Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Zotn_Dré174 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Ter info: heb mijn 6800XT MB gescoord 17:50:08. Ondertussen Order Confirmation gehad.
Mss was er idd 2e drop rond 17:50. :? Of de site werkte niet maar er was nog voorraad.

[Afbeelding]
@Postman gaf hierboven aan dat het waarschijnlijk de refresh interval van de bot is. Klinkt aannemelijk. Zou wel betekenen dat die refresh interval wordt gewijzigd na het eerste signaal van een drop lijkt me?

Wellicht was de site ook wel gewoon gedurende die 15minuuten die er tussen zaten zo slecht bereikbaar dat er geen feedback kwam? Bij eerdere drops waren er ook dubbele notificaties van verschillende kaarten (wel met een stuk minder tijd tussen de notificaties).

Edit: Denk dat ik rond die tijd een 6800 heb afgerekend ook, was ook nog bezig voor de 6800 XT maar ging er half vanuit dat die al niet meer op voorraad was en toen ik de 6800 in mijn mandje kreeg al mijn aandacht daar op gehad ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Speedway4 op 18-06-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zotn_Dré174 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Ter info: heb mijn 6800XT MB gescoord 17:50:08. Ondertussen Order Confirmation gehad.
Mss was er idd 2e drop rond 17:50. :? Of de site werkte niet maar er was nog voorraad.

[Afbeelding]
Mijn transaction date was 17:50:07 1 seconde voor jou :)

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenorBean
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
xoror schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Mijn transaction date was 17:50:07 1 seconden voor jou :)
Mijn transactie was om 17:52. Ik heb daarna een "Order Submitted" mail ontvangen alleen zit ik nog in spanning te wachten op een "Order Confirmation" mail.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Zoals eerder aangegeven zou ik nog verder uitweiden over mijn stappen.
Gebruikte browser: Edge met tracking preventie uitgeschakeld (better safe then sorry) inclusief add to cart script.
Eerste instantie gefocust op de 6800 xt (mb) maar inderdaad 503 errors. Intussen de 6900 pagina geopend en het lukte deze toe te voegen aan het mandje. Toen maar besloten de 6900 af te rekenen. Kreeg toen 503-pagina bij de afrekenen scherm; deze zwaar ge-F5.
Afrekenen via PayPal geselecteerd, kreeg toen de melding dat de geselecteerde afreken methode niet geldig was. Ik had genoeg geld erop staan voor een 6800xt en bank afschrijving geactiveerd maar dit vond PayPal nog niet leuk. Waarschijnlijk omdat ik de saldo als preferent afreken methode had staan en nu te weinig saldo had. Omdat ik PayPal in ander scherm nog open had staan, via dat scherm saldo verhoogt.
Terug naar afreken scherm kwam ik nu wel door PayPal scherm maar werd de betaling niet terug gekoppeld naar AMD. De AMD server was natuurlijk zwaar overbelast. Dus stuk of 4 keer de PayPal afrekening doorgelopen. Toen kwam de betaling door en kreeg ik het bevestiging scherm.
17:43 opwaarderen saldo mail
17:45 betaling kaart volgens PayPal
17:47 Order Submit mail AMD
Vanochtend om 6 uur conformation mail AMD.

Nogmaals grote dank van iedereen die tips geeft en voornamelijk @Postman voor al zijn geduld en uitzoek werk.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
houtig schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:45:
Zoals eerder aangegeven zou ik nog verder uitweiden over mijn stappen.

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptoknight
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 17:28
Same here!!
Daarvoor zijn die developer tools wel key geweest bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:39

Jrrri

Simulant

houtig schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:45:

Vanochtend om 6 uur conformation mail AMD.

***members only***
Ik ben nog steeds in blijde afwachting... :/

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptoknight
Jrrri schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:50:
[...]

Ook hier nog aan het wachten (ff bijvoegen: België, misschien maakt het geografisch een verschil?)

Anders:

Order placed17:39
Order received mail (Commande transmisé)17:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
hier ook België; als ik het goed begrijp hebben jullie nog geen credentials ontvangen voor https://shop.amd.com/store/amd/DisplayCustomerServiceOrderSearchPage ? Deze heb ik reeds gisterenavond ontvangen maar het kan echt verschillen van order tot order. Geen paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 20:18

d3x

Zotn_Dré174 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:47:
hier ook België; als ik het goed begrijp hebben jullie nog geen credentials ontvangen voor https://shop.amd.com/store/amd/DisplayCustomerServiceOrderSearchPage ? Deze heb ik reeds gisterenavond ontvangen maar het kan echt verschillen van order tot order. Geen paniek.
die credentials had ik al binnen om 18h23. nog nooit zo snel gehad, meestal maar in de late avond of zelfs nacht.

dat komt wel hoor en kijk vooral naar je spam. (bij google gaan ze iig niet in spam :))

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptoknight
Zotn_Dré174 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:47:
Nee, geen paniek hier. In het slechtste geval wordt het geannuleerd, en mag ik volgende week weer deelnemen aan de tombola :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Op de order page zie ik dat shipping door FedEx wordt gedaan, ik dacht dat het via DHL zou komen
Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechNoobs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-01 13:46
xoror schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:39:
Op de order page zie ik dat shipping door FedEx wordt gedaan, ik dacht dat het via DHL zou komen
Apart.
Dat viel me ook op inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07
Exact dit heb ik ook gedaan. Heb een 6800 XT en 6700 XT weten te scoren, waarvan ik dacht dat de 6800 XT niet gelukt was, omdat ik teruggeleid werd naar de homepage na tig keer op de oranje knop te hebben geklikt. Kennelijk is ergens tussen het vele klikken en de 503-errors toch de order doorgekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Degrader
Apart.
Staat in de topicstart, in Nederland wordt DHL zakelijk gebruikt om de kaart te versturen:
Eeuhm DHL? Ik zie overal FedEx staan. En waarom 8u tot 18u? Ik bepaal toch zelf wel wanneer mijn pakket bezorgd wordt.
FedEx is de vervoerder voor AMD in USA en Canada. AMD heeft veel geld en tijd gestoken in het vinden van een partner voor het exploiteren van de webshop (Digital River) en daarom zie je deze prachtige UX, compleet vrij van fouten en inconsistenties.
DHL is dus de vervoerder in Nederland en België. Het betreft wel de zakelijke tak van DHL, daarom alleen levering op werkdagen, een tijdslot van 8u tot 18u en geen mogelijkheid tot aanpassen levering (uitgezonderd een paar plaatsen, waaronder Nijmegen).
Ze zending komt ook uit Tilburg (Ingram Micro) en dit is voor de hele EU zo. Vandaar ook de verzendkosten die wisselend zijn tijdens het bestellen (en vaak onterecht op 20 euro staan tot het laatste punt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedway4
Apart.
@TechNoobs

Die info klopt niet, wordt gewoon DHL.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d3x

d3x

ik denk dat deze thread nood heeft aan dedup technieken... elke week voor en na de drop komen er steeds dezelfde vragen terug.

hoe, wat, waarom.. en er zit al zoveel werk in the start thread O+

lezen en zelfstudie lijkt moeilijk in huidige generatie, het moet allemaal adhoc en voorgekauwd worden.

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
d3x schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:18:
ik denk dat deze thread nood heeft aan dedup technieken... elke week voor en na de drop komen er steeds dezelfde vragen terug.

hoe, wat, waarom.. en er zit als zoveel werk in the start thread O+

lezen en zelfstudie lijkt moeilijk in huidige generatie, het moet allemaal adhoc en voorgekauwd worden.
Helemaal met je eens hoor, denk alleen niet dat het per se met de huidige generatie te maken heeft ;)

Edit:
Lezen is trouwens een stuk makkelijker bij correct gebruik van interpunctie ;) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Speedway4 op 18-06-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar325
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-09 19:32
ik heb zojuist een ontdekking gedaan.
mijn oorspronkelijke script die ik van discord had werkt gewoon in de console van chrome

als ik een bookmark aanmaak op zowel chrome als firefox wordt het script aangepast door de webbrowser.
waardoor deze niet goed meer functioneert probeer de code is opnieuw in console.

mijn script werkt alleen goed in de console van edge, chrome en firefox nadat je de toestemmingscode hebt ingevoerd zie waarschuwing.

hopelijk helpt deze informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 16:31
mar325 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:53:
ik heb zojuist een ontdekking gedaan.
mijn oorspronkelijke script die ik van discord had werkt gewoon in de console van chrome

als ik een bookmark aanmaak op zowel chrome als firefox wordt het script aangepast door de webbrowser.
waardoor deze niet goed meer functioneert probeer de code is opnieuw in console.

mijn script werkt alleen goed in de console van edge, chrome en firefox nadat je de toestemmingscode hebt ingevoerd zie waarschuwing.

hopelijk helpt deze informatie
Ik heb het hele oude add to cart script van voordat de part alert naar een link verwees. In feite hetzelfde als het (oude?) tweakers script op 2 letters na (PA> TW). ik open altijd de paginas per product en open het per procuct en laat het script in mijn copy zitten moest ik snel een paste nodig hebben. Ik doe helemaal niets met bookmarks maar puntje bij paaltje is het allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
shipping confirmation binnen! Kan niet meer mis gaan zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
SenorBean schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Mijn transactie was om 17:52. Ik heb daarna een "Order Submitted" mail ontvangen alleen zit ik nog in spanning te wachten op een "Order Confirmation" mail.
Zie nu dat het hier zelfs 17:53 was voor de 6800. Nu wachten op de échte bevestiging, de verzendbevestiging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bryan de Roo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-10-2024
Zojuist verzendbevestiging gehad op mijn 6800 XT!

[ Voor 53% gewijzigd door Bryan de Roo op 19-06-2021 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
zag dat de prijzen op amd paar tientjes waren gestegen. Hier lijkt alles goed te zijn gegaan, factuur ook binnen en levering op maandag geplanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchphantom
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 10:12
Hier nog geen verzendbevestiging. 6900xt is om 17:46 besteld dmv PayPal. Misschien dat ze eerst de 6800 serie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marttin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:05
Wacht ook nog met spanning op de verzendbevestiging voor 6800XT MB. Wellicht dat ze wachten tot Paypal het bedrag van m’n bank heeft afgeschreven. Die staat pas voor maandag gepland…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 19:27
Marttin schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:47:
Wacht ook nog met spanning op de verzendbevestiging voor 6800XT MB. Wellicht dat ze wachten tot Paypal het bedrag van m’n bank heeft afgeschreven. Die staat pas voor maandag gepland…
Nee, daar wachten ze niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Degrader
Marttin schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:47:
Daar wachten ze inderdaad niet op. Ik heb ook nog geen verzendbevestiging gehad voor de 6700 XT en 6800 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:08
Ik wil het ook gaan proberen en wilde de Edge browser vast klaarmaken (gebruik ik niet dus 0 extensies etc)
Kom op de AMD site, maar je kan geen account aanmaken? Of ben ik echt zo blind.
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl

Heeft iedereen hier besteld zonder een account?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Members only:

[ Voor 27% gewijzigd door Kiswum op 08-07-2021 12:13 . Reden: FAQ aangepast en oude links verwijderd ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 08:33
@Kiswum Bijna met alles eens, alleen werkte Firefox bij mij een stuk beter dan Chrome, wel is het zaak dat je bij FF in settings > Privacy & Security > Enhanced Tracking Protection dit op cutsom zet en alle vinkjes uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Tirinium schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:40:
@Kiswum Bijna met alles eens, alleen werkte Firefox bij mij een stuk beter dan Chrome, wel is het zaak dat je bij FF in settings > Privacy & Security > Enhanced Tracking Protection dit op cutsom zet en alle vinkjes uitzet.
type browser is eigen voorkeur... standaard werkt het perfect op chrome en edge ook, via beide al bestelling afgewerkt
de info voor firefox kan hier zeker aan toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie1973
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 14:30
Ik vraag me af hoe lang dit spelletje nog blijft duren. Ik hou ook altijd Megecco in de gaten en de prijzen gaan echt omlaag de laatste tijd. Rtx 3070 waren paar maanden geleden nog 1400 maar kort geleden nog maar 1000 en nu zelfs al 900. Nog steeds te duur maar het gaat nu echt snel de goede kant op. Laten we hopen dat het over een paar maanden rond de 600 is.

Aan de ene kant wel jammer want ik heb voor de tweede keer meegedaan afgelopen donderdag bij Amd en ik moet toch toegeven dat ik het een leuke ervaring vond. Adrenaline door je hele lijf, laatste knop bereikt maar door 503 errors net niet kunnen bemachtigen. Ik kijk al uit naar volgende week 😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46

YES

Moderator General Chat
Ik denk dat ik maar stop met meedoen aan de drops. Niet omdat het nooit lukt, het lukt me regelmatig iets te bemachtigen, maar door Paypal. Wat een irritant bedrijf is dat zeg.

Nadat ik voor het eerst een GPU bemachtigd had kreeg ik bericht dat mijn rekening niet voldoende geverifieerd zou zijn. Nu, ruim drie weken later, is het nog steeds niet voor elkaar. Meerdere berichten heen en weer dagelijks, dan is de kopie van mijn paspoort niet goed, dan de uitdraai van mijn bankafschrift weet niet. Heb ik beide gevraagde documenten geüpload, kunnen ze het niet weer vinden. Voeg ik de bestanden als bijlage toe aan het bericht wat ik daarop stuur, krijg je doodleuk terug dat dit niet de manier is waarop je het moet aanleveren.
Voegen ze een uitleg, voor de vierde keer, toe waarin staat hoe ze wel te uploaden, terwijl ik ook al drie keer heb aangegeven dat bepaalde knoppen er gewoon niet zijn op de pagina's die zij aanhalen. Vervolgens krijg ik doodleuk de opmerking dat ik niet bij het goede deel kijk, terwijl ik exact hun stappen volg. Screenshot gestuurd van wat ik zie en dat wordt gewoon genegeerd. Ze sturen wel weer een andere upload link, dus upload ik het daar, zijn de documenten weer niet afdoende en moet ik een internet/telefoon/gas/elektra-rekening aanleveren om mijn adres echt goed te kunnen verifiëren.

Ik heb ze terug gestuurd dat ze het lekker mogen uitzoeken en dat ze mijn account maar op moeten schorten want ik lever helemaal niets meer aan. En een uitleg zoals hierboven heb ik mee gegeven, en aangegeven dat ik mijn rekening wil gaan sluiten, ik ben er echt zat van.

Krijg ik een reactie, eindelijk, die wel inhoudelijk op mijn relaas in gaat. Ze erkennen dat er veel mis gaat met de verificatie en dat ik nu gewoon wel de benodigde documenten kan aanleveren in de bijlage. Oh en mijn rekening kan niet gesloten worden als je niet geverifieerd bent :')

Al met al, echt om te janken dit. Ik ga die documenten ook niet meer aanleveren en gewoon mijn rekening leeg halen. Mijn maandelijkse Google betaling ga ik lekker via de creditcard laten lopen. Dus helaas geen happy hunting meer voor mij (want andere betaalmethoden zijn geen optie om succesvol te zijn bij die drops toch?).

Voor degenen die er wel mee doorgaan: succes! En als iemand een stappenplannetje of script wil hebben, PM maar, ik help graag.

Zo, ik moest even mijn hart luchten, wat een frustratie heeft me dat Paypal gekost zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Snap het niet zo goed waarom Paypal zo moeilijk doet.
Als ik me goed herinner (>10j geleden) moest er een kleine transactie (1 cent ofzo) gedaan worden en kon zo de rekening geverifieerd worden.
Ik moest voor zover ik weet nooit identiteitsdocumenten doorgeven naar Paypal :?

Maar ik denk dat je ook een kaartje met kredietkaart kan scoren. Zie niet in waarom dat niet zou lukken.

[ Voor 16% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 19-06-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
YES schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:55:
Ik denk dat ik maar stop met meedoen aan de drops. Niet omdat het nooit lukt, het lukt me regelmatig iets te bemachtigen, maar door Paypal. Wat een irritant bedrijf is dat zeg.

[...]

Voor degenen die er wel mee doorgaan: succes! En als iemand een stappenplannetje of script wil hebben, PM maar, ik help graag.

Zo, ik moest even mijn hart luchten, wat een frustratie heeft me dat Paypal gekost zeg!
Denk niet dat dit per sé met PayPal te maken heeft. Zo heeft iedereen wel een rot ervaring met een bedrijf of instantie ter grootte van PayPal. Bij mij ging dit proces bijvoorbeeld probleemloos en PayPal heeft mij al een aantal keer netjes uit de brand geholpen.

Bij Amazon ook rare situaties gehad die netjes werden opgelost, tot er op gegeven moment een hoop fout ging in korte tijd en de problemen niet zo netjes (lees niet) meer werden opgelost. Al heb ik het gevoel dat ze eigenlijk niets echt oplossen bij Amazon maar gewoon geld terugstorten en klaar want ze stoten zich wel vaak aan dezelfde steen.

Het helpt in ieder geval vaak om even te bellen, ook bij PayPal heeft bellen absoluut de voorkeur bij mij. Daar werden dingen in mijn ervaring dan in ieder geval opgelost :)
Zotn_Dré174 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:16:
Als ik me goed herinner (>10j geleden) moest er een kleine transactie (1 cent ofzo) gedaan worden en kon zo de rekening geverifieerd worden.
Ik moest voor zover ik weet nooit identiteitsdocumenten doorgeven naar Paypal :?

Maar ik denk dat je ook een kaartje met kredietkaart kan scoren. Zie niet in waarom dat niet zou lukken.
Als je boven een X bedrag (geloof €1800?) in één jaar op je rekening gestort krijgt (en wellicht nog in andere situaties) dan zijn ze verplicht om ID te vragen ivm regelgeving. Denk dat je daar dan nog onder zit? Ik heb in ieder geval een paar jaar terug daarom mijn account met ID moeten verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
Niet alleen dat, maar ook eng. Ik heb vroeger PayPal gehad, maar zou dat nu niet meer willen.

Voor de drops is een CC zeker wel een gerede optie. Ik heb deze maand twee kaarten zo besteld. Dus zonder bot of wat dan ook, enkel met de bladwijzer om de knop klikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
-jacQues- schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Niet alleen dat, maar ook eng. Ik heb vroeger PayPal gehad, maar zou dat nu niet meer willen.

Voor de drops is een CC zeker wel een gerede optie. Ik heb deze maand twee kaarten zo besteld. Dus zonder bot of wat dan ook, enkel met de bladwijzer om de knop klikbaar te maken.
En dus gewoon met creditcard betalen ipv met creditcard aan paypal gekoppeld? Ga ik eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Speedway4 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:50:
[...]
Denk niet dat dit per sé met PayPal te maken heeft. Zo heeft iedereen wel een rot ervaring met een bedrijf of instantie ter grootte van PayPal. Bij mij ging dit proces bijvoorbeeld probleemloos en PayPal heeft mij al een aantal keer netjes uit de brand geholpen.
Nou, de manier van communiceren, al mijn punten en kritiek negeren en elke keer met dezelfde niet werkende oplossing komen, of met een alternatief komen wat vervolgens weer afgedaan wordt als incorrect. Het feit dat het systeem niet goed werkt en ik al weken bezig ben en geen steek verder kom, dat ligt wel gewoon aan Paypal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 21:33
d3x schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:18:

hoe, wat, waarom.. en er zit al zoveel werk in the start thread O+

Daar is niks mis mee, hoezo een hele FAQ lezen om iets simpels te weten te komen als een behulpzame collega het in 5 seconden kan uitleggen. Wil je het allemaal weten? Lees de FAQ.
Ik vind het persoonlijk zelfs ronduit raar als je je zo opstelt en iemand het bos instuurt. Fix dan de FAQ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Jrrri schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:50:
[...]

En de 48 uur zijn om, nog geen tweede mail... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
Jrrri schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Door het e-mail protocol zelf kan ook vertraging oplopen. Daarnaast - het is nu weekend. Wellicht is "binnen 48 uur" eigenlijk "binnen twee werkdagen"? Hoe dan ook - kijk even in je spam map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

De spam-map bevat geen mail van AMD, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptoknight
Jrrri schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:09:
De spam-map bevat geen mail van AMD, helaas.
Same here.
Nu, geen paniek hoor, er zijn in de vorige weken ook keren geweest dat die maar de maandag of dinsdag waren verstuurd 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
Kryptoknight schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Same here.
Nu, geen paniek hoor, er zijn in de vorige weken ook keren geweest dat die maar de maandag of dinsdag waren verstuurd 😋
De tweede mail is de order confirmation, hebben jullie die nog niet gehad? Of hebben jullie het over de verzendbevestiging? Die kan maandag of later gewoon nog komen. Nog geen order confirmation zou ik wel raar vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degrader
@Kiswum
(op een smartphone kan de prijs er vreemd uitzien, zoals 1483.48 € voor een 6700XT, dit is eigenlijk 1x € 483,83).
Haha, dit is inderdaad een goede tip!😁 Toen ik een paar maanden geleden voor het eerst mee deed met de drop was de gewone add tot cart knop toen (nog?) zichtbaar, ik zat op mijn mobiel en gebruikte het script niet. Ik had toen een 6700 XT in mijn winkelmandje en bij het afrekenen leek het inderdaad alsof het bedrag bijna 1500 euro was. Dus ik dacht dat ik per ongeluk drie exemplaren in mijn mandje had zitten. Toen maar op het recycle bin-icoon getikt, maar toen zat er niks meer in. Bij een een tweede poging was ik te laat (teruggeleid naar homepage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Zotn_Dré174 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:16:

Ja klopt, die centen heb ik nooit zien binnenkomen jaren terug, maar toen kon ik mijn rekening gewoon goed blijven gebruiken. En nu ineens is het een groot probleem, maar nl meteen ook bijna onmogelijk om het te fiksen.

Maar met een creditcard kan dus ook schijnbaar, maar eens naar kijken dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

freedzed6 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:43:
[...]

Daar is niks mis mee, hoezo een hele FAQ lezen om iets simpels te weten te komen als een behulpzame collega het in 5 seconden kan uitleggen. Wil je het allemaal weten? Lees de FAQ.
Ik vind het persoonlijk zelfs ronduit raar als je je zo opstelt en iemand het bos instuurt. Fix dan de FAQ..
Haha jij loopt hier duidelijk nog niet lang rond op dit specifiek forum...

Als je het toch allemaal zo goed weet. Be my guest ....

[ Voor 5% gewijzigd door d3x op 19-06-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Jrrri schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Hier hetzelfde. Ook nog geen annulering. Ik wacht t gewoon af. Zal wel een trage stagiair zijn die een excel moet afgaan ofzo. En anders donderdag weer proberen.

Ben erg dankbaar voor de hulp op dit forum alle info is te vinden, gebruik alleen wel effe de zoek knop ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 01:50
d3x schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:59:
[...]

Haha jij loopt hier duidelijk nog niet lang rond op dit specifiek forum...
Het schijnt dat er een full time vacature uitstaat bij tweakers voor dit topic om mensen te vertellen hoe het nu moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptoknight
Degrader schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:08:
[...]

De tweede mail is de order confirmation, hebben jullie die nog niet gehad? Of hebben jullie het over de verzendbevestiging? Die kan maandag of later gewoon nog komen. Nog geen order confirmation zou ik wel raar vinden.
Enkel de eerste gehad hier (zonder paswoord voor de bestelling)... We zullen zien 😋

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
freedzed6 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:43:
[...]

Ik vind het lastig te peilen of je dit nou meent of niet. Maar als je dit serieus bedoelt:

Er zijn hier mensen die veel tijd hebben gestoken in het achterhalen hoe het hele proces werkt (met name @Postman _/-\o_ ). Hij heeft met veel zorg een mooie FAQ pagina gemaakt waarin bijna alle info te vinden is. Hij werkt zelfs de scriptjes zowat wekelijks bij. Kortom er zit heel veel tijd in.
Dan kan het heel frustrerend zijn dat er alsnog mensen zijn die zonder de TS te lezen dit topic binnenlopen en ineens vragen gaan stellen die al tig keer beantwoord zijn.

Ik begrijp dat je graag zo snel mogelijk info wilt hebben over hoe je een GPU te pakken kan krijgen, maar houd er alsjeblieft ook rekening mee dat degenen die de informatie verstrekken ook mensen zijn.

Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die netjes zijn, daarvoor respect. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedway4
rutgerdj schreef op zondag 20 juni 2021 @ 00:35:
[...]

Ik vind het lastig te peilen of je dit nou meent of niet. Maar als je dit serieus bedoelt:

Er zijn hier mensen die veel tijd hebben gestoken in het achterhalen hoe het hele proces werkt (met name @Postman _/-\o_ ). Hij heeft met veel zorg een mooie FAQ pagina gemaakt waarin bijna alle info te vinden is. Hij werkt zelfs de scriptjes zowat wekelijks bij. Kortom er zit heel veel tijd in.
Dan kan het heel frustrerend zijn dat er alsnog mensen zijn die zonder de TS te lezen dit topic binnenlopen en ineens vragen gaan stellen die al tig keer beantwoord zijn.

Ik begrijp dat je graag zo snel mogelijk info wilt hebben over hoe je een GPU te pakken kan krijgen, maar houd er alsjeblieft ook rekening mee dat degenen die de informatie verstrekken ook mensen zijn.

Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die netjes zijn, daarvoor respect. _/-\o_
De ironie is natuurlijk dat de TS lezen sneller is dan een post plaatsen en wachten op antwoord. Dan heb je namelijk meestal meer vragen na dat antwoord. Ben het dus VOLLEDIG met je eens. Dit topic meelezen en feedback leveren heeft mij erg geholpen met het bemachtigen van een aantal kaarten (voor mijzelf en voor anderen!).

Voor velen gaat het niet alleen om op een duppie op de eerste rij zitten, ook steken ze er het liefst zo min mogelijk moeite in. Ik denk dat het heel netjes en respectvol is om die mensen gewoon te wijzen op het feit dat ze zelf moeten lezen. In de ruim 15 jaar dat ik mij op verschillende fora begeef is dat gewoon de norm.

Dus aan iedereen die hier bijdrages levert: Bedankt! Ga zo door! :) Zeker ook @Postman voor alle moeite en degene die de verschijdene scripties en bijvoorbeeld de CAT checker mogelijk maken, bedankt! :)

Aan iedereen die een kaart wil bemachtigen: LEES! Er staat hier ZOVEEL nuttige informatie, als je echt een kaart voor MSRP wilt dan kan dat (met natuurlijk een hoop geluk sinds de 503-feesten) maar als je (een beetje) snapt wat er gebeurt maak je zeker meer kans.

Blijft dan natuurlijk jammer dat er ook een hoop meelezers zijn die alleen maar willen profiteren en niets bijdragen aan de bron van kennis die hier inmiddels is verzameld, maarja, so be it. Bedankt aan alle positieve bijdragen hier _/-\o_ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Degrader schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:08:
[...]

Nog geen order confirmation inderdaad.

Ik zie wel dat de cc-reservering inmiddels een definitieve afschrijving is geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door Jrrri op 20-06-2021 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:15
Jrrri schreef op zondag 20 juni 2021 @ 05:18:
[...]

Ik zie wel dat de cc-reservering inmiddels een definitieve afschrijving is geworden.
Ook niks in de spam dan? Of eventueel een zending zichtbaar op je dhl account als je die hebt?
Ik dacht dat de reserving op je cc overgaat in een definitieve boeking als die verzonden is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:30

Hupske

AFCA

Inmiddels toch wel bekend dat soms de mails vanuit AMD lang kunnen duren.
De confirmation is in principe ook totaal geen belangrijke mail. Het enige wat de mail doet is aangeven dat jij niet meer kan annuleren. Voor de rest kan je order nog steeds geannuleerd worden voordat het is verzonden. En je krijgt een wachtwoord om je order te volgen, maar dat heeft ook geen toegevoegde waarde want er is niks op te zien totdat je wederom een mail krijgt dat het is verzonden.

Dus de belangrijkste wat je wilt hebben: order submitted mail en afschrijving bij Paypal/CC. Zodat je weet dat je een order hebt geplaatst.
En daarna is eigenlijk alleen de verzend mail belangrijk voor je, zodat je definitief weet dat de kaart je kant op komt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Members only:

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 23:15

Nadat ik voor het eerst een GPU bemachtigd had kreeg ik bericht dat mijn rekening niet voldoende geverifieerd zou zijn. Nu, ruim drie weken later, is het nog steeds niet voor elkaar. Meerdere berichten heen en weer dagelijks, dan is de kopie van mijn paspoort niet goed, dan de uitdraai van mijn bankafschrift weet niet. Heb ik beide gevraagde documenten geüpload, kunnen ze het niet weer vinden. Voeg ik de bestanden als bijlage toe aan het bericht wat ik daarop stuur, krijg je doodleuk terug dat dit niet de manier is waarop je het moet aanleveren.
Voegen ze een uitleg, voor de vierde keer, toe waarin staat hoe ze wel te uploaden, terwijl ik ook al drie keer heb aangegeven dat bepaalde knoppen er gewoon niet zijn op de pagina's die zij aanhalen. Vervolgens krijg ik doodleuk de opmerking dat ik niet bij het goede deel kijk, terwijl ik exact hun stappen volg. Screenshot gestuurd van wat ik zie en dat wordt gewoon genegeerd. Ze sturen wel weer een andere upload link, dus upload ik het daar, zijn de documenten weer niet afdoende en moet ik een internet/telefoon/gas/elektra-rekening aanleveren om mijn adres echt goed te kunnen verifiëren.

Ik heb ze terug gestuurd dat ze het lekker mogen uitzoeken en dat ze mijn account maar op moeten schorten want ik lever helemaal niets meer aan. En een uitleg zoals hierboven heb ik mee gegeven, en aangegeven dat ik mijn rekening wil gaan sluiten, ik ben er echt zat van.

Krijg ik een reactie, eindelijk, die wel inhoudelijk op mijn relaas in gaat. Ze erkennen dat er veel mis gaat met de verificatie en dat ik nu gewoon wel de benodigde documenten kan aanleveren in de bijlage. Oh en mijn rekening kan niet gesloten worden als je niet geverifieerd bent :')

Al met al, echt om te janken dit. Ik ga die documenten ook niet meer aanleveren en gewoon mijn rekening leeg halen. Mijn maandelijkse Google betaling ga ik lekker via de creditcard laten lopen. Dus helaas geen happy hunting meer voor mij (want andere betaalmethoden zijn geen optie om succesvol te zijn bij die drops toch?).

Dit is precies de ervaring die ik ook had met PayPal, daarom jaren geleden mijn account al gesloten. Speciaal voor de drop heb ik een account aangemaakt en er geld op gestort. Sinds ik een kaart heb bemachtigd het restant terug over gemaakt en ik zal PayPal inderdaad niet snel nog een keer gebruiken. Ik ben blij dat het een keer is goed gedaan :+

Jammer om te horen dat ik niet de enige ben die dit soort gedoe heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Hupske schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:31:
Inmiddels toch wel bekend dat soms de mails vanuit AMD lang kunnen duren.
De confirmation is in principe ook totaal geen belangrijke mail. Het enige wat de mail doet is aangeven dat jij niet meer kan annuleren. Voor de rest kan je order nog steeds geannuleerd worden voordat het is verzonden. En je krijgt een wachtwoord om je order te volgen, maar dat heeft ook geen toegevoegde waarde want er is niks op te zien totdat je wederom een mail krijgt dat het is verzonden.

Dus de belangrijkste wat je wilt hebben: order submitted mail en afschrijving bij Paypal/CC. Zodat je weet dat je een order hebt geplaatst.
En daarna is eigenlijk alleen de verzend mail belangrijk voor je, zodat je definitief weet dat de kaart je kant op komt.
Dat het lang kon duren, wist ik. Maar de spreiding is wel vrij groot!

Nog even terugkomend op de discussie over inlezen of niet: ik vond de OP erg informatief. De eerste keer dat ik een drop afwachtte zat ik daar ook zonder script etc, en dat lukte dus niet, en ik leer nog elke week bij (nu weer over die mails, niet eerder zo ver gekomen in het proces). Dat het sommigen dan in één keer lukt, dat hoort bij een loterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
filthymushroom schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Dit is precies de ervaring die ik ook had met PayPal, daarom jaren geleden mijn account al gesloten. Speciaal voor de drop heb ik een account aangemaakt en er geld op gestort. Sinds ik een kaart heb bemachtigd het restant terug over gemaakt en ik zal PayPal inderdaad niet snel nog een keer gebruiken. Ik ben blij dat het een keer is goed gedaan :+

Jammer om te horen dat ik niet de enige ben die dit soort gedoe heeft gehad.
Mijn account balans staat nu op 0,00 euro, dus laat ze maar lekker in de stront zakken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Order submitted, order confirmation, Paypal mail, Paypal afboeking, maar geen shipment confirmation.

Vorige keer kreeg ik die op zaterdag!

Edit:
Nooit eerder gezien dat je een wachtwoord krijgt. Status: in progress.

Dat zal voor andere ook gelden denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door pgerrits op 21-06-2021 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silens
  • Laatst online: 20:11
pgerrits schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:21:
Order submitted, order confirmation, Paypal mail, Paypal afboeking, maar geen shipment confirmation.

Edit:

Jep, precies hetzelfde hiero =)

Shipment confirmation zal waarschijnlijk vandaag verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdj
Het is me opgevallen dat de mailtjes sinds vrijdag van een ander (sub-) domein komen.
  • Confirmation mail: donderdag 23:22 van noreply@shop.amd.com
  • Shipping mail: vrijdag 23:28 van noreply@mail.shop.amd.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 00:52

Brantje

De post is daar >>

Edit:

Same hier, 17de besteld, nog geen shipment confirmation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venorcis
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-04 14:38

Vorige keer (begin juni) zelfs op vrijdagavond, nu nog helemaal niets inderdaad...
Ook gek dat het aankoopbedrag nu al definitief is geboekt zonder verzending :/

[ Voor 10% gewijzigd door Venorcis op 21-06-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchphantom
Hier ook nog geen verzendbevestiging. Zal vanavond wel komen joh.

Bij mij is het aankoopbedrag ook al afgeschreven.
Ben wel benieuwd wanneer die komt. Heb alvast een extra 8 pin connector in mijn psu geplugt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 14:59
Jrrri schreef op zondag 20 juni 2021 @ 05:18:
[...]

Als het een geruststelling mag zijn: toen ik mijn kaart via de drop kocht heb ik geen enkele mail van AMD ontvangen (zelfs niet in spam/ongewenste emails). Moet ergens zijn tegengehouden. Maar het geld was wel afgeschreven van mijn Paypal account en ik had een order nummer (dat in mijn browser verscheen na het voltooien van de aankoop - heb ik een printscreen van genomen). Maar geen order confirmation mail of shipping mail. Enkele dagen later heb ik de kaart echter wel ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
GewoonWouter schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Als het een geruststelling mag zijn: toen ik mijn kaart via de drop kocht heb ik geen enkele mail van AMD ontvangen (zelfs niet in spam/ongewenste emails. Moet ergens zijn tegengehouden. Maar het geld was wel afgeschreven van mijn Paypal account en ik had een order nummer (dat in mijn browser verscheen na het voltooien van de aankoop - heb ik een printscreen van genomen). Maar geen order confirmation mail of shipping mail. Enkele dagen later heb ik de kaart echter wel ontvangen.
Ben ik toch benieuwd. Heb je toevallig in PayPal een ander/tweede e-mailadres staan bij je adres gegevens?
Ps. Ook nog geen verzendbevestiging ontvangen maar maak me nog niet druk. Verwacht dat de controles zijn verscherpt en dat het daardoor langer duurt. Vorige week was toch ook later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Laatst online: 18:35
Het script is bijna hetzelfde. Het wordt alleen op woensdag gepost. Heb je het script van vorige week dan is dat ook goed. Totdat de website zover veranderd dat het niet meer van toepassing is maar dat merk je vanzelf dan spat dit topic uit zijn voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Prima samenvatting en ik heb je post gepind. Ik mis alleen nog in je samenvatting wat je moet doen bij een 403 error ipv 503. Tevens was er ook een error code die aangaf dat je geband was, noem die ook even. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-06 20:47
Seriph schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:28:
[...]

Het script is bijna hetzelfde. Het wordt alleen op woensdag gepost. Heb je het script van vorige week dan is dat ook goed. Totdat de website zover veranderd dat het niet meer van toepassing is maar dat merk je vanzelf dan spat dit topic uit zijn voegen.
Is er een ander script?
Ik gebruik een script van een aantal maanden geleden, de Add-to-Cart script (met TW ipv PA)

Ook ik zit te wachten op een verzendmailtje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

GewoonWouter schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:59:
[...]

Als het een geruststelling mag zijn: toen ik mijn kaart via de drop kocht heb ik geen enkele mail van AMD ontvangen (zelfs niet in spam/ongewenste emails). Moet ergens zijn tegengehouden. Maar het geld was wel afgeschreven van mijn Paypal account en ik had een order nummer (dat in mijn browser verscheen na het voltooien van de aankoop - heb ik een printscreen van genomen). Maar geen order confirmation mail of shipping mail. Enkele dagen later heb ik de kaart echter wel ontvangen.
De eerste mail van AMD heb ik wel ontvangen, dus je zou zeggen dat ze er toch doorheen moeten kunnen komen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rutgerdj
Blaat schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Prima samenvatting en ik heb je post gepind. Ik mis alleen nog in je samenvatting wat je moet doen bij een 403 error ipv 503. Tevens was er ook een error code die aangaf dat je geband was, noem die ook even. :)
403-error is dat je geband ben.
Als je tegen een 403 aanloopt is dat meestal een van deze twee:
  • Cookie ban. Deze is simpel op te lossen door je cookies weg te gooien (dan ben je wel je producten kwijt die je in je mand had)
  • IP ban. Dit is lastiger op te lossen. Met een VPN kan je je IP-adres aanpassen maar dan heb je weer kans dat je veel schoorstenen en zebrapaden moet gaan klikken.
Volgens mij duurt is een IP-ban zo'n 5 minuten dus je kan ook gewoon wachten, maar dan is alles misschien weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Laatst online: 18:35
Gewoonmaikel schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:40:
[...]

Is er een ander script?
Ik gebruik een script van een aantal maanden geleden, de Add-to-Cart script (met TW ipv PA)

Ook ik zit te wachten op een verzendmailtje :o
Dat is het juiste script. Er zijn ook andere in omloop maar dat is in essentie "het script"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 22:59
rutgerdj schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:43:
• IP ban. Dit is lastiger op te lossen. Met een VPN kan je je IP-adres aanpassen maar dan heb je weer kans dat je veel schoorstenen en zebrapaden moet gaan klikken.
Een IP-ban kan je (naast VPN's, die ook wel eens geblokkeerd worden) misschien wel het makkelijkste oplossen door even een hotspot op je telefoon op te zetten.

@Kiswum
Members only:

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Mss semiofftopic: het is toch best wel apart dat er handleidingen zijn met technische trucs om door een verkopersite heen te kunnen komen en nog enige kans te maken om iets te kopen?! We doen er hier al enige tijd heel normaal.over maar blijft bizar, en daarmee ook voor een kleine groep weggelegd (waarvan een deel.zich er wellicht op toelegt om 'vrienden'. Te 'helpen'

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Shipping confirmation binnen :Y)

Tracking knop zoeken in de mail... Staat hij bovenaan in de mail in dezelfde kleuren als de rest.

[ Voor 60% gewijzigd door houtig op 21-06-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f16falconf16
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:20
Mijn shipping confirmation is net binnen. 6800XT MB onderweg :*)

Iedereen bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:01
Boefmans schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:08:
Mss semiofftopic: het is toch best wel apart dat er handleidingen zijn met technische trucs om door een verkopersite heen te kunnen komen en nog enige kans te maken om iets te kopen?! We doen er hier al enige tijd heel normaal.over maar blijft bizar, en daarmee ook voor een kleine groep weggelegd (waarvan een deel.zich er wellicht op toelegt om 'vrienden'. Te 'helpen'
Desperate times call for desperate measures. Makkelijk praten met mijn 6900XT op zak maar ook ik heb er heeeel veel uren inzitten om een keer geluk te mogen hebben.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silens
Hier ook de shipment confirmation mogen ontvangen voor de 6800XT MB 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeOnFilms
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 14:13
Silens schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:06:
Hier ook de shipment confirmation mogen ontvangen voor de 6800XT MB 8)
Ik nog niet, welke tijd kreeg je de mail precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silens
BeOnFilms schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:07:
[...]

Zo rond 19:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 00:52

Brantje

De post is daar >>

[...]

Wees gerust, ik heb ook nog niet binnen (send confirmation) (6900XT), geef ze een paar dagen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Brantje op 21-06-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptoknight
Brantje schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:07:
[...]

Wees gerust, ik heb ook nog niet binnen (send confirmation) (6900XT), geef ze een paar dagen :).
Ha, hier zelfs nog de order confirmation nog niet binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 22:59
[...]

Hier ook nog geen mail, ik heb zelf ook de 6800XT MB.

Toegegeven, vorige week heeft AMD mijn order geannuleerd :X

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Hi all,

Ik heb vorige week donderdag voor de 1e keer mee gedaan met de drop. Nu vroeg ik mij af hoeveel drops jullie gemiddeld nodig hadden om een keer een kaart te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:08
workermaster schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:04:
Hi all,

Ik heb vorige week donderdag voor de 1e keer mee gedaan met de drop. Nu vroeg ik mij af hoeveel drops jullie gemiddeld nodig hadden om een keer een kaart te krijgen
Tussen de 1 en allemaal.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 09:40
Hi all,

Sja hier ga je niets mee bereiken. Er zijn sommige die vele weken proberen zonder succes en er zijn genoeg voorbeelden van mensen die tijdens de eerste of tweede week al geluk hadden.

Dat zegt echter niets hoeveel kans jij hebt in de malle molen van het AMD kansspel.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 20:27
Hi all,

Het is een lotterij. Bij mij was poging 1 en 2 gelijk raak. 1e keer was een woensdagdrop ivm 6800xt MB release. Drop kwam onverwacht, was makkelijk bestellen.

De volgende dag was regulier drop. Heb toen de 6800 kunnen bestellen. Had geluk dat er storing was bij paypal en makkelijk de betaling met CC kon afronden.
Daarna nog 3x 6900xt kunnen bestellen. 1 keer geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hi all,

4 kaarten uit 6 pogingen. Maar ik wacht nog op m'n 6800 XT verzend mail.. AMD is wel erg laat deze keer, ik verwacht een annulering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchphantom
stin00 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:58:
[...]

4 kaarten uit 6 pogingen. Maar ik wacht nog op m'n 6800 XT verzend mail.. AMD is wel erg laat deze keer, ik verwacht een annulering
Waarom verwacht je een annulering?
Ik heb ook nog steeds geen verzendbevestiging. Is mijn eerste keer dat ik besteld heb.

Zal het echt raar vinden als ze de mijne gaan annuleren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 20:27
stin00 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Ik wacht ook op ship. confirm van een 6800xt. Annuleren doet AMD/DR vrij snel. Even geduld denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Hi all,

Het is een lotterij.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchphantom
Helaas, ook vannacht geen verzendbevestiging gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degrader
dutchphantom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:45:
Helaas, ook vannacht geen verzendbevestiging gekregen
Ik ook nog niet, zowel niet voor de 6700 XT als de 6800 XT. Zijn apart tijdens de dezelfde drop besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Ik blijf het super knap vinden dat er blijkbaar een flink aantal Tweakers succes hebben tijdens de AMD drop. Ik heb me helemaal suf gescript, ge-503'ed, ge-F5'ed en tot alle GPU goden gebedjes gezegd maar ik blijf maar na de Paypal verificatie en order confirmation terug naar home gestuurd worden. Hartslag van 300bpm, overal doorheen maar dan toch altijd weer die anticlimax. ;(

Ik heb ook nooit geluk in een casino of op de kermis, dus misschien is het gewoon mijn gebrekkige gamblers' karma. :p

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goudvisblub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 16:10
Negakinu schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:03:
Ik blijf het super knap vinden dat er blijkbaar een flink aantal Tweakers succes hebben tijdens de AMD drop. Ik heb me helemaal suf gescript, ge-503'ed, ge-F5'ed en tot alle GPU goden gebedjes gezegd maar ik blijf maar na de Paypal verificatie en order confirmation terug naar home gestuurd worden. Hartslag van 300bpm, overal doorheen maar dan toch altijd weer die anticlimax. ;(

Ik heb ook nooit geluk in een casino of op de kermis, dus misschien is het gewoon mijn gebrekkige gamblers' karma. :p
Dat had ik ook, weken, maanden achter elkaar. Zo vaak so close, yet so far away. Maar vandaag is er toch echt een DHL bezorger onderweg :*) .

Wat mij enorm hielp was ook de debug console van Chrome aanzetten. Dan zie je wat er op de achtergrond gebeurt en het hielp me om mijn handelingen te sturen en te F5en. Het kan wél, maar je hebt er wel verrekte veel geduld voor nodig. Volhouden!

'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 17:29
goudvisblub schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Dat had ik ook, weken, maanden achter elkaar. Zo vaak so close, yet so far away. Maar vandaag is er toch echt een DHL bezorger onderweg :*) .

Wat mij enorm hielp was ook de debug console van Chrome aanzetten. Dan zie je wat er op de achtergrond gebeurt en het hielp me om mijn handelingen te sturen en te F5en. Het kan wél, maar je hebt er wel verrekte veel geduld voor nodig. Volhouden!
Kan iemand mij uitleggen hoe je in de console waar het script staat alleen de 503 refreshed zonder de hele pagina te refreshen in de browser? Als ik bij een 503 namelijk de pagina refresh begin ik helemaal opnieuw en kan ik alle stappen weer door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 16:10
timpie81 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Kan iemand mij uitleggen hoe je in de console waar het script staat alleen de 503 refreshed zonder de hele pagina te refreshen in de browser? Als ik bij een 503 namelijk de pagina refresh begin ik helemaal opnieuw en kan ik alle stappen weer door
Je moet de hele pagina verversen, die 503 is een serverreactie op jouw POST. Die kun je alleen verversen door de post te herhalen = pagina herladen, met F5. Als de server dan een andere pagina teruggeeft dan je had gehoopt is dat dikke pech vrees ik.

'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 17:29
goudvisblub schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:25:
[...]

Je moet de hele pagina verversen, die 503 is een serverreactie op jouw POST. Die kun je alleen verversen door de post te herhalen = pagina herladen, met F5. Als de server dan een andere pagina teruggeeft dan je had gehoopt is dat dikke pech vrees ik.
Dank je, dus zodra je een 503 in het script ziet (in mijn geval bleef na de captcha dan het cirkeltje draaien) niet wachten of het nog doorgaat maar gelijk f5. Thanks!
Pagina: 1 ... 196 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord