Ik had het over drag en dus het stuk voor het remmen. Daar viel Max licht terug.
Zijn team ook met keep pushing keep pushing. Die waren echt bezig om Stroll na zijn hotlap, of wellicht dan halve hotlap, voor Max te houden om zijn enige setje rood van de dag dan uiteindelijk zonder data huiswaarts sturen.
Precies. Slechte coaching. Dat is niet de schuld van Stroll.
Dan had Max nog een lap achter Stroll vast gezeten en had hij intussen 5 6 ronde oude banden gehad voor hij aan zijn Eerste hotlap kon beginnen.
Dat is alsnog nooit een reden om risico's te nemen op dit soort crashes. Jammer maar helaas, hoort er bij. Het lukt niet elke coureur om elke sessie een optimale ronde te rijden. Het is alsnog slechts een FP2. De huidige uitkomst met een crash, kan heel veel erger aflopen dan een gemiste snelle ronde.
Dat Is hoe RP rolt. Kvyat verneukte in FP1 bijvoorbeeld Hamiltons banden ook. Maargoed, dat was dan nog geel, daar heb je wat meer tijd mee. Rood is maar 1 lap echt goed. Max had al een eerdere hotlap afgebroken wegens verkeer in de outlap en had nu 2 ronden voorbereid voordat RP hun kans schoon zagen hem er voor te pleuren in T14.
Met je eens, het is allemaal ellebogenwerk. Het blijven concurrenten en uiteindelijk is het een race. Harde wereld en dat weet Max. Dus ja, ik vind het ook niet eerlijk of goed, maar zeker Max had er op kunnen of zelfs moeten anticiperen.
Ik ben verder zeker fan van Verstappen. Bijzondere coureur, maar hij heeft dit ene negatieve trekje nog wel.