Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• cinde
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:43

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 06:21

masauri

aka qwybyte

Op Discovery channel zie ik vaker tijdens de reclame beelden van een serie over de oorlog.
Hierin wordt altijd een belangrijk punt gezegd.
"Diegene die het snelste kan produceren wint."
Ik vergelijk dit nu ook met de productie van de gfx kaarten.
Als mensen het beu zijn te wachten op een kaart uit het nvidea kamp, en deze stelling van de youtuber klopt.
Dan gaan veel mensen over naar AMD.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Viserius
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 22:38
Op 03:25 zegt hij dat AMD.com waarschijnlijk geen AIB-kaarten zullen leveren. Bron wordt er niet bij verteld, maar verwacht dat er dan een redelijke kans is als je bij NLse webshops probeert te bestellen. Nu alleen nog hopen op een eerlijke MSRP :). Ook omdat het bekend is dat AMD veel meer AIB-kaarten probeert te leveren dan reference kaarten.

[Voor 8% gewijzigd door Viserius op 22-11-2020 19:38]

• Gecertificeerd
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 01:28
Zullen de kaarten in Januari weer een beetje leverbaar zijn? Dit is de eerste keer dat ik een pc ga bouwen. Kan niet wachten op de 5800x en 6800xt.

• PSPfreaky
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:36
Gecertificeerd schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:46:
Zullen de kaarten in Januari weer een beetje leverbaar zijn? Dit is de eerste keer dat ik een pc ga bouwen. Kan niet wachten op de 5800x en 6800xt.
Dat weet niemand :)

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Alternate claimt één Asrock 6800 op voorraad te hebben:

https://www.alternate.nl/html/product/1697208

Voor € 899 8)7

It takes two fools to argue.

• wjjkoevoets
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:26

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

XWB schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:00:
Alternate claimt één Asrock 6800 op voorraad te hebben:

https://www.alternate.nl/html/product/1697208

Voor € 899 8)7
Die staat ondertussen al uren op voorraad. Volledig terecht. Voor dat geld koop je een overclocked RTX 3080.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02:44

lordsnow

I know nothing

wjjkoevoets schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:05:
[...]

Die staat ondertussen al uren op voorraad. Volledig terecht. Voor dat geld koop je een overclocked RTX 3080.
Mailtje doen naar Alternate met een bod van 600 euro :)

Click for Teamgroup's Christmas PC Giveaway incl. Ryzen 7 3800XT, ROG Strix B550, and TUF Gaming 6800.

• ParaWM
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:11
En gereserveerd... Idioot dat mensen dat betalen. F@#!s it up voor de rest :)

• JoepD
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 03-12 20:48
Tweakriez schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:55:
[...]

Klopt, zelfde als de rest. Ik ken iemand in China die hem al wel heeft binnen gehad. Heel mooi en stevig ding in het echt. Helaas bleek deze de geest te geven na een kleine overclock en power limit +15 gezet te hebben.
Dit zag ik op Reddit voorbijkomen, is dat ook dezelfde persoon?

• Germpie
  • Laatst online: 28-11 11:41
Op AMD mijn mandjes met kaarten van vorige releases leeggehaald vandaag. Is dit bij de rest ook vandaag gebeurd? grote kans dat er dan morgen inderdaad weer een drop komt (Vandaag whatever).

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:15

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

JoepD schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:44:
[...]

Jep

-->Interessante tekst<--

• Postman
  • Registratie: februari 2000
JoepD schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:44:
[...]

En dan hier even de Reddit post: https://www.reddit.com/r/..._a_few_hours_of_playtime/
Als je even verder leest in de comments zie je dat de beste persoon wel erg dom bezig is geweest. Door meteen zo'n grote stap te maken heeft ie willens en wetens de grenzen opgezocht en dit als gevolg. Maar het lijkt ook een kaart te zijn die waarschijnlijk toch wel de geest had gegeven binnen nu en een week/maand. Feit blijft dat er nu eenmaal een kleine kans is dat hardware d.o.a. is of binnen een paar weken stuk gaat. Bij normaal gebruik tenminste. Gebeurt dat niet dat overleeft het vaak ruimschoots de garantieperiode.

Als je dit leest, dan heb je waarschijnlijk ook geen 6900XT kunnen kopen.

• gidogeek
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 03:56
Germpie schreef op maandag 23 november 2020 @ 02:23:
Op AMD mijn mandjes met kaarten van vorige releases leeggehaald vandaag. Is dit bij de rest ook vandaag gebeurd? grote kans dat er dan morgen inderdaad weer een drop komt (Vandaag whatever).
yup, helaas wel, anders hoefde ik alleen nog maar op "bevestigen" te klikken..

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Postman schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:21:
[...]

En dan hier even de Reddit post: https://www.reddit.com/r/..._a_few_hours_of_playtime/
Als je even verder leest in de comments zie je dat de beste persoon wel erg dom bezig is geweest. Door meteen zo'n grote stap te maken heeft ie willens en wetens de grenzen opgezocht en dit als gevolg. Maar het lijkt ook een kaart te zijn die waarschijnlijk toch wel de geest had gegeven binnen nu en een week/maand. Feit blijft dat er nu eenmaal een kleine kans is dat hardware d.o.a. is of binnen een paar weken stuk gaat. Bij normaal gebruik tenminste. Gebeurt dat niet dat overleeft het vaak ruimschoots de garantieperiode.
Grote stap? +50mhz en power limit +15%? De power limit moet zoiezo gewoon max kunnen.

-->Interessante tekst<--

• ShininNL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:39
Ik wacht sowieso even af met overklokken tot er wat driver updates zijn. Dit soort pech kun je wel verwachten ja.

• KVdE
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:18
gidogeek schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:34:
[...]

yup, helaas wel, anders hoefde ik alleen nog maar op "bevestigen" te klikken..
Dit was bij mij ook gebeurd en een dag later was er een surprise restock. Zeker rond 15u vandaag en morgen naar die direct-buy link gaan en rustig refreshen.

• Marchel
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:58

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Gaan we vandaag om 15:00 weer een poging kunnen doen om wat reference kaarten te bemachtigen?

De vorige ronde was het mij wederom niet gelukt, daarnaast had AMD.com mij al snel geblokkeerd. Het tabblad met daarin de webshop bleef om één of andere reden continue verversen. Toen ik dit door kreeg was ik al geblokkeerd door AMD.com en heb ik de website enkele uren niet meer kunnen bezoeken -_-

[Voor 7% gewijzigd door Marchel op 23-11-2020 11:20]

• Leroy1909
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:04
Marchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:24:
Gaan we vandaag om 15:00 weer een poging kunnen doen om wat reference kaarten te bemachtigen?

De vorige ronde was het mij wederom niet gelukt, daarnaast had AMD.com mij al snel geblokkeerd. Het tabblad van webshop bleef om één of andere manier continue verversen. Toen ik dit door kreeg was ik al geblokkeerd door AMD.com en heb ik de website enkele uren niet meer kunnen bezoeken -_-
Yep, heb AMD al open staan op de laptop, werk pc, ipad en iphone 8)7 en CC ligt klaar

• dnoiz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 04-12 19:12
Leroy1909 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:27:
[...]

Yep, heb AMD al open staan op de laptop, werk pc, ipad en iphone 8)7 en CC ligt klaar
Doen ze enkel CC? Ook PayPal?

• Marchel

Marchel

[...]

Oh dat is netjes! Zou enorm goed uitkomen, heb afgelopen weekend al een AMD Ryzen 5 5600x kunnen bemachtigen, nu nog een nieuwe GPU :)

• Viserius
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 22:38
dnoiz schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:29:
[...]

Ook PayPal inderdaad, alleen heb enkele mensen gehoord dat zij alleen kunnen betalen met de CC die via paypal gekoppeld is

• dnoiz
Viserius schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:30:
[...]

Ook PayPal inderdaad, alleen heb enkele mensen gehoord dat zij alleen kunnen betalen met de CC die via paypal gekoppeld is
Dat is bij mij het geval idd, mijn CC aan een PayPal account.

• Marchel

Marchel

[...]

Oh ik druk wel een keer op F5 (niet te vaak).... volgens mij is dat toch hetzelfde dan het openen van meerdere sessies via hetzelfde IP-adres. Toch? :)

• Leroy1909
dnoiz schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:29:
[...]

Ook paypal idd.

• Seventh7
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 07:08
Voor diegene die via AMD.com willen bestellen, let even op dat je (tijdelijk) een browser zonder ad(s)-blocker gebruikt.

• Leroy1909
Marchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:29:
[...]

Oh dat is netjes! Zou enorm goed uitkomen, heb afgelopen weekend al een AMD Ryzen 5 5600x kunnen bemachtigen, nu nog een nieuwe GPU :)
Haha ja same, bij CB afgelopen vrijdag de 5800X besteld en zaterdag binnen gekregen.

• Mday
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:36
Worden de kaarten ook echt uitgeleverd? Je kan ze wel bestellen als ze 'in stock' zijn, maar hoe lang moet je wachten voor-ie binnen is?

• Leroy1909
Mday schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:34:
Worden de kaarten ook echt uitgeleverd? Je kan ze wel bestellen als ze 'in stock' zijn, maar hoe lang moet je wachten voor-ie binnen is?
Tot nu toe nog niks uitgeleverd wat ik hier in dit topic zie, maar er is ook een verwerkingstijd van 5-7 werkdagen.

• kerath
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 21:26
Germpie schreef op maandag 23 november 2020 @ 02:23:
Ik kan me ook voorstellen dat een dergelijke opruimsessie periodiek wordt uitgevoerd. Echter hoop ik natuurlijk ook dat dit een voorbode is voor...
Maar realistisch gezien denk ik dat het weinig zegt. Desalniettemin ga ik er vanmiddag, net zoals afgelopen dagen, ook weet klaar voor zitten.

• Tejoh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-11 20:08
Seventh7 schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:33:
Voor diegene die via AMD.com willen bestellen, let even op dat je (tijdelijk) een browser zonder ad(s)-blocker gebruikt.
Volgens mij helpt dit enorm. Mijn werk-laptop heeft geen ad-blockers en ik heb bij de release 'gewoon' een 6800 besteld.

Bij de 503-error (service unavailable) op F5 drukken.

En een beetje binnensmonds bidden helpt ook.

• lamaa1
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19:36
Dus, Adblocker uit.
Credit Card in de hand.
Gewoon naar AMD.com gaan en dan bestellen.

Waar worden deze kaarten vanuit verscheept als je ze via de AMD website zelf besteld? Dan weet ik namelijk of ik rekening moet houden met importkosten.

• dnoiz
lamaa1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:27:
Dus, Adblocker uit.
Credit Card in de hand.

Waar worden deze kaarten vanuit verscheept als je ze via de AMD website zelf besteld? Dan weet ik namelijk of ik rekening moet houden met importkosten.
Prijzen zijn in € dus denk niet dat je import kosten hebt.

• Leroy1909
lamaa1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:27:
Dus, Adblocker uit.
Credit Card in de hand.

Vanuit Ierland (Noord of Zuid weet ik niet) worden ze verscheept. Je hebt dus (nog) niks met importkosten te maken.

• kid1988
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 04-12 13:17
Leroy1909 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:31:
[...]

Vanuit Ierland (Noord of Zuid weet ik niet) worden ze verscheept. Je hebt dus (nog) niks met importkosten te maken.
De producten worden vanuit (gewoon) Ierland verscheept, dus binnen de EU, daarnaast zijn de prijzen in Euro's inclusief VAT/BTW. Zuid Ierland bestaat niet.

offtopic:
vanuit Noord Ierland heb je (straks) niks met importkosten te maken, gezien de handels-grens in de ierse zee komt te liggen. Een grenspost op de Ierse/noord-Ierse grens ligt historisch (te) gevoellig.

[Voor 7% gewijzigd door kid1988 op 23-11-2020 10:36]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Baakster
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 04-12 16:58
Zijn weer een aantal 6800 XT op Alternate.. Voor maar 1000 euri!

https://www.alternate.nl/Grafische-kaarten/RX-6800-XT
8)7 8)7

• MrHarry
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:03
zakken die lui even in mijn waardering...volgende keer kijk ik wel even of ik een product ergens anders kan bestellen als een bedrijf zulke praktijken doet..

• Marchel

Marchel

MrHarry schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:39:
[...]

zakken die lui even in mijn waardering...volgende keer kijk ik wel even of ik een product ergens anders kan bestellen als een bedrijf zulke praktijken doet..
Precies wat ik dacht.... Net een groot deel van mijn nieuwe build daar vandaan. Voorlopig weer genoeg centen naar Alternate gebracht, zeker met dit soort verkoopprijzen. De kaarten zullen voor Alternate niet goedkoop zijn, maar deze vraagprijs staat niet denk ik niet in verhouding met inkoopprijzen die fabrikanten rekenen.

• Thrawni
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 00:17
Dan spoor je niet als je voor dat geld dat koopt. Je kan letterlijk met een paar tientjes extra de 6900 XT dan kopen van amd.com

• hansolo2345
  • Registratie: augustus 2011
Wanneer verwachten we partner cards online te zien op grote stores als Megekko en Alternate? Ik ga er vanuit als dit op de dag zelf nog niet is gebeurd dat ze wederom niks op vooraard zullen hebben...

• Thrawni
hansolo2345 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:41:
Wanneer verwachten we Partner cards online te zien op grote stores als Megekko en Alternate? Ik ga er vanuit als dit op de dag zelf nog niet is gebeurd dat ze wederom niks op vooraard zullen hebben...
15:00 aankomende woensdag.

• maikie61
  • Laatst online: 01:18
Helaas is de overzichtspagina niet helemaal mee.
Staat al de hele dag op gereserveerd op de productpagina.

• hansolo2345
  • Registratie: augustus 2011
Thrawni schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:42:
[...]

15:00 aankomende woensdag.
Ja die snap ik :+ , laat ik mijn vraag verduidelijken: Wanneer komen de productpages online? Zowel bij de nvidia launch als ryzen launch waren die ruimschoots van te voren al online.

Dit was echter niet zo bij de reference amd cards, waaruit achteraf bleek dat dit was simpelweg omdat er 0 voorraad was

• Leroy1909
kid1988 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:34:
[...]

De producten worden vanuit (gewoon) Ierland verscheept, dus binnen de EU, daarnaast zijn de prijzen in Euro's inclusief VAT/BTW. Zuid Ierland bestaat niet.

offtopic:
vanuit Noord Ierland heb je (straks) niks met importkosten te maken, gezien de handels-grens in de ierse zee komt te liggen. Een grenspost op de Ierse/noord-Ierse grens ligt historisch (te) gevoellig.
Noord-Ierland heeft pond behoort tot het VK, Zuiden = de Republiek Ierland hoort bij de EU en blijft ook bij de EU.

Ff snel googlen: Noord-Ierland blijft onderdeel van het douanegebied van de EU, dus geen douane formaliteiten. Dus volgend jaar ook geen import heffingen of iets :), mits het transport niet door het VK gaat.

Bron: https://www.belastingdien...rd-ierland-1-januari-2021

• Matthias87
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 03-12 15:00
lvm98 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:45:
[...]

Zie de reviews op google... Staan er een paar bij die op ze bashen vanwege dit :p
Thanks for reminding me. Ik moest er ook nog een schrijven.

• Metalbuster
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04:12
MrHarry schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:39:
[...]

Want? Die lui die het kopen maken er een probleem van, Alternate zelf niet eens zo.

• Postman
hansolo2345 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:44:
[...]

Ja die snap ik :+ , laat ik mijn vraag verduidelijken: Wanneer komen de productpages online? Zowel bij de nvidia launch als ryzen launch waren die ruimschoots van te voren al online.

Dit was echter niet zo bij de reference amd cards, waaruit achteraf bleek dat dit was simpelweg omdat er 0 voorraad was
  • Azerty heeft al gezegd deze niet online te zetten totdat ze ook daadwerkelijk voorraad hebben/danwel verwachten.
  • Megekko lijkt hetzelfde te doen.
  • Alternate verkoopt ze al, dus ja...
  • Coolblue heeft alleen de ref. kaart, maar ik verwacht daar hetzelfde als Azerty/Megekko
  • Informatique lijkt helemaal niets te verkopen qua recente AMD spullen dus die reken ik niet meer mee (hoewel AMD ze wel als reseller heeft staan).

• Matthias87
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 03-12 15:00
Metalbuster schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:56:
[...]

Want? Die lui die het kopen maken er een probleem van, Alternate zelf niet eens zo.
Ik ben het hier niet mee eens. Heb wat principes als bedrijf. Wil je wat extra verdienen? Prima, maar doe dit met redelijk marges. Dit slaat nergens op.

Ik heb zojuist mijn account daar verwijderd, en mij zijn ze kwijt als klant. Net even in mijn bestelhistorie gekeken. Tegen de 7000 euro in 5 jaar. Dus in the long run verliezen ze hier dus echt aan als meerdere klanten zoals ik dit doen.

Ik zoek een waardige partij op met principes en geef daar mijn centjes voortaan uit.

• tailfox
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23:50
dnoiz schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:28:
[...]

Prijzen zijn in € dus denk niet dat je import kosten hebt.
Is het mogelijk in dollars te betalen?

• dnoiz
tailfox schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:10:
[...]

Is het mogelijk in dollars te betalen?
Geen idee.

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 00:12
Wat kosten de 6800 en 6800 XT eigenlijk op de AMD website? Ik zet ook een wekker om 14:55. :P

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 00:52
Bobmeister schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:11:
Wat kosten de 6800 en 6800 XT eigenlijk op de AMD website? Ik zet ook een wekker om 14:55. :P
AMD Radeon™ RX 6800 XT Graphics 658,67 €
AMD Radeon™ RX 6800 Graphics 586,14 €

+ verzendkosten

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• Ferio
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06:58
Tricolores schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:12:
[...]

AMD Radeon™ RX 6800 XT Graphics 658,67 €
AMD Radeon™ RX 6800 Graphics 586,14 €

+ verzendkosten
Prijzen verschillen elke keer wel wat.. XT is nu 663 bij mij.

• Tricolores
Ferio schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:13:
[...]

Bij mij niet: https://www.amd.com/de/direct-buy/5458374100/be

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• dnoiz
[...]

Mss in functie van Dollar koers. En verschillende BTW tarieven?

• cinde
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:43
Hoe komen jullie op de pagina van amd met de prijsvermelding?
Ik kan die niet vinden via amd.com

• Leroy1909
cinde schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:20:
Hoe komen jullie op de pagina van amd met de prijsvermelding?
Ik kan die niet vinden via amd.com
https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374100/nl

• Marchel

Marchel

lvm98 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:45:
[...]

Zie de reviews op google... Staan er een paar bij die op ze bashen vanwege dit :p
Waar zie je dit dan, of bedoel je TrustPilot?

• herwinkampjes
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07:03
Postman schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:00:
[...]

De drops zijn elke dag werkdag om 15u (9am EST). Er is afgelopen week elke dag om die tijd wel iets geweest, vaak de Ryzen 3000 CPU. Op woensdag en vrijdag waren er om 15u dan de 6800(XT) en op woensdag ook de Ryzen 5000 (15:15u).

Woensdag en donderdag was er ook om 23u een paar Ryzen 3000, de andere dagen heb ik geen info van. Dit lijkt echter meer een bijzaak dan iets substantieels, dus ik zou daar geen gok op wagen.

[...]

Rechtstreeks bij AMD kun je vergeten in het weekend, die werken alleen doordeweeks. Vandaar ook geen drops de afgelopen 2 dagen en niemand die een status update heeft van zijn/haar order(s).

Probeer om woensdag van 14:45 tot 15:45 een uur vrij te krijgen zodat je dan om 15u de AMD site kunt spammen. Ik gok dat er dan weer nieuwe lading zal zijn.
En anders is dat het moment waarop officieel de board partners hun kaarten mogen gaan verkopen. De NL webwinkels vermelden hierover niets, maar je kunt ook Duitse winkels proberen.
Bedankt voor het bericht dat geeft een hoop duidelijkheid. Op welke pagina kan je de kaarten kopen? is dat hier : https://www.amd.com/en/wh...n-rx-6000-series-graphics

• tailfox
[...]

663,70

• tailfox
dnoiz schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:15:
[...]

Mss in functie van Dollar koers. En verschillende BTW tarieven?
Vandaar mijn vraag of direct in dollars te betalen is. Scheelt mij wel weer wat

• Tricolores
Vandaar het prijsverschil, mijn link (iets hoger) heeft "be" in de URL :+

• JoepD
Als je via AMD zelf bestelt, moet je dan ook een accountje ergens aanmaken? Misschien handig om dit van te voren te doen aangezien je anders sowieso te laat bent, maar ik kan dit niet zo snel vinden.

• lvm98
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23-11 20:36
JoepD schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:30:
Als je via AMD zelf bestelt, moet je dan ook een accountje ergens aanmaken? Misschien handig om dit van te voren te doen aangezien je anders sowieso te laat bent, maar ik kan dit niet zo snel vinden.
Nee, zorgen dat je paypal hebt met een adres en al erin al. Scheelt je invullen bij AMD bij bestellen. Enkel paypal inloggen klik door klik afronden klaar

• boe.i
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06:29
Ik las ergens eerder in dit topic dat dat niet hoeft. Als je echt snel wilt zijn, moet je je gegevens alvast in een kladblok zetten en daarna kopiëren in de browser tijdens je bestelling, omdat autofill niet werkt.

• Postman
Of een CC, account is er inderdaad niet.

Let wel dat er geen auto-fill is op de AMD website. Bij CC zou ik dus alvast je CC nummer in notepad ofzo zetten dat je die makkelijk kunt plakken (1 lang veld).

En nogmaals: kijk uit met F5 gebruik i.v.m. bot flag en bij een 503 moet je wel de F5 spammen (absoluut niet terug gaan want dan ben je de plaats kwijt).

• Fordius
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03:37
Is bij iemand het gpu al verzonden?
Of enig idee wanneer we hem kunnen verwachten ?

Gezien er nog steeds staat :

Order Status: Order in Process

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:47
Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:48:
Is bij iemand het gpu al verzonden?
Of enig idee wanneer we hem kunnen verwachten ?

Gezien er nog steeds staat :

Idd. dat maakt mij een beetje nerveus om daar iets te bestellen. Het is natuurlijk leuk dat het kan, mondjesmaat, maar als er niets verstuurd wordt heeft niemand er wat aan.

Gigabyte Aorus B550 Pro / Ryzen 5 3600 / 1070 TI / NVME / 16 GB 3600 C15

• Satan_cat
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21:51
Geduldig wachten tot 7 werkdagen na je bestelling. Voor mij gaan er pas alarmbellen af als ik nog niks hbe gehoord aankomende vrijdag.

• Fordius
Satan_cat schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:52:
Geduldig wachten tot 7 werkdagen na je bestelling. Voor mij gaan er pas alarmbellen af als ik nog niks hbe gehoord aankomende vrijdag.
ik zie net dat op de creditkaart de betaling aan amd teruggestort is.
Dus ga er dan vanuit dat mijne geannuleerd is ?

Anders mensen er ook last van ?

• Satan_cat
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21:51
Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
[...]

Wanneer heb je hem gekocht? Bij mij is het geld nog afgeschreven, gaat om een order van woensdag 15:04.

• Fordius
Satan_cat schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:55:
[...]

Wanneer heb je hem gekocht? Bij mij is het geld nog afgeschreven, gaat om een order van woensdag 15:04.
Bij mij was het ook afgeschreven, althans was het hele tijd gereserveerd.
Ik had hem ook toen gekocht rond 3u ondanks dat betalen beetje strugglen was.

Maar zie nu dat de reservering op het geld op creditkaart is gestopt. En als budget weer toegevoegd is aan het saldo.

• Jim_Blackwolf
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 04-12 16:14
Is er al iets bekend over de verkoop van AIB's in Nederlandse webshops?

• JoepD
Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:58:
Is er al iets bekend over de verkoop van AIB's in Nederlandse webshops?
Woensdag 15:00

• Jim_Blackwolf
Dat dacht ik ook van de refs, maar toen bleek er geen stock te zijn. Is het bevestigd dat webshops zoals azerty wel aib's gaan verkopen AS woensdag?

• Trixh
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:49
Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:06:
[...]

Dat dacht ik ook van de refs, maar toen bleek er geen stock te zijn. Is het bevestigd dat webshops zoals azerty wel aib's gaan verkopen AS woensdag?
Nee

• Leroy1909
Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:57:
[...]

Bij mij was het ook afgeschreven, althans was het hele tijd gereserveerd.
Ik had hem ook toen gekocht rond 3u ondanks dat betalen beetje strugglen was.

Maar zie nu dat de reservering op het geld op creditkaart is gestopt. En als budget weer toegevoegd is aan het saldo.
Beste ff contact opnemen met AMD?
Je hebt een mail gehad en kan je order tracken toch?

• BootlegNL
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:29
Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
[...]

Heb je wel de order confirmation mail gehad van AMD, waarin staat de de bestelling niet meer gewijzigd of geannuleerd kan worden?

• JoepD
Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:06:
[...]

Volgens mij is dit alles wat we weten. Het kan natuurlijk zijn dat er weer geen voorraad is of dat het nog niet gearriveerd is bij de betreffende winkels etc. Maar de planning is geloof ik gewoon oensdag 15:00.

• Emuddy
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:12
In plaats daarvan richten we ons op de ‘eigen ontwerp’ kaarten die binnenkort door de verschillende fabrikanten zullen worden aangekondigd. De verwachte beschikbaarheid van die modellen zal echter ook matig zijn.
Zoals vermeld op https://azerty.nl/amd-radeon-rx-6000-launch. Dus ik denk dat er deze ronde wel bestellingen geplaatst kunnen worden, maar hoeveel zou ik je niet kunnen vertellen. (Hoe het zit met Megekko en Alternate weet ik zo gauw niet)

• Fordius
BootlegNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:08:
[...]

Heb je wel de order confirmation mail gehad van AMD, waarin staat de de bestelling niet meer gewijzigd of geannuleerd kan worden?
Yes ook dat ik hem kon tracken met wachtwoord.
Staat order in process als ik hem track.

Ook mail dat er stond dat je hem niet meer kon annuleren enz.

Nouja ff afwachten denk ik.
Maar staat bij jullie ook gewoon order in process ?

------

Thank you for ordering from AMD.com Online Store on 18 November 2020. The following email is a summary of your order. Please use this as your proof of purchase. If you paid by credit card, please look for DRI*AMD.COM STORE on your credit card billing statement.

Please note that your order has been processed and can no longer be changed or cancelled.

Note: If your order contains download products, you can complete the download by looking up your order using the information and link below. When the order summary appears, click on the Download link next to the product name. If your order contains physical products, you will receive a separate email notification when your products have shipped.

To look up your order, please visit: www.amd.com/onlinestorehelp.

Please note: This email message was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message.

Sincerely,
AMD.com Online Store Customer Service
www.amd.com/onlinestorehelp

Your Order and Billing Information:
Order Number: 3**********
Order Date: 18 November 2020

nvt

nvt

nvt

d*@live.nl
Password: *******

Shipping Address:

Product SKU: *******
Product Name: AMD Radeon™ RX 6800 Graphics
Qty Ordered: 1
Amount: 487,29 €

Subtotal: 487,29 €
Shipping: 5,38 €

VAT: 103,46 €
Total: 596,13 €

Payment Method: CloudPay

-------------

Order Number: ******

Order Date: 18/11/2020

AMD Radeon™ RX 6800 Graphics
FedEx Shipment

[Voor 61% gewijzigd door Fordius op 23-11-2020 12:14]

• Jim_Blackwolf
Emuddy schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:09:
[...]

Zoals vermeld op https://azerty.nl/amd-radeon-rx-6000-launch. Dus ik denk dat er deze ronde wel bestellingen geplaatst kunnen worden, maar hoeveel zou ik je niet kunnen vertellen. (Hoe het zit met Megekko en Alternate weet ik zo gauw niet)
we gaan het zien. Hopelijk kan ik volgende week een mooie TUF 6800xt in mijn pc drukken. Het merk PowerColor wordt niet in Nederland verkocht? Die kaart ziet er ook wel heel sexy uit.

https://videocardz.com/ne...-6800-xt-red-devil-tested

• Thrawni
Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:15:
[...]

we gaan het zien. Hopelijk kan ik volgende week een mooie TUF 6800xt in mijn pc drukken. Het merk PowerColor wordt niet in Nederland verkocht? Die kaart ziet er ook wel heel sexy uit.

https://videocardz.com/ne...-6800-xt-red-devil-tested
Helaas maar duizend stuks.

• Jim_Blackwolf
Thrawni schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:16:
[...]

Dat is in ieder geval al meer dan de refs vorige week

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:29
Thrawni schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:16:
[...]

Neem aan dat er ook een niet-limited edition komt die +- hetzelfde biedt tho? Dat is wmb wel beetje onduidelijk uit de nieuwsberichten. Maar al zou dat het geval zijn, die kaarten zullen ook wel flink wat duurder worden, dus vallen voor mij sowieso af.

• BootlegNL
  • Registratie: oktober 2014
Fordius schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:11:
[...]

Yes ook dat ik hem kon tracken met wachtwoord.
Staat order in process als ik hem track.

Ook mail dat er stond dat je hem niet meer kon annuleren enz.

Nouja ff afwachten denk ik.
Maar staat bij jullie ook gewoon order in process ?

------

Thank you for ordering from AMD.com Online Store on 18 November 2020. The following email is a summary of your order. Please use this as your proof of purchase. If you paid by credit card, please look for DRI*AMD.COM STORE on your credit card billing statement.

Please note that your order has been processed and can no longer be changed or cancelled.

Note: If your order contains download products, you can complete the download by looking up your order using the information and link below. When the order summary appears, click on the Download link next to the product name. If your order contains physical products, you will receive a separate email notification when your products have shipped.

To look up your order, please visit: www.amd.com/onlinestorehelp.

Please note: This email message was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message.

Sincerely,
AMD.com Online Store Customer Service
www.amd.com/onlinestorehelp

Your Order and Billing Information:
Order Number: 3**********
Order Date: 18 November 2020

nvt

nvt

nvt

d*@live.nl
Password: *******

Shipping Address:

Product SKU: *******
Product Name: AMD Radeon™ RX 6800 Graphics
Qty Ordered: 1
Amount: 487,29 €

Subtotal: 487,29 €
Shipping: 5,38 €

VAT: 103,46 €
Total: 596,13 €

Payment Method: CloudPay

-------------

Order Number: ******

Order Date: 18/11/2020

AMD Radeon™ RX 6800 Graphics
FedEx Shipment
Is toch wel raar dat de bestelling dan alsnog wordt geannuleerd. Ik zou niet afwachten maar er meteen achter aangaan. Dus contact opnemen met AMD en waar je de CC hebt.

• Marchel

Marchel

Emuddy schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:09:
[...]

Dit is wel een hele slimme zet van Azerty. Voorraad van deze videokaarten als eerst verkopen aan klanten die hele systemen in pre-order hebben staan. Zodoende hoeven ze ook geen prijs per component te geven waardoor het minder transparant is hoeveel je nou voor je 6800/6800XT hebt moeten betalen.

Webshops die nu losse kaarten aanbieden voor een hoog bedrag worden dit niet met dank afgenomen, en kost dus geld in de vorm van gefrustreerde kopers die principieel zijn :).

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
Begrijp ik nou goed dat de jacht op de amd webshop vandaag weer is geopend?

• Marchel

Marchel

Vaenir schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:30:
Naja webshops, als je liever te veel wil betalen moet je het bij de webshops zoeken. Volgens mij is er vandaag om 15:00 weer een poging via de webshop van AMD.com :)

• JoepD
Vaenir schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:30:
Iedereen heeft het idee dat er iedere werkdag om 15:00 nieuwe voorraad kan zijn bij AMD. Dus we houden het inderdaad allemaal in de gaten denk ik. :)

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
Marchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:31:
[...]

Naja webshops, als je liever te veel wil betalen moet je het bij de webshops zoeken. Volgens mij is er vandaag om 15:00 weer een poging via de webshop van AMD.com :)
Ah cool thanks! Was inderdaad niet van plan om bij de bekende Nederlandse webshops iets te gaan kopen. Zou leuk zijn om er een voor de msrp te krijgen maar ik ga niet meedoen aan het extra spekken van die desbetreffende winkels.

• Leroy1909
AMD zou toch tot in feb of maart hun reference kaarten verkopen op de AMD site?

• Jim_Blackwolf
Vaenir schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:34:
[...]

Ah cool thanks! Was inderdaad niet van plan om bij de bekende Nederlandse webshops iets te gaan kopen. Zou leuk zijn om er een voor de msrp te krijgen maar ik ga niet meedoen aan het extra spekken van die desbetreffende winkels.
De aib's zijn niet te koop op de AMD site. Of heb ik dat verkeerd?

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:23
Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:38:
[...]

Denk het niet nee, je zou meer kans hebben op een shop van een AIB, wellicht heeft Sapphire die? Ik ken het alleen van EVGA.

AIBs gaan niet hun kaarten weer naar AMD sturen zodat die de AIB kaarten kunnen verkopen :+

• Pikkemans
  • Registratie: september 2004
Jim_Blackwolf schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:38:
[...]

Op AMD.com kan je alleen de reference kaarten kopen. Maar je kan mogelijk binnenkort ook de reference kaarten kopen via een Nederlandse webshop als ze de Gigabyte of Sapphire referentie kaarten verkopen. Voor zover ik kan vinden hebben alleen deze twee "fabrikanten" SKU's voor de reference designs.

Gigabyte GV-R68XT-16GC-B
Sapphire 21304-01-20G

EDIT: Asrock heeft ook een reference model alleen heb ik daar geen SKU van kunnen vinden.

[Voor 12% gewijzigd door Pikkemans op 23-11-2020 12:56]

• kerath
Ik heb megekko een mailtje verstuurd in hoeverre het as wo zin heeft om mijn F5 knop te mishandelen met hun website voorstaand. Ben benieuwd.

• Tejoh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-11 20:08
Pikkemans schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:39:
[...]

Op AMD.com kan je alleen de reference kaarten kopen. Maar je kan mogelijk binnenkort ook de reference kaarten kopen via een Nederlandse webshop als ze de Gigabyte of Sapphire referentie kaarten verkopen. Voor zover ik kan vinden hebben alleen deze twee "fabrikanten" SKU's voor de reference designs.

Gigabyte GV-R68XT-16GC-B
Sapphire 21304-01-20G
Asrock ook: http://asrock.com/Graphic...Radeon%20RX%206800%2016G/

• Marchel

Marchel

kerath schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
Ik heb megekko een mailtje verstuurd in hoeverre het as wo zin heeft om mijn F5 knop te mishandelen met hun website voorstaand. Ben benieuwd.
Let op wanneer je dit doet binnen de webshop van AMD.com. Ik was vorige week meerdere uren banned omdat mijn browser in een F5 loop zat in het bestelproces. Nog geen kaart voor Marchel dus :'(

• kerath
Marchel schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:48:
[...]

Let op wanneer je dit doet binnen de webshop van AMD.com. Ik was vorige week meerdere uren banned omdat mijn browser in een F5 loop zat in het bestelproces. Nog geen kaart voor Marchel dus :'(
Had al gelezen dat AMD hier een mening op na houdt idd. En terecht wat mij betreft in een poging bots tegen te gaan.

Wel zuur voor jou en bedankt voor de waarschuwing!👍
Ik hoop dat de odds zijn vanmiddag meer in jouw favour.

• pocket
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 04-12 09:41
kerath schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
Let us know!
Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste

Let op:
Zero tolerance topic.

Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. De rest is off topic en wordt waar mogelijk verwijderd.

• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen scalperdiscussies! Scalping: welke stelling neemt T.net hierin?. Overduidelijk nieuwe producten mogen niet in de V&A, dus meldt die in de V&A, niet hier!
• Geen verkoop!
• Geen aankoopadvies!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.

Als je je niet kunt houden aan bovenstaande is het tijdelijk exit van Tweakers. We blijven niet bijsturen.
Posts die hier niet horen worden zonder notificatie verwijderd.

Blijf alsjeblieft rapporteren. We zien door de snelle stroom berichten niet alles. Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer het, want jouw bericht moeten we anders ook trashen wat nóg meer werk oplevert.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True