Precies dit, inderdaad. Er zijn dan ook weer een aantal initiatieven die juist gamers aan een kaart proberen te helpen, dat tegengeluid vind ik wel mooi om te zien.HellBeast schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:13:
Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar zodra er ergens vrij makkelijk geld te halen valt, dan zullen er altijd mensen zijn die daar van proberen te profiteren. Het maakt niet uit wat dit dan precies is, als het maar legaal is. Dat is met alles waar een schaarste en veel vraag naar is. Dat levert bij veel mensen begrijpelijk een gevoel van onrecht op, maar je kunt er toch niets aan veranderen. De GPU schaarste duurt nog minimaal tot Q3 2021 volgens veel nieuwsberichten.
Zelf was ik ook al bezig vanaf november om een GPU via de AMD webshop te kopen en dat is afgelopen week eindelijk gelukt. Ik heb mij meer gefocust op wat ik zelf kon doen in plaats van mij te ergeren aan anderen die hun kaart meteen weer te koop aanbieden voor een veel hogere prijs. Het is verspilde tijd en je wordt er toch alleen maar zuur(der) van. Hopelijk maakt AMD het in de tussentijd nog een beetje moelijker voor mensen die proberen te handelen in de GPUs.
Wat ik wel vreemd vind is dat AMD toch weer naar, naar het lijkt, volstrekt willekeurige droptijden is gegaan. Het lijkt mij dat je daar juist botters mee in de kaart speelt en f5ende "low-tech" consumenten een flink dagdeel laat verspillen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IvZvAtQCcR4aWSG3NJFN44D9.jpg?f=user_large)
/f/image/qZWLTXrV07VKomMubsDrrtuM.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eZoMsz2Fw8kqQGw1mN9BfR2B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p8e25FrrZZXpNdLKEn6E0Ukf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ME4q1NTeUji9kdA63y62Mg7O.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/wPh8o1F0JtCw7Tk1OU1vnFW5.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fqSvhNtxLshYqiKxoGHOahmp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/07g134id3NO24CFH2g2KXWfK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C21nfIQBUjpQOCXutr3qJ50a.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mKvbkKWDWf0LmtUbjus9PqIa.jpg?f=user_large)