Ervaringen Hitachi Yutaki RASM Monoblock warmtepomp

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

• Johndoej
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15:36
Dank je
Alles ingesteld.
Helaas nog niet opgelost.
Relais schakelt niet.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:01
Op het moment dat je alles ingesteld hebt een de contact draaien buiten de Shelly om vrijhoud, zou de boiler geblokkeerd moeten zijn.

Als je dan contact maakt tussen de 2 dragen (!!! 230V !!!! ). Wordt de blokkering opgeheven.

Klopt dit?

Zoniet, dan is de yutaki nog niet goed ingesteld.

• Johndoej
Klem 19 is ingang 5 zal kijken of dit goed ingesteld is

• Johndoej
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orbbX6uW5FrWyMbFjyeBi7HTLEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIWAVa4Djya5UnoHhBJ27OUq.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe lijkt dit ,

• Johndoej
Met jouw informatie en het opnieuw instellen van de shelly pro EM 50 zie ik bij het handmatig testen een klein symbool op mijn bediening. Denk dat het nu werkt. Morgen als de zon schijnt zullen we het meemaken
Bedankt voor je info.

• Johndoej
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQJ0J0No0CL7b1uoafvkFOKwXwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMK1nMVpvDUm6ce7yz3qJQ3Y.jpg?f=fotoalbum_large Als ik hem handmatig aanzet zie je rechtsboven dat symbooltje verschijnen, dat hij moet opwarmen. Dat lijkt goed.
Nu moet je toch ook zien dat De TW nu 45, omhoog moet springen, Of staat er nog iets verkeerd ingesteld ?

• SkyFlyer
De TW temperatuur kun je los instellen, op een vaste temperatuur, of een tijdschema.

Je "slimme" koppeling die blokkeert de werking van de boiler simpelweg. Zodra je de blokkering opheft, gaat hij naar de ingestelde temperatuur, of tijd programma.

• Johndoej
Snap het even niet.
Heb de tw temp op tijd gezet op 45 graden
Wil dat hij als het gunstig is qua zon de temp omhoog brengt naar 55 graden

Waar kan ik dit dan instellen ?

• SkyFlyer
Dat kun je niet, tenzij je geen blokkade gebruikt maar boost (dit zet ik je element aan). Of Modbus.

• Johndoej
Dus eigenlijk heb ik er niks aan. Hij kan niet wat ik graag wil

[ Voor 3% gewijzigd door Johndoej op 12-01-2026 12:30 ]

• Johndoej
Wat kan ik er wel mee. Misschien is dat de juiste vraag😉

• SkyFlyer
SkyFlyer schreef op zondag 11 januari 2026 @ 07:02:
Wanneer je een temperatuur aanpassing wilt doen, op basis van een stroom overschot, is dat zeker mogelijk, maar dat kan maar op 2 manieren:

1) Via Modbus, met de Modbus gateway.
2) Via de SG ready interface, om naar comfort of boost te schakelen.
*) Mogelijk is er nog een 3de via de Somfy interface, die ken ik niet goed, maar dan geeft de Modbus je sowieso veel meer mogelijkheden, zeker icm Home Assistant.

Als je de boiler wilt blokkeren / deblokkeren aan de hand van stroom tarieven is dat ook mogelijk, via de relais, of je kunt de boost functionaliteit gebruiken via een relais.

De vraag is dus wat je wilt.
In deze post was het al samengevat

• Johndoej
Als je de boiler wilt blokkeren / deblokkeren aan de hand van stroom tarieven is dat ook mogelijk, via de relais, of je kunt de boost functionaliteit gebruiken via een relais.
Dit is wat ik wil.
Dat kan toch met de shelley pro em 50 relais
Deze schakelt de contacten 16 en 19 als er in mijn geval een stroomoverschot is van 1000 W.
Dan moet de pomp aangaan..

De chelley is ingesteld maar het lukt niet op de Hitachi in te stellen.Graag zou ik willen horen waar ik in het menu het een en ander zou moeten veranderen
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste