[F1 2020] Race 12 GP van Portugal Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste
Acties:
  • 62.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

LoeWn schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:16:
[...]

Welke race regels dan?

1. allebei flying lap
2. stroll zat er voor.

Helaas.. Max' fout
Als beide een flying lap doen is het Max zijn fout ja. Waaruit maakt Max of RBR op dat Stroll maar één flying lap deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hhehe, VER is bewust van de camera op de helm gericht :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:16:
SKY legt de schuld bij Max. Ben er eignelijk wel mee eens als je die luchtbeelden zo ziet
Hetzelfde hier. Hij had gewoon beter moeten weten hier. Veel te gretig een daarna schreeuwen in de radio. Hij moet niet denken dat hij alles maar mag en iedereen maar voor 'm aan de kant gaat.

Ik ben wel groot Max fan trouwens :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:40

rammes

koekebakker 1e klas

NICO, get back in there!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
In de T car ofzo ? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:17:
[...]

Je moet de auto naast je ruimte geven, wat stroll niet doet, dat was het punt.
Beetje kort door de bocht natuurlijk. Ik snap dat het een training is maar onderstaand is waarom sommige zeggen dat Max weldegelijk fout is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3JNDeREu0R9k--jzHerMMAtGcg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JX4fwwHeLoLqmyaYFlxX8F5z.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

1 ding is zeker
als Verstappen hier een grid penalty voor gaat krijgen, word het een leuke race met MadMax

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03
SinergyX schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:17:
[...]

Ze zijn daar toch aardig gemixed, 1 zegt max, 1 zegt 50/50, ander zegt raceregels.

[...]

Je moet de auto naast je ruimte geven, wat stroll niet doet, dat was het punt.
Dan moet die wagen er wel ook significant naast zitten. Tot de remzone zat Verstappens voorvleugel net bij de achterband van Stroll. Verstappen remt iets later, waardoor'ie ernaast komt bij het insturen. Ik vind't in ieder geval zéker niet zo clear-cut als iedereen die hier Stroll alweer afserveert.
Dat't van beide kanten volkomen onnodig was in de FP mag verder buiten kijf staan.

Edit: Wat @Razr zegt dus.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
Crofty lult gewoon over de anderen heen lijkt het, midden in een zin over binnenkomende tweets beginnen.

@Razr maar hij zit er verder naast, Strolls achterwiel clipt Verstappens voorwiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

pro_6or

amateur_60r

Razr schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:17:
[...]

Hetzelfde hier. Hij had gewoon beter moeten weten hier. Veel te gretig een daarna schreeuwen in de radio. Hij moet niet denken dat hij alles maar mag en iedereen maar voor 'm aan de kant gaat.

Ik ben wel groot Max fan trouwens :>
Max was net 2 rondes bezig zijn banden op te warmen gooit Stroll hem er in de voorlaatste bocht keihard voor, de auto nauwelijks nog onder controle. Puur dus om Max te naaien als dat geen hotlap was.

Maargoed. Max zal wel gridstraf krijgen want hij had de botsing kunnen voorkomen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vos schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:17:
[...]
Als beide een flying lap doen is het Max zijn fout ja. Waaruit maakt Max of RBR op dat Stroll maar één flying lap deed?
Je kunt met die auto's en hun techniek eigenlijk geen 2 flying lap's achter elkaar doen. Verstappen (of het team) was in een verkeerde veronderstelling verwacht ik, mogelijk ligt daar de reden dat Verstappen er naast bleef rijden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ah we gaan toch nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Beide zijn wat mij betreft fout. Verstappen zat er al een tijdje naast. Team had Stroll moeten waarschuwen dat Verstappen er naast zat. En Stroll had moeten spiegelen.

Verstappen had niet moeten gaan racen tijdens een FP. Snap dat je eager bent om de auto goed afgesteld te krijgen voor de 'nieuwe' baan maar niet ten koste van alles.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Razr schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Beetje kort door de bocht natuurlijk. Ik snap dat het een training is maar onderstaand is waarom sommige zeggen dat Max weldegelijk fout is.

[Afbeelding]
Mwah, volgens mij zat hij wel verder ernaast maar remt Max in de hoop niet te crashe, dus ramt Stroll met zijn actherwiel Max zn voorwiel. Was Max doorgereden had hij m denk ik in de zijkant geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Razr schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

[Afbeelding]
Ik zet alleen door wat hij aangaf als in de regels, het zal best welke regels er nog meer zijn, ik zie straks uitslag van de stewards wel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:23
Ik heb het niet gezien maar Stroll gooide in FP1 ook al de deur dicht vlak voor Bottas.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hardware-lover schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Je kunt met die auto's en hun techniek eigenlijk geen 2 flying lap's achter elkaar doen. Verstappen (of het team) was in een verkeerde veronderstelling verwacht ik, mogelijk ligt daar de reden dat Verstappen er naast bleef rijden.
Ik was iig wel in die veronderstelling want Stroll gooit hem er met een haast desperate actie voor in de voorlaatste bocht. Het lijkt erop dat hij erop uit was om Max daar ff te naaien. Echt klaar met die B team naai acties. Kvyat deed dat in. FP1 ook al bij Hamilton.

Max lijkt me de Sjaak, 2 gridplaatsen?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pro_6or schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Ik was iig wel in die veronderstelling want Stroll gooit hem er met een haast desperate actie voor in de voorlaatste bocht. Het lijkt erop dat hij erop uit was om Max daar ff te naaien. Echt klaar met die B team naai acties. Kvyat deed dat in. FP1 ook al bij Hamilton.

Ik mag aannemen dat stewards wel alle onboard radio horen, ook wat daar de planning was of er iets gezegd werd over wie naast wie zou rijden.

Ach geeft in ieder geval weer een leuke race als hij gridplaatsen krijgt, die zal zelfs tactisch voor z'n banden gaan kiezen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:21

JB

Cédric roelt!

pro_6or schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Zeker! Zodra Max op de radar staat, zijn de straffen meteen daar :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Op SKY, grappig al die informatie over wat de coureur allemaal via zijn oortje hoort. :D
Had er geen idee van dat bijvoorbeeld ook cues voor schakelen via de oortjes worden doorgegeven

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 17:59
Mijn zoontje van 6 met zijn legendarische logica:

Zoontje: "Stroll rijdt toch tegen Verstappen aan? Waarom zou hij straf krijgen?""

Ik: "Ja, maar Max hoort daar misschien niet te rijden"

Zoontje "Huh? Hij kan toch niet zomaar weg zijn? Kan Stroll niet opletten?"

/trots. Opvoeding geslaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:27:
Op SKY, grappig al die informatie over wat de coureur allemaal via zijn oortje hoort. :D
Had er geen idee van dat bijvoorbeeld ook cues voor schakelen via de oortjes worden doorgegeven
Die worden platgeluld.

Met NASCAR krijg je wel eens een paar rondes waarbij de spotter te horen is, daar wordt je toch compleet gestoord van als je ook nog geconcentreerd moet rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Onderzoek duurt lang. Die zullen de coureurs wel gaan uitnodigen, stevig toespreken dat ze beiden dom zijn en het laten. Dat moet er denk ik ook gebeuren want ze waren beiden dom bezig. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:21

JB

Cédric roelt!

FER weer aan het cheaten!? Kan nooit :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat komt er een hitte van die wagens af zeg!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
Jasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:32:
Wat komt er een hitte van die wagens af zeg!
Vooral van die van GAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:46
Heuj. Hamilton voor een keertje niet in de top 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JB schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:29:
FER weer aan het cheaten!? Kan nooit :+
Ik weet dat het een grap is, maar ik vind het weldegelijk vreemd dat Ferrari nu sinds een paar races over 1 ronde snel is en in de race niet. Ik geloof het verhaal dat nu net hun auto zo slecht reageert op een volle tank niet. Alle andere auto’s reageren veel beter op een volle tank? Of is er iets waardoor ze over 1 ronde snel zijn wat anderen niet hebben?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:16

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Niemand die video's post van de ongevallen?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

DataGhost

iPL dev

G_Dragon schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:37:
Niemand die video's post van de ongevallen?
Alstu:

https://streamable.com/2wkms6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

pro_6or schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Ik weet dat het een grap is, maar ik vind het weldegelijk vreemd dat Ferrari nu sinds een paar races over 1 ronde snel is en in de race niet. Ik geloof het verhaal dat nu net hun auto zo slecht reageert op een volle tank niet. Alle andere auto’s reageren veel beter op een volle tank? Of is er iets waardoor ze over 1 ronde snel zijn wat anderen niet hebben?
Ze voeren de coureur van tevoren even flink wat bruine bonen en dan sluiten ze de stoel aan op de luchtinlaat, dat geeft helaas maar genoeg voor 1 rondje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Maar waarom alleen Lec? Hebben ze iets wat ze gokken bij Lec maar niet Vet omdat hij exit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

SinergyX schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Maar waarom alleen Lec? Hebben ze iets wat ze gokken bij Lec maar niet Vet omdat hij exit gaat?
Vet valt ook verder terug in de race. Lec is beter dan Vet maar het zou me niet verbazen als ze daadwerkelijk weer iets hebben gevonden/doen zoals in 2019 dat Leclerc dat voordeel geniet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Heeft iemand de herhaling van GAS zijn vuur? Ik keek elke keer net als hij uit de wagen stapte. Wat hij overigens best snel deed

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Jasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:46:
Heeft iemand de herhaling van GAS zijn vuur? Ik keek elke keer net als hij uit de wagen stapte. Wat hij overigens best snel deed

Voor de mensen die geen idee hebben waar Tweakers altijd die herhalingen zo snel vandaan halen:
https://www.reddit.com/r/formula1/new

[ Voor 18% gewijzigd door LoeWn op 23-10-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
pro_6or schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:44:
[...]

Vet valt ook verder terug in de race. Lec is beter dan Vet maar het zou me niet verbazen als ze daadwerkelijk weer iets hebben gevonden/doen zoals in 2019 dat Leclerc dat voordeel geniet.
VET wil gewoon netjes weggaan bij Ferrari nadat ze hem eruit genaaid hebben maar hij gaat gewoon om 1700 naar huis, contract uitzitten, een minuutje onbetaald overwerken heeft hij echt geen zin meer in maar met modder gooien doet 'ie ook niet.
LEC moet daar nog ff door dus hij rijd nog wel het glazuur van z'n tanden voor dat team. Mochten ze ergens een paar honderdsten gevonden hebben dan gaat dat natuurlijk naar LEC en niet als eerste naar VET.
pure speculatie uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:28

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Ik geloof het verhaal dat nu net hun auto zo slecht reageert op een volle tank niet. Alle andere auto’s reageren veel beter op een volle tank? Of is er iets waardoor ze over 1 ronde snel zijn wat anderen niet hebben?
Komt vaker voor. Recent was het vooral bij Haas. Best prima in de Q (Magnussen super blij op boordradio's) maar in de race totaal kansloos.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat een stelletje pannenkoeken, allebei :N Max omdat ie trackpositie af wil dwingen en daarmee risico neemt, Stroll omdat ie uiteindelijk degene is die instuurt terwijl er iemand zit (het is niet alsof er gedivebombd oid werd, hij reed er al een poosje).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

naitsoezn schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:53:
[...]

Wat een stelletje pannenkoeken, allebei :N Max omdat ie trackpositie af wil dwingen en daarmee risico neemt, Stroll omdat ie uiteindelijk degene is die instuurt terwijl er iemand zit (het is niet alsof er gedivebombd oid werd, hij reed er al een poosje).
Zal wel als een racing incident gezien worden. Het lijkt alsof Stroll gaat een slow lap in maar wil nog perse zijn neus voor Verstappen houden die net een quick lap in gaat.

Ze mogen het vast bij de stewards gaan uitleggen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Vuvuzela schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

Komt vaker voor. Recent was het vooral bij Haas. Best prima in de Q (Magnussen super blij op boordradio's) maar in de race totaal kansloos.
Dat maakt het dan alleen maar nog verdachter (als het dat is) want welke motor zit er in de haas.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vuvuzela schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

Van Haas weten we gewoon dat die veel issues met de banden temp hebben. Dus wel logisch dat hun race pace anders is dan qualy pace.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Tjah, had nou echt niemand kunnen liften? En Max zat er ook nog niet voor met zijn neus, en hij was totaal off line dus die ronde was toch poep geworden..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

YakuzA schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Ze mogen het vast bij de stewards gaan uitleggen.
Yep (bron):

The driver and team representative are required to report to the Stewards at 17:00 in relation to the
incident below.
No / Driver 33 – Max Verstappen
Reason Incident between cars 18 and 33 in turn 1 at 16:05. Alleged breach of Article 2 d) of
Chapter IV Appendix L of the FIA International Sporting Code.

The driver and team representative are required to report to the Stewards at 17:00 in relation to the
incident below.
No / Driver 18 – Lance Stroll
Reason Incident between cars 18 and 33 in turn 1 at 16:05. Alleged breach of Article 2 d) of

Lokale tijd in Portugal, dus op dit moment.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:00:
[...]

Tjah, had nou echt niemand kunnen liften? En Max zat er ook nog niet voor met zijn neus, en hij was totaal off line dus die ronde was toch poep geworden..
Je hoeft er ook niet voor te zitten om track positie te claimen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Tja, normaal zou je zeggen dat het Max' schuld is. Maar omdat Stroll er weer eens bij betrokken is heb ik meer de neiging om die de schuld te geven. Stroll heeft al heel vaak aangetoond compleet geen idee te hebben wat er om hem heen allemaal gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 16:31
hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:08:
[...]

Er heeft iemand zeker niet in de spiegels gekeken. Je ziet toch dat Max al een heel stuk naast je zit. Het was niet of hij pas op het allerlaatste moment zat.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Kleine piemol perikelen tussen die twee, alsof je met gestrekt been er in gaat tijdens een voetbaltraining op een regenachtige dinsdagavond. Het voegt niks toe, je wint er geen wedstrijden mee en uiteindelijk heb je alleen jezelf er mee.

Beide een gridstraf en hopelijk leren ze er iets van. Het is namelijk niet de eerste keer dat ze elkaar in de weg zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 23-10-2020 18:14 ]

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Leon Zwiers schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:10:
Tja, normaal zou je zeggen dat het Max' schuld is. Maar omdat Stroll er weer eens bij betrokken is heb ik meer de neiging om die de schuld te geven. Stroll heeft al heel vaak aangetoond compleet geen idee te hebben wat er om hem heen allemaal gebeurd.
Ik bemoei mij niet graag met dit soort dicussies. Maar je zin “Maar omdat Stroll er weer eens bij…” schiet bij mij verkeerd naar binnen.

Ik heb mn uitspraak al gedaan over het incident, maar zinnen zoals dat en idem voor Max zijn mijn inziens geen input voor een discussie.

Want wat nou als het een incident was geweest tussen Sainz en Ricciardo? Met RIC op de plek van STR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
Bastien schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:04:
[...]
Yep (bron):

incident below.
No / Driver 33 – Max Verstappen

incident below.
No / Driver 18 – Lance Stroll

Lokale tijd in Portugal, dus op dit moment.
d) Causing a collision, repetition of serious
mistakes or the appearance of a lack of
control over the car (such as leaving the
track) will be reported to the Stewards and
may entail the imposition of penalties up to
and including the exclusion of any driver
concerned.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003

Blokker_1999

Full steam ahead

hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:08:
[...]

Maar wel ver genoeg, en dat lijkt mij hier niet te zijn wanneer de achterband van stroll de voorband van Max raakt. Stroll zat op de racing lijn, is aan een nieuwe snelle ronde begonnen, licht ver genoeg voor. Het enige wat Max met dat maneuvre kon doen was het rondje van alle 2 verknallen. Max had gewoon moeten liften op het moment hij zag dat hij er niet voorbij geraakte voor bocht 1.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
Max zat met zijn voorwiel naast de cockpit van Stroll.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Jasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Ik bemoei mij niet graag met dit soort dicussies. Maar je zin “Maar omdat Stroll er weer eens bij…” schiet bij mij verkeerd naar binnen.

Ik heb mn uitspraak al gedaan over het incident, maar zinnen zoals dat en idem voor Max zijn mijn inziens geen input voor een discussie.

Want wat nou als het een incident was geweest tussen Sainz en Ricciardo? Met RIC op de plek van STR
Tja, RIC is geen notoire blinde vink :P Het overkomt Stroll te vaak dat ie de ander "niet heeft gezien"

Daarom zeg ik, normaal gesproken zou je zeggen dat VER gewoon verkeerd zat. Maar met de reputatie die Stroll inmiddels heeft ben ik daar niet zo zeker meer van.

Het toppunt van Stroll was bijvoorbeeld vorig jaar dat ie er door VET die weer terug op het circuit kwam in de grindbak belandde, er schande over sprak, en vervolgens precies hetzelfde doet bij een ander.

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 23-10-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
Iemand de onboards van Stroll gehoord? Volgens RP ging hij voor zijn tweede snelle ronde. Volgens mij is dat niet gebruikelijk omdat je de energiesystemen dan niet hebt opgeladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Volgens mij is het gewoon een inschattingsfout van Max die niet doorheeft of wil accepteren dat Stroll nog een snelle ronde gaat doen,

Hoop op geen straf want dat is op vrijdag echt stom. Iemand hinderen in Q1 is toch iets anders.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Een observatie van mij dan. Max heeft de afgelopen maanden meermaals geklaagd dat Stroll hem er wel vaker niet voorbij wou laten of zijn DRS gebruikte tijdens een long run zodat hij er niet langs kon. Dat kan hier ook wel eens een rol hebben gespeeld. Het is mij ook nog steeds niet duidelijk wat Stroll nu aan het doen was. Ik ben dus maar eens gaan kijken.

Max was de ronde ervoor bezig met een snelle ronde die hij afbrak omdat zijn banden te koud waren. Toen kreeg hij te horen dat Stroll achter hem zat. Max gaat ruim voor volgens mij bocht 11 aan de kant en laat hem erlangs. Die bocht verprutst Stroll alleen waardoor Max er vlak achter komt te zitten en hij aan zijn run begint. Terwijl Stroll op het rechte stuk zit, net voor de finishlijn, krijgt Stroll te horen dat hij nog een ronde moet doen. Dat is al in de DRS zone en die stond dus al open. Max komt er ondertussen vrijwel naast te rijden dankzij zijn DRS en slipstream, remt later en ziet dan Stroll opeens naar binnen komen. Max probeert uit te wijken, maar te laat.

Na de crash zegt Stroll meteen dat hij niks zag. Nou, die heeft dus niet gekeken want er was no way dat je Max niet had gezien. Als de sidecam niet zo hoog gemonteerd was, dan had je het met onboards kunnen zien dat er een auto zit. Max, uh ja Max had even 20 seconden nodig. :P

Race vrijetraining incident. Stroll kijkt niet in zijn spiegels, ze zitten zowat naast elkaar en Max weet niet dat Stroll nog een snelle ronde doet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
Op start finish op het eind van zijn snelle ronde krijgt Stroll te horen: keep pushing, keep pushing. Er wordt niet gezegd dat hij nog een snelle ronde moet doen. Zojuist even onboard bij Stroll terug gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:32:
Op start finish op het eind van zijn snelle ronde krijgt Stroll te horen: keep pushing, keep pushing. Er wordt niet gezegd dat hij nog een snelle ronde moet doen. Zojuist even onboard bij Stroll terug gekeken.
Wat is de andere betekenis voor keep pushing? Yup, nog een snelle ronde..

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:32:
[Lange Frans mode aan]
Misschien een methode van Wolff om Verstappen niet als eerste bij de vrije training te laten zijn.

Stroll als barrière om de Mercedessen een betere positie te geven en RB minder valide data te kunnen laten behalen.

[\Lange Frans mode uit]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
@ricardo246 Nou, volgens mij zeg je dan iets anders.

[ Voor 14% gewijzigd door hansvk op 23-10-2020 18:40 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElA_VMTXYAEXaGr?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElA_QpXXgAIHbxW?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElA_PR0W0AEsGqR?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElA_EUJXIAAc5ui?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ek8DMSRVMAI6nyd?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ek_76ZSX0AAL8F9?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElBWt6ZWMAE-6CG?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ek7ktcQXIAA8rRB?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElAo0WrWAAEanYw?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElAbwfgWMAE4Xha?format=jpg&name=large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• F. Peregrinus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-08-2024
Geen straf voor Max, want:
FIA decision:
The Stewards heard from the driver of Car 18 (Lance Stroll), the driver of car 33 (Max
Verstappen), team representatives and have reviewed video and audio evidence.
Stroll was on a fast lap and was allowed to pass by Verstappen on the lap preceding
the incident. Given the information from his team and usual practice, Verstappen
assumed that Stroll would back off for the next lap and moved to overtake along the
main straight. However, Stroll was instructed by his team to go for a second flying lap.
Stroll assumed that Verstappen would have backed off to gain a gap between them,
also in line with usual practice, and so was not looking for the overtaking Verstappen.
The drivers agreed in the hearing that the incident was the result of a misunderstanding
between them and that with hindsight, both could have contributed to avoid the incident.
The Stewards therefore find that neither driver was wholly or predominantly at fault and
take no further action.
Enige juiste beslissing lijkt me. Vooral erg zonde van de toch al beperkte practice time vandaag.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Geen actie of straf voor zowel Stroll als Verstappen

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toegepaste logica dus door de stewards. Het moet niet veel gekker worden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:34

Pierre

Van nature lui!

En weer door, op naar morgen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:54:
Toegepaste logica dus door de stewards. Het moet niet veel gekker worden. :P
Het is bijna eng. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Het moet niet gekker worden.
Ze lossen het samen wel op.
Bepaald niet des FIA's maar wel eens fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hugo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:39:
[...]

[Lange Frans mode aan]
Misschien een methode van Wolff om Verstappen niet als eerste bij de vrije training te laten zijn.

Stroll als barrière om de Mercedessen een betere positie te geven en RB minder valide data te kunnen laten behalen.

[\Lange Frans mode uit]
Lange Frans is een van de redenen dat mijn vertrouwen in de mensheid het afgelopen jaar een knauw heeft gekregen. Maar volgens mij is dit wel precies wat er aan de hand is. In FP1 verneukt Kvyat ook al de ronde van Hamilton. Als het al niet bewust is dan nemen de B teams iig enorme risicos met de A teams van het andere kamp zonder enig nut voor zichzelf. Kwade intent bewijzen is lastig. Maar er is iig ook bij Stroll een trackrecord.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:40:
@ricardo246 Nou, volgens mij zeg je dan iets anders.
Lees de uitleg maar zoals uitgelegd bij de stewards. Dat jij het niet snapt wat keep pushing betekent is prima, zolang Stroll maar begrijpt wat zijn team tegen hem zegt.. ;)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:25
Blijf het een knullig, vermijdbaar incident vinden.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
Toch een apart verhaal dat Stroll niet in zijn spiegels kijkt of er nog een auto zit. Je had Max allang moeten zien, en als je ziet dat hij niet meer achter je rijdt, dan weet je toch dat hij op zijn minst in de buurt is?

Max was teveel overtuigd dat Stroll af zou remmen na zijn snelle ronde, (assumption is the mother of all...), maar dat Stroll gewoon instuurt alsof er niemand om hem heen rijdt is toch ook apart. Voor mij 60/40 Stroll.

[ Voor 33% gewijzigd door Maarten_E op 23-10-2020 19:39 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
ricardo246 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Lees de uitleg maar zoals uitgelegd bij de stewards. Dat jij het niet snapt wat keep pushing betekent is prima, zolang Stroll maar begrijpt wat zijn team tegen hem zegt.. ;)
Ok, dan verschillen we van mening hierover :)

Maar blijft toch de conclusie dat Stroll toch beperkt is als het gaat om race craft, inzicht etc. Dit blijkt maar al te vaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Maarten_E schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:38:
Toch een apart verhaal dat Stroll niet in zijn spiegels kijkt of er nog een auto zit. Je had Max allang moeten zien, en als je ziet dat hij niet meer achter je rijdt, dan weet je toch dat hij op zijn minst in de buurt is?

Max was teveel overtuigd dat Stroll af zou remmen na zijn snelle ronde, (assumption is the mother of all...), maar dat Stroll gewoon instuurt alsof er niemand om hem heen rijdt is toch ook apart. Voor mij 60/40 Stroll.
Zoals in het oordeel van de stewards te vinden is, is het common practice om bij de start van een snelle ronde wat afstand te laten tussen jezelf en je voorligger, net om te voorkomen dat je hem inhaalt net in de eerste bocht. Daarnaast vertraagde Stroll niet maar kreeg hij de opdracht door te blijven duwen. Iets wat mogelijk is indien gepland zodat je voldoende batterijcapaciteit hebt voor 2 opeenvolgende snelle rondes. Stroll ging er dus van uit dat Max ver genoeg achter hem zat.

Je kan evengoed zeggen dat het vreemd is dat Max geen gat liet vallen of niet op zijn rem ging staan op het moment hij zag dat Stroll niet vertraagde. En ik denk dat wij nog te vaak overschatten hoeveel je in de spiegels van zo een bolide echt kunt zien, zeker als je niet verwacht dat er iets te zien zou zijn. In een race situatie was het anders geweest, dan was het aanvaardbaar om tot de conclusie te komen dat Max vlak achter je zit en je gaat proberen in te halen.

Alle twee dragen ze dus een deel van de schuld daar ze alle twee het anders hadden kunnen aanpakken en er alle twee vanuit gingen dat de andere iets anders deed dan wat hij werkelijk deed.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:50:
[...]

Ok, dan verschillen we van mening hierover :)

Maar blijft toch de conclusie dat Stroll toch beperkt is als het gaat om race craft, inzicht etc. Dit blijkt maar al te vaak.
Hij is beperkt en daarnaast oogkleppen en hoort niet in die auto thuis. Had een keer kunnen winnnen dit jaar maar nee afslag grindbak, idem met podiums.
Max had ook best kunnen remmen, dat ene rondje had ook weinig uitgemaakt, maar zijn respect voor Stroll is denk ik vrij laag ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:15
hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Dat geldt in dit geval dan net zo goed ook voor Max. Max was daar voor een FP veel te gretig. Hij kon er vanaf de situatie (racelijn en Stroll naast zich) nooit een snelle ronde van maken en had dus alleen maar iets te verliezen. En toch nam hij dat risico. Stroll had dat niet verwacht. Ik zag het live en dacht zelf ook dat Max zou liften. Ik schrok toen hij de bocht wel in dook en was niet meer echt verbaasd toen het een paar tienden van een seconde later dus mis ging.

Stroll reed onbewust die bocht in, wat niet goed is, maar Max reed bewust die bocht in. En dat is ook niet handig.

Ben het eens met de FIA dat het een incident is met 50/50 schuld.

Wat mij opviel was dat de auto van Max meer drag had dan die van Stroll en dus iets terugviel op het eind van het lange stuk. Het leek op een lift, dus misschien was dat verwarrend voor Stroll. Dat in combinatie met hoge snelheid, nauwelijks tijd, dode hoek en de radio die oproept tot tempo en niks zegt over Max...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Playa del C. schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:11:
[...]

Dat geldt in dit geval dan net zo goed ook voor Max. Max was daar voor een FP veel te gretig. Hij kon er vanaf de situatie (racelijn en Stroll naast zich) nooit een snelle ronde van maken en had dus alleen maar iets te verliezen. En toch nam hij dat risico. Stroll had dat niet verwacht. Ik zag het live en dacht zelf ook dat Max zou liften. Ik schrok toen hij de bocht wel in dook en was niet meer echt verbaasd toen het een paar tienden van een seconde later dus mis ging.

Stroll reed onbewust die bocht in, wat niet goed is, maar Max reed bewust die bocht in. En dat is ook niet handig.

Ben het eens met de FIA dat het een incident is met 50/50 schuld.

Wat mij opviel was dat de auto van Max meer drag had dan die van Stroll en dus iets terugviel op het eind van het lange stuk. Het leek op een lift, dus misschien was dat verwarrend voor Stroll. Dat in combinatie met hoge snelheid, nauwelijks tijd, dode hoek en de radio die oproept tot tempo en niks zegt over Max...
Stroll remde daar later dan laat. Daarom schoot hij ineens weer wat naar voren. Zijn team ook met keep pushing keep pushing. Die waren echt bezig om Stroll na zijn hotlap, of wellicht dan halve hotlap, voor Max te houden om zijn enige setje rood van de dag dan uiteindelijk zonder data huiswaarts sturen. Dan had Max nog een lap achter Stroll vast gezeten en had hij intussen 5 6 ronde oude banden gehad voor hij aan zijn Eerste hotlap kon beginnen.

Dat Is hoe RP rolt. Kvyat verneukte in FP1 bijvoorbeeld Hamiltons banden ook. Maargoed, dat was dan nog geel, daar heb je wat meer tijd mee. Rood is maar 1 lap echt goed. Max had al een eerdere hotlap afgebroken wegens verkeer in de outlap en had nu 2 ronden voorbereid voordat RP hun kans schoon zagen hem er voor te pleuren in T14.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:34
FabianGTI schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Jep, die kerel met die grote fles had nog een co blusser, maar de rest blafte die wagen even vol met poeder
Die is wel total loss zo
Wel erg amateuristisch om de auto een zoutbad te geven 8)7

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Iets uitgebreidere uitleg over het misverstand, mede door verschillende teamorders. Beide coureurs geven aan dat ze, achteraf gezien, het incident konden voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lmw1WdIHD2h83TkI4RAxoRcW9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zwt3BsffUOKIRF0fXfjoeEV9.jpg?f=fotoalbum_large

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 18:15
pro_6or schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Stroll remde daar later dan laat. Daarom schoot hij ineens weer wat naar voren.
Ik had het over drag en dus het stuk voor het remmen. Daar viel Max licht terug.
Zijn team ook met keep pushing keep pushing. Die waren echt bezig om Stroll na zijn hotlap, of wellicht dan halve hotlap, voor Max te houden om zijn enige setje rood van de dag dan uiteindelijk zonder data huiswaarts sturen.
Precies. Slechte coaching. Dat is niet de schuld van Stroll.
Dan had Max nog een lap achter Stroll vast gezeten en had hij intussen 5 6 ronde oude banden gehad voor hij aan zijn Eerste hotlap kon beginnen.
Dat is alsnog nooit een reden om risico's te nemen op dit soort crashes. Jammer maar helaas, hoort er bij. Het lukt niet elke coureur om elke sessie een optimale ronde te rijden. Het is alsnog slechts een FP2. De huidige uitkomst met een crash, kan heel veel erger aflopen dan een gemiste snelle ronde.
Dat Is hoe RP rolt. Kvyat verneukte in FP1 bijvoorbeeld Hamiltons banden ook. Maargoed, dat was dan nog geel, daar heb je wat meer tijd mee. Rood is maar 1 lap echt goed. Max had al een eerdere hotlap afgebroken wegens verkeer in de outlap en had nu 2 ronden voorbereid voordat RP hun kans schoon zagen hem er voor te pleuren in T14.
Met je eens, het is allemaal ellebogenwerk. Het blijven concurrenten en uiteindelijk is het een race. Harde wereld en dat weet Max. Dus ja, ik vind het ook niet eerlijk of goed, maar zeker Max had er op kunnen of zelfs moeten anticiperen.

Ik ben verder zeker fan van Verstappen. Bijzondere coureur, maar hij heeft dit ene negatieve trekje nog wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
We vervelen ons echt hè? Dit is toch niet echt iets bijzonders?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElAfKFTW0AAP468?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Meestal vermijd ik de Youtube comments sections maar om deze opmerking kon ik wel erg lachen :D
Lance jumps into the sea with the car.
Lance gets abducted by aliens.
...
His engineer: TURN THE ENGINE OFF.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
Tja, niet handig dat Stroll instuurt daar maar tegelijkertijd ook weer niet handig van Max...

Max moet wel eens leren dat hij niet het alleenrecht heeft en dat niet iedereen maar voor hem opzij hoeft te gaan, er zijn zat incidenten waar hij zelf ook handiger had kunnen maar omdat hij voelt dat hij recht heeft op x of y geen cm wijkt... tja.

Is dat altijd eerlijk? Nee... is dat het leven en hoe het gaat? Ja.

Stroll hoeft daar niet gas terug te nemen of Max voorbij te laten gaan, zoals gezegd... het insturen en op Max knallen is hem wel te verwijten maar dat Max daar zo vol en veel risico neemt is weer aan hemzelf. Wat dat betreft nog zeker groeistappem te maken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DoeEensGek
Dan maar even een rondje mee op de neus van Bottas.

https://streamable.com/pqrlwp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kijk even de samenvatting en zie nu hoe de auto van Gasly in brand vliegt. Lang niet gezien.
Zit een filmpje bij het artikel in onderstaande link
https://www.formula1.com/...yXQBqmY1jWKwHDQE3clp.html

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Nu online
hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:49:
Of misschien even een andere vloer getest?
Was het toch de vloer van volgend jaar xie ze hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:27:
[...]

Was het toch de vloer van volgend jaar xie ze hebben getest.
Waren voorvleugel en vloer porto voor 2021 om te testen met mogelijke 2021 banden leek het.

Ferrari had ook al gereden met een 2021 mock vloer zag ik.
(McL deed dit ook al in Duitsland?)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 16:49
Lijkt mij een circuit met veel snelle bochten, hoe zit het met de inhaal mogelijkheden, is daar al wat over gezegd?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gynnad schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Lijkt mij een circuit met veel snelle bochten, hoe zit het met de inhaal mogelijkheden, is daar al wat over gezegd?
Einde rechte stuk, maar dat gaat dus niet altijd goed. Iig is dat het einde van de DRS zone. Misschien zijn er nog andere plekken?

Misschien bocht 3 (is lastig af te lezen aan die nosecam van Bottas) waar je wellicht kan uitremmen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik denk bocht 1 uitloop naar 2, misschien bocht 5, bochten 10 en 11 en heel misschien bocht 15

Acties:
  • +5 Henk 'm!
[YouTube: 'Regen op zondag kijk ik niet naar uit' | Max Verstappen over Portugal | Formule 1 2020]
Verstappen heeft dus ook met een experimentele 2021 vloer gereden.

Verder:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 16:31
Tracklimits aangepast! Ik stem voor een grindbak.
https://twitter.com/alber.../1319901768231301120?s=21Afbeeldingslocatie: https://twitter.com/albertfabrega/status/1319901768231301120?s=21

[ Voor 27% gewijzigd door Tito129 op 24-10-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Heerlijk beeld vanaf de neusvleugel van BOT.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Dit circuit en fotogafie.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElFEw2-XIAAkUjI?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Overbelichting is de norm daar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Genoeg woorden vuil gemaakt aan het incident. Mee eens dat beiden schuld hebben.

Maar het totale gebrek aan awareness bij stroll neemt af en toe wel stuitende vormen aan zeg :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Fixed ;)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElE7qUSWAAEcqrX?format=jpg&name=900x900
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElE7qLfXUAMfacf?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ElE7qcpXgAEtjZq?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Je tijd wordt afgenomen wanneer de auto in z'n geheel, dus met vier wielen over het rood/wit geblokt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
werphengel schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:51:
Je tijd wordt afgenomen wanneer de auto in z'n geheel, dus met vier wielen over het rood/wit geblokt is?
bij T1 en T4, bij T15 is de streep juist de grens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En de winnaar van de coureur dit dit jaar als snelste de persconferentie kan verlaten is niet Kimi. :P

Ja, blijkbaar word dit bijgehouden en wou Vettel tenminste nog wat winnen. :+

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.