• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
Rzarect0r schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:50:
[...]

Op v&a gaat die voor 13-1400 ofzo.
Sorry hoor, maar ik heb de Sapphire NITRO+ nog nooit op v&a gezien voor die prijs. Zeker niet de laatste weken.. :+

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:32
Pedje-san schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:31:
[...]

Sorry hoor, maar ik heb de Sapphire NITRO+ nog nooit op v&a gezien voor die prijs. Zeker niet de laatste weken.. :+
Ah ok dacht dat je de reference 6900xt bedoelde, is het je die 400 euro extra waard voor een niet reference model?

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01 15:51
Rzarect0r schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:36:
[...]

Ah ok dacht dat je de reference 6900xt bedoelde, is het je die 400 euro extra waard voor een niet reference model?
Edit: verkeerd gelezen. Wellicht koopt ie hem zakelijk. Drukt het je winst en scheelt het kosten ipv tweedehands.

[ Voor 20% gewijzigd door KirovAir op 02-04-2021 12:42 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• haltom
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-01 18:56
Edwin88 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:05:
[...]

Maar je zegt een stuk terug dat je er eentje heb weten te bemachtigen? Waarom wil je er dan nog eentje? Om te verkopen?
Ik wil er een voor mij broertje als je dat goed vind.

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16
Het is redelijk offtopic, maar wie weet heeft iemand met hetzelfde probleem te maken gehad.
Ik ben er namelijk net achter gekomen dat de billing & shipping adressen in de confirmatie mail verschillen.

Het factuuradres is nog mijn vorig woonadres en dat was ik stomgenoeg vergeten in Paypal aan te passen.
Normaal gesproken betaal ik via de gelinkte bank en de pakketjes zijn daarom altijd op het huidig woonadres aangekomen. Voor de shipping heeft AMD op de een of andere manier wel het goede woonadres te pakken gelukkig.

Maar jullie kunnen vast wel begrijpen dat ik in dubio zit. Ik kan helaas geen contactgegevens vinden bij AMD voor de sales service om dit uit te leggen.
Weet iemand wat ik het beste kan doen in dit geval?
Ik las namelijk dat zelfs na confirmatie mail de order nog geannuleerd kan worden en dat wil ik uiteraard voorkomen.

• Fastjur
  • Laatst online: 27-01 16:01
Postman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:23:
[...]

Vraag me af wanneer ze die ReCaptcha weer terug zetten. Want dan zijn die direct shopping links ook nutteloos.
Ja ik hoop dat ze die nog een weekje uit stellen, heb nu 2x misgegrepen achter elkaar omdat ik net even weg was van mijn PC tijdens de drop (10 minuten...). Het vervelende is dat de /nl site achter een CDN zit die echt veel te langzaam is met updaten, dus je enige manier om te weten wanneer ie dropt is het zelf op een goed moment pollen. Als ze die captcha er tussen zetten is het voor ons gedaan, maar lossen de bots die gewoon lekker op in 2 seconden...

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:12
CMT schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:13:
Het is redelijk offtopic, maar wie weet heeft iemand met hetzelfde probleem te maken gehad.
Ik ben er namelijk net achter gekomen dat de billing & shipping adressen in de confirmatie mail verschillen.

Het factuuradres is nog mijn vorig woonadres en dat was ik stomgenoeg vergeten in Paypal aan te passen.
Normaal gesproken betaal ik via de gelinkte bank en de pakketjes zijn daarom altijd op het huidig woonadres aangekomen. Voor de shipping heeft AMD op de een of andere manier wel het goede woonadres te pakken gelukkig.

Maar jullie kunnen vast wel begrijpen dat ik in dubio zit. Ik kan helaas geen contactgegevens vinden bij AMD voor de sales service om dit uit te leggen.
Weet iemand wat ik het beste kan doen in dit geval?
Ik las namelijk dat zelfs na confirmatie mail de order nog geannuleerd kan worden en dat wil ik uiteraard voorkomen.
Heb je hem zakelijk gekocht dan?
Anders maakt het factuuradres niet uit denk ik, je krijgt normaal een trackingcode neem ik aan(heb het helaas zelf nog niet kunnen ervaren :/ ) dus moest ie toch naar je oude adres gaan de mensen daar ff op de hoogte brengen en klaar.

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• CMT
Nee, dat niet. Ze hanteren wel 1 kaart per adres, dus ik hoop niet dat ze dit om deze reden dan alsnog tegenhouden.
CMT schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:29:
Nee, dat niet. Ze hanteren wel 1 kaart per adres, dus ik hoop niet dat ze dit om deze reden dan alsnog tegenhouden.
Als je PayPal het geen probleem vind dat het factuur adres afwijkend is, dan zal het AMD al helemaal een worst wezen.

Gok verder dat het wel zal meevallen met annuleren, je hebt immers 2 afwijkende adressen, maar zelfde naam. En je hebt verder ook geen bestel geschiedenis bij AMD, dus zie niet in waarom ze zouden annuleren. Of er moet een mega scalper wonen op je oude adres :P

[ Voor 6% gewijzigd door Postman op 02-04-2021 13:41 ]

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 18:05
junneh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:17:
[...]

Voor zover ik weet nooit een tel nummer hoeven invoeren bij discord. Dat is volgens mij voor extra alerts op Telegram.

Je moet bij het kanaal alerts-sign up de juiste regios kiezen en de componenten waar je notificaties van wil, dan openen er nieuwe kanalen waar de instant buy links inkomen (ook van amazon bijv, maar daar was/ben ik altijd te laat)
[...]

Ik kan de link niet pakken vanuit discord, staat uitgeschakeld, maar is hier wel een paar keer gedeeld, paar pagins terug nog dacht ik.
Anyway als uitzoeken en hater van vage uitleg.

Asl voorbeeld drukt je dus op het #nummer die overeen komt met welke channel je wil toevoegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syJMMz45NNn1mD0yi2Sm9QSiq9E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hgdOenhfCyLnLcXpRbCNg79a.jpg?f=user_large

Als Noob op DC was dit vaag as f*ck. Heb 30 minuten zitten zoeken HOE DAN ik een channel toevoeg !! 8)7

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01 13:36
Postman schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:40:
[...]

Als je PayPal het geen probleem vind dat het factuur adres afwijkend is, dan zal het AMD al helemaal een worst wezen.

Gok verder dat het wel zal meevallen met annuleren, je hebt immers 2 afwijkende adressen, maar zelfde naam. En je hebt verder ook geen bestel geschiedenis bij AMD, dus zie niet in waarom ze zouden annuleren. Of er moet een mega scalper wonen op je oude adres :P
Zal ze inderdaad een rotzorg zijn. Factuuradres staat hier op eigen adres, afleveradres op die van m'n vriendin want die is altijd thuis. Geen zin in dat het pakketje "wordt aangenomen door de buren" en verdwijnt.

• Rzarect0r
opblaashaas schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:57:
[...]

Zal ze inderdaad een rotzorg zijn. Factuuradres staat hier op eigen adres, afleveradres op die van m'n vriendin want die is altijd thuis. Geen zin in dat het pakketje "wordt aangenomen door de buren" en verdwijnt.
Lekkere buren dan.

• Rzarect0r
opblaashaas schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:57:
[...]

Lekkere buren dan. 7(8)7

• wauwwie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 16:24
Fastjur schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:19:
[...]

Ja ik hoop dat ze die nog een weekje uit stellen, heb nu 2x misgegrepen achter elkaar omdat ik net even weg was van mijn PC tijdens de drop (10 minuten...). Het vervelende is dat de /nl site achter een CDN zit die echt veel te langzaam is met updaten, dus je enige manier om te weten wanneer ie dropt is het zelf op een goed moment pollen. Als ze die captcha er tussen zetten is het voor ons gedaan, maar lossen de bots die gewoon lekker op in 2 seconden...
En ik zat gewoon al 3 minuten te F5-en kijken zonder dat de "Add to cart" optie kwam. Helaas zag ik de "drop" hier op het forum te laat, maar mijn browser gaf ook de knop niet weer ondanks de page refresh. De jQuery werkte wel, maar geen bevestiging vanuit paypal. Zit je wel te kijken maakt het nog niets uit.

Wie weet hoe je je browser moet instellen zodat je wel de "Add to cart" knop op tijd ziet?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Meer mensen die The Medium niet in dx12 kunnen spelen. Ik krijg direct een CTD bij het UE4 spalshscherm.
Skyrim enb is ook verkloot en crasht sinds driver 21.3.1.

Niet op voorraad.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 15:33

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb nu al een verzendbevestiging. Via DHL blijkbaar. Best rap.

Beauty is in the eye of the beerholder

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:15
wauwwie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:34:
[...]

En ik zat gewoon al 3 minuten te F5-en kijken zonder dat de "Add to cart" optie kwam. Helaas zag ik de "drop" hier op het forum te laat, maar mijn browser gaf ook de knop niet weer ondanks de page refresh. De jQuery werkte wel, maar geen bevestiging vanuit paypal. Zit je wel te kijken maakt het nog niets uit.

Wie weet hoe je je browser moet instellen zodat je wel de "Add to cart" knop op tijd ziet?
Vergeet dat F5'en - heeft geen nut en teveel F5'en levert je een tijdelijk block op ;)
Zie hierboven voor de PartAlert Discord - daar 'abonneren' op de kaart en land en dan gewoon wachten. Ik zou rond 17:00 uur gaan klaar zitten en wachten tot er een link verschijnt in het kanaal van Discord. Klikken - product zit in je mand en afrekenen met Paypal (zorg dat je daar op ingelogd bent).
Enige 'maar' als ze de Captcha gaan invoeren dan zal wellicht de direct link niet meer werken.
HellBeast schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:40:
Dat is inderdaad al snel. Helaas is het Pasen dus zal pas dinsdag worden.

DHL is trouwens standaard voor NL (weet het niet zeker voor de rest van de EU, maar ook daar lijkt het vaak DHL te zijn). FedEx is alleen in USA/Canada. En het is dus DHL zakelijk in NL, daarom alleen levering op werkdagen en een tijdvak van 8u tot 16u ;)
ZiSE schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:10:
[...]

Vergeet dat F5'en - heeft geen nut en teveel F5'en levert je een tijdelijk block op ;)
Zie hierboven voor de PartAlert Discord - daar 'abonneren' op de kaart en land en dan gewoon wachten. Ik zou rond 17:00 uur gaan klaar zitten en wachten tot er een link verschijnt in het kanaal van Discord. Klikken - product zit in je mand en afrekenen met Paypal (zorg dat je daar op ingelogd bent).
Enige 'maar' als ze de Captcha gaan invoeren dan zal wellicht de direct link niet meer werken.
Denk dat de ReCaptcha voor de stock alerts weinig uit zal maken, die gooien er doodleuk een bot in die dat wel even omzeilt. Maar inderdaad die direct shopping link zal wel verdwijnen. Vind dat sowieso niet echt een eerlijke manier met die link, als je zulke dingen niet weet maak je nul kans en die link werkt al voor er add-to-cart knoppen op de website zijn.

• ZiSE
Postman schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:15:
[...]

Denk dat de ReCaptcha voor de stock alerts weinig uit zal maken, die gooien er doodleuk een bot in die dat wel even omzeilt. Maar inderdaad die direct shopping link zal wel verdwijnen. Vind dat sowieso niet echt een eerlijke manier met die link, als je zulke dingen niet weet maak je nul kans en die link werkt al voor er add-to-cart knoppen op de website zijn.
Ja ben bang dat je het zonder directe link gaat afleggen tegen de bots. Die lossen zo’n puzzeltje sneller op.
Eerlijk is het niet, dan moet AMD het anders gaan inregelen.

[ Voor 4% gewijzigd door ZiSE op 02-04-2021 18:18 ]

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:38
Goedenavond,

Vorig naar wilde ik al een nieuwe pc bouwen, hier op het forum is mij aangeraden om te wachten op de 30xx of 6xxx serie videokaarten...lang verhaal kort: ik heb nog steeds geen nieuwe build kunnen maken omdat de videokaarten belachelijk duur zijn en niet voorradig.

Nu heb ik mij aangemeld voor de partalert discord groep in de hoop een 6800xt te bemachtigen voor een niet al te gekke prijs (of via amd zelf). Op het forum lees ik dat mensen jqeury.get gebruiken, hoe werkt dit, hoe werkt het en vergroot het de kans om een gpu te bemachtigen echt?

Ik kwam er ook vandaag achter dat amd op hun eigen site elke week een drop doet, is dat altijd op donderdag rond 17:30?

[ Voor 9% gewijzigd door REDN4S op 02-04-2021 19:12 ]

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-01 10:22
Ik heb ook vandaag m'n verzendbevestiging gekregen! Heb een enkele 6800 besteld.

[ Voor 22% gewijzigd door Borkus op 02-04-2021 19:27 ]

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
REDN4S schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:10:
Goedenavond,

Vorig naar wilde ik al een nieuwe pc bouwen, hier op het forum is mij aangeraden om te wachten op de 30xx of 6xxx serie videokaarten...lang verhaal kort: ik heb nog steeds geen nieuwe build kunnen maken omdat de videokaarten belachelijk duur zijn en niet voorradig.

Nu heb ik mij aangemeld voor de partalert discord groep in de hoop een 6800xt te bemachtigen voor een niet al te gekke prijs (of via amd zelf). Op het forum lees ik dat mensen jqeury.get gebruiken, hoe werkt dit, hoe werkt het en vergroot het de kans om een gpu te bemachtigen echt?

Ik kwam er ook vandaag achter dat amd op hun eigen site elke week een drop doet, is dat altijd op donderdag rond 17:30?
Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is het enige wat die jquery code doet is het plaatsen van de kaart in je mandje. Als je via de discord groep de juiste link krijgt, wordt die ook via die link automatisch in je mandje geplaatst.

• ZiSE
Munchie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:22:
[...]

Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij is het enige wat die jquery code doet is het plaatsen van de kaart in je mandje. Als je via de discord groep de juiste link krijgt, wordt die ook via die link automatisch in je mandje geplaatst.
Correct maar dan moet je nog mandje klikken en een stap doorlopen. De directe link is sneller en makkelijker. Je zult toch moeten wachten totdat de drop geweest is voor dat die jQuery werkt.

• Borkus
HellBeast schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:40:
Wat heb je besteld?

• REDN4S
ZiSE schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:25:
[...]

Correct maar dan moet je nog mandje klikken en een stap doorlopen. De directe link is sneller en makkelijker. Je zult toch moeten wachten totdat de drop geweest is voor dat die jQuery werkt.
Ah oke dan wordt het de discord groepen in de gaten houden, bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door REDN4S op 02-04-2021 19:30 ]

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-01 20:54
Ik kan nog steeds het gehele proces doorlopen en betalen.. Echter werkt de place order knop niet.
Had toch nog stille hoop :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7lJamhSpHPj4CWD3umYBvabmvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WwK0ICqjxiNTkPQ3G9DzNWPD.jpg?f=fotoalbum_large

• ZiSE
REDN4S schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:28:
[...]

Ah oke en een jQuery, is dat voor een leek ook te gebruiken?
Zeker, zie eerder in dit topic. Commando in de console van je browser gebruiken maar je maakt het jezelf moeilijker en je bent langzamer dan anderen. Zijn iig mijn ervaringen na een paar weken proberen ;)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

De 6900XT.

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

The page you are trying to access is currently unavailable

Reference 0.e5c31302.1617385384.100089ac

Heeft het vaak fout

Dappzor schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:30:
Ik kan nog steeds het gehele proces doorlopen en betalen.. Echter werkt de place order knop niet.
Had toch nog stille hoop :'(
[Afbeelding]
Iets gaat er inderdaad niet goed daar. Voorheen werden die orders allemaal automatisch verwijderd. Maar ik zag gisteren ook al dat mijn Postman sessie nog een volledig volle winkelmand had om 23u.

• Borkus
tailfox schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:43:
The page you are trying to access is currently unavailable

Reference 0.e5c31302.1617385384.100089ac
Cookies wissen...

• cardboardgenie
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-01 08:16
Postman schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:12:
[...]

Dat is inderdaad al snel. Helaas is het Pasen dus zal pas dinsdag worden.

DHL is trouwens standaard voor NL (weet het niet zeker voor de rest van de EU, maar ook daar lijkt het vaak DHL te zijn). FedEx is alleen in USA/Canada. En het is dus DHL zakelijk in NL, daarom alleen levering op werkdagen en een tijdvak van 8u tot 16u ;)
Hmmm. Nu begin ik hem dan toch wel te knijpen. :?
Ik heb nog geen verzendbevestiging ontvangen voor m'n 6700XT en op de track pagina van AMD staat dit

Quantity
Product Name
1
AMD Radeon™ RX 6700 XT Graphics

FedEx Shipment

Weet je daar ook iets meer over, of staat dat er altijd totdat de info geupdate wordt?

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
cardboardgenie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:30:
[...]

Ik heb nog geen verzendbevestiging ontvangen voor m'n 6700XT en op de track pagina van AMD staat dit

Quantity
Product Name
1

FedEx Shipment

Weet je daar ook iets meer over, of staat dat er altijd totdat de info geupdate wordt?
Geen paniek. Volgens mij zijn er zat mensen geweest die pas de maandag of dinsdag een verzendbevestiging hebben ontvangen.

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:18
[...]

Quantity
Product Name
1

FedEx Shipment

Is bij mij hetzelfde. Vorige week ook veel van deze posts. Sommige kregen hun verzendmelding/tnt pas op zaterdag. Even geduld :D
[...]

Quantity
Product Name
1

FedEx Shipment

Verzending kan tot wel 23u zijn vandaag.
En inderdaad verwerken ze orders op puur willekeurige volgorde, kan dus ook zo zijn dat je volgende week dinsdag of woensdag nog een verzending krijgt.

Die FedEx informatie staat er altijd, is gewoon hoe die website gemaakt is. Dus daar ligt het niet aan.

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Maandag is ook feestdag dus zou mij niet verbazen dat dit ook nog een dag vertraagd.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• cardboardgenie
houtig schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:54:
Maandag is ook feestdag dus zou mij niet verbazen dat dit ook nog een dag vertraagd.
Wanneer die komt boeit me nu niet meer zo veel na al die weken :+ wil vooral bevestiging hebben DAT ie ook echt komt.

en thanks voor de andere reacties op mijn vorige post andere medetweakers :)

[ Voor 3% gewijzigd door cardboardgenie op 02-04-2021 20:56 ]

• Jordy-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
REDN4S schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:10:
Goedenavond,

Het is de meeste donderdagen, tussen 17:00 en 20:30. De laatste drop was 20:30.

De 6800 XT is verreweg de meest gewilde, maar die wordt eigenlijk nooit aangeboden bij de drop. Wel de 6700 XT, 6800 en 6900 XT.

Daarom ben ik maar voor de lichtelijke overkill van de 6900 XT gegaan. Die is tenminste wèl leverbaar, met wat moeite (en een snufje mazzel) en zit in de prijscategorie van een Custom 6800 XT op MSRP.

De jQuery heb ik niet nodig gehad om een 6900 XT te bemachtigen (ik heb net de verzendbevestiging binnen *O*). Afgelopen donderdag was pas mijn tweede serieuze poging, dus dat viel best mee.

De benelux stock checker discord en de partalert telegram waren onmisbaar en die hebben me donderdag gered, want ik had de hoop op een drop om 20:15 al opgegeven. Zonder die bronnen had ik de drop van 20:30 totaal gemist.

Met name als je aast op een 3080, zou ik me daar inschrijven, omdat Nvidea de drops op willekeurige momenten doet, via retailers.

• CMT
Net een verzendbevestiging gekregen in de mail *O*

@Jordy-B
Ik had ook liever een 6800XT. Qua prijs/prestatie is dat verreweg de beste kaart.
Maar met een 6900XT heb je dan weer het voordeel dat deze heel zuinig gemaakt kan worden, wanneer deze begrenst wordt tot een 6800XT.
Het schijnt van zich al een stille kaart te zijn, maar met de undervolt zul je hem waarschijnlijk niet meer horen.

Hmm nu nog even een mooi waterblokje uitzoeken :).

• Tilor
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb zo net ook mijn verzendbevestiging ontvangen.

PC: R7 5800X3D / X570 Aorus Elite / 32GB DDR4 3600MHz / RX 6900 XT

• Rzarect0r
Hier ook verzendbevestiging binnen :-)

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:12
Ik lees hier iemand zeggen: tot 23:00 kan je een verzendbevestiging ontvangen. Hoe kom je aan die info? Klopt niets van.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

turkeyhakan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 06:32:
Ik lees hier iemand zeggen: tot 23:00 kan je een verzendbevestiging ontvangen. Hoe kom je aan die info? Klopt niets van.
Ik heb de mijne gisteren om 23:24 ontvangen.

• Borkus
Zijn er ook mensen die donderdag meerdere kaarten tegelijk hebben besteld en een verzendbevestiging hebben ontvangen?

• turkeyhakan
Borkus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:11:
Zijn er ook mensen die donderdag meerdere kaarten tegelijk hebben besteld en een verzendbevestiging hebben ontvangen?
Volgens mij mag dat niet.

• cardboardgenie
Ik heb mijn verzend bevestiging ook gisteren avond ontvangen :) meteen het bezorg moment maar aangepast naar de avond. Ben niet thuis tussen 10:00-15:00 :+

• turkeyhakan
cardboardgenie schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:31:
Ik heb mijn verzend bevestiging ook gisteren avond ontvangen :) meteen het bezorg moment maar aangepast naar de avond. Ben niet thuis tussen 10:00-15:00 :+
Voor wanneer was de bezorging gepland? Ik kan het bezorgmoment niet aanpassen.

• cardboardgenie
Volgens mij wel, want je mag van elke kaart er 1 bestellen (1 SKU). Dat maakt niet uit of je dat op dezelfde dag doet of verdeeld over 3 weken.

Hetzelfde houdt dus in dat je bij een volgende drop niet nog een keer voor dezelfde GPU kan gaan, dan wordt je order geannuleerd.

• cardboardgenie
turkeyhakan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:33:
[...]

Voor wanneer was de bezorging gepland? Ik kan het bezorgmoment niet aanpassen.
Dinsdag 6 april, tussen 10:00-15:00 dus
Maar ik ben naar stage van 10:00-14:30 dus op die 30min ga ik het niet gokken. Nu komt hij in de avond *O*

• Borkus
Vandaar mijn vraag

• turkeyhakan
cardboardgenie schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:34:
[...]

Volgens mij wel, want je mag van elke kaart er 1 bestellen (1 SKU). Dat maakt niet uit of je dat op dezelfde dag doet of verdeeld over 3 weken.

Hetzelfde houdt dus in dat je bij een volgende drop niet nog een keer voor dezelfde GPU kan gaan, dan wordt je order geannuleerd.
Waar staat zoiets beschreven?

• cardboardgenie
turkeyhakan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:43:
[...]

Waar staat zoiets beschreven?
https://www.amd.com/en/support/kb/faq/amdonlinestorefaq

Ik kan zo 123 niet vinden waar het specifiek genoemd staat voor bij de 6000 serie

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:44
Er daar staat bij ORDER INFORMATION:

Are there any limitations or restrictions, when purchase from AMD.com?

Based on demand, AMD may limit purchases (for example, to one per person/household), to ensure we reach the broadest number of customers. This could include cancellation of multiple orders, once placed.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:10
Ja, 6700xt en 6800. Voor beide een verzendbevestiging.

• turkeyhakan
JSTPS schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:56:
[...]

Ja, 6700xt en 6800. Voor beide een verzendbevestiging.
Eerste keer besteld?

• REDN4S
Jordy-B schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:28:
[...]
Het is de meeste donderdagen, tussen 17:00 en 20:30. De laatste drop was 20:30.

De 6800 XT is verreweg de meest gewilde, maar die wordt eigenlijk nooit aangeboden bij de drop. Wel de 6700 XT, 6800 en 6900 XT.

Daarom ben ik maar voor de lichtelijke overkill van de 6900 XT gegaan. Die is tenminste wèl leverbaar, met wat moeite (en een snufje mazzel) en zit in de prijscategorie van een Custom 6800 XT op MSRP.

De jQuery heb ik niet nodig gehad om een 6900 XT te bemachtigen (ik heb net de verzendbevestiging binnen *O*). Afgelopen donderdag was pas mijn tweede serieuze poging, dus dat viel best mee.

De benelux stock checker discord en de partalert telegram waren onmisbaar en die hebben me donderdag gered, want ik had de hoop op een drop om 20:15 al opgegeven. Zonder die bronnen had ik de drop van 20:30 totaal gemist.

Met name als je aast op een 3080, zou ik me daar inschrijven, omdat Nvidea de drops op willekeurige momenten doet, via retailers.
Heb je een linkje van de benelux stock checker voor mij? _/-\o_

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:10
Ja, eerder een 6900xt. Tweede bestelling geannuleerd. Nu de eerste keer een 6700xt en 6800, niet geannuleerd. Dus ze checken wel elke bestelling.

• Jordy-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
REDN4S schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:35:
[...]

Heb je een linkje van de benelux stock checker voor mij? _/-\o_
https://discord.gg/mMXAcnYD

Je kan er mooi filteren met !addPriceNotification, zodat je geen notificaties krijgt over de veel te dure customs waar je toch geen belang bij hebt. Zelf heb ik nu alleen nog een notificatie open staan voor een 3080 onder €1000 (voor mijn broer).

[ Voor 37% gewijzigd door Jordy-B op 03-04-2021 11:29 ]

• Rzarect0r
2 verschillende mag wel

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:43
cardboardgenie schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:35:
[...]

Dinsdag 6 april, tussen 10:00-15:00 dus
Maar ik ben naar stage van 10:00-14:30 dus op die 30min ga ik het niet gokken. Nu komt hij in de avond *O*
Hoe heb je het aangepast? Ik zie die optie niet en ik zou het graag bij een afhaalpunt laten bezorgen.

• cardboardgenie
Deikesu schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:45:
[...]

Hoe heb je het aangepast? Ik zie die optie niet en ik zou het graag bij een afhaalpunt laten bezorgen.
Op de track & trace pagina van DHL kon ik het gewoon aanpassen vanochtend. Misschien was ik nog net op tijd :+

• cardboardgenie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EW3jwltfjMiGG8QaL19GYY5XyGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kLkzrUnXNLqpsEYoPwvFw6GA.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de optie nog steeds zie ik

• Deikesu
Hmm bedankt. Ik heb die optie niet. Misschien niet gekoppeld aan mijn mail of iets. Bel ze wel even :)

• Borkus
Deikesu schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:17:
[...]

Hmm bedankt. Ik heb die optie niet. Misschien niet gekoppeld aan mijn mail of iets. Bel ze wel even :)
Bij mij heb ik precies hetzelfde, ik kan ook niks aanpassen helaas...

• Deikesu
Borkus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:18:
[...]

Bij mij heb ik precies hetzelfde, ik kan ook niks aanpassen helaas...
Contact gehad met DHL. Bij mij kunnen ze het niet aanpassen. Als ik dat wil moet ik contact opnemen met Amd.

Ik werk nu dinsdag thuis 😂

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 09:22
Als het je lukt om 2 producten in je mandje te krijgen voordat alles uitverkocht is... of gebruik je dan twee browsers?

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 09:22
Deikesu schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:08:
[...]

Contact gehad met DHL. Bij mij kunnen ze het niet aanpassen. Als ik dat wil moet ik contact opnemen met Amd.

Ik werk nu dinsdag thuis 😂
Dinsdag zijn ze in onze wijk de stroomvoorziening aan het onderhouden en werk ik dus noodgedwongen op kantoor. Echt precies op die dag 8)7

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:12
Edwin88 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:12:
[...]

Dinsdag zijn ze in onze wijk de stroomvoorziening aan het onderhouden en werk ik dus noodgedwongen op kantoor. Echt precies op die dag 8)7
Tenzij je plots koorts hebt 8)7

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

cardboardgenie schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:05:
[...]

Op de track & trace pagina van DHL kon ik het gewoon aanpassen vanochtend. Misschien was ik nog net op tijd :+
Ik weet niet waar je woont, maar het is normaal niet mogelijk dat je de levertijd kunt aanpassen bij AMD.com zendingen. Dit vanwege dat het DHL zakelijk is. De meeste mensen zullen dan ook een indicatie hebben van 8u tot 18u.

Nu zou het in theorie mogelijk kunnen zijn dat je in een gebied zit waar geen aparte zakelijke bezorging plaats vindt. Dan kun je de levering dus wel aanpassen. Kan zo geen andere verklaring bedenken.
Alle drie de GPU, echter wel in 3 aparte orders. En ook allemaal verzonden.

Nu zullen sommige mensen die hier al langer zijn denken: maar hoe dan? Had je niet onlangs al een annulering te pakken voor een 6900XT omdat je die daarvoor ook al besteld had? Ja dit klopt, maar het is ondertussen wel al 1,5 maand geleden dat de GPU geleverd is.
Dus dit bied hoop voor de mensen die nog een extra kaart willen of problemen hadden met de bezorging: wacht een 6-7 weken en probeer het dan opnieuw.
Edwin88 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:11:
[...]

Als het je lukt om 2 producten in je mandje te krijgen voordat alles uitverkocht is... of gebruik je dan twee browsers?
Op het forum van Hardwareluxx zag je deze week meerdere mensen met 2 verschillende GPU in een succesvolle bestelling. Zelfs iemand die ze alle drie heeft kunnen bestellen.
Maar het kan ook tegen je werken zoals te lezen op ons eigen forum: is 1 van de 2 producten niet meer op voorraad, dan mislukt je hele order. En moet je eerst je winkelmandje aanpassen. Vaak ben je dan al te laat.

Denk dus dat de meeste mensen met meer dan 1 succesvolle bestelling het gedaan hebben door die shop.amd.com links te gebruiken of inderdaad aparte browser of zelfs systemen.

• junneh
Postman schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:42:
[...]

Op het forum van Hardwareluxx zag je deze week meerdere mensen met 2 verschillende GPU in een succesvolle bestelling. Zelfs iemand die ze alle drie heeft kunnen bestellen.
Maar het kan ook tegen je werken zoals te lezen op ons eigen forum: is 1 van de 2 producten niet meer op voorraad, dan mislukt je hele order. En moet je eerst je winkelmandje aanpassen. Vaak ben je dan al te laat.

Denk dus dat de meeste mensen met meer dan 1 succesvolle bestelling het gedaan hebben door die shop.amd.com links te gebruiken of inderdaad aparte browser of zelfs systemen.
Ik ga het as donderdag ook nog een keer proberen maar dan voor een 6700XT. Zal het wel laten weten hier. Deze week een 6800 kunnen bestellen maar dat is overkill voor me, en verkopen zal niet zo'n probleem zijn :D

• cardboardgenie
Postman schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:25:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar het is normaal niet mogelijk dat je de levertijd kunt aanpassen bij AMD.com zendingen. Dit vanwege dat het DHL zakelijk is. De meeste mensen zullen dan ook een indicatie hebben van 8u tot 18u.

Nu zou het in theorie mogelijk kunnen zijn dat je in een gebied zit waar geen aparte zakelijke bezorging plaats vindt. Dan kun je de levering dus wel aanpassen. Kan zo geen andere verklaring bedenken.
Hmm, dat lijkt me niet, want ik woon in Nijmegen 8)7 nou niet een plaats dat je denkt "daar komt geen zakelijke levering"

• Edgar Wagt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-07-2025
junneh schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:08:
[...]

Ik ga het as donderdag ook nog een keer proberen maar dan voor een 6700XT. Zal het wel laten weten hier. Deze week een 6800 kunnen bestellen maar dat is overkill voor me, en verkopen zal niet zo'n probleem zijn :D
Waarom koop je hem dan

• junneh
Omdat ik zonder gpu zit en dit de eerst beschikbare was via PartAlert. Wilde het niet riskeren nog te wachten/ switchen naar 6700XT en dan weer alles uitverkocht.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 11:11
junneh schreef op zondag 4 april 2021 @ 01:15:
[...]

Omdat ik zonder gpu zit en dit de eerst beschikbare was via PartAlert. Wilde het niet riskeren nog te wachten/ switchen naar 6700XT en dan weer alles uitverkocht.
Zoveel overkill is een 6800 ook niet t.o.v. een 6700 XT en waarom zou je niet wat extra power willen? Nu komt het wel heel erg over als een smoesje om die 6800 lekker met 200/300 euro winst te verkopen.

Tenzij je hem natuurlijk voor kostprijs op V&A zet. Zo niet dan ben je in mijn ogen gewoon lekker egoïstisch bezig en zal iedere tweaker hier die op zoek is naar een kaart voor eigen gebruik van je walgen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Flupkees
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-01 14:33
JohnnyV76 schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:03:
[...]

Zoveel overkill is een 6800 ook niet t.o.v. een 6700 XT en waarom zou je niet wat extra power willen? Nu komt het wel heel erg over als een smoesje om die 6800 lekker met 200/300 euro winst te verkopen.

Tenzij je hem natuurlijk voor kostprijs op V&A zet. Zo niet dan ben je in mijn ogen gewoon lekker egoïstisch bezig en zal iedere tweaker hier die op zoek is naar een kaart voor eigen gebruik van je walgen.
Mij lijkt een redelijke oplossing in zo'n situatie om de kaart wel tegen een meerprijs te verkopen, maar de winst niet in eigen zak te steken en aan een goed doel te doneren. Iets van markup lijkt me wel redelijk voor het gedoe en de moeite, dus bij een 6800 die je voor 600 euro hebt gekocht, dan vind ik het redelijk als iemand 660 euro zelf neemt en het bedrag erboven doneert aan een goed doel (of de kopende partij laat doneren).

Ik heb een 6900XT kunnen bestellen, maar wil misschien toch een 6800 en als het me lukt om een 6800 te bestellen en ik geen vrienden blij kan maken met de 6900XT, dan ben ik van plan bovenstaande te doen.
cardboardgenie schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:08:
[...]

Hmm, dat lijkt me niet, want ik woon in Nijmegen 8)7 nou niet een plaats dat je denkt "daar komt geen zakelijke levering"
Nee lijkt mij ook niet. Wel apart zeg. Kun je ook zien wie de verzender is?
Nog even gekeken en ik heb bij alle drie de zendingen geen mogelijkheid tot aanpassen (levertijd 8u tot 18u) en allemaal van Ingram Micro.

• cardboardgenie
Postman schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:59:
[...]

Nog even gekeken en ik heb bij alle drie de zendingen geen mogelijkheid tot aanpassen (levertijd 8u tot 18u) en allemaal van Ingram Micro.
ook van Ingram Micro Bv. Dus waar het verschil zit, No idea

• Borkus
Postman schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:59:
[...]

Bij mij precies hetzelfde, ik kan niks aanpassen, ook bij mijn bestelling 2 weken terug niet...

• junneh
JohnnyV76 schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:03:
[...]

Hoef ook niet de hoofdprijs voor de kaart. Mijn eerste intentie was ruilen met iemand die een 6700XT had gekocht ook afgelopen donderdag, echter gelezen dat AMD moeilijk doet met garantie als ie niet op je eigen naam staat, doe dat dus liever niet meer. Weet dat ik daar zelf wel garant voor sta maar ik ken die ander ook niet.

Extra power is altijd goed, dat klopt. Game echter maar op 1440p/60 en dan zal die 6700XT al ruimschoots voldoen de komende jaren, vooral met de games die ik speel (oude meuk).

Ik walg ook van het feit dat m'n (te duur gekochte) 1080ti 3 maanden buiten garantie kapot gaat in deze periode maar wat doe je eraan he.

Eerst maar is kijken of het uberhaupt lukt nog een 6700XT te krijgen. Anders blijft de 6800 lekker hier draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door junneh op 04-04-2021 18:35 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

junneh schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:21:
[...]

Hoef ook niet de hoofdprijs voor de kaart. Mijn eerste intentie was ruilen met iemand die een 6700XT had gekocht ook afgelopen donderdag, echter gelezen dat AMD moeilijk doet met garantie als ie niet op je eigen naam staat, doe dat dus liever niet meer. Weet dat ik daar zelf wel garant voor sta maar ik ken die ander ook niet.

Extra power is altijd goed, dat klopt. Game echter maar op 1440p/60 en dan zal die 6700XT al ruimschoots voldoen de komende jaren, vooral met de games die ik speel (oude meuk)

Ik walg ook van het feit dat m'n (te duur gekochte) 1080ti 3 maanden buiten garantie kapot gaat in deze periode maar wat doe je eraan he.
Geen Nvidia meer kopen :p

• junneh
Dit was de eerste en de laatste :D
cardboardgenie schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:32:
[...]

ook van Ingram Micro Bv. Dus waar het verschil zit, No idea
Foutje, bedankt bij DHL denk ik dan. In dit geval wel voordelig voor je want je was anders toch niet thuis geweest.

Nog een laatste optie, maar gok dat die ook hetzelfde zal zijn: ik heb 5,38 euro betaald aan verzenden (ex. BTW, op de invoice). Als jij meer hebt betaald dan is het dat wellicht geweest.

• cardboardgenie
Postman schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:38:
[...]

Foutje, bedankt bij DHL denk ik dan. In dit geval wel voordelig voor je want je was anders toch niet thuis geweest.

Nog een laatste optie, maar gok dat die ook hetzelfde zal zijn: ik heb 5,38 euro betaald aan verzenden (ex. BTW, op de invoice). Als jij meer hebt betaald dan is het dat wellicht geweest.
Ook hetzelfde bedrag. Het enige wat ik me kan herinneren is dat ik in de winkelwagen niet het land had aangepast naar NL :)F bij indicatie voor verzendkosten

• CMT
@junneh Waarom zou je de 6700XT willen? De 6800 is in vrijwel alle opzichten beter, ook qua prijs gezien.
Op 4k kost de 6700XT ca €8.36/fps, de 6800 ca. €8.24/fps (even om te laten zien wat de kaart qua prijs/prestatie waard is, hier heb je op de lange duur profijt van).
De 6800 zit daarnaast helemaal aan de top qua energie efficiëntie (de 6900XT komt daar ook in de buurt van btw).

In ieder geval zou je met de 6800 een extra gpu generatie over kunnen slaan, aangezien het verschil ca. 20% is met de 6700XT.

• sunsmountain
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-01 15:58
CMT schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:46:
@junneh Waarom zou je de 6700XT willen? De 6800 is in vrijwel alle opzichten beter, ook qua prijs gezien.
Op 4k kost de 6700XT ca €8.36/fps, de 6800 ca. €8.24/fps (even om te laten zien wat de kaart qua prijs/prestatie waard is, hier heb je op de lange duur profijt van).
De 6800 zit daarnaast helemaal aan de top qua energie efficiëntie (de 6900XT komt daar ook in de buurt van btw).

In ieder geval zou je met de 6800 een extra gpu generatie over kunnen slaan, aangezien het verschil ca. 20% is met de 6700XT.
Is dit op basis van MSRP of marktprijzen? Als het je gaat om € / fps, kun je beter wachten met een GPU kopen.

kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes

• lou louis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-01 15:09
als i die 6800 verkoopt voor 250 euro winst kost ze 6700 xt bijna niks

• CMT
@sunsmountain
Ik heb de prijzen genomen die op de AMD website staan vermeld aangezien alleen daar besteld wordt. Zo goed als MSRP dus?
Uiteraard is het geen goede tijd om een videokaart aan te schaffen, maar het ging enkel om te laten zien dat de 6800 imho globaal gezien een betere keuze is. Ook qua prijsargument.

*knip* nee

[ Voor 48% gewijzigd door br00ky op 06-04-2021 11:37 ]

• junneh
Je redenering is helemaal juist, maar betalen voor FPS die je NU niet gaat gebruiken is altijd een slechtere deal. Misschien is die kaart over 4 jaar nog prima, misschien is er superduper xtreme dlss raytracing 500040 en kun je er weinig meer mee. Dat weet niemand.

Ben student en 600 euro is veel voor me. Vooral als je verwacht dat je huidige kaart nog 3-4 jaar voldoet voor je resolutie/hz. Een generatie of 2 overslaan is prima, doe ik ook altijd, mits het wel blijft werken ;)

Verder raad ik de mensen die hier over scalping praktijken praten is te kijken in de verschillende discords, Daar zitten er genoeg die per dag meerdere kaarten achterover drukken en voor achterlijke winst verkopen. Denk dat het probleem eerder daar ligt als bij mij, weet namelijk niet eens zeker of ik hem wel ga verkopen.
junneh schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:21:
[...]

Nog even over die garantie: je hebt in NL dus 3 soorten garantie, waarvan er 2 niet overdraagbaar kunnen zijn. De wettelijke garantie is gekoppeld aan het product. Heb je een factuur, dan heb je dus ook recht op die garantie.
Helaas is die garantie in NL niet vastgelegd. Dat is een termijn waar je redelijkerwijs vanuit mag gaan dat het product zou moeten blijven werken. Aangezien AMD bij hun directe verkoop sowieso maar een fabrieksgarantie geeft van 2 jaar, gok ik dat de wettelijke garantie ook wel minimaal een jaar zal zijn. Denk zelfs dat je bij de rechtbank nog wel kunt verlengen naar 2 jaar, maar goed dat moet je ook maar willen (goede rechtsbijstand helpt dan wel).
Een leuke discussie hierover bij het groene kamp op Reddit: https://www.reddit.com/r/...ing_buying_from_scalpers/.
Vooral de EU wetgeving hierin is belangrijk, maar ook verwarrend omdat het nog steeds in elk land anders kan zijn. Koop je dezelfde kaart via AMD in Duitsland dan heb je waarschijnlijk wel 2 jaar wettelijke garantie, wat dat betreft mag NL wel eens wat meer aan de consumenten en niet aan de bedrijven gaan denken.

[ Voor 0% gewijzigd door Postman op 05-04-2021 00:42 . Reden: AMD geeft dus langere garantie dan ik dacht, met dank aan junneh ]

Over het 'scalping' verhaal: denk dat er een verschil is tussen de mensen op die Discord kanalen die bewust producten kopen (want het beperkt zich niet alleen tot GPU nu, ook CPU en PS5) om weer te verkopen met winst, die kun je gerust scalpers noemen.

Iemand die twijfelt over welke kaart nu beter is, maar niet de tijd en risico heeft om bij AMD zijn voorkeur kaart te scoren, tja wat noem je zo iemand als die persoon zijn of haar kaart kan verkopen? En als er dan iemand uit zichzelf meer voor bied, is het dan nog steeds een scalper, of is het gewoon gebruik maken van de marktwerking?

Uiteraard moeten we iedereen maar op zijn of haar blauwe ogen geloven, zo wordt hier van allerlei onzin verkondigd en weet je nooit wat nu echt de waarheid is. Zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn die we hier helpen met jQuery script, Discord invites, etc. en vervolgens doodleuk zijn GPU aanbied op V&A tegen 50% meer en we nooit meer iets van die persoon horen hier op het forum. Voel je trouwens gerust aangesproken, want ik bedoel hier niemand specifiek mee.

Geld doet rare dingen met mensen en nu is het gewoon een absurde tijd. Team Rood valt dan nog redelijk mee met 'scalping' praktijken, als je ziet wat je bij Team Groen kunt verdienen op bijv. een 3080 dan is mijn netto salaris na 2 verkopen soms fors minder.
Dit is trouwens iets wat mij ook opvalt: mensen hebben eigenlijk liever een Nvidia kaart dan een AMD. Ze hebben al maanden een pre-order uitstaan, maar zijn het nu beu en zien dat je bij AMD elke donderdag wel kans maakt op een GPU. Dus die kopen ze en na een paar weken komt dan toch de pre-order binnen. De AMD kaart gaat vervolgens direct naar V&A/Marktplaats/etc., met een leuke extra prijs er bovenop. Want ja, iedereen doet het dus waarom ik niet. Terwijl die persoon de weken voor zijn aanschaf nog links en rechts aan het janken was hoe erg die scalpers wel niet waren.

Wat ik misschien nog wel erger vind is wat mensen vragen voor een kaart die 2 jaar of ouder is. Dat zijn soms prijzen die 3 of 4 keer de prijs zijn van toen ze het product nieuw gekocht hebben. En dat zijn dan opeens geen scalpers, maar slimme verkopers. 8)7 Geloof je het zelf nog? Ik niet.

• junneh
Postman schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:02:
[...]

Aangezien AMD bij hun directe verkoop sowieso maar een fabrieksgarantie geeft van 1 jaar, gok ik dat de wettelijke garantie ook wel minimaal een jaar zal zijn. Denk zelfs dat je bij de rechtbank nog wel kunt verlengen naar 2 jaar, maar goed dat moet je ook maar willen (goede rechtsbijstand helpt dan wel).
Dit is wat AMD erover zegt:
https://www.amd.com/syste...rx-6800-warranty-card.pdf

2 jaar dus?

In het rx6000 Ervaringen topic is er een kaart met problemen, en AMD stelt doodleuk dat ze alleen garantie aan de originele koper geven. Zoals je zelf aangaf: je kan er volgens de regels recht op hebben, maar dan moet je dat ook nog maar is krijgen.

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

junneh schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:30:
[...]

2 jaar dus?

In het rx6000 Ervaringen topic is er een kaart met problemen, en AMD stelt doodleuk dat ze alleen garantie aan de originele koper geven. Zoals je zelf aangaf: je kan er volgens de regels recht op hebben, maar dan moet je dat ook nog maar is krijgen.
Dat laatste is standaard

Heeft het vaak fout

junneh schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:30:
[...]

2 jaar dus?

Dat is wat Nvidia ook doet. Ze proberen het gewoon. Maar puntje bij paaltje zullen ze de RMA gewoon moeten accepteren. Hoe gaan ze trouwens controleren wie jij bent? Want als je een factuur hebt dan staat daar alleen een naam en adres op, geen e-mail of telefoonnummer. En mensen schijnen nogal eens te kunnen verhuizen, heb ik gehoord :P

Ik zag op V&A ook al iemand die een defecte 6800XT aanbied. Zal wel dezelfde persoon zijn als in het ervaringen topic. Maar het probleem daar is meer het ontbreken van een factuur. Zonder dat wordt het zelfs als eerste koper lastig je gelijk te halen.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 11:11
Postman schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:17:
Wat ik misschien nog wel erger vind is wat mensen vragen voor een kaart die 2 jaar of ouder is. Dat zijn soms prijzen die 3 of 4 keer de prijs zijn van toen ze het product nieuw gekocht hebben. En dat zijn dan opeens geen scalpers, maar slimme verkopers. 8)7 Geloof je het zelf nog? Ik niet.
Ik vind het wel anders hoor. Nu de nieuwste kaart kopen met als doel winst te maken terwijl anderen zitten te springen om zo'n kaart zelf te gebruiken is pas echt scalpen. Je oude kaart verkopen die je niet gekocht hebt met het doel om winst te maken voor een prijs verkopen die nu (hoe gek ook) schappelijk is, niet hetzelfde.

Als je nu je oude kaart voor een hele lage prijs zou verkopen dan zie je je eigen kaart dezelfde dag nog voor de huidige marktprijs te koop staan.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar zodra er ergens vrij makkelijk geld te halen valt, dan zullen er altijd mensen zijn die daar van proberen te profiteren. Het maakt niet uit wat dit dan precies is, als het maar legaal is. Dat is met alles waar een schaarste en veel vraag naar is. Dat levert bij veel mensen begrijpelijk een gevoel van onrecht op, maar je kunt er toch niets aan veranderen. De GPU schaarste duurt nog minimaal tot Q3 2021 volgens veel nieuwsberichten.

Zelf was ik ook al bezig vanaf november om een GPU via de AMD webshop te kopen en dat is afgelopen week eindelijk gelukt. Ik heb mij meer gefocust op wat ik zelf kon doen in plaats van mij te ergeren aan anderen die hun kaart meteen weer te koop aanbieden voor een veel hogere prijs. Het is verspilde tijd en je wordt er toch alleen maar zuur(der) van. Hopelijk maakt AMD het in de tussentijd nog een beetje moelijker voor mensen die proberen te handelen in de GPUs.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Postman schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:02:
Helaas is die garantie in NL niet vastgelegd.
Indirect is die wel vastgelegd, het is namelijk een implementatie van een EU-richtlijn en moet daarmee dus ook minstens even streng zijn als de minimale garantie genoemd in die richtlijn. En v.z.i.w. is dat minimum 2 jaar.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1 ... 125 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord