Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 21:06

Stratosphere

Wie laat zich niet koeieneren?

Gewoonmaikel schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Je kan van elk type 1 kaart bestellen.
Of je kan eenzelfde kaart bestellen naar een ander adres, volgens mij maakt het niet uit of je dit met hetzelfde Paypal account doet? Maar dat weet ik dan niet zeker.
Uit mijn ervaring is het een dezelfde kaart per factuur en shippingadres, en zélfs buiten dat een per adres/household. Bij mij heeft het wijzigen van shipping adres niet geholpen.

Rock en Rolll en ook nog de samba danst hij met je mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoonmaikel schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Je kan van elk type 1 kaart bestellen.
Of je kan eenzelfde kaart bestellen naar een ander adres, volgens mij maakt het niet uit of je dit met hetzelfde Paypal account doet? Maar dat weet ik dan niet zeker.
PayPal of CC wordt sinds een paar weken ook gecontroleerd (met terugwerkende kracht).

Daarnaast is het nog onduidelijk of naam en/of telefoonnummer ook uniek moet zijn. De controle is dus wel degelijk veel strenger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Postman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:04:
[...]

PayPal of CC wordt sinds een paar weken ook gecontroleerd (met terugwerkende kracht).

Daarnaast is het nog onduidelijk of naam en/of telefoonnummer ook uniek moet zijn. De controle is dus wel degelijk veel strenger geworden.
Ik heb het idee dat ze hiermee de 'pro' alleen maar helpen, en de mensen die 'gewoon' proberen wegjagen?

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
Boefmans schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:12:
[...]

Ik heb het idee dat ze hiermee de 'pro' alleen maar helpen, en de mensen die 'gewoon' proberen wegjagen?
Nee, want als jij als 'gewoon' mens een kaart wil kopen kan dat. Op het moment dat je twee keer dezelfde kaart wil kopen loop je pas tegen annuleringen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptoknight
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 17:28
rutgerdj schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:16:
[...]

Nee, want als jij als 'gewoon' mens een kaart wil kopen kan dat. Op het moment dat je twee keer dezelfde kaart wil kopen loop je pas tegen annuleringen aan.
tot zover mijn 6900XT crossfire plan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
rutgerdj schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:16:
[...]

als 'gewoon mens' die geen scripts wil gebruiken, gewoon wil inloggen zonder gedoe met browserinstellingen en weet ik al niet meer? Ik krijg sterk de indruk dat als je gewoon gaat zoeken op de site (zelfs tijdens een drop) je gewoon nul kans maakt.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryptoknight
  • Laatst online: 09-10 17:28
Boefmans schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:18:
[...]

als 'gewoon mens' die geen scripts wil gebruiken, gewoon wil inloggen zonder gedoe met browserinstellingen en weet ik al niet meer? Ik krijg sterk de indruk dat als je gewoon gaat zoeken op de site (zelfs tijdens een drop) je gewoon nul kans maakt.
True, maar ligt dat dan niet eerder aan de site? Als het mogelijk gemaakt wordt om zaken te bestellen die 'nog niet in voorraad zijn, maar eigenlijk wel', dan moet aan die kant toch iets fundamenteels veranderd worden. Het feit dat hier nog info is over de scriptjes om uberhaupt een kans te kunnen maken vind ik persoonlijk al geweldig! Zo is er nog iets van kans.
Maar je moet inderdaad bereid zijn om naar scriptjes te grijpen, en bij te leren over developer tools in Edge/Chrome. En dat vind ik wel jammer voor degenen die dit echt niet zien zitten, maar ik zag het als een kans om iets bij te leren intussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
Boefmans schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:18:
[...]

Dat is natuurlijk iets anders. Het ging over de controle die na de bestelling plaatsvind.

Maar je hebt gelijk, het is zonder scripts praktisch onmogelijk om een kaart te bestellen. Of dat een probleem is? Ik denk dat het op dit moment de beste optie is die we hebben.
Ik vind het de moeite wel waard om uit te vogelen hoe zo'n script werkt als ik daarmee een GPU kan kopen voor de helft van de webwinkel prijzen.

En stel dat we geen scriptjes zouden hebben die knoppen tevoorschijn toveren. Dan worden alle kaarten door bots opgekocht voordat wij ook maar een knop kunnen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rutgerdj schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:29:
[...]

Dat is natuurlijk iets anders. Het ging over de controle die na de bestelling plaatsvind.

Maar je hebt gelijk, het is zonder scripts praktisch onmogelijk om een kaart te bestellen. Of dat een probleem is? Ik denk dat het op dit moment de beste optie is die we hebben.
Ik vind het de moeite wel waard om uit te vogelen hoe zo'n script werkt als ik daarmee een GPU kan kopen voor de helft van de webwinkel prijzen.

En stel dat we geen scriptjes zouden hebben die knoppen tevoorschijn toveren. Dan worden alle kaarten door bots opgekocht voordat wij ook maar een knop kunnen zien.
*Kuch* Nvidia bij LDLC of NBB *kuch* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:01
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door CHKYBSTRD op 23-06-2021 20:06 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchphantom
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 10:12
Ondanks de boodschap van ingram nog geen verzendbevestiging. Hoop dat ie vannacht nog komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 15:03
dutchphantom schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:45:
Ondanks de boodschap van ingram nog geen verzendbevestiging. Hoop dat ie vannacht nog komt
Ik zit er ook op te wachten. Omdat ik apart een 6700 XT en 6800 XT heb besteld, verwacht ik twee verzendbevestigingen, maar dus nog geen één gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Idem hier. Duurt wel heel erg lang nu, hoop ook vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
Nu net de verzendbevestiging gehad voor de 6800 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb net even m'n order bekeken op de AMD site en er staat ineens 'Order complete' met een DHL tracking code die (nog) niet werkt.. er lijkt dus vanavond wat te gebeuren :)

Edit: ah wat een toeval, verzend mail ook ontvangen!

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 23-06-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46

YES

Moderator General Chat
Degrader schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:25:
Ik zat in dezelfde batch, net mail gehad.

Als je (eerder ook al) geen mail gehad hebt en je zit te wachten, gewoon regelmatig even de order status checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33
Ik zat in ieder geval niet in deze batch, nog geen mail en nog geen updated statuspagina.

Edit: gisteravond half 12 wel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Richh op 24-06-2021 09:59 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:37:
Ik zat in ieder geval niet in deze batch, nog geen mail en nog geen updated statuspagina.
Hopelijk nog binnen de komende 2,5 uur. En anders zal het wel morgen worden. Niet de eerste keer dat ze shipping doen net voor (of zelfs na) de drop van de volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchphantom
Hier ook nog geen mail of update. Ze hebben toch echt gezegd dat ie morgen geleverd zou worden. Hmm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeroxr0x
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier om 21:25 een verzendbevestiging ontvangen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 16:57
Toevallig ook net gekeken naar de status en ook 'Order Complete'. Had al een DHL account aangemaakt en de app geïnstalleerd en jawel hoor, daar staat ie ook al bij :o

Nou.. morgen nog eentje proberen te scoren voor de vriendin.. Als je op een ander paypal account zit maar hetzelfde adres, is dat dan ook een mogelijke annulering? Misschien sowieso maar even een ander adres uitzoeken (de ouders zijn altijd een goed slachtoffer voor dit soort zaken).
(En dit is er allemaal van uitgaande dat het überhaupt wel lukt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeOnFilms
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 14:13
Nog steeds niks... scammed :(
(6800XT MB)

[ Voor 18% gewijzigd door BeOnFilms op 23-06-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 00:52

Brantje

De post is daar >>

Hier staat order nog op 'In Progress'.
Wie is de verzender? Zie wel dat er wat van Surlogic deze kant op komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
Brantje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:11:
Toevallig een 6700 XT? Want daarvan heb ik de verzendbevestiging nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Degrader schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:32:
[...]

Toevallig een 6700 XT? Want daarvan heb ik de verzendbevestiging nog niet gehad.
Ik heb ook een 6700XT besteld en wacht ook nog op een verzendbevestiging. Hopelijk word ie niet geannuleerd. Eerste kaart die ik heb besteld.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-06 20:47
Degrader schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:25:
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchphantom
Hier nog niets, 6900xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Same here voor 6800XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgerdj
Brantje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:11:
Verzender is Ingram Micro BV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ismailaran
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-08 19:23
Zojuist de verzendbevestiging voor de 6700 xt gekregen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchphantom
Yeey ik ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 20:18

d3x

Verzending van de 6700xt richting BE :) net binnen

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeOnFilms
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 14:13
Mijn 6800xt mb is ook verzonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marttin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 23:30
23:26 6800 XT MB verzonden! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:26

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Hier ook het heugelijke nieuws toen ik wakker werd. Gisteren 23:26 verzonden :D

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Hier ook verzonden *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 17:03
Hier ook verzonden 6800xt mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-01 13:46
KWi2288 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:51:
[...]

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt vorige maand, dus ben al iets verder in het proces. AMD heeft een onderzoek gestart bij DHL en zij hebben daar 30 dagen de tijd voor. Deze week moet het onderzoek van DHL afgerond zijn en zou AMD contact met mij opnemen. Ben erg benieuwd wat hieruit gaat komen, maar zal je op de hoogte houden.
Kreeg je tussendoor nog enig feedback van AMD of DHL?

Er is een case ticket aangemaakt maar of dit nu bij DHL terechtgekomen is, blijft bij mij de vraag.

Dank voor de feedback. Ik hoop voor je dat ze het netjes oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

zoveel MB leveringen hier deze week op tweakers, ik ben echt voor de foute kaart gegaan vorige week....

[ Voor 5% gewijzigd door d3x op 24-06-2021 07:49 ]

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
d3x schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:48:
zoveel MB leveringen hier deze week op tweakers, ik ben echt voor de foute kaart gegaan vorige week....
Hier ook gisterennacht shipping confirmation 6800XT MB ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

DHL komt als het goed is vandaag langs.
Nu maar even nieuwe mobo en cpu uitzoeken :P.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KWi2288
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
TechNoobs schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:18:
[...]

Kreeg je tussendoor nog enig feedback van AMD of DHL?

Er is een case ticket aangemaakt maar of dit nu bij DHL terechtgekomen is, blijft bij mij de vraag.

Dank voor de feedback. Ik hoop voor je dat ze het netjes oplossen.
Geen probleem, ik weet hoe vervelend het is en iedere houvast dat het goed afloopt is meegenomen. Ik hoop ook dat ze het netjes oplossen. Ik heb van Postman vernomen dat ze uiteindelijk vaak een nieuwe kaart sturen, dus dat geeft wel wat vertrouwen. Maar ik ben benieuwd wat de reactie van DHL gaat zijn. Als zij erbij blijven dat het wél geleverd is, wordt het misschien een lastig verhaal.

Hieronder heb ik opgesomd hoe het contact is verlopen tussen mij en AMD, met DHL heb ik verder geen contact meer gehad en ook niks meer van gehoord.
  • Ik heb eerst telefonisch de situatie uitgelegd en naar aanleiding daarvan hebben ze een ticket aangemaakt. Daar kon ik nog op reageren om bewijs aan te leveren.
  • Deze mail heb ik beantwoord met screenshots van de pagina van DHL waarop staat dat het bezorgd is. Op deze pagina staan namelijk niet mijn eigen handtekening en naam (logisch aangezien bezorgers tegenwoordig veel zelf tekenen, maar toch). Hier heb ik geen reactie meer op ontvangen.
  • Een week later gebeld om te vragen of ze de screenshots in goede orde hebben ontvangen en om te vragen of ze daadwerkelijk een onderzoek zijn gestart bij DHL en dat was het geval. Toen werd mij verteld dat dit 30 dagen in beslag kan nemen, dus als ik niks hoor moest ik over drie weken nog maar eens contact opnemen.
  • Hierna niks meer vernomen. Nu zitten we in de derde week dus zal morgen of begin volgende week weer eens bellen als ze zelf niks laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-09 14:47
Kan er iemand even toelichten hoe je de network-tab moet gebruiken ivm de 503 code?

Ik weet namelijk niet juist waar ik die 503 kan aflezen. Ben best een noob op dat vlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
TrapShot schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:12:
Kan er iemand even toelichten hoe je de network-tab moet gebruiken ivm de 503 code?

Ik weet namelijk niet juist waar ik die 503 kan aflezen. Ben best een noob op dat vlak.
Je kan de dev-tools van je browser openen met F12. Daar kan je onder het tabje "network" alle requests zien die gedaan zijn. In een van de kolommen staat de response status die de server teruggeeft. Daar komen dan ook de 503s te staan zodra je die terugkrijgt.

Aangezien er heel veel requests zijn die er niet toe doen kan je de resultaten filteren. Zie mijn post hier voor een filter die je kan gebruiken: rutgerdj in "[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"

Acties:
  • +20 Henk 'm!
TrapShot schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:12:

Kijkend naar de volgende screenshot (openen developer tools kan met bijv. F12):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3JVFHfiiBCnwYspGeZMMPQlstA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kOMRJWyu4ieoxhOp9wxLFxV2.png?f=fotoalbum_large
Dan zie je daar een aantal pijlen. Deze wijzen naar de Network tab, het filter dat je moet kiezen (XHR) en welke regels belangrijk zijn. Als voorbeeld zie je wat er gebeurt naar een add to cart van de 5900x. Je ziet dan links dat er een 200 staat, hier zou bij een 503 dus 503 staan (logisch toch :P).

Op de volgende screenshot zie je wat er gebeurt na het zetten van vinkje bij captcha:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBdiwsFDtgkmUlcO5UuZ0lkYs78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4yvcqZVQq1DnadLZFef07zhB.png?f=fotoalbum_large
Daarbij zijn weer de regels die belangrijk zijn gemarkeerd (dus waar de 503 op kunnen voorkomen). Je ziet dan ook dat er eerst een captcha validatie plaatsvind en daarna weer een add to cart gebeurt, die laatste gaat pas voorraad kijken als de captcha validatie gelukt is. Anders zal die een nieuwe captcha sturen.

Dan nog een laatste instelling om te doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxaLwx7SJLIYQQopcdRVeRTbzx8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HJnZp4U2rh3rHNKROtDne2v5.png?f=user_large
De persist logs is om te zorgen dat alles aan requests bewaard blijft (zolang de developer tools open blijven staan). Dit kan voor na de drop wel handig zijn, kun je kijken wat er mis ging en op welke punten. Ik mis deze informatie namelijk nogal eens als mensen weer problemen hadden, het is voor mij dan ook maar een blinde gok waar het precies fout ging. Ook kun je dan zien of er toevallig ergens een 403 in de hele zwik zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48
Postman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:29:

De persist logs is om te zorgen dat alles aan requests bewaard blijft
In Edge is dat Preserve log.
Voor diegene die persist niet zien staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bad Brains op 24-06-2021 10:39 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
Ik heb alleen de eerste twee mails gehad van AMD (order submitted en confirmed). Ik keek zojuist via https://shop.amd.com/stor...merServiceOrderSearchPage naar de status. Dit kan ik, want ik heb met CC betaald. Daar stond de status "order complete" en een trackingnummer. De kaart (6800 non-XT) wordt vandaag bij me afgeleverd. :-)

Dit betekent dat er iets fout gaat bij het versturen van e-mails bij AMD! Want ik heb mijn eigen domein en het spam-filter staat uit. Dit werkt, want ik gebruik voor iedereen een 'eigen' adres, te vergelijken met "+" in bijvoorbeeld Gmail. Dus het niet ontvangen van verdere mails betekent niks. De kans is groot dat de kaart vandaag of morgen bij je afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
[...]

[Afbeelding]
Dan zie je daar een aantal pijlen. Deze wijzen naar de Network tab, het filter dat je moet kiezen (XHR) en welke regels belangrijk zijn. Als voorbeeld zie je wat er gebeurt naar een add to cart van de 5900x. Je ziet dan links dat er een 200 staat, hier zou bij een 503 dus 503 staan (logisch toch :P).

Op de volgende screenshot zie je wat er gebeurt na het zetten van vinkje bij captcha:
[Afbeelding]
Daarbij zijn weer de regels die belangrijk zijn gemarkeerd (dus waar de 503 op kunnen voorkomen). Je ziet dan ook dat er eerst een captcha validatie plaatsvind en daarna weer een add to cart gebeurt, die laatste gaat pas voorraad kijken als de captcha validatie gelukt is. Anders zal die een nieuwe captcha sturen.

[Afbeelding]
De persist logs is om te zorgen dat alles aan requests bewaard blijft (zolang de developer tools open blijven staan). Dit kan voor na de drop wel handig zijn, kun je kijken wat er mis ging en op welke punten. Ik mis deze informatie namelijk nogal eens als mensen weer problemen hadden, het is voor mij dan ook maar een blinde gok waar het precies fout ging. Ook kun je dan zien of er toevallig ergens een 403 in de hele zwik zat.
Werkt dit ook zo met Firefox? Want daar heb ik niet een tabblad Network
Verder wel duidelijke uitleg :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-10 16:42

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Eindelijk.... Hij is binnen :D

Behold!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQZ0WoRBxnOxg1jl-RYPCDS7Vjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXK7uMXkJevVKztSb0h5gfSz.jpg?f=fotoalbum_large

Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp en met name @Postman hoop dat je nog aan blijft andere tweakers te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoonmaikel schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Dit was Firefox :p
Maar misschien is het in NL anders, ik heb alleen Engelse versies. De iconen moeten wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgerdj
Gewoonmaikel schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Het kan zijn dat je window te klein is om het network tabje te zien als je hem bijvoorbeeld aan de rechterkant hebt staan. Bij die twee pijltjes kan je alsnog het network tabje vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXNtXW4b8hNtT7hI6ZPnvYnfZhE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FBUEYyLm1EyWB9e4xfDMUjcH.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

DHL is zojuist langs geweest, en in tegenstelling tot de horror verhalen in dit topic (neer plempen en niet thuisbriefje), kwam de bezorger netjes naar boven toe.
Heb 6900XT mogen ontvangen :). Iedereen bedankt en succes vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 12:16
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super bedankt hiervoor! Een vraag die ik zelf heb en ook nog veel bij andere zie is: Moet je bij elke 503 error op F5 drukken? Want ik kom bijvoorbeeld maar steeds niet langs de 'Add to cart' knop door 503 errors. Of moet je dan gewoon blijven drukken op de 'Add to cart' knop totdat die wel werkt?

www.doorax.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GillBates schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Super bedankt hiervoor! Een vraag die ik zelf heb en ook nog veel bij andere zie is: Moet je bij elke 503 error op F5 drukken? Want ik kom bijvoorbeeld maar steeds niet langs de 'Add to cart' knop door 503 errors. Of moet je dan gewoon blijven drukken op de 'Add to cart' knop totdat die wel werkt?
Het beste is de request opnieuw te sturen, dat kun je ook in de Network tab door rechts te klikken en resend te kiezen. Let wel dat sommige requests even duren voor je een reactie krijgt en het niet helpt om requests meerdere keren te sturen (sterker dit kan zelfs negatief uitpakken).
Waarschuwing: handmatig requests versturen zorgt ervoor dat de website niet meer zelf bepaalde zaken afhandelt. Dus tenzij je andere stappen daarna ook handmatig kunt doorlopen is het wellicht beter gewoon opnieuw de knoppen te gebruiken of F5 te doen.

Ik denk dat iemand anders je beter kan uitleggen wanneer je knoppen opnieuw moet gebruiken of F5 moet doen, ik zit er zelf al te diep in om je nog dat te kunnen vertellen (mijn lokale versie van de AMD website heeft eigenlijk ook niets meer met het origineel te maken :P).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zojuist netjes afgeleverd door DHL. Top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bC37mjDkV8DYKToKsU3NsfTyko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAj3FtG1vgKRD9yOwj4ymk9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domistroy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:43
6900XT gekocht (voor mijn broer)
Kosten: €1003,54

17-06-2021
17:48 bericht van paypal voor het ontvangstbewijs
17:48 bericht van AMD dat de bestelling is ingezonden
18:43 bericht van AMD dat de bestelling is bevestigd
23-06-2021
23:26 bericht van AMD dat de bestelling is verzonden
24-06-2021
00:45 bericht van AMD met de betalingsinformatie
9:57 Afgeleverd

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vorige aankoop

6800 gekocht
Kosten: €586,95

29-04-2021
17:35 bericht van paypal voor het ontvangstbewijs
17:37 bericht van AMD dat de bestelling is ingezonden
22:48 bericht van AMD dat de bestelling is bevestigd
03-05-2021
19:25 bericht van AMD dat de bestelling is verzonden
21:46 bericht van AMD met de betalingsinformatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x

d3x

Postman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Het beste is de request opnieuw te sturen, dat kun je ook in de Network tab door rechts te klikken en resend te kiezen. Let wel dat sommige requests even duren voor je een reactie krijgt en het niet helpt om requests meerdere keren te sturen (sterker dit kan zelfs negatief uitpakken).
Waarschuwing: handmatig requests versturen zorgt ervoor dat de website niet meer zelf bepaalde zaken afhandelt. Dus tenzij je andere stappen daarna ook handmatig kunt doorlopen is het wellicht beter gewoon opnieuw de knoppen te gebruiken of F5 te doen.

Ik denk dat iemand anders je beter kan uitleggen wanneer je knoppen opnieuw moet gebruiken of F5 moet doen, ik zit er zelf al te diep in om je nog dat te kunnen vertellen (mijn lokale versie van de AMD website heeft eigenlijk ook niets meer met het origineel te maken :P).
Eerlijk? ik zou niemand aanraden om de console tab effectief ACTIEF te gaan gebruiken, het is duidelijk dat er zeer veel gebruikers zijn met zeer weinig kennis....
Ik gebruik deze zuiver als info om te zien wat mijn status request is. Te veel herzenden en actief F5en geeft je ENKEL een 403, velen zijn te ongeduldig in het proces. Zo heb ik vorige week uiteindelijk een 403 gekregen op mijn laatste order tab , dat is pas balen(te ongeduldig omdat je op discord al die ja ik heb em hoort....) In sommige situaties in het proces is het totaal NEFAST om nog te f5en....

En ik heb nu vandaag 4e kaart binnen, dat is 4/6 met gewoon add to cart script dus zeg niet dat het niet mogelijk is. Weer ter info, 3 ervan zijn voor eigen kids systemen, de 4e gaat dit weekend naar een eerlijke tweaker die een v&A had gezet en er gewoon iets extra voor geeft voor de moeite.

@Postman leuke quote " je eigen locale site draaien" ik heb je script toevoegingen gezien ;) , grappig dat "gokje wagen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Laatst online: 21-09 16:35
Postman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Heb vorige week ook even zitten experimenteren met handmatig opnieuw sturen maar kreeg sowieso alleen maar 503 dus heb er niks nuttigs uit kunnen afleiden. Wat bedoel je met bepaalde zaken? Zou als web developer een eind moeten kunnen komen maar een beetje een heads up zou handig zijn .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pepperoni schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Heb vorige week ook even zitten experimenteren met handmatig opnieuw sturen maar kreeg sowieso alleen maar 503 dus heb er niks nuttigs uit kunnen afleiden. Wat bedoel je met bepaalde zaken? Zou als web developer een eind moeten kunnen komen maar een beetje een heads up zou handig zijn .
Omdat de hele website op Drupal draait en links en rechts iFrames en JavaScript code direct inject die het terugkrijgt van XHR responses. Als je handmatig een request doet, al is dat een resend, dan is de oorspronkelijke JavaScript code niet getriggerd (het event komt immers van jezelf, niet van Drupal) en werkt die injection niet meer.
Daarnaast zul je zien dat regelmatig de hele JavaScript code vastloopt omdat de responses die wel terugkomen (zoals de 503 melding) niet verwerkt kunnen worden.

TL;DR: AMD gebruikt Drupal. Drupal zuigt. Website dood bij 503. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkehuis6
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-09 08:57
Beste mensen,

Ik probeer al een tijdje een 6800 xt te bemachtigen maar dat lukt niet aangezien iedereen met scripts eerder is telkens :/ .

Mijn vraag is ook waar ik een script kan vinden of kan bemachtigen. Alvast bedankt. 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marttin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 23:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgXzlXnHUc90s1pLRaoPwc3i_co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMlR4r7YV8WafDcWNSXiXxWR.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is 'ie dan! Als een kind zo blij! :*) Prima ervaring met DHL trouwens, netjes bezorgd.

Veel succes iedereen vandaag!

Edit: En @Postman onwijs bedankt voor al je moeite en het script. Mede dankzij jou met de eerste poging een kaart kunnen scoren!

[ Voor 11% gewijzigd door Marttin op 24-06-2021 14:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:35
gekkehuis6 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:55:
Beste mensen,

Ik probeer al een tijdje een 6800 xt te bemachtigen maar dat lukt niet aangezien iedereen met scripts eerder is telkens :/ .

Mijn vraag is ook waar ik een script kan vinden of kan bemachtigen. Alvast bedankt. 8)
Lees het topic start en er staat een hele uitgebreide uitleg in de gepinde posts. Daar kan je heel goed mee uit de voeten. Kom je er niet uit stel dan hier gerichte vragen.

Of stel ze in de tweakers discord. Link in het roze stuk. We verwachten wel wat eigen effort. Je kan niet binnenkomen eind van de donderdagmiddag en roepen doe mij eens zo een scriptje en dan verwachten dat je aan het handje meegenomen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
Postman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Omdat de hele website op Drupal draait en links en rechts iFrames en JavaScript code direct inject die het terugkrijgt van XHR responses. Als je handmatig een request doet, al is dat een resend, dan is de oorspronkelijke JavaScript code niet getriggerd (het event komt immers van jezelf, niet van Drupal) en werkt die injection niet meer.
Daarnaast zul je zien dat regelmatig de hele JavaScript code vastloopt omdat de responses die wel terugkomen (zoals de 503 melding) niet verwerkt kunnen worden.

TL;DR: AMD gebruikt Drupal. Drupal zuigt. Website dood bij 503. 8)7
Hahaha dat klinkt als een meesterwerkje idd. Hmm dat klinkt als teveel stappenn en checks om handmatig accuraat uit te voeren tijdens een hectische drop en een poging tot dat automatiseren als dat al lukt begint heel erg een bot te worden en daar wilden we juist vanaf. Zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pepperoni schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:09:
[...]

Hahaha dat klinkt als een meesterwerkje idd. Hmm dat klinkt als teveel stappenn en checks om handmatig accuraat uit te voeren tijdens een hectische drop en een poging tot dat automatiseren als dat al lukt begint heel erg een bot te worden en daar wilden we juist vanaf. Zucht.
Dat dus. En door alle anti-bot maatregelen heb je eigenlijk ook geen voordeel door alles te automatiseren, je gaat zelfs nog sneller richting de IP ban (403).

Het echte trieste in dit hele verhaal is dat ze bij AMD/DR juist dit allemaal zo gemaakt hebben om die bots buiten te houden, uiteindelijk is het beoogde doel niet behaald maar zijn de mensen zonder enige kennis van zaken de dupe. Ergens klopt er volgens mij iets niet in deze hele uitkomst, maar kan zo even niet de zere vinger op de plek leggen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrapShot
Alles CAT16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
Das vroeger dan de afgelopen weken dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Gaan we nu eerder een drop krijgen?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Pepperoni schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:35:
[...]

Das vroeger dan de afgelopen weken dacht ik?
Zeker

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
rutgerdj schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Het kan zijn dat je window te klein is om het network tabje te zien als je hem bijvoorbeeld aan de rechterkant hebt staan. Bij die twee pijltjes kan je alsnog het network tabje vinden:
[Afbeelding]
Found it, thanks!! Ook thanks aan @Postman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:26

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Yes, ook hier is de 6800XT MB bezorgd! Even snel een meeting uit gelopen (lang leven thuiswerken) om de deur open te doen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door The GUI op 24-06-2021 15:53 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
Vandaag is AMD in het Duits. LOL

Iedereen straks succes met de bingo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
Add-to-cart script triggert geen Captcha... Gebeurt dat vaker als je het zo vroeg probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Gewoonmaikel schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:59:
Add-to-cart script triggert geen Captcha... Gebeurt dat vaker als je het zo vroeg probeert?
Ik had vorige week ook geen captcha

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
tailfox schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Ik had vorige week ook geen captcha
Ik neem aan dat je er dan ook niet doorheen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Gewoonmaikel schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:01:
[...]

Ik neem aan dat je er dan ook niet doorheen komt?
Ik knipperde volgende week 3 keer dus drop was al voorbij voordat ik echt iets deed

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licargon
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 23:17
tailfox schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:02:
[...]

Ik knipperde volgende week 3 keer dus drop was al voorbij voordat ik echt iets deed
Drop heeft vorige week 20 minuten geduurd omdat de site zo hard down ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Licargon schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:02:
[...]

Drop heeft vorige week 20 minuten geduurd omdat de site zo hard down ging.
ik heb geen idee wat ik doe

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
De keer dat het me lukte om een kaart te kopen, diende ik geen plaatjes te selecteren. Wel moet je dat vakje van de captcha aankruisen uiteraard.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -jacQues-
DROP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
6800XT besteld joepie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Holy shit, ik heb de 6800 te pakken!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:39

Jrrri

Simulant

Ik ook _/-\o_ RX 6800

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

ik krijg het niet voor elkaar

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
Holy sh*t, gewoon een Midnight Black te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Nomad
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-10-2022
6800XT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
Ik heb paar keer op de add-to-cart button geklikt en opeens kwam de captcha (i'm not a robot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Volgens mij zijn de bots aan het slapen? Net zonder problemen een 6800XT kunnen bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Ik probeerde een 6800XT, maar die lukte maar niet, dus dan maar een 6700XT binnengehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Wel vrij zuur, probeer hier een kaart voor een vriend te bestellen met zijn Paypal. Daaraan zit geen bankrekening gekoppeld, maar we hebben er wel voldoende saldo op gezet. Dit account weigert AMD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
Richh schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:15:
Wel vrij zuur, probeer hier een kaart voor een vriend te bestellen met zijn Paypal. Daaraan zit geen bankrekening gekoppeld, maar we hebben er wel voldoende saldo op gezet. Dit account weigert AMD :(
Idd zuur... misschien nog met CC proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Gewoonmaikel schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:16:
[...]

Idd zuur... misschien nog met CC proberen?
Hebben we geen van beide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
6900XT nog te koop. Ik kon er zonet nog een in mijn winkelmand plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Dacht echt even dat het een flauwe grap was maar nee, met succes een 6700 XT besteld (dank!). Ging voor de MB maar die pagina flipte volledig: bleef zich automatisch refreshen?! Iemand enig idee hoe dat kan? Toen als test de 6700 XT geprobeerd en dat ging vlekkeloos.

Edit: Site is voor mij nu totaal onbereikbaar

[ Voor 6% gewijzigd door Speedway4 op 24-06-2021 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrapShot
Speedway4 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:17:
[...]

Dacht echt even dat het een flauwe grap was maar nee, met succes een 6700 XT besteld. Ging voor de MB maar die pagina flipte volledig: bleef zich automatisch refreshen?! Iemand enig idee hoe dat kan? Toen als test de 6700 XT geprobeerd en dat ging vlekkeloos.
Ik dacht ook dat het een grap was :p

Maar zag toen op discord dat de drop idd bezig was. Snel gekeken en de 6700XT kunnen kopen.

Jacques, je bent een held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

ik heb een 6800XT en nu nog een MB in mandje alleen krijg ik bij afreken van MB altijd een hard fork naar inttro pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Al 4x een 6800 aan mijn winkelwagen kunnen toevoegen en ook Paypal al 4x de opdracht gegeven om het bedrag af te schrijven maar helaas lijkt de betaling niet goed te gaan. Geen idee waardoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 08:10
Zag hier dat de drop eerder was, een 6900 XT kunnen bemachtigen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

Godver, natuurlijk weer net te laat, alles is al weer weg :(

helemaal klaar met die kaarten..

al maanden bezig een 6800 of 6800xt te bemachtigen
Pagina: 1 ... 198 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord