Er is nog helemaal geen reductie van zwerfvuil. Dat is de worst die voorgehouden wordt. Dat is de worst die - als we hem al gaan krijgen - niet zo lekker is als hij leek.Cid Highwind schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:36:
[...]
Ik kan in de gedachtegang niet helemaal meegaan. Waarom zou je je kind sowieso dagelijks een blik frisdrank meegeven, laat staan wanneer je op een minimuminkomen zit? Nog afgezien van de kosten is er het gezondheidstechnische perspectief.
Daarnaast worden arme tieners toch wel gepest als de groep dit wil. Is het niet vanwege het niet in handen hebben van een blikje frisdrank, dan is het wel omdat dit het B merk van de Aldi is en geen Coca Cola. Of om het dragen van de verkeerde schoenen.
Ik geloof niet dat dergelijke argumenten opwegen tegen de reducering van het zwerfvuil omdat aan de ene kant er een incentive is om blik terug te brengen en aan de andere kant om mogelijk dan maar geen blik meer te kopen.
Waar dat dagelijks vandaan komt, dat weet ik niet. Misschien had iemand anders het over dagelijks? Ik zou niemand adviseren om zijn/haar kind elke dag toch minimaal 1 blik cola te geven. Dat is gewoon een slecht advies immers.
Belangen van anderen bagatelliseren is ook gewoon heel makkelijk. "Achja.... is maar goed ook hoor.... dan horen ze er maar niet bij.... Mijn wens is veel zwaarwegender." Deze hele regeling is helemaal niet bedoeld om minder blik te verkopen. Die is er enkel en alleen voor het reduceren van zwerfafval (wat steeds meer een lokaal probleem begint te worden, is lang niet overal een echt probleem) en het opbrengen van veel geld. Afvalscheiding is geen argument, hergebruik ook niet. Het is een cash-cow en hij wordt verkocht als "wapen tegen zwerfafval".
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 04-04-2023 13:51 ]