• Vilain101
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-01 15:15
Lang zitten twijfelen om nu wel of geen 6800xt te halen of te wachten op de 70xx serie. Toch maar een Asrock 6800xt gehaald voor 699 nu de andere 6800xt kaarten weer 700-800+ zijn. Net op tijd want nu is er niets meer op voorraad bij Azerty.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Vilain101 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:38:
Lang zitten twijfelen om nu wel of geen 6800xt te halen of te wachten op de 70xx serie. Toch maar een Asrock 6800xt gehaald voor 699 nu de andere 6800xt kaarten weer 700-800+ zijn. Net op tijd want nu is er niets meer op voorraad bij Azerty.
Voor dit geld had je allang een 6900xt kunnen hebben.

• Vilain101
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-01 15:15
Te laat helaas.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 22:36

MrMarcie

Joomla ❤

LongBowNL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:45:
pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX 6700 XT
De 6700XT heeft vandaag de MSRP prijs van €489 bereikt. :o
Bijna 1,5 jaar na introductie.
Wanneer komt die Sapphire PULSE Radeon RX 6700 XT eens te koop voor een reëel bedrag? Iemand nog een idee of ze voor het einde van het jaar nog wat gaan dippen.
BlackFriday was 'm ook niet. Alles wat ik op mijn lijstje heb wordt alleen maar duurder 8)7

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:41

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

MrMarcie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:19:
[...]

Wanneer komt die Sapphire PULSE Radeon RX 6700 XT eens te koop voor een reëel bedrag? Iemand nog een idee of ze voor het einde van het jaar nog wat gaan dippen.
BlackFriday was 'm ook niet. Alles wat ik op mijn lijstje heb wordt alleen maar duurder 8)7
Mijn glazen bol zegt: Ja, Nee, Misschien.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:19
Ik heb mijn hoop gezet op de volgende generatie. Ik denk dat de 6700 niet veel goedkoper gaat worden dan dit.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:50
MrMarcie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:19:
[...]

Gewoon loslaten, en iets kopen.
Ik heb een R390 Nitro, 5700XT Nitro+, en nu maar een Asus TUF 6900XT gekocht voor een wat mij betreft een prima prijs (€699)
Je kan wel blijven wachten........

• Wallie Wallie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:18
Schaarbakkes schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:03:
Even melden dat ik klaar ben met Megekko.nl

Kaart RX 6650xt online gekocht op donderdag 24/11 voor een goede prijs (319€).
Had als status 'op voorraad' geleverd binnen 2 dagen op zaterdag.

Op vrijdagavond mailtje gekregen dat er helaas niet geleverd zal worden.
De kaart zou pas voorradig zijn op 28/11.

Gisteren de kaart ontvangen.

Zat in een niet gesealede doos maar wel in een antistatische zak die 'gesealed' was.
Een stom klevertje is blijkbaar ook een seal.
Nu er zaten geen vingeradrukken op de kaart, ze rook nieuw.
Soit voor die prijs ga ik niet zagen maar wel over de service van Megekko.
Ik ben er klaar mee alvast, ik bestel daar nooit nog iets.

Kaart is trouwens super voor 1080p - heel mooi.
Draait Hunt: Showdown op de hoogste settings vloeiend stabiel op 60fps (limited) en komt niet warmer dan 50°. Er zit dus nog wat rek op 8)7 .

grtn
Ik was voor dit model net te laat bij Megekko. Daarna bij Alternate besteld. Maar helaas was blijkbaar toch uitverkocht. Best apart, want nadat mijn bestelling was afgerond was deze nog steeds op voorraad. Wel een mooi alternatief voorstel gekregen. Maar de voorgestelde GPU past helaas niet in mijn kast. Nog geen reactie gehad of nalevering mogelijk is. Wat opzich ook wel apart is, want er zijn verschillende webshops die voorraad bij de leverancier laten zien. Enfin, ik hoop dat het me nog lukt om deze kaart te bemachtigen.

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Even een vraag? Waarom zijn jullie zo gretig de 6000 serie aan het afnemen terwijl de 7000 voor de deur staat?

Ben zelf ook een nieuwe pc aan het overwegen maar ik zit nog braaf de prijsverlagingen voor de 4000 en de lancering van de 7000 serie af te wachten

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-02 01:05
DutchManticore schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:58:
Even een vraag? Waarom zijn jullie zo gretig de 6000 serie aan het afnemen terwijl de 7000 voor de deur staat?

Ben zelf ook een nieuwe pc aan het overwegen maar ik zit nog braaf de prijsverlagingen voor de 4000 en de lancering van de 7000 serie af te wachten
Ikzelf wacht ook op de 7000 serie of prijsverlagingen, maar het is te begrijpen dat mensen het opgeven. Dat de prijzen uiteindelijk zullen zakken is best logisch, maar niemand weet wanneer. Misschien over een maand. Misschien nog zes maanden. Misschien wel een jaar.

Zelfs als de nieuwe kaarten van AMD straks wél een redelijke prijsverhouding hebben, betekent dat niet dat we ze ook werkelijk voor de msrp kunnen kopen. Een goede deal betekent weinig verkrijgbaarheid en scalpende shops/individuen.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Niet iedereen zit op een berg putopties op de aandelenindexen en NVDA te wachten op afprijzing van alles (Aandelen, huizen, grondstoffen, grafische kaarten, energie,... Echt alles moet van de Fed kapot, werkloosheid moet omhoog, weg met de wachtrijen in de luchthavens, huizenprijzen moeten zakken,... De herschikking van de arbeidsmarkt is een doel dat behaald moet worden. De Amerikaanse werkloosheid wilt maar niet omhoog, GDP wilt maar niet omlaag en de Fed zal met extra grote renteverhogingen moeten reageren. Desnoods halen ze het zware geschut boven zoals hoe de Nederlandse huizenprijzen halveerde in 1980. Voor een grondstoffeneconomie zoals Rusland, is JPow de gevaarlijkste vijand. Want de Fed kan de prijzen van grondstoffen, energie,... in elkaar doen zakken en de begroting van Rusland stort in elkaar met meer schade dan dat een kernwapen kan maken. Het slopen van de vraagzijde wordt onderschat en iedereen staart blind op de aanbodzijde.). ;)

Er is een verschil tussen wachten op 10 tot 20 % prijsdaling per jaar en straks gaan de prijzen van de klif vallen.

Ik heb een goedkope placeholder-GPU gekocht zodat ik bij een prijshalvering minimale afschrijving heb. De halvering van een 120 euro GPU is 60 euro verlies. In tegenstelling tot een 700 euro GPU dat 350 euro waarde kan verliezen.

• Arjen91
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 20:45

Omdat ik geen zin heb 1100-1200 uit te geven aan een gpu die ik zelden ten volle zal benutten (edit: en mij daarbovenop nog verplichten een nieuwe psu te halen ook). En de lager gepositioneerde kaarten zouden zomaar nog eens een half jaar kunnen duren voordat ze gereleased worden.

[Voor 5% gewijzigd door Arjen91 op 01-12-2022 07:05]

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Het vermoeden is dat de 7000 serie bij release duurder is dan de hele 6000 lijn bij release (MRSP gezien). Daarnaast is de 7000 serie een chiplet design en wil sommige mensen eerst kijken hoe robuust, bang for the buck, en hoe competetief deze kaarten zijn. Sommige zeggen dat het dan beter is om de 2e generatie chiplet serie kaarten af te wachten.

Daarnaast waren sommige (zoals ik) ook het wachten beu en heeft de 6000 reeks gewoon leuke kaarten, dat in combinatie met BF deals waren er soms gewoon leuke prijzen op de kaarten. Indien ik ging wachten op een 7000 serie kaart dan bij release is er stormloop (hoge prijzen), daarna wat mildere prijzen en dan pas volgend jaar BF leuke prijzen (Misschien, wie weet). Nu ben ik al aan het genieten van mijn nieuwe kaart :)
rapture schreef op donderdag 1 december 2022 @ 05:22:
[...]

Niet iedereen zit op een berg putopties op de aandelenindexen en NVDA te wachten op afprijzing van alles (Aandelen, huizen, grondstoffen, grafische kaarten, energie,... Echt alles moet van de Fed kapot, werkloosheid moet omhoog, weg met de wachtrijen in de luchthavens, huizenprijzen moeten zakken,... De herschikking van de arbeidsmarkt is een doel dat behaald moet worden. De Amerikaanse werkloosheid wilt maar niet omhoog, GDP wilt maar niet omlaag en de Fed zal met extra grote renteverhogingen moeten reageren. Desnoods halen ze het zware geschut boven zoals hoe de Nederlandse huizenprijzen halveerde in 1980. Voor een grondstoffeneconomie zoals Rusland, is JPow de gevaarlijkste vijand. Want de Fed kan de prijzen van grondstoffen, energie,... in elkaar doen zakken en de begroting van Rusland stort in elkaar met meer schade dan dat een kernwapen kan maken. Het slopen van de vraagzijde wordt onderschat en iedereen staart blind op de aanbodzijde.). ;)

Er is een verschil tussen wachten op 10 tot 20 % prijsdaling per jaar en straks gaan de prijzen van de klif vallen.

Ik heb een goedkope placeholder-GPU gekocht zodat ik bij een prijshalvering minimale afschrijving heb. De halvering van een 120 euro GPU is 60 euro verlies. In tegenstelling tot een 700 euro GPU dat 350 euro waarde kan verliezen.
Wat een lul verhaal voor dit topic man! :/

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Verschillende redenen. Ik vertrouw er niet op dat de prijzen van de 7000 serie gunstig gaan zijn. De kaart die ik had was wel echt aan vervanging toe en voor de resolutie waarop ik game is de 6800 die ik heb gekocht perfect. Ik kan Cyberpunk, God of War en andere recente games gewoon op max spelen, zonder dat ik tot nog toe iets merk van framedrops. Waarom dan wachten op iets nieuws, gokken op gunstige prijzen en voorraad, als er nu iets voorbij komt wat voldoet?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43

Scighera

swim-bike-run

Xqlus1ve schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:37:
[...]

Het vermoeden is dat de 7000 serie bij release duurder is dan de hele 6000 lijn bij release (MRSP gezien). Daarnaast is de 7000 serie een chiplet design en wil sommige mensen eerst kijken hoe robuust, bang for the buck, en hoe competetief deze kaarten zijn. Sommige zeggen dat het dan beter is om de 2e generatie chiplet serie kaarten af te wachten.

Daarnaast waren sommige (zoals ik) ook het wachten beu en heeft de 6000 reeks gewoon leuke kaarten, dat in combinatie met BF deals waren er soms gewoon leuke prijzen op de kaarten. Indien ik ging wachten op een 7000 serie kaart dan bij release is er stormloop (hoge prijzen), daarna wat mildere prijzen en dan pas volgend jaar BF leuke prijzen (Misschien, wie weet). Nu ben ik al aan het genieten van mijn nieuwe kaart :)

[...]

Ik zat ook te kijken naar de 7000 serie en had dezelfde ideeen over verkrijgbaarheid en daadwerkelijke prijzen.

Ik had zelf een 980ti voor 4k gaming, nu dus 6900XT.

Iemand op Reddit merkte terecht op, er is altijd reden om te wachten op wat snellers of goedkopers, maar tot die tijd kan je niet van de betere graphics genieten.

En je leeft maar 1 keer :)

www.triathlete.nl

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Scighera schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:31:
[...]

Ik zat ook te kijken naar de 7000 serie en had dezelfde ideeen over verkrijgbaarheid en daadwerkelijke prijzen.

Ik had zelf een 980ti voor 4k gaming, nu dus 6900XT.

Iemand op Reddit merkte terecht op, er is altijd reden om te wachten op wat snellers of goedkopers, maar tot die tijd kan je niet van de betere graphics genieten.

En je leeft maar 1 keer :)
Als jij morgen een 7000 kaart koopt, dan is hij overmorgen al outdated, zo gaat dat in de PC wereld (en vele andere vlakken.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 11:39
Met de sterk verlaagde prijzen van de 6000 kaarten zul je je vermoedelijk geen buil kunnen vallen. Ik zie veel meer risico als je de huidige of vorige generatie van Nvidia koopt dat je straks opeens veel waarde verliest.

Maar de mensen die echt het schip in zijn gegaan zijn natuurlijk de mensen die tijdens de crisis hebben gekocht. Als je een upgrade hebt uitgesteld tot nu ben je eigenlijk altijd beter af.

Ik hecht zelf relatief veel waarde aan AV1 encoding support vanwege mijn inschatting dat dit veel waarde gaat hebben bij de next-gen VR brillen. En ik wil graag relatief laag verbruik. Maar ik begrijp heel goed dat mensen de vorige generatie kopen als die aan hun wensen voldoen.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49

DaWaN

'r you wicked ??

Hangt denk een beetje af in welke prijscategorie je gaat shoppen en hoeveel tijd je hebt.

Dit jaar hoef je alleen nog de RX 7900 XT(X) te verwachten voor tegen de 1000 euro.
Als je rond dat prijsniveau wilt shoppen zou ik inderdaad nog even wachten.

Naar beneden toe is het echter nog maar de vraag wat de 7000-reeks gaat brengen. Qua prijzen is het nog een beetje koffiedik kijken aangezien we niet weten wat AMD gaat doen.

Navi 32 in de vorm van (waarschijnlijk) de RX 7800 zal qua prestaties rond het niveau zitten van een RX 6900, maar zal qua prijs ook rond dat niveau zitten. Dus als je nu voor ongeveer 700 euro ook een RX 6900 kunt kopen zit je prima. Enige grote voordeel van de 7000 serie is dan het stroomverbruik, maar het nadeel is dat je nog minimaal een maand of 4 moet wachten.

Navi 33 is eigenlijk meer een die-shrink van Navi 23 op TSMC N6, dan een revolutionaire GPU. Ja er zitten wat optimalisaties van RDNA3 in en de kloksnelheid zal iets hoger zijn, maar spectaculair beter dan Navi 23 zal het niet worden. Persoonlijk denk ik dat die kaart pas over een maand of 8 op de markt komt en zal dan RX6700 prestaties bieden voor ongeveer ~400 euro. Is dat ~8 maanden wachten waard als je nu ook een RX6650XT of RX6700 kunt kopen voor ongeveer hetzelfde geld? Ik denk het niet :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-01 12:23
Ludewig schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:57:
Met de sterk verlaagde prijzen van de 6000 kaarten zul je je vermoedelijk geen buil kunnen vallen. Ik zie veel meer risico als je de huidige of vorige generatie van Nvidia koopt dat je straks opeens veel waarde verliest.

Maar de mensen die echt het schip in zijn gegaan zijn natuurlijk de mensen die tijdens de crisis hebben gekocht. Als je een upgrade hebt uitgesteld tot nu ben je eigenlijk altijd beter af.

Ik hecht zelf relatief veel waarde aan AV1 encoding support vanwege mijn inschatting dat dit veel waarde gaat hebben bij de next-gen VR brillen. En ik wil graag relatief laag verbruik. Maar ik begrijp heel goed dat mensen de vorige generatie kopen als die aan hun wensen voldoen.
Ik heb in het begin van de crisis een 6900 gekocht voor een buil geld. Maar ik heb er de afgelopen jaren wel van kunnen genieten! Dat mij dat een paar euro's heeft gekost betekend niet dat dit ik daarmee in het schip ben gegaan. Apparatuur nieuw kopen kost altijd geld, het is geen investering(voor mij althans).

Het is maar net wat het je waard is.

• MrMarcie

MrMarcie

Joomla ❤

kosz schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:15:
[...]

Ik heb een R390 Nitro, 5700XT Nitro+, en nu maar een Asus TUF 6900XT gekocht voor een wat mij betreft een prima prijs (€699)
Boven de 6700xt heb ik niet nodig, en dan moet ik ook andere voeding aanschaffen omdat die meer vragen.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Ludewig
@NaWaN

Voor N33 gaat het volgens mij heel erg afhangen of ze de kloksnelheid een flinke boost kunnen geven, want anders lijkt die inderdaad niet zo veel erop vooruit te gaan. En hoe lager je in de stack komt, hoe langer je in principe zult moeten wachten, dus hoe minder reden om te wachten.

@cavanta

Mijn reactie is natuurlijk vanuit een prijs/prestatie perspectief. Voor mensen waar dat minder van belang is, zijn dergelijke discussies natuurlijk minder of niet relevant.

Ik heb zelf de mazzel dat ik kort voor de crisis heb gekocht en toen een relatief goede deal gekocht heb. De pest is alleen dat mijn eisen omhoog gegaan zijn, maar alsnog kan ik mij ook goed vermaken met die 'oude' kaart.

• DutchManticore
  • Nu online
[...]

[...]

Dit was het enige antwoord dat ik zocht.
Dankjewel voor het normale antwoord d:)b

• DutchManticore
  • Nu online
DaWaN schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:59:
[...]

Hangt denk een beetje af in welke prijscategorie je gaat shoppen en hoeveel tijd je hebt.

Dit jaar hoef je alleen nog de RX 7900 XT(X) te verwachten voor tegen de 1000 euro.
Als je rond dat prijsniveau wilt shoppen zou ik inderdaad nog even wachten.

Naar beneden toe is het echter nog maar de vraag wat de 7000-reeks gaat brengen. Qua prijzen is het nog een beetje koffiedik kijken aangezien we niet weten wat AMD gaat doen.

Navi 32 in de vorm van (waarschijnlijk) de RX 7800 zal qua prestaties rond het niveau zitten van een RX 6900, maar zal qua prijs ook rond dat niveau zitten. Dus als je nu voor ongeveer 700 euro ook een RX 6900 kunt kopen zit je prima. Enige grote voordeel van de 7000 serie is dan het stroomverbruik, maar het nadeel is dat je nog minimaal een maand of 4 moet wachten.

Navi 33 is eigenlijk meer een die-shrink van Navi 23 op TSMC N6, dan een revolutionaire GPU. Ja er zitten wat optimalisaties van RDNA3 in en de kloksnelheid zal iets hoger zijn, maar spectaculair beter dan Navi 23 zal het niet worden. Persoonlijk denk ik dat die kaart pas over een maand of 8 op de markt komt en zal dan RX6700 prestaties bieden voor ongeveer ~400 euro. Is dat ~8 maanden wachten waard als je nu ook een RX6650XT of RX6700 kunt kopen voor ongeveer hetzelfde geld? Ik denk het niet :)
Ook bedankt! Ik zit inderdaad te wachten op de 7900XTX. Ik hoop echt zo dat AMD nu Nvidia een enorme doodsteek geeft en met hele goede relatieve prijs/fps verhouding komt.

Nvidia kan echt een eind in de modder zakken met hun huidige prijsniveau. Ik heb al 5 PCs achter elkaar met Nvidia gebouwd maar ik stem met mijn portemonnee dit keer

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:54
Ben het met je eens maar verkijk je niet op drivers AMD vs Nvidia want mijn ervaring is dat die laatste over het algemeen wel wat stabieler zijn kwa performance.

Maar ik hoop dat ze idd goed presteren want dan ga ik zeker een XTX proberen al was het maar omdat ik nieuwsgierig ben. Maar mochten ze niet of nauwelijks boven de 4080 uit komen en het prijsverschil “maar” 200 is dan ben ik bang dat het toch weer RTX blijft……

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:11
Nvm :X

[Voor 95% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 01-12-2022 13:59]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hij heeft z'n huis verkocht om de markt te shorten en later bij lagere huizenprijzen terug te kopen. Dan spreken we over meerdere jaren wachten en jaartje wachten is niet veel.

Als iemand anders dezelfde vraag stelt, zou ik niet zo reageren.

De prijsontwikkeling van de GPU's zit maar halverwege tussen veel te duur en dirt cheap. De prijzen van de oudere GPU's (bv RX 5700 XT) zijn al in elkaar gestort. Als de miners nu iets verkopen, dan is het de oudere generaties wegdoen.

Niet zo lang geleden was de mediaanprijs van een RX 5700 XT op eBay boven 700 dollar.

In een jaar tijd wordt RX 6800 XT zo oud als een RX 5700 XT nu. Mijn koersprijsdoel voor een tweedehandse RX 6800 XT is 324,5 dollar (de helft van MSRP).

Ampere, RDNA2 houden ze nog vast in de hoop dat een nieuwe coin omhoog knalt, de market cap van ETH evenaart en ze kunnen weer minen. Ze moeten nog door de 5 fasen van de rouw. We kunnen de monetaire verkrapping, hoe agressief de Fed de hoge prijzen, tekorten wilt oplossen en het naar beneden corrigeren van de beurs, crypto afwachten totdat de mensen vele jaren niet meer in hoge waarderingen van de aandelen, crypto geloven. Prijsonderhandeling is lang genoeg wachten totdat de anderen het opgeven.

En op de normalisatie van de euro koers kan ook gewacht worden. De euro zakte onder de Amerikaanse dollar door de verwachting dat we deze winter zonder Russische aardgas niet overleven. Nu blijkt dat de aardgasvoorraden vol zijn en de euro is al 9% boven het dieptepunt 2 maanden geleden. De herstel van de koers betekent meer GPU kunnen importeren voor hetzelfde geld.

[Voor 85% gewijzigd door rapture op 01-12-2022 15:47]

• dthomas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-01 14:51
ik had bij Azerty een Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6700 XT - Videokaart besteld, maar die is voorlopig niet leverbaar

Welke zijn redelijk goede alternatieven ? ( die wel leverbaar zijn :))

• WiLLoW_TieN
dthomas schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:42:
ik had bij Azerty een Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6700 XT - Videokaart besteld, maar die is voorlopig niet leverbaar

Welke zijn redelijk goede alternatieven ? ( die wel leverbaar zijn :))
Dit ; https://azerty.nl/product...xt-12g-videokaart/4483306

Wel raar op de Megekko website is de PowerColor 6700XT gewoon te koop :?

• dthomas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-01 14:51
op de website staan , is niet altijd een garantie dat ie te koop is :)

toen ik hem bestelde bij Azerty, was hij ook gewoon leverbaar....

bedankt voor je snelle antwoord

• MrMarcie

MrMarcie

Joomla ❤

kosz schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:15:
[...]

Je hebt gelijk, net maar gedaan, die Sapphire Radeon RX 6700 XT bij Notebooksbilliger.de gekocht. voor iets meer dan € 525,00. Zijn we er maar vanaf. 5700x Erbij. Kan ik voorlopig wel weer vooruit. Ga ik over een jaar of 3 mooi nieuw AMD systeem bouwen. Als ik zo de ontwikkelingen zie dan gaat dat dan goed lukken voor redelijk geld.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

MrMarcie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:25:
[...]

Je hebt gelijk, net maar gedaan, die Sapphire Radeon RX 6700 XT bij Notebooksbilliger.de gekocht. voor iets meer dan € 525,00. Zijn we er maar vanaf. 5700x Erbij. Kan ik voorlopig wel weer vooruit. Ga ik over een jaar of 3 mooi nieuw AMD systeem bouwen. Als ik zo de ontwikkelingen zie dan gaat dat dan goed lukken voor redelijk geld.
>500 voor een 6700XT is wel beroerde value, zit te dicht op een 6800.

• MrMarcie

MrMarcie

Joomla ❤

Thomg schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:02:
[...]

>500 voor een 6700XT is wel beroerde value, zit te dicht op een 6800.
Maar ik heb niet meer nodig, en met een 6800 moet ik mijn PSU updaten.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

MrMarcie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:45:
[...]

Een 6800 verbruikt exact evenveel als een 6700XT voor meer performance.
Als je fps capped verbruikt de 6800 juist minder.

Dat je niet meer nodig hebt vind ik altijd een mager argument als het prijsverschil minimaal is. Je doet jezelf dan wat aan (imo).

Your call.

Zelfde reden waarom ik voor een 6650XT zou gaan ipv een 6600.
Misschien dat de 6600 wel goed genoeg is, maar voor het prijsverschil en performance die je mee krijgt doe je jezelf wat aan.

[Voor 17% gewijzigd door Thomg op 01-12-2022 23:49]

• MrMarcie

MrMarcie

Joomla ❤

Thomg schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:47:
[...]

Een 6800 verbruikt exact evenveel als een 6700XT voor meer performance.
Als je fps capped verbruikt de 6800 juist minder.

Dat je niet meer nodig hebt vind ik altijd een mager argument als het prijsverschil minimaal is. Je doet jezelf dan wat aan (imo).

Your call.

Zelfde reden waarom ik voor een 6650XT zou gaan ipv een 6600.
Misschien dat de 6600 wel goed genoeg is, maar voor het prijsverschil en performance die je mee krijgt doe je jezelf wat aan.
Ik kom van een RX580. Zo kan je wel blijven redeneren. Weer 60 euro meer. Vind ze nu al te duur. Voor mijn racegames is die 6700xt ruim, maar dan ook ruim voldoende.

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:02
MrMarcie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:25:
[...]

Als je nog kunt annuleren:

uitvoering: Powercolor Radeon RX 6700 XT Fighter is een 6700XT voor 419. Scheelt je 100 :)

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 06:22

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

fanatic_david schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:05:
Ik heb dan toch de knoop doorgehakt en de XFX Speedster SWFT 319 AMD Radeon™ RX 6900 XT Core Gaming besteld bij NR INFO op Amazon FR voor €729 + €10 verzending. Veel beter dan dat wordt het niet meer, denk ik, na het missen van de TUF aan €699. Deze nieuwe kaart is kwa afmetingen heel erg vergelijkbaar met mijn huidige Sapphire RX Vega 64 kaart: de nieuwe is 3 cm langer en de rest is milimeterwerk. De nieuwe kaart ziet er bovendien strak uit en behoeft geen brakke RGB-software.

Ik kan niet wachten tot ie geleverd wordt! :9~
Intussen werd mijn nieuwe kaart geleverd (op donderdag 1/12) :9~
Besteld op 25/11, en zou geleverd worden tussen 1/12 en 6/12 dus goed op tijd.
De doos was gesealed en de antistatische tas ook. De kaart was nog helemaal bedekt in plastic dat ik zowaar met enige moeite (behalve de backplate, die was makkelijk) heb kunnen verwijderen. Geen gebruikssporen te bekennen.

Ik ga enkele drukke dagen tegemoet dus mijn nieuwe GPU gaat nog even moeten blijven liggen. Mijn recent aangeschafte Ryzen 7 5800X3D moet ook nog geïnstalleerd worden en mijn case/componenten hebben een grondige schoonmaakbeurt nodig. Ik moet er dus wat tijd voor vrijmaken, maar ik ga er ongetwijfeld aanzienlijk op vooruit met een upgrade van een 2700X + RX Vega 64 naar een 5800X3D + RX 6900 XT _/-\o_

• MrMarcie

MrMarcie

Joomla ❤

YoupS schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 00:05:
[...]

Als je nog kunt annuleren:

uitvoering: Powercolor Radeon RX 6700 XT Fighter is een 6700XT voor 419. Scheelt je 100 :)
Zou er geen reden zijn voor dat prijsverschil?

• Ludewig
MrMarcie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 19:02:
[...]
Zou er geen reden zijn voor dat prijsverschil?
Volgens mij zijn ze vrijwel identiek. De Sapphire Pulse is ook maar het instapmodel met 2 fans.

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:11
Ja leuke deal wel, maar waarom is die maar liefst 150 euro goedkoper dan het het alternatief van MSI?

MSI 6900 XT

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:49

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:22
Goldia schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:18:
[...]

Ja leuke deal wel, maar waarom is die maar liefst 150 euro goedkoper dan het het alternatief van MSI?

MSI 6900 XT
Ja best vreemd idd, deze kaart scoort ook erg hoog in zijn prestaties. Ik lees wel wisselende ervaringen. Ik heb hem besteld en zal morgen het zelf gaan ervaren, niet naar wens dan gaat de kaart gewoon terug.

Stay hungry, stay foolish!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:22
Deze ook maar besteld kan ik ze mooi vergelijken!

Stay hungry, stay foolish!

• WiLLoW_TieN
Nu op Amazon.nl de XFX 6800XT voor €664,95 incl. verzenden ; https://www.amazon.nl/680...ter-MERC319/dp/B08TJ2BHCQ

Prijs is inmiddels weer hoger ??

[Voor 13% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-12-2022 15:47]

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02 14:55
MrMarcie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:45:
[...]

zowel de 6700 als 6800 draait op een 500W vlekkenloos, heb ze beide liggen

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02 14:55
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:35:
Nu op Amazon.nl de XFX 6800XT voor €664,95 incl. verzenden ; https://www.amazon.nl/680...ter-MERC319/dp/B08TJ2BHCQ

Nog 5 op voorraad....
Veels te duur joh pak je een 6900 voor 2e hands (vooral nu) mensen gaan dumpen

• WiLLoW_TieN
milotic schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:39:
[...]

Veels te duur joh pak je een 6900XT voor 2e hands (vooral nu) mensen gaan dumpen
Hoop dat ze dan ook een bijpassende voeding reeds hebben ;)

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
verkeerd

[Voor 86% gewijzigd door Aggressor op 13-12-2022 15:45]

• Ludewig
milotic schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:39:
[...]

Veels te duur joh pak je een 6900 voor 2e hands (vooral nu) mensen gaan dumpen
Hier op V & A zijn de eerste al verschenen voor droomprijzen. Helaas wel de droom van de verkoper...

• WiLLoW_TieN
Azerty heeft de Asrock 6800XT nu €679 ; https://azerty.nl/product...16g-oc-videokaart/4392368

• Steve Seagul
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02 15:41
Zie net dat de 7900 xt bij amd op dit moment in de winkel wagen te leggen is voor € 1049,-

https://www.amd.com/en/direct-buy/nl

• WiLLoW_TieN
Steve Seagul schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:56:
Zie net dat de 7900 xt bij amd op dit moment in de winkel wagen te leggen is voor € 1049,-

https://www.amd.com/en/direct-buy/nl
Verkeerde topic ; [AMD Radeon RX7000 series] Levertijden & Prijzen

En de 7900XT is een slechte kaart voor €1050

YouTube: $900 LOL, AMD Radeon RX 7900 XT Review & Benchmarks

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:29
Als ik de keuze heb tussen een RX 6950XT Sapphire Nitro+ Pure voor €917 en de AMD RX7900XT voor €1076, dan kan ik beter voor de 6950XT gaan toch?
Mijn vriend wil zijn pc upgraden (komt vanaf een 1080Ti en i7-8700) en wil graag rond kerst zijn nieuwe pc ready hebben (en ik ga de pc bouwen).
De 3080 is nog steeds rete duur, goedkoopste kaarten liggen rond de 900 euro voor de 10GB versie.
Nu lijkt me dus de RX 6950XT dan de dikste upgrade voor 1440p waar hij de komende jaren mee vooruit kan. De 7900XTX lijkt me voorlopig nog niet leverbaar en hij zou in dit geval dus bij AMD de 7900XT kunnen bestellen voor €1076 maar ik vraag me dus af of dat het extra verschil in prijs waard is voor de extra performance die je krijgt..

• WiLLoW_TieN
Je zou de Asrock 6800XT ook kunnen overwegen @ €679 voor 1440p 🧐

https://azerty.nl/product...16g-oc-videokaart/4392368

[Voor 41% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-12-2022 21:09]

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:51
Simone96, de nieuwe kaart het AV1 compressie. dat kan handig zijn als je VR wilt doen met Oculus Quest en Virtual Desktop.

• WiLLoW_TieN
WinterMute2025 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:12:
Simone96, de nieuwe kaart het AV1 compressie. dat kan handig zijn als je VR wilt doen met Oculus Quest en Virtual Desktop.
Heeft de hele RX6xxxx serie toch ook ? ; https://videocardz.com/ne...ries-support-av1-decoding

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:51
Je hebt gelijk. dat vond ik ook al zo raar in de Youtube reviews. ivm AV1.... sorry, heb slecht geslapen en zit wat biertjes te drinken ivm saaiheid en eenzaamheid.

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Prima kaart is dat, mijne heeft geen bijgeluiden en scoort 21k in timespy met undervolt

• Ludewig
Dat gaat over decoding. Op de 6000 serie zit geen AV1-encoding. De encoding zit bij alle fabrikanten alleen in de nieuwste serie.

Mijn verwachting is dat de volgende generatie van de Snapdragon eindelijk AV1-decoding gaat ondersteunen en dat die chip door veel van de komende VR headsets gebruikt gaat worden (Quest 3, Pico, Valve, etc). Dus als je dan draadloos speelt kan de PC de video encoderen met AV1, waarna de headset dat kan decoderen.

Overigens is het ook relevant voor streamers op diverse platformen.

[Voor 4% gewijzigd door Ludewig op 14-12-2022 21:51]

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
WinterMute2025 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:25:
[...]

Je hebt gelijk. dat vond ik ook al zo raar in de Youtube reviews. ivm AV1.... sorry, heb slecht geslapen en zit wat biertjes te drinken ivm saaiheid en eenzaamheid.
Vandaag een betere dag? :)

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Stomme vraag, maar waar kon je ook alweer de 'MD game voucher: Q4'22 Radeon Raise the Game' verzilveren die je bij je aankoop van Megekko kreeg?

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-01 13:53
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:55:
Stomme vraag, maar waar kon je ook alweer de 'MD game voucher: Q4'22 Radeon Raise the Game' verzilveren die je bij je aankoop van Megekko kreeg?
https://www.amdrewards.com/

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nevermind, staat op de factuur! 8)7

[Voor 83% gewijzigd door Xqlus1ve op 15-12-2022 14:53]

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:42
Xqlus1ve schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:44:
Stomme vraag nr. 2, en waar kan ik die voucher code vinden?
In de doos waarmee hij geleverd is? Of op de bon? Zo werden de codes destijds bij mijn 280x aangeleverd (bij de Vega 64 kreeg ik niets, zat net tussen 2 bundels in).

Anders even de webwinkel contacten.

Edit: gereageerd voor de edit. Mocht een mod dit zien: post kan weg.

[Voor 9% gewijzigd door XFlame op 15-12-2022 14:55]

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:21
Al gevonden ^^

[Voor 13% gewijzigd door MRiesje op 15-12-2022 15:03]

• WiLLoW_TieN
Asrock RX6800 Phantom Gaming 16GB @ €549 !

Dit ; https://azerty.nl/product...16g-oc-videokaart/4392369

• ColdBurn89
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-02 21:54
Goede GPU? Ik las ergens dat deze hitte issues hebben, klopt dat? Ik kijk eigenlijk naar een 6800xt, maar dit is wel erg interessant. Ook gezien de standaard OC erop.

AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc

• WiLLoW_TieN
ColdBurn89 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:33:
[...]

Goede GPU? Ik las ergens dat deze hitte issues hebben, klopt dat? Ik kijk eigenlijk naar een 6800xt, maar dit is wel erg interessant. Ook gezien de standaard OC erop.
Geen idee. DYOR.
Lijkt mij een aardige koop.

• ColdBurn89
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:35:
[...]

Geen idee. DYOR.
Lijkt mij een aardige koop.
Aii, scoort niet heel goed als ik dit bekijk YouTube: Which RX 6800 should you BUY? | Ft. Asus, Asrock, Gigabyte, MSI, Pow...

AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc

• WiLLoW_TieN
Oke... :/

[Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 23-12-2022 16:48]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wat een onsamenhangend filmpje... De asrock komt niet een keer voorbij, behalve op 't einde in een tier list :O

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 20:31
*knip* offtopic

[Voor 93% gewijzigd door br00ky op 24-12-2022 07:50]

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

• ColdBurn89
Zijn er nog mede tweakeraars die een goede telegram voorraad checker hebben voor de amd 6000 series?

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ColdBurn89 schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:54:
Zijn er nog mede tweakeraars die een goede telegram voorraad checker hebben voor de amd 6000 series?
Er is toch overal voldoende voorraad? :?

• meljor
De xtx wordt bij bosjes verkocht voor veel meer, Das dan net zo goed een slechte kaart.

De rx 7900 xt is de beste in zijn prijsklasse nu, dus in die zin valt het mee. Alle kaarten zijn nu gewoon duur.

• XFlame
ColdBurn89 schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:54:
categorie: Videokaarten

• ColdBurn89
Voordat tweakers een update geeft is de kaart alweer uitverkocht :)

• Ludewig
meljor schreef op maandag 26 december 2022 @ 17:04:
[...]
De rx 7900 xt is de beste in zijn prijsklasse nu, dus in die zin valt het mee.
Hij is ook de enige kaart in z'n prijsklasse, zeker van de nieuwe generatie. Dus dat zegt niks.
Alle kaarten zijn nu gewoon duur.
Ja, gewoon weigeren te kopen als het kan.

• meljor
Ludewig schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:26:
[...]

Hij is ook de enige kaart in z'n prijsklasse, zeker van de nieuwe generatie. Dus dat zegt niks.

[...]

Ja, gewoon weigeren te kopen als het kan.
Te laat :) heb de xtx merc gekocht. Beest.

En klopt, de XT is ook de enige in die prijsklasse.
Bedoel alleen maar dat hij voor zon 1050 niet zo slecht is als er massaal mensen XTX kopen voor 1300-1400 (zoals ik). Zoveel sneller is de xtx dan weer niet. Maar zoals gezegd: ze zijn beide te duur en de NV ook.

Maar als je een snelle kaart wilt met goede prestaties voor een (tegenwoordig) redelijke prijs dan vind ik de 6800/xt/6900xt al dan niet gebruikt de beste keuze voorlopig.....

En wil je een nieuwe kaart en is 1080p je resolutie dan heeft de rx6600 mij destijds verbaasd. GTX 1080ti/rtx 2070 prestaties voor weinig geld en zeer weinig stroom. En nog stil ook.

[Voor 16% gewijzigd door meljor op 27-12-2022 09:45]

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:12
meljor schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:39:
[...]

Te laat :) heb de xtx merc gekocht. Beest.

En klopt, de XT is ook de enige in die prijsklasse.
Bedoel alleen maar dat hij voor zon 1050 niet zo slecht is als er massaal mensen XTX kopen voor 1300-1400 (zoals ik). Zoveel sneller is de xtx dan weer niet. Maar zoals gezegd: ze zijn beide te duur en de NV ook.

Maar als je een snelle kaart wilt met goede prestaties voor een (tegenwoordig) redelijke prijs dan vind ik de 6800/xt/6900xt al dan niet gebruikt de beste keuze voorlopig.....

En wil je een nieuwe kaart en is 1080p je resolutie dan heeft de rx6600 mij destijds verbaasd. GTX 1080ti/rtx 2070 prestaties voor weinig geld en zeer weinig stroom. En nog stil ook.
Het schaalt allemaal wel netjes ja. Een 6650XT is voor een *relatief* redelijke prijs te krijgen, een reguliere 6800 begint ook wel wat betaalbaarder te worden. Ja, bijna dubbel zo duur, maar dubbele prestaties eveneens. De 6800XT vind ik nog steeds flink prijzig. Het probleem wat ik er persoonlijk mee heb is dat de nieuwe kaarten geenszins de prijs van de oude kaarten weet te drukken. Het verbruik van die 66xx kaarten is inderdaad wel een grote plus.

Normaalgesproken neem je ruim twee jaar na release een oudere kaart met bijbehorend relatief hoog verbruik voor lief, omdat deze flink afgeprijsd is. Het alternatief is immers een even dure, maar zuiniger midrange kaart van de nieuwe generatie.

Maar goed, of iedereen koopt niks en dwingt AMD/Nvidia eindelijk omlaag te komen. Of we geven ze een reden nooit meer midrange uit te brengen en enkel nieuwe halo kaarten bovenop de huidige range te prakken.

• WiLLoW_TieN
meljor schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:39:
[...]

Een ieder had tijdens Black Friday ( 25-11 jl. ) een PowerColor 6800XT kunnen kopen voor €599.

Persoonlijk ben ik ERG blij met deze aankoop 🥳

• Ludewig
@Cid Highwind

Wanneer de prijs/prestatie niet of nauwelijks verbeterd zal een flink deel van de markt logischerwijs veranderen in een vervangingsmarkt. De grote massa gaat echt niet opeens massaal een groter budget vrijmaken voor gamen. Wat wel kan is dat ze meer betalen voor een kaart, maar er dan langer mee doen. Als je er dubbel zo lang mee doet, kun je voor hetzelfde budget per jaar, een twee keer zo dure kaart kopen.

Als dat gebeurd zullen de game engines natuurlijk wel stagneren en blijven oudere kaarten ook de nieuwe games redelijk goed spelen. Dus is het dan nog aanlokkelijker om lang met een kaart te doen.

Mogelijk krijg je een opsplitsing in de markt, waar de high-end gamers die wel bereid zijn om steeds meer te betalen, steeds duurdere kaarten krijgen. Die zijn echter met te weinig om spellen voor te ontwikkelen, dus wat gaan die dan spelen? Dus ik voorzie dan eerder dat die kaarten zich volledig gaan richten op professionele toepassingen.

Sowieso lijkt de chipproductie te stagneren, waarbij de meerkosten van nieuwe procedés bijna net zo duur zijn als de snelheidstoename. Dus misschien gaan we op termijn sowieso naar een vervangingsmarkt of in elk geval een markt waar mensen veel minder vaak upgraden, net zoals er bij Intel weinig reden was om te upgraden toen ze lang bleven steken op 14 nm. Ik voorzie in elk geval dat de tijd tussen nieuwe procedés gaat toenemen. Eigenlijk is dat al het geval, want zelfs TSMC doet met N3B eigenlijk min of meer een paper launch. Het bruikbare N3E procedé komt pas volgend jaar. Intel en Samsung lukt het ook niet om nieuwe procedés op tijd productieklaar te krijgen.

Maar...dat neemt niet weg dat Nvidia en AMD volgens mij nu erg hoge marges hebben op hun kaarten en er wel degelijk ruimte is voor betere prijzen.

• XFlame
Gigabyte Waterforce 6900XT voor €799,-
uitvoering: Gigabyte AORUS Radeon RX 6900 XT Xtreme Waterforce WB 16G

Voor de rest zijn de prijzen voor het hoge segment best ellendig momenteel. De mensen die een maand of 2 gingen shoppen hebben een goede koop gedaan.

• ColdBurn89
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:56:
[...]

Een ieder had tijdens Black Friday ( 25-11 jl. ) een PowerColor 6800XT kunnen kopen voor €599.

[Afbeelding]

Persoonlijk ben ik ERG blij met deze aankoop 🥳
Snap ik! Gelukgsvogel :)

Gezien de nieuwe 7700/7800 GPU's moeten de huidige GPU's wel zakken in prijs. Kan haast niet anders.

• Ludewig
ColdBurn89 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:19:
[...]
Gezien de nieuwe 7700/7800 GPU's moeten de huidige GPU's wel zakken in prijs. Kan haast niet anders.
Dat hangt natuurlijk heel erg af van de voorraden. Ik heb het idee dat er nog maar erg weinig op voorraad zijn. Het is redelijk normaal dat er nog een paar beschikbaar blijven tegen relatief hoge prijs, voor mensen die per se die kaart willen hebben en bereid zijn stevig te betalen.

• meljor
ColdBurn89 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:19:
[...]

Snap ik! Gelukgsvogel :)

Afwachten. Want de 4070ti gaat zon 950 of hoger kosten hier, dan verwacht ik een 4070 voor circa 750 en een 4060 voor 600. Waarschijnlijk zelfs veel meer dankzij megekko scalping etc.

Dan is een 7800 zon 800 en de 7700 kan dan 600 of meer kosten. De 7600 richting de 450 en Jippie: er is een kaartje onder de 500!!

Speculatie maar het vermoeden is er.

Denk dat met name de lagere rtx en rx kaarten uit de vorige serie nog lang te koop blijven en populair zullen zijn.

[Voor 8% gewijzigd door meljor op 31-12-2022 16:51]

• ColdBurn89
meljor schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:49:
[...]

Afwachten. Want de 4070ti gaat zon 950 of hoger kosten hier, dan verwacht ik een 4070 voor circa 750 en een 4060 voor 600. Waarschijnlijk zelfs veel meer dankzij megekko scalping etc.

Dan is een 7800 zon 800 en de 7700 kan dan 600 of meer kosten. De 7600 richting de 450 en Jippie: er is een kaartje onder de 500!!

Speculatie maar het vermoeden is er.
Ja, zo dacht ik ook. Als er nog voorraden zijn van de 6xxx serie, moeten prijzen wel dalen. Zou de rx 7600 (met Rdna 3) beter zijn dan de 6800?

• meljor
Denk dat de 7600 er net achter zit maar wel zuiniger? Verwacht de 7800 zon 15-20% achter de 7900 xt en de 7700 rond de 6800xt

• ColdBurn89
meljor schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:55:
Denk dat de 7600 er net achter zit maar wel zuiniger? Verwacht de 7800 zon 15-20% achter de 7900 xt en de 7700 rond de 6800xt
Weet je ook wanneer de release ongeveer zal zijn?

• meljor
Geen idee, en alles is dikke duim he? Weet het ook niet maar lijkt me ongeveer logisch.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Gigabyte AORUS Radeon RX 6900 XT Xtreme Waterforce WB 16G voor 647 bij Azerty.

Helaas wel voor enkel een custom water loop.

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-02 23:52
Is al uitverkocht. Maar ja ik heb ook geen custom water loop :) .

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dan Stark schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:11:
[...]

Is al uitverkocht. Maar ja ik heb ook geen custom water loop :) .
Op het moment van posten nog niet :)

• XFlame
Powercolor Red Devil 6950XT voor 849 bij Megekko:
uitvoering: Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 6950 XT 16GB GDDR6

Edit: En weer weg.

[Voor 4% gewijzigd door XFlame op 11-01-2023 09:06]

• nielsfields
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:03
https://www.notebooksbill...x+6700+grafikkarte+790346

Sapphire 6700 (non XT) voor 359,-

Iets goedkoper dan de Powercolor variant welke af en toe bij Megekko te krijgen is.
Sneller en zuiniger dan 6650 XT.

zojuist besteld

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:13
nielsfields schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:02:
https://www.notebooksbill...x+6700+grafikkarte+790346

Sapphire 6700 (non XT) voor 359,-

Iets goedkoper dan de Powercolor variant welke af en toe bij Megekko te krijgen is.
Sneller en zuiniger dan 6650 XT.

zojuist besteld
bedankt :) , ik wou net de 6650 van sapphire daar bestellen had deze niet er tussen zien staan, ik heb hem ook besteld.

• nielsfields
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:03
gizmokat schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:12:
[...]

bedankt :) , ik wou net de 6650 van sapphire daar bestellen had deze niet er tussen zien staan, ik heb hem ook besteld.

En daar is die al :)

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:13
Ik heb de mijne gisteren ook binnen gekregen, vandaag ga ik hem er in zetten en kijken hoe hij het doet, en een beetje rommelen met ondervolten en overklokken.

• WiLLoW_TieN
Overgenomen van een mede-Tweaker voor €200.
Is 3 maanden 'oud' en met factuur.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:17
Ik probeer een reset password link van de AMD rewards site te krijgen...
Ivm de voucher bij de 6000 series.
Daar ben ik nu al 2 uur mee bezig en ik heb nog steeds geen mail binnen.

Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Edit: in orde nu.

[Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-01-2023 21:27]

Pagina: 1 ... 283 284 285 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee