Bedankt voor je reactie. De grens staat op 15 graden, dus dat zou het niet moeten zijn...STT_2022 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:09:
[...]
Waar staat je grens op geconfigureerd. Als die op 19 graden staat gaat hij niet kouder worden namelijk.
Laatst hoorde ik dat het beter is om buffervat niet op 4 punten te hebben, maar op 3.mayas22 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:27:
Wie van jullie heeft ook een buffervat en hoe is deze aangesloten?
De mijne (van 50l) heeft teveel menging wat waarschijnlijk het pendelen veroorzaakt. Ik wil hem nu misschien alleen in de retour laten plaatsen, maar vraag me af hoe het bij jullie gaat
Ter verduidelijking, buffervat is nu op 5 punten aangesloten. Aan de ene zijde 3 buizen: 1 buis aanvoer vanuit cv, 1 buis aanvoer vanuit wp en 1 buis retour terug naar cv+wp, aan de andere zijde 2 buizen 1 van buffervat naar afgifte (met een pomp) en 1 retour van afgifte naar buffervat. Oftewel alles loopt altijd via het buffervat en de pompen zorgen ervoor dat er te lage aanvoer naar afgifte gaat en te hoge retour terug naar wp gaat.
Tips?
Boven in en boven uit (2 punten) en onder via een T de retour (1 punt)
Bij zit hij ook alleen op de retour (dus 2 punten). Is toendertijd simpelweg door de designer (software) van Hitachi berekend, als ik mij goed herinner.
Bij mij zit hij ook alleen in de retour (100L), maar ik heb 1 groot issue en dat is dat hij de water set temperatuur altijd overschrijdt en dan dus in “thermo off” schiet. Een onafhankelijk bedrijf kwam dus met een buffer in parallel (3 punten) of juist de buffer volledig te verwijderen.SkyFlyer schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:29:
Bij zit hij ook alleen op de retour (dus 2 punten). Is toendertijd simpelweg door de designer (software) van Hitachi berekend, als ik mij goed herinner.
Ook noemde hij dat Hitachi de software beter moet programmeren, zodat die overshoot minder vaak voorkomt. HDKL zou dit dus ook moeten kunnen, maar die willen mij alleen helpen via een installateur. En die is nou net niet te krijgen 😞
Ik weet wel dat er bij mij nooit meer een Hitachi binnenkomt!