Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 22:57
Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Mijn script doet dat zeker. Ik weet niet wat die van Vuurvli3gje doet.

Ik geef trouwens ook de aantallen weer die nog op voorraad in magazijn liggen, hebben we ook een indicatie voor de komende weken (zo zag je de 6800XT al weken steeds minder worden zonder nieuwe aanvulling).
Is dat deze?
{
"name": "warehouseQuantityFromRealtimeShippingResponse",
"type": "string",
"value": "1125"
},

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bad Brains schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Het waren maar 400 MB's als ik het goed begrepen heb, dat is natuurlijk zo weg.
En TW is niet de enige site die er op zitten te wachten met scripts.
Kans is klein echter niet nihl, en laten we hopen dat alles weer meer op voorraad komt en de rijzen duikelen.
Nou ja 400 MB's is niet weinig. Zelfs met de launch op 7 april waren er minder beschikbaar.

Dat we de afgelopen weken verwend zijn met zowel de 6800XT als de MB is niet iets wat elke keer gaat gebeuren. Op zich netjes van AMD dat ze meer MB in de drop deden, ze hadden het ook weer bij 250 of 200 kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspermeul schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Is dat deze?
{
"name": "warehouseQuantityFromRealtimeShippingResponse",
"type": "string",
"value": "1125"
},
Jep, die.

En dan hier de aantallen van de andere 2 die ik heb kunnen lezen:
6800 = 1028x
6700XT = 2388x

Dit zijn trouwens warehouse aantallen, niet dat mensen dit voor drop aantallen aanzien :P

[ Voor 27% gewijzigd door Postman op 08-07-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Jep, die.

En dan hier de aantallen van de andere 2 die ik heb kunnen lezen:
6800 = 1028x
6700XT = 2388x
Dat zijn er niet weinig, schaarste is dus echt aan het einde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableeker
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02-2024
Na een aantal weken is het deze keer gelukt om een 6700 XT in het winkelwagentje te zetten, maar ik was net te laat met het plaatsen van de bestelling omdat hij toen niet meer in voorraad was. Nu heb ik daardoor wel een kaart in het wagentje. Die kan ik natuurlijk verwijderen, maar zou ik die kunnen laten staan tot volgende week en die dan meteen kunnen afrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
workermaster schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:34:
Ik heb net meegedaan en heb van paypal een afschrijving ontvangen maar nog niets vanuit AMD. Ook tijdens het bestellen kreeg ik geen bevestiging en werd ik doorgestuurd naar de homepage na klikken op de oranje order knop. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren
Heb je een .nl mailadres? Dan zul je geen mail ontvangen. Moet je morgen even met AMD bellen en het mailadres / ordernummer doorgeven dan fixen ze het voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ableeker schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:47:
Na een aantal weken is het deze keer gelukt om een 6700 XT in het winkelwagentje te zetten, maar ik was net te laat met het plaatsen van de bestelling omdat hij toen niet meer in voorraad was. Nu heb ik daardoor wel een kaart in het wagentje. Die kan ik natuurlijk verwijderen, maar zou ik die kunnen laten staan tot volgende week en die dan meteen kunnen afrekenen?
Verdwijnt na +/- 24 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Bad Brains schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:26:
Hoorde dat Vinn ook geslaagd was, hij kon alleen zijn moeder niet bellen.
Voor een tientje of niet?

Hier ook succes gehad, kan ik mijn Taichi 6800XT de deur uit doen (i.v.m. mijn mITX build). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:01
Ik hen vorige week donderdag een 6800xt kunnen bestellen. Ik zie alleen een PayPal afschrijving. Ik heb voor de rest geen bevestiging of verzendbevestiging ontvangen. Dure kaart zo 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedway4 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Heb je een .nl mailadres? Dan zul je geen mail ontvangen. Moet je morgen even met AMD bellen en het mailadres / ordernummer doorgeven dan fixen ze het voor je.
Probleem is dat hij/zij/het/something/kat/hond geen nummer heeft, alleen de afschrijving van PayPal. Gaat dus lastig bellen worden.
En ook geen NL domein, maar wellicht een goede spamfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caramba6667
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 14:06
Drop alweer geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:01
Nee, pas aankomende donderdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechAlf
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
Managed to get a 6700xt, thanks all for the support and scripts.

If in the future I can do something to collaborate actively with the tweakers community I will certanly do it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caramba6667
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 14:06
Lumics schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:50:
[...]

Nee, pas aankomende donderdag!
Hahahaha, ja zo kan je het ook zien, mooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Probleem is dat hij/zij/het/something/kat/hond geen nummer heeft, alleen de afschrijving van PayPal. Gaat dus lastig bellen worden.
En ook geen NL domein, maar wellicht een goede spamfilter.
Oh haha, gemist, topic gaat te snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Speedway4 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Inderdaad een @home.nl adres.
Ik ga ze dan morgen even bellen. Misschien kan ik dan ook meteen het verzendadres aanpassen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
workermaster schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Inderdaad een @home.nl adres.
Ik ga ze dan morgen even bellen. Misschien kan ik dan ook meteen het verzendadres aanpassen
Bellen zonder ordernummer is wel een opgave trouwens.

Mensen hadden trouwens meer succes met de Duitse klantenservice van AMD, die in NL is soms ronduit een klootzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:23

ParaWM

Pro Prutser

JohnnyV76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:27:
Heb op 7 april de MB kunnen kopen bij de introductie dus vandaag precies 3 maanden en 1 dag later nog eens geprobeerd. Bestelling gelukt met alleen het add-to-cart script maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze order geannuleerd gaat worden. Normaal kreeg ik altijd binnen een paar minuten beide AMD mails maar nu alleen maar een PayPal bericht en nog helemaal niks van AMD. Nu weet ik dat de mails ook wat later kunnen komen maar heb eerder al kaarten kunnen bestellen en dit is de eerste en enige keer dat er geen mails van AMD gekomen zijn vlak na de bestelling. Ben benieuwd, geen man overboord als t niet doorgaat.
Zelfde scenario hier. 13 weken, we gaan het zien. Wel lastig zonder emails :) Wel gelukkig een printscreen van mijn ordernummer. Morgen ook maar bellen dan (y)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankdoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02-2022
Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:55:
[...]

Bellen zonder ordernummer is wel een opgave trouwens.

Mensen hadden trouwens meer succes met de Duitse klantenservice van AMD, die in NL is soms ronduit een klootzak.
Kan je enkel bellen of ook FB/twitter//..?
Ik zie zelfs dat ze geen Belgisch nummer hebben :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Pffft.. ik zit er helemaal klaar voor, ik denk dat er weer een drop is rond 17:30, is ie ineens om 16:00... 8)7

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 16:22
Paprika schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:11:
@Vuurvli3gje, eerste keer dat ik het bij het AMD kamp probeer en zonder moeite een 6800 XT MB kunnen bestellen. Top bijdrage aan het forum, waarvoor mijn dank.
Confirmation mailtje is er nu ook. Ik had meer gezeik verwacht eigenlijk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Amused
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-10 10:49
scorpie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:09:
Pffft.. ik zit er helemaal klaar voor, ik denk dat er weer een drop is rond 17:30, is ie ineens om 16:00... 8)7
Ja dat had ik dus ook.
Zat er helemaal klaar voor en dacht dat word weer een uur of 7 of 8 vandaag maar is alles alweer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 20:25
Paprika schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Confirmation mailtje is er nu ook. Ik had meer gezeik verwacht eigenlijk :+.
Apart. Ik had 'm 3 minuten na order submitted binnen. Zal wel iets te maken hebben met de pre-pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Ja, ik zie nu ook in het overzicht op de 1e pagina dat de vorige 2 weken ook al om 16:00 een drop was. Maarja, heb genoeg te doen op werk, dus ik ben met andere dingen bezig als de drop is. Ach, ik ben pas vanaf +/- november bezig, ooit lukt het :+

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OllieMongollie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Apart. Ik had 'm 3 minuten na order submitted binnen. Zal wel iets te maken hebben met de pre-pay.
Er is geen logica in de volgorde van e-mails versturen bij AMD. Soms lijkt het zelfs dat orders die vroeg geplaatst zijn later e-mails krijgen. Ik denk dat ze werken met een soort bingoballen machine. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Wat is precies de reden nog voor dit topic nu ze gewoon vandaag besteld morgen in huis zijn?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!
scorpie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:09:
En @Not_Amused de drop is al een aantal weken om iets na 16u.

Ik zou je ook willen adviseren om het forum topic in de gaten te houden kijken wanneer de mensen een CAT wijziging plaatsen. De drop is dan vaak binnen 30 minuten (deze week waren ze vrij laat, pas rond 15:47u, weken daarvoor al rond 15:30u). Er is ook een Telegram bot voor de CAT wijzigingen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Sterker nog, ik *zit* in die telegram groep, en ik zag hem idd binnenkomen, maar in het verleden kwam die melding ook veel langer van tevoren dan de daadwerkelijke drop was.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
JDx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:31:
Wat is precies de reden nog voor dit topic nu ze gewoon vandaag besteld morgen in huis zijn?
Dat niet iedereen weet hoe je bij AMD.com iets besteld.
Dat niet iedereen geluk heeft en iets kan kopen.
Dat je zonder scripts/bot geen knoppen ziet en dus niets kan kopen, zelfs met alle geluk van de wereld gaat je dat niet meer lukken.
Dat de schaarste blijft en vraag nog steeds hoog is.
Dat mensen zelf een kaart willen kopen en niet via V&A/MP/etc. hun nieuwe GPU moeten bemachtigen.

Nog meer redenen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:34:
Sterker nog, ik *zit* in die telegram groep, en ik zag hem idd binnenkomen, maar in het verleden kwam die melding ook veel langer van tevoren dan de daadwerkelijke drop was.
Klopt, dit is echter sinds een week of 6 (wellicht langer al) niet meer het geval geweest.

Eigenlijk sinds ze veel van die CAT links afgesloten hebben is de periode ook veel korter geworden. Daarom deelt niemand die links ook meer omdat het een soort 'goud' is geworden (en alles wat Google indexeert, dat blokkeert DR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Duidelijk, dank voor deze info :)

Heb volgende week vakantie, dus wellicht is het dan donderdag besteld, vrijdag in huis! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:34:
[...]

Dat niet iedereen weet hoe je bij AMD.com iets besteld.
Dat niet iedereen geluk heeft en iets kan kopen.
Dat je zonder scripts/bot geen knoppen ziet en dus niets kan kopen, zelfs met alle geluk van de wereld gaat je dat niet meer lukken.
Dat de schaarste blijft en vraag nog steeds hoog is.
Dat mensen zelf een kaart willen kopen en niet via V&A/MP/etc. hun nieuwe GPU moeten bemachtigen.

Nog meer redenen nodig?
https://www.megekko.nl/Co...js09_pp-50_p-1_d-list_cf-

Uit eigen voorraad leverbaar. Levertijd: 1 dag (vrijdag)

???

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 08-07-2021 17:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

JDx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:38:
[...]

???
Dat is dus een up-price van 300 euro t.o.v. de kaart bij AMD.COM.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TechAlf
JDx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:38:
[...]

???
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiX15nij1o9v8s43gWKyZx__uT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLE1qGuojFK1kX4FahCziHlL.jpg?f=fotoalbum_large

Let's see if you understant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steve Seagul
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-10 22:50
Vergelijk die prijzen met die van AMD.com
Dan snap je gelijk waarom men het via AMD.com probeert.

Voor mij geld ook dat ik graag me 6800 zou omruilen voor een 6800xt MB. Helaas deze week weer niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Steve Seagul schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:40:
Vergelijk die prijzen met die van AMD.com
Dan snap je gelijk waarom men het via AMD.com probeert.

Voor mij geld ook dat ik graag me 6800 zou omruilen voor een 6800xt MB. Helaas deze week weer niet gelukt.
Ok, dat is dus de reden, niet die hele rits die eerder werd opgoemd, via AMD is het goedkoper.

Dank, is mij de moeite niet waard.

Edit: qua geld wel, maar ik wacht nog wel even.

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 08-07-2021 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JDx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Ok, dat is dus de reden, niet die hele rits die eerder werd opgoemd, via AMD is het goedkoper.

Dank, is mij de moeite niet waard.
Ik begon toch echt met AMD.com hoor ;)

Anyhoe je hebt gelijk. Kaarten zijn tegen een flinke meerprijs al een tijdje verkrijgbaar. Zelfde bij het groene Team.
Er is al eerder gezegd vanuit de admins/mods dat deze topics nog blijven bestaan zolang de prijzen nog dusdanig boven MSRP zitten. En dat is dan rekening houdend met een standaard meerprijs die je altijd betaald voor AIB kaarten. Echter dat moet geen 50% of meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechAlf
is there a way to change the shipping adress? it took my old one

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• workermaster
TechAlf schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:50:
No. One once order is placed, the address is final

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TechAlf schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:50:
Kunt het nog proberen via Ingram Micro. Die kunnen je wellicht helpen, maar is afhankelijk wanneer de order daar binnen komt en of ze het nog kunnen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 21:54
scorpie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:13:
Ja, ik zie nu ook in het overzicht op de 1e pagina dat de vorige 2 weken ook al om 16:00 een drop was. Maarja, heb genoeg te doen op werk, dus ik ben met andere dingen bezig als de drop is. Ach, ik ben pas vanaf +/- november bezig, ooit lukt het :+
Hmm je bent er dan ook niet heul erg mee bezig dan als je nog niet wist dat de afgelopen drops rond 16:00 waren. Als je dit topic een beetje volgt had je t kunnen weten. Als je echt wil moet je dit topic dagelijks meerdere keren bekijken en er ook echt wat voor doen. Werk is natuurlijk wel iets wat veel vrije tijd kost dus minder tijd voor het kopen van GPU's :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechAlf
Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:01:
[...]

Kunt het nog proberen via Ingram Micro. Die kunnen je wellicht helpen, maar is afhankelijk wanneer de order daar binnen komt en of ze het nog kunnen aanpassen.
Thank I will try to call to Tylburg... paypal set me up to my old spanish adress..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TechAlf schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Thank I will try to call to Tylburg... paypal set me up to my old spanish adress..
Hmm, dan is de kans zelfs aanwezig dat de order geannuleerd gaat worden. Ik zou morgen nogmaals AMD bellen en vragen of ze toch niet iets voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zie nu dat bij mijn huisnummer is doorgekomen als 151a.. de toevoeging van de 'a' is incorrect en bestaat überhaupt niet voor mijn straat. De rest is wel allemaal correct. Hopelijk komt dat goed :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
ParaWM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:00:
[...]

Zelfde scenario hier. 13 weken, we gaan het zien. Wel lastig zonder emails :) Wel gelukkig een printscreen van mijn ordernummer. Morgen ook maar bellen dan (y)
Nog even teruggelezen tijdens het zoeken naar het AMD telefoonnummer en las dat volgens AMD er een aantal weken een storing is met de mailserver waardoor dus .nl mails niet aan kunnen komen. Specifiek werd nog "chello.nl" genoemd en laat ik dat nu ook hebben. Het feit dat de storing nu pas een paar weken aan de gang is verklaart waarom ik 3 maanden geleden wel de mails kreeg. Morgen ook maar even bellen dan.

Vanuit de vorige post:
AMD: ma-vr 11.00-18.00 | Benelux: 0800-12302340 / +31 (0)20-8080942 (optie 1, optie 1)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
stin00 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:11:
Ik zie nu dat bij mijn huisnummer is doorgekomen als 151a.. de toevoeging van de 'a' is incorrect en bestaat überhaupt niet voor mijn straat. De rest is wel allemaal correct. Hopelijk komt dat goed :-(
Op de dag van levering even een briefje op de deur hangen, dan komt het zeeeeer waarschijnlijk wel goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• workermaster
JohnnyV76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:12:
[...]

Nog even teruggelezen tijdens het zoeken naar het AMD telefoonnummer en las dat volgens AMD er een aantal weken een storing is met de mailserver waardoor dus .nl mails niet aan kunnen komen. Specifiek werd nog "chello.nl" genoemd en laat ik dat nu ook hebben. Het feit dat de storing nu pas een paar weken aan de gang is verklaart waarom ik 3 maanden geleden wel de mails kreeg. Morgen ook maar even bellen dan.

Vanuit de vorige post:
AMD: ma-vr 11.00-18.00 | Benelux: 0800-12302340 / +31 (0)20-8080942 (optie 1, optie 1)
De 2e optie 1 klopt niet helemaal. Dat is voor de Pro GPU kaarten. Consumenten moeten optie 2 nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:03
Iemand een idee wat de gemiddelde levertermijn is van amd.com ?

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JRMBelgium schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:28:
Afhankelijk van wanneer ze verzenden. Op zijn vroegst is verzending mogelijk op vrijdagmiddag. Dan is levering maandag (zakelijke DHL, dus geen weekend).
Maar voorgaande weken was ook een grote groep die pas op maandag of zelfs op woensdag pas verzending had. Dan is levering een dag later.

Trouwens staat tijdens het bestelproces duidelijk vermeld dat ze 5-7 werkdagen hebben voor levering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:32:
[...]

Afhankelijk van wanneer ze verzenden. Op zijn vroegst is verzending mogelijk op vrijdagmiddag. Dan is levering maandag (zakelijke DHL, dus geen weekend).
Maar voorgaande weken was ook een grote groep die pas op maandag of zelfs op woensdag pas verzending had. Dan is levering een dag later.

Trouwens staat tijdens het bestelproces duidelijk vermeld dat ze 5-7 werkdagen hebben voor levering ;)
Bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
JRMBelgium schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:28:
Binnen een week. Vaak is het zo dat als je op donderdag besteld je op dinsdag of soms maandag al de kaart in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

JohnnyV76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:55:
[...]

Binnen een week. Vaak is het zo dat als je op donderdag besteld je op dinsdag of soms maandag al de kaart in huis hebt.
Heb jij inmiddels de bevestiging van AMD binnen? Ik heb alleen de Paypal betalingsbevestiging binnen per mail waarin in ieder geval een 'Factuurreferentie' nummer bij staat van Digital River Ireland, Ltd.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
Rick2001 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:27:
[...]

Heb jij inmiddels de bevestiging van AMD binnen? Ik heb alleen de Paypal betalingsbevestiging binnen per mail waarin in ieder geval een 'Factuurreferentie' nummer bij staat van Digital River Ireland, Ltd.
16:04: AMD.com Online Store - Commande transmise
16:05: Receipt for Your Payment to Digital River Ireland
16:08: AMD.com Online Store - Confirmation de commande

2 emails van AMD en ééntje van paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Toevallig een e-mailadres van .nl domein?

Morgen even bellen met AMD, nummer is een paar posts geleden nog gedeeld (of in de topicstart). Daar kunnen ze je e-mailadres aanpassen en de e-mail opnieuw sturen. Zijn namelijk problemen met de mailserver vanuit AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-10 12:50
Zojuist order confirmation mail gekregen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:53
Ik heb besteld met een @ziggo .nl emailadres...
Krijg je daar de bevestiging mail op?
Tot nu toe alleen bericht van PayPal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 15:08
Aggressor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:37:
Er zijn problemen met het verzenden van mails naar .nl mail adressen. Je kan dus ook geen mail krijgen.
Als je PayPal betaling goed gegaan is kan je er vanuit gaan dat hij bezorgd word tenzij hij gecanceld word doordat je al eerder besteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Laatst online: 15-09 10:56
Aggressor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:37:
AMD heeft nogal moeite met .nl email adressen.
Je hebt ook de "order submitted" email nog niet ontvangen neem ik aan?
Dan is je beste optie om morgen even naar AMD te bellen zodat ze je email adres aan kunnen passen naar bijvoorbeeld een Gmail acount.

Algemene toevoeging:
Kans is groot dat je bestelling gewoon doorloopt ookal krijg je geen mails. Je krijgt dat gewoon een suprise levering van je GPU. Wil je toch de mails hebben zodat je weet waar je aan toe ben, of voor de factuur bijvoorbeeld. Dan is het verstandig om contact op te nemen met AMD.
Als je de submitted mail wel hebt gehad hoef je geen contact op te nemen, de confirmation kan ook gewoon laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atalantabc
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-10 20:51
Weet er iemand toevallig wat de afmetingen zijn van de leverdoos van de 6700XT? De thuiswerk dagen zijn hier helaas voorbij maar heb wel een brievenbus waar men postpakketjes kan achterlaten. Maar zou toch graag de afmetingen nameten voor de zekerheid :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

atalantabc schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:53:
Weet er iemand toevallig wat de afmetingen zijn van de leverdoos van de 6700XT? De thuiswerk dagen zijn hier helaas voorbij maar heb wel een brievenbus waar men postpakketjes kan achterlaten. Maar zou toch graag de afmetingen nameten voor de zekerheid :) .
28*37*9cm is het formaat van de buitendoos. De videokaartdoos past daar perfect in.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
computerjunky schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:42:
[...]

Er zijn problemen met het verzenden van mails naar .nl mail adressen. Je kan dis ook geen mail krijgen.
Als je PayPal betaling goed gegaan us kan je er vanuit gaan dat hij bezorgd word tenzij hij gecanceld word doordat je al eerder besteld heb.
Nog nooit eerder besteld. Eerste keer..
En het is een nl klantenservice?
Gewoon zoeken op digitalriver nl...?
Ik weet mijn ordernummer ook niet...ik heb geen screenshot gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 17:29
Had bijna de 6900xt te pakken op mijn telefoon zonder enige scripts. Paypal duurde echter lang (was al weer uitgelogd dus moest opnieuw verifiëren). Daarna een error dat hij al op was.

Geen wereld ramp want dat was voor mij de minst interessante kaart. Ik vraag me af hoe ik ineens zo ver kon komen zonder enig script. Normaal krijg ik met script met meerdere schermen open op de pc niet eens een kaart in mijn mandje.

Is de server stabieler gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
timpie81 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:13:
Zou je bijna denken zo vlot als het vandaag ging. Kan ook zijn dat de superbot onderweg naar de DR store door zijn enkel is gegaan en dus te laat was? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
[...]

Nope, niks gehad. Maar denk/hoop dat het door de mail server issue komt. Morgen wel even bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 20:59

Jrrri

Simulant

rutgerdj schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:44:
[...]

Algemene toevoeging:
Kans is groot dat je bestelling gewoon doorloopt ookal krijg je geen mails. Je krijgt dat gewoon een suprise levering van je GPU. Wil je toch de mails hebben zodat je weet waar je aan toe ben, of voor de factuur bijvoorbeeld. Dan is het verstandig om contact op te nemen met AMD.
Als je de submitted mail wel hebt gehad hoef je geen contact op te nemen, de confirmation kan ook gewoon laat zijn.
Als je je met het bij AMD bekende mailadres aanmeldt bij DHL kun je de zending in hun app zien verschijnen. Dan ben je wat meer voorbereid.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Krijg je eigenlijk een track en trace code van DHL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhaenon
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-10 16:50
workermaster schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:13:
Krijg je eigenlijk een track en trace code van DHL?
Ja, in de shipping confirmation mail en op de order lookup pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aggressor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:08:
[...]

Nog nooit eerder besteld. Eerste keer..
En het is een nl klantenservice?
Gewoon zoeken op digitalriver nl...?
Ik weet mijn ordernummer ook niet...ik heb geen screenshot gemaakt
Engelstalige klantenservice, staat een link naar AMD Benelux in de topicstart (het 020 nummer, 0800 nummer is foutief).
Je kunt met je e-mailadres, PayPal/CC en adresgegevens bevestigen dat jij jij bent. Dan zoeken ze daarmee je order op en wijzigen je e-mailadres en sturen dan de laatste e-mail opnieuw. Verder kunnen ze ook niets aanpassen in het systeem, alleen e-mailadres omdat er server problemen zijn.

Edit: zoals @rutgerdj al terecht aangeeft komt de factuur ook via de e-mail. Deze is ook online te vinden (via findmyorder.com), maar daarvoor heb je wel ordernummer en wachtwoord nodig. En deze komen ook in de e-mail. Factuur is een digitaal ondertekende PDF, ik zou die toch wel willen hebben voor het geval je ooit nog een RMA moet doen bij AMD.

[ Voor 20% gewijzigd door Postman op 08-07-2021 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
timpie81 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:13:
Had bijna de 6900xt te pakken op mijn telefoon zonder enige scripts. Paypal duurde echter lang (was al weer uitgelogd dus moest opnieuw verifiëren). Daarna een error dat hij al op was.

Geen wereld ramp want dat was voor mij de minst interessante kaart. Ik vraag me af hoe ik ineens zo ver kon komen zonder enig script. Normaal krijg ik met script met meerdere schermen open op de pc niet eens een kaart in mijn mandje.

De knoppen waren deze week wat eerder zichtbaar dan voorgaande weken (waarbij het 2 weken geleden ongeveer 16 uur duurde :+). Waarschijnlijk heb je nog 1 van de laatste momenten meegepakt om iets in je mandje te krijgen, echter was die al in het betaalproces bij een andere klant en grijp je dus uiteindelijk mis.

Ik weet niets van de bot van Vuurvli3gje af, maar mijn versie(s) van het add-to-cart script werken allemaal op mobiele browsers. Er is wel een trucje nodig om het te installeren en gebruiken, maar het werkt verder gewoon zoals op de desktop.
Wellicht voor de mensen die toch willen proberen via mobiel een optie om te overwegen, dan maak je in ieder geval meer kans dan te wachten op de caching server van AMD om heel misschien een knop te geven terwijl er nog voldoende voorraad is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vuurvli3gje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
Dit klopt, op dit moment ondersteund het script ik alleen de NL shop. De volgende release (hopelijk vandaag nog) komt daar BE bij. Als bij de komende drop(s) alles stabiel is gaat langzaam het 'slot' eraf.
Ik heb over die laatste zin wel mijn twijfels. Snap dat je het eerlijk wilt maken voor iedereen, maar door dit te doen forceer je eigenlijk dat iedereen het gebruikt of gewoon weer kansloos is. Je gooit daarmee eigenlijk je eigen glazen in.

Deze bot (ik noem het geen script meer want het is dusdanig geautomatiseerd) is al zeer populair buiten Tweakers. Wordt ook al gedeeld in bijv. PartAlert kanalen. En ze doen ook al vanaf dag 1 pogingen om het te kraken.

Je bent uiteraard vrij om te doen wat je zelf goed vind, maar ik persoonlijk zou het toch liever zien dat de restrictie er op blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:21:
[...]

Ik heb over die laatste zin wel mijn twijfels. Snap dat je het eerlijk wilt maken voor iedereen, maar door dit te doen forceer je eigenlijk dat iedereen het gebruikt of gewoon weer kansloos is. Je gooit daarmee eigenlijk je eigen glazen in.

Deze bot (ik noem het geen script meer want het is dusdanig geautomatiseerd) is al zeer populair buiten Tweakers. Wordt ook al gedeeld in bijv. PartAlert kanalen. En ze doen ook al vanaf dag 1 pogingen om het te kraken.

Je bent uiteraard vrij om te doen wat je zelf goed vind, maar ik persoonlijk zou het toch liever zien dat de restrictie er op blijft.
Snap jouw twijfels wel (en gevoelsmatig heb ik ook zoiets) en ben het enerzijds ook wel met je eens. Zoiets zou zonde zijn als het in verkeerde handen valt (al gebeurt dat uiteindelijk toch wel). Anderzijds heb ik wel wat vraagtekens bij de twijfels:
Zou je kunnen toelichten wat het grote nadeel is van het toegankelijk maken van deze bot?
Is het niet juist goed als mensen gelijke kansen hebben? Ook buiten NL/BE? Zorgt deze bot niet ook dat de website wat ontlast wordt? Verder lijkt me dat het beschikbaar maken voor andere landen het kraken van het script tegen kan houden. Dan is er iig controle over en kunnen er bijvoorbeeld geen geïnfecteerde varianten van rondgaan.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Speedway4 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 00:14:
[...]

Snap jouw twijfels wel (en gevoelsmatig heb ik ook zoiets) en ben het enerzijds ook wel met je eens. Zoiets zou zonde zijn als het in verkeerde handen valt (al gebeurt dat uiteindelijk toch wel). Anderzijds heb ik wel wat vraagtekens bij de twijfels:
Zou je kunnen toelichten wat het grote nadeel is van het toegankelijk maken van deze bot?
Is het niet juist goed als mensen gelijke kansen hebben? Ook buiten NL/BE? Zorgt deze bot niet ook dat de website wat ontlast wordt? Verder lijkt me dat het beschikbaar maken voor andere landen het kraken van het script tegen kan houden. Dan is er iig controle over en kunnen er bijvoorbeeld geen geïnfecteerde varianten van rondgaan.

Ben benieuwd :)
Gelijke kansen is alleen als iedereen het gaat gebruiken. Sommige mensen willen het niet gebruiken omdat de code niet te controleren is. Je sluit dus die mensen eigenlijk uit van deelname aan de drop.
Een risico is inderdaad wat je zelf ook al aangeeft: besmette varianten. Bijna niemand kan de code controleren, je weet pas of het malafide is als het te laat is (de XHR request zijn niet te verbergen, maar dan is het kalf reeds verdronken).

De bot zorgt daarnaast juist voor extra belasting door automatisch opnieuw verzenden van request bij 503. Waar je met het add to cart script nog zelf de request opnieuw moet sturen, gebeurt dit nu tot wel 2 keer per seconde (wat ik in de beschrijving lees). Dat is nogal een belasting op de back-end.

Het is een utopie te denken dat het niet misbruikt gaat worden, dat mag ook geen reden zijn om het publiek beschikbaar te maken. Zolang het voor 99,9% van de mensen onleesbaar en dus oncontroleerbaar is zal misbruik op de loer blijven liggen.

Ik ben het met je eens dat het een lastige afweging is. Maar als je het echt voor de Tweaker community gemaakt hebt, waarom zou je het dan globaal beschikbaar maken? Het is niet zo dat andere communities alles ook maar online delen, veel is en blijft besloten.

Nog een laatste afweging: hoe meer mensen dit gaan gebruiken, hoe meer kans dat ze het bij AMD/DR ook oppikken. Dan is het voor ons Tweakers ook einde oefening en lachen de superbot(s) nog harder.

Mijn mening blijft op dit moment niet delen, wellicht dat iemand anders een argument heeft dat dit doet veranderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedway4
Postman schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 06:42:
[...]

Gelijke kansen is alleen als iedereen het gaat gebruiken. Sommige mensen willen het niet gebruiken omdat de code niet te controleren is. Je sluit dus die mensen eigenlijk uit van deelname aan de drop.
Een risico is inderdaad wat je zelf ook al aangeeft: besmette varianten. Bijna niemand kan de code controleren, je weet pas of het malafide is als het te laat is (de XHR request zijn niet te verbergen, maar dan is het kalf reeds verdronken).
Dat sommige mensen het niet willen gebruiken speelt natuurlijk nu ookal en het script (de bot) heeft wel een vrij groot voordeel tov de TW knop (althans, dat was mijn ervaring). Het gebruik is nu beperkter door het aantal gebruikers hier, dat wel is wellicht wel positief (icm met jouw latere punt over actie nemen door DR/AMD tegen de bot).
De bot zorgt daarnaast juist voor extra belasting door automatisch opnieuw verzenden van request bij 503. Waar je met het add to cart script nog zelf de request opnieuw moet sturen, gebeurt dit nu tot wel 2 keer per seconde (wat ik in de beschrijving lees). Dat is nogal een belasting op de back-end.
Dank voor de toelichting, mijn aanname was dat het wellicht responses vanuit DR onnodig maakt maar ik heb geen idee hoe zoiets werkt en jij lijkt daar wel verstand van te hebben dus ja, duidelijk ;)
Het is een utopie te denken dat het niet misbruikt gaat worden, dat mag ook geen reden zijn om het publiek beschikbaar te maken. Zolang het voor 99,9% van de mensen onleesbaar en dus oncontroleerbaar is zal misbruik op de loer blijven liggen.
Ja mijn gedachte was dus: zolang er redenen zijn om het script aan te passen (andere locals toestaan) is de kans malifide versies groter. Als je het script toegankelijk maakt voor iedereen neem je die incentive weg en reduceerd dat misschien de kans op malafide varianten. Zo is het ook duidelijk welke variant de officiele/originele variant is en kan je waarschuwen voor imitatie. Als de officiele/originele variant enkel voor NL/BE beschikbaar is zullen er dus op gegeven moment onofficiele versies komen en dat brengt denk ik veel risico met zich mee.
Wat je zedgt klopt natuurlijk ook wel, er zullen altijd mensen zijn die maar al te graag het script alnog zouden willen misbruiken. Als je zo mensen hun PayPal gegevens kan jatten is dat natuurlijk de natte droom van elke crimineel.

Ik ben het met je eens dat het een lastige afweging is. Maar als je het echt voor de Tweaker community gemaakt hebt, waarom zou je het dan globaal beschikbaar maken? Het is niet zo dat andere communities alles ook maar online delen, veel is en blijft besloten.
Nog een laatste afweging: hoe meer mensen dit gaan gebruiken, hoe meer kans dat ze het bij AMD/DR ook oppikken. Dan is het voor ons Tweakers ook einde oefening en lachen de superbot(s) nog harder.
Goed punt, dit is mijn inziens het beste punt om het niet te delen.
Mijn mening blijft op dit moment niet delen, wellicht dat iemand anders een argument heeft dat dit doet veranderen.
Ik weet niet echt wat mijn standpunt in deze is, sta er een beetje 50/50 in. Waar ik wel van overtuigd ben is dat het goed om deze dialoog hier te voeren. Als anderen inderdaad goede argumenten voor / tegen het delen hebben zie ik die ook graag. Het is misschien niet aan ons om er over te beslissen (dat is aan @Vuurvli3gje ) maar het is natuurlijk wel iets waar de community over kan nadenken/meedenken :)

Edit:
Volledig ander dingetje trouwens, ik heb gister met mijn commerciele VPN en de bot van Vuurvliegje een kaart weten te bemachtigen. Wilde het risico op IP-ban vermijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedway4 op 09-07-2021 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 15:09
Daarom is het ook zo verstandig om niet klakkeloos zomaar programma's van het internet te plukken waar je dan jouw PayPal gegevens moet ingeven zodat het betalen automatisch gaat. Zeker als je niet in de code kan kijken wat het doet.

Het Postman script is gewoon recht toe recht aan code wat je met een beetje gezond verstand kan lezen. Dan weet je wat er gebeurt. Het vuurvliegje programma is encoded en daardoor onleesbaar. Niemand kan het dus pikken maar wie let iemand om het na te maken en als versie 2.0 te lanceren maar dan met overschrijving naar iemand anders of verzending naar een ander adres. Gistermiddag waren er mensen in de discord waarbij €670 eruo was afgeschreven maar die mensen hadden geen idee wat ze nu eigenlijk gekocht hadden. Daar schrok ik best wel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 16:22
Seriph schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:51:
Gistermiddag waren er mensen in de discord waarbij €670 eruo was afgeschreven maar die mensen hadden geen idee wat ze nu eigenlijk gekocht hadden. Daar schrok ik best wel van.
Dat verwijt ik toch wel eerder aan onkunde van de persoon dan aan de bot. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 08:10
computerjunky schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:42:
[...]

Er zijn problemen met het verzenden van mails naar .nl mail adressen. Je kan dus ook geen mail krijgen.
.
Ik heb een hotmail.nl email adres en ontving de mail eerder dan de site mij bevestiging gaf :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:42
Ben zo blij dat de tweakers die het wel gelukt is meerdere kaarten te scoren deze weer aan ons aanbieden.
Echt super nice van ze.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bad Brains schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:17:
Ben zo blij dat de tweakers die het wel gelukt is meerdere kaarten te scoren deze weer aan ons aanbieden.
Echt super nice van ze.
Bedoel je dit sarcastisch of meen je het echt?

Als het voor een zakcentje (= zo'n €50,-) extra wordt aangeboden, dan prima!
Als er >20% bovenop de prijs komt, dan zeg ik: Steek die winst in eigen zak en probeer het volgende week zelf rond de klok van 16u i.c.m. de gepinde berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 14:40
Heren, doe ik iets fout? Het ging gisteren als volgt:

Ik klik op de add to cart. Dat gaat goed. De kaart komt in het winkelwagentje.
Ik ga naar checkout. Dat gaat ook goed.
Ik log in met paypal, dat gaat ook goed.
Dan klik op de bevestiging met alle voorwaarden geaccepteerd en dan klapt die terug naar het overzicht van de Directbuy pagina. Hebben meerdere mensen daar last van? Of heb ik een verkeerd script?

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 09-07-2021 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 13:56
CarJunkyXL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:41:

Dan klik op de bevestiging met alle voorwaarden geaccepteerd en dan klapt die terug naar het overzicht van de Directbuy pagina. Hebben meerdere mensen daar last van? Of heb ik een verkeerd script?
Als dat gebeurd dan is de voorraad op en had je er iets eerder bij moeten zijn. Je bent niet de enige,ik heb het zo'n 8 pogingen in afgelopen 3 maanden gehad. Soms gok je op een kaart waar weinig voorraad van is, dan heb je secondenwerk om alle stappen te doorlopen. Gisteren gokte ik op de 6800MB en daar was veel voorraad van, dat geeft iets meer tijd om alle stappen door te lopen.

[ Voor 14% gewijzigd door trabuca op 09-07-2021 10:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:42
Kiswum schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Bedoel je dit sarcastisch of meen je het echt?
Ja dat was sarcastisch, kwam het niet helemaal over? >:)
Ik maak me er normaal niet druk over maar als iemand 5 kaarten in een keer plaatst gaan mijn haren wel even omhoog staan.
Moest het even kwijt, en dat is gelukt.
Ik ga weer vrolijk verder met deze zonnige dag. 8)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

CarJunkyXL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:41:

Je zat er dichtbij, maar de voorraad was op dat moment op. Vermoedelijk was het proces net iets te langzaam. Je hebt soms maar een seconde of 30 om van het winkelmandje naar de bevestiging van de order te gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bad Brains schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Ja dat was sarcastisch, kwam het niet helemaal over? >:)
Ik maak me er normaal niet druk over maar als iemand 5 kaarten in een keer plaatst gaan mijn haren wel even omhoog staan.
Moest het even kwijt, en dat is gelukt.
Ik ga weer vrolijk verder met deze zonnige dag. 8)
Ik snap die frustratie en ik heb mij hier vaker over uitgesproken, maar wijzen naar mensen doe ik niet (meer). Als de koper akkoord gaat met de prijs, dan is dat goed voor hen, maar ik doe daar niet aan mee. Het is ook jammer dat deze opkopers een plekje ontnemen van de echte particuliere gamers. Dát vind ik Tweakers-onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechAlf
Does anyone have the digital river contact phone?

I wanted to try to change my address and AMD told me that is already at digital river.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Hier hetzelfde 'probleem'. AMD vanochtend gebeld, willen een 12 cijferig order nummer hebben terwijl dat dus niet op de PayPal bevestiging staat. Verder kon hij niks doen of nakijken. Ik moest maar contact met Digital River opnemen.

Zojuist nog geprobeerd om een mail via de AMD website te versturen, maar die kwam ook weer terug met een postmaster melding: Remote Server returned '554 Cannot process message in SAP System'.

Maar goed, dat blijkt dus ook AMD te zijn en die konden me al niet helpen.

Dus ik denk toch deze maar eens proberen?

Seller: Digital River, Inc.
Company Number: 406071
Registered Office: Digital River Ireland Limited
Dromore House
East Park
Shannon
County Clare
V14 AN23
Ireland
+ 353 61 230 000 phone
+ 353 61 230 001 fax
enquiriesemea@digitalriver.com
VAT Number: IE6426071C
Managing Director: Margaret McMahon
KT Schmidt
Publication Director: General Manager, Digital River Ireland Ltd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:19:
[...]

Engelstalige klantenservice, staat een link naar AMD Benelux in de topicstart (het 020 nummer, 0800 nummer is foutief).
Je kunt met je e-mailadres, PayPal/CC en adresgegevens bevestigen dat jij jij bent. Dan zoeken ze daarmee je order op en wijzigen je e-mailadres en sturen dan de laatste e-mail opnieuw. Verder kunnen ze ook niets aanpassen in het systeem, alleen e-mailadres omdat er server problemen zijn.

Edit: zoals @rutgerdj al terecht aangeeft komt de factuur ook via de e-mail. Deze is ook online te vinden (via findmyorder.com), maar daarvoor heb je wel ordernummer en wachtwoord nodig. En deze komen ook in de e-mail. Factuur is een digitaal ondertekende PDF, ik zou die toch wel willen hebben voor het geval je ooit nog een RMA moet doen bij AMD.
Bedankt :) Zonet gebeld ... het was even wennen... vooral als je een moeilijk email adres hebt.
Het is alweer een tijd geleden dat ik mondeling het Engels alfabet heb gebruikt.

Nu kan ik inloggen, en daar staat mijn product en fedex .. als ie echt verzonden wordt, dan staat hier ook de tracking link en de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Net even met AMD gebeld en de order stond inderdaad in het systeem. Kreeg te horen dat ze aan het mailserver probleem werken maar dat klonk een beetje als een standaard antwoord. Mocht een ander adres geven maar zei dat ik liever mijn main adres erin had staan omdat mijn oude hotmail adres wat meer voor junk enzo is. Volgens mij heeft ie dus niet mijn mail adres aangepast maar de submitted mail nu doorgestuurd. Dussss geen confirmation. Wellicht komt dat nog of wellicht wordt de order toch geannuleerd. Weet nu alleen niet of de confirmation mail (als de order confirmed wordt) ook naar mijn hotmail gestuurd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

JohnnyV76 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:46:
Net even met AMD gebeld en de order stond inderdaad in het systeem. Kreeg te horen dat ze aan het mailserver probleem werken maar dat klonk een beetje als een standaard antwoord. Mocht een ander adres geven maar zei dat ik liever mijn main adres erin had staan omdat mijn oude hotmail adres wat meer voor junk enzo is. Volgens mij heeft ie dus niet mijn mail adres aangepast maar de submitted mail nu doorgestuurd. Dussss geen confirmation. Wellicht komt dat nog of wellicht wordt de order toch geannuleerd. Weet nu alleen niet of de confirmation mail (als de order confirmed wordt) ook naar mijn hotmail gestuurd gaat worden.
Mooi! Ik had de Duitse AMD afdeling aan de telefoon en die wilden niks doen zonder ordernummer, precies dat wat ik dus niet heb.

Welke informatie heb jij dan gegeven om ze toch zover te krijgen om het te vinden in het systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Rick2001 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Mooi! Ik had de Duitse AMD afdeling aan de telefoon en die wilden niks doen zonder ordernummer, precies dat wat ik dus niet heb.

Welke informatie heb jij dan gegeven om ze toch zover te krijgen om het te vinden in het systeem?
ik deed optie 1 en weer 1 ... (wel het 020 nummer)
Kreeg ik een jongen aan de lijn die heeft mij keurig geholpen.. zonder order number.
hij kon zoeken op email adres en telefoonnummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
check je browser history, daar moet nog de url staan met je ordernummer erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Rick2001 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:48:
[...]

Ik heb bij de bestelling gelukkig een foto gemaakt van het scherm met mijn telefoon. Daar stond het ordernummer op. Jammer dat ze je niet konden helpen door wat andere gegevens met je te checken oid. Je zou nog even het nummer in Amsterdam kunnen bellen om t te proberen als je dat niet ook al gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdj
hebbiedude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:51:
Dit is inderdaad een hele goeie! d:)b
En als tussen de bomen het bos niet meer kan vinden in je geschiedenis kan je zoeken op: /completed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

hebbiedude schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:51:
Dat werkt helaas niet. Je komt dan gewoon bij de order pagina en niet de bevestigings pagina. :)

Zojuist AMD nogmaals gebeld in het Engels en die kon me wel helpen. Alles stond erin maar ze hebben dus problemen met .nl en .de en .gmx domeinen schijnbaar. (Was al bekende informatie.)

Hij wilde het email adres nu niet aanpassen want dat zou ik de tracking mail niet ontvangen gaf hij aan. Ik heb nu mijn order nummer ontvangen en een case nummer waaronder deze actie is geregistreerd. Maandag moest ik dan terugbellen zodat alle mails naar een ander email adres gestuurd kunnen worden om alles compleet te hebben.

Duitse klantenservice is echt niet vriendelijk, wilde direct ook het gesprek steeds afsluiten. Zonder ordernummer gaat niks. En de Engelse klantenservice medewerker klonk als een Duitser die Engels praatte.. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
Rick2001 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Dat werkt helaas niet. Je komt dan gewoon bij de order pagina en niet de bevestigings pagina. :)
Je hoeft ook niet naar de pagina te gaan. In de URL staat je ordernummer, die heb je nodig als je naar AMD belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Seriph schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:51:
Gistermiddag waren er mensen in de discord waarbij €670 eruo was afgeschreven maar die mensen hadden geen idee wat ze nu eigenlijk gekocht hadden. Daar schrok ik best wel van.
Dat was volgens mij voornamelijk omdat AMD in werkelijkheid een ander bedrag in rekening brengt dan de AMD store aangeeft (paar euro goedkoper dan store zegt), ik hoorde dus wel wat mensen verbaasd reageren omdat bedragen niet overeenkomen en daardoor een beetje confused waren. Gebeurt volgens mij wel vaker bij AMD dat bedragen net iets anders zijn in confirmation dan in store.

Of je bedoeld dat mensen niet weten wat het script aan de achterkant in werkelijkheid heeft gedaan, wat inderdaad zo is :).

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
H-Alien schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Dat was volgens mij voornamelijk omdat AMD in werkelijkheid een ander bedrag in rekening brengt dan de AMD store aangeeft (paar euro goedkoper dan store zegt), ik hoorde dus wel wat mensen verbaasd reageren omdat bedragen niet overeenkomen en daardoor een beetje confused waren. Gebeurt volgens mij wel vaker bij AMD dat bedragen net iets anders zijn in confirmation dan in store.

Of je bedoeld dat mensen niet weten wat het script aan de achterkant in werkelijkheid heeft gedaan, wat inderdaad zo is :).
Ditto. Ik was een van die mensen. Ik had verwacht te betalen wat een 6800xt kost volgens de website maar vervolgens betaal ik een paar euro minder. Daardoor raakte ik in de war.

Wacht overigens nog steeds op de 2e mail van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
Paprika schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Dat verwijt ik toch wel eerder aan onkunde van de persoon dan aan de bot. :X
Als de prijs die is afgeschreven anders is dan de prijs waarvoor een kaart aangeboden was, vindt ik dat niet zo gek. Dat had ik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
H-Alien schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:40:
[...]

@workermaster

Wat een grote rol speelt zijn de verzendkosten, die zijn internationaal eerst €20 maar omdat het nationale verzending wordt (ivm NL) wordt dit ~€7. De verandering in de prijs zelf is misschien iets met wisselkoersen of BTW verschil met Ierland?
Pagina: 1 ... 207 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord