In mijn jonge jaren stonden er blikvangers langs de populaire schoolrouters waar je je blikjes in kwijt kon. Die zijn later weer weggehaald, omdat er ook ander afval in terechtkwam.
Enige wat het statiegeld bij mij gedaan heeft, is dat ik me niet meer schuldig voel als er een keer een leeg blikje uit mijn jaszak valt tijdens het feitsen. In mijn jaszak blijven ze mooi verrticaal zitten zodat ze niet gaan lekken. Het gebeurt echter weleens, dat een blikje eruit floept en op de grond valt. Laat dat bij 1 op de 10 blikjes gebeuren.... dan betaal ik dus 1,50 daarvoor. Lijkt mij schappelijk. Handhaving.... mja, laat me niet lachen.

Ik betaal de boete memt liefde hoor.... die komt toch niet.
Omspoelen: nee, 15ct is genoeg, hoef er ook niet nog eens drinkwater aan te verspillen
Verzamelen: nee, ik spaar geen plakzooi
Plastic tasje wat daarna weggegooid kan worden: nee, waarom zou ik er nou ook nog eens plastic aan gaan verspillen?
Heb wel geprobeerd om ze per 1 of 2 telkens netjes in te leveren. Heeft me al een hele mooie fietstas gekost met al die vieze zooi. Ik ben helemaal klaar met deze viespeukerij. Het zal me inmimddels een rotzorg zijn. Ik gooi ze nu nog net niet bewust gewoon maar ergens op de grond, maar ik raap ze zeker niet op als er 1 ergens op de grond valt.
[
Voor 33% gewijzigd door
Verwijderd op 14-12-2023 08:06
]