'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne
Als je ziet dat bij de klik op 'Add to cart' na de captcha het recaptcha script een 503 geeft, klik je er nog eens op, want dan doet hij niets (niet F5)timpie81 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:27:
[...]
Dank je, dus zodra je een 503 in het script ziet (in mijn geval bleef na de captcha dan het cirkeltje draaien) niet wachten of het nog doorgaat maar gelijk f5. Thanks!
Ja, het gaat hard voor nvidia opeensPepperoni schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:48:
Benieuwd of aftermarket AMD ook wat leuke prijsdalingen gaan krijgen. Zag net een 3060 voor 599 op megekko maar AMD zit nog zeker op dubbel msrp.
Wanneer heb je deze besteld?goudvisblub schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:59:
De bezorger is langsgeweest! Ik kan het nauwelijks geloven, er ligt gewoon een RX 6800 op mijn bureau, na al die moeite is het tóch gelukt. Als een kind zo blij hier! Ik ben even schroeven![]()
[Afbeelding]
Ik heb ook nog geen verzendbericht ontvangen
Gefeliciteerd! Mijn RX6800 staat nog op status 'Order in Process'..goudvisblub schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:59:
De bezorger is langsgeweest! Ik kan het nauwelijks geloven, er ligt gewoon een RX 6800 op mijn bureau, na al die moeite is het tóch gelukt. Als een kind zo blij hier! Ik ben even schroeven![]()
[Afbeelding]
Ik wacht tot ik de shipment confirmation heb of een cancelation.RaptorRVL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:10:
[...]
Gefeliciteerd! Mijn RX6800 staat nog op status 'Order in Process'..Ik wacht nog geduldig op de shipment confirmation en uiteraard de kaart. Anders kan ik gelijk weer mee doen de volgende drop, heb ik in ieder geval al wat oefening gehad nu
Voel er vrij weinig voor nog een order te plaatsen en een videokaart die een mede-tweaker kan gebruiken te kopen.
Ah ja, mijn vriendin wil een nieuwe computer dus zo'n extra kaart komt hier altijd wel goed terecht. Dus ik zit sowieso as donderdag weer klaar ben ik bangBrantje schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:11:
[...]
Ik wacht tot ik de shipment confirmation heb of een cancelation.
Voel er vrij weinig voor nog een order te plaatsen en een videokaart die een mede-tweaker kan gebruiken te kopen.
Vorige week donderdag, verzendbericht kwam gisteren.Baakster schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:07:
[...]
Wanneer heb je deze besteld?
Ik heb ook nog geen verzendbericht ontvangen
'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne
Bedankt, ik ging vandaag ook bellendutchphantom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:39:
geduldig als ik ben, toch maar even gebeld met AMD. ze geven aan dat er erg veel bestellingen zijn en dat hun partner (Ingram Micro) soms de orders niet allemaal aan kan. gelieve tot 10 dagen na de order datum te wachten. wanneer er dan nog niets vernomen is terug bellen
Nog maar wat afwachten dan...
ik dacht dat je nooit je GPU moest aansluiten met 1 kabel wanneer er meerdere connectors zijn. of heb ik dat mis?goudvisblub schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:35:
[...]
Vorige week donderdag, verzendbericht kwam gisteren.
als jij overal op je F5 zit te rammen omdat je een 503 ziet dan zal ik zeggen dat je heel veel geluk gehad hebt bij het verkrijgen van je kaart. want 99% van de tijd eindig je met een 403.goudvisblub schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:13:
[...]
Dat had ik ook, weken, maanden achter elkaar. Zo vaak so close, yet so far away. Maar vandaag is er toch echt een DHL bezorger onderweg.
Wat mij enorm hielp was ook de debug console van Chrome aanzetten. Dan zie je wat er op de achtergrond gebeurt en het hielp me om mijn handelingen te sturen en te F5en. Het kan wél, maar je hebt er wel verrekte veel geduld voor nodig. Volhouden!
foute info wederom
die kabel is gemaakt voor die spec dus op deze manier is het volledig juistdutchphantom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:40:
[...]
ik dacht dat je nooit je GPU moest aansluiten met 1 kabel wanneer er meerdere connectors zijn. of heb ik dat mis?
voor de rest met zulke case heeft die dubbel fan op de cpu koeler totaal geen nut. haal die pull fan eraf en heeft de lucht tenminste wat ruimte om er door te gaan naar de case fan, want nu ga je gewoon de luchtstroom foutief een duwtje geven. Ook is er geen balans tussen in en out, je kan al beter die voeding omdraaien. soit.
[ Voor 13% gewijzigd door d3x op 22-06-2021 11:49 ]
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Dat zal dan ook impact kunnen hebben op de drop en verzending van komende donderdag.dutchphantom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:39:
geduldig als ik ben, toch maar even gebeld met AMD. ze geven aan dat er erg veel bestellingen zijn en dat hun partner (Ingram Micro) soms de orders niet allemaal aan kan. gelieve tot 10 dagen na de order datum te wachten. wanneer er dan nog niets vernomen is terug bellen
elke 8pin heeft een max power draw van 150W. dus in dit geval is de kabel spec max 300W.dutchphantom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:48:
[...]
hmm ik heb nog een recom 1050W psu met dezelfde kabel, maar heb voor de zekerheid een 8 pin erbij geprikt. maar eigenlijk zeg je dat dat niet hoeft dus. dit zijn mijn kabels.
[Afbeelding]
Natuurlijk zijn er weinig gpu die 150+150+75 nodig hebben. Dus je komt sowieso al amper aan de max spec.
voor de zwaarste kaarten zoals een 3090,6900 xt en wat oudere kacheltjes kan het een opzet zijn om daar idd 2 kabels te gebruiken en enkel de eerste ervan te gebruiken (2*8 dus en de splitters niet gebruiken) ... voor de meeste kaarten is dit helemaal niet nodig. Het KAN maar het MOET zeker en vast niet.
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Ik heb de 6900xt besteld vandaar dat ik het vraag hehed3x schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:54:
[...]
elke 8pin heeft een max power draw van 150W. dus in dit geval is de kabel spec max 300W.
voor de zwaarste kaarten zoals een 3090,6900 xt
Dit is nog nooit zo geweest en we hebben nog al late verzendingen gehad.Degrader schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:52:
[...]
Dat zal dan ook impact kunnen hebben op de drop en verzending van komende donderdag.
Het is ook duidelijk dat er al leveringen zijn op basis van de V&A en marktplaats koopjes
[ Voor 15% gewijzigd door d3x op 22-06-2021 13:38 ]
PayPal had nog niks teruggestort.
Zojuist ging de Bel en lag er een 6900XT voor de deur.
Misschien mailt AMD liever niet naar mijn eigen mailserver? :-P
Edit: iemand nog interesse in een 1080ti ophalen in Rotterdam?
[ Voor 11% gewijzigd door ZeroMinded op 22-06-2021 12:40 ]
Welke nummer heb je gebeld? Misschien dat je via DM kan sturendutchphantom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:39:
https://nl.ingrammicro.com/site/cms?page=Contact-Uskarakedi schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:34:
[...]
Welke nummer heb je gebeld? Misschien dat je via DM kan sturen
Ik vermoed gewoon de Customer Service of anders E-Commerce.
[ Voor 3% gewijzigd door Brantje op 22-06-2021 12:53 ]
https://www.amd.com/en/support/contact-call
Goed nieuws!ZeroMinded schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:27:
Ik had de hoop opgegeven. Na de eerste mail geen 2e en ook geen shipment mail ontvangen.
PayPal had nog niks teruggestort.
Zojuist ging de Bel en lag er een 6900XT voor de deur.
Misschien mailt AMD liever niet naar mijn eigen mailserver? :-P
Edit: iemand nog interesse in een 1080ti ophalen in Rotterdam?
Wat geeft de amd website ca order status aan bij jou?
Niks, want ik heb nooit een login gehad. de enige mail die ik heb ontvangen is getiteld "AMD.com Online Store - Order Submitted (order #<ordernummer>)Ninjaman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:23:
[...]
Goed nieuws!
Wat geeft de amd website ca order status aan bij jou?

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Ja dit is DHL zakelijk, is ook fysiek een andere bezorger. Gewone DHL is hier een stuk beter en krijg je ook een normaal tijdslot. Het is helaas niet anders.Jrrri schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:13:
Ik heb als probeersel een DHL-account aangemaakt met het mailadres waarmee ik de kaart besteld heb, en hoewel ik confirmation noch verzendbevestiging heb ontvangen, mag ik de kaart volgens DHL vandaag tussen 8:00 en 18:00 verwachten...
![]()
Dat tijdslot kan ik niet zo mee zitten, door een zeker viraal probleem werk ik al maanden thuis. Maar dat dit dus kan zonder enige aanvullende mail vind ik apart. En hij staat dus wel gewoon in je normale DHL-account (waar ook nog de levering van kattenvoer van een paar maanden geleden staat).Pepperoni schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:48:
[...]
Ja dit is DHL zakelijk, is ook fysiek een andere bezorger. Gewone DHL is hier een stuk beter en krijg je ook een normaal tijdslot. Het is helaas niet anders.
Yes, hier zelfs zonder mail afgezet zonder dat ik thuis was (gelukkig in het tuinhok, anders was het misschien een ander verhaal)... En zonder enige mail van AMD/Ingram uit.Jrrri schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:52:
[...]
Dat tijdslot kan ik niet zo mee zitten, door een zeker viraal probleem werk ik al maanden thuis. Maar dat dit dus kan zonder enige aanvullende mail vind ik apart. En hij staat dus wel gewoon in je normale DHL-account (waar ook nog de levering van kattenvoer van een paar maanden geleden staat).
Soit, ik kan maar blij zijn dat hij er is, zeker?
[ Voor 6% gewijzigd door Kryptoknight op 22-06-2021 15:05 ]
Waar heb je dat precies gedaan? DHL Parcel of Express? Of gewoon DHL.nl?Jrrri schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:13:
Ik heb als probeersel een DHL-account aangemaakt met het mailadres waarmee ik de kaart besteld heb, en hoewel ik confirmation noch verzendbevestiging heb ontvangen, mag ik de kaart volgens DHL vandaag tussen 8:00 en 18:00 verwachten...
![]()
Ik durf nu niet meer van huis weg te gaan
[ Voor 5% gewijzigd door Gewoonmaikel op 22-06-2021 15:34 ]
AMD verzend dus deze week zonder enkel shipping mailtje?
Zal je zien dat ik hem precies mis omdat ik na 6 maanden weer eens op kantoor ben...
Schiet mij maar lek als dat gebeurt.

Kryptoknight schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:01:
[...]
Yes, hier zelfs zonder mail afgezet zonder dat ik thuis was (gelukkig in het tuinhok, anders was het misschien een ander verhaal)... En zonder enige mail van AMD/Ingram uit.
Soit, ik kan maar blij zijn dat hij er is, zeker?
je kan beter wat duidelijker zijn in het geheel... als je geen enkele order - payment receipt - order confirm hebt ontvangen dan heb je gewoon iets serieus fout bij je settings of gegevens.Jrrri schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:13:
![]()
als je enkel de shipping niet gekregen hebt, dan is het zeker een opmerking waardig...
want dit zijn 2 quotes die heel dubieus zijn....
[ Voor 24% gewijzigd door d3x op 22-06-2021 15:49 ]
dhlparcel.nlGewoonmaikel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33:
[...]
Waar heb je dat precies gedaan? DHL Parcel of Express? Of gewoon DHL.nl?
Ik durf nu niet meer van huis weg te gaan
Excuses. De enige mail die ik ontvangen heb van AMD uit is de order submitted (Franse mail), direct bij bestelling en samen met de mail van PayPal. Verder niets, geen order confirm, geen cancellation, shipping mail.d3x schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:42:
[...]
[...]
je kan beter wat duidelijker zijn in het geheel... als je geen enkele order - payment receipt - order confirm hebt ontvangen dan heb je gewoon iets serieus fout bij je settings of gegevens.
als je enkel de shipping niet gekregen hebt, dan is het zeker een opmerking waardig...
De enige verdere interactie die ik met AMD/Ingram/Digital River/... gehad heb is het feit dat de kaart in het tuinhok stond toen ik thuis kwam van kantoor...
Nadat ik geen enkele mail heb ontvangen heb ik uiteindelijk mijn primair email adres gekoppeld aan Paypal veranderd. In mijn hotmail adres heb ik nooit iets van AMD ontvangen (uiteindelijk wel van het AMD klantenprogramma, maar dat komt van een ander webdomein, vanaf dat moment was ik ook iets geruster dat het goed zou komen ^^), blijkbaar komt dat wel vaker voor dat de microsoft servers mails van bepaalde sites tegenhouden (ik heb dit in het verleden nog voorgehad). Vreemd genoeg kreeg een ander forumlid wel mails binnen in zijn hotmail adres. Enfin, de wonderen van het interweb zekerhoutig schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:10:
[...]
Ben ik toch benieuwd. Heb je toevallig in PayPal een ander/tweede e-mailadres staan bij je adres gegevens?
Ps. Ook nog geen verzendbevestiging ontvangen maar maak me nog niet druk. Verwacht dat de controles zijn verscherpt en dat het daardoor langer duurt. Vorige week was toch ook later?
Laten we het erop houden dat de kaart ooit een keer komt. Zo niet, dan krijg ik vast wel mijn geld terug en proberen we het nog een keer ooit.
Ik vind "dubieus" een aparte woordkeuze in dezen... Voor het verkrijgen van duidelijkheid kun je beter teruglezen, dat scheelt quoten en topicvervuiling.d3x schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:42:
[...]
[...]
je kan beter wat duidelijker zijn in het geheel... als je geen enkele order - payment receipt - order confirm hebt ontvangen dan heb je gewoon iets serieus fout bij je settings of gegevens.
Het komt er uiteindelijk op neer dat bij mij, net als bij Shaetano, de kaart vandaag geleverd is zonder enige mail-interactie na het ontvangen van de "order submitted" en de PayPal-betaling.
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 26-09 12:50
- Sapphire Nitro+
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- Gigabyte Radeon RX 6800
- AMD Radeon RX 6750 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
/u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community)
Dat kan verklaren waarom mensen opeens geen e-mails meer ontvangen hebben, of dat deze door servers geblokkeerd worden. AMD/DR heeft de instellingen (DNS) altijd al compleet verziekt, en veel servers merken het dan ook aan als spam of weigeren het doodleuk (blacklist).
En nu alsnog de domeinen whitelisten heeft geen zin, die e-mails komen niet nog een keer. Dus dan wordt het even afwachten op de DHL bezorger, de truc met het DHL account kan werken. Of wellicht een password reset doen op de orderstatus pagina, zodat je die in ieder geval kunt bekijken.
Nog 1 ding: de factuur komt ook via de e-mail. En deze is wel belangrijk mocht je in de toekomst een RMA moeten doen. Dus hier even roepen dat het allemaal wel goed komt is erg kort door de bocht.
Ik heb xs4all, zouden die zo streng zijn? Spam zou gewoon naar de spammap moeten gaan. De confirmation mail komt van hetzelfde adres als de "order submitted", terwijl ik de ene wel kreeg en de ander niet.Postman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:53:
Lijkt dat er dus e-mails van een ander AMD domein komen (rutgerdj in "[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen").
Dat kan verklaren waarom mensen opeens geen e-mails meer ontvangen hebben, of dat deze door servers geblokkeerd worden. AMD/DR heeft de instellingen (DNS) altijd al compleet verziekt, en veel servers merken het dan ook aan als spam of weigeren het doodleuk (blacklist).
Passwordreset lijkt niet te werken, of die mail komt ook gewoon niet aan (ook niet als ik het xs4all virusfilter uitzet).En nu alsnog de domeinen whitelisten heeft geen zin, die e-mails komen niet nog een keer. Dus dan wordt het even afwachten op de DHL bezorger, de truc met het DHL account kan werken. Of wellicht een password reset doen op de orderstatus pagina, zodat je die in ieder geval kunt bekijken.
Deze is wel echt belangrijk. Moet je daarvoor bij AMD, DigitalRiver of IngramMicro zijn?Nog 1 ding: de factuur komt ook via de e-mail. En deze is wel belangrijk mocht je in de toekomst een RMA moeten doen. Dus hier even roepen dat het allemaal wel goed komt is erg kort door de bocht.
[ Voor 6% gewijzigd door Jrrri op 22-06-2021 17:05 ]
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
De echte reden is helaas dit, mensen mogen er zelf van denken van wat ze willen, maar je kunt wel invullen hoe ik er over denk:
Achteraf was dit te makkelijk terug te zoeken, dus plaatje verwijderd
Als dit de manier is hoe mensen deze belachelijke praktijken gebruiken is nog 1 ding, maar ze dan ook nog gaan verdedigen...

Anyhoe: ik ga geen scripts meer plaatsen, geen ondersteuning meer geven over scripts en eigenlijk alleen nog reageren op algehele zaken als ik dat nodig acht. Links zijn ondertussen aangepast naar die van PartAlert.
Ik vind het jammer dat het zo moet lopen, maar dit is echt een gevalletje waarbij 1 persoon (en een anonieme minuscule groep mensen) het verpest voor de rest.

Edit: na een goed gesprek met een moderator ga ik toch kijken hoe ik het kan aanpakken dat de laatste versie van mijn script beschikbaar blijft voor de Tweakers in BE/NL. Zie Postman in "[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"
[ Voor 208% gewijzigd door Postman op 23-06-2021 09:53 ]
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
AMD bellen lijkt de enige oplossing te zijn om je factuur te krijgen.Jrrri schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:01:
Deze is wel echt belangrijk. Moet je daarvoor bij AMD, DigitalRiver of IngramMicro zijn?
Iemand op de Discord zegt dat hij/zij ook gebeld heeft en toen te horen kreeg dat er een storing was in het systeem vorige week waarbij alle e-mailadressen corrupt geraakt zijn (klinkt niet als een storing, maar dat terzijde). Je moet dus contact opnemen en je correcte e-mailadres doorgeven, dan komt de e-mail wel weer aan (tenminste de factuur, verwacht dat daarna ook een password reset kunt doen).
Precies op het moment dat ik het een keer wilde proberen.Postman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:04:
Anyhoe: ik ga geen scripts meer plaatsen, geen ondersteuning meer geven over scripts en eigenlijk alleen nog reageren op algehele zaken als ik dat nodig acht. Links zijn ondertussen aangepast naar die van PartAlert.
Mijn geluk is weer lekker op tijd lol.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Daar vind je ook je invoice, die staat niet op de AMD-site.Zotn_Dré174 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:52:
je kan je order hier trouwens ook volgen: https://www.findmyorder.c...eID=findmyor&Locale=en_US
Precies, dus geen paniek. Daarnaast heb je als je via PayPal betaald ook nog een soort PayPal factuur in je account.Degrader schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:42:
[...]
Daar vind je ook je invoice, die staat niet op de AMD-site.
Lijkt bij mij nu ook gebeurd te zijn. Keek toevallig net 10 minuten nadat het pakketje "schijnt" afgelevered te zijn. Ik was de hele dag thuis en ik schijn het zelf ondertekend te hebben. Na een telefoontje met DHL, te horen gekregen dat Ingram Micro zijn eigen onderzoeken doet en ik dus bij hun aan de deur moet kloppen. Na alle spanning en moeite, eindelijk je kaart denken te hebben en dan vervolgens worden genaaid door de bezorger.. Vreemde situatie.Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:14:
[...]
Je leest helaas meer horror verhalen over pakketbezorgers, veelal helaas over DHL. Dat ze met een rotgang door je straat racen om het voor de GPS tracker maar te laten lijken dat ze bij jou aan de deur geweest zijn.
En ondertussen het pakket niet bezorgen of nog erger doodleuk achterover drukken.
Al vanaf 18 november raken er pakketten kwijt bij DHL die van Ingram Micro komen in Tilburg. De naam op het verzendlabel is ook al 2 keer gewijzigd, maar het adres blijft hetzelfde. Een beetje malafide bezorger vist die pakketten er dus zo tussenuit, zeker als je eenmaal de doos gezien hebt (allemaal hetzelfde namelijk).
Triest dat dit gebeurt
Iemand soortgelijke ervaring met de bezorging en hoe zijn jullie ervaring met Ingram Micro?
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met Ingram Micro (klantenservice nummer vind je online) en ook AMD Benelux (niet het 0800 nummer gebruiken).TechNoobs schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Lijkt bij mij nu ook gebeurd te zijn. Keek toevallig net 10 minuten nadat het pakketje "schijnt" afgelevered te zijn. Ik was de hele dag thuis en ik schijn het zelf ondertekend te hebben. Na een telefoontje met DHL, te horen gekregen dat Ingram Micro zijn eigen onderzoeken doet en ik dus bij hun aan de deur moet kloppen. Na alle spanning en moeite, eindelijk je kaart denken te hebben en dan vervolgens worden genaaid door de bezorger.. Vreemde situatie.
Iemand soortgelijke ervaring met de bezorging en hoe zijn jullie ervaring met Ingram Micro?
Denk dat IM ondertussen dicht is, AMD volgens mij nog 9 minuten open.
Heb je al rondom je huis, in de tuin, container of schuurtje die misschien niet op slot zit gekeken?TechNoobs schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Lijkt bij mij nu ook gebeurd te zijn. Keek toevallig net 10 minuten nadat het pakketje "schijnt" afgelevered te zijn. Ik was de hele dag thuis en ik schijn het zelf ondertekend te hebben. Na een telefoontje met DHL, te horen gekregen dat Ingram Micro zijn eigen onderzoeken doet en ik dus bij hun aan de deur moet kloppen. Na alle spanning en moeite, eindelijk je kaart denken te hebben en dan vervolgens worden genaaid door de bezorger.. Vreemde situatie.
Jammer, maar wel begrijpelijk. In ieder geval bedankt voor alle tijd en moeite die je er tot nu toe ingestoken hebtPostman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:04:
Dank voor de snelle tip !Postman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:50:
[...]
Zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met Ingram Micro (klantenservice nummer vind je online) en ook AMD Benelux (niet het 0800 nummer gebruiken).
Ik heb AMD klantenservice inmiddels gesproken en begrepen dat er een onderzoek gestart wordt dat nog wel wat weken kan gaan duren. Men vroeg om evt. camera beelden, indien beschikbaar, maar helaas heb ik die niet.
Heel vreemd dat dit vanuit DHL zo makkelijk kan en vraag me nu af of ik nu nog wel een voor een 2de kaart ga, a.s. donderdag. Als het zo makkelijk is voor een bezorger om pakketten achterover te drukken dan wordt het wel heel erg lastig...
Zie TS onder kopje "Hoe kan ik het beste drops in de gaten houden?"Mr Mike schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:13:
Kan iemand mij vertellen wat de discord kanaal ook alweer is voor de Pricewatch en de drop. Thanks alvast
Same here helaas (6800 XT MB)Speedway4 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:17:
Hier ook nog geen verzendbevestiging, orderpagina staat ook nog op "Order in process", ben benieuwd hoe lang het gaat duren
De 6800 een paar maanden terug werd ook op woensdag geleverd, met 's ochtends pas een melding..
(Ik heb niet gescalpt, enkel wat vrienden blij gemaakt
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Als ik naar mijn vorige aankoop kijk op DR staat er shipped op met tracking nr DHL.
dus via deze pagina kan je perfect de status volgen van je order en de shipping code terugvinden.
je moet hiervoor natuurlijk wel de order confirmation email voor ontvangen hebben (order nummer + passwd) want ik heb poging gedaan met email+4cijfers bank en dat lukte bij mij niet.
@Postman jammer, begrijpelijk maar vooral BEDANKT voor alle hulp
[ Voor 8% gewijzigd door d3x op 22-06-2021 21:18 ]
Ik heb even gezocht maar ik kan het niet vinden. Ik vraag me oprecht af wat er gebeurd is.. Welke praktijken gaat het over? Jammer dat je minder actief gaat zijn maar als er vervelende dingen gebeuren snap ik dat wel.Postman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:04:
De echte reden is helaas dit, mensen mogen er zelf van denken van wat ze willen, maar je kunt wel invullen hoe ik er over denk:
Als dit de manier is hoe mensen deze belachelijke praktijken gebruiken is nog 1 ding, maar ze dan ook nog gaan verdedigen...
Je steekt er volgens mij heel veel tijd in, waarvoor heel veel dank!
Denk dat ze wat leveringsproblemen hebben?
Ergens maakt het mij ook nieuwsgierig maar snap je keuze heel goed.Postman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:04:
De oplettende bezoekers van dit topic is het wellicht opgevallen dat ik sinds de drop van vorige week niet meer aanwezig ben geweest. Dit heeft er enerzijds mee te maken omdat ik uitgekocht ben, AMD/DR controleert nu ook op PayPal/CC gegevens (naast adres, e-mail, naam, telefoon, je huisdieren, welke school je bent geweest, etc.) en lijkt de herhaaltermijn naar boven de 3 maanden gezet te hebben.
Ik vind het jammer dat het zo moet lopen, maar dit is echt een gevalletje waarbij 1 persoon (en een anonieme minuscule groep mensen) het verpest voor de rest.
Ik wilde toch even bedanken voor de ingestoken moeite. Ik heb dankzij jouw hulp 3 kaarten kunnen bemachtigen. Ik denk dat het een goede moment is ook om uit te stappen. De markt normaliseert langzaam en binnen no time dalen de prijzen naar MSRP + 100-200 euro.
Nogmaals echt enorm bedankt
Je maakt me hier erg nieuwsgierig mee. Ik wil je toch bedanken voor alle ondersteuning en verzamelen en centraliseren van de data.Postman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:04:
De oplettende bezoekers van dit topic is het wellicht opgevallen dat ik sinds de drop van vorige week niet meer aanwezig ben geweest. Dit heeft er enerzijds mee te maken omdat ik uitgekocht ben, AMD/DR controleert nu ook op PayPal/CC gegevens (naast adres, e-mail, naam, telefoon, je huisdieren, welke school je bent geweest, etc.) en lijkt de herhaaltermijn naar boven de 3 maanden gezet te hebben.
Edit: na een goed gesprek met een moderator ga ik toch kijken hoe ik het kan aanpakken dat de laatste versie van mijn script beschikbaar blijft voor de Tweakers in BE/NL.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Helaas is er met het terugvallen op het PA script een grote groep mensen die nu niet meer een werkende bookmark kan maken. En tevens blijft het gebruik van JavaScript code van elke bron zonder goede kennis van de inhoudelijke code niet te adviseren, ik zou als buitenstaander ook niet klakkeloos code gebruiken die ik deel (schokkend dat het pas opvalt als je mensen Rickrolled dat ze complete onzin aan het gebruiken zijn en ze dan nog niet allemaal weten wat er precies gebeurt).
Nogmaals: gebruik geen JavaScript code in je developer tools console tab als je niet weet wat die code doet!
Lees dit volgende goed door:
Daarnaast is het op knoppen blijven rammen tijdens een drop een groot gevaar: je krijgt zo een IP ban (403) en die wordt snel omgezet in een permanente IP ban. Daarnaast is tijdens een drop niet elke 503 ook een server error, soms kan dit ook een 403 zijn maar zie je die niet omdat de 503 voorrang krijgt. Je kunt dus denken dat je opnieuw requests kunt sturen terwijl je al geblokkeerd bent.
Tevens hebben ze bij AMD/DR de vereiste Google ReCaptcha score verhoogd naar minimaal 0.8 (op een schaal van 0.1 tot 1.0, waarbij 1.0 onmogelijk te bereiken is). Een score van 0.7 is niet geheel ongebruikelijk, zeker op een browser die complete reset heeft gehad. Je krijgt dan nog wel captcha om op te lossen, maar deze geven een ongeldige response terug. Je ziet dan de melding dat je nog geen recaptcha gedaan hebt bij de 2de add to cart, terwijl die wel degelijk ingevuld is. Je bent dan effectief gezien niet meer mogelijk om nog iets te doen op de website.
De ReCaptcha score daalt ook snel, dus veel doen voor een drop is ook niet aan te raden. Je schijnt de score wel omhoog te kunnen krijgen door veel Google services te gebruiken (mij is het op mijn Chrome browser niet gelukt tot op heden).
* De downloadlink werkt tot minimaal 7u morgenochtend (donderdag 24 juni). Daarna komt de Rickroll versie weer terug
[ Voor 3% gewijzigd door Postman op 23-06-2021 12:21 ]
Kleine update voor degene die hier helaas ook mee geconfronteerd wordt.Postman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:50:
[...]
Zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met Ingram Micro (klantenservice nummer vind je online) en ook AMD Benelux (niet het 0800 nummer gebruiken).
Na een bel circus met DHL, Ingram Micro en AMD blijkt AMD aan zet om als eind klant een onderzoek te laten starten. Ingram Micro zal dit vervolgens doorzetten naar DHL. Al bij al zijn we tig grijze haren verder en nog geen spoor van mijn 6800XT MB te bekennen. Gister maar meteen een Eufy deurbel aangeschaft ...
@Postman Nogmaals dank voor de snelle reactie want dat heeft me gister in de gelegenheid gebracht om meteen een case bij AMD te laten maken.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Daarom reageerde ik ook zo snel mogelijk, want het is inderdaad een ramp als dit gebeurt. Nu zal AMD uiteindelijk een nieuwe GPU opsturen, maar eerst zullen alle onderzoeken doorlopen moeten worden. En dit kan even duren helaas.TechNoobs schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Kleine update voor degene die hier helaas ook mee geconfronteerd wordt.
Na een bel circus met DHL, Ingram Micro en AMD blijkt AMD aan zet om als eind klant een onderzoek te laten starten. Ingram Micro zal dit vervolgens doorzetten naar DHL. Al bij al zijn we tig grijze haren verder en nog geen spoor van mijn 6800XT MB te bekennen. Gister maar meteen een Eufy deurbel aangeschaft ...
@Postman Nogmaals dank voor de snelle reactie want dat heeft me gister in de gelegenheid gebracht om meteen een case bij AMD te laten maken.
Verder is deelnemen aan een volgende drop voor de MB zinloos: die gaat geannuleerd worden. De afdeling van DR die orders controleert ziet namelijk niets van zendingen die kwijt zijn geraakt of een retour hebben gehad. Ze zien dus alleen dat je al eerder dezelfde GPU besteld hebt.
Lastig Postman. Ik ben pas vorige week gestart met het script en ik was er heel erg blij mee. Nog niet met succesvolle aankoop, maar het was ook pas de eerste keer. Ik weet hoeveel tijd dit voor jou gekost moet hebben. Dank daarvoor.Postman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:23:
Voor iedereen die de reden wil weten: er is een opmerking geplaatst op de Tweakers Discord door iemand over het gebruik van een superbot. Dit is dezelfde bot die al veel besproken is op het forum van Hardwareluxx en die elke week ongeveer 50% van de uitgeleverde kaarten bemachtigd.
Helaas is er met het terugvallen op het PA script een grote groep mensen die nu niet meer een werkende bookmark kan maken. En tevens blijft het gebruik van JavaScript code van elke bron zonder goede kennis van de inhoudelijke code niet te adviseren, ik zou als buitenstaander ook niet klakkeloos code gebruiken die ik deel (schokkend dat het pas opvalt als je mensen Rickrolled dat ze complete onzin aan het gebruiken zijn en ze dan nog niet allemaal weten wat er precies gebeurt).
Nogmaals: gebruik geen JavaScript code in je developer tools console tab als je niet weet wat die code doet!
Voor deze week nog een laatste keer een downloadlink* van het werkende button script die ook te gebruiken is als bookmark. In theorie werkt dit ook op je telefoon, maar ik zou dat niet adviseren. Je moet namelijk met de vele 503 fouten eigenlijk de network tab van je browser developer tools in de gaten kunnen houden en dat gaat op je telefoon niet.
Daarnaast is het op knoppen blijven rammen tijdens een drop een groot gevaar: je krijgt zo een IP ban (403) en die wordt snel omgezet in een permanente IP ban. Daarnaast is tijdens een drop niet elke 503 ook een server error, soms kan dit ook een 403 zijn maar zie je die niet omdat de 503 voorrang krijgt. Je kunt dus denken dat je opnieuw requests kunt sturen terwijl je al geblokkeerd bent.
Tevens hebben ze bij AMD/DR de vereiste Google ReCaptcha score verhoogd naar minimaal 0.8 (op een schaal van 0.1 tot 1.0, waarbij 1.0 onmogelijk te bereiken is). Een score van 0.7 is niet geheel ongebruikelijk, zeker op een browser die complete reset heeft gehad. Je krijgt dan nog wel captcha om op te lossen, maar deze geven een ongeldige response terug. Je ziet dan de melding dat je nog geen recaptcha gedaan hebt bij de 2de add to cart, terwijl die wel degelijk ingevuld is. Je bent dan effectief gezien niet meer mogelijk om nog iets te doen op de website.
De ReCaptcha score daalt ook snel, dus veel doen voor een drop is ook niet aan te raden. Je schijnt de score wel omhoog te kunnen krijgen door veel Google services te gebruiken (mij is het op mijn Chrome browser niet gelukt tot op heden).
* De downloadlink werkt tot minimaal 7u morgenochtend (donderdag 24 juni). Daarna komt de Rickroll versie weer terug
Welke link? Ik doe een edit van deze post zodra die klaar is.
Begrijp ik het goed dat het bookmark script elke week iets aangepast moet worden? We kunnen dus niet het script van voorgaande week blijven gebruiken? Het script van vorige week toont nog wel steeds de Add-to-chart knop. Kan ik (of andere tweaker) iets betekenen in het proces van wekelijks updaten?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
@ De mensen die nog wachten op een verzendbevestiging. Ik heb net contact gehad met Ingram Micro. Ze geven aan dat mijn order vandaag gepicked wordt uit het warehouse en morgen uitgeleverd gaat worden. Goed nieuws dus. Behalve dat ik morgen niet thuis ben, maar mijn vrouw wel. Nu maar hopen dat er geen factuur bij zit haha
dus wellicht hebben we vannacht mail:)
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Script van voorgaande weken is nog steeds werkend. Maar mocht het proces bij AMD wijzigen (hier zijn wel geruchten over dat dit gaat gebeuren) dan dient het aangepast te worden.GAEvakYD schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:41:
Begrijp ik het goed dat het bookmark script elke week iets aangepast moet worden? We kunnen dus niet het script van voorgaande week blijven gebruiken? Het script van vorige week toont nog wel steeds de Add-to-chart knop. Kan ik (of andere tweaker) iets betekenen in het proces van wekelijks updaten?
De voornaamste reden van het elke week opnieuw plaatsen is dat ik wil voorkomen dat het weer op Google indexering komt. Helaas zijn hier niet makkelijke andere oplossingen voor te bedenken. Vanuit Tweakers crew wordt hier ook nog over nagedacht.
Hoe zit het juist met die network tab? Moet je daaruit afleiden dat je een 503 hebt, waardoor je weet dat je moet refreshen? Of wat is juist de toegevoegde waarde?Postman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:23:
Voor iedereen die de reden wil weten: er is een opmerking geplaatst op de Tweakers Discord door iemand over het gebruik van een superbot. Dit is dezelfde bot die al veel besproken is op het forum van Hardwareluxx en die elke week ongeveer 50% van de uitgeleverde kaarten bemachtigd.
***members only***
In theorie werkt dit ook op je telefoon, maar ik zou dat niet adviseren. Je moet namelijk met de vele 503 fouten eigenlijk de network tab van je browser developer tools in de gaten kunnen houden en dat gaat op je telefoon niet.
Idd, die netwerk tab geeft requests en responses weer, samen met hun code. Je houdt het in de gaten wanneer je de acties uitvoert en bij een lijntje 503 ertussen voer je de actie opnieuw uit. Kan knop klikken zijn of een refresh.TrapShot schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:17:
[...]
Hoe zit het juist met die network tab? Moet je daaruit afleiden dat je een 503 hebt, waardoor je weet dat je moet refreshen? Of wat is juist de toegevoegde waarde?
Ik heb namelijk wel door hoe het proces werkt, hoe ik kan kopen en wanneer ik waar moet klikken en hoe.
Geen garanties natuurlijk.
Stuur me een PB als ik kan helpen. Ik kan een 6800, 6800 XT MB en een 6900 kopen. Andere heb ik al gekocht.
Heb je 2 kaarten kunnen kopen op hetzelfde adres en met dezelfde paypal?pgerrits schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:36:
Ik heb nu 2 weken meegedaan met de drop en 2x een kaart kunnen kopen. Ik wil het best voor iemand proberen om een kaart te kopen tegen een kleine vergoeding van 390 euro. Nee grapje hoor.
Ik heb namelijk wel door hoe het proces werkt, hoe ik kan kopen en wanneer ik waar moet klikken en hoe.
Geen garanties natuurlijk.
Stuur me een PB als ik kan helpen. Ik kan een 6800, 6800 XT MB en een 6900 kopen. Andere heb ik al gekocht.
Bij mij werd de kaart eens gewoon voor de deur geplopt en niet aangebeld. Heeft 30 minuten buiten voor de deur gestaan en ik woon in een stad....TechNoobs schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Had dus geluk dat het niet is gepikt, maar zie het zo gebeuren.
Als het zo is dat mensen wellicht helemaal die mail niet krijgen door dingen die kapot zijn gegaan bij Digital River/AMD dan kan ik dus beter gewoon frequent de orderpagina in de gaten houden?
Je kunt elke SKU 1x kopen normaliter, sinds ze het bijhouden. Alhoewel je af en toe wel es hoort dat iemand 2x een 6900XT heeft kunnen kopen, binnen 2 of 3 weken, maar dat is zeldzaam.StyXL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:43:
[...]
Heb je 2 kaarten kunnen kopen op hetzelfde adres en met dezelfde paypal?
Ik heb een soortgelijke ervaring. Lag op het balkon (begane grond) van de flat waarin ik woon met een briefje in de bus. Je zou bijna de DHL achterna rijden voor een extra inkomen.Jaïr.exe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:46:
[...]
Bij mij werd de kaart eens gewoon voor de deur geplopt en niet aangebeld. Heeft 30 minuten buiten voor de deur gestaan en ik woon in een stad....
Had dus geluk dat het niet is gepikt, maar zie het zo gebeuren.
Ja... een 6700XT en een 6800XTStyXL schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:43:
[...]
Heb je 2 kaarten kunnen kopen op hetzelfde adres en met dezelfde paypal?
Ik meende hier te lezen dat de e-mail adressen 'corrupt' zijn geraakt en dat er daarom geen shipment confirmation mails verstuurd worden.YES schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:52:
Lees ik het goed hier/op de Discord, dat een grote groep mensen wellicht niet de laatste e-mails mbt verzending ontvangen? Ik heb de mijne nog niet maar de order staat ook nog op "Order In Progress" dus hij lijkt sowieso nog niet verzonden.
Als het zo is dat mensen wellicht helemaal die mail niet krijgen door dingen die kapot zijn gegaan bij Digital River/AMD dan kan ik dus beter gewoon frequent de orderpagina in de gaten houden?
Hier staat de order page ook nog op "Order in Progress".
Wanneer kan ik het beste AMD bellen? Wil niet te opdringerig overkomen, maar het is nu al bijna een week geleden.
Ik denk dat ik nog wel een dag of twee wacht met bellen. Als er zaken corrupt/misgegaan zijn kan het ook zijn dat ze wat meer tijd nodig hebben/nemen om eea de deur uit te krijgen. Staat iedereen vrij om wel te bellen natuurlijk, maar ik heb geen haast. Deze GPU gaat naar een mede-tweaker/collega dus die moet maar even geduld hebbenBrantje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Ik meende hier te lezen dat de e-mail adressen 'corrupt' zijn geraakt en dat er daarom geen shipment confirmation mails verstuurd worden.
Wanneer kan ik het beste AMD bellen? Wil niet te opdringerig overkomen, maar het is nu al bijna een week geleden.
je moet gewoon geduld hebben.... als op de DR site of via AMD order site je status nog steeds "order in progress" staat is hij niet buitengegaan. Ze passen die site aan met een DHL tracking code. Dus als je geen email krijgt kan je alsnog via de site de tracking volgen.Brantje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Ik meende hier te lezen dat de e-mail adressen 'corrupt' zijn geraakt en dat er daarom geen shipment confirmation mails verstuurd worden.
ter info ik heb de mijne ook nog niet en enkele weken geleden was ik bijna als enige die op woensdag pas levering had terwijl +90% levering had op dinsdag.
tegenwoordig verwacht hier iedereen bol.com binnen de 24h leveringen
en ja ze kunnen de order site gemakkelijk aanpassen naar iets nieuws waardoor scripting niet meer werkt... maar in huidige status:
iemand zonder script heeft geen kans
iemand met script heeft X% kans
iemand met BOT heeft 99% kans
als ze deze aanpassen, dan zal de BOT eerst geupdate zijn en de meeste kans om eigenlijk gewoon alles weg te kapen en de rest heeft dan 0% dus dat is zelfs slechter voor iedereen.
extra maatregelen tegen BOT zouden beter zijn. als dit dan met extra captcha is, so be it.
trouwens als laatste puntje, je kan op vele fora de kaarten al vinden +100 +200eur afh van de basis waarde. dus de scalpers vinden het al minder interessant. Blijft natuurlijk nog steeds hoger dan basisprijs...maar een pak lager dan winkel waarde pump en nu FSR er is gaat de waarde enkel maar stijgen voor de AMD kaarten
[ Voor 30% gewijzigd door d3x op 23-06-2021 11:36 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Soepstengel op 23-06-2021 13:18 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Als aanvulling hierop:Postman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:23:
Je moet namelijk met de vele 503 fouten eigenlijk de network tab van je browser developer tools in de gaten kunnen houden en dat gaat op je telefoon niet.
Je kan in het network tab de requests filteren, zodat je alleen nog de requests ziet die er toe doen.
[edit] Aanpassing van 'en' naar '\w{2}' omdat AMD soms denkt dat je in Frankrijk of Duitsland zit.
Ook lijkt niet elke browser hetzelfde om te gaan met de URL filtering. Op Chromium-based browsers kan je dit gebruiken:
1
| /(^\/\w{2}\/(direct-buy|register-source))|(api\.digitalriver\.com)/ |
Gebruik je Firefox dan moet je er 'regexp:' voorzetten. dus zo:
1
| regexp:(^https://www.amd.com/\w{2}\/(direct-buy|register-source))|(api\.digitalriver\.com) |
[ Voor 27% gewijzigd door rutgerdj op 23-06-2021 13:56 ]
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Soepstengel schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:57:
@Postman Hartelijk dank voor het script, ik heb er toch nog een vraag over;
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Vergelijk de AMD website met een winkel die een voor- en achterdeur heeft. Aan de voordeur vind allerlei controle plaats en kijken ze ook of mensen niet eerder iets gekocht hebben. Soms zijn ze zelfs zo streng dat je de winkel niet eens meer inkomt.d3x schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:29:
en ja ze kunnen de order site gemakkelijk aanpassen naar iets nieuws waardoor scripting niet meer werkt...
[...]
als ze deze aanpassen, dan zal de BOT eerst geupdate zijn en de meeste kans om eigenlijk gewoon alles weg te kapen en de rest heeft dan 0% dus dat is zelfs slechter voor iedereen.
De achterdeur heeft al deze controles niet. Hier kun je onbeperkt alles kopen, zonder beperkingen en extra hobbels zoals captcha's. Enige is dat deze achterdeur extreem goed verstopt zit.
AMD/DR wijzigt alleen aan de voordeur. En alles aan scriptjes en dergelijke is alleen zinvol bij die voordeur, die steeds meer in een soort onneembaar fort aan het veranderen is. Het zal dan ook niet lang duren voor alleen nog de achterdeur werkzaam is...

Tegen die tijd zal alles wel weer voor msrp in de winkels zijn. Heb zelf mn 6900xt voor msrp verkocht op Tweakers omdat ik via NBB een 3080 ti kon krijgen. Het ziet er naar uit dat goede tijden eraan komen.Postman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:30:
[...]
Vergelijk de AMD website met een winkel die een voor- en achterdeur heeft. Aan de voordeur vind allerlei controle plaats en kijken ze ook of mensen niet eerder iets gekocht hebben. Soms zijn ze zelfs zo streng dat je de winkel niet eens meer inkomt.
De achterdeur heeft al deze controles niet. Hier kun je onbeperkt alles kopen, zonder beperkingen en extra hobbels zoals captcha's. Enige is dat deze achterdeur extreem goed verstopt zit.
AMD/DR wijzigt alleen aan de voordeur. En alles aan scriptjes en dergelijke is alleen zinvol bij die voordeur, die steeds meer in een soort onneembaar fort aan het veranderen is. Het zal dan ook niet lang duren voor alleen nog de achterdeur werkzaam is...
Eén of twee pagina's terug hadden mensen ook geen mail ontvangen maar via DHL wel een melding gekregen dat er een DHL pakketje aan kwam.YES schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:52:
Lees ik het goed hier/op de Discord, dat een grote groep mensen wellicht niet de laatste e-mails mbt verzending ontvangen? Ik heb de mijne nog niet maar de order staat ook nog op "Order In Progress" dus hij lijkt sowieso nog niet verzonden.
Maar volgens mij hadden deze mensen ook niet de order confirmation-mail gekregen, alleen de order submitted-mail of zelfs een enkeling die niet eens(?). Als je de order confirmation-mail hebt gehad, is denk ik de kans groot dat je ook de verzendbevestiging zal krijgen.Robkazoe schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:21:
[...]
Eén of twee pagina's terug hadden mensen ook geen mail ontvangen maar via DHL wel een melding gekregen dat er een DHL pakketje aan kwam.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Daarom ook verstandig om een screenshot of PDF print te maken van het order completed scherm tijdens het bestellen. Dan heb je in ieder geval een ordernummer waarmee je nog contact kunt opnemen met AMD.Degrader schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:34:
[...]
Maar volgens mij hadden deze mensen ook niet de order confirmation-mail gekregen, alleen de order submitted-mail of zelfs een enkeling die niet eens(?). Als je de order confirmation-mail hebt gehad, is denk ik de kans groot dat je ook de verzendbevestiging zal krijgen.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt vorige maand, dus ben al iets verder in het proces. AMD heeft een onderzoek gestart bij DHL en zij hebben daar 30 dagen de tijd voor. Deze week moet het onderzoek van DHL afgerond zijn en zou AMD contact met mij opnemen. Ben erg benieuwd wat hieruit gaat komen, maar zal je op de hoogte houden.TechNoobs schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Is dit iets wat anderen kunnen bevestigen?d3x schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:29:
[...]
.....
en ja ze kunnen de order site gemakkelijk aanpassen naar iets nieuws waardoor scripting niet meer werkt... maar in huidige status:
iemand zonder script heeft geen kans
iemand met script heeft X% kans
iemand met BOT heeft 99% kans
.....
Anders moet ik even een spoed cursus doen om te leren hoe met BOT's te kopen
Ik had inderdaad alleen de submitted mail ontvangen. In My-DHL (of zoiets) vervolgens gezien dat de kaart inmiddels onderweg was.Degrader schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:34:
[...]
Maar volgens mij hadden deze mensen ook niet de order confirmation-mail gekregen, alleen de order submitted-mail of zelfs een enkeling die niet eens(?). Als je de order confirmation-mail hebt gehad, is denk ik de kans groot dat je ook de verzendbevestiging zal krijgen.
Bots zijn ook niet gratis, he...BvZ schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:15:
[...]
Anders moet ik even een spoed cursus doen om te leren hoe met BOT's te kopen
Vorige week had ik een 6900XT te pakken, bij de eerste poging, kan nog niet bevatten hoeveel geluk ik heb gehad.
Weet alleen niet of AMD het toestaat dat ik nog een kaart bestel, maar zullen vanzelf zien.
Je kan van elk type 1 kaart bestellen.Brantje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:12:
Ik wil morgen wel proberen voor mede-tweakers.
Vorige week had ik een 6900XT te pakken, bij de eerste poging, kan nog niet bevatten hoeveel geluk ik heb gehad.
Weet alleen niet of AMD het toestaat dat ik nog een kaart bestel, maar zullen vanzelf zien.
Of je kan eenzelfde kaart bestellen naar een ander adres, volgens mij maakt het niet uit of je dit met hetzelfde Paypal account doet? Maar dat weet ik dan niet zeker.
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |