Acties:
  • +32 Henk 'm!

• jody2k
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-03 16:07
Mede-auteur:
  • Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49

Postman

Welkom

Wat oorspronkelijk opgezet is als een tijdelijk topic over het bespreken van levertijden, winkels en prijzen voor de RDNA2 serie GPU (ook wel bekend als RX 6000 series), is zoals je kunt zien uitgegroeid tot een blijvend onderdeel.
Dat hier legio redenen voor te bedenken zijn mag ondertussen wel duidelijk heten. Hier over discussiëren doe je dus ook maar ergens anders, iedereen is op zoek naar een GPU en we zijn hier alleen samen om dat doel te bereiken.

Waar te koop?

De kaarten zijn te koop bij vrijwel alle (grote) (web)winkels die ook andere hardware verkopen. Helaas is dat geen garantie voor beschikbare voorraad of prijzen die in de buurt liggen van MSRP (adviesprijs fabrikant). Ook werken de grote webwinkels met een pre-order lijst.
Echter heb je soms geluk en is er opeens vrije voorraad. Dit is ondertussen naar goed Nederlands een drop gaan heten.

Hoe kan ik het beste drops in de gaten houden?
Via de onderstaande kanalen:
Discord/voice chat: Tweakers Discord #harde-waren

Wacht eens even, vertel je nu wel alles?
Aka "AMD Direct Buy", aka "ik-wil-een-GPU-voor-zo-min-mogelijk-geld-en-ik-wil-het-nu", aka "de drop"
Er is inderdaad nog een mogelijkheid meer. AMD verkoopt namelijk vanaf zijn eigen website ook alle GPU. Je vind die op https://www.amd.com/en/direct-buy/nl. Hier worden wel de MSRP gehanteerd, hoewel de prijzen dagelijks wijzigen i.v.m. dollarkoers en extra kosten die AMD maakt met het proces.
Aangezien dit nu bijna wekelijks gebeurt en AMD zelf zegt hier voorlopig nog mee door te blijven gaan, is het vrijwel nog het enige onderwerp van discussie in het topic geworden. Hieronder staat daarom ook een geheel apart stuk hierover geschreven.

AMD Direct Buy

Wanneer komt er een drop?
Dat weet niemand.
Gebaseerd of eerdere drops is donderdagmiddag/avond het meest aannemelijk.

Sommige weten precies wat er in de drop zit, waar haal ik zelf zo'n glazen bol?
Het is niet meer mogelijk een pre-order te plaatsen voor een glazen bol :p
Er zit op de overzichtspagina een duidelijke onderscheiding tussen producten die voorraad hebben of gaan krijgen. Deze staan voorop in de rij. Verder hebben GPU prioriteit over CPU. Zie je dus op donderdagmiddag de volgorde veranderen dan kun je al bijna zeker zijn dat die producten ook in de drop zullen komen. Ook hier weer dat in het verleden er enkele uitzonderingen waren.

Ik krijg de melding 'The page you are trying to access is currently unavailable' ?
Je bent tijdelijk geblokkeerd, als je de cookies van amd.com verwijdert heb je weet toegang.
Mocht dit niet werken dan heb je waarschijnlijk een tijdelijke IP ban. Wissel dan zolang even naar 4G of maak gebruik van een VPN. De IP ban duurt gewoonlijk max. 5 minuten.

Ik krijg de melding '503 Service Temporarily Unavailable' ?
Dit is een server error, de website is overbelast. Je kunt nu het beste de F5 toets door je keyboard rammen, want dit is eigenlijk de enige manier om nog verder te gaan.
Kijk wel uit dat je geen bot flag krijgt (zie vorige melding).

Moet ik met PayPal of CreditCard betalen?
Het snelste is met PayPal*. Zorg ervoor dat je alvast bent ingelogd op paypal.com, en controleer je adres gegevens. CreditCard is langzamer omdat je handmatig je gegevens moet invullen, je moet bij betaling inloggen en je dient een verificatiecode in te voeren die je per sms ontvangt. Als je browser het ondersteunt (Chrome bijvoorbeeld)kan je wel alvast je adres en creditcard gegevens invullen, dan hoef je die niet handmatig meer in te voeren. Het CVV/CVC nummer moet je wel handmatig invullen.
*Bij de drop op 8 april waren zowel PayPal als CC niet tot slecht bereikbaar en konden mensen niet afrekenen.

Mijn PayPal met gekoppelde bankrekening werkt niet, en ik heb geen CC. Kan ik nu wel iets kopen?
Er lijken problemen te zijn met bepaalde banken en PayPal. Veelal de Rabobank die genoemd wordt, maar het kan ook breder zijn. Het probleem is dat je zonder saldo maar met een gekoppelde bankrekening een melding krijgt dat er geen geldige betaalmethode is. Dit wil je uiteraard niet hebben tijdens een drop.
Zie ook het stukje over PayPal saldo hieronder.

Ik gebruik PayPal met saldo maar kreeg de melding dat er te weinig op stond, terwijl de kaart veel minder kost?!
Dit heeft met de vreemde werkwijze van Digital River en PayPal te maken tijdens het bestelproces. De prijs op de website voor NL/BE is de maximum BTW prijs in EU. Die zakt inderdaad tijdens het afrekenen nog (van 23% naar 21%). Echter wordt er ook eerst een bedrag van ruim 20 euro geteld voor verzending (dit is uiteindelijk nog geen 7 euro). En voor het aanmaken van de PayPal reservering gebruikt DR dus altijd de hoogste prijs en maximale verzendkosten, ongeacht je land. Tijdens akkoord geven voor de betaal reservering kijkt PayPal naar dat bedrag en wat er aan saldo op de rekening staat, al kom je 10 cent tekort dan kun je dus niet doorgaan. Dat uiteindelijk het bedrag wat afgeschreven wordt flink lager is heeft geen invloed op het akkoord geven voor de reservering. Zorg dan ook dat je 50 euro extra aan saldo op PayPal hebt staan dan de prijs die AMD die dag vermeld.

Help, paniek, hoe weet ik of mijn bestelling wel of niet gelukt is?
Heb je na het bevestigen van de order via de oranje knop een scherm gezien met een ordernummer? Dan kun je voorzichtig beginnen met een vreugdedans, want het is vrijwel zeker dat je een product gekocht hebt.
Wordt je na de oranje knop weer teruggestuurd naar het overzichtsscherm met alle producten? Helaas, dan is de voorraad reeds vergeven en kun je het beste snel je mandje leegmaken en voor een ander product gaan.

Welke emails kan ik verwachten na het bestellen van een kaart?
  1. Order Submitted: meestal binnen enkele uren na het plaatsen van je bestelling.
  2. Order Confirmation: meestal binnen 48 uur na het ontvangen van de Order Submitted email. Bevat ook wachtwoord voor online orderinformatie.
  3. Shipping Confirmation, inclusief DHL tracking nummer: wanneer je dit ontvangt verschilt. Sommige ontvangen dit vrijdag al, maar de meeste op maandag of dinsdag. Het kan ook wel eens later zijn.
  4. Payment Information, met digitale factuur in pdf: meestal enkele uren na de shipping confirmation.
Tevens is er bij gebruik van PayPal al vrijwel direct een e-mail vanuit PayPal dat je een product gekocht hebt. Dit is een goede indicatie voor een succesvolle bestelling.

De bestelling is gelukt, maar ik zie een verkeerd adres in de bevestiging. Gaat dit wel goed komen?
Je zult daarvoor contact moeten opnemen met AMD Benelux en/of Digital River. Dit lijkt helaas niet altijd succesvol te zijn, zorg er daarom ook voor dat je adresgegevens correct zijn voor je gaat bestellen.

Ik heb na x uren nog steeds geen e-mail ontvangen, is mijn order nu geannuleerd (moord, brand, absolute teleurstelling)?
Ten eerste even rustig worden. Het heeft geen zin te lopen stressen. Je ziet hierboven al een lijstje staan met welke e-mail je kunt ontvangen (kijk ook bij je spam). Het kan wel tot meer dan 24 uur duren voor je e-mail 1 krijgt, dit is op 7 april ook het geval geweest.
Zodra je e-mail 2 krijgt zou je verwachten dat het gelukt is. Nu is dat in de meeste gevallen ook waar, alleen kan AMD dan nog steeds de order besluiten te annuleren. Ook een betaling met PayPal en CC waarbij het geld al afgeschreven is, is helaas geen garantie voor succes gebleken. Er volgt dan namelijk gewoon een terugbetaling mocht de order geannuleerd worden.
Gelukkig krijgen de meeste mensen uiteindelijk wel e-mail 3 en 4 en kunnen ze een werkdag later genieten van hun nieuwe GPU.

Kan ik mijn bestelling online terugvinden?
https://shop.amd.com/stor...merServiceOrderSearchPage
https://www.findmyorder.com (hier kun je ook factuur downloaden)

Eeuhm DHL? Ik zie overal FedEx staan. En waarom 8u tot 18u? Ik bepaal toch zelf wel wanneer mijn pakket bezorgd wordt!?
FedEx is de vervoerder voor AMD in USA en Canada. AMD heeft veel geld en tijd gestoken in het vinden van een partner voor het exploiteren van de webshop (Digital River) en daarom zie je deze prachtige UX, compleet vrij van fouten en inconsistenties.
DHL is dus de vervoerder in Nederland en België. Het betreft wel de zakelijke tak van DHL, daarom alleen levering op werkdagen, een tijdslot van 8u tot 18u en geen mogelijkheid tot aanpassen levering (uitgezonderd een paar plaatsen, waaronder Nijmegen).
Ze zending komt ook uit Tilburg (Ingram Micro) en dit is voor de hele EU zo. Vandaar ook de verzendkosten die wisselend zijn tijdens het bestellen (en vaak onterecht op 20 euro staan tot het laatste punt).

[ Voor 255% gewijzigd door Postman op 11-12-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
verwachten jullie dat de kaarten vandaag in diverse webshops gelijk verschijnen (of als vanmiddag de presentatie start), net zoals dat was met de NV 3080 presentatie? Ik wil niet weer de boot missen...

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-03 20:14
Fiddle schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:27:
verwachten jullie dat de kaarten vandaag in diverse webshops gelijk verschijnen (of als vanmiddag de presentatie start), net zoals dat was met de NV 3080 presentatie? Ik wil niet weer de boot missen...
Nee, komen pas op een later tijdstip. De nieuwe AMD CPUs zijn pas vanaf 5 november beschikbaar in de winkels terwijl de presentatie op 8 oktober was.

Dus nog even geduld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ik hoop het en ik ga er klaar voor zitten maar ik ben bang van niet.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Fiddle schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Maar die waren er bij de 3080 toch (zo goed als) ook gelijk met de presentatie? Of was dat later..

Ik wil gewoon zorgen dat ik klaar zit om te F5'en op het juiste moment :)
Nee die kwamen pas later. En gezien er geen pre-orders waren nog een stuk later voor je daadwerkelijk ze kon bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Nee die kwamen pas later. En gezien er geen pre-orders waren nog een stuk later voor je daadwerkelijk ze kon bestellen.
Scheelde overigens maar 1 dag volgens mij. Als ik mij niet vergis waren de reviews er 16 september en release was 17 september

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
NosferatuX schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Scheelde overigens maar 1 dag volgens mij. Als ik mij niet vergis waren de reviews er 16 september en release was 17 september
De reviews ja, maar die reviews waren veel later dan de aankondiging. Aankondiging was op 1 september, dus ruim 2 weken eerder.

Ook gezien dat AIBs schijnbaar nog niet veel weten, zou ik niet verwachten dat je binnen een paar weken een kaart in huis hebt, laat staan een AIB kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Klopt, tussen de announcement van de 5700XT en release zat een maand volgens mij dus ik verwacht het ook niet alhoewel het voor AMD wel heel gunstig zou zijn om direct te releasen ivm de 3070 dus ik blijf een beetje hoop hebben.

Ik denk dat AIBs best wel wat weten maar die hebben ook gewoon een strikte NDA en er is wel al een en ander gelekt. De verwachting was sowieso dat er in eerste instantie alleen reference van AMD zelf beschikbaar zou zijn.

Ik ga iig klaar zitten met me Ereader :P Wie niet waagt wie niet wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:54
Het vroegst lijkt me 5 november, gelijk met de nieuwe Ryzen. Ik verwacht medio november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

Ik dacht dat de geruchten waren dat de release half tot eind november zou zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Aangezien de aankondiging nog niet eens geweest is, gaat dit topic tot nader order dicht. De aankondiging wordt ook al besproken in CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144. Zodra er daadwerkelijk prijzen en levertijden bekend zijn, kan je me een bericht sturen, @jody2k, dan gaat dit topic weer open.

Modbreak:/Edit: en weer open. Let op de topicwaarschuwing. Houd het ontopic, anders moeten we gaan ingrijpen en dat is jammer :).

Succes aan iedereen die op een kaart aast!

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 28-10-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viserius
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-03 12:27
Enige (historische) indicatie bij welke (web)winkels AMD GPUs verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Preorder

https://www.newegg.com/6800xt-pvt42eude3/p/N82E16814150130

[ Voor 13% gewijzigd door NosferatuX op 28-10-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:11
6800 en 6800 XT komen beschikbaar op 18 november
6900 XT op 8 december

Als ik dat goed gevolgd heb daarstraks tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
😂

Ik heb er nog zo een voor je liggen. Mag voor de helft weg 👌

[ Voor 14% gewijzigd door Jaerock op 28-10-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-04 19:15
Ik ben benieuwd hoe het met de voorraad en hoeveelheid orders gaat zijn voor deze series. Het Nvidia topic van de 3000 series was/is in ieder geval erg vermakelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 14:38
erik91 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:20:
Ik ben benieuwd hoe het met de voorraad en hoeveelheid orders gaat zijn voor deze series. Het Nvidia topic van de 3000 series was/is in ieder geval erg vermakelijk :P
Ik hoop dat het niet zo'n fiasco gaat worden als bij Nvidia hoor... :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-04 14:34
Voorlopig laat ik de preorder van de 3080 nog staan maar als ik eerder een 6800 Xt kan bemachtigen dan is het mij om het even. Volgens mij ontloopt het elkaar allemaal in de praktijk niet zo zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steaktartaar
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik ben benieuwd wat de eigenlijk AIB prijzen gaan zijn. 650 dollar is mooi in theorie, maar de praktijk is iets anders.

Is de 16GB VRAM tov de 10 van de 3080 een groot verschil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik ben ook van team nvidia maar ben toch wel aan het twijfelen geraakt. helemaal omdat ik ook een zen 3 wil en de samenwerking tussen gpu en cpu.

ik ga ervoor en de 1e kaart die binnenkomt. 3080 of 6800xt die blijft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:13
steaktartaar schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:42:
Ik ben benieuwd wat de eigenlijk AIB prijzen gaan zijn. 650 dollar is mooi in theorie, maar de praktijk is iets anders.

Ja, 6GB :+.

Wat de performance impact zal gaan zijn hierbij is moeilijk te zeggen. Current gen games maken geen gebruik van dusdanige hoeveelheid VRAM, dus op current gen games is te verwachten dat daar geen performance verschil zal liggen op basis van de hoeveelheid VRAM alleen.

Hoe dit in de toekomst zal gaan veranderen is volstrekt onduidelijk. Maar ik acht de kans persoonlijk klein dat dit binnen de komende 2 - 3 jaar echt een groot verschil zal gaan maken. En daarna langzamerhand mogelijk. Dan is dus met name de vraag, voor wat voor een termijn koop je een GPU als dit? Eén lifecycle? Dan heeft het hoogst waarschijnlijk geen enkel nut. Twee lifecycles? Dan heeft het mogelijk zin. Pas vanaf de derde lifecycle verwacht ik zelf dat je zult kunnen gaan verwachten dat je echt baat hebt bij 16GB VRAM boven 10GB VRAM.

Performance verschillen anderszins blijft voorlopig even afwachten voor wat betreft onafhankelijke benchmarks zullen gaan vertellen. Daarbij niet alleen voor wat betreft fps, maar ook raytracing performance en stabiliteit gaan interessant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 21:48

muhda

Time & Space traveler

Ik vind helaas de design niet zo mooi, misschien dat ik nog wacht op designs van hardware partners.
Morgen even Azerty contacten en vragen wanneer ze de RX 6800XT verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-04 20:24
muhda schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 03:42:
Ik vind helaas de design niet zo mooi, misschien dat ik nog wacht op designs van hardware partners.
Morgen even Azerty contacten en vragen wanneer ze de RX 6800XT verwachten.
Je moet natuurlijk ook nooit de "founders edition" kopen voor de looks/performance! De 3000 serie is natuurlijk een uniek geval in jaren aan designs.

Ik heb 2 3080s in bestelling en ik zal daar zeker een 6800XT aan toevoegen. Ga ook een zen 3 kopen dus ik hoop stiekem op de AMD. Maar een NV zal ook zeker niet verkeerd zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door lukjah op 29-10-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
steaktartaar schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:42:

10GB is genoeg voor meeste games zelfs voor 4k en 8k (in vele gevallen) .
16gb is natuurlijk iets future proof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrv2ozfqX19aToHFjp1RDOoIpWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qgujn8iZN0oQEERO4baNxTiA.png?f=fotoalbum_large

Misschien leuk om een plaatje van de kaart zelf toe te voegen aan de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

Bij Megekko in ieder geval geen pre-orders. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10-2024
nee ze komen volgende maand november dus.ik dacht de 18e in de verkoop t hele zwikkie ....
En nu zit ik lekker te twijfelen of op de wachtlijst voor de RTX 3070 die vandaag uit is of wachten op de RX 6000 RT ..............die sneller klokt e.d. en rond de 650 euro ligt. op tweakers staat ook een heel stuk erover.

tweakers.net/reviews/8304/amd-radeon-rx-6800-xt-en-rx-6900-xt-alles-over-de-rdna-2-videokaarten.html

RTX is voorlopig tot 2021 preordenen las ik bij alternate, dus als AMD komt, dan komt die er in de kast. bij azerty staat langer als 10 dagen wachttijd voor de 3070? voor wat het waard is, succes met piekeren allemaal. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jody2k
https://wccftech.com/msi-...ing-x-trio-custom-models/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPiSWM0GF4haKB-NOgZI_FP-Fgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ewc5F4xni2TudGBL7LmCCDQ1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgHBiZnkLw4lbUVpMoVSGPuS1Jw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AAHjE2ZwTI6V7cqiQAyLwZ8s.png?f=user_large

De MSI RX6800XT en 6800 zien er best wel sexy uit :9~

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
Ik ben er uit. ik ga voor team AMD. de Nvidia launch is zo'n shitshow dat ik er gewoon klaar mee ben.

waarschijnlijk ook beter omdat ik toch de zen3 5950x wil halen en die dus tot 13% extra performance boost kan krijgen in combinatie mat een AMD gpu. (not optimized).

wellicht even kijken voor een 2e hands kaartje tot die tijd. alle nvidia kaarten zijn bij deze ge-annuleerd!

p.s. mijn laatste amd kaart was de amd radion 9600 :P die fikte toen keer op keer af. toen de reden voor overstap naar nvidia. zal inmiddels toch wel verholpen zijn :D

[ Voor 18% gewijzigd door Flghter1982 op 29-10-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-04 16:28

ZenTex

Doet maar wat.

Flghter1982 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:37:
p.s. mijn laatste amd kaart was de amd ATI radion 9600 :P die fikte toen keer op keer af. toen de reden voor overstap naar nvidia. zal inmiddels toch wel verholpen zijn :D
Over 3 generaties hebben we misschien wel weer een 9600. Durf je het aan?
Ik heb indertijd ook een 9600 gehad, top kaartje en de absolute "bang for buck" keuze.

Ik ben zelf eigenlijk niet in de markt voor een nieuw systeem, het is nog vrij recent met een Zen2 3600 en 5700XT, anderzijds begint het wel te kriebelen, zeker als ik de cijfers over Zen3 mag geloven en dan nog icm SAM.
Dat de 6800 non-XT ook nog eens een echte 2 slot kaart is maakt het nog eens geschikt voor mijn mini ITX ook, zij het met een zeer zware undervolt, want geen case fans.
Misschien dat een AIB partner nog eens een blower uitbrengt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devildirk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 05:18
eclipse1919 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

nee ze komen volgende maand november dus.ik dacht de 18e in de verkoop t hele zwikkie ....
En nu zit ik lekker te twijfelen of op de wachtlijst voor de RTX 3070 die vandaag uit is of wachten op de RX 6000 RT ..............die sneller klokt e.d. en rond de 650 euro ligt. op tweakers staat ook een heel stuk erover.

tweakers.net/reviews/8304/amd-radeon-rx-6800-xt-en-rx-6900-xt-alles-over-de-rdna-2-videokaarten.html

RTX is voorlopig tot 2021 preordenen las ik bij alternate, dus als AMD komt, dan komt die er in de kast. bij azerty staat langer als 10 dagen wachttijd voor de 3070? voor wat het waard is, succes met piekeren allemaal. ;w
Maar vergeet maar dat je de AMD kaarten dan kan kopen voor 650 euro!!
Er moet namelijk wel extra aan verdiend worden aan de schaarste.... (ook de kaarten van AMD hoor).
De RTX 3070 kaarten waren weg in 3 a 5 minuten.
Prijzen vanaf 519 euro tot ca. 570 euro (msi, gigabyte, ect), maar de werkelijke prijzen waren ruim 50 euro hoger.
Dus de AMD kaarten zullen zéér zeker ook voor minstens 700 euro worden verkocht.

Het is jammer, maar helaas de werkelijkheid van vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
devildirk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:16:
[...]

Er moet namelijk wel extra aan verdiend worden aan de schaarste.... (ook de kaarten van AMD hoor).
Prijzen vanaf 519 euro tot ca. 570 euro (msi, gigabyte, ect), maar de werkelijke prijzen waren ruim 50 euro hoger.
Dus de AMD kaarten zullen zéér zeker ook voor minstens 700 euro worden verkocht.

Ja, de grijpers en graaiers zijn er ook nog, zie mp, daar worden 3080 kaarten verkocht voor rond de 2000 euro idioot als je er een koopt op deze manier, maar ik wacht wel hoor, tot er genoeg voorraad is, en dus concurrentie, steam loopt niet weg :P en games slijten niet op een rtx 2060 :-) dus braaf wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
devildirk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:16:
[...]

zie net de reclame van de duurste webidioot van nederland EVGA GeForce RTX 3070 FTW3 Ultra Gaming dustinhome.enel bijna 800 euro even in metro implanteren en afknallen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xentor
  • Laatst online: 12:52
eclipse1919 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

zie net de reclame van de duurste webidioot van nederland EVGA GeForce RTX 3070 FTW3 Ultra Gaming dustinhome.enel bijna 800 euro even in metro implanteren en afknallen O-)
Ik snap het sowieso niet helemaal met de prijzen. De FE kost €519,- hierop zit een goede koeler die ook niet het minste kost qua productie als je dat bekijkt. Sommige AIB van Nvidia vragen gewoon nog veel meer, een kleine greep (Op basis van alternate).

FE €519 = 100%
Inno3d TwinX2 €579 = 111%
MSI Ventus dual fan €599 = 115%
Enkele modellen €620/630 = 119% / 121%
Top end model €740! = 142%

Als bij de AIB van AMD hetzelfde gaat spelen dan ga er maar rustig van uit dat je een flinke bups meer kunt betalen voor een RX6800 / RX6800XT. Aannemende dat dollar ong de euro prijs is.
6800:
REF €580
Standaard modellen AIB = ~€645 (111%)
Midden = ~€700 (120%)
Top end = ~€830 (142%)

6800XT:
REF €650 <- nu al een betere deal dan gemiddelde AIB partner voor 6800.
Standaard AIB: ~€720 (111%)
Midden = ~€780 (120%)
Top end = ~€920 (141,5%)

Zeker met de schaarste ben ik wel bang dat het in het begin net zoals met de Nvidia kaarten een gekte gaat worden, waarbij je met een Reference design echt wel het beste uit bent. Daarbij vind ik het te zot voor woorden dat ze 42% meer dan een reference design kunnen vragen. Voor dat prijs verschil kun je een complete custom loop aanleggen voor je videokaart.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yufong
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 10:53
Asus heeft hun custom rx 6000 modellen gedeeld:

https://rog.asus.com/arti...x-6800-xt-rog-tuf-gaming/

Jammer genoeg nog geen prijzen of clocks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Yufong schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:43:
Asus heeft hun custom rx 6000 modellen gedeeld:

https://rog.asus.com/arti...x-6800-xt-rog-tuf-gaming/

Jammer genoeg nog geen prijzen of clocks...
Op de TUF gaming zie ik geen enkele POSCAPS. Moet wel een slechte kaart zijn...... :+ 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:42

DataGhost

iPL dev

Grotbewoner schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:55:
4: Komen er pre-orders of wordt het weer zo'n shitshow als bij Nvidia?
Dit lijkt mij eigenlijk altijd ongewenst. Als er geen "embargo-moment" is wbt het starten van pre-orders zullen verschillende winkels die op verschillende momenten beschikbaar maken. Het is dan heel waarschijnlijk dat de eerste winkel de meeste kopers naar zich toe krijgt die vervolgens "bang" zullen zijn om te annuleren als andere shops ook preorders open gooien omdat je dan je plek in de wachtrij kwijt zou kunnen raken. Als dat moment er wel is zullen alle shops de preorders op hetzelfde moment openen en krijg je precies hetzelfde als een gelijktijdige product-launch, alleen dan een paar dagen eerder. Ik zie dus alleen maar nadelen aan preorders. Vorig jaar met de Ryzen 3xxx en 5700XT was het overal gelijktijdig te koop en dat ging volgens mij behoorlijk redelijk, in ieder geval minder erg dan de afgelopen twee launches van Nvidia :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Laatst online: 21-04 19:54
Hey, heeft iemand enig idee of er al een kaart design is van Sapphire (nitro) en eventueel een schatting kan geven hoeveel die gaat kosten? Betreft de 6800(XT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 12:46
kyrillajax schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:30:
Hey, heeft iemand enig idee of er al een kaart design is van Sapphire (nitro) en eventueel een schatting kan geven hoeveel die gaat kosten? Betreft de 6800(XT).
https://videocardz.com/ne...nd-rx-6800-graphics-cards

Hopelijk gaat dit draadje niet ook 23000 berichten hebben 6 weken na launch :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Paprika schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:36:
[...]

Jammer. Ik had gedacht dat Sapphire (en ook andere merken) een volledige design zou hebben, als je bijvoorbeeld kijkt naar de 5700XT nitro design kijkt. Wellicht is er een reden waarom het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 12:46
kyrillajax schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Jammer. Ik had gedacht dat Sapphire (en ook andere merken) een volledige design zou hebben, als je bijvoorbeeld kijkt naar de 5700XT nitro design kijkt. Wellicht is er een reden waarom het zo is.
ASUS en MSI komen sowieso al met wat clones van hun 3080 oplossingen. Bijvoorbeeld https://videocardz.com/ne...-rx-6800-xt-gaming-x-trio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittary
  • Laatst online: 12-02 12:40
kyrillajax schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Die komen er ook aan, alleen niet zeker of ze er op launch zijn of een tijdje erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
Paprika schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:36:
[...]

Dankjewel zie nu dat ik de verkeerde kaart schreef t wordt de middenmoot Radeon RX 6800XT de ander is een 6900 dus echt teveel ...
dank #vipeax _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yufong
Zullen er op 18 November alleen maar reference kaarten te koop zijn op launch of ook wat custom modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-04 12:22
Heb op zich wel interesse in de amd kaarten maar vraag me af hoe de 6800(xt) het doet in productivity en rendering vaak hoor je dat nvidia het een stuk beter doet in dingen zoals blender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand enig idee hoe laat op 18 november de kaarten bij webshops in de verkoop gaan? Eveneens 15.00 zoals bij Nvidia of een ander moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:06
Yufong schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:59:
Zullen er op 18 November alleen maar reference kaarten te koop zijn op launch of ook wat custom modellen?
ben ik ook benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:10
Als ik op de 3080 / 3090 launch terugkijk dan waren er zowel reference als AIB kaarten te koop. Dus ik verwacht nu weer hetzelfde van de webshops etc.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
Op AMD subreddit wordt er gesproken over 2 weken na launch. Bron (voor mij) onbekend. Als je terugkijkt naar andere AMD launches is het standaard dat AIBs weken, soms maanden, na launch pas met custom modellen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

lukjah schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:09:
Op AMD subreddit wordt er gesproken over 2 weken na launch. Bron (voor mij) onbekend. Als je terugkijkt naar andere AMD launches is het standaard dat AIBs weken, soms maanden, na launch pas met custom modellen komen.
Misschien dat ze Gamers Nexus als bron hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yufong
lukjah schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:09:
Dat is jammer. Er wordt gesuggereerd dat partner modellen van amd veel prestatie kunnen winnen met custom cooling en overclock. Dit was bij de concurrent veel minder relevant. We zullen het wel zien de aankomende weken. Heb persoonlijk niet veel haast nu sommige grote games toch hebben besloten voor een delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-04 22:18
Jammer, is er toch nog hoop op die RTX 3080 voor de AMD launch. Ik hoef geen reference kaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-03 19:00
Is er eigenlijk ook iets bekend over wanneer het review embargo vervalt?

Fuck Plan B We Have Plan AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yufong
NickyVDP schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:43:
De datum op de review embargo is ook onder embargo :P . Meestal 1 dag voor de launch, dus 17 November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
NickyVDP schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:43:
Ik denk dat we dat gaan zien met Zen 3. Als die morgen (1 dag van tevoren) online komen zal dat ook wel zo zijn met RDNA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Grotbewoner schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:55:
1: Weten jullie wanneer AIB benchmarks online komen?
Reken op 1 a 2 maanden na de reference benchmarks
2: Denken jullie dat hier wel OC headroom is dus de Strix wellicht een idee is?
Ik verwacht dat de 6800 de meeste OC headroom heeft, zeker over een paar maanden wanneer ze productie hebben verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
SpiceWorm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:55:
[...]
Reken op 1 a 2 maanden na de reference benchmarks
[...]
Ik verwacht dat de 6800 de meeste OC headroom heeft, zeker over een paar maanden wanneer ze productie hebben verbeterd
Vanwaar 1 a 2 maanden? Bron, gebaseerd op andere launches of gewoon gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Is geen bron voor. Gebaseerd op idd eerdere launches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Heads up: ivm hoeveelheid replies op korte tijd moeten we levertijd & prijzentopics als zero-tolerance bestempelen: hou het on-topic. Offtopicreplies wornde zonder notificatie verwijderd. Herhaalde offtopic posters worden tijdelijk gebanned. Hou het on-topic en laat het niet zover komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yufong
Nu hebben we de 3080,70 en AMD CPU launch meegemaakt. Wat is jullie advies zometeen wanneer de 6000 kaarten op 18 november zullen launchen qua webshop/betalingsmethode?

Heb net meegekeken bij een vriend die een 5800x wilde bestellen en hij zat vast bij de megekko ideal pagina waardoor hij geen verzendbestiging kreeg. Het is hem uiteraard gelukt bij azerty maar wel 10 minuten later...

Hebben jullie hierover enige tips/ervaringen voor de 6000 launch?

[ Voor 6% gewijzigd door Yufong op 05-11-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jody2k
Yufong schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:58:
Nu hebben we de 3080,70 en AMD CPU launch meegemaakt. Wat is jullie advies zometeen wanneer de 6000 kaarten op 18 november zullen launchen qua webshop/betalingsmethode?

Heb net meegekeken bij een vriend die een 5800x wilde bestellen en hij zat vast bij de megekko ideal pagina waardoor hij geen verzendbestiging kreeg. Het is hem uiteraard gelukt bij azerty maar wel 10 minuten later...

https://nl.hardware.info/...oorraad-radeon-rx-6800-xt

Ik verwacht eerlijk gezegd ook een paperlaunch bij de AMD kaarten.
Het zal niet veel beter zijn dan bij nvidia en amd zen 3 launch gisteren.

Welkom in 2020 maar dit is alvast de reden waarom dit topic aangemaakt is ;) elkaar zo goed mogelijk helpen tijdens de launch van de 6000 series van AMD.

Good luck
Bij een kleine 2 weken see you guys soon !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio616
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-04 17:32

Scorpio616

BOOM headshot!

Yufong schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:58:

Ik denk dat tips hier weinig uithalen.. en dat ervaringen onder de noemer "ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst" zullen vallen.

Het komt er uiteindelijk op neer dat er een handjevol 'grote' retails zijn in Nederland die die kaarten gaan verkopen en dat iedereen ze weet te vinden. De servers zullen dus overbelast worden en het is letterlijk 'wie het eerst (erdoorheen) komt wie het eerst maalt. Dus F5'en en fingers crossed dat je het redt. 8)

Beste medicijn hier is geduld. Begin volgend jaar maak je meer kans, eventueel zelfs met mogelijk lagere prijzen. Early adopters betalen altijd op de 1 of andere manier de hoofdprijs. Is het niet in geld, dan wel in frustratie over het niet kunnen bemachtigen van de hardware.

Ikzelf zou ook (graag voor de launch van Cyberpunk 2077) een systeem met een Ryzen 5000 CPU en een Radeon 6000 GPU bouwen... maar ik houd er al rekening mee dat dat dit jaar mogelijk niet gaat lukken. Toch ga ik de 18e wel een gokje wagen! Het is die dag immers m'n 30e verjaardag, mogelijk brengt dat nog enige vorm van geluk met zich mee haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-04 20:40
Ik ben wel geinteresseerd in de reguliere 6800 aangezien er bizar veel scalpers zijn geweest en Nvidia de Europese markt als ondergeschikt ziet. Het zij zo, doei Nvidia :+ Hebben we al meer nieuws over wanneer de preorders open gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devildirk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 05:18
Zoals er staat bij Videocardz, 18 november de referencekaarten en een week later de aib kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:39
Zitten er nog verschillen tussen die reference kaarten qua koeling etc.? Of zit er puur een ander merk op geplakt en moeten we wachten op de AIB versies om verschillen in koeling te zien?

[ Voor 82% gewijzigd door Simone96 op 09-11-2020 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jody2k
Simone96 schreef op maandag 9 november 2020 @ 00:20:
Zitten er nog verschillen tussen die reference kaarten qua koeling etc.? Of zit er puur een ander merk op geplakt en moeten we wachten op de AIB versies om verschillen in koeling te zien?
Qua koeling niet maar sommige brands gebruiken betere componenten waardoor er meer room is om te overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvm98
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Weet iemand hoe laat de party begint woensdag de 18e?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jody2k
lvm98 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:26:
Weet iemand hoe laat de party begint woensdag de 18e?
Vermoedelijk 15:00 zoals alle andere launches 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyrillajax
Is het een beter idee om de reference kaarten te bemachtigen of kijken naar de AIB's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viserius
De Amerikaanse adviesprijzen zijn: $579 voor 6800, 6800 XT voor $649, en voor de 6900 XT $999.

Kunnen we ervanuit gaan dat dit omgerekend voor rond dezelfde getallen maar dan in euro verkocht worden? Zo niet, heeft iemand enig idee wat de Nederlandse adviesprijs is?

Verwacht men dat de Nederlandse winkeliers zich ook aan deze adviesprijs zullen houden, of gooien veel webwinkels er minstens €100 bovenop zoals we gezien hebben bij RTX 3000 series?

Zijn er nog bepaalde webshops om te vermijden?
Of zijn er bepaalde webshops die juist een goede reputatie (e.g. AMD partnersrelatie) hebben met het leveren van AMD Radeon kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17
Viserius schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:37:
De Amerikaanse adviesprijzen zijn: $579 voor 6800, 6800 XT voor $649, en voor de 6900 XT $999.

Kunnen we ervanuit gaan dat dit omgerekend voor rond dezelfde getallen maar dan in euro verkocht worden? Zo niet, heeft iemand enig idee wat de Nederlandse adviesprijs is?

Verwacht men dat de Nederlandse winkeliers zich ook aan deze adviesprijs zullen houden, of gooien veel webwinkels er minstens €100 bovenop zoals we gezien hebben bij RTX 3000 series?

Of zijn er bepaalde webshops die juist een goede reputatie (e.g. AMD partnersrelatie) hebben met het leveren van AMD Radeon kaarten?
Qua prijs moet je niet verwachten dat de europrijs hetzelfde is als de dollarprijs. Ik denk zelf dat de RX 6800 niet voor minder dan €600 verkocht gaat worden. AIB kaarten zullen vast duurder worden. We moeten gewoon tot net voor de launch wachten op de prijzen.

Als je wil weten welke webshops je moet vermijden, check dan de shopreviews in de pricewatch :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-04 12:22

Ga er maar niet vanuit dat je euro per dollar kan zetten. In het gunstige geval is het 50 euro duurder en ongunstigste geval 250 euro duurder voor een niet reference kaart met een custom cooler erop(3080). Je kan zeggen dat webshops de lachende derde zijn maar de 2080ti’s waarmee ze op het moment zitten krijgen ze aan de straatstenen niet meer kwijt voor 1000~1500 euro.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

;)

15:00 dus. Veel succes iedereen met de jacht. Ik sla bewust de eerste ronde over omdat ik de fijne details wil weten. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viserius
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:54:
;)
[Embed]
15:00 dus. Veel succes iedereen met de jacht. Ik sla bewust de eerste ronde over omdat ik de fijne details wil weten. :)
Dank voor het delen, enig idee of de AMD store ook in Nederland beschikbaar is/zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:27

Amerikaanse adviesprijs is zonder 21% btw. En de premium om in Europa te mogen wonen natuurlijk. :+ De getallen zullen in € hoger uitvallen. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 20:11

ParaWM

Pro Prutser

649*0.85*1.21= 669 gogo :)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Viserius schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:59:
[...]

Dank voor het delen, enig idee of de AMD store ook in Nederland beschikbaar is/zal zijn?
Ik heb echt geen idee. Om eerlijk te zijn weet ik niet eens zeker of Nederlandse webwinkels niet overgeslagen zullen worden voor de eerste ronde omdat er te weinig inventaris is. :/
Ik zou bijvoorbeeld https://www.gputracker.eu/nl in de gaten houden. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-04 22:56
Je bent wel erg optimistisch :+ laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonselen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
DoubleYouPee schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:14:
[...]

Je bent wel erg optimistisch :+ laten we het hopen.
Dat denk ik ook. 3080 ging voor $699, en de AIB kaarten daarvan gaan nu voor €749 tot €930. Dus €700 zou kunnen, maar daar zal het dan ook pas beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:43
nonselen schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:25:
[...]

Dat denk ik ook. 3080 ging voor $699, en de AIB kaarten daarvan gaan nu voor €749 tot €930. Dus €700 zou kunnen, maar daar zal het dan ook pas beginnen.
$699-> €719, daarvoor horen de Ventus, TUF en budget Gigabyte (hoe die ook heet) ook voor te koop te zijn. Dat Nvidia/Samsung nou tekorten hebben. Ik neem aan dat AMD het was wat beter voor elkaar heeft (moet wel met TSMC yields) en dat er wat minder vraag naar is. Ben bang dat het deze generatie recorddruk bij AMD gaat zijn.

Overigens is het ook belachelijk dat mensen blijkbaar €1000+ over hebben voor een 3080, beetje kansloos imo.

[ Voor 8% gewijzigd door Santee op 14-11-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Santee schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:51:
[...]

$699-> €719, daarvoor horen de Ventus, TUF en budget Gigabyte (hoe die ook heet) ook voor te koop te zijn. Dat Nvidia/Samsung nou tekorten hebben. Ik neem aan dat AMD het was wat beter voor elkaar heeft (moet wel met TSMC yields) en dat er wat minder vraag naar is. Ben bang dat het deze generatie recorddruk bij AMD gaat zijn.

Overigens is het ook belachelijk dat mensen blijkbaar €1000+ over hebben voor een 3080, beetje kansloos imo.
Ga er maar vanuit dat het ook binnen een paar kleine minuten is uitverkocht.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
RobinNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:54:
[...]

Ga er maar vanuit dat het ook binnen een paar kleine minuten is uitverkocht.
Raad eens wie er zit te F5'en voor een 6800XT woensdag :') Heb trouwens liever een sapphire Nitro, maar ga eerst de reference halen en verkoop die wel door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Santee schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:56:
[...]

Raad eens wie er zit te F5'en voor een 6800XT woensdag :') Heb trouwens liever een sapphire Nitro, maar ga eerst de reference halen en verkoop die wel door.
Kan je beter gewoon even wachten, en gun je een ander die reference voor een goede prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonselen
[...]

Ik bedoelde $699 op release van Nvidia, omdat de europrijs van AMD nog niet bekend is. En TUF zie ik vanaf 749 bij Alternate. En voor 809 bij Megekko als tweede goedkoopste. En ja hij staat bij SIComputers voor 724, maar de vraag is bij hun wanneer je hem krijgt. Zo goedkoop gaat het echt niet zijn helaas ben ik bang als het gaat om AIB kaarten. Hoe graag ik dat ook zou willen.
Tja iedereen maakt zijn keus, als ze het kunnen betalen en ze willen iets graag waarom niet. Ik hou ze niet tegen, maar zou het zelf niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonselen
Santee schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:56:
[...]

Ik heb ook veel zitten F5'en bij aankoop van mijn AMD Ryzen 9 5900X. Maar is meer geluk om er goed doorheen te komen en kost vooral geduld. Heb er toen 8min over gedaan, maar heb hem wel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weks
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-04 22:35
RobinNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:00:
[...]

Kan je beter gewoon even wachten, en gun je een ander die reference voor een goede prijs ;)
Totaal mee eens! Ik ga ook niet alle sapphire nitros kopen, en daarna doorverkopen, terwijl ik zelf een standaard versie wil. Ik laat ze over voor degene die ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
RobinNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:00:
[...]

Ik heb al een EVGA 3080 FTW3 Ultra aan mij voorbij laten gaan voor €880 en andere preorders gecancelled, nu is het mijn tijd. Overigens als de reference goed bevalt hou ik hem gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
nonselen schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:04:
[...]

Ik bedoelde $699 op release van Nvidia, omdat de europrijs van AMD nog niet bekend is. En TUF zie ik vanaf 749 bij Alternate. En voor 809 bij Megekko als tweede goedkoopste. En ja hij staat bij SIComputers voor 724, maar de vraag is bij hun wanneer je hem krijgt. Zo goedkoop gaat het echt niet zijn helaas ben ik bang als het gaat om AIB kaarten. Hoe graag ik dat ook zou willen.
Tja iedereen maakt zijn keus, als ze het kunnen betalen en ze willen iets graag waarom niet. Ik hou ze niet tegen, maar zou het zelf niet doen.
Release TUF bij Alternate was 719 net als de MSI 779 was. Vlak daarna is Alternate (net als andere shops) prijzen pas gaan verhogen
Weks schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:07:
[...]

Totaal mee eens! Ik ga ook niet alle sapphire nitros kopen, en daarna doorverkopen, terwijl ik zelf een standaard versie wil. Ik laat ze over voor degene die ze willen.
Ik heb gewoon een kaart nodig en Nvidia is zo hard aan het falen dat ik ze niet meer hoef. Ik twijfel zelf over de reference qua geluid, maar als ik reviews afwacht zijn ze uitverkocht tot april volgend jaar :P Vandaar pak ik graag een reference en als dat toch matig blijkt te zijn qua geluidsproductie/koeler dan ga ik naar de nitro kijken, maar de kans dat je die krijgt is ook erg klein.

[ Voor 30% gewijzigd door Santee op 14-11-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonselen
Santee schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:19:
[...]

Release TUF bij Alternate was 719 net als de MSI 779 was. Vlak daarna is Alternate (net als andere shops) prijzen pas gaan verhogen

[...]

Ik heb gewoon een kaart nodig en Nvidia is zo hard aan het falen dat ik ze niet meer hoef. Ik twijfel zelf over de reference qua geluid, maar als ik reviews afwacht zijn ze uitverkocht tot april voglend jaar :P
Aah oké, die prijzen wist ik niet idd. Klopt, ik ga ook voor de 6800XT om de reden dat ik geen maanden wil wachten. De 5700XT reference kaart was overigens niet zo slecht volgensmij. Ik kom overigens van heel ver. Heb nu een MSI GTX 660 TI in mijn pc 8)7 . Maar bij de 6800XT release zijn nog geen AIB neem ik aan? Dat duur nog 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
nonselen schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:28:
[...]

Aah oké, die prijzen wist ik niet idd. Klopt, ik ga ook voor de 6800XT om de reden dat ik geen maanden wil wachten. De 5700XT reference kaart was overigens niet zo slecht volgensmij. Ik kom overigens van heel ver. Heb nu een MSI GTX 660 TI in mijn pc 8)7 . Maar bij de 6800XT release zijn nog geen AIB neem ik aan? Dat duur nog 2 weken?
Volgens mij is dit nog niet zeker, maar ik hoorde zowel een paar dagen later als 1-2 weken later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 22:04

db87

Mach 2 GT modded

Kunnen we ervanuit gaan dat dit omgerekend voor rond dezelfde getallen maar dan in euro verkocht worden?
Ik heb zelf ook lopen rekenen, heb gemakshalve de Ryzen 5000 serie erbij gepakt voor het dollar - euro verschil. En dan kom ik uit bij het volgende:
  • Ryzen 9 5950X $799 - €829
  • Ryzen 9 5900X $549 - €569
  • Ryzen 7 5800X $449 - €469
  • Ryzen 5 5600X $299 - €309
  • Radeon 6800 $579 - €599?
  • Radeon 6800XT $649 - €669?

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:50
Wat zijn de plannen van iedereen de 18de? Voor een reference 6000 series kaart gaan of wachten op AIB? Of komen de AIB kaarten ook uit op 18-11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:57
[...]

Waarom zou het vanwege TSMC yields beter moeten zijn, yields alleen zullen hier verwacht ik niet doorslaggevend gaan zijn, de wafer allocatie (als in hoeveel wafers vanuit hun allocatie heeft AMD gebruikt voor de GPU's) zal ook erg belangrijk zijn. Ik ga er zeker niet zonder meer vanuit dan AMD het (veel) beter voor elkaar gaan hebben dan Nvidia qua verkrijgbaarheid. Ik hoop dat dat het beter gaat zijn, maar in mijn achterhoofd ga ik er eigenlijk vanuit dat deze launch net zo'n shitshow gaat zijn als de RTX 3000 launch, misschien iets beter, maar dan wel met de nadruk op iets verwacht ik helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 15:20
Lekiame schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:50:
Wat zijn de plannen van iedereen de 18de? Voor een reference 6000 series kaart gaan of wachten op AIB? Of komen de AIB kaarten ook uit op 18-11?
Voor mij een reference 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 19-04 19:12

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het zal misschien iets beter gaan omdat er minder vraag is naar AMD kaarten maar ik denk dat ik mijn F5 knop ook hard nodig zal hebben.

Ik ga voor een reference en heel misschien later nog voor een Sapphire Nitro afhankelijk van de reviews en de kwaliteit van de reference. Momenteel zit ik op een RX 570 en dat werkt prima voor deven en wat party games; Maar wil toch echt wel wat beters voor FF15 :P.

Mocht ik er per ongeluk meer krijgen (tegelijk verzonden ofzo) dan verkoop ik hem hier waarschijnlijk weer door met alleen verzendkosten als extra. Ik heb namelijk een pesthekel aan scalpers. Op tweakers hoop ik tenminste hem niet door te verkopen aan een scalper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben ook van plan om voor een reference model te gaan. Eigenlijk de enige variant die ik er fatsoenlijk uit vind zien. Ik zie ook dat verschillende fabrikanten die versie uitbrengen (Asus, MSI, Sapphire, Asrock o.a.) dus ik hoop dat er een grotere kans is dat die wel leverbaar gaat zijn. In tegenstelling tot de 3080 Founders Edition...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yufong
Ik wil ook graag voor een reference 6800xt gaan. Ik hoop er 2 tegelijk te bestellen en als ik ze *beiden *perongeluk krijg zal ik hier 1 doorverkopen voor alleen de extra verzendkosten.

*edit

[ Voor 8% gewijzigd door Yufong op 15-11-2020 00:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:10
Yufong schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:17:
Ik wil ook graag voor een reference 6800xt gaan. Ik hoop er 2 tegelijk te bestellen en als ik ze krijg zal ik hier 1 doorverkopen voor alleen de extra verzendkosten.
Waarom bestel je er niet gewoon één? Of bedoel je bij twee verschillende webshops?

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Ik ga de 18e toch maar een Reference 6800xt proberen te scoren. Als ik zie waar de AiB mee uitkomen, is dat de enige 6800xt die in de case van mijn main pc past (max 2.5 slots).
Later komt er dan nog weleens een AiB voor mijn simrig pc. Daar heb ik meer ruimte voor een videokaart.

-

Pagina: 1 2 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord