Dit sluit ook bij mijn 'tactiek' aan. Ik zit nu in de trein en voorheen kocht ik vaak een blikje frisdrank als ik een langere rit had, nu is dat een flesje. Die kan ik sluiten als deze leeg is en daarna meenemen in mijn laptoptas naar huis toe. Dat vind ik echt geen probleem.Wildfire schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:13:
Hmmm, ik vind het erg onpraktisch allemaal. Voor mij komt het neer op gewoon duurdere blikjes, want ik lever ze niet in, blikjes verzamelen en omspoelen (super, extra waterverbruik wat de overheid toch eigenlijk juist wil beperken in deze tijden die steeds warmer en droger worden?) en dan hopelijk ongedeukt in kunnen leveren is mij teveel gedoe.
Ze gaan bij mij wel netjes bij het PMD afval, geen zwerfafval van mij.
Ik ga in ieder geval gedeeltelijk maar overschakelen op flesjes en ook een beetje proberen te minderen.
Blikjes met statiegeld zijn gewoon super onhandig en irritant. Ik gooi ze altijd netjes weg in de prullenbak, maar nu moet ik ze gaan verzamelen en ook weer inleveren. Dan maar plastic flesjes :-)
Die 0,5L flesjes kan ik gewoon aan de AH bezorger mee geven als ze de boodschappen komen brengen. Dat kan met blikjes ook, maar dan hebben die al eerst gelekt in mijn tas of het kratje waar ze thuis in staan.
Ik snap het idee achter deze regel, maar ik vind hem echt super irritant.