Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stratosphere schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:52:
[...]

Had vannacht nogal een slaperig geschreven post maar hier komt ie

1X 6900XT, eerste bestelling op 27 mei, tweede bestelling op 10 juni, bestelling is voor alsnog niet geannuleerd..

[...]

Hier dus het vreemde, gister heeft mij broertje voor het eerst een 6900XT besteld, factuur en verzendadres zijn hetzelfde, maar een een ander paypal account.
Kaart in mandje rond 17:42, de paypal afschrijving was 17:43:52
Order submitted e-mail: 17:45 en de confirmation e-mail om 20:01 met de annulering om 00:31

Relatief snel achter elkaar dus.

Ik heb op 27 mei een 6900XT besteld en nu op 10 juni een tweede poging (voor mijn broertje)
Ik heb nu hetzelfde factuuradres als op 10 juni, maar een ander verzendadres

In mandje rond 17:43/44, paypal afschrijving om 17:45:20,
Order submitted e-mail: 17:45 en de confirmation e-mail om 03:28 met nog GEEN annulering :X

Notendop: bestelling twee verschillende paypals, en IP's, zelfde verzend en factuuradres (andere namen) waarvan er 1 is gecanceld.

Zou Digital River toch kijken naar 'één kaart per verzendadres' ook al is het binnen 2,.5 maanden en niet zozeer naar namen/factuuradres of welk betaalmiddel er wordt gebruikt? Heb niet het vermoeden dat hier sprake was van een 'valse drop' aangezien er minder dan een minuut verschil tussen zat.
Er zijn in het verleden ook later nog annuleringen gekomen, pas met de verzending weet je het echt zeker. Hoewel ik ook geen annuleringen meer gezien heb als ze eenmaal met verzenden begonnen zijn.

Verder is dit wel apart te noemen. Orders die langer dan 2 maanden tussen zit worden geannuleerd en jouw order met een paar weken gaat gewoon door. Ook hier al eerder gezien dat het iemand gelukt was dit te doen, maar die werd er vervolgens een paar maanden later (met de MB lancering) keihard op afgestraft (geannuleerd namelijk, ook met reden 1 kaart per huishouden, wat natuurlijk raar is voor een kaart die net uit is gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 09:04
[...]

Zou Digital River toch kijken naar 'één kaart per verzendadres' ook al is het binnen 2,.5 maanden en niet zozeer naar namen/factuuradres of welk betaalmiddel er wordt gebruikt? Heb niet het vermoeden dat hier sprake was van een 'valse drop' aangezien er minder dan een minuut verschil tussen zat.
Volgens mij kijkt AMD.COM naar het factuuradres. En het is mij dus wel een keer gelukt met 12 weken tussen 2 orders, maar niet met 10 weken er tussen. Dus of het proces / check is volledig random, of het is precies 11-12 weken dat er tussen moet zitten. Of ze doen maar iets.. :D

(Kan natuurlijk ook zijn dat ze behalve een cooldown periode gewoon max 2 per SKU per adres hanteren).

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 11-06-2021 15:05 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 16:31
Van mij mogen ze het oprekken naar 12 maanden tussen orders. Er zijn nog altijd mensen die nog steeds niet eens 1 kaart hebben en hem zelf willen gebruiken ipv verkopen.
Hoop dat alle scalpers lekker een order cancelled krijgen en ik denk alle eerlijke gamers met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:16
[...]

Had vannacht nogal een slaperig geschreven post maar hier komt ie

1X 6900XT, eerste bestelling op 27 mei, tweede bestelling op 10 juni, bestelling is voor alsnog niet geannuleerd..

[...]

Hier dus het vreemde, gister heeft mij broertje voor het eerst een 6900XT besteld, factuur en verzendadres zijn hetzelfde, maar een een ander paypal account.
Kaart in mandje rond 17:42, de paypal afschrijving was 17:43:52
Order submitted e-mail: 17:45 en de confirmation e-mail om 20:01 met de annulering om 00:31

Relatief snel achter elkaar dus.

Ik heb op 27 mei een 6900XT besteld en nu op 10 juni een tweede poging (voor mijn broertje)
Ik heb nu hetzelfde factuuradres als op 27 mei, maar een ander verzendadres

In mandje rond 17:43/44, paypal afschrijving om 17:45:20,
Order submitted e-mail: 17:45 en de confirmation e-mail om 03:28 met nog GEEN annulering :X

Notendop: bestelling twee verschillende paypals, en IP's, zelfde verzend en factuuradres (andere namen) waarvan er 1 is gecanceld.

IP maakt niet uit. Gezien mn geluk bestel ik voor iedere vriend/kennis die een gpu nodig heeft. Ik gebruik dan hun PayPal en adres, met mijn IP & altijd zelf browser.

Denk dat er dus wel een kans is dat ze 1x 6900xt naar jou laten gaan, vanwege de 11-12 weken tussentijd. Maar 2x 6900xt kan niet. Het is altijd een beetje random welke van de dubbele bestellingen geannuleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:05
Zoida schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Ja, je kon gisteren nog tot redelijk laat succes hebben. Ik had bijna opgegeven en ging toch nog langer koppig door.
Resultaat: RX6800 om 17:41:03 betaald in paypal.

Dus jij had om 17:42:52 nog een RX6900XT? Ik zag dat Xisuthros333 zelfs om 17:51 eentje had afgerekend.

Iemand interesse om door te geven (en bij te houden) wanneer de laatste bestelling is doorgegaan per kaart?
(In de Discord gisteren was ik precies een van de laatste voor de 6800, maar wie weet waren er nog latere?)
17:40 voor 6800 hier. Maar veel eerder zat het in m’n wagentje, echter was de betaling pas toen afgelopen na veel 503s en verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiii
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:57
17:36 hier voor 6800XT Midnight Black

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:45:
[...]
  • Welke kaart ging het om: 6700XT
  • Welke datum was de eerste bestelling: 1 april (geen grap :+)
  • Welke datum was de tweede bestelling: 10 juni
  • Is je bestelling geannuleerd: Nog niet, maar de Confirmation was er ook pas om 4:56u, dus alles is nog mogelijk.
Dit alles met dezelfde PayPal, op hetzelfde adres met dezelfde e-mail. Alleen ander IP adres deze keer.
@rutgerdj
En zojuist de annulering gehad, lijkt dat de termijn van 2 maanden dus niet meer geldig is. Bestelling was ook wel erg laat geplaatst, pas om 17:45u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stratosphere
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 21:06

Stratosphere

Wie laat zich niet koeieneren?

Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:03:
[...]

Er zijn in het verleden ook later nog annuleringen gekomen, pas met de verzending weet je het echt zeker. Hoewel ik ook geen annuleringen meer gezien heb als ze eenmaal met verzenden begonnen zijn.

Verder is dit wel apart te noemen. Orders die langer dan 2 maanden tussen zit worden geannuleerd en jouw order met een paar weken gaat gewoon door. Ook hier al eerder gezien dat het iemand gelukt was dit te doen, maar die werd er vervolgens een paar maanden later (met de MB lancering) keihard op afgestraft (geannuleerd namelijk, ook met reden 1 kaart per huishouden, wat natuurlijk raar is voor een kaart die net uit is gekomen).
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:46:
[...]

@rutgerdj
En zojuist de annulering gehad, lijkt dat de termijn van 2 maanden dus niet meer geldig is. Bestelling was ook wel erg laat geplaatst, pas om 17:45u.
Als toevoeging op mijn eerdere post de andere 6900XT is zojuist ook geannuleerd. Jammer maar helaas,

Volgende week opnieuw proberen voor de 6900XT heeft dan geen zin tenzij het factuuradres aangepast wordt denk ik? Andere paypal, ander bezorg en factuuradres en dan moet het goed komen...

Een late bestelling lijkt mij niet per definiete een groot effect hebben of je een annulering krijgt of niet. Twee weken terug zelfs pas om 17:52 een 6900XT besteld en dat ging helemaal prima.

Rock en Rolll en ook nog de samba danst hij met je mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Stratosphere schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:02:
[...]

[...]

Als toevoeging op mijn eerdere post de andere 6900XT is zojuist ook geannuleerd. Jammer maar helaas,

Volgende week opnieuw proberen voor de 6900XT heeft dan geen zin tenzij het factuuradres aangepast wordt denk ik? Andere paypal, ander bezorg en factuuradres en dan moet het goed komen...

Een late bestelling lijkt mij niet per definiete een groot effect hebben of je een annulering krijgt of niet. Twee weken terug zelfs pas om 17:52 een 6900XT besteld en dat ging helemaal prima.
Denk inderdaad niet dat het bestel moment van invloed is, het zal puur de tijd tussen 2 drops zijn die bepaalt of je een annulering krijgt of niet. Ga het in juli dan nog wel een keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Stratosphere schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:02:
[...]

[...]

In principe is een 2e paypal account niet nodig. AMD kijkt puur naar factuur adres. Dus wat je kan doen is een 2e adres toevoegen en deze default maken. Dan moet je echter wel voor een gekoppeld bank account kiezen en niet voor credit card, bij credit card gebruikt hij als factuur adres namelijk het adres wat aan de CC is gekoppeld. Dit kan je instellen en 'droog' testen met de 5800X.

PS. je kan je adres van de CC aanpassen, maar dit wordt door de bank (en mogelijk paypal) gezien als fraude, dus dat zou ik iig afraden.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 11-06-2021 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De eerste verzending e-mail komen nu binnen in Duitsland, grote kans dat we ze hier ook nog gaan zien vandaag.

Voorgaande weken werd niet alles op vrijdag verstuurd, dus mocht je nog geen e-mail krijgen vanavond of vannacht dan is het rustig wachten tot maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vsyncro
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-08-2021
Heb een mail gekregen om 19:45 voor shipping. Dus ze gaan grotendeels wel versturen vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhoog96
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-09 22:02
19:34 shipping confirmation voor een 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoida
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 09:27
hhoog96 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:00:
19:34 shipping confirmation voor een 6800
Hier ook shipping confirmation voor zelfde kaart op exact hetzelfde uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 11:46

rzn

Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:12:
[...]

Grotendeels zou ik niet zeker zeggen. Dat weet je pas als grotendeels iedereen de e-mail krijgt :p
Verzendbewijs 6900 XT ook binnen :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zoida
Heb uit interesse eens een overzichtje gemaakt van wat er hier in forum en in Discord is gemeld. Ik heb telkens de laatste vermelding van succes opgenomen. [Info voor drop van gisteren, 10 juni]
Ik ben me ervan bewust dat sommige bestellingen nadien zijn geannulleerd, maar dat wil niets zeggen over het feit dat er nog minstens voorraad was voor die ene bestelling. De annullaties die gemeld zijn, zijn meestal wegens dubbele/herhaalde bestellingen van dezelfde SKU.

Disclaimer: ik heb niet voor alles een bewijs, dit is gebaseerd op zelfrapportering van de gebruikers.
KaartUurGebruikerGemeld opOpmerking
6700XT17u46@Shintaii84Discord@Postman meldde in Discord dat er nog voorraad was om 17u47
680017u48@AgentDiscord
6800 XT17u38@plientjeGoTgebaseerd op timestamp post
6800 XT MB17u36@RobbiiiGoT
6900 XT17u51@Xisuthros333GoTcancelled wegens eerdere bestelling

(edit: duidelijk gemaakt dat dit dus voor drop van gisteren was)

[ Voor 3% gewijzigd door Zoida op 11-06-2021 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:57
Zoida schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:45:
Heb uit interesse eens een overzichtje gemaakt van wat er hier in forum en in Discord is gemeld. Ik heb telkens de laatste vermelding van succes opgenomen. [Info voor drop van gisteren, 10 juni]
Ik ben me ervan bewust dat sommige bestellingen nadien zijn geannulleerd, maar dat wil niets zeggen over het feit dat er nog minstens voorraad was voor die ene bestelling. De annullaties die gemeld zijn, zijn meestal wegens dubbele/herhaalde bestellingen van dezelfde SKU.

Disclaimer: ik heb niet voor alles een bewijs, dit is gebaseerd op zelfrapportering van de gebruikers.
KaartUurGebruikerGemeld opOpmerking
6700XT17u46@Shintaii84Discord@Postman meldde in Discord dat er nog voorraad was om 17u47
680017u48@AgentDiscord
6800 XT17u38@plientjeGoTgebaseerd op timestamp post
6800 XT MB17u36@RobbiiiGoT
6900 XT17u51@Xisuthros333GoTcancelled wegens eerdere bestelling

(edit: duidelijk gemaakt dat dit dus voor drop van gisteren was)
Het grappige is dus dat ik om 51 die 6900xt niet in het mandje kreeg 8)7

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Bevestiging van bestelling voor 6800 XT en 6900 XT, vrijdag 11 juni, om kwart voor 10 ontvangen, nice!

Ik ga volgende week vrijdag op vakantie alleen, gaat dat goed komen? Hoe zit het met levertijd, afleveren bij de buren of bij een pakketpunt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
SpiceWorm schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:30:
Bevestiging van bestelling voor 6800 XT en 6900 XT, vrijdag 11 juni, om kwart voor 10 ontvangen, nice!

Ik ga volgende week vrijdag op vakantie alleen, gaat dat goed komen? Hoe zit het met levertijd, afleveren bij de buren of bij een pakketpunt?
De verwachting is dat ze maandag versturen (+/- een werkdag) en dus heb je de kaart uiterlijk donderdag in huis. Vrijdag op vakantie zou dus geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afleveren bij buren doen ze soms wel, maar mogen ze eigenlijk niet bij zakelijk. Pakketpunt kun je vergeten, die optie is er niet.

En wat bedoel je met bevestiging van bestelling? Want als het alleen de Order Confirmation e-mail is dan kan het in theorie nog geannuleerd worden. Gistermiddag kwamen ook nog annulering binnen namelijk, terwijl ook al mensen in Duitsland een verzending kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Postman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:25:
[...]

Afleveren bij buren doen ze soms wel, maar mogen ze eigenlijk niet bij zakelijk. Pakketpunt kun je vergeten, die optie is er niet.
Ik moest de dag van de levering (zoals vast velen) gewoon werken en dat kan in mijn geval niet op afstand. Mooi briefje geschreven en aan de deur gehangen om af te leveren bij de gepensioneerde buren. Bij thuiskomst stond er "Ok!" op het briefje geschreven en kon ik het pakket netjes ophalen bij mijn buren.

Het kan m.a.w. nooit kwaad om toch te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 19:34
Mooi om te zien dat er toch wat orders gecanceld worden wanneer het betreffende adres al eerder een kaart heeft ontvangen. Toch weer een klein stapje richting een antiscalperbeleid. Ook al vullen ze nu gewoon een ander adres in, alle beetjes helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaïr.exe
JoepD schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:40:
Mooi om te zien dat er toch wat orders gecanceld worden wanneer het betreffende adres al eerder een kaart heeft ontvangen. Toch weer een klein stapje richting een antiscalperbeleid. Ook al vullen ze nu gewoon een ander adres in, alle beetjes helpen.
Geldt enkel voor een eerder bestelde kaart.
Stel je bestelt 1 kaart (steeds andere sku) per 2 weken, dan zou je met wat geluk gewoon de kaarten binnenkrijgen. Met 2 adressen (vader/moeder/tante/partner) is elke week zelfs te doen.

Maar toch, dit zorgt er wel voor dat de 6700xt, 6800 en 6900xt de beste kaarten om te proberen zijn. Meeste doorverkopers hebben die al eens gehad en zitten allemaal op de 6800xt te azen.

Meen dat die kaarten ook het vaakst hier voorbij komen als succesvolle order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Iemand deze al eens voorbij zien komen ergens?

Hij was in een soort van flashsale te koop op EKWB een week of 2 geleden en gone before I knew it..

https://www.powercolor.com/product?id=1612424845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Postman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:25:

En wat bedoel je met bevestiging van bestelling? Want als het alleen de Order Confirmation e-mail is dan kan het in theorie nog geannuleerd worden.
Een email van digital river met als onderwerp payment information. Ik heb een order reference number en daarin zit een pdf met de invoice. Dat kan dus nog geannuleerd worden?

[ Voor 9% gewijzigd door SpiceWorm op 12-06-2021 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
SpiceWorm schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:21:
[...]

Een email van digital river met als onderwerp payment information. Ik heb een order reference number en daarin zit een pdf met de invoice. Dat kan dus nog geannuleerd worden?
Volgens mij niet hoor, dit is als ik het goed heb de volgorde van de mails:
- Order Submitted
- Order Confirmation

Daarna volgt óf
- Order Cancellation

óf
- Shipping Confirmation
- Payment Information

Voor wat mijn ervaring is, is de payment information de laatste mail die je ontvangt in een succesvolle bestelprocedure. :>

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 12-06-2021 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Ik heb die eerste 2 emails ook idd gehad, glad overheen gekeken.
1e: order submitted, (17:36)
2e: order confirmation, (17:48)
3e: payment information. (11 juni 21:45).

Leuk dat het eindelijk gelukt is, na een half jaar regelmatig proberen. Kan de 1080ti op v&a. Hoop dat m'n 550 watt voeding het trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
SpiceWorm schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:38:

Leuk dat het eindelijk gelukt is, na een half jaar regelmatig proberen. Kan de 1080ti op v&a. Hoop dat m'n 550 watt voeding het trekt.
Gefeliciteerd! Houdt er rekening mee dat AMD een 750W voeding 'recommend'. Een degelijke 550W voeding moet een heel eind komen, als het platinum of gold is kom je er wellicht mee weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoida
Lord_Dain schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:43:
[...]

Gefeliciteerd! Houdt er rekening mee dat AMD een 750W voeding 'recommend'. Een degelijke 550W voeding moet een heel eind komen, als het platinum of gold is kom je er wellicht mee weg.
Naast de totale power output, moet je ook wel kijken naar het aantal PCIe kabels. Al deze RX6000 hebben 2 aansluitingen en eigenlijk liefst 2 kabels nodig (niet daisy chain). Bij 550W voedingen zit er meestal maar 1 kabel (zoals de populaire Corsair RM550x die ook gold is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NathanJ
Zoida schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:18:
[...]

Naast de totale power output, moet je ook wel kijken naar het aantal PCIe kabels. Al deze RX6000 hebben 2 aansluitingen en eigenlijk liefst 2 kabels nodig (niet daisy chain). Bij 550W voedingen zit er meestal maar 1 kabel (zoals de populaire Corsair RM550x die ook gold is)
is daisy chainen zo slecht dan? Dat doe ik nu met m’n 5700 XT en heb een 6800 onderweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:57
NathanJ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:20:
[...]

is daisy chainen zo slecht dan? Dat doe ik nu met m’n 5700 XT en heb een 6800 onderweg.
slechtste geval valt je pc uit...
Maar die 6800 zou ik indien mogelijk gewoon 2 kabels geven, al zou 1 nog net moeten lukken...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoida
[...]

De 5700XT vraagt 225W volgens de specs. In theorie kan dat nét via PCIe socket (Max 75W) + kabel (150W).
Je zit dan aan de theoretische limiet. Ik heb zelf geen ervaring om erover te gaan, maar enkele filmpjes van Jay2cents en PC Builder geven aan dat het wel kan. Al geven zij ook telkens duidelijk advies om niet te daisy chainen.
Wat de 6800 betreft: 250W power, dat is sowieso buiten de specs voor 1 kabel.

Edit:
ter info nog deze links van TechPowerUp.
Voor de 5700XT adviseert TPU een 550W voeding
Voor de 6800 adviseren ze iets meer: een 600W voeding

[ Voor 19% gewijzigd door Zoida op 12-06-2021 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 22:02
[...]

Ik zit met exact dezelfde situatie :) Met een Corsair TX550M van een 3600 en 5700XT naar een 6800.

De 3600 trekt 100+ W door mijn overclock en de 5700XT trekt volgens mij net zoveel als een 6800, of heel vergelijkbaar. Daarnaast kan de 6800 maar +15% power limit en de 5700XT tot +50%, wat betekende dat ik bij FurMark wel eens 300 Watt heb gezien over een Daisy Chain.

Nou vraag ik me af wanneer je zowel de CPU als de GPU maximaal belast, maar bij mij is het stabiel tijdens gamen, stress testen en benchmarksl.

Daarnaast las ik dat, hoewel de ATX standaarden 150Watt per kabel als max aangeven, deze kabels zelf veel meer kunnen trekken: https://superuser.com/que...x-62-pin-connector-output

Lees ook niets in de manual van de PSU of van AMD dat je niet zou mogen daisy chainen. Sterker nog, waarom zou Corsair een Daisy chain leveren als dat niet mag?

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 12-06-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
Zoida schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:32:
[...]

De 5700XT vraagt 225W volgens de specs. In theorie kan dat nét via PCIe socket (Max 75W) + kabel (150W).
Je zit dan aan de theoretische limiet. Ik heb zelf geen ervaring om erover te gaan, maar enkele filmpjes van Jay2cents en PC Builder geven aan dat het wel kan. Al geven zij ook telkens duidelijk advies om niet te daisy chainen.
Wat de 6800 betreft: 250W power, dat is sowieso buiten de specs voor 1 kabel.

Edit:
ter info nog deze links van TechPowerUp.
Voor de 5700XT adviseert TPU een 550W voeding
Voor de 6800 adviseren ze iets meer: een 600W voeding
Ah super dat je het door geeft. Even een extra PCI kabel halen dus! En ik ga wel eerst even kijken of mijn 550W het aan kan, ik heb maar een Ryzen 5 3600 als CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoida
NathanJ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:40:
[...]

Ah super dat je het door geeft. Even een extra PCI kabel halen dus! En ik ga wel eerst even kijken of mijn 550W het aan kan, ik heb maar een Ryzen 5 3600 als CPU.
Als je wat zekerder wil zijn, check gerust eens bij PCPartPicker. Daar kan je al je onderdelen in kwijt en dan zeg die bij benadering hoeveel Watt verbruik je hebt.
Ik vermoed momenteel dat de total draw geen probleem zal zijn, alleen de hoge draw van je 6800. Daarom vooral kijken naar hoeveel PCIe uitgangen je voeding heeft. Je hebt dus 2 uitgangen nodig voor 2 kabels (al kan elke kabel in theorie ook weer 2 stekkers hebben - al ben je dan weer aan het daisy chainen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 22:11
Jaïr.exe schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Geldt enkel voor een eerder bestelde kaart.
Stel je bestelt 1 kaart (steeds andere sku) per 2 weken, dan zou je met wat geluk gewoon de kaarten binnenkrijgen. Met 2 adressen (vader/moeder/tante/partner) is elke week zelfs te doen.
Zou een 2e 6900XT werken op een ander adres? Ik heb 2 game PC's hier in huis (vader en zoon). In mijn eigen PC zit nu een 6900XT en zou voor mijn zoontje ook best een 6900XT willen aanschaffen. Eigenlijk willen voor hem voor een 6800XT gaan, maar dat lijkt een onmogelijke opgave.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
NathanJ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:40:
[...]

Heeft je PSU wel een tweede PCIe output? Mijne b.v. niet

Overigens trekt de 5700XT waarschijnlijk meer dan de 6800. Zie b.v.

Afbeeldingslocatie: https://www.fcpowerup.com/wp-content/uploads/2020/12/2020120813322274.png

Betrouwbare bron, want JapansChinees :z

https://www.fcpowerup.com/amd-radeon-rx6800-6800xt-power/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Madhouse1979 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:52:
[...]

Zou een 2e 6900XT werken op een ander adres? Ik heb 2 game PC's hier in huis (vader en zoon). In mijn eigen PC zit nu een 6900XT en zou voor mijn zoontje ook best een 6900XT willen aanschaffen. Eigenlijk willen voor hem voor een 6800XT gaan, maar dat lijkt een onmogelijke opgave.
Blijkbaar helpt het wel als je je paypal email wijzigt. Wilde een 6800 voor een editing machine bestellen met ander adres op paypal, maar die werd gecancelled. Blijkbaar moest ik mn email ook wijzigen. Daarna maar op zijn paypal geprobeerd en geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mist dan e-mail 3 eigenlijk, wat jij als 3 aangeeft is (zoals @Lord_Dain zegt) eigenlijk e-mail 4. E-mail 3 is de Shipping Confirmation.
In e-mail 2 staat een wachtwoord voor online status. Als je die bekijkt kun je daar ook de DHL tracking zien en zal je waarschijnlijk merken dat er komende maandag een levering gepland is tussen 8u en 18u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Je hebt helemaal gelijk.

De shipping confirmation stond in de spam. Leuke verassing!

Ik had m'n email helemaal niet meer goed bekeken want ik dacht dat m'n bestelling er niet (goed) door was gekomen.

Staan 2 pakketten ingeplanned voor maandag tussen 8 en 18:00!

Thanks voor de info en hulp allemaal!

[ Voor 18% gewijzigd door SpiceWorm op 13-06-2021 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MailMan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:09:
[...]

[Afbeelding]

Betrouwbare bron, want Japans :+

Die tabel is onzin. Ligt helemaal aan de kwaliteit voeding. Ik draai zonder problemen een 5900X met een 3080FE op een 600W Corsair Platinum voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 13-06-2021 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 20:01

Ik weet niet welke kaart jij besteld hebt maar mijn 750W voeding had moeite met mijn 6900XT. Nu een 1000W voeding en het draait fantastisch.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
MaZo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:30:
[...]
Die tabel is onzin. Ligt helemaal aan de kwaliteit voeding. Ik draai zonder problemen een 5900X met een 3080FE op een 600W Corsair Platinum voeding.
Tuurlijk speelt de kwaliteit voeding mee, maar het ligt niet "helemaal" aan de kwaliteit voeding. Je gaat met een top kwaliteit 600W voeding geen 800W sustained load trekken.

Ik heb zelf het idee dat veel mensen onnodig zware voedingen in hun PC zetten. Met een verbruik van stock 325 watt voor de 3080 en 130 watt voor de 5900X zit je rond de 450 watt. Maar daar komt nog wel mobo, fans, hdd, randapparatuur etc bij en dan kom je echt wel in de buurt van de 600 watt. Dan zal het alsnog even duren voordat je OCP/OPP daadwerkelijk tript, maar aan overclocken moet je dan niet willen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:55
MaZo schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:30:
[...]
600W?

Je videokaart heeft een powerlimit van 320W, je CPU 105W, en dan nog wat randapparatuur. Lijkt mij sterk dat dit goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
turkeyhakan schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:25:
[...]

600W?

Je videokaart heeft een powerlimit van 320W, je CPU 105W, en dan nog wat randapparatuur. Lijkt mij sterk dat dit goed gaat.
320+105 = 425. Heb je nog 175 voor de rest, moet prima kunnen. De vraag is denk ik meer of de power spikes de over current protectie triggeren.

Ik heb een 8700k 120 w voor 30 sec + 1080ti op 120% PL (300 watt) stabiel gehad op seasonic focus plus 550 als test. Zo niet gebruikt ivm hitte en belasting, maar werkte wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-10 21:39
Allemaal dure GPUs kopen en dan moeilijk doen over een voeding......

Een RMX bijvoorbeeld kost je max 150 euro voor een 850 watt...... Kan je weer even mee voorruit zeker als ik lees wat voor voedingen sommige gebruiken is het gewoon gelijk een nette upgrade toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:55
MailMan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:09:
[...]

[Afbeelding]

Betrouwbare bron, want JapansChinees :z

850W voor een 3090? Nvidia schrijft zelf 750W voor, tenzij geen founders editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
turkeyhakan schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:49:
[...]

850W voor een 3090? Nvidia schrijft zelf 750W voor, tenzij geen founders editie.
Ze kijken vooral naar de max load ook bij korte pieken. Je kan je afvragen of dat nodig is.

Bij de RX6xxx hebben ze best nauwkeurige metingen gedaan dus uit de lucht gegrepen is het ook niet. De rest van de tabel, en met name NVidia moeten ze nog verifiëren. Postte het met name voor de AMD kaarten.

Modbreak:Kunnen we de voeding discussie nu even laten rusten? Deze is offtopic in het levertijden topic. Als je er over wil kletsen kan dat hier.

[ Voor 29% gewijzigd door Blaat op 14-06-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 21:42
Heb zelf nu 2x een pakket laten afleveren bij de buren. Duidelijke brief op de voordeur en dat ging gewoon prima. Schijnt wel wisselend te zijn per bezorger, enige wat je kan doen is gewoon proberen natuurlijk!

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• uSo-Dragon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:42
michaelhn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:50:
[...]

Jazeker, het is gelukt door Ingram Micro te bellen.
Toppy!!!
Postman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Als je het bij Ingram Micro hebt kunnen doorgeven dan zullen die het weer communiceren met DHL. Gok dat het dan wel goed gaat komen.
Is inderdaad goed gekomen, kaart vrijdag eindelijk geleverd en in mijn handen gekregen.

Vele dank aan tweakers vooral dit topic gedeelte!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Schone doos :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XaIuSevlGfT3p28TS3cW_ZyOkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kKhR7FXkXcH7Zdsh9o3dPBW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdVL6zI7dwYQoW_wywUe9-AE5nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XQVWFF809Sw1I9LEHa8JsyL.jpg?f=fotoalbum_large

oud eruit en nieuw erin!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orJWa1SXXguQcxbqOaDpaNoYwaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOT0dNy14DMe5HnlDS0SG5AN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanJ
Zoida schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:45:
[...]

Als je wat zekerder wil zijn, check gerust eens bij PCPartPicker. Daar kan je al je onderdelen in kwijt en dan zeg die bij benadering hoeveel Watt verbruik je hebt.
Ik vermoed momenteel dat de total draw geen probleem zal zijn, alleen de hoge draw van je 6800. Daarom vooral kijken naar hoeveel PCIe uitgangen je voeding heeft. Je hebt dus 2 uitgangen nodig voor 2 kabels (al kan elke kabel in theorie ook weer 2 stekkers hebben - al ben je dan weer aan het daisy chainen)
Net even gedaan. Ik kom op 443 uit met een 550 PSU. Dat zou moeten. Misschien wel een extra kabel halen tegen de daisy chain, maar dat ging goed met mijn 5700XT. Ik ga even googelen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zoida
Mijn 6800 van de vorige drop (10 juni) is vanochtend om 8u43 al thuis geleverd :)
Geen foto's hier, want op kantoor vandaag (eerste dag sinds vorig jaar en dat verzetten voor een levering, ook al is het mijn 6800 was net een stap te ver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Zoida schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:30:
Mijn 6800 van de vorige drop (10 juni) is vanochtend om 8u43 al thuis geleverd :)
Geen foto's hier, want op kantoor vandaag (eerste dag sinds vorig jaar en dat verzetten voor een levering, ook al is het mijn 6800 was net een stap te ver)
Wat voor CPU hangt er bij jou aan?

Wacht ook op de 6800 hier. Bezorgtijd staat op 8-18:00. Kan dat nog een preciezer slot worden of blijft dat zo ruim?

Lees net dat dat dus afhankelijk is van DHL zakelijk of concument.

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 14-06-2021 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h3nr1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 10:51
Heb mijn 6800XT van 10 Juni ook vanochtend binnen gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
*knip* Dit soort dingen kunnen ongewenste reacties uitlokken. Liever niet doen aub.

[ Voor 85% gewijzigd door Blaat op 14-06-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Edwin88 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Neem een 'verse' paypal met een ander adres. Ik zit inmiddels aan 3x6900xt, 2x6800 en 2x6700xt op 3 verschillende adressen met 3 paypals
Jah maar vind het een beetje gedoe als je daar geld op moet zetten en dingen verifiëren. Stel je 1000 euro wordt daar bevroren op een ander adres, dan duurt het even voordat je alles bevestigd hebt.

Geen shipping confirmation gekregen van de 6800xt, maar wie weet wordt het vandaag geleverd. Hoop toch op een NBB drop voor een 3080/3080ti want wil die 8k 60fps decoder. Mn cpu trekt het net met software encoding (met 6900xt gpu gaat ie niet verder dan 8k 24fps)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:04
Edwin88 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Neem een 'verse' paypal met een ander adres. Ik zit inmiddels aan 3x6900xt, 2x6800 en 2x6700xt op 3 verschillende adressen met 3 paypals
Je verpest het voor de gamers! Even geld verdienen over de rug van gamers die er bijna een jaar op zitten wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoida
MailMan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Wat voor CPU hangt er bij jou aan?
Ryzen 5900X - besteld tijdens een eerdere drop eind april. Geen GPU gescoord toen, maar wel de CPU (toen ik nog niet goed wist hoe moeilijk het zou zijn voor 1 van de twee, laat staan beide tegelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
karakedi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:36:
[...]

Je verpest het voor de gamers! Even geld verdienen over de rug van gamers die er bijna een jaar op zitten wachten!
Aan de ene kant ben ik het met je eens aan de andere kant ja als ik die tijd en moeite erin had willen steken dan had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Iets met vraag en aanbod. Niemand die de gamers tegenhoudt om hetzelfde te doen en op donderdag om 17:33 klaar te zitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 21:52
Bij mij is vandaag de GPU ook aangekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLuk6hxVufAXgRNfRRBO6DwI99k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o357b9f38Fyxt5Q5udk2Xz7z.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaIQHv2gAE0RqEKaymz6Sk3JTqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rN4YMegbRrsHaF2TCfnpDIQI.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat ik nu weer voor een tijdje zoet ben :P
Bedankt allemaal voor de info, en veel succes gewenst nog :D

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryDuck
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Als iedereen zijn kaarten vandaag binnen krijgt, vanavond Marktplaats maar in de gaten houden.
Blijft jammer dat er voor de gamer zelf zo moeilijk 1 te scoren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:36

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gamers verkopen ook door hoor. Het is zo ondertussen wel bekend dat het niet onmogelijk is een kaart te bemachtigen via AMD zelf. Dus ook gamers verkopen 4-5 kaarten (elke week ééntje meestal), en houden er ééntje zelf, wat dan eigenlijk een gratis upgrade geworden is :)

Of ze willen zo een gescalpde Nvidia kaart financieren, die vooralsnog vele malen hoger verkocht worden dan AMD kaarten.

[ Voor 18% gewijzigd door Blisterin_Bull op 14-06-2021 13:12 ]

Systeem specs

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Disclaimer: dit is vooral gebaseerd op berichten van zeer beperkte en ook twijfelachtige bronnen. Die bronnen hebben in het verleden al vaker onzin verkondigd en vertellen ook niet volledig alles (dit laatste heb ik afgelopen drop zelf kunnen controleren).

Vanuit Duitsland (Hardwareluxx forum) komen berichten dat er afgelopen drop 70% van de orders geannuleerd is. Dit vanwege een mega bot probleem dat AMD heeft.
De bot hoorde ik al van op vrijdag en die schijnt volgens eigen zeggen 450 stuks GPU gekocht te hebben (allemaal EU ook nog eens). Het verklaart dus wel waarom mensen niets kunnen bestellen en de website compleet door zijn knieën zakt.

Digital River heeft dus al noodgreep alle orders geannuleerd op adressen waar ooit eerder besteld geweest is. Ze gaan dit nog verder uitbreiden en het is afwachten wat er precies gaat gebeuren. Vergeet het dus maar om nog dezelfde SKU te kunnen kopen, die optie bestaat niet meer. Het volgende kan zijn dat ze nog maar 1 GPU per adres gaan toestaan, dan is zelfs een andere SKU kopen niet meer mogelijk.

Helaas werken alle maatregelen (zoals ReCaptcha) en orders annuleren totaal niet tegen het stoppen van deze bot. Sterker nog, dit zal de bot alleen maar verder in de kaarten spelen. Want hoe erg mensen het ook vinden dat mensen meerdere kaarten kopen, die kaarten komen anders echt niet bij de gamers terecht maar in de handen van zulke mega opkopers.

Ondertussen zal het voor verkoop op een V&A, Marktplaats en 2dehands ook niets uitmaken in de prijzen, die bots dumpen het via eBay naar landen waar AMD.com niet levert. Je kunt dus bijna stellen dat als de vraag gelijk blijft, het aanbod weer zal kelderen en daarmee de prijzen gaan stijgen.

Voor mij is het een beetje dubbelzinnig. Van de ene kant wil ik mensen helpen, maar ik vrees dat degene die het meest profiteren van de hulp niet de mensen zijn die nog een GPU nodig hebben. Script en dergelijke worden massaal gedeeld en alles wat 1 minuut online heeft gestaan is voor de rest van de tijd 'online'. Ga dus voorlopig geen uitbreidingen doen, niet zoals het script van *verwijderd* heeft. Zal wel kijken of ik een handleiding kan maken waarop mensen beter kunnen zien wat er gebeurt als we het over 503 hebben.

Persoonlijk weet ik nog niet of alles qua bot en DR echt waar is. Wat ik wel weet is dat DR nu een langere cooldown hanteert voor orders van dezelfde SKU. De rest is gebaseerd op zeer beperkte informatie die online te vinden is, vrees ook dat er weinig meer informatie naar buiten zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
Postman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:48:
Disclaimer: dit is vooral gebaseerd op berichten van zeer beperkte en ook twijfelachtige bronnen. Die bronnen hebben in het verleden al vaker onzin verkondigd en vertellen ook niet volledig alles (dit laatste heb ik afgelopen drop zelf kunnen controleren).
We gaan het denk ik zien de komende tijd. Bedankt voor je zoals gewoonlijk fantastische speurwerk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:24

Vanuit Duitsland (Hardwareluxx forum) komen berichten dat er afgelopen drop 70% van de orders geannuleerd is. Dit vanwege een mega bot probleem dat AMD heeft.
De bot hoorde ik al van op vrijdag en die schijnt volgens eigen zeggen 450 stuks GPU gekocht te hebben (allemaal EU ook nog eens). Het verklaart dus wel waarom mensen niets kunnen bestellen en de website compleet door zijn knieën zakt.

Digital River heeft dus al noodgreep alle orders geannuleerd op adressen waar ooit eerder besteld geweest is. Ze gaan dit nog verder uitbreiden en het is afwachten wat er precies gaat gebeuren. Vergeet het dus maar om nog dezelfde SKU te kunnen kopen, die optie bestaat niet meer. Het volgende kan zijn dat ze nog maar 1 GPU per adres gaan toestaan, dan is zelfs een andere SKU kopen niet meer mogelijk.

Helaas werken alle maatregelen (zoals ReCaptcha) en orders annuleren totaal niet tegen het stoppen van deze bot. Sterker nog, dit zal de bot alleen maar verder in de kaarten spelen. Want hoe erg mensen het ook vinden dat mensen meerdere kaarten kopen, die kaarten komen anders echt niet bij de gamers terecht maar in de handen van zulke mega opkopers.

Ondertussen zal het voor verkoop op een V&A, Marktplaats en 2dehands ook niets uitmaken in de prijzen, die bots dumpen het via eBay naar landen waar AMD.com niet levert. Je kunt dus bijna stellen dat als de vraag gelijk blijft, het aanbod weer zal kelderen en daarmee de prijzen gaan stijgen.

Voor mij is het een beetje dubbelzinnig. Van de ene kant wil ik mensen helpen, maar ik vrees dat degene die het meest profiteren van de hulp niet de mensen zijn die nog een GPU nodig hebben. Script en dergelijke worden massaal gedeeld en alles wat 1 minuut online heeft gestaan is voor de rest van de tijd 'online'. Ga dus voorlopig geen uitbreidingen doen, niet zoals het script van @Vuurvli3gje heeft. Zal wel kijken of ik een handleiding kan maken waarop mensen beter kunnen zien wat er gebeurt als we het over 503 hebben.

Persoonlijk weet ik nog niet of alles qua bot en DR echt waar is. Wat ik wel weet is dat DR nu een langere cooldown hanteert voor orders van dezelfde SKU. De rest is gebaseerd op zeer beperkte informatie die online te vinden is, vrees ook dat er weinig meer informatie naar buiten zal komen.
Ik heb de afgelopen drop geprobeerd zonder script en heb geen seconde ook maar een knop gezien om iets in een mandje te doen. Alles leek al verkocht, voordat er iets überhaupt gekocht kon worden.

Kan zeker waarderen dat er slimme oplossingen bestaan om anderen te slim af te zijn, scripts installeren gaat mij persoonlijk iets te ver. Voor de ps5 heb ik wel in de telegram bot gezeten en dat gaat sommige ook te ver, dus mijn commentaar heeft niks te maken met een moraal ridder spelen:) meer met ‘hoeveel moeite’ ik wil doen om iets te bemachtigen.

Zeker als er dan nog echt zo’n bot bestaat die 450 kaarten opkoopt en mensen met verschillende adressen en Paypal accounts vrolijk elke week meerdere kaarten opkopen, dan zal het helaas nog even gaan duren voordat je normaal door (snel) op een koop knop te drukken iets kan bestellen. Ik ben zelf daarom meer fan van Amazon. Wie het snelst klikt is de winnaar, iedereen heeft kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky

Voor mij is het een beetje dubbelzinnig. Van de ene kant wil ik mensen helpen, maar ik vrees dat degene die het meest profiteren van de hulp niet de mensen zijn die nog een GPU nodig hebben. Script en dergelijke worden massaal gedeeld en alles wat 1 minuut online heeft gestaan is voor de rest van de tijd 'online'. Ga dus voorlopig geen uitbreidingen doen, niet zoals het script van @Vuurvli3gje heeft. Zal wel kijken of ik een handleiding kan maken waarop mensen beter kunnen zien wat er gebeurt als we het over 503 hebben.

Als hier al iets van waar is zou een check tijdens de order wel lekker zijn zodat ik nog gewoon kan bestellen ipv dat er besteld word gecanceld word en we vervolgens die kaarten niet in de drop van de week daarop terecht zien komen.
Vraag me af wat er met die kaarten gebeurt is als het zo zou zijn.

Weet wel dat de drops per week gewoon slechter worden momenteel en dat ik te veel mensen meerdere gpu's zie scoren en er nog best veel mensen zijn die nog niet eens de eerste hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Blisterin_Bull schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:11:
Gamers verkopen ook door hoor. Het is zo ondertussen wel bekend dat het niet onmogelijk is een kaart te bemachtigen via AMD zelf. Dus ook gamers verkopen 4-5 kaarten (elke week ééntje meestal), en houden er ééntje zelf, wat dan eigenlijk een gratis upgrade geworden is :)

Of ze willen zo een gescalpde Nvidia kaart financieren, die vooralsnog vele malen hoger verkocht worden dan AMD kaarten.
Nou het voelt na al die maanden toch wel behoorlijk onmogelijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
timpie81 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Ik heb de afgelopen drop geprobeerd zonder script en heb geen seconde ook maar een knop gezien om iets in een mandje te doen. Alles leek al verkocht, voordat er iets überhaupt gekocht kon worden.

Kan zeker waarderen dat er slimme oplossingen bestaan om anderen te slim af te zijn, scripts installeren gaat mij persoonlijk iets te ver. Voor de ps5 heb ik wel in de telegram bot gezeten en dat gaat sommige ook te ver, dus mijn commentaar heeft niks te maken met een moraal ridder spelen:) meer met ‘hoeveel moeite’ ik wil doen om iets te bemachtigen.

Zeker als er dan nog echt zo’n bot bestaat die 450 kaarten opkoopt en mensen met verschillende adressen en Paypal accounts vrolijk elke week meerdere kaarten opkopen, dan zal het helaas nog even gaan duren voordat je normaal door (snel) op een koop knop te drukken iets kan bestellen. Ik ben zelf daarom meer fan van Amazon. Wie het snelst klikt is de winnaar, iedereen heeft kans.
Klopt, er is een wijziging gedaan op de AMD website afgelopen woensdag. Die heeft als gevolg gehad dat er nu helemaal geen knoppen meer zichtbaar waren op de overzichtspagina (wel op de detailpagina overigens, ook hier wederom te laat zoals elke week).

De 5600x was een leuk voorbeeld. Die zat ook in de drop, en wat niet zichtbaar. Pas ergens in de vrijdagochtend (dus ruim 16u later) was de volgorde aangepast en de knop voor de 5600x zichtbaar.

Zonder scripts maak je dus geen kans meer, ik blijf daarom wat ik afgelopen woensdag gedaan heb ook ondersteunen. En er zijn nog meer opties om hetzelfde (of meer) te bereiken. Maak je daarmee wel opeens veel kans? Nee, maar je hebt in ieder geval nog een kans. De kans om zonder een knoppen script iets te kunnen kopen is nu echt op 0% gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
timpie81 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:20:
Ik ben zelf daarom meer fan van Amazon. Wie het snelst klikt is de winnaar, iedereen heeft kans.
Helaas is dit gewoon niet waar. Tech is een raar iets je kan nog zo snel klikken en toch pech hebben ondanks dat iemand na jou klikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
computerjunky schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Als hier al iets van waar is zou een check tijdens de order wel lekker zijn zodat ik nog gewoon kan bestellen ipv dat er besteld word gecanceld word en we vervolgens die kaarten niet in de drop van de week daarop terecht zien komen.
Vraag me af wat er met die kaarten gebeurt is als het zo zou zijn.

Weet wel dat de drops per week gewoon slechter worden momenteel en dat ik te veel mensen meerdere gpu's zie scoren en er nog best veel mensen zijn die nog niet eens de eerste hebben.
Geannuleerde kaarten komen weer terug in de drop van de week erop. Dat vermelden ze ook in een ander bericht op Hardwareluxx. Een extra drop zal er voorlopig niet komen.
Ben het met je eens dat het voor die bots niets zal uitmaken, die bestellen de week erop gewoon weer opnieuw. En met weggooi CC en postbussen zullen die ook geen annuleringen ontvangen.

Wat je wel kunt zien is dat de forum posts hier al weken aan het afnemen zijn. Steeds minder mensen die succesvol zijn en nog iets ontvangen. Of mensen moeten het niet meer hier willen melden vanwege *reden* :P Maar een beetje een bepaald onderdeel van deze website in de gaten houden leert dat dit niet het geval lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Postman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Geannuleerde kaarten komen weer terug in de drop van de week erop. Dat vermelden ze ook in een ander bericht op Hardwareluxx. Een extra drop zal er voorlopig niet komen.
Ben het met je eens dat het voor die bots niets zal uitmaken, die bestellen de week erop gewoon weer opnieuw. En met weggooi CC en postbussen zullen die ook geen annuleringen ontvangen.

Wat je wel kunt zien is dat de forum posts hier al weken aan het afnemen zijn. Steeds minder mensen die succesvol zijn en nog iets ontvangen. Of mensen moeten het niet meer hier willen melden vanwege *reden* :P Maar een beetje een bepaald onderdeel van deze website in de gaten houden leert dat dit niet het geval lijkt te zijn.
Als geannuleerde kaarten terug in de drop komen en dit is allemaal waar dan is de komende drop een relatief grote drop. Persoonlijk betwijfel ik het maar het zou mooi zijn. Ik zie liever 1x in de maand een grote drop dan 4x in de maand een relatief kleine drop.
Ten eerste haken veel meer mensen af. Ten tweede is de periode waarin je kan proberen groter en dus je succes kans groter. En het kost me VEEL minder tijd. De hoeveelheid tijd die ik er nu al in gestoken heb is gewoon ronduit belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zace
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-10 11:37
Hou het topic al sinds november in de gaten en sinds een maand of 2 weer aan het proberen een kaart te scoren.
Ik ben best vaak bij de order bevestig pagina gekomen en vervolgens teruggestuurd naar de startpagina of blijven hangen in de 503.

De afgelopen weken lijkt het echt een stuk erger geworden te zijn waardoor het naar mijn idee nóg lastiger aan het worden is om uberhaupt iets in je mand te krijgen.

Maar ondanks dat ik niet echt actief ben in dit topic probeer ik nogsteeds (zonder succes) 2x de RX6800 XT te krijgen (of iig 1x RX 6800 XT en 1x 6800) voor mij en mijn vriendin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zace schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:49:
Hou het topic al sinds november in de gaten en sinds een maand of 2 weer aan het proberen een kaart te scoren.
Ik ben best vaak bij de order bevestig pagina gekomen en vervolgens teruggestuurd naar de startpagina of blijven hangen in de 503.

De afgelopen weken lijkt het echt een stuk erger geworden te zijn waardoor het naar mijn idee nóg lastiger aan het worden is om uberhaupt iets in je mand te krijgen.

Maar ondanks dat ik niet echt actief ben in dit topic probeer ik nogsteeds (zonder succes) 2x de RX6800 XT te krijgen (of iig 1x RX 6800 XT en 1x 6800) voor mij en mijn vriendin.
Alles is terug te voeren op de 503. Als de server echt met een DDoS onderuit gehaald wordt dan is het een loterij dat jouw XHR request doorkomt. En dan heb je maar 1 van de zoveel stappen gehad, bij de volgende stap kun je weer opnieuw proberen er doorheen te komen.

Het is alleen extreem lastig dit inzichtelijk te maken zodat mensen er zelf mee overweg kunnen. De grens tussen een simpel knoppen zichtbaar maken script en een volledige bestel bot vervaagt dan namelijk zeer snel, en dan komen we weer terug op wat ik hierboven ook al schreef.

Over het proberen te kopen van 2x 6800XT: tenzij jullie een apart adres hebben kun je dat dus wel vergeten nu. Sowieso is het nu extreem lastig om meerdere producten in 1 order (of zelfs) drop te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Zucht really? Na elke week proberen voor die 6800xt, die ene keer dat het mij eindelijk lukt, dan is er een kans dat die gecanceld wordt?

Naja das crap, maargoed, kan er voorlopig niks aan doen.

Tbh best knap dat er een bot is die 450 orders kan plaatsen. Best crap dat Digital River geen 450 geautomatiseerde orders kan detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryDuck
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Ergens is het nog het meest sneu dat je zonder script niet eens in staat kan komen om zelfs maar te proberen een kaart in je basket te krijgen.
En inmiddels is het dus zo erg dat zelfs met zo'n standaard script je er niet meer tussen komt en nog agressievere bots de boel wegkapen voor de neus van de gamer.
En lui die zulke bots gebruiken zullen hun secret wel niet willen delen met het gewone plebs die dromen van 1 lullig videokaartje omdat dat hun broodwinning onderuit haalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:09

YES

Moderator General Chat
AngryDuck schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:02:
Ergens is het nog het meest sneu dat je zonder script niet eens in staat kan komen om zelfs maar te proberen een kaart in je basket te krijgen.
En inmiddels is het dus zo erg dat zelfs met zo'n standaard script je er niet meer tussen komt en nog agressievere bots de boel wegkapen voor de neus van de gamer.
En lui die zulke bots gebruiken zullen hun secret wel niet willen delen met het gewone plebs die dromen van 1 lullig videokaartje omdat dat hun broodwinning onderuit haalt...
Maak je het makkelijker voor 'de gewone man' om een GPU te kopen tegen MSRP = bots krijgen het nog veel makkelijker
Maak je het moeilijker voor 'de gewone man' om een GPU te kopen tegen MSRP = bots worden agressiever en winnen uiteindelijk

Het is volgens mij dweilen met de kraan open en vechten tegen de bierkaai. Alleen als AMD echt een goede manier vind om te signaleren welke orders door bots geplaatst worden zal het wellicht anders worden. Maar dan is het wachten op een slimmere bot..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Editing rig eindelijk up and running. Kon de 6800 van 2 weken geleden er eindelijk in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqeHVI6VZueNaeD6sOb5l7FoiGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htdunjlmWNiS4TgSpcnxa4Qr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YES schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:09:
[...]

Maak je het makkelijker voor 'de gewone man' om een GPU te kopen tegen MSRP = bots krijgen het nog veel makkelijker
Maak je het moeilijker voor 'de gewone man' om een GPU te kopen tegen MSRP = bots worden agressiever en winnen uiteindelijk

Het is volgens mij dweilen met de kraan open en vechten tegen de bierkaai. Alleen als AMD echt een goede manier vind om te signaleren welke orders door bots geplaatst worden zal het wellicht anders worden. Maar dan is het wachten op een slimmere bot..
Dit dus. En die slimmere bot is er allang. AMD zal dus altijd achter de feiten aanlopen.

Denk dat de enige trieste uitkomst uiteindelijk zal zijn dat AMD gaat stoppen met referentie kaarten te verkopen. Verwacht dat dit voorlopig nog niet zal gebeuren, maar hoe meer mensen gaan klagen, hoe groter de kans dat ze de negatieve imago niet meer kunnen compenseren met de goodwill die ze krijgen door het aanbieden van deze directe verkoop.

Waar ik nog steeds niet echt een logica in kan vinden is wat je hebt aan het dusdanig massaal opkopen van alle GPU. Dit zorgt uiteindelijk voor een overvloed op sites als eBay, en dus daling van prijzen. Er zal altijd een groep mensen blijven die daar gewoon niet willen kopen, dus de markt wordt niet groter door de kans bij AMD.com te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 19:27
Postman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Volgens mij is de kans op een kaart wel serieus afgenomen de laatste paar weken. Enorm veel mensen met 503 errors, "ervaren kopers" die niet eens aan een 6900XT geraken, etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Postman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Dit dus. En die slimmere bot is er allang. AMD zal dus altijd achter de feiten aanlopen.

Denk dat de enige trieste uitkomst uiteindelijk zal zijn dat AMD gaat stoppen met referentie kaarten te verkopen. Verwacht dat dit voorlopig nog niet zal gebeuren, maar hoe meer mensen gaan klagen, hoe groter de kans dat ze de negatieve imago niet meer kunnen compenseren met de goodwill die ze krijgen door het aanbieden van deze directe verkoop.

Waar ik nog steeds niet echt een logica in kan vinden is wat je hebt aan het dusdanig massaal opkopen van alle GPU. Dit zorgt uiteindelijk voor een overvloed op sites als eBay, en dus daling van prijzen. Er zal altijd een groep mensen blijven die daar gewoon niet willen kopen, dus de markt wordt niet groter door de kans bij AMD.com te verkleinen.
AMD is bij mij persoonlijk alleen maar in aanzien gestegen doordat ze überhaupt een poging doen hun GPU's in deze tijd voor MSRP bij consumenten te krijgen. Maar ik zou het ook snappen als ze er mee stoppen, er is veel (in mijn ogen onterecht) commentaar van mensen die het niet lukt een GPU te bemachtigen en ze hebben er zelf alleen maar een heleboel gedoe en gezeik van.

Het opkopen van GPU's is in de huidige markt wel interessant denk ik. Als je ze geleidelijk verkoopt kan je er flink op winnen denk ik. Hopelijk draait de markt ooit weer zo bij dat er zoveel aanbod is dat scalpen zinloos is, maar ik vrees dat dit niet (snel) zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:50
YES schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:52:
[...]
Maar ik zou het ook snappen als ze er mee stoppen, er is veel (in mijn ogen onterecht) commentaar van mensen die het niet lukt een GPU te bemachtigen en ze hebben er zelf alleen maar een heleboel gedoe en gezeik van.
Je moet een script gebruiken om uberhaupt een kans te hebben om een GPU te kunnen kopen (als je al zo ver komt in het bestelproces), ook moet je maar net achter je pc kunnen als er een drop is. Ik vind het allemaal weinig klantvriendelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
Carfanatic schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:07:
[...]

Je moet een script gebruiken om uberhaupt een kans te hebben om een GPU te kunnen kopen (als je al zo ver komt in het bestelproces), ook moet je maar net achter je pc kunnen als er een drop is. Ik vind het allemaal weinig klantvriendelijk.
Wat is het alternatief? Dat ze ze aan Megekko/Alternate e.d. leveren bijv. Dan kan je ze voor het dubbele aanschaffen, maar dan wel zonder script ;)

Ik weet wel wat ik liever heb

Edit: als je bijvoorbeeld naar Nvidia kijkt, die drops zijn grotendeels random. Bij AMD weet je ondertussen: 17:33 = prime time

[ Voor 10% gewijzigd door rutgerdj op 14-06-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Inderdaad. Laat AMD Store fatsoenlijk iedereen de gelegenheid geven om normaal te bestellen met vooruitbetaling. Waarbij je updates krijgt van de verwachte leverdatum, net zoals iedere normale webshop.

De huidige levertijden zijn voor mij niet meer te volgen. Ben dan ook al even afgehaakt en heb de hoop opgegeven voor een normale prijs.

[ Voor 20% gewijzigd door Corrigan op 14-06-2021 22:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Ah ja, ze moeten het geheel open laten zodat niemand ook maar een greintje van een kans maakt om een bot te snel af te zijn. AMD kan met speels gemak veel meer verdienen aan haar GPU's gezien de vraag. Sterker nog, het kost ze geld om ze zelf beschikbaar te maken via hun website, alle DDOS aanvallen af te slaan, bots proberen te filteren, orders te annuleren als ze van bots afkomstig zijn enzovoort.

Natuurlijk, het is allemaal niet waterdicht en als ze er veel meer geld tegenaan smijten kunnen ze de bots wellicht veel beter tegengaan of zorgen dat consumenten betere kansen maken op een GPU tegen MSRP maar kom op, ze steken er zelf tijd en geld in om de consument überhaupt een kans te geven.

En @Corrigan, als ze het zoals iedere 'fatsoenlijke webshop' zouden aanpakken zouden ze veel meer vragen voor hun GPU's. Ik vind het ze sieren dat ze het überhaupt een kans geven ze bij de consument te doen belanden.

Maar inderdaad, ideaal is het niet. Ik vrees echter dat het gewoon niet rendabel is om je als AMD zijnde echt goed te wapenen tegen bots/DDOS aanvallen en dergelijke, en ook nog eens GPU's tegen MSRP te verkopen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YES schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:15:
[...]

Ah ja, ze moeten het geheel open laten zodat niemand ook maar een greintje van een kans maakt om een bot te snel af te zijn. AMD kan met speels gemak veel meer verdienen aan haar GPU's gezien de vraag. Sterker nog, het kost ze geld om ze zelf beschikbaar te maken via hun website, alle DDOS aanvallen af te slaan, bots proberen te filteren, orders te annuleren als ze van bots afkomstig zijn enzovoort.

Natuurlijk, het is allemaal niet waterdicht en als ze er veel meer geld tegenaan smijten kunnen ze de bots wellicht veel beter tegengaan of zorgen dat consumenten betere kansen maken op een GPU tegen MSRP maar kom op, ze steken er zelf tijd en geld in om de consument überhaupt een kans te geven.

En @Corrigan, als ze het zoals iedere 'fatsoenlijke webshop' zouden aanpakken zouden ze veel meer vragen voor hun GPU's. Ik vind het ze sieren dat ze het überhaupt een kans geven ze bij de consument te doen belanden.

Maar inderdaad, ideaal is het niet. Ik vrees echter dat het gewoon niet rendabel is om je als AMD zijnde echt goed te wapenen tegen bots/DDOS aanvallen en dergelijke, en ook nog eens GPU's tegen MSRP te verkopen..
Daarbij is elke drempel voor een bot ook een drempel voor een gewone consument. Beveiligingsbedrijven hebben de naïeve indruk dat ze voorop lopen terwijl ze 10 stappen achter staan.

En helemaal zonder blaam is AMD ook niet in dit verhaal. Ze zouden rustig de markt kunnen overspoelen met referentie kaarten. Gevolg dat de 'scalpers' geen interesse meer hebben, maar ook de gamers niet meer zullen gaan voor een 6900XT, want ja een 6800 is ook genoeg en de helft goedkoper. Nog even los van de board partners, die ook iets te willen hebben. En het blijft een beursgenoteerd bedrijf, uiteindelijk gaat het ook hier om de winst. Zodra AMD verlies gaat maken met verkopen van referentie kaarten is het einde oefening. Dat zie je bijvoorbeeld wel bij de CPU, ongetwijfeld liggen er nog veel op voorraad maar niemand die ze nog bij AMD direct koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Postman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:01:
[...]

En helemaal zonder blaam is AMD ook niet in dit verhaal. Ze zouden rustig de markt kunnen overspoelen met referentie kaarten. Gevolg dat de 'scalpers' geen interesse meer hebben, maar ook de gamers niet meer zullen gaan voor een 6900XT, want ja een 6800 is ook genoeg en de helft goedkoper. Nog even los van de board partners, die ook iets te willen hebben. En het blijft een beursgenoteerd bedrijf, uiteindelijk gaat het ook hier om de winst. Zodra AMD verlies gaat maken met verkopen van referentie kaarten is het einde oefening. Dat zie je bijvoorbeeld wel bij de CPU, ongetwijfeld liggen er nog veel op voorraad maar niemand die ze nog bij AMD direct koopt.
Ja het blijft een (beursgenoteerd) bedrijf inderdaad, dus primair willen ze geld verdienen. Maar de markt overspelen met referentie kaarten, zouden ze dat echt kunnen? Kunnen ze zoveel produceren maar kiezen ze ervoor dat niet te doen? Er is toch een algemene grote schaarste aan GPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26
Ook hier heb ik de afgelopen 4 weken tevergeefs geprobeerd om iets te bestellen van de AMD site. Ondanks het 'button' script, ben ik nooit verder gekomen dan 503 errors. Ik denk dat ik het ook maar zo laat voorlopig, mij is de tijd die het me kost simpelweg niet waard. Dan maar even de gamehobby op een lager pitje en met een andere hobby wat actiever. Hopelijk keert de rust op de markt in 2022 weer terug.

Het hele gebeuren met bots en scalpers hebben we wel aan het denken gezet over hoe je dit als shop kan voorkomen. Mijn volgende gedachtenspinsel, vooral om bots tegen te gaan:
- alleen bestellen met accounts met 2FA, dat je moet gebruiken tijdens het bestellen, ook al ben je eerder ingelogd. Uiteraard moeten de accounts verschillende emailadressen en shipping adressen hebben. En postbussen of afleveren op depot/pakketpunt niet toestaan. Maximaal 1 GPU per adres (in elk geval totdat de huidige schaarste over is).
- zorg voor een cooldown periode tussen de verschillende stappen in het bestelproces. Bijvoorbeeld bij bestellen, krijg je een link gestuurd per e-mail, waarmee je je bestelling moet bevestigen. Bij bevestigen wederom 2FA. Vervolgens krijg je fysiek een bevestigingscode thuisgestuurd, die je moet invoeren om daadwerkelijk te kunnen bestellen, en wederom 2FA. Daarbij ook een meerkeuze vraag over een recent (wereld)nieuwsitem. Makkelijk te googlen, maar niet zo makkelijk te automatiseren voor een bot lijkt me. En dan pas mag je verder, waarbij je automatisch in een wachtlijst terechtkomt als er op dat moment even geen voorraad is. Hooguit een paar weken tot een maand wachten totdat je aan de beurt bent, wat mij betreft beter dan het puur op geluk zoals nu.
- Kosten mogen ze wat mij betreft doorbelasten in de prijs. Als dit 2 tientjes is, dan heb ik dat liever dan helemaal niets kunnen bestellen.

Een andere (niet realtische) optie zou kunnen zijn: inloggen met je DigiD (of soortgelijk systeem) om te kunnen bestellen. Volgens mij gaat het dan niet lukken voor de bots, of we ontdekken opeens een mega lek in het DigiD systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:17
Corrigan schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Inderdaad. Laat AMD Store fatsoenlijk iedereen de gelegenheid geven om normaal te bestellen met vooruitbetaling. Waarbij je updates krijgt van de verwachte leverdatum, net zoals iedere normale webshop.

De huidige levertijden zijn voor mij niet meer te volgen. Ben dan ook al even afgehaakt en heb de hoop opgegeven voor een normale prijs.
Niemand dwingt je om bij amd te kopen, je kan ook gewoon bij een normale webshop bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YES schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:11:
[...]

Ja het blijft een (beursgenoteerd) bedrijf inderdaad, dus primair willen ze geld verdienen. Maar de markt overspelen met referentie kaarten, zouden ze dat echt kunnen? Kunnen ze zoveel produceren maar kiezen ze ervoor dat niet te doen? Er is toch een algemene grote schaarste aan GPU's?
AMD kan zeker niet zoveel produceren als ze willen, ook omdat ze alles op de 7nm node maken. Niet alleen RDNA2, maar ook Zen3, de console APU, Threadripper, Epyc, etc.
Echter zou AMD wel kunnen kiezen om alleen nog referentiekaarten te maken. De marge daarop kan goed groter zijn dan de chips los aan board partners te verkopen. Echter zullen dan de board partners stoppen met afnemen, voor nu geen probleem want ze raken de boel toch wel kwijt. Maar voor de toekomst en andere producten wel een probleem (moederborden bijv.).

Daarbij is de verkoop via AMD.com alleen voor een beperkt aantal landen beschikbaar, het merendeel van de landen kan daar niets kopen. Dus de hele markt overspoelen zouden ze zelfs als ze het willen nooit kunnen doen. Ze kunnen dus alleen de board partners aan de kant schuiven en alles aan RDNA2 richting referentie sturen, maar dat zal nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juscha
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10 20:25
Nadat ik een paar maanden terug een 6700xt gescoord had wilde ik toch wat beters en heb afgelopen drop een 6800 (helaas geen XT) kunnen scoren ondanks de vele 503s en refreshes. Ik heb alleen nog steeds geen verzendbevestiging binnen. Zijn er meer tweakers waarvan de kaart nog niet verzonden is? Order status op amd.com is nog steeds order in process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zace schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:49:

Dat idee heb ik ook, laatste 2 weken krijg ik niet eens iets in mijn mandje, voorheen kwam ik nog tot de Oranje bestel knop. Geluk dat ik momenteel nog een 6700XT heb, maar ik wil eigenlijk een 6800(XT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
Weet er iemand of visa debit kaarten vlot aanvaard worden op AMD.com? Niet elke e-payment solution kan deze aan, maar Paypal heb ik niet meer.

Morgen dat button script maar eens proberen te krijgen, dacht er vorige week donderdag maar eerst aan (na hier wat te lurken) maar dat was al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Postman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:02:
[...]

AMD kan zeker niet zoveel produceren als ze willen, ook omdat ze alles op de 7nm node maken. Niet alleen RDNA2, maar ook Zen3, de console APU, Threadripper, Epyc, etc.
Echter zou AMD wel kunnen kiezen om alleen nog referentiekaarten te maken. De marge daarop kan goed groter zijn dan de chips los aan board partners te verkopen. Echter zullen dan de board partners stoppen met afnemen, voor nu geen probleem want ze raken de boel toch wel kwijt. Maar voor de toekomst en andere producten wel een probleem (moederborden bijv.).

Daarbij is de verkoop via AMD.com alleen voor een beperkt aantal landen beschikbaar, het merendeel van de landen kan daar niets kopen. Dus de hele markt overspoelen zouden ze zelfs als ze het willen nooit kunnen doen. Ze kunnen dus alleen de board partners aan de kant schuiven en alles aan RDNA2 richting referentie sturen, maar dat zal nooit gebeuren.
Duidelijk, je vorige post kwam op mij over alsof ze echt een keuze hadden gemaakt om minder te produceren, maar in de praktijk ligt dit dus veel genuanceerder. Bedankt voor je extra toelichting!

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 15-06-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Ik heb altijd slechte timing gehad op de AMD site, en aangezien het mij niet erg uitmaakt welk merk kaart ik te pakken krijg heb ik ook NVidia in de gaten gehouden maar ook daar nooit iets kunnen bestellen voor een redelijke prijs. Eigenlijk wil ik gewoon een compleet systeem ergens kopen ipv losse onderdelen (heb geen zin in zelf iets bouwen, ik wil gewoon direct kunnen spelen), maar alle systemen zijn ofwel ontzettend duur, of een beetje duur en luidruchtig, of ze hebben andere twijfelachtige componenten er in zitten. Als ik voor 1700 Euro of meer een PC koop heb ik geen zin die over 4 jaar weer te moeten vervangen, maar met de schaarste weten ze dat ze niet hun best hoeven doen voor een redelijke prijs.

Ik hoop dat ik een 6700XT, 6800 of 3070 oid te pakken kan krijgen, maar ik vrees dat ik de komende maanden nog wel vast zit aan mijn 750Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceTeaGX schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:48:
Weet er iemand of visa debit kaarten vlot aanvaard worden op AMD.com? Niet elke e-payment solution kan deze aan, maar Paypal heb ik niet meer.

Morgen dat button script maar eens proberen te krijgen, dacht er vorige week donderdag maar eerst aan (na hier wat te lurken) maar dat was al te laat.
Geen idee eigenlijk. Je kunt het proberen met de 5800x, als het je lukt om door de eerste stap te komen dan zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skyclad schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:32:
Ik heb altijd slechte timing gehad op de AMD site, en aangezien het mij niet erg uitmaakt welk merk kaart ik te pakken krijg heb ik ook NVidia in de gaten gehouden maar ook daar nooit iets kunnen bestellen voor een redelijke prijs. Eigenlijk wil ik gewoon een compleet systeem ergens kopen ipv losse onderdelen (heb geen zin in zelf iets bouwen, ik wil gewoon direct kunnen spelen), maar alle systemen zijn ofwel ontzettend duur, of een beetje duur en luidruchtig, of ze hebben andere twijfelachtige componenten er in zitten. Als ik voor 1700 Euro of meer een PC koop heb ik geen zin die over 4 jaar weer te moeten vervangen, maar met de schaarste weten ze dat ze niet hun best hoeven doen voor een redelijke prijs.

Ik hoop dat ik een 6700XT, 6800 of 3070 oid te pakken kan krijgen, maar ik vrees dat ik de komende maanden nog wel vast zit aan mijn 750Ti.
Als je 700 euro voor een 6700XT/6800 betaald (de 6800 zal lastig worden, maar misschien maak je nog een kans bij iemand die geluk heeft), dan blijft er 1000 euro over. De rest van de onderdelen kun je makkelijk in webwinkels kopen, dus je zou eventueel je budget nog kunnen verhogen voor de GPU.
Oké dit alles is wel dat je het zelf in elkaar zet en nog een GPU koopt bij iemand anders dan AMD of een webwinkel (dus particulier ;)). Is de vraag hoeveel zin je daar in hebt.
Ik denk dat er zelfs nog wel mensen zijn die het systeem voor je in elkaar willen zetten, mits je zelf de onderdelen koopt en niet moeilijk doet over garantie op het assembleren (met een kleine vergoeding, eventueel in de vorm van een premium prijs voor een GPU). Mocht je dat overwogen, plaats dan een V&A advertentie waarbij je dit zoekt en aanbied om meer te betalen.

Wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten dan zul je het echt zelf moeten gaan doen. En bij webwinkels kun je het voorlopig wel vergeten, ook de pre-builds kosten daar een leuke premium (wat weer veelal terug te voeren is op GPU prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Postman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Als je 700 euro voor een 6700XT/6800 betaald (de 6800 zal lastig worden, maar misschien maak je nog een kans bij iemand die geluk heeft), dan blijft er 1000 euro over. De rest van de onderdelen kun je makkelijk in webwinkels kopen, dus je zou eventueel je budget nog kunnen verhogen voor de GPU.
Oké dit alles is wel dat je het zelf in elkaar zet en nog een GPU koopt bij iemand anders dan AMD of een webwinkel (dus particulier ;)). Is de vraag hoeveel zin je daar in hebt.
Ik denk dat er zelfs nog wel mensen zijn die het systeem voor je in elkaar willen zetten, mits je zelf de onderdelen koopt en niet moeilijk doet over garantie op het assembleren (met een kleine vergoeding, eventueel in de vorm van een premium prijs voor een GPU). Mocht je dat overwogen, plaats dan een V&A advertentie waarbij je dit zoekt en aanbied om meer te betalen.

Wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten dan zul je het echt zelf moeten gaan doen. En bij webwinkels kun je het voorlopig wel vergeten, ook de pre-builds kosten daar een leuke premium (wat weer veelal terug te voeren is op GPU prijzen).
Ik ben altijd een beetje huiverig voor tweedehands PC hardware omdat je nooit weet hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. En ook garantie kan wat lastiger worden. Zelfbouw kon ik 20 jaar geleden nog wel waarderen, maar naar mate de jaren verstrijken heb ik er steeds minder zin in gekregen. Het kost me teveel energie, ik wil gewoon iets hebben wat ik kan aansluiten en aanzetten, en waar als het niet werkt ik iemand over kan aanspreken. Zelf moeten bouwen voelt tegenwoordig te veel als werk, ik haal er helaas geen genoegen meer uit.

En wat betreft het voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, wie wil dat nou niet? ;)
Ik weet ook dat de prijzen flink omhoog zijn gegaan, maar er zijn ook nu nog gigantische verschillen tussen winkels en PC bouwers (de ene zet een 3070 met een 3600 en 16Gb in een bak en vraagt daar 1700 voor, de andere zet in een bak met verder dezelfde specs een 5600X en durft daar 2100 voor te vragen). Dan heb ik daar toch mijn twijfels over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Skyclad schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Ik ben altijd een beetje huiverig voor tweedehands PC hardware omdat je nooit weet hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. En ook garantie kan wat lastiger worden. Zelfbouw kon ik 20 jaar geleden nog wel waarderen, maar naar mate de jaren verstrijken heb ik er steeds minder zin in gekregen. Het kost me teveel energie, ik wil gewoon iets hebben wat ik kan aansluiten en aanzetten, en waar als het niet werkt ik iemand over kan aanspreken. Zelf moeten bouwen voelt tegenwoordig te veel als werk, ik haal er helaas geen genoegen meer uit.
Er zijn redelijk wat Tweakers die het gewoon leuk vinden om systemen in elkaar te zetten. Uiteraard zullen die geen garantie gaan geven, je zult dan toch voor de individuele componenten zelf je garantie bij de winkel moeten halen. Maar denk als je even rondvraagt er vast iemand is die voor een kleine vergoeding jouw systeem in elkaar zet als je zelf alles aan onderdelen aanlevert. Heb je wel het voordeel van zelfbouw (lagere prijzen, meer controle over specificaties) zonder zelf te moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Hebben mensen nog een verzendmail ontvangen? De Duitsers hebben ze allang ontvangen.

Order lookup werkt ook niet, allemaal geweldig dit.
Pagina: 1 ... 192 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord