Rubbergrover1 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:19:
[...]
Zonder zo'n aanvullende verzekering zou je het sowieso zelf moeten betalen. Dus dat je het met aanvullende verzekering eerst voor moet schieten lijkt mij bij de afweging tussen wel of geen aanvullende verzekering niet echt een punt.
Dat begrijp ik, maar een aanvullende verzekering nemen bij dezelfde zorgverzekeraar waar ook de basisverzekering zit voorkomt vaak dat je zelf voor moet schieten. Zie ook m'n eerdere bericht over het kiezen van een losse aanvullende verzekering bij een andere zorgverzekeraar.
Maar om nou een uur in de wacht te staan om een verzekering te kunnen afsluiten, daar heb ik ook niet echt zin in. Zeker niet omdat zo'n kleine verzekering ook net niets vergoedt en het eigenlijk toch lood om oud ijzer is. Dus dan toch maar niet. Misschien volgend jaar in november er eens naar kijken.
Daarom gaf ik een aantal weken geleden de tip om alles voor de kerst te regelen

Bio schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:28:
Ik vind het toch niet zo inzichtelijk, en blijf het vreemd vinden dat niet alle ziekenhuizen gewoon gedekt worden. Ik zat zelf naar Ziezo basis te kijken, op de site staat:
[...]
let op het sneaky woordje 'gecontracteerde', want die zin kan je dus over elke zorgverzekering zeggen. Een snelle steekproef leert dat het UMCG in Groningen momenteel nog in onderhandeling is.
Waar zag je dat het UMCG nog in onderhandeling is? Gaat het om
deze UMCG? Die is gecontracteerd.
Gewoon de
zorgzoeker van de zorgverzekering gebruiken om je geselecteerde/gecontracteerde ziekenhuis te vinden. Voor zover ik weet zijn alle ziekenhuizen die in 2020 gecontracteerd zijn ook voor 2021 gecontracteerd (Ziezo, Zilveren Kruis, Interpolis etc etc).
Verder snap ik niet goed wat je "sneaky" vindt aan het woord "gecontracteerd".
Simpel gezegd houdt gecontracteerd in dat je bij die zorgverlener 100% vergoeding krijgt.
Je mag sowieso naar iedere ziekenhuis, alleen komt het soms voor dat je zelf iets moet bijbetalen bij een niet gecontracteerd ziekenhuis (in het geval van planbare zorg).
Nu woon ik zelf in provincie Groningen, maar dan ga ik het er toch niet op gokken dat dat allemaal wel goedkomt, of is dat echt een formaliteit? Anders toch maar iets kiezen waar expliciet bijstaat dat ALLE ziekenhuizen gedekt worden, dit is ook bij verschillende natura polissen het geval.
Als ik de zorgzoeker van Ziezo (Basis) gebruik dan zie ik in de omgeving van Groningen dat het UMCG, Martini en Bravis ziekenhuis gecontracteerd zijn voor planbare zorg. Mis je dan een bepaald ziekenhuis in jouw omgeving?