Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nog even verder geklooid met het Waldbeck weerstation, ik draai nu CumulusMX op mijn Rpi :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EraBrIwbeKcLGSCWFnaREiQ4TJM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOksFu34DPCG8nwx64vKTcY3.jpg?f=fotoalbum_medium

Met een beetje klooien kan je de weerdata in een MySQL db kwijt.
Wat net als in Domoticz met een script niet goed gaat is de luchtdruk, die blijft onveranderd :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 20:53
Knielen schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:25:
@Robbie T Dit komt inderdaad doordat je al beneden bent en dus de 250 seconden aftellen hebt geactiveerd. Je zal een extra elseif moeten toevoegen voor het indrukken van de knop met de voorwaarde dat je beneden bent. Je kan dan als actie het volgende commando gebruiken:

code:
1
cancelQueuedCommands()

Dit zorgt ervoor dat alle timers die lopen in het script worden gestopt.
Aah ja! tuurlijk het .cancelQueuedCommands()
Ik heb de code nu aangepast naar onderstaand. Een nieuwe elseif zou volgens mij niet nodig zijn om dat het cancelQueuedCommands() opgenomen kan worden in de eerste if.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        --Function

if Knop.state == 'Click' and (CurrentTime.matchesRule('at 05:00-13:00')) then
            domoticz.devices(243).switchOff().checkFirst()                          --Switch general off
            domoticz.groups('Lampen woonkamer').switchOn().cancelQueuedCommands()   --Turn on lights in the livingroom, check first if already on
            domoticz.groups('Lampen Dressoir').switchOn().cancelQueuedCommands()    --Turn on lights above the dresser, check first if already on
            domoticz.groups('Lampen keuken').switchOn().cancelQueuedCommands()      --Turn on lights in the kitchen, check first if already on
            domoticz.log('De lampen zijn ingeschakeld') 

elseif Knop.state == 'Click' then
            domoticz.groups('Lampen woonkamer').switchOn().checkFirst()             --Turn on lights in the livingroom, check first if already on
            domoticz.groups('Lampen Dressoir').switchOn().checkFirst()              --Turn on lights above the dresser, check first if already on
            domoticz.groups('Lampen keuken').switchOn().checkFirst()                --Turn on lights in the kitchen, check first if already on
            domoticz.log('De lampen zijn ingeschakeld')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

DropjesLover schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:09:
Wat zijn goede / betrouwbare rf-link 433mhz weerstations?
Ik heb er al 1,5 jaar 4 van deze in huis staan: https://m.nl.aliexpress.c...CbXXa7.jpg_640x640Q90.jpg
Ze doen het, maar wijken behoorlijk af van mn kamerthermostaat of de babyfoon die er naast staat. Natuurlijk verwacht ik geen wonderen van eentje van €1 - 3,50 (afhankelijk van Ali-aanbieder).

Ik heb ook vraagtekens bij de betrouwbaarheid / repeteerbaarheid van de meting over tijd.

Welke zijn domweg een stuk beter in het prijssegment €15 - €25 /stuk?

En een goede middenklasse met ook wind en zo'n?
Geen €15, maar ook weer geen €150+ zegmaar...

Bomen, bos, ik zie het niet meer :/
Deze misschien met sensors van een tientje uit te breiden?
Tfa is op zich met de Rflink uit te lezen, maar geen idee of dit model op 433MHz het juiste protocol heeft.
Hij kan 3 temp/hum sensors ontvangen en that's it.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 09:59
@Robbie T werkt de cancel zo?

Ik doe:

local GangBeneden = domoticz.devices('Gang beneden')

GangBeneden.cancelQueuedCommands()
GangBeneden.switchOff().afterMin(10)

Dus eerst cancel en dan een nieuwe opdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwaaijer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-05 23:16
luigi87 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:12:
[...]

waar plaats ik deze regel nu in mij script dan?

Voor de execute neem ik aan, toch?
Volgens mij zou het er dan ongeveer zo uit moeten zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
return {
    active = true, 
    on = {
        devices = { 
            'Z-wave Deurbel'
        }
    },
    execute = function(domoticz, device)
        local DomoticzUpTime = domoticz.startTime.minutesAgo
        if (not(domoticz.time.matchesRule('at 00:05-08:00')) and not(domoticz.devices('Slaapmodus').active) and (DomoticzUpTime > 10)) then
            domoticz.log('voordeur bel gaat af')  
            domoticz.devices('Zigbee2MQTT - Zigbeebel1').toggleSwitch()
            domoticz.devices('Zigbee2MQTT - Zigbeebel2').toggleSwitch()
        end
    end
}

Ik werk zelf alleen niet zo veel met de "not" statements dus weet niet zeker of dat zo goed staat, maar in feite heb je zo de volgende situatie:

Als het niet tussen 00:05 en 08:00 uur is EN Slaapmodus is niet actief EN Domoticz is langer dan 10 min actief dan mag de deurbel gaan.

Zelf hanteer ik een DomoticzUpTime van 1 minuut als timeout, dat is bij mij in ieder geval lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Zijn er hier mensen welke Octoprint in Domoticz werkend hebben?
Ik zie dat je in Domoticz een octorpint plugin hebt, maar ik krijg die helaas niet werkend.
remote adres: min ip van mijn printer
user en ww van octoprint ingevuld
tlsv1 versie?

dit zou toch goed moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 16:16

Nhz

Deventer

Ik weet niet goed waar ik het anders moet posten, dus doe het maar hier. Ik ben op zoek naar een voeding voor mijn ESP8266 bordje, welke ik veilig in een centraaldoos/inbouwdoos kan plaatsen. Wil door het huis heen op verschillende plekken graag temperatuur, vocht en co2 meters plaatsen, maar wil geen stekkers in het zicht.

Is er hier iemand die zoiets al eens gedaan heeft?

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 13:03
Nhz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:36:
Ik weet niet goed waar ik het anders moet posten, dus doe het maar hier. Ik ben op zoek naar een voeding voor mijn ESP8266 bordje, welke ik veilig in een centraaldoos/inbouwdoos kan plaatsen. Wil door het huis heen op verschillende plekken graag temperatuur, vocht en co2 meters plaatsen, maar wil geen stekkers in het zicht.

Is er hier iemand die zoiets al eens gedaan heeft?
kan jij een hele stekker in je centraaldoos kwijt dan? ik vind het al een crime om een fibaro module erin kwijt te kunnen bijvoorbeeld.

wat je eventueel kunt proberen is een klein printje met + en - ingang en USB voeding. die moet je hebben ergens online en is denk ik het kleinste wat je kan maken.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Dylantje2 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:09:
[...]

En thanks voor je tip, is een optie, om de groepen te schakelen.
Maar mis eigenlijk toch wel gewoon die opties in blockley of scripts.
Groep aan en uit na x tijd.
ik mis die functionaliteit ook, maar terwijl die er niet is en er mensen zijn die niet zo goed kunnen scripten (zoals ik) is er deze workaround :+

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Dylantje2 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:09:
En thanks voor je tip, is een optie, om de groepen te schakelen.
Maar mis eigenlijk toch wel gewoon die opties in blockley of scripts.
Groep aan en uit na x tijd.
Met DzVents kan je natuurlijk gewoon .switchOn().afterMin(x) / .switchOff().afterMin(x) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 16:16

Nhz

Deventer

fabstar81 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:26:
[...]

kan jij een hele stekker in je centraaldoos kwijt dan? ik vind het al een crime om een fibaro module erin kwijt te kunnen bijvoorbeeld.

wat je eventueel kunt proberen is een klein printje met + en - ingang en USB voeding. die moet je hebben ergens online en is denk ik het kleinste wat je kan maken.
Nee daarom zoek ik naar een 'speciale' voeding die hier veilig bruikbaar voor is. Ik heb wel deze en deze gevonden, maar weet niet of dat veilig bruikbaar is. Ben dus op zoek naar iemand met ervaring.

Groetjes Bas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:10
Nhz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:36:
Ik weet niet goed waar ik het anders moet posten, dus doe het maar hier.
[...]
Ik zie de link met Domoticz niet helemaal, je vraag past beter hier: Het grote ESP topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 23:17

luigi87

Domotica Fanaticus

rwaaijer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:36:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
return {
    active = true, 
    on = {
        devices = { 
            'Z-wave Deurbel'
        }
    },
        if (not(domoticz.time.matchesRule('at 00:05-08:00')) and not(domoticz.devices('Slaapmodus').active) and (DomoticzUpTime > 10)) then
        end
    end
}

Ik werk zelf alleen niet zo veel met de "not" statements dus weet niet zeker of dat zo goed staat, maar in feite heb je zo de volgende situatie:

Als het niet tussen 00:05 en 08:00 uur is EN Slaapmodus is niet actief EN Domoticz is langer dan 10 min actief dan mag de deurbel gaan.

Zelf hanteer ik een DomoticzUpTime van 1 minuut als timeout, dat is bij mij in ieder geval lang genoeg.
Thanks neem hem gelijk in gebruik

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 23:17

luigi87

Domotica Fanaticus

rwaaijer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:36:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
return {
    active = true, 
    on = {
        devices = { 
            'Z-wave Deurbel'
        }
    },
        end
    end
}

Hij werkt perfect :D, moest toevallig een reset doen :+

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-03 13:53
Ik gebruik de KMTronic LAN Ethernet IP 8 channels WEB Relay board om verlichting te schakelen. Dit heeft een jaar goed gewerkt, maar nu zit ik met het probleem dat hij na enige tijd de relais niet meer schakelt vanuit Domoticz. Bij een restart van Domoticz lukt het wel weer, maar na enige tijd krijg ik deze error als ik vanuit de Domoticz switch probeer te schakelen:
code:
1
Error sending switch command, check device/hardware (idx=2) !

- Direct togglen van de relais werkt wel via "yourIP/relays.cgi?relay=6". Dus het lijkt in de communicatie van Domoticz met KMTronic te zitten.
- Ik heb de hardware toegevoegd via de dropdown "KMTronic Gateway with LAN interface"
- Als ik Domoticz restart kan ik wel togglen via de switch.

Ik heb een gevoel dat het te maken heeft met "EventSystem: reset all events..." maar ik kan mijn vinger er niet op leggen.

Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
rspoe schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:46:
Ik gebruik de KMTronic LAN Ethernet IP 8 channels WEB Relay board om verlichting te schakelen. Dit heeft een jaar goed gewerkt, maar nu zit ik met het probleem dat hij na enige tijd de relais niet meer schakelt vanuit Domoticz. Bij een restart van Domoticz lukt het wel weer, maar na enige tijd krijg ik deze error als ik vanuit de Domoticz switch probeer te schakelen:
code:
1
Error sending switch command, check device/hardware (idx=2) !

- Direct togglen van de relais werkt wel via "yourIP/relays.cgi?relay=6". Dus het lijkt in de communicatie van Domoticz met KMTronic te zitten.
- Ik heb de hardware toegevoegd via de dropdown "KMTronic Gateway with LAN interface"
- Als ik Domoticz restart kan ik wel togglen via de switch.

Ik heb een gevoel dat het te maken heeft met "EventSystem: reset all events..." maar ik kan mijn vinger er niet op leggen.

Hebben jullie tips?
ik heb deze en daarvan zie ik ook vaak zo een error melding. de relais doen het echter altijd, met of zonder die melding in de log schakelt ie mijn e-boiler, CV-retour door de ZB, en het branderrelais in de ketel. weet je zeker of die het wel of niet doet als je die error melding leest?

ik heb sowieso vaak dit soort meldingen van de hardware in domoticz log dat de hardware niet reageert of wat dan ook. maar heb zelden dat er dan ook echt iets aan de hand is. misschien de timeout verhogen?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
fabstar81 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:52:
[...]

ik heb deze en daarvan zie ik ook vaak zo een error melding. de relais doen het echter altijd, met of zonder die melding in de log schakelt ie mijn e-boiler, CV-retour door de ZB, en het branderrelais in de ketel. weet je zeker of die het wel of niet doet als je die error melding leest?

ik heb sowieso vaak dit soort meldingen van de hardware in domoticz log dat de hardware niet reageert of wat dan ook. maar heb zelden dat er dan ook echt iets aan de hand is. misschien de timeout verhogen?
Ik weet het niet 100% zeker, dit omdat het vaak gebeurt als hij op timer staat. Kan ik dat op een of andere manier loggen? Kan ik die http request bijvoorbeeld ook zelf triggeren?

Ik weet wel zeker dat hij het op een bepaald moment helemaal niet meer doet vanuit Domoticz. Tot een restart. Rechtstreeks via de URL of de admin van KM Tronic werkt het relais wel altijd.

Ik heb ook Domoticz geupdate naar de laatste versie, maar dat helpt ook niet.

Time-out is nu disabled. Welke interval adviseer je?

[ Voor 7% gewijzigd door rspoe op 13-01-2021 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 20:53
DjAntoon schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:13:
@Robbie T werkt de cancel zo?

Ik doe:

local GangBeneden = domoticz.devices('Gang beneden')

GangBeneden.cancelQueuedCommands()
GangBeneden.switchOff().afterMin(10)

Dus eerst cancel en dan een nieuwe opdracht.
Sorry dat het even duurde maar bleek dat ik de wijziging eergisteren niet had opgeslagen. Moest dus even vandaag afwachten. Helaas werkt het zo niet dus inderdaad eerst cancel en dan nieuwe opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 20:07
-

[ Voor 101% gewijzigd door vandermark op 13-01-2021 16:30 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@vandermark door voor je rm commando sudo te zetten zodat het rm commando als root wordt uitgevoerd. Dus "sudo rm" en dan de rest. Je moet wel altijd opletten met sudo rm dat je geen tikfoutjes maakt of in de verkeerde directory waardoor je te veel weggooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:28

Argarath

MasterBlaster

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
@JeroenE en @Argarath, tx, dat was het inderdaad... wat stom dat ik dat vergat/niet bedacht. Het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
rspoe schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:59:
[...]

Ik weet het niet 100% zeker, dit omdat het vaak gebeurt als hij op timer staat. Kan ik dat op een of andere manier loggen? Kan ik die http request bijvoorbeeld ook zelf triggeren?

Ik weet wel zeker dat hij het op een bepaald moment helemaal niet meer doet vanuit Domoticz. Tot een restart. Rechtstreeks via de URL of de admin van KM Tronic werkt het relais wel altijd.

Ik heb ook Domoticz geupdate naar de laatste versie, maar dat helpt ook niet.

Time-out is nu disabled. Welke interval adviseer je?
ik adviseer niets haha. was zomaar een hersenspinsel. als je echt van alles af wilt zijn, dan zal je in blockly bijvoorbeeld rechtstreeks de URL's uit kunnen laten voeren. OF, in de "action on" van bepaalde switches. Ben je er ook....

alleen wat je dan wel mist is de actual state van de relais....

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07:30

ErikVers

e-Duurzaam

HELP :-) weet iemand hoe ik mijn piek uit de log kan krijgen?

Ik heb nu op mijn S0 Meter USB door een fout (dubbele aangemaakt en weer hersteld) nu een mega hoge piek in alle 5 mijn meters (Warmtepomp en Zonnepanelen en Laadpaal) zitten. Alles werkt nu weer goed maar die piek zit nu in mijn log..... En aangezien ik dit ook naar mijn werkgever gebruik om te verrekenen wil ik die piek er graag weer uit hebben, iemand tip hoe ik die er tussen uit krijg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KsVrTHJHUyDPPZGIkERxGexHz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssXloNeu9JvaWW7oLRbU5NAP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrlgHQBv1A7U85WvoOeZRN4-Wlc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjrFNlZc51yFUIl5C8wRPA8F.jpg?f=fotoalbum_large

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
EDIT: in zelfde domoticz pagina waar ik naar link hieronder staat al de oplossing voor kWh logging naar mindergas. Vraag is niet meer relevant O-)

Ik heb sinds twee dagen een warmtepomp die ik log in domoticz. Tot 2 dagen geleden stuurde ik elke nacht met een lua script de gasteller naar mindergas.nl. Daarvoor hebben ze een API: https://www.mindergas.nl/home

Ik gebruikt dit LUA script voor de gasmeterstand: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=28035
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
--[[
 /home/pi/domoticz/scripts/dzVents/scripts/upload_gas_usage_to_minderGas.lua
 Author         : Roblom
 Description    : This script collects the gas values from Domoticz (for example from the smart meter) and uploads the values to a MinderGas account.
            For more information about MinderGas, see the API instructions on their website on https://mindergas.nl/member/api
]]--

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
local AUTH_TOKEN = 'xxxxxxxxxxxxxx'  -- Fill in here your Mindergas authentication token
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

return {
    active = true,

on = {
        --timer             = {'at 00:05'},
        timer           = {'every minute'},
        httpResponses   = {'UploadToMindergas'}
    },

logging =   {
        level   =   domoticz.LOG_DEBUG,
        marker  =   'Mindergas'
    },

execute = function(domoticz, item)

if item.isTimer then

local GasUsageCounter   = domoticz.devices('Gas (P1)').counter
            local TodaysDate        = tostring(domoticz.time.rawDate)

domoticz.log('The gas usage is ' .. GasUsageCounter, domoticz.LOG_INFO)
            domoticz.log('The date is ' .. TodaysDate, domoticz.LOG_INFO )

domoticz.openURL({
                url = 'https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings',
                method = 'POST',
                headers = {
                    ['Content-Type']    = 'application/json',
                    ['AUTH-TOKEN']      = AUTH_TOKEN
                },
                callback = 'UploadToMindergas',
                postData = {
                    ['date']            = TodaysDate,
                    ['reading']         = GasUsageCounter
                },
            })

elseif (item.isHTTPResponse) then
            if (item.statusCode == 201) then
                domoticz.log('Gas usage data is sucessfully upoaded to Mindergas.nl.', domoticz.LOG_INFO)
            else
                if (item.statusCode == 401) then
                    domoticz.log('There was an authorisation problem with the Mindergas.nl database.', domoticz.LOG_ERROR)
                end
                if (item.statusCode == 422) then
                    domoticz.log('There was an unprocessable enrty while trying to upload the gas usage data to Mindergas.nl', domoticz.LOG_ERROR)
                end
                domoticz.notify('Domoticz error', 'An error occured while trying to upload the gas usage data to Mindergas.nl', PRIORITY_NORMAL)
            end
        end
    end
}

Dit werkte heel goed. Nu wil ik elke nacht de kWh van de warmtepomp doorsturen. Hiervoor heb ik een dummydevice die actueel vermogen (Watt) en verbruik (kWh teller) logt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hU7iE13hA_ekU_1FdpRd5xtXyFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZuZiZCO1YJ8ABZ0fhhcANJOB.jpg?f=user_large

Ik heb het LUA script als volgt aangepast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
--[[
 Author         : Roblom
 Description    : This script collects the gas values from Domoticz (for example from the smart meter) and uploads the values to a MinderGas account.
                  For more information about MinderGas, see the API instructions on their website on https://mindergas.nl/member/api
]]--

local AUTH_TOKEN = 'nieuwe api'  -- Fill in here your Mindergas authentication token

return {
    active = true,
    on = {
        timer           = {'at 21:28'},
        --timer             = {'every minute'},
        httpResponses   = {'UploadToMindergas'}},
     logging =    
    {   
        level = domoticz.LOG_DEBUG, -- change to LOG_ERROR when OK - was LOG_DEBUG
        marker = scriptVar,
    },

if item.isTimer then

local kWhUsageCounter   = domoticz.devices('PanaTotaal').counter
            local TodaysDate        = tostring(domoticz.time.rawDate)

domoticz.log('WP kWh is ' .. kWhUsageCounter, domoticz.LOG_INFO)

domoticz.openURL({
                url = 'https://www.mindergas.nl/api/meter_readings',
                method = 'POST',
                headers = {
                    ['Content-Type']    = 'application/json',
                    ['AUTH-TOKEN']      = AUTH_TOKEN
                },
                postData = {
                    ['date']            = TodaysDate,
                    ['reading']         = kWhUsageCounter
                },
            })

local SubSystem   = domoticz.NSS_TELEGRAM
            local Priority      = domoticz.PRIORITY_NORMAL
            local Sound         = domoticz.SOUND_DEFAULT
            local Tittle        = "MinderGas - "
            local Message       = "Geen idee :" .. item.statusCode

if (item.statusCode == 201) then Message ='WP kWh usage data is sucessfully upoaded.'
                elseif (item.statusCode == 401) then Message = 'There was an authorisation problem with the Mindergas.nl database.'
                elseif (item.statusCode == 422) then Message = 'There was an unprocessable enrty while trying to upload the gas usage data to Mindergas.nl'
            end     
            domoticz.log(Message, domoticz.LOG_INFO)
            domoticz.notify(Tittle,Message,Priority,Sound,"",SubSystem)
        end
    end
}

--[[
De volgende HTTP status codes worden geretourneerd:

201 Created 
De meterstand is succesvol verwerkt en opgeslagen.

401 Unauthorized 
Het authenticatietoken is ongeldig of zit niet in de request.

422 Unprocessable Entity 
Er is een validatiefout opgetreden. Dit kan komen door:

Er is al een meterstand voor de opgegeven datum.
De meterstand is geen getal.
De meterstand is kleiner dan de vorige meterstand.
De meterstand is groter dan de volgende meterstand.
De datum ligt in de toekomst.
De datum ligt voor 31 december 2005.
]]--

Hiermee krijg ik echter de foutmelding in de log:
code:
1
2
2021-01-13 21:22:00.464 Error: dzVents: Error: (3.0.2) An error occurred when calling event handler Mindergas
2021-01-13 21:22:00.464 Error: dzVents: Error: (3.0.2) ...domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Mindergas.lua:30: attempt to concatenate a nil value (local 'kWhUsageCounter')

Hebben jullie idee wat ik hieraan moet doen? Het is wel een teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
ErikVers schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:34:

Ik heb nu op mijn S0 Meter USB door een fout (dubbele aangemaakt en weer hersteld) nu een mega hoge piek in alle 5 mijn meters (Warmtepomp en Zonnepanelen en Laadpaal) zitten. Alles werkt nu weer goed maar die piek zit nu in mijn log..... En aangezien ik dit ook naar mijn werkgever gebruik om te verrekenen wil ik die piek er graag weer uit hebben, iemand tip hoe ik die er tussen uit krijg?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kan met 'Shift-linker muisknop' waarden in de grafiek aanklikken die fout zijn. Dan komt de vraag om die te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwaaijer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-05 23:16
Door de shift toetst ingedrukt te houden en met je linker muisknop klikken op het topje van de piek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

vandermark schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Je kan met 'Shift-linker muisknop' waarden in de grafiek aanklikken die fout zijn. Dan komt de vraag om die te verwijderen.
Thanks, dat lijkt te werken voor Power Usage, maar niet voor Energieverbruik?

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

rwaaijer schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Door de shift toetst ingedrukt te houden en met je linker muisknop klikken op het topje van de piek...
Zelfde reactie :-) Maar lijkt daarmee niet het energieverbruik te herstellen? Dus de teller zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
ErikVers schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Thanks, dat lijkt te werken voor Power Usage, maar niet voor Energieverbruik?
Volgens mij wel, even goed klikken, plek luistert nauw. Kan ook zijn als alle foute usages weg zijn, verbruik goed wordt herberekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

vandermark schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Volgens mij wel, even goed klikken, plek luistert nauw. Kan ook zijn als alle foute usages weg zijn, verbruik goed wordt herberekend?
Helaas is geel er echt uit, maar blijft blauw onverminderd hoog, lijkt wel de totaal tellerstand die hij heeft geimporteerd.... En als ik daarop klik en wil verwijderen veranderd er niks.....? Nog ideeën?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM7xnzVN-rmsnp9TcarFA9e_X9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzHXbeqm0BqoLzhR6k4tsRii.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door ErikVers op 13-01-2021 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Me Albert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-04-2024
vandermark schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:36:
EDIT: in zelfde domoticz pagina waar ik naar link hieronder staat al de oplossing voor kWh logging naar mindergas. Vraag is niet meer relevant O-)

Ik heb sinds twee dagen een warmtepomp die ik log in domoticz. Tot 2 dagen geleden stuurde ik elke nacht met een lua script de gasteller naar mindergas.nl. Daarvoor hebben ze een API: https://www.mindergas.nl/home

Ik heb het LUA script als volgt aangepast:
[code]
--[[
Author : Roblom
Description : This script collects the gas values from Domoticz (for example from the smart meter) and uploads the values to a MinderGas account.
]]--

local AUTH_TOKEN = 'nieuwe api' -- Fill in here your Mindergas authentication token

return {
active = true,
on = {
timer = {'at 21:28'},
--timer = {'every minute'},
httpResponses = {'UploadToMindergas'}},
logging =
{
level = domoticz.LOG_DEBUG, -- change to LOG_ERROR when OK - was LOG_DEBUG
marker = scriptVar,
},

if item.isTimer then

local kWhUsageCounter = domoticz.devices('PanaTotaal').counter
local TodaysDate = tostring(domoticz.time.rawDate)

domoticz.log('WP kWh is ' .. kWhUsageCounter, domoticz.LOG_INFO)

domoticz.openURL({
url = 'https://www.mindergas.nl/api/meter_readings',
method = 'POST',
headers = {
['Content-Type'] = 'application/json',
['AUTH-TOKEN'] = AUTH_TOKEN
},
postData = {
['date'] = TodaysDate,
['reading'] = kWhUsageCounter
},
})

local SubSystem = domoticz.NSS_TELEGRAM
local Priority = domoticz.PRIORITY_NORMAL
local Sound = domoticz.SOUND_DEFAULT
local Tittle = "MinderGas - "
local Message = "Geen idee :" .. item.statusCode

if (item.statusCode == 201) then Message ='WP kWh usage data is sucessfully upoaded.'
elseif (item.statusCode == 401) then Message = 'There was an authorisation problem with the Mindergas.nl database.'
elseif (item.statusCode == 422) then Message = 'There was an unprocessable enrty while trying to upload the gas usage data to Mindergas.nl'
end
domoticz.log(Message, domoticz.LOG_INFO)
domoticz.notify(Tittle,Message,Priority,Sound,"",SubSystem)
end
end
}

--[[
De volgende HTTP status codes worden geretourneerd:

201 Created
De meterstand is succesvol verwerkt en opgeslagen.

401 Unauthorized
Het authenticatietoken is ongeldig of zit niet in de request.

422 Unprocessable Entity
Er is een validatiefout opgetreden. Dit kan komen door:

Er is al een meterstand voor de opgegeven datum.
De meterstand is geen getal.
De meterstand is kleiner dan de vorige meterstand.
De meterstand is groter dan de volgende meterstand.
De datum ligt in de toekomst.
De datum ligt voor 31 december 2005.
]]--

Hebben jullie idee wat ik hieraan moet doen? Het is wel een teller.
Gas was een counter maar bij een kWh device moet je de volgende regel gebruiken
local kWhUsageCounter = domoticz.devices(idx).WhTotal/1000
Bij mij gaat het dan goed en waarschijnlijk bij jou ook wel

Gasloos sinds 10-03-2019. Panasonic 5Kw monoblok. panelen:2760 Wp ZZO en 2650 Wp zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 17:05

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

vandermark schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Dit is een ruk probleem in domoticz
Al vaker over gehad hier.
Ik had het met dure Zwave sensoren veel aangedaan.
Maar het lijkt echt een lastig probleem, zelfse de coare van domoticz weet het niet.

Ik zou grfana installeren die data delen.
Daarmee kun je extrem pieken uit je grafieke/overzicht houden door if groter dan, daarna slaat grafana die extremen over.

Op forum en git zoeken, staat al aardig wat over op.
Als je oplossing hebt, hoor ik het graag.

[ eerljk, ik heb db een keer helemaal leeg gehaald op de idx en wat blockley enz enz]
Schone installatie van Domoticz. En nu al even van die pieken af. ]
Schijnt iets te kunnen zijn met oude data van een DB beta en stable door elkaar. ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 09:17

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Shift indrukken en tegelijk op de te verwijderen waarde klikken. Dan krijg je een pop-up of je de betreffende waarde wilt verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05 16:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kan ook een sqlite3 script gebruiken om de waarde weer goed te zetten.
cd domoticz/
sudo service domoticz.sh stop
sqlite3 domoticz.db
UPDATE Meter_Calendar SET Value = 832 WHERE DeviceRowID = 94 AND Date = "2020-12-31";
.exit
sudo service domoticz.sh start
Value = de waarde die je wil hebben
DeviceRowID = het device-nummer

ik heb 13x per jaar zo'n actie voor mijn zonnepanelen oplever counters. 12x de maandopbrengst en 1x de jaaropbrengst "herstellen". Al van alles geprobeerd om die counters op de gewone manier goed te krijgen in Domoticz; zelfs een bug-report aangemaakt bij de ontwikkelaars maar het blijft niet goed gaan. |:( :(

dan maar via bovenstaand script... :X

[ Voor 11% gewijzigd door Kees-Jan op 14-01-2021 08:07 ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

Kees-Jan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:01:
[...]
Je kan ook een sqlite3 script gebruiken om de waarde weer goed te zetten.

[...]

Value = de waarde die je wil hebben
DeviceRowID = het device-nummer

ik heb 13x per jaar zo'n actie voor mijn zonnepanelen oplever counters. 12x de maandopbrengst en 1x de jaaropbrengst "herstellen". Al van alles geprobeerd om die counters op de gewone manier goed te krijgen in Domoticz; zelfs een bug-report aangemaakt bij de ontwikkelaars maar het blijft niet goed gaan. |:( :(

dan maar via bovenstaand script... :X
Klinkt goed! Ik heb vannacht (😋) een backup gemaakt en toen in die sqlite de valeu aangepast en backup teruggezet. Enige is dat de counter tellerstand hoog blijft dus ben wel beetje bang dat einde van de dag hij weer scheef gaat? Omdat teller veel hoger staat dan laatste dagstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Omdat veel van jullie domoticz icm grafana gebruiken stel ik de vraag hier, ik hoop dat dat mag/kan:

Domoticz maakt op basis van elektra verbruik tellers prima dagtotalen in de bekende grafieken. Nu wil ik in Grafana op basis van dezelfde data die ik krijg van domoticz een teller met verbruik van de lopende dag. Welke query moet ik daarvoor opzetten? Ik heb nu:

code:
1
SELECT difference(last("value"))  / 1000 FROM "Usage" WHERE ("name" = 'PanaTotaal') AND $timeFilter GROUP BY time(24h) fill(none)

Relative time in query opties:
code:
1
now/d

Ik krijg een waarde die een stuk lager is dan wat Domoticz berekent. Wat moet ik doen aan query om gelijk te lopen met domoticz dag totaal van de lopende dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Me Albert schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:48:
[...]

Gas was een counter maar bij een kWh device moet je de volgende regel gebruiken
local kWhUsageCounter = domoticz.devices(idx).WhTotal/1000
Bij mij gaat het dan goed en waarschijnlijk bij jou ook wel
Tx! Dit werkt. Keurig laatste tellerstand naar mindergas.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rspoe
fabstar81 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:31:
[...]

ik adviseer niets haha. was zomaar een hersenspinsel. als je echt van alles af wilt zijn, dan zal je in blockly bijvoorbeeld rechtstreeks de URL's uit kunnen laten voeren. OF, in de "action on" van bepaalde switches. Ben je er ook....

alleen wat je dan wel mist is de actual state van de relais....
Haha! Ik heb de timeouts op 5 minuten gezet. En nu werkt het :)
Even de timeout verhogen, kijken of het dan ook blijft werken.

Thanks @fabstar81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
vandermark schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:35:
Omdat veel van jullie domoticz icm grafana gebruiken stel ik de vraag hier, ik hoop dat dat mag/kan:

Domoticz maakt op basis van elektra verbruik tellers prima dagtotalen in de bekende grafieken. Nu wil ik in Grafana op basis van dezelfde data die ik krijg van domoticz een teller met verbruik van de lopende dag. Welke query moet ik daarvoor opzetten? Ik heb nu:

code:
1
SELECT difference(last("value"))  / 1000 FROM "Usage" WHERE ("name" = 'PanaTotaal') AND $timeFilter GROUP BY time(24h) fill(none)

Relative time in query opties:
code:
1
now/d

Ik krijg een waarde die een stuk lager is dan wat Domoticz berekent. Wat moet ik doen aan query om gelijk te lopen met domoticz dag totaal van de lopende dag?
Gebruik je een P1 meter als device?
Zo ja, dan kun je dit gebruiken:

SELECT (max("value") - min("value"))/1000 FROM "Usage-1" WHERE ("name" = 'ElectraVerbruik-P1') AND $timeFilter GROUP BY time(1d) fill(null) TZ('Europe/Amsterdam')
SELECT (max("value") - min("value"))/1000 FROM "Usage-2" WHERE ("name" = 'ElectraVerbruik-P1') AND $timeFilter GROUP BY time(1d) fill(null) TZ('Europe/Amsterdam')

Klopt bij mij exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
jobr schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Gebruik je een P1 meter als device?
Zo ja, dan kun je dit gebruiken:

SELECT (max("value") - min("value"))/1000 FROM "Usage-1" WHERE ("name" = 'ElectraVerbruik-P1') AND $timeFilter GROUP BY time(1d) fill(null) TZ('Europe/Amsterdam')
SELECT (max("value") - min("value"))/1000 FROM "Usage-2" WHERE ("name" = 'ElectraVerbruik-P1') AND $timeFilter GROUP BY time(1d) fill(null) TZ('Europe/Amsterdam')

Klopt bij mij exact.
Tx! Ga ik proberen.

Edit, @jobr , is gelukt, held! :)

[ Voor 3% gewijzigd door vandermark op 14-01-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 13-05 15:05
Ik heb al een tijdje domoticz draaien.
Nu heb ik op zolder een ontvochtiger staan (ivm kleding drogen) welke ik schakel met een TH16 +hum sensor.

Ik heb een dummy sensor ontvochtiger_zolder
en 2 dummy schakelaars
- vochtigeheid regelen zolder
- ontvochtiger_zolder

Het idee is dat ik dmv een blocky de ontvochtiger automatisch aan/uit zet wanneer ik 'vochtigheid regelen zolder' actief maak.

Nu werkt dat met onderstaande blocky gedeeltelijk.
Het is namelijk zo dat wanneer hij van aan naar uit schakelt de 'vochtigheid regelen zolder' schakelaar ook uit gaat.
Deze moet ik dan weer handmatig aanzetten.
iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

Het vreemde is dat de schakelaar wel uit gaat, maar dit niet in de logging is terug te vinden....

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GnmVjct/Knipsel.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door darklord007 op 16-01-2021 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 10:50
@darklord007 Hoe schakelt normaal gesproken dan 'vochtigheid regelen zolder'? Dat zie ik niet terug in de blockly. Ik zie verder niks geks, dus ik denk dat het probleem ergens anders zit. Heb je niet een keer een actie gekoppeld aan de schakelaar zelf, of een scene of zo aangemaakt waarin dit gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Knielen schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:19:
@darklord007 Hoe schakelt normaal gesproken dan 'vochtigheid regelen zolder'? Dat zie ik niet terug in de blockly. Ik zie verder niks geks, dus ik denk dat het probleem ergens anders zit. Heb je niet een keer een actie gekoppeld aan de schakelaar zelf, of een scene of zo aangemaakt waarin dit gebeurd?
ik schakel die zelf.
Ik wil die als een soort activatieknop gebruiken. Wanneer die aan staat moet hij zorgen dat t niet te vochtig wordt. Als hij uit staat moet hij zorgen dat de ontvochtiger uit staat.
Niet zover ik weet :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:10
darklord007 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:05:
[...]

ik schakel die zelf.
Ik wil die als een soort activatieknop gebruiken. Wanneer die aan staat moet hij zorgen dat t niet te vochtig wordt. Als hij uit staat moet hij zorgen dat de ontvochtiger uit staat.
Niet zover ik weet :/
Nadeel van Blocky's is dat code goed kan zijn maar gaat het fout op een samenvoeging in de IF formule of hoe dat mag heten. De vage lijnen om de blocky's. Daar gaat het dus snel fout.

Hoe handig het ook lijkt je kan beter je verdiepen in LUA of dzVents.
Heeft ook meer mogelijkheden dan blcoky's en heel moeilijk is het niet als je een paar voorbeelden bekijkt pak je het snel op.

Groot voordeel is dat je met bv Notepad+ gelijk kunt zien als je bv iets vergeten bent in de code en dat helpt ook. Door verschillende kleuren zie je snel dat je bv een ( vergeten bent bijvoorbeeld..

Als je toch met blocky's verder wilt haal dan eens 1 voorwaarde weg en begin daarmee of het werkt. Als die werkt de andere testen. Als die beide goed gaan dan weer uitbreiden. Zeker met < of > en getallen wil het ook niet altijd goed lopen. Dus test het eens met alleen die voorwaarde en verwijderd Ontvochtiger_Zolder er eerst uit.

Zo ga je code uitsluiten en vindt je veel sneller waar het op fout loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-05 20:19
Is Domoticz/Domoticz community nog steeds actief? Ik ben zelf niet zo'n actieve forum gebruiker van Domoticz, maar ik zie dat de beta versie van Linux niet meer wordt bijgewerkt sinds december en dat er nog steeds geen nieuwe stable versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 23:34

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

jenssen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:15:
Is Domoticz/Domoticz community nog steeds actief? Ik ben zelf niet zo'n actieve forum gebruiker van Domoticz, maar ik zie dat de beta versie van Linux niet meer wordt bijgewerkt sinds december en dat er nog steeds geen nieuwe stable versie is.
Ja hoor zie https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_versions_-_Commits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43
jenssen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:15:
Is een bekend probleem, zie https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=34721 en https://github.com/domoticz/domoticz/issues/4546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Iemand de laatste tijd nog op beta en geupdate, is er werkelijk een verbetering in z wave gedrag?

https://www.domoticz.com/...php?f=24&t=34907&start=20

[ Voor 26% gewijzigd door DjAntoon op 18-01-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb een 'probleem' met het zetten van timers. Ik heb een thermostaat device. Een script kijkt daarnaar om te zien wat de doeltemperatuur is en zet mijn warmtepomp aan en uit. Nu wil ik met timers deze doeltemperatuur aanpassen. Elke nacht om 4.00 verlagen zodat warmtepomp in dit relatief zachte weer uitgaat en dan op werkdagen om 7.30 weer aan en in weekend om 8.00 weer aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BG7-aA3u0qS7hEwxIRFRCvdr5Rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tqx6O14yC6QYTU0H6LxYoK1e.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik echter domoticzurl/json.htm?type=schedules opvraag zie ik iets raars:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
{
    "result" : 
    [
        {
            "Active" : "true",
            "Date" : "",
            "Days" : 127,
            "DevName" : "Pana Thermostaat",
            "DeviceRowID" : 146,
            "IsThermostat" : "true",
            "MDay" : 0,
            "Month" : 0,
            "Occurence" : 0,
            "ScheduleDate" : "2021-01-20 04:00:00",
            "Temperature" : "16.0",
            "Time" : "04:00",
            "TimerID" : 1,
            "TimerType" : 2,
            "TimerTypeStr" : "On Time",
            "Type" : "Device"
        },
        {
            "Days" : 31,
            "ScheduleDate" : "2021-01-20 07:30:00",
            "Temperature" : "20.8",
            "Time" : "07:30",
            "TimerID" : 2,
        },
        {
            "Days" : 96,
            "ScheduleDate" : "2021-01-20 08:00:00",
            "Temperature" : "20.8",
            "Time" : "08:00",
            "TimerID" : 3,
        }
    ],
    "status" : "OK",
    "title" : "Schedules"
}

Morgen staat getimed dat die en om 7.30 en om 8.00 weer naar 20.8 graden springt. Hoe kan dit nu? Wat doe ik hier fout aan? Die laatste van 8.00 zou pas op zaterdag getimed moeten zijn toch?

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 19-01-2021 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
@vandermark

Misschien begrijp ik de output niet goed, word die "ScheduleDate" steeds geupdate dan?
Geeft de code achter "Days" : Misschien aan op welke dagen deze actief moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
DjAntoon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:36:
@vandermark

Misschien begrijp ik de output niet goed, word die "ScheduleDate" steeds geupdate dan?
Geeft de code achter "Days" : Misschien aan op welke dagen deze actief moet zijn?
Dat weet ik niet...
Wellicht moet ik vannacht en morgenochtend even kijken wat de timer doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@vandermark Ik denk dat @DjAntoon wel gelijk heeft en dat de days een bitwaarde zijn van welke dagen actief zijn. De eerste 5 dagen is dan 1 + 2 + 4 + 8 + 16 = 31. De laatste 2 dagen zijn 32 + 64 = 96, en alle 7 dagen is dus 127.

Misschien een idee om 1 van beide timers net iets anders te zetten. Op 20.7 of 20.9 bijvoorbeeld, dan kan je beter zien of die toch niet per ongeluk is afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 23:34

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

DjAntoon schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:02:
Iemand de laatste tijd nog op beta en geupdate, is er werkelijk een verbetering in z wave gedrag?

Gisteren geüpdatet. Geen z-wave. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

DjAntoon schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:02:

De vraag kan zijn wat he je allemaal voor een Zwave erin zitten.
Batterij devices?
Allemaal ECHT openzwave?

Zwave is ruk soms, maar ik nog maar 15 had 50+ en nu wel stabiel..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik probeer een backup te maken van mijn Database en deze over te zetten naar mijn synology nas

Ik krijg deze output en er word niet gekopieerd, ik kom er alleen geen wijs uit.

Deze tutorial heb ik gebruikt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
tar: Removing leading `/' from member names
/home/pi/domoticz/scripts/
/home/pi/domoticz/scripts/readme.txt
/home/pi/domoticz/scripts/install.sh
/home/pi/domoticz/scripts/lua_parsers/
/home/pi/domoticz/scripts/lua_parsers/example_owm.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua_parsers/example_xml.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua_parsers/example_json.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua_parsers/example.lua
/home/pi/domoticz/scripts/airco.sh
/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online
/home/pi/domoticz/scripts/lua/
/home/pi/domoticz/scripts/lua/xmlhandler/
/home/pi/domoticz/scripts/lua/xmlhandler/dom.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua/xmlhandler/print.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua/xmlhandler/tree.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua/Airco.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_demo.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua/xml2lua.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_demo.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua/XmlParser.lua
/home/pi/domoticz/scripts/lua/JSON.lua
/home/pi/domoticz/scripts/download_update.sh
/home/pi/domoticz/scripts/templates/
/home/pi/domoticz/scripts/templates/CustomEvents.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/Security.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/All.Lua
/home/pi/domoticz/scripts/templates/Group.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/Bare.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/Device.Lua
/home/pi/domoticz/scripts/templates/All.Python
/home/pi/domoticz/scripts/templates/All.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/Time.Lua
/home/pi/domoticz/scripts/templates/Security.Lua
/home/pi/domoticz/scripts/templates/HTTPRequest.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/UserVariable.Lua
/home/pi/domoticz/scripts/templates/Scene.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/global_data.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/Timer.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/Device.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/System.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/templates/UserVariable.dzVents
/home/pi/domoticz/scripts/dirlist
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.gitignore
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/LICENSE
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/config
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/logs/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/logs/refs/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/logs/refs/heads/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/logs/refs/heads/master
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/logs/refs/remotes/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/logs/refs/remotes/origin/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/logs/refs/remotes/origin/HEAD
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/logs/HEAD
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/packed-refs
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/description
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/prepare-commit-msg.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/commit-msg.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/pre-rebase.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/pre-applypatch.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/pre-push.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/pre-receive.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/fsmonitor-watchman.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/applypatch-msg.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/update.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/post-update.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/hooks/pre-commit.sample
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/index
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/branches/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/refs/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/refs/heads/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/refs/heads/master
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/refs/tags/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/refs/remotes/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/refs/remotes/origin/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/refs/remotes/origin/HEAD
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/HEAD
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/info/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/info/exclude
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/7d/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/7d/35bb7a2e910e9d6a8affb2b22aec3a7f6cbc49
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/8e/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/8e/c9dc1c616753756f4a202f286c98d6d802dd84
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d2/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d2/a33961f6fff32ef392fe780d54b52850e3bf17
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d2/8e78c9b7b3e4ffa286d51de8928279b81fd5b4
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/b9/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/b9/e288d4ac2efb1477c432a94e2db5c4f110d9a8
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f8/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f8/d96d3a6493620d9669e29a64e5520906f3c5be
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/c3/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/c3/eb2cfe735c6daae4364d0c91ae149117b8350c
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f1/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f1/358c8fbb20072480abb15e40a2e64141b9c2b2
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/bf/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/bf/3f59f47f185149a7133ba08b9b38b9a67c5426
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/be/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/be/8161c8727fd5db4a1e9d1ff904030694cdc2eb
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/17/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/17/af48033550a25458715a775e25a675922624ac
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/17/4b7a13a87fa8456ea4821996ed358fd5c23f4d
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/fb/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/fb/8e84b96ddd08d691a4cd9db43f4fa367f836f4
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/c8/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/c8/6ae28be73385c0a3b2f6f85be1455badc55204
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/c8/4046cf745c378015821031051c36bdcaf00743
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f7/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f7/80a3952271b6e5b5c00ba40c0b9d7e509acd8d
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/e0/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/e0/087a9d2cd83484feea1a6ee92f25320f1c84ad
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/58/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/58/6c018a7f32edaafc6a59bd953e577ec7479a7a
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/3c/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/3c/690f590699cf74093ed3537e9fe94048db66eb
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/3c/92b001d3e382f81f50898adcf809be0db22767
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ac/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ac/dd6942bf715a97ff8e7d34c285854df71878c0
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f4/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f4/9102850f041af89438d0d441247ebb79a61396
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/1c/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/1c/02be56a9d922e1b3331e6a2179ed4ef62c67c1
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/95/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/95/80d91b68144cec3b73f90d3c545acc9140727d
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/dd/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/dd/d08c2b5c77feeba4658b8fa0b39e38890d4964
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/63/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/63/095785d7aac8b422186290c06cf527e3abaee9
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/bc/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/bc/ec360cd37e2469b622963bcb815bea9adcfeb3
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/2d/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/2d/8817bfc3fdedd9c81a3fce7ea55b3188e05f84
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/db/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/db/f60c4fb24a9c38768331522c63d1ae85be8608
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ee/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ee/deeaa1dd0a84280eb36a04db3cf9380a9fe62f
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f5/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f5/1653e189d33679ea8afd099449f4438fb85aa3
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/34/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/34/988e694b1e09414b07a41c09bfd0cf6959828d
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/90/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/90/91ffce14e99cc3399e2e138cdfdef802e08384
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f9/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f9/b48b3455a0518c4424ed55ee5abaa1674d4306
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/24/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/24/cbaceccf63ec0aff1761c86e94d45db71c5ed0
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/96/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/96/d423cffc2a3020744ded43d050a1c3ceac9624
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/96/500ee35ab1160deb9a108ed23c16e9572500dc
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/96/0134c7f3288546d240cec4d7e2d80a8badfe09
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ce/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ce/8a943f6a758df0eed5b235166976285f3c4e50
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/1d/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/1d/9347f89be9d671eef46e1ca02e580d99c68926
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d8/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d8/a8edc82ec628b305ebe4fb349608262f6b0542
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/35/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/35/2a02d5ce8d140f51218b9a99e992513ec5c3cf
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/35/8d3fa2a8a29929ce7b2e2930ef0d13366f437e
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d9/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d9/ff061b6040a3134b6b378de56965cb784504a8
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d9/06c943c52db1e77703d68dd2a33d2648626be2
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/5f/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/5f/8352a9e03f7f2c1b5d4d43fe04504543400b2b
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/7c/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/7c/38e027634d11bf8a36d7fcc8221fae17860e0e
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/7c/ec62a6836e6a1e5c2b9d391131c059f30b47f0
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f2/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/f2/88702d2fa16d3cdf0035b15a9fcbc552cd88e7
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/e8/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/e8/ca0989eedd80959facd3e33cdf4127c81a97b9
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/8d/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/8d/77d68b11e1a268417ced4150527f98954160a0
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/8d/3ee3feae03558e42fe0ce5c65763c44d240f47
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/99/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/99/3956678c5521e2ce38fdac81c8f4a9f2baab62
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/7f/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/7f/a0ade592f98b8dd24c563f67c2b8f1e45bbdb8
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/c6/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/c6/cbe726745242739a51719041fb1f99621cbc18
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/68/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/68/427dff0534c08089b22a15572f27ac30ba6722
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/a2/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/a2/c32f67752f9ae7352a7fbf041fb3cf136514d2
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/5b/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/5b/0ab7460b53b8a1a9e8de135f9a5e12ca9e1781
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/3a/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/3a/60f4abd46cc058c0f69a4b5cff88ac03f6540b
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/3a/d8f7b9cf8991063da6f090e06a9c9ea424f5b0
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/3a/0c7842840910ca857c9b2fda070ea4c4fbfc0f
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/45/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/45/42f2b8153a57b39084c370b6945c8f6662fce8
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/b5/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/b5/8644838456472d2427f0fce24fcf16aab516c3
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/49/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/49/9c99048c9c199872553b9a6dd029a7f8c362e7
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/93/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/93/5639452e6b9d0f7c757b9b79ddef70db0fc6a5
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/0d/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/0d/9967e861431e9b8a2ff20af89e429d8cf96b38
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/0d/a3f7e772354f0e0a474a2542411be2ab335184
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ef/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ef/1f5fd6c7cef5146f26a2868d915b09d29aabdf
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/pack/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/78/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/78/1dd839e0d795f0584f56ee61c8c0210d916cde
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/8a/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/8a/bf3e838dc7146bdd8c7005374099bc2fbd8d00
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/87/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/87/af5ffbe389a192a3125ccc84db048138d439e7
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/87/d810d5cdaa76edf6f75c20eaea58d4241b8310
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ae/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ae/72aee35c1e0c930dd03eda6a77dc1fc2924c6b
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/4b/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/4b/2cf2c6f6af3ed60c5c3cf0be163620d20618d3
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/1b/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/1b/9a05456bf615178662a471dbe08a47e1337350
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/06/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/06/673d1fe52113a9f8b87a426cbcf9163ce6c8f4
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/9c/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/9c/17b027169ef60aa2ef20017c7d9d209ffc64cf
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d3/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/d3/e9bec5e45643d0eff21396b0e12de0f3d5f099
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/7e/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/7e/868090c2b67a1a9acd09d9afca971f0b0dcc81
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/info/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/6a/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/6a/cc803dcdf8822c96d8222a9d11e751ffff64c9
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/6c/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/6c/3afeab5d7d05ab29ded3359ce0b1e7fa036993
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/e2/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/e2/7c9d9217ac615ac10a979d77afa671a4f25151
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/b0/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/b0/bb7797c6f00c8a0aa270c697b948fb1cd9e39b
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ec/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/ec/4714c8d026bed3d24b1384b427bdf00ac9edb2
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/10/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/10/e25ad53f28779cf826c4a269b2cb230e52c880
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/10/550b5539e75e9f8cf725e2d3fc8e84ad3fddca
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/10/ad37ff2f72e875d1ed9094d8320cd5fa070489
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/84/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/84/a822963e7c086594a0970bf39465054a54ed4b
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/84/658b0c54b1567183aa83f2d92aa44d4dbf9904
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/3b/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/3b/6e1d6d31b35f223fc6f71b62d4482a86a473a7
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/cc/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/cc/f6465f9f4f7ce27607c6a004a381692e74393c
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/0c/
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/0c/6cbc1ad5c7b88f4ea826c341090caba86738c7
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/.git/objects/0c/d49bfe76c46ded4364b0775252f2302c469fd0
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/online_checker.py
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/README.md
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/config.template.ini
/home/pi/domoticz/scripts/onlineChecker/config.ini
/home/pi/domoticz/scripts/logrotate/
/home/pi/domoticz/scripts/logrotate/domoticz
/home/pi/domoticz/scripts/domoticz_backup.sh
/home/pi/domoticz/scripts/update_domoticz
/home/pi/domoticz/scripts/domoticz.conf
/home/pi/domoticz/scripts/python/
/home/pi/domoticz/scripts/python/domoticz.py
/home/pi/domoticz/scripts/python/reloader.py
/home/pi/domoticz/scripts/python/googlepubsub.py
/home/pi/domoticz/scripts/python/script_device_demo.py
/home/pi/domoticz/scripts/python/script_time_demo.py
/home/pi/domoticz/scripts/restart_domoticz
/home/pi/domoticz/scripts/buienradar_rain_example.pl
/home/pi/domoticz/scripts/_domoticz_main.bat
/home/pi/domoticz/scripts/airco_update.sh
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/dumps/
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/dumps/.gitignore
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/sunscreen.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/only run script when button pressed.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/external_light.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/plant watering notification.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/global_data.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/Scene.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/Bare.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/Group.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/CustomEvents.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/System.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/Timer.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/Security.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/Device.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/All.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/UserVariable.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/templates/HTTPRequest.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/check dead devices.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/garage door.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/fake presence.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/respond to switch.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/calc temp delta.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/schedule fish pond pump.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/simple room heating with hysteresis control.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/check battery levels.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/leak_detection.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/notify for dead system-alive check devices.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/check dead devices by desc.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/random night light.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/intruder alert.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/examples/get sensor values.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/scripts/
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/scripts/README.md
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/*Dzvents - Airco Handmatig.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Dzvents - var Tijdsdeel Ochtend.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Dzvents - var Tijdsdeel Nacht.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/*Dzvents - Geofencing Iphone.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/README.md
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Dzvents - var Tijdsdeel Middag.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/Dzvents - var Tijdsdeel Avond.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/generated_scripts/*Dzvents - Subwoofer and WLED.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/data/
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/data/__data_*Dzvents - Airco Handmatig.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/data/__data_*Dzvents - Airco Manueel.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/data/__data_*Dzvents - Geofencing Iphone.lua
/home/pi/domoticz/scripts/dzVents/data/README.md
/home/pi/domoticz/scripts/_domoticz_main
tar: Removing leading `/' from member names
tar: /home/pi/tg/scripts: Cannot stat: No such file or directory
tar: Exiting with failure status due to previous errors
* Expire in 0 ms for 6 (transfer 0xcd1880)
*   Trying 192.168.2.39...
* TCP_NODELAY set
* Expire in 200 ms for 4 (transfer 0xcd1880)
* Connected to 192.168.2.39 (192.168.2.39) port 21 (#0)
< 220 NAS FTP server ready.
> USER *****
< 331 Password required for admin.
> PASS *******
< 230 User admin logged in.
> PWD
< 257 "/" is current directory.
* Entry path is '/'
> CWD /
* ftp_perform ends with SECONDARY: 0
< 250 CWD command successful.
> CWD Server
> PASV
* Connect data stream passively
< 227 Entering Passive Mode (192,168,2,39,218,63)
* TCP_NODELAY set
* Expire in 200 ms for 4 (transfer 0xcd1880)
* Connecting to 192.168.2.39 (192.168.2.39) port 55871
> TYPE I
< 200 Type set to I.
> STOR Domoticz Daily Backups
< 553 Domoticz Daily Backups: Is a directory.
* Failed FTP upload: 553
* Remembering we are in dir "/Server/"
* Uploaded unaligned file size (0 out of 762393 bytes)
* Connection #0 to host 192.168.2.39 left intact
* Expire in 0 ms for 6 (transfer 0x2055880)
* TCP_NODELAY set
* Expire in 200 ms for 4 (transfer 0x2055880)
> USER *******
> PASS ******
> PWD
* Entry path is '/'
> CWD /
> CWD Server
> PASV
< 227 Entering Passive Mode (192,168,2,39,218,56)
* TCP_NODELAY set
* Expire in 200 ms for 4 (transfer 0x2055880)
* Connecting to 192.168.2.39 (192.168.2.39) port 55864
> TYPE I
< 200 Type set to I.
* Uploaded unaligned file size (0 out of 145079 bytes)
* Expire in 0 ms for 6 (transfer 0x771880)
* TCP_NODELAY set
* Expire in 200 ms for 4 (transfer 0x771880)
> USER *******
> PASS ******
> PWD
* Entry path is '/'
> CWD /
> CWD Server
> PASV
< 227 Entering Passive Mode (192,168,2,39,218,69)
* TCP_NODELAY set
* Expire in 200 ms for 4 (transfer 0x771880)
* Connecting to 192.168.2.39 (192.168.2.39) port 55877
> TYPE I
< 200 Type set to I.
* Uploaded unaligned file size (0 out of 45 bytes)

[ Voor 92% gewijzigd door wou5er op 20-01-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Dylantje2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:34:
[...]

De vraag kan zijn wat he je allemaal voor een Zwave erin zitten.
Batterij devices?
Allemaal ECHT openzwave?

Zwave is ruk soms, maar ik nog maar 15 had 50+ en nu wel stabiel..
Met open z wave / domoticz, ja. Een vriend heeft 1x fibaro home center met 2x home center lite als slave, zeker meer als 50 z wave devices, ik denk wel eigenlijk meer dan 100. Geen enkel probleem...

Ik heb er nog maar 40 denk ik, heb er al wat uit gegooid.

Vooral de opmerking dat met de update de statussen nu wel goed verwerkt worden, maakt me nieuwsgierig.

[ Voor 8% gewijzigd door DjAntoon op 19-01-2021 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
@wou5er Je kunt ook simpel de gui gebruiken, onder setup -> settings -> Backup/restore.

En dan vooral eerst even wat geduld hebben als je op backup duwt, dan verschijnt er vanzelf een window om hem opteslaan. Dan staat het onder downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

DjAntoon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:21:
[...]

Met open z wave / domoticz, ja. Een vriend heeft 1x fibaro home center met 2x home center lite als slave, zeker meer als 50 z wave devices, ik denk wel eigenlijk meer dan 100. Geen enkel probleem...

Ik heb er nog maar 40 denk ik, heb er al wat uit gegooid.

Vooral de opmerking dat met de update de statussen nu wel goed verwerkt worden, maakt me nieuwsgierig.
Tsja mijn vriend heeft een ferrari...

Staan AL jouw devices in de lijst van Openzwave.?
Domoticz leert ook niet Openzwave devices, en 1 ervan in je lijstje, kan je hele systeem nekken.
1 Batterij device die minder goed werkt nekt je hele systeem [ en de status van batterij devices is ruk in Domoticz ]
Niet goed geleerd, terwijl dat wel zo lijkt, kan je netwerkt nekken
De buren niet goed gekoppeld
De rechten van je .cfg kunnen wel eens verkeerd staan

Maar je deelt mss iets te weinig info om te kijken waar het fout zit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knielen
@wou5er Even 2 tips:

- zet zulke lappen code tussen quotes, dat maakt het forum een stuk beter leesbaar
- haal gevoelige informatie uit de tekst die je op een forum zet, ik zie zo in de logs je gebruikersnaam en wachtwoord voorbij komen

[ Voor 5% gewijzigd door Knielen op 20-01-2021 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:10
wou5er schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:36:
Ik probeer een backup te maken van mijn Database en deze over te zetten naar mijn synology nas

Ik krijg deze output en er word niet gekopieerd, ik kom er alleen geen wijs uit.

Deze tutorial heb ik gebruikt
Probleem zit vermoedelijk in de foutmelding: Failed FTP upload: 553

Waarschijnlijk een rechten probleem dat de gebruiker (lees de gebruiker die het script runt, je NAS kan bereiken.

Als je zelf het script start doe je dit waarschijnlijk als Pi gebruiker. Maar het script via crontab wordt als root gebruiker uitgevoerd.

Je moet dus spelen met de rechten op je NAS. Zet deze bv eerst eens op alle rechten op de map op je NAS en ga daarmee testen als root gebruiker.

Maar ook handig om voortaan erbij te vermelden.
1. Welke systeem draait Domoticz op.
2. Link verwijst naar meerdere opties, vermeld dan ook even welke je exact gebruikt
3. @Knielen wat hij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 23:05

GVR

Ik gebruik de Conbee II stick op mijn raspberry waar domoticz op draait. Werkt allemaal prima.
Alleen bij het in/uitschakelen van een groep via een switch krijg ik steevast een error in de domoticz log. Weet niemand waar dat aan ligt?

Error: (ConbeeDeconz) Websocket error, unknow device > 65520 (groups)

De groepen die via de Phoscon app aangemaakt zijn zie ik ook in de apparaten van domoticz (heb ze alleen niet in gebruik), en ik zie ook GROUP_All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@wou5er Wat @MikeOO al zegt: je verwijst naar een pagina met meerdere scripts, dus welke je dan gebruikt heb is natuurlijk lastig voor ons om te verzinnen.

Maar als ik mag gokken ben je inde variable DESTDIRNAS de / aan het eind vergeten en probeert curl nu het net aangemaakte "domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz" bestand te uploaden met de bestandsnaam "Domoticz Daily Backups". Dat gaat dan niet omdat die naam al door een directory is gebruikt op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Dylantje2 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:26:
[...]

Tsja mijn vriend heeft een ferrari...
Wat een verschrikkelijk lullige opmerking.

Het is toch duidelijk dat ik hier mee wil aangeven dat ik gewoon in de praktijk zie dat grote aantallen Z wave sensoren op een ander platform wel gewoon goed functioneren.
Hij heeft ook een mix van Fibaro, qubino en aeotec devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

DjAntoon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Wat een verschrikkelijk lullige opmerking.

Het is toch duidelijk dat ik hier mee wil aangeven dat ik gewoon in de praktijk zie dat grote aantallen Z wave sensoren op een ander platform wel gewoon goed functioneren.
Hij heeft ook een mix van Fibaro, qubino en aeotec devices.
Nee dat is het niet.

Je info is te weinig om er iets mee te doen, en het gras bij anderen is altijd..
Openzwave icm Domoticz is totaaaal iets anders dan zeer duur betaalde software.

Dus als je niet aan de "regels" van open zwave voldoet is Zwave icm Domoticz ruk.
En ik ben ook geen hele positieve gebruiker van Domoticz icm zwave
Maar wat ik allemaal opsom geef je geen reactie op.
Dus ik denk dat je het dan opgelost hebt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
De vraag was mijn inziens duidelijk. Zijn er mensen die beta draaien en uptodate zijn, en een verbetering in Z wave gedrag ervaren.
In de laatste beta's schijnt een probleem met status weergave die niet klopt bij Z wave devices in domoticz, maar wel in open z wave control panel opgelost te zijn. Zie de forum link die ik bijgevoegd had.
Dit heeft niets van doen met wel of geen communicatie met de devices waar jij op hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08-2021
Heb een fibaro heat controller gekocht maar krijg hem niet werkend,

Zie wel de devices maar deze doen niets.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9Razf6SUts9BnpQSYI6vsHuFU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8TRY0tUGLGqgV9azAm4YgwY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
@Weldie en in het tabblad temperaturen? Bij utilities kan je de temp alleen instellen, niet uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokker1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 09:33
Probleem met WLED met google home.
Ik heb WLED op een esp-01, dit werkt goed, toegevoegd aan domoticz, dat werkt ook, met de WLED app kan ik alles instellen en met domoticz ook.
Alleen WLED - Color & Brightness Toegevoegd aan google home en ik kan de strip nu aan en uitzetten, ook kan ik kleuren kiezen.
Alleen als ik de witte tinten kies dan gaat de strip juist uit, en dat alleen in de google home app. met domoticz en de WLED app gaat het wel goed.
als ik in de domoticz log kijk komt er dit te staan.

2021-01-22 14:16:32.085 (WLED) Color:{"b":0,"cw":51,"g":0,"m":2,"r":0,"t":204,"ww":204}
2021-01-22 14:16:32.404 (WLED) Updating Domoticz from UDP
2021-01-22 14:16:32.078 Status: setkelvinlevel: t: 80.000000, color: '{m: 2, RGB: 000000, CWWW: 33cc, CT: 204}'

Bij andere kleuren gaat het wel goed.

2021-01-22 14:17:56.460 (WLED) Color:{"b":255,"cw":0,"g":247,"m":1,"r":239,"t":0,"ww":0}
2021-01-22 14:17:56.736 (WLED) Updating Domoticz from UDP
2021-01-22 14:17:56.428 Status: setcolbrightnessvalue: ID: 88, bri: 100, color: '{m: 1, RGB: eff7ff, CWWW: 0000, CT: 0}'

Dit is b,v bijna wit en een blauwe tint, vreemde is dat het wel een paar dagen geleden goed gewerkt heeft, en ik heb niets veranderd.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08-2021
Knielen schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:11:
@Weldie en in het tabblad temperaturen? Bij utilities kan je de temp alleen instellen, niet uitlezen
Klopt maar ik kan niks instellen, er staat heating minium 10c en ik zet het op 15 dan blijft het op 10c staan?

[ Voor 20% gewijzigd door Weldie op 22-01-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:20
Ik heb een script waarbij het de bedoeling is dat ik hiermee, met een druk op een knop, kan controleren welke ramen er allemaal open staan. Het resultaat wil ik dan ontvangen dmv een Telegram-bericht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
return {
    active = true,    
    logging = {
        --level = domoticz.LOG_DEBUG,
        level = domoticz.LOG_INFO,
        marker = "Ramen Open"
        },

on = {
        timer = {
            'every 1 minutes'
        },
    },

local devicesToCheck = {
    --  Tabel met ramen om te controleren
        { ['name'] = 120,
            ['alias'] = 'Slaapkamer 1:zijraam'},
        { ['name'] = 173,
            ['alias'] = 'Slaapkamer 1:achterraam'},
    }

for i, deviceToCheck in pairs(devicesToCheck) do
            local name = deviceToCheck['name']
            local alias = deviceToCheck['alias']
            local state = domoticz.devices(name).state

if ( state == 'Open') then 
                domoticz.log(alias .. ' staat open.')
                domoticz.notify("Telegram-Raam", alias .. " staat open.", domoticz.PRIORITY_NORMAL,domoticz.SOUND_DEFAULT, "" , "telegram")
            end
        end
    end
}

In de basis werkt dit nu allemaal goed, maar ik krijg per device een apart bericht. Als ik alle ramen in dit script opneem, dan krijgt ik 10+ berichten achter elkaar... dit is niet echt handig.

Is er een manier om de status van de betreffende devices (ramen) met meerdere regels in 1 bericht te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
mbuurman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:38:
Ik heb een script waarbij het de bedoeling is dat ik hiermee, met een druk op een knop, kan controleren welke ramen er allemaal open staan. Het resultaat wil ik dan ontvangen dmv een Telegram-bericht:

In de basis werkt dit nu allemaal goed, maar ik krijg per device een apart bericht. Als ik alle ramen in dit script opneem, dan krijgt ik 10+ berichten achter elkaar... dit is niet echt handig.

Is er een manier om de status van de betreffende devices (ramen) met meerdere regels in 1 bericht te krijgen?
Ik zou het zo oplossen:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
local devicesToCheck = {
  120,
  173,
}

return {
    on = {
        devices = 
        { 
          100 -- idx van je switch
        }
    },
    logging = 
    { 
        marker = "Testing..." 
    },
    execute = function(dz, item)
        _G.logMarker =  _G.moduleLabel

local status = "Deze devices hebben de volgende status:"
        local filteredDevices = dz.devices().filter(devicesToCheck)

filteredDevices.forEach(function(item)
            status = status .. "\n" .. item.name .. ":" .. item.state
        end)

dz.log(status, dz.LOG_INFO)
        dz.notify("Telegram-Raam", status, dz.PRIORITY_NORMAL, dz.SOUND_DEFAULT, "" , "telegram")
    end
}

Elke minuut een telegram bericht is misschien wat overdreven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
HeSitated schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Ik zou het zo oplossen:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
local devicesToCheck = {
  120,
  173,
}

return {
    on = {
        devices = 
        { 
          100 -- idx van je switch
        }
    },
    logging = 
    { 
        marker = "Testing..." 
    },
    execute = function(dz, item)
        _G.logMarker =  _G.moduleLabel

local status = "Deze devices hebben de volgende status:"
        local filteredDevices = dz.devices().filter(devicesToCheck)

filteredDevices.forEach(function(item)
            status = status .. "\n" .. item.name .. ":" .. item.state
        end)

dz.log(status, dz.LOG_INFO)
        dz.notify("Telegram-Raam", status, dz.PRIORITY_NORMAL, dz.SOUND_DEFAULT, "" , "telegram")
    end
}

Elke minuut een telegram bericht is misschien wat overdreven... ;)
Super, daar ga ik mee aan de slag! Bedankt!
De trigger van 'elke minuut' was alleen om te testen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@rens-br

Kan hier niet meer op reageren...
https://gathering.tweaker...message/59843370#59843370

Kom er alleen niet echt verder mee.
Hij loopt op mijn odroid.
Maar ik kan wel dingen over spotify.
Alleen ik gebruik bijv juke en dan radio veronica.

Is er geen stop api? [ aan en uit ]
Maak je dummys aan met http code?
Ik kom ook niet echt verder met

Heb je mss wat voorbeeld http acties?

[ Voor 5% gewijzigd door Dylantje2 op 23-01-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zal een ongelofelijke noob zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar om een Zwave knop aan een ontvanger te koppelen via Domoticz...?

Gisteren AEOtec Z-Stick Gen5, fibaro dimmer met dubbele pulsdrukker en 8v losse schakelaar binnen gekregen.

Alle aanmelding is gelukt, ze staan in domoticz. Maar hoe koppel ik die knoppen van die 8 voudige schakelaar aan de fibaro dimmer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
@MikeyMan Door een event. En daarin if schakelaar is pushed then fibaro dimmer 100% etc. Mijn voorkeur is dzvents, maar je kunt ook met blockly beginnen.

[ Voor 26% gewijzigd door DjAntoon op 23-01-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DjAntoon schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:37:
@MikeyMan Door een event. En daarin if schakelaar is pushed then fibaro dimmer 100% etc. Mijn voorkeur is dzvents, maar je kunt ook met blockly beginnen.
Oh, ok... das lastiger dan gedacht....
Hij kan dan dus niet zo makkelijk functioneren als zijnde de knop die hard-wired is ingeschakeld?

Met ingedrukt houden dimmen etc...?

Heb de aan knop, de uit knop en de dimmer nu in een groep gezet, mar daar gaat ie alleen maar mee uit...
Kaku heeft ook zo zijn voordelen ;)

Overigens; als het daadwerkelijk de bedoeling is dat dat geprogrammeerd moet worden bij elke knop, vrees ik dat dit het einde was van het Zwave experiment :X

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 23-01-2021 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

MikeyMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Oh, ok... das lastiger dan gedacht....
Hij kan dan dus niet zo makkelijk functioneren als zijnde de knop die hard-wired is ingeschakeld?

Met ingedrukt houden dimmen etc...?

Heb de aan knop, de uit knop en de dimmer nu in een groep gezet, mar daar gaat ie alleen maar mee uit...
Kaku heeft ook zo zijn voordelen ;)

Overigens; als het daadwerkelijk de bedoeling is dat dat geprogrammeerd moet worden bij elke knop, vrees ik dat dit het einde was van het Zwave experiment :X
Kan ook heel simpel met slave
En als groep heb je meer opties.
maak een groep, voeg je afstandbediening toe.
En daaronder je device, en stel daar je opties in

[ Voor 9% gewijzigd door Dylantje2 op 23-01-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dylantje2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Dat had ik ook geprobeerd. De dimmer als slave van de PushOn button.
Maar dan krijg ik:

Error sending switch command, check device/hardware (idx=97) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vollervo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-05 15:57
Dylantje2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Of m.i.nog beter, helaas niet eenvoudiger, door gebruik te maken van zWave groups. Hiermee stuurt 1 zwave device direct een ander zWave device aan. Domoticz HArdware => zWave setup => groups tab. Je moet dan de id van de schakelaar/dimmer in een van de groups van de afstandsbediening zetten. Even de manual van de afstandsbediening raadplegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Dylantje2 @Vollervo @DjAntoon
Het is me inmiddels gelukt. Ik was op zich op de goede weg met de groepen. Echter; de knop staat pas koppelen aan groepen toe als je hem in toewijsmodus zet. Dit in tegenstelling tot de fibaro dimmer. Dus het is nu gelukt om hem aan de aan/uit en dim functie te koppelen :D

Nu nog de dimmer een beetje instellen denk ik. Deze dimt alleen 'feller' totdat ie uit gaat. Zou verwachten dat je hem ook minder fel kunt zetten zonder de cycle af te maken. Maar dat ding heeft 100 instellingen, dus daar maar even in duiken ;)

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 24-01-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
ik wil graag een simpele vochtigheids regeling omzetten naar dzvents.
Ik kom er echter niet uit en hoop dat iemand misschien een fatsoenlijk voorbeeldje heeft liggen waar ik met wat aanpassingen gebruik van zou mogen maken.

geval:
1 schakelaar om automatische regeling aan te zetten 'vochtigheid regelen zolder' IDX 852
2 schakelaar welke sonoff TH16 doet schakelen 'ontvochtiger_zolder' IDX 767
3 vochtigheids sensor TH16 'Vochtigheid_zolder' IDX 766

Deze moet dan iedere x minuten checken of de regelening aan staat en wat de vochtigheid is en afhankelijk daarvan de ontvochtiger aan/uit zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JnVvvJX/Knipsel.jpg

Hulp wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En toen deed ie het opeens niet meer...Er is overnight 'iets' stuk gegaan maar geen idee wat.
Ik heb geen update doorgevoerd, geen devices meer toegevoegd en Domoticz draaide weken zonder problemen.

Laatste stukje logfile:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
2021-01-24 20:09:45.960  Status: BuienRadar: Worker started...
*** buffer overflow detected ***: terminated
2021-01-24 20:09:46.006  Error: Domoticz(pid:1052, tid:1064('MainWorker')) received fatal signal 6 (Aborted)
2021-01-24 20:09:46.006  Error: siginfo address=0x41c, address=0x7f5790e7a18b
2021-01-24 20:09:46.010  Error: Failed to start gdb, will use backtrace() for printing stack frame

2021-01-24 20:09:46.013  Error: #0  ./domoticz :  + 0x3946e6 [0x55f2dc29c6e6]
2021-01-24 20:09:46.013  Error: #1  ./domoticz : signal_handler(int, siginfo_t*, void*) + 0x2ad [0x55f2dc29d24d]
2021-01-24 20:09:46.013  Error: #2  /lib/x86_64-linux-gnu/libpthread.so.0 :  + 0x153c0 [0x7f57911b93c0]
2021-01-24 20:09:46.013  Error: #3  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : gsignal + 0xcb [0x7f5790e7a18b]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #4  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : abort + 0x12b [0x7f5790e59859]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #5  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x903ee [0x7f5790ec43ee]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #6  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : __fortify_fail + 0x2a [0x7f5790f66b4a]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #7  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x1313e6 [0x7f5790f653e6]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #8  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x881cf [0x7f5790ebc1cf]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #9  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : _IO_default_xsputn + 0x74 [0x7f5790ec91a4]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #10 /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x7a27c [0x7f5790eae27c]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #11 /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x88279 [0x7f5790ebc279]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #12 /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : __sprintf_chk + 0xab [0x7f5790f64edb]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #13 ./domoticz : http::server::CWebServer::GetJSonDevices(Json::Value&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, bool, bool, bool, long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&) + 0x4704 [0x55f2dc357c04]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #14 ./domoticz : CEventSystem::UpdateJsonMap(CEventSystem::_tDeviceStatus&, unsigned long) + 0x28f [0x55f2dc1fa41f]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #15 ./domoticz : CEventSystem::GetCurrentStates() + 0x77e [0x55f2dc21084e]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #16 ./domoticz : CEventSystem::StartEventSystem() + 0x3f3 [0x55f2dc211283]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #17 ./domoticz : MainWorker::Do_Work() + 0x828 [0x55f2dc269cd8]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #18 ./domoticz :  + 0xb0c33f [0x55f2dca1433f]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #19 /lib/x86_64-linux-gnu/libpthread.so.0 :  + 0x9609 [0x7f57911ad609]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #20 /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : clone + 0x43 [0x7f5790f56293]
Aborted

Ik heb echt geen idee waar te beginnen... iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
darklord007 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:22:
ik wil graag een simpele vochtigheids regeling omzetten naar dzvents.
Ik kom er echter niet uit en hoop dat iemand misschien een fatsoenlijk voorbeeldje heeft liggen waar ik met wat aanpassingen gebruik van zou mogen maken.

geval:
1 schakelaar om automatische regeling aan te zetten 'vochtigheid regelen zolder' IDX 852
2 schakelaar welke sonoff TH16 doet schakelen 'ontvochtiger_zolder' IDX 767
3 vochtigheids sensor TH16 'Vochtigheid_zolder' IDX 766

Deze moet dan iedere x minuten checken of de regelening aan staat en wat de vochtigheid is en afhankelijk daarvan de ontvochtiger aan/uit zetten.

[Afbeelding]

Hulp wordt zeer gewaardeerd!
Alstublieft:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
return {
    on = {
        timer = {
            'every minute'              -- causes the script to be called every minute
        }
    },
    execute = function(domoticz, timer)
        if domoticz.devices(852).state == 'On' and domoticz.devices(766).humidity > 52 then
            domoticz.devices(767).switchOn().checkFirst()
        else
            domoticz.devices(767).switchOff().checkFirst()
        end
    end
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Servor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:14:
En toen deed ie het opeens niet meer...Er is overnight 'iets' stuk gegaan maar geen idee wat.
Ik heb geen update doorgevoerd, geen devices meer toegevoegd en Domoticz draaide weken zonder problemen.

Laatste stukje logfile:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
2021-01-24 20:09:45.960  Status: BuienRadar: Worker started...
*** buffer overflow detected ***: terminated
2021-01-24 20:09:46.006  Error: Domoticz(pid:1052, tid:1064('MainWorker')) received fatal signal 6 (Aborted)
2021-01-24 20:09:46.006  Error: siginfo address=0x41c, address=0x7f5790e7a18b
2021-01-24 20:09:46.010  Error: Failed to start gdb, will use backtrace() for printing stack frame

2021-01-24 20:09:46.013  Error: #0  ./domoticz :  + 0x3946e6 [0x55f2dc29c6e6]
2021-01-24 20:09:46.013  Error: #1  ./domoticz : signal_handler(int, siginfo_t*, void*) + 0x2ad [0x55f2dc29d24d]
2021-01-24 20:09:46.013  Error: #2  /lib/x86_64-linux-gnu/libpthread.so.0 :  + 0x153c0 [0x7f57911b93c0]
2021-01-24 20:09:46.013  Error: #3  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : gsignal + 0xcb [0x7f5790e7a18b]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #4  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : abort + 0x12b [0x7f5790e59859]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #5  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x903ee [0x7f5790ec43ee]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #6  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : __fortify_fail + 0x2a [0x7f5790f66b4a]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #7  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x1313e6 [0x7f5790f653e6]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #8  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x881cf [0x7f5790ebc1cf]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #9  /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : _IO_default_xsputn + 0x74 [0x7f5790ec91a4]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #10 /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x7a27c [0x7f5790eae27c]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #11 /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 :  + 0x88279 [0x7f5790ebc279]
2021-01-24 20:09:46.014  Error: #12 /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : __sprintf_chk + 0xab [0x7f5790f64edb]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #13 ./domoticz : http::server::CWebServer::GetJSonDevices(Json::Value&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, bool, bool, bool, long, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&, std::__cxx11::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> > const&) + 0x4704 [0x55f2dc357c04]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #14 ./domoticz : CEventSystem::UpdateJsonMap(CEventSystem::_tDeviceStatus&, unsigned long) + 0x28f [0x55f2dc1fa41f]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #15 ./domoticz : CEventSystem::GetCurrentStates() + 0x77e [0x55f2dc21084e]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #16 ./domoticz : CEventSystem::StartEventSystem() + 0x3f3 [0x55f2dc211283]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #17 ./domoticz : MainWorker::Do_Work() + 0x828 [0x55f2dc269cd8]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #18 ./domoticz :  + 0xb0c33f [0x55f2dca1433f]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #19 /lib/x86_64-linux-gnu/libpthread.so.0 :  + 0x9609 [0x7f57911ad609]
2021-01-24 20:09:46.015  Error: #20 /lib/x86_64-linux-gnu/libc.so.6 : clone + 0x43 [0x7f5790f56293]
Aborted

Ik heb echt geen idee waar te beginnen... iemand?
Omdat voor de eerste error de Buienradar plugin werd gestart zou ik beginnen met de plugin folder te hernoemen en kijken of Domoticz weer start zonder plugins. Hierna een database integrity check?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dylantje2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:30:
@rens-br

Heb je mss wat voorbeeld http acties?
Ik heb een dummy Switch Selector gemaakt, met daarin het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RBRnQD5xkg90DnW4aOGULqjNKk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IwgQpWqhCsLN5nvMWUXawwQe.png?f=user_large

En die roept de volgende http scripts aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wRee5oTQB-0pU7af8FHlBTL1M0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/InSlmVwBMBvua2csjXLI86Em.png?f=fotoalbum_large

En op Github staat een lijst met alle commando's.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 25-01-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Knielen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Omdat voor de eerste error de Buienradar plugin werd gestart zou ik beginnen met de plugin folder te hernoemen en kijken of Domoticz weer start zonder plugins. Hierna een database integrity check?
Thanks, op dat spoor zat ik ook al. Het leek minder foutmeldingen op te leveren maar alsnog geen startende Domoticz. Aangezien ik Domoticz in een VM draai heb ik de easy way out gekozen (ivm de WAF ;) ) en een backup van 2 dagen geleden terug gezet waarna alles weer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05:57
Ik ben aan het stoeien met timer plans in Domoticz (V. 4.10717)...

Met commando "/json.htm?type=command&param=gettimerplans'' krijg ik volgende lijst in de browser:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
{
"result": [
{
"Name": "Default",
"idx": 0
},
{
"Name": "Holiday",
"idx": 1
}
],
"status": "OK",
"title": "GetTimerPlans"
}

opmerkelijk hierbij is dus, dat je niet kunt zien welke timer plan active is (voorbeeld hoe het zou moeten zijn?). Iemand een tip waar dit aan kan liggen? Wil graag een selector switch maken zodat ik kan schakelen (handmatig) tussen Default / Holiday.

En hoe kan je een timer plan deleten? Mbv JSON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
Ik zou graag alle devices met 'raam' in de naam willen filteren en hiervan de state opvragen.
In de 'On'-sectie werkt dat wel, maar daar wil ik het niet gebruiken.

Iemand die weet of je wildcards kan gebruiken 'find' of 'filter' functies in dzvents?
Of misschien een idee om dit op een andere manier op te lossen?

Dit werkt niet:
code:
1
2
3
local devicesToCheck = domoticz.devices().filter(function(device)
     return device.name == '*Raam'
     end)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
mbuurman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:13:
Ik zou graag alle devices met 'raam' in de naam willen filteren en hiervan de state opvragen.
In de 'On'-sectie werkt dat wel, maar daar wil ik het niet gebruiken.

Iemand die weet of je wildcards kan gebruiken 'find' of 'filter' functies in dzvents?
Of misschien een idee om dit op een andere manier op te lossen?
Kijk hier even naar:
https://stackoverflow.com...-found-in-a-string-in-lua

dzVents is gewoon lua, er is alleen wat aan toegevoegd.
mbuurman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:13:
Dit werkt niet:
code:
1
2
3
local devicesToCheck = domoticz.devices().filter(function(device)
     return device.name == '*Raam'
     end)
Dit returned alleen die devices die *Raam heten en dat zullen er wel niet zoveel zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
HeSitated schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Kijk hier even naar:
https://stackoverflow.com...-found-in-a-string-in-lua

dzVents is gewoon lua, er is alleen wat aan toegevoegd.

[...]

Dit returned alleen die devices die *Raam heten en dat zullen er wel niet zoveel zijn... ;)
Bedankt voor je input!

Die site had ik ook gevonden, en in combinatie met deze forum-post er nog niets werkends van kunnen bakken: https://domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=18212

code:
1
2
3
4
5
6
        local filteredDevices = domoticz.devices().filter(function(device)
            return (string.match(device.name, 'raam'))
        end)

filteredDevices.forEach(function(device)
            if (device.state == 'Open') then

EDIT:
Beetje vaag, maar nu werkt bovenstaande code 'spontaan' wel.... 8)7
Alleen mijn naamgeving recht trekken, want de 'string.match' is hoofdletter-gevoelig.

[ Voor 9% gewijzigd door mbuurman op 25-01-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

rens-br schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Ik heb een dummy Switch Selector gemaakt, met daarin het volgende:

[Afbeelding]

En die roept de volgende http scripts aan:
[Afbeelding]

En op Github staat een lijst met alle commando's.
Thanks...

Maar niets van juke oid en specifiek een radiostation?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dylantje2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:07:
[...]

Thanks...

Maar niets van juke oid en specifiek een radiostation?
Dat is een goede, als er geen commando's tussen staat om dat mogelijk te maken, zal dat niet gaan.

Maar is TubeIn niet goed genoeg voor je?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 25-01-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Knielen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Alstublieft:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
return {
    on = {
        timer = {
        }
    },
        if domoticz.devices(852).state == 'On' and domoticz.devices(766).humidity > 52 then
        else
        end
    end
}
Poh, als t zo simpel is... Ik was helemaal in de war van alle voorbeelden en wist niet goed wat noodzakelijk was en wat niet.
Ik ga het binnenkort even proberen maar alvast mijn hartelijke dank (en een kudo) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Knielen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Alstublieft:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
return {
    on = {
        timer = {
        }
    },
        else
        end
    end
}
Lijkt toch niet helemaal te werken:

code:
1
2021-01-26 19:15:17.453 Error: EventSystem: Lua script Lua_Ontvochtiger_zolder did not return a commandArray

:9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
@darklord007 Je hebt het script opgeslagen als een Lua script, dit is dzVents. Vergeet ook niet: Options --> Other --> dzVents enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Knielen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:35:
@darklord007 Je hebt het script opgeslagen als een Lua script, dit is dzVents. Vergeet ook niet: Options --> Other --> dzVents enabled
Top, werkt, kan ik van daar weer verder bouwen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Laatst online: 18-05 17:39
Ik heb een domoticz plugin geschreven.
Wat me nu is opgevallen is dat wanneer je een device van je hardware toevoegd aan de Active Devices de Device Description weg is.

Iemand dit al meegemaakt?

Het is lastig omdat ik in de device description het MQTT topic opsla waar de data voor het device op binnenkomt.

update: t gaat om een python plugin in de stable (2020) versie van Domoticz op een Raspberry Pi

[ Voor 13% gewijzigd door proditaki op 26-01-2021 22:38 ]

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Wie kan mij helpen met een simpele Blockly?

Ik heb een Hue buitenlamp bij de voordeur.
Deze gaat elke avond op zonsondergang gedimd aan op 10%.

Ik wil dat, wanneer er op de bel wordt gedrukt, de lamp aangaat tot 100%, maar daarna weer terug gaat naar zijn oude stand.

Ik heb dit geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b0YaJwp.png

De lamp gaat dan wel netjes naar 100%, maar gaat na die minuut niet terug naar de laatste dimstand.
Uiteraard kan ik dat in de Blockly inbouwen, maar dan moet ik op 2 plekken die waarde invullen, want hij gaat aan middels een timer.

Hoe zeg ik via de blockly dat hij terug gaat naar de laatste stand? Iemand een idee hierbij?

[ Voor 7% gewijzigd door Flappie op 27-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Flappie schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:58:

Hoe zeg ik via de blockly dat hij terug gaat naar de laatste stand? Iemand een idee hierbij?
Ik denk niet dat je dit kan in Blockly...
Pagina: 1 ... 8 ... 52 Laatste

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!