@Theone098 Probeer eens hoofdletters voor 'off' en 'on', dus 'Off' en 'On'.
Zet dit stukje code even erbij boven je execute stukje.
Dan krijg je meer log output om te debuggen
logging =
{
level = domoticz.LOG_DEBUG, -- set to domoticz.LOG_ERROR when script is OK
marker = 'Lampen',
},
Dan krijg je meer log output om te debuggen
logging =
{
level = domoticz.LOG_DEBUG, -- set to domoticz.LOG_ERROR when script is OK
marker = 'Lampen',
},
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Ik zie alleen de details van afgelopen 24 uur, dus geen idee of het bij mij is voorgevallen. Gisteren is me echter niks vreemds opgevallen qua live data van de dag (heb alleen niet naar de grafiek gekeken).Tortelli schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:48:
Gister een raar probleem met mijn energiemeting. Denk dat dit komt door de zomer/wintertijd wisseling?:
[Afbeelding]
Is er een manier om deze data uit de logs te halen?
Als de data van de dag, in de tabel, wel klopt dan zou ik niks doen. Dan gaan de details vanzelf weg.
Als die niet klopt dan kan je die handmatig wijzigen in de database. Bv met de sqlite3 tool.
@Knielen @pc_freak1 @BazemanKM Het werkt
!
Naast jullie verbeteringen kan ik melden dat dummy switches een state hebben (en dus niet een status). Nadat ik dit had gewijzigd gaat, als ik de switch LampenWoonkamer aan zet, meteen het licht weer uit.
Daarom heb ik de starttijd maar weer even aangepast naar 23:00 uur
.
Nu nog de logging aanpassen en een voorwaarschuwing programmeren (lampen 1x knipperen voordat deze definitief uit gaan).

Naast jullie verbeteringen kan ik melden dat dummy switches een state hebben (en dus niet een status). Nadat ik dit had gewijzigd gaat, als ik de switch LampenWoonkamer aan zet, meteen het licht weer uit.
Daarom heb ik de starttijd maar weer even aangepast naar 23:00 uur
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| return { on = { timer = {'at 23:00-01:00'}, devices = {'LampenWoonkamer','TV','Huiskamer_hue_override','oudjaar'}, }, logging = { level = domoticz.LOG_DEBUG, -- set to domoticz.LOG_ERROR when script is OK marker = 'Lampen', }, execute = function(domoticz, item, info, timer, device, group) local Lampen = domoticz.devices('LampenWoonkamer') --Woonkamer lampen switch local TV_aan = domoticz.devices('TV') -- TV switch local Override = domoticz.devices('Huiskamer_hue_override') -- Override switch local Oudjaar = domoticz.devices('oudjaar') -- Oudjaar switch local Time = require('Time') local currentTime = Time() if ((currentTime.matchesRule("at 23:00-01:00") and Lampen.state == 'On') and (TV_aan.state == 'Off' and Override.state == 'Off' and Oudjaar.state == 'Off')) then Lampen.switchOff() end end } |
Nu nog de logging aanpassen en een voorwaarschuwing programmeren (lampen 1x knipperen voordat deze definitief uit gaan).
Heb helaas geen 6 megawatt opgewekt gisterPlenkske schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:11:
[...]
Ik zie alleen de details van afgelopen 24 uur, dus geen idee of het bij mij is voorgevallen. Gisteren is me echter niks vreemds opgevallen qua live data van de dag (heb alleen niet naar de grafiek gekeken).
Als de data van de dag, in de tabel, wel klopt dan zou ik niks doen. Dan gaan de details vanzelf weg.
Als die niet klopt dan kan je die handmatig wijzigen in de database. Bv met de sqlite3 tool.
Dat zou mooi zijn als het invloed kon hebben, dan ga ik ook even wat getallen manipulerenTortelli schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:07:
[...]
Heb helaas geen 6 megawatt opgewekt gister. De data klopt niet (al lijkt het geen invloed te hebben gehad in mijn werkelijk opwekking).
Met "data van de dag" bedoelde ik dus als je bv. bij oktober 2021 kijkt, dan zie je de getallen per dag in een tabel staan.
Als die niet klopt kan je in de database aanpassingen doen, tabel is "meter_calendar", met oa. de kolom devicerowid (=id van je power device) en kolom date (in dit geval 2021-10-31)
Ik heb deze er ook in, laat het nog even staan. Verwijderen kan op de pcTortelli schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:48:
Gister een raar probleem met mijn energiemeting. Denk dat dit komt door de zomer/wintertijd wisseling?:
[Afbeelding]
Druk shift in en klik op de waarde
[ Voor 6% gewijzigd door Rouwette op 01-11-2021 17:01 ]
https://www.rouwette.com/
Heb een Domoticz installatie met een aantal sensoren, rook, co2, gas/licht.
De rookmelders zijn van fibaro en hebben ook een temperatuursensor, heel handig, nu ben ik op zoek naar een zwave rookmelder met temperatuursensor en ook een luchtvochtigheidssensor.
Heb wat gegoogled maar kon er geen vinden, iemand een idee?
De rookmelders zijn van fibaro en hebben ook een temperatuursensor, heel handig, nu ben ik op zoek naar een zwave rookmelder met temperatuursensor en ook een luchtvochtigheidssensor.
Heb wat gegoogled maar kon er geen vinden, iemand een idee?
Bij mij hetzelfde. Ook gewistTortelli schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:48:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door niki_lauda op 01-11-2021 22:38 ]
Er is natuurlijk een uur lang een dubbele meting en dat klopt natuurlijk wel.
hmm, ik ben sinds ongeveer een paar maanden automatisch gebruiker van mindergas.nl, die data upload ik automatisch d.m.v. mijn DSMRreader.
Echter heb ik al mijn historische meterstanden in mijn domoticz zitten, en zou ik deze graag via een manier importeren op mindergas.nl
Ik heb ondertussen al 5 maanden met de hand ingeklopt, maar dat is nogal een rotwerk
Iemand enig idee of het mogelijk is om de historische data uit domoticz te pakken, en te uploaden d.m.v. de API of een CSV of dergelijk.
(ik zie overal vooral het script om de toekomstige date te uploaden, dat deel heb ik al werken
)
misschien dat ik dit weekend eens een script ga schrijven die for each CSV line een curl call doet
it aint pretty, but it's (probably) gonna work
Echter heb ik al mijn historische meterstanden in mijn domoticz zitten, en zou ik deze graag via een manier importeren op mindergas.nl
Ik heb ondertussen al 5 maanden met de hand ingeklopt, maar dat is nogal een rotwerk
Iemand enig idee of het mogelijk is om de historische data uit domoticz te pakken, en te uploaden d.m.v. de API of een CSV of dergelijk.
(ik zie overal vooral het script om de toekomstige date te uploaden, dat deel heb ik al werken
misschien dat ik dit weekend eens een script ga schrijven die for each CSV line een curl call doet
it aint pretty, but it's (probably) gonna work
[ Voor 11% gewijzigd door skai21 op 03-11-2021 11:36 ]
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
6 megawatt blijft dan nog steeds vreemdRouwette schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:32:
[...]
Er is natuurlijk een uur lang een dubbele meting en dat klopt natuurlijk wel.
Ahh dat was bij mij niet het geval, normaal 'snachts is 100 tot 250 watt, en het dubbele uur was het 300 /450 watt.
Vraagje, heb een DzVents script die tegen de avond mijn rolluiken omlaag doet, werkt al tijden prima. Echter nu het nog eerder donker wordt zou het eerder mogen. Dit met gebruik van mijn Lux sensor.
Dit moet dus in een bepaalde tijd, zeg tussen 16h00 en 18h00. Kan met "between" maar is me niet duidelijk hoe dit verder te gebruiken.
Dit moet dus in een bepaalde tijd, zeg tussen 16h00 en 18h00. Kan met "between" maar is me niet duidelijk hoe dit verder te gebruiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| return { on = { timer = { 'at 17:49', 'at 17:50', 'at 17:51', 'at 17:52', 'at 04:30', 'at 16:00-18:00' } }, execute = function(dz,item) local linksachter = dz.devices('slaapkamer links achter') local rechtsachter = dz.devices('slaapkamer rechts achter') local bad = dz.devices('Badkamer') local kleinelogeer = dz.devices('Kleine logeerkamer') dz.log("start "..item.trigger) if dz.time.matchesRule("at 17:49") then dz.log("linkachter") -- linksachter.switchOn().checkFirst() linksachter.dimTo(91) end if dz.time.matchesRule("at 17:50") then dz.log("rechtsachter") -- rechtsachter.switchOn().checkFirst() -- rechtsachter.dimTo(90) rechtsachter.dimTo(91) end -- if dz.time.matchesRule("at 04:30") then -- dz.log("rechtsachter") -- rechtsachter.switchOn() -- end if dz.time.matchesRule("at 17:51") then dz.log("kleinelogeer") kleinelogeer.switchOn().checkFirst() end if dz.time.matchesRule("at 17:52") then dz.log("Badkamer") bad.switchOn() end end } |
Bing
Ik gebruik sunset als trigger. Die zou je ook nog kunnen gebruiken met de maanden en een bepaalde offset.bing69 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:09:
Vraagje, heb een DzVents script die tegen de avond mijn rolluiken omlaag doet, werkt al tijden prima. Echter nu het nog eerder donker wordt zou het eerder mogen. Dit met gebruik van mijn Lux sensor.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 return { on = { timer = { 'at 17:49', 'at 17:50', 'at 17:51', 'at 17:52', 'at 04:30', 'at 16:00-18:00' } }, execute = function(dz,item) local linksachter = dz.devices('slaapkamer links achter') local rechtsachter = dz.devices('slaapkamer rechts achter') local bad = dz.devices('Badkamer') local kleinelogeer = dz.devices('Kleine logeerkamer') dz.log("start "..item.trigger) if dz.time.matchesRule("at 17:49") then dz.log("linkachter") -- linksachter.switchOn().checkFirst() linksachter.dimTo(91) end if dz.time.matchesRule("at 17:50") then dz.log("rechtsachter") -- rechtsachter.switchOn().checkFirst() -- rechtsachter.dimTo(90) rechtsachter.dimTo(91) end -- if dz.time.matchesRule("at 04:30") then -- dz.log("rechtsachter") -- rechtsachter.switchOn() -- end if dz.time.matchesRule("at 17:51") then dz.log("kleinelogeer") kleinelogeer.switchOn().checkFirst() end if dz.time.matchesRule("at 17:52") then dz.log("Badkamer") bad.switchOn() end end }
Ik doe dat met lua en tel daar afhankelijk van de lux 30 minuten bij of trek ze af. Sunset is 0, ongeveer de tijd dat de straatlampen aangaan. Eerder had ik een verschil per jaargetijde, maar dit werkt (uiteraard) veel beter.
Wel rekening ermee houden dat als je lampen om wat voor reden dan ook eerder aandoet, dat je lux niet in de war raakt zeg maar.
Wel rekening ermee houden dat als je lampen om wat voor reden dan ook eerder aandoet, dat je lux niet in de war raakt zeg maar.
Ik schakelde tot nu toe op twee manieren, zoals in het script op vaste tijden en vooral in de zomer op temperatuur als de zon er pal op staat. Dit werkt goed.janne_nl schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:06:
Ik doe dat met lua en tel daar afhankelijk van de lux 30 minuten bij of trek ze af. Sunset is 0, ongeveer de tijd dat de straatlampen aangaan. Eerder had ik een verschil per jaargetijde, maar dit werkt (uiteraard) veel beter.
Kan ook uiteraard als in de avond mijn buitenverlichting (lux) aangaat ook schakelen. Is eigenlijk nog simpeler.
Bing
Ik zou graag mn aanvoer en retrour vd cv in domoticz zien. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Cv is een Remeha Avanta en rpi hangt in de meterkast.
Hoe ik het doe:Remco Tr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:57:
Ik zou graag mn aanvoer en retrour vd cv in domoticz zien. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Cv is een Remeha Avanta en rpi hangt in de meterkast.
ESP8266 met meerdere DS18B20 die het via Wifi naar Domoticz stuurt en deze stuurt het door naar Grafana waar je mooie grafiekjes kunt maken.
Deze "handleidingen" heb ik o.a. gebruikt. https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Dallas_DS18b20
https://www.twoenter.nl/b...ter-esp8266wemos-d1-mini/
Daarnaast heb ik een Plugwise Anna thermostaat maar ik zie dat nog niet alle parameters worden gebruikt in Domoticz dus ik ben bang dat ik nog een Pull-Request moet maken voor deze uitbreiding
[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Viper op 05-11-2021 20:13 . Reden: 2e link gefixed, was dood ]
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
goeie optie. Heb voorheen geprobeerd met 3 sensors aan de rpi maar dat was niet stabiel. zal deze optie is bekijken.Mr.Viper schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:02:
[...]
Hoe ik het doe:
ESP8266 met meerdere DS18B20 die het via Wifi naar Domoticz stuurt en deze stuurt het door naar Grafana waar je mooie grafiekjes kunt maken.
Deze "handleidingen" heb ik o.a. gebruikt. https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Dallas_DS18b20
https://www.twoenter.nl/b...omoticz-espeasy/#more-627
Daarnaast heb ik een Plugwise Anna thermostaat maar ik zie dat nog niet alle parameters worden gebruikt in Domoticz dus ik ben bang dat ik nog een Pull-Request moet maken voor deze uitbreiding
Nou ja, ik schakel ook niet echt rolluiken. Een rolgordijn in de woonkamer en de verlichting binnen en buiten.bing69 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:03:
[...]
Ik schakelde tot nu toe op twee manieren, zoals in het script op vaste tijden en vooral in de zomer op temperatuur als de zon er pal op staat. Dit werkt goed.
Kan ook uiteraard als in de avond mijn buitenverlichting (lux) aangaat ook schakelen. Is eigenlijk nog simpeler.
Met rolluiken is de temperatuur wel een goede optie.
De laatste link is dood (want er ontbreekt een stuk)...Mr.Viper schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:02:
[...]
Hoe ik het doe:
https://www.twoenter.nl/b...omoticz-espeasy/#more-627
Ikzelf ben overigens van plan om vier DS18B20 sensoren via een kabel van ca 10m rechtstreeks aan de GPIO van de Pi te knopen. Scheelt me weer een los kastje met voeding etc. Zou dat niet gaan werken?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Thnx, ik heb de link gefixed. Ik denk dat je dan moet testen met het weerstandje wat er tussen moet want zoveel meter kabel levert ook weerstand op natuurlijk.Andrehj schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:57:
[...]
De laatste link is dood (want er ontbreekt een stuk)...
Ikzelf ben overigens van plan om vier DS18B20 sensoren via een kabel van ca 10m rechtstreeks aan de GPIO van de Pi te knopen. Scheelt me weer een los kastje met voeding etc. Zou dat niet gaan werken?
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Historische data in P1-meter device pushen, hoe AddDBLogEntry parameter aanpassen?
Ik wil data van de vorige dag (die mijn warmtepomp 's nachts genereert) in een P1 device pushen, zodat ik daar mooi een overzicht van heb.
Echter, om dat mogelijk te maken moet ik de AddDBLogEntry op "true" zetten.
Volgens de handleiding moet je dat doen met een Python plugin, op de volgende manier:
Maar hoe doe je dat bij een bestaand device? En wat vul je in bij Type en subtype? En zou ik niet een indexnummer aan moeten geven?
En hoe voorkom ik dat elke keer als die plugin wordt aangeroepen er een nieuw device wordt aangemaakt?
En waar zou een minimale plugin uit moeten bestaan? (Ik push de data vanuit een scriptje, dus heb eigenlijk helemaal geen plugin nodig).
Kortom, ik snap er nog niet veel van...
Ik wil data van de vorige dag (die mijn warmtepomp 's nachts genereert) in een P1 device pushen, zodat ik daar mooi een overzicht van heb.
Echter, om dat mogelijk te maken moet ik de AddDBLogEntry op "true" zetten.
Volgens de handleiding moet je dat doen met een Python plugin, op de volgende manier:
code:
1
| Domoticz.Device(Name="MyCounter", Unit=1, Type=0xfa, Subtype=0x01, Options={"AddDBLogEntry" : "true").Create() |
Maar hoe doe je dat bij een bestaand device? En wat vul je in bij Type en subtype? En zou ik niet een indexnummer aan moeten geven?
En hoe voorkom ik dat elke keer als die plugin wordt aangeroepen er een nieuw device wordt aangemaakt?
En waar zou een minimale plugin uit moeten bestaan? (Ik push de data vanuit een scriptje, dus heb eigenlijk helemaal geen plugin nodig).
Kortom, ik snap er nog niet veel van...
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ja dit werkt (bij mij) wat ik gedaan heb is een cat5 kabel gebruikt, 2 draden voeding, 1 draad signaal, en alle andere draden aan de massa / ground. Ground bounce, is over afstand je grootste probleem, bovendien geven alle ground draden nog iets van afscherming... Maar probeer de kabel weg te houden bij elke mogelijke stoorbron zoals netspanning bedrading.Mr.Viper schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:15:
[...]
Thnx, ik heb de link gefixed. Ik denk dat je dan moet testen met het weerstandje wat er tussen moet want zoveel meter kabel levert ook weerstand op natuurlijk.
Een beetje tunen met de pull up weerstand kan nodig zijn.
Over welke afstand gebruik je dit met die cat5 kabel? Zit er dan een of meerdere sensors op?DjAntoon schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:47:
[...]
Ja dit werkt (bij mij) wat ik gedaan heb is een cat5 kabel gebruikt, 2 draden voeding, 1 draad signaal, en alle andere draden aan de massa / ground. Ground bounce, is over afstand je grootste probleem, bovendien geven alle ground draden nog iets van afscherming... Maar probeer de kabel weg te houden bij elke mogelijke stoorbron zoals netspanning bedrading.
Een beetje tunen met de pull up weerstand kan nodig zijn.
Edit: link gelezen. https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Dallas_DS18b20 Een flinke afstand is dus wel mogelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Seafarer op 06-11-2021 14:03 ]
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.
Ook een meter of 10, ik denk iets van 12-16 sensoren.Seafarer schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:15:
[...]
Over welke afstand gebruik je dit met die cat5 kabel? Zit er dan een of meerdere sensors op?
Edit: link gelezen. https://www.letscontrolit.com/wiki/index.php/Dallas_DS18b20 Een flinke afstand is dus wel mogelijk.
Dat is tof om te weten.DjAntoon schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:47:
[...]
Ook een meter of 10, ik denk iets van 12-16 sensoren.
Toevallig op een Wemos mini?
Ik vond net 10 mtr. cat 6 denk ik, met aardscherm. Dat ga ik eens proberen.
Nog beter. Aardscherm met massa gnd verbinden. (Al voegt cat6 of 7 niets toe)Seafarer schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:35:
[...]
Dat is tof om te weten.
Toevallig op een Wemos mini?
Ik vond net 10 mtr. cat 6 denk ik, met aardscherm. Dat ga ik eens proberen.
Nee direct op een rpi.
Ik raad wel aan om er 3 polige stekkertjes tussen te zetten, en dan eerst op korte afstand te testen of deze het doet.
klopt maar cat 6 was dacht ik standaard met aardscherm.DjAntoon schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:06:
[...]
Nog beter. Aardscherm met massa gnd verbinden. (Al voegt cat6 of 7 niets toe)
Je bedoelt per sensor een stekkertje ertussen?Nee direct op een rpi.
Ik raad wel aan om er 3 polige stekkertjes tussen te zetten, en dan eerst op korte afstand te testen of deze het doet.
Hey allemaal! Ik probeer vandaag mijn Domoticz aan Controlicz te koppelen, maar laatstgenoemde blijft vragen om een HTTPS verbinding. Ik had gevonden dat je een SSL kan installeren maar elke uitleg die ik vind gaat me echt heel ver boven m'n pet.. Ik draai domoticz op een Synology NAS, iemand die hiermee bekend is en dit begrijpelijk kan uitleggen?
Je zou heel simpel een dummy switch aan kunnen maken die je via domoticz met timers altijd aan en uit kunt laten zoals je wilt.bing69 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:09:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 return { on = { timer = { 'at 17:49', 'at 17:50', 'at 17:51', 'at 17:52', 'at 04:30', 'at 16:00-18:00' } }, execute = function(dz,item) local linksachter = dz.devices('slaapkamer links achter') local rechtsachter = dz.devices('slaapkamer rechts achter') local bad = dz.devices('Badkamer') local kleinelogeer = dz.devices('Kleine logeerkamer') dz.log("start "..item.trigger) if dz.time.matchesRule("at 17:49") then dz.log("linkachter") -- linksachter.switchOn().checkFirst() linksachter.dimTo(91) end if dz.time.matchesRule("at 17:50") then dz.log("rechtsachter") -- rechtsachter.switchOn().checkFirst() -- rechtsachter.dimTo(90) rechtsachter.dimTo(91) end -- if dz.time.matchesRule("at 04:30") then -- dz.log("rechtsachter") -- rechtsachter.switchOn() -- end if dz.time.matchesRule("at 17:51") then dz.log("kleinelogeer") kleinelogeer.switchOn().checkFirst() end if dz.time.matchesRule("at 17:52") then dz.log("Badkamer") bad.switchOn() end end }
Dan in je script if dummy aan of uit dan ...
Zo kun je zelfs met maanden enz werken, staan zoveel rare namen bij moet best wat voor je bij zitten
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Je kunt de sunsetinminutes variabele gebruiken en dan op basis van je lux sensor daar ongeveer 30 minuten afhalen of bij optellen, dan is het altijd wel donker genoeg.
Opgelost door de via een Lux meter geschakelde buitenverlichting te gebruiken. Waarom niet rechtstreeks op de Lux meter? Omdat bij een onweersbui de luiken omhoog mogen blijven. De buitenverlichting schakelt pas in als het een X tijd donker blijft.Dylantje2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 07:09:
[...]
Je zou heel simpel een dummy switch aan kunnen maken die je via domoticz met timers altijd aan en uit kunt laten zoals je wilt.
Dan in je script if dummy aan of uit dan ...
Zo kun je zelfs met maanden enz werken, staan zoveel rare namen bij moet best wat voor je bij zitten
Bing
Mijn Honeywell Lyric T6 thermostaat krijg ik niet meer te zien op Domoticz.
Hij werkte al niet meer zo goed, dus heb ik geprobeerd om hem opnieuw te koppelen volgens de instructies op https://www.domoticz.com/wiki/HoneywellDeveloperApiKey.
Maar na stap 4 kom ik niet meer verder. Vroeger ging die dan naar een pagina waar ik moest inloggen op mijn eigen Honeywell. Maar dit werkt dus niet meer.
Iemand een idee hoe ik het wel werkend kan krijgen?
Hij werkte al niet meer zo goed, dus heb ik geprobeerd om hem opnieuw te koppelen volgens de instructies op https://www.domoticz.com/wiki/HoneywellDeveloperApiKey.
Maar na stap 4 kom ik niet meer verder. Vroeger ging die dan naar een pagina waar ik moest inloggen op mijn eigen Honeywell. Maar dit werkt dus niet meer.
Have Fun Funske
Ik heb monit eindelijk werkend ..
Domoticz monitort hij:-) En geeft ee reboot indien nodig..
Ik zou graag ook z2m en mqtt broker erin hebben.
Iemadn die werkend?
Lijkt wel wiskunde:-(
En dit is dan normaal NL:
Graag
Iemadn die werkend?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| ########################## # Zigbee2MQTT ########################## #check process Zigbee2MQTT with match /etc/systemd/system ##stop program = "/usr/bin/sudo /bin/systemctl stop zigbee2mqtt" # if 5 restart within 5 cycles then exec "/sbin/reboot" ########################## # Mosquitto MQTT message broker ########################## #check process mosquitto with pidfile /var/run/mosquitto.pid #start program = "/etc/init.d/mosquitto restart" #stop program = "/etc/init.d/mosquitto stop" #if 5 restart within 5 cycles then exec "/sbin/reboot" # check system $HOST # if loadavg (1min) per core > 2 for 5 cycles then alert # if loadavg (5min) per core > 1.5 for 10 cycles then alert # if cpu usage > 95% for 10 cycles then alert # if memory usage > 75% then alert # if swap usage > 25% then alert # |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| # DOMOTICZ ######################### check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid start program = "/usr/bin/sudo /bin/systemctl restart domoticz.service" stop program = "/usr/bin/sudo /bin/systemctl stop domoticz.service" #start program = "/etc/monit/restart.sh/ #start program = "/etc/init.d/domoticz.sh restart" #stop program = "/etc/monit/stop.sh/ #stop program = "/etc/init.d/domoticz.sh stop" if failed url http://192.168.5.70:8080/json.htm?type=command¶m=getversion and content = '"status" : "OK"' for 2 cycles then restart # if cpu usage > 22% for 8 cycles then restart if 2 restarts within 3 cycles then exec "/sbin/reboot" |
Graag
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Heb het even voor je getest maar kom wel verder met stap 4 en kan ook inloggen.funske schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:35:
Mijn Honeywell Lyric T6 thermostaat krijg ik niet meer te zien op Domoticz.
Krijg alleen daarna een Bad Gateway pagina. Nu wil de Honeywell App ook niet openen sinds vandaag dus denk dat er een storing is bij Honeywell servers.
Je moet bij de URL: https://api.honeywell.com...onse_type=code&client_id=[[YOURAPIKEY]]&redirect_uri=none
ook alle blokhaken verwijderen. Dus zoals onderstaand.
https://api.honeywell.com...onse_type=code&client_id=APYKEY123&redirect_uri=none
Dank je wel voor je antwoord!! Ik had al geprobeerd om 1 paar haken te verwijderen, maar wist niet dat ze allebei verwijderd moeten worden.MikeOO schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:50:
Je moet bij de URL: https://api.honeywell.com...onse_type=code&client_id=[[YOURAPIKEY]]&redirect_uri=none
ook alle blokhaken verwijderen. Dus zoals onderstaand.
https://api.honeywell.com...onse_type=code&client_id=APYKEY123&redirect_uri=none
Ik ga het vanmiddag uitproberen en laat het je weten, nogmaals mijn dank.
Have Fun Funske
Je weet dat alle regels met een # ervoor een comment zijn in de code en dus niet wordt uitgevoerd ?Dylantje2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:07:
Iemadn die werkend?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ########################## # Zigbee2MQTT ########################## #check process Zigbee2MQTT with match /etc/systemd/system ##stop program = "/usr/bin/sudo /bin/systemctl stop zigbee2mqtt" # if 5 restart within 5 cycles then exec "/sbin/reboot" ########################## # Mosquitto MQTT message broker ########################## #check process mosquitto with pidfile /var/run/mosquitto.pid #start program = "/etc/init.d/mosquitto restart" #stop program = "/etc/init.d/mosquitto stop" #if 5 restart within 5 cycles then exec "/sbin/reboot" # check system $HOST # if loadavg (1min) per core > 2 for 5 cycles then alert # if loadavg (5min) per core > 1.5 for 10 cycles then alert # if cpu usage > 95% for 10 cycles then alert # if memory usage > 75% then alert # if swap usage > 25% then alert #
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 # DOMOTICZ ######################### check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid start program = "/usr/bin/sudo /bin/systemctl restart domoticz.service" stop program = "/usr/bin/sudo /bin/systemctl stop domoticz.service" #start program = "/etc/monit/restart.sh/ #start program = "/etc/init.d/domoticz.sh restart" #stop program = "/etc/monit/stop.sh/ #stop program = "/etc/init.d/domoticz.sh stop" if failed url http://192.168.5.70:8080/json.htm?type=command¶m=getversion and content = '"status" : "OK"' for 2 cycles then restart # if cpu usage > 22% for 8 cycles then restart if 2 restarts within 3 cycles then exec "/sbin/reboot"
Graag
In het eerste stuk code dat je post is alles uitgecomment en wordt dus niks uitgevoerd.
Is inderdaad niet heel duidelijk en had ik ook in het begin. Maar door proberen kwam ik er toen achterfunske schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:20:
[...]
Dank je wel voor je antwoord!! Ik had al geprobeerd om 1 paar haken te verwijderen, maar wist niet dat ze allebei verwijderd moeten worden.
Ik ga het vanmiddag uitproberen en laat het je weten, nogmaals mijn dank.
Ik kom nu inderdaad wel wat verder, maar krijg elke keer een foutmelding nadat ik ingelogd ben:MikeOO schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:11:
[...]
Is inderdaad niet heel duidelijk en had ik ook in het begin. Maar door proberen kwam ik er toen achter
{"fault":{"faultstring":"Invalid client identifier {0}","detail":{"errorcode":"oauth.v2.InvalidClientIdentifier"}}}%
Dus morgen nog maar eens proberen.
Edit:
Het was even zoeken (ergens 1 spatie teveel), maar het is eindelijk gelukt, het werkt weer!! @MikeOO Thanks!!
[ Voor 24% gewijzigd door funske op 09-11-2021 15:59 ]
Have Fun Funske
Die weet ik..Plenkske schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:33:
[...]
Je weet dat alle regels met een # ervoor een comment zijn in de code en dus niet wordt uitgevoerd ?
In het eerste stuk code dat je post is alles uitgecomment en wordt dus niks uitgevoerd.
Alleen ik zou niet weten hoe je die mqtt en z2m kunt monitoren en herstarten..
Net mijn oude RPI 2 met laatste Domoticz beta van Buster naar Bullseye geupgrade. Database van Domoticz nu corrupted (tenminste dit is wat ./domoticz zegt met opstarten). Mijn database recovery script werkt ook niet. Gelukkig wel backup maar geen bruikbare Domoticz installatie nu. Misschien nu toch echt de upgrade naar RPI 4 overwegen en dan weer fris beginnen.Microkid schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:10:
Heeft iemand Domoticz al op Bullseye draaien? Kan er eigenlijk op het Domoticz forum weinig over terugvinden. Vraag me dus af of ik al kan upgraden van Buster naar Bullseye, maar wat real life ervaringen zijn dan altijd wel handig.
Ik heb toevallig van het weekend een RPI 2B vers ingericht met Bullseye en de laatste Domoticz beta. Loopt als een zonnetjeCamielK schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:54:
[...]
Net mijn oude RPI 2 met laatste Domoticz beta van Buster naar Bullseye geupgrade. Database van Domoticz nu corrupted (tenminste dit is wat ./domoticz zegt met opstarten). Mijn database recovery script werkt ook niet. Gelukkig wel backup maar geen bruikbare Domoticz installatie nu. Misschien nu toch echt de upgrade naar RPI 4 overwegen en dan weer fris beginnen.
Hardware : BCM2835
Revision : a01041
Serial : 000000001d4403e7
Model : Raspberry Pi 2 Model B Rev 1.1
pi@raspberrypi:~ $ lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID: Raspbian
Description: Raspbian GNU/Linux 11 (bullseye)
Release: 11
Codename: bullseye
/f/image/4HJrlKWTgyTnbpXUU9ucYhmR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 10-11-2021 06:46 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
malformed?CamielK schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:54:
[...]
Net mijn oude RPI 2 met laatste Domoticz beta van Buster naar Bullseye geupgrade. Database van Domoticz nu corrupted (tenminste dit is wat ./domoticz zegt met opstarten). Mijn database recovery script werkt ook niet. Gelukkig wel backup maar geen bruikbare Domoticz installatie nu. Misschien nu toch echt de upgrade naar RPI 4 overwegen en dan weer fris beginnen.
Fix is te doen. https://rouwette.com/fix-...-disk-image-is-malformed/
Ik gebruik de volgende config:Dylantje2 schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:07:
Iemadn die werkend?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ########################## # Zigbee2MQTT ########################## #check process Zigbee2MQTT with match /etc/systemd/system ##stop program = "/usr/bin/sudo /bin/systemctl stop zigbee2mqtt" # if 5 restart within 5 cycles then exec "/sbin/reboot" ########################## # Mosquitto MQTT message broker ########################## #check process mosquitto with pidfile /var/run/mosquitto.pid #start program = "/etc/init.d/mosquitto restart" #stop program = "/etc/init.d/mosquitto stop" #if 5 restart within 5 cycles then exec "/sbin/reboot" # check system $HOST # if loadavg (1min) per core > 2 for 5 cycles then alert # if loadavg (5min) per core > 1.5 for 10 cycles then alert # if cpu usage > 95% for 10 cycles then alert # if memory usage > 75% then alert # if swap usage > 25% then alert #
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 # DOMOTICZ ######################### check process domoticz with pidfile /var/run/domoticz.pid start program = "/usr/bin/sudo /bin/systemctl restart domoticz.service" stop program = "/usr/bin/sudo /bin/systemctl stop domoticz.service" #start program = "/etc/monit/restart.sh/ #start program = "/etc/init.d/domoticz.sh restart" #stop program = "/etc/monit/stop.sh/ #stop program = "/etc/init.d/domoticz.sh stop" if failed url http://192.168.5.70:8080/json.htm?type=command¶m=getversion and content = '"status" : "OK"' for 2 cycles then restart # if cpu usage > 22% for 8 cycles then restart if 2 restarts within 3 cycles then exec "/sbin/reboot"
Graag
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ########################## # Mosquitto MQTT message broker ########################## check process Mosquitto-Broker with match mosquitto start program = "/bin/systemctl restart mosquitto" stop program = "/bin/systemctl stop mosquitto" if 5 restart within 5 cycles then exec "/sbin/reboot" ########################## # Zigbee2MQTT ########################## check process Zigbee2MQTT with match npm start program = "/bin/systemctl restart zigbee2mqtt" stop program = "/bin/systemctl stop zigbee2mqtt" |
@MikeOO Helaas, hij heeft gisteren even gewerkt en na 15:48 geen update meer en de bovenste balk is rood?!?!??funske schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:24:
[...]
Ik kom nu inderdaad wel wat verder, maar krijg elke keer een foutmelding nadat ik ingelogd ben:
{"fault":{"faultstring":"Invalid client identifier {0}","detail":{"errorcode":"oauth.v2.InvalidClientIdentifier"}}}%
Dus morgen nog maar eens proberen.
Edit:
Het was even zoeken (ergens 1 spatie teveel), maar het is eindelijk gelukt, het werkt weer!! @MikeOO Thanks!!
Ik snap er niets van.
Have Fun Funske
In de log van Domoticz ook niets te vinden. Hier doet hij het nog prima. Er zijn meerdere items van Honeywell te zien bij Devices. Worden deze allemaal niet bijgewerkt of alleen enkele niet.funske schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:22:
[...]
@MikeOO Helaas, hij heeft gisteren even gewerkt en na 15:48 geen update meer en de bovenste balk is rood?!?!??
Ik snap er niets van.
Misschien een keer je systeem waar Domoticz op draait een keer herstarten. Mogelijk blijft er iets van een process hangen waardoor het niet lekker loopt. Heb een enkele keer dat ik bepaalde sensor ook rood heb en niet kan vinden. Herstart de Rapsberry een keer en dan ineens is hij er weer voor maanden.
Of je thermostaat zelf heeft kuren gekregen. Een keer de gateway van Honeywell van de stroom halen en er weer op lost soms ook vreemde dingen op. En die zijn zeker niet probleemloos. Mij eerste T6 had ik vreemde zaken mee. Ineens stond hij dan weer op 18 graden terwijl hij hier standaard op 19,5 staat. Na meerdere keren bij Honeywell aangemeld en na wat testen werd hij omgeruild voor een nieuwe na 1 jaar. Daarna draait hij prima maar geeft maar aan probleem kan in verschillende hoeken zitten.
Doet de Honeywell app het wel goed?
[ Voor 26% gewijzigd door MikeOO op 10-11-2021 13:50 ]
Geen enkele wordt bijgewerktMikeOO schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:47:
In de log van Domoticz ook niets te vinden. Hier doet hij het nog prima. Er zijn meerdere items van Honeywell te zien bij Devices. Worden deze allemaal niet bijgewerkt of alleen enkele niet.
Ik heb Domoticz en daarna de Raspberry al herstart, maar het haalt allebei niets uit.Misschien een keer je systeem waar Domoticz op draait een keer herstarten. Mogelijk blijft er iets van een process hangen waardoor het niet lekker loopt. Heb een enkele keer dat ik bepaalde sensor ook rood heb en niet kan vinden. Herstart de Rapsberry een keer en dan ineens is hij er weer voor maanden.
Problemen met de T6 heb ik al vanaf het begin (ruim 5 jaar geleden). Allerlei communicatieproblemen, WiFi problemen etc.Of je thermostaat zelf heeft kuren gekregen. Een keer de gateway van Honeywell van de stroom halen en er weer op lost soms ook vreemde dingen op. En die zijn zeker niet probleemloos. Mij eerste T6 had ik vreemde zaken mee. Ineens stond hij dan weer op 18 graden terwijl hij hier standaard op 19,5 staat. Na meerdere keren bij Honeywell aangemeld en na wat testen werd hij omgeruild voor een nieuwe na 1 jaar. Daarna draait hij prima maar geeft maar aan probleem kan in verschillende hoeken zitten.
Doet de Honeywell app het wel goed?
Het rare is alleen dat de app èn Homebridge wel gewoon werken, dus moet het op de e.o.a. manier toch aan Domoticz liggen.
Misschien dat ik dat nog eens een keer opnieuw moet installeren. Dat is alleen zo'n gedoe.......
Have Fun Funske
Onlangs een nieuwe eettafel lamp gekocht. Nu heeft deze een ingebouwde dimmer... In combinatie met de Fibaro Dimmer + Bypass heb ik de calibratie opnieuw uitgevoerd, maar via Domoticz kan ik de lamp dan toch niet maximaal zetten. Met andere woorden: als ik de lamp op 100% zet via Domoticz, kan ik hem via de dimmer knop op de lamp zelf nog iets hoger zetten.
Wat is in dit geval best practice? De dimmer van de lamp zelf er helemaal tussenuit en alles netjes via de Fibaro Dimmer?
Wat is in dit geval best practice? De dimmer van de lamp zelf er helemaal tussenuit en alles netjes via de Fibaro Dimmer?
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Hier ook, de app doet het, al moet ik telkens inloggen en de pincode opgeven.funske schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:44:
[...]
Geen enkele wordt bijgewerkt
[...]
Ik heb Domoticz en daarna de Raspberry al herstart, maar het haalt allebei niets uit.
[...]
Problemen met de T6 heb ik al vanaf het begin (ruim 5 jaar geleden). Allerlei communicatieproblemen, WiFi problemen etc.
Het rare is alleen dat de app èn Homebridge wel gewoon werken, dus moet het op de e.o.a. manier toch aan Domoticz liggen.
Misschien dat ik dat nog eens een keer opnieuw moet installeren. Dat is alleen zo'n gedoe.......
Ik heb het voorlopig maar zo gelaten...
He buurma..mbuurman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:37:
[...]
Ik gebruik de volgende config:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ########################## # Mosquitto MQTT message broker ########################## check process Mosquitto-Broker with match mosquitto start program = "/bin/systemctl restart mosquitto" stop program = "/bin/systemctl stop mosquitto" if 5 restart within 5 cycles then exec "/sbin/reboot" ########################## # Zigbee2MQTT ########################## check process Zigbee2MQTT with match npm start program = "/bin/systemctl restart zigbee2mqtt" stop program = "/bin/systemctl stop zigbee2mqtt"
Ik krijg alleen maar error. en does not exist...
Ik heb geen docker oid..
Heb je ook gecontroleerd of codes van de T6 (API gedeelte in Domoticz Hardware) nog overeen komt met de API gegevens op de site van Honeywell.funske schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:44:
[...]
Geen enkele wordt bijgewerkt
[...]
Ik heb Domoticz en daarna de Raspberry al herstart, maar het haalt allebei niets uit.
[...]
Problemen met de T6 heb ik al vanaf het begin (ruim 5 jaar geleden). Allerlei communicatieproblemen, WiFi problemen etc.
Anders op de API site eens een nieuwe API key aanmaken en de codes opnieuw genereren.
Ergens lijkt het erop dat op de een of andere manier hier iets niet goed is gegaan.
Codes aanmaken is nogal precies werkje en 1 foutje en het werkt niet. Tevens was er ook een probleem met de servers van Honeywell, althans de app werkte een paar uur niet. Mogelijk is er iets niet goed gegaan aan die kant.
Als je alles verwijderd en een keer opnieuw aanmaakt dan weet je zeker dat dit goed zou moeten zijn.
Het moet gewoon werken anders zou het hier ook niet werken als het probleem landelijk is.
Gisteren heb ik opnieuw de Raspberry software gedownload en geïnstalleerd, daarna Domoticz opnieuw geïnstalleerd en een backup (zonder Honeywell) teruggezet en opnieuw de Lyric toegevoegd in Domoticz, maar wederom helaas.MikeOO schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:15:
[...]
Heb je ook gecontroleerd of codes van de T6 (API gedeelte in Domoticz Hardware) nog overeen komt met de API gegevens op de site van Honeywell.
Anders op de API site eens een nieuwe API key aanmaken en de codes opnieuw genereren.
Ergens lijkt het erop dat op de een of andere manier hier iets niet goed is gegaan.
Codes aanmaken is nogal precies werkje en 1 foutje en het werkt niet. Tevens was er ook een probleem met de servers van Honeywell, althans de app werkte een paar uur niet. Mogelijk is er iets niet goed gegaan aan die kant.
Als je alles verwijderd en een keer opnieuw aanmaakt dan weet je zeker dat dit goed zou moeten zijn.
Het moet gewoon werken anders zou het hier ook niet werken als het probleem landelijk is.
Ik kan wel een volledig nieuwe maken en alles opnieuw toevoegen, maar dan ben ik al mijn P1 slimme meter gegevens kwijt van afgelopen jaren. En dat heb ik liever niet; dan maar geen Lyric in Domoticz, want in Homebridge werkt hij prima.
Have Fun Funske
In mijn error log zie ik het volgende terug:
Echter, in de grafieken van de slimme meter zie ik die waarden niet terug. Het lijkt wel alsof ze zijn genegeerd omdat ze boven de 6000 zitten.
Vraag is: Hoe kan ik die waarde van 6000 hoger zetten? Ik kan nergens bij het device "slimme meter" een instelling daarvan vinden, terwijl er toch ook mensen zijn met een aansluiting van bijvoorbeeld 3x40A, die kunnen toch 9.2 kW uit één fase trekken.
Of is dit slechts een waarschuwing dat we een korte overbelasting op die fase hadden?
Edit: Laat maar. Die 6000 zit onder Setup -> Settings -> Meters and Counters. Nu maar aangepast naar 17 kW.
code:
.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| 2021-11-10 18:11:40.859 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6042 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:41.859 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6065 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:42.861 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6058 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:43.861 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6048 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:44.862 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6037 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:45.864 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6035 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:46.861 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6040 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:47.870 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6052 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:48.870 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6046 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:49.870 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6048 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:50.868 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6029 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:51.866 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6039 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:52.875 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6023 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:53.878 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6031 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:54.877 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6021 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:55.880 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6031 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:56.880 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6026 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:57.881 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6013 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:58.882 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6012 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:11:59.883 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6020 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:12:00.884 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6023 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:12:01.880 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6010 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:12:02.889 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6011 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) 2021-11-10 18:12:03.889 Error: Slimme Meter: Power usage to high/low! Usage: 6006 Watt. Max Usage configured: 6000. (NodeID: 0x0000, ChildID: 0x0001, SID: Usage L1) |
Echter, in de grafieken van de slimme meter zie ik die waarden niet terug. Het lijkt wel alsof ze zijn genegeerd omdat ze boven de 6000 zitten.
Vraag is: Hoe kan ik die waarde van 6000 hoger zetten? Ik kan nergens bij het device "slimme meter" een instelling daarvan vinden, terwijl er toch ook mensen zijn met een aansluiting van bijvoorbeeld 3x40A, die kunnen toch 9.2 kW uit één fase trekken.
Of is dit slechts een waarschuwing dat we een korte overbelasting op die fase hadden?
Edit: Laat maar. Die 6000 zit onder Setup -> Settings -> Meters and Counters. Nu maar aangepast naar 17 kW.
Dat hij in Homebridge werkt staat er even los van. De API codes zijn als het goed is aangemaakt voor Domoticz dus als daar een fout in zou staan dan gaat het daar fout en via HomeBridge is het weer anders.funske schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:04:
[...]
Gisteren heb ik opnieuw de Raspberry software gedownload en geïnstalleerd, daarna Domoticz opnieuw geïnstalleerd en een backup (zonder Honeywell) teruggezet en opnieuw de Lyric toegevoegd in Domoticz, maar wederom helaas.
Ik kan wel een volledig nieuwe maken en alles opnieuw toevoegen, maar dan ben ik al mijn P1 slimme meter gegevens kwijt van afgelopen jaren. En dat heb ik liever niet; dan maar geen Lyric in Domoticz, want in Homebridge werkt hij prima.
Je zou ook tijdelijk een extra API erbij kunnen aanmaken. En dan even testen Werkt het dan nog niet dan zet je de backup weer terug
Je komt verder niet aan de data van je slimme meter. Je verwijderd alleen de T6 uit je hardware en maakt het opnieuw aan met nieuw aangemaakte API codes.
Zo kun je in ieder geval tijdelijk testen of het probleem daarin zit.
Maar keuze is uiteraard aan je zelf
Gisteren heb ik de Honeywell gereset en een andere Raspberry kompleet opgetuigd met nieuwe software en nieuwe API voor de Honeywell, maar zelfs die kreeg ik niet werkend.MikeOO schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:43:
Dat hij in Homebridge werkt staat er even los van. De API codes zijn als het goed is aangemaakt voor Domoticz dus als daar een fout in zou staan dan gaat het daar fout en via HomeBridge is het weer anders.
Je zou ook tijdelijk een extra API erbij kunnen aanmaken. En dan even testen Werkt het dan nog niet dan zet je de backup weer terug![]()
Je komt verder niet aan de data van je slimme meter. Je verwijderd alleen de T6 uit je hardware en maakt het opnieuw aan met nieuw aangemaakte API codes.
Misschien dat ik het nog wel eens een keer probeer om alles stap voor stap opnieuw uit te voeren, maar voor nu heb ik er even geen zin meer in.
Maar wel erg bedankt voor het meedenken en een oplossing proberen te vinden!!
Have Fun Funske
P1 meter verticale resolutie?
Als ik bij mijn P1 meter inzoom op de grafiek van het historische verbruik van vandaag, zie ik deze erg grote sprongen van precies 60W maken. Hij rondt het dus op 60 W af...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eL7qxXp1J8RmKRDTdeuatJZu.jpg?f=user_large)
En dat terwijl het actuele verbruik gewoon netjes op 1 Watt nauwkeurig gemeten wordt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6xSD9Be72ouPrD7TkXg5GhGT.jpg?f=user_large)
Bij een P1 meter device wat ik voor mijn PV heb aangemaakt (en die ik vanuit een script vul) is het nog idioter, daar zijn de stappen zelfs 600W, waardoor ik aan de hele historie nagenoeg niets heb:
:strip_exif()/f/image/BPfn0sx6d2l8O0YBQ3NTJSly.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand hoe ik die resolutie gewoon op bijvoorbeeld 1W kan krijgen?
Als ik bij mijn P1 meter inzoom op de grafiek van het historische verbruik van vandaag, zie ik deze erg grote sprongen van precies 60W maken. Hij rondt het dus op 60 W af...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eL7qxXp1J8RmKRDTdeuatJZu.jpg?f=user_large)
En dat terwijl het actuele verbruik gewoon netjes op 1 Watt nauwkeurig gemeten wordt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6xSD9Be72ouPrD7TkXg5GhGT.jpg?f=user_large)
Bij een P1 meter device wat ik voor mijn PV heb aangemaakt (en die ik vanuit een script vul) is het nog idioter, daar zijn de stappen zelfs 600W, waardoor ik aan de hele historie nagenoeg niets heb:
:strip_exif()/f/image/BPfn0sx6d2l8O0YBQ3NTJSly.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Andrehj op 13-11-2021 15:55 ]
Doet ie bij mij niet. Kun je ook niet aanpassen.Andrehj schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:06:
Ik zou gewoon eens met een dzVents script even de waardes loggen die je binnenkrijgt.
RPi geüpgraded naar Bullseye. Maar nu werkt mqtt niet meer. Schakelaars kunnen niet meer verbinden. Bleef ook een melding van komen dat Mosquitto niet gestart was.
Al een uninstall van Mosquitto gedaan, daarna weer opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds geen verbinding, terwijl Mosquitto nu wel draait.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. ik zie het ff niet...
Al een uninstall van Mosquitto gedaan, daarna weer opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds geen verbinding, terwijl Mosquitto nu wel draait.
Werkt e.e.a. al met Bullseye? Ik zou voorlopig nog nirt upgraden.
....Ik heb gezocht, maar kan er niets over vinden.
Ik zou toch verwachten dat dit werkt, maar of ik zie iets over het hoofd, of het werkt gewoon niet ..
Morgen maar verder zoeken. En anders weer terug naar Bister. Helaas deze keer ff geen backup.img gemaakt. Stom.
Ik zou toch verwachten dat dit werkt, maar of ik zie iets over het hoofd, of het werkt gewoon niet ..
Morgen maar verder zoeken. En anders weer terug naar Bister. Helaas deze keer ff geen backup.img gemaakt. Stom.
Gelukkig wel een backup van Domoticz
[ Voor 4% gewijzigd door Hendrik55 op 13-11-2021 23:46 ]
Ik vond recent zelfs nog niet dat bullseye goed werkt op een pi, laat staan Domoticz.
...hmm. morgen maar eens kijken, en anders uithuilen en opnieuw beginnen...
Inmiddels weet ik de oorzaak:Andrehj schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:06:
P1 meter verticale resolutie?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is de (in mijn ogen niet zo slimme) manier waarop Domoticz die waardes voor de grafiek berekent. In plaats van netjes een gemiddelde te nemen van de actuele waarden die elke paar seconden binnen komen, haalt Domoticz die uit de totaaltellers.
En die totaalteller van de slimme meter heeft een resolutie van 1 Wh. Als je dan 60x per uur het verbruik berekent, krijg je dus een resolutie van 60W.
Dat verklaart ook de resolutie van 600W van mijn PV-systeem: Die data komt uit een meter in de meterkast, waarvan de totaalteller een resolutie heeft van 10 Wh.
De waarde van het actuele verbruik heeft in diezelfde meter een resolutie van 0.01W. Door de manier waarop Domoticz het gemiddelde berekent, verlies ik dus een factor 60.000 aan resolutie

Inmiddels opgelostHendrik55 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:22:
RPi geüpgraded naar Bullseye. Maar nu werkt mqtt niet meer. Schakelaars kunnen niet meer verbinden. Bleef ook een melding van komen dat Mosquitto niet gestart was.
Ik weet niet zeker of dit de juiste manier is, maar het lijkt wel te werken.
/etc/mosquitto/mosquitto.conf bleek leeg te zijn (wel info...)
Ik heb daar onderstaande aan toegevoegd:
listener 1883
password_file /etc/mosquitto/pwfile
Dat wachtwoord had ik al aangemaakt met
sudo mosquitto_passwd -c /etc/mosquitto/pwfile mqtt
Het lijkt er op dat je voor dat je dit doet je eerst de service moet disabelen en stoppen
sudo systemctl disable mosquitto.service en sudo systemctl stop mosquitto.service
Na de aanpassing: sudo systemctl enable mosquitto.service en sudo systemctl start mosquitto.service
Ik kan schakelen en licht aan doen.....
Als iets niet werkt kan ik dat niet velen en blijf ik proberen uit te zoeken wat er aan de hand kan zijn.MikeOO schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:43:
Na veel uitzoeken kwam ik er achter dat ik ± 10 “Verbonden services” had met vaak exact dezelfde naam.
Raar, want in mijn Developers-account staan er maar 2 (Homebridge en Domoticz), omdat ik de vorige altijd weggooi voordat ik een nieuwe aanmaak.
Blijkbaar worden die ergens anders bijgehouden, maar na het verwijderen van de Honeywell app en weer opnieuw toevoegen stonden ze er weer allemaal?!?

Dus heb ik een nieuwe Developers-account aangemaakt en de api’s en tokens voor Domoticz ingevuld en……….. Domoticz werkt weer prima met Honeywell T6!!

Het heeft geduurd, maar dan heb je ook een weer werkend systeem!
Have Fun Funske
Hmm beetje vastloper.
Ik heb nog steeds moeite met dzvents. Onderstaand script gemaakt en gisteren functioneerde het en vandaag niet meer. Dat snap ik helemaal niet.
Wat is het, een Sonoff TH10 geflashed met Tasmota en dat werkt al langer perfect. Dat is 'T_cv'
Als deze schakelt dan moet de virtuele sensor ('cv_pomp aan/uit') in de on stand 30 graden worden en in off stand 10 graden zodat je de schakel standen als een temperatuur in de domoticz temperatuur grafiek ziet.
Alle hulp is welkom. Ik zit op het laagste programmeer niveau.
Ik heb nog steeds moeite met dzvents. Onderstaand script gemaakt en gisteren functioneerde het en vandaag niet meer. Dat snap ik helemaal niet.
Wat is het, een Sonoff TH10 geflashed met Tasmota en dat werkt al langer perfect. Dat is 'T_cv'
Als deze schakelt dan moet de virtuele sensor ('cv_pomp aan/uit') in de on stand 30 graden worden en in off stand 10 graden zodat je de schakel standen als een temperatuur in de domoticz temperatuur grafiek ziet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| return { active = true, on = { devices = { 'T_cv' } }, execute = function(domoticz, switch) if (switch.state == 'On') then local T = 30 domoticz.devices'cv_pomp aan/uit'.updateTemperature(T) else local T = 10 domoticz.devices'cv_pomp aan/uit'.updateTemperature(T) end end } |
Moeten er geen haakjes om 'cv_pomp aan/uit' en dus domoticz.devices('cv_pomp aan/uit')? Kijk eens in domoticz' log of lua niet boos wordt op dit script!Seafarer schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:50:
Hmm beetje vastloper.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 return { active = true, on = { devices = { 'T_cv' } }, execute = function(domoticz, switch) if (switch.state == 'On') then local T = 30 domoticz.devices'cv_pomp aan/uit'.updateTemperature(T) else local T = 10 domoticz.devices'cv_pomp aan/uit'.updateTemperature(T) end end }
Ik zie inderdaad een foutmelding. Dat betrof internet. Dus geen fout melding.Groentjuh schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:54:
[...]
Moeten er geen haakjes om 'cv_pomp aan/uit' en dus domoticz.devices('cv_pomp aan/uit')? Kijk eens in domoticz' log of lua niet boos wordt op dit script!
Maar die haken ontbreken ook in mijn andere scripts. Dat zou niet het probleem moeten zijn. Die werken allemaal goed.
[ Voor 9% gewijzigd door Seafarer op 15-11-2021 22:09 ]
Ik zou er dit eens van maken:Seafarer schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:50:
Hmm beetje vastloper.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 return { active = true, on = { devices = { 'T_cv' } }, execute = function(domoticz, switch) if (switch.state == 'On') then local T = 30 domoticz.devices'cv_pomp aan/uit'.updateTemperature(T) else local T = 10 domoticz.devices'cv_pomp aan/uit'.updateTemperature(T) end end }
Een aantal tips:code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 return { on = { devices = { 'T_cv' } }, execute = function(domoticz, device) --Declarations local CVPump = domoticz.devices('cv_pomp aan/uit') local switch = domoticz.devices('T_cv') local T = 0 --Function if (switch.active) then T = 30 CVPump.updateTemperature(T) else T = 10 CVPump.updateTemperature(T) end end }
- .active werkt in mijn ervaring beter dan == 'on'.
- Twee keer 'T' declareren ook niet handig.
- Hoewel 'switch' door het triggeren bovenin werkt, heeft mijn voorkeur om die ook te declareren.
- Hoewel 'domoticz.devices'cv_pomp aan/uit' ook werkt, heeft het mijn voorkeur om ook die te declareren.
- De syntax volgens de help met domoticz.devices is toch echt met haakjes, ik zou dat dan ook gewoon gebruiken. Ondanks dat het in andere scripts 'perongelijk' werkt.
Dank voor je reactie.rens-br schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:31:
[...]
Ik zou er dit eens van maken:
[...]
Een aantal tips:
- .active werkt in mijn ervaring beter dan == 'on'.
- Twee keer 'T' declareren ook niet handig.
- Hoewel 'switch' door het triggeren bovenin werkt, heeft mijn voorkeur om die ook te declareren.
- Hoewel 'domoticz.devices'cv_pomp aan/uit' ook werkt, heeft het mijn voorkeur om ook die te declareren.
- De syntax volgens de help met domoticz.devices is toch echt met haakjes, ik zou dat dan ook gewoon gebruiken. Ondanks dat het in andere scripts 'perongelijk' werkt.
Wat adviseer je als studie materiaal/link want als m'n basis al faalt dan wordt het natuurlijk helemaal niets.
Want een opmerking als "heeft mijn voorkeur om die ook te declareren" dan gaat er bij mij nergens een lampje branden.
Jouw voorbeeld werkt overigens niet. (ook geen fout melding) Ik zal er morgen eens opduiken of ik wat vinden kan.
Ik ben zelf wel software engineer van beroep, dus daardoor gooi ik met technische termen. Kan mij voorstellen dat dat niet voor iedereen even begrijpbaar / herkenbaar is. Maar simpelweg wat terminologie Googlen kan natuurlijk geen kwaad. Ook de dzVents Wiki kan helpen.Seafarer schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:17:
Dank voor je reactie.
Wat adviseer je als studie materiaal/link want als m'n basis al faalt dan wordt het natuurlijk helemaal niets.
Want een opmerking als "heeft mijn voorkeur om die ook te declareren" dan gaat er bij mij nergens een lampje branden.
Met declareren kan je bepaalde variabelen in je script toevoegen, hierdoor hoef je deze maar op een plek 'aan te maken' en kan je deze vervolgens in je hele script gebruiken. Mocht je het script dan willen hergebruiken voor iets anders, hoef je alleen bij de declaratie het apparaat te wijzigen. Dat is makkelijker in onderhoud en maakt het script korter en beter leesbaar.
Ik heb het voorbeeld snel in elkaar gezet in de Tweakers editor en zelf niet getest. Desalniettemin verbaasd het me dat er helemaal niks gebeurd.Jouw voorbeeld werkt overigens niet. (ook geen fout melding) Ik zal er morgen eens opduiken of ik wat vinden kan.
Door in het script de onderstaande regel toe te voegen kan je in ieder geval in de logger zien wat er gebeurd en of er uberhaupt wat gebeurd;
code:
1
| print(text) |
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 17-11-2021 08:01 ]
Die heb ik al een paar keer doorgenomen. Blijkbaar pakt dat niet helemaal in mijn hoofd. Dus nog maar eens van voren af aan beginnen.rens-br schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:58:
[...]
Ik ben zelf wel software engineer van beroep, dus daardoor gooi ik met technische termen. Kan mij voorstellen dat dat niet voor iedereen even begrijpbaar / herkenbaar is. Maar simpelweg wat terminologie Googlen kan natuurlijk geen kwaad. Ook de dzVents Wiki kan helpen.
Aha lampje gaat aan.Met declareren kan je bepaalde variabelen in je script toevoegen, hierdoor hoef je deze maar op een plek 'aan te maken' en kan je deze vervolgens in je hele script gebruiken. Mocht je het script dan willen hergebruiken voor iets anders, hoef je alleen bij de declaratie het apparaat te wijzigen. Dat is makkelijker in onderhoud en maakt het script korter en beter leesbaar.
Klopt als ik jouw script ga proberen op te slaan met een slash in de file name dan gebeurt er niet veel.[...]
Ik heb het voorbeeld snel in elkaar gezet in de Tweakers editor en zelf niet getest. Desalniettemin verbaasd het me dat er helemaal niks gebeurd.
Kortom bedankt want het werkt gewoon goed.Door in het script de onderstaande regel toe te voegen kan je in ieder geval in de logger zien wat er gebeurd en of er uberhaupt wat gebeurd;
code:
1 print(text)
Programmeren en slashes gebruiken is iets wat ik niet kan aanraden. Niet elke programmeertaal kan daar goed mee omgaan. Datzelfde geldt overigens ook voor spaties.Seafarer schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:12:
Klopt als ik jouw script ga proberen op te slaan met een slash in de file name dan gebeurt er niet veel.
Het script werkt nu wel begrijp ik?Kortom bedankt want het werkt gewoon goed.
Zekers. Nogmaals dank.rens-br schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:23:
[...]
Programmeren en slashes gebruiken is iets wat ik niet kan aanraden. Niet elke programmeertaal kan daar goed mee omgaan. Datzelfde geldt overigens ook voor spaties.
[...]
Het script werkt nu wel begrijp ik?
Ik gebruik zigbee bewegingsmelders van het merk Sonoff (SNZB-03) aanmelden was een fluitje van een cent, en ze hebben ook een plekje in het zigbee netwerk en de afstand tot zigbee router is nog geen meter. Toch komen er niet alle meldingen door, het lijkt wel of er een maximum zit op het aantal meldingen. Heeft iemand een idee?
Wat voor controller gebruik je?Rolandtwilt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:09:
Ik gebruik zigbee bewegingsmelders van het merk Sonoff (SNZB-03) aanmelden was een fluitje van een cent, en ze hebben ook een plekje in het zigbee netwerk en de afstand tot zigbee router is nog geen meter. Toch komen er niet alle meldingen door, het lijkt wel of er een maximum zit op het aantal meldingen. Heeft iemand een idee?
Vanuit het Conbee topic weet ik dat de Sonoff dingen niet echt geweldig werken.
Ik heb even jullie hulp nodig, maar ik denk dat ik iets wil wat niet zo makkelijk is.
Ik heb een leddimmer, een shelly RGBW2 maar dan in white mode waarbij je de vier kanalen apart aan kan sturen, welke ik doormiddel van een dummy switch (in dimmer mode) aanstuur waarmee ik een dzvents device script trigger welke http commando's naar de dimmer stuurt. Dit werkt verder prima.
Nu heb ik ook nog een smart schakelaar via zwave. Voorheen schakelde ik daar de voeding voor mijn ledverlichting mee, maar met de nieuwe dimmer gebruik ik dat niet meer en zit er verder niets op die schakelaar aangesloten. Nu wil ik die schakelaar gebruiken als puur een fysieke knop (heeft een aan en een uit wipper) om via domoticz de dimmer mee aan en uit te zetten zodat ik door fysiek die schakelaar te bedienen, de led verlichting aan en uit kan zetten.
Wat ik denk ik moet zien voor elkaar te krijgen, is dat wanneer de dimmer aan en uitgezet wordt, de schakelaar ook mee gaat (als deze zelf uit staat, en ik druk fysiek de schakelaar nog een keer uit, wordt het device verder niet geupdate, dus hij moet met de dimmer meeschakelen) maar ook andersom dat als ik de schakelaar bedien, de dimmer mee gaat. Echter zonder dat ze in een loop komen waarbij ze elkaar steeds aan het updaten zijn.
Wellicht wat een warrig verhaal
maar kan iemand mij in de goede richting sturen van hoe ik dit kan oplossen? Als ik alleen al in een dzvents device script kan uitlezen door welke user de update gemaakt wordt, kan ik het al oplossen. Maar zover ik zie is die optie er niet. Heb ook naar groepen en scenes gekeken, maar dat is volgens mij ook niet wat ik nodig heb.
Ik heb een leddimmer, een shelly RGBW2 maar dan in white mode waarbij je de vier kanalen apart aan kan sturen, welke ik doormiddel van een dummy switch (in dimmer mode) aanstuur waarmee ik een dzvents device script trigger welke http commando's naar de dimmer stuurt. Dit werkt verder prima.
Nu heb ik ook nog een smart schakelaar via zwave. Voorheen schakelde ik daar de voeding voor mijn ledverlichting mee, maar met de nieuwe dimmer gebruik ik dat niet meer en zit er verder niets op die schakelaar aangesloten. Nu wil ik die schakelaar gebruiken als puur een fysieke knop (heeft een aan en een uit wipper) om via domoticz de dimmer mee aan en uit te zetten zodat ik door fysiek die schakelaar te bedienen, de led verlichting aan en uit kan zetten.
Wat ik denk ik moet zien voor elkaar te krijgen, is dat wanneer de dimmer aan en uitgezet wordt, de schakelaar ook mee gaat (als deze zelf uit staat, en ik druk fysiek de schakelaar nog een keer uit, wordt het device verder niet geupdate, dus hij moet met de dimmer meeschakelen) maar ook andersom dat als ik de schakelaar bedien, de dimmer mee gaat. Echter zonder dat ze in een loop komen waarbij ze elkaar steeds aan het updaten zijn.
Wellicht wat een warrig verhaal
Dank voor het meedenken!rens-br schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:29:
[...]
Wat voor controller gebruik je?
Vanuit het Conbee topic weet ik dat de Sonoff dingen niet echt geweldig werken.
Ik gebruik een Zigbee CC2531 USB-dongle in een raspberry PI 4.
Andere Zigbee sensoren en schakelaars werken goed en de schakelaars aan 2220 volt werken ook als verbindpunt (hub).
Ik heb die stick in een Pi3b+ gehad en recent vervangen door een ZZH stick, met name omdat de 2531 expliciet genoemd wordt als niet goed (nu). En ik moet zeggen zelfs na een week bevalt het me al beter. Niet dat ik veel uitval had. Zorg voor voldoende routers bij een 2531.
De reikwijdte van de ZZH lijkt een stuk beter, gezien het overzicht.
Volgens mij denk je iets te moeilijk. Je kan je Shelly dimmer koppelen als slave aan je zwave schakelaar, deze volgt dan altijd de stand van de schakelaar. Door je scripts zo aan te passen dat deze de zwave schakelaar bediend en niet meer je Shelly dimmer krijg je geen verwarring.Invisible_man schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:10:
Ik heb even jullie hulp nodig, maar ik denk dat ik iets wil wat niet zo makkelijk is.
Wellicht wat een warrig verhaalmaar kan iemand mij in de goede richting sturen van hoe ik dit kan oplossen? Als ik alleen al in een dzvents device script kan uitlezen door welke user de update gemaakt wordt, kan ik het al oplossen. Maar zover ik zie is die optie er niet. Heb ook naar groepen en scenes gekeken, maar dat is volgens mij ook niet wat ik nodig heb.
Hmm, dat was iets te makkelijk gedacht van mij, dan kan je natuurlijk niet meer dimmen en geen kleur bepalen.
Ja als het een kwestie is van één apparaat wat een ander apparaat volgt en de communicatie altijd in één richting is was het niet zo moeilijkKnielen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:58:
[...]
Volgens mij denk je iets te moeilijk. Je kan je Shelly dimmer koppelen als slave aan je zwave schakelaar, deze volgt dan altijd de stand van de schakelaar. Door je scripts zo aan te passen dat deze de zwave schakelaar bediend en niet meer je Shelly dimmer krijg je geen verwarring.
Hmm, dat was iets te makkelijk gedacht van mij, dan kan je natuurlijk niet meer dimmen en geen kleur bepalen.
Ik heb al gezien dat als ik de zwave schakelaar fysiek bedien, er een andere user in het logboek komt te staan bij die schakelaar. Als ik dan in een script (dzvents bij voorkeur) welke door veranderingen aan de schakelaar getriggerd wordt (device script) kan uitlezen door welke user de update gegenereerd wordt, kan ik er al de fysieke schakelingen er uit filteren. Dan kan ik de zwave als slave aan de dimmer hangen en alleen bij fysieke schakelen de aansturing met een script de andere kant op laten gaan.
Dat ding is niet goed en is bekend om "false" positives.Rolandtwilt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:29:
[...]
Dank voor het meedenken!
Ik gebruik een Zigbee CC2531 USB-dongle in een raspberry PI 4.
Andere Zigbee sensoren en schakelaars werken goed en de schakelaars aan 2220 volt werken ook als verbindpunt (hub).
Kwaliteitsdingetje.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Daar ben ik het niet (helemaal) mee eens, want alle andere devices werken prima samen met hem en al meer dan een jaar Stabiel.Mimiix schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:14:
[...]
Dat ding is niet goed en is bekend om "false" positives.
Kwaliteitsdingetje.
Bedankt voor het meedenken
Dit zal wel mosterd na de maaltijd zijn?Hendrik55 schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:14:
...hmm. morgen maar eens kijken, en anders uithuilen en opnieuw beginnen...

Hendrik55 schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:22:
[...]
Inmiddels opgelost![]()
Ik weet niet zeker of dit de juiste manier is, maar het lijkt wel te werken.
/etc/mosquitto/mosquitto.conf bleek leeg te zijn (wel info...)
Ik heb daar onderstaande aan toegevoegd:
listener 1883
password_file /etc/mosquitto/pwfile
Dat wachtwoord had ik al aangemaakt met
sudo mosquitto_passwd -c /etc/mosquitto/pwfile mqtt
Het lijkt er op dat je voor dat je dit doet je eerst de service moet disabelen en stoppen
sudo systemctl disable mosquitto.service en sudo systemctl stop mosquitto.service
Na de aanpassing: sudo systemctl enable mosquitto.service en sudo systemctl start mosquitto.service
Ik kan schakelen en licht aan doen.....
Ik heb afgelopen week Domoticz bijgewerkt van 2020.1(of .2?) naar 2021.1. Nu mis ik bij de grafiekopties de tabel-optie die er voorheen wel in zat. Zie onderstaand screenshot; onder de "Download XLS" optie stond "show table". Je kon dan direct de waarden zien in tabelvorm onder de grafiek.
Iemand een idee of dit weer terug te brengen is? Ik gebruikte de tabel om snel de dagwaardes te kopiëren naar een Excel. De CSV en XLS opties zijn beiden omslachtig vanwege meer handelingen en omvormen van de waardes voordat ik ze kan gebruiken.
Iemand een idee of dit weer terug te brengen is? Ik gebruikte de tabel om snel de dagwaardes te kopiëren naar een Excel. De CSV en XLS opties zijn beiden omslachtig vanwege meer handelingen en omvormen van de waardes voordat ik ze kan gebruiken.
/f/image/f0zVadjl0ZMkvfZWiF9f3QGx.png?f=fotoalbum_large)
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Is het gewoon een kwestie van de stick vervangen?janne_nl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:08:
Ik heb die stick in een Pi3b+ gehad en recent vervangen door een ZZH stick, met name omdat de 2531 expliciet genoemd wordt als niet goed (nu). En ik moet zeggen zelfs na een week bevalt het me al beter. Niet dat ik veel uitval had. Zorg voor voldoende routers bij een 2531.
Gezien jou ervaring hoe zou je het aanpakken?Mimiix schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:14:
[...]
Dat ding is niet goed en is bekend om "false" positives.
Kwaliteitsdingetje.
Groeten uit Tiel
Dat las ik wel op de site van zigbee2mqtt, echter uiteindelijk wel alle zigbee spullen opnieuw moeten pairen.Rolandtwilt schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:23:
[...]
Is het gewoon een kwestie van de stick vervangen?
Zo staat het ook in de tutorials, als het goed is pakt Domoticz na het pairen wel gelijk weer dezelfde configuratie op, dus daar geen werk aan.janne_nl schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:29:
[...]
Dat las ik wel op de site van zigbee2mqtt, echter uiteindelijk wel alle zigbee spullen opnieuw moeten pairen.
Dat laatste klopt, in Domoticz was het meteen goed.
Zelfs na een onbezonnen update naar Bullseye en daarna clean instal met vervanging van de 2531 naar de 2652 van Slaesh, is het goed gekomen. Enige probleem is nu nog dat de logfiles van Xiaomi ontbreken, maar dat is iets van Domoticz.Rolandtwilt schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:23:
[...]
Is het gewoon een kwestie van de stick vervangen?
Ik heb voor gebruik de stick wel geflasht met de firmware van Koen, met de firmware van Slaesh bleef ik problemen ondervinden.
Bij mij (2020.2) staat het er ook niet als ik de grafiek op hetzelfde formaat bekijk. Echter: eerst grafiek groter maken ("view graph full screen") en dan het hamburgermenu en je hebt die optie weer. valt gewoon buiten de afmeting van de grafiek, helaas.JanPedaal schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:41:
Ik heb afgelopen week Domoticz bijgewerkt van 2020.1(of .2?) naar 2021.1. Nu mis ik bij de grafiekopties de tabel-optie die er voorheen wel in zat. Zie onderstaand screenshot; onder de "Download XLS" optie stond "show table". Je kon dan direct de waarden zien in tabelvorm onder de grafiek.
[Afbeelding]
Bij 2021.1 werkt dit helaas niet. ook in full screen ontbreekt de optie.Heinemancp schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:16:
[...]
Bij mij (2020.2) staat het er ook niet als ik de grafiek op hetzelfde formaat bekijk. Echter: eerst grafiek groter maken ("view graph full screen") en dan het hamburgermenu en je hebt die optie weer. valt gewoon buiten de afmeting van de grafiek, helaas.
Via rapport kan ik trouwens nog wel een uitgebreidere tabel bekijken. Is iets meer klikken maar nog steeds minder werk dan via XLS of CSV.
[ Voor 13% gewijzigd door JanPedaal op 24-11-2021 10:58 . Reden: Rapport-optie toegevoegd ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Bij mij in 2021.1 wel. Misschien een browser issue? Ik gebruik Chrome.JanPedaal schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:54:
[...]
Bij 2021.1 werkt dit helaas niet. ook in full screen ontbreekt de optie.
Via rapport kan ik trouwens nog wel een uitgebreidere tabel bekijken. Is iets meer klikken maar nog steeds minder werk dan via XLS of CSV.
Ik gebruik ook Chrome. Zal de cache maar weer eens legenVollervo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:59:
[...]
Bij mij in 2021.1 wel. Misschien een browser issue? Ik gebruik Chrome.
Let op:
- Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
- dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
- Lees ook de openingspost door!
- Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!