar lees even het kopje “Wat verstaan wij onder een ongeval?” en de eerste bullit van “Wat krijg je niet vergoed?”

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 09-09-2021 08:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
2022 topic maar openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Leef je uit :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:45
walterworld schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:44:

Hoe werkt dit precies?

Dat hoef je niet eens te controleren. Nee, een gaatje is geen ongeluk. Met je gezicht op het asfalt, dat is een ongeluk.

Dus tenzij je echt dat gaatje heel goed vergoed wil hebben door Independer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:47
Mijn zorgverzekering wordt goedkoper (ZieZo Selectief). Ik snap er soms helemaal niks van, hoe kan dit? Waarom wordt dit niet breed uitgemeten op nu.nl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Lightning89 Dat hangt van de dekking, dus gecontracteerde zorg af. Als ze maar afspraken met een paar ziekenhuizen hebben en voor de rest moet je eigen bijdrage betalen kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Jullie mogen verder in Zorgverzekering 2022 als het gaat om de verzekeringen voor 2022

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste